Sign in to follow this  
Ακόλουθοι 0
AHTRAM

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑΣ

11 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Παιδιά καλημερα,

θα ηθελα να ρωτησω πως μπορουμε να αυξησουμε την αγωγιμοτητα του νερου.

σε ενυδρειο με νεον εχω μετρηση με οργανο 645 μS .

Στα ζωοτοκα βαζω αλατι ειτε καλας ειτε της seachem. στα υπολοιπα ψαρια τι?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ίδη έχεις πολύ αυξημένη ηλεκτρική αγωγιμότητα για τα νέον, γιατί θέλεις να την αυξήσεις και άλλο. Με ηλεκτρική αγωγιμότητα 645 έχεις περίπου ένα Gh 18 (υψηλό για νέον), εγώ θα προσπαθούσα να την κατεβάσω όχι να την ανεβάσω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

γιατι μου ειπαν οτι η αγωγιμοτητα πρεπει να ειναι κοντα στα 1000 μS για τα περισσοτερα ψαρια εκτος απο κιχλιδες και ζωοτοκα που θελει παραπανω

το gh ειναι οντως ανεβασμενο.τι σχεση εχει η αγωγιμοτητα ομως? υπαρχει καποιος μαθηματικος τυπος και το βρησκεις?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χμφ, το GH αναφέρεται (σχεδόν) αποκλειστικά στη συγκέντρωση αλάτων μαγνησίου και ασβεστίου ενώ το TDS meter μετρά τη συγκέντρωση όλων των διαλυμένων αλάτων. Εν γένει δηλαδή είναι λάθος να συνδέεις μS με GH. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ισχυει αυτο που μου ειπαν για την αγωγιμοτητα οτι πρεπει να ειναι 1000 μS κι αν ναι, να βαζω αλατι ανεξαρτητα τι ψαρια εχω μεσα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όχι δεν ισχύει ή λάθος σου είπαν ή λάθος κατάλαβες. Το πόσο ηλεκτρική αγωγιμότητα πρέπει να έχουμε στο ενυδρείο μας εξαρτάτε και μόνο από το είδος του ψαριού. Ότι ισχύει δηλαδή για το Ph, Kh, Gh.

Ότι είναι άλας το TDS το μετράει ακόμη και το NO3 ως γνωστό και αυτό είναι άλας. Σε ένα φυσιολογικό ενυδρείο με φυσιολογικές μετρήσεις των νιτρικών μπορούμε να δούμε στο περίπου ενδεικτικά δηλαδή δια μέσο της ηλεκτρική αγωγιμότητα και το GH

1°dH = 33µS/cm

1°dH = 7,19mg Mg ή 10mg Ca

1 ppm (mg/L) = 0,056°dH.

1°dh =17,9 ppm(mg/L)

1°dH = 0,178 mmol/L

1 mmol/L = 5,6°dH

Από τα παραπάνω προκύπτει ο εξής τύπος

(ηλεκτρική αγωγιμότητα)/(2)*(0,056))=GH

Σε προσωπικές μετρήσεις που κάνω στο ενυδρείο μου η αποκλίσεις είναι μικρές.

Άμα μάθεις να το χειρίζεσαι το μηχάνημα αυτό μπορείς να βγάλεις πολλά χρήσιμα συμπεράσματα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με πρόλαβε ο Χρήστος και συμπληρώνω...Για τα neon σίγουρα δεν ισχύει. Η αγωγιμότητα στα νερά που κυκλοφορούν είναι πολύ χαμηλότερα. Δες εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Blackwater_river ενδεικτικά εκεί που λέει conductivity. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν μπλέκουμε ζωοτόκα με άλλα ψάρια μαλακού νερού. Αν θες να τα κρατήσεις αρκετό καιρό χωρίς προβλήματα και απώλειες χρειάζεται μαλακό νερό. Τα ζωοτόκα έχουν πολύ μεγαλύτερο ευρός συνθηκών νερού που μπορούν να ζήσουν χωρίς προβλήματα.

Έγινε επεξεργασία - neon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρηστάρα το ΝΟ3 είναι ρίζα και όχι άλας, καταχρηστικά αναφέρεται έτσι. Όταν λες ΝΟ3 πρέπει να λες νιτρική ρίζα και όχι νιτρικά άλατα. ;)

Δε διαφωνώ σε όσα λες, ναι έχεις πολύ καλή προσέγγιση, αλλά δεν είναι έτσι. Δες και αυτό το άρθρο εδώ, υπάρχουν και αλλού και επίσης έχει ξαναγίνει αυτή η συζήτηση. Έχω την αίσθηση, ζητώ συγνώμη αν κάνω λάθος, ότι υπάρχει ένα άρθρο του φίλου neon σχετικά με το αγωγιμόμετρο που αποσαφηνίζει τα σκοτεινά σημεία. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιώργο έχεις δίκαιο αυτό που θέλω να πω είναι ότι όταν ανεβαίνει NO3 ανεβαίνει και η ηλεκτρική αγωγιμότητα. Όσο για τα σκοτεινά σημεία που αναφέρεις έχει το ενυδρείο τόσα πολλά που άμα τα αναλύσουμε μπορούμε να βγάλουμε άχρηστες της περισσότερες μετρήσεις. Αλλά με ενδιαφέρει αν έχεις τίποτα το συγκεκριμένο στο μυαλό σου όταν αναφέρεις ‘’σκοτεινά σημεία’’ θα με ενδιέφερε, μπορεί να γνωρίζεις κάτι που δεν το ξέρω. Για αυτό δεν είμαστε εδώ για να μάθουμε όλοι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και για του λόγου το αληθές από εδώ μεταφέρω:

Τονίζεται πως οι μετρήσεις αγωγιμότητας μας δείχνουν τη συγκέντρωση των ιόντων που περιέχονται στο νερό, δεν μας δίνουν όμως πληροφορίες για τη σύσταση και την προέλευσή τους δηλαδή πόσο ασβέστιο (Ca), μαγνήσιο (Mg) κλπ. (george_hmmy προσθήκη: τα Mg και Ca είναι το GH)

Edit: μπορείς φίλε Χρήστο να διαβάσεις το άρθρο για τα σκοτεινά σημεία. :) Ένα από αυτά είναι το συχνό λάθος ότι το TDS-meter μετράει GH

Έγινε επεξεργασία - george hmmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

παιδιά ευχαριστω για την βοηθεια , αν και μου φαινονται λιγο κινεζικα ολα αυτα, πιστευω οτι σιγα σιγα θα τα καταλαβω

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!


Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.


Είσοδος
Sign in to follow this  
Ακόλουθοι 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.