Jump to content

Recommended Posts

Αυτο το κείμενο το ετοιμάζω για να μπει σαν άρθρο εδώ εφ όσον εγκριθεί απο την aquazone team και διορθωθεί απο τη συντακτική ομάδα .
Εχει δουλειά ακόμα .
Και απο εμένα .
Λόγω του οτι δεν εχω το χρόνο να το ολοκληρώσω , (και βλέπω εδω απο τους αρχάριους ενα δικαιολογημένο άγχος για το στρώσιμο )είπα να το βγάλω εδώ ως έχει διότι μέχρι να με περιμένουν οι αρχάριοι να το ετοιμάσω , θα έχουν γίνει έμπειροι . :D
Παρακαλώ πολύ να γράφουν εδώ μόνο οι αρχάριοι που θα ακολουθήσουν τη μέθοδο για να δούμε κατά πόσο είναι κατανοητό από αυτούς και εάν πράγματι τους διευκολύνει .
Το κείμενο αυτό είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων που έγιναν εδώ http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=12982
και προσωπικής εμπειρίας .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η μέθοδος που χρησιμοποιώ εγώ για το στρώσιμο των ενυδρείων γλυκού νερού και που νομίζω ότι είναι ποιο εύκολη για τους αρχάριους (σύμφωνα με την εμπειρία μου). Εχει το μειονέκτημα ότι δεν γνωρίζω κατά πόσο μπορεί να στρεσάρονται τα ψάρια .

Εκ του αποτελέσματος όμως βλέπουμε ότι δεν έχουμε απώλειες .

Η μέθοδος προϋποθέτει ότι θα χρησιμοποιηθούν ζωντανά βακτήρια που πωλούνται στην αγορά .Η δε δοσολογία είναι ανάλογα ποιο σκεύασμα θα χρησιμοποιήσουμε και πάμε πάντα σύμφωνα με τη συνιστώμενη δόση που αναγράφεται , ο λόγος που τα χρησιμοποιούμε είναι για να κρατηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα η αμμωνία και ΝΟ2.

Κάτι πολύ σημαντικό είναι το τάισμα .

Η ποσότητα που δίνουμε στα ψαράκια μας να φάνε , είναι τόση όση θα καταναλωθεί σε 1 λεπτό , προσοχή εδώ μιλάμε για όλη τη ποσότητα να έχει καταναλωθεί ακόμα και αυτή που τυχόν μας έχει πέσει στο πυθμένα του ενυδρείου .

Η δε συχνότητα είναι από 3 φορές την ημέρα και περισσότερες .

Η διαφορά στα νέα ενυδρεία που βρίσκονται στη διαδικασία του στρωσίματος είναι να ταΐζουμε κάθε 3 ημέρες από μια φορά την ημέρα για όλο το χρονικό διάστημα των 40 ημερών που κρατά ο κύκλος του αζώτου .

Ερχόμαστε τώρα στο δύσκολο κομμάτι που είναι τα ψάρια .

Αυτό το σημείο ουσιαστικά θέλει εμπειρία κάτι το οποίο δεν υπάρχει εφ όσον απευθύνομε σε νέους χομπιστες .

Θα προσπαθήσω όσο μπορώ να δώσω ένα γενικό (και απλόwink.gifκανόνα που χρησιμοποιώ εγώ .

Κατ αρχήν ξεκινάμε από τον αριθμό των ψαριών που χωράει ένα ενυδρείο από όταν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του στρωσίματος .

Προσωπικά πιστεύω ότι χρειάζονται 3 μήνες περίπου για να θεωρήσω ένα ενυδρείο ότι είναι έτοιμο εφ όσον δεν έχουμε χρησιμοποίηση σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα θεραπευτικά σκευάσματα .

Ο αριθμός όμως τον ψαριών εξαρτάτε εκτός από τον όγκο του νερού και από τα βιολογικά υλικά που υπάρχουν για να επεξεργάζονται τα απόβλητα των ψαριών καθώς επίσης και από την εμπειρία του κάθε ενός .

Για να μπορέσουμε όμως να βγάλουμε άκρη (αρχίζουν να παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες ) θα πάρουμε σαν μέτρο τα ενυδρεία που δίνουν οι εταιρίες σαν κομπλέ (ότι τα περιέχουν όλα και είναι έτοιμα να δεχτούν ψάρια ) .

Ως συνήθως τα τυποποιημένα ενυδρεία στην αγορά παίρνουν την ονομασία τους από το μήκος τις οθόνης .

Έτσι έχουμε τα 50 άρια , 60 άρια , 80 , άρια 100 άρια κ.ο.κ.

Περίπου αντίστοιχα έχουμε και τα λίτρα τους 45 , 60 , 100 , 180 λίτρα περίπου .

Έτσι λοιπόν σε 50 αρι ενυδρείο 4-5 ψάρια , 60 αρι 6-7 ψάρια , 80 αρι 8-10 ψάρια , 100 αρι 14-16 ψάρια μέσου μεγέθους .

Ο αριθμός όμως των ψαριών που αναφέρω έχει σχέση και με το μήκος τους και με το μέγεθος που παίρνουν όταν ενηλικιωθούν .

Αρα αναφέρομε σε ψάρια 2-6 εκ. (μέσου μεγέθους) που δεν θα γίνουν μεγαλύτερα από 8-10 εκ. στη τελική τους μορφή , διότι αυτά τα ενυδρεία δεν πρέπει να κρατήσουν μεγαλύτερα μεγέθη .

Σε γενικές γραμμές η τοποθέτηση των ψαριών γίνεται ανά 10 ημέρες 1/8 των ψαριών που αντέχει το ενυδρείο στη τελική του .

Επειδή όμως στα μικρά ενυδρεία δεν μπορούμε να βάλουμε ψάρι ανά 10ημερο θα πρέπει να κάνουμε τροποποίηση στο χρόνο και να πάμε στις 15 ημέρες .

Η δε αρχή γίνεται ανάλογα με το σκεύασμα που θα χρησιμοποιήσουμε (πότε δηλαδή μας συστήνει να βάλουμε το πρώτο ψάρι ο παρασκευαστής των ζωντανών βακτηρίων ).

Από τη 10η ημέρα και για την υπόλοιπη διάρκεια του στρωσίματος καλό είναι να κάνουμε χρήση 2 τεστ .

Αμμωνίας και ΝΟ2 ούτως ώστε να ελέγξουμε τις μεταβολές .

Σε περίπτωση κάποιου λάθους στους χειρισμούς που έχουμε περιγράψει παραπάνω το αποτέλεσμα θα είναι να δούμε υψηλές ενδείξεις στα τεστ που θα κάνουμε , σε αυτή τη περίπτωση θα χρειαστεί να κάνουμε γενναίες αλλαγές νερού που μπορεί να φτάσουν τα 4/5 του όγκου του ενυδρείου . Σε αυτή τη περίπτωση προσέχουμε πάρα πολύ να μην έχουμε διακύμανση τις θερμοκρασίας .

Η μέθοδος αυτή έχει δουλευτεί πολύ με ικανοποιητικά αποτελέσματα σε θερμοκρασίες από 25-28 βαθμούς κελσίου ,όσο ποιο χαμηλά είναι η θερμοκρασία τόσο ποιο αργά γίνεται η ανάπτυξη των βακτηρίων άρα και το στρώσιμο διαρκεί περισσότερο.

Για ψάρια κρύου νερού (χρυσόψαρα ) η διαδικασία γίνεται με ποιο αργούς ρυθμούς ως προς το χρόνο τοποθέτησης τους στο ενυδρείο λόγω χαμηλής θερμοκρασίας και μεγέθους των ψαριών .

Εδώ να σημειώσω ότι τα χρυσόψαρα δεν θα πρέπει να μπαίνουν σε τόσο μικρά ενυδρεία και εννοώ ακόμα και το 100αρι .

Το κείμενο αυτό γράφτηκε γι αυτόν που αγόρασε το ενυδρείο του , έβαλε νερό και δεν γνωρίζει τι πρέπει να κάνει .

Σε καμία περίπτωση δεν πειράζουμε το ΡΗ του ενυδρείου διότι βάζουμε έναν παράγοντα ακόμα που δεν έχει αναλυθεί εδώ και επηρεάζει τις παραμέτρους του ενυδρείου .

Επίσης δεν είναι σε καμία περίπτωση για βιοτοπικα ενυδρεία που εκεί χρειάζεται εμπειρία .

Όταν έχουμε ενυδρείο που θέλουμε να έχει και κάποια φυτά ζωντανά ακολουθούμε την ιδία διαδικασία με διαφορά ότι δεν αφήνουμε την θερμοκρασία να ανέβει πάνω από τους 26 βαθμούς .

Προσοχή υπάρχουν ψάρια μικρά σε μέγεθος όπως τα Apistograma τα οποία δεν αντέχουν σε νέα ενυδρεία .

Τέλος σας συμβουλεύω να κάθεστε όσο μπορείτε ποιο πολύ να χαζεύεται και να παρατηρείτε τα ψαράκια σας , αλλά μην τα πειράζετε αφήστε τα στην ησυχία τους μην ανοίγεται το καπάκι συχνά .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάτι πολύ σημαντικό είναι το τάισμα .

Η ποσότητα που δίνουμε στα ψαράκια μας να φάνε , είναι τόση όση θα καταναλωθεί σε 1 λεπτό , προσοχή εδώ μιλάμε για όλη τη ποσότητα να έχει καταναλωθεί ακόμα και αυτή που τυχόν μας έχει πέσει στο πυθμένα του ενυδρείου .

Η δε συχνότητα είναι από 3 φορές την ημέρα και περισσότερες .

Η διαφορά στα νέα ενυδρεία που βρίσκονται στη διαδικασία του στρωσίματος είναι να ταΐζουμε κάθε 3 ημέρες από μια φορά την ημέρα για όλο το χρονικό διάστημα των 40 ημερών που κρατά ο κύκλος του αζώτου .

Οταν ρίχνω την τροφή δεν παραμένει αρκετά (λιγότερο από 30'')στην επιφάνεια με αποτέλεσμα τα 2 μικρά lemon tetra που έχω για αρχή να μην προλαβαίνουν να φάνε.

Στην συνέχεια η τροφή βυθίζεται και μη έχοντας ψάρια βυθού αυτή παραμένει εκεί ανέγγιχτη δημιουργόντας προφανώς προβλήματα.

Τι θα μπορούσα να κάνω σε αυτην την περίπτωση?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνήθως στην αρχή είναι λίγο φοβισμένα και επιφυλακτικά οπότε στη θέση σου θα δοκίμαζα με μικρές ποσότητες για να τις "μυριστούν" και να πλησιάσουν πιο κοντά (μέχρι να συνηθίσουν όπου έρχονται με το που ανοίγεις το καπάκι).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με την τροφή που έχει παραμείνει στο βυθό υπάρχει πρόβλημα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα το 1 λεπτό που έχουμε πει δεν πρέπει να υπάρχει τροφή μέσα στο ενυδρείο μας .

Εαν συμβεί κάτι τέτοιο κατά τη διάρκεια του στρωσίματος είναι οτι χειρότερο μπορεί να συμβεί.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα το 1 λεπτό που έχουμε πει δεν πρέπει να υπάρχει τροφή μέσα στο ενυδρείο μας .

Εαν συμβεί κάτι τέτοιο κατά τη διάρκεια του στρωσίματος είναι οτι χειρότερο μπορεί να συμβεί.

Mπορείς να μου πεις τι ακριβώς συμβαίνει για να μπορέσω να το καταλάβω?

Πρέπει να μπώ από την αρχή στην διαδικασία στρωσίματος?

Ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κουράζω με τις "αρχάριες" ερωτήσεις μου

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mπορείς να μου πεις τι ακριβώς συμβαίνει για να μπορέσω να το καταλάβω?

Πρέπει να μπώ από την αρχή στην διαδικασία στρωσίματος?

Ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κουράζω με τις "αρχάριες" ερωτήσεις μου

Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ τονιζει οτι δεν πρεπει να μεινει τροφη γιατι η τροφη που θα μεινει θα σου ανεβασει

τα επιπεδα της αμμωνιας και θα εχουν προβλημα τα ψαρια σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημερα! Και τι ψαρια μπορουν να χρησιμοποιηθουν για το στρωσιμο του ενυδρείου; 120 lt. εχω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φαντάζομαι οτι θα το κάνεις τροπικό οπότε τα zebra danios θεωρούνται απο την βιβλιογραφία τα κατάλληλα ψαράκια.Επίσης τα tiger barbs εφόσον θέλεις ενα ενυδρείο με πιο επιθετικά ψάρια.

Πιστεύω οτι και Σταμάτης θα συμφωνεί οσον αφορά την επιλογή ψαριών για στρώσιμο.

Φιλικά Σωκράτης :hysterical:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πιστευετε και εσεις οτι πρεπει να κανω στρωσιμο με αμμωνια; Γιατι οι γνωμες διιστανται.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημερα! Και τι ψαρια μπορουν να χρησιμοποιηθουν για το στρωσιμο του ενυδρείου; 120 lt. εχω.

Πιστευετε και εσεις οτι πρεπει να κανω στρωσιμο με αμμωνια; Γιατι οι γνωμες διιστανται.

Διαβασε εδω. http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=12982

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φαντάζομαι οτι θα το κάνεις τροπικό οπότε τα zebra danios θεωρούνται απο την βιβλιογραφία τα κατάλληλα ψαράκια.Επίσης τα tiger barbs εφόσον θέλεις ενα ενυδρείο με πιο επιθετικά ψάρια.

