Jump to content

Recommended Posts

Θα έχετε ακούσει οι περισσότεροι για αλλαγή νερού με νερό ίδιων συνθηκών με του ενυδρείου.
Ακόμα και τα πιο ανθεκτικά ειδη ψαριών χρειάζονται τέτοιες αλλαγές.
Το ότι επιβιώνουν με λάθος διαδικασία αλλαγής νερού, δεν σημαίνει οτι διαβίωνουν και με τον καλύτερο τρόπο.
Φυσικά αυτά τα λάθη έχουν πάντα επιπτώσεις με "ηπιότερη" φαινομενικά επίπτωση, τη μείωση του προσδόκιμου ζωής τους (δηλαδή ζουν λιγότερο απ'ότι θα μπορούσαν).

Μία παράμετρος που πρέπει να ειναι ίδια στο νερό της αλλαγής ειναι η οξύτητα (εκτός της σκληρότητας και της θερμοκρασίας).
Αν υποθέσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με την ευκολότερη των περιπτώσεων, δηλαδή ενυδρείο που λειτουργεί με νερό δικτύου, ανεπεξέργαστο με άλλες ουσίες (πχ τύρφη κλπ) που εκεί γίνονται πιό πολύπλοκα ακόμα τα πράγματα.
Λογικά θα σκεφτούμε νερό βρύσης έχει το ενυδρείο, νερό βρύσης θα του βαλω και εγώ, συμπέρασμα: ιδιο θα είναι και με λιγο αντιχλώριο που δρα σε δευτερόλεπτα θα είναι όλα εντάξει.
Λάθος.

Το νερό βρύσης που περνά μέσω των σωλήνων του δικτύου στον καταναλωτή γίνεται αναερόβιο (υστερεί σε οξυγόνο) και αυτό μπορεί να είναι ένα σοβαρό πρόβλημα όταν προστίθεται άμεσα στα ενυδρεία.
Χωρίς οξυγόνο και με τη συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα στο νερό, το νερό γίνεται πιό όξινο και τοξικό από ότι είναι πριν περάσει στο δίκτυο.
Όταν το νερό βγαίνει από τη βρύση αρχίζει αμέσως να απελευθερώνει το διοξείδιο του άνθρακα στον αέρα, και να παίρνει το οξυγόνο από τον αέρα (ανταλλαγή αερίων).
Αυτή η διαδικασία προκαλεί τη γρήγορη μεταβολή του pH (οξύτητα/αλκαλικότητα) στο νερό, μεταξύ των πιό υψηλών και χαμηλότερων επιπέδων οξύτητας και αλκαλικότητας.
Εάν ζούν ψάρια (και άλλα υδρόβια ζώα) σε αυτό το νερό με τη γρήγορη μεταβολή πάνω-κάτω του pH, τα ψάρια (και τα άλλα υδρόβια ζώα) θα πάθουν σοκ και πιθανόν ανάλογα τη διαφορά της οξύτητας χάσουν και τη ζωή τους άμεσα ή τουλάχιστον θα στρεσαριστούν τόσο που θα αποδυναμωθεί το ανοσοποιητικό τους σύστημα με αποτέλεσμα να είναι ευάλωτα στις ασθένειες και τα παράσιτα που πάντα υποβόσκουν στο περιβάλλον τους αλλα δεν εκδηλώνονται μέχρι να τους δωθεί η ευκαιρία.

Μπορεί να πάρει ώρες μέχρι το νερό να σταθεροποιεί στο φυσικό επίπεδο του pH του.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ακόμη και μια αλλαγή 0,1 pH, είναι μια σοβαρή αλλαγή στο pH και επιδρά στα ψάρια και στα υδρόβια ασπόνδυλα (όπως τα σαλιγκάρια, οι γαρίδες κλπ), επειδή διπλασιάζει την αλκαλικότητα ή την οξύτητα του νερού.
Η κλίμακα μέτρησης είναι λογαριθμική, έτσι μια διαφορά pH 1 βαθμού, πχ από 6.0 σε 7.0, κανει το νερό 10 φορές πιό αλκαλικό, και 100 φορές πιό αλκαλικό από 6.0 σε 8.0. Μια αλλαγή pH πανω απο 0,2 βαθμούς ανά 24ωρο, μπορεί να δημιουργήσει θεμα για την ασφαλή διατήρηση των ψαριών και των υδρόβιων ασπόνδυλων.

Συμπέρασμα : το νερό δεν πρέπει να μπαίνει από τη βρύση στο ενυδρείο χωρίς να μείνει μερικές ώρες σε δοχείο που αερίζεται αλλά είναι και προστατευμένο απο σκόνες κλπ (πχ να σκεπάζεται με ένα τούλι).
Ακόμα καλύτερα θα ήταν αν υπήρχε και ένας μικρός κυκλοφορητής μεσα, για να κινείται το νερό αφού αν μείνει περισσότερο απο μερικές ώρες ακίνητο θα αρχίσουν να εμφανίζονται άλλα προβληματα.
(Και φυσικά ενας θερμαντήρας για το χειμώνα, που πρέπει να προσέχουμε όμως να μην ακουμπάει στο δοχείο).

Γιά όσους δεν θέλουν να χάσουν ούτε μέρα από την παρέα των αγαπημένων τους υδρόβιων οργανισμών.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
:hysterical: ..ωραιο αρθρακι :rolleyes::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλο... :):rolleyes::hysterical: Εχω να κανω μια ερωτηση...Αν στην αλλαγη νερου βαζουμε αεραντλια (στο δοχειο προετοιμασιας) θα κερδισουμε τπτ..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγω ενα χρονο τωρα πριν κανω αλλαγη αφηνω το νερο σε ενα δοχειο με εναν κυκλοφορητη για μια εβδομαδα και μετα το βαζω στο ενυδρειο χωρις να βαλω αντιχλωριο και δεν ειχα κανενα προβλημα

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγω ενα χρονο τωρα πριν κανω αλλαγη αφηνω το νερο σε ενα δοχειο με εναν κυκλοφορητη για μια εβδομαδα και μετα το βαζω στο ενυδρειο χωρις να βαλω αντιχλωριο και δεν ειχα κανενα προβλημα

Στα Γιαννενα δεν εχει χλωραμινη το νερο του δικτύου?

Αν εχει τοτε δεν φευγει ευκολα χωρις αντιχλωριο.

Το απλο χλωριο εξατμιζεται σε λιγες ωρες.

&koing μια χαρα ειναι και η αεραντλια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σπυρο ποιες ειναι οι πηγες αυτου του αρθρου;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απορια :

Γραφεις στο κειμενο : "Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ακόμη και μια αλλαγή 0,1 pH, είναι μια σοβαρή αλλαγή στο pH και επιδρά στα ψάρια και στα υδρόβια ασπόνδυλα (όπως τα σαλιγκάρια, οι γαρίδες κλπ), επειδή διπλασιάζει την αλκαλικότητα ή την οξύτητα του νερού.

Η κλίμακα μέτρησης είναι λογαριθμική, έτσι μια διαφορά pH 1 βαθμού, πχ από 6.0 σε 7.0, κανει το νερό 10 φορές πιό αλκαλικό, και 100 φορές πιό αλκαλικό από 6.0 σε 8.0. Μια αλλαγή pH πανω απο 0,2 βαθμούς ανά 24ωρο, μπορεί να δημιουργήσει θεμα για την ασφαλή διατήρηση των ψαριών και των υδρόβιων ασπόνδυλων."

Σε ενα φυτεμενο ενυδρειο με CΟ2 και χωρις pH controler ποια ειναι η μεταβολη του pH μεταξυ ημερας και νυχτας;

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

Σπυρο ποιες ειναι οι πηγες αυτου του αρθρου;

Μελετη και συλλογη πληροφοριων απο ενυδρειακα αρθρα του ιντερνετ.

Οποιαδηποτε αντιρρηση, κατατιθεται μελεταται και συζητειται φυσικα.

Έγινε επεξεργασία - delta66

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Σε ενα φυτεμενο ενυδρειο με CΟ2 και χωρις pH controler ποια ειναι η μεταβολη του pH μεταξυ ημερας και νυχτας;

Αναλογα τη ρυθμιση της παροχης CO2.

Αυτο που πρεπει να γινεται παντως για τα ζωντανα ειτε με χρηση CO2 ειτε οχι, ειναι αυτο που αναφερω πιο πανω.

Οχι μεγαλες αλλα πιο σημντικο οχι αποτομες μεταβολες.

Οποτε η ρυθμιση του CO2 πρεπει να ειναι αναλογη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναλογα τη ρυθμιση της παροχης CO2.

Αυτο που πρεπει να γινεται παντως για τα ζωντανα ειτε με χρηση CO2 ειτε οχι, ειναι αυτο που αναφερω πιο πανω.

Οχι μεγαλες αλλα πιο σημντικο οχι αποτομες μεταβολες.

Οποτε η ρυθμιση του CO2 πρεπει να ειναι αναλογη.

Αναφερομαι σε ενυδρειο που τρεχει και εχει ηδη ενα σταθερο pH.

Θα περιμενα η απαντηση να ειναι "αναλογα με το ποσο φυτεμενο ειναι το ενυδρειο" γιατι χωρις controler η παροχη CO2 θα ειναι σταθερη ολο το 24ωρο. Συνεπως, οι οποιες αλλαγες του pH κατα την διαρκεια της νυχτα θα οφειλονται στο CO2 που απελευθερωνουν τα φυτα. Εχεις καμια ιδεα ποση μπορει να ειναι αυτη η αυξηση;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να κάνω και εγώ μια ερώτηση χωρίς να ξέρω την απάντηση:

Τι επηρεάζει περισσότερο την μέγιστη ηλικία του ψαριού?

Μικρή μεταβολή στο pH κατά κάποια δέκατα σε κάθε αλλαγή νερού ή η μόνιμη απόκλιση στο pH κατά τα ίδια δέκατα χωρίς απότομες αλλαγές?

Φυσικά αυτή η ερώτηση επεκτείνεται και σε:

Ποια είναι η σειρά παραγόντων για την μεγαλύτερη και ποιοτικότερη ζωή των ψαριών στο ενυδρείο με βάση την βαρύτητά τους? (τροφή, θερμοκρασία, αλλαγές, χημικά χαρακτηριστικά κλπ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναφερομαι σε ενυδρειο που τρεχει και εχει ηδη ενα σταθερο pH.

Θα περιμενα η απαντηση να ειναι "αναλογα με το ποσο φυτεμενο ειναι το ενυδρειο" γιατι χωρις controler η παροχη CO2 θα ειναι σταθερη ολο το 24ωρο. Συνεπως, οι οποιες αλλαγες του pH κατα την διαρκεια της νυχτα θα οφειλονται στο CO2 που απελευθερωνουν τα φυτα. Εχεις καμια ιδεα ποση μπορει να ειναι αυτη η αυξηση;

Δεν εχεις επιπλεον παραγωγη CO2 τη "νυχτα" (κλειστα φωτα) απο τα φυτα.

Η παραγωγη CO2 απο τα φυτα γινεται σταθερα καθ'ολο το 24ωρο με την αναπνοη των φυτων.

Υπαρχει λοιπον σταθεροτητα στην περιπτωση των φυτων και κατ'επεκτασιν δεν επιρρεαζουν τη σταθεροτητα του pH.

Προβλημα θα μπορουσε να υπαρξει με το οξυγονο, με την καταναλωση του απο τα φυτα (εις βαρος των ψαριων), απο τη στιγμη που σταματαει τη νυχτα η παραγωγη του οξυγονου και απο τα φυτα (εκτος απο την εισαγωγη οξυγονου στο νερο με τη αναταραξη του νερου κατα την ανταλλαγη αεριων)

Ασταθεια θα ειχες στη ποσοτητα CO2 στο νερο (με επιδραση και στο pH) με την παροχη του CO2 απο τη μπουκαλα, την ωρα που δεν καταναλωνεται αφου εχει σταματησει η φωτοσυνθεση (οταν ειναι σβηστα τα φωτα δλδ και περα των 8-9 ωρων που μπορουν και φωτοσυνθετουν τα φυτα) και δεν καταναλωνεται πλεον απο τα φυτα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να κάνω και εγώ μια ερώτηση χωρίς να ξέρω την απάντηση:

Τι επηρεάζει περισσότερο την μέγιστη ηλικία του ψαριού?

Μικρή μεταβολή στο pH κατά κάποια δέκατα σε κάθε αλλαγή νερού ή η μόνιμη απόκλιση στο pH κατά τα ίδια δέκατα χωρίς απότομες αλλαγές?

Φυσικά αυτή η ερώτηση επεκτείνεται και σε:

Ποια είναι η σειρά παραγόντων για την μεγαλύτερη και ποιοτικότερη ζωή των ψαριών στο ενυδρείο με βάση την βαρύτητά τους? (τροφή, θερμοκρασία, αλλαγές, χημικά χαρακτηριστικά κλπ...)

Μεγαλο θεμα βαζεις.

Δεν ξερω αν υπαρχει απαντηση το θεμα συγκρισης μεταξυ τους, αλλα σιγουρα ολα παιζουν ρολο.

Γραφεται οτι αν εχει μαθει (δλδ γεννηθηκε και ζει πχ τα ψαρια εκτροφης) ενα ψαρι να ζει σε διαφορετικες συνθηκες απο οτι στο βιοτοπο του, τοτε ειναι καλο να το διατηρουμε σε αυτες (χωρις αποκλισεις οπως ανεφερες).

Απο την αλλη γραφεται οτι το DNA δεν ξεχναει ευκολα και ο οργανισμος του εχει "κατασκευαστει" να λειτουργει σε συγκεκριμενες συνθηκες και αν θελουμε να το τραβηξουμε ακομα περισσοτερο, σε αυτες τις (ιδανικες) συνθηκες δεν ζουν παραγοντες (πχ παρασιτα, βακτηρια κλπ) που κανουν τα συγκεκριμενα ψαρια να ασθενουν.

Εγω τι θα εκανα αν επαιρνα ενα τετοιο ψαρι?

Θα το εβαζα σε ενυδρειο με τις "λαθος" συνθηκες που εμαθε να ζει και σιγα σιγα (ισως και μηνες), θα το εφερνα (ολο το ενυδρειο) στις ιδανικες συνθηκες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μελετη και συλλογη πληροφοριων απο ενυδρειακα αρθρα του ιντερνετ.

Οποιαδηποτε αντιρρηση, κατατιθεται μελεταται και συζητειται φυσικα.

Δεν εχω καμια αντιρρηση,απλα ηθελα να γνωριζω απο που αντλησες αυτες τις πληροφοριες και

εαν ειναι εγκυρες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν εχεις επιπλεον παραγωγη CO2 τη "νυχτα" (κλειστα φωτα) απο τα φυτα.

Η παραγωγη CO2 απο τα φυτα γινεται σταθερα καθ'ολο το 24ωρο με την αναπνοη των φυτων.

Υπαρχει λοιπον σταθεροτητα στην περιπτωση των φυτων και κατ'επεκτασιν δεν επιρρεαζουν τη σταθεροτητα του pH.

Προβλημα θα μπορουσε να υπαρξει με το οξυγονο, με την καταναλωση του απο τα φυτα (εις βαρος των ψαριων), απο τη στιγμη που σταματαει τη νυχτα η παραγωγη του οξυγονου και απο τα φυτα (εκτος απο την εισαγωγη οξυγονου στο νερο με τη αναταραξη του νερου κατα την ανταλλαγη αεριων)

Ασταθεια θα ειχες στη ποσοτητα CO2 στο νερο (με επιδραση και στο pH) με την παροχη του CO2 απο τη μπουκαλα, την ωρα που δεν καταναλωνεται αφου εχει σταματησει η φωτοσυνθεση (οταν ειναι σβηστα τα φωτα δλδ και περα των 8-9 ωρων που μπορουν και φωτοσυνθετουν τα φυτα) και δεν καταναλωνεται πλεον απο τα φυτα.

Οπα, κατι δεν παει καλα εδω.

Δεν τα θυμαμαι καλα (VICIOUS ΒΟΗΗΗΗΘΘΘΕΕΙΙΙΑΑΑ) αλλα την νυκτα γινεται αλλη διεργασια και ελευθερωνεται co2 ενω την ημερα ελευθερωνεται Ο2.

Στο δικο μου ενυδρειο που μετραω μονιμα το pH, χωρις ομως να προσθετω CO2, την ημερα το pH φτανει περιπου στο 7,4 ενω τη νυχτα (πρωι πριν αναψουν τα φωτα) ειναι στο 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρουσία φωτός τα φυτά κυρίως φωτοσυνθέτουν καταναλώνοντας CO2 με υποπροιον το οξυγόνο οπότε το pH τείνει να αυξηθεί, απουσία φωτός τα φυτά αναπνέουν με αποτέλεσμα την κατανάλωση οξυγόνου και παραγωγή CO2 ως υποπροιόν οπότε το pH πέφτει.

Επίσης να θυμίσω οτι το οξύ που ρίχνει το pH με την παροχή διοξειδίου είναι το H2CO3 (ανθρακικό οξύ CO2 + H2O ==> H2CO3)

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα εδώ:

http://kpe-kastor.kas.sch.gr/limnology/limnology/acidity.htm

Και εδώ η βιβλιογραφία:

http://kpe-kastor.kas.sch.gr/limnology/limnology/references.htm ://http://kpe-kastor.kas.sch.gr/limnol...eferences.htm

Θα επανέλθω με περισσότερα. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η διαδικασία της αναπνοής γίνεται στα κύτταρα των φυτών και βοηθάει στη διάσπαση των ιχνοστοιχείων που απορροφούν τα φυτά και την απελευθέρωση ενέργειας στα κύτταρά τους. Κατά τη διαδικασία αυτή, τα φυτά απορροφούν οξυγόνο και αποβάλλουν διοξείδιο του άνθρακα. Όπως καταλαβαίνουμε, η διαδικασία της αναπνοής των φυτών είναι ακριβώς η αντίθετη από αυτή της φωτοσύνθεσης, με μόνη διαφορά ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν χρησιμοποιείται η ενέργεια του φωτός. Η διαδικασία της αναπνοής συμβαίνει όλο το 24ωρο και δεν σταματάει το βράδυ, όπως της φωτοσύνθεσης.

http://istellas.gr/aquarium/plants_biology.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

Δεν εχω καμια αντιρρηση,απλα ηθελα να γνωριζω απο που αντλησες αυτες τις πληροφοριες και

εαν ειναι εγκυρες.

δες κι εδω http://istellas.gr/aquarium/aq_water_water_chem.html

http://www.tsamisaquarium.gr/Selides/Themata/GH_PH.htm

Έγινε επεξεργασία - delta66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η διαδικασία της αναπνοής γίνεται στα κύτταρα των φυτών και βοηθάει στη διάσπαση των ιχνοστοιχείων που απορροφούν τα φυτά και την απελευθέρωση ενέργειας στα κύτταρά τους. Κατά τη διαδικασία αυτή, τα φυτά απορροφούν οξυγόνο και αποβάλλουν διοξείδιο του άνθρακα. Όπως καταλαβαίνουμε, η διαδικασία της αναπνοής των φυτών είναι ακριβώς η αντίθετη από αυτή της φωτοσύνθεσης, με μόνη διαφορά ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν χρησιμοποιείται η ενέργεια του φωτός. Η διαδικασία της αναπνοής συμβαίνει όλο το 24ωρο και δεν σταματάει το βράδυ, όπως της φωτοσύνθεσης.

http://istellas.gr/aquarium/plants_biology.html

Σωστός, :thumbup: γιαυτό και το: "Παρουσία φωτός τα φυτά κυρίως φωτοσυνθέτουν καταναλώνοντας CO2 με υποπροιον το οξυγόνο..."

Απλά για να καταλάβουμε την αλλαγή στο pH πρέπει να επικεντρώσουμε στην εναλλαγή αυτή μεταξύ μέρας και νύκτας.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

To θεμα ξεκινησε με το ερωτημα "αν τα φυτα επιρρεαζουν το pH επειδη το βραδυ παραγουν διοξειδιο".

Και η απαντηση μου ειναι οτι "δεν το επιρρεαζουν με αυτη τη λειτουργεια, επειδη δεν υπαρχει διαφορα στην παραγωγη διοξειδιου, αφου διοξειδιο παραγουν και την ημερα, εφοσον η αναπνοη γινεται ολο το 24ωρο".

Συμφωνουμε?

Έγινε επεξεργασία - delta66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στα Γιαννενα δεν εχει χλωραμινη το νερο του δικτύου?

Αν εχει τοτε δεν φευγει ευκολα χωρις αντιχλωριο.

Το απλο χλωριο εξατμιζεται σε λιγες ωρες.

&koing μια χαρα ειναι και η αεραντλια.

δεν ξερω αν εχει χλωραμινη (τη ειναι αυτο?)αλλα εγω μεχρι στιγμης δεν ειχα κανενα προβλημα

Share this post


Link to post
Share on other sites

To θεμα ξεκινησε με το ερωτημα "αν τα φυτα επιρρεαζουν το pH επειδη το βραδυ παραγουν διοξειδιο".

Και η απαντηση μου ειναι οτι "δεν το επιρρεαζουν με αυτη τη λειτουργεια, επειδη δεν υπαρχει διαφορα στην παραγωγη διοξειδιου, αφου διοξειδιο παραγουν και την ημερα, εφοσον η αναπνοη γινεται ολο το 24ωρο".

Συμφωνουμε?

Το Γεωπονικό έχει τη λύση και για αυτό! :thumbup:

Η παραγωγή CO2 γίνεται όλο το 24ωρο λόγω της συνεχόμενης αναπνοής, έτσι με την αντίδραση: CO2 + H2O ==> H2CO3 παράγεται το ανθρακικό οξύ H2CO3 που όπως κάθε οξύ, ρίχνει το pH.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας όμως έχουμε και παραγωγή Ο2 με τη φωτοσύνθεση, το οποίο "διώχνει" μέρος του CO2 όπως ακριβώς η οξυγόνωση του νερού με ανατάραξη της επιφάνειας (ανταλλαγή αερίων).

Επίσης η ένταση της αναπνοής επηρεάζεται και από την ποσότητα σακχάρων στο φυτό (λειτουργούν ως καύσιμα), όμως τα σάκχαρα παράγονται την ημέρα με τη φωτοσύνθεση και έτσι η στάθμη τους είναι πολύ υψηλή λίγο μετά τη δύση και πολύ χαμηλή λίγο πριν την ανατολή (έχουν καταναλωθεί τη νύχτα με την αναπνοή). Έτσι η ένταση της αναπνοής άρα και η παραγωγή CO2 είναι μεγάλη το βράδυ και μειώνεται σταδιακά μέχρι το πρωί, ενώ αυξάνεται πάλι κατά στο τέλος της ημέρας που έχει επανέλθει η στάθμη σακχάρων.

