Jump to content

Ξήλωμα μετά από 3,5 χρόνια και πάλι από την αρχή


Recommended Posts

Ήρθε η ώρα να αρχίζω να υλοποιώ κάποιες ιδέες μου για την μετατροπή του ψιλοφυτεμένου μου σε χοντροφυτεμένο.

Η βασική ιδέα είναι :

αριστερά μια στοίβα ξύλα με riccia ψηλά και java moss χαμηλά, αντικατάσταση χαλικιού με flourite μόνο του ή και χαλίκι ψιλό, δεξιά πίσω ψηλά φυτά (rotala sp. ίσως) και ίσως κάποιο γρασιδάκι μπροστά

Link to comment
Share on other sites

Από ζωντανά θα προστεθούν γαριδούλες red cherry και θα αυξηθεί ο αριθμός των ψαριών (rummynose+black neon) γιατί η riccia φαίνεται να τραβάει πολύ άζωτο και τα υπόλοιπα ασπρίζουν (διορθώστε με αν πρέπει :D ) .

τέλος diy "salvator style" :thumbup::buttrock: μετατροπή του μαμίσιου φίλτρου Juwel σε συνδυασμό με πατέντα για διάχυση CO2 αύξηση lumen φωτισμού με καλούς ανακλαστήρες.

Έγινε επεξεργασία - viciouscircle
Link to comment
Share on other sites

Άντεξες τόσο!!! :thumbup: Εγώ σε ένα χρόνο άλλαξα 4 όψης στο ενυδρείο μου. Βασικά αλλάζει συνέχεια το ενυδρείο από μόνο τους, καλά βάζω και λίγο το χεράκι μου και εγώ. :D

Link to comment
Share on other sites

Μετά από πολύ ψάξιμο εδώ και αρκετό καιρό σε διάφορα φόρα κατέληξα στόν εξής συνδυασμό υποστρώματος:

Seachem Fluorite + άσπρη άμμο (από πάνω)

(+ σαλιγκάρια Melanoides tuberculata που θα ανακατεύουν το υπόστρωμα για να μην δημιουργούνται αναερόβιες ζώνες λόγω μείξης άμμου και Fluorite)

Ενημερωτικά αναφέρω οτι σχεδόν όλες οι κριτικές που έχω διαβάσει είναι πολύ ενθαρρυντικές.

Ο φθορίτης είναι φυσικό ορυκτό πλούσιο σε σίδηρο που έχει την ιδιότητα να συγκρατεί τα χρήσιμα θρεπτικά στην επιφάνειά του μέχρι να τα απορροφήσει κάποια ρίζα, πλένεται σαν χαλίκι πρίν από τη χρήση και δεν βγάζει τα θρεπτικά στη στήλη νερού με το ανακάτεμα, τέλος όταν τα θρεπτικά εξαντληθούν, φορτίζεται πάλι με τις ταμπλέτες της ίδιας εταιρίας (ίσως και με άλλες).

Απ' όσο έψαξα, στην Ελλάδα δεν είναι και τόσο διαδεδομένο (να ένα παλιό που βρήκα fluorite1 ) αφού προτιμάται το γνωστό υπόστρωμα μιάς χρήσεως, άρα σ'αυτό το ενυδρείο θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τα πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα του.

Σχόλια-εμπειρίες, δεκτές.

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο είσαι σίγουρος ότι το Seachem Fluorite περιέχει φθορίτη;

Η εταιρία πάντως μηλαει για εμπλουτισμένο και ιδικά σπασμένο πέτρωμα με βάση τον άργιλο.

Έχω την εντύπωση ότι άλλο ο καθαρός φθορίτης και άλλο το Seachem Fluorite.

Εν πάση περιπτώσει το να βάλεις άμμο με υπόστρωμα Fluorite εμπεριέχει ένα ρίσκο. Και με σκέτη άμμο θα έχεις εξίσου άριστα αποτελέσματα. Αργά η γρήγορα θα ανακατευθεί η άμμος με το Fluorite και τότε;

Όσο για της αναερόβιες περιοχές δεν θα της αποφύγεις ούτος η άλλος αλλά αυτό το βλέπω θετικό στοιχείο για τα φυτά. Επικίνδυνο θα γίνει μόνο αν έχεις υπερβολικά πολύ βυθό και το redox πέσει κάτω από το -300.

Πάντως εγώ με την σκέτη άμμο και ύψος 8 εκατοστά σε κάποια σημεία δεν έχω καθόλου πρόβλημα με σαπίσματα, πετρώματα, κτλ. Η ανάπτυξη των φυτών είναι άψογη δεν προλαβαίνω να κλαδεύω.

Link to comment
Share on other sites

Προσπαθώντας να εκφράσω το το όνομα του ορυκτού στα Ελληνικά, χρησιμοποίησα τη λέξη φθορίτης που είναι μάλλον άλλη μορφή του ορυκτού και περισσότερο μπερδεύει.

Χρήστο στο ενυδρείο έχεις μόνο άσπρη χαλαζιακή άμμο και ταμπλέτες?

Δέν χρειάζεται να παλαιώσει πρώτα η άμμος για να προσφέρει στα φυτά?

Τα θρεπτικά δεν δημιουργούν πρόβλημα όταν ξεριζώνεις και βγαίνουν στο νερό?

Το Flourite εκτός από το ότι κοστίζει, δημιουργεί πρόβλημα και φυτά τύπου γκαζον λόγω μεγάλης κοκομετρίας οπότε αν μόνο με άμμο κάνω δουλειά, αφήνω το πείραμα για άλλη φορά.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα στην παρέα,

Μόλις γύρισα και βλέπω ότι κάποιος έχει τάσεις να κάνει αλλαγές... :D

Καλά τα λέει ο Χρήστος 3,5 χρόνια ;;; πολύ άργησες!

Έτυχε να έχω μαζέψει κάποια στοιχεία...

Το Seachem Flurite δεν αναφέρεται σαν εμπλουτισμένο αλλά σαν θρυματισμένο πέτρωμα. Αναφέρεται σαφώς ότι δεν έχει υποστεί χημική επικάλυψη ή επεξεργασία. Προσπαθώντας να βρώ παραπάνω στοιχεία πρόσεξα τις διαφορές του από το Flurite Red.

Concentration of nutrients in Flourite™

Aluminum 10210

Barium 124

Calcium 195

Cobalt 6

Chromium 13

copper 17

Iron 18500

Potassium 2195

Magnesium 2281

Manganese 64

Sodium 223

Nickel 12

Vanadium 15

Zinc 29

Concentration of nutrients in Flourite Red™

Aluminum 15710

Barium 104

Calcium 120

Cobalt 8

Chromium 22

copper 19

Iron 16190

Potassium 2417

Magnesium 2816

Manganese 47

Sodium 365

Nickel 7

Vanadium 18

Zinc 50

Units=mg/kg, source: Plasma Emission Spectrometer, EPA Method 3050, Univ. of Georgia Chemical Analysis Lab

Επίσης διάβασα τις εγγρίσεις Ασφαλείας των προϊόντων που αναφέρουν με λίγα λόγια ότι πρόκειται για αυτούσιο "αντικείμενο" και δεν απαιτεί φύλλο εγκρίσεως ασφαλείας για τα περιεχόμενά του.

"Flourite is an article as defined in CFR 1910.1200 ©; therefore it is exempt under CFR 1910.1200 (:thumbup: (6) (v). No material safety data sheet is required for this product."

Από τις διαφορές στις αναλύσεις περιεκτικότητας σε στοιχεία και τα παραπάνω συμπεραίνω ότι είναι αυτούσια θρυματισμένα πετρώματα, με διαφορετικές περιεκτικότητες σε αλουμίνιο και σίδηρο (βασικά), γιαυτό και δεν εκλύουν στοιχεία στη στήλη .

Σαν αργυλικά πετρώματα βέβαια επιδέχονται εμλπουτισμό αργότερα με παστίλιες όπως όλα τα υποστρώματα.

Άρα διάλεξε προσεκτικά ανάλογα με τις απαιτήσεις των φυτών που θέλεις να καλλιεργήσεις.

Στην Ελλάδα δεν είναι πολύ διαδεδομένο λόγω κόστους 30 - 35 € η σακούλα των 7 κιλών !!! για τον ίδιο λόγο που δεν το χρησιμοποίησα κι εγώ όταν το έψαχνα γιατί χρειζόμουν 4 - 5 σακούλες για το ενυδρείο....

Η παρατήρηση του Χρήστου για το ανακάτεμα είναι πάρα πολύ σωστή.

Πως θα καταφέρεις να κρατήσεις την άμμο στην επιφάνεια;

Μετά από λίγο σαν λεπτότερη θα περάσει κάτω από το Flurite, γεμίζοντας τα κενά στην αρχή και μετά με το παραμικρό ανακάτεμα το Flurite θα βγεί στην επιφάνεια.

Τα σαλιγγάρια μάλον θα βοηθήσουν περισσότερο στο ανακάτεμα. Εκτός αν βάλεις σίτα μεταξύ των δύο υλικών, κάτι όμως πολύ περιοριστικό.

Από το δικό μου Ασιατικό που το βλέπω να πάει για ξέστημα... έχει αρκετή άμμο (όχι όμως λευκή) και αρκετά σαλιγγάρια, όποτε θες ... :buttrock:

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα Σώτερ! :thumbup:

Όποιος θέλει 23Ε η σακούλα από φίλο, όσο για το ανακάτεμα, το έχουν κάνει πολλοί και προβλήματα δεν είχαν και μάλιστα με μεγάλο βάθος, αρκούν τα σαλιγκαράκια...

Τελικά θα συνεχίσω σύμφωνα με το αρχικό πλάνο και την άμμο μόνη της άλλη φορα, άντε γιατί ο τολμών νικά :D (η χάνει πανηγυρικά... :buttrock: )

Link to comment
Share on other sites

Πρόβλημα μπορεί να μην έχεις αλλά αισθητικά το αποτέλεσμα δεν με αρέσει αυτού του ανακατέματος.

Περί ορέξεως όμως ουδείς λόγος.

Προσωπικά θεωρώ την χρήση υποστρώματος σε άμμο περιττό, σε προσωπικά πειράματα που έκανα δεν παρατήρησα καμιά διαφορά στην ανάπτυξη των φυτών με ή χωρίς υπόστρωμα.

Βασικά έχεις δίκαιο η άμμο αργή να εμπλουτιστεί, αλλά αν μια φορά συμβεί αυτό τότε η διαδικασία αυτόεμπλουτισμού δεν σταματά καθόλου. Κατά το ξερίζωμα φυτών δεν παρατήρησα αύξηση της αλγης ή παρόμια προβλήματα. Σαφώς αν είναι κάθε εβδομάδα να ανακατεύουμε όλο των βυθό τότε διαταράζουμε το μικρό οικοσύστημα μας.

Εγώ έχω στο ενυδρείο μου αυτήν την στιγμή 3 φυτά ταχείας ανάπτυξης και αναγκαστικά κάθε εβδομάδα πρέπει να τα ξεριζώνω να τα κλαδεύω και να τα ξανά φυτεύω. Αυτό θεωρητικά έχει σαν αποτέλεσμα στο συγκεκριμένο σημείο να είναι διαταραγμένος ο βυθός. Πρακτικά όμως δεν έχω δει καμιά διαφορά. Τα υπόλοιπα φυτά πχ εχινόδορους, λότους, κτλ δεν τα πειράζω εννοείτε.

Δεν χρησιμοποιώ τίποτα από ταμπλέτες κτλ. το μόνο τρικ που έκανα ήταν στην αρχή επειδή δεν είχα υπομονή να περιμένω να εμπλουτιστεί φυσικά η άμμος την βοήθησα εγώ.

Πρώτα φύτεψα τα φυτά και μετά πήρα μια σύριγγα την οποία την γέμισα με αραιωμένο υγρό λίπασμα. Με αυτήν την σύριγγα κοντά στης ρίζες των φυτών έκανα ενέσιμη θεραπεία.

Το υγρό λίπασμα μένει εκφοβισμένο στον βυθό και μπορεί να καταναλωθεί από τα φυτά και δεν βγαίνει στην επιφάνεια διότι η διάχυση στην άμμο είναι πολύ μικρή, (για αυτό και αργή να εμπλουτιστεί). Το τρικ αυτό μπορούμε να το κάνουμε και μετέπειτα σε φυτά με άκρος ιδιαίτερες απαιτήσεις μια ενεσουλα υγρού λιπάσματος και είναι εντάξει.

Πάντως με την άμμο έχω το κεφάλι μου ήσυχο δεν φοβάμαι άλλο το ανακάτεμα με κάποιο υπόστρωμα τα φυτά πάνε μια χαρά. Μάλιστα τελευταία επειδή με αρέσουν τα πειράματα επί 3 μήνες δεν έριξα καθόλου λίπασμα στην στήλη νερού και τα φυτά αναπτύσσονται νορμάλ. Το νερό που βάζω στο ενυδρείο μου είναι σχεδόν στείρο αφού σχεδόν το περισσότερο το βάζω από ΑΟ και το ΚΗ είναι 2. Σκέφτηκα λοιπόν που βρίσκουν τα φυτά τα μακρο-μικροστηχεια για να επιβιώσουν, η μόνη λογική εξήγηση που δίνω εγώ είναι ότι στην άμμο υπάρχουν αρκετά αποθέματα μακρο-μικροστηχεια ώστε να μπορούν να εμπλουτίζουν της ρίζες των φυτών.

Την ανάπτυξη των φυτών με την άμμο την έχω πολλές φορές επισημάνει και φαίνεται εξάλλου από της παρουσιάσεις που κάνω κατά καιρούς από το ενυδρείο μου ρίξε και μια ματιά εδώ για του λόγου το αληθές.

Το ξέρω είμαι φανατικός οπαδός της άμμου, παρόλο αυτά αν κάποιος δεν αισθάνεται σίγουρος ας μην την βάλει δεν θέλω να είμαι σηνυπευθυνως με τα λόγια μου για μια ενδεχόμενη αποτυχία.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Προχθές και με την πολύτιμη βοήθεια ενός φίλου για το ξέλωμα-στήσιμο-καθάρισμα (thanks soto!) :) και του Salvator για την moss :thumbup: , είχα κάποιες εξελίξεις στην αλλαγή που κάνω και θέλω να τις μοιραστώ, :bowdown: ορίστε λοιπόν:

πλύσιμο fluorite

post-3972-1207128967_thumb.jpg

στήσιμο "σκελετού" του φυτεμένου

post-3972-1207129033_thumb.jpg post-3972-1207129049_thumb.jpg

αποτέλεσμα

post-3972-1207129100_thumb.jpg

Αφού καθάρισε

post-3972-1207129149_thumb.jpg post-3972-1207129164_thumb.jpg

Τελικά δεν έβαλα παντού άμμο αλλά μόνο μπροστά και μόνη της, ελπίζω με τα φυτά που θα καλύψουν όλο το fluorite και με δικές μου παρεμβάσεις, να εμποδιστεί το ανακάτεμα των δυο. :)

Το μόνο κακό που είχα κατά την αλλαγή ήταν η απώλεια ενός ροδόστομου που έκανε "salto mortale" από το ενυδρείο κατά το ξέλωμα (μετά τα ψάρια μπήκαν σε λακάνη 35 λίτρων με φυτά και επανήλθαν γρήρορα από το στρες.

Επόμενο βήμα ανακλαστήρες Αrcadia, Hemiantus micranthemoides και cuba <_<

Link to comment
Share on other sites

Χμμμμμ.... μου φαίνεται θέλει κι άλλη Moss :bowdown: για περάστε...

Θα γίνει πολύ ωραίο. :)

Link to comment
Share on other sites

Πολύ θολούρα στην αρχή βρε αδερφέ στην αρχή… :bowdown:

Όσο για το τη θα προκύψει (αν προκύψει) με το χαλίκι και την άμμο στο μέλλον θα με ενδιέφερε να μας ενημερώσεις γιατί πώς να το κάνουμε άλλο η θεωρία και άλλο η πράξει.

Link to comment
Share on other sites

Βρε θηριο vicious πολυ δυνατες οι ριζες μπραβο .

Πιστευω θα πανε ολα καλα οσο περναει ο καιρος.

Καλη συνεχεια , περιμενω τις επομενες φωτο.

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο δεν είχα παρακολουθήσει το θέμα, αλλά με ενημέρωσες σχετικά στη συνάντηση μας προχθές οπότε ας κάνω μερικές προτάσεις.

Το μπέρδεμα χαλικιού άμμου είναι αναπόφευκτό. Δεν ξέρω αν έχεις τη διάθεση τώρα πριν να το φυτέψεις να κάνεις κάποια παρέμβαση προκειμένου να το περιορίσεις. Προτείνω να βάλεις διαφανές πλαστικό για να χωρίσεις τις περιοχές. Δες την παρακάτω φωτογραφία θα καταλάβεις ακριβώς τι εννοώ.

p1010447sf7.jpg

Επίσης άποψή μου είναι η ρίζα καθότι ογκωδέστατη, να μπει δεξιά για να κρύψει κατά το δυνατόν και το εσωτερικό φίλτρο γιατί αυτά τα δύο μαζί (ριζα και φίλτρο) μειώνουν πάρα πολύ τον διαθέσιμο χώρο και οπτικά γεμίζουν το ενυδρείο. Αν το κάνεις αυτό θα έχεις πλέον στα αριστερά αρκετό ελεύθερο χώρο για να αναπτυχθούν τα φυτάκια που θα βάλεις στο βυθό και το θαμνάκι που σχεδιάζεις να βάλεις.

Καλή συνέχεια!

Έγινε επεξεργασία - neon
Link to comment
Share on other sites

Μιχάλη σ'ευχαριστώ για τα φυτάκια και το ενδιαφέρον :bowdown: , η ανάμειξη των 2 υποστρωμάτων δεν με ανησυχεί και πολύ αφού αν χρειαστεί να το φωτογραφήσω μπορώ να το καθαρίσω για λίγο με μια απόχη από το fluorite που θα φαίνεται επάνω στην άμμο (αυτό στη χειρότερη που θα αναμειχθούν...) αν και στηρίζομαι στο πυκνό (ελπίζω...) χαλί cuba για τον περιορισμό του fluorite κάτω απ' αυτό όπως και στο οτι δεν έχω ψάρια βυθού για να το ανακατεύουν.

Τα ογκώδη ξύλα τώρα, ήταν από την αρχή σχεδιασμένα για να αποτελέσουν μαζί με java moss, καταφύγιο για γαρίδες red cherry (για τις εκδύσεις κυρίως γιατί για γέννες δύσκολο με καμιά 30αριά τέτρα τριγύρω...).

post-3972-1207578646_thumb.jpg

Το φίλτρο πάλι ήθελα να καλυφθεί με θαμνάκι αφού ψηλά στα ξύλα θα μπεί riccia (για πιό έντονη ατμόσφαιρα ζούγκλας με την σκίαση που θα κάνει) και αν έμενε δεξιά, το φίλτρο θα μπούκωνε...

Άσε που είναι δύσκολο τώρα γιατί έπαιζα χθές τον μικρό χειρούργο κάμποση ώρα, βάζοντας τα κλαδέματα με τσιμπιδάκι... :)

Και για του λόγου το αληθές:

post-3972-1207579292_thumb.jpg (το πράσινο δρομάκι ανάμεσα στα τα ξύλα πιστεύω οτι θα δώσει αρκετό βάθος... θα δείξει...)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Γειά χαρά!

Είχα πρόβλημα με bga και χαμηλή ανάπτυξη λόγω μηδενικών νιτρικών αν και ταίζω αρκετά και έτσι κατέφυγα στο Seachem nitrate.

Oι ερωτήσεις μου:

1) Γιατί ενώ έβαλα 2,5 ml σε 60 lt το test της API μου δείχνει πάλι νιτρικά 0

2) Απ' ότι λέει περιέχει άζωτο σε νιτρική και αμμωνιακή μορφή, η αμμωνιακή μορφή του είναι εντελώς ακίνδυνη? Ακόμα και για τις ευαίσθητες γαρίδες?

Link to comment
Share on other sites

Γειά χαρά!

Είχα πρόβλημα με bga και χαμηλή ανάπτυξη λόγω μηδενικών νιτρικών αν και ταίζω αρκετά και έτσι κατέφυγα στο Seachem nitrate.

Oι ερωτήσεις μου:

1) Γιατί ενώ έβαλα 2,5 ml σε 60 lt το test της API μου δείχνει πάλι νιτρικά 0

2) Απ' ότι λέει περιέχει άζωτο σε νιτρική και αμμωνιακή μορφή, η αμμωνιακή μορφή του είναι εντελώς ακίνδυνη? Ακόμα και για τις ευαίσθητες γαρίδες?

Καλημέρα Γιώργο,

Το Test της API μετράει περιεκτικότητα ιόντων Νιτρικού Άλατος (ολικό) σε ppm (parts per million) ισοδύναμα με mg/Lt.

Το Seachem Nitrate τι περιεκτικότητα έχει σε mg νιτρικού άλλατος ανά ml ;

Μάλον τα 2,5 ml υγρού στα 50 καθαρά λίτρα, είναι πολύ λίγα για να τα πιάσει το test.

Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για την Αμωνία...

Κάποτε με ρώτησες γιατί είχα βάλει 30 tetras σε ίδιο ενυδρείο... εκεί βρήκε ισορροπία :D

Αν έχεις βάλει Siporax στο φίλτρο, κάνε μια δοκιμή να το βγάλεις, μήπως ανέβουν τα νιτρικά σου λίγο.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα

Σε χαμηλές συγκεντρώσεις η αμμωνιακή μορφή του αζώτου δεν θα σου δημιουργήσει προβλήματα. Αντίθετα θα βοηθήσει τα φυτά να προσλάβουν ταχύτερα άζωτο σε μορφή που προτιμούν σε περίπτωση που δεν μπορούν να βρουν αρκετό από τα προιόντα μεταβολισμού των ψαριών. Πρόσθεσες περίπου 3 ppm με το Nitrogen και αλλά η αξιοπιστία και ακρίβεια των τεστ των 10 ευρώ είναι αμφιλεγόμενη ιδιαίτερα όταν μιλάμε για χαμηλές συγκεντρώσεις. Θα πρότεινα μια σταθερή δοσολογία περίπου 1ppm καθημερινά. Ακόμα και να σου ξεφύγει λίγο η δοσολογία, έχεις το στρωμένο φίλτρο που θα το μεταβολίσει γρήγορα σε νιτρικά. Αν αυτά βλέπεις ότι ξεφεύγουν από τα 25-30mg/lit μπορείς εύκολα ρίξεις με κάποια αλλαγή νερού. Οπως σου είπα και από κοντά, τους τελευταίους μήνες η καθημερινή μου δοσολογία είναι περίπου 0,33 mg/lit urea και 1 mg/lit NO3 και στο ενυδρείο ζουν cherry και amano shrimp. Για την bga κοίταξε λίγο το θέμα της κυκλοφορίας ενώ για την αργή ανάπτυξη κατά τη γνώμη μου το διοξείδιο του άνθρακα είναι καθοριστικό.

Link to comment
Share on other sites

Κάποτε με ρώτησες γιατί είχα βάλει 30 tetras σε ίδιο ενυδρείο... εκεί βρήκε ισορροπία :excl:

Αν έχεις βάλει Siporax στο φίλτρο, κάνε μια δοκιμή να το βγάλεις, μήπως ανέβουν τα νιτρικά σου λίγο.

Φίλε Salvator, την προσπάθησα την ισορροπία με ψάρια αλλά μου χαλάει την minimal αίσθηση που θέλω να δημιουργήσω, κατά τα άλλα φοβάμαι πως έχεις δίκιο, το 1 λίτρο σπασμένο sporax που έχω στο φίλτρο είναι ατό που δεν αφήνει ούτε αμμωνία ούτε νιτρικα να εμφανιστούν όσο πρέπει για τα φυτά. Λές να αφαιρέσω κάμποσο σιγά-σιγα ε? θα σε ακούσω.... :D

Για την bga κοίταξε λίγο το θέμα της κυκλοφορίας ενώ για την αργή ανάπτυξη κατά τη γνώμη μου το διοξείδιο του άνθρακα είναι καθοριστικό.

To CO2 έχει παραγωγή 17 bubles/min, δεν είναι αρκετό? Για την κυκλοφορία έχω απ'την αρχή του στησίματος ένα φιλτράκι εσωτερικό Fluval με spray bar και γλύφει όλες τις επιφάνειες.

Έγινε επεξεργασία - viciouscircle
Link to comment
Share on other sites

Όπως περιγράφει η seachem στο site της για το Seachem Nitrogen η δοσολογία που προτείνει για 2,5 ml / 160 Lt νερού αυξάνει το Άζωτο όσο και 1 ppm Νιτρικού Άλατος.

Η οποία προσφέρει 4 g ανάπτυξη σε περίοδο ενός μηνός.

Για πεπειραμένους προτείνει υπολογισμό της δοσολογίας για την επίτευξη συγκεκριμένης αύξησης του Αζώτου. Δίνοντας τον παρακάτω τύπο.

0,25*v*n=m

Όπου v=volume (όγκος του ενυδρείου σε γαλόνια) n=η επιθυμητή αύξηση του Αζώτου (αν θέλουμε αντισυοιχία σε Νιτρικό άλας τότε συστήνει να χρησιμοποιήσουμε ένα συντελεστή 0,05 αντί 0,25) και m= ο όγκος του προιόντος που πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε ml.

Έτσι με αναγωγή στον τύπο, τα 2,5 ml που έριξες σε καθαρό όγκο νερού 50 Lt αύξησε το άζωτο κατά αντιστοιχία 3,8 ppm Νιτρικού άλατος.

Επίσης αναφέρεται ότι η μορφή του αζώτου που προσφέρεται σε αμμωνιακή μορφή δεν εκλύει ελεύθερη αμμωνία, γιατί είναι σύμπλεγμα και παραμένει μέχρι να διασπαστεί και να αναλωθεί από τα φυτά.

Υ.Γ. Δεν σου πρότεινα να βάλεις 30 ψάρια, απλά τώρα ήταν πιο κατανοητός ο λόγος. Γιατί με τον όγκο της Java που θα έχεις σε λίγο ούτε 300 Neon δεν φτάνουν για παραγωγή Νιτρικών... :D

Link to comment
Share on other sites

Ημερολόγιο καταστώματος 1

diary.txt

Σκέφτηκα οτι το ημερολόγιο που κρατάω θα ήταν χρήσιμο ως εμπειρικά δεδομένα για όποιον ενδιαφέρεται και παράλληλα θα είναι πιό εύκολο να βοηθηθώ ο ίδιος έχοντας οι υπόλοιπη σαφή εικόνα για το ενυδρείο.

Link to comment
Share on other sites

Διάβασα λίγο και το ημερολόγιο σου το οποίο στο μέλλον θα σου φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο. Αυτό που επιμένω και πιστεύω ότι πρέπει να δώσεις περισσότερη προσοχή είναι το CO2. 17 φυσ/λεπτό είναι απλά μια μέτρηση δηλαδή ένας μπούσουλας αλλά δεν πρόκειται για μια απόλυτη τιμή την οποία εύκολα μπορείς να αξιοποιήσεις και τι εννοώ με αυτό: Τα στοιχεία που έχεις είναι ότι η διάχυση γίνεται μέσω της σκάλας, ότι οι φυσαλίδες είναι τόσες ( ~17) και με μέτρηση των pH, KH μπορείς να πάρεις μια ιδέα για τη θεωρητική συγκέντρωση του CO2 στο νερό. Πρέπει όμως να συνυπολογίσεις και άλλους παράγοντες, όπως τον αερισμό του ενυδρείου (με κλειστό καπάκι είναι περιορισμένος), την ανατάραξη στην επιφάνεια (όσο μεγαλύτερη ανατάραξη τόσο μεγαλύτερη η ανταλλαγή αερίων και το CO2 φεύγει από την επιφάνεια), τις ανάγκες και την κατανάλωση από τα φυτά κλπ. Νομίζω τελικά ότι αυτό που πρέπει να επικεντρωθείς είναι η εικόνα των φυτών και όταν παρατηρείς προβλήματα να κάνεις τις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις για να ανακάμψουν, δηλαδή αύξηση ή μείωση λιπασμάτων, αλλαγές νερού, ωράριο φωτισμού κλπ. Καλό είναι να ρίχνεις 1-2 ml flourish καθημερινά, δεν θα έχεις πρόβλημα, οι συγκεντρώσεις του σε N,P είναι πολύ χαμηλές.

Για τη bga τα είπαμε, κάνε μια δοκιμή με οξυζενέ με ή χωρίς συσκότιση και αν δεις ότι δεν υπάρχει αποτέλεσμα δοκίμασε την ερυθρομυκίνη που έχει δουλέψει σε πολύ κόσμο. Παράλληλα φρόντισε να έχεις καθαρό φίλτρο και ενυδρείο και να μαζεύεις με τις αλλαγές οτιδήποτε νεκρώνεται και σαπίσει και δημιουργεί οργανικό φορτίο.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...