Πιστεύω οτι και Σταμάτης θα συμφωνεί οσον αφορά την επιλογή ψαριών για στρώσιμο.

Φιλικά Σωκράτης :hysterical:

:hysterical:

Πιστευετε και εσεις οτι πρεπει να κανω στρωσιμο με αμμωνια; Γιατι οι γνωμες διιστανται.

Αν ακολουθήσεις αυτή τη μέθοδο μην τη μπλέξεις με άλλες μεθόδους μόνο μπέρδεμα θα έχεις .

Εσυ αποφασίζεις .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα συμφωνησω με τον Σταματη .... και εγω μπερδευτικα ....

Γιατί στο ξεκίνημα μου με την βοήθεια ενός φίλου με μικρή εμπειρία , μάλλον τα εχω κάνει μπάχαλο…

Έχω πάρει ένα 180αρι με σκοπό να το κάνω αφρικανικό και έχουμε βάλει και αμμωνία και μπόλι ( δηλαδή σφουγγάρι στο φίλτρο από το ενυδρείο του ) και βιολογικό υλικό της API

To αποτέλεσμα μετά από μια βδομάδα να έχω…

Nh3-Nh4= 0,05mg/l

Nitrit No2 = 2 mg/l

Nitrat No3 =100mg/l

Ειλικρινά δεν ξέρω πως να προχωρήσω μάλλον θα ακολουθήσω τη συμβουλή του petshop να το αδειάσω και να το ξαναστησω μονο με βιολογικό υλικό και στην τρίτη μέρα ένα ψάρι...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρίσκομαι και εγώ στη διαδικασία προετοιμασίας του στησίματος ενός μικρού ενυδρείου (γύρω στα 20 λίτρα), το οποίο θα φιλοξενήσει ένα μονομάχο. Σκέφτομαι να ακολουθήσω στη διαδικασία στρωσίματος το σκεύασμα της SERA.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται, τα πρώτα ψάρια τοποθετούνται στο ενυδρείο την 2η μέρα αν δεν κάνω λάθος. Να υποθέσω ότι στη περίπτωση του ενός ψαριού (ένας μονομάχος) θα μπει επίσης την 2η μέρα?

Επίσης πιστεύετε ότι πέραν των οδηγιών θα πρέπει να προσεχθεί και κάτι άλλο?

Ευχαριστώ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μαρεσει η προσπαθεια σου Σταματη,ως τωρα δεν εχεις συλεξει αρκετες πληροφοριες

για να ξεκινησεις τοτο αρθρο σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γειά σας.Έχω μια απορία σχετικά με ένα ενυδρείο.Ο αδερφός μου πήρε ένα ενυδρείο στις 4 μαίου.Άρχισε να το στρώνει με βακτήρια και έβαζε και αντιχλώριο.Το είχε για 2 βδομάδες να δουλεύει μόνο του με το φίλτρο και μετά έβαλε 3 καρδινάλιους tetra.Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που πρόσθεσε αλλα 2 τετρα ίδια απο το ίδιο pet shop.Μετά απο μία βδομάδα όλα τα ψάρια πέθαναν απο ικ.Έκανε τακτικες αλλαγές νερού για να απομακρύνει το ικ.Χρησιμοποιούσε και αλάτι για ενυδρειακή χρήση.Μετά απο 15 μέρεσ πήρε 2 guppy,ένα αρσενικό και ένα θηλυκό.Πήρε επίσης 3 σαλιγκάρια.Η αμμωνία όταν τα έβαλε ήταν 0,1 κοντά.Μετά όμως ψόφησε το πρώτο σαλιγκάρι και έμεινε στο βυθό όλη μέρα,εφ'όσον δεν είχε καταλάβει ότι ήταν ψόφιο.Όταν το έβγαλε λοιπόν έκανε τεστ αμμωνίας και ανέβηκε στο 0,8.Παρ'ολα αυτά,μετά από μία εβδομάδα ψόφησαν και τα αλλα 2 σαλιγκάρια και τώρα έχει τα guppy μόνο.Η αμμωνία είχε πέσει στο 0,3,αλλά απο το τάισμα και τις ακαθαρσίες ανέβηκε πάλι στο 0,8.Φοβόμαστε μήπως ψοφήσουν τα guppy.To ph ήταν 7.6 αλλά όταν έβαλε τα guppy είχε ρήξει απο πρίν αλάτι που κατεβάζει το ph στο 7.0.Μέσα στο ενυδρείο έχει ψεύτικα φυτά και μια καρύδα (κρυψώνα ).Έχει κάποιος κάποια λύση για το κατέβασμα της αμμωνίας;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ξέχασα επίσης να πω ότι το ενυδρείο είναι 54 λίτρα καθαρά.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ξέχασα επίσης να πω ότι το ενυδρείο είναι 54 λίτρα καθαρά.

file taise kathe defteri mera kai xrisimopiise etima baktiridia gia peripou 20 imeres mexri na exis 0 amonia

xoris na prosthesis kanena neo psari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κανε συχνες αλλαγες νερου και μειωσε το ταισμα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σας,

από σήμερα λοιπόν στρώνω το ενυδρείο μου. Γέμισα το ενυδρείο μου με αντιχλωριομένο νερό αφού το είχα αφήσει από περίπου μια ώρα τον κουβά να δράσει. Ξεκίνησα άναψα το φίλτρο (εσωτερικό) και άρχισε να κυκλοφορεί το νερό. Δεν έχω καμία θολούρα προς το παρόν.

Έπειτα από 1 ώρα έβαλα την απαιτούμενη δοσολογία Sera Nitrivec. Στις οδηγίες χρήσης ότι πρέπει να μπεί ψάρι την επόμενη μέρα και να προσθέτω Serα Nitrivec από λίγο κάθε μέρα...Αύριο όμως είναι Κυριακή και επίσης έχω ακούσει 1000 φορές ότι το ενυδρείο θέλει χρόνο να στρωθεί.

Από τη στιγμή που ξεκίνησα με Sera Nitrivec τι να κάνω?..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άκουσε προσεκτικά αυτά που θα σου πω.ΜΗΝ ΒΑΛΕΙ ΨΑΡΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΩΣΙΜΑΤΟΣ!!!Κοίτα τι θα κάνεις:Πρώτα,άνοιξε νέο θέμα στην ίδια κατηγορία λέγοντας πόσα λίτρα είναι το ενυδρείο σου και τι βιολογικό υλικό έχει μέσα το φίλτρο(siporax,substrat pro κτλ.)Ρίχνε την δοσολογία του nitrivec που λέει στις οδηγίες για 10 μέρες και αφού έχει περάσει ένας μήνας από την τελευταία δοσολογία nitrivec,μετράς αμμωνία,νιτρώδη και νιτρικά.Αμμωνία θα μετράς και κατά τη διάρκεια του στρωσίματος και μόλις δεις 0 τότε μετράς νιτρώδη.Αφού και τα νιτρώδη σου δείξουν 0 με τις μέρες θα έχεις ανεβασμενα νιτρικά.Τότε τα μετράς,κάνεις μια αλλαγή 50% και είσαι κομπλε :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και με τι θα τρεφεται ενα μηνα η βιολογια οεο?

ή κανε οτι λενε ακριβως οι οδηγιες ή ακολουθησε αλλο τροπο στρωσιματος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για αυτό ρωτάω...

Αν είναι να μην βάλω ψάρι θα πρέπει να βάλω κάποια πηγή αμμωνίας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και με τι θα τρεφεται ενα μηνα η βιολογια οεο?

ή κανε οτι λενε ακριβως οι οδηγιες ή ακολουθησε αλλο τροπο στρωσιματος.

Μήπως η βιολογία θα τρέφεται με τροφή που θα ρίχνει μέσα;Λέω μηπως.Και επίσης,ποιος είπε ότι οι οδηγίες που δίνουν οι εταιρείες για τα σκευάσματά τους είναι πάντα έγκυρες και αξιόπιστες;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Dynamite
      Kαλησπερα παιδια , εχω ενα 20lt ενυδρειο με ενα εσωτερικο φιλτρο 300λτ/ωρα και εναν μικρο θερμοστατη που θελω να το χρησιμοποιησω για γαριδαδικο. Εχω και ενα μεγαλυτερο ενυδρειο 110 λτ απο του οποιου μια αναδιαρυθμιση εχω κρατησει το παλιο του υποστρωμα σε ενα κουβα ..ειναι το Complete Substrate της Τετρα και εχω και ενα μαυρο μεσοκοκο χαλικι της Aquael ..Μπορω να το χρησιμοποιησω αυτο για τον βυθο του γαριδαδικου ?(Επειδη θελω να φυτεψω κιολας) Απο φυτα εχω κλαδεματα ντοματιας ,Caroliniana και Εchinodoris Bleheri απο το αλλο ενυδρειο, κανουν για τις γαριδες ? Απο διακοσμιση τι μπορω να βαλω περα απο πετρες ? Βιολογικο υλικο εχω τον ζεολιθο της Haquos στρωμενο απο το ενυδρειο που τρεχει καθως και καινουργιο .. Τελος οι αλλαγες νερου που κανω στο μεγαλο ειναι 30 λτ περιπου μπορω να παρω νερο απο την αλλαγη του μεγαλου και να το βαλω κατευθειαν στο μικρο για να μην χρειαζεται παλι να περιμενω 1 μηνα μεχρι να γινει ο κυκλος? 
       
      Σας ευχαριστω πολυ 
    • Από Dynamite
      Καλησπερα σε ολους 
      Πριν απο ενα μηνα σχεδον ξεκινησα να στηνω ενα παροπλισμενο ενυδρειο (juwel Primo 110) με πολυ μερακι και αγαπη για το χομπυ !!
      Εκανα λοιπον αρκετα χιλιομετρα για να παω να παραλαβω το ενυδρειο που σας ειπα απο εναν ξαδερφο μου συνχομπιστα , το πηγα σπιτι μου και ξεκινησε η περιπετεια !!!
      Το καθαρισα , το εστησα στο σημειο που ηθελα , αγορασα ολο τον εξοπλισμο καθως ειχε μονο ενα φιλτρο μεσα (ευτυχως ηταν το μαμα και ειναι καλο ) διαβασα αρκετες ωρες και τελικα ξεκινησα !
      Πηρα τα φυτα μου το υποστρωμα ετοιμασα το νερο και ημουν ετοιμος !! Και εδω ερχεται το πρωτο λαθος ... ξεχασα να ξεβγαλω με νερο το υποστρωμα με αποτελεσμα να θολωσει ολο το νερο..
      Εν πασει περιπτωση μικρο το κακο αφου δεν ειχε μεσα καποιο ζωντανο ακομα περιμενα μεχρι καθαρισει το νερο με το φιλτρο και να "κατσει" η σκονη οταν εγινε αυτο μετα απο 1-2 μερες πηρα και τα πρωτα guppakia μου 2 αρσενικα τα οποια με πολυ ενδιαφερον εξερευνουσαν ολο το ενυδρειο .. Μετα απο μια βδομαδα εβαλα και 2 θυληκα και εκει ξεκινησε το πανηγυρι !! Εχω καταληξει με 17 νεογνα να τρεχουν απο εδω και απο εκει αναμεσα σε φυτα και σε βραχους και γενικα το ενυδρειο παει πολυ καλα !!! 
      ηδη εχω προμηθευτει τα βαρελια και τα υποστρωματα για να αλλαξω το βρωμικο υποστρωμα το οποιο δεν ειχα καθαρισει και να το αντικαταστησω με ενα καινουργιο καθως και με νεα διακοσμηση !!!!
      Εχω ομως καποια προβληματακια !!
      1) πανω στα φυτα μου εχω καφε αλγη (τα φυτα ειναι 1 microsorum 3-4 ντοματιες 3 anubies και 3 caroliniana ) 
      2) η ανουμπια αν και λενε οτι ειναι ευκολη για καποιο λογο τα φυλα της μου κιτρινιζουν !! (χρησιμοποιω seachem flourish 1 φορα την βδομαδα )
      3) εχω κατι σαν πρωτεινικο φιλμ στην επιφανεια ενω εχω καλη αναταραχη 
       
       
      Πληροφοριες για το ενυδρειο : 
      110 Λιτρα 
      2 ΦΙΛΤΡΑ ενα juwel bioflow 560 lt/hr ενα Rio 300 lt/hr
      2 λαμπες 18watt 
      Φωτοπεριοδος 11 ωρες 
      Ταισμα σε φλεικς 2 φορες την μερα 
      Βιταμινη Aquili για τα ψαρια 2 φορες την βδομαδα 
      Αλλαγη νερου 30% καθε 10 μερες 
      Καθαρισμος φιλτρου καθε 10 μερες ( αλλα οχι την ιδια μερα με το νερο για να μην χαλαω την βιολογια ) 
      Αμμωνια 0 
      Σκληρο Νερο 
      pH 7,8 
      για τεστ μεχρι στιγμης εχω το 6-1 της Τετρα και της ΑPI για αμμωνια 
       
       
      Καθε συμβουλη θα ειναι χρησιμη και αποδεκτη 
      Ευχαριστω πολυ !!!
       
    • Από 033george
      Καλησπέρα στην κοινότητα !! Νέος στο χόμπυ και ξεκίνησα λάθος.. Μου έδωσαν ένα ενυδρείο 50 λίτρα και το έστρωσα κατόπιν οδηγιών του πετσοπα με ζουμια και ένα pseudotropheus maingano.. 
      Το φίλτρο είναι το tertra ex600 και δούλεψε ένα δίμηνο με το ψάρι υγιέστατο. Οι μετρήσεις στο νερό βγαίναν καλές από όσο ενημερώθηκα (NO3 από 10 έως 20) άλλαξα και μια φορά νερό όταν πήγε το NO3 στο 20
      Υποθέτοντας πως είναι όλα καλά έβαλα ένα demasoni και μια albino (αρσενικο έχω μόνο το demasoni) και άρχισαν τα προβλήματα
      Χαμός στο κυνηγητό..η πρώτη η maingano τα ρήμαξε για δύο μέρες μέχρι που ανέλαβε ο αρσενικός τα ηνία .. 
      Ξεκάθαρο το ότι έπρεπε να πάω σε μεγαλύτερη κατοικία τα ζωντανά..
      Πήρα μεταχειρισμένο ένα ενυδρείο με διαστάσεις 120*50*60 και φίλτρο το eiheim pro3 600
      Έκανα την μετακόμιση με το νέο φίλτρο να δουλεύει παράλληλα στο μικρό ενυδρείο για δύο μέρες
      Αφού έστησα το νέο (το μικρό ήταν σε απόσταση λίγων εκατοστών) άρχισα τις μεταγγίσεις νερού από το μικρό στο μεγάλο το οποίο ήταν μισογεμάτο με θερμοκρασία ίδια με του μικρού με αντιχλωριο και με το νέο φίλτρο να μπαίνει πλέον στην θέση του.. 
      Παράλληλα έβαλα και το dajana start plus που μου είχε δώσει ο πετσοπας αρχικά
      Κάθε κουβα που αφαιρούσα από το παλιό έβαζα ένα νέο από το καινούριο και παρακολουθούσα συμπεριφορές για λίγη ωρα
      Αυτό εξακολούθησε (πήρε ώρες) μέχρι που θεώρησα πως το παλιό νερό αντικαταστάθηκε από το νέο και το αρχικό φίλτρο δουλευε
      Μετέφερα τα ψάρια και το παλιό φίλτρο όπως και ότι μπορούσα από βυθό στο νέο
      Με το που μπήκαν στο νέο σπίτι κανένα σημάδι πως κάτι άλλαξε !!! Μόνο ότι πλέον κολυμπούν και χαίρονται
      Συγγνώμη για το μακροσκελές μα θέλω να ρωτήσω .. είναι φυσιολογικό να μην έχω καθόλου άλγη ? Σε κανενα από τα δύο ενυδρεία δεν εμφανίστηκε.. το καινούριο δουλεύει με τα δύο φίλτρα παράλληλα 10 μέρες.. το NO3 είναι περίπου 15 οι άλλες τιμές (σκληρότητες πεχα) είναι ότι προβλέπεται για τα ψαρια
      Σας ευχαριστώ !! Περιμένω τα φώτα σας !!
       
    • Από noa1978
      καλησπερα σε ολους,θελω συντομα να μεταφερω ενα φυτεμενο 80 λιτρων σε ενυδρειο 200 λιτρων!!!!
      το 80 λιτρο τρεχει τωρα με co2 και εξωτερικο φιλτρο fluval 206!!!
      στο 200αρι θα τρεχει το fluval 206 και αλλο ενα ιδιο!!!
      η σκεψη μου ειναι να μεταφερω με ολο το βιολογικο το φιλτρο που λειτουργει τωρα στο μεγαλο ενυδρειο  και το αλλο με καινουριο υλικο μεσα πιστευοντας οτι με το που θα τρεχουν και τα δυο μαζι θα γεμισει και το καινουριο φιλτρο βακτηρια!!!
      γενικα θελω γνωμες απο καποιους που εχουν κανει κατι αναλογο,ευχαριστω
       
    • Από Merso ArtSchool
      γεια σας.εχω ενα ενυδρειο 20 λιτρων που ειχε μεσα μερικα ψαρακια guppy.Λεω ειχε γιατι χαλασε το φιλτρο χωρις να το καταλαβουν αυτοι που προσεχαν τα ψαρακια οσο ελειπα διακοπες με αποτελεσμα να μην βρω ουτε ενα απο τα 4 ζωντανα.σημερα αγορασα μερικα νεα guppy και ενα καινουριο φιλτρο τα εβαλα στο ενυδρειο ηταν λιγο νευρικα στην αρχη και τωρα ειναι ολα στην επιφανια και μοιαζουν να θελουν  αναπνευσουν με το στομα τους εξω απο το νερο...συγνωμη αλλα ειμαι πολυ καινουριος με το ενυδρειο και προφανως εχω κανει κατι λαθος...μπορει καποιος να βοηθησει
    • Από richie_black_moor
      Καλησπέρα,
      Έχω αναρτήσει Κ μια αγγελία αλλα δε ξέρω ποιο είναι το πιο κατάλληλο μέρος για να απευθυνθώ για το συγκεκριμένο θέμα.Έχω 3 χρυσόψαρα σε ενυδρείο 105 λιτρων. Τα έχω εδώ Κ 4 χρόνια Κ προσπαθω να τα φροντίσω σωστά Κ τα αγαπώ πολυ. Επειδή τον τελευταίο καιρό όμως άλλαξαν κάποιες συνθήκες δυστυχώς ( κ το λεω με πόνο ψυχης) δε μπορώ να τα κρατήσω άλλο. Ψάχνω να βρω κάποιον που θα τα φροντίσει καλά ( σε σωστό ενυδρείο η λίμνη ) για να τα χαρίσω. Κ αν χρειάζεται Κ κατι απ τον εξοπλισμο τους θα το έχει.το μόνο που μ ενδιαφέρει είναι να τα φροντιζει σωστά
    • Από theodor72

      photo credits: FMEL
      ΓΕΝΙΚΑ
      Μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή για τα ψάρια μας κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών θα μπορούσε να είναι οι προνύμφες (λάρβες) των κουνουπιών. Η διατροφική τους αξία είναι ευρέως αναγνωρισμένη. Οι προνύμφες και οι νύμφες (χρυσαλίδες) των κουνουπιών έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αμινοξέα και μικροστοιχεία και χρησιμοποιούνται τόσο ως ζωντανή, όσο και ως κατεψυγμένη τροφή. Μια τέτοια καλλιέργεια, μπορεί να είναι αρκετά απλή, αλλά όπως θα δούμε απαιτεί υπευθυνότητα και προσοχή.

      Στην Ελλάδα απαντώνται πάνω από 50 διαφορετικά είδη κουνουπιών από περίπου 3500 γνωστά είδη παγκοσμίως. Τα κουνούπια χρειάζονται το υγρό στοιχείο για να ολοκληρώσουν τον βιολογικό τους κύκλο. Έτσι ιδανικές εστίες ανάπτυξης αποτελούν τα έλη, οι βάλτοι, οι ορυζώνες, οι λίμνες ρυάκια με μικρή ροή αλλά και άλλες τεχνητές εστίες που μπορούν να κατακρατήσουν έστω και την ελάχιστη ποσότητα νερού (βραχόκηποι, σιντριβάνια, βαρέλια, πιατάκια γλάστρας, δεξαμενές κ.α.) Έχουν τέσσερα υδρόβια στάδια προνύμφης και ένα τελικό ή πέμπτο στάδιο νύμφης που δεν τρέφεται. Μόνο τα θηλυκά τρέφονται περιστασιακά με αίμα καθώς τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει, είναι απαραίτητα για να γεννήσουν τα αβγά τους. Εφόσον πραγματοποιήσει ένα γεύμα αίματος, τότε ωριμάζουν τα αβγά και μπορεί να ωοτοκήσει. Αντίθετα τα αρσενικά συνήθως τρέφονται με νέκταρ λουλουδιών και χυμούς από τα φυτά.

      ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ
      Τα κουνούπια καλλιεργούνται εδώ και πολλά χρόνια από ενυδρειόφιλους σε πολλά μέρη του κόσμου, με πολλές και διάφορες μεθόδους. Στη χώρα μας, η καλλιέργεια τους είναι δυνατή μόνο κατά τους μήνες με σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, δηλαδή από 25 oC και πάνω. Τα κουνούπια συνήθως εναποθέτουν τα αβγά τους μεμονωμένα ή πολλά μαζί στο νερό, σε πλευρές δοχείων που σύντομα θα καλυφθούν από νερό ή πάνω σε υγρό έδαφος όπου μπορούν να εκκολαφθούν όταν πλημμυρίσουν από τα νερά της βροχής ή από την παλίρροια. Χωρίς την παρουσία του υγρού στοιχείου δε μπορούν να ολοληρώσουν τον βιολογικό τους κύκλο.

      Η καλλιέργεια κουνουπιών είναι αρκετά απλή. Πρώτα απ’ όλα τοποθετούμε ένα δοχείο σε εξωτερικό χώρο έτσι ώστε να σκιάζεται τουλάχιστον μερικώς. Ρηχά δοχεία με μεγάλη επιφάνεια φαίνεται να είναι καταλληλότερα από τα βαθειά δοχεία. Γεμίζουμε το ενυδρείο με προετοιμασμένο νερό. Καλύτερη πηγή νερού είναι το βρόχινο νερό ή το νερό από μια λίμνη ή ακόμα πιο εύκολα, το νερό από τις αλλαγές που κάνουμε στο ενυδρείο μας.

      Στη συνέχεια, επειδή τα ενήλικα κουνούπια έλκονται από την μυρωδιά της αποσυνθεμένης οργανικής ύλης, προσθέτουμε κάποια οργανική ύλη ή οργανικό λίπασμα. Τα φρέσκα υλικά είναι προτιμότερα από τα παλιά καθώς είναι πλουσιότερα σε μικρόβια και οργανική ύλη. Τα υλικά αυτά θα μείνουν στο νερό για αρκετές ημέρες. Ένας τρόπος χρήσης είναι να μουλιάσουμε το οργανικό υλικό για αρκετές ώρες, και μετά να απλώσουμε το υγρό υλικό πάνω στο βυθό, αφήνοντας το σιγά σιγά να αποσυντεθεί. Ένας άλλος τρόπος είναι να τοποθετήσουμε το στεγνό υλικό μέσα σε ένα δικτυωτό σακουλάκι και να το τοποθετήσουμε μέσα στο δοχείο. Κάποια άλλα υλικά, όπως θρυμματισμένη τροφή για σκύλους ή pellets για ψάρια μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν.

      Μερικές φορές σχηματίζεται ένας βρώμικος αφρός στην επιφάνεια του δοχείου καλλιέργειας, ο οποίος μπορεί να επηρεάσει τα αρχικά στάδια της προνύμφης ή νύμφης. Η φύση ενός τέτοιου σχηματισμού αναμφίβολα επηρεάζεται από ένα πλήθος παραγόντων του δοχείου καλλιέργειας, όπως για παράδειγμα θερμοκρασία νερού, φύση και ποσότητα οργανικού υλικού, και πλήθος προνυμφών.

      Μετά από μερικές ημέρες, όταν το νερό θα έχει καθαρίσει, προσθέτουμε μια χούφτα υδρόβιων φυτών για να αποκτήσουν τα κουνούπια ένα μέρος να κάθονται καθώς εναποθέτουν τα αβγά τους στο νερό. Τα επιμήκη αβγά επιπλέουν στο νερό με την βοήθεια μικρών μαύρων πλωτήρων (το μεγαλείο της φύσης) που έχουν μήκος 6 χιλ. Κάθε τέτοιος πλωτήρας περιέχει από 50 ως 500 αβγά, αριθμός που εξαρτάται εν μέρει και από το πόσο αίμα έχει καταναλώσει το θηλυκό. Κάθε θηλυκό μπορεί να εναποθέσει αρκετές τέτοιες "λέμβους". Αν δεν έχει τραφεί με αίμα, μπορεί πάλι να γεννήσει αυγά, αλλά αυτά θα είναι πιο μικρά και θα έχουν λιγότερες ελπίδες επιβίωσης. Ανάλογα με τη θερμοκρασία του νερού, τα αβγά των περισσότερων ειδών θα εκκολαφθούν σε 1 με 3 ημέρες. Οι προνύμφες αρχικά είναι πολύ μικρές. Τρέφονται με άλγη, πρωτόζωα και οργανική ύλη. Μέσα σε ένα διάστημα 5 με 10 ημερών θα μεταμορφωθούν τέσσερεις φορές μέχρι να φτάσουν το στάδιο της νύμφης. Κρέμονται ανάποδα ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του νερού και όταν ενοχληθούν κάνουν σπασμωδικές κινήσεις. Η ουρά της προνύμφης έχει κάποιες δομές σαν φτερά που της επιτρέπουν να κρέμεται από την επιφάνεια χρησιμοποιώντας την επιφανειακή τάση. Επίσης παρουσιάζουν και έναν ενδιαφέρον τρόπο αναπνοής. Έχουν ένα αναπνευστικό σωλήνα, που φτάνει από την ουρά στην επιφάνεια του νερού. Αυτός ο σωλήνας, χρησιμοποιείται σχεδόν όπως οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους αναπνευστήρες για να παραμένουν κάτω από το νερό. Τέλος, οι νύμφες σε ένα διάστημα 3 ημερών ή και μικρότερο εξελίσσονται σε ενήλικα κουνούπια. Ο διαχωρισμός των προνυμφών από τις νύμφες, είναι πολύ εύκολος οπτικά. Προσοχή λοιπόν όταν στην καλλιέργεια μας εμφανιστούν νύμφες κουνουπιών γιατί πολύ σύντομα θα εμφανιστούν και τα ενοχλητικά ενήλικα κουνούπια.

      ΤΑΙΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΝΥΜΦΕΣ ΚΟΥΝΟΥΠΙΩΝ
      Μόλις παρατηρήσουμε αβγά να επιπλέουν, τα μαζεύουμε και τα τοποθετούμε σε μικρό γυάλινο βάζο με 5 εκατοστά νερού περίπου και το καλύπτουμε με ένα λεπτό δίχτυ. Όταν λοιπόν τα αυγά εκκολαφθούν σε προνύμφες, απλά μαζεύουμε τις προνύμφες από το δοχείο και τις ταΐζουμε στα ψάρια μας. Καλό είναι να μη ρίχνουμε το νερό του βάζου στο ενυδρείο, για να αποφύγουμε την επιβάρυνση του με ρύπους. Αν πάλι επιθυμούμε προνύμφες μεγαλύτερου μεγέθους ή νύμφες, τοποθετούμε τα αβγά σε ένα μεγαλύτερο βάζο μέχρι να φτάσουν το επιθυμητό μέγεθος.

      Μερικές φορές η καλλιέργεια μας μπορεί να έχει τέτοια επιτυχία που αν ταΐσουμε όλες τις προνύμφες μαζί, κάποιες από αυτές μπορεί να μη φαγωθούν, και να γίνουν ενοχλητικές. Σε μια τέτοια περίπτωση, μπορούμε είτε να τοποθετήσουμε μερικές σε ένα δοχείο και στο ψυγείο όπου ο μεταβολισμός τους θα επιβραδυνθεί, είτε είναι προτιμότερο να τις καταψύξουμε και να τις ταΐσουμε στα ψάρια κατά τους χειμερινούς μήνες. Άλλα είδη εντόμων παράγουν διαφορετικές προνύμφες όπως τα bloodwarms ή τα glasswarm, τις οποίες μπορεί να βρούμε στην καλλιέργεια μας και να ταΐσουμε επίσης στα ψάρια.

      Όπως και με όλες τις ζωντανές τροφές, καλό είναι να αποτελλούν μέρος μιας διατροφής με ποικιλία και να είμαστε προσεκτική στην ποσότητα που ταΐζουμε ανάλογα πάντα με τις διατροφικές απαιτήσεις των ψαριών μας.

      Είναι μακράν προτιμότερο να αναπαράγουμε κουνούπια κατά τον τρόπο που αναφέρθηκε παραπάνω από το να αφήσουμε τα αβγά να εκκολαφτούν στο δοχείο στον εξωτερικό χώρο. Αναπόφευκτα, κάποια θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν την μεταμόρφωση τους, να δραπετεύσουν και να μαστίσουν εσάς και τους γύρω σας.

      ! ΠΡΟΣΟΧΗ !
      Σε περίπτωση που προχωρήσουμε σε μια τέτοια καλλιέργεια, θα πρέπει να δείξουμε την πρέπουσα υπευθυνότητα. Αν αμελήσουμε και επιτρέψουμε σε κάποια κουνούπια να φτάσουμε το στάδιο του ενήλικα, θέτουμε σε κίνδυνο την οικογένεια μας, τους γείτονες μας, τα κατοικίδια μας και γενικά την δημόσια υγεία.

      Τα κουνούπια είναι δυνητικοί φορείς ασθενειών, όπως ο δάγκειος πυρετός, ο ιός του Δυτικού Νείλου, η ελονοσία, ο κίτρινος πυρετός κ.α.

      Τέλος υπάρχει το ενδεχόμενο τα κουνούπια να μεταφέρουν ασθένειες και στα ίδια μας τα ψαράκια.

      Τάισμα με προνύμφες κουνουπιού. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Προνύμφες και νύμφες κουνουπιού


      Ο βιολογικός κύκλος του κουνουπιού

      --------------------
      Infusoria, Η απαραίτητη τροφή για νεοεκκολαφθείσες λάρβες
      Microworms, Η ευκολότερη καλλιέργεια ζωντανής τροφής
      Grindal, Θρεπτική και οικονομική ζωντανή τροφή
    • Από Aquazone Team
      Ενυδρείο Καραντίνα
      του Θανάση Μπαλάσκα


      Όλοι μας μέσα στα χρόνια που ασχολούμαστε με το χόμπι του ενυδρείου, άλλοι από την αρχή άλλοι αργότερα, έχουμε βρεθεί σε πολύ δύσκολες καταστάσεις από διάφορες ασθένειες που μας πονοκεφαλιάσαν και μας στεναχώρησαν και με αποτέλεσμα πολλές φορές σημαντικές απώλειες ψαριών.
      Θα μπορούσαμε όμως να γλiτώσουμε αρκετό κόπο, δυσάρεστες στιγμές αλλά και χρήμα; Με την ύπαρξη ενός ενυδρείου καραντίνας σε μεγάλο βαθμό θα προστατέψουμε το κύριο ενυδρείο μας, το οποίο χωρίς την ύπαρξη της, στηρίζεται σε πήλινες βάσεις.

      Αρχικά ας ξεδιαλύνουμε τον όρo "Ενυδρείο Καραντίνα". Με την προαναφερόμενη φράση ορίζουμε ένα ενυδρείο το οποίο ως βασικό του σκοπό έχει την εισαγωγή σε αυτό κάποιου νέου ψαριού ,αν μιλάμε για ενυδρεία γλυκού νερού είτε κάποιου ψαριού αλλά και κοραλιού, αν αναφερόμαστε σε ενυδρεία Θαλασσινού νερού.
      Συνήθως ως ενυδρείο καραντίνα επιλέγουμε κάποιο ενυδρείο με μέγεθος μικρότερο του κύριου ενυδρείου με ελάχιστα προτεινόμενα λίτρα, αν μιλάμε για γλυκό νερό τα 50-60 και για θαλασσινό τα 80 με 100.

      Το ενυδρείο καραντίνας θα πρέπει να το εξοπλίσουμε με όλα αυτά που συνθέτουν και ένα κανονικό ενυδρείο (βιολογικό και μηχανικό φιλτράρισμα μέσω κάποιου φίλτρου, θέρμανση μέσω κάποιου θερμοστάτη, φωτισμός). Στις περισσότερες περιπτώσεις, εκτός από τα ενυδρεία καραντίνας για κοράλια, καλό είναι να προτιμούμε έναν τυπικό φωτισμό.

      Στο aquascaping αυτού του ενυδρείου είναι προτιμότερο να μην τοποθετήσουμε καθόλου υπόστρωμα, παρά μόνο λίγα διακοσμητικά, όπως πέτρες ή ρίζες mopani, αν αναφερόμαστε σε ενυδρείο γλυκού νερού.Έτσι τα ψάρια μας στρεσαρισμένα από την μεταφορά, αλλά και από την υποβολή κάποιας θεραπείας (αν αυτό κρίνεται σκόπιμο) θα έχουν κάποιο μέρος να κρυφτούν.Στο ενυδρείο καραντίνας θαλασσινού νερού μπορούμε να προσθέσουμε λίγα νεκρά κοράλια, έτσι ώστε τα ψάρια που βρίσκονται σε αυτήν να έχουν κάποιες κρυψώνες.

      Οι συνθήκες του νερού στο ενυδρείο καραντίνας θα πρέπει να είναι παραπλήσιες με αυτές του κύριου ενυδρείου, για να αποφύγουμε το επιπλέον στρεσάρισμα κατά την μεταφορά του ψαριού από την καραντίνα στο κύριο ενυδρείο μας.
      Στην καραντίνα μας θα πρέπει μόνιμα να έχουμε ενεργό το βιολογικό μας φίλτρο και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με 3 τρόπους.

      Α)Με την μόνιμη παρουσία στην καραντίνα μας κάποιου ανθεκτικού είδους ψαριού ,είτε μιλάμε για ενυδρείο γλυκού νερού, είτε θαλασσινού (Αυτή η λογική δεν με βρίσκει σύμφωνο, μιας και έτσι βασανίζουμε ουσιαστικά το ψάρι και μειώνουμε σημαντικά τον χρόνο ζωής του).

      Β)Με την προσθήκη μόνιμα λίγης τροφής στην καραντίνα, ώστε να παράγεται αμμωνία και να μένει ενεργός ο κύκλος του αζώτου.

      Γ)Με την αφαίρεση μιας ποσότητας του βιολογικού μας υλικού από το κύριο ενυδρείο στην καραντίνα.Με αυτόν τον τρόπο το φίλτρο είναι ικανό να σηκώσει το βιο-φορτίο την περίοδο που έχουμε σε αυτήν ψάρια.
      Θα πρέπει να έχουμε προμηθευτεί όλα τα απαραίτητα τεστ ,έτσι ώστε άμεσα να μπορούμε να παρακολουθούμε τις διάφορες διακυμάνσεις που μπορούν να προκύψουν στην καραντίνα μας, ιδίως κατά την θεραπεία κάποιου ψαριού σε αυτήν.
      Από αρκετά άτομα συχνά ακούγεται ότι ένας καλός χρόνος παραμονής είναι περίπου οι δύο εβδομάδες. Σε αυτήν την λογική θα διαφωνήσω μιας και αυτό το μικρό διάστημα δεν είναι αρκετό να μας δείξει μια πληθώρα ασθενειών που μπορεί να υποβόσκουν στο ψάρι μας. Θα πρότεινα λοιπόν, ένα διάστημα μεταξύ τεσσάρων με έξι εβδομάδων, έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το ψάρι μας είναι καθαρό από κάποια ασθένεια.

      Κατά την εισαγωγή κάποιου άρρωστου ψαριού και μετά το τέλος της θεραπείας του και όταν η καραντίνα μας θα είναι κενή από ψάρια, θα πρέπει να αποστειρωθεί ,για να απομακρύνουμε όλα τα παθογόνα από το νερό. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με αρκετούς τρόπους. Οι συνηθέστεροι είναι το καλό ξέπλυμα της καραντίνας και η τοποθέτηση της έξω στον ήλιο για κάποιο διάστημα, έτσι ώστε να σκοτωθούν όλα τα παθογόνα. Ένας άλλος τρόπος, εάν δεν θέλετε να μπείτε σε αυτήν την διαδικασία, είναι η προσθήκη ξυδιού ή αραιού διαλύματος χλωρίου για 1 με 2 μέρες. Πάντα θα πρέπει να ξεπλένετε όλα τα μέρη του ενυδρείου καλά μετά από κάθε χρήση.Στην περίπτωση που για να αποστειρώσουμε το ενυδρείο διαλέξουμε την μέθοδο με το χλώριο θα πρέπει μετά για να καταστήσουμε την καραντίνα μας ασφαλή να δεχτεί πάλι ψάρια να βάλουμε αντιχλώριο. Η εισαγωγή ενεργού άνθρακα και οι μεγάλες αλλαγές νερού μετά το τέλος κάποιας θεραπείας είναι καλό να γίνονται, ιδιαίτερα εφόσον το προτείνουν οι κατασκευαστές του φαρμάκου που χρησιμοποιούμε.

      Η λογική του ενυδρείου καραντίνας είναι μια σταθερή αξία από τους περισσοτέρους χομπίστες στο εξωτερικό. αλλά δυστυχώς εμείς οι Έλληνες χομπίστες την αγνοούμε παραδειγματικά και είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους πολλά ενυδρεία παροπλίζονται από τους απογοητευμένους χομπιστες μέσα στον χρόνο. Ίσως αυτή η αδιαφορία να οφείλεται στην ελλιπή ενημέρωση αλλά και στην στενότητα χώρου που αντιμετωπίζουν πολλά σπιτικά ιδίως στα αστικά κέντρα, αλλά αυτά δεν είναι ουσιώδεις δικαιολογίες. Η χρήση του ενυδρείου καραντίνας πρέπει να μας γίνει παιδεία και κάτι απαραίτητο από το ξεκίνημά μας στο χόμπι, διότι όσο καλές συνθήκες και αν έχουμε, σίγουρα κάποια στιγμή θα συμβεί το χειρότερο που ίσως και να σημαίνει την αρχή του τέλους σε αυτό το χόμπι για εμάς από την όποια απογοήτευση λάβουμε.
    • Από Aquazone Project Team
      Μετρώντας το Ψάρι



      Όλοι μας έχουμε στη κατοχή μας ψάρια και πολλές φορές έχουμε σκεφτεί να τα μετρήσουμε για να δούμε πόσο μεγάλωσαν ή τι μέγεθος έχουν. Όταν προσπαθήσουμε να το δοκιμάσουμε μας έρχεται αμέσως η απορία…. "Με ή χωρίς την ουρά";
      Για τη διευκρίνιση και την απάντηση αυτής της απορίας γράφτηκε αυτό το μικρό άρθρο το οποίο συνοδεύεται από μια επεξηγηματική εικόνα.
      Σωστή απάντηση δεν υπάρχει, αφού με ή χωρίς την ουρά, πάλι συγκρίσιμη θα είναι η μέτρηση μας. Έτσι λοιπόν πολλές φορές όταν διαβάζουμε ένα προφίλ ή ακόμα όταν πάμε να αγοράσουμε ένα ψάρι βλέπουμε στις πληροφορίες το μέγεθός του. Τις περισσότερες φορές διπλά από τη διάσταση βρίσκονται δύο γράμματα που μας μπερδεύουν περισσότερο, π.χ. SL 5 εκατοστά
      Τι είναι όμως αυτά τα αρχικά; Γιατί υπάρχουν; Σε τι μας χρησιμεύουν;

      Όλες αυτές οι πληροφορίες δίνονται στην παρακάτω λίστα:
      • TL: Μήκος μαζί με το ουραίο πτερύγιο (Total Length)
      • SL: Μήκος Χωρίς το ουραίο πτερύγιο (Standard Length)

       

×