Jump to content

Απορίες


Recommended Posts

Γειά σας. :D

Είμαι νέο μέλος και αρχάρια στο στήσιμο ενυδρείου.

Παλαιότερα είχα πάρει ένα ενυδρειάκι όπου απλά έριχνα νερό βρύσης που είχα συγκεντρώσει την προηγούμενη ημέρα, έριχνα μέσα αντιχλώριο και βιολογικούς παράγοντες και μπλουμ τα χρυσόψαρα απευθείας μέσα... :P

Αποτέλεσμα να μην ζουν πολύ καιρό. Ένα σαλιγκάρι δε, μου πέθανε πολύ γρήγορα.

Τώρα αγόρασα πάλι ένα μικρό ενυδρειάκι 21,5 λίτρων και θέλω να κάνω σωστή δουλειά. Διάβασα κάποια πράγματα και αγόρασα ένα biotopol με aloe vera, βελτιωτικό νερού για στήσιμο ενυδρείου και τεστ αμμωνίας και νιτρικών της Serra (και μόλις διάβασα ότι δεν κάνουν αξιόπιστες μετρήσεις όπως εκείνα της Tetra και στενοχωρήθηκα).

Βασικά θα μου άρεζε να φτιάξω θαλασσινό ενυδρείο, αλλά με τα όσα διάβασα ότι θέλει, το αφήνω....

Οπότε καταλήγω αναγκαστικά στο γλυκό νερό. Έχω κάποιες απορίες και παρακάλω πολύ όποιος μπορεί να με βοηθήσει. Θα του ήμουν ευγνώμων.

1) Θέλω να βάλω αληθινά φυτά και με απογοήτεψαν στο κατάστημα. Μου είπαν ότι θέλει μόνο ειδικό υπόστρωμα και χώρια πολλά σκευάσματα για να αντέξουν τα φυτά. Επίσης θέλουν ειδική λάμπα. Εμένα έχει λάμπα οικονομίας! Τι ακριβώς χρειάζονται;

2) Τι υπόστρωμα πρέπει να βάλω και μπορώ να το σκεπάσω με χοντρή άμμο σαν βοτσαλάκι από πάνω;

3) Παλαιότερα όταν χρησιμοποιούσα σκούπα, ανακάτευε τη χοντρή άμμο και σήκωνε βρωμιά που ξανακάθονταν και δεν μπορούσε να τη ρουφήξει, οπότε αναγκαζόμουν να αδειάσω όλο το νερό του ενυδρείου και να το πλύνω!!! Και άλλαζα νερό κάθε εβδομάδα. Αν το ενυδρείο είναι στρωμένο, δεν το κάνει αυτό έστω και μετά από καιρό;

4) Αν έχω φυτεμένα φυτά, δεν ξεριζώνονται από την σκούπα;

5) Μου έχουν πει ότι πρέπει να υπάρχει ένα φελιζόλ ή κάποιο φύλλο φελλού κάτω από τη γυάλα. Ισχύει αυτό;

Και τέλος επειδή δεν έχω ιδέα πέρα από κάποια χρυσόψαρα που έχω: θέλω να βάλω 1 καρχαριοειδές, 1 σαλάχι ή μαλάκιο, 1 γαρίδα και 2-3 πολύ μικρά σε μέγεθος ψιλά-ψάρια.