Jump to content
Sign in to follow this  
nkarvounis

Περί κριτικής καταστημάτων και λοιπών

Recommended Posts

Προς κάθε ενδιαφερόμενο και συμμετέχοντα στο Aquazone

Αναφορικά με τα θέματα που ανοίγονται ή θα ανοίγονται κατά καιρούς με θέμα κριτική – σχολιασμός καταστημάτων που δεν μετέχουν στο Aquazone σας ενημερώνουμε ότι η θέση μας είναι η εξής:

Από ενάρξεως λειτουργίας του Aquazone οι ιδιοκτήτες του έκαναν πρόσκληση τόσο ανοικτή μέσα στο φόρουμ όσο και με επισκέψεις σε καταστήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης ενημερώνοντάς τους για το φόρουμ και για την νέα πλέον λειτουργία της διάθεσης προσωπικών κατηγοριών στα καταστήματα. Η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από αρκετή σκέψη διότι επ’ ουδενί δεν επιθυμούσαμε καταστήματα, χομπίστες, εταιρείες και όλοι οι συντελεστές του χόμπι να βρίσκονται σε ένα «σακί».

Η απόφασή μας να ασκείται κριτική από χομπίστες προς όλους τους υπόλοιπους συντελεστές ή και το αντίθετο, για να έχει βάση θα πρέπει να γίνεται προς όσους συμμετέχουν, διότι αυτοί έχουν και χρέος να απαντήσουν.

Επειδή όλες οι μεριές τυγχάνει πολλές φορές να μην αναφέρουν το ακριβές περιστατικό, γι’ αυτό και δεν επιτρέπουμε τα γενικά σχόλια προς όλους. Θέλοντας να γίνουμε πιο κατανοητοί αναφέρουμε παραδείγματα.

Παράδειγμα 1

Χομπίστας ο οποίος επισκέπτεται ενυδρειακό κατάστημα αγοράζει ενυδρείο και την ίδια στιγμή ζητάει και ψάρια. Το κατάστημα συμβουλεύει τον πελάτη του να στρώσει πρώτα το ενυδρείο και μετά να προβεί στην αγορά των ψαριών κάτι το οποίο δεν γίνεται αποδεκτό από τον δεύτερο. Το κατάστημα μην έχοντας επιλογή και λόγω του νομικού πλαισίου πουλάει τα ψάρια. Μετά από μερικές μέρες τα ψάρια πεθαίνουν και ο χομπίστας αναφέρει δημόσια σε φόρουμ ότι το μαγαζί του πούλησε ενυδρείο και τον φόρτωσε με ψάρια κοσμώντας τον και με διάφορα επίθετα..

Παράδειγμα 2

Σκεπτόμενος και σωστός – διαβασμένος χομπίστας επισκέπτεται κατάστημα γνωρίζοντας τι θέλει να αγοράσει και με ερωτήσεις φέρνει σε δύσκολη θέση και πολλές φορές αποστομώνει με τις γνώσεις του τον υπεύθυνο του καταστήματος. Ο υπεύθυνος του καταστήματος βγαίνει προς τα έξω και ελάχιστες φορές στο internet λόγω του ότι είναι εμπορική επιχείρηση, χλευάζοντας και κατακρίνοντας ότι δεν υπάρχουν χομπίστες παρά μόνο «ξερόλες» .

Στα παραδείγματα που φέραμε βλέπετε ότι η αλήθεια είναι κάπου στην μέση. Στις περιπτώσεις των καταστημάτων που μετέχουν στο Aquazone η αλήθεια θα βγει μέσα από τον διάλογο στις αντίστοιχες κατηγορίες.

Είμαστε υπέρμαχοι της κριτικής, της εξυγίανσης και της ανάπτυξης του χόμπι στην Ελλάδα. Δεν θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει μόνο θετική κριτική ή μόνο αρνητική. Η θέση μας αυτή είναι γνωστή από ενάρξεως του Aquazone και δεν είναι κάτι το οποίο ενεργοποιήσαμε τώρα. Κατά διαστήματα έχουν γίνει και άλλες καταγγελίες από μέλη στις οποίες έγινε και η αντίστοιχη ενημέρωση, η οποία έγινε αποδεκτή.

Μην αμελούμε ότι το χόμπι μας παράλληλα είναι και καταναλωτικό προϊόν, για το οποίο έχει φροντίσει ο νόμος. Ως καταναλωτές μας δίνεται το δικαίωμα της επώνυμης καταγγελίας τόσο σε κυβερνητικά (Υπουργείο Εμπορείου, Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις) , όσο και σε μη κυβερνητικά όργανα, όπως Ενώσεις Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ κλπ.), την οποία μετά από ενημέρωση έχουμε χρέος μας να την δημοσιεύσουμε και να ενημερωθούνε όλοι οι ενδιαφερόμενοι.

Το χόμπι δεν θα γίνει καλύτερο ούτε ποτέ θα μπορέσει να αναπτυχθεί όταν όλες οι πλευρές κριτικάρονται μεταξύ τους. Αυτό που επιθυμεί το Aquazone είναι να έρθουν όλοι πιο κοντά, να πουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και όλες οι πλευρές μαζί να κοιτάξουν πως μπορούν να βελτιωθούν.

Καλός χομπίστας δεν είναι αυτός που ασκεί κριτική αλλά αυτός που μοιράζει την γνώση του κάνοντας καλύτερους τους συνχομπίστες του.

Καλό κατάστημα ή εταιρεία δεν είναι αυτή που κερδοσκοπεί ή δεν σέβεται τον πελάτη της, αλλά αυτή που διαχειρίζεται σωστά τα έξοδά της, ώστε με ένα σωστό περιθώριο κέρδους το οποίο θα του καλύψει την βιωσιμότητά του, θα μπορέσει να εισάγει περισσότερους χομπίστες στην ενασχόληση με τα ενυδρεία.

Με τον τρόπο μας και με την στάση μας θα πρέπει να δώσουμε να καταλάβουν τα καταστήματα και οι εταιρείες ότι από εμάς εξαρτάται αν θα εξακολουθούν να λειτουργούν και την επόμενη μέρα, έτσι αν νιώσουμε ότι δεν μας συμπεριφέρονται ως πελάτες θα πρέπει να το κάνουμε γνωστό εκείνη την στιγμή.

Ως πρωταρχικό μας στόχο έχουμε την πολύπλευρη και σωστή ενημέρωση. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο κατόπιν ελέγχου και επειδή σε τέτοια θέματα δεν επιδέχεται έλεγχος θεωρούμε ως λύση να φέρουμε τα δύο μέρη κοντά ώστε να συζητήσουν. Αυτό για κάποιους μπορεί να θεωρηθεί ως προστασία προς τις εταιρείες ή τα καταστήματα, αλλά στην ουσία είναι η δημόσια έκθεση και των δύο πλευρών με τελικό κριτή των αναγνώστη. Έτσι δεν χρειάζεται να κινδυνολογούμε περί καταστροφών αλλά αντίθετα να χαιρόμαστε που υπάρχει αυτό το βήμα.

Μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει ο «Τέλειος χομπίστας» ούτε το «Τέλειο κατάστημα ή εταιρεία» για τον λόγο αυτό θα πρέπει να κοιτάμε πιο ανοιχτά ώστε να βρούμε τρόπους να γίνουμε όλοι καλύτεροι. Το πόσοι είμαστε ενεργοί σε σχέση με το πόσοι απαρτίζουμε την ενυδρειακή μας κοινότητα είναι κάτι το οποίο συνδέεται με το πόσοι είμαστε καταναλωτές και πόσοι τελικά ενεργοί καταναλωτές. Αυτό που προσπαθήσαμε εδώ είναι να δώσουμε ένα βήμα, μια άλλη άποψη στα δεδομένα, αυτό όμως που καλούμαστε όλοι και οι 2067 είναι να ενεργοποιηθούμε είτε από μόνοι μας είτε να ενεργοποιήσουμε τους δίπλα μας και να φέρουμε και άλλο κόσμο κοντά μας, κόσμος ο οποίος αγόρασε ένα ενυδρείο και έμεινε εκεί. Το Aquazone είναι ένα μέσο το οποίο χωρίς την βοήθεια όλων δεν μπορεί να κάνει τα πάντα, έτσι πριν κρίνουμε θα πρέπει όλοι να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας.

Κλείνοντας θα επαναλάβω αυτό που προείπαμε και παράλληλα θα κάνουμε και μια πρόταση.

Καλός χομπίστας είναι ο διαβασμένος χομπίστας και καλό κατάστημα και εταιρεία είναι αυτό που σέβεται τον πελάτη του και το χόμπι.

Αντί να ασκούμε κριτική, ας δημιουργήσουμε τα standards. Ας δημιουργήσουμε έναν οδηγό του καλού επαγγελματία. Είναι σαφώς καλύτερο από την κριτική, διότι θα τον βοηθήσει να βελτιωθεί και να γίνει καλύτερος και μέσω αυτού του οδηγού, θα δούμε ποιοι είναι αυτοί που αγαπάν το hobby και ποιο αυτοί που απλώς έχουν μια επιχείρηση.

Εκ’ μέρους των ιδιοκτητών του Aquazone

Ν. Καρβούνης

ΥΓ. Λόγω απουσίας στο εξωτερικό των Δ. Λυσίκατου και Γ. Πατούνα αναλαμβάνω την δημοσίευση του παρόντος.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης