FotisAthanasiadis

κιχλιδες
Αφρικανικό με κιχλίδες 200λτ

135 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Πηγαινε στην Αθηνάς-Μοναστηρακι σε ειδη ποτισματως και παρε μια φλαντζα, ειναι φθηνες.

Παρε τεφλον και τυλιξε το γυρω γυρω απο τον καδο του φιλτρου αρκετες φορες, αν συνεχισει να τρεχει . Βαλε το φιλτρο σε λειτουργια και δες. Αν τρεχει βαλε και αλλο και πιεσε λιγο το καπακι να σφηξει καλα. Δοκιμασε το μερικες φορες. Εγω στο fluval ετσι το εκανα αλλα δεν ξερω αν θα δουλεψει και για σενα. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε μου μένω Κιλκίς(λίγο πάνω από την Θεσσαλονίκη)

Ίσως παραγγείλω αν δεν βρω εδώ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μονο το λαστιχο του θα κρατησει το φιλτρο χωρις να χανει Φωτη...

Οτιδηποτε αλλο δεν κανει...

Φαντασου οτι ακομα και το δικο του λαστιχο αν ειναι "φαγωμενο" το φιλτρο χανει νερο...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μήπως μπορώ να πάρω ανταλλακτικά από κάπου σε περίπτωση που δεν βρω το λάστιχο?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

πριν 13 λεπτά, το μέλος FotisAthanasiadis έγραψε:

Φίλε μου μένω Κιλκίς(λίγο πάνω από την Θεσσαλονίκη)

Ίσως παραγγείλω αν δεν βρω εδώ....

Φιλε μου σορρυ δεν το ειδα:phone:.

Δεν νομιζω παντως να μην βρεις τετοιο πραγμα, Ανταλλακτικα παντως πιο δυσκολο μου φενεται

Έγινε επεξεργασία - Oresths_S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν θες πηγενε και το φιλτρο να το δουν μηπως σε βοηθησουν καλυτερα

Έγινε επεξεργασία - Oresths_S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οκ.Θα δω κατ' αρχήν αν μπορεί να μου το στείλει το κανονικό λαστιχάκι του φίλτρου αυτός που μου το έδωσε και θα δω μετά.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι επιλογές σου είναι 2

1η. Μαθαίνεις τον αντιπρόσωπο της Sacem και μιλάς μαζί του για το ανταλλακτικό. Πράγμα λίγο δύσκολο τα ανταλλακτικά για Sacem.

2η. Παίρνεις όλο το φίλτρο και πας σε ένα κατάστημα με φλάντζες και είδη στεγανοποίησης και σου λέω όλο το φίλτρο γιατί δεν έχεις δείγμα από την φλάντζα για να δούνε το πάχος.

Αν είχες έστω και ένα κομμάτι δείγμα θα πήγαινες μόνο με την κεφαλή για να βρούνε την διάμετρο. Πας λοιπόν με όλο το φίλτρο να βρούνε μια φλάντζα που να εφαρμόζει σωστά κουμπώνοντας την κεφαλή. Πάντως να ξέρεις πως και τα 2 κλιπς που λείπουν είναι θέμα. Και την φλάντζα να βρεις που σίγουρα θα την βρεις πάλι μπορεί το φίλτρο να δακρύζει.   

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα την βρουμε την ακρη μην αγχωνεσαι.Και αυτοπου λεει ο @stathis spithas σωστο ειναι γιατι και αυτα οταν παλιωνουν σκληραινουν και χανουν, επισης σωστο αυτο που λεει ο ο @Oresths_S το παιρνεις μαζι και ψαχνεις σε υδραυλικα,γεωπονικα και οικοδομικα.Σιγουρα κατι θα βρεις και στο κιλκις.Να δεις τι Φ ειναι τα σωληνακια και αν εφαρμοζουν σωστα, και αν οχι με την βοηθεια του τεφλον και σφιγκτηρων θα γινει.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν,

Πριν λίγο ήρθαν αυτά που είχα παραγγείλει(δύο τροφές, θερμοστάτης 300Watt, 10 κιλά άσπρη άμμος ψιλή, τεστ NH4, NO2, NO3, δύο φυτά και βιταμίνες).

Το φίλτρο ελπίζω να μπορέσω να το ''φτιάξω''. Προς το παρόν περιμένω τηλ. από τον άνθρωπο που μου το έδωσε για το αν έχει το λαστιχάκι!

