Jump to content

Recommended Posts

Έχει αναφερθεί πολλές φορές το θέμα για αναπαραγωγή Artemia αλλά μια ακόμη φορά δεν βλάπτει, μιας και οι πληροφορίες είναι με απλά βήματα συγκεντρωμένες σ ένα pdf αρχείο.

Η παραγωγή ζωντανών Artemia είναι μια πολύ απλή και ενέξοδη διαδικασία, με κυριότερο γνώμονα τη σίτιση των ψαριών μας με ζωντανή τροφή που η θρεπτική της αξία είναι κατά πολύ ανώτερη από αυτή των αποξηραμένων.

Αναφέρομαι στην όλη διαδικασία με τον εξοπλισμό της εταιρίας SERA διότι ο τρόπος αναρρόφησης των Artemia είναι πολύ πρακτικός.
Ο εξοπλισμός αποτελείται από ένα φίλτρο/σουρωτήρι, σωληνώσεις και το ειδικό πώμα που προσαρμόζεται σε οπουδήποτε μπουκάλι. (Η συσκευασία δεν περιλαμβάνει το μπουκάλι)

Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φίλτρο γαλλικού καφέ και να κατασκευάσετε το πώμα μόνοι σας.
Εκτός από τον εξοπλισμό που αναφέρεται, χρειάζεται μια αεραντλία, φωτισμός και φυσικά τα αυγά.

post-13206-1318033215_thumb.jpg

Artemia.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπραβο ρε παλικαρε......

Τωρα ξέρεις τι έχει σειρα, έτσι?? :thumbup:

Έχει αναφερθεί πολλές φορές το θέμα για αναπαραγωγή Artemia αλλά μια ακόμη φορά δεν βλάπτει, μιας και οι πληροφορίες είναι με απλά βήματα συγκεντρωμένες σ ένα pdf αρχείο.

Η παραγωγή ζωντανών Artemia είναι μια πολύ απλή και ενέξοδη διαδικασία, με κυριότερο γνώμονα τη σίτιση των ψαριών μας με ζωντανή τροφή που η θρεπτική της αξία είναι κατά πολύ ανώτερη από αυτή των αποξηραμένων.

Αναφέρομαι στην όλη διαδικασία με τον εξοπλισμό της εταιρίας SERA διότι ο τρόπος αναρρόφησης των Artemia είναι πολύ πρακτικός.

Ο εξοπλισμός αποτελείται από ένα φίλτρο/σουρωτήρι, σωληνώσεις και το ειδικό πώμα που προσαρμόζεται σε οπουδήποτε μπουκάλι. (Η συσκευασία δεν περιλαμβάνει το μπουκάλι)

Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φίλτρο γαλλικού καφέ και να κατασκευάσετε το πώμα μόνοι σας.

Εκτός από τον εξοπλισμό που αναφέρεται, χρειάζεται μια αεραντλία, φωτισμός και φυσικά τα αυγά.

Μπορεις σε παρακαλω να μας αναφερεις σε ποια ειδη ψαριων αναφερεσαι??

Σε όλα πρεπει να ταιζουμε αρτεμια?

Share this post


Link to post
Share on other sites

οοουαααουυυ :hysterical:

αυτό είναι παρουσίαση για οσκαρ !!

εξαιρετική δουλειά ! :thumbup::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω να υπάρχει ψάρι (μιας και τα περισσότερα είναι παμφάγα) που να αρνηθεί τέτοιου είδους τροφή.

Όταν τη ρίχνω στο ενυδρείο γίνεται το έλα να δεις !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω να υπάρχει ψάρι (μιας και τα περισσότερα είναι παμφάγα) που να αρνηθεί τέτοιου είδους τροφή.

Όταν τη ρίχνω στο ενυδρείο γίνεται το έλα να δεις !!!!

Ακομα και στα μικρα??

(Νεον κλπ)

Σε τι συχνοτητα πρεπει να γίνεται ταισμα με αυτου του ειδους τροφη?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τωρα ξέρεις τι έχει σειρα, έτσι?? :thumbup:

....ετοιμάζεται ένα τετρασέλιδο για παραγωγή φυτοπλαγκτόν !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακομα και στα μικρα??

(Νεον κλπ)

Σε τι συχνοτητα πρεπει να γίνεται ταισμα με αυτου του ειδους τροφη?

Ειδικά τα μικρά !!!!

...και κάθε μέρα δεν θα παραπονεθεί κανένα !!!!

Προσοχή όμως τόση ποσότητα για να καταναλώνεται αμέσως ώστε να μη μένει στο ενυδρείο νεκρή... διότι θα ανέβουν νιτρικά και αμμωνία...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ειδικά τα μικρά !!!!

...και κάθε μέρα δεν θα παραπονεθεί κανένα !!!!

Προσοχή όμως τόση ποσότητα για να καταναλώνεται αμέσως ώστε να μη μένει στο ενυδρείο νεκρή... διότι θα ανέβουν νιτρικά και αμμωνία...

Kαι τα κονικα σαλιγκαρια!!!! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

αρκετα καλη μεθοδος με εξαιρεση τον τροπο συλλογης των νεογνων...με αυτον τον τροπο της απλης αναροφησης θα συλεχθουν και τα εκολαυμενα μικρα,αλλα και μη εκκολαυμενα αυγα καθως και τσοφλια...ο μονος τροπος να τον συλλεξεισ ειναι να τοποθετιθει ενα φως στα πλαγια της μπουκαλας γιατι η αρτεμια ελκαιτε απο το φως...επεισης οπως εχω ξαναπει για να αποφυγουμε την υπαρξη απο τσοφλια,κραταμε αυτον τον ανεπτυγμενο πλυθησμο σε συνθηκες αλατοτητας 1.025 και στους 26 βαθμους κελσιου και η αρτεμια εχει την ιδιοτητα οτι σε αυτες τις συνθηκες παραγει ζωντανα μωρα,και οχι αυγα (πηγη απο διδακτορικη εργασια της κυριας Μυλιου,επικουρη καθηγητρια υδροβιολογιας του γεωπονικου πανεπηστιμιου αθηνων,και υποδιευθηντρια του αντιστοιχου εργαστηριου...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλη δουλεια :thumbup:

Το προβλημα με τα τσοφλια μπορει να λυθει ευκολα με καποια καινουρια προιοντα που κυκλοφορουν στην αγορα και ειναι αυγα αρτεμιας χωρις εξωτερικο κελυφος.Ετσι δεν εχουμε καθολου τσοφλια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άκη δώσε περισσότερες πληροφορίας αν έχεις για αυτού του είδους αυγά.

Φίλε Μr Zoo, όχι ότι η μέθοδος με τον φωτισμό δεν είναι καλή...αλλά νομίζω ότι ειδικά μ αυτή τη μέθοδο αναρρόφησης που αναφέρω οι πιθανότητες να συλλεχθούν αυγά και κελύφη είναι πολύ μικρές εφ όσον ο σωλήνας δεν ακουμπάει στον πυθμένα του μπουκαλιού.

Είναι δοκιμασμένο.

