27 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Γεια σας και πάλι φίλοι μου.
Ανοιξα ένα θέμα που με απασχόλησε πολυ!!! :wacko:
Ας το θέσουμε λοιπόν:

Πηρα χθές ένα βαρελάκι μπορντοροδοκανελοκόκκινο με μαυρο καπάκι... αυτο που κρατανε τις ελιες... ειδικό για τροφήμα 110λιτρων.
Με τη βοηθεια αυτού θα κανω αλλαγες.

Οπότε από εξοπλίσμο έχω:
1. Βαρελακι (max 110λτρ)
2. Αντλια (1,8m) - Κυκλοφορητη 1100λτρ/ώρα
3. Αντιχλώριο
4. Βακτήρια
5. θερμοστατη (θα βαλω τον juwel του RIO125)
6. Ηλεκτρονικο θερμόμετρο.

Ποιος τρόπος ενδείκνυται για τις αλλαγες???
Ποσες μερες πρεπει να γυρνάει το νερό για να ειναι ετοιμο εντελώς??
Ποτε ρίχνω τα βακτήρια και που?? (Ενυδρειο? Φιλτρο? Βαρελάκι?)
Αν το νερό γυρναει μέρες, ουτως ώστε να χρειαστώ και συμπλήρωμα, ποσες μερες max??
Δε "χαλαει"??Δε μουχλίαζει??

Σημειωση:
Δεν αναφερω ph για να μπορει να διαβαστεί από όλους του γλυκου.
Θέλω να αναφερεται και τον τρόπο αυξησης ή μεωσης του ph στην προετοιμασια!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φιλε Νικο, εφοσον δεν θελεις να μεταβαλλεις τις παραμετρους του νερου σου ακολουθεις τα εξης βηματα:

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου

2 ριχνεις αντιχλωριο

3 περιμενεις 3 ωρες (ή καλυτερα το κανεις μια ημερα πριν την αλλαγη του νερου)

4 φροντιζεις πριν την αλλαγη το νερο προετημασιας να ειναι ιδιο με τη θερμοκρασια του ενυδρειου σου

5 αφαιρεις το νερο απο το ενυδρειο σου και συμπληρωνεις

6 εφοσον το ενυδρειο σου ειναι λιγο χρονικο διαστημα σε λειτουργια προσθετεις βακτηρια μεσα στο φιλτρο η με τη βοηθεια μιας συριγγας ψεκαζεις κοντα στην εισαγωγη του φιλτρου.

Αυτο ειναι ολο

Αν θελεις να ριξεις το ΡΗ :

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου χωρις αντιχλωριο

2 βαζεις τυρφη στο φιλτρο του βαρελιου

3 βαζεις σε λειτουργια το φιλτρο

4 πετας το πρωτο νερο μετα απο μια ημερα (γιατι θα εχει αμμωνια η τυρφη απελευθερωνει στην αρχη αμμωνια)

5 ξαναβαζεις νερο με αντιχλωριο αυτη τη φορα

6 προσαρμοζεις τη θερμοκρασια του βαρελιου με αυτη του ενυδρειου

7 μολις το νερο του βαρελιου φτασει το επιθυμητο ΡΗ μπορεις να αλλαξεις το νερο

8 βαζεις βακτηρια αν το ενυδρειο σου δουλευει για λιγο διαστημα

Για αυξηση ΡΗ δεν γνωριζω αλλα ισως να πρεπει να εχεις μια ασβεστολιθηκη πετρα στο βαρελι και με τη βοηθεια ενος φιλτρου το νερο θα φτασει στο επιθυμητο ΡΗ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φιλε Νικο, εφοσον δεν θελεις να μεταβαλλεις τις παραμετρους του νερου σου ακολουθεις τα εξης βηματα:

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου

......

8 βαζεις βακτηρια αν το ενυδρειο σου δουλευει για λιγο διαστημα

Για αυξηση ΡΗ δεν γνωριζω αλλα ισως να πρεπει να εχεις μια ασβεστολιθηκη πετρα στο βαρελι και με τη βοηθεια ενος φιλτρου το νερο θα φτασει στο επιθυμητο ΡΗ

ωραιος ..μοιζει ποιο απλο απ' οσο φανταζουν :(:(

μια ερωτιση μοναχα οταν πρωτο βαλουμε βαλουμε τυρφη λες πεταμε το νερακι γιατι εχει μεσα αμμωνια θα μπορουσε αυτο το νερακι να ειναι πχ και 10 litra? δηλαδη να ελαχιστοποιησουμε τις απωλειες νερου? και κατι αλλο υπαρχει κμαι πατεντα με αντλιες για βαλε βγαλε το νερο? επισης με τις σκληροτητες τι γινεται πχ KH?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ωραιος ..μοιζει ποιο απλο απ' οσο φανταζουν :(:(

μια ερωτιση μοναχα οταν πρωτο βαλουμε βαλουμε τυρφη λες πεταμε το νερακι γιατι εχει μεσα αμμωνια θα μπορουσε αυτο το νερακι να ειναι πχ και 10 litra? δηλαδη να ελαχιστοποιησουμε τις απωλειες νερου? και κατι αλλο υπαρχει κμαι πατεντα με αντλιες για βαλε βγαλε το νερο? επισης με τις σκληροτητες τι γινεται πχ KH?

Το ποσιστο της αμμωνιας δεν ειναι τοσο ωστε να σε προβληματιζει.

Ριξε και μια ματια στο post του delta 66 αναφορικα με το θεμα αυτο.

Η εισοδος του νερου στο ενυδρειο γινεται παντα με αντλια και με μικρη ροη ωστε και μια μικρη αποκλιση

θερμοκρασιας η ph να υπαχει δεν δημιουργεις stress στα ψαρια σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ποσιστο της αμμωνιας δεν ειναι τοσο ωστε να σε προβληματιζει.

Ριξε και μια ματια στο post του delta 66 αναφορικα με το θεμα αυτο.

Η εισοδος του νερου στο ενυδρειο γινεται παντα με αντλια και με μικρη ροη ωστε και μια μικρη αποκλιση

θερμοκρασιας η ph να υπαχει δεν δημιουργεις stress στα ψαρια σου.

Α ναι σωστα :( ευχαριστω! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φιλε Νικο, εφοσον δεν θελεις να μεταβαλλεις τις παραμετρους του νερου σου ακολουθεις τα εξης βηματα:

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου

2 ριχνεις αντιχλωριο

3 περιμενεις 3 ωρες (ή καλυτερα το κανεις μια ημερα πριν την αλλαγη του νερου)

4 φροντιζεις πριν την αλλαγη το νερο προετημασιας να ειναι ιδιο με τη θερμοκρασια του ενυδρειου σου

5 αφαιρεις το νερο απο το ενυδρειο σου και συμπληρωνεις

6 εφοσον το ενυδρειο σου ειναι λιγο χρονικο διαστημα σε λειτουργια προσθετεις βακτηρια μεσα στο φιλτρο η με τη βοηθεια μιας συριγγας ψεκαζεις κοντα στην εισαγωγη του φιλτρου.

Δηλαδη σε κανενα χρόνο δε θα θελει να συμπληρώνω βακτήρια??

.......

Κι εγώ αυτή τη διαδικασία σκευτόμουν.

Αλλα ελεγα να υπαρχει συνεχής κυκλοφορια στο νερο για να συμπληρώνω κι ολας! Αλλα πόσο??

Ομως τι γίνεται με τις υπολοιπες ερωτήσεις???

Καμια γνωμη??

ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΠΥΡΟ??? :(

.......Ποσες μερες πρεπει να γυρνάει το νερό για να ειναι ετοιμο εντελώς??

Ποτε ρίχνω τα βακτήρια και που?? (Ενυδρειο? Φιλτρο? Βαρελάκι?)

Αν το νερό γυρναει μέρες, ουτως ώστε να χρειαστώ και συμπλήρωμα, ποσες μερες max??

Δε "χαλαει"??Δε μουχλίαζει??...............

Έγινε επεξεργασία - nikoloutso

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Οπως στα λεει ο fishaki στο 2ο ποστ ειναι.

- Το βαρελακι μεγαλο το πηρες αλλα δεν πειραζει. (το 1/3 αντε το μισο του ενυδρειου εφτανε)

- Θα εχεις προβλημα με την αντλια που δεν ειναι ρυθμιζομενης ροης.

Το νερο θα πεφτει καταρρακτης και εκτος οτι θα σου ανταρασει το βυθο κλπ (που δεν πρεπει) θα μπαινει και αποτομα που και παλι δεν πρεπει, ιδιως αν δεν ειναι ακριβως των ιδιων παραμετρων με του ενυδρειου.

Μια ρυθμιζομενη ανλτια θα μπορουσε να ριχνει αργα το νερο μεσα και ολα να γινοταν ομαλα.

- Αντιχλωριο κανονικα για τα λιτρα του νερου στο βαρελι.

Αν ειναι και καλο αντιχλωριο (δλδ κανει καλο στη μεμβρανη των ψαριων ή δεσεμευει και τοξικα) μπορεις να εισαι και σπαταλος (αν σε παιρνει οικονομικα) και να ριχνεις διπλη δοση.

- Βακτηρια αν κανεις μετρησεις και δεν βλεπεις προβληματα αμμωνιας κλπ δεν χρειαζεται ουτε στην αρχη να βαζεις.

Απλα μετα την αλλαγη νερου, μπορειε να μη ταιζεις μια μερα ή να ταιζεις πολυ ελαφρα (κανει καλο και η νηστεια).

Εγω εχω πολυ υλικο και οσο και να ταισω, οσο νερο και αν αλλαξω δεν εχω μετρησει αμμωνια κλπ, οποτε δεν κραταω τη νηστεια αυτη μετα την αλλαγη που ειναι πιο αδυναμη η βιολογια στα περισσοτερα ενυδρεια.

Εγω κανω αλλες νηστειες. (αν ξεχασω να ταισω, ή αν λειπω απο το σπιτι, ή αν φυγω μερικες μερες διακοπες)

- Ο θερμαντηρας να προσεχεις να μη αγγιζει τα τοιχωματα του βαρελιου και το τρυπησει και γινει ζημια.

- Με το ιδιο θερμομετρο θα μετρας και το νερο του ενυδρειου στην ιδια σταθμη.

Στην επιφανεια θα μετρας το βαρελι, στην επιφανεια και του ενυδρειου, γιατι εχει διαφορετικες θερμοκρασιες το νερο αναλογα τη σταθμη που μετραμε και αναλογα και το που βρισκεται ο θερμαντηρας.

Αυτα τωρα ειναι λεπτομερειες αλλα αν θελεις να εισαι τυπικος, καλο ειναι να τα τσεκαρεις σε ιδιες συνθηκες τα νερα και με το ιδιο θερμομετρο.

- Απο τη στιγμη που δεν επεξεργασεσαι με τυρφη το νερο, σε 3-4 ωρες ειναι ετοιμο και εχουν φυγει τα αερια κλπ απο τους σωληνες του δυκτιου, εχουν ισορροπισει και το διοξειδιο, οξυγονο κλπ και εισαι ετοιμος.

Το αντιχλωριο δεν χρειαζεται ωρα ετσι κι αλλιως για να δρασει.

Γινεται σε δευτερολεπτα.

Καλο ειναι να μην ειναι ακινητο το νερο μεσα στο δοχειο, και να εχουμε ενα κυκλοφορητη/αντλια (οπως εσυ).

Δεν χρειαζεται να αναταρασεται η επιφανεια για να εξατμιζεται δηθεν το χλωριο (ιδιως οταν κανουμε χρηση τυρφης γιατι ανεβαινει το πεχα) αφου το χλωριο το δεσμευει το αντιχλωριο και μαζι με αυτο δεσμευει και τη χλωραμινη που υπαρχει πλεον στα μοντερνα δυκτια υδρευσης.

Η χλωραμινη δεν εξατμιζεται πριν περασουν 15 μερες οποτε οποιος αεριζει το νερο για να μη χρησιμοποιει αντιχλωριο, την πατησε.

Τωρα για το κατεβασμα του pH με τη τυρφη και την αμμωνια που ισως βγαλει ειναι αλλη ιστορια.

Δεν λες τελικα θα κανεις χρηση τυρφης?

ΥΓ οσο για την τοξικοτητα της αμμωνιας στο βαρελι (αν βγαλει), πρεπει οπως λεγαμε να παρουμε πολλες παραμετρους υποψιν μας.

Θερμοκρασια, pH, ποσοστο διαλυσης μεσα στο ενυδρειο, ειδος ενυδρειου (φυτεμενο ή οχι), και το σημαντικοτερο δυναμη φιλτρανσης στο ενυδρειο και ποσο πειβαρυμενο ειναι ηδη το νερο πχ αν ειναι πολλα τα νιτρικα του και βαλουμε νερο με αμμωνια ακομα και δυνατη φιλτρανση να εχουμε, θα δεσμευσει μεν την αμμωνια αλλα θα απελευθερωσει νιτρικα στο τελος του κυκλου του αζωτου με αποτελεσμα το νερο να παραμεινει με ανεβασμενα νιτρικα παρα την αλλαγη που καναμε.

Εγω παντως ακομα το πεταω το νερο, δεν μου παει η καρδια να το βαλω παροτι ατοξικο.

Εχω στο βαρελι ετοιμο νερο απο φρεσκια τυρφη, δεν το πεταξα, σε 2-3 μερες που θα κανω αλλαγη, θα κανω μετρησεις και ο θεος βοηθος, θα βαλω αμεσως νερο να γινεται σε περιπτωση που δεν παει κατι καλα.

Με αυτο το calculator μπορουμε να μετραμε το ποσοστο της ελευθερης αμμωνιας στο νερο με παραμετρους το πεχα, τη θερμοκρασια και την μετρηση της αμμωνιας απο το τεστ.

http://cobweb.ecn.purdue.edu/~piwc/w3-rese...mmonia/nh3.html

0 - 0.0099 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας ειναι ακινδυνη για τα ψαρια

0.010 - 0.200 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας προκαλει φθορες στα ψαρια σε μακροχρονη παραμονη του στο νερο αυτο.

0.200 και πανω η τοξικοτητα της αμμωνιας μπορει να προκαλεσει αμεσα θανατο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Οπως στα λεει ο fishaki στο 2ο ποστ ειναι.

- Το βαρελακι μεγαλο το πηρες αλλα δεν πειραζει. (το 1/3 αντε το μισο του ενυδρειου εφτανε)

- Θα εχεις προβλημα με την αντλια που δεν ειναι ρυθμιζομενης ροης.

Το νερο θα πεφτει καταρρακτης και εκτος οτι θα σου ανταρασει το βυθο κλπ (που δεν πρεπει) θα μπαινει και αποτομα που και παλι δεν πρεπει, ιδιως αν δεν ειναι ακριβως των ιδιων παραμετρων με του ενυδρειου.

Μια ρυθμιζομενη ανλτια θα μπορουσε να ριχνει αργα το νερο μεσα και ολα να γινοταν ομαλα.

- Αντιχλωριο κανονικα για τα λιτρα του νερου στο βαρελι.

Αν ειναι και καλο αντιχλωριο (δλδ κανει καλο στη μεμβρανη των ψαριων ή δεσεμευει και τοξικα) μπορεις να εισαι και σπαταλος (αν σε παιρνει οικονομικα) και να ριχνεις διπλη δοση.

- Βακτηρια αν κανεις μετρησεις και δεν βλεπεις προβληματα αμμωνιας κλπ δεν χρειαζεται ουτε στην αρχη να βαζεις.

Απλα μετα την αλλαγη νερου, μπορειε να μη ταιζεις μια μερα ή να ταιζεις πολυ ελαφρα (κανει καλο και η νηστεια).

Εγω εχω πολυ υλικο και οσο και να ταισω, οσο νερο και αν αλλαξω δεν εχω μετρησει αμμωνια κλπ, οποτε δεν κραταω τη νηστεια αυτη μετα την αλλαγη που ειναι πιο αδυναμη η βιολογια στα περισσοτερα ενυδρεια.

Εγω κανω αλλες νηστειες. (αν ξεχασω να ταισω, ή αν λειπω απο το σπιτι, ή αν φυγω μερικες μερες διακοπες)

- Ο θερμαντηρας να προσεχεις να μη αγγιζει τα τοιχωματα του βαρελιου και το τρυπησει και γινει ζημια.

- Με το ιδιο θερμομετρο θα μετρας και το νερο του ενυδρειου στην ιδια σταθμη.

Στην επιφανεια θα μετρας το βαρελι, στην επιφανεια και του ενυδρειου, γιατι εχει διαφορετικες θερμοκρασιες το νερο αναλογα τη σταθμη που μετραμε και αναλογα και το που βρισκεται ο θερμαντηρας.

Αυτα τωρα ειναι λεπτομερειες αλλα αν θελεις να εισαι τυπικος, καλο ειναι να τα τσεκαρεις σε ιδιες συνθηκες τα νερα και με το ιδιο θερμομετρο.

- Απο τη στιγμη που δεν επεξεργασεσαι με τυρφη το νερο, σε 3-4 ωρες ειναι ετοιμο και εχουν φυγει τα αερια κλπ απο τους σωληνες του δυκτιου, εχουν ισορροπισει και το διοξειδιο, οξυγονο κλπ και εισαι ετοιμος.

Το αντιχλωριο δεν χρειαζεται ωρα ετσι κι αλλιως για να δρασει.

Γινεται σε δευτερολεπτα.

Καλο ειναι να μην ειναι ακινητο το νερο μεσα στο δοχειο, και να εχουμε ενα κυκλοφορητη/αντλια (οπως εσυ).

Δεν χρειαζεται να αναταρασεται η επιφανεια για να εξατμιζεται δηθεν το χλωριο (ιδιως οταν κανουμε χρηση τυρφης γιατι ανεβαινει το πεχα) αφου το χλωριο το δεσμευει το αντιχλωριο και μαζι με αυτο δεσμευει και τη χλωραμινη που υπαρχει πλεον στα μοντερνα δυκτια υδρευσης.

Η χλωραμινη δεν εξατμιζεται πριν περασουν 15 μερες οποτε οποιος αεριζει το νερο για να μη χρησιμοποιει αντιχλωριο, την πατησε.

Τωρα για το κατεβασμα του pH με τη τυρφη και την αμμωνια που ισως βγαλει ειναι αλλη ιστορια.

Δεν λες τελικα θα κανεις χρηση τυρφης?

ΥΓ οσο για την τοξικοτητα της αμμωνιας στο βαρελι (αν βγαλει), πρεπει οπως λεγαμε να παρουμε πολλες παραμετρους υποψιν μας.

Θερμοκρασια, pH, ποσοστο διαλυσης μεσα στο ενυδρειο, ειδος ενυδρειου (φυτεμενο ή οχι), και το σημαντικοτερο δυναμη φιλτρανσης στο ενυδρειο και ποσο πειβαρυμενο ειναι ηδη το νερο πχ αν ειναι πολλα τα νιτρικα του και βαλουμε νερο με αμμωνια ακομα και δυνατη φιλτρανση να εχουμε, θα δεσμευσει μεν την αμμωνια αλλα θα απελευθερωσει νιτρικα στο τελος του κυκλου του αζωτου με αποτελεσμα το νερο να παραμεινει με ανεβασμενα νιτρικα παρα την αλλαγη που καναμε.

Εγω παντως ακομα το πεταω το νερο, δεν μου παει η καρδια να το βαλω παροτι ατοξικο.

Εχω στο βαρελι ετοιμο νερο απο φρεσκια τυρφη, δεν το πεταξα, σε 2-3 μερες που θα κανω αλλαγη, θα κανω μετρησεις και ο θεος βοηθος, θα βαλω αμεσως νερο να γινεται σε περιπτωση που δεν παει κατι καλα.

Με αυτο το calculator μπορουμε να μετραμε το ποσοστο της ελευθερης αμμωνιας στο νερο με παραμετρους το πεχα, τη θερμοκρασια και την μετρηση της αμμωνιας απο το τεστ.

http://cobweb.ecn.purdue.edu/~piwc/w3-rese...mmonia/nh3.html

0 - 0.0099 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας ειναι ακινδυνη για τα ψαρια

0.010 - 0.200 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας προκαλει φθορες στα ψαρια σε μακροχρονη παραμονη του στο νερο αυτο.

0.200 και πανω η τοξικοτητα της αμμωνιας μπορει να προκαλεσει αμεσα θανατο.

To ήξερα ότι θα βοηθούσε πολύ η παντηση σου.

Παντως, να πω ότι το νερο το ρίχνω κατευθειαν στο φίλτο και το το στέλνει ο κυκλοφορητης στο ενυδρειο.

Μην ξεχνας οτι εχω το εργοστασιακο φιλτρο στο ριο.

Στο αλλο, που έχω το εξωτερικό, το νερό της αλλαγής το ρίχνω στο τ΄ζμι αό το οποίο απο κάτω έχει πετρες και δε χαλάει ο βυθός, όμως με τις παραμέτρους θα προσπαθώ το νερό της προετοιμασίας να είναι ίδιο με του ενυδρείου.

Το μέγεθος του βαρελιου το πήρα μεγάλο, για να μπορω να κρατάω νερο και να συμπληρώνω, όμως για πόσες μέρες μπορεί να διατηρείται το νερό στο βαρελι χωρις να παθει τπτ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ήξερα ότι θα βοηθούσε πολύ η παντηση σου.

Παντως, να πω ότι το νερο το ρίχνω κατευθειαν στο φίλτο και το το στέλνει ο κυκλοφορητης στο ενυδρειο.

Μην ξεχνας οτι εχω το εργοστασιακο φιλτρο στο ριο.

Στο αλλο, που έχω το εξωτερικό, το νερό της αλλαγής το ρίχνω στο τ΄ζμι αό το οποίο απο κάτω έχει πετρες και δε χαλάει ο βυθός, όμως με τις παραμέτρους θα προσπαθώ το νερό της προετοιμασίας να είναι ίδιο με του ενυδρείου.

Το μέγεθος του βαρελιου το πήρα μεγάλο, για να μπορω να κρατάω νερο και να συμπληρώνω, όμως για πόσες μέρες μπορεί να διατηρείται το νερό στο βαρελι χωρις να παθει τπτ?

