72 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Εισαγωγή

Πολλά από τα ψάρια που διατηρούμε στα ενυδρεία μας, προέρχονται από μαλακά τροπικά νερά και για να ζήσουν καλύτερα χρειάζονται πιο όξινο νερό από αυτό που συνήθως μας παρέχει η βρύση μας. Είναι λοιπόν αναγκαίο να μειώσουμε το ph του νερού μας. Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι που θα μπορούσε κάποιος να χρησιμοποιήσει ώστε να μειώσει το ph: i) η χρήση νερού από αντίστροφη όσμωση, ii) η παροχή διοξειδίου του άνθρακα και iii) το φιλτράρισμα του νερού με τύρφη.

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα εξετάσουμε τι είναι, τι κάνει και πως χρησιμοποιείται η τύρφη.

Τι είναι η τύρφη

tyrfi-2-1.jpg

Η τύρφη είναι φυσικό υλικό και σχηματίζεται από φυτικές ύλες που είναι σε αποσύνθεση. Αποτελείται κυρίως από βλάστηση (δέντρα, χόρτα), μύκητες καθώς και άλλους τύπους οργανικών υλικών. Τη συναντάμε σε ελώδεις περιοχές και γενικότερα σε υγροβιότοπους όπου, κάτω από κατάλληλες συνθήκες, έχουν σχηματισθεί ολόκληρα κοιτάσματα, από τα οποία η τύρφη εξορύσσεται, υφίσταται κάποια επεξεργασία (τεμαχισμός, άλεσμα, απολύμανση, κ.λπ.) και συσκευάζεται.

Γενικά έχουμε δύο τύπους τύρφης, την ξανθιά και την μαύρη, τη βρίσκουμε σε κοκκώδη μορφή, σε πλάκες που χρησιμοποιούνται ως υπόστρωμα αλλά και σε μορφή χώματος. Έχει αρκετά σταθερή δομή, με αποτέλεσμα η αποσύνθεσή της να γίνεται με αργούς ρυθμούς. Προέρχεται κυρίως από τη Ρωσία, τις χώρες της Βαλτικής αλλά και από αρκετές άλλες βορειοευρωπαϊκές χώρες.

Η τύρφη στη φυσική της κατάσταση είναι φτωχή σε θρεπτικά στοιχεία και έχει χαμηλό pH (3,5 - 4). Μας βοηθάει να κατεβάσουμε την τιμή του ph στο νερό του ενυδρείου μας, μειώνοντας την ανθρακική (kh) και τη γενική (gh) σκληρότητα, βοηθώντας παράλληλα να πλησιάσουμε τις συνθήκες διαβίωσης που υπάρχουν στο φυσικό περιβάλλον πολλών τροπικών ψαριών. Το άμεσα ορατό αποτέλεσμα είναι το σκούρο χρώμα του νερού (blackwater). Αυτό το κίτρινο/καφέ χρώμα που παίρνουμε από το νερό που είναι επεξεργασμένο με τύρφη δεν σημαίνει ότι το νερό είναι βρώμικο. Το χρώμα αυτό βγαίνει από τα χουμικά οξέα, που είναι σωματίδια και προέρχονται από τη αποσύνθεση των φυτικών υλών (Τανινες ).
Η απελευθέρωση στο νερό των χουμικών οξέων και παράλληλα και άλλων στοιχείων όπως φουλβικά οξέα, τανίνες και ιχνοστοιχεία είναι σημαντική έχουν σημαντικές θετικές συνέπειες γιατί είναι απαραίτητα για κάποια ψάρια ενώ τα ενθαρρύνει και στην αναπαραγωγή τους με τη δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος.
Τα χουμικά οξέα έχουν την δυνατότητα να δεσμεύουν κάποια βαρέα μέταλλα, μειώνοντας τη συγκέντρωσή τους στο νερό. Μειώνουν το ασβέστιο, το μαγνήσιο και τα όξινα ανθρακικά άλατα με συνέπεια τη πτώση του ph. Επίσης, έχουμε ένα είδος καταστολής των βακτηριδίων και λιγότερους παθογόνους οργανισμούς στο νερό που, στην περίπτωση των δίσκων για παράδειγμα, τα οποία είναι σχετικά ευαίσθητα ψάρια, αυτό λειτουργεί θετικά ως ασπίδα προστασίας στο ιδιαίτερο περιβάλλον που ζουν. Τα ψάρια που ζουν σε ένα τέτοιο περιβάλλον, έχουν προσαρμόσει το ανοσοποιητικό τους σύστημα με βάση το χουμικό οξύ, που στις περιοχές που ζουν υπάρχει άφθονο. Παρατηρήθηκε, ότι σε ενυδρεία με λιγοστό η καθόλου χουμικό οξύ τα ψάρια εμφανίζουν συχνότερα ασθένειες με αποτέλεσμα να θεωρούνται ευαίσθητα ψάρια, όπως για παράδειγμα οι δίσκοι, ενώ στην ουσία η κύρια αιτία των ασθενειών είναι η έλλειψη του χουμικού οξέως που κανονικά υπάρχει άφθονο στο φυσικό τους περιβάλλον.

Επιπλέον, η τύρφη περιέχει θρεπτικά συστατικά που είναι ευεργετικά για τα φυτά (φουλβικό οξύ) και μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη άλγης. Απαγορεύεται η χρήση κηπουρικής τύρφης η οποία είναι πιθανό να περιέχει χημικές ουσίες επικίνδυνες για τα ψάρια. Θα πρέπει επίσης να ξέρουμε ότι η χρήση τύρφης σε φυτεμένο ενυδρείο, ανάλογα με την ποσότητα, επηρεάζει από λίγο έως πολύ τον φωτισμό μας λόγω του χρώματος που παίρνει το νερό. Συνεπώς ακόμη κι αν, με βάση τα λίτρα του ενυδρείου μας, θεωρητικά διαθέτουμε επαρκή φωτισμό, είναι πιθανόν με τη χρήση τύρφης αυτός ο φωτισμός τελικά να μην είναι ικανοποιητικός, ειδικά αν διαθέτουμε και φυτά με υψηλές απαιτήσεις φωτισμού.

