Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Καλημέρα σας,
σε ένα από τα 2 θηλυκά Blue Rainbowfish (Melanotaenia praecox), εμφανίστηκε προ 4-5 ημερών εξωτερικός όγκος εκατέρωθεν στα πλευρικά πτερύγιά του που τα καλύπτει κιόλας.

Γνωρίζει κάποιος περί τίνος πρόκειται, κι αν ναι, με ποιον τρόπο αντιμετωπίζεται;

 

IMG_20180513_184401.jpg.2c7a300d48227a71e2c7f79d8d0f7139.jpg

 

IMG_20180513_184450.jpg.94be144fc041dc79fac62e76c5dfc3f2.jpg

 

και μικρή  video-λήψη αν μπορεί να βοηθήσω στην διάγνωση: 

https://1drv.ms/v/s!AkJEpcBdlOAklfl74rV568MHAINZ0A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμπλήρωσε την φόρμα στις ασθένειες. Βλέπω και τα λέπια σηκωμένα; 

ΥΓ που την πετυχες στο βίντεο! Εμένα δεν καθονται σε χλωρό κλαρί....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απομόνωσε την σε ενυδρείο μόνη της και άρχισε θεραπεία με bactopur. Είναι όμως δύσκολο.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ : Εξωτερικός όγκος στα πλευρικά πτερύγια (τα περιβάλλει στη βάση τους) ενός θηλυκού Blue Rainbowfish (Melanotaenia praecox).

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ

- Λίτρα: 300

- Φίλτρανση (όγκος κάδου και υλικά): Δύο εξωτερικά Fluval 306 & 405 με μηχανικό και βιολογικό υλικό

- Ιστορικό (χρόνος λειτουργίας κλπ): Κοντεύει να κλείσει 4 χρόνια

- Ψάρια (είδη και αριθμός): 12 Αρλεκίνοι, 15 Καρδινάλιοι, 10 Silvertip Tetra, 2 Melanotaenia praecox, 10 Rummy-Nose, 1 Labeo bicolor, 5 Clown botia, 3 Ancistrus.

- Ρουτίνες (Τάισμα, προετοιμασία νερού αλλαγής, αλλαγές νερού κ.λπ.): Αυτόματο τάισμα μία φορά ημερησίως και επιπλέον με το χέρι για τα ψάρια του βυθού. Νερό από αντίστροφη όσμωση και με προσθήκη φιλτραρισμένου το φτάνω σε TDS περίπου στο 50. Αλλαγές κάθε 10-14 μέρες

ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ

- PH: 6.2

- TDS: 103

- KH:

- GH:

- ΝΗ3/NH4 (αμμωνία): Σχεδόν Μηδενικό

- ΝΟ2 (νιτρώδη): 

- ΝΟ3 (νιτρικά):

- Θερμοκρασία: 26,5

ΜΕΤΡΑΩ ΜΕ:

-Υγρά Τεστ: KH, GH, ΝΗ3/NH4, ΝΟ2, ΝΟ3

-Strips:

-Ηλεκτρονικά: PH, TDS

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ

- Είδος Ψαριού: Melanotaenia praecox

- Ιστορικό Ψαριού: Υγιέστατο όσο καιρό το έχω στο ενυδρείο

- Συμπτώματα που παρουσιάζει (Περιττώματα, χρωματισμός ψαριού, όρεξη, αναπνοή, κινητικότητα κ.λπ.):  Εξωτερικός όγκος εκατέρωθεν στα πλευρικά πτερύγιά του, που καλύπτονται στη βάση τους από αυτόν.

- Ιστορικό πιθανών ασθενειών του ίδιου ψαριού ή ενυδρείου: Κανένα

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ( Πιθανή θεραπεία που έχει ακολουθηθεί έως τώρα)

-Φάρμακο που χρησιμοποιήθηκε: Το έβαλα σε δοχείο με Μπλε του Μεθυλενίου.

-Δοσολογία:

-Χρόνος Χρήσης: 

-Αναλυτική περιγραφή:

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

Παραπάνω στην αρχική ανάρτηση

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ said:

Συμπλήρωσε την φόρμα στις ασθένειες. Βλέπω και τα λέπια σηκωμένα; 

ΥΓ που την πετυχες στο βίντεο! Εμένα δεν καθονται σε χλωρό κλαρί....

 

Της αρέσει να κάθετε στη συγκεκριμένη πλευρά και σημείο του ενυδρείου, πιθανώς λόγω της ροής που παρέχουν τα φίλτρα.

Μοντέλο την έκανα!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Husky_Jim said:

Απομόνωσε την σε ενυδρείο μόνη της και άρχισε θεραπεία με bactopur. Είναι όμως δύσκολο.... 

 

Είναι Βακτηριακό το πρόβλημά της δηλαδή;

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 21 λεπτά, το μέλος elatos έγραψε:

 

Είναι Βακτηριακό το πρόβλημά της δηλαδή;

 

 

Δέν φαίνεται καλά γιατίνείμαιναπο κινητό. Έτσι νομίζω... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από kostas_nfs
      Καλησπέρα σε όλους! 
      Πριν μιλήσω για το θέμα θέλω να απολογηθώ για την απουσία μου απ το φόρουμ, ήταν λόγω προσωπικών προβλημάτων. 
      Αν και ακόμη δεν υπάρχει διάθεση κ χρόνος όταν με ειδοποίησε φίλος ότι έχει πρόβλημα με τους δίσκους του κ λόγω νέου μέλους στην οικογένεια δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει δεν μπορούσα να το αφήσω έτσι. Κάπως έτσι λοιπόν πήρα χθες 5 άρρωστους δίσκους. Δυστυχώς πολλές πληροφορίες δεν υπάρχουν γιατί η παρατήρηση της κατάστασης δεν ήταν με τα μάτια μου, μα αυτά που μπορω να πω είναι τα εξής :
      1) το παλικάρι που τους είχε είναι έμπειρος και το ενυδρείου του είναι σε πολύ καλή κατάσταση απο μετρήσεις. Επίσης είναι καιρό στημένο χωρίς προηγούμενα προβλήματα και τα φίλτρα του κινούνται στα όρια της υπερβολής. 
      2) στο ενυδρείο που υπήρχαν οι δίσκοι εισήχθησαν πριν 2 μήνες περίπου άγρια σκαλαρια (κακώς κατά τη γνώμη μου) 
      3) υπάρχει απώλεια όρεξης και βάρους, σκουραινουν αρκετά, και μου είπε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ότι παρουσίασαν άσπρα περιττώματα. Επίσης κρύβονται, κάτι που δεν έκαναν παλιότερα. 
      Μπήκαν σε 100λιτρο ενυδρείο που έχει περάσει απολύμανση, με 2 εσωτερικά φίλτρα με βιολογικό υλικό απ το κυρίως ενυδρείο μου. Σε πρώτη φάση σκέφτηκα να ανεβάσω θερμοκρασίες αλλά υπάρχει περίπτωση να είναι βακτηριδιακο το πρόβλημα και δεν ξέρω αν θα κάνω καλό ή κακό. 
      Φωτογραφίες από αύριο γιατί δε θέλω να ανάψω φως απόψε που είναι πρώτη μέρα. 
    • Από Ελένη.α
      Παρακαλω την βοηθεια σας.
      Ειμαι αρχαρια. Μου χαρισαν ενα ενυδρειο με 2 χρυσοψαρα κι εναν γλυφτη.
      Το ενα χρυσοψαρο ηταν αρρωστο με σαπισμενη ραχη και του εκανα θεραπεια με esha 2000
      αλλα απεβιωσε. Το αλλο που απεμεινε εμφανισε εδω και 3-4  μερες μαυρα στιγματα στην ουρα του ακρη ακρη που νομιζω οτι μεγαλωνουν. Τι μπορει να ειναι αυτο και τι πρεπει να κανω?
    • Από ΚΩΣΤΗΣ
      Malawi Bloat




      Το Malawi bloat είναι από τις πιο κοινές ασθένειες στα ενυδρεία με Κιχλίδες απο τη λίμνη Malawi ενώ παράλληλα είναι και από τις πιο μυστηριώδης καθώς δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση στα αίτια που προκαλούν την συγκεκριμένη ασθένεια. Κάποιοι θεωρούν οτι οφείλεται σε παράσιτο, ενώ άλλοι την αποδίδουν σε βακτηρίδιο.Παρά το όνομά της, η ασθένεια αφορά κι άλλα ψάρια πέρα από τις Κιχλίδες της λίμνης Μαλάουι. Τα φυτοφάγα ψάρια είναι αυτά που έχουν αποδειχτεί πιο επιρρεπή στην συγκεκριμένη ασθένεια.

      Που οφείλεται

      Η θεωρία που τείνει να επικρατήσει είναι εκείνη η οποία αποδίδει το Malawi Bloat σε μονοκύτταρο πρωτοζωικό παράσιτο το οποίο ζει μέσα στο έντερο του ψαριού, πολλαπλασιάζεται όταν το ψάρι εξασθενεί από στρές ή κάποιον άλλο παράγοντα και προκαλεί τον τυμπανισμό. Το έντερο φράζει και εκεί οφείλεται η απώλεια όρεξης που παρουσιάζει το ψάρι που έχει νοσήσει. Όταν το παράσιτο φτάνει σε μεγάλο αριθμό, αρχίζει και προκαλεί τρύπες στο ψάρι καταστρέφοντας τα όργανα του. Δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα κατά πόσο η ασθένεια είναι μεταδοτική. Ωστόσο, όταν διαγνωσθεί σε κάποιο από τα ψάρια του ενυδρείου μας, καλύτερα να την εκλάβουμε ως τέτοια.

      1. Στρές

      Το στρεσάρισμα του ψαριού μπορεί να προκληθεί από πολλούς παράγοντες, ο πιο συνηθισμένος από τους οποίους είναι η κακή ποιότητα νερού στο ενυδρείο μας. Πιο συγκεκριμένα οι όχι τακτικές αλλαγές του νερού, η μή επαρκής οξυγόνωση και το υπερβολικό τάισμα είναι παράγοντες που οδηγούν σε αύξηση του νιτρικού άλατος (ΝΟ3). Τα ψάρια όταν ζουν σε κακές συνθήκες νερού για πολύ καιρό, στρεσάρονται και το ανοσοποιητικό τους σύστημα δεν λειτουργεί στο βέλτιστο επίπεδο. Άλλοι παράγοντες που προκαλούν στρες είναι η προσπάθειά μας να πιάσουμε κάποιο ψάρι ή να το μεταφέρουμε και τέλος ο ανεπαρκής αριθμός κρυψώνων για την προστασία από τα υπόλοιπα ψάρια του ενυδρείου.

      2. Αλάτι

      Η προσθήκη αλατιού σε μεγάλη ποσότητα με σκοπό την προσομοίωση του φυσικού βιότοπου των Κιχλίδων μπορεί να προκαλέσει το Malawi Bloat. Οι λίμνες της Αφρικής έχουν αλκαλικό και σκληρό νερό, το οποίο όμως δεν πετυχαίνεται στο ενυδρείο με τη χρήση κοινού αλατιού. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους όπως η χρήση σπασμένου κοραλλιού στον βυθό ή στο φίλτρο, χρησιμοποίηση ασβεστολιθικών πετρωμάτων ή ειδικών buffer που πωλούνται στην αγορά.

      3. Ακατάλληλη τροφή

      Οι περισσότερες φυτοφάγες Κιχλίδες έχουν μακρυά εντερική οδό, γεγονός που τις κάνει να θέλουν περισσότερο χρόνο για να χωνέψουν την τροφή τους. Αυτός είναι ο λόγος που παρουσιάζουν συχνά προβλήματα στο έντερο τους. Η αποσύνθεση ανεπαρκώς διασπασμένων τροφών ερεθίζει τα εντερικά τοιχώματα και στρεσάρει το ψάρι, δίνοντας ιδανικές συνθήκες στο παράσιτο για να δράσει. Τροφές που το ψάρι αδυνατεί να διασπάσει είναι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες όπως bloodworms, ή pellet και flake foods που περιέχουν μεγάλη ποσότητα ιχθυάλευρου.

      Συμπτώματα

      Τα στάδια του Malawi Bloat όπως αυτά παρουσιάζονται απο τον Dr. Ad Konings είναι τα εξής:
      1η Φάση: Το ψάρι δυσκολεύεται να φάει. Μπορεί να βάζει τροφή στο στόμα αλλά το φτύνει σχεδόν αμέσως.
      2η Φάση: Το ψάρι φαίνεται σαν να βήχει. Φαίνεται σαν να προσπαθεί να βγάλει κάτι απο το στόμα του.
      3η Φάση: Λευκά στο χρώμα περιττώματα και σε σχήμα πολύ λεπτής κλωστής, είναι εμφανή και κρέμονται για πολύ ώρα απο τον πρωκτό του ψαριού.
      4η Φάση: Το ψάρι πρήζεται και πεθαίνει. Συνήθως τα ψάρια που έχουν προσβληθεί πεθαίνουν πρίν φτάσουν σε αυτή τη φάση.


      Θεραπεία

      Όταν παρατηρηθούν σημάδια της ασθένειας, η θεραπεία πρέπει να ξεκινήσει άμεσα. Αρχικά πρέπει να διορθωθεί ότι είναι αυτό που προκάλεσε την ασθένεια. Η πιο αποτελεσματική θεραπεία για το Bloat γίνεται με τη χρήση μετρονιδαζόλης, την οποία την βρίσκουμε στα ενυδρειακά προϊόντα (πχ. Seachem Metronidazole ) ή στα φαρμακεία (Flagyl).

      Αν μόνο ένα ψάρι είναι άρρωστο, είναι προτιμότερο να μεταφερθεί σε ενυδρείο καραντίνα και να δεχθεί την θεραπεία εκεί. Αντίθετα αν περισσότερα ψάρια έχουν νοσήσει, καλύτερα η θεραπεία να γίνει σε ολόκληρο το ενυδρείο καθώς κι άλλα ψάρια μπορεί να έχουν αρρωστήσει κι απλά να μην έχουν εμφανίσει τα συμπτώματα ακόμα. Όσο πιο νωρίς ξεκινήσει η θεραπεία, τόσο πιθανότερο είναι να σωθεί το ψάρι που έχει νοσήσει. Αν η ασθένεια προχωρήσει πολύ, το ψάρι σπάνια επιζεί.

      Ξεκινώντας απαιτείται αλλαγή νερού της τάξης του 30% με σταδιακή αύξηση της θερμοκρασίας μέσα σε 12 ώρες στους 28 βαθμούς. Ο λόγος αυτής της αύξησης είναι ότι η μετρονιδαζόλης δρα καλύτερα σε αυτή τη θερμοκρασία, αυξάνει τον μεταβολισμό του ψαριού και εντείνει την ανοσοποιητική του αντίδρασή, ενώ επιταχύνει τον κύκλο ζωής του παράσιτου κάνοντας πιο σύντομη την περίοδο ίασης. Παράλληλα πρέπει να αυξηθεί η οξυγόνωση στο ενυδρείο καθώς η περιεκτικότητα του νερού σε οξυγόνο μειώνεται με την αύξηση της θερμοκρασίας . Αν έχουμε άνθρακα στο φίλτρο μας το αφαιρούμε γιατί δεν θέλουμε να τραβήξει τα φάρμακο που θα χρησιμοποιήσουμε. Το βιολογικό μας υλικό δεν το πειράζουμε καθώς η μετρονιδαζόλη δεν βλάπτει τα τα απονιτροποιητικά βακτήρια.

      Αν χρησιμοποιήσουμε το Seachem Metronidazole βάζουμε 100 mg για κάθε 38 λίτρα, ενώ εάν χρησιμοποιήσουμε Flagyl η δοσολογία είναι 500mg για κάθε 50 λίτρα. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η δράση της μετροδιναζόλης διαρκεί 8 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι όταν θεραπεύουμε το bloat όπου ο χρόνος της αντίδραση μας είναι πολύ σημαντικός για την επιβίωση του ψαριού, πρέπει η δοσολογία να εφαρμόζεται ανά 8 ώρες. Πριν από κάθε δόση πραγματοποιούμε μερική αλλαγή νερού. Αν δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε τις απαιτήσεις αυτής της ρουτίνας, τότε προχωράμε με δόσεις του φαρμάκου σε καθημερινή βάση.

      Το ανοσοποιητικό σύστημα του ψαριού που παρουσιάζει Bloat είναι τόσο αδύναμο, που συχνά το κάνει ευάλωτο και σε κάποια βακτηριακή ασθένεια. Γι’αυτό τον λόγο κάποιες φορές κρίνεται σκόπιμο να συνδυαστεί η μετρονιδαζόλη με κάποιο αντιβακτηριακό φάρμακο το οποίο περιέχει την δραστική ουσία Nifurpirinol.

      Το άρρωστο ψάρι, εάν γιατρευτεί αυτό συνήθως γίνεται μέσα σε μία εβδομάδα και θα το καταλάβουμε βλέποντας το να ανακτά την όρεξή του. Μόλις γίνει αυτό μπορούμε για λίγες μέρες να το βοηθήσουμε μουλιάζοντας την τροφή σε λίγο απ’το φάρμακο.

      Όταν τελειώσει η θεραπεία κάνουμε μια γενναία αλλαγή νερού και βάζουμε άνθρακα στο φίλτρο μας να τραβήξει ότι έχει απομείνει από το φάρμακο.

      Σε κάθε περίπτωση η παρατήρηση των ψαριών μας είναι πολύ σημαντικός παράγοντας καθώς αν διαγνώσουμε άμεσα τα συμπτώματα, αυξάνουμε της πιθανότητες ίασης του ψαριού μας όταν αυτό πάσχει από bloat.

      ________________________
      Πηγές:
      Back to Nature, Guide to Malawi Cichlids by Ad Konings (2nd edition)
      www.cichlid-forum.com
      www.aquaticcommunity.com
      www.trophs.com
    • Από maneni
      δυστυχως ενας δισκος φαινεται να κολλησε την παραπανω αρωστια.
      Σε οσες πληροφοριες εχω διαβασει εως τωρα δεν μπορω να βρω αν αυτη ειναι μεταδοτικη.
      Με ενδιαφερει οχι μονο αμμεσα απο την ιδια την αρωστια αλλα και απο τυχον δευτερευουσες παρενεργειες της οι οποιες μπορει να ειναι μεταδοτικες.
       
       
       
      ΥΓ. χωρις να καταλαβω γιατι, δημιουργηθηκαν 2 ιδια θεματα. Ας σβσησει καποιος μοντ το ενα...
    • Από mad23
      Πλεον το χομπυ του ενυδρειου ειναι στις ζωες των ανθρωπων αρκετα χρονια...δυστυχως ομως ακομα και σημερα ενα απο τα μεγαλυτερα προβληματα που εχουν αντιμετωπισει ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΙ οι χομπυστες ανα τον κοσμο,ειναι το γνωστο ick!
      Ακομα δεν εχει βρεθει ενα "μαγικο" υγρο το οποιο να μπορει να μπαινει αφοβα στα reef ενυδρεια και να μας απαλλασει απο αυτην την ασθενεια με 100% ασφαλεια για τα κοραλια και ολους τους υπολοιπους οργανισμους του ενυδρειου.
      Και δυστυχως για πολλους λογους το στησιμο καραντινας δεν ειναι μια δημοφιλης μεθοδος οσο και αν εχει πολλες πιθανοτητες να μας βοηθησει να εχουμε ενα καθαρο απο ick ενυδρειο η' να σωσει τα αρρωστα ψαρακια.
      Οποτε...εαν εχετε μια επιτυχημενη ιστορια με καποιο-α ψαρι-α τα οποια καταφεραν και ξεπερασαν το ick χωρις καραντινα μοιραστητε το μαζι μας.
      Θα ειναι πολυ χρησιμο και να αναφερετε καποιες απο τις διαδικασιες που ακολουθησατε.
      Μπορει να δωσετε ελπιδα και πληροφοριες σε καποιους συνχομπυστες που περνανε αυτη τη φαση
      με το ενυδρειο τους.
      Δεκτες φυσικα και οι ιστοριες οπου τα ψαρακια δεν τα καταφεραν ωστε να αποφυγουμε καποια "γιατροσοφια" τα οποια δεν ειχαν αποτελεσμα.
    • Από akisem
      Γεια σας φιλοι μου.
      παρακαλω δειτε το κοραλλακι (acropora valida) μου της φωτογραφιας και πειτε μου τι βλεπετε....
      Το εχω περιπου 2 μηνες και οταν το ειχα αγορασει ηταν πιο εντονη η χρωματικη διαφορα βασης-ακρων (λευκοπρασινη βαση-μωβ ακρες). Στο ενυδρειο μου απεκτησε ενα πιο σκουρο χρωμα η βαση του. Πριν μια βδομαδα προσθεσα 3 λεντ (στα ηδη υπαρχων 7 cree). Το ενυδρειο ειναι 30 λιτρα, τρεχει σχεδον χρονο, και εχει δυο κλοουν για κατοικους.
      πειτε μου οτι απλα ξαναγινεται το χρωμα οπως οταν το πηρα και δεν ειναι...Α...ΑΕ...AEF.....AEFW :waaa: :waaa: :waaa: :waaa:

    • Από mediolanos
      Καλημερα, εβαλα σε ενυδρειο με καρδιναλιους, μελανοταινιες preacox και corydoras panda 4 γαριδες red cherry, Ποιος μπορει να τις εφαγε? δεν τις εχω δει απο την στιγμη που τις εβαλα? Παιζει να κρυβονται εδω και καμια βδομαδα?
    • Από ANIL
      Καλησπέρα ,
      Προχτες αγορασα εναν μονομαχο και τον εβαλα στο ενυδριο (100 lt. , φυσικα φυτα , μολυ , κοριντορας , αρλεκινους , γαριδες ). Αφου διεκδικισε την περιοχη του απο τα υπολοιπα ηρεμησε και εδειχνε να ειναι πολυ καλα στο καινουργιο σπιτι του . Εχτες παρατηρησα ομως οτι ελειπε ενα κομματι απο την πισω ουρα του (ενα τριγονικο κομματι στο κεντρο - ακρη της πισω ουρας του)! Σημερα το πρωι ειδα οτι ελειπε κιαλο κομματι στο ιδιο σημειο και το τριγωνο ειχε γινει τετραγωνο ! παρεπιπτοντος μετρησεις εκανα πριν 4 μερες και ολα καλα , και αλλαγη νερου - σκουπα εχτες !
      οποιος εχει να προτηνει κατι ..... ευχαριστω !
×