stormtrooper

Tds

15 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Θα ήθελα να κάνω κάποιες ερωτήσεις όσον αφορά την αγωγημότητα του νερού η οποία μετριέται με το TDS.

Καταρχήν τί ακριβώς είναι? Ok, ξέρω τί είναι, αλλά τί σχέση έχει με τα ενυδρεία?

Από τί εξαρτώνται οι τιμές του?

Πόσο επηρεάζει στην χημεία του νερού?

Ρωτάω γιατί έχω βρει κάποιες τρελές και κουφές τιμές και απλά προσπαθώ να καταλάβω τί γίνεται!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα όργανο TDS μετράει όλα τα ανόργανα στερεά που είναι διαλυμμένα στο νερό μας. Μετράει ιόντα που συμβάλουν στη σκληρότητα του νερού (όπως το ασβέστιο), αλλά και αυτά που δεν συμβάλουν (όπως το νάτριο). Σαφώς λοιπόν είναι ένας καλύτερος τρόπος μέτρησης γι'αυτούς που θέλουν να έχουν πολύ μαλακό νερό με χαμηλή περιεκτικότητα, ενώ για τους περισσότερους αρκούν οι κλασσικές μετρήσεις ανθακικής (kH) και γενικής (gH) σκληρότητας!

Η ηλεκτρική αγωγιμότητα είναι μια παρόμοια μέτρηση με του TDS, αλλά όχι ακριβώς η ίδια!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα όργανο TDS μετράει όλα τα ανόργανα στερεά που είναι διαλυμμένα στο νερό μας. Μετράει ιόντα που συμβάλουν στη σκληρότητα του νερού (όπως το ασβέστιο), αλλά και αυτά που δεν συμβάλουν (όπως το νάτριο). Σαφώς λοιπόν είναι ένας καλύτερος τρόπος μέτρησης γι'αυτούς που θέλουν να έχουν πολύ μαλακό νερό με χαμηλή περιεκτικότητα, ενώ για τους περισσότερους αρκούν οι κλασσικές μετρήσεις ανθακικής (kH) και γενικής (gH) σκληρότητας!

Η ηλεκτρική αγωγιμότητα είναι μια παρόμοια μέτρηση με του TDS, αλλά όχι ακριβώς η ίδια!

Πως δικαιολογείται το παρακάτω φαινόμενο:

Προ 1μιση βδομάδα είχα μέτρηση από TDS 930...

Κάνοντας μικρές αλλαγές με νερό από ΑΟ το έριξα μέσα σε 2-3 μέρες στα 830...

Συνέχισα να κάνω αυτές τις μικρές αλλαγές χωρίς να μετράω με το TDS αφού θεώρησα πως σιγά και σταθερά θα την ρίχνω.

Χτες μέτρησα και βρήκα... 1450!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Στα υπόψη πως δεν άλλαξαν τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του νερού. Δηλαδή: PH:6,8-7, GH:10, KH:3. Επίσης δεν υπάρχει απολύτως τίποτα ασβεστολιθικό μέσα στο ενυδρείο. Μόνο ξύλα και λευκή (μη ασβεστολιθική) άμμος.

Μπορεί κάποιος να το εξηγήσει???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δοκιμασε να το καλυμπραρεις.Το δικο μου και πολλα οργανα που μετρανε tds ειχουν 3 ψηφια μετρησης.Βρηκες ρε θηριο σε μετρηση 1450??? :D .Πιστευω οτι σιγουρα μετραει λαθος.Καλιμπραρε το και πηγαινε και λιγο νερο σε καποιο φιλο που εχει οργανο μετρησης tds να δεις μετρατε το ιδιο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δοκιμασε να το καλυμπραρεις.Το δικο μου και πολλα οργανα που μετρανε tds ειχουν 3 ψηφια μετρησης.Βρηκες ρε θηριο σε μετρηση 1450??? :D .Πιστευω οτι σιγουρα μετραει λαθος.Καλιμπραρε το και πηγαινε και λιγο νερο σε καποιο φιλο που εχει οργανο μετρησης tds να δεις μετρατε το ιδιο.

Το όργανο είναι ολοκαίνουριο και έχει χρησιμοποιηθεί 8-10 φορές. Κάθε φόρα, μετά από μέτρηση το ξεπλένω σε νερό από ΑΟ (RO), το αφήνω να στεγνώσει και μετά του βάζω το καπάκι. Πριν το πάρω στα χέρια μου, δοκιμάστηκε από φίλο που έχει το ίδιο TDS και του έβγαζε ίδιες μετρήσεις με το δικό του.

Το TDS έχει όντως 3 ψηφία, και εμένα μου βγάζει 145 και ακριβώς δίπλα αναβοσβήνει ένα "x10"... Δηλαδή 1450!!!!

Υπάρχει περίπτωση να ευθύνεται το NO3 για τέτοια ένδειξη????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στη διάρκεια αυτής της μιάμιση βδομάδας δεν πρόσθεσες/άλλαξες τίπτα στο ενυδρείο ή στη ρουτίνα του...???

Μήπως έβαλες αλάτι ή κάποιο φάρμακο είτε προληπτικά, είτε για αντιμετώπιση προβλήματος?

Μήπως προσθέτεις λιπάσματα για φυτά?

Μήπως άλλαξες τροφές?

Μήπως κάτι άλλο?

Το ΝΟ3 δε νομίζω να μπορεί να επηρρεάσει μια μέτρηση TDS...

ΥΓ: Ένα καλιμπράρισμα ή ένα τσεκάρισμα όπως προτείνει ο Χρήστος (pan) θα ήταν σωστή κίνηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το νερο της ΑΟ ποσο το μετρας?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στη διάρκεια αυτής της μιάμιση βδομάδας δεν πρόσθεσες/άλλαξες τίπτα στο ενυδρείο ή στη ρουτίνα του...???

Μήπως έβαλες αλάτι ή κάποιο φάρμακο είτε προληπτικά, είτε για αντιμετώπιση προβλήματος?

Μήπως προσθέτεις λιπάσματα για φυτά?

Μήπως άλλαξες τροφές?

Μήπως κάτι άλλο?

Το ΝΟ3 δε νομίζω να μπορεί να επηρρεάσει μια μέτρηση TDS...

ΥΓ: Ένα καλιμπράρισμα ή ένα τσεκάρισμα όπως προτείνει ο Χρήστος (pan) θα ήταν σωστή κίνηση

Χρησιμοποιήθηκε Myxazyn και Octozin.... ΛΕΣ????

Επίσης έπεσε και πολύ λίγο λίπασμα florena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάλλον δεν βοήθησα κι εγώ πολύ για να λάβω τις σωστές απαντήσεις. Ας πάρω λοιπόν τα πράγματα με τη σειρά:

Το ενυδρείο λειτουργεί 9 μήνες τώρα. Εξ' αρχής είχε στηθεί λάθος. Δηλαδή ενώ δεν είχα σκοπό να βάλω κιχλίδες, πήρα χαλίκι για κιχλίδες με πολλά κοχύλια... ασβεστολιθικά φυσικά. Έτσι λειτουργούσε μέχρι και πριν από 1μιση βδομάδα. Λογικό ήταν λοιπόν, ότι όλα τα υλικα του φίλτρου πότησαν με τον πρώην χαλίκι και μου έβγαζε TDS 930. Πλέον το ενυδρείο έχει στηθεί αλλιώς και σωστά. ΄Δηλαδή ήθελα να φτιάξω ένα πλεκοενυδρείο, οπότε έβαλα άμμο και πολλά ξύλα. Επίσης έφτιαξα σπηλιές με σχιστόλιθο. Εφόσον πλέον και πρακτικά, δεν υπήρχε άλλη πηγή που να μου σκληραίνει το νερό, θεώρησα πως με μικρές αλλαγές νερού καθημερινά, με νερό από ΑΟ θα έριχνα σιγά σιγά το TDS. Αυτό όμως δεν συνέβει.

Επίσης ρώτησα αν τα ΝΟ3 είναι ικανά να ανεβάσουν το TDS, αφού σήμερα το πρωί που μέτρησα μου έβγαλε κάτι μεταξύ 50 και 100. Το ξέρω πως είναι υπερβολικό νούμερο, γι'αυτό και τώρα που γύρισα από τη δουλειά έκανα αλλαγή νερού. To TDS έπεσε λίγο... στα 1260!

Επίσης, όπως έγραψα και ποιο πάνω χρησιμοποίησα τα φάρμακα Myxazyn και Octozin για 3 μέρες, όπως επίσης έριξα και λίγο Florena. Α, επίσης έριξα και ΕΚΤΟΖΟΝ.

Το κουφό της υπόθεσης είναι ότι αφενός ανεβάζει TDS χωρίς να υπάρχει κάποια εμφανής πηγή, αφετέρου το νούμερο των ΝΟ3 που μου έβγαλε είναι υπερβολικό για τα λίτρα της βιολογίας που έχω στο φίλτρο μου (EHEIM 2080 full στο Siporax και στο Substrat).

Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι μήπως τα φάρμακα κάνανε την "δουλειά" ή μήπως τα ΝΟ3 ανεβάζουν την ένδειξη του TDS....

Ελπίζω να βοήθησα ώστε να με βοηθήσετε :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάλλον δεν βοήθησα κι εγώ πολύ για να λάβω τις σωστές απαντήσεις. Ας πάρω λοιπόν τα πράγματα με τη σειρά:

Το ενυδρείο λειτουργεί 9 μήνες τώρα. Εξ' αρχής είχε στηθεί λάθος. Δηλαδή ενώ δεν είχα σκοπό να βάλω κιχλίδες, πήρα χαλίκι για κιχλίδες με πολλά κοχύλια... ασβεστολιθικά φυσικά. Έτσι λειτουργούσε μέχρι και πριν από 1μιση βδομάδα. Λογικό ήταν λοιπόν, ότι όλα τα υλικα του φίλτρου πότησαν με τον πρώην χαλίκι και μου έβγαζε TDS 930.

Μερικές πληροφορίες θα σε παροτρύνουν για να καλιμπράρεις το TDSmeter (αν δεν εχει χαλάσει φυσικά)

Νερό απο Α/Ο 20-40 ppm

Νερό μεταλλικό 300-350 ppm

Νερό πολύ σκληρό >500 ppm

Υπάρχουν κάποια βασικά διαλύματα για καλιμπράρισμα για TDSmeter

1. καλιμπράρισμα 20ppm κατά NaCI

2. καλιμπράρισμα 342 ppm κατά NaCI

3. καλιμπράρισμα 352 ppm κατά KCI

4. καλιμπράρισμα 478 ppm κατά 442

Εξαρτάτε φυσικά και απο τον κατασκευαστή

Μπορεί αν ειναι για παράδειγμα μάρκας hanna και να το καλιμπράρει στα 1382 ppm ενώ κάποια άλλα της hanna να τα καλιμπράρει στα 989ppm

Απο αυτό και μόνον θα πρέπει να καταλάβεις οτι υπάρχουν κάποιες ασυμβατότητες.

Γιαυτό πές μας μάρκα και μοντέλο του TDSmeter για να σε βοηθήσουμε.

Το ποιο συνηθισμένο καλιμπράρισμα ειναι το 1 & 2

ΥΓ.

Αν μετρήσεις ενα μπουκαλάκι μεταλλικό νερό πόσα ppm σου βγάζει???

Έγινε επεξεργασία - lasal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό που έχω μετρήσει και κάθε φορά μου βγάζει την ίδια μέτρηση είναι νερό από ΑΟ. Μου το βγάζει πάντα 4. Στα υπόψη πως η ΑΟ είναι καινούρια και έχει βγάλει 150-200L.

To TDS είναι επίσης καινούριο και είναι ακριβώς AYTO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρησιμοποιήθηκε Myxazyn και Octozin.... ΛΕΣ????

Επίσης έπεσε και πολύ λίγο λίπασμα florena.

Θεωρώ πως είναι πολύ πιθανό!!! :D

Κάνε την εξής δοκιμή: Σε ένα δοχείο x λίτρων νερού από Α/Ο με αεραντλία, μέτρα TDS και ρίξε την ανάλογη ποσότητα των φαρμάκων και λιπασμάτων που χρησιμοποίησες για x λίτρα όμως! Άστο να δουλέψει λίγο και μέτρα πάλι το TDS και πες μας το αποτέλεσμα!!! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θεωρώ πως είναι πολύ πιθανό!!! :D

Κάνε την εξής δοκιμή: Σε ένα δοχείο x λίτρων νερού από Α/Ο με αεραντλία, μέτρα TDS και ρίξε την ανάλογη ποσότητα των φαρμάκων και λιπασμάτων που χρησιμοποίησες για x λίτρα όμως! Άστο να δουλέψει λίγο και μέτρα πάλι το TDS και πες μας το αποτέλεσμα!!! :thumbup:

Σωστός.... Αυτό θα κάνω! :wootwoot:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To TDS είναι επίσης καινούριο και είναι ακριβώς AYTO.

Το συγκεκριμένο ειναι δοκιμασμένο όργανο και αξιόπιστο.

Καλιμπράρεται στα 342 κατά NaCI όπως λεει και στο λινκ.

Και γω είμαι περίεργος να δω τα αποτελέσματα μετα την δοκιμή.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η δοκιμή έγινε... Σε ένα δείγμα 20L προστέθηκαν οι ανάλογες ποσότητες από Myxazyn και Octozin. Το συμπέρασμα είναι πως αυτά τα 2 ανεβάζουν όντως την αγωγιμότητα. Όχι σε τραγικό βαθμό αλλά το ανεβάζουν. Από τη βρύση μου βγάζω νερό με TDS 230. Μετά το πείραμα το TDS έδειξε 350. Αυτό βέβαια μπορεί να μην είναι και απόλυτα σωστό ως ένδειξη καθότι η δοκιμή έγινε μέσα σε λίγες ώρες, οπότε μπορεί, αν περνούσε κι άλλη ώρα, ίσως και μέρα, να είχα διαφορετικές ενδείξεις. Πάντως αυτές οι τρελές ενδείξεις που είχα, οφειλόντουσαν στο παλιό μου χαλίκι, το οποίο ήταν ασβεστολιθικό. Αυτό πότισε το φίλτρο και τώρα, σιγά σιγά με τις αλλαγές οι ενδείξεις πέφτουν :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!


Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.


Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.