Το μόνο που δεν έχω είναι οι πέτρες. Δεν μπορώ να πάω να μαζέψω λόγω χιονιού και κρύου.

Μπορώ να βάλω την άμμο πριν βάλω τις πέτρες?

Χρειάζομαι και κάτι άλλο εκτός από αυτά που πήρα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα πρότεινα να βάλεις πρώτα τις πέτρες και μετά την άμμο. Μιλάμε για πολλά κιλά πέτρες που σκοπεύεις να τοποθετήσεις ; 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σκέφτομαι να βάλω 2-3 στοίβες από πέτρες. Γύρω στα 30-40 κιλά συνολικά. Είναι εντάξει?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ θα περίμενα για την άμμο πρώτα. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 3 ώρες, το μέλος dpap έγραψε:

Εγώ θα περίμενα για την άμμο πρώτα. :)

Δηλαδή θα έβαζες την άμμο πρώτα?:blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ νομίζω πως πάνε πρώτα οι πέτρες και μετά η άμμος... :blink:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

χαχα , καλά τα λέτε , νόμιζα ότι είχε τις πέτρες και περίμενε να παραλάβει την άμμο.

 

Πρώτα πέτρες και μετά άμμος , πολύ σωστά :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί δεν βλέπω να παίρνω τις πέτρες σύντομα, θα βάλω μια αγγελία στο φόρουμ.

Τι ακριβώς είδος πέτρας να ζητήσω?

Έγινε επεξεργασία - FotisAthanasiadis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τυχαίνει ένας φίλος να στήνει ενυδρείο αυτές τις μέρες και γιατί δεν είχε τεστ προσφέρθηκα να του κάνω μετρήσεις εγώ.

Τα τεστ (NO2+NH4/NH3 salifert, NO3 sera) τα είχα παραλάβει πριν 2-3 ημέρες και δεν τα είχα χρησιμοποιήσει.

Αφού όμως έκανα τις μετρήσεις, βρήκα αμμωνία 0, νιτρώδη 0 και νιτρικά ~10 σε νερό που δεν ήταν από στρωμένο ενυδρείο.

Παραξενεύτηκα και δοκίμασα να κάνω τεστ αμμωνίας σε νερό που είχα προσθέσει εγώ μεγάλη ποσότητα αμμωνίας για να δω αν το τεστ δουλεύει. Μαντέψτε... Μου έδειξε 0!!

Μπορεί να είναι δικό μου λάθος αλλά ακολούθησα τις οδηγίες βήμα-βήμα.

Τι μπορώ να κάνω?:blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάποιος?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ποσα λιτρα με ποσα ψαρια μεσα φωτη;;

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

200λτ με 4-5 ψάρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μικρα-μεγαλα;

Τι ειδος;

Φυτα;

Αλλαγες νερου;

Έγινε επεξεργασία - stathis spithas
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λαμπίντο 3-4εκ νομίζω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ειναι αμελητεα η ποσοτητα αμμωνιας που παραγουν(κατα την γνωμη μου) για να μπορει να ειναι μετρησημη σε αυτα τα λιτρα...

Παιζει βεβαια ρολο και το πως ειναι στημενο το ενυδρειο και ποσα ταισματα γινονται την ημερα και ποσες σε συχνοτητα και ποσοτητα αλλαγες νερου και αρκετα αλλα...

Αμμωνια το ενυδρειο εχει παντα απλα τις περισοτερες φορες αν ολα δουλευουν σωστα απλα δεν ειναι μετρησιμη-επιληψιμη...

Έγινε επεξεργασία - stathis spithas
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για τις πέτρες και τα τεστ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!


Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.


Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από argy1
      Ενα ομορφο βιντεο απο την λιμνη.Ωραια ψαρια,ωραιες εικονες!
       
       
      @kosmas εχει και βαλισνεριες και τελικα ισως εκανα λαθος,φαινεται να μοιαζουν με τις δικες σου.
    • Από NicKtheGreeK1100
      Καλησπερα και καλη χρονια στην παρεα. Αν και ψιλοασχετος με ενυδρεια εχω στα υποψην μου ενα προτζεκτ (κοινωνικο τανγκανικα) για το μακρινο μελλον. Προς το παρον δεν εχω ουτε τον χρονο ουτε το χρημα αλλα επειδη με εχει φαει το σαρακι θα σας πρηξω λιγο.
       
