Jump to content

Αλλαγές νερού


Recommended Posts

Πολλές φορές αναφέρουμε ότι αλλαγές νερού πρέπει να γίνονται για πολλούς και διάφορους λόγους. Ανεξαρτήτως αν έχουμε αυξημένα νιτρικά η όχι.

Σε κάποια φάση κάποιος θα ρωτήσει ποιοι είναι αυτοί η λόγοι που πρέπει να αλλάζουμε νερό, τη απαντάμε???

Υποθετικά λοιπόν αν έχουμε ΝΟ2 0, ΝΟ3 0, ΡΟ4 0, ΝΗ3/4 0. Γιατί να αλλάξω νερό;

Γνωρίζω σε γενικές γραμμές γιατί πρέπει να κάνουμε αλλαγές νερού, για να επέλθει η ισορροπία του όλου συστήματος, να ισορροπήσουν δηλαδή τα βακτηρίδια, η μύκητες και γενικά τα στοιχεία του νερού, και αναρωτιέμαι λοιπόν...

Πια είναι αυτή η ισορροπία;

Γιατί δημιουργείτε ανισορροπία και πως ;

Πια στοιχεία καταναλώνονται τελείως και πια πληθαίνουν;

Πια βακτηρίδια πληθαίνουν και πια όχι;

Πως δρουν αρνητικά στα ψάρια τα βακτηρίδια που πληθαίνουν;

Γιατί τα βακτηρίδια και η μύκητες δεν καταναλώνουν τα στοιχεία του νερού που πληθαίνουν;

Και γιατί τα αυτά τα στοιχεία που πληθαίνουν δρουν αρνητικά στα ψάρια;

Γιατί πρέπει να κάνουμε αλλαγές???

Link to comment
Share on other sites

εγω εχω την αισθηση οτι με τετοιου ειδους ''πειραματα''εχει ασχοληθει η κυρια Diana Walstad στο βιβλίο της "Ecology οf the planted aquarium".

εκει,αναφερεται στην συντηρηση ενος ενυδρειου με αρκετα ''τεμπελικο-χαλαρο'' τροπο.....

ειναι και αυτη παντως μια διαφορετικη αποψη-προσεγγιση.....

Link to comment
Share on other sites

Ο Φίλος μας Klaz, σε κάποια άλλη συζήτησή μας, είχε παρομοιάσει τις αλλαγές νερού σε ένα κλειστό σύστημα, σαν "να κάνουμε restart τον υπολογιστή μας μετά από σκληρή χρήση....".

Νομίζω πως έχει απόλυτο δίκιο.

Με λίγα λόγια θα έλεγα,

-Αναπληρώνουμε τα χαμένα ιχνοστοιχεία, αλλά ταυτόχρονα φέρνουμε μια σχετική ισορροπία στο σύστημα, ιδιαίτερα στην περίπτωση που ρίχνουμε μη μετρήσιμα πρόσθετα. Δηλαδή, ρίχνουμε κάποιο εμπορικό σκεύασμα πρόσθετων στοιχείων, χωρίς να ξέρουμε σε τι έχουμε έλλειψη και σε τι έχουμε πλεόνασμα. Για παράδειγμα διάφορα λιπάσματα για τα φυτά μας, βιταμίνες για τα ψάρια μας, ιχνοστοιχεία για τους δίσκους μας…κλπ Οι τακτικές αλλαγές κρατάνε κάποια ισορροπία και για το λόγο αυτό όλες οι σοβαρές εταιρείας, αναγράφουν στις οδηγίες τους «strongly recommended, weekly, monthly, water changes”, ακριβώς για το λόγο να μην γίνει μπάχαλο το σύστημά μας με το ρίξε πράγμα να’ χεις.

-Φρεσκάρουμε τον μικρόκοσμο. Στην πραγματικότητα διατηρούμε και εδώ τις ισορροπίες, με το να μειώνουμε τους πληθυσμούς. Αποβάλουμε τα detritus, μαζί με τους υπερπληθυσμούς των βακτηρίων, αλλά και των μυκήτων. Όλοι μας θα έχουμε δει εγκαταλελειμμένα ενυδρεία, όπου τα ψάρια εμφανίζουν, λοιμώξεις όπως λεμφοκύστεις, έλκη και απώλεια πτερυγίων. Αυτά είναι καθαρά αποτέλεσμα της μικροβιακής πληθυσμιακής έξαρσης και η καλύτερη θεραπεία είναι οι αλλαγές νερού και όχι τα φάρμακα, που θα δημιουργήσουν γενικότερη ανισορροπία των παραμέτρων, με ότι αυτό συνεπάγεται.

-Τέλος ο έλεγχος των νιτρικών και των ανόργανων φωσφορικών αλάτων με φυσικό τρόπο.

Να αναφέρω επίσης, πως η αλλαγή συνδυάζεται, όταν κρίνεται απαραίτητο, με την ανάλογη συντήρηση του εξοπλισμού, την αντικατάσταση των υλικών των χημικών ή μηχανικών φίλτρων, της σκούπας βυθού…..κλπ, τα οποία βοηθούν ακόμα περισσότερο στη διατήρηση της ισορροπίας του συστήματος και των βασικών παραμέτρων, που επέρχεται με την καθαριότητα και καλύτερη οξυγόνωση.

Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά τα ερωτήματα που θέτεις, θα προσπαθήσω να κάνω μια εισαγωγή, η οποία μπορεί να είναι λίγο μακροσκελής, αλλά πιστεύω ότι θα βοηθήσει αρκετά στην προσπάθειά μου, να δώσω κάποιες απαντήσεις.

Έτσι λοιπόν,

Μη ξεχνάς ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κλειστό σύστημα. Η δύναμη αφομοίωσης των διαφόρων στοιχείων ή ιχνοστοιχείων, που ρίχνουμε συνειδητά ή και άθελά μας, με τις τροφές πχ, είναι λογικό να είναι συγκεκριμένη ή και αδύνατη. Επίσης λογικό είναι, αφού για τα περισσότερα στοιχεία δεν υπάρχουν τεστ για να μετρηθούν, αλλά και ορισμένα δεν τα γνωρίζουμε ώστε να τα αναζητήσουμε, οι τιμές τους να ξεφεύγουν, με την πάροδο του χρόνου, άλλες προς τα πάνω και άλλες προς τα κάτω.

Αυτό και μόνο δημιουργεί μια ανισορροπία στην όλη χημεία του νερού, η οποία μπορεί να έχει άμεση επίδραση στην υγεία των ψαριών και ιδιαίτερα στο ανοσοποιητικό τους σύστημα. Μια διάλυση, για παράδειγμα, της προστατευτικής βλέννας του δέρματος του ψαριού, λόγω κάποιας χημικής επίδρασης, από περιβαλλοντικούς παράγοντες, είναι αρκετό, να δημιουργήσει προβλήματα.

Κάποιος ανάλογος μηχανισμός αναπτύσσεται και με τους πληθυσμούς του μικρόκοσμου.

Όπως συμβαίνει παντού στη φύση, τα μικρόβια συνυπάρχουν με το μακρόκοσμο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υπάρξει μακρόκοσμος χωρίς την συνύπαρξη και ανάλογη ισορροπία, του μικρόκοσμου. Με λίγα λόγια μακροζωή σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει.

Η πληθυσμιακή ισορροπία, όμως, τόσο στο περιβάλλον όσο και μέσα στον κάθε μεγάλο οργανισμό, σαν αυτόνομη μονάδα, είναι δεδομένη και απαραίτητη προϋπόθεση της υγιούς ζωής.

Αντιλαμβάνεσαι, ότι και εδώ, οποιαδήποτε διαταραχή της πληθυσμιακής ισορροπίας, θα προκαλέσει προβλήματα. Και αυτή η διαταραχή είναι πολύ ευκολότερο να επέλθει σε ένα κλειστό και σχετικά μικρό σύστημα, απ’ ότι στην απεραντοσύνη ενός φυσικού ανοικτού βιότοπου.

Για παράδειγμα, η φυσιολογική εξέλιξη ενός δερματικού τραυματισμού, ενός μεγάλου οργανισμού, στη φύση, είναι να δημιουργηθεί τοπική υπεραιμία (τοπική φλεγμονή) και εξίδρωμα, ώστε να αποτραπεί η διείσδυση λοιμογόνων παραγόντων στο εσωτερικό του. Κατόπιν με την πάροδο του χρόνου, και με τον φυσικό μηχανισμό επούλωσης, το τραύμα θα επουλωθεί πλήρως και οργανισμός θα αποκτήσει και πάλι τη φυσική του απομόνωση και προστασία, από εξωγενείς παράγοντες, που μπορούν να το βλάψουν, μέσω του δερματικού φραγμού.

Τι συμβαίνει όμως αν ο συγκεκριμένος τραυματισμένος οργανισμός, κολυμπάει μέσα σε ένα βόθρο με κόπρανα???

Η όλη πορεία είναι εντελώς διαφορετική, όπως αντιλαμβάνεσαι σύντομα θα δημιουργηθεί απόστημα, νέκρωση, γενικευμένη λοίμωξη και θάνατος.

Επανερχόμενος και πάλι στο κλειστό σύστημα, η ανισορροπία τόσο των χημικών όσο και των μικροβιακών παραγόντων, είναι πολύ εύκολο να συμβεί. Οι μικροοργανισμοί στο περιβάλλον τους, όπου ζουν σαν δυνητικά παθογόνοι ή σαπροφυτικοί, έχουν το συνήθειο να αλληλοτρώγονται μεταξύ τους. Αυτό και μόνο τους διατηρεί σε μια ελεγχόμενη πληθυσμιακή ανάπτυξη. Αν υπάρξει όμως κάποια περιβαλλοντική διαταραχή, τότε ο πληθυσμός του ενός ή του άλλου είδους μικροβίου, μπορεί να αναπτυχθεί υπερβολικά, σε βάρος κάποιου άλλου ανταγωνιστή του, και τότε καθίσταται λοιμογόνος.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, δίνω κάποιες προσωπικές απαντήσεις στα ερωτήματά σου,

-Πια στοιχεία καταναλώνονται τελείως και πια πληθαίνουν;

Δεν μπορούμε να κάνουμε πλήρη καταγραφή των στοιχείων που μπορούν να υπάρξουν στο ενυδρείο μας. Πιθανά κάποια στοιχεία τα προσθέτουμε εμείς με σκοπό να βελτιώσουμε τη διαβίωση και την ανάπτυξη των οργανισμών που φιλοξενούμε, είτε αυτοί είναι ψάρια, είτε φυτά. Πως μπορούμε όμως να γνωρίζουμε ποια από αυτά καταναλώνονται πλήρως και ποια όχι? Ποια συσσωρεύονται αθροιστικά? Αφού δεν μπορούμε να τα μετρήσουμε.

Επίσης δεν γνωρίζουμε ποια στοιχεία μπαίνουν στο σύστημά μας, παρά τη θέλησή μας και τα οποία να είναι εντελώς άχρηστα ή και επιζήμια.

Δεν ξέρουμε τι βάζουμε στο ενυδρείο μας, με τις τροφές, όπως για παράδειγμα χρωστικές ουσίες, συντηρητικά…..

Τέλος τι μπαίνει στο νερό μας από την ατμόσφαιρα, όπως ρύποι υπό μορφή αιωρουμένων σωματιδίων, αλλά και χημικές ουσίες από τις ανθρώπινες, οικιακές και μη δραστηριότητες, όπως πίσσα, νικοτίνη, διοξίνες από το τζάκι ή τις μπριζόλες, αλλά και καυσαέρια αυτοκινήτων…..

-Πια βακτηρίδια πληθαίνουν και πια όχι;

-Πως δρουν αρνητικά στα ψάρια τα βακτηρίδια που πληθαίνουν;

Όλων των ειδών τα βακτηρίδια, ενός υδροβιότοπου, αναπτύσσονται και πληθαίνουν συνέχεια και η πληθυσμιακή τους κατανομή παραμένει σταθερή, λόγω της μεταξύ τους αλληλοεξόντωσης ή λόγω των φυσικών τους εχθρών, εφόσον οι περιβαλλοντικές τους συνθήκες παραμένουν οι ιδανικές. Το ίδιο συμβαίνει και στη σχέση μεταξύ βακτηρίων και μυκήτων αλλά και ορισμένων ιών.

-Γιατί τα βακτηρίδια και η μύκητες δεν καταναλώνουν τα στοιχεία του νερού που πληθαίνουν;

Δεν είναι αυτός ο προορισμός τους, δηλαδή να κατατρώγουν οποιαδήποτε χημική ένωση υπάρχει στο περιβάλλον τους. Αλλά και αν έμμεσα μπορούν να μεταβολίσουν-διασπάσουν κάποια άλατα, μέχρι κάποιο βαθμό, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να μεταβολίσουν τα πάντα, όπως για παράδειγμα άλατα αρσενικού ή ιωδίου ή στρονδίου….κλπ

-Πως δρουν αρνητικά στα ψάρια τα βακτηρίδια που πληθαίνουν;

Εδώ παραπέμπω στο παράδειγμα του «βόθρου» και στο μειωμένο ανοσοποιητικό σύστημα του ψαριού, λόγω κακών περιβαλλοντικών συνθηκών, που ανέφερα πιο πάνω.

-Και γιατί τα αυτά τα στοιχεία που πληθαίνουν δρουν αρνητικά στα ψάρια;

Είναι φυσικό όταν οι συγκεντρώσεις κάποιων στοιχείων στο περιβάλλον, ξεφύγουν από τα φυσικά δεδομένα, να δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις στο όργανα ενός οργανισμού. Πρώτα απ’ όλα στο δέρμα, το οποίο έρχεται άμεσα σε επαφή με το περιβάλλον, και κατόπιν το αναπνευστικό σύστημα, στην περίπτωσή μας τα βράγχια και τέλος στα εσωτερικά όργανα. Σκέψου, για παράδειγμα, να βουτήξεις το χέρι σου σε ένα διάλυμα οξέως, ή να αναπνεύσεις τους ατμούς του ή και ακόμα χειρότερα να το πιεις.

-Γιατί δημιουργείτε ανισορροπία και πως ;

Νομίζω πως η ανισορροπία μπορεί να επέλθει σε ένα παραμελημένο σύστημα, για τους λόγους, που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι θέμα χρόνου να επέλθει και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το μέγεθος του συστήματος, η βιολογική υποστήριξη, ο περιβάλλον χώρος και οι συνθήκες του, οι παράμετροι, το βιοφορτίο κλπ

Καταλήγω στο προσωπικό συμπέρασμα λοιπόν, ότι οι συνεχείς αλλαγές νερού, με την ταυτόχρονη εργασία συντήρησης αποτελεί τον μόνο δρόμο για την υγεία και ομαλή λειτουργία, ενός κλειστού βιοσυστήματος. Οι συχνές αλλαγές, βοηθούν ώστε να μην ξεφύγει το όλο σύστημα κατά πολύ από τα φυσικά δεδομένα και εξασφαλίζουν το κατά δύναμη, μια ισορροπία ικανή να εξασφαλίσει την ποιότητα που αναζητούμε.

