32 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Θα έχετε ακούσει οι περισσότεροι για αλλαγή νερού με νερό ίδιων συνθηκών με του ενυδρείου.
Ακόμα και τα πιο ανθεκτικά ειδη ψαριών χρειάζονται τέτοιες αλλαγές.
Το ότι επιβιώνουν με λάθος διαδικασία αλλαγής νερού, δεν σημαίνει οτι διαβίωνουν και με τον καλύτερο τρόπο.
Φυσικά αυτά τα λάθη έχουν πάντα επιπτώσεις με "ηπιότερη" φαινομενικά επίπτωση, τη μείωση του προσδόκιμου ζωής τους (δηλαδή ζουν λιγότερο απ'ότι θα μπορούσαν).

Μία παράμετρος που πρέπει να ειναι ίδια στο νερό της αλλαγής ειναι η οξύτητα (εκτός της σκληρότητας και της θερμοκρασίας).
Αν υποθέσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με την ευκολότερη των περιπτώσεων, δηλαδή ενυδρείο που λειτουργεί με νερό δικτύου, ανεπεξέργαστο με άλλες ουσίες (πχ τύρφη κλπ) που εκεί γίνονται πιό πολύπλοκα ακόμα τα πράγματα.
Λογικά θα σκεφτούμε νερό βρύσης έχει το ενυδρείο, νερό βρύσης θα του βαλω και εγώ, συμπέρασμα: ιδιο θα είναι και με λιγο αντιχλώριο που δρα σε δευτερόλεπτα θα είναι όλα εντάξει.
Λάθος.

Το νερό βρύσης που περνά μέσω των σωλήνων του δικτύου στον καταναλωτή γίνεται αναερόβιο (υστερεί σε οξυγόνο) και αυτό μπορεί να είναι ένα σοβαρό πρόβλημα όταν προστίθεται άμεσα στα ενυδρεία.
Χωρίς οξυγόνο και με τη συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα στο νερό, το νερό γίνεται πιό όξινο και τοξικό από ότι είναι πριν περάσει στο δίκτυο.
Όταν το νερό βγαίνει από τη βρύση αρχίζει αμέσως να απελευθερώνει το διοξείδιο του άνθρακα στον αέρα, και να παίρνει το οξυγόνο από τον αέρα (ανταλλαγή αερίων).
Αυτή η διαδικασία προκαλεί τη γρήγορη μεταβολή του pH (οξύτητα/αλκαλικότητα) στο νερό, μεταξύ των πιό υψηλών και χαμηλότερων επιπέδων οξύτητας και αλκαλικότητας.
Εάν ζούν ψάρια (και άλλα υδρόβια ζώα) σε αυτό το νερό με τη γρήγορη μεταβολή πάνω-κάτω του pH, τα ψάρια (και τα άλλα υδρόβια ζώα) θα πάθουν σοκ και πιθανόν ανάλογα τη διαφορά της οξύτητας χάσουν και τη ζωή τους άμεσα ή τουλάχιστον θα στρεσαριστούν τόσο που θα αποδυναμωθεί το ανοσοποιητικό τους σύστημα με αποτέλεσμα να είναι ευάλωτα στις ασθένειες και τα παράσιτα που πάντα υποβόσκουν στο περιβάλλον τους αλλα δεν εκδηλώνονται μέχρι να τους δωθεί η ευκαιρία.

Μπορεί να πάρει ώρες μέχρι το νερό να σταθεροποιεί στο φυσικό επίπεδο του pH του.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ακόμη και μια αλλαγή 0,1 pH, είναι μια σοβαρή αλλαγή στο pH και επιδρά στα ψάρια και στα υδρόβια ασπόνδυλα (όπως τα σαλιγκάρια, οι γαρίδες κλπ), επειδή διπλασιάζει την αλκαλικότητα ή την οξύτητα του νερού.
Η κλίμακα μέτρησης είναι λογαριθμική, έτσι μια διαφορά pH 1 βαθμού, πχ από 6.0 σε 7.0, κανει το νερό 10 φορές πιό αλκαλικό, και 100 φορές πιό αλκαλικό από 6.0 σε 8.0. Μια αλλαγή pH πανω απο 0,2 βαθμούς ανά 24ωρο, μπορεί να δημιουργήσει θεμα για την ασφαλή διατήρηση των ψαριών και των υδρόβιων ασπόνδυλων.

Συμπέρασμα : το νερό δεν πρέπει να μπαίνει από τη βρύση στο ενυδρείο χωρίς να μείνει μερικές ώρες σε δοχείο που αερίζεται αλλά είναι και προστατευμένο απο σκόνες κλπ (πχ να σκεπάζεται με ένα τούλι).
Ακόμα καλύτερα θα ήταν αν υπήρχε και ένας μικρός κυκλοφορητής μεσα, για να κινείται το νερό αφού αν μείνει περισσότερο απο μερικές ώρες ακίνητο θα αρχίσουν να εμφανίζονται άλλα προβληματα.
(Και φυσικά ενας θερμαντήρας για το χειμώνα, που πρέπει να προσέχουμε όμως να μην ακουμπάει στο δοχείο).

Γιά όσους δεν θέλουν να χάσουν ούτε μέρα από την παρέα των αγαπημένων τους υδρόβιων οργανισμών.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
:hysterical: ..ωραιο αρθρακι :rolleyes::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλο... :):rolleyes::hysterical: Εχω να κανω μια ερωτηση...Αν στην αλλαγη νερου βαζουμε αεραντλια (στο δοχειο προετοιμασιας) θα κερδισουμε τπτ..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγω ενα χρονο τωρα πριν κανω αλλαγη αφηνω το νερο σε ενα δοχειο με εναν κυκλοφορητη για μια εβδομαδα και μετα το βαζω στο ενυδρειο χωρις να βαλω αντιχλωριο και δεν ειχα κανενα προβλημα

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγω ενα χρονο τωρα πριν κανω αλλαγη αφηνω το νερο σε ενα δοχειο με εναν κυκλοφορητη για μια εβδομαδα και μετα το βαζω στο ενυδρειο χωρις να βαλω αντιχλωριο και δεν ειχα κανενα προβλημα

Στα Γιαννενα δεν εχει χλωραμινη το νερο του δικτύου?

Αν εχει τοτε δεν φευγει ευκολα χωρις αντιχλωριο.

Το απλο χλωριο εξατμιζεται σε λιγες ωρες.

&koing μια χαρα ειναι και η αεραντλια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σπυρο ποιες ειναι οι πηγες αυτου του αρθρου;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απορια :

Γραφεις στο κειμενο : "Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ακόμη και μια αλλαγή 0,1 pH, είναι μια σοβαρή αλλαγή στο pH και επιδρά στα ψάρια και στα υδρόβια ασπόνδυλα (όπως τα σαλιγκάρια, οι γαρίδες κλπ), επειδή διπλασιάζει την αλκαλικότητα ή την οξύτητα του νερού.

Η κλίμακα μέτρησης είναι λογαριθμική, έτσι μια διαφορά pH 1 βαθμού, πχ από 6.0 σε 7.0, κανει το νερό 10 φορές πιό αλκαλικό, και 100 φορές πιό αλκαλικό από 6.0 σε 8.0. Μια αλλαγή pH πανω απο 0,2 βαθμούς ανά 24ωρο, μπορεί να δημιουργήσει θεμα για την ασφαλή διατήρηση των ψαριών και των υδρόβιων ασπόνδυλων."

Σε ενα φυτεμενο ενυδρειο με CΟ2 και χωρις pH controler ποια ειναι η μεταβολη του pH μεταξυ ημερας και νυχτας;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σπυρο ποιες ειναι οι πηγες αυτου του αρθρου;

Μελετη και συλλογη πληροφοριων απο ενυδρειακα αρθρα του ιντερνετ.

Οποιαδηποτε αντιρρηση, κατατιθεται μελεταται και συζητειται φυσικα.

Έγινε επεξεργασία - delta66

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Σε ενα φυτεμενο ενυδρειο με CΟ2 και χωρις pH controler ποια ειναι η μεταβολη του pH μεταξυ ημερας και νυχτας;

Αναλογα τη ρυθμιση της παροχης CO2.

Αυτο που πρεπει να γινεται παντως για τα ζωντανα ειτε με χρηση CO2 ειτε οχι, ειναι αυτο που αναφερω πιο πανω.

Οχι μεγαλες αλλα πιο σημντικο οχι αποτομες μεταβολες.

Οποτε η ρυθμιση του CO2 πρεπει να ειναι αναλογη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναλογα τη ρυθμιση της παροχης CO2.

Αυτο που πρεπει να γινεται παντως για τα ζωντανα ειτε με χρηση CO2 ειτε οχι, ειναι αυτο που αναφερω πιο πανω.

Οχι μεγαλες αλλα πιο σημντικο οχι αποτομες μεταβολες.

Οποτε η ρυθμιση του CO2 πρεπει να ειναι αναλογη.

Αναφερομαι σε ενυδρειο που τρεχει και εχει ηδη ενα σταθερο pH.

Θα περιμενα η απαντηση να ειναι "αναλογα με το ποσο φυτεμενο ειναι το ενυδρειο" γιατι χωρις controler η παροχη CO2 θα ειναι σταθερη ολο το 24ωρο. Συνεπως, οι οποιες αλλαγες του pH κατα την διαρκεια της νυχτα θα οφειλονται στο CO2 που απελευθερωνουν τα φυτα. Εχεις καμια ιδεα ποση μπορει να ειναι αυτη η αυξηση;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να κάνω και εγώ μια ερώτηση χωρίς να ξέρω την απάντηση:

Τι επηρεάζει περισσότερο την μέγιστη ηλικία του ψαριού?

Μικρή μεταβολή στο pH κατά κάποια δέκατα σε κάθε αλλαγή νερού ή η μόνιμη απόκλιση στο pH κατά τα ίδια δέκατα χωρίς απότομες αλλαγές?

Φυσικά αυτή η ερώτηση επεκτείνεται και σε:

Ποια είναι η σειρά παραγόντων για την μεγαλύτερη και ποιοτικότερη ζωή των ψαριών στο ενυδρείο με βάση την βαρύτητά τους? (τροφή, θερμοκρασία, αλλαγές, χημικά χαρακτηριστικά κλπ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναφερομαι σε ενυδρειο που τρεχει και εχει ηδη ενα σταθερο pH.

Θα περιμενα η απαντηση να ειναι "αναλογα με το ποσο φυτεμενο ειναι το ενυδρειο" γιατι χωρις controler η παροχη CO2 θα ειναι σταθερη ολο το 24ωρο. Συνεπως, οι οποιες αλλαγες του pH κατα την διαρκεια της νυχτα θα οφειλονται στο CO2 που απελευθερωνουν τα φυτα. Εχεις καμια ιδεα ποση μπορει να ειναι αυτη η αυξηση;

Δεν εχεις επιπλεον παραγωγη CO2 τη "νυχτα" (κλειστα φωτα) απο τα φυτα.

Η παραγωγη CO2 απο τα φυτα γινεται σταθερα καθ'ολο το 24ωρο με την αναπνοη των φυτων.

Υπαρχει λοιπον σταθεροτητα στην περιπτωση των φυτων και κατ'επεκτασιν δεν επιρρεαζουν τη σταθεροτητα του pH.

Προβλημα θα μπορουσε να υπαρξει με το οξυγονο, με την καταναλωση του απο τα φυτα (εις βαρος των ψαριων), απο τη στιγμη που σταματαει τη νυχτα η παραγωγη του οξυγονου και απο τα φυτα (εκτος απο την εισαγωγη οξυγονου στο νερο με τη αναταραξη του νερου κατα την ανταλλαγη αεριων)

Ασταθεια θα ειχες στη ποσοτητα CO2 στο νερο (με επιδραση και στο pH) με την παροχη του CO2 απο τη μπουκαλα, την ωρα που δεν καταναλωνεται αφου εχει σταματησει η φωτοσυνθεση (οταν ειναι σβηστα τα φωτα δλδ και περα των 8-9 ωρων που μπορουν και φωτοσυνθετουν τα φυτα) και δεν καταναλωνεται πλεον απο τα φυτα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να κάνω και εγώ μια ερώτηση χωρίς να ξέρω την απάντηση:

Τι επηρεάζει περισσότερο την μέγιστη ηλικία του ψαριού?

Μικρή μεταβολή στο pH κατά κάποια δέκατα σε κάθε αλλαγή νερού ή η μόνιμη απόκλιση στο pH κατά τα ίδια δέκατα χωρίς απότομες αλλαγές?

Φυσικά αυτή η ερώτηση επεκτείνεται και σε:

Ποια είναι η σειρά παραγόντων για την μεγαλύτερη και ποιοτικότερη ζωή των ψαριών στο ενυδρείο με βάση την βαρύτητά τους? (τροφή, θερμοκρασία, αλλαγές, χημικά χαρακτηριστικά κλπ...)

Μεγαλο θεμα βαζεις.

Δεν ξερω αν υπαρχει απαντηση το θεμα συγκρισης μεταξυ τους, αλλα σιγουρα ολα παιζουν ρολο.

Γραφεται οτι αν εχει μαθει (δλδ γεννηθηκε και ζει πχ τα ψαρια εκτροφης) ενα ψαρι να ζει σε διαφορετικες συνθηκες απο οτι στο βιοτοπο του, τοτε ειναι καλο να το διατηρουμε σε αυτες (χωρις αποκλισεις οπως ανεφερες).

Απο την αλλη γραφεται οτι το DNA δεν ξεχναει ευκολα και ο οργανισμος του εχει "κατασκευαστει" να λειτουργει σε συγκεκριμενες συνθηκες και αν θελουμε να το τραβηξουμε ακομα περισσοτερο, σε αυτες τις (ιδανικες) συνθηκες δεν ζουν παραγοντες (πχ παρασιτα, βακτηρια κλπ) που κανουν τα συγκεκριμενα ψαρια να ασθενουν.

Εγω τι θα εκανα αν επαιρνα ενα τετοιο ψαρι?

Θα το εβαζα σε ενυδρειο με τις "λαθος" συνθηκες που εμαθε να ζει και σιγα σιγα (ισως και μηνες), θα το εφερνα (ολο το ενυδρειο) στις ιδανικες συνθηκες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μελετη και συλλογη πληροφοριων απο ενυδρειακα αρθρα του ιντερνετ.

Οποιαδηποτε αντιρρηση, κατατιθεται μελεταται και συζητειται φυσικα.

Δεν εχω καμια αντιρρηση,απλα ηθελα να γνωριζω απο που αντλησες αυτες τις πληροφοριες και

εαν ειναι εγκυρες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν εχεις επιπλεον παραγωγη CO2 τη "νυχτα" (κλειστα φωτα) απο τα φυτα.

Η παραγωγη CO2 απο τα φυτα γινεται σταθερα καθ'ολο το 24ωρο με την αναπνοη των φυτων.

Υπαρχει λοιπον σταθεροτητα στην περιπτωση των φυτων και κατ'επεκτασιν δεν επιρρεαζουν τη σταθεροτητα του pH.

Προβλημα θα μπορουσε να υπαρξει με το οξυγονο, με την καταναλωση του απο τα φυτα (εις βαρος των ψαριων), απο τη στιγμη που σταματαει τη νυχτα η παραγωγη του οξυγονου και απο τα φυτα (εκτος απο την εισαγωγη οξυγονου στο νερο με τη αναταραξη του νερου κατα την ανταλλαγη αεριων)

Ασταθεια θα ειχες στη ποσοτητα CO2 στο νερο (με επιδραση και στο pH) με την παροχη του CO2 απο τη μπουκαλα, την ωρα που δεν καταναλωνεται αφου εχει σταματησει η φωτοσυνθεση (οταν ειναι σβηστα τα φωτα δλδ και περα των 8-9 ωρων που μπορουν και φωτοσυνθετουν τα φυτα) και δεν καταναλωνεται πλεον απο τα φυτα.

Οπα, κατι δεν παει καλα εδω.

Δεν τα θυμαμαι καλα (VICIOUS ΒΟΗΗΗΗΘΘΘΕΕΙΙΙΑΑΑ) αλλα την νυκτα γινεται αλλη διεργασια και ελευθερωνεται co2 ενω την ημερα ελευθερωνεται Ο2.

Στο δικο μου ενυδρειο που μετραω μονιμα το pH, χωρις ομως να προσθετω CO2, την ημερα το pH φτανει περιπου στο 7,4 ενω τη νυχτα (πρωι πριν αναψουν τα φωτα) ειναι στο 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρουσία φωτός τα φυτά κυρίως φωτοσυνθέτουν καταναλώνοντας CO2 με υποπροιον το οξυγόνο οπότε το pH τείνει να αυξηθεί, απουσία φωτός τα φυτά αναπνέουν με αποτέλεσμα την κατανάλωση οξυγόνου και παραγωγή CO2 ως υποπροιόν οπότε το pH πέφτει.

Επίσης να θυμίσω οτι το οξύ που ρίχνει το pH με την παροχή διοξειδίου είναι το H2CO3 (ανθρακικό οξύ CO2 + H2O ==> H2CO3)

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα εδώ:

http://kpe-kastor.kas.sch.gr/limnology/limnology/acidity.htm

Και εδώ η βιβλιογραφία:

http://kpe-kastor.kas.sch.gr/limnology/limnology/references.htm ://http://kpe-kastor.kas.sch.gr/limnol...eferences.htm

Θα επανέλθω με περισσότερα. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η διαδικασία της αναπνοής γίνεται στα κύτταρα των φυτών και βοηθάει στη διάσπαση των ιχνοστοιχείων που απορροφούν τα φυτά και την απελευθέρωση ενέργειας στα κύτταρά τους. Κατά τη διαδικασία αυτή, τα φυτά απορροφούν οξυγόνο και αποβάλλουν διοξείδιο του άνθρακα. Όπως καταλαβαίνουμε, η διαδικασία της αναπνοής των φυτών είναι ακριβώς η αντίθετη από αυτή της φωτοσύνθεσης, με μόνη διαφορά ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν χρησιμοποιείται η ενέργεια του φωτός. Η διαδικασία της αναπνοής συμβαίνει όλο το 24ωρο και δεν σταματάει το βράδυ, όπως της φωτοσύνθεσης.

http://istellas.gr/aquarium/plants_biology.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν εχω καμια αντιρρηση,απλα ηθελα να γνωριζω απο που αντλησες αυτες τις πληροφοριες και

εαν ειναι εγκυρες.

δες κι εδω http://istellas.gr/aquarium/aq_water_water_chem.html

http://www.tsamisaquarium.gr/Selides/Themata/GH_PH.htm

Έγινε επεξεργασία - delta66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η διαδικασία της αναπνοής γίνεται στα κύτταρα των φυτών και βοηθάει στη διάσπαση των ιχνοστοιχείων που απορροφούν τα φυτά και την απελευθέρωση ενέργειας στα κύτταρά τους. Κατά τη διαδικασία αυτή, τα φυτά απορροφούν οξυγόνο και αποβάλλουν διοξείδιο του άνθρακα. Όπως καταλαβαίνουμε, η διαδικασία της αναπνοής των φυτών είναι ακριβώς η αντίθετη από αυτή της φωτοσύνθεσης, με μόνη διαφορά ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν χρησιμοποιείται η ενέργεια του φωτός. Η διαδικασία της αναπνοής συμβαίνει όλο το 24ωρο και δεν σταματάει το βράδυ, όπως της φωτοσύνθεσης.

http://istellas.gr/aquarium/plants_biology.html

Σωστός, :thumbup: γιαυτό και το: "Παρουσία φωτός τα φυτά κυρίως φωτοσυνθέτουν καταναλώνοντας CO2 με υποπροιον το οξυγόνο..."

Απλά για να καταλάβουμε την αλλαγή στο pH πρέπει να επικεντρώσουμε στην εναλλαγή αυτή μεταξύ μέρας και νύκτας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To θεμα ξεκινησε με το ερωτημα "αν τα φυτα επιρρεαζουν το pH επειδη το βραδυ παραγουν διοξειδιο".

Και η απαντηση μου ειναι οτι "δεν το επιρρεαζουν με αυτη τη λειτουργεια, επειδη δεν υπαρχει διαφορα στην παραγωγη διοξειδιου, αφου διοξειδιο παραγουν και την ημερα, εφοσον η αναπνοη γινεται ολο το 24ωρο".

Συμφωνουμε?

Έγινε επεξεργασία - delta66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στα Γιαννενα δεν εχει χλωραμινη το νερο του δικτύου?

Αν εχει τοτε δεν φευγει ευκολα χωρις αντιχλωριο.

Το απλο χλωριο εξατμιζεται σε λιγες ωρες.

&koing μια χαρα ειναι και η αεραντλια.

δεν ξερω αν εχει χλωραμινη (τη ειναι αυτο?)αλλα εγω μεχρι στιγμης δεν ειχα κανενα προβλημα

Share this post


Link to post
Share on other sites

To θεμα ξεκινησε με το ερωτημα "αν τα φυτα επιρρεαζουν το pH επειδη το βραδυ παραγουν διοξειδιο".

Και η απαντηση μου ειναι οτι "δεν το επιρρεαζουν με αυτη τη λειτουργεια, επειδη δεν υπαρχει διαφορα στην παραγωγη διοξειδιου, αφου διοξειδιο παραγουν και την ημερα, εφοσον η αναπνοη γινεται ολο το 24ωρο".

Συμφωνουμε?

Το Γεωπονικό έχει τη λύση και για αυτό! :thumbup:

Η παραγωγή CO2 γίνεται όλο το 24ωρο λόγω της συνεχόμενης αναπνοής, έτσι με την αντίδραση: CO2 + H2O ==> H2CO3 παράγεται το ανθρακικό οξύ H2CO3 που όπως κάθε οξύ, ρίχνει το pH.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας όμως έχουμε και παραγωγή Ο2 με τη φωτοσύνθεση, το οποίο "διώχνει" μέρος του CO2 όπως ακριβώς η οξυγόνωση του νερού με ανατάραξη της επιφάνειας (ανταλλαγή αερίων).

Επίσης η ένταση της αναπνοής επηρεάζεται και από την ποσότητα σακχάρων στο φυτό (λειτουργούν ως καύσιμα), όμως τα σάκχαρα παράγονται την ημέρα με τη φωτοσύνθεση και έτσι η στάθμη τους είναι πολύ υψηλή λίγο μετά τη δύση και πολύ χαμηλή λίγο πριν την ανατολή (έχουν καταναλωθεί τη νύχτα με την αναπνοή). Έτσι η ένταση της αναπνοής άρα και η παραγωγή CO2 είναι μεγάλη το βράδυ και μειώνεται σταδιακά μέχρι το πρωί, ενώ αυξάνεται πάλι κατά στο τέλος της ημέρας που έχει επανέλθει η στάθμη σακχάρων.

(πηγή: Φυσιολογία φυτών I. Δροσοπούλου καθηγητή ΓΠΑ)

Έτσι βλέπουμε πως είναι λογικό το διοξείδιο να έχει τη μέγιστη παραγωγή του στην αρχή της νύχτας και ταυτόχρονα εκεί να συμβαίνει και απότομη πτώση του Ph στο νερό λόγω παύσης της παραγωγής O2 και ταυτόχρονης απότομης αύξησης της αναπνοής-> παραγωγή CO2.

Θα ήθελα όποιος έχει την ευχέρεια να κάνει κάποιες μετρήσεις με ηλεκτρονικό pHμετρο (δεν έχω εγώ) σε τακτά διαστήματα αρχίζοντας 1 ώρα πριν κλείσουν τα φώτα και 1 μετά και πάλι 1 ώρα πριν ανοίξουν το πρωι και 1 μετά. Σε αυτά τα διαστήματα οι μετρήσεις μπορούν να γίνονται ανά 20λεπτο ή όσο πιο συχνά μπορείτε. :thumbup:

Αυτό τελικά μπορεί να γίνει και ένα πολύ ωραίο αρθράκι αν βρούμε αρκετές μετρήσεις ώστε να βγει κάποιο στατιστικά αξιόπιστο αποτέλεσμα. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ χρησιμες πληροφοριες.

Κραταω το "η παραγωγη διοξειδιου απο την αναπνοη των φυτων το βραδυ γιενται μεγαλυτερη" (λογο των επιπεδως τψν σακχαρων).

Αυτο δικαιολογει καταβασμα (δεν ξερω ποσο σημαντικη διαφορα) του pH.

Δεν ειμαι σιγουρος οτι κατανοησα το "Κατά τη διάρκεια της ημέρας όμως έχουμε και παραγωγή Ο2 με τη φωτοσύνθεση, το οποίο "διώχνει" μέρος του CO2 όπως ακριβώς η οξυγόνωση του νερού με ανατάραξη της επιφάνειας (ανταλλαγή αερίων)."

Πως το διοξειδιο "διωχνει" το οξυγονο? απλα με την παρουσια του? Δεν γινεται να συνυπαρχουν?

Οταν ειχα το ενυδρειο παντως φουλ φυτεμενο (80-90%) ειχα διαφορα του πεχα μερα με νυχτα 0,2.

Τωρα με 40% φυτομαζα παλι 0,2 εχω :thumbup:

Πρεπει να ειναι μικρη η διαφορα που συντελειται λογω φυτων.

Ή/και η αναταραξη της επιφανειας πρεπει να τα εξισωνει ολα και να ειναι η πιο σημαντικη λειτουργεια στην ποσοτητα διοξειδιου και οξυγονου που μενει στο νερο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

δεν ξερω αν εχει χλωραμινη (τη ειναι αυτο?)αλλα εγω μεχρι στιγμης δεν ειχα κανενα προβλημα

Νομιζω πως ολα τα δικτυα παροχης νερου στην ελλαδα εχουν αντικαταστησει εδω και πολλα χρονια το χλωριο με χλωραμινη για πιο καλη αποστρειρωση του νερου και με μακρα διαρκεια.

Αφηνεις το νερο να "μεινει" πανω απο 12 ημερες?

Η χλωραμίνη, από την άλλη, είναι ένα πιο ισχυρό χημικό από την χλωρίνη. Αν υπάρχει στο πόσιμο νερό, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα σκευάσματα που χρησιμοποιούμε, είναι σε θέση να την αφαιρέσουν. Η χλωραμίνη είναι ένα μίγμα από χλωρίνη και αμμωνία, γεγονός που την καθιστά ποιο σταθερή από την απλή χλωρίνη.

Έτσι τα "απλά" σκευάσματα που βασίζονται στην χρήση Na2S2O3, θα εξουδετερώσουν την χλωρίνη, αποδεσμεύοντας όμως ποσότητα αμμωνίας. Έτσι, αν η τυχόν αλλαγή/προσθήκη νερού που κάνουμε στο ενυδρείο μας είναι μεγάλη, τότε θα έχουμε αύξηση της αμμωνίας στο νερό του ενυδρείου μας.

πηγη : http://istellas.gr/aquarium/aq_water_chlorine.html

Αποχλωρίωση με γήρανση - Ευτυχώς, είναι αρκετά εύκολο να απαλλαγεί το νερό της βρύσης από τα υπολειπόμενα (διαρκή) απολυμαντικά. Το χλώριο, με χρόνο ημιζωής στο νερό 1-5 ώρες, μπορεί να απομακρυνθεί απλά με βρασμό ή με αποθήκευση του νερού της βρύσης μέσα σε μια νύχτα σε ένα ευρύ ανοιχτό δοχείο. Το ηλιακό φως και ο αερισμός θα επιταχύνουν την εξάτμιση του χλωρίου. Η αυξημένη σταθερότητα της χλωραμίνης, με χρόνο ημιζωής πάνω από 12 ημέρες, κάνει την παθητική αυτή μέθοδο απομάκρυνσης μη πρακτική.

....Η χλωραμίνη δεν είναι λιγότερο τοξική για τους υδρόβιους οργανισμούς από το χλώριο. Περνάει μέσω των βραγχίων στο αίμα, όπου και μεώνει την ικανότητας της αιμοσφαιρίνης να μεταφέρει το ζωτικό οξυγόνο. Με αυτόν τον τρόπο, η δηλητηρίαση από χλωραμίνη, μοιάζει με τη δηλητηρίαση από νιτρώδη. Τα ψάρια που εκτίθενται σε χλωραμίνη, εμφανίζουν λήθαργο, άσθμα, βαριά και γρήγορη αναπνοή.....

πηγη : http://www.aquazone.gr/forums/index.php?s=...st&p=219453

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!


Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.


Είσοδος
Sign in to follow this  
Ακόλουθοι 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Rooks
      Ενυδρειο κύβος 60*60*47  -200 λίτρα λειτουργούσε ως θαλασσινο δώρο αραγωνιτης νεκρός 10 κιλά και επιπλο σε καλή κατάσταση τιμη 120€
    • Από Husky_Jim
      1ο Ερπετολογικό Συμπόσιο - Έκθεση Ερπετών και Αμφίβιων στο μουσείο Γουλανδρή
       
      Ένα υπέροχο γεγονός έφτασε εχθές στο τέλος του.
      Όμορφες εικόνες, ωραία συναισθήματα και απορίες από πιτσιρικάδες για το τί είναι ένα ενυδρείο....
       
       
       
       
       
      Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το κατάστημα ReptiliaNostra για την παραχώρηση των χελώνων Podocnemis Unifilis και για όλη την συνεργασία και βοήθεια τους.
       

       
      Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κατάστημα @aquario για την παραχώρηση (για ακόμη μία φορά) του φωτιστικού Kessil που στόλιζε το ενυδρείο μας!
       

    • Από Husky_Jim
      Στην συνάντηση νομίζω ο Μιχάλης @argy1 ανέφερε κάτι ότι κάποιοι στο εξωτερικό έβαλαν κάτι ωραία βίντεο από κίλλιφις μωρά στο μικροσκόπιο και θυμήθηκα τί κάναμε σάν Άκουαζον το 2007....
       
      Εδώ ένα βίντεο του φίλου,αδερφού, συναγωνιστή και ενός εκ των 5 δημιουργών του Άκουαζον @JDP!!!!
      Για το βίντεο είχαμε προσαρμόσει ένα αντάπτορα μικροσκοπίου στην Canon EOS 400D που είχα και το μικροσκόπιο ήταν Bresser Optics....
       
      Το βίντεο δίχνει ένα νεογέννητο σκαλάρι.Μπορείτε να δείτε την καρδούλα αυτού του πλάσματος να χτυπά καθώς και λεπτομέρειες από το σώμα του!!!!
       
       
       
       
      γατάκια...έ...γατάκια.....9 χρονάκια πρίν
    • Από Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Betta splendens (Regan, 1910)
      Κοινές Ονομασίες: Siamese fighting fish.
      Ελληνικό Όνομα: Μονομάχος
      Γενική κατηγορία: Labyrinthfish
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Osphronemidae

      Μέγεθος: 5 - 8 εκατοστά.

      Βιότοπος: Στην άγρια μορφή του ο μονομάχος ζει στην Νοτιοανατολική Ασία (Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Μαλαισία κλπ) σε βάλτους και ορυζώνες με ρηχά μεν νερά (7-15 εκ.) αλλά όχι σε "λακκούβες νερού" όπως λέει ο μύθος. Οι ποσότητες νερού στους ορυζώνες και τους βάλτους ειναι μεγάλες και υπάρχει άφθονος χώρος.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      Μεγάλο ρόλο παίζει η σταθερότητα των συνθηκών και η αποφυγή των απότομων αλλαγών τους.
      PH: 6-7,5 (Ιδανικά: 6,5-7,0)
      KH: -
      GH: 4-12°dGH (Ιδανικά: 5-8°dGH)
      Θερμοκρασία: 22-28°C (Ιδανικά: 25-26°C)
      Λίτρα: Ελάχιστα απαιτούμενα 10-15 λίτρα.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Μοναχικό είδος που δεν προτιμά παρέα στο ενυδρείο του, ιδίως από άτομα του ίδιου είδους (μονομάχους) είτε αρσενικούς είτε θηλυκούς.