Στη συνέχεια, είναι χρήσιμο να αναφερθούμε σε μερικές από τις ιδιότητες του χουμικού οξέος

- Αντιφλεγμονώδης δράση
- Αντιμυκητιακή δράση
- Αντιβακτηριδιακή δράση
- Δρα αρνητικά στους ιούς
- Δρα θετικά στον μεταβολισμό των ψαριών που ζουν σε αυτό το περιβάλλον
- Αλλάζει την δομή σε βλαβερά ένζυμα
- Δρα θετικά στην βιολογία του νερού
- Με ειδικές πρωτεΐνες που δημιουργεί ο δίσκος και σε συνδυασμό με το χουμικό οξύ δημιουργείται ένα προστατευτικό φιλμ στους βλεννογόνους αδένες με αποτέλεσμα να τους προστατεύει από εξωτερικούς παθογόνους οργανισμούς.
- Γενικά, δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα του ψαριού σε βαθμό που ενδεχόμενα παράσιτα που έχει το ψάρι να μην εκδηλώνονται. Είναι γνωστό ότι η άγριοι δίσκοι έχουν σχεδόν όλοι παράσιτα και παρ’ όλα αυτά ζουν και βασιλεύουν στην φύση.
- Το χουμικό οξύ, λόγω της οξύτητας που έχει και σε συνδυασμό με το χαμηλό ph, δρα αρνητικά σε διάφορα έξω- παράσιτα.
- Συντομεύει τη θεραπεία από δερματικές παθήσεις που προέρχονται από τραυματισμούς κ.λπ.
- Σε γενικές γραμμές, δημιουργεί άριστες προϋποθέσεις για τη σωστή και απροβλημάτιστη συντήρηση των δίσκων και γενικά ψαριών που ζουν σε ανάλογα περιβάλλοντα.


Πώς χρησιμοποιούμε την τύρφη
bareli.jpgfish-tank-water-filter1.jpg

Για να έχουμε αποτέλεσμα με τη χρήση της τύρφης, θα πρέπει το νερό να περνά από μέσα της και να δημιουργείται ροή. Δηλαδή, αν απλά αφήναμε την τύρφη στο ενυδρείο μας χωρίς να τη βάλουμε μέσα σ’ ένα φίλτρο, δεν θα μπορούσε να μειώσει το ph αλλά ούτε και να απελευθερώσει τα χουμικά οξέα και τις τανίνες. Την τύρφη μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε με δύο τρόπους. Είτε τοποθετώντας την στο φίλτρο του ενυδρείου μας, είτε χρησιμοποιώντας το δοχείο που έχουμε για την προετοιμασία του νερού της αλλαγής.

Με την πρώτη μέθοδο, βάζουμε μια ποσότητα τύρφης σε μια «κάλτσα» με μικρές τρύπες για να μη διασκορπίζεται η τύρφη στο νερό και τη τοποθετούμε πάνω-πάνω στα υλικά του φίλτρου μας . Αυτός ο τρόπος έχει το πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται να αγοράσουμε επιπλέον εξοπλισμό για το φιλτράρισμα της τύρφης και ότι δεν παρουσιάζεται αμμωνία* από την τύρφη . Τα μειονεκτήματα αυτού του τρόπου είναι ότι πρέπει να βγάλουμε βιολογικό υλικό από το φίλτρο μας για να χωρέσει η τύρφη, το συχνό άνοιγμα του φίλτρου για αλλαγή της τύρφης, οι πιθανές απότομες αλλαγές στις σκληρότητες του νερού του ενυδρείου μας κάτι που φυσικά δεν είναι καλό για τα ψάρια μας και τέλος το γεγονός ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε που θα σταματήσει το ph.
Επίσης ,είναι πολύ πιό λειτουργικό, η τύρφη στο ενυδρείο να μή μπαίνει στο βιολογικό φίλτρο αλλά σε ξεχωριστό μικρό εξωτερικό ή εσωτερικό φίλτρο (ανάλογα τις ανάγκες του ενυδρείου και τη διαθεσιμότητα εξοπλισμού) για να αλλάζεται αυτόνομα και εύκολα χωρίς να χρειάζεται να ανοίγεται το βιολογικό φίλτρο συχνά.

Στη δεύτερη μέθοδο, χρειαζόμαστε επιπλέον εξοπλισμό για να μπορέσουμε να φιλτράρουμε την τύρφη και να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο εξοπλισμός που χρειαζόμαστε είναι ο εξής:

α) Βαρέλι προετοιμασίας νερού. Το βαρέλι πρέπει να είναι καινούριο (να μην έχει χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς). Ιδανικά είναι αυτά που χρησιμοποιούνται για λάδι ή ελιές . Η χωρητικότητα του βαρελιού σε λίτρα πρέπει να είναι ανάλογη με το τα λίτρα της αλλαγής νερού
β) Εσωτερικό φίλτρο. Ένα εσωτερικό φίλτρο που να μπορεί να γυρίσει το νερό στο βαρέλι από τρεις έως και δέκα φορές και να έχει αρκετά μεγάλο κάδο για υλικά φιλτραρίσματος ώστε να χωρέσει η τύρφη
γ) Καλτσάκι με μικρές τρύπες ή γυναικείο καλσόν

Η διαδικασία είναι απλή. Γεμίζουμε το βαρέλι με νερό και ρίχνουμε το απαιτούμενο αντιχλώριο. Βάζουμε στη κάλτσα μια ποσότητα τύρφης και την τοποθετούμε μέσα στον κάδο του εσωτερικού φίλτρου. Προσοχή χρειάζεται ώστε η τύρφη να μην είναι στουμπωμένη μέσα στο φίλτρο ώστε να μπορεί να περάσει άνετα το νερό. Βάζουμε το φιλτράκι μέσα στο βαρέλι και με καθημερινές μετρήσεις ελέγχουμε τις σκληρότητες του νερού και το ph. Όταν οι τιμές είναι αυτές που θέλουμε, τότε είμαστε έτοιμοι για την αλλαγή νερού. Τα μειονεκτήματα αυτού του τρόπου είναι η αγορά επιπλέον εξοπλισμού, ο όγκος ενός βαρελιού μέσα στο σπίτι μας και επίσης ότι μπορεί να δημιουργηθεί μετρήσιμη αμμωνία στο νερό του βαρελιού μας . Τα πλεονεκτήματα είναι ότι έχουμε πιο ελεγχόμενες τιμές και έτσι το νερό μπαίνει έτοιμο στο ενυδρείο με τις ίδιες ή κοντινές σκληρότητες με το νερό του ενυδρείου μας και επίσης δεν χρειάζεται να αφαιρέσουμε πολύτιμο βιολογικό υλικό από το φίλτρο του ενυδρείου.