(πηγή: Φυσιολογία φυτών I. Δροσοπούλου καθηγητή ΓΠΑ)

Έτσι βλέπουμε πως είναι λογικό το διοξείδιο να έχει τη μέγιστη παραγωγή του στην αρχή της νύχτας και ταυτόχρονα εκεί να συμβαίνει και απότομη πτώση του Ph στο νερό λόγω παύσης της παραγωγής O2 και ταυτόχρονης απότομης αύξησης της αναπνοής-> παραγωγή CO2.

Θα ήθελα όποιος έχει την ευχέρεια να κάνει κάποιες μετρήσεις με ηλεκτρονικό pHμετρο (δεν έχω εγώ) σε τακτά διαστήματα αρχίζοντας 1 ώρα πριν κλείσουν τα φώτα και 1 μετά και πάλι 1 ώρα πριν ανοίξουν το πρωι και 1 μετά. Σε αυτά τα διαστήματα οι μετρήσεις μπορούν να γίνονται ανά 20λεπτο ή όσο πιο συχνά μπορείτε. :thumbup:

Αυτό τελικά μπορεί να γίνει και ένα πολύ ωραίο αρθράκι αν βρούμε αρκετές μετρήσεις ώστε να βγει κάποιο στατιστικά αξιόπιστο αποτέλεσμα. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ χρησιμες πληροφοριες.

Κραταω το "η παραγωγη διοξειδιου απο την αναπνοη των φυτων το βραδυ γιενται μεγαλυτερη" (λογο των επιπεδως τψν σακχαρων).

Αυτο δικαιολογει καταβασμα (δεν ξερω ποσο σημαντικη διαφορα) του pH.

Δεν ειμαι σιγουρος οτι κατανοησα το "Κατά τη διάρκεια της ημέρας όμως έχουμε και παραγωγή Ο2 με τη φωτοσύνθεση, το οποίο "διώχνει" μέρος του CO2 όπως ακριβώς η οξυγόνωση του νερού με ανατάραξη της επιφάνειας (ανταλλαγή αερίων)."

Πως το διοξειδιο "διωχνει" το οξυγονο? απλα με την παρουσια του? Δεν γινεται να συνυπαρχουν?

Οταν ειχα το ενυδρειο παντως φουλ φυτεμενο (80-90%) ειχα διαφορα του πεχα μερα με νυχτα 0,2.

Τωρα με 40% φυτομαζα παλι 0,2 εχω :thumbup:

Πρεπει να ειναι μικρη η διαφορα που συντελειται λογω φυτων.

Ή/και η αναταραξη της επιφανειας πρεπει να τα εξισωνει ολα και να ειναι η πιο σημαντικη λειτουργεια στην ποσοτητα διοξειδιου και οξυγονου που μενει στο νερο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

δεν ξερω αν εχει χλωραμινη (τη ειναι αυτο?)αλλα εγω μεχρι στιγμης δεν ειχα κανενα προβλημα

Νομιζω πως ολα τα δικτυα παροχης νερου στην ελλαδα εχουν αντικαταστησει εδω και πολλα χρονια το χλωριο με χλωραμινη για πιο καλη αποστρειρωση του νερου και με μακρα διαρκεια.

Αφηνεις το νερο να "μεινει" πανω απο 12 ημερες?

Η χλωραμίνη, από την άλλη, είναι ένα πιο ισχυρό χημικό από την χλωρίνη. Αν υπάρχει στο πόσιμο νερό, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα σκευάσματα που χρησιμοποιούμε, είναι σε θέση να την αφαιρέσουν. Η χλωραμίνη είναι ένα μίγμα από χλωρίνη και αμμωνία, γεγονός που την καθιστά ποιο σταθερή από την απλή χλωρίνη.

Έτσι τα "απλά" σκευάσματα που βασίζονται στην χρήση Na2S2O3, θα εξουδετερώσουν την χλωρίνη, αποδεσμεύοντας όμως ποσότητα αμμωνίας. Έτσι, αν η τυχόν αλλαγή/προσθήκη νερού που κάνουμε στο ενυδρείο μας είναι μεγάλη, τότε θα έχουμε αύξηση της αμμωνίας στο νερό του ενυδρείου μας.

πηγη : http://istellas.gr/aquarium/aq_water_chlorine.html

Αποχλωρίωση με γήρανση - Ευτυχώς, είναι αρκετά εύκολο να απαλλαγεί το νερό της βρύσης από τα υπολειπόμενα (διαρκή) απολυμαντικά. Το χλώριο, με χρόνο ημιζωής στο νερό 1-5 ώρες, μπορεί να απομακρυνθεί απλά με βρασμό ή με αποθήκευση του νερού της βρύσης μέσα σε μια νύχτα σε ένα ευρύ ανοιχτό δοχείο. Το ηλιακό φως και ο αερισμός θα επιταχύνουν την εξάτμιση του χλωρίου. Η αυξημένη σταθερότητα της χλωραμίνης, με χρόνο ημιζωής πάνω από 12 ημέρες, κάνει την παθητική αυτή μέθοδο απομάκρυνσης μη πρακτική.

....Η χλωραμίνη δεν είναι λιγότερο τοξική για τους υδρόβιους οργανισμούς από το χλώριο. Περνάει μέσω των βραγχίων στο αίμα, όπου και μεώνει την ικανότητας της αιμοσφαιρίνης να μεταφέρει το ζωτικό οξυγόνο. Με αυτόν τον τρόπο, η δηλητηρίαση από χλωραμίνη, μοιάζει με τη δηλητηρίαση από νιτρώδη. Τα ψάρια που εκτίθενται σε χλωραμίνη, εμφανίζουν λήθαργο, άσθμα, βαριά και γρήγορη αναπνοή.....

πηγη : http://www.aquazone.gr/forums/index.php?s=...st&p=219453

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Rik
      Στρώσιμο νέου ενυδρείου με την προσθήκη τροφής.
       
      Σε αυτή την προσπάθεια μου, επεξήγησης στρωσίματος ενός καινούργιου ενυδρείου θα προσπαθήσω να είμαι συνοπτικός χωρίς να εμβαθύνω ιδιαίτερα σε κάθε περιεχόμενο μια που απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους, και σε κάποιες περιπτώσεις θα κάνω χρήση του υλικού του Aquazone έτσι ώστε να μπορεί να βοηθηθεί άμεσα ο αναγνώστης και να μην χάνεται ψάχνοντας στην απέραντη βιβλιοθήκη του Φόρουμ για τα σχετικά θέματα.

      Η μέθοδος της τροφής είναι η ασφαλέστερη διαδικασία στρωσίματος ενός ενυδρείου, μια που γίνεται χωρίς ζωντανά μέσα στο ενυδρείο και είναι ιδανικός για έναν αρχάριο και όχι μόνο, έτσι ώστε να μην μπλέξει σε περιπέτειες και κινδυνέψουν ή ταλαιπωρηθούν τα ζωντανά του με ανεπανόρθωτες συνέπειες.
      Το μόνο που χρειάζεται κυρίως είναι υπομονή, που έχει τον πρώτο λόγο πολλές φορές στο χόμπι μας.

      Όταν αγοράζουμε ένα καινούργιο ενυδρείο λοιπόν, θα πρέπει να στρωθεί όπως συνηθίζεται να λέγεται στον χώρο των ενυδρειοφιλων, πριν μπει κάποιος ζωντανός οργανισμός, και δηλαδή να ολοκληρωθεί Ο Κύκλος Του Αζώτου



      Εν ολίγοις να αποκτήσει τις κατάλληλες αποικίες βακτηριδίων οι οποίες θα εξουδετερώνουν τα νιτρώδη ΝΟ2 και την βλαβερή αμμωνία ΝΗ3/ΝΗ4 που προέρχονται από την αποσύνθεση των τροφών και τα διάφορα απόβλητα των ψαριών, φυτών, κλπ, μετατρέποντας τα έτσι σε νιτρικά ΝΟ3 που είναι πολύ λιγότερο τοξικά και δημιουργούν κυρίως πρόβλημα μόνο σε μεγάλες συγκεντρώσεις, τα οποία μειώνουμε τακτικά με τις αλλαγές νερού που κάνουμε συνήθως εβδομαδιαίως. Αυτή η εγκατάσταση των βακτηριδίων στο ενυδρείο μας χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα μέχρι να αρχίσει να λειτουργεί κανονικά και διαρκεί συνήθως από 3 έως 5 εβδομάδες, ανάλογα των παραμέτρων του νερού και της θερμοκρασίας που εξελίσσεται η όλη διαδικασία. Δηλαδή μέσο όρο, τον Μήνα.


      Πριν αρχίσουμε όμως την όλη διαδικασία στρωσίματος θα πρέπει να έχουμε τον κατάλληλο πρωτεύοντα εξοπλισμό στην θέση του.

      Εν ολίγοις θα βάλουμε πρώτα το χαλικάκι ή την άμμο για βυθό και την εσωτερική διακόσμηση της αρεσκείας μας μια που η επιφάνεια τους αποικείτε επίσης με βακτηρίδια και βοηθά στο κύριο έργο του φίλτρου έμμεσα. Καλό είναι επίσης να ξεπλύνουμε καλά τα υλικά και ειδικά το υλικό που θα βάλουμε για βυθό μια που ανάλογα την ποιότητα και εταιρία όπου έχουμε πάρει το τάδε χαλικάκι μπορεί να έχει υπερβολική σκόνη με αποτέλεσμα να αργήσει να ξεθολώσει το νερό όταν με το καλό γεμίσουμε το ενυδρείο με νερό.

      Δεύτερων έναν θερμοστάτη ο οποίος βοηθά στην αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και στην επιτάχυνση πολλαπλασιασμού των βακτηρίων μια που όσο ποιο ζεστό νερό θα έχουμε τόσο ποιο γρήγορα αυξάνονται λόγο του ότι αυξάνεται και ο μεταβολισμός τους.
      Συνήθως στην διαδικασία του στρωσίματος 28+ βαθμοί θεωρούνται καλοί και όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος του αζώτου τότε τον επαναφέρουμε στην θερμοκρασία του ζωντανού που θα φιλοξενήσουμε ανάλογα των απαιτήσεων του. Η επιλογή του θερμοστάτη γίνεται βάση των λίτρων του ενυδρείου συνήθως, και δηλαδή, πχ σε 100 λίτρα ενυδρείο, 100 βατ θερμοστάτη.
      Τον τοποθετούμε ή στην ειδική θήκη που υπάρχει στο φίλτρο μας ή εσωτερικά στον χώρο του ενυδρείου σε κάποια γωνία ώστε να μην φαίνεται άμεσα αλλά με καλή κυκλοφορία νερού στην περιοχή έτσι ώστε να βοηθούμε την άμεση αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και δηλαδή πχ, κοντά στην είσοδο ή την έξοδο του φίλτρου μας ή αντικριστά αυτού.

      Τρίτον και κυριότερο θα πρέπει να έχουμε έτοιμο το φίλτρο μας το οποίο στην ουσία είναι η καρδιά του συνολικού συστήματος μας, μια που φιλοξενεί τον κύριο όγκο αποικιών των βακτηριδίων.
      Συνοπτικά να αναφέρω πως έχει δυο κύριες λειτουργίες, πρώτων την μηχανική φιλτρανση για την κατακράτηση των σωματιδίων και δεύτερων την βιολογική φιλτρανση όπου γίνεται η κύρια νιτροποίηση του νερού του ενυδρείου μας από τα βακτηρίδια. Υπάρχει και η χημική φιλτρανση αλλά δεν θα σταθώ περισσότερο σε αυτή μια που δεν είναι απολύτως απαραίτητη άμεσα.
      Αρχίζοντας με την μηχανική φιλτρανση τα κύρια υλικά που κάνουμε χρήση είναι τα σφουγγάρια για τα ποιο χοντρά απόβλητα και το filter wool κοινός το άσπρο μαλλί για τα μικρότερα σωματίδια, ενώ για την βιολογική φιλτρανση κάνουμε χρήση πορώδες κεραμικό υλικό το οποίο βοηθά με την επιφάνεια του στην μεγάλη εγκατάσταση αποικιών βακτηριδίων. Εμπειρικά 1 λίτρο κεραμικού υλικού επαρκή για 100 λίτρα ενυδρείου.
      Τα βρίσκουμε σε διάφορα σχήματα (σαν κοφτό μακαρονάκι, μπίλιες, αστεράκια, άμορφα πετραδάκια, κλπ) και ανάλογα των εταιριών υπόσχονται και ανάλογες επιδόσεις, αλλά ας μην ξεφύγουμε από το όλο θέμα μια που με μια έρευνα περί του θέματος θα βρείτε τις απαντήσεις που θέλετε για τις απαιτήσεις του ενυδρείου σας.
      Κύριος παράγοντας επιλογής φίλτρου είναι ο όγκος του κάδου όπου θα βάλουμε τα υλικά φιλτρανσης και η απόδοση της αντλίας του όπου αναγράφονται τα λίτρα ανά ώρα και τα βατ που καταναλώνει.
      Για τον κάδο του καλό είναι να είναι όσο το δυνατόν ευρύχωρος και τουλάχιστον όχι κάτω από το 5 με 10% των συνολικών λίτρων του ενυδρείου, και η αντλία του να προσφέρει σε όσα λιγότερα βατ περισσότερα λίτρα ανά ώρα για να πετύχουμε μια καλή σχέση μεταξύ απόδοσης και κατανάλωσης ρεύματος, με μια ελάχιστη κυκλοφορία νερού 3 με 4 φορές τα λίτρα του ενυδρείου ανά ώρα.

      Αυτά περί εξοπλισμού σε μια πρώτη γρήγορη ματιά τους θα πρέπει να υπάρχουν για να ενεργοποιήσουμε το ενυδρείο μας.

      Η όλη διαδικασία που θα εξελιχθεί κατά την διάρκεια του στρωσίματος συνοψίζεται στα Βασικά στάδια Κύκλου Αζώτου όπου μπορείτε να καταλάβετε την όλη πορεία εξέλιξης του, αλλά ας δούμε και αναφορικά μια γενική περιγραφή του.
      Έχοντας λοιπόν τον εξοπλισμό μας έτοιμο, γεμίζουμε το ενυδρείο με νερό. Εάν το γεμίζουμε για πρώτη φορά καλό είναι εάν θέλουμε να το αφήσουμε να λειτουργήσει λίγες ώρες στην αρχή και μετά να το αδειάσουμε και να ξαναβάλουμε καθαρό νερό πάλι με αντιχλωριο αυτή την φορά για τα ανάλογα λίτρα του ενυδρείου μας. Με αυτή την πρακτική στην ουσία θα ξεπλυθεί λίγο το ενυδρείο μας μια που τα υλικά είναι καινούργια αλλά αν κρίνεται πως δεν χρειάζεται η δεύτερη αλλαγή νερού, τότε απλά προσθέστε αντιχλωριο. Σε αυτή την φάση θα παρατηρήσετε πολλές μικρές φυσαλίδες στα τοιχώματα των τζαμιών το οποίο είναι οξυγόνο και σιγά σιγά θα φύγουν από μόνες τους κατά τις επόμενες μέρες.

      Κατά το στρώσιμο εμπλέκονται κυρίως 3 παράμετροι, που θα μας καθοδηγούν στο όλο στρώσιμο, και δηλαδή ΝΗ3/ΝΗ4 αμμωνία / αμμώνιο, ΝΟ2 νιτρώδη, και ΝΟ3 νιτρικά.
      Για το ΝΗ3/ΝΗ4 υπάρχουν υγρά τεστ στο εμπόριο ενώ για τα ΝΟ2 και ΝΟ3 υπάρχουν σε υγρά και σε στικακια με τα πρώτα φυσικά να είναι ποιο αξιόπιστα και ακριβής. Αν νομίζουμε ότι το νερό του δικτύου μας μπορεί να εμπεριέχει μια από τις παραπάνω αζωτούχες ενώσεις καλό είναι να κάνουμε ένα τεστ του νερού της βρύσης για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα και ότι οι τιμές είναι μηδενικές. Η χρήση των τεστ θα αρχίσει ουσιαστικά σε καθημερινή βάση με την έναρξη του κύκλου για να καταγράψουμε την εξέλιξη του και για να βλέπουμε που βαδίζουμε και σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε. Μπορούμε βέβαια να μην είμαστε και τόσο τακτική στις μετρήσεις μας και απλά να μετράμε σποραδικά ανά 2, 3 ημέρες, απλά για να ξέρουμε που βαδίζουμε αλλά καλό είναι ειδικά τις τελευταίες μέρες του κύκλου να είμαστε ποιο συνεπείς όπως και να έχει για να σιγουρευτούμε στο τέλος ότι ο κύκλος ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

      Εφόσον έχουμε γεμίσει το ενυδρείο τελικά με νερό και αντιχλωριο και όλες οι τιμές είναι μηδενικές ακόμα, προσθέτουμε τριμμένη τροφή, τα πολύχρωμα φυλλαράκια, κάντε την σαν σκόνη και ρίξτε πάνω κάτω μισο κουταλάκι του γλυκού ανά 100 λίτρα νερού. Η δοσολογία είναι εμπειρική και δεν μας πειράζει εάν πέσει λίγο παραπάνω ή παρακάτω. Πολύ επιλέγουν την τακτική να βάζουν την τροφή μέσα σε δυχτακι έτσι ώστε να μην λερώνουν σε εισαγωγικά το ενυδρείο τους μια που η τροφή θα πιάσει μύκητες κάποια στιγμή αλλά στην ουσία ακόμα και αυτοί είναι μέσα στο πρόγραμμα μια που και οι αποικοδομητικοι μικροοργανισμοί είναι μέρος της όλης βιολογίας του ενυδρείου και θα πρέπει να κάνει την αντιβίωση του κατά κάποιο τρόπο το ενυδρείο μας και σε αυτόν τον τομέα.

      Ο όλος κύκλος μόλις άρχισε λοιπόν, και κατά την διάρκεια του που όπως προαναφέραμε κρατά περίπου στον ένα Μήνα και θα δούμε μια διαδοχική σειρά εξέλιξης των αζωτούχων ενώσεων, που εναλλάσσονται σταδιακά μέχρι να μετράμε στο τέλος του κύκλου μόνο ΝΟ3. Σε αυτή την φάση, μπορούμε να περιμένουμε 2 με 3 ημέρες εφόσον ρίξαμε την τροφή για να ρίξουμε τα βακτήρια μια που χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα για να δημιουργηθεί η αμμωνία ή αλλιώς μπορούμε να ρίξουμε και απευθείας κάποιο σκεύασμα βακτηρίων στην συνιστώμενη δόση του μαζί με την τροφή ακολουθώντας τις οδηγίες του και αρχίζοντας αμέσως την όλη διαδικασία. Αρχικά αυτή την πρώτη εβδομάδα θα αρχίσουμε να μετράμε σταδιακά αμμωνία και μπορεί να κάνει την εμφάνιση της και μια πυκνή θολούρα όπου δεν θα διακρίνουμε σχεδόν τίποτα για 1 έως 4 ημέρες συνήθως. Αυτή δημιουργείτε λόγω της βακτηριακης έξαρσης και ανάλογα των ρύπων που βρίσκονται στο νερό αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας μια που θα εξασθενήσει σταδιακά και το νερό θα γίνει και πάλι διαυγές.

      Με το πέρας των ημερών η αμμωνία θα αρχίσει να φτάνει στα μέγιστα επίπεδα και σε δεύτερη φάση θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνιση τους και τα νιτρώδη ΝΟ2.
      Επίσης συνήθως κατά την δεύτερη εβδομάδα μπορεί να κάνει την εμφάνιση της μια ασπροδιαφανη βλέννα επάνω στις ξύλινες ρίζες που μπορεί να διακοσμεί το ενυδρείο μας ή και σε κάποια μέρη στην επιφάνεια του βυθού μας ή της πλάτης. Δεν είναι κάτι το ανησυχητικό μια που μιλάμε για κάποιον μύκητα ο οποίος κάνοντας τον κύκλο του μερικών ημερών θα αρχίσει να συρρικνώνεται έως να εξαφανιστεί και αυτός πλήρως.

      Κατά την διάρκεια λοιπόν του όλου κύκλου αυτό που πρέπει εμείς μόνο να κάνουμε πρωτίστως είναι υπομονή, να ρίχνουμε βακτήρια ανάλογα των οδηγιών του σκευάσματος και να τρίβουμε τροφουλα ανά 3,4 μέρες. Καλό είναι να υπάρχει καλή ανατάραξη του νερού για μια καλύτερη οξυγόνωση των βακτηρίων, υψηλή θερμοκρασία για να επιταχύνουμε τον μεταβολισμό των βακτηριδίων και δεν αλλάζουμε το νερό μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος πλήρως και δηλαδή όπως προαναφέραμε όταν φτάσουμε να μετράμε μόνο ΝΟ3!

      Εφόσον φτάσουμε τελικός στο τελευταίο στάδιο να μετράμε μόνο ΝΟ3, καλό είναι πριν βάλουμε κάποιο ζωντανό να ξαναρίξουμε τροφή και να περιμένουμε 3 ημέρες για να επιβεβαιώσουμε ότι πλέον δεν κάνουν την εμφάνιση τους τα νιτρώδη ΝΟ2 και ότι έχουμε απλά μόνο αύξηση των νιτρικών ΝΟ3. Σε αυτή την φάση είμαστε έτοιμοι και σίγουροι ότι μπορούμε να αρχίσουμε να φιλοξενούμε κάποιους φίλους μας και αυτό θα γίνει σταδιακά βάζοντας αρχικά μόνο ένα ζεύγος ψαριών και συνεχίζοντας με ποιο πολλά μετά από καμία εβδομάδα. Όσο αφορά κάποια είδη βυθού, όπως γατόψαρα, γαρίδες και σαλιγκάρια καλό είναι να περιμένουμε τουλάχιστον 3 μήνες πριν την εισαγωγή τους μια που ο βυθός θέλει περισσότερο χρόνο για να ωριμάσει και πολλά από αυτά τα ζωντανά είναι ευαίσθητα σε μη ισορροπημένες συνθήκες του νερού και του βυθού.

      Πριν όμως την εισαγωγή κάποιου ζωντανού όπως και να έχει, εφόσον τελειώσει ο κύκλος του Αζώτου θα πρέπει πρώτα να κάνουμε μια γενναία αλλαγή νερου, της τάξεως του 50%.
      Καλό είναι λοιπόν η αλλαγή του νερού να γίνεται με προετοιμασμένο νερό. Και δηλαδή να κάνουμε χρήση κάποιου πλαστικού δοχείου ή πλαστικό βαρελάκι (πχ, αυτό για τις ελιές) το οποίο να μπορεί να εμπεριέχει έστω τα μισά λίτρα του ενυδρείου μας. Εκεί μέσα βάζουμε το νερό της αλλαγής το πολύ δυο, τρεις μέρες πριν και 1 ώρα πριν την αλλαγή προσθέτουμε και το αντιχλωριο. Μια αεραντλία ή κοινή αντλία είναι χρήσιμη επίσης για να μην μένει στάσιμο το νερό και για μια καλύτερη μίξη του αντιχλωριου, συν έναν θερμαντήρα για να προετοιμάζουμε την θερμοκρασία παραπλήσια του ενυδρείου μας μια που τα ψάρια μας είναι ψυχρόαιμα και προσαρμόζονται στην θερμοκρασία του περιβάλλοντος που ζούνε, και υπάρχει κίνδυνος πάντα κάποιου θερμικού σοκ που μπορεί να αποβεί και μοιραίο ή να παρουσιάσουν κάποια αρρώστια σε μια απότομη εναλλαγή της θερμοκρασίας της κάθε αλλαγής νερού.

      Καταλαβαίνω πως για πολλούς το να έχουν ένα βαρελάκι κάπου μέσα στο σπίτι μπορεί να φαντάζει δύσκολο, οπότε στην περίπτωση που κάνουμε την αλλαγή άμεσα από την βρύση, τότε αυτή θα πρέπει να γίνεται σιγά σιγά κατά το γέμισμα του ενυδρείου για να δώσουμε το χρόνο στα ψάρια να προσαρμοστούν στην αυξομείωση της θερμοκρασίας και προσθέτουμε αρχικά το αντιχλωριο που αντιστοιχεί τα λίτρα της αλλαγής. Καλό είναι να αποφεύγουμε την χρήση του θερμοσίφωνα μια που οι χαλκό σωληνώσεις μπορεί να δηλητηριάσουν τα ψάρια μας εάν κάτι δεν πάει καλά.

      Εν τέλη, η μέθοδος στρωσίματος με την προσθήκη τροφής είναι απλή και πάνω από όλα ακίνδυνη για τα ζωντανά μας μια που όταν τα εισάγουμε έχουμε ήδη ένα ενυδρείο με ενεργή βιολογία και έτοιμη να δεχθεί τους ρύπους των ψαριών μας χωρίς κάποια ιδιαίτερη ανωμαλία. Αφήστε λοιπόν την φύση να κάνει το έργο της και το μόνο που χρειάζεται από εμάς είναι λίγο υπομονή αρχικά για να χαρούμε μετά στο έπακρο τα ζωντανά μας. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι στρωσίματος με σκευάσματα 24ωρου αλλά προσωπικά πιστεύω ότι χρειάζονται την ανάλογη εμπειρία, πράγμα το οποίο ένας αρχάριος δεν κατέχει και δεύτερον όπως και να έχει μπορούμε να στρεσάρουμε τα ζωντανά μας και να αρρωστήσουν στο κοντινό μέλλον (σύνδρομο νέου ενυδρείου) με ανεπανόρθωτες συνέπειες.


      Άντε, καλογεμιστα και με τις καλύτερες ευχές!
       
    • Από Kakaos21
      Καλησπερα εχω παρει δωρο custom ενυδρειο 283 λιτρα περιπου και θελω καθοδηγηση πως να το στησω τι καπακι να βαλω απο πανω,τι υποστρωμα να βαλω,φυτα κτλ κτλ, τι φιλτρο,πως να βαλω το CO2 κτλ κτλ.ξεκιναω απο το μηδεν παιδια δεν χρειαζομαι την ενυδριακη σας παιδεια ευχαριστω
    • Από Anna Dragoumanou
      Άρχισα να ψάχνω για ενυδρείο πριν περίπου ένα χρόνο. Κατέληξα σε ένα 65λίτρο της Hailea, με λάμπα φθορίου 24 W. Δεν ξέρω πλέον αν ήταν για το καλύτερο, αλλά ήθελα να φτιάξω μόνη μου το ντεκόρ. Για αυτό και αποφάσισα να το κατασκευάσω με φενιζόλ, τσιμέντο και πολλή σιλικόνη.
      Έφτιαξα το προσχέδιο και μετά από πολλές αλλαγές κατέληξα στο τελικό. Το φίλτρο είναι κρυφό και τοποθετείται πίσω από τον κορμό του δέντρου.
       
      Μετά από 2 μήνες (Σεπτέμβρης - Δεκέμβρης 17) και πάρα πολλές αλλαγές νερού κατάφερα να στρώσω το Ph και πήρα τα πρώτα φυτά: Lilaeopsis brasilliensis (το έφαγαν αργότερα τα κοι ), Ludwigia repens, Anubia Barteri, Aponogeton madagascariensis (το αγαπημένο μου), Echinodorus Tenellus, Cryptocoryne Undulata 'Broad Leaves', ένα μίνι νούφαρο και το φυτό που μεγαλώνει πάνω στο ξύλο, το οποίο δεν μπορώ να βρω ποιο είναι. Το είχα παραγγείλει σαν σπόρο από το ίντερνετ. 
       
      Λειτούργησε για ένα μήνα μόνο με τα φυτά και στη συνέχεια απέκτησα δύο Κόι (μου τα πούλησαν για χρυσόψαρα) και ένα μικροσκοπικό γλυφτη- που δεν ξέρω τι ακριβώς είναι.
       
      Πλέον τα κόι έχουν μετακομίσει, σε ενυδρείο πολύ μεγαλύτερο και καταλληλότερο από το δικό μου και στη θέση τους υπάρχουν 5 γκάπι, 3 αρσενικά και δύο θυληκά από γέννα φίλου μου, μαζί και ένα apple snail και δύο κοινά plec. Σήμερα, έχει 6 μήνες λειτουργίας και πέντε με ψάρια. Όλα καλά προς το παρόν!
       
      Αναμένεται να υπάρξουν έξτρα συγκάτοικοι , ένα κοπαδάκι Endlers και ολοκληρωθήκαμε σαν οικογένεια!


    • Από Sxoinas
      Καλημέρα παιδιά σήμερα αγόρασα ένα οράντα για το ενυδρείο μου (15 λίτρων), θέλω να ρωτήσω αν επαρκούν τα λίτρα για το ψάρι αυτό?
      Επίσης έχω και ένα μηλοσαλίγκαρο στο ενυδρείο.
      Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
    • Από fishbone!
      Καλησπέρα και Καλή Χρονιά σε όλους!
      Ελπίζω το 2015 να μας φέρει ευτυχία σε εμάς και τις οικογένειες μας και πάνω απ όλα υγεία!
      Αφού έκλεισα περίπου 2 χρόνια στη θάλασσα και όπως ολοι ξέρουμε το μικρόβιο δεν φεύγει είπα να περάσω στο επόμενο στάδιο και
      εγώ!
      Λίγο πριν κλείσει η χρονιά το παλιό αυτοσχέδιο ενυδρείο των 250λτ έκλεισε τον κύκλο του μετά απο 7 περίπου χρόνια χαράς,
      δημιουργίας και πειραματισμου !!!
      Τη θέση του πήρε μια γυάλα διαστάσεων 150-45-60 περίπου 400λτ!
      Το ενυδρείο κωλύθηκε στο σπίτι μου απο επαγγελματία γνωστού ενυδρειακου μαγαζιού (οι περισσότεροι θα καταλαβεται από ποιο)!

      Ο λόγος που δεν το έφτιαξα μόνος μου ειναι οτι η ταλαιπωρία και το οπτικό αποτέλεσμα ηταν δυσανάλογα του κόστους!
      Η μετακόμιση ξεκίνησε πριν κανα μήνα κάνοντας μπάχαλο το σπίτι παραληλα με αλλες οικοδομικές εργασίες!

      Το περίεργο ειναι οτι η γυναίκα μου δεν με χώρισε ακόμα (βλέπεται Άγιες Μέρες )
      Η θέση του είναι η ιδια με το παλιό (εντοιχισμένο με πρόσβαση μονο απο την μια πλευρά)

      και απο πίσω!

      Η παρουσίαση θα γίνεται σταδιακά ώστε να γίνονται παρατηρήσεις και διορθώσεις!
      Άντε καλή μας αρχή !
      Φιλικά
      Διονύσης
    • Από Dynamite
      Kαλησπερα παιδια , εχω ενα 20lt ενυδρειο με ενα εσωτερικο φιλτρο 300λτ/ωρα και εναν μικρο θερμοστατη που θελω να το χρησιμοποιησω για γαριδαδικο. Εχω και ενα μεγαλυτερο ενυδρειο 110 λτ απο του οποιου μια αναδιαρυθμιση εχω κρατησει το παλιο του υποστρωμα σε ενα κουβα ..ειναι το Complete Substrate της Τετρα και εχω και ενα μαυρο μεσοκοκο χαλικι της Aquael ..Μπορω να το χρησιμοποιησω αυτο για τον βυθο του γαριδαδικου ?(Επειδη θελω να φυτεψω κιολας) Απο φυτα εχω κλαδεματα ντοματιας ,Caroliniana και Εchinodoris Bleheri απο το αλλο ενυδρειο, κανουν για τις γαριδες ? Απο διακοσμιση τι μπορω να βαλω περα απο πετρες ? Βιολογικο υλικο εχω τον ζεολιθο της Haquos στρωμενο απο το ενυδρειο που τρεχει καθως και καινουργιο .. Τελος οι αλλαγες νερου που κανω στο μεγαλο ειναι 30 λτ περιπου μπορω να παρω νερο απο την αλλαγη του μεγαλου και να το βαλω κατευθειαν στο μικρο για να μην χρειαζεται παλι να περιμενω 1 μηνα μεχρι να γινει ο κυκλος? 
       
      Σας ευχαριστω πολυ 
    • Από Dynamite
      Καλησπερα σε ολους τους συνχομπιστες σημερα μετα απο 1,5 μηνα που τρεχει το ενυδρειο (110λ φυτεμενο με guppies) καθως εκανα τον προγραμματισμενο καθαρισμο των σφουγγαριων του φιλτρου παρατηρησα οτι πρωτη φορα το ενυδρειο ειχε μια μυρωδια ψαριλας , οχι αφορητη αλλα μπορουσες να την καταλαβεις ..Αλλαγες νερου κανω ανα 10 μερες 30% δεν εχω αμμωνια ph= 7.8 Νο2 = 0 GΗ=10d No3 = 0 εως 10 και ΚΗ= 10-15 d , η αλλαγες του νερου γινονται με νερο βρυσης το οποιο βελτιωνεται με Sera Aquatan  γενικα ειμαι αρχαριος και δεν εχω αποκτησει ακομα ολα τα βελτιωτικα που θα ηθελα (δλδ αναλυτικα τεστ νερου και καποιο καλυτερο water conditioner )ακομα χρησιμοποιω βιταμινες Aquili 2 φορες την βδομαδα καθως και λιπασμα Seachem Flourish .Θα επρεπε να ανησυχω ? η ειναι κατι φυσιολογικο αυτη η μυρωδια ?
    • Από Dynamite
      Καλησπερα σε ολους 
      Πριν απο ενα μηνα σχεδον ξεκινησα να στηνω ενα παροπλισμενο ενυδρειο (juwel Primo 110) με πολυ μερακι και αγαπη για το χομπυ !!
      Εκανα λοιπον αρκετα χιλιομετρα για να παω να παραλαβω το ενυδρειο που σας ειπα απο εναν ξαδερφο μου συνχομπιστα , το πηγα σπιτι μου και ξεκινησε η περιπετεια !!!
      Το καθαρισα , το εστησα στο σημειο που ηθελα , αγορασα ολο τον εξοπλισμο καθως ειχε μονο ενα φιλτρο μεσα (ευτυχως ηταν το μαμα και ειναι καλο ) διαβασα αρκετες ωρες και τελικα ξεκινησα !
      Πηρα τα φυτα μου το υποστρωμα ετοιμασα το νερο και ημουν ετοιμος !! Και εδω ερχεται το πρωτο λαθος ... ξεχασα να ξεβγαλω με νερο το υποστρωμα με αποτελεσμα να θολωσει ολο το νερο..
      Εν πασει περιπτωση μικρο το κακο αφου δεν ειχε μεσα καποιο ζωντανο ακομα περιμενα μεχρι καθαρισει το νερο με το φιλτρο και να "κατσει" η σκονη οταν εγινε αυτο μετα απο 1-2 μερες πηρα και τα πρωτα guppakia μου 2 αρσενικα τα οποια με πολυ ενδιαφερον εξερευνουσαν ολο το ενυδρειο .. Μετα απο μια βδομαδα εβαλα και 2 θυληκα και εκει ξεκινησε το πανηγυρι !! Εχω καταληξει με 17 νεογνα να τρεχουν απο εδω και απο εκει αναμεσα σε φυτα και σε βραχους και γενικα το ενυδρειο παει πολυ καλα !!! 
      ηδη εχω προμηθευτει τα βαρελια και τα υποστρωματα για να αλλαξω το βρωμικο υποστρωμα το οποιο δεν ειχα καθαρισει και να το αντικαταστησω με ενα καινουργιο καθως και με νεα διακοσμηση !!!!
      Εχω ομως καποια προβληματακια !!
      1) πανω στα φυτα μου εχω καφε αλγη (τα φυτα ειναι 1 microsorum 3-4 ντοματιες 3 anubies και 3 caroliniana ) 
      2) η ανουμπια αν και λενε οτι ειναι ευκολη για καποιο λογο τα φυλα της μου κιτρινιζουν !! (χρησιμοποιω seachem flourish 1 φορα την βδομαδα )
      3) εχω κατι σαν πρωτεινικο φιλμ στην επιφανεια ενω εχω καλη αναταραχη 
       
       
      Πληροφοριες για το ενυδρειο : 
      110 Λιτρα 
      2 ΦΙΛΤΡΑ ενα juwel bioflow 560 lt/hr ενα Rio 300 lt/hr
      2 λαμπες 18watt 
      Φωτοπεριοδος 11 ωρες 
      Ταισμα σε φλεικς 2 φορες την μερα 
      Βιταμινη Aquili για τα ψαρια 2 φορες την βδομαδα 
      Αλλαγη νερου 30% καθε 10 μερες 
      Καθαρισμος φιλτρου καθε 10 μερες ( αλλα οχι την ιδια μερα με το νερο για να μην χαλαω την βιολογια ) 
      Αμμωνια 0 
      Σκληρο Νερο 
      pH 7,8 
      για τεστ μεχρι στιγμης εχω το 6-1 της Τετρα και της ΑPI για αμμωνια 
       
       
      Καθε συμβουλη θα ειναι χρησιμη και αποδεκτη 
      Ευχαριστω πολυ !!!
       
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης