Jump to content

Recommended Posts

Καλημέρα σε όλους! Διαθέτω ενυδρείο με θαλασσινό νερό. Το ενυδρείο εσωτερικά είναι καθαρό και υπάρχει επίσης φίλτρο. Παρόλο που προσθέτω συνεχώς θαλασσινό νερό, το νερό γίνεται θολό και το εσωτερικό του ενυδρείου δυσδιάκριτο. Τι μπορώ να κάνω γι'αυτό;

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάτι γίνεται με την βιολογία σου όταν λες θαλασσινό νερο κατευθείαν απο θάλασσα ?Πόσο καιρό τρέχει το ενυδρείο? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

καλημέρα φίλε μου..μπορείς να μας δώσεις περισσότερες πληροφορίες για το ενυδρείο σου???πόσο καιρό τρέχει,αν φιλοξενεί κάτι από οργανισμούς????δυσδιάκριτο από την θολούρα ή από τις άλγες???

Edited by dano23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι το νερό είναι κατευθείαν από την θάλασσα. Το ενυδρείο τρέχει εδώ και δυο μήνες περίπου. Μέσα στο ενυδρείο υπάρχει ένα χταπόδι και δύο πλακάκια +σκιμερ και φίλτρο. Επίσης, τρέφεται με καβούρια των οποίων τα απομεινάρια μαζεύω στην συνέχεια. Το νερό θολώνει σχετικά γρήγορα, δεν προλαβαίνω να το αλλάζω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανέβασε φωτο.... κάθε ποτέ κανεις αλλαγή ?νερο απο που πέρνεις?τι μετρήσεις έχεις  ειναι πολυ φρέσκο το ενυδρείο σου ιδικά για χταπόδι μέσα στο φίλτρο τι έχεις? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα απλό JBL φίλτρο έχω. Νερό παίρνω από την θάλασσα, αλλάζω περίπου 30% κάθε τρεις μέρες. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να το κάνουμε σωστά δεν στο λέω με κακία να ξέρεις πάνε  ελευθέρωσε το χταπόδι και ότι αλλο έχεις μέσα άδειασε το  και έλα να συζητήσουμε πως μπορεί να γίνει σωστά  .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

δεν γνωρίζω από μεσογειακό για να πω την αλήθεια καθόλου αλλά ελπίζω να το δει κάποιο παιδί που έχει ασχοληθεί για να σε βοηθήσει περισσότερο...

Edited by dano23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημέρα φίλε. 

Πόσα λίτρα είναι το ενυδρείο?

Πόσο μεγάλο χταπόδι είναι?

Ανέβασε φωτο να καταλάβουμε. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 λίτρα, μεσαίου μεγέθους χταπόδι. Σκέφτομαι να προμηθευτώ UV Sterilizer, δεν ξέρω κατά πόσο θα βοηθήσει.

367488284_1.thumb.jpg.ffe3a7b7670c0adebe3dd7df73d18108.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με έχουν συμβουλεύσει επίσης να αλλάζω αρκετά συχνά το νερό διότι είναι κατευθείαν από την θάλασσα. Μια αλλαγή 30% κάθε τρεις μέρες είναι αρκετή;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βράχο έχεις μεσα;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όχι φίλε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος που κρατάς την βιολογια;

Ή είναι μόνο σφουγγάρια στο φιλτρο σου;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όχι, μόνο σφουγγάρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οπότε νομίζω ότι έχουμε εντοπίσει από που ξεκινάει το "προβλημα"..

Οι φίλοι μας οι θαλάσσιοι θα σου πουν τι πρέπει να κάνεις ..

Δεν θα ήθελα να ασχοληθώ εγώ γιατί είναι λίγα τα χρόνια που ασχολουμε με θάλασσα και δεν είναι ο τομέας μου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα σου πω κάποια πραγματάκια που έκανα και εγω κάποτε που είχα χταπόδια σε ενυδρεια και δεν ειχα το παραμικρό πρόβλημα. 

 

Το φίλτρο σου το οποιο σαν απόδοση να ειναι 2-3 φορες των λίτρων σου, να έχει αρχικά μηχανικό φίλτρο, μετά πέτρες/βιόσφαιρες/κεραμικό πορώδες υλικό, ενεργό άνθρακα και τέλος λίγο υαλοβάμβακα.  Το πότε θα τα πλένεις είναι σχετικό, και θα το καταλάβεις μόνος σου.

 

Για το σκιμερ δεν χρειάζεται να προσθέσω κάτι. Νομιζω το κατέχεις.

 

Για το ενυδρείο, χαλίκι θα βάλεις σπασμένο όστρακο - αραγωνίτη 3 δαχτυλα απο τον πάτο. Βράχια με τρύπες κλπ. Μην το παρακάνεις με την τροφή. καλό θα ηταν να το ταίζεις οταν ειναι η ώρα και οχι να κυκλοφορεί η τροφή μέσα, και ας ειναι και ζωντανή πχ καβουρια-ψάρια.  Καθε μέρα όταν έρχεται η ώρα θα ρίχνεις τροφή τόση έτσι ώστε να χορταίνει ελαφρός. Αν πεινάει να ξέρεις κάνει ζημιες και καταστρέφει οτι βρίσκει μέσα στο ενυδρειο. Αν το ταίσεις πολύ, περισσεύουμενες τροφές-πτώματα θα υπάρχουν σε κρυφά σημεία και θα σαπίζουν.

 

Αλλαγές νερού 50% ανα 15 μέρες νομίζω ειναι καλά. 

 

όλα μα ολα τα παραπάνω αν εχεις σωστό στρωμένο ενυδρείο, και σωστά μελετημένο.  

 

Αν δεν το δώ απο κοντά ή σε φώτος δεν μπορώ να προσθέσω κάτι άλλο για να σε συμβουλέψω. 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αντί για uv να βάλεις σίγουρα άνθρακα, ο οποίος θα βοηθήσει στο θέμα της θολούρας. Το χταπόδι λογικό είναι να εκκρίνει και ουσίες που θολώνουν το νερό. Θολούρα στο νερό δημιουργεί και ο υπερπολλαπλασιαμός των βακτηριδίων. Με τόσες συχνές αλλαγές δεν νομίζω να αλλάξει. Εγώ θα έβαζα σίγουρα και μία αεραντλία και θα έκανα αλλαγές κάθε 15 μέρες την ίδια ποσότητα. Σίγουρα χρειάζεσαι και λίγο ακόμα βιολογικό υλικό είτε στο φίλτρο είτε με τούβλα της brightwell μέσα στο ενυδρείο αντί για τα πλακάκια.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Sof Sof's World
      Καλησπέρα! Είχα το ψαράκι μου σε ένα μικρό ενυδρείο 15 λίτρων, αλλά μεγάλωσε πάρα πολύ και έτσι αναγκάστηκα να του πάρω ένα μεγαλύτερο.Η ερώτησή μου είναι η εξής; Τι ψαράκι ή ζωάκι θα μπορούσα να βάλω στο μικρό ενυδρείο;
    • By Aquazone Project Team
      Centropyge bispinosa
       
      Είναι γενικά ένα εύκολο ψάρι, που παρουσιάζει ωστόσο μεγάλη ποικιλία στην ανθεκτικότητά του, βάσει εν μέρει του τόπου και τρόπου συλλογής του. Είναι από τα λιγότερο επιθετικά, αλλά σε μικρότερα ενυδρεία υπάρχει πάντα η περίπτωση να θέλει να επιβάλει την κυριαρχία του. Παρόλο που δεν είναι τόσο επιρρεπές στο να τσιμπολογά κοράλλια και τριδάκνες, η προσθήκη του σε ένα ενυδρείο ύφαλου συνεπάγεται πάντα κάποιο κίνδυνο. Όσο πάντως μεγαλύτερο είναι το ενυδρείο και όσο πιο συχνά το ταΐζετε, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να επιτίθεται σε ασπόνδυλα και να τα πληγώσει ανεπανόρθωτα.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, όπως και με περιττώματα άλλων ψαριών.
       
      Ζει σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 3 μέχρι 60 μέτρα και δημιουργεί χαρέμια που αποτελούνται από ένα αρσενικό και δύο με πέντε θηλυκά. Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα είδη του γένους, δεν αναπαράγεται κοντά στην κορυφή των δομών του υφάλου, προτιμώντας τα χαμηλά, πλούσια σε κοράλλια επίπεδα. Εμφανίζει σημαντική διακύμανση στον χρωματισμό του και αυτό έχει ίσως σχέση με το βάθος και την περιοχή όπου κατοικεί. Έχει παρατηρηθεί πως υβριδίζει με το Centropyge shepardi.
    • By Aquazone Project Team
      Centropyge bicolor
       
      Κάποτε θεωρούνταν ένα πολύ δύσκολο ψάρι κυρίως λόγω της χρήσης κυανίου για την συλλογή του και των προβλημάτων που αυτή δημιουργούσε στην υγεία του. Τα τελευταία όμως χρόνια αυξάνεται όλο και περισσότερο η συλλογή με δίχτυα και τα ποσοστά επιτυχίας έχουν αυξηθεί σημαντικά (αν και ακόμη δεν είναι κατάλληλο ψάρι για το νέο χομπίστα!). Δεν είναι τόσο επιθετικό απέναντι σε άλλα ψάρια και μπορούμε να κρατήσουμε δύο σε μεγαλύτερα ενυδρεία, αρκεί να τα τοποθετήσουμε ταυτόχρονα. Παρ’ όλα αυτά, σε μικρότερα ενυδρεία με ήσυχα ψάρια, καλό είναι να εισάγεται τελευταίο. Στο ενυδρείο υφάλου θα τσιμπολογά σκληρά κοράλλια με μεγάλους πολύποδες και τριδάκνες.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, συμπεριλαμβανομένων ζωικών και φυτικών αποβλήτων, βακτηρίων, και άλλων συναφών μικροοργανισμών.
       
      Ζει σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 2 μέχρι 20 μέτρα και είναι συνεσταλμένο είδος, που σπάνια απομακρύνεται από την κρυψώνα του. Απαντάται μόνο ή σε χαρέμια που αποτελούνται συνήθως από δύο με εννέα θηλυκά. Το Centropyge bicolor μοιάζει πολύ με το Centropyge joculator, με τη διαφορά πως το δεύτερο έχει μπλε γύρω από τα μάτια. Μια ιδιαίτερη χρωματική ποικιλία, με λευκό χρώμα στη θέση του κίτρινου, απαντάται στα Νησιά Φίτζι και στον Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο.
    • By Aquazone Project Team
      Centropyge aurantonotus
       
      Είναι ένα ανθεκτικό ψάρι που έχει όμως την τάση να γίνεται επιθετικό, ιδίως σε μικρότερα ενυδρεία (κάτω από 180 λίτρα). Φαίνεται να αποτελεί μικρότερη απειλή για σκληρά και μαλακά κοράλλια σε σχέση με άλλα είδη του γένους του, αλλά καλό θα ήταν να παρακολουθείται σε ένα ενυδρείο υφάλου.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, συμπεριλαμβανομένων ζωικών και φυτικών αποβλήτων, βακτηρίων, και άλλων συναφών μικροοργανισμών.
       
      Ζει σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 15 μέχρι 80 μέτρα, σε περιοχές με πυκνή ανάπτυξη άλγης και απαντάται συνήθως σε ομάδες μέχρι δέκα ατόμων. Μοιάζει πολύ με το Centropyge acanthops, αλλά μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε από το ουραίο πτερύγιο που στο C. acanthops είναι διάφανο ή κίτρινο, ενώ στο C. aurantonotus μπλε.
    • By Aquazone Project Team
      Centropyge aurantia
       
      Είναι ένα από τα λιγότερο επιθετικά είδη του γένους και συνήθως “κυριαρχείται” από άλλα ψάρια. Λόγω της συνεσταλμένης του φύσης, το είδος αυτό είναι δύσκολο να πιαστεί χωρίς τη χρήση κυανίου και ως εκ τούτου η ποιότητα των διαθέσιμων ατόμων ποικίλλει σημαντικά. Αν και μερικά άτομα εγκλιματίζονται εύκολα στη ζωή του ενυδρείου και ευδοκιμούν, πολλά πεθαίνουν μέσα σε 2 με 4 μήνες, πιθανώς λόγω της ζημίας που προκύπτει από την έκθεσή τους στο κυάνιο. Στο ενυδρείο υφάλου θα τσιμπολογά κοράλλια τόσο με μεγάλους όσο και με μικρούς πολύποδες.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, συμπεριλαμβανομένων ζωικών και φυτικών αποβλήτων, βακτηρίων, και άλλων συναφών μικροοργανισμών.
       
      Ζει σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 3 μέχρι 60 μέτρα, και λόγω της συνεσταλμένης του φύσης απαντάται σπάνια, αφού συνήθως περνά τον περισσότερο χρόνο του βαθιά σε ρωγμές στον ύφαλο ή ανάμεσα στα κλαδιά κοραλλιών.
    • By Aquazone Project Team
      Centropyge argi
       
      Είναι ένα ανθεκτικό ψάρι που έχει όμως την τάση να γίνεται επιθετικό, ιδίως σε μικρότερα ενυδρεία (κάτω των 180 λίτρων). Μπορεί να τοποθετηθεί ένα ζευγάρι ή μερικά θηλυκά μαζί, αρκεί να εισαχθούν ταυτόχρονα στο ενυδρείο. Δύο αρσενικά όμως θα τσακωθούν μέχρι ένα από τα δύο να πεθάνει! Παρόλο που συνήθως δεν ενοχλεί τα περισσότερα σκληρά κοράλλια, αποτελεί πιθανή απειλή για τα είδη που έχουν μεγάλους πολύποδες και περιστασιακά θα ενοχλεί ορισμένα μαλακά κοράλλια (π.χ. Clavularia, Anthelia, Xenia). Ορισμένα άτομα τρώνε επίσης νεκρωτικό ιστό κοραλλιών και ανεμώνων.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες (π.χ. Cladophora και Enteromorpha) και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, συμπεριλαμβανομένων ζωικών και φυτικών αποβλήτων, κυανοβακτηρίων (π.χ. Lyngbya), και άλλων συναφών μικροοργανισμών. Προσλαμβάνει επίσης σημαντική ποσότητα λεπτόκοκκης άμμου.
       
      Ζει σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 5 μέχρι 30 μέτρα, σε περιοχές με πυκνή ανάπτυξη άλγης. Απαντάται συνήθως σε ομάδες που αποτελούνται από ένα αρσενικό, ένα με τρία θηλυκά και μερικά ανήλικα. Υβριδίζει με το Centropyge acanthops.
    • By Aquazone Project Team
      Centropyge acanthops
       
      Είναι ένα ανθεκτικό ψάρι που έχει όμως την τάση να γίνεται επιθετικό, ιδίως σε μικρότερα ενυδρεία (κάτω από 180 λίτρα). Παρόλο που συνήθως δεν ενοχλεί τα περισσότερα σκληρά κοράλλια, αποτελεί πιθανή απειλή για τα είδη που έχουν μεγάλους πολύποδες και περιστασιακά θα ενοχλεί μαλακά κοράλλια, ανεμώνες και ζωανθίδες.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, συμπεριλαμβανομένων ζωικών και φυτικών αποβλήτων, βακτηρίων, και άλλων συναφών μικροοργανισμών.
       
      Ζει σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 8 μέχρι 40 μέτρα, σε περιοχές με πυκνή ανάπτυξη άλγης και απαντάται συνήθως σε ομάδες μέχρι δέκα ατόμων. Μοιάζει πολύ με το Centropyge aurantonotus, αλλά μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε από το ουραίο πτερύγιο που στο C. acanthops είναι διάφανο ή κίτρινο, ενώ στο C. aurantonotus μπλε. Υβριδίζει με το Centropyge argi.
×