Σπυρος = εγγυηση. :(

Και εγω το ιδιο κανω μιας και οταν αλλαζω νερο κλεινω το φιλτρο του ενυδρειου λογω χαμηλης σταθμης

και καθαρισμου, οποτε με την ροη μεσα απο αυτο οξυγονονονται και τα σφουγκαρια για οση ωρα χρειαστει

η αλλαγη. (Εχω και εξωτερικο).

Το νερο οταν κινειται δεν εχει προβλημα να μεινει και 3 ημερες. Το θεμα ειναι στο ph.

Μονο με κυκλοφορητη αν εχεις ph π.χ. 7 (λογω τυρφης) μετα απο μια μερα θα γινει 7,3 ισως και περισσοτερο

γιατι το νερο εχει την ταση αυτη.

Για μενα καλο ειναι να χρησιμοποιεις φρεσκο νερακι και στα συμπληρωματα υπολογιζοντας το χρονο ποτε

πρεπει να το κανεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σπυρος = εγγυηση. :(

Και εγω το ιδιο κανω μιας και οταν αλλαζω νερο κλεινω το φιλτρο του ενυδρειου λογω χαμηλης σταθμης

και καθαρισμου, οποτε με την ροη μεσα απο αυτο οξυγονονονται και τα σφουγκαρια για οση ωρα χρειαστει

η αλλαγη. (Εχω και εξωτερικο).

Το νερο οταν κινειται δεν εχει προβλημα να μεινει και 3 ημερες. Το θεμα ειναι στο ph.

Μονο με κυκλοφορητη αν εχεις ph π.χ. 7 (λογω τυρφης) μετα απο μια μερα θα γινει 7,3 ισως και περισσοτερο

γιατι το νερο εχει την ταση αυτη.

Για μενα καλο ειναι να χρησιμοποιεις φρεσκο νερακι και στα συμπληρωματα υπολογιζοντας το χρονο ποτε

πρεπει να το κανεις.

Το θεμα ειναι οτι όποτε συμπληρωνω νερο από εξατμηση, πάντα βάζω αντιχλώριο και περιμενω να κυκλοφορηση στην προετοιμασια για να συμπληρώσω, έλεγα, να το κάνω μια φορα αυτο και να μου μενει το νερο για συμπλήρωμα, αλλα λες οτι πάνω από 3 μερες χαλάει??

Share this post


Link to post
Share on other sites

οχι νικο μου δεν χαλαει, μη φοβασαι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

οχι νικο μου δεν χαλαει, μη φοβασαι.

Απλα θα ανεβαινει το ph οπως λεει καο ο σπυρος.

Την πρώτη επιβεβαιωση την πήρα λοιπόν....

Αλλες 2 θελω!!

Μήπως τελικά να παρουμε και κανένα ψαρακι προετοιμασίας?? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Παντως, να πω ότι το νερο το ρίχνω κατευθειαν στο φίλτο και το το στέλνει ο κυκλοφορητης στο ενυδρειο.

...όμως για πόσες μέρες μπορεί να διατηρείται το νερό στο βαρελι χωρις να παθει τπτ?

1. Αυτο ειναι ακομα χειροτερο, να ριχνεις δλδ το νεο νερο μεσα στο φιλτρο.

2. Αν δεν μενει στασιμο, οσο θελεις.

Το θεμα ειναι οτι όποτε συμπληρωνω νερο από εξατμηση, πάντα βάζω αντιχλώριο και περιμενω να κυκλοφορηση στην προετοιμασια για να συμπληρώσω, ....

Το νερο που συμπληρωνουμε στην εξατμιση δεν χρειαζεται αντιχλωριο και προετοιμασια, γιατι πολυ απλα δεν ειναι βρυσης και δεν εχει χλωριο.

Ειναι νερο απο ΑΟ ή απιονισμενο απο σουπερμαρκετ.

Απλα θα ανεβαινει το ph οπως λεει καο ο σπυρος.

Την πρώτη επιβεβαιωση την πήρα λοιπόν....

Το πεχα να σε νοιαζει μονο αν κανεις χρηση τυρφης, με το νερο βρυσης δεν υπαρχει προβλημα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μου έχουν φερει όμως ακόμα το απιονισμένο, με αποτελεσμα να βάζω βρύσης!!

Αρα, πρέπει να κάνω προετοιμασια!!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Αυτο ειναι ακομα χειροτερο, να ριχνεις δλδ το νεο νερο μεσα στο φιλτρο.

Σπυρο sorry χαλαει η βιολογια ετσι?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ειναι και οτι καλυτερο.

Φυσικα δεν ειναι σαν να ξεπλενεις τα υλικα με νερο βρυσης γιατι το νερο απο το βαρελι ειναι αντιχλωριωμενο και ρυθμισμενο με θερμαντηρα (το χειμωνα, γιατι το καλοκαιρι βαζω σε δυο 4λιτρα μπετονακια νερο απο το βαρελι στο ψυγειο και το κρυωνω πριν το ξαναβαλω στο βαρελι για εισαγωγη στο ενυδρειο :( ).

Ομως, ετσι κι αλλιως δεν μπορει να ειναι ολοιδιο με του ενυδρειου και η βιολογια ειναι πολυ σημαντικη για να κανεις πειραματα ιδιως αν καποια φορα κατι παει στραβα και δεν ειναι ρυθμισμενο καλα το νερο.

Καλυτερα να διαλυεται στο νερο του ενυδρειου και να ισορροπει οσο γινεται, πριν περασει απο το φιλτρο. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ειναι και οτι καλυτερο.

Φυσικα δεν ειναι σαν να ξεπλενεις τα υλικα με νερο βρυσης γιατι το νερο απο το βαρελι ειναι αντιχλωριωμενο και ρυθμισμενο με θερμαντηρα (το χειμωνα, γιατι το καλοκαιρι βαζω σε δυο 4λιτρα μπετονακια νερο απο το βαρελι στο ψυγειο και το κρυωνω πριν το ξαναβαλω στο βαρελι για εισαγωγη στο ενυδρειο :( ).

Ομως, ετσι κι αλλιως δεν μπορει να ειναι ολοιδιο με του ενυδρειου και η βιολογια ειναι πολυ σημαντικη για να κανεις πειραματα ιδιως αν καποια φορα κατι παει στραβα και δεν ειναι ρυθμισμενο καλα το νερο.

Καλυτερα να διαλυεται στο νερο του ενυδρειου και να ισορροπει οσο γινεται, πριν περασει απο το φιλτρο. :(

Τοτε αυτο θα υοθετήσω..... απλα μου φανηκε πιο λογικο να φιλτραρετε και το νεο νερο πριν μπει στο ενυδρειο.

Γιατι ομως το βάζεις στο ψυγειο το νερο το καλοκαιρι??

Εμενα το νερο βρυσης ειναι στους 21 βαθμους και το πάω στους 25 πριν το βαλω μεσα στο ενυδρειο το οποιο εχει 27,5+0,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....Γιατι ομως το βάζεις στο ψυγειο το νερο το καλοκαιρι??

Εμενα το νερο βρυσης ειναι στους 21 βαθμους και το πάω στους 25 πριν το βαλω μεσα στο ενυδρειο το οποιο εχει 27,5+0,5

Αν το βαζεις αμεσως στο ενυδρειο απο τη βρυση τοτε λογικα θα ειναι κρυο αλλα πρεπει το νερο να μενει τουλαχιστον 3-4 ωρες πριν το βαλουμε στο ενυδρειο.