      Για αρχη προσπαθω να σκεφτω μια ψαροσυνθεση για 250-450 καθαρα λιτρα. Ενα ζευγαρι tretocephalus και leleupi, με ενα χαρεμακι shell dweller (callipterus, brevis ή ocellatus). Ως πιο επιθετικα ειδη φανταζομαι οτι χρειαζονται γυρω στα 300-350 λιτρα?
      Mια διαφορετικη ψαροσυνθεση με πιο ειρηνικα ψαρακια που σκεφτηκα ειναι ενα ζευγαρι julidochromis, eretmodus/spathodus/tanganicodus και ενα απο τα παραπανω shell dwellers ή ενα χαρεμακι enantiopus χρειαζονται περιπου 300 λιτρα? Βεβαια εδω με τις κιχλιδες goby τιθεται και το διατροφικο θεμα γιατι απο οσα ξερω ειναι φυτοφαγες.
      Και φυσικα σε καθε περιπτωση αν το επιτρεπουν τα λιτρα και μια ομαδουλα cyprichromis ή paracyprichromis?
       
      Παρακαλω βοηθηστε, δεν μπορω να κοιμηθω το βραδυ  
       
       
    • Από fachnar
      9 Κιχλιδες χαριζονται. Ειναι 4 αρσενικα και 5 θυληκα.
      Δεν μπορω μα τις συντηρησω και ειναι κριμα.
      Ειναι απο ενα ειδος  ολα τα μελη (δυστυχως δεν θυμαμαι το ονομα).
      Μονη προυποθεση να τα πιασετε εσεις.
      Μενω Π. Φαληρο
    • Από panos78
      Πωλείται ενυδρείο JUWEL RIO 180 Δύο ετών, σε άριστη κατάσταση, με το έπιπλο του (ιδιοκατασκευή) , έχει 5 labidochromis caeruleus (2 αρσενικά, 3 θηλυκά)  με δύο φίλτρα, JBL crystal profi i900 (900l/h) + Juwel Bioflow 3 (600l/h) , θερμοστάτη Juwel 200watt , αντλία αέρα, ταίστρα JUWEL, αναλογικό και ψηφιακό θερμόμετρο, περίπου 50 κιλά πέτρες, 10 κιλα αραγωνίτη, 15 κιλά ενυδρειακή άμμος, δύο ρίζες και μερικά φυτά. Ολα τα απαραίτητα αξεσουάρ καθαρισμού, μαγνητική βούρτσα για τα τζάμια, σκούπα βυθού, δύο μεγάλες μπουκάλες 20lt για αλλαγές νερού, φιλτράκια εξτρα, μεταλλικό βαλιτσάκι με τροφές, αντιχλώριο, μετρητή ph, κτλ. Φωτισμός led , 1 ταινία 14,4w λευκή, μια ταινία 14,4w θερμή και μία μπλε (moonlight) στα 7w. Χρονοδιακόπτες, πολύπριζα και πισω από το ενυδρείο υπάρχει κρυφός φωτισμός με led. Το πακέτο δεν σπάει και δίδεται λόγω μετακόμισης. Το ενυδρείο είναι σε λειτουργία. Παραλαβή από τον χώρο μου. Τυχόν έξοδα μεταφοράς, επιβαρύνουν τον αγοραστή. Επικοινωνία με π.μ. Η παρουσίαση του ενυδρείο πριν δύο χρόνια είναι εδώ: http://www.aquazone.gr/forums/forums/topic/93656-μια-νότα-malawi/
       
    • Από AfricaTeam
      Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο τα μέλη kokalo,Δίας
       
      Επιστημονικό Όνομα: Tropheus Sp. "Ikola" (Boulenger, 1898)
      Κοινές Ονομασίες: Yellow banded tropheus, Tropheus yellow, Tropheus ikola kaiser
      Ελληνικό Όνομα:

      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Κλάση: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Το αρσενικό φτάνει σε τελικό μέγεθος τα 13 εκατοστά, ενώ το θηλυκό τα 12 εκατοστά.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika. Ζει σε βραχώδης περιοχές με άμμο.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      ΡH 7,8-9
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH
      Θερμοκρασία: 24-27 ° C(ιδανικά 25°C)

      Λίτρα: Η αυξημένη επιθετικότητα προς τα ψάρια του είδους τους, μας υποχρεώνει να τα φιλοξενούμε σε μεγάλες ομάδες. Τα ελάχιστα λίτρα και το ελάχιστο
      μήκος που απαιτείται, ποικίλει μεταξύ των συγγραφέων. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Dr. Ad Konings ως ελάχιστο όριο ορίζονται τα 500 λίτρα και τα 150 εκατοστά μήκος. Τονίζεται επίσης ότι κάθε αρσενικός πρέπει να έχει την δική του συστάδα από πέτρες, η οποία να απέχει από του άλλου 30 εκατοστά. Αντίθετα ο Mark Phillip Smith αναφέρει ως ελάχιστα τα 189 λίτρα, ενώ ο Georg Zurlo τα 120 εκατοστά ως μήκος εισόδου. Συνδυάζοντας την βιβλιογραφία με εμπειρικές αναφορές, μπορούμε να καταλήξουμε στα 120 εκατοστά ως ελάχιστο μήκος εισόδου για μια ομάδα των 15 ατόμων.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Τα ψάρια αυτά πρέπει να κρατούνται σε ομάδες άνω των 12 ψαριών, καθώς ζουν σε κοπάδια, αλλά αυτό τα κάνει να μετριάζουν την επιθετικότητα τους. Επιπρόσθετα, λόγω της περιοχικότητας που μπορεί να αναπτύξουν,καλό είναι να μπαίνουν όλα μαζί από την αρχή, και όχι σταδιακά. Αν πρέπει στη συνέχεια να προστεθεί κάποιο ψάρι, καλό θα ήταν να μπει σε νεαρή ηλικία, και όχι μόνο ένα , αλλά από δύο και πάνω, και για μερικές μέρες να είναι υπό παρακολούθηση.  Αν υπάρξει τσακωμός μεταξύ αρσενικών για την κυριαρχία του ενυδρείου, και υπάρξει τραυματίας ηττημένος τότε πρέπει να δράσουμε άμεσα και να τον απομακρύνουμε από το ενυδρείο.

      Διαχωρισμός φύλου: Είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε το φύλο των ψαριών αυτών. Κατά την νεαρή τους ηλικία έχουν ένα μαύρο - γκρι χρώμα με ελάχιστο κίτρινο, και κατά την ενηλικίωση τους αρχίζουν να αποκτούν μια μεγάλη και παχιά κίτρινη γραμμή στην μέση του σώματος τους.
      Διαχωρισμός μπορεί να γίνει όσον αφορά κάποια σημάδια που τείνουν να έχουν τα φύλα του είδους αυτού, όμως σίγουρη ταυτοποίηση μπορεί να γίνει από τα γεννητικά όργανα του ψαριού. Αλλά αυτή η διαδικασία θα πρέπει να γίνει από κάποιον ειδικό.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Όπως συμβαίνει με όλες τις Αφρικάνικες κιχλίδες που ζουν στα βραχώδη τμήματα της λίμνης Τανγκανίκα, χονδρόκοκκη άμμος και πολλές πέτρες είναι αυτό που χρειάζονται. Οι πέτρες παρέχουν σπηλιές και περάσματα για να νοιώθουν τα ψάρια ασφάλεια και να  καταφεύγουν εκεί για προστασία. Άμμος και πέτρες είναι προτιμότερο να είναι ασβεστολιθικά, ώστε να επιτύχουμε πιο εύκολα τις επιθυμητές σκληρότητες του νερού. Αν θέλουμε να βάλουμε κάποιο φυτό, αυτό θα πρέπει να είναι κάποιο ανθεκτικό είδος όπως κάποιο από το είδος vallisneria.

      Ζώνη Κολύμβησης: Κινείται σε όλο το μήκος του ενυδρείου και πολλές φορές θα δούμε όλη την ομάδα να κολυμπάει μαζί, επιδεικνύοντας συμπεριφορά κοπαδιού.