Για την δοσολογία δεν μπορούμε να δώσουμε συγκεκριμένες τιμές και αναλογίες γιατί πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο σε αυτό. Μερικοί είναι οι ακόλουθοι:
α) Πόσο καινούρια είναι η τύρφη και η ποιότητά της
β) Πόσο «δυνατό» είναι το φίλτρο που χρησιμοποιούμε
γ) Πόσα λίτρα είναι το νερό που θέλουμε να επεξεργαστούμε στο βαρέλι
δ) Πόσο θέλουμε να κατεβάσουμε τις σκληρότητες από τις αρχικές τιμές τους

Αν θέλουμε να υπολογίσουμε περίπου την ποσότητα της τύρφης και δεν έχουμε ογκομετρικό δοχείο ακριβείας και έχουμε ζυγαριά ακριβείας οι ισοδυναμίες είναι :

Για τύρφη σε κόκκους που συνήθως είναι 400gr τα 1000ml (1 λίτρο), για να βρούμε τα γραμμάρια, διαιρούμε τα ml διά 2.5 και βίισκουμε τα γραμμάρια.

Κάποιες ισοδυναμίες είναι:

1 κουταλάκι του γλυκού τύρφη σε κόκκους = 5ml = 2gr
1 κουταλιά της σούπας κοφτή τύρφη σε κόκκους = 15ml = 6gr
1 μικρό φλιτζανάκι του καφέ τύρφη σε κόκκους = 90ml = 36gr
1 λίτρο τύρφη σε κοκκους = 1000ml = 400gr

Ενδεικτικά, μπορούμε να ξεκινήσουμε με 20-25ml τύρφης ανά 10 λίτρα νερού και σιγά-σιγά με τις μετρήσεις μας θα μπορέσουμε να καταλάβουμε ποια είναι η ποσότητα που χρειαζόμαστε . Πάντως, πριν ξεκινήσουμε με οποιοδήποτε τρόπο για να ρίξουμε το ph στο ενυδρείο, καλό θα είναι να ελέγξουμε αν το χαλίκι ή οι πέτρες που έχουμε στο ενυδρείο μας είναι ασβεστολιθικές, γιατί στην περίπτωση που ισχύει κάτι τέτοιο το ph θα τείνει να επανέρχεται σε υψηλές τιμές παρ’ όλες τις προσπάθειές μας. Η διάρκεια της δραστικότητας της τύρφης είναι συνήθως 15-20 μέρες

* Έχει παρατηρηθεί, ότι σε μετρήσεις στο νερού του βαρελιού μερικές φορές ανιχνεύεται ποσότητα αμμωνίας η οποία βγαίνει από την τύρφη, όταν αυτή είναι φρέσκια. Επειδή όμως το νερό είναι επεξεργασμένο και έχει χαμηλό ph είναι ακίνδυνο για τα ψάρια μας στο ενυδρείο. Όταν θα γίνει η αλλαγή, το επεξεργασμένο νερό θα διαλυθεί στο νερό του ενυδρείου μας οπότε η ποσότητα αμμωνίας θα είναι πολύ μικρή και θα καταναλωθεί πολύ γρήγορα από τα βακτήρια του φίλτρου χωρίς να προλάβει να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα στα ψάρια μας. Αν θέλουμε να είμαστε ακόμα πιο σίγουροι, μπορούμε να αφήσουμε την τύρφη στο βαρέλι με λίγο νερό για μία μέρα, μετά να πετάξουμε το νερό αυτό και να βάλουμε νέο για να το επεξεργαστούμε κανονικά. Έτσι, η τύρφη θα ξεπλυθεί και δεν θα βγάλει αμμωνία στο νερό. Κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να μειώσει τις ιδιότητές της.




Κώστας Δαμάσκος (Rastafarian)

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Κωστη ,

ευχαριστουμε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Κωστη ,

ευχαριστουμε

Σ ευχαριστω Βασιλη, ελπιζω να βοηθησει οσους θελουν να ασχολιθουν με την τυρφη :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραιο αρθρο! Μπραβο και απο εμενα!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητηρια.

Απλο κατανοητο και απολαυστικο κειμενο.

Αν επιτρεπεται να κανω προτασεις.

Την τυρφη να την βαζουμε σε δυο καλτσες και να τα αλλαζουμε εναλλαξ μια το ενα και μια το αλλο, για να μην αλλαζει αποτομα η δραστικοτητα της.

Επισης πιστευω οτι για αρχη καλο ειναι δοκιμαστει λιγο μικροτερη ποσοτητα, πχ αντι για 30ml ανα 10 λιτρα, 20-25 ml ανα 10 λιτρα και ανεβαζουμε αναλογα τις επιθυμιτες τιμες.

Ξεχασαμε τη διαρκεια της δραστικοτητας της που ειναι συνηθως 15-20 μερες.

Αν δεν εχουμε ογκομετρικο δοχειο ακριβειας και εχουμε ζυγαρια ακριβειας οι ισοδυναμιες ειναι :

Για τυρφη σε κοκκους που συνηθως ειναι 400gr τα 1000ml (1 λιτρο), για να βρουμε τα γραμμαρια, διαιρουμε τα ml διά 2.5 και βρισκουμε τα γραμμαρια.

Απο δικους μου υπολογισμους καποιες ισοδυναμιες.

1 κουταλακι του γλυκου τυρφη σε κοκκους = 5ml = 2gr

1 κουταλια της σουπας κοφτη τυρφη σε κοκκους = 15ml = 6gr

1 μικρο φλιτζανακι του καφε τυρφη σε κοκκους = 90ml = 36gr

1 λιτρο τυρφη σε κοκκους = 1000ml = 400gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητηρια.

Απλο κατανοητο και απολαυστικο κειμενο.

Αν επιτρεπεται να κανω προτασεις.

Την τυρφη να την βαζουμε σε δυο καλτσες και να τα αλλαζουμε εναλλαξ μια το ενα και μια το αλλο, για να μην αλλαζει αποτομα η δραστικοτητα της.

Επισης πιστευω οτι για αρχη καλο ειναι δοκιμαστει λιγο μικροτερη ποσοτητα, πχ αντι για 30ml ανα 10 λιτρα, 20-25 ml ανα 10 λιτρα και ανεβαζουμε αναλογα τις επιθυμιτες τιμες.

Ξεχασαμε τη διαρκεια της δραστικοτητας της που ειναι συνηθως 15-20 μερες.

Αν δεν εχουμε ογκομετρικο δοχειο ακριβειας και εχουμε ζυγαρια ακριβειας οι ισοδυναμιες ειναι :

Για τυρφη σε κοκκους που συνηθως ειναι 400gr τα 1000ml (1 λιτρο), για να βρουμε τα γραμμαρια, διαιρουμε τα ml διά 2.5 και βρισκουμε τα γραμμαρια.

Απο δικους μου υπολογισμους καποιες ισοδυναμιες.

1 κουταλακι του γλυκου τυρφη σε κοκκους = 5ml = 2gr

1 κουταλια της σουπας κοφτη τυρφη σε κοκκους = 15ml = 6gr

1 μικρο φλιτζανακι του καφε τυρφη σε κοκκους = 90ml = 36gr

1 λιτρο τυρφη σε κοκκους = 1000ml = 400gr

Ευχαριστω παρα πολυ για τα καλα σου λογια, μιας και εισαι ενας χομπιστας με πολυ πειρα και σε σεβομαι πολυ!

Οι προτασεις και οι παραπανω πληροφοριες ειναι ευπροσδεκτες για την αναβαθμηση του αρθρου!

Ευχαριστω και παλι!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

αυτό θα πει πάνω στην ώρα!!!! :bowdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

πολυ καλο κωστα το αρθρο και τα συμπληρωματα του σπυρου.

ιδανικη η τυρφη για ψαρια ριο-νεγκρο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ιδανικη η τυρφη για ψαρια ριο-νεγκρο.

Και οχι μονο.

Και στην Ασια εχει πολλους βιοτοπους Blackwater που ζουν πολλα γνωστα ειδη ψαριων που εχουμε στα ενυδρεια μας, ειδη που δεν τα δικομαζουμε συχνα με blackwater να δουμε την συμπεριφορα τους σε σωστο βιοτοπικο ενυδρειο.

Μερικες πληροφοριες εδω Southeast Asian Blackwater Pool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ σωστά γράφει ο Σπύρος. Είναι ένας από τους ενυδρειακούς μύθους η ταύτιση του black water με την Αμαζονία!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολλά συγχαρητήρια Κώστα για το πολύ πλήρες άρθρο σου που νομίζω θα βοηθήσει αρκετά άτομα απο εδώ μέσα να μην ψάχνουν σκόρπιες πληροφορίες, και βέβαια στο Σπύρο για τις ουσιώδη συμπληρώματα. :bigemo_harabe_net-64:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να ειστε καλα φιλοι μου! Αν υπαρχει και καποιος που εχει πληροφοριες για την τυρφη που λειπουν απο το αρθρο,μπορει να τις γραψει εδω :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να ειστε καλα φιλοι μου! Αν υπαρχει και καποιος που εχει πληροφοριες για την τυρφη που λειπουν απο το αρθρο,μπορει να τις γραψει εδω :)

Και μετα αν νομιζεις, ως συγγραφες του αρθου, οτι ειναι χρησιμες να συμπληρωθουν σε αυτο, απο μενα τουλαχιστον εχεις την αδεια να χρησιμοποιησεις στο κυριως αρθρο, οτι νομιζεις απο αυτα που γραφτηκαν.

Επισης να πω οτι υπαρχει και ενας τριτος τροπο επεξεργασιας για.τους πιο μερακληδες.

Τυρφη και στο βαρελι και στο ενυδρειο (για να μη χανεται η δραστικοτητα της με τις μερες)

Επισης ειναι πολυ πιο λειτουργικο, η τυρφη στο ενυδρειο να μη μπαινει στο βιολογικο φιλτρο αλλα σε ξεχωριστο μικρο εξωτερικο ή εσωτερικο φιλτρο (αναλογα τις αναγκες του ενυδρειου και τη διαθεσιμοτητα εξοπλισμου) για να αλλαζεται αυτονομα και ευκολα χωρις να χρειαζεται να ανοιγεται το βιολογικο φιλτρο συχνα.

Έγινε επεξεργασία - delta66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μετα αν νομιζεις, ως συγγραφες του αρθου, οτι ειναι χρησιμες να συμπληρωθουν σε αυτο, απο μενα τουλαχιστον εχεις την αδεια να χρησιμοποιησεις στο κυριως αρθρο, οτι νομιζεις απο αυτα που γραφτηκαν.

Επισης να πω οτι υπαρχει και ενας τριτος τροπο επεξεργασιας για.τους πιο μερακληδες.

Τυρφη και στο βαρελι και στο ενυδρειο (για να μη χανεται η δραστικοτητα της με τις μερες)

Επισης ειναι πολυ πιο λειτουργικο, η τυρφη στο ενυδρειο να μη μπαινει στο βιολογικο φιλτρο αλλα σε ξεχωριστο μικρο εξωτερικο ή εσωτερικο φιλτρο (αναλογα τις αναγκες του ενυδρειου και τη διαθεσιμοτητα εξοπλισμου) για να αλλαζεται αυτονομα και ευκολα χωρις να χρειαζεται να ανοιγεται το βιολογικο φιλτρο συχνα.

Σ ευχαριστω πολυ για την αδεια σου αλλα και για τις πολυ χρησιμες πληροφοριες, που σιγουρα θα τις βαλω στο αρθρο .:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενα σουπερ μπραβο και δημοσιος φιλε Κωστη! ^_^

Έγινε επεξεργασία - Rik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστω φιλε συναγωνιστη! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ ωραιο αρθρο παιδια!!! Μπραβο!! Χρησιμοποιω τυρφη στο ενυδρειο μου εδω και καιρο.Βαζω 1L στο ενα απο τα δυο εωτερικα φιλτρα και την αλλαζω καθε μηνα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Κώστα!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Κώστα !

πολύ ωραίο άρθρο και απλό.

Ευχαριστούμε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλο αρθρο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίο το άρθρο σου Ρασταφαριαν, εγώ να ρωτήσω αν τα κρεμαστά φίλτρα είναι κατάλληλα για να μπεί η τύρφη;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν το εχω δοκιμασει με κρεμαστο φιλτρο, απλα να ξερεις οτι θα χρειαστει να βγαλεις βιολογικο υλικο απο το φιλτρο σου για να χωρεσει η τυρφη μεσα και απ οτι ξερω τα κρεμαστα φιλτρα δεν εχουν και πολυ χωρο.

Θα πρεπει να ξερεις και τις αποτομες αυξομειωσεις του ph οταν εχεις την τυρφη μεσα στο φιλτρο του ενυδρειου σου, θελει πολυ προσοχη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν βάλω κρεμαστό θα λειτουργεί επικουρικά του κανονικού φίλτρου μόνο με τύρφη. Ελπίζω να μην βγαίνω off τόπικ, αν βάλω μπουκάλα CO2 στα 200 λίτρα φυτεμένο θα κατέβει στο 7 απο 7.5; Θέλω να αποφύγω όσο γίνεται την τύρφη λόγω του χρώματος που δίνει στο νερό.

Έγινε επεξεργασία - magman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν βάλω κρεμαστό θα λειτουργεί επικουρικά του κανονικού φίλτρου μόνο με τύρφη. Ελπίζω να μην βγαίνω off τόπικ, αν βάλω μπουκάλα CO2 στα 200 λίτρα φυτεμένο θα κατέβει στο 7 απο 7.5; Θέλω να αποφύγω όσο γίνεται την τύρφη λόγω του χρώματος που δίνει στο νερό.

Θα κατεβει με το co2.

Αν διαβασες καλα το αρθρο, τα χουμικα και οι τανινες που περιεχει η τυρφη και απελευθερωνονται στο νερο κανουν πολυ καλο στα ψαρια και οχι μονο. Βεβαια το χρωμα του νερου ειναι κατι που σε καποιους δεν αρεσει, αλλα καποια ψαρια το εχουν αναγκη.

Αυτο με το κρεμαστο δεν μπορω να στο απαντησω με σιγουρια γιατι δεν το εχω δοκιμασει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι το διάβασα το άρθρο καλά, πάω για σκαλάρια, τέτρα και κόρυ αλλά δεν ξέρω αν χρειάζονται αυτό τανίνες ή black water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!


Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.


Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Rooks
      Ενυδρειο κύβος 60*60*47  -200 λίτρα λειτουργούσε ως θαλασσινο δώρο αραγωνιτης νεκρός 10 κιλά και επιπλο σε καλή κατάσταση τιμη 120€
    • Από Husky_Jim
      1ο Ερπετολογικό Συμπόσιο - Έκθεση Ερπετών και Αμφίβιων στο μουσείο Γουλανδρή
       
      Ένα υπέροχο γεγονός έφτασε εχθές στο τέλος του.
      Όμορφες εικόνες, ωραία συναισθήματα και απορίες από πιτσιρικάδες για το τί είναι ένα ενυδρείο....
       
       
       
       
       
      Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το κατάστημα ReptiliaNostra για την παραχώρηση των χελώνων Podocnemis Unifilis και για όλη την συνεργασία και βοήθεια τους.
       

       
      Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κατάστημα @aquario για την παραχώρηση (για ακόμη μία φορά) του φωτιστικού Kessil που στόλιζε το ενυδρείο μας!
       

    • Από Husky_Jim
      Στην συνάντηση νομίζω ο Μιχάλης @argy1 ανέφερε κάτι ότι κάποιοι στο εξωτερικό έβαλαν κάτι ωραία βίντεο από κίλλιφις μωρά στο μικροσκόπιο και θυμήθηκα τί κάναμε σάν Άκουαζον το 2007....
       
      Εδώ ένα βίντεο του φίλου,αδερφού, συναγωνιστή και ενός εκ των 5 δημιουργών του Άκουαζον @JDP!!!!
      Για το βίντεο είχαμε προσαρμόσει ένα αντάπτορα μικροσκοπίου στην Canon EOS 400D που είχα και το μικροσκόπιο ήταν Bresser Optics....
       
      Το βίντεο δίχνει ένα νεογέννητο σκαλάρι.Μπορείτε να δείτε την καρδούλα αυτού του πλάσματος να χτυπά καθώς και λεπτομέρειες από το σώμα του!!!!
       
       
       
       
      γατάκια...έ...γατάκια.....9 χρονάκια πρίν
    • Από Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Betta splendens (Regan, 1910)
      Κοινές Ονομασίες: Siamese fighting fish.
      Ελληνικό Όνομα: Μονομάχος
      Γενική κατηγορία: Labyrinthfish
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Osphronemidae

      Μέγεθος: 5 - 8 εκατοστά.

      Βιότοπος: Στην άγρια μορφή του ο μονομάχος ζει στην Νοτιοανατολική Ασία (Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Μαλαισία κλπ) σε βάλτους και ορυζώνες με ρηχά μεν νερά (7-15 εκ.) αλλά όχι σε "λακκούβες νερού" όπως λέει ο μύθος. Οι ποσότητες νερού στους ορυζώνες και τους βάλτους ειναι μεγάλες και υπάρχει άφθονος χώρος.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      Μεγάλο ρόλο παίζει η σταθερότητα των συνθηκών και η αποφυγή των απότομων αλλαγών τους.
      PH: 6-7,5 (Ιδανικά: 6,5-7,0)
      KH: -
      GH: 4-12°dGH (Ιδανικά: 5-8°dGH)
      Θερμοκρασία: 22-28°C (Ιδανικά: 25-26°C)
      Λίτρα: Ελάχιστα απαιτούμενα 10-15 λίτρα.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Μοναχικό είδος που δεν προτιμά παρέα στο ενυδρείο του, ιδίως από άτομα του ίδιου είδους (μονομάχους) είτε αρσενικούς είτε θηλυκούς.

      Διαχωρισμός φύλου: Τα αρσενικά έχουν πιο έντονα χρώματα και μεγαλύτερα πτερύγια.
      Στα θηλυκά είναι ορατή μια μικρή άσπρη κουκκίδα στην κοιλιά της και πίσω από τα κοιλιακά πτερύγια, που είναι ο ωοαποθετήρας (ovipositor). Από εκεί γεννάνε τα αυγά τους.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Ο μονομάχος αν και θεωρείται εύκολο ψάρι στη διατήρησή του, θέλει λίγη προσοχή στο στήσιμο του ενυδρείου του για να διατηρηθεί όντως με ευκολία. Κατ' αρχήν πρέπει να έχει καπάκι, γιατί είναι από τα ψάρια που πηδάνε εύκολα και ψηλά έξω από το νερό. Επειδή είναι τροπικό ψάρι χρειάζεται συγκεκριμένη θερμοκρασία στο νερό (23-28°C) που επιτυγχάνεται με χρήση θερμαντήρα.
      Τα μεγάλα πτερύγιά τους τους κάνουν αργούς και δυσκίνητους κολυμβητές και αν υπάρχει δυνατό ρεύμα νερού κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Γι' αυτό το φίλτρο του ενυδρείου πρέπει να έχει μικρή ροή (δηλαδή να ανακυκλώνει 3-4 φορές μόνο, τα λίτρα νερού του ενυδρείου) και spraybar για σπάσιμο της ροής του νερού σε πολλά σημεία. Σε καλά φυτεμένο ενυδρείο, θα μπορούσε να διατηρηθεί και μόνο με απλό μικρό κυκλοφορητή.
      Πρέπει να υπάρχει απαραίτητα ένα κενό 2-3 εκατοστών ανάμεσα στην επιφάνεια του νερού και στο καπάκι για κάποια προστασία από τα πιθανά άλματα τους αλλά περισσότερο γιατί τα ψάρια ως Αναβαντίδες - Λαβυρινθόψαρα, επειδή ζουν σε νερό με λίγο οξυγόνο, έχουν ένα όργανο στον εγκέφαλο τους τον λαβύρινθο που τους επιτρέπει να αναπνέουν και ατμοσφαιρικό αέρα. Χωρίς πρόσβαση σε αυτόν είναι καταδικασμένα.
      Για το βυθό δεν υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση σε χαλίκι ή άμμο, αρκεί να είναι σε φυσικά χρώματα και να μη αντανακλά το φως και στρεσάρει το ψάρι.
      Τα ξύλα και τα φυτά ιδίως τα φυτά επιφανείας είναι μια χρήσιμη προσθήκη και για την ποιότητα του νερού αλλά και για την προσφορά τους ως κρυψώνες για τις στιγμές ξεκούρασης του ψαριού.
      Φυτά όπως Cryptocoryne cordata, Cryptocoryne crispatula, Cyperus helferi, Hygrophila difformis, Hygrophila corymbosa 'Siamensis', Limnophila sessiliflora, Pogostemon helferi, Rotala rotundifolia, και τα κλασικά, όλες οι Moss (Vesicularia), Ceratophyllum demersum, Egeria densa και Microsorum pteropus.
      Πολύ χρήσιμη προσθήκη είναι επίσης τα ξερά φύλλα από δέντρα όπως η καρυδιά, πλατάνι, αμυγδαλιά, δρυς (βελανιδιά), καστανιά μαζεμένα από καθαρό περιβάλλον χωρίς να έχουν πάνω τους περιττώματα πουλιών κλπ.
      Τα ξεπλένουμε και τα αφήνουμε να ξεραθούν καλά στον ήλιο, ή τα βάζουμε το φούρνο για λίγο, ή και τα σιδερώνουμε. Μια εύκολη λύση είναι ή αγορά Indian Almond leaves ή Catappa leaves από το e-bay.
      Τα ξερά φύλλα απελευθερώνουν στο νερό τανίνες που δρουν προληπτικά για την υγεία των ψαριών και μαλακώνουν ταυτόχρονα το νερό, κατεβάζοντας και την οξύτητα του (pH).
      Επίσης χρωματίζουν εύκολα το νερό και δημιουργούν το φαινόμενο blackwater όπως και στο φυσικό βιότοπο πολλών από τα άγρια είδη μονομάχων.

      Ζώνη Κολύμβησης: Συνήθως στην επιφάνεια αλλά εξερευνούν και περιπολούν συχνά σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου τους.

      Διατροφή: Είναι σαρκοφάγο ψάρι, στη φύση τρέφεται με έντομα και λάρβες κουνουπιών, στο ενυδρείο μπορούν να τραφεί με αποξηραμένες τροφές εμπορίου ειδικά για μονομάχους. Θα δεχτεί εκτός από τις αποξηραμένες, κατεψυγμένες 1-2 φορές την εβδομάδα (bloodworm, artemia, daphnia κλπ) και ζωντανές (grindal, artemia, daphnia κλπ), ακόμα και κουνούπια ή καλλιέργεια από λάρβες κουνουπιών. Οι μονομάχοι είναι επιρρεπείς στην δυσκοιλιότητα, γι'αυτό καλό είναι να ταΐζονται μια φορά την εβδομάδα με ζεματισμένο για λίγα λεπτά και αποφλοιωμένο αρακά, κομμένο στα τέσσερα για να μπορεί να το φάει το ψάρι.
      Προσέχετε να μη φαίνεται φουσκωμένο το ψάρι από το φαγητό και αποφεύγετε να ταΐζεται υπερβολική ποσότητα από κοινές τροφές όπως φυλλαράκι πελετάκια και αποξηραμένα κατεψυγμένα που μπορούν να διογκωθούν μαζί με το νερό μέσα στο στομάχι του ψαριού. Το μούλιασμα την ξηρής τροφής πριν το τάισμα θα μειώσει τις πιθανότητες για Bloating. Οι μονομάχοι μπορούν να μείνουν για μια εβδομάδα νηστικοί, αν έχουν ταϊστεί πριν τη νηστεία καλά.
      Τάισμα μία με δύο φορές την ημέρα. Μία φορά την εβδομάδα μούλιασμα της τροφής τους σε μερικές σταγόνες βιταμίνης.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 2-4 χρόνια (έχει αναφερθεί και 7 χρόνια).

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Οι μονομάχοι δεν ανέχονται στο χώρο τους άλλα ψάρια της οικογένειας Osphronemidae (όπως άλλοι μονομάχοι, Gοurami, Paradise fish κλπ) ενώ θα είναι το ίδιο επιθετικά σε όποιο ψάρι μοιάζει με του είδος τους πχ. τα ψάρια με μακριές ουρές, όπως τα guppy.
      Στη φύση δύο αρσενικά Betta δεν θα παλέψουν μέχρι θανάτου, αφού ο χαμένος θα υποχωρήσει και θα φύγει. Στο ενυδρείο όμως δεν υπάρχει χώρος για υποχώρηση, οπότε ο νικητής θα συνεχίσει να επιτίθεται συνήθως μέχρι να σκοτώσει τον χαμένο. Γι' αυτό δεν βάζουμε μαζί δύο αρσενικά σε ενυδρείο παρά μόνο αν είναι 180 λίτρα και πάνω, ή σε ενυδρείο με χωρίσματα ή σε πολύ καλά φυτεμένο ενυδρείο με πολλές κρυψώνες.
      Οι θηλυκές αναπτύσσουν μια ιεραρχία μεταξύ τους οπότε θα μπορούσαν να συμβιώσουν μερικές μαζί.
      Στη φύση τα θηλυκά μένουν μακρυά από τα αρσενικά εκτός της περιόδου αναπαραγωγής. Όταν μπουν μαζί σε ενυδρείο, τα αρσενικά συνήθως σκοτώνουν τα θηλυκά εκτός αν α) είναι αδέρφια και μεγαλωμένα από μικρά μαζί, β) είναι σε φάση αναπαραγωγής, γ) υπάρχει χώρισμα στο ενυδρείο, δ) το ενυδρείο είναι πολύ μεγάλο και πολύ καλά φυτεμένο έτσι ώστε να παρέχει κρυψώνες για το θηλυκό. Γι'αυτό συχνά πριν την αναπαραγωγή οι εκτροφείς ψαριών, χρησιμοποιούν ενυδρείο με τζαμένιο χώρισμα, έτσι ώστε να είναι ορατές οι θηλυκές από τον αρσενικό χωρίς να διακινδυνεύουν επίθεση, μέχρι να έρθει η ώρα που θα είναι έτοιμα τα ψάρια για αναπαραγωγή και να φύγει το χώρισμα.
      Σίγουρα οι μονομάχοι δεν πρέπει να συνυπάρχουν με άλλα ψάρια επιθετικά όπως κιχλίδες, ή ψάρια που έχουν τη συνήθεια να τσιμπάνε τα πτερύγια των άλλων (fin nippers), όπως τα Danios, Tetras και Barbs.
      Κάποιο είδος σαλιγκαριού θα ήταν ιδανικός συγκάτοικος σε μικρό ενυδρείο.
      Οι γαρίδες μικρού μεγέθους όπως οι Red cherry θέλουν προσοχή, ιδίως ο γόνος τους.
      Γενικότερα η επιτυχία της συμβίωσης του μονομάχου με άλλα ψάρια έγκειται στο ποσοστό επιθετικότητας του χαρακτήρα του κάθε μονομάχου ξεχωριστά.

      Υποείδη και υβρίδια:
      - Βάση του τύπου ουράς τους, Veil Tail (VT), Plakat (PK), Crowntail (CT), Half Moon (HM), Deltas (D) & Super Deltas (SD), Double Tail (DT), Combtail, Rosetail & Feathertail, Round Tail, Half Sun, Over Halfmoon (OHM), Spade Tail
      - Βάση του σχεδίου τους
      Solid, Cambodian or Bi-Coloured, Butterfly, Marble, Piebald, Mask, Dragon, Multicolour,
      Βάση του χρωματισμού τους
      Red, Blue, Green, Wild-Type, Cellophane/Pastel, Opaque, Yellow & Pineapple, Orange, Orange Dalmatian, Black,
      Purple, Mustard Gas, Chocolate, Copper, Albino
      - Ιδιαίτερου σχεδίου ή χρώματος που δεν υπάγεται σε κάποια από τις πιο πάνω κατηγορίες.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους είναι μια μακρόχρονη και επίπονη διαδικασία. Το ζευγάρι δεν πρέπει να είναι πάνω από 1 έτους σε ηλικία. Χρειάζεται καλή προετοιμασία με πολύ καλής ποιότητας νερό και καλή φρέσκια τροφή για 2-3 εβδομάδες, πριν μπουν μαζί τα δύο ψάρια. Το συχνό φρεσκάρισμα του νερού, τα ξερά φύλλα σαν τα Catappa και τα bloodworms για τροφή είναι ένα παράδειγμα.
      Το επόμενο βήμα είναι το στήσιμο ενός 40λιτρου ενυδρείου με 10-15 εκ ύψος νερού με ένα απλό αλλά καλά στρωμένο αερόφιλτρο για φίλτρανση. Συνιστάται "γυμνός βυθός" στο ενυδρείο και η άμμος ή το χαλίκι, δεν είναι επιθυμητά καθώς θα χάνονται αυγά σε αυτά.
      Προσθέτουμε πυκνά αληθινά φυτά (θα κρατήσουν σε καλή κατάσταση το νερό όταν θα μείνει εκτός λειτουργίας το φίλτρο), μερικά ξερά φύλλα, να επιπλέει ένα κομμένο στη μέση πλαστικό ποτηράκι.
      Ένα θερμαντήρα ρυθμισμένο στους 27°C.
      Μεταφέρουμε σε αυτό τον αρσενικό από το ενυδρείο του, με μισής ώρας προσαρμογής τουλάχιστον και τον αφήνουμε για μία μέρα να συνηθίσει το νέο περιβάλλον.
      Πλησιάζουμε το ενυδρείο της θηλυκιάς έτσι ώστε να βλέπει το ένα ψάρι το άλλο.
      Ο αρσενικός θα αρχίσει το Flaring και να χτίζει τη φωλιά κάτω από το κομμένο ποτηράκι και η θηλυκιά θα πρέπει να είναι ήδη γεμάτη αυγά.
      Αν δεν είναι, θα την αφήσουμε μέχρι να γεμίσει και θα καταλάβουμε ότι είναι έτοιμη όταν θα δούμε κάθετες ραβδώσεις στο σώμα της.
      Όταν είναι έτοιμη και η φωλιά θα μεταφέρουμε με καλή προσαρμογή και τη θηλυκιά στο 40λιτρο.
      Στην αρχή θα έχουν αψιμαχίες. Εδώ θα χρειαστούν τα φυτά για παροχή κρυψώνας σε αυτόν που θα τις φάει (ίσως είναι και το αρσενικό).
      Μπορεί να χρειαστούν ώρες έως και μέρες μέχρι να ολοκληρώσουν τα καθήκοντα τους.
      Αν φανεί ότι τα πράγματα αγριεύουν πολύ, χωρίστε τα ψάρια.
      Συνήθως το ζευγάρωμα γίνεται από αμέσως έως και σε 1-2 μέρες.
      Όταν γίνει το αρσενικό θα μαζέψει τα αυγά και θα τα βάλει στη φωλιά.
      Θα ζευγαρώσουν μερικές φορές ακόμα και μόλις βεβαιωθείτε ότι η θηλυκιά είναι άδεια από αυγά, μεταφέρετε την στο ενυδρείο της για να ηρεμήσει.
      Μη την αφήσετε στο ενυδρείο γιατί κινδυνεύει.
      Το αρσενικό θα μείνει να προσέχει τη φωλιά μέχρι να σκάσουν τα αυγά χωρίς ούτε να τρέφεται καν.
      Θα τα αερίζει, θα απομακρύνει τα αγονιμοποίητα, θα μαζεύει όσα πέφτουν και θα τα ξαναβάζει στη θέση τους κλπ
      Κάποιοι πρωτάρηδες μπαμπάδες ίσως φάνε τα αυγά ή το γόνο.
      Αν γίνει κάτι τέτοιο αντιληπτό, απομακρύνετε και τον πατέρα από το ενυδρείο.
      Τα αυγά θα σκάσουν μετά από 48 ώρες. Θα δείτε τις ουρίτσες να κρέμονται από τη φωλιά και ο πατέρας θα πιάνει και θα επιστρέφει στη θέση του όποιο μικρό πέσει.
      Μέσα στην επόμενη μέρα, ο γόνος θα έχει ενδυναμωθεί τόσο όσο να μένει στη φωλιά.
      Μόλις καταναλώσουν όλο το λεκιθικό του σάκο και αρχίσουν να κολυμπάνε ελεύθερα, μπορεί να επιστρέψει ο πατέρας στο ενυδρείο του.
      Τώρα αρχίζει το τάισμα με infusoria και μετά από μερικές μέρες με νεοεκκολαφθείσα αρτέμια.
      Θα χρειαστούν καθημερινές αλλαγές νερού λόγω του συχνού ταΐσματος, με προσοχή στο χειρισμό για να μη χαθεί γόνος. Το νερό της αλλαγής πρέπει να είναι ίδιων παραμέτρων (pH, gH, θερμοκρασία) με του ενυδρείου.
      Θα ζήσουν μαζί για 2-4 μήνες και θέλουν καθημερινή φροντίδα πριν πάνε πια στα νέα ενυδρεία τους.

      Αναπαραγωγή Μονομάχων - A' Μέρος
      Αναπαραγωγή Μονομάχων - B' Μέρος

      Γενικές πληροφορίες: Το Betta Splendens είναι αποτέλεσμα επιλεκτικών αναπαραγωγών.
       
       

       
       
       
       

      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη stormtrooper
    • Από Manoskap
      Ήρθε η ωρα επιτελους να σας παρουσιασω κανονικα το ενυδριο μου....
      Αν και χρονια πολλα (πριν το 2000) στο χομπι, αποφασισα μολις περυσι να μπλεχτω με τα αλατια... Οι λογοι που καθυστερουσα γνωστοι: Κοστος, αγνοια, φοβος οπου η ομορθια αυτων των ενυδριων τελικα με κερδισε και αφου εχασα τα οσκαρ μου πηρα την αποφαση περυσι το σεπτεμβρη να ξεκινησω.
      ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
      Κυριο ενυδρίο
      175x48x65 υψος (νερο ως 61) παχος 1 ποντο
      480 λιτρα καθαρα

      Σαμπ
      110x40x45 υψος 3ων διαμερισματων μ.ο. σταθμης 28εκ
      120 λιτρα περιπου

      Βάση σιδερενια απο κοιλοδοκο 4x4 με 7 ποδια τελαρωμενη

      Επνδυση απο μελαμινη που μπορω να την αφαιρεσω τραβοντας εμπρος για να κανω συντηρηση ανετα

      Φωτιστικό Ledzeal Malibu S400

      Αναπλήρωση απο νερό οσμωσης DIY απο ebay

      Δοχείο νερου όσμωσης praktiker με τρυπα απο μενα για να το γεμιζω

      Ποτηστηρι - μεταφορεας νερου οσμωσης
      Οσμωση

      Δοχειο praktiker 100 λιτρων για προπαρασκευη αλατιου και νερου με βανες απο εμενα για αμεση αναδευση και μεταφορα στο ενυδριο σε αλλαγες νερου

      Επιστροφες νερου:
      Tunze silent 1073.060 5000λιτρα

      Eheim compact +4000 4000λιτρα, συνδεδεμενος με βανα στη ψυξη

      Ψύξη Hailea HC-250a

      Θέρμανση Eheim Jager 250w

      Controller θερμοκρασιας απο ebay stc-1000 να ελεγχει μονο τη θερμανση

      Skimmer Vertex omega 200i

      Ριακτορα phosban 150 σε κυκλοφορητη 300 λιτρα

      Wave maker Vortech MP40

       
    • Από Husky_Jim
      Εδώ και λίγο καιρό άρχισα μιά νέα και πολύτιμη καλλιέργεια ζωντανής τροφής η οποία είναι κατάλληλη για πιό μεγάλα ψάρια.
      Η Hyalella Azteca είναι ένα είδος freshwater gammarus το οποίο τα πάει πολύ καλά σε θερμοκρασία δωματίου και είναι αρκετά εύκολο στο τάισμα του...
       
      Εδώ και ένα μικρό βιντεάκι...
       
       
      Άντε να βλέπω και άλλους.....
    • Από basilists
      Πωλείται ενυδρείο Juwel Lido120 μαζί με τη βάση του σε χρώμα καφέ. Σε πάρα πολύ καλή κατάσταση (καθαρό έτοιμο προς χρήση). Λείπει μόνο το αυθεντικό φωτιστικό του (υπάρχουν τα καπάκια), αλλά δίνω μαζί ένα φωτιστικό από ένα άλλο ενυδρείο που είχα. Αφίσα στην πίσω μεριά. Χωράει άνετα σε αυτοκίνητο για τη μεταφορά. Θεσσαλονίκη. Τηλ. 6939750899
    • Από karapetsas84
      πωλείται ενυδρείο 3 ετών 1.00 x 0.60 x 0.45 φίλτρο + fluval 406 + θερμοστάτης 300w + 3 redmoorwood. το ενυδρείο έγινε κατά παραγγελία δεν  είναι κάποιας εταιρίας, ο φωτισμός του δεν επαρκεί για φυτεμένο, παίρνει μια λάμπα Τ5 21w . όλα μαζί στην τιμή των 150 € (με δικά σας έξοδα αποστολής για εκτός Λάρισας) 

    • Από magganas
      Εξαερισμος ενυδρειου  . ΟΧΙ στον ιδιο τον χωρο  του σπιτιου η του δωματιου που βρισκεται το ενυδρειο ,αλλα σε κατασκευη που εχει γινει για να κλεισουμε το ενυδρειο  (ξυλινη,γυψοσανιδα κλπ)
      Παιδια εχει κανεις απο εδω μεσα δοκιμασει κατι τετοιο ;
      Αν καποιος το εχει κανει θα ηθελα να παραθεσει την προσωπικη εμπειρια του για το αποτελεσμα .