Εμενα δεν μενει 3-4 ωρες αλλα μια βδομαδα (με τυρφη) και φυσικα λογω ζεστης ειναι 30+ βαθμους.

Γι'αυτο το βαζω στο ψυγειο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ειναι και οτι καλυτερο.

Φυσικα δεν ειναι σαν να ξεπλενεις τα υλικα με νερο βρυσης γιατι το νερο απο το βαρελι ειναι αντιχλωριωμενο και ρυθμισμενο με θερμαντηρα (το χειμωνα, γιατι το καλοκαιρι βαζω σε δυο 4λιτρα μπετονακια νερο απο το βαρελι στο ψυγειο και το κρυωνω πριν το ξαναβαλω στο βαρελι για εισαγωγη στο ενυδρειο :( ).

Ομως, ετσι κι αλλιως δεν μπορει να ειναι ολοιδιο με του ενυδρειου και η βιολογια ειναι πολυ σημαντικη για να κανεις πειραματα ιδιως αν καποια φορα κατι παει στραβα και δεν ειναι ρυθμισμενο καλα το νερο.

Καλυτερα να διαλυεται στο νερο του ενυδρειου και να ισορροπει οσο γινεται, πριν περασει απο το φιλτρο. :(

Καλημερα και μια ακομη απορια.

Αφου δεν ειναι οτι καλυτερο να μπαινει στο φιλτρο οταν λεμε οτι εχοντας sump κανεις τις αλλαγες

σε αυτο τι γινεται? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημερα και μια ακομη απορια.

Αφου δεν ειναι οτι καλυτερο να μπαινει στο φιλτρο οταν λεμε οτι εχοντας sump κανεις τις αλλαγες

σε αυτο τι γινεται? :(

υποθετω πως προσθετεις λιγο λιγο στη τελευταια δεξαμενη του sump που ειναι και η αντλια, οποτε το νερο παει στη συνεχεια απευθειας στο ενυδρειο σου χωρις να περασει απο τη βιολογια σου

Share this post


Link to post
Share on other sites

υποθετω πως προσθετεις λιγο λιγο στη τελευταια δεξαμενη του sump που ειναι και η αντλια, οποτε το νερο παει στη συνεχεια απευθειας στο ενυδρειο σου χωρις να περασει απο τη βιολογια σου

Οποτε ρίχνουμε στο ενυδρείο και όχι στο φιλτρο.

Τα βακτηρια θα έπρεπε να τα ρίχνουμε στο φίλτρο με τις γνωστες συριγγες ή και αυτά χύμα??

Προς Moderator.

Μήπως θα έπρεπε να μπει stick σε αυτο το απλό αλλα συμαντικό θέμα της αλλαγής νερου??

Γιατι ναι λεμε αλλαγή 20-30% αλλα κανει πως θα το κένει?? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα βακτηρια θα έπρεπε να τα ρίχνουμε στο φίλτρο με τις γνωστες συριγγες :( ή και αυτά χύμα??

Share this post


Link to post
Share on other sites

υποθετω πως προσθετεις λιγο λιγο στη τελευταια δεξαμενη του sump που ειναι και η αντλια, οποτε το νερο παει στη συνεχεια απευθειας στο ενυδρειο σου χωρις να περασει απο τη βιολογια σου

Που σημαινει οτι η αντλια ειναι συνεχεια σε λειτουργια με

την απαιτουμενη ποσοτητα νερου να την καλυπτει.

Ναι σωστα γινεται. Ευχαριστω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Που σημαινει οτι η αντλια ειναι συνεχεια σε λειτουργια με

την απαιτουμενη ποσοτητα νερου να την καλυπτει.

Ναι σωστα γινεται. Ευχαριστω.

Υποθετω(παλι) οτι μπορεις να κλεισεις την αντλια για λιγο ωστε να αφαιρεσεις περισσοτερο νερο αν θελεις και μοιλις συμπληρωσεις νερο να τη βαλεις σε λειτουργια παλι .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υποθετω(παλι) οτι μπορεις να κλεισεις την αντλια για λιγο ωστε να αφαιρεσεις περισσοτερο νερο αν θελεις και μοιλις συμπληρωσεις νερο να τη βαλεις σε λειτουργια παλι .

Αυτο που με απασχολει ειναι οτι θα πρεπει να ετοιμαζω 200 λιτ. και βαλε.

Δυο βαρελια των 100 θα ειναι καλυτερα απο οτι ενα. Που θα χωρεσει? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!


Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.


Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Husky_Jim
      1ο Ερπετολογικό Συμπόσιο - Έκθεση Ερπετών και Αμφίβιων στο μουσείο Γουλανδρή
       
      Ένα υπέροχο γεγονός έφτασε εχθές στο τέλος του.
      Όμορφες εικόνες, ωραία συναισθήματα και απορίες από πιτσιρικάδες για το τί είναι ένα ενυδρείο....
       
       
       
       
       
      Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το κατάστημα ReptiliaNostra για την παραχώρηση των χελώνων Podocnemis Unifilis και για όλη την συνεργασία και βοήθεια τους.
       

       
      Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κατάστημα @aquario για την παραχώρηση (για ακόμη μία φορά) του φωτιστικού Kessil που στόλιζε το ενυδρείο μας!
       

    • Από Husky_Jim
      Στην συνάντηση νομίζω ο Μιχάλης @argy1 ανέφερε κάτι ότι κάποιοι στο εξωτερικό έβαλαν κάτι ωραία βίντεο από κίλλιφις μωρά στο μικροσκόπιο και θυμήθηκα τί κάναμε σάν Άκουαζον το 2007....
       
      Εδώ ένα βίντεο του φίλου,αδερφού, συναγωνιστή και ενός εκ των 5 δημιουργών του Άκουαζον @JDP!!!!
      Για το βίντεο είχαμε προσαρμόσει ένα αντάπτορα μικροσκοπίου στην Canon EOS 400D που είχα και το μικροσκόπιο ήταν Bresser Optics....
       
      Το βίντεο δίχνει ένα νεογέννητο σκαλάρι.Μπορείτε να δείτε την καρδούλα αυτού του πλάσματος να χτυπά καθώς και λεπτομέρειες από το σώμα του!!!!
       
       
       
       
      γατάκια...έ...γατάκια.....9 χρονάκια πρίν
    • Από Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Betta splendens (Regan, 1910)
      Κοινές Ονομασίες: Siamese fighting fish.
      Ελληνικό Όνομα: Μονομάχος
      Γενική κατηγορία: Labyrinthfish
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Osphronemidae

      Μέγεθος: 5 - 8 εκατοστά.

      Βιότοπος: Στην άγρια μορφή του ο μονομάχος ζει στην Νοτιοανατολική Ασία (Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Μαλαισία κλπ) σε βάλτους και ορυζώνες με ρηχά μεν νερά (7-15 εκ.) αλλά όχι σε "λακκούβες νερού" όπως λέει ο μύθος. Οι ποσότητες νερού στους ορυζώνες και τους βάλτους ειναι μεγάλες και υπάρχει άφθονος χώρος.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      Μεγάλο ρόλο παίζει η σταθερότητα των συνθηκών και η αποφυγή των απότομων αλλαγών τους.
      PH: 6-7,5 (Ιδανικά: 6,5-7,0)
      KH: -
      GH: 4-12°dGH (Ιδανικά: 5-8°dGH)
      Θερμοκρασία: 22-28°C (Ιδανικά: 25-26°C)
      Λίτρα: Ελάχιστα απαιτούμενα 10-15 λίτρα.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Μοναχικό είδος που δεν προτιμά παρέα στο ενυδρείο του, ιδίως από άτομα του ίδιου είδους (μονομάχους) είτε αρσενικούς είτε θηλυκούς.

      Διαχωρισμός φύλου: Τα αρσενικά έχουν πιο έντονα χρώματα και μεγαλύτερα πτερύγια.
      Στα θηλυκά είναι ορατή μια μικρή άσπρη κουκκίδα στην κοιλιά της και πίσω από τα κοιλιακά πτερύγια, που είναι ο ωοαποθετήρας (ovipositor). Από εκεί γεννάνε τα αυγά τους.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Ο μονομάχος αν και θεωρείται εύκολο ψάρι στη διατήρησή του, θέλει λίγη προσοχή στο στήσιμο του ενυδρείου του για να διατηρηθεί όντως με ευκολία. Κατ' αρχήν πρέπει να έχει καπάκι, γιατί είναι από τα ψάρια που πηδάνε εύκολα και ψηλά έξω από το νερό. Επειδή είναι τροπικό ψάρι χρειάζεται συγκεκριμένη θερμοκρασία στο νερό (23-28°C) που επιτυγχάνεται με χρήση θερμαντήρα.
      Τα μεγάλα πτερύγιά τους τους κάνουν αργούς και δυσκίνητους κολυμβητές και αν υπάρχει δυνατό ρεύμα νερού κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Γι' αυτό το φίλτρο του ενυδρείου πρέπει να έχει μικρή ροή (δηλαδή να ανακυκλώνει 3-4 φορές μόνο, τα λίτρα νερού του ενυδρείου) και spraybar για σπάσιμο της ροής του νερού σε πολλά σημεία. Σε καλά φυτεμένο ενυδρείο, θα μπορούσε να διατηρηθεί και μόνο με απλό μικρό κυκλοφορητή.
      Πρέπει να υπάρχει απαραίτητα ένα κενό 2-3 εκατοστών ανάμεσα στην επιφάνεια του νερού και στο καπάκι για κάποια προστασία από τα πιθανά άλματα τους αλλά περισσότερο γιατί τα ψάρια ως Αναβαντίδες - Λαβυρινθόψαρα, επειδή ζουν σε νερό με λίγο οξυγόνο, έχουν ένα όργανο στον εγκέφαλο τους τον λαβύρινθο που τους επιτρέπει να αναπνέουν και ατμοσφαιρικό αέρα. Χωρίς πρόσβαση σε αυτόν είναι καταδικασμένα.
      Για το βυθό δεν υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση σε χαλίκι ή άμμο, αρκεί να είναι σε φυσικά χρώματα και να μη αντανακλά το φως και στρεσάρει το ψάρι.
      Τα ξύλα και τα φυτά ιδίως τα φυτά επιφανείας είναι μια χρήσιμη προσθήκη και για την ποιότητα του νερού αλλά και για την προσφορά τους ως κρυψώνες για τις στιγμές ξεκούρασης του ψαριού.
      Φυτά όπως Cryptocoryne cordata, Cryptocoryne crispatula, Cyperus helferi, Hygrophila difformis, Hygrophila corymbosa 'Siamensis', Limnophila sessiliflora, Pogostemon helferi, Rotala rotundifolia, και τα κλασικά, όλες οι Moss (Vesicularia), Ceratophyllum demersum, Egeria densa και Microsorum pteropus.
      Πολύ χρήσιμη προσθήκη είναι επίσης τα ξερά φύλλα από δέντρα όπως η καρυδιά, πλατάνι, αμυγδαλιά, δρυς (βελανιδιά), καστανιά μαζεμένα από καθαρό περιβάλλον χωρίς να έχουν πάνω τους περιττώματα πουλιών κλπ.
      Τα ξεπλένουμε και τα αφήνουμε να ξεραθούν καλά στον ήλιο, ή τα βάζουμε το φούρνο για λίγο, ή και τα σιδερώνουμε. Μια εύκολη λύση είναι ή αγορά Indian Almond leaves ή Catappa leaves από το e-bay.
      Τα ξερά φύλλα απελευθερώνουν στο νερό τανίνες που δρουν προληπτικά για την υγεία των ψαριών και μαλακώνουν ταυτόχρονα το νερό, κατεβάζοντας και την οξύτητα του (pH).
      Επίσης χρωματίζουν εύκολα το νερό και δημιουργούν το φαινόμενο blackwater όπως και στο φυσικό βιότοπο πολλών από τα άγρια είδη μονομάχων.

      Ζώνη Κολύμβησης: Συνήθως στην επιφάνεια αλλά εξερευνούν και περιπολούν συχνά σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου τους.

      Διατροφή: Είναι σαρκοφάγο ψάρι, στη φύση τρέφεται με έντομα και λάρβες κουνουπιών, στο ενυδρείο μπορούν να τραφεί με αποξηραμένες τροφές εμπορίου ειδικά για μονομάχους. Θα δεχτεί εκτός από τις αποξηραμένες, κατεψυγμένες 1-2 φορές την εβδομάδα (bloodworm, artemia, daphnia κλπ) και ζωντανές (grindal, artemia, daphnia κλπ), ακόμα και κουνούπια ή καλλιέργεια από λάρβες κουνουπιών. Οι μονομάχοι είναι επιρρεπείς στην δυσκοιλιότητα, γι'αυτό καλό είναι να ταΐζονται μια φορά την εβδομάδα με ζεματισμένο για λίγα λεπτά και αποφλοιωμένο αρακά, κομμένο στα τέσσερα για να μπορεί να το φάει το ψάρι.
      Προσέχετε να μη φαίνεται φουσκωμένο το ψάρι από το φαγητό και αποφεύγετε να ταΐζεται υπερβολική ποσότητα από κοινές τροφές όπως φυλλαράκι πελετάκια και αποξηραμένα κατεψυγμένα που μπορούν να διογκωθούν μαζί με το νερό μέσα στο στομάχι του ψαριού. Το μούλιασμα την ξηρής τροφής πριν το τάισμα θα μειώσει τις πιθανότητες για Bloating. Οι μονομάχοι μπορούν να μείνουν για μια εβδομάδα νηστικοί, αν έχουν ταϊστεί πριν τη νηστεία καλά.
      Τάισμα μία με δύο φορές την ημέρα. Μία φορά την εβδομάδα μούλιασμα της τροφής τους σε μερικές σταγόνες βιταμίνης.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 2-4 χρόνια (έχει αναφερθεί και 7 χρόνια).

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Οι μονομάχοι δεν ανέχονται στο χώρο τους άλλα ψάρια της οικογένειας Osphronemidae (όπως άλλοι μονομάχοι, Gοurami, Paradise fish κλπ) ενώ θα είναι το ίδιο επιθετικά σε όποιο ψάρι μοιάζει με του είδος τους πχ. τα ψάρια με μακριές ουρές, όπως τα guppy.
      Στη φύση δύο αρσενικά Betta δεν θα παλέψουν μέχρι θανάτου, αφού ο χαμένος θα υποχωρήσει και θα φύγει. Στο ενυδρείο όμως δεν υπάρχει χώρος για υποχώρηση, οπότε ο νικητής θα συνεχίσει να επιτίθεται συνήθως μέχρι να σκοτώσει τον χαμένο. Γι' αυτό δεν βάζουμε μαζί δύο αρσενικά σε ενυδρείο παρά μόνο αν είναι 180 λίτρα και πάνω, ή σε ενυδρείο με χωρίσματα ή σε πολύ καλά φυτεμένο ενυδρείο με πολλές κρυψώνες.
      Οι θηλυκές αναπτύσσουν μια ιεραρχία μεταξύ τους οπότε θα μπορούσαν να συμβιώσουν μερικές μαζί.
      Στη φύση τα θηλυκά μένουν μακρυά από τα αρσενικά εκτός της περιόδου αναπαραγωγής. Όταν μπουν μαζί σε ενυδρείο, τα αρσενικά συνήθως σκοτώνουν τα θηλυκά εκτός αν α) είναι αδέρφια και μεγαλωμένα από μικρά μαζί, β) είναι σε φάση αναπαραγωγής, γ) υπάρχει χώρισμα στο ενυδρείο, δ) το ενυδρείο είναι πολύ μεγάλο και πολύ καλά φυτεμένο έτσι ώστε να παρέχει κρυψώνες για το θηλυκό. Γι'αυτό συχνά πριν την αναπαραγωγή οι εκτροφείς ψαριών, χρησιμοποιούν ενυδρείο με τζαμένιο χώρισμα, έτσι ώστε να είναι ορατές οι θηλυκές από τον αρσενικό χωρίς να διακινδυνεύουν επίθεση, μέχρι να έρθει η ώρα που θα είναι έτοιμα τα ψάρια για αναπαραγωγή και να φύγει το χώρισμα.
      Σίγουρα οι μονομάχοι δεν πρέπει να συνυπάρχουν με άλλα ψάρια επιθετικά όπως κιχλίδες, ή ψάρια που έχουν τη συνήθεια να τσιμπάνε τα πτερύγια των άλλων (fin nippers), όπως τα Danios, Tetras και Barbs.
      Κάποιο είδος σαλιγκαριού θα ήταν ιδανικός συγκάτοικος σε μικρό ενυδρείο.
      Οι γαρίδες μικρού μεγέθους όπως οι Red cherry θέλουν προσοχή, ιδίως ο γόνος τους.
      Γενικότερα η επιτυχία της συμβίωσης του μονομάχου με άλλα ψάρια έγκειται στο ποσοστό επιθετικότητας του χαρακτήρα του κάθε μονομάχου ξεχωριστά.

      Υποείδη και υβρίδια:
      - Βάση του τύπου ουράς τους, Veil Tail (VT), Plakat (PK), Crowntail (CT), Half Moon (HM), Deltas (D) & Super Deltas (SD), Double Tail (DT), Combtail, Rosetail & Feathertail, Round Tail, Half Sun, Over Halfmoon (OHM), Spade Tail
      - Βάση του σχεδίου τους
      Solid, Cambodian or Bi-Coloured, Butterfly, Marble, Piebald, Mask, Dragon, Multicolour,
      Βάση του χρωματισμού τους
      Red, Blue, Green, Wild-Type, Cellophane/Pastel, Opaque, Yellow & Pineapple, Orange, Orange Dalmatian, Black,
      Purple, Mustard Gas, Chocolate, Copper, Albino
      - Ιδιαίτερου σχεδίου ή χρώματος που δεν υπάγεται σε κάποια από τις πιο πάνω κατηγορίες.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους είναι μια μακρόχρονη και επίπονη διαδικασία. Το ζευγάρι δεν πρέπει να είναι πάνω από 1 έτους σε ηλικία. Χρειάζεται καλή προετοιμασία με πολύ καλής ποιότητας νερό και καλή φρέσκια τροφή για 2-3 εβδομάδες, πριν μπουν μαζί τα δύο ψάρια. Το συχνό φρεσκάρισμα του νερού, τα ξερά φύλλα σαν τα Catappa και τα bloodworms για τροφή είναι ένα παράδειγμα.
      Το επόμενο βήμα είναι το στήσιμο ενός 40λιτρου ενυδρείου με 10-15 εκ ύψος νερού με ένα απλό αλλά καλά στρωμένο αερόφιλτρο για φίλτρανση. Συνιστάται "γυμνός βυθός" στο ενυδρείο και η άμμος ή το χαλίκι, δεν είναι επιθυμητά καθώς θα χάνονται αυγά σε αυτά.
      Προσθέτουμε πυκνά αληθινά φυτά (θα κρατήσουν σε καλή κατάσταση το νερό όταν θα μείνει εκτός λειτουργίας το φίλτρο), μερικά ξερά φύλλα, να επιπλέει ένα κομμένο στη μέση πλαστικό ποτηράκι.
      Ένα θερμαντήρα ρυθμισμένο στους 27°C.
      Μεταφέρουμε σε αυτό τον αρσενικό από το ενυδρείο του, με μισής ώρας προσαρμογής τουλάχιστον και τον αφήνουμε για μία μέρα να συνηθίσει το νέο περιβάλλον.
      Πλησιάζουμε το ενυδρείο της θηλυκιάς έτσι ώστε να βλέπει το ένα ψάρι το άλλο.
      Ο αρσενικός θα αρχίσει το Flaring και να χτίζει τη φωλιά κάτω από το κομμένο ποτηράκι και η θηλυκιά θα πρέπει να είναι ήδη γεμάτη αυγά.
      Αν δεν είναι, θα την αφήσουμε μέχρι να γεμίσει και θα καταλάβουμε ότι είναι έτοιμη όταν θα δούμε κάθετες ραβδώσεις στο σώμα της.
      Όταν είναι έτοιμη και η φωλιά θα μεταφέρουμε με καλή προσαρμογή και τη θηλυκιά στο 40λιτρο.
      Στην αρχή θα έχουν αψιμαχίες. Εδώ θα χρειαστούν τα φυτά για παροχή κρυψώνας σε αυτόν που θα τις φάει (ίσως είναι και το αρσενικό).
      Μπορεί να χρειαστούν ώρες έως και μέρες μέχρι να ολοκληρώσουν τα καθήκοντα τους.
      Αν φανεί ότι τα πράγματα αγριεύουν πολύ, χωρίστε τα ψάρια.
      Συνήθως το ζευγάρωμα γίνεται από αμέσως έως και σε 1-2 μέρες.
      Όταν γίνει το αρσενικό θα μαζέψει τα αυγά και θα τα βάλει στη φωλιά.
      Θα ζευγαρώσουν μερικές φορές ακόμα και μόλις βεβαιωθείτε ότι η θηλυκιά είναι άδεια από αυγά, μεταφέρετε την στο ενυδρείο της για να ηρεμήσει.
      Μη την αφήσετε στο ενυδρείο γιατί κινδυνεύει.
      Το αρσενικό θα μείνει να προσέχει τη φωλιά μέχρι να σκάσουν τα αυγά χωρίς ούτε να τρέφεται καν.
      Θα τα αερίζει, θα απομακρύνει τα αγονιμοποίητα, θα μαζεύει όσα πέφτουν και θα τα ξαναβάζει στη θέση τους κλπ
      Κάποιοι πρωτάρηδες μπαμπάδες ίσως φάνε τα αυγά ή το γόνο.
      Αν γίνει κάτι τέτοιο αντιληπτό, απομακρύνετε και τον πατέρα από το ενυδρείο.
      Τα αυγά θα σκάσουν μετά από 48 ώρες. Θα δείτε τις ουρίτσες να κρέμονται από τη φωλιά και ο πατέρας θα πιάνει και θα επιστρέφει στη θέση του όποιο μικρό πέσει.
      Μέσα στην επόμενη μέρα, ο γόνος θα έχει ενδυναμωθεί τόσο όσο να μένει στη φωλιά.
      Μόλις καταναλώσουν όλο το λεκιθικό του σάκο και αρχίσουν να κολυμπάνε ελεύθερα, μπορεί να επιστρέψει ο πατέρας στο ενυδρείο του.
      Τώρα αρχίζει το τάισμα με infusoria και μετά από μερικές μέρες με νεοεκκολαφθείσα αρτέμια.
      Θα χρειαστούν καθημερινές αλλαγές νερού λόγω του συχνού ταΐσματος, με προσοχή στο χειρισμό για να μη χαθεί γόνος. Το νερό της αλλαγής πρέπει να είναι ίδιων παραμέτρων (pH, gH, θερμοκρασία) με του ενυδρείου.
      Θα ζήσουν μαζί για 2-4 μήνες και θέλουν καθημερινή φροντίδα πριν πάνε πια στα νέα ενυδρεία τους.

      Αναπαραγωγή Μονομάχων - A' Μέρος
      Αναπαραγωγή Μονομάχων - B' Μέρος

      Γενικές πληροφορίες: Το Betta Splendens είναι αποτέλεσμα επιλεκτικών αναπαραγωγών.
       
       

       
       
       
       

      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη stormtrooper
    • Από Manoskap
      Ήρθε η ωρα επιτελους να σας παρουσιασω κανονικα το ενυδριο μου....
      Αν και χρονια πολλα (πριν το 2000) στο χομπι, αποφασισα μολις περυσι να μπλεχτω με τα αλατια... Οι λογοι που καθυστερουσα γνωστοι: Κοστος, αγνοια, φοβος οπου η ομορθια αυτων των ενυδριων τελικα με κερδισε και αφου εχασα τα οσκαρ μου πηρα την αποφαση περυσι το σεπτεμβρη να ξεκινησω.
      ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
      Κυριο ενυδρίο
      175x48x65 υψος (νερο ως 61) παχος 1 ποντο
      480 λιτρα καθαρα

      Σαμπ
      110x40x45 υψος 3ων διαμερισματων μ.ο. σταθμης 28εκ
      120 λιτρα περιπου

      Βάση σιδερενια απο κοιλοδοκο 4x4 με 7 ποδια τελαρωμενη

      Επνδυση απο μελαμινη που μπορω να την αφαιρεσω τραβοντας εμπρος για να κανω συντηρηση ανετα

      Φωτιστικό Ledzeal Malibu S400

      Αναπλήρωση απο νερό οσμωσης DIY απο ebay

      Δοχείο νερου όσμωσης praktiker με τρυπα απο μενα για να το γεμιζω

      Ποτηστηρι - μεταφορεας νερου οσμωσης
      Οσμωση

      Δοχειο praktiker 100 λιτρων για προπαρασκευη αλατιου και νερου με βανες απο εμενα για αμεση αναδευση και μεταφορα στο ενυδριο σε αλλαγες νερου

      Επιστροφες νερου:
      Tunze silent 1073.060 5000λιτρα

      Eheim compact +4000 4000λιτρα, συνδεδεμενος με βανα στη ψυξη

      Ψύξη Hailea HC-250a

      Θέρμανση Eheim Jager 250w

      Controller θερμοκρασιας απο ebay stc-1000 να ελεγχει μονο τη θερμανση

      Skimmer Vertex omega 200i

      Ριακτορα phosban 150 σε κυκλοφορητη 300 λιτρα

      Wave maker Vortech MP40

       
    • Από Husky_Jim
      Εδώ και λίγο καιρό άρχισα μιά νέα και πολύτιμη καλλιέργεια ζωντανής τροφής η οποία είναι κατάλληλη για πιό μεγάλα ψάρια.
      Η Hyalella Azteca είναι ένα είδος freshwater gammarus το οποίο τα πάει πολύ καλά σε θερμοκρασία δωματίου και είναι αρκετά εύκολο στο τάισμα του...
       
      Εδώ και ένα μικρό βιντεάκι...
       
       
      Άντε να βλέπω και άλλους.....
    • Από basilists
      Πωλείται ενυδρείο Juwel Lido120 μαζί με τη βάση του σε χρώμα καφέ. Σε πάρα πολύ καλή κατάσταση (καθαρό έτοιμο προς χρήση). Λείπει μόνο το αυθεντικό φωτιστικό του (υπάρχουν τα καπάκια), αλλά δίνω μαζί ένα φωτιστικό από ένα άλλο ενυδρείο που είχα. Αφίσα στην πίσω μεριά. Χωράει άνετα σε αυτοκίνητο για τη μεταφορά. Θεσσαλονίκη. Τηλ. 6939750899
    • Από karapetsas84
      πωλείται ενυδρείο 3 ετών 1.00 x 0.60 x 0.45 φίλτρο + fluval 406 + θερμοστάτης 300w + 3 redmoorwood. το ενυδρείο έγινε κατά παραγγελία δεν  είναι κάποιας εταιρίας, ο φωτισμός του δεν επαρκεί για φυτεμένο, παίρνει μια λάμπα Τ5 21w . όλα μαζί στην τιμή των 150 € (με δικά σας έξοδα αποστολής για εκτός Λάρισας) 

    • Από magganas
      Εξαερισμος ενυδρειου  . ΟΧΙ στον ιδιο τον χωρο  του σπιτιου η του δωματιου που βρισκεται το ενυδρειο ,αλλα σε κατασκευη που εχει γινει για να κλεισουμε το ενυδρειο  (ξυλινη,γυψοσανιδα κλπ)
      Παιδια εχει κανεις απο εδω μεσα δοκιμασει κατι τετοιο ;
      Αν καποιος το εχει κανει θα ηθελα να παραθεσει την προσωπικη εμπειρια του για το αποτελεσμα .
    • Από Adiabroxos
      Καλησπέρα σας,
       
      Πρόσφατα (πριν κανα 2μηνο) αγόρασα από φίλο, ένα ενυδρείο JUWEL στα 1.20 με κυρτό μπροστινό τζάμι.
      Παλαιότερα συντηρούσα ενυδρείο με 3 χελώνες (red eared) αλλά λόγου αυξημένου κόστους και επειδή έφτασε η στιγμή που ήθελε αναβάθμιση η όλη εγκατάσταση (το ίδιο το ενυδρείο ήθελε αλλαγή και μαζί μ' αυτό και όλα τα συνοδευτικά) το παράτησα το άθλημα..
       
      Ερχόμαστε στο σήμερα, όπου βρήκα σε καλή προσφορά - απ' τον φίλο μου- το ενυδρείο και το φίλτρο EHEIM 230V/20W συν αρκετά συνοδευτικά και είπα να ξαναμπώ στην ομάδα!! 
       
      Στο συνολικό στήσιμο βοήθησε και ένας φίλος-μέλος εδώ της ομάδας - Marou - όπου καταλήξαμε να δημιουργήσουμε ένα αφρικανικό!
      Από μέλος επίσης της εδώ ομάδας, προμηθευτήκα τα 3 πρώτα malawi! 
       
      Αυτή τη στιγμή, το ενυδρείο τρέχει σχεδόν 2 βδομάδες και τα ψάρια φαίνεται να έχουν βρει το ρυθμό τους. 
       
      Μαζί με τους χαιρετισμούς μου, θα ήθελα να με διαφωτίσετε για το που είναι τα καλύτερα thread για να εκφράζω τις απορίες μου όπως επίσης και τα thread για να μοιραστώ μαζί σας τις πρώτες φωτογραφίες ψαριών και στησίματος ενυδρείου.
       
      Ευχαριστώ