      Διατροφή: Πρόκειται για φυτοφάγο ψάρι όπου στην φύση τρέφεται με άλγη που ξύνει από τις πέτρες. Στο ενυδρείο μας πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα τις τροφές που θα του παρέχουμε, καθώς τροφές με υψηλά ποσοστά ζωικής πρωτεΐνης θα οδηγήσουν στο bloat και σχεδόν σίγουρα στον θάνατο. Καλό θα ήταν την πρώτη και για δυο τρεις μέρες να αφήσουμε τα ψάρια να τραφούν αποκλειστικά από τις άλγες του ενυδρείου, ώστε να προσαρμοστούν ευκολότερα, πριν εισάγουμε στην διατροφή τους τροφές του εμπορίου. Ιδανικές θεωρούνται τροφές που είναι πλούσιες σε σπιρουλίνα, ενώ μπορεί να δεχθεί μικρά ποσοστά πρωτεΐνης μιας και στην φύση σκαλίζοντας την άλγη τρώει μαζί οστρακοειδή και διάφορους άλλους μικροοργανισμούς.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 8 με 10 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Με κιχλίδες που ονομάζονται gobies όπως του γένους eretmodous, Tanganicodus και spathodus είναι συμβατό όπως επίσης και με την οικογένεια των petrochromis και simochomis. Το καλύτερο πάντως είναι να το φιλοξενηθούν στο ενυδρείο μας ως μοναδικό είδος.

      Υποείδη και υβρίδια: Σύμφωνα με τον Dr. Ad Konings, η ομάδα των Tropheus αποτελείται από 8 είδη: Tropheus Moorii, Tropheus Annectens, Tropheus Duboisi, Tropheus Brichardi, Tropheus sp. “black”, Tropheus sp. “red”, Tropheus sp.“Mpimbwe”, και Tropheus sp. “Ikola”. Μέσα σε κάθε είδος υπάρχουν διαφορετικές ποικιλίες σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση στην οποία ζουν. Όταν φιλοξενούμε παραπάνω από μία αποικία στο ενυδρείο μας, πρέπει να
      επιλέγουμε μία από κάθε είδος. Για παράδειγμα, αν βάλουμε μια ομάδα Τ. duboisi με μια ομάδα Τ. moorii δεν θα έχουμε πρόβλημα. Αν όμως βάλουμε δύο διαφορετικές ποικιλίες από το είδος των Τ. moorii, το πιθανότερο είναι να υβριδίσουν.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Είναι δυνατή και σχετικά εύκολη. Εφόσον το ζεύγος εκ της ομάδας ζευγαρώσει, το θηλυκό θα κρατήσει στο στόμα του (στοματοεπωάζον) τα αυγά για περίπου 25 με 30 μέρες (ανάλογα το θηλυκό), μέχρι να γίνουν γόνος  Ένα θηλυκό μπορεί να κρατήσει από 5 μέχρι 15 αυγά. Μόλις τα αυγά γίνουν ψάρια,η μητέρα θα τα ελευθερώσει, αλλά δεν θα τα αφήσει μόνα. Θα τα κρατάει και θα τα θρέφει μέχρι να μην χωράνε άλλο στο στόμα της. Τότε είναι η ώρα για την οριστική τους απελευθέρωση.

      Γενικές πληροφορίες: Η ομάδα των Τropheus στην οποία ανήκει το Tropheus sp. Ikola είναι από τα πιο ενδιαφέροντα ψάρια της λίμνης Τανγκανίκα. Η έντονη
      επιθετικότητα που εμφανίζουν καθώς και το γεγονός ότι απαιτούν πολύ καθαρό νερό δίνει την εντύπωση ότι είναι απαγορευτικά για αρχάριους. Σίγουρα δεν είναι από τα ψάρια που συγχωρούν λάθη αυτού που τα φιλοξενεί, αλλά αν τηρηθούν κάποιοι βασικοί κανόνες δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο. Καθαρό νερό, μικρά και συχνά γεύματα με τροφές υψηλής ποιότητας, και πολύ σταθερές συνθήκες, είναι αυτά που χρειάζονται, και η ανταμοιβή από την μοναδική τους συμπεριφορά είναι δεδομένη.

       
       
       
       
       
       
    • Από AfricaTeam
      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη Δίας
       
      Επιστημονικό Όνομα: Tropheus Moorii Moliro
      Κοινές Ονομασίες:
      Ελληνικό Όνομα:
      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Κλάση: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Φτάνουν τα 14 εκατοστά μήκος μαζί με την ουρά.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika.Ζει σε βραχώδεις περιοχές με άμμο και σε μεγάλα βάθη.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 7,8 - 9 (Ιδανικά: 8)
      KH: 14 - 20°dKH
      GH: 12 - 20°dGH
      Θερμοκρασία: 24 - 27 °C (Ιδανικά: 26 °C)