      Διαχωρισμός φύλου: Τα αρσενικά έχουν πιο έντονα χρώματα και μεγαλύτερα πτερύγια.
      Στα θηλυκά είναι ορατή μια μικρή άσπρη κουκκίδα στην κοιλιά της και πίσω από τα κοιλιακά πτερύγια, που είναι ο ωοαποθετήρας (ovipositor). Από εκεί γεννάνε τα αυγά τους.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Ο μονομάχος αν και θεωρείται εύκολο ψάρι στη διατήρησή του, θέλει λίγη προσοχή στο στήσιμο του ενυδρείου του για να διατηρηθεί όντως με ευκολία. Κατ' αρχήν πρέπει να έχει καπάκι, γιατί είναι από τα ψάρια που πηδάνε εύκολα και ψηλά έξω από το νερό. Επειδή είναι τροπικό ψάρι χρειάζεται συγκεκριμένη θερμοκρασία στο νερό (23-28°C) που επιτυγχάνεται με χρήση θερμαντήρα.
      Τα μεγάλα πτερύγιά τους τους κάνουν αργούς και δυσκίνητους κολυμβητές και αν υπάρχει δυνατό ρεύμα νερού κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Γι' αυτό το φίλτρο του ενυδρείου πρέπει να έχει μικρή ροή (δηλαδή να ανακυκλώνει 3-4 φορές μόνο, τα λίτρα νερού του ενυδρείου) και spraybar για σπάσιμο της ροής του νερού σε πολλά σημεία. Σε καλά φυτεμένο ενυδρείο, θα μπορούσε να διατηρηθεί και μόνο με απλό μικρό κυκλοφορητή.
      Πρέπει να υπάρχει απαραίτητα ένα κενό 2-3 εκατοστών ανάμεσα στην επιφάνεια του νερού και στο καπάκι για κάποια προστασία από τα πιθανά άλματα τους αλλά περισσότερο γιατί τα ψάρια ως Αναβαντίδες - Λαβυρινθόψαρα, επειδή ζουν σε νερό με λίγο οξυγόνο, έχουν ένα όργανο στον εγκέφαλο τους τον λαβύρινθο που τους επιτρέπει να αναπνέουν και ατμοσφαιρικό αέρα. Χωρίς πρόσβαση σε αυτόν είναι καταδικασμένα.
      Για το βυθό δεν υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση σε χαλίκι ή άμμο, αρκεί να είναι σε φυσικά χρώματα και να μη αντανακλά το φως και στρεσάρει το ψάρι.
      Τα ξύλα και τα φυτά ιδίως τα φυτά επιφανείας είναι μια χρήσιμη προσθήκη και για την ποιότητα του νερού αλλά και για την προσφορά τους ως κρυψώνες για τις στιγμές ξεκούρασης του ψαριού.
      Φυτά όπως Cryptocoryne cordata, Cryptocoryne crispatula, Cyperus helferi, Hygrophila difformis, Hygrophila corymbosa 'Siamensis', Limnophila sessiliflora, Pogostemon helferi, Rotala rotundifolia, και τα κλασικά, όλες οι Moss (Vesicularia), Ceratophyllum demersum, Egeria densa και Microsorum pteropus.
      Πολύ χρήσιμη προσθήκη είναι επίσης τα ξερά φύλλα από δέντρα όπως η καρυδιά, πλατάνι, αμυγδαλιά, δρυς (βελανιδιά), καστανιά μαζεμένα από καθαρό περιβάλλον χωρίς να έχουν πάνω τους περιττώματα πουλιών κλπ.
      Τα ξεπλένουμε και τα αφήνουμε να ξεραθούν καλά στον ήλιο, ή τα βάζουμε το φούρνο για λίγο, ή και τα σιδερώνουμε. Μια εύκολη λύση είναι ή αγορά Indian Almond leaves ή Catappa leaves από το e-bay.
      Τα ξερά φύλλα απελευθερώνουν στο νερό τανίνες που δρουν προληπτικά για την υγεία των ψαριών και μαλακώνουν ταυτόχρονα το νερό, κατεβάζοντας και την οξύτητα του (pH).
      Επίσης χρωματίζουν εύκολα το νερό και δημιουργούν το φαινόμενο blackwater όπως και στο φυσικό βιότοπο πολλών από τα άγρια είδη μονομάχων.

      Ζώνη Κολύμβησης: Συνήθως στην επιφάνεια αλλά εξερευνούν και περιπολούν συχνά σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου τους.

      Διατροφή: Είναι σαρκοφάγο ψάρι, στη φύση τρέφεται με έντομα και λάρβες κουνουπιών, στο ενυδρείο μπορούν να τραφεί με αποξηραμένες τροφές εμπορίου ειδικά για μονομάχους. Θα δεχτεί εκτός από τις αποξηραμένες, κατεψυγμένες 1-2 φορές την εβδομάδα (bloodworm, artemia, daphnia κλπ) και ζωντανές (grindal, artemia, daphnia κλπ), ακόμα και κουνούπια ή καλλιέργεια από λάρβες κουνουπιών. Οι μονομάχοι είναι επιρρεπείς στην δυσκοιλιότητα, γι'αυτό καλό είναι να ταΐζονται μια φορά την εβδομάδα με ζεματισμένο για λίγα λεπτά και αποφλοιωμένο αρακά, κομμένο στα τέσσερα για να μπορεί να το φάει το ψάρι.
      Προσέχετε να μη φαίνεται φουσκωμένο το ψάρι από το φαγητό και αποφεύγετε να ταΐζεται υπερβολική ποσότητα από κοινές τροφές όπως φυλλαράκι πελετάκια και αποξηραμένα κατεψυγμένα που μπορούν να διογκωθούν μαζί με το νερό μέσα στο στομάχι του ψαριού. Το μούλιασμα την ξηρής τροφής πριν το τάισμα θα μειώσει τις πιθανότητες για Bloating. Οι μονομάχοι μπορούν να μείνουν για μια εβδομάδα νηστικοί, αν έχουν ταϊστεί πριν τη νηστεία καλά.
      Τάισμα μία με δύο φορές την ημέρα. Μία φορά την εβδομάδα μούλιασμα της τροφής τους σε μερικές σταγόνες βιταμίνης.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 2-4 χρόνια (έχει αναφερθεί και 7 χρόνια).

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Οι μονομάχοι δεν ανέχονται στο χώρο τους άλλα ψάρια της οικογένειας Osphronemidae (όπως άλλοι μονομάχοι, Gοurami, Paradise fish κλπ) ενώ θα είναι το ίδιο επιθετικά σε όποιο ψάρι μοιάζει με του είδος τους πχ. τα ψάρια με μακριές ουρές, όπως τα guppy.
      Στη φύση δύο αρσενικά Betta δεν θα παλέψουν μέχρι θανάτου, αφού ο χαμένος θα υποχωρήσει και θα φύγει. Στο ενυδρείο όμως δεν υπάρχει χώρος για υποχώρηση, οπότε ο νικητής θα συνεχίσει να επιτίθεται συνήθως μέχρι να σκοτώσει τον χαμένο. Γι' αυτό δεν βάζουμε μαζί δύο αρσενικά σε ενυδρείο παρά μόνο αν είναι 180 λίτρα και πάνω, ή σε ενυδρείο με χωρίσματα ή σε πολύ καλά φυτεμένο ενυδρείο με πολλές κρυψώνες.
      Οι θηλυκές αναπτύσσουν μια ιεραρχία μεταξύ τους οπότε θα μπορούσαν να συμβιώσουν μερικές μαζί.
      Στη φύση τα θηλυκά μένουν μακρυά από τα αρσενικά εκτός της περιόδου αναπαραγωγής. Όταν μπουν μαζί σε ενυδρείο, τα αρσενικά συνήθως σκοτώνουν τα θηλυκά εκτός αν α) είναι αδέρφια και μεγαλωμένα από μικρά μαζί, β) είναι σε φάση αναπαραγωγής, γ) υπάρχει χώρισμα στο ενυδρείο, δ) το ενυδρείο είναι πολύ μεγάλο και πολύ καλά φυτεμένο έτσι ώστε να παρέχει κρυψώνες για το θηλυκό. Γι'αυτό συχνά πριν την αναπαραγωγή οι εκτροφείς ψαριών, χρησιμοποιούν ενυδρείο με τζαμένιο χώρισμα, έτσι ώστε να είναι ορατές οι θηλυκές από τον αρσενικό χωρίς να διακινδυνεύουν επίθεση, μέχρι να έρθει η ώρα που θα είναι έτοιμα τα ψάρια για αναπαραγωγή και να φύγει το χώρισμα.
      Σίγουρα οι μονομάχοι δεν πρέπει να συνυπάρχουν με άλλα ψάρια επιθετικά όπως κιχλίδες, ή ψάρια που έχουν τη συνήθεια να τσιμπάνε τα πτερύγια των άλλων (fin nippers), όπως τα Danios, Tetras και Barbs.
      Κάποιο είδος σαλιγκαριού θα ήταν ιδανικός συγκάτοικος σε μικρό ενυδρείο.
      Οι γαρίδες μικρού μεγέθους όπως οι Red cherry θέλουν προσοχή, ιδίως ο γόνος τους.
      Γενικότερα η επιτυχία της συμβίωσης του μονομάχου με άλλα ψάρια έγκειται στο ποσοστό επιθετικότητας του χαρακτήρα του κάθε μονομάχου ξεχωριστά.

      Υποείδη και υβρίδια:
      - Βάση του τύπου ουράς τους, Veil Tail (VT), Plakat (PK), Crowntail (CT), Half Moon (HM), Deltas (D) & Super Deltas (SD), Double Tail (DT), Combtail, Rosetail & Feathertail, Round Tail, Half Sun, Over Halfmoon (OHM), Spade Tail
      - Βάση του σχεδίου τους
      Solid, Cambodian or Bi-Coloured, Butterfly, Marble, Piebald, Mask, Dragon, Multicolour,
      Βάση του χρωματισμού τους
      Red, Blue, Green, Wild-Type, Cellophane/Pastel, Opaque, Yellow & Pineapple, Orange, Orange Dalmatian, Black,
      Purple, Mustard Gas, Chocolate, Copper, Albino
      - Ιδιαίτερου σχεδίου ή χρώματος που δεν υπάγεται σε κάποια από τις πιο πάνω κατηγορίες.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους είναι μια μακρόχρονη και επίπονη διαδικασία. Το ζευγάρι δεν πρέπει να είναι πάνω από 1 έτους σε ηλικία. Χρειάζεται καλή προετοιμασία με πολύ καλής ποιότητας νερό και καλή φρέσκια τροφή για 2-3 εβδομάδες, πριν μπουν μαζί τα δύο ψάρια. Το συχνό φρεσκάρισμα του νερού, τα ξερά φύλλα σαν τα Catappa και τα bloodworms για τροφή είναι ένα παράδειγμα.
      Το επόμενο βήμα είναι το στήσιμο ενός 40λιτρου ενυδρείου με 10-15 εκ ύψος νερού με ένα απλό αλλά καλά στρωμένο αερόφιλτρο για φίλτρανση. Συνιστάται "γυμνός βυθός" στο ενυδρείο και η άμμος ή το χαλίκι, δεν είναι επιθυμητά καθώς θα χάνονται αυγά σε αυτά.
      Προσθέτουμε πυκνά αληθινά φυτά (θα κρατήσουν σε καλή κατάσταση το νερό όταν θα μείνει εκτός λειτουργίας το φίλτρο), μερικά ξερά φύλλα, να επιπλέει ένα κομμένο στη μέση πλαστικό ποτηράκι.
      Ένα θερμαντήρα ρυθμισμένο στους 27°C.
      Μεταφέρουμε σε αυτό τον αρσενικό από το ενυδρείο του, με μισής ώρας προσαρμογής τουλάχιστον και τον αφήνουμε για μία μέρα να συνηθίσει το νέο περιβάλλον.
      Πλησιάζουμε το ενυδρείο της θηλυκιάς έτσι ώστε να βλέπει το ένα ψάρι το άλλο.
      Ο αρσενικός θα αρχίσει το Flaring και να χτίζει τη φωλιά κάτω από το κομμένο ποτηράκι και η θηλυκιά θα πρέπει να είναι ήδη γεμάτη αυγά.
      Αν δεν είναι, θα την αφήσουμε μέχρι να γεμίσει και θα καταλάβουμε ότι είναι έτοιμη όταν θα δούμε κάθετες ραβδώσεις στο σώμα της.
      Όταν είναι έτοιμη και η φωλιά θα μεταφέρουμε με καλή προσαρμογή και τη θηλυκιά στο 40λιτρο.
      Στην αρχή θα έχουν αψιμαχίες. Εδώ θα χρειαστούν τα φυτά για παροχή κρυψώνας σε αυτόν που θα τις φάει (ίσως είναι και το αρσενικό).
      Μπορεί να χρειαστούν ώρες έως και μέρες μέχρι να ολοκληρώσουν τα καθήκοντα τους.
      Αν φανεί ότι τα πράγματα αγριεύουν πολύ, χωρίστε τα ψάρια.
      Συνήθως το ζευγάρωμα γίνεται από αμέσως έως και σε 1-2 μέρες.
      Όταν γίνει το αρσενικό θα μαζέψει τα αυγά και θα τα βάλει στη φωλιά.
      Θα ζευγαρώσουν μερικές φορές ακόμα και μόλις βεβαιωθείτε ότι η θηλυκιά είναι άδεια από αυγά, μεταφέρετε την στο ενυδρείο της για να ηρεμήσει.
      Μη την αφήσετε στο ενυδρείο γιατί κινδυνεύει.
      Το αρσενικό θα μείνει να προσέχει τη φωλιά μέχρι να σκάσουν τα αυγά χωρίς ούτε να τρέφεται καν.
      Θα τα αερίζει, θα απομακρύνει τα αγονιμοποίητα, θα μαζεύει όσα πέφτουν και θα τα ξαναβάζει στη θέση τους κλπ
      Κάποιοι πρωτάρηδες μπαμπάδες ίσως φάνε τα αυγά ή το γόνο.
      Αν γίνει κάτι τέτοιο αντιληπτό, απομακρύνετε και τον πατέρα από το ενυδρείο.
      Τα αυγά θα σκάσουν μετά από 48 ώρες. Θα δείτε τις ουρίτσες να κρέμονται από τη φωλιά και ο πατέρας θα πιάνει και θα επιστρέφει στη θέση του όποιο μικρό πέσει.
      Μέσα στην επόμενη μέρα, ο γόνος θα έχει ενδυναμωθεί τόσο όσο να μένει στη φωλιά.
      Μόλις καταναλώσουν όλο το λεκιθικό του σάκο και αρχίσουν να κολυμπάνε ελεύθερα, μπορεί να επιστρέψει ο πατέρας στο ενυδρείο του.
      Τώρα αρχίζει το τάισμα με infusoria και μετά από μερικές μέρες με νεοεκκολαφθείσα αρτέμια.
      Θα χρειαστούν καθημερινές αλλαγές νερού λόγω του συχνού ταΐσματος, με προσοχή στο χειρισμό για να μη χαθεί γόνος. Το νερό της αλλαγής πρέπει να είναι ίδιων παραμέτρων (pH, gH, θερμοκρασία) με του ενυδρείου.
      Θα ζήσουν μαζί για 2-4 μήνες και θέλουν καθημερινή φροντίδα πριν πάνε πια στα νέα ενυδρεία τους.

      Αναπαραγωγή Μονομάχων - A' Μέρος
      Αναπαραγωγή Μονομάχων - B' Μέρος

      Γενικές πληροφορίες: Το Betta Splendens είναι αποτέλεσμα επιλεκτικών αναπαραγωγών.
       
       

       
       
       
       

      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη stormtrooper
    • Από Manoskap
      Ήρθε η ωρα επιτελους να σας παρουσιασω κανονικα το ενυδριο μου....
      Αν και χρονια πολλα (πριν το 2000) στο χομπι, αποφασισα μολις περυσι να μπλεχτω με τα αλατια... Οι λογοι που καθυστερουσα γνωστοι: Κοστος, αγνοια, φοβος οπου η ομορθια αυτων των ενυδριων τελικα με κερδισε και αφου εχασα τα οσκαρ μου πηρα την αποφαση περυσι το σεπτεμβρη να ξεκινησω.
      ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
      Κυριο ενυδρίο
      175x48x65 υψος (νερο ως 61) παχος 1 ποντο
      480 λιτρα καθαρα

      Σαμπ
      110x40x45 υψος 3ων διαμερισματων μ.ο. σταθμης 28εκ
      120 λιτρα περιπου

      Βάση σιδερενια απο κοιλοδοκο 4x4 με 7 ποδια τελαρωμενη

      Επνδυση απο μελαμινη που μπορω να την αφαιρεσω τραβοντας εμπρος για να κανω συντηρηση ανετα

      Φωτιστικό Ledzeal Malibu S400

      Αναπλήρωση απο νερό οσμωσης DIY απο ebay

      Δοχείο νερου όσμωσης praktiker με τρυπα απο μενα για να το γεμιζω

      Ποτηστηρι - μεταφορεας νερου οσμωσης
      Οσμωση

      Δοχειο praktiker 100 λιτρων για προπαρασκευη αλατιου και νερου με βανες απο εμενα για αμεση αναδευση και μεταφορα στο ενυδριο σε αλλαγες νερου

      Επιστροφες νερου:
      Tunze silent 1073.060 5000λιτρα

      Eheim compact +4000 4000λιτρα, συνδεδεμενος με βανα στη ψυξη

      Ψύξη Hailea HC-250a

      Θέρμανση Eheim Jager 250w

      Controller θερμοκρασιας απο ebay stc-1000 να ελεγχει μονο τη θερμανση

      Skimmer Vertex omega 200i

      Ριακτορα phosban 150 σε κυκλοφορητη 300 λιτρα

      Wave maker Vortech MP40

       
    • Από Husky_Jim
      Εδώ και λίγο καιρό άρχισα μιά νέα και πολύτιμη καλλιέργεια ζωντανής τροφής η οποία είναι κατάλληλη για πιό μεγάλα ψάρια.
      Η Hyalella Azteca είναι ένα είδος freshwater gammarus το οποίο τα πάει πολύ καλά σε θερμοκρασία δωματίου και είναι αρκετά εύκολο στο τάισμα του...
       
      Εδώ και ένα μικρό βιντεάκι...
       
       
      Άντε να βλέπω και άλλους.....
    • Από basilists
      Πωλείται ενυδρείο Juwel Lido120 μαζί με τη βάση του σε χρώμα καφέ. Σε πάρα πολύ καλή κατάσταση (καθαρό έτοιμο προς χρήση). Λείπει μόνο το αυθεντικό φωτιστικό του (υπάρχουν τα καπάκια), αλλά δίνω μαζί ένα φωτιστικό από ένα άλλο ενυδρείο που είχα. Αφίσα στην πίσω μεριά. Χωράει άνετα σε αυτοκίνητο για τη μεταφορά. Θεσσαλονίκη. Τηλ. 6939750899
    • Από karapetsas84
      πωλείται ενυδρείο 3 ετών 1.00 x 0.60 x 0.45 φίλτρο + fluval 406 + θερμοστάτης 300w + 3 redmoorwood. το ενυδρείο έγινε κατά παραγγελία δεν  είναι κάποιας εταιρίας, ο φωτισμός του δεν επαρκεί για φυτεμένο, παίρνει μια λάμπα Τ5 21w . όλα μαζί στην τιμή των 150 € (με δικά σας έξοδα αποστολής για εκτός Λάρισας) 

    • Από magganas
      Εξαερισμος ενυδρειου  . ΟΧΙ στον ιδιο τον χωρο  του σπιτιου η του δωματιου που βρισκεται το ενυδρειο ,αλλα σε κατασκευη που εχει γινει για να κλεισουμε το ενυδρειο  (ξυλινη,γυψοσανιδα κλπ)
      Παιδια εχει κανεις απο εδω μεσα δοκιμασει κατι τετοιο ;
      Αν καποιος το εχει κανει θα ηθελα να παραθεσει την προσωπικη εμπειρια του για το αποτελεσμα .
    • Από Adiabroxos
      Καλησπέρα σας,
       
      Πρόσφατα (πριν κανα 2μηνο) αγόρασα από φίλο, ένα ενυδρείο JUWEL στα 1.20 με κυρτό μπροστινό τζάμι.
      Παλαιότερα συντηρούσα ενυδρείο με 3 χελώνες (red eared) αλλά λόγου αυξημένου κόστους και επειδή έφτασε η στιγμή που ήθελε αναβάθμιση η όλη εγκατάσταση (το ίδιο το ενυδρείο ήθελε αλλαγή και μαζί μ' αυτό και όλα τα συνοδευτικά) το παράτησα το άθλημα..
       
      Ερχόμαστε στο σήμερα, όπου βρήκα σε καλή προσφορά - απ' τον φίλο μου- το ενυδρείο και το φίλτρο EHEIM 230V/20W συν αρκετά συνοδευτικά και είπα να ξαναμπώ στην ομάδα!! 
       
      Στο συνολικό στήσιμο βοήθησε και ένας φίλος-μέλος εδώ της ομάδας - Marou - όπου καταλήξαμε να δημιουργήσουμε ένα αφρικανικό!
      Από μέλος επίσης της εδώ ομάδας, προμηθευτήκα τα 3 πρώτα malawi! 
       
      Αυτή τη στιγμή, το ενυδρείο τρέχει σχεδόν 2 βδομάδες και τα ψάρια φαίνεται να έχουν βρει το ρυθμό τους. 
       
      Μαζί με τους χαιρετισμούς μου, θα ήθελα να με διαφωτίσετε για το που είναι τα καλύτερα thread για να εκφράζω τις απορίες μου όπως επίσης και τα thread για να μοιραστώ μαζί σας τις πρώτες φωτογραφίες ψαριών και στησίματος ενυδρείου.
       
      Ευχαριστώ