Link to comment
Share on other sites

Άψογη απάντηση Νίκο :thumbup::buttrock: νομίζω ότι δεν χρειάζονται περεταίρω εξηγήσεις και να έγινε κατανοητό ότι πρέπει να αλλάζουμε νερό στο ενυδρείο μας το αργότερο κάθε 7-15 μέρες.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

αυριο σκοπευω να κανω την πρωτη μου σοβαρη αλλαγη νερου (μετα απο λαθη επι λαθων... :hysterical: )

σκοπευω να αλλαξω περι τα 40λ περιπου.

με απλα λογια κ χωρις να σας κουρασω τι πρεπει να κανω περιπου?

(να μαζεψω αυτα τα λιτρα σε 2 μπουγελα να αφησω το αντιχλωριο αυριο ολη μερα κ να τα σκατζαρω μεθαυριο)?

2ο θερμοστατη δεν εχω απλα πριν τα βαλω θα βαλω λιγο καυτο νερο να ζεσταθει ολο το νερο κ να παει περιπου 25με26 που διατηρω το ενυδρειο.

επισης να ξαναβαλω βακτηρια μετα την αλλαγη νερου?

Link to comment
Share on other sites

Το νερό πρέπει να μπει στο ενυδρείο κοντά στην ίδια θερμοκρασία, αλλά μην χρησιμοποιήσεις νερό από θερμοσίφωνα υπάρχει περίπτωση να βγάλει βλαβερές ουσίες. Κατά τα άλλα το αντιχλώριο δρα ακαριαία αρκεί να ανακατευτεί με το νερό.

Link to comment
Share on other sites

Προετοιμασια. (για ενυδρειο που λειτουργει με νερου με παραμετρους βρυσης)

- Γεμιζεις τους κουβαδες με νερο απο τη βρυση, τους αφηνεις να μεινουν μερικες ωρες σε ελεγχομενο χωρο απο σκονες εντομα κλπ και να ερθει το νερο σε θερμοκρασια δωματιου.

(Το θερμοσιφωνο απεφυγε το μπορει πολυ πιθανο να εχει σκουριες κλπ)

- Η θερμοκρασια να φροντισεις να μην πεσει στο ενυδρειο κατω απο 2-3 βαθμους απο την ηδη υπαρχουσα.

πχ αν εχεις 26 βαθμους και κανεις αλλαγη το 50% θα πρεπει να μην εχει κατω απο 20C βαθμους το φρεσκο νερο ετσι ωστε να μη πεσει κατω απο 23C του ενυδρειου.

Με 30% αλλαγη θα μπορουσε να ηταν και 17C το φρεσκο νερο.

- Μεγαλυτερη σημασια εχει και ο ρυθμος αλλαγης της θερμοκρασιας που δεν πρεπει να ειναι πολυ αποτομη αφου εμπειρικα σε καποαι ειδη ψαριων δεν εχει προξενησει προβλημα και λιγο μεγαλυερη πτωση θερμοκρασιας.

- Αντιχλωριο θα ριξεις αφου λιγο πριν ξεκινησεις τη διαδικασια να αδειασεις το νερο.

Αδειασμα του νερου απο το ενυδρειο.

- Αφου περασουν οι 3-8 ωρες (αν ειναι περισσοτερες πρεπει να υπαρχει αεραντλια ή κυκλοφορητης στο δοχειο γιατι δεν πρεπει να μενει ακινητο το νερο).

- Μετρας μεχρι ποια σταθμη θα πρεπει να κατεβει το νερο για να συμπληρωσεις τα λιτρα που θελεις να αλλαξεις (Εγω εχω κανει με ανεξιτηλο μαρκαδορακι, διακριτικες γραμμουλες στο πλαινο τζαμι που μετρανε 5αδες λιτρα ).

- Ο υπολογισμος των λιτρων γινεται με την πραξη μηκος Χ πλατος Χ υψος νερου.

πχ αν εχεις ενυδρειο 80 μηκος Χ 35 πλατος καθε εκατοστο υψος νερου θα ειναι 2,8 λιτρα, τα 5 λιτρα νερο θα ειναι 1,8cm υψος νερου. Καθε 1,8 cm θα τραβας μια γραμμη και θα ειναι 5 λιτρα νερο.

(αφαιρεσε και το παχος των τζαμιων για μεγαλυετρη ακριβεια ενω θα χρειαστει πιο δυσκολος υπολογισμος για να αφαιρεσεις εξτρα ογκο νερου που σου τρωνε μεγαλα διακοσμητικα ψηλα στο νερο πχ πετρες )

- Μπορεις να βαλεις ενα λαστιχο με filterwool στην ακρη και λαστιχακι να το κραταει σταθερο,. για να μη ρουφηξει κανενα ψαρι. Αλλιως μπορεις να βρεις inlet απο μπαστουνι εισαγωγης εξωτερικου φιλτρο.

Στηριζεις το λαστιχο καπου μεσα και το βυθιζεις με τη γραμμη των λιτρων που θελεις να βγαλεις.

Το αφηνεις να αδειασει και μολις τελειωσει κανεις την εισαγωγη του νερου

Επειδη ειναι αρκετα τα λιτρα (40) και επειδη εχω περασει αυτο το σταδιο θα σου πω τι γινεται.

Θα σε κουρασει η διαδικασια ετσι.

Δεν θα εχεις τη δυνατοτητα να κανεις ευκολα την αλλαγη με αργη ροη, και θα ριχνεις γρηγορα το νερο λογω βαρους.

Προτεινω αντι για κουβαδες να παρεις ενα βαρελακι για ελιες 40 λιτρα, γυρω στα 15 εβρω απο την αγορα.

Με 60λιτρο οπως στη φωτο ειναι ακομα καλυτερα, θα εχεις και περιθωρειο για μεγαλυτερη αλλαγη.

Και με μια αντλια με καταλληλο μανομετρικο να μπορει σου ανεβαζει το νερο στο ενυδρειο.

Απο 15-30 εβρω.

Ενα διαφανες αλφαδολαστιχο με την πιο χοντρη διαμετρο, απο πρακτικερ με 1 εβρω το μετρο.

Αυτο κανει ακριβως στην eheim τη χιλιαρα που εχω.

Έγινε επεξεργασία - delta66
Link to comment
Share on other sites

Προετοιμασια. (για ενυδρειο που λειτουργει με νερου με παραμετρους βρυσης)

- Γεμιζεις τους κουβαδες με νερο απο τη βρυση, τους αφηνεις να μεινουν μερικες ωρες σε ελεγχομενο χωρο απο σκονες εντομα κλπ και να ερθει το νερο σε θερμοκρασια δωματιου.

(Το θερμοσιφωνο απεφυγε το μπορει πολυ πιθανο να εχει σκουριες κλπ)

- Η θερμοκρασια να φροντισεις να μην πεσει στο ενυδρειο κατω απο 2-3 βαθμους απο την ηδη υπαρχουσα.

πχ αν εχεις 26 βαθμους και κανεις αλλαγη το 50% θα πρεπει να μην εχει κατω απο 20C βαθμους το φρεσκο νερο ετσι ωστε να μη πεσει κατω απο 23C του ενυδρειου.

Με 30% αλλαγη θα μπορουσε να ηταν και 17C το φρεσκο νερο.

- Μεγαλυτερη σημασια εχει και ο ρυθμος αλλαγης της θερμοκρασιας που δεν πρεπει να ειναι πολυ αποτομη αφου εμπειρικα σε καποαι ειδη ψαριων δεν εχει προξενησει προβλημα και λιγο μεγαλυερη πτωση θερμοκρασιας.

- Αντιχλωριο θα ριξεις αφου λιγο πριν ξεκινησεις τη διαδικασια να αδειασεις το νερο.

Αδειασμα του νερου απο το ενυδρειο.

- Αφου περασουν οι 3-8 ωρες (αν ειναι περισσοτερες πρεπει να υπαρχει αεραντλια ή κυκλοφορητης στο δοχειο γιατι δεν πρεπει να μενει ακινητο το νερο).

- Μετρας μεχρι ποια σταθμη θα πρεπει να κατεβει το νερο για να συμπληρωσεις τα λιτρα που θελεις να αλλαξεις (Εγω εχω κανει με ανεξιτηλο μαρκαδορακι, διακριτικες γραμμουλες στο πλαινο τζαμι που μετρανε 5αδες λιτρα ).

- Ο υπολογισμος των λιτρων γινεται με την πραξη μηκος Χ πλατος Χ υψος νερου.

πχ αν εχεις ενυδρειο 80 μηκος Χ 35 πλατος καθε εκατοστο υψος νερου θα ειναι 2,8 λιτρα, τα 5 λιτρα νερο θα ειναι 1,8cm υψος νερου. Καθε 1,8 cm θα τραβας μια γραμμη και θα ειναι 5 λιτρα νερο.

(αφαιρεσε και το παχος των τζαμιων για μεγαλυετρη ακριβεια ενω θα χρειαστει πιο δυσκολος υπολογισμος για να αφαιρεσεις εξτρα ογκο νερου που σου τρωνε μεγαλα διακοσμητικα ψηλα στο νερο πχ πετρες )

- Μπορεις να βαλεις ενα λαστιχο με filterwool στην ακρη και λαστιχακι να το κραταει σταθερο,. για να μη ρουφηξει κανενα ψαρι. Αλλιως μπορεις να βρεις inlet απο μπαστουνι εισαγωγης εξωτερικου φιλτρο.

Στηριζεις το λαστιχο καπου μεσα και το βυθιζεις με τη γραμμη των λιτρων που θελεις να βγαλεις.

Το αφηνεις να αδειασει και μολις τελειωσει κανεις την εισαγωγη του νερου

Επειδη ειναι αρκετα τα λιτρα (40) και επειδη εχω περασει αυτο το σταδιο θα σου πω τι γινεται.

Θα σε κουρασει η διαδικασια ετσι.

Δεν θα εχεις τη δυνατοτητα να κανεις ευκολα την αλλαγη με αργη ροη, και θα ριχνεις γρηγορα το νερο λογω βαρους.

Προτεινω αντι για κουβαδες να παρεις ενα βαρελακι για ελιες 40 λιτρα, γυρω στα 15 εβρω απο την αγορα.

Με 60λιτρο οπως στη φωτο ειναι ακομα καλυτερα, θα εχεις και περιθωρειο για μεγαλυτερη αλλαγη.

Και με μια αντλια με καταλληλο μανομετρικο να μπορει σου ανεβαζει το νερο στο ενυδρειο.

Απο 15-30 εβρω.

Ενα διαφανες αλφαδολαστιχο με την πιο χοντρη διαμετρο, απο πρακτικερ με 1 εβρω το μετρο.

Αυτο κανει ακριβως στην eheim τη χιλιαρα που εχω.

εξοχα!ευχαριστω πολυ,μπορεις να μου εξηγξσεις λιγο παραπανω αυτο που εχω κανει bold?

(3-8ωρες ποιο νερο δεν κανει να παραμεινει ακινητο?του κουβα ή του ενυδρειου?στο ενυδρειο μεσα εχω παντα μια αεραντλια που δουλευει)

Link to comment
Share on other sites

εξοχα!ευχαριστω πολυ,μπορεις να μου εξηγξσεις λιγο παραπανω αυτο που εχω κανει bold?

(3-8ωρες ποιο νερο δεν κανει να παραμεινει ακινητο?του κουβα ή του ενυδρειου?στο ενυδρειο μεσα εχω παντα μια αεραντλια που δουλευει)

Το νερο που μενει στο δοχειο φυσικα.
Link to comment
Share on other sites

μαλιστα,ευτηχως εχω μια ακομα αεραντλια.

ευχαριστω πολυ για τις συμβουλες σας. :hysterical:

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...