      Λίτρα: Τα ελάχιστα λίτρα στα οποία μπορούν να φιλοξενηθούν είναι τα 300 λίτρα για ένα κοπάδι 12 ατόμων. Μπορούν να συνδυαστούν με άλλα ψάρια που ζουν κυρίως στον βυθό ή ψάρια επιφάνειας, υπό την προϋπόθεση περισσότερων λίτρων.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Τα ψάρια αυτά πρέπει να κρατούνται σε ομάδες άνω των 12 ψαριών, καθώς ζουν σε κοπάδια, αλλά και για να μετριάζεται η επιθετικότητα.
      Επιπρόσθετα, λόγω του ότι είναι περιοχικά, καλό είναι να μπαίνουν όλα μαζί από την αρχή και όχι σταδιακά. Αν πρέπει να προστεθεί κάποιο ψάρι έπειτα, καλό θα είναι να μπει σε νεαρή ηλικία και όχι μόνο ένα, αλλά από δύο και πάνω και για μερικές μέρες να είναι υπό παρακολούθηση.
      Αν υπάρξει τσακωμός μεταξύ αρσενικών για την κυριαρχία του ενυδρείου και καταλάβουμε οτι ο ηττημένος οδεύει προς τον θάνατο, τότε πρέπει να επέμβουμε και να τον απομακρύνουμε γρήγορα από το ενυδρείο.

      Διαχωρισμός φύλου: Είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε το φύλο των ψαριών αυτών. Τα ψάρια του είδους αυτού, κατά την νεαρή τους ηλικία παρουσιάζουν ένα πρασινωπό χρώμα και κατά την ενηλικίωση τους αρχίζουν και αποκτούν το κόκκινο χρώμα τους το οποίο είναι ιδιαίτερα εμφανές στα πτερύγια τους..
      Διαχωρισμός μπορεί να γίνει, παρατηρώντας κάποια σημάδια που έχουν τα δύο φύλα του είδους αυτού, όμως σίγουρη ταυτοποίηση φύλου μπορεί να γίνει από τα γεννητικά του όργανα.Αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνει από κάποιον ειδικό.



      Διακόσμηση ενυδρείου: Είναι πετρόψαρα, γι'αυτό ο διάκοσμος του ενυδρείου θα πρέπει να αποτελείται κυρίως από πέτρες. Επίσης, καλό υπόστρωμα για τα ψάρια αυτά είναι η άμμος. Ιδιαίτερα καλή είναι η άμμος θαλάσσης ή ο αραγωνίτης,ο οποίος μπορεί να ανεβάσει το ph και τις σκληρότητες του νερού.
      Επιπρόσθετα, τα tropheus αγαπάνε τα δυνατά ρεύματα, γι'αυτο απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει καλή κυκλοφορία στο ενυδρείο μας, που να διασφαλίζει καλή οξυγόνωση και καθαριότητα.


      Ζώνη Κολύμβησης: Κινούνται κυρίως στον βυθό αλλά και στις ενδιάμεσες ζώνες.

      Διατροφή: Είναι φυτοφάγα, γι'αυτό η διατροφή τους πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά σε φυτικές τροφές. Ιδιαίτερα ελκυστική για αυτά είναι η σπιρουλίνα που μπορεί να περιέχεται σε μερικές τροφές του εμπορίου. Τα ψάρια αυτά είναι επιρρεπή στο bloat (μια ασθένεια των αφρικάνικων κιχλίδων), γι'αυτό η διατροφή τους θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Η διατροφή τους με ζωική πρωτεΐνη, αλλά και η υπερκατανάλωση σπιρουλίνας μπορεί να προκαλέσει την προαναφερθείσα ασθένεια.


      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: Περίπου 10 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Μπορούν να συμβιώσουν σχεδόν με όλα τα είδη tropheus, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να αυξηθούν τα λίτρα συντήρησής τους.
      Εκτός από τα tropheus, οι συγκάτοικοι τους, θα πρέπει να προσδιορίζονται ανάλογα με τον χαρακτήρα του ψαριού, με τις διατροφικές τους συνήθειες και το μέγεθος.
      Ιδανικοί συγκάτοικοι είναι τα γένη της οικογένειας julidochromis, eretmodus Και tanganicodus.

      Υποείδη και υβρίδια: Σύμφωνα με τον Dr. Ad Konings, η ομάδα των Tropheus αποτελείται από 8 είδη: Tropheus Moorii, Tropheus Annectens, Tropheus Duboisi, Tropheus Brichardi, Tropheus sp. “black”, Tropheus sp. “red”, Tropheus sp.“Mpimbwe”, και Tropheus sp. “Ikola”. Μέσα σε κάθε είδος υπάρχουν διαφορετικές ποικιλίες σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση στην οποία ζούν. Όταν φιλοξενούμε παραπάνω από μία ομάδα στο ενυδρείο μας, πρέπει να επιλέγουμε μία από κάθε είδος. Για παράδειγμα, αν βάλουμε μια ομάδα Τ. duboisi με μια ομάδα Τ. moorii δεν θα έχουμε πρόβλημα. Αν όμως βάλουμε δύο διαφορετικές ποικιλίες από το είδος των Τ. moorii, το πιθανότερο είναι να υβριδίσουν.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Πρόκειται για στοματοεπωάζουσα κιχλίδα όπου ζευγαρώνει σε απομονωμένα σημεία του ενυδρείου. Η περίοδος επώασης διαρκεί περίπου 30 ημέρες και σε κάθε γέννα προκύπτουν περίπου 20 μικρά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι σε αντίθεση με άλλες κιχλίδες, δεν συνιστάται η απομάκρυνση του θηλυκού σε ξεχωριστό ενυδρείο καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην γίνει αποδεκτό όταν επιστρέψει πίσω στο ενυδρείο και πιθανότατα να κυνηγηθεί πολύ έντονα.
       
      Γενικές πληροφορίες: Η ομάδα των tropheus, στην οποία ανήκει το Tropheus duboisi είναι από τα πιο ενδιαφέροντα ψάρια της λίμνης Τανγκανίκα. Η έντονη επιθετικότητα που εμφανίζουν καθώς και το γεγονός ότι απαιτούν πολύ καθαρό νερό δίνει την εντύπωση ότι είναι απαγορευτικά για αρχάριους. Σίγουρα δεν είναι από τα ψάρια που συγχωρούν τα λάθη αυτού που τα φιλοξενεί, αλλά αν τηρηθούν κάποιοι βασικοί κανόνες δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο. Καθαρό νερό, μικρά και συχνά γεύματα με τροφές υψηλής ποιότητας και πολύ σταθερές συνθήκες είναι αυτά που χρειάζονται και η ανταμοιβή από την μοναδική τους συμπεριφορά είναι δεδομένη.
    • Από AfricaTeam
      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη Δίας  
       
      Επιστημονικό Όνομα: Chindongo Demasoni (πρώην Pseudotropheus Demasoni)
      Κοινές Ονομασίες: Demasoni
      Ελληνικό Όνομα:
      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Κλάση: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Το ψάρι αυτό φτάνει τα 8 εκατοστά μήκος στο φυσικό του περιβάλλον, αλλά έχει παρατηρηθεί ότι σε συνθήκες αιχμαλωσίας μπορεί να γίνει και μεγαλύτερο.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης malawi.
      Ζει κυρίως σε πετρώδεις περιοχές του βυθού, και σπανίως κολυμπάει σε ανοιχτό χώρο.
      Το φυσικό του περιβάλλον αποτελείται από πετρώδεις περιοχές και άμμο.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 7,6 - 8,6 (Ιδανικά: 8,2)
      KH: 7 - 12°dKH
      GH: 7-14°dGH
      Θερμοκρασία: 25 - 28 °C (Ιδανικά: 26 °C)

      Λίτρα:Οι ελάχιστές απαιτήσεις για να φιλοξενηθεί στο ενυδρείο μας είναι τα 80 εκατοστά μήκος και τα 150 λίτρα, αν και όπως συμβαίνει με όλες τις κιχλίδες του είδους Mbuna όσο μεγαλύτερο είναι το ενυδρείο τόσο το καλύτερο.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Το ψάρι αυτό ζει σε ομάδες (10+ ψάρια ) διότι με αυτό τον τρόπο μετριάζεται η επιθετικότητα των ψαριών, αλλά παρατηρούνται και καλύτερες συμπεριφορές. Είναι περιοχικά ψάρια, γι'αυτό θα πρέπει να διασφαλίζονται πέτρες για όλα τα μέλη του κοπαδιού.

      Διαχωρισμός φύλου: Σχετικά εύκολος. Τα αρσενικά έχουν σκούρο μπλε χρωματισμό με ανοιχτές κάθετες μπλε ρίγες και τα θηλυκά έχουν ίδιο χρωματισμό, αλλά όχι τόσο έντονο. Τα αρσενικά του είδους τείνουν να γίνονται λίγο μεγαλύτερα απ'ότι τα θηλυκά. Τα ψάρια γεννιούνται όλα μπλε. Στην συνέχεια όσο μεγαλώνουν,αρχίζουν να παίρνουν το τελικό τους χρώμα.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Αν θέλει κάποιος να τα διατηρήσει στο ενυδρείο του, θα πρέπει να φτιάξει το περιβάλλον τους με πολλές πέτρες, (νταμάρι) και να δημιουργήσει σπηλιές καθώς είναι ψάρια επιθετικά και χρειάζονται κρυψώνες και για τους πιο αδύναμους του κοπαδιού. Επίσης, καλό είναι να χρησιμοποιείται άμμος καθώς τα ψάρια αυτά σκάβουν πολύ.Η χρήση αραγωνίτη ή αμμου θαλάσσης θα βοηθούσε να επιτύχουμε τις απαιτούμενες σκληρότητες.

      Ζώνη Κολύμβησης: Βυθός, αλλά και μεσαία στρώματα κολύμβησης

      Διατροφή: Τα ψάρια αυτά είναι κυρίως φυτοφάγα, γι'αυτό η διατροφή τους πρέπει να βασίζεται κατά μεγάλο μέρος σε φυτικές ύλες και ελάχιστα σε ζωικές. Ιδιαίτερα ελκυστική σε αυτά είναι η σπιρουλίνα. Μπορεί κάποιος να τα ταΐζει εκτός από τις τροφές του εμπορίου ακόμα και λαχανικά τα οποία να έχουν ζεματιστεί για 2 λεπτά και έπειτα κοπεί σε μικρά κομμάτια.
      Επίσης υπάρχει περίπτωση να επιτεθούν και στην άλγη του ενυδρείου η οποία έχει σχηματιστεί στα τοιχώματα και τις πέτρες.


      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: Συνήθως 8 - 10 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Είναι συμβατά σχεδόν με όλα τα είδη mbuna εκτός από μερικά είδη όπως ps.johanni, ps.saulosi, ps.cyaneorhabdos. l.mbamba. ps elongatus κ.α καθώς μπορεί να υπάρξει υβριδισμός.

      Υποείδη και υβρίδια: Σχετικά εύκολο να υβριδίσει με κάποια συγγενικά του ψάρια, γι'αυτό πρέπει να τηρούμε κάποια βασικά κριτήρια διαβίωσης.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Είναι δυνατή και σχετικά εύκολη.H θηλυκιά εναποθέτει γύρω στα 15 αυγά τα οποία θα τα γονιμοποιήσει ο αρσενικός. Μετά το θηλυκό θα πάρει τα γονιμοποιημένα αυγά στο στόμα του και θα τα επωάσει μέχρι να εκκολαφθούν. Εφόσον το ζευγάρι του χαρεμιού ζευγαρώσει, το θηλυκό θα κρατήσει τα αυγά στο στόμα του ( στοματοεπωάζον ) για περίπου 20 με 25 μέρες μέχρι αυτά να αναπτυχθούν και να γίνουν γόνος. Καθ΄όλη τη διάρκεια που το θηλυκό ψάρι κρατά το γόνο στο στόμα του δεν τρέφεται.Μετά την ελευθέρωση του στο ενυδρείο σε περίπτωση κινδύνου αναζητά καταφύγιο στο στόμα της μητέρας. Είναι πολύ χαρακτηριστική η κίνηση της μητέρας που "ρουφάει" το γόνο για να τον προστατέψει.Τα μικρά τις πρώτες 2,3 μέρες δεν θα τρέφονται κανονικά, αλλά θα τρώνε από τον λεκιθικό τους σάκο και έπειτα θα αναζητήσουν τροφή. Καλό είναι να τρίβουμε φλέικς έτσι ώστε να μπορούν να τραφούν.

      Γενικές πληροφορίες: Η εν λόγω Κιχλίδα αξιολογήθηκε το 2006 απο την Διεθνή Ένωση για την Προστασία της Φύσης (IUCN) στην κόκκινη λίστα με τα απειλούμενα είδη που εκδίδει και χαρακτηρίστηκε ώς ευάλωτο είδος (Vulnerable ). Ώς σημαντικότερός κίνδυνος για το Pseudotropheus Demasoni έχει προσδιοριστεί η περιορισμένη διασπορά του στη λίμνη.