Jump to content
  • Ανακοινώσεις

    • rastaman

      Καλό μήνα με... Διαγωνισμούς Μονομαχοενυδρείου και nano Reef !!!   01/11/2017

      Αγαπητοί φίλοι-φίλες συνχομπίστες, με χαρά σας προσκαλούμε να λάβετε μέρος στον Διαγωνισμό nano reef ενυδρείου 2017. Περισσότερες πληροφορίες   https://www.aquazone.gr/forums/forums/topic/106868-aquazone-nano-reef-contest-2017/   Αγαπητοί φίλοι-φίλες συνχομπίστες. Στείλτε μας τις φωτογραφίες από τα μονομαχοενυδρεία σας, για να συμμετάσχετε στον φωτογραφικό διαγωνισμό του Aquazone ΕΝΥΔΡΕΙΟ ΜΟΝΟΜΑΧΟΥ 2017. Περισσότερες πληροφορίες   https://www.aquazone.gr/forums/forums/topic/106866-διαγωνισμοσ-ενυδρειου-μονομαχου-2017/  

Recommended Posts

delta66    59

Μήπως η βιολογία θα τρέφεται με τροφή που θα ρίχνει μέσα;Λέω μηπως.Και επίσης,ποιος είπε ότι οι οδηγίες που δίνουν οι εταιρείες για τα σκευάσματά τους είναι πάντα έγκυρες και αξιόπιστες;

Τωρα κατι αρχισες να λες, γιατι πριν δεν ...

Επισης, οσα γραφονται στα fora ειναι κι αυτα παντα αξιοπιστα και εγκυρα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όταν λες fora?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nidal    44

Όταν λες fora?

Τα forum στην αργκο!!!

Σε τι φαση ειναι τωρα το ενυδρειο σου?

Θα σου προτεινα τη χρηση του SafeStart της Tetra. 24 ωρες μετα τη χρηση του μπορεις με ασφαλεια να βαλεις στο ενυδρειο σου ψαρια.

(εννοειται οχι ολα, ετσι???)

Share this post


Link to post
Share on other sites
UltraViolet    0

Γεια σας παιδιά! Έχουμε έναν μονομάχο..Πήγε σήμερα το αγόρι μου και πήρε ένα ενυδρείο 22 λίτρα , φίλτρο εξωτερικού τύπου 50 hertz oceanfree , θερμόμετρο , θερμοστάτη shark k-336 200 W, στους 27 , λάμπα στο πάνω μέρος του ενυδρείου.. ααα και 3 άλλα ψαράκια πολύ μικρά, υπερκινητικά, που του είπανε στο pet shop ότι είναι για την καθαριότητα του ενυδρείου.. τα πάει καλά ο μονομάχος προς το παρόν μαζί τους.. τέστ υγρά για αμμωνία και λοιπά δεν πήρε γιατί ήταν ακριβά.. επίσης δεν το έστρωσε το ενυδρείο γιατί ήταν πολυ ενθουσιασμένος και τα έβαλε αμέσως μέσα τα ψάρια.. δηλαδή περίμενε απλά να φτάσει το νερό στη σωστή θερμοκρασία.. Το αντιχλωρικό το έβαλε σε εκείνη την φάση και περίμενε καμιά ώρα μέχρι να βάλει τα ψάρια..Τον μονομάχο πάντως καλά τον βλέπω..πιο δραστήριο από την γυάλα και συνεχίζει να κάνει φυσαλίδες στην επιφάνεια..α, επίσης τα φυτά στο ενυδρείο είναι πλαστικά..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luminous    5

:thumbup: Φίλε Luminous

Πριν κάνεις οτιδήποτε δες την υπογραφή μου .

"Για ψάρια κρύου νερού (χρυσόψαρα ) η διαδικασία γίνεται με ποιο αργούς ρυθμούς ως προς το χρόνο τοποθέτησης τους στο ενυδρείο λόγω χαμηλής θερμοκρασίας και μεγέθους των ψαριών .

Εδώ να σημειώσω ότι τα χρυσόψαρα δεν θα πρέπει να μπαίνουν σε τόσο μικρά ενυδρεία και εννοώ ακόμα και το 100αρι ."

Για την αγορα του ενυδρειου πηγα σε 4 διαφορετικα pet shop για ερευνα αγορας αλλα και συλογη πληροφοριων (το επαιζα σε ολους ανηξερος).Και οι 4 μου ειπαν πως το πρωτο 10ημερο βαζεις 2 χρυσοψαρα για να "δοκιμασεις" το ενυδρειο και αν ολα πανε καλα συνεχιζεις με διαφορετικα ψαρια.

Σε αντιθεση ολες οι γνωμες στο διαδυκτιο λενε αλλα.Σιγουρα παντως εμπιστευομαι περισσοτερο τη γνωμη καποιου που αρθογραφει σε φορουμ για ενυδρεια παρα καποιον που πουλαει ψαρια,ποντικια ,παπαγαλους κλπ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxus    0

Nα ρωτήσω κατι και εγώ...Μπορεί το ρεύμα νερού που δημιουργεί το φίλτρο και η ανλία μου να δημιουργουν πρόβλημα στα ψάρια?Πχ να τα κυράζουν??Το φίλτρο ειναι Hydor 650l/h και η αντλία 500l/h σε ενυδρίο 80λ.

Ευχαριστώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stormtrooper    28

Nα ρωτήσω κατι και εγώ...Μπορεί το ρεύμα νερού που δημιουργεί το φίλτρο και η ανλία μου να δημιουργουν πρόβλημα στα ψάρια?Πχ να τα κυράζουν??Το φίλτρο ειναι Hydor 650l/h και η αντλία 500l/h σε ενυδρίο 80λ.

Ευχαριστώ.

Βλέπω πως εδώ και μέρες δεν έχεις λάβει απάντηση στο ερώτημά σου, οπότε αν θες, βοήθησέ μας λίγο περισσότερο με το να μας πεις πόσα λίτρα ενυδρείο έχεις και με τί ψάρια μέσα. Κάθε ψάρι έχει ξεχωριστές ανάγκες οπότε ΠΑΝΤΑ κρίνουμε βάση τα "θέλω" του ψαριού/ών :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxus    0

Βλέπω πως εδώ και μέρες δεν έχεις λάβει απάντηση στο ερώτημά σου, οπότε αν θες, βοήθησέ μας λίγο περισσότερο με το να μας πεις πόσα λίτρα ενυδρείο έχεις και με τί ψάρια μέσα. Κάθε ψάρι έχει ξεχωριστές ανάγκες οπότε ΠΑΝΤΑ κρίνουμε βάση τα "θέλω" του ψαριού/ών :(

Το ενυδρίο ειναι 80l και το προοριζω για ζωοτόκα(guppy πιο συγκεκριμενα).Εχω παρατηρησει οτι το φυλτρο με την αντλια(στο πιο πανω post ειναι τα στοιχεια τους) δημιουργουν αρκετο ρευμα στο ενυδριο αλλα δεν ξέρω αν θα κουραζει τα ψαρια ή απλα εμένα μου φένετε πολύ...Το φύλτρο ρυθμίζεται για το ποσο νερο να βγάζει ενω η αντλια οχι.Ακομα φοβάμαι μήπως το φιλτρο ρουφάει τα μικρά η νεογέννητα.Τη γνώμη σου παρακαλω..και ευχαριστω!post-14511-1250610536_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
vag0s    0

Γραφω εδω επειδη εχω μια απλη απορια και ειπες στο 1ο ποστ να γραφουν οι αρχαριοι!

Αποφασισα να ακολουθησω αυτο το στρωσημο σε ολα μου τα ενυδρεια!Λεω να το στρωσω με το sera bionitrivec!

Το συγκεκριμενο λεει να βαλουμε μια δοσολογια και μετα απο 24 ωρες να βαλουμε τα πρωτα ψαρια!

Στην περιπτωση που θελουμε να μπει ενα ψαρι το βαζουμε απο την 1η μερα ετσι;

Share this post


Link to post
Share on other sites
tsoum    0

Φιλε μου ειλικρινά θέλω να δοκιμάσω την μέθοδό σου αλλά, ειλικρινά, δεν κατάλαβε τίποτα με μια ανάγνωση. Αν θα μπορούσες να την αναλύσεις σε ποιο απλα βήματα θα ήταν καλά.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mpompiras    1

το νημα απευθυνεται σε αρχαριους...ωραια!

λοιπον προχτες αλλαξα λιγο την διακοσμηση του ενυδρειου κ προσεξα οτι το ρευμα νερου του φιλτρου ηταν πολυ αδυναμο.βουλωσε το φιλτρο σκεφτηκα.το ανοιηα το καθαρισα με κρυο νερακι βρυσης το ξανατοποθετησα ολα οκ.

μια ερωτηση:εχω ακουσει οτι στο σφουγγαρακι κ στα μπιλακια του φιλτρου αναπτυσσονται καποια βακτηρια τα οποια ειναι ''καλα'' για το ενυδρειο.

μηπως με το πλυσιμο-ξεβγαλμα αυτα φευγουν κ ξαναξεκιναμε απ την αρχη?

μετα το πλυσιμο του φιλτρου εβαλα λιγο SERA TOXIVEC.

τι λετε? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panos1990    5

το νημα απευθυνεται σε αρχαριους...ωραια!

λοιπον προχτες αλλαξα λιγο την διακοσμηση του ενυδρειου κ προσεξα οτι το ρευμα νερου του φιλτρου ηταν πολυ αδυναμο.βουλωσε το φιλτρο σκεφτηκα.το ανοιηα το καθαρισα με κρυο νερακι βρυσης το ξανατοποθετησα ολα οκ.

μια ερωτηση:εχω ακουσει οτι στο σφουγγαρακι κ στα μπιλακια του φιλτρου αναπτυσσονται καποια βακτηρια τα οποια ειναι ''καλα'' για το ενυδρειο.

μηπως με το πλυσιμο-ξεβγαλμα αυτα φευγουν κ ξαναξεκιναμε απ την αρχη?

μετα το πλυσιμο του φιλτρου εβαλα λιγο SERA TOXIVEC.

τι λετε? :P

Tα σκοτωσες τα βακτηρια, καλυτερα να εβαζες και βαλεις sera nitrivec η κατι αντιστοιχο:ninja:

Το εχεις στρωσει το ενυδρειο?

Παντα πλενουμε απο νερο του ενυδρειου :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mpompiras    1

Tα σκοτωσες τα βακτηρια, καλυτερα να εβαζες και βαλεις sera nitrivec η κατι αντιστοιχο:ninja:

Το εχεις στρωσει το ενυδρειο?

Παντα πλενουμε απο νερο του ενυδρειου :blink:

το ενυδρειο μπορω να πω πως ειναι στρωμενο.

ειναι καινουριο αλλα χρησιμοποιησα μπιλακια φιλτρου απο στρωμενο ενυδρειο κ οι μετρησεις ειναι ικανοποιητικες.

δεν το ξερα οτι ηθελε νερο απο το ενυδρειο στο πλυσιμο... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mpompiras    1

οσον αφορα το sera nitrivec κλπ μου θολωνουν το ενυδρειο.

(το ξερω το λενε κ οι οδηγιες) αλλα μεχρι να φυγει η θολουρα κανει καμια βδομαδα!

και μετα απο λιγο καιρο ξαναβαζω και ξανα παλι υπομονη να ξεθολωσει! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rik    427

οσον αφορα το sera nitrivec κλπ μου θολωνουν το ενυδρειο.

(το ξερω το λενε κ οι οδηγιες) αλλα μεχρι να φυγει η θολουρα κανει καμια βδομαδα!

και μετα απο λιγο καιρο ξαναβαζω και ξανα παλι υπομονη να ξεθολωσει! :bowdown:

Πολύ πιθανών είναι να έχεις πολύ αμμωνία και νιτρώδη για να μην σου ξεθολώνει μέσα σε 24 ώρες!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rik πρόσεχε σε παρακαλώ πολύ που γράφεις , πως γράφεις και γιατί γράφεις .

Όταν οι οδηγίες του σκευάσματος που χρησιμοποίησε ο mpompiras γράφουν οτι είναι φυσιολογικό να θολώσει το νερό απο πού βγάζεις το συμπέρασμα οτι είναι πολύ ψηλά αμμωνία και νιτρώδη ;

Αμμωνία και νιτρώδη σε υψηλά επίπεδα δεν σημαίνει και θολό νερό .

Θολό νερό μπορεί να είναι ενα σωρό άλλα πράγματα .

Υ.Γ. για δες και την ημερομηνία πότε γράφτηκε η τελευταία δημοσίευση και πότε εσύ του δίνεις τη συμβουλή σου .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rik    427
(edited)

Rik πρόσεχε σε παρακαλώ πολύ που γράφεις , πως γράφεις και γιατί γράφεις .

Όταν οι οδηγίες του σκευάσματος που χρησιμοποίησε ο mpompiras γράφουν οτι είναι φυσιολογικό να θολώσει το νερό απο πού βγάζεις το συμπέρασμα οτι είναι πολύ ψηλά αμμωνία και νιτρώδη ;

Αμμωνία και νιτρώδη σε υψηλά επίπεδα δεν σημαίνει και θολό νερό .

Θολό νερό μπορεί να είναι ενα σωρό άλλα πράγματα .

Υ.Γ. για δες και την ημερομηνία πότε γράφτηκε η τελευταία δημοσίευση και πότε εσύ του δίνεις τη συμβουλή σου .

Ωχ sorry, φαινεται πως ξεχαστηκα ψαχνοντας στα θεματα και απαντησα σε λαθος χρονο.

Παντως για την θολουρα το nitrivec που χρησημοποιω και εγω επισημανει οτι το νερο ξεθωλωνει απο 4 εως 24 ωρες γιατι εξαρτατε απο τον βαθμο μολυνσης.

Έγινε επεξεργασία - Rik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aris262    0

Καλησπέρα στο φορουμ και στη κοινότητα.

Πρόσφατα απόκτησα ενυδρείο 60λτ και ξεκίνησα τη διαδικασία "στρωσίματος". Ξεκίνησα με 3 zebra danio. Πριν 2 μέρες εκτός απο τα ψευτικα φυτά, πρόσθεσα και 2 limnophila aquatica. Διαβασα προσεχτικά όχι μόνο τον οδηγό στρωσίματος του θέματος εδω αλλά και οτι υπάρχει στο ιντερνετ.

Έχω ένα πρόβλημα όμως που λίγοι απαντούν στο ιντερνετ και θα ήθελα να το διασταυρώσω με την εμπερία σας. Είμαι στην 15η μέρα, και έχω αυξημένα επίπεδα nitrates N03 στα 100mg/l σχεδόν σταθερά εδώ και αρκετές μέρες (κάνω αλλαγές νερού 15-20% κάθε 2 μέρες), (αμμωνία κοντα στο 1mg/l και nitrites NO2 2-3mg/l). Η ερώτηση λοιπόν έιναι γιατί τόσο υψηλά τα ΝΟ3; Δε πιστεύω οτι υπερταίζω τα ψάρια μου αφού οτι υπάρχει το εξαφανίζουν το πολύ σε 2λεπτά...Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω; Θα βοηθήσουν τα φυτά; Μήπως φταίει η ποιότητα του νερού (που παρατήρησα οτι έχει υψηλούς δεικτες ΝΟ3;) το οποίο εδώ στη περιοχή του Swindon,UK δε φημίζεται κιόλας για την κατάστασή του;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ποιές είναι οι τιμες του νερού πριν το βάλεις στο ενυδρείο σου ;

Απο Αγγλία μας γράφεις ;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aris262    0
(edited)

NO3 ~ 50-100 mg(η δειγματοληψία δυστυχώς μου δίνει μόνο χοντρικές τιμές)

NO2 = 0 mg

Φταίει λοιπόν το νερό να υποθέσω; Πως μπορώ να το θεραπεύσω αυτό;

Ναι απο Αγγλία :bowdown: Περιοχή Swindon, Wiltshire.

Έγινε επεξεργασία - Aris262

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το νερό αυτό δέν είναι πόσιμο .

Βρόχινο νερό μπορείς να μαζέψεις ;

Η χρήση Denitrator είναι απαραίτητη , πολλά φυτά και μην βάλεις άλλα ψάρια πριν καταφέρεις να ρίξεις τα επίπεδα .

Άνοιξε ενα νέο θέμα στο γενικά γλυκού νερού να το δουν και άλλοι να μας πουν τη γνώμη τους .

Share this post


Link to post
Share on other sites
eja    59
(edited)

ρε παιδια εχω ενα προβλημα ειχα στρωσει το ενυδρειο μου και επειτα εβαλα μεσα τα ψαρια μου (2 δολλαρια μαλλον ζευγαρι,1 πακου,και ενα common pleco) τα οποια εδωσα, αλλα ο pleco μου εβγαλε το χωμα το οποιο ειναι κατω απο αμμο (μαλλον λαθος) τελικα αφου εδωσα τα ψαρια και εννω το νερο ηταν καλο πριν, το αφησα να καθαρισει και προσθεσα και 2 φυτακια τωρα εχει ανεβασει NO2 NO3 ειναι λογικο η πρεπει να κανω κατι?

Έγινε επεξεργασία - eja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από noa1978
      καλησπερα σε ολους,θελω συντομα να μεταφερω ενα φυτεμενο 80 λιτρων σε ενυδρειο 200 λιτρων!!!!
      το 80 λιτρο τρεχει τωρα με co2 και εξωτερικο φιλτρο fluval 206!!!
      στο 200αρι θα τρεχει το fluval 206 και αλλο ενα ιδιο!!!
      η σκεψη μου ειναι να μεταφερω με ολο το βιολογικο το φιλτρο που λειτουργει τωρα στο μεγαλο ενυδρειο  και το αλλο με καινουριο υλικο μεσα πιστευοντας οτι με το που θα τρεχουν και τα δυο μαζι θα γεμισει και το καινουριο φιλτρο βακτηρια!!!
      γενικα θελω γνωμες απο καποιους που εχουν κανει κατι αναλογο,ευχαριστω
       
    • Από Merso ArtSchool
      γεια σας.εχω ενα ενυδρειο 20 λιτρων που ειχε μεσα μερικα ψαρακια guppy.Λεω ειχε γιατι χαλασε το φιλτρο χωρις να το καταλαβουν αυτοι που προσεχαν τα ψαρακια οσο ελειπα διακοπες με αποτελεσμα να μην βρω ουτε ενα απο τα 4 ζωντανα.σημερα αγορασα μερικα νεα guppy και ενα καινουριο φιλτρο τα εβαλα στο ενυδρειο ηταν λιγο νευρικα στην αρχη και τωρα ειναι ολα στην επιφανια και μοιαζουν να θελουν  αναπνευσουν με το στομα τους εξω απο το νερο...συγνωμη αλλα ειμαι πολυ καινουριος με το ενυδρειο και προφανως εχω κανει κατι λαθος...μπορει καποιος να βοηθησει
    • Από richie_black_moor
      Καλησπέρα,
      Έχω αναρτήσει Κ μια αγγελία αλλα δε ξέρω ποιο είναι το πιο κατάλληλο μέρος για να απευθυνθώ για το συγκεκριμένο θέμα.Έχω 3 χρυσόψαρα σε ενυδρείο 105 λιτρων. Τα έχω εδώ Κ 4 χρόνια Κ προσπαθω να τα φροντίσω σωστά Κ τα αγαπώ πολυ. Επειδή τον τελευταίο καιρό όμως άλλαξαν κάποιες συνθήκες δυστυχώς ( κ το λεω με πόνο ψυχης) δε μπορώ να τα κρατήσω άλλο. Ψάχνω να βρω κάποιον που θα τα φροντίσει καλά ( σε σωστό ενυδρείο η λίμνη ) για να τα χαρίσω. Κ αν χρειάζεται Κ κατι απ τον εξοπλισμο τους θα το έχει.το μόνο που μ ενδιαφέρει είναι να τα φροντιζει σωστά
    • Από theodor72

      photo credits: FMEL
      ΓΕΝΙΚΑ
      Μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή για τα ψάρια μας κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών θα μπορούσε να είναι οι προνύμφες (λάρβες) των κουνουπιών. Η διατροφική τους αξία είναι ευρέως αναγνωρισμένη. Οι προνύμφες και οι νύμφες (χρυσαλίδες) των κουνουπιών έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αμινοξέα και μικροστοιχεία και χρησιμοποιούνται τόσο ως ζωντανή, όσο και ως κατεψυγμένη τροφή. Μια τέτοια καλλιέργεια, μπορεί να είναι αρκετά απλή, αλλά όπως θα δούμε απαιτεί υπευθυνότητα και προσοχή.

      Στην Ελλάδα απαντώνται πάνω από 50 διαφορετικά είδη κουνουπιών από περίπου 3500 γνωστά είδη παγκοσμίως. Τα κουνούπια χρειάζονται το υγρό στοιχείο για να ολοκληρώσουν τον βιολογικό τους κύκλο. Έτσι ιδανικές εστίες ανάπτυξης αποτελούν τα έλη, οι βάλτοι, οι ορυζώνες, οι λίμνες ρυάκια με μικρή ροή αλλά και άλλες τεχνητές εστίες που μπορούν να κατακρατήσουν έστω και την ελάχιστη ποσότητα νερού (βραχόκηποι, σιντριβάνια, βαρέλια, πιατάκια γλάστρας, δεξαμενές κ.α.) Έχουν τέσσερα υδρόβια στάδια προνύμφης και ένα τελικό ή πέμπτο στάδιο νύμφης που δεν τρέφεται. Μόνο τα θηλυκά τρέφονται περιστασιακά με αίμα καθώς τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει, είναι απαραίτητα για να γεννήσουν τα αβγά τους. Εφόσον πραγματοποιήσει ένα γεύμα αίματος, τότε ωριμάζουν τα αβγά και μπορεί να ωοτοκήσει. Αντίθετα τα αρσενικά συνήθως τρέφονται με νέκταρ λουλουδιών και χυμούς από τα φυτά.

      ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ
      Τα κουνούπια καλλιεργούνται εδώ και πολλά χρόνια από ενυδρειόφιλους σε πολλά μέρη του κόσμου, με πολλές και διάφορες μεθόδους. Στη χώρα μας, η καλλιέργεια τους είναι δυνατή μόνο κατά τους μήνες με σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, δηλαδή από 25 oC και πάνω. Τα κουνούπια συνήθως εναποθέτουν τα αβγά τους μεμονωμένα ή πολλά μαζί στο νερό, σε πλευρές δοχείων που σύντομα θα καλυφθούν από νερό ή πάνω σε υγρό έδαφος όπου μπορούν να εκκολαφθούν όταν πλημμυρίσουν από τα νερά της βροχής ή από την παλίρροια. Χωρίς την παρουσία του υγρού στοιχείου δε μπορούν να ολοληρώσουν τον βιολογικό τους κύκλο.

      Η καλλιέργεια κουνουπιών είναι αρκετά απλή. Πρώτα απ’ όλα τοποθετούμε ένα δοχείο σε εξωτερικό χώρο έτσι ώστε να σκιάζεται τουλάχιστον μερικώς. Ρηχά δοχεία με μεγάλη επιφάνεια φαίνεται να είναι καταλληλότερα από τα βαθειά δοχεία. Γεμίζουμε το ενυδρείο με προετοιμασμένο νερό. Καλύτερη πηγή νερού είναι το βρόχινο νερό ή το νερό από μια λίμνη ή ακόμα πιο εύκολα, το νερό από τις αλλαγές που κάνουμε στο ενυδρείο μας.

      Στη συνέχεια, επειδή τα ενήλικα κουνούπια έλκονται από την μυρωδιά της αποσυνθεμένης οργανικής ύλης, προσθέτουμε κάποια οργανική ύλη ή οργανικό λίπασμα. Τα φρέσκα υλικά είναι προτιμότερα από τα παλιά καθώς είναι πλουσιότερα σε μικρόβια και οργανική ύλη. Τα υλικά αυτά θα μείνουν στο νερό για αρκετές ημέρες. Ένας τρόπος χρήσης είναι να μουλιάσουμε το οργανικό υλικό για αρκετές ώρες, και μετά να απλώσουμε το υγρό υλικό πάνω στο βυθό, αφήνοντας το σιγά σιγά να αποσυντεθεί. Ένας άλλος τρόπος είναι να τοποθετήσουμε το στεγνό υλικό μέσα σε ένα δικτυωτό σακουλάκι και να το τοποθετήσουμε μέσα στο δοχείο. Κάποια άλλα υλικά, όπως θρυμματισμένη τροφή για σκύλους ή pellets για ψάρια μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν.

      Μερικές φορές σχηματίζεται ένας βρώμικος αφρός στην επιφάνεια του δοχείου καλλιέργειας, ο οποίος μπορεί να επηρεάσει τα αρχικά στάδια της προνύμφης ή νύμφης. Η φύση ενός τέτοιου σχηματισμού αναμφίβολα επηρεάζεται από ένα πλήθος παραγόντων του δοχείου καλλιέργειας, όπως για παράδειγμα θερμοκρασία νερού, φύση και ποσότητα οργανικού υλικού, και πλήθος προνυμφών.

      Μετά από μερικές ημέρες, όταν το νερό θα έχει καθαρίσει, προσθέτουμε μια χούφτα υδρόβιων φυτών για να αποκτήσουν τα κουνούπια ένα μέρος να κάθονται καθώς εναποθέτουν τα αβγά τους στο νερό. Τα επιμήκη αβγά επιπλέουν στο νερό με την βοήθεια μικρών μαύρων πλωτήρων (το μεγαλείο της φύσης) που έχουν μήκος 6 χιλ. Κάθε τέτοιος πλωτήρας περιέχει από 50 ως 500 αβγά, αριθμός που εξαρτάται εν μέρει και από το πόσο αίμα έχει καταναλώσει το θηλυκό. Κάθε θηλυκό μπορεί να εναποθέσει αρκετές τέτοιες "λέμβους". Αν δεν έχει τραφεί με αίμα, μπορεί πάλι να γεννήσει αυγά, αλλά αυτά θα είναι πιο μικρά και θα έχουν λιγότερες ελπίδες επιβίωσης. Ανάλογα με τη θερμοκρασία του νερού, τα αβγά των περισσότερων ειδών θα εκκολαφθούν σε 1 με 3 ημέρες. Οι προνύμφες αρχικά είναι πολύ μικρές. Τρέφονται με άλγη, πρωτόζωα και οργανική ύλη. Μέσα σε ένα διάστημα 5 με 10 ημερών θα μεταμορφωθούν τέσσερεις φορές μέχρι να φτάσουν το στάδιο της νύμφης. Κρέμονται ανάποδα ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του νερού και όταν ενοχληθούν κάνουν σπασμωδικές κινήσεις. Η ουρά της προνύμφης έχει κάποιες δομές σαν φτερά που της επιτρέπουν να κρέμεται από την επιφάνεια χρησιμοποιώντας την επιφανειακή τάση. Επίσης παρουσιάζουν και έναν ενδιαφέρον τρόπο αναπνοής. Έχουν ένα αναπνευστικό σωλήνα, που φτάνει από την ουρά στην επιφάνεια του νερού. Αυτός ο σωλήνας, χρησιμοποιείται σχεδόν όπως οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους αναπνευστήρες για να παραμένουν κάτω από το νερό. Τέλος, οι νύμφες σε ένα διάστημα 3 ημερών ή και μικρότερο εξελίσσονται σε ενήλικα κουνούπια. Ο διαχωρισμός των προνυμφών από τις νύμφες, είναι πολύ εύκολος οπτικά. Προσοχή λοιπόν όταν στην καλλιέργεια μας εμφανιστούν νύμφες κουνουπιών γιατί πολύ σύντομα θα εμφανιστούν και τα ενοχλητικά ενήλικα κουνούπια.

      ΤΑΙΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΝΥΜΦΕΣ ΚΟΥΝΟΥΠΙΩΝ
      Μόλις παρατηρήσουμε αβγά να επιπλέουν, τα μαζεύουμε και τα τοποθετούμε σε μικρό γυάλινο βάζο με 5 εκατοστά νερού περίπου και το καλύπτουμε με ένα λεπτό δίχτυ. Όταν λοιπόν τα αυγά εκκολαφθούν σε προνύμφες, απλά μαζεύουμε τις προνύμφες από το δοχείο και τις ταΐζουμε στα ψάρια μας. Καλό είναι να μη ρίχνουμε το νερό του βάζου στο ενυδρείο, για να αποφύγουμε την επιβάρυνση του με ρύπους. Αν πάλι επιθυμούμε προνύμφες μεγαλύτερου μεγέθους ή νύμφες, τοποθετούμε τα αβγά σε ένα μεγαλύτερο βάζο μέχρι να φτάσουν το επιθυμητό μέγεθος.

      Μερικές φορές η καλλιέργεια μας μπορεί να έχει τέτοια επιτυχία που αν ταΐσουμε όλες τις προνύμφες μαζί, κάποιες από αυτές μπορεί να μη φαγωθούν, και να γίνουν ενοχλητικές. Σε μια τέτοια περίπτωση, μπορούμε είτε να τοποθετήσουμε μερικές σε ένα δοχείο και στο ψυγείο όπου ο μεταβολισμός τους θα επιβραδυνθεί, είτε είναι προτιμότερο να τις καταψύξουμε και να τις ταΐσουμε στα ψάρια κατά τους χειμερινούς μήνες. Άλλα είδη εντόμων παράγουν διαφορετικές προνύμφες όπως τα bloodwarms ή τα glasswarm, τις οποίες μπορεί να βρούμε στην καλλιέργεια μας και να ταΐσουμε επίσης στα ψάρια.

      Όπως και με όλες τις ζωντανές τροφές, καλό είναι να αποτελλούν μέρος μιας διατροφής με ποικιλία και να είμαστε προσεκτική στην ποσότητα που ταΐζουμε ανάλογα πάντα με τις διατροφικές απαιτήσεις των ψαριών μας.

      Είναι μακράν προτιμότερο να αναπαράγουμε κουνούπια κατά τον τρόπο που αναφέρθηκε παραπάνω από το να αφήσουμε τα αβγά να εκκολαφτούν στο δοχείο στον εξωτερικό χώρο. Αναπόφευκτα, κάποια θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν την μεταμόρφωση τους, να δραπετεύσουν και να μαστίσουν εσάς και τους γύρω σας.

      ! ΠΡΟΣΟΧΗ !
      Σε περίπτωση που προχωρήσουμε σε μια τέτοια καλλιέργεια, θα πρέπει να δείξουμε την πρέπουσα υπευθυνότητα. Αν αμελήσουμε και επιτρέψουμε σε κάποια κουνούπια να φτάσουμε το στάδιο του ενήλικα, θέτουμε σε κίνδυνο την οικογένεια μας, τους γείτονες μας, τα κατοικίδια μας και γενικά την δημόσια υγεία.

      Τα κουνούπια είναι δυνητικοί φορείς ασθενειών, όπως ο δάγκειος πυρετός, ο ιός του Δυτικού Νείλου, η ελονοσία, ο κίτρινος πυρετός κ.α.

      Τέλος υπάρχει το ενδεχόμενο τα κουνούπια να μεταφέρουν ασθένειες και στα ίδια μας τα ψαράκια.

      Τάισμα με προνύμφες κουνουπιού. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Προνύμφες και νύμφες κουνουπιού


      Ο βιολογικός κύκλος του κουνουπιού

      --------------------
      Infusoria, Η απαραίτητη τροφή για νεοεκκολαφθείσες λάρβες
      Microworms, Η ευκολότερη καλλιέργεια ζωντανής τροφής
      Grindal, Θρεπτική και οικονομική ζωντανή τροφή
    • Από Aquazone Team
      Ενυδρείο Καραντίνα
      του Θανάση Μπαλάσκα


      Όλοι μας μέσα στα χρόνια που ασχολούμαστε με το χόμπι του ενυδρείου, άλλοι από την αρχή άλλοι αργότερα, έχουμε βρεθεί σε πολύ δύσκολες καταστάσεις από διάφορες ασθένειες που μας πονοκεφαλιάσαν και μας στεναχώρησαν και με αποτέλεσμα πολλές φορές σημαντικές απώλειες ψαριών.
      Θα μπορούσαμε όμως να γλiτώσουμε αρκετό κόπο, δυσάρεστες στιγμές αλλά και χρήμα; Με την ύπαρξη ενός ενυδρείου καραντίνας σε μεγάλο βαθμό θα προστατέψουμε το κύριο ενυδρείο μας, το οποίο χωρίς την ύπαρξη της, στηρίζεται σε πήλινες βάσεις.

      Αρχικά ας ξεδιαλύνουμε τον όρo "Ενυδρείο Καραντίνα". Με την προαναφερόμενη φράση ορίζουμε ένα ενυδρείο το οποίο ως βασικό του σκοπό έχει την εισαγωγή σε αυτό κάποιου νέου ψαριού ,αν μιλάμε για ενυδρεία γλυκού νερού είτε κάποιου ψαριού αλλά και κοραλιού, αν αναφερόμαστε σε ενυδρεία Θαλασσινού νερού.
      Συνήθως ως ενυδρείο καραντίνα επιλέγουμε κάποιο ενυδρείο με μέγεθος μικρότερο του κύριου ενυδρείου με ελάχιστα προτεινόμενα λίτρα, αν μιλάμε για γλυκό νερό τα 50-60 και για θαλασσινό τα 80 με 100.

      Το ενυδρείο καραντίνας θα πρέπει να το εξοπλίσουμε με όλα αυτά που συνθέτουν και ένα κανονικό ενυδρείο (βιολογικό και μηχανικό φιλτράρισμα μέσω κάποιου φίλτρου, θέρμανση μέσω κάποιου θερμοστάτη, φωτισμός). Στις περισσότερες περιπτώσεις, εκτός από τα ενυδρεία καραντίνας για κοράλια, καλό είναι να προτιμούμε έναν τυπικό φωτισμό.

      Στο aquascaping αυτού του ενυδρείου είναι προτιμότερο να μην τοποθετήσουμε καθόλου υπόστρωμα, παρά μόνο λίγα διακοσμητικά, όπως πέτρες ή ρίζες mopani, αν αναφερόμαστε σε ενυδρείο γλυκού νερού.Έτσι τα ψάρια μας στρεσαρισμένα από την μεταφορά, αλλά και από την υποβολή κάποιας θεραπείας (αν αυτό κρίνεται σκόπιμο) θα έχουν κάποιο μέρος να κρυφτούν.Στο ενυδρείο καραντίνας θαλασσινού νερού μπορούμε να προσθέσουμε λίγα νεκρά κοράλια, έτσι ώστε τα ψάρια που βρίσκονται σε αυτήν να έχουν κάποιες κρυψώνες.

      Οι συνθήκες του νερού στο ενυδρείο καραντίνας θα πρέπει να είναι παραπλήσιες με αυτές του κύριου ενυδρείου, για να αποφύγουμε το επιπλέον στρεσάρισμα κατά την μεταφορά του ψαριού από την καραντίνα στο κύριο ενυδρείο μας.
      Στην καραντίνα μας θα πρέπει μόνιμα να έχουμε ενεργό το βιολογικό μας φίλτρο και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με 3 τρόπους.

      Α)Με την μόνιμη παρουσία στην καραντίνα μας κάποιου ανθεκτικού είδους ψαριού ,είτε μιλάμε για ενυδρείο γλυκού νερού, είτε θαλασσινού (Αυτή η λογική δεν με βρίσκει σύμφωνο, μιας και έτσι βασανίζουμε ουσιαστικά το ψάρι και μειώνουμε σημαντικά τον χρόνο ζωής του).

      Β)Με την προσθήκη μόνιμα λίγης τροφής στην καραντίνα, ώστε να παράγεται αμμωνία και να μένει ενεργός ο κύκλος του αζώτου.

      Γ)Με την αφαίρεση μιας ποσότητας του βιολογικού μας υλικού από το κύριο ενυδρείο στην καραντίνα.Με αυτόν τον τρόπο το φίλτρο είναι ικανό να σηκώσει το βιο-φορτίο την περίοδο που έχουμε σε αυτήν ψάρια.
      Θα πρέπει να έχουμε προμηθευτεί όλα τα απαραίτητα τεστ ,έτσι ώστε άμεσα να μπορούμε να παρακολουθούμε τις διάφορες διακυμάνσεις που μπορούν να προκύψουν στην καραντίνα μας, ιδίως κατά την θεραπεία κάποιου ψαριού σε αυτήν.
      Από αρκετά άτομα συχνά ακούγεται ότι ένας καλός χρόνος παραμονής είναι περίπου οι δύο εβδομάδες. Σε αυτήν την λογική θα διαφωνήσω μιας και αυτό το μικρό διάστημα δεν είναι αρκετό να μας δείξει μια πληθώρα ασθενειών που μπορεί να υποβόσκουν στο ψάρι μας. Θα πρότεινα λοιπόν, ένα διάστημα μεταξύ τεσσάρων με έξι εβδομάδων, έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το ψάρι μας είναι καθαρό από κάποια ασθένεια.

      Κατά την εισαγωγή κάποιου άρρωστου ψαριού και μετά το τέλος της θεραπείας του και όταν η καραντίνα μας θα είναι κενή από ψάρια, θα πρέπει να αποστειρωθεί ,για να απομακρύνουμε όλα τα παθογόνα από το νερό. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με αρκετούς τρόπους. Οι συνηθέστεροι είναι το καλό ξέπλυμα της καραντίνας και η τοποθέτηση της έξω στον ήλιο για κάποιο διάστημα, έτσι ώστε να σκοτωθούν όλα τα παθογόνα. Ένας άλλος τρόπος, εάν δεν θέλετε να μπείτε σε αυτήν την διαδικασία, είναι η προσθήκη ξυδιού ή αραιού διαλύματος χλωρίου για 1 με 2 μέρες. Πάντα θα πρέπει να ξεπλένετε όλα τα μέρη του ενυδρείου καλά μετά από κάθε χρήση.Στην περίπτωση που για να αποστειρώσουμε το ενυδρείο διαλέξουμε την μέθοδο με το χλώριο θα πρέπει μετά για να καταστήσουμε την καραντίνα μας ασφαλή να δεχτεί πάλι ψάρια να βάλουμε αντιχλώριο. Η εισαγωγή ενεργού άνθρακα και οι μεγάλες αλλαγές νερού μετά το τέλος κάποιας θεραπείας είναι καλό να γίνονται, ιδιαίτερα εφόσον το προτείνουν οι κατασκευαστές του φαρμάκου που χρησιμοποιούμε.

      Η λογική του ενυδρείου καραντίνας είναι μια σταθερή αξία από τους περισσοτέρους χομπίστες στο εξωτερικό. αλλά δυστυχώς εμείς οι Έλληνες χομπίστες την αγνοούμε παραδειγματικά και είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους πολλά ενυδρεία παροπλίζονται από τους απογοητευμένους χομπιστες μέσα στον χρόνο. Ίσως αυτή η αδιαφορία να οφείλεται στην ελλιπή ενημέρωση αλλά και στην στενότητα χώρου που αντιμετωπίζουν πολλά σπιτικά ιδίως στα αστικά κέντρα, αλλά αυτά δεν είναι ουσιώδεις δικαιολογίες. Η χρήση του ενυδρείου καραντίνας πρέπει να μας γίνει παιδεία και κάτι απαραίτητο από το ξεκίνημά μας στο χόμπι, διότι όσο καλές συνθήκες και αν έχουμε, σίγουρα κάποια στιγμή θα συμβεί το χειρότερο που ίσως και να σημαίνει την αρχή του τέλους σε αυτό το χόμπι για εμάς από την όποια απογοήτευση λάβουμε.
    • Από Aquazone Project Team
      Μετρώντας το Ψάρι



      Όλοι μας έχουμε στη κατοχή μας ψάρια και πολλές φορές έχουμε σκεφτεί να τα μετρήσουμε για να δούμε πόσο μεγάλωσαν ή τι μέγεθος έχουν. Όταν προσπαθήσουμε να το δοκιμάσουμε μας έρχεται αμέσως η απορία…. "Με ή χωρίς την ουρά";
      Για τη διευκρίνιση και την απάντηση αυτής της απορίας γράφτηκε αυτό το μικρό άρθρο το οποίο συνοδεύεται από μια επεξηγηματική εικόνα.
      Σωστή απάντηση δεν υπάρχει, αφού με ή χωρίς την ουρά, πάλι συγκρίσιμη θα είναι η μέτρηση μας. Έτσι λοιπόν πολλές φορές όταν διαβάζουμε ένα προφίλ ή ακόμα όταν πάμε να αγοράσουμε ένα ψάρι βλέπουμε στις πληροφορίες το μέγεθός του. Τις περισσότερες φορές διπλά από τη διάσταση βρίσκονται δύο γράμματα που μας μπερδεύουν περισσότερο, π.χ. SL 5 εκατοστά
      Τι είναι όμως αυτά τα αρχικά; Γιατί υπάρχουν; Σε τι μας χρησιμεύουν;

      Όλες αυτές οι πληροφορίες δίνονται στην παρακάτω λίστα:
      • TL: Μήκος μαζί με το ουραίο πτερύγιο (Total Length)
      • SL: Μήκος Χωρίς το ουραίο πτερύγιο (Standard Length)

       

    • Από Aquazone Team
      Προσαρμογή των ζωντανών στο ενυδρείο μας
      του Μιχάλη Πλαδέλη


      Εισαγωγή

      Πολλοί ενυδρειόφιλοι συχνά ξοδεύουν αρκετές ώρες στο internet, ψάχνοντας πληροφορίες για κάποια συγκεκριμένα είδη τα οποία θέλουν να συντηρήσουν στο ενυδρείο τους. Συχνά επίσης, πηγαίνοντας σε κάποιο μαγαζί συναντάμε κάποιο είδος (ψάρι, ασπόνδυλο, κοράλι) το οποίο ερωτευόμαστε αμέσως, έτσι μια και δύο το παίρνουμε στη σακουλίτσα του και τρέχουμε στο σπίτι για να το βάλουμε στο ενυδρείο. Ξαφνικά όμως άνευ λόγου και αίτιας το ζωντανό πεθαίνει και εμείς απογοητευόμαστε καθώς δεν γνωρίζουμε το γιατί.

      Θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι προτού αγοράσουμε κάποιο ζωντανό θα πρέπει να ζητήσουμε πληροφορίες από το μαγαζί σχετικά με το χρονικό διάστημα που έχει παραμείνει το είδος στο μαγαζί του και τις τυχόν θεραπείες που έχει υποβληθεί. Είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει να αγοράζουμε ζωντανά όταν προέρχονται από πολύ πρόσφατες εισαγωγές (1-2 ημέρες), καθώς θα είναι ιδιαίτερα στρεσαρισμένα από το ταξίδι και την αλλαγή περιβάλλοντος και προφανώς δεν θα έχουν προλάβει να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες προληπτικές αντιπαρασιτικές θεραπείες. Σε τέτοια περίπτωση μπορούμε απλά να ζητήσουμε από το μαγαζάτορα να μας το κρατήσει έως ότου είναι σε καλή κατάσταση για να το αποκτήσουμε. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν βιαζόμαστε να αποκτήσουμε το ζωντανό θα πρέπει να το περάσουμε από κάποιο ενυδρείο-καραντίνα εφαρμόζοντας κάποιες μεθόδους με τις οποίες θα κάνουμε αποπαρασιτοποίηση προκειμένου να σιγουρευτούμε ότι είναι υγιές και σε καλή κατάσταση και να το μεταφέρουμε στο κυρίως ενυδρείο μας ακολουθώντας την ίδια διαδικασία προσαρμογής σε περίπτωση που οι συνθήκες στα δύο ενυδρεία διαφέρουν. Βεβαίως αυτή η διαδικασία απαιτεί μεγάλη εμπειρία και γνώση και μπορεί από κάποιους λανθασμένους χειρισμούς να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Η καραντίνα είναι καλό να χρησιμοποιείται σε όλες τις περιπτώσεις, ανεξάρτητα από το αν είναι πρόσφατη εισαγωγή ή παραλαβή, καθώς από αυτήν εξαρτάται η περαιτέρω πορεία του ενυδρείου που θα φιλοξενήσει το ζωντανό.

      Το ενυδρείο-καραντίνα είναι συνήθως ένα μικρό ενυδρείο το οποίο όμως είναι πλήρως εξοπλισμένο (φίλτρο, θερμαντήρα, χαμηλό φωτισμό) και χρησιμοποιείται για κάθε νέο είδος που αποκτούμε προκειμένου να περάσει κάποιο ικανό χρονικό διάστημα συνήθως 2-3 εβδομάδων. Σε αυτό το διάστημα μπορούμε να σιγουρευτούμε για το ότι το νέο μας απόκτημα είναι υγιές και τρώει καλά και δεν αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα ασθενειών, παρασίτων στους υπόλοιπους κατοίκους στο ενυδρείο που θα μπει να συγκατοικήσει.

      Προκειμένου να χαρούμε όσο το δυνατόν για περισσότερο χρονικό διάστημα το νέο μας ζωντανό και να μην απογοητευτούμε γρήγορα, θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια απλή, αλλά πολύ σημαντική διαδικασία, την προσαρμογή. Ο λόγος που ακολουθούμε αυτή τη διαδικασία είναι προφανής: Οι συνθήκες διαβίωσης του εκάστοτε ζωντανού μέχρι την αγορά από εμάς, διαφέρουν τις περισσότερες φορές πολύ από τις συνθήκες που έχουμε στο ενυδρείο μας. Το ph, η σκληρότητα, η αλατότητα, η θερμοκρασία, είναι κάποιες σημαντικές παράμετροι οι οποίες έχουν μεγάλες διαφορές από ενυδρείο σε ενυδρείο. Διαφορές της τάξεως του 0,3-0,5 στο pH, ή άνω των 2-3 βαθμών στην σκληρότητα, ή στην περιεκτικότητα των νιτρικών αλάτων, σε επίπεδα που σε εμάς δεν φαίνονται τόσο σημαντικά, μπορεί να έχουν σοβαρές παρενέργειες στην υγεία των ζωντανών μας.

      Κατά τους μήνες που έχουμε ακραίες θερμοκρασίες (χειμώνα, καλοκαίρι) καλό είναι τη σακούλα από το μαγαζί να την βάζουμε σε ένα φορητό ψυγειάκι μεταφοράς τροφίμων (χωρίς την παγοκύστη μέσα βέβαια) ή σε κάποια μικρή κούτα με φελιζόλ. Με αυτή την μέθοδο μπορούμε να αποφύγουμε τις μεγάλες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία κατά την μεταφορά από το μαγαζί έως το σπίτι μας. Στο μαγαζί καλό θα είναι η σακούλα να γεμίζει με όσο το δυνατόν περισσότερο νερό και να παραμένει φουσκωμένη προκειμένου να υπάρχει αρκετό νερό με οξυγόνο κατά τη μεταφορά. Τονίζεται επίσης, ότι πρέπει να αποφεύγουμε άσκοπες καθυστερήσεις κατά την διαδικασία της μεταφοράς, ενώ η προσαρμογή θα πρέπει να έχει ξεκινήσει το αργότερο εντός 2 ωρών από την ώρα που θα μπει το ζωντανό στη σακούλα.

      Επίσης είναι πολύ σημαντικό όταν πρόκειται για τα πρώτα μας ζωντανά να βεβαιωθούμε ότι το ενυδρείο μας έχει στρώσει καλά και το βιολογικό φίλτρο λειτουργεί κανονικά (NH3,4=0 NO2=0, NO3
      Προτού προχωρήσουμε στην διαδικασία της προσαρμογής, προγραμματίζουμε την ώρα εισαγωγής του νέου ζωντανού στο ενυδρείο καθώς θα πρέπει να έχουμε σβήσει το φωτισμό και καλό θα ήταν να παραμείνει ολόκληρο το πρώτο βράδυ χωρίς φωτισμό προκειμένου να περιορίσουμε το όποιο πιθανό στρεσάρισμα. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό τότε θα πρέπει να είναι το ενυδρείο σκοτεινό για 4-5 ώρες περίπου και στη συνέχεια ο φωτισμός να ανάβει σταδιακά.

      Σημαντικό είναι επίσης ότι πριν ξεκινήσουμε την διαδικασία της προσαρμογής, καλό θα είναι να ταΐσουμε τα υπόλοιπα ζωντανά του ενυδρείου μας (εφόσον υπάρχουν), καθώς ο καινούργιος κάτοικος είναι εξαιρετικά απίθανο να φάει από την πρώτη μέρα, οπότε ταΐζοντας μετά την εισαγωγή του το πιθανότερο είναι να μείνει η τροφή και να βρωμίζει το ενυδρείο. Το καλύτερο για τις πρώτες 24-48 ώρες να τον μην ταίζουμε καθόλου και να παρακολουθούμε πολύ διακριτικά τις κινήσεις και την συμπεριφορά του αποφεύγοντας απότομες κινήσεις στο ενυδρείο ή εργασίες συντήρησης. (αλλαγή νερού κλπ). Είναι προτιμότερο οι όποιες εργασίες συντήρησης να γίνονται την παραμονή της εισαγωγής νέου είδους στο ενυδρείο μας.

      Καλό θα είναι μόλις ανοίξουμε τη σακούλα μεταφοράς, να πάρουμε κάποιες μετρήσεις από το περιεχόμενο της σακούλας για pΗ, σκληρότητα και αλατότητα, για να ξέρουμε περίπου που βαδίζουμε. Πάντα πρέπει χρησιμοποιούμε καθαρές σύριγγες και μπουκαλάκια και να καθαρίζονται πολύ καλά πριν και μετά από κάθε χρήση χρησιμοποιώντας τρεχούμενο, απιονισμένο ή νερό από αντίστροφη όσμωση ή ακόμα και να τα αποστειρώσουμε προκειμένου να θα καθαρίσουν πολύ καλά και να τα ξαναχρησιμοποιήσουμε. Σχετικά με τις μετρήσεις που θα κάνουμε, είναι προφανές ότι όσο περισσότερο διαφέρουν οι συνθήκες (παράμετροι) με αυτές του ενυδρείου μας, τόσος περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί για την προσαρμογή. Η όλη διαδικασία παίρνει συνήθως μία ώρα να ολοκληρωθεί. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως πολλοί προτείνουν για κάθε 0,2 βαθμούς διαφοράς στο pH, μισή ώρα επιπλέον προσαρμογή, με ανώτατο όριο τις 2 ώρες.


      Προσαρμογή με χρήση της σακούλας μεταφοράς

      Καλό θα είναι τη σακούλα μεταφοράς του μαγαζιού να την βάλουμε μέσα σε μια άλλη καθαρή σακούλα για να αποφύγουμε τις τυχόν βρωμιές ή σκόνη που θα υπάρχουν πάνω στη σακούλα μεταφοράς. Αφού λοιπόν έχουμε κλείσει τα φώτα βάζουμε τη κλειστή σακούλα στην επιφάνεια του ενυδρείου μας για 15 περίπου λεπτά. Προσοχή: Δεν ανοίγουμε τη σακούλα αμέσως. Σιγά-σιγά η θερμοκρασία του νερού του ενυδρείου μας αρχίζει να μεταδίδεται στη σακούλα με το νέο μας ζωντανό. Αφού περάσει το πρώτο 15λεπτο ανοίγουμε τη σακούλα και προσθέτουμε ½ με ένα ποτήρι με νερό του ενυδρείου μας, κάθε 10-15 λεπτά. Συνεχίζουμε αυτή τη διαδικασία έως ότου, βάλουμε στη σακούλα 2-3 φορές το αρχικό περιεχόμενό της. Σε περίπτωση που βλέπουμε ότι στη σακούλα υπάρχει πολύ νερό και δεν θα χωρέσει 2-3 φορές επιπλέον, μπορούμε να αφαιρέσουμε ένα μέρος του προτού ξεκινήσουμε να προσθέτουμε νερό από το ενυδρείο. Μόλις το νερό φτάσει σε αυτήν την ποσότητα μέσα στη σακούλα, παίρνουμε το ζωντανό με προσοχή με μία απόχη και το βάζουμε στο ενυδρείο. Το νερό στη σακούλα το πετάμε.

      Ορισμένοι αναπαραγωγείς και εξαγωγείς στις οδηγίες που δίνουν, προτείνουν ότι μόλις ανοίξουμε τη σακούλα πρέπει να βάλουμε αμέσως το ζωντανό στο ενυδρείο μαζί με το νερό της σακούλας. Αυτό γιατί το ζωντανό κατά τη διάρκεια της μεταφοράς έχει παράγει αρκετή αμμωνία και έχει αποβάλει διοξείδιο του άνθρακα (CO2) το οποίο για όσο διάστημα παραμένει στη σακούλα (πολλές φορές μερικές ημέρες), ρίχνει το pH και με δεδομένη την πτώση της θερμοκρασίας κατά τη μεταφορά η αμμωνία δεν είναι τόσο τοξική. Όταν αφήσουμε λοιπόν τη σακούλα να επιπλέει ανεβαίνει η θερμοκρασία, στη συνέχεια ανοίγοντας τη σακούλα το CO2 φεύγει, το pH ανεβαίνει απότομα και έτσι η αμμωνία γίνεται αρκετά τοξική. Για αυτό το λόγο τονίστηκε παραπάνω ότι η μεταφορά από το μαγαζί στο σπίτι θα πρέπει να γίνεται άμεσα, προκειμένου να περιοριστούν κατά το δυνατόν τα φαινόμενα που περιγράφονται παραπάνω..


      Προσαρμογή με κουβά και σταγόνες

      Μία λίγο διαφορετική μέθοδος προσαρμογής την οποία ακολουθούμε κυρίως στα ασπόνδυλα είναι η εξής: Η αρχική ιδέα παραμένει η ίδια δηλαδή η σακούλα θα πρέπει να παραμείνει στην επιφάνεια του νερού προκειμένου να εξισσοροπηθεί η θερμοκρασία για 15 περίπου λεπτά. Στη συνέχεια παίρνουμε έναν κουβά (αχρησιμοποίητο-πεντακάθαρο) όπου βάζουμε μέσα το περιεχόμενο της σακούλας (νερό και ζωντανά) και τον βάζουμε χαμηλότερα από το ενυδρείο. Στη συνέχεια βάζουμε ένα σωληνάκι (αεραντλίας) το οποίο στερεώνουμε στο ενυδρείο και φροντίζουμε να στάζει στον κουβά με ροή 2-5 σταγόνες το δευτερόλεπτο. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με κάποια βαλβίδα-ρυθμιστή ή στραγγαλιστή για το σωληνάκι.

      Μόλις ο κουβάς γεμίσει με το διπλάσιο του αρχικού νερού, αδειάζουμε το μισό και συνεχίζουμε τη διαδικασία έως ότου διπλασιαστεί πάλι. Τότε είμαστε έτοιμοι να τα βάλουμε στο ενυδρείο με πολύ προσοχή. Ορισμένα είδη, κυρίως θαλασσινά, απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο για προσαρμογή καθώς είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητα σε απότομες αλλαγές της αλατότητας.

      Η παραπάνω μέθοδος χρησιμοποιείται και σε περίπτωση προσαρμογής ψαριών αλμυρού νερού καθώς πολλές φορές η διαφορά στο ph και στην αλατότητα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των ψαριών. Η διάρκειά της προσδιορίζεται περίπου στις 2 ώρες.

      Προσαρμογή με πλαστικό κουτί

      Άλλος ένας τρόπος προσαρμογής είναι η χρήση ενός πλαστικού κουτιού (μπωλ–τάπερ-αχρησιμοποίητο) στο οποίο βάζουμε το νερό από τη σακούλα μεταφοράς και το νέο μας ζωντανό και το αφήνουμε να επιπλέει στην επιφάνεια, προσθέτοντας κάθε τόσο λίγο νερό από το ενυδρείο. Μία εναλλακτική ιδέα που εφαρμόζουν μερικοί, είναι σε αυτό το κουτί να κάνουμε μία τρύπα στο κέντρο τόσο μικρή ώστε να μη βουλιάζει αλλά και παράλληλα να γεμίζει σιγά-σιγά με νερό του ενυδρείου έτσι ώστε σε κάποιο ικανό χρονικό διάστημα οι συνθήκες μέσα στο κουτί-τάπερ να είναι πανομοιότητες με του ενυδρείου. Στη συνέχεια πιάνουμε το ψάρι με μια απόχη και το βάζουμε στο ενυδρείο. Το νερό του τάπερ το πετάμε. Εδώ χρειάζεται πολύ προσοχή, καθώς το ψάρι το οποίο είναι πολύ πιθανό να έχει στρεσαριστεί αρκετά, μπορεί να αποφασίσει να πηδήξει έξω οπότε και είναι καλό να το έχουμε καλυμμένο.

      Παρασιτοκτόνες ενέργειες

      Συχνά ακούμε για το μπάνιο σε αλατόνερο σε αναλογία 0,3% για 3-15 λεπτά ή σε διάλυμα αλατόνερου χαμηλότερης αλατότητας όταν έχουμε να κάνουμε με καινούργια ψάρια θαλασσινού νερού προκειμένου να απομακρύνουμε όσο το δυνατό διάφορα εξωπαράσιτα τα οποία κουβαλάνε τα νέα ψάρια μας. Η όλη διαδικασία εξαρτάται από το κατά πόσο το είδος που πρόκειται να υποβληθεί σε τέτοια διαδικασία αντέχει την χορήγηση αλατιού και σε ποιες ποσότητες ή αντίστοιχα την υποαλατότητα.

      Ακόμα υπάρχει η μέθοδος για μπάνιο λίγων δευτερολέπτων σε διάλυμα φορμόλης (1:100) μέθοδος η οποία χρησιμοποιείται σε ιχθυοκαλλιέργειες καθώς έχει παρασιτοκτόνο δράση, όμως η αποτελεσματικότητα αυτής της μεθόδου στα τροπικά είδη τα οποία μας ενδιαφέρουν ελέγχεται και η χρήση του είναι αμφιλεγόμενη.

      Ορισμένοι χομπίστες στη συνέχεια ρίχνουν κάποιο υγρό anti-stress ή melafix ή προκειμένου να αντιμετωπίσουν το στρες της μεταφοράς ή και πιθανούς τραυματισμούς από τις απόχες. Πριν την χρήση κάποιου προϊόντος όπως το melafix, θα πρέπει να αφαιρούμε τον άνθρακα (εάν έχουμε) από το φίλτρο.

      Μία περίπτωση που πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας είναι το πολύωρα ταξίδια, κάτι που έχει τύχει σε αρκετούς από εμάς, ενώ βρισκόμαστε σε κάποια άλλη πόλη ή σε κάποια άλλη χώρα της Ευρώπης. Είναι σημαντικό να τονίσουμε στο κατάστημα όπου θα αγοράσουμε τα ψάρια την πολύωρη καθυστέρηση έτσι ώστε να φροντίσει ανάλογα με τροφοδοσία επιπλέον οξυγόνου είτε σε μορφή κάψουλας είτε με διοχέτευση από ειδική μπουκάλα οξυγόνου στην σακούλα όπου έχουμε το ψάρι.
      Στην συνέχεια θα πρέπει να μεριμνήσουμε για την θερμοκρασία. Σε κάποιες χώρες τις Ευρώπης υπάρχουν ειδικά μαξιλαράκια όπου μετά την τοποθέτησή τους στην τσάντα όπου θα έχουμε την σακούλα με το ψάρι-ψαριά αρχίζει να φουσκώνει τραβώντας υγρασία και με αυτόν τον τρόπο σταθεροποιεί την θερμοκρασία μέσα στην τσάντα.

      Προσοχή η τσάντα όπου θα έχουμε το ψάρι κατά το ταξίδι θα πρέπει να είναι δίπλα μας και όχι να πάει με τις αποσκευές αν ταξιδεύουμε με αεροπλάνο ή πλοίο.
      Όταν αισίως φτάσουμε στον προορισμό μας όπως καταλαβαίνετε τα ζωντανά μας θα είναι αρκετά ταλαιπωρημένα.

      Επιβάλλεται η έλλειψη φωτός στον χώρο που κάνουμε την προσαρμογή και σίγουρα στο ενυδρείο. Λόγω του ότι τα είδη έχουν περάσει αρκετές ώρες δεν θα έχουμε την πολυτέλεια του άπειρου χρόνου για την προσαρμογή. Με αργά βήματα κάνοντας στην αρχή μικρή προσθήκη νερού από το ενυδρείο όπου θα βάλουμε το ψάρι συνεχώς επιταχύνουμε την διαδικασία έτσι ώστε μέσα σε 1-1,5 ώρα maximum το ψάρι να έχει μπει στο νέο του σπιτικό.

      Η διαδικασία της προσαρμογής είναι από τις σημαντικότερες για την υγεία των ζωντανών στο ενυδρείο μας και θα πρέπει να την ακολουθούμε πιστά κάθε φορά που προσθέτουμε ένα νέο είδος.

      Είναι πολύ σημαντικό να ακολουθούμε τα παραπάνω βήματα χωρίς βιασύνη προκειμένου να μην έχουμε ξαφνικές απώλειες για άγνωστους και χωρίς προφανείς αιτίες λόγους.
    • Από fisakis
      Παιδια καλησπερα σε ολους σας,
      Μετα την ασχημη εμπειρια που ειχα στο ενυδρειο μου, αποφασισα και αγορασα ενα μικρο 60 λιτρων για χρηση καραντινας-νοσοκομειου. Το νοσοκομειο αχρειαστο να ναι, αλλα η καραντινα τελικα σωζει ζωες.
      Επειδη φανταζομαι οτι πρεπει να ειναι στρωμενο το νερακι και δεν θελω να βαλω, τουλαχιστον για αρχη, καποιο ψαρακι, λεω να το στρωσω και να το διατηρησω με αμμωνια απο το φαρμακειο. (τελικα λιγα φαρμακεια εχουν καθαρη αμμωνια, τουλαχιστον ετοιμοπαραδοτη)
      Τα ερωτηματα μου:
      1) μιλαμε για αμμωνια σε υγρη μορφη? Υπαρχει και αλλη μορφη πχ. σκονη, ταμπλετα, κτλ
      2) δοσολογια και συχνοτητα
      Μη μου πειτε για τροφη, δεν θελω.
      Ευχαριστω προκαταβολικα!!!!
    • Από theodor72
      Πολλές φορές έχουμε βρεθεί μπροστά στην βιτρίνα ενός pet shop και δεν κρατιόμαστε να μπούμε μέσα και να διαλέξουμε κάποιους νέους "φιλοξενούμενους" για το ενυδρείο μας. Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα μόλις βρεθούμε μπροστά στα ενυδρεία με τα ψάρια. Θέλουμε να τα πάρουμε όλα ή τουλάχιστον λίγα από όλα. Όσο νέοι οι παλιοί και αν είμαστε στο χόμπι, ο πειρασμός είναι έντονος, αν όχι ακαταμάχητος.
      Ένα από τα ερωτήματα λοιπόν που θα πρέπει να απαντήσουμε εκείνη την στιγμή και αφού έχουμε βεβαιωθεί πως τα ψαράκια που έχουμε επιλέξει είναι συμβατά με αυτά που ήδη έχουμε στο ενυδρείο μας, είναι:
      Πως θα επιλέξω υγιή και εύρωστα ψαράκια;
      Το πρώτο και βασικό βήμα, είναι πριν από την επιλογή του ψαριού να επιλέξουμε το κατάστημα που θα γίνουν οι αγορές μας. Ένα καθαρό και περιποιημένο κατάστημα μας εξασφαλίζει σε ένα μεγάλο ποσοστό την υγεία και μακροημέρευση των νέων κατοικίδιων μας.
      Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε μόλις μπούμε στο ενυδρειακό κατάστημα;
      - Ελέγχουμε την καθαριότητα των ενυδρείων. Αν διακρίνουμε βρώμικα και γεμάτα με υπολείμματα ενυδρεία πηγαίνουμε σε άλλο κατάστημα.
      - Ελέγχουμε την διαύγεια του νερού. Αν είναι χρωματισμένο το νερό , αυτό μπορεί να σημαίνει έλλειψη καθαριότητας ή ύπαρξη φαρμάκου για θεραπεία. Στην πρώτη περίπτωση πηγαίνουμε πάλι σε άλλο κατάστημα, ενώ στη δεύτερη δε αγοράζουμε ψάρια που βρίσκονται σε τέτοιο ενυδρείο.
      - Ελέγχουμε τα ενυδρεία, για ψόφια ή ημιθανή ψάρια. Αν βρούμε περισσότερα από ένα πηγαίνουμε σε άλλο κατάστημα. Εννοείται πως σε καμιά περίπτωση δεν παίρνουμε ψάρια από ενυδρεία που υπάρχουν ψόφια ή άρρωστα ψάρια.
      - Δεν αγοράζουμε ψάρια που μόλις έχει παραλάβει το κατάστημα. Ακόμα και αν δεν είναι άρρωστα, είναι σίγουρα στρεσαρισμένα και επιρρεπή σε ασθένειες.
      Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό βήμα είναι να διαλέξουμε ψαράκια που να δείχνουν τουλάχιστον υγιή και καλοσχηματισμένα. Εστιάζουμε λοιπόν την προσοχή μας σε δύο σημεία :
      α) την εξωτερική του εμφάνιση και β) την συμπεριφορά του στο ενυδρείο.
      Στην εξωτερική του εμφάνιση ελέγχουμε:
      -Τα μάτια θα πρέπει να είναι λαμπερά και καθαρά. Να μην είναι θολά και να μην προεξέχουν από τις κόγχες. Βέβαια υπάρχουν και ψάρια με ιδιαίτερα μάτια ή άλλα χαρακτηριστικά, γι’ αυτό θα πρέπει να γνωρίζουμε τα ψάρια που αγοράζουμε.
      - Τα πτερύγια θα πρέπει να είναι άθικτα. Όχι σκισίματα, όχι αλλοιωμένα σε σχήμα και υφή, χωρίς στίγματα και κηλίδες. Ειδικά το ραχιαίο πτερύγιο δε θα πρέπει να είναι διπλωμένο, καθώς αυτό αποτελεί συνήθως χαρακτηριστικό ασθένειας.
      - Τα λέπια θα πρέπει να είναι επίπεδα και γυαλιστερά, χωρίς να υπάρχει επάνω τους οποιοδήποτε ξένο σώμα (στίγματα, κηλίδες κλπ). Φυσικά δε θα πρέπει να λείπουν λέπια από το ψάρι.
      - Τα βράγχια ( εννοώ τα καλύμματα τους) θα πρέπει να κλείνουν κανονικά και το ψάρι να αναπνέει με φυσιολογικούς ρυθμούς.
      - Το χρώμα του ψαριού θα πρέπει να είναι έντονο. Αν κάποιο ψάρι είναι αρκετά πιο αχνά χρωματισμένο από τα υπόλοιπα είτε είναι άρρωστο είτε είναι αρκετά στρεσαρισμένο. Και στις δύο περιπτώσεις είναι ένα ακατάλληλο για αγορά ψάρι.
      - Η κοιλιά του ψαριού θα πρέπει να είναι καλοσχηματισμένη. Ρουφηγμένη κοιλιά σημαίνει συνήθως πως το ψάρι έχει προσβληθεί από ενδοπαράσιτα που πολλές φορές είναι πολύ δύσκολο να θεραπευτεί.
      - Τα απόβλητα του ψαριού, αν τύχει να τα δούμε, θα πρέπει να είναι σκούρα και σίγουρα όχι διαφανή.
      Σε σχέση με την συμπεριφορά του στο ενυδρείο, το ψαράκι που θα επιλέξουμε θα πρέπει να αντιδρά στην παρουσία των άλλων ψαριών, να κολυμπά οριζόντια, χωρίς να γέρνει και όχι με το κεφάλι προς τα κάτω, να μη κάθεται στριμωγμένο στη γωνιά του ενυδρείου, ούτε να παραμένει απαθές στο βυθό η την επιφάνεια. Μπορούμε να ζητήσουμε να ταΐσει ο υπάλληλος τα ψαράκια ώστε να δούμε αν κάποια δεν τρέφονται.
      Και κάτι πολύ σημαντικό! Πριν ψωνίσουμε θα πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι για το ψαράκι που ψωνίζουμε, Όχι μόνο γιατί μπορεί να μη ταιριάζει στο ενυδρείο μας αλλά γιατί κάποιες συμπεριφορές που σε μερικά ψάρια μπορεί να δηλώνουν ασθένεια σε κάποια άλλα είναι εντελώς φυσιολογικές! Επίσης, όσο σχολαστικοί και να είμαστε στην επιλογή μας δεν υπάρχει εγγύηση πως τα ψάρια που διαλέξαμε είναι εντελώς υγιή. Φυσικά υπάρχουν και ασθένειες που δεν παρουσιάζουν κανένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, τουλάχιστον στα αρχικά τους στάδια.
      Δώστε λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή σε εκείνα τα λίγα λεπτά που στέκεστε όλο ενθουσιασμό μπροστά σε εκείνα τα ψαράκια που για αρκετό καιρό ψάχνατε και σχεδόν σας έχουν γίνει απωθημένο. Επιλέξτε με ηρεμία και άνεση χρόνου. Μην αγοράζετε ψαράκια αν έχετε την παραμικρή αμφιβολία για την κατάσταση τους. Η θεραπεία ενός άρρωστου ψαριού δεν είναι εύκολη υπόθεση και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ψαράκια που αλλάζουν περιβάλλον. Η αλλαγή ενυδρείου από το κατάστημα στο σπίτι σας μπορεί να προκαλέσει στρες αν δεν γίνει σωστά και αυτό θα επιβαρύνει την κατάσταση των ψαριών. Διαλέγοντας υγιή ψαράκια αποφεύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις, ταλαιπωρία και άσκοπα έξοδα.
×