Jump to content

Δινομαστιγωτά-Dinoflagellates


Recommended Posts

Καλημέρα σε όλη την παρέα και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους με υγεία !!!!

Θα προσπαθήσω να αναλύσω το πρόβλημα των δινομαστιγωτών που αντιμετωπίζω αυτή τη περίοδο στο reefάκι μου!!

Το ενυδρειάκι είχε περάσει κάποιες στραπάτσες τα τελευταία χρόνια με κολλημένους θερμοστάτες,χάσιμο σχεδόν όλων των ζωντανών κλπ κλπ, δεν είναι αυτό το θέμα μας όμως..

Στην ουσία είπα οτι θα αρχίσω να το επαναφέρω σιγά σιγά το σύστημα περίπου ένα χρόνο πριν(δε σταμάτησε να τρέχει το ενυδρείο αλλά πέρασε κάποιο μεγάλο διάστημα που υπολειτουργούσε).

Σιγά σιγά το ενυδρείο το έφτασα ακριβώς εκεί που το ήθελα, δηλαδή να κρατάει άνετα μαλακά κοραλλια και lps αλλά όχι σκληρά(SPS) καθώς χρησιμοποιούσα όσα χρόνια έτρεχε το ενυδρείο (13) ΝΕΡΌ ΒΡΥΣΗΣ για τις αλλαγές μου που σημαίνει ότι τα νιτρικά μου ήταν πάντα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο για να κρατήσω σκληρά.. όταν έφτασε σε αυτό το σημείο το ενυδρείο άρχισε και η ανάπτυξη της κοραλλίνης ξανά μέχρι που είχε καλύψει σχεδόν όλο το ενυδρείο και το ενυδρείο πήγαινε σφαίρα..Κάπου εκεί αποφάσισα να βάλω κάποια εύκολα SPS με νιτρικά 30 για να δω που βρίσκομαι, μετά τον πρώτο μήνα δυστυχώς τα έχασα και είπα θα το προχωρήσω παρακάτω για να πάω και σε σκληρότερα κοράλλια, έτσι αποφάσισα να αγοράσω ένα σύστημα αντίστροφης όσμωσης τριων σταδίων συν τη μεμβράνη..έκανα την πρώτη μου αλλαγή 25% με νερό αντίστροφης όσμωσης(εδώ ήταν το λάθος μου, θα καταλάβετε παρακάτω γιατί) και το είχα υπό παρακολούθηση(Σημείωση: δεν άλλαξα απολύτως τίποτε άλλο παρα μόνο την προσθήκη trace elements της seachem για να καλύψω τα ιχνοστοιχεία που έχανα από την όσμωση, καθώς επίσης να σημειώσω οτι τον τελευταίο καιρό δεν είχε μπει τίποτε στο ενυδρείο από ζωντανό ή πετρες με κοραλλια)..

Κάπου εκεί άρχισα να βλέπω κάτι σαν διατομική άλγη να εμφανίζεται στον αραγωνίτη αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο, έτσι συνέχισα την πορεία μου θεωρόντας οτι η διατομική αυτή βγήκε λόγω καλοκαιριού και ίσως λόγω της μικρής αύξησης της θερμοκρασίας καθώς χρησιμοποιώ chiller(κλιματιστικό ενυδρείου) ή ίσως λόγω κακού καθαρισμού των προφίλτρων πριν χρησιμοποιήσω το νερό που έβγαζε η όσμωση..

Μετά τις πρώτες 2-3 αλλαγές όμως και αφού άρχισα να καθαρίζω τα προφιλτρα πολύ καλά πριν τη χρησιμοποιήσω το πρόβλημα άρχισε να μεγαλώνει και μάλιστα επικίνδυνα..

Η πρώτη μου ενέργεια ήταν συχνότερες και μεγαλύτερες αλλαγές νερού(ΛΑΘΟΣ), έβλεπα όμως οτι το πρόβλημα μεγάλωνε αντί να μαζεύεται και είπα οτι κατι δεν πάει καθόλου καλά..

Το πρόβλημα είχε ξεφύγει τελείως και αυτή η γλίτσα άρχισε να ανεβαίνει πάνω στους ιστούς από τα κοράλλια και να μην τα αφηνει να βγάζουν τους πολύποδες με αποτέλεσμα να νεκρώνουν μέρα με τη μέρα..Κάπου σε εκείνο το σημείο είδα κι έναν από τους τρεις κλόουν να χάνεται μέσα σε 24 ωρες από την ώρα που είδα να έχει βαριά αναπνοή, ακόμη κι εκεί είπα δεν συνδέεται το ένα με το άλλο απλά οι δύο κλόουν που είχαν γίνει ζευγάρι χτύπησαν τον άλλον θανάσιμα(ΛΑΘΟΣ)..

Την ίδια περίοδο όμως έχασα 10-15 σαλιγκάρια trochus μέσα σε 3 μέρες, πήρα μετρήσεις και είδα οτι το ενυδρείο πήγαινε ΣΦΑΙΡΑ(μετρήσεις καλύτερες από κάθε άλλη φορά)..

Κάπου εκεί άρχισα να φρικάρω στην κυριολεξία..Εδώ να σημειώσω οτι είχα προσθέσει άνθρακα αλουμινίου και σιδήρου σε μεγαλύτερες ποσότητες από τις προτεινόμενες για να σιγουρευτώ οτι δεν ήταν πυριτικά αυτά που προκαλούσαν τις νεκρώσεις και τις άλγες..

Και σκέφτηκα διαφορετικά τί είναι αυτό που προκαλεί άλγη αλλά δεν είναι τα υψηλά νιτρικά ή τα υψηλά φοσφωρικά???

Εννοείται οτι πλέον δεν υπήρχε κοραλλίνη καθώς οοοοοοοοοοολο το ενυδρείο ήταν καλυμένο από αυτή τη γλίτσα, ακόμα και το ένα nasarius που μου είχε μείνει..

Μπήκα στο ίντερνετ διάβασα και κάπου εκεί ανατράπηκαν όλα αυτά που είχα στο κεφάλι μου ως αρχές για τις άλγες..

Οι περισσότερες άλγες εμφανίζονται στα ενυδρεία μας λόγω υψηλών νιρικών ή υψηλών φοσφωρικών κι έτσι είναι..

Υπάρχουν όμως 2 άλγες ( διατομική και δινομαστιγωτά) καθώς επίσης και ενα βακτήριο(κυανοβακτήρια) που δημιουργούνται και αναπτύσσονται ακόμα και με 0 φοσφωρικά και 0 νιτρικά..

Περίεργο ε?

Και όμως αν καθήσουμε και σκεφτούμε γιατί προκαλείται μια άλγη θα το καταλάβουμε..Το ενυδρείο μου είχε έρθει σε μία πλήρη ισορροπία αλλά τα νιτρικά και τα φοσφωρικά ήταν αρκετά υψηλά για reef. Όπως όλοι μας όταν κάνουμε αλλαγές χρησιμοποιούμε το ίδιο νερό( οι περισσότεροι 100% νερό αντίστροφης όσμωσης, άλλοι 50%-50% και κάποιοι λίγοι νερό βρύσης) έτσι κι εγώ χρησιμοποιούσα το νερό βρύσης άρα το νερό που έβγαζα για να κάνω την αλλαγή ήταν ίδιο σε σύσταση με αυτό που έβαζα  και γιαυτό το σύστημα βρισκόταν σε ισορροπία και λέγοντας ισορροπία εννοώ ισορροπία νιτρικών αλάτων και φοσφωρικών κι έτσι το ενυδρείο μου πήγαινε πολύ καλά χωρίς κακές άλγες παρα μόνο κοραλλίνη..

Όπως είπα και παραπάνω άλλαξα το 25% του νερού με τη μία με νερό καθαρό από φοσφωρικά και νιτρικά έτσι μετά την πρώτη αλλαγή το ενυδρείο μου παραπονέθηκε βγάζοντας αυτήν την άλγη που έμοιαζε με διατομική(ΤΟ ΕΝΥΔΡΕΙΟ ΜΟΥ ΜΙΛΗΣΕ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΚΟΙΜΟΜΟΥΝ) και δεν έδωσα σημασία καθώς τα κοράλλια φούντωναν όλο και περισσότερο με χαμηλότερα νιτρικά και φοσφωρικά, ώσπου έκανα 2-3 αλλαγές και η ισορροπία αυτή που είχα διαλύθηκε εντελώς. Αρα έριχνα τα νιτρικά και τα φοσφωρικά μου και η ΆΛΓΗ ΟΡΓΙΑΖΕ..

Τι κι αν σιφωνάριζα τα πάντα σε 3 ώρες αυτό ήταν πάλι εκεί..Έψαξα και βρήκα όλες τις καφετί άλγες κράτησα σε φωτογραφίες πως μοιάζουν όταν τις δεις σε μικροσκόπιο και πήγα στον κτηνίατρό μου..Εκει είδα οτι πρόκειται για δινομαστιγωτά Αποτέλεσμα εικόνας για dinoflagellates in microscope

Έτσι άρχισα να ψάχνω τρόπους αντιμετώπισης..

Τα δινομαστιγωτά στην ουσία είναι τα δινοφύκη της θάλασσας που στην αρχή τους ήταν άκακα, στη συνέχεια όμως ανακαλύφθηκαν και άλλα είδη όπως αυτά τα δύο που συναντάμε σε ενυδρεία που δεν είναι και τόσο άκακα και μάλιστα είναι και πολύ ανθεκτικά..

Το πρώτο είδος  που έχω εγώ στο ενυδρείο μου είναι τοξικό και αν φαγωθεί από οποιοδήποτε ζωντανό είτε ασπόνδυλο είτε σπονδυλωτό το ζωντανό θα βρίσκεται στον ψαροπαράδεισο το πολύ σε 24 ώρες και το κακό με αυτό είναι οτι από την ώρα που το ζωντανό θα δηλητηριαστεί το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να το βλέπεις να αργοπεθαίνει χωρίς να μπορεις να κάνεις τίποτα καθώς δεν έχει βρεθεί ακόμα θεραπεία για την συγκεκριμένη δηλητηρίαση..Αυτό το είδος λέγεται ότι μπορεί να καταπολεμηθεί με δύο τρόπους..Ο ένας είναι η ολική συσκότιση για 72 ώρες την οποια την δοκίμασα και εννοείται οτι σε αυτή τη διαδικασία πρέπει να προσθέτουμε μεγάλη αεραντλία εκτός από την οξυγόνωση του σκιμμερ αλλά το μόνο που κατάφερα ήταν να δω το ενυδρείο μου όταν άνοιξα το φως πεντακάθαρο αλλά όχι για παραπάνω από 24 ώρες καθώς έκανε πάλι την εμφανισή της αυτή η άλγη..

Ο δεύτερος είναι η χρησιμοποίηση του σκευάσματος DINO-X ή αλλιώς ALGAE-X της FAUNA MARIN, το οποιο χρησιμοποιώ εγώ και είμαι στη μέση της θεραπείας αλλά βλέπω αρκετά καλά αποτελέσματα χωρίς καν να έχω σιφονάρει τον αραγωνίτη ή να φυσήξω τους βράχους(θα δούμε τι θα γίνει, θα ενημερώσω το θέμα μόλις τελειώσω με την θεραπεία)..

Το άλλο είδος πρίκειται για ένα είδος που δεν προκαλεί ιδιαίτερα προβλήματα σε ζωντανά αλλά είναι πολύ άσχημο στο μάτι και δυστυχώς τρόπος αντιμετώπισης ακόμη γιαυτό δεν έχει βρεθεί απλά υπάρχουν μαρτυρίες προχωρημένων χομπιστών που λένε οτι την έχουν αντιμετωπίσει διατηρώντας τα επίπεδα νιτρικών αυστηρά και σταθερά ανάμεσα σε 2 και 3 ppm και τα φοσφωρικά σταθερά και αυστηρά ανάμεσα σε 0,02-0,04 χωρίς να βρήκα κάπου τον λόγο..Χημική αντιμετώπιση για το δεύτερο είδος δεν υπάρχει..

Σε όλη τη διαδικασία αυτήν έχω χάσει ένα παλιό μου κοράλλι , 10-15 σαλιγκάρια, 1 κλοουν και 1 yellow tang(μέσα σε 12 ώρες παρακαλώ από την ώρα που έφαγε με όρεξη και χωρίς πρόβλημα τελευταία φορα)..

Κάποιες προσωπικές επισημάνεις:

1) Όταν καταλάβουμε οτι πρόκειται για την συγκεκριμένη άλγη αυτόματα σταματάμε τις αλλαγές νερού καθώς αυτόματα προμηθεύουμε το νερό με νέα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται αυτή η άλγη για να αναπτυχθεί και που υπάρχουν στο αλάτι που προσθέτουμε στο νερό αλλαγής για όσο αυτό χρειασθεί..

2) Σταματάμε κατευθείαν ότι ζουμια ρίχνουμε και περιέχουν ιχνοστοιχεία(προσοχή καθώς τα περισσότερα σκευάσματα περιέχουν ιχνοστοιχεία έστω και σε μικρή ποσότητα).

3) Δεν φυσάμε ποτέ βραχια και αραγωνίτη παρα μόνο τα σιφωνάρουμε καθώς όλη η τοξικότητα της άλγης ελευθερώνεται στην στήλη του νερού, σε περίπτωση που το κάνουμε κατα λάθος τότε πρέπει να προσθέσουμε άνθρακα σε μεγάλη ποσότητα για 2-3 μέρες για να μαζέψει ότι μπορεί.

4) Βάζουμε το σκίμμερ σε wet mode και δυνατά για να τραβήξει ότι περισσότερο μπορει.

5) Μην προσθέτετε καθόλου ζωντανά κατα τη περίοδο που υπάρχει το πρόβλημα παρα μόνο τα σαλιγκάρια astrea και ζωντανά κοπίποδα που έχει παρατηρηθεί ότι μπορούνε να μας βοηθήσουνε καθώς τρέφονται με δινομαστιγωτά.

Οτιδήποτε άλλο θυμηθώ θα το προσθέσω!!

Συνεπώς το δικό μου λάθος ήταν ότι από την ώρα που ήθελα να χρησιμοποιήσω νερό όσμωσης τουλάχιστον οι πρώτες 10 αλλαγές θα έπρεπε να ήταν 50%-50% γαι να μην γίνω πιο αυστηρός και πω οτι αλλαγή με την αλλαγη πρέπει να αλλαζει το ποσοστό βρύσης-όσμωσης από 80-20 σε 70-30, 60-40, 50-50 αντίστοιχα μέχρι να γίνει 100% όσμωση..

Να σημειωθεί ότι το 90-95% των χομπιστών που αντιμετώπισαν αυτό το πρόβλημα δυστυχώς ξέστησαν το ενυδρείο, έβρασαν τα πάντα και το ξεκίνησαν απότην αρχή..Για μένα αυτό δεν πρέπει να γίνεται ποτέ εκτός αν το πρόβλημα βγαίνει έξω από το ενυδρείο που λέει ο λόγος, βέβαια αυτό είναι καθαρά προσωπική μου άποψη.

Από όσο διάβασα το μόνο που κάνει δουλειά απέναντι στη συγκεκριμένη άλγη ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΞΙΚΗ(to επισημαίνω γιατί το άλλο είδος δεν το κάνει τίποτα) είναι το dino-x..

Αυτα τα λίγα και ελπίζω να μην χρειαστεί ποτέ κανένας να μπει να διαβάσει αυτό το θέμα παρα μόνο για εγκυκλοπαιδικές γνώσεις..

Οτιδήποτε δεν καταλάβατε ή έχετε κάποια απορία ή αν θέλετε να προσθέσετε κάτι άλλο εδώ είμαστε εννοειται..

Μπήκα στη διαδικασία να γράψω γιαυτήν την άλγη καθώς πραγματικά δεν βρήκα τίποτα στην Ελληνική αναζήτηση και κάποια λίγα πράγματα σε sites εξωτερικού και θεώρησα οτι δεν θα ήταν κακό να υπάρχει κάτι και στα Ελληνικά!!

 

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας! Καλή χρονιά σε όλους με υγεία!!

 

Έγινε επεξεργασία - niknik
  • Like 5
  • Thanks 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Παρακαλώ πολύ κάποιον moderator να διορθώσει τα επίπεδα φοσφωρικών που αναφέρω οτι πρέπει να είναι σε 0,04-0,06 σε 0,02-0,04 αν είναι εύκολο διότι εγώ δεν μπορώ..Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

πριν 5 ώρες, το μέλος Skoti έγραψε:

Παρακαλώ πολύ κάποιον moderator να διορθώσει τα επίπεδα φοσφωρικών που αναφέρω οτι πρέπει να είναι σε 0,04-0,06 σε 0,02-0,04 αν είναι εύκολο διότι εγώ δεν μπορώ..Ευχαριστώ!

Done:bigemo_harabe_net-64:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω να μην σου ξανασυμβεί και να χαρείς το ενυδρείο σου πεντακάθαρο και γεμάτο με κοράλλια.  

 

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι οτι αφου τα δινομαστιγωτά είναι είδους φωτοπλαγκτού και φωτοσυνθέτουν, αυτό αυτόματα σημαίνει οτι χρησιμοποιεί αζωτούχες ενώσεις, φωσφορικές, κάποια ιχνοστοιχεία, και σίγουρα το διοξείδιο. 

Αν με την όσμωση μειώνεις το ποσοστό των θρεπτικών, δεν θα έπρεπε να περιοριστούν και αυτά ?  

 

Μου μοιάζει λες και με κάποιον τρόπο μπήκε αυτό το είδος φύκους μέσα στο ενυδρείο σου, βρήκε ευνοϊκές συνθήκες (ζέστο περιβάλλον + θρεπτικα) και αναπτύχθηκε, ακριβώς την περίοδο που χρησιμοποίησες την όσμωση.  

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο @Skoti για τον κόπο που έκανες και για όλη την παρουσίαση. 

Πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και χρήσιμες. 

Και ένα μεγάλο ευχαριστώ που μοιράστηκες μαζί μας την εμπειρία σου .

Το χόμπι μόνο έτσι πάει μπροστά.  Όταν μοιραζόμαστε τις στράβες. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, submarine1981 said:

Ελπίζω να μην σου ξανασυμβεί και να χαρείς το ενυδρείο σου πεντακάθαρο και γεμάτο με κοράλλια.  

 

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι οτι αφου τα δινομαστιγωτά είναι είδους φωτοπλαγκτού και φωτοσυνθέτουν, αυτό αυτόματα σημαίνει οτι χρησιμοποιεί αζωτούχες ενώσεις, φωσφορικές, κάποια ιχνοστοιχεία, και σίγουρα το διοξείδιο. 

Αν με την όσμωση μειώνεις το ποσοστό των θρεπτικών, δεν θα έπρεπε να περιοριστούν και αυτά ?  

 

Μου μοιάζει λες και με κάποιον τρόπο μπήκε αυτό το είδος φύκους μέσα στο ενυδρείο σου, βρήκε ευνοϊκές συνθήκες (ζέστο περιβάλλον + θρεπτικα) και αναπτύχθηκε, ακριβώς την περίοδο που χρησιμοποίησες την όσμωση.  

Καλημέρα και ευχαριστώ για την ευχή σου...  ;)

Το θέμα με αυτές τις άλγες όπως ανέφερα και στο κείμενο είναι οτι μπορούν και πολλαπλασιάζονται όχι απλά να επιβιώσουν με ελάχιστα θρεπτικά στοιχεία. Και άντε πες οτι καταφέρνεις κάποια στιγμή και φτάνεις τα νιτρικά σου στο 0 και ας πούμε και τα φοσφωρικά σου στο 0 που προσωπική άποψη είναι οτι δεν μπορούμε να το καταφέρουμε στο ενυδρείο μας, με τα ιχνοστοιχεία που είναι η βασική πηγη τροφής τι γίνεται?

Ειναι δυνατόν τα ιχνοστοιχεία ακόμα και χωρίς αλλαγές νερού να μηδενίσουν σε ένα  ήδη στρωμένο σύστημα?

Κι επίσης εκτός αυτών υπάρχει και μια ακόμα πολύ δυνατή πηγή τροφής αυτή του φωτός..Αν μπορούσαμε απλά να τους κόψουμε μία πηγη ΄΄τροφής΄΄ και να καταπολεμήσουμε το πρόβλημα  τότε πιστεύω δεν θα θεωρούνταν τόσο δύσκολη άλγη, άλλωστε το δοκίμασα κι εγώ για λίγο παραπάνω από 72 ώρες και το μόνο που είδα ήταν μια νεκρωμένη γοργονία μόλις ξεπακέταρα το ενυδρείο  απο χαρτονια για να μην περνάει φως(δεν μπορούσα να το αφήσω παραπάνω γιατι οι ζημιες θα πολλαπλασιάζονταν) πόσο μάλλον χομπίστες που είναι με φουλ stock sps..

Αυτό που λες εννοειται οτι έχει βάση, άλλωστε έτσι καταπολεμούμε και τα περισσότερα προβλήματα στη θάλασσα(κόβωντας τις πηγες ανάπτυξής τους), αυτό δηλαδή προσπάθησα να κάνω κι εγώ με το ολικό Blackout και την διακοπή προσθήκης ιχνοστοιχείων εδώ κι ένα μήνα αλλά αν δεν είχα ξεκινήσει το DINO-X  ακόμα έτσι θα ήμουν..

Περιεργη άλγη και πολύ ενδιαφέρουσα για μελέτη...  ;)

Έγινε επεξεργασία - Skoti
Link to comment
Share on other sites

Μπραβο σκοτι πολυ ωραια ενημερωσει.μηπως εχεις καμοια φωτο του ενυδρειου με την συγκεκριμενη αλγη.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, manos0000 said:

Μπραβο σκοτι πολυ ωραια ενημερωσει.μηπως εχεις καμοια φωτο του ενυδρειου με την συγκεκριμενη αλγη.

Ναι Μάνο σωστή παρατήρηση, μόλις βρω λίγο χρόνο θα σας ανεβάσω φωτό του πώς ήταν στην φουλ έξαρση το ενυδρείο και πώς είναι τώρα..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έτσι ήταν το ενυδρείο όταν μου έκαιγε κοράλλια..Στις φωτό δεν φαίνεται αλλά σε πολλά σημεία πάνω από αυτή τη καφετί γλίτσα που μοιάζει με διατομο αιωρούνται τριχίδια που στην πάνω άκρη τους είχαν φουσκάλες οξυγόνου..

26195105_10214461437920524_158684235_o.jpg

26235899_10214461438680543_2067465660_o.jpg

26510966_10214461437640517_1295413096_o.jpg

26513062_10214461437320509_344260879_o.jpg

26540454_10214461438600541_1405089794_o.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι σήμερα, οι φωτό είναι θολές γιατί όσο κάνω την θεραπεία δεν θέλω να επιβαρύνω το σύστημα με πλατσα πλουτσα τα χερια μέσα για να καθαρίζω τζάμια κτλ..

26194805_10214461467641267_2015470189_o.jpg

26236389_10214461467721269_94929190_o.jpg

26236797_10214461469241307_1262931267_o.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αν και δεν το δοκίμασα,  έχω ακούσει ότι η συσκωτιση είναι η πιο άμεση μέθοδος για τέτοια προβλήματα 

Link to comment
Share on other sites

Πω πωωω εσφιξε η καρδια μου με τις φωτος ετσι όπως ηταν. Φανταζομαι ποσο θα ειχες απογοητευτει. 

Δειχνει παντως να πηγαινει καλυτερα και ειναι καλο σημαδι αυτο.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, antonis t83 said:

Αν και δεν το δοκίμασα,  έχω ακούσει ότι η συσκωτιση είναι η πιο άμεση μέθοδος για τέτοια προβλήματα 

Αντώνη το δοκίμασα για κοντά 80 ώρες, φουλ συσκότιση με χαρτονια και πετσετες παντου γυρω γυρω, το καπάκι άνοιγε μόνο όταν ήταν να ταίσω μία φορα τη μέρα για 10 δευτερολεπτα, όταν την τεταρτη μέρα άνοιξα τα φώτα το ενυδρείο ήταν πεντακάθαρο, πεντακάθαρο έμεινε για 24 ώρες περίπου μέχρι που άρχισε πάλι η ανάπτυξη αλλά εννοείται σε πολύ μικρότερους ρυθμούς...Το σίγουρο είναι οτι 7ημερη συσκότιση δεν θα αφήσει τίποτα από τα δινομαστιγωτά, η ερώτηση εδώ είναι πόσο όμως θα αντέξουν τα κοράλλια παραπάνω από 70 ώρες? Άλλο 70 και άλλο 120 ώρες..Αν βγάλω τα κοράλλια και τα βάλω σε ένα μικρό ενυδρείο με νερό ενυδρείου  φιλτρανση, θερμοστάτη και λίγο φωτισμό και τα αφήσω εκει για 7 μέρες θα αντέξουν ώστε να κάνω ολικη συσκότιση για 7 μέρες στο ενυδρείο να φύγουν τα δινομαστιγωτά και να τα ξανατοποθετήσω μέσα?

Αν βέβαια μιλάμε για sps αυτό είναι απαγορευτικό..

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, submarine1981 said:

Πω πωωω εσφιξε η καρδια μου με τις φωτος ετσι όπως ηταν. Φανταζομαι ποσο θα ειχες απογοητευτει. 

Δειχνει παντως να πηγαινει καλυτερα και ειναι καλο σημαδι αυτο.

Άσχημες εικόνες που γίνονται ακόμα πιο άσχημες όταν τις αντικρίζεις καθημερινά και πόσο μάλλον μετά την πίεση της δουλειάς..

Ναι όντως είχα απογοητευτεί εντελώς αλλά με έβλεπε ο πατέρας μου και μου πε αν είναι να σε βλέπω έτσι καλύτερα να το σπάσω..Κάπου εκεί ταρακουνήθηκα και λέω ώπα οκ είναι ζωντανά αλλά είναι χόμπυ και είναι κάτι που το κάνεις  για να περνάς ευχάριστα το χρόνο σου, αν είναι να σε ρίχνει άστο καλύτερα κι έτσι είπα όχι δε το διαλύω, θα το πολεμήσω και όπου με φτάσει..Τώρα τα πράγματα είναι καλύτερα αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχω ξεμπερδέψει κι ένα μικρό λαθάκι μου μπορεί να επαναφέρει πάλι την γρήγορη ανάπτυξη..

Στην παρακολούθηση λοιπόν και ευχάριστη διάθεση...  ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Το chemiclean  θα μπορουσε να κάνει τίποτα άραγε??Σκέψη κάνω...

Έγινε επεξεργασία - niknik
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, niknik said:

Το chemiclean  θα μποτουσε να κάνει τίποτα άραγε??Σκέψη κάνω...

Όχι δυστυχώς το δοκιμασα Νικόλα πριν τη συσκότιση και το μόνο που κατάφερα είναι να εξαλείψω κάτι λίγο από κυανό που είχα..

Από όσο διάβασα το μόνο που κάνει δουλειά απέναντι στη συγκεκριμένη άλγη ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΞΙΚΗ(to επισημαίνω γιατί το άλλο είδος δεν το κάνει τίποτα) είναι το dino-x..

Κακώς δεν το ανέφερα στο κείμενό μου παραπάνω..Αν θεωρείς οτι πρέπει να μπει βάλτο με μία σημείωση στο τέλος του κειμένου καθώς ήταν σημαντική παράλειψή μου!!

Σωστή η σκέψη σου παρεπιπτόντως!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Συνεχιζω το θεμα....

Παλευα με dino πριν απο 2 εβδομαδες (περιπου για 1 μηνα, δοκιμασα πολλα). Ηταν σιγουρα ντινο, εχω μικροσκοπιο - Ostreopsis sp. dinoflagellates

Εφυγε μεσα σε 2 εβδομαδες. Πως;

Ανεβασα νιτρικα στα 5 ppm με ΚΝΟ3, εβγαλα το antiphos απο το φιλτρο, καλο καθαρισμα παντου(καθε 3-4 ημερες), μετα βαμβακι στο φιλτρο(αλλαγη καθε μερα),μετα ...αλλαγη νερου 30% και UV λαμπα για μια εβδομαδα.

Τελος! Καπου εχω ακομα πολυ λιγο, αλλα δεν ενοχλει καθολου και δεν μεγαλωνει.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ναταλία να σε ρωτήσω, 

 

-Καλο καθάρισμα παντου καθε 3-4 μερες   τι εννοεις? 

-Αλλαγή νερού μια φορά έκανες ?

-Μετα την μια εβδομάδα την UV την σταμάτησες? 

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 17 ώρες, το μέλος submarine1981 έγραψε:

Ναταλία να σε ρωτήσω, 

 

-Καλο καθάρισμα παντου καθε 3-4 μερες   τι εννοεις? 

-Αλλαγή νερού μια φορά έκανες ?

-Μετα την μια εβδομάδα την UV την σταμάτησες? 

 

Με οδοντοβουρτσα ολα- τζαμια, πετρες. Το πανω μερος απο τον αραγωνιτη "ρουφηξα " με το λαστιχο και επλυνα με νερο βρυσεις.  Βαμβακι στο φιλτρο και αμεσος αλλαγη νερου. Αλλγη νερου εκανα καθε φορα, που καθαριζα.

Μετα ανοιξα UV στο φιλτρο και το ειχα ανοιχτο για μια εβδομαδα συνεχια. Καθε μερα αλλαζα βαμβακι. Σε μια εβδομαδα καθαρισε. Απο τοτε δεν εχω ανοιξει UV και δεν εχω πια θεμα.

Βλεπω μονο πανω στο χαετο λιγο μαζευει καθε εβδομαδα.

Αρχισαν λιγο να πρασινιζουν τα τζαμια, αλλα τα κοραλια πηραν πανω τους. Τα soft με ντινο ηταν σε κατασταση σοκ.

Έγινε επεξεργασία - natateo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος natateo έγραψε:

Με οδοντοβουρτσα ολα- τζαμια, πετρες. Το πανω μερος απο τον αραγωνιτη "ρουφηξα " με το λαστιχο και επλυνα με νερο βρυσεις.  Βαμβακι στο φιλτρο και αμεσος αλλαγη νερου. Αλλγη νερου εκανα καθε φορα, που καθαριζα.

Μετα ανοιξα UV στο φιλτρο και το ειχα ανοιχτο για μια εβδομαδα συνεχια. Καθε μερα αλλαζα βαμβακι. Σε μια εβδομαδα καθαρισε. Απο τοτε δεν εχω ανοιξει UV και δεν εχω πια θεμα.

Βλεπω μονο πανω στο χαετο λιγο μαζευει καθε εβδομαδα.

Αρχισαν λιγο να πρασινιζουν τα τζαμια, αλλα τα κοραλια πηραν πανω τους. Τα soft με ντινο ηταν σε κατασταση σοκ.

 

Μπλέξιμο....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...