Jump to content

Recommended Posts

nikoloutso    5

Γεια σας και πάλι φίλοι μου.
Ανοιξα ένα θέμα που με απασχόλησε πολυ!!! :wacko:
Ας το θέσουμε λοιπόν:

Πηρα χθές ένα βαρελάκι μπορντοροδοκανελοκόκκινο με μαυρο καπάκι... αυτο που κρατανε τις ελιες... ειδικό για τροφήμα 110λιτρων.
Με τη βοηθεια αυτού θα κανω αλλαγες.

Οπότε από εξοπλίσμο έχω:
1. Βαρελακι (max 110λτρ)
2. Αντλια (1,8m) - Κυκλοφορητη 1100λτρ/ώρα
3. Αντιχλώριο
4. Βακτήρια
5. θερμοστατη (θα βαλω τον juwel του RIO125)
6. Ηλεκτρονικο θερμόμετρο.

Ποιος τρόπος ενδείκνυται για τις αλλαγες???
Ποσες μερες πρεπει να γυρνάει το νερό για να ειναι ετοιμο εντελώς??
Ποτε ρίχνω τα βακτήρια και που?? (Ενυδρειο? Φιλτρο? Βαρελάκι?)
Αν το νερό γυρναει μέρες, ουτως ώστε να χρειαστώ και συμπλήρωμα, ποσες μερες max??
Δε "χαλαει"??Δε μουχλίαζει??

Σημειωση:
Δεν αναφερω ph για να μπορει να διαβαστεί από όλους του γλυκου.
Θέλω να αναφερεται και τον τρόπο αυξησης ή μεωσης του ph στην προετοιμασια!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
fisakis    31

Φιλε Νικο, εφοσον δεν θελεις να μεταβαλλεις τις παραμετρους του νερου σου ακολουθεις τα εξης βηματα:

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου

2 ριχνεις αντιχλωριο

3 περιμενεις 3 ωρες (ή καλυτερα το κανεις μια ημερα πριν την αλλαγη του νερου)

4 φροντιζεις πριν την αλλαγη το νερο προετημασιας να ειναι ιδιο με τη θερμοκρασια του ενυδρειου σου

5 αφαιρεις το νερο απο το ενυδρειο σου και συμπληρωνεις

6 εφοσον το ενυδρειο σου ειναι λιγο χρονικο διαστημα σε λειτουργια προσθετεις βακτηρια μεσα στο φιλτρο η με τη βοηθεια μιας συριγγας ψεκαζεις κοντα στην εισαγωγη του φιλτρου.

Αυτο ειναι ολο

Αν θελεις να ριξεις το ΡΗ :

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου χωρις αντιχλωριο

2 βαζεις τυρφη στο φιλτρο του βαρελιου

3 βαζεις σε λειτουργια το φιλτρο

4 πετας το πρωτο νερο μετα απο μια ημερα (γιατι θα εχει αμμωνια η τυρφη απελευθερωνει στην αρχη αμμωνια)

5 ξαναβαζεις νερο με αντιχλωριο αυτη τη φορα

6 προσαρμοζεις τη θερμοκρασια του βαρελιου με αυτη του ενυδρειου

7 μολις το νερο του βαρελιου φτασει το επιθυμητο ΡΗ μπορεις να αλλαξεις το νερο

8 βαζεις βακτηρια αν το ενυδρειο σου δουλευει για λιγο διαστημα

Για αυξηση ΡΗ δεν γνωριζω αλλα ισως να πρεπει να εχεις μια ασβεστολιθηκη πετρα στο βαρελι και με τη βοηθεια ενος φιλτρου το νερο θα φτασει στο επιθυμητο ΡΗ

Share this post


Link to post
Share on other sites
krisos    0

Φιλε Νικο, εφοσον δεν θελεις να μεταβαλλεις τις παραμετρους του νερου σου ακολουθεις τα εξης βηματα:

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου

......

8 βαζεις βακτηρια αν το ενυδρειο σου δουλευει για λιγο διαστημα

Για αυξηση ΡΗ δεν γνωριζω αλλα ισως να πρεπει να εχεις μια ασβεστολιθηκη πετρα στο βαρελι και με τη βοηθεια ενος φιλτρου το νερο θα φτασει στο επιθυμητο ΡΗ

ωραιος ..μοιζει ποιο απλο απ' οσο φανταζουν :(:(

μια ερωτιση μοναχα οταν πρωτο βαλουμε βαλουμε τυρφη λες πεταμε το νερακι γιατι εχει μεσα αμμωνια θα μπορουσε αυτο το νερακι να ειναι πχ και 10 litra? δηλαδη να ελαχιστοποιησουμε τις απωλειες νερου? και κατι αλλο υπαρχει κμαι πατεντα με αντλιες για βαλε βγαλε το νερο? επισης με τις σκληροτητες τι γινεται πχ KH?

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbetta    0

ωραιος ..μοιζει ποιο απλο απ' οσο φανταζουν :(:(

μια ερωτιση μοναχα οταν πρωτο βαλουμε βαλουμε τυρφη λες πεταμε το νερακι γιατι εχει μεσα αμμωνια θα μπορουσε αυτο το νερακι να ειναι πχ και 10 litra? δηλαδη να ελαχιστοποιησουμε τις απωλειες νερου? και κατι αλλο υπαρχει κμαι πατεντα με αντλιες για βαλε βγαλε το νερο? επισης με τις σκληροτητες τι γινεται πχ KH?

Το ποσιστο της αμμωνιας δεν ειναι τοσο ωστε να σε προβληματιζει.

Ριξε και μια ματια στο post του delta 66 αναφορικα με το θεμα αυτο.

Η εισοδος του νερου στο ενυδρειο γινεται παντα με αντλια και με μικρη ροη ωστε και μια μικρη αποκλιση

θερμοκρασιας η ph να υπαχει δεν δημιουργεις stress στα ψαρια σου.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krisos    0

Το ποσιστο της αμμωνιας δεν ειναι τοσο ωστε να σε προβληματιζει.

Ριξε και μια ματια στο post του delta 66 αναφορικα με το θεμα αυτο.

Η εισοδος του νερου στο ενυδρειο γινεται παντα με αντλια και με μικρη ροη ωστε και μια μικρη αποκλιση

θερμοκρασιας η ph να υπαχει δεν δημιουργεις stress στα ψαρια σου.

Α ναι σωστα :( ευχαριστω! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikoloutso    5
(edited)

Φιλε Νικο, εφοσον δεν θελεις να μεταβαλλεις τις παραμετρους του νερου σου ακολουθεις τα εξης βηματα:

1 βαζεις νερο στο βαρελι σου

2 ριχνεις αντιχλωριο

3 περιμενεις 3 ωρες (ή καλυτερα το κανεις μια ημερα πριν την αλλαγη του νερου)

4 φροντιζεις πριν την αλλαγη το νερο προετημασιας να ειναι ιδιο με τη θερμοκρασια του ενυδρειου σου

5 αφαιρεις το νερο απο το ενυδρειο σου και συμπληρωνεις

6 εφοσον το ενυδρειο σου ειναι λιγο χρονικο διαστημα σε λειτουργια προσθετεις βακτηρια μεσα στο φιλτρο η με τη βοηθεια μιας συριγγας ψεκαζεις κοντα στην εισαγωγη του φιλτρου.

Δηλαδη σε κανενα χρόνο δε θα θελει να συμπληρώνω βακτήρια??

.......

Κι εγώ αυτή τη διαδικασία σκευτόμουν.

Αλλα ελεγα να υπαρχει συνεχής κυκλοφορια στο νερο για να συμπληρώνω κι ολας! Αλλα πόσο??

Ομως τι γίνεται με τις υπολοιπες ερωτήσεις???

Καμια γνωμη??

ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΠΥΡΟ??? :(

.......Ποσες μερες πρεπει να γυρνάει το νερό για να ειναι ετοιμο εντελώς??

Ποτε ρίχνω τα βακτήρια και που?? (Ενυδρειο? Φιλτρο? Βαρελάκι?)

Αν το νερό γυρναει μέρες, ουτως ώστε να χρειαστώ και συμπλήρωμα, ποσες μερες max??

Δε "χαλαει"??Δε μουχλίαζει??...............

Έγινε επεξεργασία - nikoloutso

Share this post


Link to post
Share on other sites
delta66    60

- Οπως στα λεει ο fishaki στο 2ο ποστ ειναι.

- Το βαρελακι μεγαλο το πηρες αλλα δεν πειραζει. (το 1/3 αντε το μισο του ενυδρειου εφτανε)

- Θα εχεις προβλημα με την αντλια που δεν ειναι ρυθμιζομενης ροης.

Το νερο θα πεφτει καταρρακτης και εκτος οτι θα σου ανταρασει το βυθο κλπ (που δεν πρεπει) θα μπαινει και αποτομα που και παλι δεν πρεπει, ιδιως αν δεν ειναι ακριβως των ιδιων παραμετρων με του ενυδρειου.

Μια ρυθμιζομενη ανλτια θα μπορουσε να ριχνει αργα το νερο μεσα και ολα να γινοταν ομαλα.

- Αντιχλωριο κανονικα για τα λιτρα του νερου στο βαρελι.

Αν ειναι και καλο αντιχλωριο (δλδ κανει καλο στη μεμβρανη των ψαριων ή δεσεμευει και τοξικα) μπορεις να εισαι και σπαταλος (αν σε παιρνει οικονομικα) και να ριχνεις διπλη δοση.

- Βακτηρια αν κανεις μετρησεις και δεν βλεπεις προβληματα αμμωνιας κλπ δεν χρειαζεται ουτε στην αρχη να βαζεις.

Απλα μετα την αλλαγη νερου, μπορειε να μη ταιζεις μια μερα ή να ταιζεις πολυ ελαφρα (κανει καλο και η νηστεια).

Εγω εχω πολυ υλικο και οσο και να ταισω, οσο νερο και αν αλλαξω δεν εχω μετρησει αμμωνια κλπ, οποτε δεν κραταω τη νηστεια αυτη μετα την αλλαγη που ειναι πιο αδυναμη η βιολογια στα περισσοτερα ενυδρεια.

Εγω κανω αλλες νηστειες. (αν ξεχασω να ταισω, ή αν λειπω απο το σπιτι, ή αν φυγω μερικες μερες διακοπες)

- Ο θερμαντηρας να προσεχεις να μη αγγιζει τα τοιχωματα του βαρελιου και το τρυπησει και γινει ζημια.

- Με το ιδιο θερμομετρο θα μετρας και το νερο του ενυδρειου στην ιδια σταθμη.

Στην επιφανεια θα μετρας το βαρελι, στην επιφανεια και του ενυδρειου, γιατι εχει διαφορετικες θερμοκρασιες το νερο αναλογα τη σταθμη που μετραμε και αναλογα και το που βρισκεται ο θερμαντηρας.

Αυτα τωρα ειναι λεπτομερειες αλλα αν θελεις να εισαι τυπικος, καλο ειναι να τα τσεκαρεις σε ιδιες συνθηκες τα νερα και με το ιδιο θερμομετρο.

- Απο τη στιγμη που δεν επεξεργασεσαι με τυρφη το νερο, σε 3-4 ωρες ειναι ετοιμο και εχουν φυγει τα αερια κλπ απο τους σωληνες του δυκτιου, εχουν ισορροπισει και το διοξειδιο, οξυγονο κλπ και εισαι ετοιμος.

Το αντιχλωριο δεν χρειαζεται ωρα ετσι κι αλλιως για να δρασει.

Γινεται σε δευτερολεπτα.

Καλο ειναι να μην ειναι ακινητο το νερο μεσα στο δοχειο, και να εχουμε ενα κυκλοφορητη/αντλια (οπως εσυ).

Δεν χρειαζεται να αναταρασεται η επιφανεια για να εξατμιζεται δηθεν το χλωριο (ιδιως οταν κανουμε χρηση τυρφης γιατι ανεβαινει το πεχα) αφου το χλωριο το δεσμευει το αντιχλωριο και μαζι με αυτο δεσμευει και τη χλωραμινη που υπαρχει πλεον στα μοντερνα δυκτια υδρευσης.

Η χλωραμινη δεν εξατμιζεται πριν περασουν 15 μερες οποτε οποιος αεριζει το νερο για να μη χρησιμοποιει αντιχλωριο, την πατησε.

Τωρα για το κατεβασμα του pH με τη τυρφη και την αμμωνια που ισως βγαλει ειναι αλλη ιστορια.

Δεν λες τελικα θα κανεις χρηση τυρφης?

ΥΓ οσο για την τοξικοτητα της αμμωνιας στο βαρελι (αν βγαλει), πρεπει οπως λεγαμε να παρουμε πολλες παραμετρους υποψιν μας.

Θερμοκρασια, pH, ποσοστο διαλυσης μεσα στο ενυδρειο, ειδος ενυδρειου (φυτεμενο ή οχι), και το σημαντικοτερο δυναμη φιλτρανσης στο ενυδρειο και ποσο πειβαρυμενο ειναι ηδη το νερο πχ αν ειναι πολλα τα νιτρικα του και βαλουμε νερο με αμμωνια ακομα και δυνατη φιλτρανση να εχουμε, θα δεσμευσει μεν την αμμωνια αλλα θα απελευθερωσει νιτρικα στο τελος του κυκλου του αζωτου με αποτελεσμα το νερο να παραμεινει με ανεβασμενα νιτρικα παρα την αλλαγη που καναμε.

Εγω παντως ακομα το πεταω το νερο, δεν μου παει η καρδια να το βαλω παροτι ατοξικο.

Εχω στο βαρελι ετοιμο νερο απο φρεσκια τυρφη, δεν το πεταξα, σε 2-3 μερες που θα κανω αλλαγη, θα κανω μετρησεις και ο θεος βοηθος, θα βαλω αμεσως νερο να γινεται σε περιπτωση που δεν παει κατι καλα.

Με αυτο το calculator μπορουμε να μετραμε το ποσοστο της ελευθερης αμμωνιας στο νερο με παραμετρους το πεχα, τη θερμοκρασια και την μετρηση της αμμωνιας απο το τεστ.

http://cobweb.ecn.purdue.edu/~piwc/w3-rese...mmonia/nh3.html

0 - 0.0099 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας ειναι ακινδυνη για τα ψαρια

0.010 - 0.200 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας προκαλει φθορες στα ψαρια σε μακροχρονη παραμονη του στο νερο αυτο.

0.200 και πανω η τοξικοτητα της αμμωνιας μπορει να προκαλεσει αμεσα θανατο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikoloutso    5

- Οπως στα λεει ο fishaki στο 2ο ποστ ειναι.

- Το βαρελακι μεγαλο το πηρες αλλα δεν πειραζει. (το 1/3 αντε το μισο του ενυδρειου εφτανε)

- Θα εχεις προβλημα με την αντλια που δεν ειναι ρυθμιζομενης ροης.

Το νερο θα πεφτει καταρρακτης και εκτος οτι θα σου ανταρασει το βυθο κλπ (που δεν πρεπει) θα μπαινει και αποτομα που και παλι δεν πρεπει, ιδιως αν δεν ειναι ακριβως των ιδιων παραμετρων με του ενυδρειου.

Μια ρυθμιζομενη ανλτια θα μπορουσε να ριχνει αργα το νερο μεσα και ολα να γινοταν ομαλα.

- Αντιχλωριο κανονικα για τα λιτρα του νερου στο βαρελι.

Αν ειναι και καλο αντιχλωριο (δλδ κανει καλο στη μεμβρανη των ψαριων ή δεσεμευει και τοξικα) μπορεις να εισαι και σπαταλος (αν σε παιρνει οικονομικα) και να ριχνεις διπλη δοση.

- Βακτηρια αν κανεις μετρησεις και δεν βλεπεις προβληματα αμμωνιας κλπ δεν χρειαζεται ουτε στην αρχη να βαζεις.

Απλα μετα την αλλαγη νερου, μπορειε να μη ταιζεις μια μερα ή να ταιζεις πολυ ελαφρα (κανει καλο και η νηστεια).

Εγω εχω πολυ υλικο και οσο και να ταισω, οσο νερο και αν αλλαξω δεν εχω μετρησει αμμωνια κλπ, οποτε δεν κραταω τη νηστεια αυτη μετα την αλλαγη που ειναι πιο αδυναμη η βιολογια στα περισσοτερα ενυδρεια.

Εγω κανω αλλες νηστειες. (αν ξεχασω να ταισω, ή αν λειπω απο το σπιτι, ή αν φυγω μερικες μερες διακοπες)

- Ο θερμαντηρας να προσεχεις να μη αγγιζει τα τοιχωματα του βαρελιου και το τρυπησει και γινει ζημια.

- Με το ιδιο θερμομετρο θα μετρας και το νερο του ενυδρειου στην ιδια σταθμη.

Στην επιφανεια θα μετρας το βαρελι, στην επιφανεια και του ενυδρειου, γιατι εχει διαφορετικες θερμοκρασιες το νερο αναλογα τη σταθμη που μετραμε και αναλογα και το που βρισκεται ο θερμαντηρας.

Αυτα τωρα ειναι λεπτομερειες αλλα αν θελεις να εισαι τυπικος, καλο ειναι να τα τσεκαρεις σε ιδιες συνθηκες τα νερα και με το ιδιο θερμομετρο.

- Απο τη στιγμη που δεν επεξεργασεσαι με τυρφη το νερο, σε 3-4 ωρες ειναι ετοιμο και εχουν φυγει τα αερια κλπ απο τους σωληνες του δυκτιου, εχουν ισορροπισει και το διοξειδιο, οξυγονο κλπ και εισαι ετοιμος.

Το αντιχλωριο δεν χρειαζεται ωρα ετσι κι αλλιως για να δρασει.

Γινεται σε δευτερολεπτα.

Καλο ειναι να μην ειναι ακινητο το νερο μεσα στο δοχειο, και να εχουμε ενα κυκλοφορητη/αντλια (οπως εσυ).

Δεν χρειαζεται να αναταρασεται η επιφανεια για να εξατμιζεται δηθεν το χλωριο (ιδιως οταν κανουμε χρηση τυρφης γιατι ανεβαινει το πεχα) αφου το χλωριο το δεσμευει το αντιχλωριο και μαζι με αυτο δεσμευει και τη χλωραμινη που υπαρχει πλεον στα μοντερνα δυκτια υδρευσης.

Η χλωραμινη δεν εξατμιζεται πριν περασουν 15 μερες οποτε οποιος αεριζει το νερο για να μη χρησιμοποιει αντιχλωριο, την πατησε.

Τωρα για το κατεβασμα του pH με τη τυρφη και την αμμωνια που ισως βγαλει ειναι αλλη ιστορια.

Δεν λες τελικα θα κανεις χρηση τυρφης?

ΥΓ οσο για την τοξικοτητα της αμμωνιας στο βαρελι (αν βγαλει), πρεπει οπως λεγαμε να παρουμε πολλες παραμετρους υποψιν μας.

Θερμοκρασια, pH, ποσοστο διαλυσης μεσα στο ενυδρειο, ειδος ενυδρειου (φυτεμενο ή οχι), και το σημαντικοτερο δυναμη φιλτρανσης στο ενυδρειο και ποσο πειβαρυμενο ειναι ηδη το νερο πχ αν ειναι πολλα τα νιτρικα του και βαλουμε νερο με αμμωνια ακομα και δυνατη φιλτρανση να εχουμε, θα δεσμευσει μεν την αμμωνια αλλα θα απελευθερωσει νιτρικα στο τελος του κυκλου του αζωτου με αποτελεσμα το νερο να παραμεινει με ανεβασμενα νιτρικα παρα την αλλαγη που καναμε.

Εγω παντως ακομα το πεταω το νερο, δεν μου παει η καρδια να το βαλω παροτι ατοξικο.

Εχω στο βαρελι ετοιμο νερο απο φρεσκια τυρφη, δεν το πεταξα, σε 2-3 μερες που θα κανω αλλαγη, θα κανω μετρησεις και ο θεος βοηθος, θα βαλω αμεσως νερο να γινεται σε περιπτωση που δεν παει κατι καλα.

Με αυτο το calculator μπορουμε να μετραμε το ποσοστο της ελευθερης αμμωνιας στο νερο με παραμετρους το πεχα, τη θερμοκρασια και την μετρηση της αμμωνιας απο το τεστ.

http://cobweb.ecn.purdue.edu/~piwc/w3-rese...mmonia/nh3.html

0 - 0.0099 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας ειναι ακινδυνη για τα ψαρια

0.010 - 0.200 ppm η τοξικοτητα της αμμωνιας προκαλει φθορες στα ψαρια σε μακροχρονη παραμονη του στο νερο αυτο.

0.200 και πανω η τοξικοτητα της αμμωνιας μπορει να προκαλεσει αμεσα θανατο.

To ήξερα ότι θα βοηθούσε πολύ η παντηση σου.

Παντως, να πω ότι το νερο το ρίχνω κατευθειαν στο φίλτο και το το στέλνει ο κυκλοφορητης στο ενυδρειο.

Μην ξεχνας οτι εχω το εργοστασιακο φιλτρο στο ριο.

Στο αλλο, που έχω το εξωτερικό, το νερό της αλλαγής το ρίχνω στο τ΄ζμι αό το οποίο απο κάτω έχει πετρες και δε χαλάει ο βυθός, όμως με τις παραμέτρους θα προσπαθώ το νερό της προετοιμασίας να είναι ίδιο με του ενυδρείου.

Το μέγεθος του βαρελιου το πήρα μεγάλο, για να μπορω να κρατάω νερο και να συμπληρώνω, όμως για πόσες μέρες μπορεί να διατηρείται το νερό στο βαρελι χωρις να παθει τπτ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbetta    0

To ήξερα ότι θα βοηθούσε πολύ η παντηση σου.

Παντως, να πω ότι το νερο το ρίχνω κατευθειαν στο φίλτο και το το στέλνει ο κυκλοφορητης στο ενυδρειο.

Μην ξεχνας οτι εχω το εργοστασιακο φιλτρο στο ριο.

Στο αλλο, που έχω το εξωτερικό, το νερό της αλλαγής το ρίχνω στο τ΄ζμι αό το οποίο απο κάτω έχει πετρες και δε χαλάει ο βυθός, όμως με τις παραμέτρους θα προσπαθώ το νερό της προετοιμασίας να είναι ίδιο με του ενυδρείου.

Το μέγεθος του βαρελιου το πήρα μεγάλο, για να μπορω να κρατάω νερο και να συμπληρώνω, όμως για πόσες μέρες μπορεί να διατηρείται το νερό στο βαρελι χωρις να παθει τπτ?

Σπυρος = εγγυηση. :(

Και εγω το ιδιο κανω μιας και οταν αλλαζω νερο κλεινω το φιλτρο του ενυδρειου λογω χαμηλης σταθμης

και καθαρισμου, οποτε με την ροη μεσα απο αυτο οξυγονονονται και τα σφουγκαρια για οση ωρα χρειαστει

η αλλαγη. (Εχω και εξωτερικο).

Το νερο οταν κινειται δεν εχει προβλημα να μεινει και 3 ημερες. Το θεμα ειναι στο ph.

Μονο με κυκλοφορητη αν εχεις ph π.χ. 7 (λογω τυρφης) μετα απο μια μερα θα γινει 7,3 ισως και περισσοτερο

γιατι το νερο εχει την ταση αυτη.

Για μενα καλο ειναι να χρησιμοποιεις φρεσκο νερακι και στα συμπληρωματα υπολογιζοντας το χρονο ποτε

πρεπει να το κανεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikoloutso    5

Σπυρος = εγγυηση. :(

Και εγω το ιδιο κανω μιας και οταν αλλαζω νερο κλεινω το φιλτρο του ενυδρειου λογω χαμηλης σταθμης

και καθαρισμου, οποτε με την ροη μεσα απο αυτο οξυγονονονται και τα σφουγκαρια για οση ωρα χρειαστει

η αλλαγη. (Εχω και εξωτερικο).

Το νερο οταν κινειται δεν εχει προβλημα να μεινει και 3 ημερες. Το θεμα ειναι στο ph.

Μονο με κυκλοφορητη αν εχεις ph π.χ. 7 (λογω τυρφης) μετα απο μια μερα θα γινει 7,3 ισως και περισσοτερο

γιατι το νερο εχει την ταση αυτη.

Για μενα καλο ειναι να χρησιμοποιεις φρεσκο νερακι και στα συμπληρωματα υπολογιζοντας το χρονο ποτε

πρεπει να το κανεις.

Το θεμα ειναι οτι όποτε συμπληρωνω νερο από εξατμηση, πάντα βάζω αντιχλώριο και περιμενω να κυκλοφορηση στην προετοιμασια για να συμπληρώσω, έλεγα, να το κάνω μια φορα αυτο και να μου μενει το νερο για συμπλήρωμα, αλλα λες οτι πάνω από 3 μερες χαλάει??

Share this post


Link to post
Share on other sites
fisakis    31

οχι νικο μου δεν χαλαει, μη φοβασαι.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikoloutso    5

οχι νικο μου δεν χαλαει, μη φοβασαι.

Απλα θα ανεβαινει το ph οπως λεει καο ο σπυρος.

Την πρώτη επιβεβαιωση την πήρα λοιπόν....

Αλλες 2 θελω!!

Μήπως τελικά να παρουμε και κανένα ψαρακι προετοιμασίας?? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
delta66    60

....Παντως, να πω ότι το νερο το ρίχνω κατευθειαν στο φίλτο και το το στέλνει ο κυκλοφορητης στο ενυδρειο.

...όμως για πόσες μέρες μπορεί να διατηρείται το νερό στο βαρελι χωρις να παθει τπτ?

1. Αυτο ειναι ακομα χειροτερο, να ριχνεις δλδ το νεο νερο μεσα στο φιλτρο.

2. Αν δεν μενει στασιμο, οσο θελεις.

Το θεμα ειναι οτι όποτε συμπληρωνω νερο από εξατμηση, πάντα βάζω αντιχλώριο και περιμενω να κυκλοφορηση στην προετοιμασια για να συμπληρώσω, ....

Το νερο που συμπληρωνουμε στην εξατμιση δεν χρειαζεται αντιχλωριο και προετοιμασια, γιατι πολυ απλα δεν ειναι βρυσης και δεν εχει χλωριο.

Ειναι νερο απο ΑΟ ή απιονισμενο απο σουπερμαρκετ.

Απλα θα ανεβαινει το ph οπως λεει καο ο σπυρος.

Την πρώτη επιβεβαιωση την πήρα λοιπόν....

Το πεχα να σε νοιαζει μονο αν κανεις χρηση τυρφης, με το νερο βρυσης δεν υπαρχει προβλημα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikoloutso    5

Δεν μου έχουν φερει όμως ακόμα το απιονισμένο, με αποτελεσμα να βάζω βρύσης!!

Αρα, πρέπει να κάνω προετοιμασια!!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbetta    0

1. Αυτο ειναι ακομα χειροτερο, να ριχνεις δλδ το νεο νερο μεσα στο φιλτρο.

Σπυρο sorry χαλαει η βιολογια ετσι?

Share this post


Link to post
Share on other sites
delta66    60

Δεν ειναι και οτι καλυτερο.

Φυσικα δεν ειναι σαν να ξεπλενεις τα υλικα με νερο βρυσης γιατι το νερο απο το βαρελι ειναι αντιχλωριωμενο και ρυθμισμενο με θερμαντηρα (το χειμωνα, γιατι το καλοκαιρι βαζω σε δυο 4λιτρα μπετονακια νερο απο το βαρελι στο ψυγειο και το κρυωνω πριν το ξαναβαλω στο βαρελι για εισαγωγη στο ενυδρειο :( ).

Ομως, ετσι κι αλλιως δεν μπορει να ειναι ολοιδιο με του ενυδρειου και η βιολογια ειναι πολυ σημαντικη για να κανεις πειραματα ιδιως αν καποια φορα κατι παει στραβα και δεν ειναι ρυθμισμενο καλα το νερο.

Καλυτερα να διαλυεται στο νερο του ενυδρειου και να ισορροπει οσο γινεται, πριν περασει απο το φιλτρο. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikoloutso    5

Δεν ειναι και οτι καλυτερο.

Φυσικα δεν ειναι σαν να ξεπλενεις τα υλικα με νερο βρυσης γιατι το νερο απο το βαρελι ειναι αντιχλωριωμενο και ρυθμισμενο με θερμαντηρα (το χειμωνα, γιατι το καλοκαιρι βαζω σε δυο 4λιτρα μπετονακια νερο απο το βαρελι στο ψυγειο και το κρυωνω πριν το ξαναβαλω στο βαρελι για εισαγωγη στο ενυδρειο :( ).

Ομως, ετσι κι αλλιως δεν μπορει να ειναι ολοιδιο με του ενυδρειου και η βιολογια ειναι πολυ σημαντικη για να κανεις πειραματα ιδιως αν καποια φορα κατι παει στραβα και δεν ειναι ρυθμισμενο καλα το νερο.

Καλυτερα να διαλυεται στο νερο του ενυδρειου και να ισορροπει οσο γινεται, πριν περασει απο το φιλτρο. :(

Τοτε αυτο θα υοθετήσω..... απλα μου φανηκε πιο λογικο να φιλτραρετε και το νεο νερο πριν μπει στο ενυδρειο.

Γιατι ομως το βάζεις στο ψυγειο το νερο το καλοκαιρι??

Εμενα το νερο βρυσης ειναι στους 21 βαθμους και το πάω στους 25 πριν το βαλω μεσα στο ενυδρειο το οποιο εχει 27,5+0,5

Share this post


Link to post
Share on other sites
delta66    60

.....Γιατι ομως το βάζεις στο ψυγειο το νερο το καλοκαιρι??

Εμενα το νερο βρυσης ειναι στους 21 βαθμους και το πάω στους 25 πριν το βαλω μεσα στο ενυδρειο το οποιο εχει 27,5+0,5

Αν το βαζεις αμεσως στο ενυδρειο απο τη βρυση τοτε λογικα θα ειναι κρυο αλλα πρεπει το νερο να μενει τουλαχιστον 3-4 ωρες πριν το βαλουμε στο ενυδρειο.

Εμενα δεν μενει 3-4 ωρες αλλα μια βδομαδα (με τυρφη) και φυσικα λογω ζεστης ειναι 30+ βαθμους.

Γι'αυτο το βαζω στο ψυγειο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbetta    0

Δεν ειναι και οτι καλυτερο.

Φυσικα δεν ειναι σαν να ξεπλενεις τα υλικα με νερο βρυσης γιατι το νερο απο το βαρελι ειναι αντιχλωριωμενο και ρυθμισμενο με θερμαντηρα (το χειμωνα, γιατι το καλοκαιρι βαζω σε δυο 4λιτρα μπετονακια νερο απο το βαρελι στο ψυγειο και το κρυωνω πριν το ξαναβαλω στο βαρελι για εισαγωγη στο ενυδρειο :( ).

Ομως, ετσι κι αλλιως δεν μπορει να ειναι ολοιδιο με του ενυδρειου και η βιολογια ειναι πολυ σημαντικη για να κανεις πειραματα ιδιως αν καποια φορα κατι παει στραβα και δεν ειναι ρυθμισμενο καλα το νερο.

Καλυτερα να διαλυεται στο νερο του ενυδρειου και να ισορροπει οσο γινεται, πριν περασει απο το φιλτρο. :(

Καλημερα και μια ακομη απορια.

Αφου δεν ειναι οτι καλυτερο να μπαινει στο φιλτρο οταν λεμε οτι εχοντας sump κανεις τις αλλαγες

σε αυτο τι γινεται? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
fisakis    31

Καλημερα και μια ακομη απορια.

Αφου δεν ειναι οτι καλυτερο να μπαινει στο φιλτρο οταν λεμε οτι εχοντας sump κανεις τις αλλαγες

σε αυτο τι γινεται? :(

υποθετω πως προσθετεις λιγο λιγο στη τελευταια δεξαμενη του sump που ειναι και η αντλια, οποτε το νερο παει στη συνεχεια απευθειας στο ενυδρειο σου χωρις να περασει απο τη βιολογια σου

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikoloutso    5

υποθετω πως προσθετεις λιγο λιγο στη τελευταια δεξαμενη του sump που ειναι και η αντλια, οποτε το νερο παει στη συνεχεια απευθειας στο ενυδρειο σου χωρις να περασει απο τη βιολογια σου

Οποτε ρίχνουμε στο ενυδρείο και όχι στο φιλτρο.

Τα βακτηρια θα έπρεπε να τα ρίχνουμε στο φίλτρο με τις γνωστες συριγγες ή και αυτά χύμα??

Προς Moderator.

Μήπως θα έπρεπε να μπει stick σε αυτο το απλό αλλα συμαντικό θέμα της αλλαγής νερου??

Γιατι ναι λεμε αλλαγή 20-30% αλλα κανει πως θα το κένει?? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
fisakis    31

Τα βακτηρια θα έπρεπε να τα ρίχνουμε στο φίλτρο με τις γνωστες συριγγες :( ή και αυτά χύμα??

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbetta    0

υποθετω πως προσθετεις λιγο λιγο στη τελευταια δεξαμενη του sump που ειναι και η αντλια, οποτε το νερο παει στη συνεχεια απευθειας στο ενυδρειο σου χωρις να περασει απο τη βιολογια σου

Που σημαινει οτι η αντλια ειναι συνεχεια σε λειτουργια με

την απαιτουμενη ποσοτητα νερου να την καλυπτει.

Ναι σωστα γινεται. Ευχαριστω.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fisakis    31

Που σημαινει οτι η αντλια ειναι συνεχεια σε λειτουργια με

την απαιτουμενη ποσοτητα νερου να την καλυπτει.

Ναι σωστα γινεται. Ευχαριστω.

Υποθετω(παλι) οτι μπορεις να κλεισεις την αντλια για λιγο ωστε να αφαιρεσεις περισσοτερο νερο αν θελεις και μοιλις συμπληρωσεις νερο να τη βαλεις σε λειτουργια παλι .

Share this post


Link to post
Share on other sites
redbetta    0

Υποθετω(παλι) οτι μπορεις να κλεισεις την αντλια για λιγο ωστε να αφαιρεσεις περισσοτερο νερο αν θελεις και μοιλις συμπληρωσεις νερο να τη βαλεις σε λειτουργια παλι .

Αυτο που με απασχολει ειναι οτι θα πρεπει να ετοιμαζω 200 λιτ. και βαλε.

Δυο βαρελια των 100 θα ειναι καλυτερα απο οτι ενα. Που θα χωρεσει? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Makedonas
      Καλησπέρα σε όλους τους χρήστες. Είμαι αρκετά χρόνια στο χώρο των ενυδρείων. Έχω αρκετά ενυδρεία στο σπίτι , κυρίως με ζωοτόκα ψάρια και χρυσόψαρα. Αποφάσισα να ασχοληθώ με φυτεμένο ενυδρείο , το οποίο θα έχει μόνο ασπόνδυλα. Θέλω την γνώμη σας, για τα λίτρα, για το τρόπο που θα στηθεί, και ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο για να δημιουργήσω ικανό περιβάλλον για να φιλοξενήσει γαρίδες. Επειδή δεν έχω ασχοληθεί ποτέ μου με φυτεμένο και γενικά με γαρίδες, θα ήθελα να με συγχωρείτε για τις τυχόν χαζές ερωτήσεις μου. Σας ευχαριστώ 
    • Από Andreas_Kouv
      Καλησπέρα παιδιά, έφτασε ο καιρός για νεο ενυδρείο! DIY Κατασκευή επίπλου και ενυδρείου. Το έπιπλο θα γίνει μέσα στη βδομάδα. Τώρα. Tο ενυδρείο Θα είναι 1.8 m σε μήκος και θα χωρίζει το σαλόνι μου απο χολ. Μέσα του θα φιλοξενήσει το υπάρχον Malawi μου, το οποίο τρέχει 2 χρόνια.
       
      Μιλώντας πάντα για το ενυδρείο,
      σκέφτομαι να το κάνω 180 x 50 (Υψος) x 40 (φάρδος)  εννοείται πως μιλάω σε cm!  είναι καθαρά 360 λιτρα.
       
      Θα ήθελα να το κάνω 40 cm στο ύψος ώστε να φαίνεται πιο μακρύ το ενυδρείο, αλλά φοβάμαι πως θα είναι πολυ ρηχό όταν προσθέσω υπόστρωμα. Τι λέτε?
       
      Πείτε μου καμία γνώμη ρε παιδιά, γιατί θέλω να δώσω τις διαστάσεις για το έπιπλο! 
       
      PS Δεν θέλω να ξεφύγω πάνω απο 350 λίτρα!!!
    • Από yfranky
      Αγαπητοί συν-χομπίστες,
      Δυστυχώς με ματιάσανε και το ωραίο και αγαπημένο ενυδρείο μου άνοιξε. Ξεκόλλησε στο πλάι η σιλικόνη και το καθιστικό έγινε μια ωραία λίμνη.
      Σκέφτομαι λοιπόν να φτιάξω μια καινούρια γυάλα. Οι διαστάσεις της θα είναι 107 Χ 36 Χ50εκ (μήκος, πλάτος, ύψος). Έχω βέβαια πολλά ερωτήματα, αλλά τα πιο σημαντικά είναι τα εξής:
      - Μπορώ να το κάνω rimless (χωρίς κόντρες επάνω); Τι πάχος γυαλιού θα χρειαστεί;
      -Έχετε να συστήσετε κάποιον τζαμά;
      -Τι σιλικόνη να πάρω; Έχει σημασία αν είναι διαφανής ή μαύρη;
      -Το έπιπλο επάνω στο οποίο το είχα μέχρι τώρα δεν το κόβω για πολύ ανθεκτικό. Υπάρχει κάποιος τρόπος να το τεστάρω;
       
      Ευχαριστώ για τη βοήθεια.
    • Από nkarvounis
      pH





      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Ονομάζουμε pH τη συγκέντρωση ιόντων υδρογόνου (Η+) σε γραμμάρια ανά λίτρο διαλύματος.
      Με το pH μετράμε την οξύτητα του νερού. Με βάση το 7 όπου το pH ουδέτερο, δηλαδή ο αριθμός ιόντων υδρογόνου (Η+) είναι ίσος με τον αριθμό ιόντων υδροξυλίου (ΟΗ-),όσο ανεβαίνει η τιμή αυτή, το νερό γίνεται αλκαλικό, σε αντίθετη περίπτωση το νερό γίνεται όξινο.

      ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ pH
      • Ενυδρεία γλυκού νερού : 6.5 – 7.5
      • Ενυδρεία λιμνών Victoria, Malawi & Tanganyika : 7.5 – 8.5
      • Ενυδρεία Θαλασσινού νερού : 8.0 – 8.5

      ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ pH ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
      Άνοδος :
      • Προσθήκη χημικού ειδικού για άνοδο PH και Ανθρακικής σκληρότητας.
      • Προσθήκη χημικού. (Ανθρακικό νάτριο-Carbonate Soda / Διττανθρακικό νάτριο-Bicarbonate Soda)
      • Προσθήκη ασβεστολιθικών πετρωμάτων.
      • Μείωση της παροχής Διοξειδίου του Άνθρακα. ( CO 2 )

      Μείωση :
      • Προσθήκη χημικού. (Φωσφορικό οξύ)
      • Αύξηση της παροχής Διοξειδίου του Άνθρακα. ( CO 2 )
      • Φιλτράρισμα του νερού με τύρφη.
      • Χρήση Αντίστροφης Όσμωσης.

      ΠΡΟΣΟΧΗ
      Πριν από την μεταβολή του Ph, πρώτα θα πρέπει να ελεγχθούν τα επίπεδα της ανθρακικής σκληρότητας (kΗ). Η ανθρακική σκληρότητα έχει άμεση επίδραση στην σταθερότητα του pH, γι αυτόν το λόγο θα πρέπει να είναι μεταξύ 4 dkH και 10 dkH γερμανικών βαθμών. Σε άλλη περίπτωση αυξομείωση του Ph μπορεί να οδηγήσει σε απότομη πτώση της ανθρακικής σκληρότητας.
      Ανθρακική Σκληρότητα (kH)





      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Η ανθρακική σκληρότητα μας ενημερώνει για τα ποσοστά ασβεστίου και μαγνησίου που συνδέονται με ανθρακικά και διττανθρακικά άλατα.
      Η ανθρακική σκληρότητα είναι από τους πλέον σημαντικούς δείκτες αναφορικά με την διατήρηση της σταθερότητας του pH.
      Συνήθως στα ενυδρεία γλυκού νερού το kH είναι στους 4 odkH. Υπάρχει όμως περίπτωση να μειωθεί. Βασικοί παράγοντες που συντελούν σ’ αυτό είναι η ταχύτατη άνοδος των βακτηριδίων ή η έλλειψη διοξειδίου του άνθρακα (CO2)

      ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ kH ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
      Άνοδος :
      • Προσθήκη αλατιού για ενυδρειακή χρήση για άνοδο Ανθρακικής σκληρότητας.
      • Προσθήκη μαγειρικής σόδας. (Διττανθρακικό νάτριο-Bicarbonate Soda)
      • Προσθήκη σόδας πλυσίματος. (Ανθρακικό νάτριο-Carbonate Soda)
      • Ανάμιξη δυο διαφορετικής ανθρακικής σκληρότητας νερών

      Μείωση :
      • Προσθήκη χημικού. (pH/kH DOWN)
      • Χρήση Αντίστροφης Όσμωσης (Reverse Osmosis).
      • Φιλτράρισμα του νερού με τύρφη.
      • Ρητίνες.
      • Βράσιμο του νερού (Ενδεικτικό. Δεν συνίσταται αλλά με το βράσιμο, το νερό χάνει τελείως την ανθρακική σκληρότητα).
      Ολική Σκληρότητα (gH)




      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Ολική σκληρότητα είναι το σύνολο της προσωρινής (kH) και μόνιμης* (nkH) σκληρότητας.
      H ολική σκληρότητα μετράει την αναλογία ανθρακικού μαγνησίου, ασβεστίου και σιδήρου στο νερό.
      Στα ενυδρεία γλυκού νερού η ολική σκληρότητα κυμαίνεται μεταξύ 6 και 25 γερμανικών βαθμών.
      Σε αντίθεση με την ανθρακική σκληρότητα, η ολική δεν επηρεάζει το pH. Είθισται οι βαθμοί της ολικής σκληρότητας να είναι περισσότεροι από αυτούς της ανθρακικής, υπάρχουν όμως περιπτώσεις όπου συμβαίνει το αντίθετο όπως στις λίμνες Malawi & Tanganyika.

      * Μόνιμη σκληρότητα καλούμε τον συνδυασμό ασβεστίου και μαγνησίου με άλλα οξέα. Ο συνδυασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία αλάτων που ευθύνονται για την μόνιμη σκληρότητα.

      ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ gH ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
      Άνοδος :
      • Προσθήκη ειδικού αλατιού για ενυδρειακή χρήση για άνοδο της σκληρότητας.
      • Προσθήκη αλατιού Epsom (Θειικό Μαγνήσιο).
      • Προσθήκη θαλασσινού αλατιού.
      • Προσθήκη ασβεστούχων πετρών.

      Μείωση :
      • Χρήση Αντίστροφης Όσμωσης (Reverse Osmosis).
      • Ανάμιξη δυο διαφορετικής σκληρότητας νερών.
      • Ρητίνες.
      Αμμώνιο / Αμμωνία (NH3/NH4)





      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Τα ψάρια εκκρίνουν ένα ποσοστό του σωματικού βάρους τους στο νερό κάθε
      ημέρα υπό μορφή αμμωνίου, το αμμώνιο θεωρείται και το πρώτο στάδιο αποσύνθεσης στον κύκλο του αζώτου.
      Το αμμώνιο είναι μη τοξικό, αλλά, η αύξηση του ph, μετατρέπει το μεγαλύτερο μέρος αυτού σε τοξική αμμωνία. Η οποία είναι βλαβερή για τα ψάρια. Σε μικρές ποσότητες μπορεί να οδηγήσει σε μερικό μόνιμο κάψιμο στα βράγχια των ψαριων ενώ σε μεγαλύτερες ποσότητες στο θάνατο τους.
      Σε ένα ισορροπημένο ενυδρείο τα επίπεδα αμμωνίας είναι 0 mg/l.

      ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΝΗ3/ΝΗ4 ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
      Μείωση :
      • Χρήση χημικού υλικού στο φίλτρο (Ζεόλιθος ή ειδικά σφουγγάρια).
      • Συχνές αλλαγές νερού.
      • Μείωση του ταΐσματος (ποσότητα & φορές ανά ημέρα).
      Νιτρώδες Οξύ (ΝΟ2)




      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Το νιτρώδες Οξύ(NO2) είναι ένα ισχυρό δηλητήριο που εμποδίζει τη μεταφορά του οξυγόνου από το αίμα και οδηγεί στην εσωτερική ασφυξία.
      Διαμορφώνεται από τη βακτηριδιακή αποσύνθεση του αμμώνιου και χωρίζεται περαιτέρω σε μη τοξικό σε κανονικες ποσοτητες νιτρικό άλας (NO3).
      Εάν τα επίπεδα νιτρώδους οξέως που υπερβαίνουν το 0.1 mg/l μετριούνται.
      Εάν τα επίπεδα του Νιτρώδους οξέως είναι μετρήσιμα τότε δεν έχουμε σωστή λειτουργία του κύκλου του αζώτου.

      Μέτρα κατά των υπερβολικών επιπέδων νιτρώδους οξέως:
      • Αλλαγή νερού 40-50% του συνολικού όγκου του ενυδρείου.
      • Προσθήκη υλικών στο φίλτρο για την δημιουργία ή αύξηση των βακτηριδιακών αποικιών.
      • Μείωση της καθημερινής ποσότητας ταΐσματος.
      • Έλεγχος του αριθμού των ψαριών.
      • Προσεκτική και ελάχιστη χρήση φαρμάκων.
      Νιτρικό Άλας (ΝΟ3)





      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Αν και το νιτρικό άλας (NO3) είναι μη τοξικό, σταματά την αύξηση των ψαριών και οδηγεί στην υπερβολική αύξηση των αλγών σε μεγαλες ποσοτητες.
      Το νιτρικό άλας διασπάται στις αποικίες βακτηριδίων που σχηματίζονται κάτω από τους αναερόβιους θύλακες (oxygen-free). Αυτοί εμφανίζονται, παραδείγματος χάριν, στο βυθό ανάμεσα στην άμμο και στο υπόστρωμα.
      Κάθε φίλτρο που λειτουργεί στις κανονικές βιολογικές αρχές παράγει νιτρικό άλας σαν τελικό προιόν του κύκλου του αζώτου. Η κατανάλωση νιτρικών αλάτων δεν είναι συχνά αρκετά μεγάλη, και το νερό σταδιακά εμπλουτίζεται με νιτρικό άλας το οποίο οδηγεί σε αύξηση της άλγης.

      Μέτρα κατά των υπερβολικών επιπέδων νιτρικών αλάτων:
      • Χρήση αντίστροφης όσμωσης ( η αντίστροφη όσμωση αφαιρεί περίπου το 95% των νιτρικών αλάτων από το νερό του δικτύου ύδρευσης.
      • Χρήση ρητινών.
      • Τακτικές μερικές αλλαγές νερού ανά εβδομάδα το 20%.
      • Αύξηση της ποσότητας των υδροχαρών φυτών στο ενυδρείο.
      Σίδηρος (Fe)




      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Ο σίδηρος είναι μια από τις κύριες θρεπτικές ουσίες των υδρόβιων φυτών και πρέπει να είναι διαθέσιμος στο νερό σε ποσοστά μεταξύ 0.5- 2.0 mg/l.

      Ο σίδηρος επιτρέπει την χλωροφυλλική λειτουργία και βοηθάει στην αναπνοή των φυτών. Όταν λείψει, τα φύλλα, χάνουν το χρώμα τους και εμφανίζουν μια κατάσταση χλώρωσης. Η ανάπτυξή τους καθυστερεί και τελικά σταματάει. Σε μεγάλες συγκεντρώσεις σιδήρου έχουμε αύξηση της άλγης και ποσοστό άνω των 2.0 mg/l μπορεί να επιφέρει των θάνατο στα ψάρια.

      ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ Fe ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
      • Προσθήκη σιδήρου για ενυδρειακή χρήση, είτε σε υγρή μορφή είτε σε μορφή κόκκων ή ταμπλέτων.
      • Χρήση υποστρώματος πλούσιου σε θρεπτικά συστατικά.
      Κάλιο (Κ)




      Το κάλιο είναι απαραίτητο για την αφομοίωση των θρεπτικών συστατικών. Όταν λείπει, τα φυτά δεν διαθέτουν αποθέματα. Χάνουν την σκληρότητά τους. Η ανάπτυξη δεν γίνεται κανονικά. Τα φύλλα αποκτούν κηλίδες και παρατηρούμε ελάχιστη αντίσταση των ιστών στις αρρώστιες.
      Ασβέστιο (Ca)





      Το ασβέστιο προστατεύει τα φυτά από εξωτερικές επιθέσεις και κρατά τα κύτταρά τους συνδεδεμένα μεταξύ τους. Η έλλειψη του προκαλεί μια καθυστέρηση της ανάπτυξης και καθιστά τα φυτά πιο ευάλωτα στις ασθένειες.
      Φωσφορικό Άλας (PO4)


      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
      Τα φωσφορικά άλατα και τα νιτρικά άλατα είναι οι κύριες θρεπτικές ουσίες των αλγών. Τα υπερβολικά επίπεδα φωσφορικών αλάτων προωθούν την ανεπιθύμητη αύξηση των αλγών. Οι κύριες πηγές φωσφορικών αλάτων είναι η τροφή ψαριών και ακατάλληλα ενυδρειακά προϊόντα που περιέχουν υψηλά επίπεδα φωσφορικού άλατος.

      ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ PO4 ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
      • Τακτικές μερικές αλλαγές νερού ανά εβδομάδα το 20%.
      • Αφαίρεση των νεκρών φυτών ή φύλλων από το ενυδρείο.
      • Χρήση χημικού υλικού στο φίλτρο
      • Αύξηση της ποσότητας των υδροχαρών φυτών στο ενυδρείο.
      • Προσθήκη ταχέως αναπτυσσόμενων υδροχαρών φυτών.
    • Από tsala
      Στην προσπάθειά μου να βοηθήσω νέους χομπίστες (όπως ήμουν κι εγώ πριν κάποια χρόνια) που ενδιαφέρονται για τα χρυσόψαρα, αλλά δεν έχουν την ενημέρωση που θα έπρεπε από τα καταστήματα κι έτσι σχεδόν πάντα καταλήγουν με μια γυάλα στο χέρι ή στην καλύτερη περίπτωση με ένα 20-30 λίτρα ενυδρείο,είχα φτιάξει ένα αρθράκι για το πως θα πρέπει να είναι ένα ενυδρείο που φιλοξενεί χρυσόψαρα..
      Σας το παρουσιάζω...
      Στήνοντας ένα ενυδρείο για χρυσόψαρα
       

      Τα χρυσόψαρα είναι τα πιο αδικημένα ψάρια στον χώρο του ενυδρείου (μαζί με τους μονομάχους) και αυτό γιατί στα περισσότερα pet shop τα συνοδεύουν παρέα με μια στρογγυλή γυάλα, η οποία δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα σε κανέναν ζωντανό οργανισμό, παρά μόνον το θάνατο, καθώς δεν παρέχει κάποιο σύστημα φιλτραρίσματος του νερού, ώστε να σχηματιστούν οι αποικίες των βακτηρίων και να μην υπάρχει αμμωνία στο νερό. Αυτό το φαινόμενο κρατάει πολλά χρόνια τώρα και δεν λέει να σταματήσει , καθώς τα (κοινά) χρυσόψαρα είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά ψάρια και αντέχουν αρκετό καιρό στην έκθεση της αμμωνίας, με αποτέλεσμα να έχουν έναν αργό και βασανιστικό θάνατο, λόγω καταστροφής των οργάνων τους (νεφρά κλπ).
      Εκτός της αμμωνίας φυσικά (που είναι και ο κυριότερος λόγος θανάτου), τα χρυσόψαρα παθαίνουν τον λεγόμενο νανισμό, εφόσον μείνουν για αρκετούς μήνες μέσα στην γυάλα και αυτό γιατί τα χρυσόψαρα μεγαλώνουν πολύ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναπτυχτούν σωστά κι έτσι να παραμένουν μικρά ως προς το σώμα τους, αλλά τα υπόλοιπα όργανα τους συνεχίζουν να μεγαλώνουν!
      Έτσι οι μαγαζάτορες φέρνουν και ξαναφέρνουν αυτά τα ψάρια, καθώς για τον πελάτη είναι ιδιαίτερα οικονομικά μαζί με την γυάλα τους..
      Σκέπτεται λοιπόν (ο πελάτης), «1 χρόνο μου πήγε, καλά ήταν!» και πηγαίνει και ξαναπαίρνει καινούργιο.. Είναι έτσι όμως? Όχι φυσικά!
      Αν αναλογιστούμε ότι ένα χρυσόψαρο μπορεί να ζήσει έως 35+ χρόνια!!!
      Διαστάσεις και λίτρα ενυδρείου
      Αφού λοιπόν ελπίζω να κατανοήσαμε ότι τα χρυσόψαρα δεν ζουν σε γυάλες, ας δούμε λίγο τι ανάγκες έχουν ως προς το μέγεθος του ενυδρείου.
      Όπως αναφέρθηκε κάποια χρυσόψαρα όπως τα common, comet και shubunkin, μπορούν να φτάσουν τα 30-35 cm, όμως υπάρχουν και τα fancy χρυσόψαρα, που συνήθως δεν ξεπερνούν τα 15-20 cm.
      Έτσι λοιπόν βλέπουμε ότι λόγω μεγέθους χρειάζονται μεγάλα ενυδρεία με μεγάλο μήκος.
      Τα πιο μεγάλα και μακρόστενα χρυσόψαρα (common,commet και shumbunkin) θα πρέπει να διατηρούνται σε ενυδρεία με 100 cm μήκος , ενώ οι fancy ποικιλίες σε 70-80 cm μήκος. Επίσης το ενυδρείο μας δεν θα πρέπει να είναι πολύ φορτωμένο με ψάρια..
      Ενδεικτικά θα πρέπει να μπαίνει 1 ψάρι ανά 30-40 λίτρα νερού (φυσικά ανάλογα το φίλτρο που έχουμε, η αναλογία αυτή μπορεί να διαφοροποιηθεί).
      Έτσι λοιπόν το μικρότερο ενυδρείο που θα μπορούσε να φιλοξενήσει χρυσόψαρα είναι ένα 60-70 λίτρων με όσο γίνεται μεγαλύτερο μήκος και φυσικά όχι πάνω από 2 fancy χρυσόψαρα.
      Φυτά-Διακόσμηση

       
      Τα χρυσόψαρα ως γνωστό δεν αφήνουν τίποτα όρθιο, έτσι λοιπόν και τα περισσότερα φυτά τα κατασπαράζουν!
      Αυτό κάνει πολλούς να βάζουν πλαστικά φυτά για την διακόσμηση του ενυδρείου, λόγω του ότι δεν μπορούν να τα φάνε.. δεν είναι έτσι όμως ..
      Υπάρχουν κάποια φυτά τα οποία δεν τα πειράζουν τα χρυσόψαρα και μπορούμε να τα βάλουμε στο ενυδρείο μας ώστε να γίνει πιο όμορφο και πιο φυσικό το περιβάλλον τους.
      Κάποια από αυτά είναι: ανούμπιες, βαλισνέριες, εχινόδωροι, java fern, κρυπτοκορινες κ.α
      Το υπόστρωμα μπορεί να είναι ή άμμος ή χαλίκι της επιλογής μας, φυσικά όχι χρωματιστά!
      Στα χρυσόψαρα αρέσει περισσότερο η άμμος, αλλά και με το χαλίκι είναι μια χαρά, αρκεί να προσέξουμε την κοκκομετρία του για να μην πνιγεί την ώρα που το πιπιλάει, δηλαδή θα πρέπει να είναι μικρότερο από το στόμα του.
      Η διακόσμηση του ενυδρείου δεν θα πρέπει να είναι «βαριά» για να μένει αρκετός χώρος για κολύμπι, πέραν των φυτών όμως μπορούμε να προσθέσουμε κάποιες μη ασβεστολιθικές πέτρες, καθώς και ενυδρειακές ρίζες.
      Φίλτρο
      Είναι πολύ σημαντικό σε ένα ενυδρείο με χρυσόψαρα να υπάρχει ένα καλό φίλτρο ώστε να κρατάει καθαρό το νερό τους.
      Τα χρυσόψαρα είναι ¨βρώμικα¨ ψάρια και γι αυτό θα πρέπει να έχουμε ένα καλό-ισχυρό φίλτρο στο ενυδρείο μας.
      Το εξωτερικό φίλτρο είναι μονόδρομος, καθώς το εσωτερικό λόγο του μικρού χώρου που έχει για τα βιολογικά υλικά είναι ανεπαρκές.
      Έτσι επιλέγουμε ένα εξωτερικό φίλτρο κατάλληλο για περισσότερα λίτρα απ' ότι είναι το ενυδρείο μας.
      Επίσης όσον αφορά τον καθαρισμό του ενυδρείου, καλό είναι να χρησιμοποιούμε σκούπα βυθού στις εβδομαδιαίες αλλαγές μας.
      Διατροφή

       
      Τα χρυσόψαρα είναι παμφάγα, έτσι λοιπόν θα πρέπει να δέχονται όλων των ειδών τις τροφές, όπως και κατεψυγμένες τροφές και λαχανικά, πέραν των φλέικς.
      Τα λαχανικά μπορεί να είναι λάχανο, σπανάκι, μαρούλι, καρότο, αρακάς (χωρίς την φλούδα) κ.α ,όλα βρασμένα και τεμαχισμένα στο κατάλληλο μέγεθος ώστε να χωράνε στο στόμα τους..
      Στα φυλλαράκια θα πρέπει να υπάρχει ποικιλία τροφών καθώς και σπιρουλίνα..
      Επίσης θα πρέπει να μουλιάζουμε τα φυλλαράκια σε νερό ενυδρείου για 2-3 λεπτά πριν ταΐσουμε, ιδιαίτερα αν εχουμε fancy χρυσοψαρα ,για να αποφύγουμε την ασθένεια της νηκτικής κύστης.
      Καλό είναι μια φορά την εβδομάδα να μην ταΐζουμε και μια φορά τον μήνα (τουλάχιστον) να δίνουμε βρασμένο αρακά (χωρίς το φλοιό) έπειτα από τη νηστεία.
      Παράμετροι νερού
      Το ph θα πρέπει να είναι 7 με 8, δεν θα έχουν κάποιο πρόβλημα βέβαια με λίγο μεγαλύτερο, αλλά το ιδανικό είναι αυτό..
      Οι σκληρότητες ιδανικά θα πρέπει να είναι 13-18, φυσικά δεν θα είναι πρόβλημα αν φτάσουν και 20..
      Αυτές τις παραμέτρους (πάνω - κάτω) θα βρούμε στο νερό του δικτύου, γι'αυτό αναφέρω όχι ασβεστολιθικές πέτρες και βυθό καθώς οι παράμετροι αυτοί θα ανέβουν (και ανάλογα τα λίτρα, ίσως να ανέβουν αρκετά)
      Επίσης θα ήθελα να πω και για την θερμοκρασία..
      Στα fancy θα πρέπει να είναι λίγο πιο ανεβασμένη (2-3 βαθμούς) από τα υπόλοιπα χρυσόψαρα και καλό θα ήταν να
      έχουμε διαφορετικές θερμοκρασίες τον χειμώνα και διαφορετικές το καλοκαίρι..
      Χειμώνα 12-18
      καλοκαίρι 18-25.
      Απαραίτητος εξοπλισμός είναι τα ανεμιστηράκια ή καλύτερα ένα chilrer καθώς τα χρυσόψαρα περνάν δύσκολες ώρες το καλοκαίρι.
      ---------------------------------------------------
      Το χρυσόψαρο είναι ένα από τα ομορφότερα ψάρια στον κόσμο.
      Σκεφτείτε το καλά πριν κάνετε την αγορά του(ς) και προμηθευτείτε τον εξοπλισμό που χρειάζεται.
      Φερθείτε του όπως και στα υπόλοιπα ψάρια ενυδρείου και φροντίστε να του προσφέρετε ένα «σπίτι» που του αξίζει και ΟΧΙ μια στρογγυλή γυάλινη «φυλακή».

×