Πάντως η μία δεν αναιρεί την άλλη !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχω δοκιμασει αυτο αλλα υπαρχουν και αλλα προιοντα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θεωρώ ότι το προϊόν που λέει ο Άκης η τέλος πάντων κάτι αντίστοιχό με αυτό είναι το ιδανικό,για την περίπτωση κυρίος που έχουμε να ταΐζουμε ευαίσθητα στομάχια.Δεν θα έχουμε πρόβλημα με τα τσόφλια σε ένα ανθεκτικό ψάρι είτε του γλυκού είτε του αλμυρού νερού(Βέβαια μην το παρακάνουμε) .Αλλά τη γίνεται όταν έχουμε να ταΐζουμε ένα στομάχι όπως ενός ιππόκαμπου?Το αποτέλεσμα θα ήταν θανατηφόρο.Γιαυτό διαλέξτε τη μέθοδο ανάλογα με το τη στομάχι θα ταΐζεται κάθε φορά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

εξαιρετικο θεματακι ελυσα ολες τις αποροιες μου! :D:ninja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

Πολύ ωραία παρουσίαση!

Η θρεπτική αξία των νεογέννητων σρτέμια οφείλεται στο οτι έχουν ακόμα τη λέκιθό τους? Είναι υψηλή? (Γιώργο Mr Zoo αν ξέρεις κάτι μολόγα το :D ) Σε ποια ηλικία μπορούν να ταϊστούν με κάποια άλλη τροφή πχ σπιρουλίνα ώστε να εμπλουτιστεί η διατροφική αξία τους? αν βέβαια αυτό αξίζει...

Έγινε επεξεργασία - viciouscircle

Share this post


Link to post
Share on other sites

επίσης το νερό πρέπει να αλλαχτεί κάπως για να μεγαλώσουμε αρτέμια ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

Πολύ ωραία παρουσίαση!

Η θρεπτική αξία των νεογέννητων σρτέμια οφείλεται στο οτι έχουν ακόμα τη λέκιθό τους? Είναι υψηλή? (Γιώργο Mr Zoo αν ξέρεις κάτι μολόγα το :D ) Σε ποια ηλικία μπορούν να ταϊστούν με κάποια άλλη τροφή πχ σπιρουλίνα ώστε να εμπλουτιστεί η διατροφική αξία τους? αν βέβαια αυτό αξίζει...

Από την ημέρα που θα εκκολαφτούν και μέχρι 8 ημέρες το στόμα δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως, οπότε οποιαδήποτε τροφή σε μορφή σκόνης είναι παντελώς άχρηστη.

Σ αυτό το πρώτο οχταήμερο μπορούν να διατηρηθούν, με ζωντανό φυτοπλαγκτόν (που μπορούμε να παρασκευάσουμε μόνοι μας) http://www.aquazone.gr/forums/index.php?s=...st&p=325071

Με την πάροδο αυτών των ημερών, τότε μπορεί να τους δοθεί σκόνη σπιρουλίνας ή και μαγιάς... αλλά η διατροφική τους αξία ως τροφή χάνεται καθώς μεγαλώνουν.

Το να διατηρήσει κάποιος Αρτέμια δεν συντρέχει ιδιαίτερος λόγος, διότι και κόπος είναι και ουσιαστικό κέρδος (διατροφικό) δεν υπάρχει.

Να αναφέρω κιόλας (για τα.. πρακτικά τη υπόθεσης) ότι ξέχασα μια φορά μέσα στο δοχείο νεογέννητα αρτέμια και μετά από 10-12 μέρες που τα είδα κάποια απ αυτά είχαν μεγαλώσει χωρίς να έχω πραγματοποιήσει απολύτως τίποτα από τα παραπάνω !!!!

Έγινε επεξεργασία - Aiolos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ωραία παρουσίαση!

Η θρεπτική αξία των νεογέννητων σρτέμια οφείλεται στο οτι έχουν ακόμα τη λέκιθό τους? Είναι υψηλή? (Γιώργο Mr Zoo αν ξέρεις κάτι μολόγα το :D ) Σε ποια ηλικία μπορούν να ταϊστούν με κάποια άλλη τροφή πχ σπιρουλίνα ώστε να εμπλουτιστεί η διατροφική αξία τους? αν βέβαια αυτό αξίζει...

τζωρτζ,αυτο σιγουρα παιζει αρκετα συμαντικο ρολο,αν και ο λεκιθικος σακος καταναλονετε μεσα σε δυο μερες απο την εκκολαψη τους....θα συμφωνησω με τον προλαλησαντα.aiolo,στο θεμα του οτι μειωνετε αρκετα η θρεπτικη τους αξια καθως αναπτυσοντε,αλλα απ οσο θυμαμαι ειναι ειναι και αερκετα υψηλης περιεκτικοτητας σε πολυακορεστα λιπαρα οξεα οπως το EPA και το DHA,αλλα θα στο απαντησω με ακριβεια με την πρωτη ευκαιρια που θα κατεβω στη σχολη

Share this post


Link to post
Share on other sites

τζωρτζ,αυτο σιγουρα παιζει αρκετα συμαντικο ρολο,αν και ο λεκιθικος σακος καταναλονετε μεσα σε δυο μερες απο την εκκολαψη τους....θα συμφωνησω με τον προλαλησαντα.aiolo,στο θεμα του οτι μειωνετε αρκετα η θρεπτικη τους αξια καθως αναπτυσοντε,αλλα απ οσο θυμαμαι ειναι ειναι και αερκετα υψηλης περιεκτικοτητας σε πολυακορεστα λιπαρα οξεα οπως το EPA και το DHA,αλλα θα στο απαντησω με ακριβεια με την πρωτη ευκαιρια που θα κατεβω στη σχολη

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από την ημέρα που θα εκκολαφτούν και μέχρι 8 ημέρες το στόμα δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως, οπότε οποιαδήποτε τροφή σε μορφή σκόνης είναι παντελώς άχρηστη.

Σ αυτό το πρώτο οχταήμερο μπορούν να διατηρηθούν, με ζωντανό φυτοπλαγκτόν (που μπορούμε να παρασκευάσουμε μόνοι μας) http://www.aquazone.gr/forums/index.php?s=...st&p=325071

Με την πάροδο αυτών των ημερών, τότε μπορεί να τους δοθεί σκόνη σπιρουλίνας ή και μαγιάς... αλλά η διατροφική τους αξία ως τροφή χάνεται καθώς μεγαλώνουν.

Το να διατηρήσει κάποιος Αρτέμια δεν συντρέχει ιδιαίτερος λόγος, διότι και κόπος είναι και ουσιαστικό κέρδος (διατροφικό) δεν υπάρχει.

Να αναφέρω κιόλας (για τα.. πρακτικά τη υπόθεσης) ότι ξέχασα μια φορά μέσα στο δοχείο νεογέννητα αρτέμια και μετά από 10-12 μέρες που τα είδα κάποια απ αυτά είχαν μεγαλώσει χωρίς να έχω πραγματοποιήσει απολύτως τίποτα από τα παραπάνω !!!!

Άμα θέλουμε όμως να κάνουμε νέες αναπαραγωγές δεν μας συμφέρει?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άμα θέλουμε όμως να κάνουμε νέες αναπαραγωγές δεν μας συμφέρει?

εχω το ιδιο ερωτημα με τον karrot....????? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν εννοείς να τις μεγαλώσεις ώστε να αρχίσουν να αναπαράγονται κιόλας δεν νομίζω ότι θα σε εξυπηρετήσει σε τίποτα.

Πρώτον πως θα συλλέγεις τα νεογέννητα... και έπειτα τα μεγάλα δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη διατροφική αξία... όλα αυτά είναι κόπος σε τελική ανάλυση.

Μπορείς να προμηθευτείς κατεψυγμένη αρτέμια και να την εμπλουτίζεις με διάφορα σκευάσματα βιταμινών ώστε να ταΐζεις τα μεγάλα ψάρια... και κράτα το σύστημα εκκόλαψης για τα μικρά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ετοιμάζεται ένα τετρασέλιδο για παραγωγή φυτοπλαγκτόν !!! :D

Υπαρχει ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εσύ Αίολε το χρησιμοποιείς ?

Έχω δει στο βίντεο ότι έχεις αρτεμια (αν δεν κάνω λάθος)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από natateo
      Καλημερα σ΄ολους! Θα ηθελα λιγη βοηθεια σας για να φτιαξω ενα λιμνακι για daphnia. Το εξοχικο ειναι 3χλμ απο την πολη και μπορω ανετα να πηγαινω για "ψαρεμα".
      Ερωτησεις ειναι:
      1. διαστασεις( το λιγοτερο...) γιατι θα σκαψω με φτυαρι!
      2. βαθος;;;
      3. στη σκια η στον ηλιο; (οταν χτυπησουν τα 40αρια το καλοκαιρι, τι θα γινει;)
      Απο θεωρια ειμαι full, θα ηθελα συμβουλες απο εμπειρους συγχομπιστες, οποιοι εχουν κανει παρομοιες δουλιες η απλα εχουν μικρα λιμνακια ( εξοχη,κτημα)
      Ευχαριστω!
    • Από natateo
      Πριν απο 3ς εβδομαδες  μου ηρθε μια σκεψη να μεγαλωσω αρτεμια.
      Γεννηστρα ηταν αδεια και μου κακοφανηκε.
      Γεννηστρα - 4 λ + αεραντλια +θερμοστατης στους 25 βαθμους.
      Νερο βρυσης (σε 1λ - 30γρ αλατι χοντρο Γλαρος)
      Την γεννηστρια εβαλα μπροστα στο παραθυρο για μια εδδομαδα(για να πρασινισει το νερο,αλλα δεν ηθελε να πρασινιζει)
      Μετα μπηκε νεοεκκολαπτομενη καθαρη αρτεμια ( τα αυγα ηταν 1/8  κ.γ) και για τροφη χυμος απο σπανακι (1ml) και ξερη μαγια 1ml -(διαλυμενη στο νερο )1/4 κ.γ σε 50γρ νερου.  Αποτελεσμα :

       
              Και σε 2 εβδομαδες :

    • Από natateo
      Αποκελυφοποίηση αρτέμιας.

      Γιατί  θέλω να γράψω για αυτό;

      Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα :

      1.      Δεν χρειάζεται να χωρίζεις ζωντανές λάρβες από  χιτίνι ,που επιπλέει και από τα νεκρά αυγά.

      2.      Τα νεογέννητα ψαράκια δεν θα φανέ κατά λάθος κανα αυγό με κέλυφος η τα "αλεξίπτωτα" με αποτέλεσμα να βουλώσει το έντερο τους.

      Πως το κάνουμε:

      1.      Παίρνουμε ένα βάζο (ότι έχουμε), βάζουμε 500 μλ νερού (κρύο από την βρύση).

      2.      Ρίχνουμε μέσα μισό κουτάλι του γλυκού αλάτι(χωρίς προσθετά!) περίπου 2-3γρ., ανακατεύουμε καλά.

      3.      Ρίχνουμε μέσα μισό κουταλάκι γλυκού αυγά αρτέμιας και ανακατεύουμε ξανά.


      1.      Αφήνουμε να μουλιάσουν τα αυγά για 1 ώρα. Τα ανακατεύουμε ανά 20 λεπτά περίπου.

      2.      Τα στραγγίζουμε με ένα πανί.


      Ετοιμάζουμε μίγμα για αποκελυφοποίηση αυγών :

      1.      Βάζουμε γάντια(για πλύσιμο πιάτων).

      2.      Σε ένα βάζο μισού λίτρου(η 1 λίτρου)  ρίχνουμε χλωρίνη(εγώ χρησιμοποιώ Klinex gel) διαλυμένο στο νερό  1:2  η  1:2,5 (δηλαδή 1 ποτηράκι χλωρίνη

      με 2 η 2,5 ποτηράκια νερού κρύο! ).

      Εκτέλεση:

      1.  Σ΄αυτό το διάλυμα βάζουμε τα στραγγισμένα αυγά αρτέμιας και συνεχώς ανακατεύουμε μέχρι τα αυγά να πάρουν σκούρο πορτοκαλί χρώμα(σαν λερωμένο πορτοκαλί.

      2.  Χρόνος αποκελυφοποίησης  είναι γύρο στα 5 με 10 λεπτά.

      Στραγγίζουμε τα αυγά από την χλωρίνη και τα ξεπλένουμε με τρεχούμενο νερό(κρύο) για 5-7 λεπτά( μέσα στο πανί).

      Μετά τα βάζουμε για εκκόλαψη όπως πάντα(25-35 γρ αλάτι για 1 λ νερό με αεραντλία. Σε 24 ώρες με t=24-25C έχουμε λάρβες (nauplia) αρτέμιας.










    • Από theodor72
      Τα σκουληκάκια grindal είναι μια εύκολη, οικονομική και θρεπτική τροφή για ψάρια μετρίου ή μικρού μεγέθους. Η δημιουργία μιας καλλιέργειας είναι απλή υπόθεση και σας παρουσιάζω πως ετοίμασα σε ελάχιστο χρόνο μια για έναν φίλο του AZ.

      Πρώτα χρειαζόμαστε ένα σχετικά μικρό και ρηχό ταπεράκι. Πήρα λοιπόν μια απλή συσκευασία από super market. Αν είναι διαφανές βοηθάει σημαντικά στην παρατήρηση. Το καπάκι πρέπει να κλείνει ερμητικά για να μην αρχίσουν τα σκουληκάκια τις εξερευνήσεις, αλλά και για να μη γεμίσει μυγάκια η καλλιέργεια. Στο καπάκι άνοιξα μία τρύπα (ακόμα καλύτερα είναι δύο τρύπες) για να ανανεώνεται ό αέρας της καλλιέργειας. Το άνοιγμα αυτό το έφραξα με υαλοβάμβακα (και απλό βαμβάκι κάνει την ίδια δουλειά) προσέχοντας όμως να μη το παραφρακάρω και κόψω εντελώς τη διέλευση του αέρα.

      Έπειτα έκοψα (μετά δυσκολίας) από το "τούβλο" χώματος humus λίγη ποσότητα, την έβαλα στο τάπερ και άρχισα να προσθέτω σταδιακά νερο. Το humus αυξάνει εντυπωσιακά τον όγκο του όταν βραχεί, γι' αυτό προσέχουμε να μη βάλουμε αρχικά πολύ χώμα. Προσέχουμε το χώμα να παραμείνει αφράτο και νωπό, χωρίς όμως να περισσέψει καθόλου νερό στον πάτο του τάπερ. Έχω ακούσει πως και το ψιλό φυλλόχωμα (χωρίς εντομοκτώνα) έχει τα ίδια αποτελέσματα.

      Τοποθέτησα πάνω στο χώμα μια ποσότητα από σκουληκάκια που θα αποτελέσει το "μπόλι" για τη νέα αποικία. Δίπλα τους τοποθέτησα λίγη τροφή. Εγώ χρησιμοποιώ κροκέτες για γάτες. Είναι φτηνές εύχρηστες και δε λερώνουν. Δεν έχω πειραματιστεί με κάποια άλλη τροφή από τις πολλές που τρώνε τα grindal.

      Στη συνέχεια σκέπασα τα σκουληκάκια με ένα διαφανές κομμάτι πλεξιγκλάς που προήλθε από τα κομμάτια μιας θήκης για CD. Το πλέξιγλας δε θα πρέπει να καλύπτει όλο το χώμα και να αφήνει ακάλυπτη κάποια επιφάνεια περιμετρικά.

      Το μόνο που έχουμε να κάνουμε όταν η αποικία αποκτήσει ικανοποιητικό μέγεθος, είναι να σηκώσουμε το κομμάτι πλέξιγλας και να ταΐσουμε στα ψάρια μας όποια ποσότητα θέλουμε από τα σκουληκάκια που έχουν μαζευτεί σε αυτό.


      Καλή επιτυχία σε όσους το δοκιμάσουν...
    • Από theodor72
      ΓΕΝΙΚΑ
      Τα microworms είναι μια εξαιρετική πηγή τροφής για το πρώτο τάισμα λαρβών που είτε είναι πολύ μεγάλες για infusoria ή πολύ μικρές για να τραφούν με ναυπλίους αρτέμιας. Το είδος που συνήθως καλλιεργείται από τους χομπίστες είναι το Panagrellus redivivus. Τρέφονται ευκαιριακά με βακτήρια. Ωστόσο, είναι πιθανό να καλλιεργείται από τους χομπίστες ένας αριθμός διαφορετικών ειδών.

      Το συγκεκριμένο είδος είναι ένα από τα λίγα που δε γεννά αβγά, αλλά μικρά. Τα βακτηριοφάγα nematodes είναι γνωστά ως μια ενδεχόμενη πηγή τροφή για τις λάρβες ψαριών. Είναι εύκολο να ανατραφούν σε μεγάλες ποσότητες σε μια καλλιέργεια. Έχουν μικρό κύκλο ζωής και υψηλή γονιμότητα. Είναι μικροσκοπικά με μήκος από 0.5 ως 2.0 mm και διάμετρο 0.05 mm. Κάθε σκουληκάκι δημιουργεί 10 - 40 μικρά κάθε 5-7 ημέρες για μια περίοδο 26-36 ημερών που είναι και η διάρκεια ζωής του. Τα μικρά αποκτούν σεξουαλική ωριμότητα σε τρεις περίπου ημέρες. Τριπλασιάζουν το μέγεθος τους την πρώτη ημέρα και τις επόμενες τρεις ημέρες το αυξάνουν κατά 5-6 φορές.

      Το μικρό τους μέγεθος και η ευκολία καλλιέργειας τους, τα έχει φέρει ξανά στο προσκήνιο, ιδίως σε σύγκριση με το αυξανόμενο κόστος και τον αμφίβολο αριθμό των εκκολαπτόμενων αυγών της αρτέμια. Πολλοί θεωρούν πως είναι μικρότερης θρεπτικής αξίας αλλά αυτό μάλλον δεν ευσταθεί και πρέπει να είναι ισάξια αν όχι καλύτερα από την νεοεκκολαφθείσα αρτέμια.

      ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ
      Τα miroworms είναι η πιο απλή καλλιέργεια ζωντανής τροφής. Όταν αφεθούν να αναπτυχθούν στις σωστές συνθήκες, θα πολλαπλασιαστούν σε τεράστιους αριθμούς. Είναι αξιόλογη ζωντανή τροφή και ανεκτική σε σχέση με τις συνθήκες που απαιτεί. Τα miroworms αγαπούν τη ζέστη και ένα εύρος θερμοκρασιών από 20 ως 25 °C είναι ιδανικό. Αν η θερμοκρασία κυμανθεί πέρα από αυτά τα όρια, είτε προς τα επάνω είτε προς τα κάτω, ο ρυθμός που αναπαράγονται θα μειωθεί. Ωστόσο θα διατηρήσουν τον βιολογικό τους κύκλο και σε θερμοκρασίες από 5 ως και 37 °C. Επίσης έχουν το πλεονέκτημα πως παραμένουν ζωντανά και μέσα στο νερό για αρκετές ώρες (διάφορες πηγές αναφέρουν από 5 ως και περισσότερες από 24 ώρες) διάστημα μέσα στο οποίο θα πρέπει όλα να έχουν καταναλωθεί.

      Πραγματικά, υπάρχουν άπειρα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φιλοξενήσουμε και να αναπτύξουμε μια καλλιέργεια miroworms. Αυτό που χρειάζεται είναι να βρει κανείς το υλικό που τον βολεύει περισσότερο. Μπορούν να καλλιεργηθούν σε οποιοδήποτε ρηχό, επίπεδο, στεγανό δοχείο με εφαρμοστό καπάκι. Αυτό αποτρέπει την μόλυνση της καλλιέργειας από έντομα ή άλλα ζωύφια, αλλά και την αφυδάτωση της. Μικρές τρύπες θα πρέπει να ανοιχτούν στο καπάκι, για την κυκλοφορία του αέρα και τα δοχεία να τοποθετηθούν σε αεριζόμενο χώρο. Θα μπορούμε να συλλέγουμε miroworms καθημερινά για ένα διάστημα 28-56 ημερών χωρίς να αλλάξουμε το υλικό της καλλιέργειας. Φυσικά, αυτό εξαρτάται από το υλικό που χρησιμοποιούμε. Μετά από κάποιες εβδομάδες (ανάλογα με την θερμοκρασία) το μείγμα θα αρχίσει να εκπέμπει μια δυσάρεστη μυρωδιά και να φαίνεται αρκετά πιο σκούρο από πριν. Τότε θα πρέπει η καλλιέργεια να αντικατασταθεί. Είναι καλή ιδέα να έχουμε τουλάχιστον δύο καλλιέργειες ταυτόχρονα σε εξέλιξη, καθώς η παραγωγή μιας καλλιέργειας μπορεί να μειωθεί εξαιρετικά απότομα. Μπορούμε να ξεκινήσουμε την δεύτερη καλλιέργεια περίπου δύο εβδομάδες μετά την πρώτη.

      Μια καλλιέργεια μπορεί να ετοιμαστεί από οποιοδήποτε αλεύρι σιτηρών, μαγιά και νερό. Ωστόσο το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την παραγωγή της.

      Ένα υλικό που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, είναι το αλεύρι από σιτάρι. Το αλεύρι ανακατεύεται με νερό ώστε να σχηματίσει έναν λείο πολτό και τοποθετείται στο δοχείο μας. Η προσθήκη μαγιάς στην αρχική προετοιμασία του υλικού δε φαίνεται να έχει κάποια επίδραση στην παραγωγικότητα των miroworms. Όμως η προσθήκη μαγιάς σε μια ήδη αναπτυγμένη καλλιέργεια σε εβδομαδιαία βάση, έχει σημαντική επίδραση στην αύξηση τη παραγωγής μας. Μετά το «μπόλιασμα» του μείγματος μας με ζωντανά σκουλήκια μπορούμε να προσθέτουμε 5 ml διαλύματος μαγιάς (αναλογία : 1gr μαγιάς σε 10 ml νερού) με ψεκασμό πάνω στο μείγμα κάθε 7 ημέρες. Η προσθήκη μαγιάς εμποδίζει επίσης την ανάπτυξη μυκήτων.

      Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε νιφάδες βρώμης (quaker). Αναμειγνύουμε ένα μέρος νερού με ένα μέρος βρώμης, απλώνουμε το μείγμα στο δοχείο της καλλιέργειας δημιουργώντας ένα στρώμα 15-25 χιλιοστών και το τοποθετούμε στον φούρνο μικροκυμάτων για τρία λεπτά. Αφήνουμε στη συνέχεια να κρυώσει σε θερμοκρασία δωματίου και καθαρίζουμε προσεκτικά με ένα υγρό πανί ότι υλικό έχει παραμείνει στα πλευρικά τοιχώματα του δοχείου. Αφού κρυώσει το μείγμα, τοποθετούμε τα αρχικά σκουλήκια στην επιφάνεια του μείγματος. Μέσα σε 3 – 6 ημέρες θα πρέπει να δούμε την επιφάνεια να κινείται. Με την χρήση μεγεθυντικού φακού μπορούμε να δούμε εκατοντάδες μικροσκοπικά σκουληκάκια.

      Και εδώ μπορούμε να αυξήσουμε την παραγωγή σκουληκιών πασπαλίζοντας σκόνη μαγιάς στην επιφάνεια του μίγματος. Αυτό θα βοηθήσει μετά τις δύο πρώτες εβδομάδες και μια φορά την εβδομάδα θα πρέπει να αρκεί. Αν το μείγμα γίνει πολύ νερουλό, μπορούμε να προσθέσουμε στο δοχείο μια φέτα ψωμί για να απορροφήσει την επιπλέον υγρασία. Η προσθήκη του ψωμιού έχει παρόμοια επίδραση με αυτή της μαγιάς μπύρας.

      Μια ακόμη μέθοδος απαιτεί μόνο μια φέτα ψωμί και μαγιά μπύρας. Καταρχήν αφαιρούμε την κόρα από τη φέτα του ψωμιού και την τοποθετούμε έτσι ώστε να κάτσει καλά στον πάτο του δοχείου. Ανακατεύουμε 5 γραμμάρια μαγιά μπύρας με 1/4 του φλιτζανιού νερό και ρίχνουμε το μείγμα στο ψωμί φροντίζοντας να μουλιάσει εντελώς. Είναι πολύ σημαντικό να μην περισσεύει παρά ελάχιστο νερό όταν γείρουμε το δοχείο. Πρέπει να θυμόμαστε ότι όσο πιο υγρή είναι μια καλλιέργεια, τόσο χαμηλότερη είναι και η παραγωγή σκουληκιών.

      Στη συνέχεια προσθέτουμε την αρχική καλλιέργεια microworms, σκορπίζοντας την στην επιφάνεια του ψωμιού. Εφαρμόζουμε καλά το καπάκι του δοχείου και το τοποθετούμε σε ένα ζεστό μέρος. Μέσα σε τρεις με τέσσερις ημέρες, η καλλιέργεια θα πρέπει να βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, με σκουλήκια να μετακινούνται στην επιφάνεια του. Καθώς καταναλώνεται το ψωμί, μπορούμε να προσθέσουμε άλλη μια φέτα ψωμιού για να κρατήσουμε ενεργή την καλλιέργεια. Μετά την προσθήκη 3 – 4 φετών ψωμί η καλλιέργεια θα πρέπει να αντικατασταθεί.

      ΤΑΙΖΟΝΤΑΣ MICROWORMS
      Η συλλογή των σκουληκιών είναι μια πολύ απλή διαδικασία. Απλά περιμένουμε μέχρι τα σκουλήκια να αρχίσουν να ανεβαίνουν στα τοιχώματα του δοχείου και τα μαζεύουμε από εκεί «ξύνοντας» με μια σκληρή βούρτσα, ένα πλαστικό μαχαίρι ή οτιδήποτε άλλο μας βολεύει στην επιφάνεια του δοχείου. Ξεπλένουμε τη βούρτσα ή το μαχαίρι σε ένα ποτηράκι με 2 – 3 εκατοστά νερό. Μετά από μερικές επαναλήψεις, θα μπορούμε να δούμε στο νερό αναρίθμητα σκουλήκια να «παλεύουν» στο νερό. Μπορούμε τότε να ταΐσουμε στις λάρβες χρησιμοποιώντας ένα σταγονόμετρο. Καλό είναι όταν συλλέγουμε τα σκουλήκια να μην ερχόμαστε σε επαφή με το υλικό της καλλιέργειας για να μη μεταφερθεί υλικό στο ενυδρείο και να αποφύγουμε τυχόν μόλυνση του νερού. Εναλλακτικά μπορούμε να απλώσουμε στην επιφάνεια της καλλιέργειας μικρά επίπεδα ξυλάκια ( π.χ. ξυλάκια παγωτού ή κάτι ανάλογο). Τα σκουλήκια θα συρθούν πάνω τους και από εκεί μπορούμε εύκολα να ταΐσουμε στις λάρβες. Μια άλλη μέθοδος απαιτεί τη χρήση ενός κομματιού χοντρού χαρτιού κουζίνας κομμένο έτσι ώστε να καλύπτει περίπου τη μισή επιφάνεια της καλλιέργειας. Το μέγεθος του θα καθορίσει και το μέγεθος της «σοδειάς» μας. Καλό είναι το χαρτί κουζίνας να είναι υγρό, ώστε να μην αφαιρέσει υγρασία από την καλλιέργεια μας. Περιμένουμε για μερικές ώρες και μετά ξεπλένουμε το χαρτί με καθαρό νερό πάνω από ένα χάρτινου φίλτρου (αυτά τα κωνικά που χρησιμοποιούμε στον καφέ). Αυτό που θα παραμείνει στο φίλτρο είναι εκατομμύρια σκουλήκια για να ταΐσουμε τις λάρβες μας.

      Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όσα σκουλήκια δε φαγωθούν θα πεθάνουν και θα μολύνουν το νερό ιδιαίτερα σε ένα μικρό ενυδρείο. Αν δεν προσέξουμε, μπορεί να αποδεκατιστεί ολόκληρη «φουρνιά» λαρβών μέσα σε λίγες ώρες. Για να προλάβουμε τέτοια προβλήματα, προσπαθούμε να ταΐζουμε τις λάρβες τρεις με τέσσερις φορές την ημέρα με μικρές ποσότητες, παρά μια ή δύο φορές με μεγαλύτερες ποσότητες.



      --------------------
      Infusoria, Η απαραίτητη τροφή για νεοεκκολαφθείσες λάρβες
      Grindal, Θρεπτική και οικονομική ζωντανή τροφή
      Προνύμφες κουνουπιών, Μια καλοκαιρινή λιχουδιά
    • Από theodor72
      ΓΕΝΙΚΑ
      Infusoria είναι ένας ανεπίσημος ενυδρειακός όρος ο οποίος καλύπτει μια μεγάλη ποικιλία μικροοργανισμών και μπορεί να περιέχει μικροσκοπική άλγη, βακτήρια, πρωτόζωα, rotifers και πλήθος άλλων μικρών οργανισμών. Το μικρό τους μέγεθος, που κυμαίνεται από 25μm ως 300μm (1μm=1/1000mm), καθιστά την infusoria ιδανική τροφή για τις νεοεκκολαφθείσες λάρβες των ψαριών που έχουν μόλις καταναλώσει τον λεκιθικό σάκο τους και αρχίζουν να κολυμπούν ελεύθερα (περίπου δύο έως τέσσερις ημέρες μετά την εκκόλαψη, ανάλογα με το είδος). Για σύγκριση, οι ναυπλίοι της αρτέμιας (brine shrimp nauplii) έχουν μέγεθος από 400μm ως 500μm και είναι τόσο μεγάλοι που μερικές λάρβες δεν μπορούν να τους καταναλώνουν για τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά την εκκόλαψη.

      Οι μικροοργανισμοί αυτοί απαντώνται σε λίμνες, στάσιμα νερά και ποτάμια, καθώς επίσης και σε διαλύματα οργανικής ύλης σε κατάσταση αποσύνθεσης που εκτίθεται στον αέρα. Ασύγκριτα περισσότερους οργανισμούς που αποτελούν την infusoria συναντάμε σε γλυκό νερό ελεύθερο από οργανικές ουσίες που σαπίζουν, παρά σε νερό που περιέχει τέτοιες ουσίες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πρόκειται για καταναλωτές βακτηρίων ως εκ τούτου όταν εμφανίζονται σε φυτικά διαλύματα, είναι συνήθως μετά την αποσύνθεση. Η αποσυντιθέμενη οργανική ύλη αποτελεί τροφή για τα βακτήρια, που είναι ακόμα μικρότερα από την infusoria. Είναι ένας σημαντικός κρίκος στη διατροφική αλυσίδα στα υδρόβια συστήματα και αυτοί οι μικροοργανισμοί καταναλώνονται από άλλα μικρά ζώα, τα οποία με τη σειρά τους αποτελούν τροφή μεγαλύτερων οργανισμών.

      ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ
      Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αποκτήσουμε μια επιτυχημένη καλλιέργεια. Γενικά, πρέπει να βάλουμε σε νερό μικρές ποσότητες οργανικών υλικών ώστε με την αποσύνθεση τους, να αρχίσουν να πολλαπλασιάζονται τα βακτήρια. Αυτά είναι και η βασική πηγή τροφής της infusoria, τουλάχιστον στα αρχικά στάδια της καλλιέργειας.

      Ο πιο αποτελεσματικός και διαδεδομένος τρόπος για την δημιουργία μιας επιτυχημένης καλλιέργειας είναι να φτιάξουμε ένα φυτικό διάλυμα χρησιμοποιώντας νερό από ένα καλά στρωμένο και ελεύθερο από χημικά ενυδρείο. Φέτες από πατάτα, φύλλα μαρουλιού ή λάχανου, φλούδες μπανάνας, υδρόβια φυτά και φύλλα σε αποσύνθεση είναι μερικά από το υλικά μου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Η ιδανικότερη επιλογή αυτών, είναι να προέρχονται από βιολογικές καλλιέργειες. Σε αντίθετη περίπτωση, χημικά μπορούν να περάσουν και να μολύνουν το νερό του ενυδρείου μας κατά το τάισμα. Αν θέλουμε να επιταχύνουμε την αποσύνθεση τους, μπορούμε να τα βράσουμε σε νερό η απλά να τα μουλιάσουμε. Οι καλλιέργειες θα πρέπει να διατηρούνται σε χώρο με επαρκεί φωτισμό και αερισμό και να κρατηθούν ζεστές (26-28 °C). Επίσης δε θα πρέπει να καλύπτονται αν θέλουμε να πετύχουμε τη μέγιστη δυνατή παραγωγή.

      Το νερό ενός ενυδρείου που λειτουργεί για κάποιο χρονικό διάστημα περιέχει έναν σημαντικό αριθμό infusoria που είναι ικανός να αποτελέσει την μαγιά για την δική μας καλλιέργεια. Η παρουσία infusoria σε ένα ενυδρείο μπορεί να θεωρηθεί ως σημάδι της καλής του κατάστασης. Ωστόσο, η ποσότητα αυτή δεν είναι ικανή να αποτελέσει τροφή των λαρβών, αλλά ούτε είναι δυνατός ο πολλαπλασιασμός της εντός ενυδρείου, χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την υγεία των μεγαλύτερων αλλά και πιο ευαίσθητων κατοίκων του ενυδρείου μας.

      Ο σωστός αερισμός του μείγματος είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Καθώς τα βακτήρια αναπτύσσονται, καταναλώνουν το περισσότερο οξυγόνο στην καλλιέργεια παρεμποδίζοντας την ανάπτυξη της infusoria. Επίσης θα βοηθήσει στη μείωση όποιας δυσάρεστης οσμής παράγεται από την αποσύνθεση της οργανικής ύλης. Συνεπώς μια αεραντλία θα αυξήσει σημαντικά την απόδοση της καλλιέργειας μας. Μέσα σε δύο τρεις μέρες το νερό θα πρέπει να γίνει θολό από τα βακτήρια. Μόλις η καλλιέργεια αρχίσει να καθαρίζει ένα χλωμό, συνεχώς κινούμενο σύννεφο θα είναι ορατό, αν κρατήσουμε ένα γυάλινο βάζο με καλλιέργεια στο φως του ήλιου. Αν και είναι μόλις ορατά με γυμνό μάτι, για να δούμε σωστά την infusoria χρειάζεται ένα μικροσκόπιο. Σε αυτό το στάδιο μπορούμε να αρχίσουμε να την ταΐζουμε στα ψαράκια.

      Όταν η καλλιέργεια αναπτυχθεί καλά και θέλουμε να την διατηρήσουμε για κάποιο διάστημα, καλό είναι κάθε 3 – 4 ημέρες να σιφωνάρουμε και να απομακρύνουμε το άχρηστο πλέον οργανικό υλικό που έχει κατακάτσει στο βυθό. Φυσικά θα πρέπει να προσθέσουμε μερικά κομμάτια φυτικής ύλης, τα οποία θα παρέχουν οργανική ύλη όταν η αρχική καλλιέργεια κοντεύει να εξαντληθεί. Διαφορετικά η καλλιέργεια θα μειωθεί ταχύτατα αν καταναλωθούν πλήρως τα θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, θα πρέπει να προσέχουμε την ποσότητα που προσθέτουμε, καθώς υπερβολική ποσότητα οργανικής ύλης, μπορεί να καταλήξει στην εξάντληση του οξυγόνου στο διάλυμα και επομένως την καταστροφή της infusoria.

      ΤΑΙΖΟΝΤΑΣ INFUSORIA
      Μπορούμε να συλλέξουμε την infusoria με μια σύριγγα και να ταΐσουμε μέρος του διαλύματος της καλλιέργειας απευθείας στις λάρβες. Ταΐζουμε σύμφωνα με τον αριθμό τους, όσο πιο συχνά γίνεται σε μικρές ποσότητες, ώστε να μη μολύνουμε το νερό. Οι μικρές λάρβες εντοπίζουν εύκολα την τροφή τους και αυτό γίνεται αντιληπτό από τις γρήγορες και απότομες κινήσεις που κάνουν ώστε να τη συλλάβουν.Μπορούμε να ξεχωρίσουμε πότε έχουν φάει αρκετά, όταν έχουν διογκωθεί τα στομάχια τους.

      Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να συλλέξουμε την infusoria από την καλλιέργεια πριν την χρησιμοποιήσουμε είναι να κλείσουμε την αεραντλία, να τοποθετήσουμε μια μικρή λάμπα δίπλα ή πάνω από την καλλιέργεια και να την αφήσουμε να κατακάτσει. Μέσα σε 15 λεπτά, η infusoria θα αρχίσει να σχηματίζει το λεπτό και θολό στρώμα που αναφέρθηκε παραπάνω, ακριβώς κάτω από την επιφάνεια. Μπορούμε τότε να αναρροφήσουμε και να την συλλέξουμε σε ξεχωριστό δοχείο. Το σημαντικότερο κατά το τάισμα infusoria είναι να περάσει όσο το δυνατόν λιγότερη οργανική ύλη στο ενυδρείο μας, ώστε να αποφύγουμε πιθανή μόλυνση του νερού.

      Ο καλύτερος τρόπος να συλλέξουμε την infusoria χωρίς να προσθέσουμε καθόλου από το μείγμα της καλλιέργειας στο ενυδρείο με τις λάρβες, είναι η χρήση ενός χάρτινου φίλτρου (αντίστοιχου με αυτά που χρησιμοποιούμε στον καφέ) πάνω από ένα χωνί και μέσα σε ένα άδειο δοχείο όπου θα συλλέγουμε τα υγρά. Χύνουμε το υγρό με την infusoria που έχουμε συλλέξει με τον παραπάνω τρόπο ή και όλο το περιεχόμενο της καλλιέργειας μας μέσα από το φίλτρο. Το φιλτραρισμένο διάλυμα θα περάσει στο δοχείο συλλογής και η infusoria θα συγκεντρωθεί στο χάρτινο φίλτρο. Η infusoria μπορεί τότε να ξεπλυθεί από το φίλτρο με φρέσκο νερό και να ταϊστεί στα ψαράκια. Το φιλτραρισμένο υγρό το μεταφέρουμε στο δοχείο με την καλλιέργεια, καθώς η καλλιέργεια θα συνεχίσει να αναπαράγεται.

      Αν επιθυμούμε να ταΐζουμε την καλλιέργεια στα ψαράκια για ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ακόλουθη μέθοδο: Ανοίγουμε μια τρύπα στο βιδωτό καπάκι ενός κατάλληλου για τρόφιμα πλαστικού δοχείου, στο μέγεθος ενός λεπτού πλαστικού σωλήνα. Πιέζουμε το σωληνάκι μέσα από το καπάκι μέχρι αυτό να φτάσει περίπου ένα εκατοστό πάνω από τον πυθμένα του δοχείου. Στερεώνουμε το σωληνάκι εξωτερικά με κάποια κολλητική ταινία. Γεμίζουμε το δοχείο με το διάλυμα της infusoria και το τοποθετούμε στο καπάκι του ενυδρείου με το ελεύθερο άκρο του σωλήνα να αιωρείται πάνω από την επιφάνεια του ενυδρείου. Η καλλιέργεια μεταφέρεται στο ενυδρείο μέσα από το σωλήνα και η ροή ρυθμίζεται μέσω ενός σφιγκτήρα. Αφήνοντας το άκρο του σωλήνα στο εσωτερικό του δοχείου μόλις πάνω από τον πυθμένα απορροφούνται λιγότερα ιζήματα.

      Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε μερικές υδατοδιαλυτές βιταμίνες για να ενισχύσουμε την θρεπτική αξία της infusoria μερικές ώρες πριν το τάισμα. Θα τις απορροφήσουν απευθείας από το νερό.



      --------------------
      Microworms, Η ευκολότερη καλλιέργεια ζωντανής τροφής
      Grindal, Θρεπτική και οικονομική ζωντανή τροφή
      Προνύμφες κουνουπιών, Μια καλοκαιρινή λιχουδιά
    • Από theodor72
      photo credits: FMEL
      ΓΕΝΙΚΑ
      Μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή για τα ψάρια μας κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών θα μπορούσε να είναι οι προνύμφες (λάρβες) των κουνουπιών. Η διατροφική τους αξία είναι ευρέως αναγνωρισμένη. Οι προνύμφες και οι νύμφες (χρυσαλίδες) των κουνουπιών έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αμινοξέα και μικροστοιχεία και χρησιμοποιούνται τόσο ως ζωντανή, όσο και ως κατεψυγμένη τροφή. Μια τέτοια καλλιέργεια, μπορεί να είναι αρκετά απλή, αλλά όπως θα δούμε απαιτεί υπευθυνότητα και προσοχή.

      Στην Ελλάδα απαντώνται πάνω από 50 διαφορετικά είδη κουνουπιών από περίπου 3500 γνωστά είδη παγκοσμίως. Τα κουνούπια χρειάζονται το υγρό στοιχείο για να ολοκληρώσουν τον βιολογικό τους κύκλο. Έτσι ιδανικές εστίες ανάπτυξης αποτελούν τα έλη, οι βάλτοι, οι ορυζώνες, οι λίμνες ρυάκια με μικρή ροή αλλά και άλλες τεχνητές εστίες που μπορούν να κατακρατήσουν έστω και την ελάχιστη ποσότητα νερού (βραχόκηποι, σιντριβάνια, βαρέλια, πιατάκια γλάστρας, δεξαμενές κ.α.) Έχουν τέσσερα υδρόβια στάδια προνύμφης και ένα τελικό ή πέμπτο στάδιο νύμφης που δεν τρέφεται. Μόνο τα θηλυκά τρέφονται περιστασιακά με αίμα καθώς τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει, είναι απαραίτητα για να γεννήσουν τα αβγά τους. Εφόσον πραγματοποιήσει ένα γεύμα αίματος, τότε ωριμάζουν τα αβγά και μπορεί να ωοτοκήσει. Αντίθετα τα αρσενικά συνήθως τρέφονται με νέκταρ λουλουδιών και χυμούς από τα φυτά.

      ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ
      Τα κουνούπια καλλιεργούνται εδώ και πολλά χρόνια από ενυδρειόφιλους σε πολλά μέρη του κόσμου, με πολλές και διάφορες μεθόδους. Στη χώρα μας, η καλλιέργεια τους είναι δυνατή μόνο κατά τους μήνες με σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, δηλαδή από 25 oC και πάνω. Τα κουνούπια συνήθως εναποθέτουν τα αβγά τους μεμονωμένα ή πολλά μαζί στο νερό, σε πλευρές δοχείων που σύντομα θα καλυφθούν από νερό ή πάνω σε υγρό έδαφος όπου μπορούν να εκκολαφθούν όταν πλημμυρίσουν από τα νερά της βροχής ή από την παλίρροια. Χωρίς την παρουσία του υγρού στοιχείου δε μπορούν να ολοληρώσουν τον βιολογικό τους κύκλο.

      Η καλλιέργεια κουνουπιών είναι αρκετά απλή. Πρώτα απ’ όλα τοποθετούμε ένα δοχείο σε εξωτερικό χώρο έτσι ώστε να σκιάζεται τουλάχιστον μερικώς. Ρηχά δοχεία με μεγάλη επιφάνεια φαίνεται να είναι καταλληλότερα από τα βαθειά δοχεία. Γεμίζουμε το ενυδρείο με προετοιμασμένο νερό. Καλύτερη πηγή νερού είναι το βρόχινο νερό ή το νερό από μια λίμνη ή ακόμα πιο εύκολα, το νερό από τις αλλαγές που κάνουμε στο ενυδρείο μας.

      Στη συνέχεια, επειδή τα ενήλικα κουνούπια έλκονται από την μυρωδιά της αποσυνθεμένης οργανικής ύλης, προσθέτουμε κάποια οργανική ύλη ή οργανικό λίπασμα. Τα φρέσκα υλικά είναι προτιμότερα από τα παλιά καθώς είναι πλουσιότερα σε μικρόβια και οργανική ύλη. Τα υλικά αυτά θα μείνουν στο νερό για αρκετές ημέρες. Ένας τρόπος χρήσης είναι να μουλιάσουμε το οργανικό υλικό για αρκετές ώρες, και μετά να απλώσουμε το υγρό υλικό πάνω στο βυθό, αφήνοντας το σιγά σιγά να αποσυντεθεί. Ένας άλλος τρόπος είναι να τοποθετήσουμε το στεγνό υλικό μέσα σε ένα δικτυωτό σακουλάκι και να το τοποθετήσουμε μέσα στο δοχείο. Κάποια άλλα υλικά, όπως θρυμματισμένη τροφή για σκύλους ή pellets για ψάρια μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν.

      Μερικές φορές σχηματίζεται ένας βρώμικος αφρός στην επιφάνεια του δοχείου καλλιέργειας, ο οποίος μπορεί να επηρεάσει τα αρχικά στάδια της προνύμφης ή νύμφης. Η φύση ενός τέτοιου σχηματισμού αναμφίβολα επηρεάζεται από ένα πλήθος παραγόντων του δοχείου καλλιέργειας, όπως για παράδειγμα θερμοκρασία νερού, φύση και ποσότητα οργανικού υλικού, και πλήθος προνυμφών.

      Μετά από μερικές ημέρες, όταν το νερό θα έχει καθαρίσει, προσθέτουμε μια χούφτα υδρόβιων φυτών για να αποκτήσουν τα κουνούπια ένα μέρος να κάθονται καθώς εναποθέτουν τα αβγά τους στο νερό. Τα επιμήκη αβγά επιπλέουν στο νερό με την βοήθεια μικρών μαύρων πλωτήρων (το μεγαλείο της φύσης) που έχουν μήκος 6 χιλ. Κάθε τέτοιος πλωτήρας περιέχει από 50 ως 500 αβγά, αριθμός που εξαρτάται εν μέρει και από το πόσο αίμα έχει καταναλώσει το θηλυκό. Κάθε θηλυκό μπορεί να εναποθέσει αρκετές τέτοιες "λέμβους". Αν δεν έχει τραφεί με αίμα, μπορεί πάλι να γεννήσει αυγά, αλλά αυτά θα είναι πιο μικρά και θα έχουν λιγότερες ελπίδες επιβίωσης. Ανάλογα με τη θερμοκρασία του νερού, τα αβγά των περισσότερων ειδών θα εκκολαφθούν σε 1 με 3 ημέρες. Οι προνύμφες αρχικά είναι πολύ μικρές. Τρέφονται με άλγη, πρωτόζωα και οργανική ύλη. Μέσα σε ένα διάστημα 5 με 10 ημερών θα μεταμορφωθούν τέσσερεις φορές μέχρι να φτάσουν το στάδιο της νύμφης. Κρέμονται ανάποδα ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του νερού και όταν ενοχληθούν κάνουν σπασμωδικές κινήσεις. Η ουρά της προνύμφης έχει κάποιες δομές σαν φτερά που της επιτρέπουν να κρέμεται από την επιφάνεια χρησιμοποιώντας την επιφανειακή τάση. Επίσης παρουσιάζουν και έναν ενδιαφέρον τρόπο αναπνοής. Έχουν ένα αναπνευστικό σωλήνα, που φτάνει από την ουρά στην επιφάνεια του νερού. Αυτός ο σωλήνας, χρησιμοποιείται σχεδόν όπως οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους αναπνευστήρες για να παραμένουν κάτω από το νερό. Τέλος, οι νύμφες σε ένα διάστημα 3 ημερών ή και μικρότερο εξελίσσονται σε ενήλικα κουνούπια. Ο διαχωρισμός των προνυμφών από τις νύμφες, είναι πολύ εύκολος οπτικά. Προσοχή λοιπόν όταν στην καλλιέργεια μας εμφανιστούν νύμφες κουνουπιών γιατί πολύ σύντομα θα εμφανιστούν και τα ενοχλητικά ενήλικα κουνούπια.

      ΤΑΙΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΝΥΜΦΕΣ ΚΟΥΝΟΥΠΙΩΝ
      Μόλις παρατηρήσουμε αβγά να επιπλέουν, τα μαζεύουμε και τα τοποθετούμε σε μικρό γυάλινο βάζο με 5 εκατοστά νερού περίπου και το καλύπτουμε με ένα λεπτό δίχτυ. Όταν λοιπόν τα αυγά εκκολαφθούν σε προνύμφες, απλά μαζεύουμε τις προνύμφες από το δοχείο και τις ταΐζουμε στα ψάρια μας. Καλό είναι να μη ρίχνουμε το νερό του βάζου στο ενυδρείο, για να αποφύγουμε την επιβάρυνση του με ρύπους. Αν πάλι επιθυμούμε προνύμφες μεγαλύτερου μεγέθους ή νύμφες, τοποθετούμε τα αβγά σε ένα μεγαλύτερο βάζο μέχρι να φτάσουν το επιθυμητό μέγεθος.

      Μερικές φορές η καλλιέργεια μας μπορεί να έχει τέτοια επιτυχία που αν ταΐσουμε όλες τις προνύμφες μαζί, κάποιες από αυτές μπορεί να μη φαγωθούν, και να γίνουν ενοχλητικές. Σε μια τέτοια περίπτωση, μπορούμε είτε να τοποθετήσουμε μερικές σε ένα δοχείο και στο ψυγείο όπου ο μεταβολισμός τους θα επιβραδυνθεί, είτε είναι προτιμότερο να τις καταψύξουμε και να τις ταΐσουμε στα ψάρια κατά τους χειμερινούς μήνες. Άλλα είδη εντόμων παράγουν διαφορετικές προνύμφες όπως τα bloodwarms ή τα glasswarm, τις οποίες μπορεί να βρούμε στην καλλιέργεια μας και να ταΐσουμε επίσης στα ψάρια.

      Όπως και με όλες τις ζωντανές τροφές, καλό είναι να αποτελλούν μέρος μιας διατροφής με ποικιλία και να είμαστε προσεκτική στην ποσότητα που ταΐζουμε ανάλογα πάντα με τις διατροφικές απαιτήσεις των ψαριών μας.

      Είναι μακράν προτιμότερο να αναπαράγουμε κουνούπια κατά τον τρόπο που αναφέρθηκε παραπάνω από το να αφήσουμε τα αβγά να εκκολαφτούν στο δοχείο στον εξωτερικό χώρο. Αναπόφευκτα, κάποια θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν την μεταμόρφωση τους, να δραπετεύσουν και να μαστίσουν εσάς και τους γύρω σας.

      ! ΠΡΟΣΟΧΗ !
      Σε περίπτωση που προχωρήσουμε σε μια τέτοια καλλιέργεια, θα πρέπει να δείξουμε την πρέπουσα υπευθυνότητα. Αν αμελήσουμε και επιτρέψουμε σε κάποια κουνούπια να φτάσουμε το στάδιο του ενήλικα, θέτουμε σε κίνδυνο την οικογένεια μας, τους γείτονες μας, τα κατοικίδια μας και γενικά την δημόσια υγεία.

      Τα κουνούπια είναι δυνητικοί φορείς ασθενειών, όπως ο δάγκειος πυρετός, ο ιός του Δυτικού Νείλου, η ελονοσία, ο κίτρινος πυρετός κ.α.

      Τέλος υπάρχει το ενδεχόμενο τα κουνούπια να μεταφέρουν ασθένειες και στα ίδια μας τα ψαράκια.

      Τάισμα με προνύμφες κουνουπιού. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Προνύμφες και νύμφες κουνουπιού


      Ο βιολογικός κύκλος του κουνουπιού

      --------------------
      Infusoria, Η απαραίτητη τροφή για νεοεκκολαφθείσες λάρβες
      Microworms, Η ευκολότερη καλλιέργεια ζωντανής τροφής
      Grindal, Θρεπτική και οικονομική ζωντανή τροφή
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης