Jump to content

Recommended Posts

Αυτο το κείμενο το ετοιμάζω για να μπει σαν άρθρο εδώ εφ όσον εγκριθεί απο την aquazone team και διορθωθεί απο τη συντακτική ομάδα .
Εχει δουλειά ακόμα .
Και απο εμένα .
Λόγω του οτι δεν εχω το χρόνο να το ολοκληρώσω , (και βλέπω εδω απο τους αρχάριους ενα δικαιολογημένο άγχος για το στρώσιμο )είπα να το βγάλω εδώ ως έχει διότι μέχρι να με περιμένουν οι αρχάριοι να το ετοιμάσω , θα έχουν γίνει έμπειροι . :D
Παρακαλώ πολύ να γράφουν εδώ μόνο οι αρχάριοι που θα ακολουθήσουν τη μέθοδο για να δούμε κατά πόσο είναι κατανοητό από αυτούς και εάν πράγματι τους διευκολύνει .
Το κείμενο αυτό είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων που έγιναν εδώ http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=12982
και προσωπικής εμπειρίας .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η μέθοδος που χρησιμοποιώ εγώ για το στρώσιμο των ενυδρείων γλυκού νερού και που νομίζω ότι είναι ποιο εύκολη για τους αρχάριους (σύμφωνα με την εμπειρία μου). Εχει το μειονέκτημα ότι δεν γνωρίζω κατά πόσο μπορεί να στρεσάρονται τα ψάρια .

Εκ του αποτελέσματος όμως βλέπουμε ότι δεν έχουμε απώλειες .

Η μέθοδος προϋποθέτει ότι θα χρησιμοποιηθούν ζωντανά βακτήρια που πωλούνται στην αγορά .Η δε δοσολογία είναι ανάλογα ποιο σκεύασμα θα χρησιμοποιήσουμε και πάμε πάντα σύμφωνα με τη συνιστώμενη δόση που αναγράφεται , ο λόγος που τα χρησιμοποιούμε είναι για να κρατηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα η αμμωνία και ΝΟ2.

Κάτι πολύ σημαντικό είναι το τάισμα .

Η ποσότητα που δίνουμε στα ψαράκια μας να φάνε , είναι τόση όση θα καταναλωθεί σε 1 λεπτό , προσοχή εδώ μιλάμε για όλη τη ποσότητα να έχει καταναλωθεί ακόμα και αυτή που τυχόν μας έχει πέσει στο πυθμένα του ενυδρείου .

Η δε συχνότητα είναι από 3 φορές την ημέρα και περισσότερες .

Η διαφορά στα νέα ενυδρεία που βρίσκονται στη διαδικασία του στρωσίματος είναι να ταΐζουμε κάθε 3 ημέρες από μια φορά την ημέρα για όλο το χρονικό διάστημα των 40 ημερών που κρατά ο κύκλος του αζώτου .

Ερχόμαστε τώρα στο δύσκολο κομμάτι που είναι τα ψάρια .

Αυτό το σημείο ουσιαστικά θέλει εμπειρία κάτι το οποίο δεν υπάρχει εφ όσον απευθύνομε σε νέους χομπιστες .

Θα προσπαθήσω όσο μπορώ να δώσω ένα γενικό (και απλόwink.gifκανόνα που χρησιμοποιώ εγώ .

Κατ αρχήν ξεκινάμε από τον αριθμό των ψαριών που χωράει ένα ενυδρείο από όταν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του στρωσίματος .

Προσωπικά πιστεύω ότι χρειάζονται 3 μήνες περίπου για να θεωρήσω ένα ενυδρείο ότι είναι έτοιμο εφ όσον δεν έχουμε χρησιμοποίηση σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα θεραπευτικά σκευάσματα .

Ο αριθμός όμως τον ψαριών εξαρτάτε εκτός από τον όγκο του νερού και από τα βιολογικά υλικά που υπάρχουν για να επεξεργάζονται τα απόβλητα των ψαριών καθώς επίσης και από την εμπειρία του κάθε ενός .

Για να μπορέσουμε όμως να βγάλουμε άκρη (αρχίζουν να παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες ) θα πάρουμε σαν μέτρο τα ενυδρεία που δίνουν οι εταιρίες σαν κομπλέ (ότι τα περιέχουν όλα και είναι έτοιμα να δεχτούν ψάρια ) .

Ως συνήθως τα τυποποιημένα ενυδρεία στην αγορά παίρνουν την ονομασία τους από το μήκος τις οθόνης .

Έτσι έχουμε τα 50 άρια , 60 άρια , 80 , άρια 100 άρια κ.ο.κ.

Περίπου αντίστοιχα έχουμε και τα λίτρα τους 45 , 60 , 100 , 180 λίτρα περίπου .

Έτσι λοιπόν σε 50 αρι ενυδρείο 4-5 ψάρια , 60 αρι 6-7 ψάρια , 80 αρι 8-10 ψάρια , 100 αρι 14-16 ψάρια μέσου μεγέθους .

Ο αριθμός όμως των ψαριών που αναφέρω έχει σχέση και με το μήκος τους και με το μέγεθος που παίρνουν όταν ενηλικιωθούν .

Αρα αναφέρομε σε ψάρια 2-6 εκ. (μέσου μεγέθους) που δεν θα γίνουν μεγαλύτερα από 8-10 εκ. στη τελική τους μορφή , διότι αυτά τα ενυδρεία δεν πρέπει να κρατήσουν μεγαλύτερα μεγέθη .

Σε γενικές γραμμές η τοποθέτηση των ψαριών γίνεται ανά 10 ημέρες 1/8 των ψαριών που αντέχει το ενυδρείο στη τελική του .

Επειδή όμως στα μικρά ενυδρεία δεν μπορούμε να βάλουμε ψάρι ανά 10ημερο θα πρέπει να κάνουμε τροποποίηση στο χρόνο και να πάμε στις 15 ημέρες .

Η δε αρχή γίνεται ανάλογα με το σκεύασμα που θα χρησιμοποιήσουμε (πότε δηλαδή μας συστήνει να βάλουμε το πρώτο ψάρι ο παρασκευαστής των ζωντανών βακτηρίων ).

Από τη 10η ημέρα και για την υπόλοιπη διάρκεια του στρωσίματος καλό είναι να κάνουμε χρήση 2 τεστ .

Αμμωνίας και ΝΟ2 ούτως ώστε να ελέγξουμε τις μεταβολές .

Σε περίπτωση κάποιου λάθους στους χειρισμούς που έχουμε περιγράψει παραπάνω το αποτέλεσμα θα είναι να δούμε υψηλές ενδείξεις στα τεστ που θα κάνουμε , σε αυτή τη περίπτωση θα χρειαστεί να κάνουμε γενναίες αλλαγές νερού που μπορεί να φτάσουν τα 4/5 του όγκου του ενυδρείου . Σε αυτή τη περίπτωση προσέχουμε πάρα πολύ να μην έχουμε διακύμανση τις θερμοκρασίας .

Η μέθοδος αυτή έχει δουλευτεί πολύ με ικανοποιητικά αποτελέσματα σε θερμοκρασίες από 25-28 βαθμούς κελσίου ,όσο ποιο χαμηλά είναι η θερμοκρασία τόσο ποιο αργά γίνεται η ανάπτυξη των βακτηρίων άρα και το στρώσιμο διαρκεί περισσότερο.

Για ψάρια κρύου νερού (χρυσόψαρα ) η διαδικασία γίνεται με ποιο αργούς ρυθμούς ως προς το χρόνο τοποθέτησης τους στο ενυδρείο λόγω χαμηλής θερμοκρασίας και μεγέθους των ψαριών .

Εδώ να σημειώσω ότι τα χρυσόψαρα δεν θα πρέπει να μπαίνουν σε τόσο μικρά ενυδρεία και εννοώ ακόμα και το 100αρι .

Το κείμενο αυτό γράφτηκε γι αυτόν που αγόρασε το ενυδρείο του , έβαλε νερό και δεν γνωρίζει τι πρέπει να κάνει .

Σε καμία περίπτωση δεν πειράζουμε το ΡΗ του ενυδρείου διότι βάζουμε έναν παράγοντα ακόμα που δεν έχει αναλυθεί εδώ και επηρεάζει τις παραμέτρους του ενυδρείου .

Επίσης δεν είναι σε καμία περίπτωση για βιοτοπικα ενυδρεία που εκεί χρειάζεται εμπειρία .

Όταν έχουμε ενυδρείο που θέλουμε να έχει και κάποια φυτά ζωντανά ακολουθούμε την ιδία διαδικασία με διαφορά ότι δεν αφήνουμε την θερμοκρασία να ανέβει πάνω από τους 26 βαθμούς .

Προσοχή υπάρχουν ψάρια μικρά σε μέγεθος όπως τα Apistograma τα οποία δεν αντέχουν σε νέα ενυδρεία .

Τέλος σας συμβουλεύω να κάθεστε όσο μπορείτε ποιο πολύ να χαζεύεται και να παρατηρείτε τα ψαράκια σας , αλλά μην τα πειράζετε αφήστε τα στην ησυχία τους μην ανοίγεται το καπάκι συχνά .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάτι πολύ σημαντικό είναι το τάισμα .

Η ποσότητα που δίνουμε στα ψαράκια μας να φάνε , είναι τόση όση θα καταναλωθεί σε 1 λεπτό , προσοχή εδώ μιλάμε για όλη τη ποσότητα να έχει καταναλωθεί ακόμα και αυτή που τυχόν μας έχει πέσει στο πυθμένα του ενυδρείου .

Η δε συχνότητα είναι από 3 φορές την ημέρα και περισσότερες .

Η διαφορά στα νέα ενυδρεία που βρίσκονται στη διαδικασία του στρωσίματος είναι να ταΐζουμε κάθε 3 ημέρες από μια φορά την ημέρα για όλο το χρονικό διάστημα των 40 ημερών που κρατά ο κύκλος του αζώτου .

Οταν ρίχνω την τροφή δεν παραμένει αρκετά (λιγότερο από 30'')στην επιφάνεια με αποτέλεσμα τα 2 μικρά lemon tetra που έχω για αρχή να μην προλαβαίνουν να φάνε.

Στην συνέχεια η τροφή βυθίζεται και μη έχοντας ψάρια βυθού αυτή παραμένει εκεί ανέγγιχτη δημιουργόντας προφανώς προβλήματα.

Τι θα μπορούσα να κάνω σε αυτην την περίπτωση?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνήθως στην αρχή είναι λίγο φοβισμένα και επιφυλακτικά οπότε στη θέση σου θα δοκίμαζα με μικρές ποσότητες για να τις "μυριστούν" και να πλησιάσουν πιο κοντά (μέχρι να συνηθίσουν όπου έρχονται με το που ανοίγεις το καπάκι).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με την τροφή που έχει παραμείνει στο βυθό υπάρχει πρόβλημα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα το 1 λεπτό που έχουμε πει δεν πρέπει να υπάρχει τροφή μέσα στο ενυδρείο μας .

Εαν συμβεί κάτι τέτοιο κατά τη διάρκεια του στρωσίματος είναι οτι χειρότερο μπορεί να συμβεί.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα το 1 λεπτό που έχουμε πει δεν πρέπει να υπάρχει τροφή μέσα στο ενυδρείο μας .

Εαν συμβεί κάτι τέτοιο κατά τη διάρκεια του στρωσίματος είναι οτι χειρότερο μπορεί να συμβεί.

Mπορείς να μου πεις τι ακριβώς συμβαίνει για να μπορέσω να το καταλάβω?

Πρέπει να μπώ από την αρχή στην διαδικασία στρωσίματος?

Ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κουράζω με τις "αρχάριες" ερωτήσεις μου

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mπορείς να μου πεις τι ακριβώς συμβαίνει για να μπορέσω να το καταλάβω?

Πρέπει να μπώ από την αρχή στην διαδικασία στρωσίματος?

Ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κουράζω με τις "αρχάριες" ερωτήσεις μου

Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ τονιζει οτι δεν πρεπει να μεινει τροφη γιατι η τροφη που θα μεινει θα σου ανεβασει

τα επιπεδα της αμμωνιας και θα εχουν προβλημα τα ψαρια σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημερα! Και τι ψαρια μπορουν να χρησιμοποιηθουν για το στρωσιμο του ενυδρείου; 120 lt. εχω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φαντάζομαι οτι θα το κάνεις τροπικό οπότε τα zebra danios θεωρούνται απο την βιβλιογραφία τα κατάλληλα ψαράκια.Επίσης τα tiger barbs εφόσον θέλεις ενα ενυδρείο με πιο επιθετικά ψάρια.

Πιστεύω οτι και Σταμάτης θα συμφωνεί οσον αφορά την επιλογή ψαριών για στρώσιμο.

Φιλικά Σωκράτης :hysterical:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πιστευετε και εσεις οτι πρεπει να κανω στρωσιμο με αμμωνια; Γιατι οι γνωμες διιστανται.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημερα! Και τι ψαρια μπορουν να χρησιμοποιηθουν για το στρωσιμο του ενυδρείου; 120 lt. εχω.

Πιστευετε και εσεις οτι πρεπει να κανω στρωσιμο με αμμωνια; Γιατι οι γνωμες διιστανται.

Διαβασε εδω. http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=12982

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φαντάζομαι οτι θα το κάνεις τροπικό οπότε τα zebra danios θεωρούνται απο την βιβλιογραφία τα κατάλληλα ψαράκια.Επίσης τα tiger barbs εφόσον θέλεις ενα ενυδρείο με πιο επιθετικά ψάρια.

Πιστεύω οτι και Σταμάτης θα συμφωνεί οσον αφορά την επιλογή ψαριών για στρώσιμο.

Φιλικά Σωκράτης :hysterical:

:hysterical:

Πιστευετε και εσεις οτι πρεπει να κανω στρωσιμο με αμμωνια; Γιατι οι γνωμες διιστανται.

Αν ακολουθήσεις αυτή τη μέθοδο μην τη μπλέξεις με άλλες μεθόδους μόνο μπέρδεμα θα έχεις .

Εσυ αποφασίζεις .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα συμφωνησω με τον Σταματη .... και εγω μπερδευτικα ....

Γιατί στο ξεκίνημα μου με την βοήθεια ενός φίλου με μικρή εμπειρία , μάλλον τα εχω κάνει μπάχαλο…

Έχω πάρει ένα 180αρι με σκοπό να το κάνω αφρικανικό και έχουμε βάλει και αμμωνία και μπόλι ( δηλαδή σφουγγάρι στο φίλτρο από το ενυδρείο του ) και βιολογικό υλικό της API

To αποτέλεσμα μετά από μια βδομάδα να έχω…

Nh3-Nh4= 0,05mg/l

Nitrit No2 = 2 mg/l

Nitrat No3 =100mg/l

Ειλικρινά δεν ξέρω πως να προχωρήσω μάλλον θα ακολουθήσω τη συμβουλή του petshop να το αδειάσω και να το ξαναστησω μονο με βιολογικό υλικό και στην τρίτη μέρα ένα ψάρι...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρίσκομαι και εγώ στη διαδικασία προετοιμασίας του στησίματος ενός μικρού ενυδρείου (γύρω στα 20 λίτρα), το οποίο θα φιλοξενήσει ένα μονομάχο. Σκέφτομαι να ακολουθήσω στη διαδικασία στρωσίματος το σκεύασμα της SERA.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται, τα πρώτα ψάρια τοποθετούνται στο ενυδρείο την 2η μέρα αν δεν κάνω λάθος. Να υποθέσω ότι στη περίπτωση του ενός ψαριού (ένας μονομάχος) θα μπει επίσης την 2η μέρα?

Επίσης πιστεύετε ότι πέραν των οδηγιών θα πρέπει να προσεχθεί και κάτι άλλο?

Ευχαριστώ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μαρεσει η προσπαθεια σου Σταματη,ως τωρα δεν εχεις συλεξει αρκετες πληροφοριες

για να ξεκινησεις τοτο αρθρο σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γειά σας.Έχω μια απορία σχετικά με ένα ενυδρείο.Ο αδερφός μου πήρε ένα ενυδρείο στις 4 μαίου.Άρχισε να το στρώνει με βακτήρια και έβαζε και αντιχλώριο.Το είχε για 2 βδομάδες να δουλεύει μόνο του με το φίλτρο και μετά έβαλε 3 καρδινάλιους tetra.Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που πρόσθεσε αλλα 2 τετρα ίδια απο το ίδιο pet shop.Μετά απο μία βδομάδα όλα τα ψάρια πέθαναν απο ικ.Έκανε τακτικες αλλαγές νερού για να απομακρύνει το ικ.Χρησιμοποιούσε και αλάτι για ενυδρειακή χρήση.Μετά απο 15 μέρεσ πήρε 2 guppy,ένα αρσενικό και ένα θηλυκό.Πήρε επίσης 3 σαλιγκάρια.Η αμμωνία όταν τα έβαλε ήταν 0,1 κοντά.Μετά όμως ψόφησε το πρώτο σαλιγκάρι και έμεινε στο βυθό όλη μέρα,εφ'όσον δεν είχε καταλάβει ότι ήταν ψόφιο.Όταν το έβγαλε λοιπόν έκανε τεστ αμμωνίας και ανέβηκε στο 0,8.Παρ'ολα αυτά,μετά από μία εβδομάδα ψόφησαν και τα αλλα 2 σαλιγκάρια και τώρα έχει τα guppy μόνο.Η αμμωνία είχε πέσει στο 0,3,αλλά απο το τάισμα και τις ακαθαρσίες ανέβηκε πάλι στο 0,8.Φοβόμαστε μήπως ψοφήσουν τα guppy.To ph ήταν 7.6 αλλά όταν έβαλε τα guppy είχε ρήξει απο πρίν αλάτι που κατεβάζει το ph στο 7.0.Μέσα στο ενυδρείο έχει ψεύτικα φυτά και μια καρύδα (κρυψώνα ).Έχει κάποιος κάποια λύση για το κατέβασμα της αμμωνίας;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ξέχασα επίσης να πω ότι το ενυδρείο είναι 54 λίτρα καθαρά.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ξέχασα επίσης να πω ότι το ενυδρείο είναι 54 λίτρα καθαρά.

file taise kathe defteri mera kai xrisimopiise etima baktiridia gia peripou 20 imeres mexri na exis 0 amonia

xoris na prosthesis kanena neo psari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κανε συχνες αλλαγες νερου και μειωσε το ταισμα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σας,

από σήμερα λοιπόν στρώνω το ενυδρείο μου. Γέμισα το ενυδρείο μου με αντιχλωριομένο νερό αφού το είχα αφήσει από περίπου μια ώρα τον κουβά να δράσει. Ξεκίνησα άναψα το φίλτρο (εσωτερικό) και άρχισε να κυκλοφορεί το νερό. Δεν έχω καμία θολούρα προς το παρόν.

Έπειτα από 1 ώρα έβαλα την απαιτούμενη δοσολογία Sera Nitrivec. Στις οδηγίες χρήσης ότι πρέπει να μπεί ψάρι την επόμενη μέρα και να προσθέτω Serα Nitrivec από λίγο κάθε μέρα...Αύριο όμως είναι Κυριακή και επίσης έχω ακούσει 1000 φορές ότι το ενυδρείο θέλει χρόνο να στρωθεί.

Από τη στιγμή που ξεκίνησα με Sera Nitrivec τι να κάνω?..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άκουσε προσεκτικά αυτά που θα σου πω.ΜΗΝ ΒΑΛΕΙ ΨΑΡΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΩΣΙΜΑΤΟΣ!!!Κοίτα τι θα κάνεις:Πρώτα,άνοιξε νέο θέμα στην ίδια κατηγορία λέγοντας πόσα λίτρα είναι το ενυδρείο σου και τι βιολογικό υλικό έχει μέσα το φίλτρο(siporax,substrat pro κτλ.)Ρίχνε την δοσολογία του nitrivec που λέει στις οδηγίες για 10 μέρες και αφού έχει περάσει ένας μήνας από την τελευταία δοσολογία nitrivec,μετράς αμμωνία,νιτρώδη και νιτρικά.Αμμωνία θα μετράς και κατά τη διάρκεια του στρωσίματος και μόλις δεις 0 τότε μετράς νιτρώδη.Αφού και τα νιτρώδη σου δείξουν 0 με τις μέρες θα έχεις ανεβασμενα νιτρικά.Τότε τα μετράς,κάνεις μια αλλαγή 50% και είσαι κομπλε :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και με τι θα τρεφεται ενα μηνα η βιολογια οεο?

ή κανε οτι λενε ακριβως οι οδηγιες ή ακολουθησε αλλο τροπο στρωσιματος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για αυτό ρωτάω...

Αν είναι να μην βάλω ψάρι θα πρέπει να βάλω κάποια πηγή αμμωνίας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και με τι θα τρεφεται ενα μηνα η βιολογια οεο?

ή κανε οτι λενε ακριβως οι οδηγιες ή ακολουθησε αλλο τροπο στρωσιματος.

Μήπως η βιολογία θα τρέφεται με τροφή που θα ρίχνει μέσα;Λέω μηπως.Και επίσης,ποιος είπε ότι οι οδηγίες που δίνουν οι εταιρείες για τα σκευάσματά τους είναι πάντα έγκυρες και αξιόπιστες;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Μάνος123456
      Γειά σας! Όπως λέει και ο τίτλος σκέφτομαι να φτιάξω ένα ενυδρείο με χρυσόψαρα, και θα ήθελα τα φώτα σας σχετικά με κάποια ερωτήματα που έχω όντας αρχάριος. 
       
      Αρχικά, έχω ένα ενυδρείο 260 λίτρα με ενσωματωμένο φίλτρο στην πλάτη (από κατασκευής του), το οποίο έχει δύο δεξαμενές και λειτουργεί με υπερχείλιση. Το ερώτημα σε σχέση με αυτό είναι αν οι δύο δεξαμενές είναι λίγες για τα λίτρα του ενυδρειου,  καθώς έχω παρατηρήσει ότι τα περισσότερα φιλτρα τέτοιου τύπου έχουν τουλάχιστον 3. Επίσης, ποια θα ήταν η κατάλληλη διάταξη των υλικών μέσα σε αυτό;  (ο κυκλοφορητης είναι 1500 λτ/ώρα) 
       
      Ακόμα, επειδή θέλω να βάλω μέσα κάποια φυτά  (anubias, Java fern, vallisneria, echinodorus,  hygrophilia) 
      αναρωτιέμαι αν αρκεί ένα ψιλό μαύρο χαλίκι για υπόστρωμα, πόσα κιλά χρειάζομαι και τι είδους λιπάσματα θα χρειαστώ. Να σημειώσω ότι δεν θυμάμαι τις διαστάσεις του ενυδρειου,  θα τις υπολογισω τις επόμενες μέρες. 
       
      Ένα ακόμα ζήτημα που με απασχολεί είναι αυτό του φωτισμού. Πόσες λάμπες και τι είδους θα χρειαστώ για τις απαιτήσεις των παραπάνω φυτών; 
       
      Τέλος, εάν υπάρχει κάποιος που έχει εμπειρία από φυτεμένα ενυδρεία με χρυσόψαρα, θα ήταν ευπρόσδεκτες ιδέες σχετικές με τη διακόσμηση του ενυδρειου.
       
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 
       
    • Από Rik
      Στρώσιμο νέου ενυδρείου με την προσθήκη τροφής.
       
      Σε αυτή την προσπάθεια μου, επεξήγησης στρωσίματος ενός καινούργιου ενυδρείου θα προσπαθήσω να είμαι συνοπτικός χωρίς να εμβαθύνω ιδιαίτερα σε κάθε περιεχόμενο μια που απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους, και σε κάποιες περιπτώσεις θα κάνω χρήση του υλικού του Aquazone έτσι ώστε να μπορεί να βοηθηθεί άμεσα ο αναγνώστης και να μην χάνεται ψάχνοντας στην απέραντη βιβλιοθήκη του Φόρουμ για τα σχετικά θέματα.

      Η μέθοδος της τροφής είναι η ασφαλέστερη διαδικασία στρωσίματος ενός ενυδρείου, μια που γίνεται χωρίς ζωντανά μέσα στο ενυδρείο και είναι ιδανικός για έναν αρχάριο και όχι μόνο, έτσι ώστε να μην μπλέξει σε περιπέτειες και κινδυνέψουν ή ταλαιπωρηθούν τα ζωντανά του με ανεπανόρθωτες συνέπειες.
      Το μόνο που χρειάζεται κυρίως είναι υπομονή, που έχει τον πρώτο λόγο πολλές φορές στο χόμπι μας.

      Όταν αγοράζουμε ένα καινούργιο ενυδρείο λοιπόν, θα πρέπει να στρωθεί όπως συνηθίζεται να λέγεται στον χώρο των ενυδρειοφιλων, πριν μπει κάποιος ζωντανός οργανισμός, και δηλαδή να ολοκληρωθεί Ο Κύκλος Του Αζώτου



      Εν ολίγοις να αποκτήσει τις κατάλληλες αποικίες βακτηριδίων οι οποίες θα εξουδετερώνουν τα νιτρώδη ΝΟ2 και την βλαβερή αμμωνία ΝΗ3/ΝΗ4 που προέρχονται από την αποσύνθεση των τροφών και τα διάφορα απόβλητα των ψαριών, φυτών, κλπ, μετατρέποντας τα έτσι σε νιτρικά ΝΟ3 που είναι πολύ λιγότερο τοξικά και δημιουργούν κυρίως πρόβλημα μόνο σε μεγάλες συγκεντρώσεις, τα οποία μειώνουμε τακτικά με τις αλλαγές νερού που κάνουμε συνήθως εβδομαδιαίως. Αυτή η εγκατάσταση των βακτηριδίων στο ενυδρείο μας χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα μέχρι να αρχίσει να λειτουργεί κανονικά και διαρκεί συνήθως από 3 έως 5 εβδομάδες, ανάλογα των παραμέτρων του νερού και της θερμοκρασίας που εξελίσσεται η όλη διαδικασία. Δηλαδή μέσο όρο, τον Μήνα.


      Πριν αρχίσουμε όμως την όλη διαδικασία στρωσίματος θα πρέπει να έχουμε τον κατάλληλο πρωτεύοντα εξοπλισμό στην θέση του.

      Εν ολίγοις θα βάλουμε πρώτα το χαλικάκι ή την άμμο για βυθό και την εσωτερική διακόσμηση της αρεσκείας μας μια που η επιφάνεια τους αποικείτε επίσης με βακτηρίδια και βοηθά στο κύριο έργο του φίλτρου έμμεσα. Καλό είναι επίσης να ξεπλύνουμε καλά τα υλικά και ειδικά το υλικό που θα βάλουμε για βυθό μια που ανάλογα την ποιότητα και εταιρία όπου έχουμε πάρει το τάδε χαλικάκι μπορεί να έχει υπερβολική σκόνη με αποτέλεσμα να αργήσει να ξεθολώσει το νερό όταν με το καλό γεμίσουμε το ενυδρείο με νερό.

      Δεύτερων έναν θερμοστάτη ο οποίος βοηθά στην αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και στην επιτάχυνση πολλαπλασιασμού των βακτηρίων μια που όσο ποιο ζεστό νερό θα έχουμε τόσο ποιο γρήγορα αυξάνονται λόγο του ότι αυξάνεται και ο μεταβολισμός τους.
      Συνήθως στην διαδικασία του στρωσίματος 28+ βαθμοί θεωρούνται καλοί και όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος του αζώτου τότε τον επαναφέρουμε στην θερμοκρασία του ζωντανού που θα φιλοξενήσουμε ανάλογα των απαιτήσεων του. Η επιλογή του θερμοστάτη γίνεται βάση των λίτρων του ενυδρείου συνήθως, και δηλαδή, πχ σε 100 λίτρα ενυδρείο, 100 βατ θερμοστάτη.
      Τον τοποθετούμε ή στην ειδική θήκη που υπάρχει στο φίλτρο μας ή εσωτερικά στον χώρο του ενυδρείου σε κάποια γωνία ώστε να μην φαίνεται άμεσα αλλά με καλή κυκλοφορία νερού στην περιοχή έτσι ώστε να βοηθούμε την άμεση αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και δηλαδή πχ, κοντά στην είσοδο ή την έξοδο του φίλτρου μας ή αντικριστά αυτού.

      Τρίτον και κυριότερο θα πρέπει να έχουμε έτοιμο το φίλτρο μας το οποίο στην ουσία είναι η καρδιά του συνολικού συστήματος μας, μια που φιλοξενεί τον κύριο όγκο αποικιών των βακτηριδίων.
      Συνοπτικά να αναφέρω πως έχει δυο κύριες λειτουργίες, πρώτων την μηχανική φιλτρανση για την κατακράτηση των σωματιδίων και δεύτερων την βιολογική φιλτρανση όπου γίνεται η κύρια νιτροποίηση του νερού του ενυδρείου μας από τα βακτηρίδια. Υπάρχει και η χημική φιλτρανση αλλά δεν θα σταθώ περισσότερο σε αυτή μια που δεν είναι απολύτως απαραίτητη άμεσα.
      Αρχίζοντας με την μηχανική φιλτρανση τα κύρια υλικά που κάνουμε χρήση είναι τα σφουγγάρια για τα ποιο χοντρά απόβλητα και το filter wool κοινός το άσπρο μαλλί για τα μικρότερα σωματίδια, ενώ για την βιολογική φιλτρανση κάνουμε χρήση πορώδες κεραμικό υλικό το οποίο βοηθά με την επιφάνεια του στην μεγάλη εγκατάσταση αποικιών βακτηριδίων. Εμπειρικά 1 λίτρο κεραμικού υλικού επαρκή για 100 λίτρα ενυδρείου.
      Τα βρίσκουμε σε διάφορα σχήματα (σαν κοφτό μακαρονάκι, μπίλιες, αστεράκια, άμορφα πετραδάκια, κλπ) και ανάλογα των εταιριών υπόσχονται και ανάλογες επιδόσεις, αλλά ας μην ξεφύγουμε από το όλο θέμα μια που με μια έρευνα περί του θέματος θα βρείτε τις απαντήσεις που θέλετε για τις απαιτήσεις του ενυδρείου σας.
      Κύριος παράγοντας επιλογής φίλτρου είναι ο όγκος του κάδου όπου θα βάλουμε τα υλικά φιλτρανσης και η απόδοση της αντλίας του όπου αναγράφονται τα λίτρα ανά ώρα και τα βατ που καταναλώνει.
      Για τον κάδο του καλό είναι να είναι όσο το δυνατόν ευρύχωρος και τουλάχιστον όχι κάτω από το 5 με 10% των συνολικών λίτρων του ενυδρείου, και η αντλία του να προσφέρει σε όσα λιγότερα βατ περισσότερα λίτρα ανά ώρα για να πετύχουμε μια καλή σχέση μεταξύ απόδοσης και κατανάλωσης ρεύματος, με μια ελάχιστη κυκλοφορία νερού 3 με 4 φορές τα λίτρα του ενυδρείου ανά ώρα.

      Αυτά περί εξοπλισμού σε μια πρώτη γρήγορη ματιά τους θα πρέπει να υπάρχουν για να ενεργοποιήσουμε το ενυδρείο μας.

      Η όλη διαδικασία που θα εξελιχθεί κατά την διάρκεια του στρωσίματος συνοψίζεται στα Βασικά στάδια Κύκλου Αζώτου όπου μπορείτε να καταλάβετε την όλη πορεία εξέλιξης του, αλλά ας δούμε και αναφορικά μια γενική περιγραφή του.
      Έχοντας λοιπόν τον εξοπλισμό μας έτοιμο, γεμίζουμε το ενυδρείο με νερό. Εάν το γεμίζουμε για πρώτη φορά καλό είναι εάν θέλουμε να το αφήσουμε να λειτουργήσει λίγες ώρες στην αρχή και μετά να το αδειάσουμε και να ξαναβάλουμε καθαρό νερό πάλι με αντιχλωριο αυτή την φορά για τα ανάλογα λίτρα του ενυδρείου μας. Με αυτή την πρακτική στην ουσία θα ξεπλυθεί λίγο το ενυδρείο μας μια που τα υλικά είναι καινούργια αλλά αν κρίνεται πως δεν χρειάζεται η δεύτερη αλλαγή νερού, τότε απλά προσθέστε αντιχλωριο. Σε αυτή την φάση θα παρατηρήσετε πολλές μικρές φυσαλίδες στα τοιχώματα των τζαμιών το οποίο είναι οξυγόνο και σιγά σιγά θα φύγουν από μόνες τους κατά τις επόμενες μέρες.

      Κατά το στρώσιμο εμπλέκονται κυρίως 3 παράμετροι, που θα μας καθοδηγούν στο όλο στρώσιμο, και δηλαδή ΝΗ3/ΝΗ4 αμμωνία / αμμώνιο, ΝΟ2 νιτρώδη, και ΝΟ3 νιτρικά.
      Για το ΝΗ3/ΝΗ4 υπάρχουν υγρά τεστ στο εμπόριο ενώ για τα ΝΟ2 και ΝΟ3 υπάρχουν σε υγρά και σε στικακια με τα πρώτα φυσικά να είναι ποιο αξιόπιστα και ακριβής. Αν νομίζουμε ότι το νερό του δικτύου μας μπορεί να εμπεριέχει μια από τις παραπάνω αζωτούχες ενώσεις καλό είναι να κάνουμε ένα τεστ του νερού της βρύσης για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα και ότι οι τιμές είναι μηδενικές. Η χρήση των τεστ θα αρχίσει ουσιαστικά σε καθημερινή βάση με την έναρξη του κύκλου για να καταγράψουμε την εξέλιξη του και για να βλέπουμε που βαδίζουμε και σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε. Μπορούμε βέβαια να μην είμαστε και τόσο τακτική στις μετρήσεις μας και απλά να μετράμε σποραδικά ανά 2, 3 ημέρες, απλά για να ξέρουμε που βαδίζουμε αλλά καλό είναι ειδικά τις τελευταίες μέρες του κύκλου να είμαστε ποιο συνεπείς όπως και να έχει για να σιγουρευτούμε στο τέλος ότι ο κύκλος ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

      Εφόσον έχουμε γεμίσει το ενυδρείο τελικά με νερό και αντιχλωριο και όλες οι τιμές είναι μηδενικές ακόμα, προσθέτουμε τριμμένη τροφή, τα πολύχρωμα φυλλαράκια, κάντε την σαν σκόνη και ρίξτε πάνω κάτω μισο κουταλάκι του γλυκού ανά 100 λίτρα νερού. Η δοσολογία είναι εμπειρική και δεν μας πειράζει εάν πέσει λίγο παραπάνω ή παρακάτω. Πολύ επιλέγουν την τακτική να βάζουν την τροφή μέσα σε δυχτακι έτσι ώστε να μην λερώνουν σε εισαγωγικά το ενυδρείο τους μια που η τροφή θα πιάσει μύκητες κάποια στιγμή αλλά στην ουσία ακόμα και αυτοί είναι μέσα στο πρόγραμμα μια που και οι αποικοδομητικοι μικροοργανισμοί είναι μέρος της όλης βιολογίας του ενυδρείου και θα πρέπει να κάνει την αντιβίωση του κατά κάποιο τρόπο το ενυδρείο μας και σε αυτόν τον τομέα.

      Ο όλος κύκλος μόλις άρχισε λοιπόν, και κατά την διάρκεια του που όπως προαναφέραμε κρατά περίπου στον ένα Μήνα και θα δούμε μια διαδοχική σειρά εξέλιξης των αζωτούχων ενώσεων, που εναλλάσσονται σταδιακά μέχρι να μετράμε στο τέλος του κύκλου μόνο ΝΟ3. Σε αυτή την φάση, μπορούμε να περιμένουμε 2 με 3 ημέρες εφόσον ρίξαμε την τροφή για να ρίξουμε τα βακτήρια μια που χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα για να δημιουργηθεί η αμμωνία ή αλλιώς μπορούμε να ρίξουμε και απευθείας κάποιο σκεύασμα βακτηρίων στην συνιστώμενη δόση του μαζί με την τροφή ακολουθώντας τις οδηγίες του και αρχίζοντας αμέσως την όλη διαδικασία. Αρχικά αυτή την πρώτη εβδομάδα θα αρχίσουμε να μετράμε σταδιακά αμμωνία και μπορεί να κάνει την εμφάνιση της και μια πυκνή θολούρα όπου δεν θα διακρίνουμε σχεδόν τίποτα για 1 έως 4 ημέρες συνήθως. Αυτή δημιουργείτε λόγω της βακτηριακης έξαρσης και ανάλογα των ρύπων που βρίσκονται στο νερό αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας μια που θα εξασθενήσει σταδιακά και το νερό θα γίνει και πάλι διαυγές.

      Με το πέρας των ημερών η αμμωνία θα αρχίσει να φτάνει στα μέγιστα επίπεδα και σε δεύτερη φάση θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνιση τους και τα νιτρώδη ΝΟ2.
      Επίσης συνήθως κατά την δεύτερη εβδομάδα μπορεί να κάνει την εμφάνιση της μια ασπροδιαφανη βλέννα επάνω στις ξύλινες ρίζες που μπορεί να διακοσμεί το ενυδρείο μας ή και σε κάποια μέρη στην επιφάνεια του βυθού μας ή της πλάτης. Δεν είναι κάτι το ανησυχητικό μια που μιλάμε για κάποιον μύκητα ο οποίος κάνοντας τον κύκλο του μερικών ημερών θα αρχίσει να συρρικνώνεται έως να εξαφανιστεί και αυτός πλήρως.

      Κατά την διάρκεια λοιπόν του όλου κύκλου αυτό που πρέπει εμείς μόνο να κάνουμε πρωτίστως είναι υπομονή, να ρίχνουμε βακτήρια ανάλογα των οδηγιών του σκευάσματος και να τρίβουμε τροφουλα ανά 3,4 μέρες. Καλό είναι να υπάρχει καλή ανατάραξη του νερού για μια καλύτερη οξυγόνωση των βακτηρίων, υψηλή θερμοκρασία για να επιταχύνουμε τον μεταβολισμό των βακτηριδίων και δεν αλλάζουμε το νερό μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος πλήρως και δηλαδή όπως προαναφέραμε όταν φτάσουμε να μετράμε μόνο ΝΟ3!

      Εφόσον φτάσουμε τελικός στο τελευταίο στάδιο να μετράμε μόνο ΝΟ3, καλό είναι πριν βάλουμε κάποιο ζωντανό να ξαναρίξουμε τροφή και να περιμένουμε 3 ημέρες για να επιβεβαιώσουμε ότι πλέον δεν κάνουν την εμφάνιση τους τα νιτρώδη ΝΟ2 και ότι έχουμε απλά μόνο αύξηση των νιτρικών ΝΟ3. Σε αυτή την φάση είμαστε έτοιμοι και σίγουροι ότι μπορούμε να αρχίσουμε να φιλοξενούμε κάποιους φίλους μας και αυτό θα γίνει σταδιακά βάζοντας αρχικά μόνο ένα ζεύγος ψαριών και συνεχίζοντας με ποιο πολλά μετά από καμία εβδομάδα. Όσο αφορά κάποια είδη βυθού, όπως γατόψαρα, γαρίδες και σαλιγκάρια καλό είναι να περιμένουμε τουλάχιστον 3 μήνες πριν την εισαγωγή τους μια που ο βυθός θέλει περισσότερο χρόνο για να ωριμάσει και πολλά από αυτά τα ζωντανά είναι ευαίσθητα σε μη ισορροπημένες συνθήκες του νερού και του βυθού.

      Πριν όμως την εισαγωγή κάποιου ζωντανού όπως και να έχει, εφόσον τελειώσει ο κύκλος του Αζώτου θα πρέπει πρώτα να κάνουμε μια γενναία αλλαγή νερου, της τάξεως του 50%.
      Καλό είναι λοιπόν η αλλαγή του νερού να γίνεται με προετοιμασμένο νερό. Και δηλαδή να κάνουμε χρήση κάποιου πλαστικού δοχείου ή πλαστικό βαρελάκι (πχ, αυτό για τις ελιές) το οποίο να μπορεί να εμπεριέχει έστω τα μισά λίτρα του ενυδρείου μας. Εκεί μέσα βάζουμε το νερό της αλλαγής το πολύ δυο, τρεις μέρες πριν και 1 ώρα πριν την αλλαγή προσθέτουμε και το αντιχλωριο. Μια αεραντλία ή κοινή αντλία είναι χρήσιμη επίσης για να μην μένει στάσιμο το νερό και για μια καλύτερη μίξη του αντιχλωριου, συν έναν θερμαντήρα για να προετοιμάζουμε την θερμοκρασία παραπλήσια του ενυδρείου μας μια που τα ψάρια μας είναι ψυχρόαιμα και προσαρμόζονται στην θερμοκρασία του περιβάλλοντος που ζούνε, και υπάρχει κίνδυνος πάντα κάποιου θερμικού σοκ που μπορεί να αποβεί και μοιραίο ή να παρουσιάσουν κάποια αρρώστια σε μια απότομη εναλλαγή της θερμοκρασίας της κάθε αλλαγής νερού.

      Καταλαβαίνω πως για πολλούς το να έχουν ένα βαρελάκι κάπου μέσα στο σπίτι μπορεί να φαντάζει δύσκολο, οπότε στην περίπτωση που κάνουμε την αλλαγή άμεσα από την βρύση, τότε αυτή θα πρέπει να γίνεται σιγά σιγά κατά το γέμισμα του ενυδρείου για να δώσουμε το χρόνο στα ψάρια να προσαρμοστούν στην αυξομείωση της θερμοκρασίας και προσθέτουμε αρχικά το αντιχλωριο που αντιστοιχεί τα λίτρα της αλλαγής. Καλό είναι να αποφεύγουμε την χρήση του θερμοσίφωνα μια που οι χαλκό σωληνώσεις μπορεί να δηλητηριάσουν τα ψάρια μας εάν κάτι δεν πάει καλά.

      Εν τέλη, η μέθοδος στρωσίματος με την προσθήκη τροφής είναι απλή και πάνω από όλα ακίνδυνη για τα ζωντανά μας μια που όταν τα εισάγουμε έχουμε ήδη ένα ενυδρείο με ενεργή βιολογία και έτοιμη να δεχθεί τους ρύπους των ψαριών μας χωρίς κάποια ιδιαίτερη ανωμαλία. Αφήστε λοιπόν την φύση να κάνει το έργο της και το μόνο που χρειάζεται από εμάς είναι λίγο υπομονή αρχικά για να χαρούμε μετά στο έπακρο τα ζωντανά μας. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι στρωσίματος με σκευάσματα 24ωρου αλλά προσωπικά πιστεύω ότι χρειάζονται την ανάλογη εμπειρία, πράγμα το οποίο ένας αρχάριος δεν κατέχει και δεύτερον όπως και να έχει μπορούμε να στρεσάρουμε τα ζωντανά μας και να αρρωστήσουν στο κοντινό μέλλον (σύνδρομο νέου ενυδρείου) με ανεπανόρθωτες συνέπειες.


      Άντε, καλογεμιστα και με τις καλύτερες ευχές!
       
    • Από Kakaos21
      Καλησπερα εχω παρει δωρο custom ενυδρειο 283 λιτρα περιπου και θελω καθοδηγηση πως να το στησω τι καπακι να βαλω απο πανω,τι υποστρωμα να βαλω,φυτα κτλ κτλ, τι φιλτρο,πως να βαλω το CO2 κτλ κτλ.ξεκιναω απο το μηδεν παιδια δεν χρειαζομαι την ενυδριακη σας παιδεια ευχαριστω
    • Από Anna Dragoumanou
      Άρχισα να ψάχνω για ενυδρείο πριν περίπου ένα χρόνο. Κατέληξα σε ένα 65λίτρο της Hailea, με λάμπα φθορίου 24 W. Δεν ξέρω πλέον αν ήταν για το καλύτερο, αλλά ήθελα να φτιάξω μόνη μου το ντεκόρ. Για αυτό και αποφάσισα να το κατασκευάσω με φενιζόλ, τσιμέντο και πολλή σιλικόνη.
      Έφτιαξα το προσχέδιο και μετά από πολλές αλλαγές κατέληξα στο τελικό. Το φίλτρο είναι κρυφό και τοποθετείται πίσω από τον κορμό του δέντρου.
       
      Μετά από 2 μήνες (Σεπτέμβρης - Δεκέμβρης 17) και πάρα πολλές αλλαγές νερού κατάφερα να στρώσω το Ph και πήρα τα πρώτα φυτά: Lilaeopsis brasilliensis (το έφαγαν αργότερα τα κοι ), Ludwigia repens, Anubia Barteri, Aponogeton madagascariensis (το αγαπημένο μου), Echinodorus Tenellus, Cryptocoryne Undulata 'Broad Leaves', ένα μίνι νούφαρο και το φυτό που μεγαλώνει πάνω στο ξύλο, το οποίο δεν μπορώ να βρω ποιο είναι. Το είχα παραγγείλει σαν σπόρο από το ίντερνετ. 
       
      Λειτούργησε για ένα μήνα μόνο με τα φυτά και στη συνέχεια απέκτησα δύο Κόι (μου τα πούλησαν για χρυσόψαρα) και ένα μικροσκοπικό γλυφτη- που δεν ξέρω τι ακριβώς είναι.
       
      Πλέον τα κόι έχουν μετακομίσει, σε ενυδρείο πολύ μεγαλύτερο και καταλληλότερο από το δικό μου και στη θέση τους υπάρχουν 5 γκάπι, 3 αρσενικά και δύο θυληκά από γέννα φίλου μου, μαζί και ένα apple snail και δύο κοινά plec. Σήμερα, έχει 6 μήνες λειτουργίας και πέντε με ψάρια. Όλα καλά προς το παρόν!
       
      Αναμένεται να υπάρξουν έξτρα συγκάτοικοι , ένα κοπαδάκι Endlers και ολοκληρωθήκαμε σαν οικογένεια!


    • Από Dynamite
      Kαλησπερα παιδια , εχω ενα 20lt ενυδρειο με ενα εσωτερικο φιλτρο 300λτ/ωρα και εναν μικρο θερμοστατη που θελω να το χρησιμοποιησω για γαριδαδικο. Εχω και ενα μεγαλυτερο ενυδρειο 110 λτ απο του οποιου μια αναδιαρυθμιση εχω κρατησει το παλιο του υποστρωμα σε ενα κουβα ..ειναι το Complete Substrate της Τετρα και εχω και ενα μαυρο μεσοκοκο χαλικι της Aquael ..Μπορω να το χρησιμοποιησω αυτο για τον βυθο του γαριδαδικου ?(Επειδη θελω να φυτεψω κιολας) Απο φυτα εχω κλαδεματα ντοματιας ,Caroliniana και Εchinodoris Bleheri απο το αλλο ενυδρειο, κανουν για τις γαριδες ? Απο διακοσμιση τι μπορω να βαλω περα απο πετρες ? Βιολογικο υλικο εχω τον ζεολιθο της Haquos στρωμενο απο το ενυδρειο που τρεχει καθως και καινουργιο .. Τελος οι αλλαγες νερου που κανω στο μεγαλο ειναι 30 λτ περιπου μπορω να παρω νερο απο την αλλαγη του μεγαλου και να το βαλω κατευθειαν στο μικρο για να μην χρειαζεται παλι να περιμενω 1 μηνα μεχρι να γινει ο κυκλος? 
       
      Σας ευχαριστω πολυ 
    • Από Dynamite
      Καλησπερα σε ολους 
      Πριν απο ενα μηνα σχεδον ξεκινησα να στηνω ενα παροπλισμενο ενυδρειο (juwel Primo 110) με πολυ μερακι και αγαπη για το χομπυ !!
      Εκανα λοιπον αρκετα χιλιομετρα για να παω να παραλαβω το ενυδρειο που σας ειπα απο εναν ξαδερφο μου συνχομπιστα , το πηγα σπιτι μου και ξεκινησε η περιπετεια !!!
      Το καθαρισα , το εστησα στο σημειο που ηθελα , αγορασα ολο τον εξοπλισμο καθως ειχε μονο ενα φιλτρο μεσα (ευτυχως ηταν το μαμα και ειναι καλο ) διαβασα αρκετες ωρες και τελικα ξεκινησα !
      Πηρα τα φυτα μου το υποστρωμα ετοιμασα το νερο και ημουν ετοιμος !! Και εδω ερχεται το πρωτο λαθος ... ξεχασα να ξεβγαλω με νερο το υποστρωμα με αποτελεσμα να θολωσει ολο το νερο..
      Εν πασει περιπτωση μικρο το κακο αφου δεν ειχε μεσα καποιο ζωντανο ακομα περιμενα μεχρι καθαρισει το νερο με το φιλτρο και να "κατσει" η σκονη οταν εγινε αυτο μετα απο 1-2 μερες πηρα και τα πρωτα guppakia μου 2 αρσενικα τα οποια με πολυ ενδιαφερον εξερευνουσαν ολο το ενυδρειο .. Μετα απο μια βδομαδα εβαλα και 2 θυληκα και εκει ξεκινησε το πανηγυρι !! Εχω καταληξει με 17 νεογνα να τρεχουν απο εδω και απο εκει αναμεσα σε φυτα και σε βραχους και γενικα το ενυδρειο παει πολυ καλα !!! 
      ηδη εχω προμηθευτει τα βαρελια και τα υποστρωματα για να αλλαξω το βρωμικο υποστρωμα το οποιο δεν ειχα καθαρισει και να το αντικαταστησω με ενα καινουργιο καθως και με νεα διακοσμηση !!!!
      Εχω ομως καποια προβληματακια !!
      1) πανω στα φυτα μου εχω καφε αλγη (τα φυτα ειναι 1 microsorum 3-4 ντοματιες 3 anubies και 3 caroliniana ) 
      2) η ανουμπια αν και λενε οτι ειναι ευκολη για καποιο λογο τα φυλα της μου κιτρινιζουν !! (χρησιμοποιω seachem flourish 1 φορα την βδομαδα )
      3) εχω κατι σαν πρωτεινικο φιλμ στην επιφανεια ενω εχω καλη αναταραχη 
       
       
      Πληροφοριες για το ενυδρειο : 
      110 Λιτρα 
      2 ΦΙΛΤΡΑ ενα juwel bioflow 560 lt/hr ενα Rio 300 lt/hr
      2 λαμπες 18watt 
      Φωτοπεριοδος 11 ωρες 
      Ταισμα σε φλεικς 2 φορες την μερα 
      Βιταμινη Aquili για τα ψαρια 2 φορες την βδομαδα 
      Αλλαγη νερου 30% καθε 10 μερες 
      Καθαρισμος φιλτρου καθε 10 μερες ( αλλα οχι την ιδια μερα με το νερο για να μην χαλαω την βιολογια ) 
      Αμμωνια 0 
      Σκληρο Νερο 
      pH 7,8 
      για τεστ μεχρι στιγμης εχω το 6-1 της Τετρα και της ΑPI για αμμωνια 
       
       
      Καθε συμβουλη θα ειναι χρησιμη και αποδεκτη 
      Ευχαριστω πολυ !!!
       
    • Από 033george
      Καλησπέρα στην κοινότητα !! Νέος στο χόμπυ και ξεκίνησα λάθος.. Μου έδωσαν ένα ενυδρείο 50 λίτρα και το έστρωσα κατόπιν οδηγιών του πετσοπα με ζουμια και ένα pseudotropheus maingano.. 
      Το φίλτρο είναι το tertra ex600 και δούλεψε ένα δίμηνο με το ψάρι υγιέστατο. Οι μετρήσεις στο νερό βγαίναν καλές από όσο ενημερώθηκα (NO3 από 10 έως 20) άλλαξα και μια φορά νερό όταν πήγε το NO3 στο 20
      Υποθέτοντας πως είναι όλα καλά έβαλα ένα demasoni και μια albino (αρσενικο έχω μόνο το demasoni) και άρχισαν τα προβλήματα
      Χαμός στο κυνηγητό..η πρώτη η maingano τα ρήμαξε για δύο μέρες μέχρι που ανέλαβε ο αρσενικός τα ηνία .. 
      Ξεκάθαρο το ότι έπρεπε να πάω σε μεγαλύτερη κατοικία τα ζωντανά..
      Πήρα μεταχειρισμένο ένα ενυδρείο με διαστάσεις 120*50*60 και φίλτρο το eiheim pro3 600
      Έκανα την μετακόμιση με το νέο φίλτρο να δουλεύει παράλληλα στο μικρό ενυδρείο για δύο μέρες
      Αφού έστησα το νέο (το μικρό ήταν σε απόσταση λίγων εκατοστών) άρχισα τις μεταγγίσεις νερού από το μικρό στο μεγάλο το οποίο ήταν μισογεμάτο με θερμοκρασία ίδια με του μικρού με αντιχλωριο και με το νέο φίλτρο να μπαίνει πλέον στην θέση του.. 
      Παράλληλα έβαλα και το dajana start plus που μου είχε δώσει ο πετσοπας αρχικά
      Κάθε κουβα που αφαιρούσα από το παλιό έβαζα ένα νέο από το καινούριο και παρακολουθούσα συμπεριφορές για λίγη ωρα
      Αυτό εξακολούθησε (πήρε ώρες) μέχρι που θεώρησα πως το παλιό νερό αντικαταστάθηκε από το νέο και το αρχικό φίλτρο δουλευε
      Μετέφερα τα ψάρια και το παλιό φίλτρο όπως και ότι μπορούσα από βυθό στο νέο
      Με το που μπήκαν στο νέο σπίτι κανένα σημάδι πως κάτι άλλαξε !!! Μόνο ότι πλέον κολυμπούν και χαίρονται
      Συγγνώμη για το μακροσκελές μα θέλω να ρωτήσω .. είναι φυσιολογικό να μην έχω καθόλου άλγη ? Σε κανενα από τα δύο ενυδρεία δεν εμφανίστηκε.. το καινούριο δουλεύει με τα δύο φίλτρα παράλληλα 10 μέρες.. το NO3 είναι περίπου 15 οι άλλες τιμές (σκληρότητες πεχα) είναι ότι προβλέπεται για τα ψαρια
      Σας ευχαριστώ !! Περιμένω τα φώτα σας !!
       
    • Από noa1978
      καλησπερα σε ολους,θελω συντομα να μεταφερω ενα φυτεμενο 80 λιτρων σε ενυδρειο 200 λιτρων!!!!
      το 80 λιτρο τρεχει τωρα με co2 και εξωτερικο φιλτρο fluval 206!!!
      στο 200αρι θα τρεχει το fluval 206 και αλλο ενα ιδιο!!!
      η σκεψη μου ειναι να μεταφερω με ολο το βιολογικο το φιλτρο που λειτουργει τωρα στο μεγαλο ενυδρειο  και το αλλο με καινουριο υλικο μεσα πιστευοντας οτι με το που θα τρεχουν και τα δυο μαζι θα γεμισει και το καινουριο φιλτρο βακτηρια!!!
      γενικα θελω γνωμες απο καποιους που εχουν κανει κατι αναλογο,ευχαριστω
       
    • Από Merso ArtSchool
      γεια σας.εχω ενα ενυδρειο 20 λιτρων που ειχε μεσα μερικα ψαρακια guppy.Λεω ειχε γιατι χαλασε το φιλτρο χωρις να το καταλαβουν αυτοι που προσεχαν τα ψαρακια οσο ελειπα διακοπες με αποτελεσμα να μην βρω ουτε ενα απο τα 4 ζωντανα.σημερα αγορασα μερικα νεα guppy και ενα καινουριο φιλτρο τα εβαλα στο ενυδρειο ηταν λιγο νευρικα στην αρχη και τωρα ειναι ολα στην επιφανια και μοιαζουν να θελουν  αναπνευσουν με το στομα τους εξω απο το νερο...συγνωμη αλλα ειμαι πολυ καινουριος με το ενυδρειο και προφανως εχω κανει κατι λαθος...μπορει καποιος να βοηθησει
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης