Jump to content
Aquadominus

Κατασκευή φωτιστικού LED για έλεγχο με Arduino

Recommended Posts

2 hours ago, elatos said:

 

Ξεκινάω από το τέλος προς την αρχή.

Στο Cool White έχουμε σχεδόν όλο το φάσμα και σαφώς και κάτι από το τμήμα που αντιστοιχεί στο Royal blue.

Πόσο και σε τι ένταση, έχει να κάνει με το υλικό (το LED).

 

Τα φυτά φωτοσυνθέτουν ―γενικά μιλώντας― στο μπλε και κόκκινο φάσμα της ακτινοβολίας και ανακλούν στο περιβάλλον το πράσινο φάσμα.

2078630040_ScreenShot2018-07-19at10_10_41.png.ac4bd0cfdec52d7190ea799595faea61.png

 

Στα συστήματα υδροπονίας οι λάμπες είναι σχεδιασμένες να αποδίδουν σε αυτά τα συγκεκριμένα τμήματα του φάσματος.

1589657429_ScreenShot2018-07-19at10_00_54.thumb.png.476096d43371c65ea4211ff31ab40d68.png

Όμως εμείς δεν θέλουμε το φυτεμένο ενυδρείο για να βγάλουμε κάποια παραγωγή, αλλά για να δημιουργήσουμε ένα όμορφο περιβάλλον, αρχικά για εμάς και ελπίζουμε και για τους υπόλοιπους ζωντανούς οργανισμούς μέσα σε αυτό.

 

Και αυτό θα μας πάει σε κάτι που το θεωρούμε φυσιολογικό και είναι το φως της ημέρας ή, ως ορολογία το Daylight D65 (6.500°Κ).

1448330129_ScreenShot2018-07-19at10_04_54.png.48ca63114d3ec0d5e37ccedc5f5a9c3e.png

 

[Παρένθεση: Τα Cool White είναι συνήθως στους 5.000°Κ]

 

Με αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας τις δυνατότητες του controller θα εξασφάλιζα την ιδανική κάλυψη ―σε ποσοστό πάνω από 50%― στα μήκη κύματος (κόκκινο-μπλε) που βοηθούν στη φωτοσύνθεση, και το υπόλοιπο από τα λευκά (όλα τα λευκά) που σωστά αναφέρεις και τα οποία θέλουμε να είναι σε ποσότητα, για να ισορροπούν τα φως στις δικές μας επιθυμίες.

 

Και ερχόμαστε στο moonlight!

Για εμένα αποτελεί ξεχωριστό θέμα προς ανάπτυξη και συζήτηση.

Και θα ρωτήσω, από που προκύπτει το σεληνόφως να αποδίδεται ορθά με τα Royal blue;

Είναι εντυπωσιακό (λέμε τώρα) το ενυδρείο με αυτόν τον απόκοσμο χαμηλό ή έντονο φωτισμό, αλλά ανταποκρίνεται και κατα πόσο στην πραγματικότητα;

 

Αν δούμε την ποιο έντονη φάση της στην Πανσέληνο, από την ανατολή της ξεκινάει με κόκκινες-πορτοκαλί αποχρώσεις, κιτρινίζει και όσο μεσουρανεί αυξάνει σε λαμπρότητα.

 1155280395_ScreenShot2018-07-19at10_27_51.png.daff4f0d57bcb54aa0d9c1a092306536.png 1677563871_ScreenShot2018-07-19at10_29_09.png.842d83187218ea1a06ed6fc0ed326c01.png 631720131_ScreenShot2018-07-19at10_28_21.png.931ccd55612a812bb98e81c8f2f12d04.png 

 

Σίγουρα δεν ισχύει όμως αυτό που βλέπουμε στις παρακάτω πειραγμένες εικόνες:

777958231_ScreenShot2018-07-19at10_29_29.png.c62173eac6e1353ca5f04668071a9443.png 1421246865_ScreenShot2018-07-19at10_43_34.png.cbd1aecd02130eda61d3dfacdba5ae89.png

 

Ιδανικά για μένα, το moonlight αποδίδεται με την λαμπρότητα της εικόνας:

1954117628_ScreenShot2018-07-19at10_28_13.png.d4d00056999839065bbfd186a82c2b47.png 

 

Συνοψίζοντας θα έβαζα και Royal blue για να βοηθήσω τα φυτά, αλλά θα πρόσθετα αρκετά παραπάνω λευκά, ζεστά και κρύα, γιατί έτσι μπορώ να ρυθμίσω το τελικό αποτέλεσμα σε κάτι που θα ευχαριστεί κι εμένα εκτός από τα φυτά.

Τότε πιστέυεις ότι το ιδανικό θα ήταν να έχει 1RB σε κάθε ομάδα το οποίο θα δουλέυει στο 50% ας πούμε, ώστε να μην ανεβαίνουν τα Kelvin πολύ και αν χρειάζεται να έχει η ομάδα μερικά λευκά παραπάνω ώστε να ισσοροπούν το RB

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Aquadominus said:

Τότε πιστέυεις ότι το ιδανικό θα ήταν να έχει 1RB σε κάθε ομάδα το οποίο θα δουλέυει στο 50% ας πούμε, ώστε να μην ανεβαίνουν τα Kelvin πολύ και αν χρειάζεται να έχει η ομάδα μερικά λευκά παραπάνω ώστε να ισσοροπούν το RB

 

Θα παραθέσω τη δική μου προσέγγιση από το 3ο post:

On 7/2/2018 at 10:46 PM, elatos said:

Η προσέγγισή μου σε φωτισμό για κάθε ένα από τα δύο φωτιστικά είναι η εξής:

5  3-up star με

Deep Red (2,00V/0,35A)    660-670nm    σε Σειρά    5 x 2 Volt    =    10 Volt & 350 mA    (Luxeon ES)

Royal Blue (2,75V/0,35A)    445-450nm    σε Σειρά    5x 2,75 Volt    =    13,75 Volt & 350 mA    (Luxeon ES)

Cool White (2,5V/0,70A)    6,500K    σε Σειρά    5 x 2,5 Volt    =    12,5 Volt & 700 mA    (Luxeon ES)

 

5  3-up star με

Hyper Violet (3,6V/0,70A)    415-425nm    σε Σειρά    5 x 3,6 Volt    =    18 Volt & 700 mA    (Luxeon ES)

Lime (2,7V/0,70A)    567nm*    σε Σειρά    5 x 2,7 Volt    =    13,5 Volt & 700 mA    (Luxeon ES)

Orange (2,8V/0,70A)    587nm    σε Σειρά    5 x 2,8 Volt    =    14 Volt & 700 mA    (Luxeon ES)

 

4 Warm White (27,6V/0,50A)    3000K    Παράλληλα    2 channel 2 x 500 mA    =    27,6 Volt & 1.000 mA    (Bridgelux Décor Series™ Ultra Vero® 10)

4 Cool White (27,6V/0,50A)    5000K    Παράλληλα    2 channel 2 x 500 mA    =    27,6 Volt & 1.500 mA    (Bridgelux Vero® 10 Array)

*(broad full spectrum from 490nm - 750nm)

 

Και μιας που είχα τη δυνατότητα να προσθέσω στη σχεδίαση πρόσθεσα και άλλα 4 Luxeon ES Warm WHITE 3 Watt LEDs 4,000K.

 

Η τοποθέτησή τους θα γίνει κάπως έτσι στα 90 εκατοστά της ψύκτρας:

1836943751_ScreenShot2018-07-02at22_43_31.thumb.png.7e6199c116dfa726b0249416979660ec.png

 

Το ένα αστέρι αποτελείται από τα παρακάτω:

Deep Red (2,00V/0,35A)    660-670nm

Royal Blue (2,75V/0,35A)    445-450nm

Cool White (2,5V/0,70A)    6,500K

 

και το άλλο από:

Hyper Violet (3,6V/0,70A)    415-425nm

Lime (2,7V/0,70A)    567nm

Orange (2,8V/0,70A)    587nm

 

Με έντονη γραμματοσειρά προσδιορίζω τα LED που θα αναπτύξουν τα φυτά.

Τα υπόλοιπα είναι για τη χρωματική ρύθμιση του φωτός που θα έχω την εκάστοτε στιγμή.

 

Ανάμεσα όπως βλέπεις μπαίνουν 8 ισχυρότερα Λευκά και 4 3W 4.000K

Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζω τη ρύθμιση του Λευκού (λέγε με και Kelvin) που μου αρέσει να έχω στο μεσουράνημα και παράλληλα, να παρέχω την απαραίτητη ενέργεια για να αναπτυχθούν τα φυτά.

Μπορεί να φανεί υπερβολική η ποσότητα, αλλά δε σημαίνει πως θα τα οδηγώ kai στο 100%, ιδιαίτερα τα Λευκά!

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, elatos said:

 

Θα παραθέσω τη δική μου προσέγγιση από το 3ο post:

 

Το ένα αστέρι αποτελείται από τα παρακάτω:

Deep Red (2,00V/0,35A)    660-670nm

Royal Blue (2,75V/0,35A)    445-450nm

Cool White (2,5V/0,70A)    6,500K

 

και το άλλο από:

Hyper Violet (3,6V/0,70A)    415-425nm

Lime (2,7V/0,70A)    567nm

Orange (2,8V/0,70A)    587nm

 

Με έντονη γραμματοσειρά προσδιορίζω τα LED που θα αναπτύξουν τα φυτά.

Τα υπόλοιπα είναι για τη χρωματική ρύθμιση του φωτός που θα έχω την εκάστοτε στιγμή.

 

Ανάμεσα όπως βλέπεις μπαίνουν 8 ισχυρότερα Λευκά και 4 3W 4.000K

Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζω τη ρύθμιση του Λευκού (λέγε με και Kelvin) που μου αρέσει να έχω στο μεσουράνημα και παράλληλα, να παρέχω την απαραίτητη ενέργεια για να αναπτυχθούν τα φυτά.

Μπορεί να φανεί υπερβολική η ποσότητα, αλλά δε σημαίνει πως θα τα οδηγώ kai στο 100%, ιδιαίτερα τα Λευκά!

Απο το δικό σου 3up σκέφτηκα το δικό μου.... και εγώ κάτι τέτοιο θέλω να κάνω μπορεί να βάλω στην ομάδα 1 3up ακόμα με RB Red & Orange... θα ψάχτώ λίγο με την σύνθεση και θα δώ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά θα πάω στο σχέδιο που έβαλα τελευταίο και θα προσθέσω 6 Royal Blue ανάμεσα... κάθε χρώμα θα οδηγείται ξεχωριστά και θα ελέγχεται απο το Robotank!!! Απο drivers τί λέτε meanwell 700mA & 1000mA;;;

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Aquadominus said:

Απο drivers τί λέτε meanwell 700mA & 1000mA;;;

 

Τροφοδοτικό και LDD μόνο meanwell, έχουν καεί άνευ λόγου κάτι Κινέζικα (κι όχι απαραίτητα φθηνά) που εισάγουν τα καταστήματα και φοβήθηκε το μάτι μου.

Οι drivers που θα βάλεις εξαρτώνται από τη συνδεσμολογία. 

Σε σειρά παραμένουν ίδια τα mA, και παράλληλα προστίθενται.

Αντίστροφα υπολογίζεις τα Volt. 

On 7/19/2018 at 1:31 PM, elatos said:

Orange (2,8V/0,70A)    587nm    σε Σειρά    5 x 2,8 Volt    =    14 Volt & 700 mA    (Luxeon ES)

 

 Warm White (27,6V/0,50A)    3000K    Παράλληλα    2 x 500 mA    =    27,6 Volt & 1.000 mA    (Bridgelux Décor Series™ Ultra Vero® 10)

 

Στο παραπάνω παράδειγμα θα χρειαστείς 2 LDD, 700 και 1.000 mA με τροφοδοτικό που θα έχει το λιγότερο 30 volt έξοδο (το κανάλι με τα περισσότερα Volt προσδιορίζει την ελάχιστη έξοδό του τροφοδοτικού) και 1.700 mA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, elatos said:

 

Τροφοδοτικό και LDD μόνο meanwell, έχουν καεί άνευ λόγου κάτι Κινέζικα (κι όχι απαραίτητα φθηνά) που εισάγουν τα καταστήματα και φοβήθηκε το μάτι μου.

Οι drivers που θα βάλεις εξαρτώνται από τη συνδεσμολογία. 

Σε σειρά παραμένουν ίδια τα mA, και παράλληλα προστίθενται.

Αντίστροφα υπολογίζεις τα Volt. 

 

Στο παραπάνω παράδειγμα θα χρειαστείς 2 LDD, 700 και 1.000 mA με τροφοδοτικό που θα έχει το λιγότερο 30 volt έξοδο (το κανάλι με τα περισσότερα Volt προσδιορίζει την ελάχιστη έξοδό του τροφοδοτικού) και 1.700 mA.

Σκέφτομαι να βάλω όλες τις ομάδες σε σειρά... τα 3up θα ζητήσω να είναι separate wiring οπότε κάθε χρώμα θα ανάβει μόνο τού. Τα ldd τα έχεις βάλει σε κάτι τέτοιο;;;  

https://www.stevesleds.com/LDD-Driver-Array--8X-Drivers_p_306.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Aquadominus said:

Σκέφτομαι να βάλω όλες τις ομάδες σε σειρά... τα 3up θα ζητήσω να είναι separate wiring οπότε κάθε χρώμα θα ανάβει μόνο τού.

Σωστός!

 

18 minutes ago, Aquadominus said:

Τα ldd τα έχεις βάλει σε κάτι τέτοιο;;;

Ακριβώς!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, elatos said:

Ακριβώς!

Ωραία θα κάνω τα set  και θα υπολογίσω τα ldd. Μόλις τα φτιάξω θα στα δείξω για μια δέυτερη γνώμη.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

Λοιπόν 7 κανάλια νομίζω είμαι εδώ:

 

• Royal Blue 2,95v/700mA × 6 =     

  17,7v/700mA

• Lime 2,7v/700mA/344l × 4 =

  10,8v/700mA

• DeepRed 2,20v/700mA × 4 =  

   8,8v/700mA

• HyperViolet 3,7v/700mA × 4 =

  14,8v/700mA
• CoolWhite 6.500k 2,5v/700mA × 16 = 40v/700mA
• NeutralWhite 5.000k 3,0v/1000mA ×

   16 = 48v/1000mA
• WarmWhite 3.500k 2,85v/1000mA ×

   16 = 45,6v/1000mA
    

LDD 1000mA 1τεμ. (Για ανεμιστηράκια)
LDD 700mA 5τεμ.
LDD 1000mA 2τεμ

Έγινε επεξεργασία - Aquadominus

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Aquadominus said:

NeutralWhite 5.000k 3,0v/1000mA ×

   16 = 48v/1000mA
• WarmWhite 3.500k 2,85v/1000mA ×

   16 = 45,6v/1000mA

 

Ένσταση!!

 

48 Volt, γιατί;

για ένα μεγάλο τροφοδοτικό, περισσότερη παραγόμενη θερμότητα, και 36$ το κομμάτι.

https://www.digikey.ca/products/en/power-supplies-external-internal-off-board/ac-dc-converters/133?k=meanwell+lrs&k=&pkeyword=meanwell+lrs&pv1120=164&FV=ffe00085%2C17d4001b&quantity=0&ColumnSort=0&page=1&pageSize=25

 

Ενώ αν χωρίσεις τα λευκά (κάθε κανάλι) σε δύο σειρές των 8 και τα συνδέσεις παράλληλα, έπεσες στα 24 Volt.

Λίγο μικρότερο και, σχεδόν μισή τιμή από το προηγούμενο, 20,66$. Που παίρνεις δύο σε σχέση με το 48 Volt,για την περίπτωση που θέλεις να εξασφαλίσεις την οποιαδήποτε αστοχία υλικού.

https://www.digikey.ca/product-detail/en/mean-well-usa-inc/LRS-150-24/1866-3321-ND/7705015

 

Και η επιλογή μου για τα 10Watt Λευκά είναι:

https://gr.mouser.com/ProductDetail/MEAN-WELL/LRS-100-24?qs=%2fha2pyFaduiJJK4%2fUdmLuvVf4%2fhak%2fhaD4l7yRVDJLmYLIQQUwHYOA%3d%3d

Αν και είναι 24 Volt και η διάταξη μου απαιτεί 27,6 Volt, αυτό το μικρό πραγματάκι μού τα εξασφαλίζει. Με την περιστροφή του κάτω δεξιού πλαστικού ρυθμιστή φτάνει να αποδίδει 28,8 Volt (με λιγότερα Amber αλλά και πάλι είναι μέσα στις απαιτήσεις μου).

LRS_100-24.thumb.jpg.aae23c961bbaaac8ea6893f58969c96f.jpg

Πως σου φαίνεται σαν μέγεθος;

Με 15,91 € έκαστο, κατευθείαν στην πόρτα του σπιτιού σου.

 

Σημείωση: τα μεγαλύτερα τροφοδοτικά δεν μπορούν να σταλούν εκτός ΗΠΑ. 

Delivery Restrictions:  Due to government regulations, Mouser is unable to sell this product in your country.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραία λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά!!!! Οπότε θα χρειαστώ 10 κανάλια και ένα για την ψύξη 11 συνολικά και δεν χρειάζεται να τα βάλω παραλληλα μεταξή τους και αυτό με τα 24v με καλύπτει πλήρως.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παιδια, συγνωμη, που ανακατευομαι. Αλλα γιατι τοση φασαρια και πονοκεφαλο για ενα φυτεμενο;:blink:

Με 2-4 λαμπες (εξαρταται απο τα φυτα, που θα διαλεξεις) Τ5 - 54w απλα Daylight 8000K(Juwel) η 6500K , φτιαχνεις ενα Dutch style full extra φυτεμενο.

Και το χορταρακι μεγαλωνει κατσε καλα (αρκει να υπαρχει CO2+ λιπασμα).

Εδω διαβαζω Robotank κ.α, moonlight (δεν χρεαζεται στα φυτα, κοραλια δεν ειναι), 7-8 καναλια......

Νομιζω οσο πιο απλα ειναι τα πραγματα, τοσο και καλυτερα (γνωμη μου)

Φωτιστε με , παρακαλω με δυο λεξεις - γιατι χρεαζονται Robotank και αλλα για ενα φωτιστικο για φυτεμενο;

Οσο ζω- μαθαινω!

Ηθελα και εγω να φτιαξω ενα led φωτιστικο( τα δυο φθοριου Τ5, που εχω ειναι δικης μου κατασκευεις), αλλα τωρα με βαλατε σε βαθιες σκεψεις....

μην με κλωτσατε πολυ! :bigemo_harabe_net-140:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 16 λεπτά, το μέλος natateo έγραψε:

Παιδια, συγνωμη, που ανακατευομαι. Αλλα γιατι τοση φασαρια και πονοκεφαλο για ενα φυτεμενο;:blink:

Με 2-4 λαμπες (εξαρταται απο τα φυτα, που θα διαλεξεις) Τ5 - 54w απλα Daylight 8000K(Juwel) η 6500K , φτιαχνεις ενα Dutch style full extra φυτεμενο.

Και το χορταρακι μεγαλωνει κατσε καλα (αρκει να υπαρχει CO2+ λιπασμα).

Εδω διαβαζω Robotank κ.α, moonlight (δεν χρεαζεται στα φυτα, κοραλια δεν ειναι), 7-8 καναλια......

Νομιζω οσο πιο απλα ειναι τα πραγματα, τοσο και καλυτερα (γνωμη μου)

Φωτιστε με , παρακαλω με δυο λεξεις - γιατι χρεαζονται Robotank και αλλα για ενα φωτιστικο για φυτεμενο;

Οσο ζω- μαθαινω!

Ηθελα και εγω να φτιαξω ενα led φωτιστικο( τα δυο φθοριου Τ5, που εχω ειναι δικης μου κατασκευεις), αλλα τωρα με βαλατε σε βαθιες σκεψεις....

μην με κλωτσατε πολυ! :bigemo_harabe_net-140:

απο τη μια μερια,ειναι ολοι τους αξιοθαυμαστοι γιατι ακολουθουν την τεχνολογια και πολλες φορες την προσπερνανε!και εγω με δυο Τ5 το δουλευω,αλλα και φιλοι μου με φυτεμενα!τωρα με αυτα που διαβαζω τι να πω?και οι Τ5 και ακομα οι παλιες Τ8,ηταν μελετημενες,και για reef tanks,και για dutch style,αναλογα τον τυπο που θα διαλεγες.τοπο στα νειατα!:bigemo_harabe_net-61:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαβάζω πολύ το συγκεκριμένο θέμα γιατί έχει πολύ ψωμί αλλά ρε παιδιά δεν περνάει μέρα που να μην θέλω να επιστρέψω στις 3 Τ5 που είχα πριν πάρω το Rio 125 led.... Στα δύσκολα φυτά απέδιδαν καλύτερα.  Ίσως πρέπει να μάθω τα λεντ λίγο περισσότερο και να αλλάξω κάτι. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, natateo said:

Φωτιστε με , παρακαλω με δυο λεξεις - γιατι χρεαζονται Robotank και αλλα για ενα φωτιστικο για φυτεμενο;

 

Θα δώσω τη δική μου προσέγγιση στο γιατί, μιας και με τον @Aquadominus η επικοινωνία μας ξεκίνησε από αυτό το άρθρο.

Στο πρώτο post αναφέρει το σκεπτικό και ζητάει βοήθεια σε σχέση με power LED και το Robotank.

 

Quote

 

Όπως λέει και ο τίτλος σκέφτομαι να φτιάξω ένα φωτιστικό με 3W LED, το οποίο θα συνδεθεί στο Robotank το οποίο σκέφτομαι να μου κάνω δώρο:thumbsu:....

Πρίν ξεκινήσω την παραγγελία σκέφτηκα να το συζητήσω λιγάκι εδώ μαζί σας να ανταλλάξουμε απόψεις και να καταλήξω... Το ενυδρείο μου είναι 150x50x60 και όπως το σκέφτομαι μιας και θα και θα το φτιάξω δεν θέλω να λάβω υπόψη μου μόνο το τωρινό setUp (Δίσκοι) αλλά να μπορώ αργότερα μιας και έχω τον εξοπλισμό να το κάνω και full φυτεμένο.... Το σχέδιο που έχω στο μυαλό είναι αυτό που φαίνεται στις φώτο όλες οι προτάσεις και γνώμες θα ληφθούν υπόψη θα ήθελα την γνώμη σας και για Drivers κλπ.

 

 

Για ένα φωτιστικό DIY με power LED δεν είναι απαραίτητο το Robotank.

Μπορείς να το κατασκευάσεις και με λιγότερη τεχνολογία…

Όμως, αυτό που θα χάσεις είναι η "μαγεία" που σε παρέχει η υποδομή του συγκεκριμένου συστήματος.

 

16 κανάλια, ελεγχόμενα για το πότε θα κάνουν τι το καθένα, 4 ημερήσιες ζώνες με ρύθμιση της έντασης κάθε καναλιού και του χρόνου μετάβασης στην επόμενη.

 

1052149349_ScreenShot2018-07-21at11_24_03.png.76e2c5982f9960c0d1bca28ab5a392a5.png

 

549505345_ScreenShot2018-07-21at11_24_45.png.b0758e886357e9383b66ee10a5875efc.png

 

1132094725_ScreenShot2018-07-21at11_24_57.png.ba05458e83f909e8fc11e4afdb76862a.png

 

και για εφέ αληθοφάνειας (συνδυαστικά με τα φίλτρα και τους κυκλοφορητές) δημιουργούμαι καταιγίδες.

 

994498517_ScreenShot2018-07-21at11_25_48.png.34f0418ac4b07d520bdf19a44f55b9b1.png

 

1215388391_ScreenShot2018-07-21at11_25_57.png.9366f4f6d7f960c05c85ff6c66944e25.png

 

Τα παραπάνω, λίγο-πολύ παρέχονται και από φωτιστικά παραγωγής, αλλά πιο πολύ για το θαλασσινό.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν τα ενυδρεία τους με LED, αλλά στην καλύτερη περίπτωση μπορείς να έχεις φυτά μέτριων απαιτήσεων και αυτό πάλι υπό συνθήκες.

9 hours ago, Δημήτρης Tρεχαγυρευόπουλος said:

αλλά ρε παιδιά δεν περνάει μέρα που να μην θέλω να επιστρέψω στις 3 Τ5 που είχα πριν πάρω το Rio 125 led.... Στα δύσκολα φυτά απέδιδαν καλύτερα. 

 

 

Στην περίπτωσή μας όμως η σχεδίαση του φωτιστικού ξεπερνάει τις δυνατότητες αυτών των διαμορφώσεων.

Με γνώμονα τα παραπάνω, τα παραγόμενα Lumen και η πλήρης κάλυψη των φυτών σε ενέργεια για να αναπτυχθούν, είναι το ελάχιστο κριτήριο της κατασκευής.

 

Σίγουρα με καμία λάμπα ή συνδυασμό τους δεν μπορούμε να έχουμε τα παραπάνω αποτελέσματα (αν έχω λάθος, διορθώστε με).

12 hours ago, africa tender said:

εγω με δυο Τ5 το δουλευω,αλλα και φιλοι μου με φυτεμενα!τωρα με αυτα που διαβαζω τι να πω?και οι Τ5 και ακομα οι παλιες Τ8,ηταν μελετημενες,και για reef tanks,και για dutch style,αναλογα τον τυπο που θα διαλεγες.

 

 

Με τα παραπάνω ελπίζω να κάλυψα τις απορίες σας για το γιατί, αν και το Robotank δεν είναι μόνο αυτό και ο Rob που το ανέπτυξε και συνεχίζει να το εξελίσσει το έχει εξοπλίσει με πάρα πολλά καλούδια, αλλά αυτά θα μας βγάλουν από το θέμα μας.

Όταν με το καλό ξεκινήσω το δικό μου Repair και Update στο ενυδρείο, θα το πάω βήμα-βήμα για να δούμε τις δυνατότητες του συστήματος.

Screen Shot 2018-07-21 at 11.24.32.png

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Δημήτρης Tρεχαγυρευόπουλος said:

Διαβάζω πολύ το συγκεκριμένο θέμα γιατί έχει πολύ ψωμί αλλά ρε παιδιά δεν περνάει μέρα που να μην θέλω να επιστρέψω στις 3 Τ5 που είχα πριν πάρω το Rio 125 led.... Στα δύσκολα φυτά απέδιδαν καλύτερα.  Ίσως πρέπει να μάθω τα λεντ λίγο περισσότερο και να αλλάξω κάτι. 

Δεν έχει καμία σχέση το φωτιστικό που λέμε με αυτό απο το Rio...

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, natateo said:

Παιδια, συγνωμη, που ανακατευομαι. Αλλα γιατι τοση φασαρια και πονοκεφαλο για ενα φυτεμενο;:blink:

Με 2-4 λαμπες (εξαρταται απο τα φυτα, που θα διαλεξεις) Τ5 - 54w απλα Daylight 8000K(Juwel) η 6500K , φτιαχνεις ενα Dutch style full extra φυτεμενο.

Και το χορταρακι μεγαλωνει κατσε καλα (αρκει να υπαρχει CO2+ λιπασμα).

Εδω διαβαζω Robotank κ.α, moonlight (δεν χρεαζεται στα φυτα, κοραλια δεν ειναι), 7-8 καναλια......

Νομιζω οσο πιο απλα ειναι τα πραγματα, τοσο και καλυτερα (γνωμη μου)

Φωτιστε με , παρακαλω με δυο λεξεις - γιατι χρεαζονται Robotank και αλλα για ενα φωτιστικο για φυτεμενο;

Οσο ζω- μαθαινω!

Ηθελα και εγω να φτιαξω ενα led φωτιστικο( τα δυο φθοριου Τ5, που εχω ειναι δικης μου κατασκευεις), αλλα τωρα με βαλατε σε βαθιες σκεψεις....

μην με κλωτσατε πολυ! :bigemo_harabe_net-140:

Έχετε δίκιο δεν είναι απαραίτητα όλα αυτά για ένα ενυδρείο φυτεμένο, όπως δεν είναι απαραίτητο και ένα σούπερ κινητό για να πάρεις ένα τηλέφωνο αλλά πολλοί το θέλουν... Εγώ απλά είμαι γκατζετάκιας και τρελένομαι με τις κατασκευές!!!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν απο Power Supply σκέφτομαι:

 

2 σαν τα δικά σου τροφοδοτικά

6 LDD-H 700

4 LDD-H 1000

2 LDD Driver Aray

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδη ενα τετοιο συστημα εχει καιρο που το σκεφτομαι αλλα επειδη δεν εχω πολλες γνωσεις,εμπειρια και εργαλεια ,υπαρχει τροπος να αγοραστει ετοιμο?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Mr.Angelos said:

Επειδη ενα τετοιο συστημα εχει καιρο που το σκεφτομαι αλλα επειδη δεν εχω πολλες γνωσεις,εμπειρια και εργαλεια ,υπαρχει τροπος να αγοραστει ετοιμο?

Φυσικά, πολλές εταιρίες πουλάνε έτοιμα συστήματα... βέβαια είναι λιγάκι τσουχτερά.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 8 λεπτά, το μέλος Aquadominus έγραψε:

Φυσικά, πολλές εταιρίες πουλάνε έτοιμα συστήματα... βέβαια είναι λιγάκι τσουχτερά.

Ευχαριστω :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν σήμερα γύρισα από διακοπές και έφυγε η πρώτη παραγγελία... Απο Mouser Electronics:

2 x LRS-100-24

6 x LDD-H 700

4 x LDD-H 1000

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κι εγώ χθες το μεσημέρι παρέλαβα όλο το υπόλοιπο υλικό.

Μεγαλύτερα τροφοδοτικά, Λευκά 10W LED και τα  32 LED από τον STEVE.

 

Φωτογραφίες σε άρθρο που θα ανοίξω τον επόμενο μήνα που θα έχω και χρόνο να αφιερώσω!

 

Πάμε λοιπόν

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)
19 minutes ago, elatos said:

Κι εγώ χθες το μεσημέρι παρέλαβα όλο το υπόλοιπο υλικό.

Μεγαλύτερα τροφοδοτικά, Λευκά 10W LED και τα  32 LED από τον STEVE.

 

Φωτογραφίες σε άρθρο που θα ανοίξω τον επόμενο μήνα που θα έχω και χρόνο να αφιερώσω!

 

Πάμε λοιπόν

Όταν λές μεγαλύτερα τροφοδοτικά;;;;;

Απο τον Steve ήρθαν όλα κομπλέ τί πλήρωσες τελωνείο;;;;

Έγινε επεξεργασία - Aquadominus

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Aquadominus said:

Όταν λές μεγαλύτερα τροφοδοτικά;;;;;

Απο τον Steve ήρθαν όλα κομπλέ τί πλήρωσες τελωνείο;;;;

Μιλάω για την σειρά LRS-200 που δεν βγαίνει εκτός Βόρειας Αμερικής.

 

Όλα ήρθαν μέσα στις βαλίτσες του αδελφού μου.

Αλλά πλήρωσα τελωνείο από ΗΠΑ σε Καναδά 36€ περίπου για κάθε δέμα.

Δε νομίζω να υπάρχει θέμα όμως, είναι τόσο μικρό το πακέτο με τα LED που πρέπει να είναι υποψιασμένοι οι δικοί μας τελωνειακοί για το κόστος του πακέτου.

 

Πλήρωσε για ταχύτερη αποστολή, βάλε και ασφάλεια δέματος (σχετικά μικρό κόστος) και δεν χρειάζεται να ανησυχείς.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από AgMa
      Μιας και βλέπω ότι υπάρχουν μερικοί arduinάδες εδώ @Aquadominus, @elatos θα παρουσιάσω και εγώ τον δικό μου controller βασισμένο στον γνωστό πλέον κώδικα iAqua, αλλαγμένο αρκετά ώστε να είναι σύμφωνα με τις ανάγκες μου, μιας και βρήκα αρκετές λειτουργίες άχρηστες για εμένα προσωπικά.
      Οφείλω να πω ότι σε αρκετά πράγματα είχα βοήθεια από τον @dkatsariotis πολλάκις, ίσως και μερικά να μην τα είχα καταφέρει χωρίς την βοήθειά του.
       
      Οι αλλαγές που έχουν γίνει:
      Προσθήκη αισθητήριου θερμοκρασίας βαρελιού προετοιμασίας. Πλέον βλέπω και ελέγχω την θερμοκρασία στο βαρέλι και σταμάτησα να έχω κρεμασμένο το θερμόμετρο στην πάνω μεριά του βαρελιού . Προσθήκη κώδικα για αυτόματη ενεργοποίηση των ανεμιστήρων ψύξης όταν η θερμοκρασία ανέβει κατά 0.3 βαθμούς και απενεργοποίησή τους όταν κατέβει πάλι στην επιθυμητή θερμοκρασία (όπως ακριβώς γίνεται με τον stc1000). Προσθήκη κώδικα που να διαχειρίζεται μέσω προγράμματος (schedule) 2 ρελέ, υπεύθυνα για την διαχείριση του κυκλοφορητή και του θερμοστάτη βαρελιού προετοιμασίας. Συγκεκριμένα σε εμένα ο κυκλοφορητής του βαρελιού κλείνει αυτόματα κάθε βράδυ στις 00:00, όπου λόγω πλήρους ησυχίας με ενοχλούσε το βουητό του συντονισμού που έκανε και ανοίγει πάλι στις 08:00.
      Επιπλέον όταν ο κώδικας διαπιστώσει ότι η ημέρα είναι Κυριακή (δηλαδή ημέρα αλλαγής νερού), ενεργοποιεί τον θερμοστάτη να διατηρεί την θερμοκρασία του βαρελιού στην ρυθμισμένη θερμοκρασία, ίδια με του ενυδρείου δηλαδή. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομώ ενέργεια, αφού δεν δουλεύει όλη την εβδομάδα ο θερμοστάτης άσκοπα μόνο και μόνο για το λίγο νερό που θα χρειαστεί αναπλήρωση λόγω εξάτμισης. Αν βέβαια μεσοβδόμαδα χρειαστεί να κάνω αλλαγή, ενεργοποιώ χειροκίνητα τον θερμοστάτη, ο οποίος θα δουλέψει μέχρι την επιθυμητή θερμοκρασία και μετά θα κλείσει πάλι.
      Κατάργηση κώδικα σε οτιδήποτε έχει σχέση με φωτισμό Led, μιας και εγώ είμαι υπέρ των Τ5. Με αυτό τον τρόπο ελάφρυνε αρκετά ο κώδικας, αφού πλέον μου αρκεί μια αφόπλιση-όπλιση του ρελέ ώστε απλά να πάρουν ρεύμα τα ballast. Κατάργηση κώδικα στην επιλογή εμφάνισης και υπολογισμού θερμοκρασίας σε F (Fahrenheit) που χρησιμοποιούν στο εξωτερικό. Κατάργηση κώδικα διαχείρισης ηλεκτροβάνας co2 (δεν έχω). Στην λειτουργία ταΐσματος, αφαίρεσα την επιλογή να κλείσουμε όποια συσκευή θέλουμε την ώρα ταΐσματος και άφησα σαν μοναδικές επιλογές το φίλτρο και τον κυκλοφορητή. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να μπορείς να κλείνεις πχ. τον φωτισμό, την ψύξη, την θέρμανση κτλ. για τα 2 λεπτά που θα ταΐσεις. Αρκούν αυτά που θα ανακατέψουν την τροφή. Ρύθμιση ημερομηνίας ώστε να είναι σύμφωνη με τα ελληνικά δεδομένα, δηλαδή ΗΗ/ΜΜ/ΕΕΕΕ αντί ΜΜ/ΗΗ/ΕΕΕΕ. Στην τελευταία έκδοση του iAqua, είχαν καταργήσει την αυτόματη φωτεινότητα επειδή σε αρκετούς δεν δούλευε σωστά. Ξαναμπήκε η λειτουργία αυτή. Είναι θέμα σωστής επιλογής εξαρτημάτων απλά. Αυτά, αν θυμηθώ και άλλα θα τα αναφέρω στην πορεία.
       
      Ξεκινάμε με φωτογραφικό υλικό.
       
      Αισθητήριο θερμοκρασίας και φλοτέρ στο βαρέλι προετοιμασίας:
       

       
      (Offtopic) Diy πορτάκι στο καπάκι βαρελιού, ώστε να συμπληρώνω με τα απαραίτητα άλατα πριν την αλλαγή, μιας και χρησιμοποιώ 100% όσμωση:
       

       
      H έναρξη της κατασκευής:
       
      Diy καλωδιοταινία οθόνης (όσο μικρότερη τόσο καλύτερα):
       

       

       
      Κόλληση 36πινου στο breadboard, ώστε πάνω εκεί να κουμπώνει η καλωδιοταινία:
       

       

       

       
      RTC για ρολόι:
       

       

       
      Τα mosfet για τις 3 αντλίες λίπανσης:
       

       

       
      Σάντουιτς με το tft shield της οθόνης:
       

       
      Και το πρώτο μπουτάρισμα με τον κώδικα πριν παραμετροποιηθεί:
       

       
      Ο κώδικας όπως είναι τώρα (το schedule δεν έμεινε τελικά, ξαναμπήκε το feeding όπως ήταν):
       

       
      Οι αλλαγές στο μενού power, όπου διαχειρίζεσαι το κάθε ρελέ χωριστά.
      Πριν:
       

       
      Και τώρα:
       

       
      Το κουτί με τα ρελέ:
       

       

       

       

       

       

       
      Το κουτί του arduino:
       

       

       

       

       
      Αντλίες λίπανσης:
       

       

       
      Και εδώ όλα τα περιφερειακά συνδεδεμένα:
       

       
       
       
      ΥΛΙΚΑ:
      Κολλητήρι
      Τροφοδοτικό 12v 1Α για τις αντλίες λίπανσης και ένα πολυπακ ρυθμισμένο στα 7v να τροφοδοτεί τον arduino, από κατάστημα της γειτονιάς, ~10 ευρώ και τα δύο.
      Arduino mega 2560 r3
      Αντλίες λίπανσης
      RTC
      Ρελέ
      Διάφορες αντιστάσεις
      Γωνιακά pin
      Καλώδια αρσενικά-θηλυκά και αρσενικά-αρσενικά για δοκιμές
      Breadboard
      Φωτοαντιστάσεις για αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας οθόνης
      Τρανζίστορ για ρύθμιση φωτεινότητας οθόνης
      Κονέκτορες για το prototype board
      Αισθητήριο θερμοκρασίας DS18B20
      Mosfet για τις αντλίες λίπανσης
      Δίοδοι για τις αντλίες λίπανσης
      Διαμοιραστής ρεύματος ή όπως θέλετε πείτε το 
      Οθόνη 3.2" με υποδοχή sd και tft shield. Εδώ δώστε λίγη προσοχή!
      Αν πάρετε οθόνη που χρησιμοποιεί τον ili9341 controller, τότε θα πάρετε και αυτό το tft shield.
      Αν πάρετε οθόνη που χρησιμοποιεί τον ssd1289 controller, τότε θα πάρετε και αυτό το tft shield. Έχασα αρκετό χρόνο και χρήμα να μάθω γιατί δεν συνεργάζονταν αυτά εναλλάξ.
       
      ΚΟΣΤΟΣ:
      ~90 ευρώ με 3 αντλίες λίπανσης, χωρίς το κόστος για το κολλητήρι, όπου οι επιλογές ποικίλουν.
       
      Έννοιες:
      Prototype board: κενή πλακέτα στην οποία μπορούμε να κολλήσουμε ότι θέλουμε στο τέλος όλων των δοκιμών. Εκεί πάνω δηλαδή θα πάρει μορφή όλο το έργο.
      RTC (real time clock): ρολόι για να μην χάνει ο arduino την ώρα σε διακοπές ρεύματος
      Tft shield: πλακέτα που μας βοηθάει να συνδέσουμε την οθόνη μας πάνω στον arduino, χωρίς να μπλέκουμε με ξεχωριστά καλώδια και αντιστάσεις ώστε να την ρίξουμε στα 3.3v που θέλει για να δουλέψει απ' τα 5v που δίνει ο arduino.
      Breadboard: πλακέτα με την οποία μπορούμε να κάνουμε προσωρινές δοκιμές με την βοήθεια των καλωδίων dupont που πήραμε.
      Πως λειτουργεί:
      Αν παρατηρήσετε, στις 2 άκρες αριστερά και δεξιά έχει 2 συνεχόμενες γραμμές, μία κόκκινη και μια μπλε (οι οποίες δείχνουν και την πολικότητα).
      Τώρα, αν εμείς πχ. βάλουμε με ένα 12βολτο τροφοδοτικό τα 2 του καλώδια σε οποιοδήποτε σημείο των γραμμών αυτών (εννοείται προσοχή στην πολικότητα) τότε ό,τι συνδέσουμε στην ίδια ευθεία θα δουλεύει έτσι. Δηλαδή είτε θα παίρνει +12v είτε -.
       
      Συμβουλές:
      Κολλητήρι: προτιμήστε σταθμό κόλλησης, θα σας βολέψει και λόγω της ρύθμισης θερμοκρασίας, αλλά και επειδή θα μπορείτε γρήγορα να στερεώνετε το κολλητήρι
      RTC: Αποφύγετε τον ds1307, επηρεάζεται απ' την θερμοκρασία περιβάλλοντος και μπορεί να φτάσει και 5 λεπτά +- διαφορά κάθε μήνα. Επιπλέον προτιμήστε μπαταρία lir2032, είναι επαναφορτιζόμενη. Αν βάλετε την κλασσική cr2032 ναι μεν θα δουλέψει, αλλά επειδή θα προσπαθεί να την φορτίσει και δεν θα είναι επαναφορτιζόμενη μπορεί να σκάσει. Εδώ στο 1:56 η μετατροπή ώστε να μην φορτίζει.
      Ρελέ: Μην προτιμήσετε τα ssr (solid state relay), δεν μου άντεξαν πολύ. Ίσως βέβαια να έφταιγε και το συγκεκριμένο.
    • Από Leonardo_10
      Καλησπέρα σας,
       
      ανοίγω αυτό το θέμα, γιατί ίσως υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να ελένξουμε μερικές αν όχι όλες τις συσκευές μας που αφορούν το ενυδρείο, με έναν μικροελεγκτή. 
       
      Απο την στιγμή που ξεκίνησα να ασχολούμε με τα ενυδρεία, σαν νέος στον χώρο σας, παρατήρησα οτι χρειάζονται πολλές συσκευές που πρέπει να ανοίγουν ή να κλείνουν ανα περιόδους. 
       
      Αυτό μέχρι στιγμής εγώ το κάνω χειροκίνητα, και δεν με ενοχλεί καθόλου. Αλλά σκέφτομαι έτσι για το μεράκι να μπορέσω να φτιάξω ενα σύστημα που να ελέχγει τα περιφεριακά ηλεκτρονικά συστήματα. 
       
      Παρακάτω σχεδιάζω μια ηλεκτρονική πλακέτα με έναν μικροελεγκτή της Microchip, και συγκεκριμένα τον PIC18F46K22. Διάλεξα τον συγκεκριμένο γιατί έχει πολλές εξόδους και εισόδους, καθώς και μεγάλη χωρητικότητα σε μνήμη, και μπορεί κάλλιστα να προγραμματιστεί και τρέξει στα 64Mhz. Που είναι πολύ γρήγορος για την κατηγορίας του και μπορεί να διαχειριστεί με το παραπάνω απλές εντολές. 
       
      Παρακάτω τα πρώτα σχέδια της πλακέτας, που έχω στείλει προς κατασκευή και τα πρώτα πρωτότυπα για τεστ θα έρθουν σε περίπου ενα μήνα, γιατί η παραγγελία έγινε στην κινα, όπου έχουν το new year eve. 
       
      Πρώτα απο όλα, θα προσπαθήσω να σχεδιάσω
       
      1. ένα απλό φωτιστικό για εφε, με διάφορα led χρώματα που θα είναι για το βράδυ. 
      2. Temperature sensor
      3*. Ph sensor (αυτό είναι πολύ ακριβό πάνω απο 200 ευρώ για να κάνω τα πειράματα άμεσα)
       
      *Το τελευταίο μέρος του Ph με ενδιαφέρει πάρα πολύ, γιατι το prob είναι laboratory use και δεν είναι της τάξης των απλων που βλέπουμε στο εμπόριο. 
       
      Να προσθέσω οτι δεν είμαι προγραμματιστής, και όλο το εγχείρημα γίνεται εμπειρικά και σταδιακά θα ανεβάζω τα αποτελέσματα.
       
      Μέχρι στιγμής σε έχω βάλει σε εφαρμογή μια κατασκευή με 48 smd 0806 UV led, για το βράδυ, και δεν έχει δημιουργησει το παραμικρό πρόβλημα ούτε στα φυτά ούτε στα ψάρια. 



    • Από thedrowningman
      Καλησπέρα Παίδες ..
       
      Είναι 1 χρόνος κ που γνώρισα την παρέα σας κ ακόμα δεν έχω αξιωθεί να παρουσιάσω τίποτα.. όλο κάτι γίνεται ..
       Στα ξεκινήματα μου με τα ενυδρεία χάλασε το ψυγείο μας . Στη φάση εκείνη όλα τα  έβλεπα σε σχέση με ενυδρείο ( ακόμα έτσι τα βλέπω- μήπως έχω πρόβλημα??) σκέφτηκα να το κάνω μια μίνι λιμνούλα στην αυλή μου.. Ξήλωσα τα περιττά  ( μοτέρ, πόρτες κτλ ), σιλικόνιασα τρύπες κ να το. Μετά από μερικούς μήνες το έντυσα με ξύλο. Το ψυγείο αυτό ήταν κ η αφορμή να γνωρίσω το ότι υπάρχουν φόρουμ με εκατοντάδες συμπαράλυτους- ψαροκαμένους έτοιμους  να βοηθήσουν (πχ Rastaman κ όχι μόνο) αλλά κ με τόσες γνώσεις κ εμπειρίες. Η θερμοκρασία έπεφτε κ φοβόμουνα μη πάθουν κάτι τα ψάρια μου, οπότε κ προσπαθούσα να σετάρω ένα STC.. Ούτε που είχα σκεφτεί ότι το ψυγείο έχει μόνωση κ ότι κρατάει αρκετά την θερμοκρασία του..
       
      Αρχή φόρμας
      Γενική κατηγορία ενυδρείου
      Χρυσοψαράδικο

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ):125x60x50 +- 
      Συνολικά Λίτρα:380 + -
      Sump (λίτρα):

      Οργανισμοί
      Φυτά: Τηλέγραφος , Πόθος, Αυτί του Ελέφαντα ,Ζαχαροκάλαμο
      Ψάρια:5 Fancy Χρυσόψαρα  : 2 Fantail , 1 Veiltail, 1 Oranda Red Cap, 1 Black
      Άλλα είδη: 5-6 Σαλιγκάρια Λαθρεπιβάτες
      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο:
      Πέτρες: Κρύσταλλο- Ποταμιού Ξύλα:
      Άλλα διακοσμητικά :
      Υπόστρωμα: Μαύρο Χαλίκι
      Βυθός:

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 1x 50w Led
      Διάρκεια φωτισμού:8 Ωρες

      Υποστήριξη οργανισμών 
      Φίλτρανση:  2 Εξωτερικά : 1 Aquanova  1200 + 1 Fluval 406
      Θέρμανση/ Ψύξη: -
      Λίπανση:
      Παροχή CO2:
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
      Διατροφή: 2 Φορές την ημέρα


      Παράμετροι
      pH:7,6
      Γενική σκληρότητα (GH):
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):
      Αμμωνία (ΝΗ3):0
      Νιτρώδη (ΝΟ2):0
      Νιτρικά (ΝΟ3):0-20
      Φωσφορικά (PΟ4):
      Μέση Θερμοκρασία (°C):+- 10 τον χειμώνα -- +- 25 καλοκαίρι

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού: 30%  Κάθε 15μέρες+- 
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα:
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης: Τακτικές  Αναπληρώσεις Εξατμισμένου Νερού

      Φωτογραφίες:
       
       
       
       


      Βίντεο:
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       






    • Από adlib
      Είπα οτι θα αντέξω μέχρι να το ολοκληρώσω αλλά δυστυχώς λύγισα..
      Ακολουθεί ιστορία... Πάρ' τε ποπ κορν!
      Έχω μετακομίσει στο εξωτερικό εδώ και κάποιο διάστημα, οπότε η ασχολία μου με τα ενυδρεία έπρεπε να μπει για λίγο στην άκρη.
      Τον τελευταίο καιρό βέβαια άρχισα δειλά δειλά να ψάχνω για καμιά γυάλα να ψιλοαρχίσω να το "βρέχω"... 
      Πριν μερικές βδομάδες και ενώ ήμουν έτοιμος να παραγγείλω επιτέλους το ενυδρείο που ήθελα, οι φίλοι μου στα γενέθλια μου, μου κάναν δώρο(μαντέψτε)..... ΕΝΥΔΡΕΙΟ!!!
      Και ενώ σαν δώρο και σκέψη ήταν τέλειο, δυστυχώς το ενυδρείο φώναζε από μακρυά οτι δεν το διάλεξε κάποιος που "ξέρει" από ενυδρεία. 
       
      60 λίτρα(αν και σκόπευα για μεγαλύτερο, δεν με χαλάει), με αερόφιλτρο(λέω θα φάει σούτι, το'χω) και διαστάσεις 47χ30χ60 με το 47 να είναι το ΠΛΑΤΟΣ και το 60 το ΥΨΟΣ!!!!Ο Θεός να μας φυλάει!!!Έξαλλος!!!!!!Φίλοι είστε εσείς?!?!?! Δεν κρατήσατε τίποτα από όοοοοοολα αυτά που έχω πει κατά καιρούς?????
      Τι να το κάνω το όρθιο αγγούρι?????? Αφρικάνος είμαι!! Σοβαρευτείτε λίγο!!  
       
      Μετά από κανά 2-3 μέρες με σκέψεις και παίζοντάς το χαρούμενος μπροστά τους για το δώρο τους, το αποφάσησα!!
      Θα το δω ως challenge και το λιώσω! Θα πάρω αυτη την άχαρη μάζα από πλέξιγκλας και θα το μετατρέψω σε ενυδρείο!!
      Και για να με νοιώσετε καλύτερα, τόση ώρα μιλάω για το biorb life 60(εδώ μπορείτε να κλάψετε άφοβα...θρηνήστε μαζί μου..)

      Και ενώ μου πέρασαν χιλιαδες σκέψεις από το μυαλό(μέχρι να το ξαναγυρίσω στα αλάτια σκέφτηκα Παναγία μου!!), λέω θα το κανω μια Tanganyikάρα να γουστάρουμε!!
      Σε αυτό το θέμα θα δούμε σιγά σιγά το "ταξίδι" μου στο να μετατρέψω αυτό τον έμετο, σε ένα proper ενυδρείο(αν τα καταφέρω ποτε).
       
       
    • Από Aquadominus
      Όπως λέει και ο τίτλος έφτιαξα μια 4απλή δοσομετρική με Magnetic Stirrers η οποία δουλέυει κατευθείαν με το Robotank ή με οποιοδήποτε άλλο Arduino based Controller.
       
      Το κουτί το έφτιαξα απο MDF...

      ανοίχτηκαν τρύπες...

       

       

       

       
      στοκαρίστηκε περάστηκε αρκετά χέρια primer και στο τέλος βάφτηκε μαύρο με σπρέι...
       

       
      μπήκαν και ενδεικτικά λαμπάκια LED...
       

       

       

      και η σύνδεση με καλώδιο UTP...  

       

       

       

       
      Στην συνέχεια άνοιξα τρύπες για να μπουν τα κουμπιά για τα Magnetic Stirrers...
       

       
      συνδέθηκαν οι πλακέτες που μου έστειλε ο Rob με τα μοτέρ και τα κουμπιά μπήκε και ένα βύσμα για τροφοδοσία και σήμα... 
       

       

       

       
      τοποθετήθηκαν οι πλακέτες και τα κουμπιά...

       
      έκοψα γωνιές για να στηρίξω τα μοτέρ...

       

       

       
      Και έτοιμο...
       

       
      Επειδή όμως ο πάτος των μπουκαλιών δεν είναι επίπεδος και δεν κάθονται σωστά τα μαγνητάκια θα φτιάξω από πολυκαρβονικό μια δεξαμενή με 4 θέσεις ακριβώς στις διαστάσεις του κουτιού και θα μπεί μέσα...
    • Από elatos
      Πόσο ευκολότερη γίνεται η καθημερινότητά μας και η ενασχόληση με το hobby όταν προσθέτουμε μερικούς αυτοματισμούς!!
       
      Υποθέτω πως συμφωνούμε όλοι με τη χρήση χρονοδιακοπτών για το άναμμα και σβήσιμο των φώτων και θαρρώ πως αρκετοί έχουν και μία αυτόματη ταΐστρα.
      Τι γίνεται αν θέλουμε περισσότερους αυτοματισμούς και, συγκεκριμένα, πολλούς αυτοματισμούς. Σε σημείο να θέλεις εγχειρίδιο χρήσης για να τους χρησιμοποιήσεις;
       
      Εκεί θα πάμε με το project που επιχειρώ, το οποίο είναι σε εξέλιξη και έχω μπροστά μου μέλλον μέχρι να το πάω εκεί που έχω φανταστεί.
      Η ιδέα να αυτοματοποιήσω τις περισσότερες εργασίες και ελέγχους στο ενυδρείο ήταν αρχέγονη!
      Η τεχνολογία όμως και οι μικροϋπολογιστές (λέγε με arduino) συμβάλουν στην πραγμάτωση πολλών επιθυμιών.
       
      Ας γίνω συγκεκριμένος:
      α) Επιθυμούσα να έχω επίπεδα φωτισμού ανάλογα (!!) του φυσικού ή κάτι κοντά. Ανατολή, σταδιακή αύξηση του φωτός, μεσουράνημα κ.λπ.
      Διαχείριση του χρώματός του στην κάθε φάση (μήκος κύματος και ένταση), όπως και τις φάσεις της Σελήνης.
      β) Λίπανση σε τακτική βάση
      γ) Αυτόματη Αλλαγή νερού και Αναπλήρωση όποτε είναι απαραίτητο
      δ) Τάισμα
      και πολλούς ακόμη ελέγχους σε θερμαντήρες ή ψυκτικό, pH και διοξείδιο του άνθρακα κ.λπ.
      Κι για όλα τα παραπάνω να μπορώ να τα παρακολουθώ απ' όπου κι αν είμαι.
       
      Η αναζήτησή μου για την κεντρική μονάδα που θα συνδέει περιφερειακές συσκευές και όργανα ακούει στο όνομα Robo-Tank.
       
      Πρώτο έργο προς υλοποίηση ήταν ο φωτισμός και αυτό μεταφράζεται ως LED.
      Ποια LED, πόσα κανάλια, ποσότητα, ποιότητα και που θα στεγαστούν; Εδώ βοήθησε ο μεγάλος γιος που είχε ξεκινήσει νωρίτερα με το αντίστοιχα στήσιμο και λόγω εμπειρίας τα υλικά βρέθηκαν γρήγορα σε πολύ καλές τιμές.
       
      LED από την Αμερική, από δύο διαφορετικούς προμηθευτές. Τα ισχυρά Λευκά των 10 Watt από Digi-Key και τα υπόλοιπα 3 Watt σε μονά ή τριπλά αστέρια από τον Steve.

       

       
      Οι ψύκτρες ταξιδέψαν από το Hong Kong.
       
       
      Την τροφοδοσία τους και τους LDD Driver την εμπιστεύτηκα στην Mean Well.

       
      Τα υλικά συγκεντρώθηκαν στις αρχές του Ιουλίου κι εκεί ξεκίνησε η κατασκευή.
      Οι ανάγκες που ήθελα να καλύψω αναλύθηκαν και αποτυπώθηκαν στο χαρτί. Έγιναν τα σχέδια και αυτά τοποθετήθηκαν πάνω στις ψύκτρες.
       

       

       
      Με ένα μικρό τρυπάνι προσδιόρισα τη θέση τους και ξεκίνησα το κόλλημα με θερμοαγώγιμη κόλλα. (Κόλλα ήθελα και όχι πάστα)


       
      Το πρώτο και εύκολο σκέλος ολοκληρώθηκε!
       

    • Από Ειρήνη Σκλαβούνου
      καλησπέρα σε όλους! Αποφάσισα να φτιάξω βάση και θα ήθελα να μου προτείνετε κάποιο ξυλουργό η αν ασχολείται κάποιος από εδώ να μου πει τι πρέπει να προσέξω κλπ.Το ενυδρείο είναι 120 λίτρα και διαστάσεις 1 μήκος και 30 πλάτος και θελει "ἑιδικη" κατασκευή λόγω περιορισμένου χώρου.
    • Από Antonis K
      Πριν δυο μέρες είχαμε μια μικρή διακοπή ρεύματος. Δυστυχώς μετά την επιστροφή της τάσης ο controller δεν επανήλθε, με αποτέλεσμα στην οθόνη να αναβοσβήνει συνέχεια η παρακάτω ένδειξη και τίποτα άλλο.

      Μπήκε στη θέση του ένας εφεδρικός που είχα και αποφάσισα να μπω στη διαδικασία να τον φτιάξω, μιας και το αναβοσβημα αυτό υποδείκνυε οτι μάλλον κάποιος πυκνωτής είχε "χτυπήσει".
      Για την επισκευή δεν χρειάζονται ιδιαίτερα εργαλεία (Ένα κατσαβιδακι, ένα κοφτακι, ένα κολλητήρι και -προαιρετικά- τρόμπα αναρρόφησης της κόλλησης), ουτε ιδιαιτερες γνωσεις. 
       
      Αρχικά πρέπει να εμφανίσουμε την πλακέτα. 

      Ξεκολλάμε το αυτοκόλλητο μέχρι την ένωση (κόκκινο βέλος), με ένα ψιλό ίσιο κατσαβιδακι ανοίγουμε τα κλιπσακια ( πράσινο βέλος) και στις 2 πλευρές και τραβάμε προς τα έξω.  Η πλακέτα ελευθερωνεται μαζί με την οθόνη.

      Στο κύκλωμα υπάρχουν 4 πυκνωτές. C1-C2-C3-C4. Οι κύριοι ύποπτοι ήταν οι C1 και C2 που είναι στην είσοδο του κυκλώματος.  Έτσι για αρχή θα αλλάζονταν αυτοί. 
      (C1-10μF/400V   C2-47μF/50V)
       
      ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πριν ξεκολλήσουμε κοιτάμε που είναι συνδεδεμένα το + και - του πυκνωτή. Οι συγκεκριμενοι (ηλεκτρολυτικοί) πυκνωτές έχουν πολικότητα και οι καινούριοι θα πρέπει να μπουν ομοίως. Η πολικότητα φαίνεται πάνω στους πυκνωτές με ένα - στο ένα άκρο.

      Προσεχτικά με το κολλητήρι ζεσταίνουμε μια μια τις επαφές και τραβάμε το εξάρτημα μέχρι να φύγει. Εδω θα βοηθούσε η τρόμπα αναρρόφησης άλλα δεν είναι 100% απαραίτητη.
       

      Βάζουμε τον καινούριο πυκνωτή (αφού έχουμε διπλοτσεκαρει την πολικότητα) και κολλάμε. Στη συνέχεια κόβουμε τα ποδαράκια που περισσεύουν.
       
      Στη συγκεκριμένη περίπτωση έγινε δοκιμή αλλαζοντας τον C1 , χωρίς επιτυχία οπότε αλλάχτηκε και ο C2.    Και...........

       
       
      Μία άλλη κλασική βλάβη στους συγκεκριμενους controllers, είναι να μην δίνουν εντολή σε θερμαντήρα η οτι άλλο είναι συνδεμενο πάνω τους ενώ δείχνουν να δουλεύουν καλά. Σε αυτή την περίπτωση το πιθανότερο είναι να φταίει κάποιο  ρελε (μπλε εξαρτήματα που φαίνονται σαν Κ1 και Κ2)
      Αλλάζοντας αυτό που έχει χαλάσει με ενα αντίστοιχο με τον ίδιο τρόπο, πιθανότατα το πρόβλημα να διορθωθεί. 
       
      Τελος, η πιο συνηθισμένη βλάβη είναι να βλέπουμε τρέλες ενδείξεις στην οθόνη, με την θερμοκρασία να ανεβοκατεβαινει συνέχεια. Σε αυτή την περίπτωση αλλάζουμε το αισθητήριο. Για τους συγκεκριμενους controllers ζητάμε : Thermistor NTC 10KΩ PVC (και οχι INOX)
       
       
       
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης