Jump to content

Recommended Posts

(edited)

Συνεχίζοντας τις παρουσίασεις ψαριών απο τις δύο μεγάλες ομάδες των ψαριών της λίμνης Ταγκανίκας
Συνεχίζω με τους όμορφους και παναρχαίους
( δείτε τα ψάρια σαν να έρχονται απο εκατομμύρια χρόνια πίσω όσο παλιά είναι αυτή η λίμνη) κάλβους που ανήκουν στα subtrate brooders.Η ομάδα αυτή δηλ. ο Altolamporologus Compressiceps, Altolamprologus calvus και Altolampologus fasciatus είναι ψαράκια που μπορούμε νατ έχουμε σε κοινωνικά ενυδρεία ανκαι τα ψάρια αυτά μπορεί να κυνηγήσουν μικρά ψαράκια άλλων subtrate brooders ή θα προσπαθήσουν να φάνε τα αυγά άλλων mouthbrooders.Όπως αναφέρεται από τον ερευνητή Δόκτορα Konings αν θέλουμε να κρατήσουμε κιχλίδες με σκοπό την αναπαραγωγή είναι καλά να μην είναι μαζί με τα πιο πάνω αναφερόμενα τρία είδη.Απαιτούν σπηλιές για να κρύβονται και να γεννούν ή ΜΙΚΡΑ καβούκια απο σαλιγκάρια ή κοχύλια.Θα μου πείτε γιατί γράφω με κεφαλαία τη λέξη "μικρά",υπάρχει λόγος αγαπητοί μου φίλοι.Ο αρσ. κάλβος είναι μεγαλύτερος απο το θηλ.Ο αρσ.κάλβος έχει μια δολοφονική ιδιαιτερότητα ,αν το καβούκι τον χωράει μπορεί να κυνηγήσει το θηλ. του μέσα σε αυτό να το αναγκάσει να σφηνωθεί και μοιραία να χάσει τη ζωή της ( τι έρωτας είναι αυτός ;; ;) γιαυτό τα καβούκια που βάζουμε είνα μικρά ώστε να μην χωράνε τον αρσενικό κάλβο.

Να αναφέρω οτι ο κάλβος των κοχυλιών είναι ο Altolamprologus compressiceps " shell " είναι μικρότερος σε σύγκριση ( 5-8 cm ) με τα άλλα του αδέλφια που εχόυν μέγεθος μεγαλύτερο ( 10 - 16 cm περίπου).:

Θέλω να πώ τα εξής :Διαβάζοντας τα πιο πάνω θα μπορούσε να πει κάποιος εφόσον έχω κάλβους θα αποφύγω να βάλω άλλα ψαράκια επειδή υπάρχει ο κίνδυνος για τα μικρά.Εγώ θα έλεγα να το δοκιμάσουμε.Το σωστό aquascaping , o σωστός σριθμός ψαριών πιστεύω οτι θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε αυτά τα πανέμορφα ψάρια μαζί με άλλα.

Αυτά τα ολίγα για τους Κάλβους.


Πηγές : 1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings

2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo

Έγινε επεξεργασία - argy1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ όμορφα ψάρια με φοβερή ποικιλία χρωμάτων και αρχοντικό παρουσιαστικό :) , τα έχω βάλει στο μάτι καιρό τώρα...

altolamprologus_calvus_1.jpg

Altolamprologus-calvus-zair.gif

altolamprologus-compressiceps-chaitika.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλοι μου ανκαι το θέμα κλειδώθηκε γιατί θα μετακινηθεί ,το ξεκλείδωσα για να πώ οτι το θέμα αυτό γράφτηκε σαν μια μικρή εισαγωγή στην συγκεκριμένη ομάδα ψαριών.Υπάρχουν αρκετές ομάδες ψαριών στη Ταγκανίκα που όπως είπα στη παρουσίαση της ομάδας των tropheus http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=29946 χωρίζονται σε mouth brooders και substrate brooders.Βάσει αυτών θα γίνουν και οι παρουσιάσεις.Σίγουρα απο συγγραφέα σε συγγραφέα ή site υπάρχουν μικροδιαφορές για παραδείγμα στα μεγέθη.Αν διαβάσετε προσεκτικά την παρουσίαση θα καταλάβετε.Για τον κάλβο των κοχυλιών έχουν δοθεί ήδη απαντησεις.Στόχος μου δεν είναι να κάνω αναλυτικά profile αλλά να δώσω μια καλή γενική εικόνα της κάθε ομάδας.

Το θέμα κλειδώνεται γιατί θα μετακινηθεί.Οποιος θέλει να ανοίγει συζήτηση επι των θεμάτων αυτών να ανοίγει καινούργιο θέμα ωστε η παρουσιάσεις αυτές να παραμένουν " καθαρές "

Ευχαριστώ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

Ακόμα μια φωτογραφία που μας την έστειλε ο φίλος nikoloutso

post-1410-1251719940_thumb.jpg

Έγινε επεξεργασία - ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από Kakaos21
      Καλησπερα εχω παρει δωρο custom ενυδρειο 283 λιτρα περιπου και θελω καθοδηγηση πως να το στησω τι καπακι να βαλω απο πανω,τι υποστρωμα να βαλω,φυτα κτλ κτλ, τι φιλτρο,πως να βαλω το CO2 κτλ κτλ.ξεκιναω απο το μηδεν παιδια δεν χρειαζομαι την ενυδριακη σας παιδεια ευχαριστω
    • Από fishbone!
      Καλησπέρα και Καλή Χρονιά σε όλους!
      Ελπίζω το 2015 να μας φέρει ευτυχία σε εμάς και τις οικογένειες μας και πάνω απ όλα υγεία!
      Αφού έκλεισα περίπου 2 χρόνια στη θάλασσα και όπως ολοι ξέρουμε το μικρόβιο δεν φεύγει είπα να περάσω στο επόμενο στάδιο και
      εγώ!
      Λίγο πριν κλείσει η χρονιά το παλιό αυτοσχέδιο ενυδρείο των 250λτ έκλεισε τον κύκλο του μετά απο 7 περίπου χρόνια χαράς,
      δημιουργίας και πειραματισμου !!!
      Τη θέση του πήρε μια γυάλα διαστάσεων 150-45-60 περίπου 400λτ!
      Το ενυδρείο κωλύθηκε στο σπίτι μου απο επαγγελματία γνωστού ενυδρειακου μαγαζιού (οι περισσότεροι θα καταλαβεται από ποιο)!

      Ο λόγος που δεν το έφτιαξα μόνος μου ειναι οτι η ταλαιπωρία και το οπτικό αποτέλεσμα ηταν δυσανάλογα του κόστους!
      Η μετακόμιση ξεκίνησε πριν κανα μήνα κάνοντας μπάχαλο το σπίτι παραληλα με αλλες οικοδομικές εργασίες!

      Το περίεργο ειναι οτι η γυναίκα μου δεν με χώρισε ακόμα (βλέπεται Άγιες Μέρες )
      Η θέση του είναι η ιδια με το παλιό (εντοιχισμένο με πρόσβαση μονο απο την μια πλευρά)

      και απο πίσω!

      Η παρουσίαση θα γίνεται σταδιακά ώστε να γίνονται παρατηρήσεις και διορθώσεις!
      Άντε καλή μας αρχή !
      Φιλικά
      Διονύσης
    • Από Dynamite
      Καλησπέρα σε ολα τα μελη του φορουμ !! 
      Ονομαζομαι Αλέξανδρος και ειμαι 23 χρονων ειμαι Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού και έχω αγάπη για τα ενυδρεία αλλα και για τους σκύλους!!
      Απο μικρός μου αρεζαν τα ενυδρειο και σε παιδικη ηλικία (10-12) χρονων ο πατερας μου αποφασισε να μας κανει το χατιρι και να μας παρει ενα ενυδρειο στο σπιτι ..Ηταν μικρο 60 λιτρα οχι φυτεμενο και αυτο που θυμαμαι χαρακτηριστικα ηταν το ποσα πολλα ψαρια ειχε μεσα (λογω ελλειψης γνωσης και ενημερωσης) θυμαμαι οτι ειχαμε 1 cory 1 pleco 1 silvershark 1 pangasius 2-3 zebras 3-4 guppies και 1 gourami φυσικα ολα αυτα ηταν μια εφιαλτικη ψαροσουπα με αποτελεσμα να εχουμε θανατους κλπ κλπ ..ωσπου μια μερα μετα απο 2-3 χρονια που ειχαμε το ενυδρειο ο πατερας μου αποφασισε να το αφησει κουρασμενος απο την συντηρηση που χρειαζοταν καθως και την αποτυχια που εν μερη δεν ηταν και δικο του λαθος (ο πετσοπας ειχε βρει την κοτα με τα χρυσα αυγα) .Απο την μερα εκεινη εμενα μου ειχε μεινει ενας διαρκης καημος να ξαναστησω ενα ενυδρειο !! Οπου πριν απο 1 μηνα προμηθευτηκα ενα "παροπλισμενο) Juwel Primo 110 απο εναν ξαδερφο μου συνχομπιστα και ξεκινησα το στησιμο με αρκετο διαβασμα αλλα και λαθακια σημερα εχω ενα ωραιοτατο φυτεμενο ενυδρειο οπου φιλοξενω 2 αρσενικα Guppies και 4 θυληκα και περιπου 17-19 νεογεννητα guppaκια !! Επισης ηδη εχω ξεκινησει να στηνω ενα 20Lt ενυδρειο ως "νηπιαγωγειο" για τα μωρα guppies ! Ο κοσμος του ενυδρειου ειναι ατελειωτος και φανταστικος και δεν νομιζω ποτε να σταματησω να ασχολουμε με αυτο το θαυμασιο hobby  !! 
      Ευχαριστω για την υπομονη σας με την προσωπικη μου ιστορια  
    • Από Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Neolamprologus multifasciatus (Boulenger, 1906)
      Κοινές Ονομασίες: Multies
      Ελληνικό Όνομα: -
      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Το αρσενικό φτάνει σε μέγεθος τα 4 εκατοστά, ενώ το θηλυκό τα 3 εκατοστά.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Τανγκανίκα. Ζει αποκλειστικά στα νερά της Ζάμπια σε βάθος 10-25 μέτρων και σε αμμώδης περιοχές καλυμμένες με κοχύλια.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 7,8-9
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH
      Θερμοκρασία: 24-27°C
      Λίτρα: Το ελάχιστο που απαιτείται για ένα χαρέμι του ενός αρσενικού και τριών θηλυκών είναι ένα ενυδρείο 60 λίτρων ώστε να υπάρχει και ο χώρος για την αποικία που θα μεγαλώσει πολύ σύντομα. Μεγάλη σημασία για τα N. multifasciatus έχει η επιφάνεια του βυθού και όχι τόσο το ύψος.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Θεωρείται η μικρότερη κιχλίδα του κόσμου, ζει σε χαρέμια και δημιουργεί μεγάλες αποικίες. Πρόκειται για ήρεμο ψάρι, με οικογενειακή συμπεριφορά που συνήθως φιλοξενείται σαν μοναδικό είδος στο ενυδρείο μας. Αν αντίθετα φιλοξενηθεί με άλλο είδος, εκεί θα βγάλει την πραγματική του συμπεριφορά προστατεύοντας την αποικία από εισβολείς με ακρίβεια που θυμίζει στρατιωτικό σχέδιο. Παρά το μικρό του μέγεθος θα υπερασπιστεί την αποικία ακόμα και απέναντι σε μεγαλύτερα ψάρια.

      Διαχωρισμός φύλλου: Ο διαχωρισμός είναι αδύνατος όταν τα ψάρια είναι μικρά, ενώ σε ενήλικα άτομα μπορεί να γίνει με βάση το μέγεθος, καθώς το αρσενικό είναι μεγαλύτερο.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Όπως όλες οι κιχλίδες Αφρικής τα N. multifasciatus χρειάζονται ψιλή άμμο, την οποία σκάβουν ακόμα και μέχρι να φτάσουν στον πάτο του ενυδρείου, αλλά και πολλά κοχύλια στα οποία ζουν και αναπαράγονται. Πέτρες δεν χρειάζεται να τοποθετήσουμε, παρά μόνο εάν πρόκειται να εξυπηρετήσουν την δική μας αισθητική. Τέλος, εάν θέλουμε να βάλουμε φυτά κάνοντας μια έκπτωση στη βιοτοπική διαμόρφωση του ενυδρείου, θα πρέπει να τα φυτέψουμε μακρυά από τα κοχύλια όπου βρίσκεται η αποικία.

      Ζώνη Κολύμβησης: Κινείται αποκλειστικά στα κατώτερα στρώματα του ενυδρείου και κοντά στα κοχύλια.

      Διατροφή: Σαρκοφάγο ψάρι, το οποίο στην φύση τρέφεται με ζωοπλαγκτόν, ενώ στο ενυδρείο μας θα δεχτεί τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη σε μορφή flakes, αλλά και κατεψυγμένες τροφές όπως αρτέμια, cyclops και mysis.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 6-8 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Όταν πρόκειται να φιλοξενηθεί μαζί με κάποιο άλλο είδος, αυτό δεν θα πρέπει να ανήκει στην κατηγορία των shell-dwellers, καθώς θα υπάρξει ανταγωνισμός για την περιοχή των κοχυλιών και αυξημένη επιθετικότητα. Ένας συνδυασμός που φαίνεται να λειτουργεί καλά, είναι με κιχλίδες του είδους Julidochromis. Πρόκειται για πετρόψαρα τα οποία θα μείνουν κοντά στην περιοχή με τις πέτρες που τους αναλογούν και δεν θα ενοχλήσουν τα N.Multifasciatus.

      Υποείδη και υβρίδια: -

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους θεωρείται σχετικά εύκολη αρκεί να υπάρχουν οι απαραίτητες συνθήκες. Απαιτείται μια αναλογία του ενός αρσενικού με 3-4 θηλυκά. Το θηλυκό δημιουργεί έναν κρατήρα γύρω από μερικά κοχύλια και εναποθέτει τα αυγά μέσα σε ένα από αυτά περιμένοντας τον αρσενικό για να τα γονιμοποιήσει. Λόγω του μικρού μεγέθους του θηλυκού, τα αυγά είναι λίγα σε αριθμό και συγκεκριμένα γύρω στα 15-20. Τα αυγά για να εκκολαφθούν χρειάζονται γύρω στις 7-10 μέρες . Είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθήσουμε το ζευγάρωμα και η μόνη ένδειξη ότι κάτι τέτοιο έχει συμβεί είναι τα μικρά που ξαφνικά θα δούμε στην είσοδο κάποιου κοχυλιού. Στη αρχή τα μικρά θα μείνουν κοντά στο κοχύλι.Καθώς μεγαλώνουν αυξάνουν σταδιακά την περιοχή στην οποία κινούνται χωρίς όμως να αφήσουν την αποικία.

      Γενικές πληροφορίες: Πρόκειται για μια πανέμορφη Αφρικανική κιχλίδα η οποία εντυπωσιάζει με τον χαρακτήρα και την οικογενειακή της συμπεριφορά. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι δεν απαιτεί πολλά λίτρα καθώς επίσης και ότι είναι εύκολη στην αναπαραγωγή



      Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τον χρήστη viciouscircle
       
       

    • Από Hustler
      Καλησπέρα σε όλους είμαι καινούριο μέλος στο φόρουμ και στο χόμπι αυτό.
      Αποφάσισα να ξεκινήσω το πρώτο μου ενυδρείο, αφού πρώτα έχω διαβάσει πάρα πολύ στο ίντερνετ και έχω συζητήσει με φίλους που είχαν κάποιες γνώσεις στο αντικείμενο.
      Αυτό που κατάλαβα είναι ότι έχει πάρα πολλές παραμέτρους για να πετύχει ένα ενυδρείο, άσχετα μικρό ή μεγάλο, χρειάζεται πάντα προσοχή και θα ήθελα να αρχίσω με σωστές βάσεις.

      Αρχικά να θέσω το Budget που διαθέτω, το οποίο δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 500 ευρώ.

      Μετά από έρευνα αποφάσισα ότι θα το ενυδρείο θα είναι γλυκού νερού και τα ψάρια που θα βάλω στο οικοσύστημα που θέλω να φτιάξω είναι τα εξής:
       
      Neon Tetra, Glowlight Tetra, Glass Catfish, Neon Green Rasbora, Neon Yellow Rasbora, Neon Blue Rasbora.
      Cleaning Crew: Cherry Shrimp, Snails (that don't eat plants), Siemensis Algae eaters
      Συγγνώμη που δεν γνωρίζω τις Ελληνικές ονομασίες.

      Διαβάζοντας και ψάχνοντας κατάλαβα ότι θα χρειαστώ τουλάχιστον 120 Λίτρα ενυδρείο και για να είμαι ασφαλής αποφάσισα να πάρω 150Λίτρα.
      (Όπου κάνω λάθος σε οτιδήποτε, ακούω απόψεις, γνώμες και διορθώσεις)

      Το μοναδικό ενυδρείο που βρήκα σε αυτά τα λίτρα που να μπορώ να το πλησιάσω σε τιμή είναι στο σκρούτζ: https://www.petnow.gr/product/ενυδρείο-150lit-με-βάση-μαύρο/
      Δεν γνωρίζω το παραμικρό για την ποιότητα του ενυδρείου και την μάρκα του, αν τυγχάνει να διαβάζει το post αυτό κάποιος γνώστης ή κάποιος που έχει το ενυδρείο αυτό, θα ήθελα μια γνώμη.

      Το Ενυδρείο εκτός από τα ψάρια αυτά θα περιέχει και φυτά.

      Πριν προχωρήσω σε φίλτρα, λάμπες και ότι άλλο συνθέτει ένα ενυδρείο, θα ήθελα μια γνώμη σε όσα περιέγραψα παραπάνω.

      1) Γίνεται να βρω τα ψάρια αυτά για αγορά στην Ελλάδα?
      2) Είναι αρκετά τα 150 Λίτρα για καμιά 30αριά ψάρια σύνολο από όλα τα είδη που ανέφερα ?
      3) Υπάρχει άλλο ενυδρείο με τα ίδια λίτρα σε αυτά τα λεφτά ?
      4) Φτάνουν τα 500 Ευρώ για αυτό που θέλω? (500 Καθαρά για το ενυδρείο και όχι για τα ψάρια που θα βάλω)
    • Από Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Julidochromis Transcriptus (Matthess, 1959)
      Κοινές Ονομασίες: Masked Julie, Julidochromis Kissi
      Ελληνικό Όνομα:
      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Το αρσενικό φτάνει σε μέγεθος τα 7 εκατοστά, ενώ το θηλυκό είναι λίγο μικρότερο. Αποτελεί το μικρότερο είδος σε μέγεθος, από όλα τα είδη julidochromis.

      Βιότοπος: Ζει σε βραχώδεις περιοχές της Λίμνης Τανγκανίκα, στα βορειοδυτικά και νοτιοανατολικά κομμάτια της λίμνης, κοντά στην Uvira στο Samazi στο Katoto και το Gombe, σε βάθος από 5 ως 25 μέτρα.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 8-9
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH
      Θερμοκρασία: 24-27°C
      Λίτρα: Το ελάχιστο που απαιτείται για ένα επιβεβαιωμένο ζευγάρι είναι ένα ενυδρείο 60 λίτρων. Μπορούμε άνετα να το διατηρήσουμε και σε μεγαλύτερα ενυδρεία σαν ζευγάρι, μαζί με άλλα ψάρια, αρκεί να φροντίσουμε να υπάρχει χώρος ώστε να έχει την οριοθετημένη περιοχή του.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Πρόκειται για ήσυχο και ειρηνικό είδος. Μετά την περίοδο αναπαραγωγής όμως νοιάζεται, φροντίζει τους απογόνους του και θα τους υπερασπιστεί με κάθε τρόπο.

      Διαχωρισμός φύλου: Ο διαχωρισμός του φύλου είναι δύσκολος στο συγκεκριμένο είδος. Το γεγονός ότι το θηλυκό παραμένει λίγο μικρότερο από το αρσενικό ίσως είναι ένα κριτήριο. Για να ξεχωρίσουμε ένα ζευγάρι συνήθως εισάγουμε στο ενυδρείο 5-6 ψάρια του ιδίου είδους και κατόπιν παρατηρώντας συμπεριφορές, αφήνουμε το ζευγάρι στο ενυδρείο και αφαιρούμε τα υπόλοιπα ψάρια.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Όπως σε όλες τις αφρικανικές κιχλίδες, ο βυθός, πρέπει να είναι από άμμο. Απαραίτητη είναι και η τοποθέτηση αρκετών πετρών τοποθετημένων με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργούνται πολλές σπηλιές, οι οποίες εσωτερικά να έχουν κάθετες και οριζόντιες επιφάνειες από πέτρες, οι λεγόμενες Shalow Caves.

      Ζώνη Κολύμβησης: Κινείται στα μεσαία και κατώτερα στρώματα του ενυδρείου κοντά στα βράχια και τις σπηλιές της περιοχής του.

      Διατροφή: Στη φύση τρέφονται με έντομα, προνύμφες εντόμων και μια ποικιλία ασπόνδυλων οργανισμών. Στο ενυδρείο μας θα δεχτεί τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη σε μορφή flakes, αλλά και κατεψυγμένες τροφές όπως αρτέμια, cyclops και mysis.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 8 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Προτιμάται να διατηρείται σε ζεύγη στο ενυδρείο αλλά θα συμβιώσει άνετα με άλλα ειρηνικά είδη της Λίμνης Τανγκανίκα ίδιου περίπου μεγέθους και ομοίων διατροφικών συνθηκών. Καλό είναι να διατηρούμε ΕΝΑ μόνο είδος Julidochromis στο ενυδρείο, αποφεύγοντας έτσι, τον κίνδυνο του υβριδισμού.

      Υποείδη και υβρίδια: Τα Julidochromis Transcriptus βρίσκονται ελεύθερα στη λίμνη Τανγκανίκα όπου ζουν και άλλα είδη Julidochromis. Ένα από αυτά είναι και το Julidochromis Ornatus το οποίο ζει στο δυτικό κομμάτι της λίμνης. Αυτά τα δύο είδη ΔΕΝ πρέπει να τα διατηρούμε μαζί στο ενυδρείο διότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος υβριδισμού.
      Παρ'όλα αυτά υπάρχει το Julidochromis sp. "Kissi" (Pemba) το οποίο δεν έχει διευκρινιστεί αν αφορά νέο είδος Julidochromis ή είναι φυσική διασταύρωση των ειδών Ornatus και Transcriptus.
      Επίσης ΔΕΝ θα πρέπει να διατηρούμε στο ίδιο ενυδρείο μαζί, τα είδη Regani και Marlieri, όμοια για να αποφύγουμε τον κίνδυνο υβριδισμού.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή του είδους έρχεται φυσικά αφού διαχωρίσουμε το φύλο. Δηλαδή αφού τοποθετήσουμε έξι ψάρια του είδους και κατόπιν παρατήρησης, αφήνουμε στο ενυδρείο το ζευγάρι, αφαιρώντας τα υπόλοιπα.
      Η αναπαραγωγή θα έλθει φυσικά και σχετικά εύκολα σε εύλογο χρονικό διάστημα.
      Η εμπειρία από άτομα που έχουν διατηρήσει το συγκεκριμένο είδος, αναφέρει πως το θηλυκό εναποθέτει τα αυγά του σε κάθετες πέτρες εσωτερικά της σπηλιάς στην οποία έχει επιλέξει για φωλιά.

      Γενικές πληροφορίες: Πρόκειται ίσως για το πιο αγαπητό ψάρι από όλα τα είδη Julidochromis. Ίσως αυτό να οφείλεται στα όμορφα χρώματά του, στο μικρό του μέγεθος στην ενδιαφέρουσα συμπεριφορά του καθώς και στις λίγες απαιτήσεις του. Το αρνητικό με το συγκεκριμένο είδος είναι οι μικρές διαφορές που υπάρχουν στα ψάρια, ανάλογα με την περιοχή στην οποία ζουν. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που κάνει τα είδη αυτά δύσκολα στην αναγνώρισή τους.

      J.dickfeldi Katete, J.dickfeldi cape Kachese, J.marlieri Magara, J.marlieri Kala, J.marlieri Milima,
      J.marlieri Halembe, J.marleri Gombe.
      J.ornatus kiku, J.ornatus Isanga, J.ornatus Pemba, J.ornatus Mbita
      J.regani Sumbu, J.regani Kerenge, J.regani Chisanse, J.regani cape Nangu, J.regani Malagarasi,
      J.Transcriptus Kapampa, J.transcriptus Pemba
       
       

      Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τους χρήστες ilouvatar και viciouscircle
       
       
    • Από Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Betta splendens (Regan, 1910)
      Κοινές Ονομασίες: Siamese fighting fish.
      Ελληνικό Όνομα: Μονομάχος
      Γενική κατηγορία: Labyrinthfish
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Osphronemidae

      Μέγεθος: 5 - 8 εκατοστά.

      Βιότοπος: Στην άγρια μορφή του ο μονομάχος ζει στην Νοτιοανατολική Ασία (Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Μαλαισία κλπ) σε βάλτους και ορυζώνες με ρηχά μεν νερά (7-15 εκ.) αλλά όχι σε "λακκούβες νερού" όπως λέει ο μύθος. Οι ποσότητες νερού στους ορυζώνες και τους βάλτους ειναι μεγάλες και υπάρχει άφθονος χώρος.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      Μεγάλο ρόλο παίζει η σταθερότητα των συνθηκών και η αποφυγή των απότομων αλλαγών τους.
      PH: 6-7,5 (Ιδανικά: 6,5-7,0)
      KH: -
      GH: 4-12°dGH (Ιδανικά: 5-8°dGH)
      Θερμοκρασία: 22-28°C (Ιδανικά: 25-26°C)
      Λίτρα: Ελάχιστα απαιτούμενα 10-15 λίτρα.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Μοναχικό είδος που δεν προτιμά παρέα στο ενυδρείο του, ιδίως από άτομα του ίδιου είδους (μονομάχους) είτε αρσενικούς είτε θηλυκούς.

      Διαχωρισμός φύλου: Τα αρσενικά έχουν πιο έντονα χρώματα και μεγαλύτερα πτερύγια.
      Στα θηλυκά είναι ορατή μια μικρή άσπρη κουκκίδα στην κοιλιά της και πίσω από τα κοιλιακά πτερύγια, που είναι ο ωοαποθετήρας (ovipositor). Από εκεί γεννάνε τα αυγά τους.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Ο μονομάχος αν και θεωρείται εύκολο ψάρι στη διατήρησή του, θέλει λίγη προσοχή στο στήσιμο του ενυδρείου του για να διατηρηθεί όντως με ευκολία. Κατ' αρχήν πρέπει να έχει καπάκι, γιατί είναι από τα ψάρια που πηδάνε εύκολα και ψηλά έξω από το νερό. Επειδή είναι τροπικό ψάρι χρειάζεται συγκεκριμένη θερμοκρασία στο νερό (23-28°C) που επιτυγχάνεται με χρήση θερμαντήρα.
      Τα μεγάλα πτερύγιά τους τους κάνουν αργούς και δυσκίνητους κολυμβητές και αν υπάρχει δυνατό ρεύμα νερού κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Γι' αυτό το φίλτρο του ενυδρείου πρέπει να έχει μικρή ροή (δηλαδή να ανακυκλώνει 3-4 φορές μόνο, τα λίτρα νερού του ενυδρείου) και spraybar για σπάσιμο της ροής του νερού σε πολλά σημεία. Σε καλά φυτεμένο ενυδρείο, θα μπορούσε να διατηρηθεί και μόνο με απλό μικρό κυκλοφορητή.
      Πρέπει να υπάρχει απαραίτητα ένα κενό 2-3 εκατοστών ανάμεσα στην επιφάνεια του νερού και στο καπάκι για κάποια προστασία από τα πιθανά άλματα τους αλλά περισσότερο γιατί τα ψάρια ως Αναβαντίδες - Λαβυρινθόψαρα, επειδή ζουν σε νερό με λίγο οξυγόνο, έχουν ένα όργανο στον εγκέφαλο τους τον λαβύρινθο που τους επιτρέπει να αναπνέουν και ατμοσφαιρικό αέρα. Χωρίς πρόσβαση σε αυτόν είναι καταδικασμένα.
      Για το βυθό δεν υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση σε χαλίκι ή άμμο, αρκεί να είναι σε φυσικά χρώματα και να μη αντανακλά το φως και στρεσάρει το ψάρι.
      Τα ξύλα και τα φυτά ιδίως τα φυτά επιφανείας είναι μια χρήσιμη προσθήκη και για την ποιότητα του νερού αλλά και για την προσφορά τους ως κρυψώνες για τις στιγμές ξεκούρασης του ψαριού.
      Φυτά όπως Cryptocoryne cordata, Cryptocoryne crispatula, Cyperus helferi, Hygrophila difformis, Hygrophila corymbosa 'Siamensis', Limnophila sessiliflora, Pogostemon helferi, Rotala rotundifolia, και τα κλασικά, όλες οι Moss (Vesicularia), Ceratophyllum demersum, Egeria densa και Microsorum pteropus.
      Πολύ χρήσιμη προσθήκη είναι επίσης τα ξερά φύλλα από δέντρα όπως η καρυδιά, πλατάνι, αμυγδαλιά, δρυς (βελανιδιά), καστανιά μαζεμένα από καθαρό περιβάλλον χωρίς να έχουν πάνω τους περιττώματα πουλιών κλπ.
      Τα ξεπλένουμε και τα αφήνουμε να ξεραθούν καλά στον ήλιο, ή τα βάζουμε το φούρνο για λίγο, ή και τα σιδερώνουμε. Μια εύκολη λύση είναι ή αγορά Indian Almond leaves ή Catappa leaves από το e-bay.
      Τα ξερά φύλλα απελευθερώνουν στο νερό τανίνες που δρουν προληπτικά για την υγεία των ψαριών και μαλακώνουν ταυτόχρονα το νερό, κατεβάζοντας και την οξύτητα του (pH).
      Επίσης χρωματίζουν εύκολα το νερό και δημιουργούν το φαινόμενο blackwater όπως και στο φυσικό βιότοπο πολλών από τα άγρια είδη μονομάχων.

      Ζώνη Κολύμβησης: Συνήθως στην επιφάνεια αλλά εξερευνούν και περιπολούν συχνά σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου τους.

      Διατροφή: Είναι σαρκοφάγο ψάρι, στη φύση τρέφεται με έντομα και λάρβες κουνουπιών, στο ενυδρείο μπορούν να τραφεί με αποξηραμένες τροφές εμπορίου ειδικά για μονομάχους. Θα δεχτεί εκτός από τις αποξηραμένες, κατεψυγμένες 1-2 φορές την εβδομάδα (bloodworm, artemia, daphnia κλπ) και ζωντανές (grindal, artemia, daphnia κλπ), ακόμα και κουνούπια ή καλλιέργεια από λάρβες κουνουπιών. Οι μονομάχοι είναι επιρρεπείς στην δυσκοιλιότητα, γι'αυτό καλό είναι να ταΐζονται μια φορά την εβδομάδα με ζεματισμένο για λίγα λεπτά και αποφλοιωμένο αρακά, κομμένο στα τέσσερα για να μπορεί να το φάει το ψάρι.
      Προσέχετε να μη φαίνεται φουσκωμένο το ψάρι από το φαγητό και αποφεύγετε να ταΐζεται υπερβολική ποσότητα από κοινές τροφές όπως φυλλαράκι πελετάκια και αποξηραμένα κατεψυγμένα που μπορούν να διογκωθούν μαζί με το νερό μέσα στο στομάχι του ψαριού. Το μούλιασμα την ξηρής τροφής πριν το τάισμα θα μειώσει τις πιθανότητες για Bloating. Οι μονομάχοι μπορούν να μείνουν για μια εβδομάδα νηστικοί, αν έχουν ταϊστεί πριν τη νηστεία καλά.
      Τάισμα μία με δύο φορές την ημέρα. Μία φορά την εβδομάδα μούλιασμα της τροφής τους σε μερικές σταγόνες βιταμίνης.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 2-4 χρόνια (έχει αναφερθεί και 7 χρόνια).

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Οι μονομάχοι δεν ανέχονται στο χώρο τους άλλα ψάρια της οικογένειας Osphronemidae (όπως άλλοι μονομάχοι, Gοurami, Paradise fish κλπ) ενώ θα είναι το ίδιο επιθετικά σε όποιο ψάρι μοιάζει με του είδος τους πχ. τα ψάρια με μακριές ουρές, όπως τα guppy.
      Στη φύση δύο αρσενικά Betta δεν θα παλέψουν μέχρι θανάτου, αφού ο χαμένος θα υποχωρήσει και θα φύγει. Στο ενυδρείο όμως δεν υπάρχει χώρος για υποχώρηση, οπότε ο νικητής θα συνεχίσει να επιτίθεται συνήθως μέχρι να σκοτώσει τον χαμένο. Γι' αυτό δεν βάζουμε μαζί δύο αρσενικά σε ενυδρείο παρά μόνο αν είναι 180 λίτρα και πάνω, ή σε ενυδρείο με χωρίσματα ή σε πολύ καλά φυτεμένο ενυδρείο με πολλές κρυψώνες.
      Οι θηλυκές αναπτύσσουν μια ιεραρχία μεταξύ τους οπότε θα μπορούσαν να συμβιώσουν μερικές μαζί.
      Στη φύση τα θηλυκά μένουν μακρυά από τα αρσενικά εκτός της περιόδου αναπαραγωγής. Όταν μπουν μαζί σε ενυδρείο, τα αρσενικά συνήθως σκοτώνουν τα θηλυκά εκτός αν α) είναι αδέρφια και μεγαλωμένα από μικρά μαζί, β) είναι σε φάση αναπαραγωγής, γ) υπάρχει χώρισμα στο ενυδρείο, δ) το ενυδρείο είναι πολύ μεγάλο και πολύ καλά φυτεμένο έτσι ώστε να παρέχει κρυψώνες για το θηλυκό. Γι'αυτό συχνά πριν την αναπαραγωγή οι εκτροφείς ψαριών, χρησιμοποιούν ενυδρείο με τζαμένιο χώρισμα, έτσι ώστε να είναι ορατές οι θηλυκές από τον αρσενικό χωρίς να διακινδυνεύουν επίθεση, μέχρι να έρθει η ώρα που θα είναι έτοιμα τα ψάρια για αναπαραγωγή και να φύγει το χώρισμα.
      Σίγουρα οι μονομάχοι δεν πρέπει να συνυπάρχουν με άλλα ψάρια επιθετικά όπως κιχλίδες, ή ψάρια που έχουν τη συνήθεια να τσιμπάνε τα πτερύγια των άλλων (fin nippers), όπως τα Danios, Tetras και Barbs.
      Κάποιο είδος σαλιγκαριού θα ήταν ιδανικός συγκάτοικος σε μικρό ενυδρείο.
      Οι γαρίδες μικρού μεγέθους όπως οι Red cherry θέλουν προσοχή, ιδίως ο γόνος τους.
      Γενικότερα η επιτυχία της συμβίωσης του μονομάχου με άλλα ψάρια έγκειται στο ποσοστό επιθετικότητας του χαρακτήρα του κάθε μονομάχου ξεχωριστά.

      Υποείδη και υβρίδια:
      - Βάση του τύπου ουράς τους, Veil Tail (VT), Plakat (PK), Crowntail (CT), Half Moon (HM), Deltas (D) & Super Deltas (SD), Double Tail (DT), Combtail, Rosetail & Feathertail, Round Tail, Half Sun, Over Halfmoon (OHM), Spade Tail
      - Βάση του σχεδίου τους
      Solid, Cambodian or Bi-Coloured, Butterfly, Marble, Piebald, Mask, Dragon, Multicolour,
      Βάση του χρωματισμού τους
      Red, Blue, Green, Wild-Type, Cellophane/Pastel, Opaque, Yellow & Pineapple, Orange, Orange Dalmatian, Black,
      Purple, Mustard Gas, Chocolate, Copper, Albino
      - Ιδιαίτερου σχεδίου ή χρώματος που δεν υπάγεται σε κάποια από τις πιο πάνω κατηγορίες.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους είναι μια μακρόχρονη και επίπονη διαδικασία. Το ζευγάρι δεν πρέπει να είναι πάνω από 1 έτους σε ηλικία. Χρειάζεται καλή προετοιμασία με πολύ καλής ποιότητας νερό και καλή φρέσκια τροφή για 2-3 εβδομάδες, πριν μπουν μαζί τα δύο ψάρια. Το συχνό φρεσκάρισμα του νερού, τα ξερά φύλλα σαν τα Catappa και τα bloodworms για τροφή είναι ένα παράδειγμα.
      Το επόμενο βήμα είναι το στήσιμο ενός 40λιτρου ενυδρείου με 10-15 εκ ύψος νερού με ένα απλό αλλά καλά στρωμένο αερόφιλτρο για φίλτρανση. Συνιστάται "γυμνός βυθός" στο ενυδρείο και η άμμος ή το χαλίκι, δεν είναι επιθυμητά καθώς θα χάνονται αυγά σε αυτά.
      Προσθέτουμε πυκνά αληθινά φυτά (θα κρατήσουν σε καλή κατάσταση το νερό όταν θα μείνει εκτός λειτουργίας το φίλτρο), μερικά ξερά φύλλα, να επιπλέει ένα κομμένο στη μέση πλαστικό ποτηράκι.
      Ένα θερμαντήρα ρυθμισμένο στους 27°C.
      Μεταφέρουμε σε αυτό τον αρσενικό από το ενυδρείο του, με μισής ώρας προσαρμογής τουλάχιστον και τον αφήνουμε για μία μέρα να συνηθίσει το νέο περιβάλλον.
      Πλησιάζουμε το ενυδρείο της θηλυκιάς έτσι ώστε να βλέπει το ένα ψάρι το άλλο.
      Ο αρσενικός θα αρχίσει το Flaring και να χτίζει τη φωλιά κάτω από το κομμένο ποτηράκι και η θηλυκιά θα πρέπει να είναι ήδη γεμάτη αυγά.
      Αν δεν είναι, θα την αφήσουμε μέχρι να γεμίσει και θα καταλάβουμε ότι είναι έτοιμη όταν θα δούμε κάθετες ραβδώσεις στο σώμα της.
      Όταν είναι έτοιμη και η φωλιά θα μεταφέρουμε με καλή προσαρμογή και τη θηλυκιά στο 40λιτρο.
      Στην αρχή θα έχουν αψιμαχίες. Εδώ θα χρειαστούν τα φυτά για παροχή κρυψώνας σε αυτόν που θα τις φάει (ίσως είναι και το αρσενικό).
      Μπορεί να χρειαστούν ώρες έως και μέρες μέχρι να ολοκληρώσουν τα καθήκοντα τους.
      Αν φανεί ότι τα πράγματα αγριεύουν πολύ, χωρίστε τα ψάρια.
      Συνήθως το ζευγάρωμα γίνεται από αμέσως έως και σε 1-2 μέρες.
      Όταν γίνει το αρσενικό θα μαζέψει τα αυγά και θα τα βάλει στη φωλιά.
      Θα ζευγαρώσουν μερικές φορές ακόμα και μόλις βεβαιωθείτε ότι η θηλυκιά είναι άδεια από αυγά, μεταφέρετε την στο ενυδρείο της για να ηρεμήσει.
      Μη την αφήσετε στο ενυδρείο γιατί κινδυνεύει.
      Το αρσενικό θα μείνει να προσέχει τη φωλιά μέχρι να σκάσουν τα αυγά χωρίς ούτε να τρέφεται καν.
      Θα τα αερίζει, θα απομακρύνει τα αγονιμοποίητα, θα μαζεύει όσα πέφτουν και θα τα ξαναβάζει στη θέση τους κλπ
      Κάποιοι πρωτάρηδες μπαμπάδες ίσως φάνε τα αυγά ή το γόνο.
      Αν γίνει κάτι τέτοιο αντιληπτό, απομακρύνετε και τον πατέρα από το ενυδρείο.
      Τα αυγά θα σκάσουν μετά από 48 ώρες. Θα δείτε τις ουρίτσες να κρέμονται από τη φωλιά και ο πατέρας θα πιάνει και θα επιστρέφει στη θέση του όποιο μικρό πέσει.
      Μέσα στην επόμενη μέρα, ο γόνος θα έχει ενδυναμωθεί τόσο όσο να μένει στη φωλιά.
      Μόλις καταναλώσουν όλο το λεκιθικό του σάκο και αρχίσουν να κολυμπάνε ελεύθερα, μπορεί να επιστρέψει ο πατέρας στο ενυδρείο του.
      Τώρα αρχίζει το τάισμα με infusoria και μετά από μερικές μέρες με νεοεκκολαφθείσα αρτέμια.
      Θα χρειαστούν καθημερινές αλλαγές νερού λόγω του συχνού ταΐσματος, με προσοχή στο χειρισμό για να μη χαθεί γόνος. Το νερό της αλλαγής πρέπει να είναι ίδιων παραμέτρων (pH, gH, θερμοκρασία) με του ενυδρείου.
      Θα ζήσουν μαζί για 2-4 μήνες και θέλουν καθημερινή φροντίδα πριν πάνε πια στα νέα ενυδρεία τους.

      Αναπαραγωγή Μονομάχων - A' Μέρος
      Αναπαραγωγή Μονομάχων - B' Μέρος

      Γενικές πληροφορίες: Το Betta Splendens είναι αποτέλεσμα επιλεκτικών αναπαραγωγών.
       
       

       
       
       
       

      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη stormtrooper
    • Από Makedonas
      Καλησπέρα σε όλους τους χρήστες. Είμαι αρκετά χρόνια στο χώρο των ενυδρείων. Έχω αρκετά ενυδρεία στο σπίτι , κυρίως με ζωοτόκα ψάρια και χρυσόψαρα. Αποφάσισα να ασχοληθώ με φυτεμένο ενυδρείο , το οποίο θα έχει μόνο ασπόνδυλα. Θέλω την γνώμη σας, για τα λίτρα, για το τρόπο που θα στηθεί, και ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο για να δημιουργήσω ικανό περιβάλλον για να φιλοξενήσει γαρίδες. Επειδή δεν έχω ασχοληθεί ποτέ μου με φυτεμένο και γενικά με γαρίδες, θα ήθελα να με συγχωρείτε για τις τυχόν χαζές ερωτήσεις μου. Σας ευχαριστώ 
    • Από Andreas_Kouv
      Καλησπέρα παιδιά, έφτασε ο καιρός για νεο ενυδρείο! DIY Κατασκευή επίπλου και ενυδρείου. Το έπιπλο θα γίνει μέσα στη βδομάδα. Τώρα. Tο ενυδρείο Θα είναι 1.8 m σε μήκος και θα χωρίζει το σαλόνι μου απο χολ. Μέσα του θα φιλοξενήσει το υπάρχον Malawi μου, το οποίο τρέχει 2 χρόνια.
       
      Μιλώντας πάντα για το ενυδρείο,
      σκέφτομαι να το κάνω 180 x 50 (Υψος) x 40 (φάρδος)  εννοείται πως μιλάω σε cm!  είναι καθαρά 360 λιτρα.
       
      Θα ήθελα να το κάνω 40 cm στο ύψος ώστε να φαίνεται πιο μακρύ το ενυδρείο, αλλά φοβάμαι πως θα είναι πολυ ρηχό όταν προσθέσω υπόστρωμα. Τι λέτε?
       
      Πείτε μου καμία γνώμη ρε παιδιά, γιατί θέλω να δώσω τις διαστάσεις για το έπιπλο! 
       
      PS Δεν θέλω να ξεφύγω πάνω απο 350 λίτρα!!!
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης