dpap

Calvus 200 Λίτρα

259 δημοσιεύσεις σε αυτό το θέμα

Τωρα που μετακομισες, Ελβετια;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι Θοδωρή. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κρίμα....:(

Δυστυχώς οι ατυχίες είναι μέσα στην ζωή.Με το καλό παραλάβεις κνα ετοιμάσεις το παλατι :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ ! Δεν μπορούσα να το πιστέψω το πρωι που το είδα έτσι. Επίσης δεν έχω χωνέψει ακόμα ότι ξέχασα να βάλω κάποιου είδους καπάκι.

Καλά να είμαστε, να έχουμε υγεία και να απολαμβάνουμε το χόμπι ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την βιολογία από το φίλτρο με ποιο τρόπο την κράτησες; Τι χρειάζεται να κάνουμε δηλαδή σε τέτοιες μετακομίσεις για να μην στρώνουμε από την αρχή;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν την κράτησα. :) Άδειασα όλο το νερό από τα φίλτρα που είχα και πήρα απλά το fluval 306 μαζί μου. Πήγα πήρα ένα μικρό εσωτερικό από εδώ και έβαλα substrat pro από το παλιό. Δεν στρώνεις ακριβώς από την αρχή. Χάνεις σαφώς πολύ μεγάλο αριθμό από την αποικία αλλά δεν είναι σαν να βάζεις νέο βιολογικό υλικό. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πως ειναι τα πραγματα εκει, απο ενυδρειακη αποψη;

Έγινε επεξεργασία - Sturm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κλάφτα είναι Θοδωρή ... Η πόλη δεν είναι μεγάλη και δεν βλέπω φως. Δεν έχω ψάξει καλά ακόμα, αλλά δεν έχω πολλές προσδοκίες. Να σου πω μόνο ότι το φιλτράκι είναι το aquaball 60 και το πήρα 55 ευρώ. :) Για τα ψάρια δεν σας λέω τιμές...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αχ ησουν στα σαλονια και πηγες στα αλωνια! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ισχύει ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

To be continued...

20170125_230134.jpg

7 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μη τα βάζεις έτσι απότομα, θα πάθουμε τίποτα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:jawdrop:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λεγε τωρα!!!!!

Sent from my LG-H955 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ειναι ενα μικρο ονειρο που ηθελα να πραγματοποιησω και ηρθε πλεον ο καιρος. Υγεια πανω απο ολα και προχωραμε.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναμενω να ακουσω υποψηφιους κατοικους.Καλογεμιστο!

Υ.γ.:αφρικη παντα,αυτο δεν το συζηταμε.Strum μη σου μπαινουν ιδεες...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bigemo_harabe_net-117::bigemo_harabe_net-117:

Καλορίζικο, καλογέμιστο και καλοτάξιδο!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 7 ώρες, το μέλος johnbaggios έγραψε:

Αναμενω να ακουσω υποψηφιους κατοικους.Καλογεμιστο!

Υ.γ.:αφρικη παντα,αυτο δεν το συζηταμε.Strum μη σου μπαινουν ιδεες...

 

Αυτή τη στιγμή έχω aulonocara baenschi  στα 200 λίτρα και θα μεταφερθούν στο καινούριο , για κάποιο άλλο χαρέμι δεν έχω αποφασίσει ακόμα :)

 

πριν 3 λεπτά, το μέλος avraamp έγραψε:

:bigemo_harabe_net-117::bigemo_harabe_net-117:

Καλορίζικο, καλογέμιστο και καλοτάξιδο!!!

 

Να σαι καλά :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλορίζικο Δημήτρη! Με γεια!:thumbsu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλοριζικο φιλε και καλογεμιστο!

Χαιρομαι που επιτελους θα το στησεις και φυσικα που παραμενεις στην αφρικη!!

:D:D:D:D:D:D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βασικά θέλω να το στήσουμε όλοι μαζί.

 

Είμαι ακριβώς 2 χρόνια εδώ και το επίπεδο του χόμπι στην περιοχή δεν είναι πάρα πολύ καλό. Τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνω από την ποικιλία των ψαριών στα καταστήματα.

 

Είχα "πέσει" αρκετά αλλά τώρα με την μετακόμιση και το νέο ενυδρείο, γύρισε και η όρεξη.

 

Καλά να είμαστε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλα μην νομιζεις οτι και εδω στην Ελλαδα ζουμε τις καλυτερες μερες..

Γενικα οι αφρικανοι δεν ειμαστε και οι "καλυτεροι πελατες" και δεν επισκεπτομαστε καθε τρεις και λιγο τα μαγαζια,αλλα προσωπικα εχω παρα πολυ καιρο να δω ωραια ψαρια (μιλαω για αφρικανες).

Ειδικα καποια ειδη οπως πχ κοχυλοψαρα,εχουν εξαφανιστει εδω και καιρο οχι μονο απο τα μαγαζια αλλα και απο τις λιστες προπαραγγελιων.

Δεν λεω οτι δεν υπαρχουν καθολου ψαρια απο αφρικη,αλλα δεν υπαρχει η ποιοτητα των ψαριων και οι επιλογες που υπηρχαν παλια,τουλαχιστον οταν ξεκινησα εγω το χομπυ.

 

Περιπου πως το σκεφτεσαι?

Κοινωνικο malawi ή με αυλονακαρες μονο?

Απο φυτα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχω "σταμπάρει" 2 καταστήματα εδώ κοντά και θα πάω να ρίξω μια ματιά. Νομίζω ότι θα προσθέσουμε τουλάχιστον ακόμα ένα χαρέμι malawi αλλά δεν έχουμε πάρει ακόμα απολύτως καμία απόφαση. 

 

Θα ήθελα να "αποφύγω" demasoni και labidos ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πως τις πετας ετσι αυτες τις φωτος ρε παιδι μμ, ενα δακρυ κυλησε οταν το ειδα....

 

Με το καλο το καινουργειο και μακαρι να γινει καλητερο απ το προηγουμενο!!!

 

Υ.Γ. Αμα θελεις οιακη βπηθω να σου ταιζει τα ψαρια, να τιναζει τα χαλια, να πλενει πιατα, να ποτιζει τις μαραμενες γλαστρες σου πες. Μονο με μισθο Ελβετιας ομως.... χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 6 λεπτά, το μέλος Akridas66 έγραψε:

Πως τις πετας ετσι αυτες τις φωτος ρε παιδι μμ, ενα δακρυ κυλησε οταν το ειδα....

 

Με το καλο το καινουργειο και μακαρι να γινει καλητερο απ το προηγουμενο!!!

 

Υ.Γ. Αμα θελεις οιακη βπηθω να σου ταιζει τα ψαρια, να τιναζει τα χαλια, να πλενει πιατα, να ποτιζει τις μαραμενες γλαστρες σου πες. Μονο με μισθο Ελβετιας ομως.... χαχαχαχαχαχαχαχαχα

 

Άγγελε το προηγούμενο (όταν ήμουν ακόμα Γερμανία ) ήταν ωραίο. Αυτό που έχω τώρα είναι απλά ένα "ενυδρείο" :)

 

Κάτι θα κανονίσουμε χαχα

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!


Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.


Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από argy1
      Γενική κατηγορία ενυδρείου Αφρική Λίμνη Τανγκανίκα

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ):60x30x30
      Συνολικά Λίτρα:54
      Sump (λίτρα):

      Οργανισμοί
      Φυτά:Στην αρχη υπηρχαν βαλισνεριες,αυτη τη στιγμη τιποτα
      Ψάρια:Neolamprologus similis
      Άλλα είδη:Melanoides trubeculata,δυο physa (τα θελω γιατι τρωνε τα αυγα τους απο το τζαμι,μεζεδακι)

      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο:Μαυρο αυτοκολητο
      Πέτρες:
      Ξύλα:
      Άλλα διακοσμητικά : 100 (ακριβως) αδεια κελυφη απο helix aspersa maxima
      Υπόστρωμα:
      Βυθός:Αμμο θαλασσης

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος):Μια t8 sylvania grolux 15watt
      Διάρκεια φωτισμού:8 ωρες

      Υποστήριξη οργανισμών
      Φίλτρανση:Astro 2208 700lt/h,σφουγγαρι,βαμβακι και τρια λιτρα σιποραξ
      Θέρμανση/ Ψύξη:θερμαντηρας 100watt και ανεμησταρας ελεγχομενος απο stc-1000
      Λίπανση:Οχι
      Παροχή CO2:Οχι
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
      Διατροφή:ocean nutricion omni flakes,tropical tanganyika flakes, νεοεκκολαφθεισα artemia,νεογεννητα σαλιγκαρια physa.


      Παράμετροι
      pH:8
      Γενική σκληρότητα (GH):8
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):7
      Αμμωνία (ΝΗ3):
      Νιτρώδη (ΝΟ2):
      Νιτρικά (ΝΟ3): 0-40
      Φωσφορικά (PΟ4):
      Μέση Θερμοκρασία (°C):23 (χειμωνα) 28 (καλοκαιρι)

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού:Καθε εβδομαδα 40%
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα:Προετοιμασια σε βαρελι,παιρνω νερο απο φιλτρο κεντρικης παροχης και προσθετω cichlid lake salt.Το αλατι δεν το βαζω για να πειραξω τις σκληροτητες αλλα κυριως για να μην λειψει καποιο ιχνοστοιχειο απο το νερο οποτε μπαινει και σε μικροτερη δοσολογια απο την συνηστωμενη.
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης:Καθαρισμος φιλτρου και σκουπα οταν χρειαζεται αλλα σκουπα θελει πολυ σπανια.

      Φωτογραφίες:
      Γενικα το ενυδρειο εχει περασει διαφορα οπως αλλαγη φωτισμου,μετακομηση,αφαιρεση φυτων (τα ψαρια το ηθελαν και το εκαναν μονα τους) Οποτε οι φωτογραφιες ειναι απο τις διαφορες φασεις που περασε στο παρελθον και κυριως οταν πρωτοστηθηκε.Υποσχομαι και μια φωτογραφια του ενυδρειου οπως ειναι αυτη τη στγιμη αλλα θα την ανεβασω λιγο αργοτερα.Θα δειτε την κατασταση του βυθου και θα εκπλαγειτε! Ειδικα αυτοι που ισχυριζονται οτι τα similis δεν σκαβουν οσο τα μουλτις
      Λοιπον στην πρωτη φωτο βλεπετε το ενα και μοναδικο ζευγαρι που καταφερα να βρω πριν απο δυο χρονια.Εμφανως ταλαιπωρημενα και με μονιμο προβλημμα στα πτερυγια (αφου συγκατοικουσαν με mbuna στον προηγουμενο ιδιοκτητη).Eυτυχως καταφεραν να επιζησουν και να δημιουργησουν μια τεραστια αποικια και να δωσω και σε συνχομπιστες ψαρια απο αυτα τα δυο.Ευτυχως οι απογονοι ειναι υγειεστατοι αφου τα γονιδια τους ειναι σωστα,απλως δεν προκειται να ξαναβγαλουν πτερυγια αλλα δεν με πειραζει καθολου.















      Βίντεο:
      Εδω βλεπετε πως επεξεργαζονται την προσθηκη ενος ramshorn πριν το εκτελεσουν (αυτο δεν το τραβηξα)


      Ωρα φαγητου
       


       
      Υποσχομαι και ενα βιντεο ακομη την ωρα της αρτεμιας ;P
    • Από dim africa
      ανταλλάσσω
      γύρω στα 40 tropheus red moliro, με ανάλογη ποσότητα ψαριών malawi mbuna. Μονό από Αθήνα.
    • Από NicKtheGreeK1100
      Καλησπερα και καλη χρονια στην παρεα. Αν και ψιλοασχετος με ενυδρεια εχω στα υποψην μου ενα προτζεκτ (κοινωνικο τανγκανικα) για το μακρινο μελλον. Προς το παρον δεν εχω ουτε τον χρονο ουτε το χρημα αλλα επειδη με εχει φαει το σαρακι θα σας πρηξω λιγο.
       
      Για αρχη προσπαθω να σκεφτω μια ψαροσυνθεση για 250-450 καθαρα λιτρα. Ενα ζευγαρι tretocephalus και leleupi, με ενα χαρεμακι shell dweller (callipterus, brevis ή ocellatus). Ως πιο επιθετικα ειδη φανταζομαι οτι χρειαζονται γυρω στα 300-350 λιτρα?
      Mια διαφορετικη ψαροσυνθεση με πιο ειρηνικα ψαρακια που σκεφτηκα ειναι ενα ζευγαρι julidochromis, eretmodus/spathodus/tanganicodus και ενα απο τα παραπανω shell dwellers ή ενα χαρεμακι enantiopus χρειαζονται περιπου 300 λιτρα? Βεβαια εδω με τις κιχλιδες goby τιθεται και το διατροφικο θεμα γιατι απο οσα ξερω ειναι φυτοφαγες.
      Και φυσικα σε καθε περιπτωση αν το επιτρεπουν τα λιτρα και μια ομαδουλα cyprichromis ή paracyprichromis?
       
      Παρακαλω βοηθηστε, δεν μπορω να κοιμηθω το βραδυ  
       
       
    • Από AfricaTeam
      Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο τα μέλη johnbaggios και Irakles
      Επιστημονικό Όνομα: Neolamprologus Brichardi
      Κοινές Ονομασίες: Lamprologus Brichardi, Neolamprologus Pulcher
      Ελληνικό Όνομα: Πριγκίπισσα του Μπουρουντί
      Γενική κατηγορία:Cichids
      Κλάση: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae
       
      Μέγεθος: Το τελικό μέγεθος του αρσενικού φτάνει περίπου τα 10 εκατοστά, ενώ το θηλυκό είναι ελαφρώς μικρότερο.
       
      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika. Ζει σε βραχώδεις περιοχές με άμμο.
       
      Συντήρηση στο ενυδρείο:
      ΡH 7,8-9
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH
      Θερμοκρασία: 24-27 ° C (ιδανικά 25°C)
       
      Λίτρα: Το N. Brichardi στην φύση ζει σε μεγαλες ομάδες εκατοντάδων ψαριών, καταλαμβάνοντας μεγάλες πέτρινες εκτάσεις. Στο ενυδρείο μας, μια γυάλα 200 λίτρων και 110 εκατοστών μήκος, είναι κατάλληλη για ένα ζευγάρι και τα μικρά τους.
       
      Κοινωνική συμπεριφορά: Αν και πολύ επιθετικό ψάρι όσο αφορά τα άλλα είδη, η συμπεριφορά του N.Brichardi προς τα μέλη της οικογένειας είναι πραγματικά αξιοσημείωτη, αφού έχει παρατηρηθεί οι γονείς να αφήνουν τις πρώτες και μεγαλήτερες σε ηλικία γενιές να μπαίνουν στην περιοχή τους, και εκτός αυτού, να τους βοηθάνε στο μεγάλωμα των νεότερων.
       
      Διαχωρισμός φύλου: Δυστυχώς ο διαχωρισμός είναι αρκετά δύσκολος αφού αρσενικό και θηλυκό δεν διαφέρουν πολύ. Η διαφορά μεγέθους του αρσενικού, και το ελαφρώς μεγαλύτερο ραχαίο πτερύγιο μπορεί να βοηθήσει στην ταυτοποίηση, αλλά φυσικά η πολύωρη παρατήρηση συμπεριφοράς είναι το κλειδί.
       
      Διακόσμηση ενυδρείου: Όπως συμβαίνει με όλες τις Αφρικάνικες κιχλίδες που ζουν στα βραχώδη τμήματα της λίμνης Τανγκανίκα, χονδρόκοκκη άμμος και πολλές πέτρες είναι αυτό που χρειάζονται. Οι πέτρες παρέχουν σπηλιές και περάσματα για να νοιώθουν τα ψάρια ασφάλεια, και να  καταφεύγουν εκεί για προστασία. Άμμος και πέτρες είναι προτιμότερο να είναι ασβεστολιθικά, ώστε να επιτύχουμε πιο εύκολα τις επιθυμητές σκληρότητες του νερού. Αν θέλουμε να βάλουμε κάποιο φυτό, αυτό θα πρέπει να είναι κάποιο ανθεκτικό είδος όπως κάποιο από το είδος vallisneria.
       
      Ζώνη Κολύμβησης: Κυρίως κινείται στο βυθό κοντά στις πέτρες και δύσκολα θα αφήσει την περιοχή του ειδικά όταν υπάρχει γόνος.
       
      Διατροφή: Πρόκειται για σαρκοφάγο ψάρι. Οπότε η διατροφή του θα πρέπει να αποτελείται κυρίως από ζωικές πρωτεΐνες όπως dafnia και krill, ή και ακόμα τροφές του εμπορίου ειδικά για τις ανάγκες του. Σίγουρα δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και τις φυτικές τροφές όπως η σπιρουλίνα για να υπάρχει μια ισορροπημένη διατροφή.
       
      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 5 με 8 χρόνια.
       
      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Σίγουρα ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσουμε το N. Brichardi είναι μόνο του (species ενυδρείο), αλλά αν παρ’ όλα αυτά θέλουμε να βάλουμε συγκάτοικους, τότε σίγουρα θα χρειαστούμε ένα αρκετά μεγάλο ενυδρείο με ελάχιστο μήκος τα 120 εκατοστά. Οι συγκάτοικοι προτιμότερο είναι να φτάνουν ή και να ξεπερνάνε το Ν. Brichardi σε μέγεθος για να μπορέσουν να αντέξουν την επιθετικότητα του, ειδικά σε περιόδους αναπαραγωγής. Όπως και να έχει, το πιο πιθανό, είναι το ζευγάρι να είναι το κυρίαρχο στο ενυδρείο.
       
      Υποείδη και υβρίδια: Υπάρχουν αρκετές ποικιλίες του είδους, που βρίσκονται διασκορπισμένες σε όλο το μήκος και πλάτος της λίμνης. Οι διαφορές τους είναι ελάχιστες αλλά μέσα στην οικογένεια Neolamprologus έχουμε μερικά υποείδη τα οποία καλό θα είναι να αποφεύγουμε να βάζουμε στο ίδιο ενυδρείο λόγω κινδύνου υβριδισμού.
       
      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Είναι δυνατή και σχετικά εύκολη. Αφού στο ενυδρείο έχουμε ένα πιστοποιημένο ζευγάρι, τότε από το μέγεθος των 5 εκατοστών περίπου είναι αρκετά ώριμα για αναπαραγωγή.
      Είναι γνωστό οτι γεννάνε αρκετούς απογόνους την κάθε φορά (φτάνοντας τους 100+), δημιουργώντας σε μερικούς μήνες ολόκληρη αποικία.
       
      Γενικές πληροφορίες: Σαν τελικό συμπέρασμα είναι οτι πρόκειται για μια εκπληκτική κιχλίδα, με εκρηκτικό ταπεραμέντο, που μπορεί να δώσει στον χομπίστα αρκετές συγκινήσεις.
      Οι γέννες, το μεγάλωμα του γόνου και η σπάνια κοινωνική του συμπεριφορά συναρπάζει και υπόσχεται ατελείωτες ώρες ευχαρίστησης.
       
       

    • Από AfricaTeam
      Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο τα μέλη kokalo,Δίας
       
      Επιστημονικό Όνομα: Tropheus Sp. "Ikola" (Boulenger, 1898)
      Κοινές Ονομασίες: Yellow banded tropheus, Tropheus yellow, Tropheus ikola kaiser
      Ελληνικό Όνομα:

      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Κλάση: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Το αρσενικό φτάνει σε τελικό μέγεθος τα 13 εκατοστά, ενώ το θηλυκό τα 12 εκατοστά.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika. Ζει σε βραχώδης περιοχές με άμμο.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      ΡH 7,8-9
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH
      Θερμοκρασία: 24-27 ° C(ιδανικά 25°C)

      Λίτρα: Η αυξημένη επιθετικότητα προς τα ψάρια του είδους τους, μας υποχρεώνει να τα φιλοξενούμε σε μεγάλες ομάδες. Τα ελάχιστα λίτρα και το ελάχιστο
      μήκος που απαιτείται, ποικίλει μεταξύ των συγγραφέων. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Dr. Ad Konings ως ελάχιστο όριο ορίζονται τα 500 λίτρα και τα 150 εκατοστά μήκος. Τονίζεται επίσης ότι κάθε αρσενικός πρέπει να έχει την δική του συστάδα από πέτρες, η οποία να απέχει από του άλλου 30 εκατοστά. Αντίθετα ο Mark Phillip Smith αναφέρει ως ελάχιστα τα 189 λίτρα, ενώ ο Georg Zurlo τα 120 εκατοστά ως μήκος εισόδου. Συνδυάζοντας την βιβλιογραφία με εμπειρικές αναφορές, μπορούμε να καταλήξουμε στα 120 εκατοστά ως ελάχιστο μήκος εισόδου για μια ομάδα των 15 ατόμων.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Τα ψάρια αυτά πρέπει να κρατούνται σε ομάδες άνω των 12 ψαριών, καθώς ζουν σε κοπάδια, αλλά αυτό τα κάνει να μετριάζουν την επιθετικότητα τους. Επιπρόσθετα, λόγω της περιοχικότητας που μπορεί να αναπτύξουν,καλό είναι να μπαίνουν όλα μαζί από την αρχή, και όχι σταδιακά. Αν πρέπει στη συνέχεια να προστεθεί κάποιο ψάρι, καλό θα ήταν να μπει σε νεαρή ηλικία, και όχι μόνο ένα , αλλά από δύο και πάνω, και για μερικές μέρες να είναι υπό παρακολούθηση.  Αν υπάρξει τσακωμός μεταξύ αρσενικών για την κυριαρχία του ενυδρείου, και υπάρξει τραυματίας ηττημένος τότε πρέπει να δράσουμε άμεσα και να τον απομακρύνουμε από το ενυδρείο.

      Διαχωρισμός φύλου: Είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε το φύλο των ψαριών αυτών. Κατά την νεαρή τους ηλικία έχουν ένα μαύρο - γκρι χρώμα με ελάχιστο κίτρινο, και κατά την ενηλικίωση τους αρχίζουν να αποκτούν μια μεγάλη και παχιά κίτρινη γραμμή στην μέση του σώματος τους.
      Διαχωρισμός μπορεί να γίνει όσον αφορά κάποια σημάδια που τείνουν να έχουν τα φύλα του είδους αυτού, όμως σίγουρη ταυτοποίηση μπορεί να γίνει από τα γεννητικά όργανα του ψαριού. Αλλά αυτή η διαδικασία θα πρέπει να γίνει από κάποιον ειδικό.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Όπως συμβαίνει με όλες τις Αφρικάνικες κιχλίδες που ζουν στα βραχώδη τμήματα της λίμνης Τανγκανίκα, χονδρόκοκκη άμμος και πολλές πέτρες είναι αυτό που χρειάζονται. Οι πέτρες παρέχουν σπηλιές και περάσματα για να νοιώθουν τα ψάρια ασφάλεια και να  καταφεύγουν εκεί για προστασία. Άμμος και πέτρες είναι προτιμότερο να είναι ασβεστολιθικά, ώστε να επιτύχουμε πιο εύκολα τις επιθυμητές σκληρότητες του νερού. Αν θέλουμε να βάλουμε κάποιο φυτό, αυτό θα πρέπει να είναι κάποιο ανθεκτικό είδος όπως κάποιο από το είδος vallisneria.

      Ζώνη Κολύμβησης: Κινείται σε όλο το μήκος του ενυδρείου και πολλές φορές θα δούμε όλη την ομάδα να κολυμπάει μαζί, επιδεικνύοντας συμπεριφορά κοπαδιού.

      Διατροφή: Πρόκειται για φυτοφάγο ψάρι όπου στην φύση τρέφεται με άλγη που ξύνει από τις πέτρες. Στο ενυδρείο μας πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα τις τροφές που θα του παρέχουμε, καθώς τροφές με υψηλά ποσοστά ζωικής πρωτεΐνης θα οδηγήσουν στο bloat και σχεδόν σίγουρα στον θάνατο. Καλό θα ήταν την πρώτη και για δυο τρεις μέρες να αφήσουμε τα ψάρια να τραφούν αποκλειστικά από τις άλγες του ενυδρείου, ώστε να προσαρμοστούν ευκολότερα, πριν εισάγουμε στην διατροφή τους τροφές του εμπορίου. Ιδανικές θεωρούνται τροφές που είναι πλούσιες σε σπιρουλίνα, ενώ μπορεί να δεχθεί μικρά ποσοστά πρωτεΐνης μιας και στην φύση σκαλίζοντας την άλγη τρώει μαζί οστρακοειδή και διάφορους άλλους μικροοργανισμούς.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 8 με 10 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Με κιχλίδες που ονομάζονται gobies όπως του γένους eretmodous, Tanganicodus και spathodus είναι συμβατό όπως επίσης και με την οικογένεια των petrochromis και simochomis. Το καλύτερο πάντως είναι να το φιλοξενηθούν στο ενυδρείο μας ως μοναδικό είδος.

      Υποείδη και υβρίδια: Σύμφωνα με τον Dr. Ad Konings, η ομάδα των Tropheus αποτελείται από 8 είδη: Tropheus Moorii, Tropheus Annectens, Tropheus Duboisi, Tropheus Brichardi, Tropheus sp. “black”, Tropheus sp. “red”, Tropheus sp.“Mpimbwe”, και Tropheus sp. “Ikola”. Μέσα σε κάθε είδος υπάρχουν διαφορετικές ποικιλίες σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση στην οποία ζουν. Όταν φιλοξενούμε παραπάνω από μία αποικία στο ενυδρείο μας, πρέπει να
      επιλέγουμε μία από κάθε είδος. Για παράδειγμα, αν βάλουμε μια ομάδα Τ. duboisi με μια ομάδα Τ. moorii δεν θα έχουμε πρόβλημα. Αν όμως βάλουμε δύο διαφορετικές ποικιλίες από το είδος των Τ. moorii, το πιθανότερο είναι να υβριδίσουν.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Είναι δυνατή και σχετικά εύκολη. Εφόσον το ζεύγος εκ της ομάδας ζευγαρώσει, το θηλυκό θα κρατήσει στο στόμα του (στοματοεπωάζον) τα αυγά για περίπου 25 με 30 μέρες (ανάλογα το θηλυκό), μέχρι να γίνουν γόνος  Ένα θηλυκό μπορεί να κρατήσει από 5 μέχρι 15 αυγά. Μόλις τα αυγά γίνουν ψάρια,η μητέρα θα τα ελευθερώσει, αλλά δεν θα τα αφήσει μόνα. Θα τα κρατάει και θα τα θρέφει μέχρι να μην χωράνε άλλο στο στόμα της. Τότε είναι η ώρα για την οριστική τους απελευθέρωση.

      Γενικές πληροφορίες: Η ομάδα των Τropheus στην οποία ανήκει το Tropheus sp. Ikola είναι από τα πιο ενδιαφέροντα ψάρια της λίμνης Τανγκανίκα. Η έντονη
      επιθετικότητα που εμφανίζουν καθώς και το γεγονός ότι απαιτούν πολύ καθαρό νερό δίνει την εντύπωση ότι είναι απαγορευτικά για αρχάριους. Σίγουρα δεν είναι από τα ψάρια που συγχωρούν λάθη αυτού που τα φιλοξενεί, αλλά αν τηρηθούν κάποιοι βασικοί κανόνες δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο. Καθαρό νερό, μικρά και συχνά γεύματα με τροφές υψηλής ποιότητας, και πολύ σταθερές συνθήκες, είναι αυτά που χρειάζονται, και η ανταμοιβή από την μοναδική τους συμπεριφορά είναι δεδομένη.

       
       
       
       
       
       
    • Από AfricaTeam
      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη Δίας
       
      Επιστημονικό Όνομα: Tropheus Moorii Moliro
      Κοινές Ονομασίες:
      Ελληνικό Όνομα:
      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Κλάση: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Φτάνουν τα 14 εκατοστά μήκος μαζί με την ουρά.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika.Ζει σε βραχώδεις περιοχές με άμμο και σε μεγάλα βάθη.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 7,8 - 9 (Ιδανικά: 8)
      KH: 14 - 20°dKH
      GH: 12 - 20°dGH
      Θερμοκρασία: 24 - 27 °C (Ιδανικά: 26 °C)

      Λίτρα: Τα ελάχιστα λίτρα στα οποία μπορούν να φιλοξενηθούν είναι τα 300 λίτρα για ένα κοπάδι 12 ατόμων. Μπορούν να συνδυαστούν με άλλα ψάρια που ζουν κυρίως στον βυθό ή ψάρια επιφάνειας, υπό την προϋπόθεση περισσότερων λίτρων.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Τα ψάρια αυτά πρέπει να κρατούνται σε ομάδες άνω των 12 ψαριών, καθώς ζουν σε κοπάδια, αλλά και για να μετριάζεται η επιθετικότητα.
      Επιπρόσθετα, λόγω του ότι είναι περιοχικά, καλό είναι να μπαίνουν όλα μαζί από την αρχή και όχι σταδιακά. Αν πρέπει να προστεθεί κάποιο ψάρι έπειτα, καλό θα είναι να μπει σε νεαρή ηλικία και όχι μόνο ένα, αλλά από δύο και πάνω και για μερικές μέρες να είναι υπό παρακολούθηση.
      Αν υπάρξει τσακωμός μεταξύ αρσενικών για την κυριαρχία του ενυδρείου και καταλάβουμε οτι ο ηττημένος οδεύει προς τον θάνατο, τότε πρέπει να επέμβουμε και να τον απομακρύνουμε γρήγορα από το ενυδρείο.

      Διαχωρισμός φύλου: Είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε το φύλο των ψαριών αυτών. Τα ψάρια του είδους αυτού, κατά την νεαρή τους ηλικία παρουσιάζουν ένα πρασινωπό χρώμα και κατά την ενηλικίωση τους αρχίζουν και αποκτούν το κόκκινο χρώμα τους το οποίο είναι ιδιαίτερα εμφανές στα πτερύγια τους..
      Διαχωρισμός μπορεί να γίνει, παρατηρώντας κάποια σημάδια που έχουν τα δύο φύλα του είδους αυτού, όμως σίγουρη ταυτοποίηση φύλου μπορεί να γίνει από τα γεννητικά του όργανα.Αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνει από κάποιον ειδικό.



      Διακόσμηση ενυδρείου: Είναι πετρόψαρα, γι'αυτό ο διάκοσμος του ενυδρείου θα πρέπει να αποτελείται κυρίως από πέτρες. Επίσης, καλό υπόστρωμα για τα ψάρια αυτά είναι η άμμος. Ιδιαίτερα καλή είναι η άμμος θαλάσσης ή ο αραγωνίτης,ο οποίος μπορεί να ανεβάσει το ph και τις σκληρότητες του νερού.
      Επιπρόσθετα, τα tropheus αγαπάνε τα δυνατά ρεύματα, γι'αυτο απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει καλή κυκλοφορία στο ενυδρείο μας, που να διασφαλίζει καλή οξυγόνωση και καθαριότητα.


      Ζώνη Κολύμβησης: Κινούνται κυρίως στον βυθό αλλά και στις ενδιάμεσες ζώνες.

      Διατροφή: Είναι φυτοφάγα, γι'αυτό η διατροφή τους πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά σε φυτικές τροφές. Ιδιαίτερα ελκυστική για αυτά είναι η σπιρουλίνα που μπορεί να περιέχεται σε μερικές τροφές του εμπορίου. Τα ψάρια αυτά είναι επιρρεπή στο bloat (μια ασθένεια των αφρικάνικων κιχλίδων), γι'αυτό η διατροφή τους θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Η διατροφή τους με ζωική πρωτεΐνη, αλλά και η υπερκατανάλωση σπιρουλίνας μπορεί να προκαλέσει την προαναφερθείσα ασθένεια.


      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: Περίπου 10 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Μπορούν να συμβιώσουν σχεδόν με όλα τα είδη tropheus, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να αυξηθούν τα λίτρα συντήρησής τους.
      Εκτός από τα tropheus, οι συγκάτοικοι τους, θα πρέπει να προσδιορίζονται ανάλογα με τον χαρακτήρα του ψαριού, με τις διατροφικές τους συνήθειες και το μέγεθος.
      Ιδανικοί συγκάτοικοι είναι τα γένη της οικογένειας julidochromis, eretmodus Και tanganicodus.

      Υποείδη και υβρίδια: Σύμφωνα με τον Dr. Ad Konings, η ομάδα των Tropheus αποτελείται από 8 είδη: Tropheus Moorii, Tropheus Annectens, Tropheus Duboisi, Tropheus Brichardi, Tropheus sp. “black”, Tropheus sp. “red”, Tropheus sp.“Mpimbwe”, και Tropheus sp. “Ikola”. Μέσα σε κάθε είδος υπάρχουν διαφορετικές ποικιλίες σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση στην οποία ζούν. Όταν φιλοξενούμε παραπάνω από μία ομάδα στο ενυδρείο μας, πρέπει να επιλέγουμε μία από κάθε είδος. Για παράδειγμα, αν βάλουμε μια ομάδα Τ. duboisi με μια ομάδα Τ. moorii δεν θα έχουμε πρόβλημα. Αν όμως βάλουμε δύο διαφορετικές ποικιλίες από το είδος των Τ. moorii, το πιθανότερο είναι να υβριδίσουν.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Πρόκειται για στοματοεπωάζουσα κιχλίδα όπου ζευγαρώνει σε απομονωμένα σημεία του ενυδρείου. Η περίοδος επώασης διαρκεί περίπου 30 ημέρες και σε κάθε γέννα προκύπτουν περίπου 20 μικρά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι σε αντίθεση με άλλες κιχλίδες, δεν συνιστάται η απομάκρυνση του θηλυκού σε ξεχωριστό ενυδρείο καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην γίνει αποδεκτό όταν επιστρέψει πίσω στο ενυδρείο και πιθανότατα να κυνηγηθεί πολύ έντονα.
       
      Γενικές πληροφορίες: Η ομάδα των tropheus, στην οποία ανήκει το Tropheus duboisi είναι από τα πιο ενδιαφέροντα ψάρια της λίμνης Τανγκανίκα. Η έντονη επιθετικότητα που εμφανίζουν καθώς και το γεγονός ότι απαιτούν πολύ καθαρό νερό δίνει την εντύπωση ότι είναι απαγορευτικά για αρχάριους. Σίγουρα δεν είναι από τα ψάρια που συγχωρούν τα λάθη αυτού που τα φιλοξενεί, αλλά αν τηρηθούν κάποιοι βασικοί κανόνες δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο. Καθαρό νερό, μικρά και συχνά γεύματα με τροφές υψηλής ποιότητας και πολύ σταθερές συνθήκες είναι αυτά που χρειάζονται και η ανταμοιβή από την μοναδική τους συμπεριφορά είναι δεδομένη.
    • Από AfricaTeam
      Επιστημονικό Όνομα: Cyphotilapia Frontosa (Kigoma) (Boulenger, 1906)
      Κοινές Ονομασίες: 7-stripe Frontosa
      Ελληνικό Όνομα:

      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Κλάση: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Τα αρσενικά του είδους μπορούν να αγγίξουν τα 40 εκατοστά μαζί με την ουρά, ενώ τα θηλυκά λίγο λιγότερο.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika. Ζει σε πετρώδη, βαθιά και σχετικά κρύα νερά. Στη φύση συναντάται σε κοπάδια.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 8,6 – 9,5 (Ιδανικά: 9,1)
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH (Ιδανικά: 16°dGH)
      Θερμοκρασία: 24-27 °C (Ιδανικά: 25 °C)

      Λίτρα: Μπορούν να ζήσουν σε χαρέμια 1 αρσενικό με 3 ή 4 θηλυκά και τα ελαχιστα λίτρα είναι τα 500. Το σωστότερο όμως είναι να μπουν σε ομάδα, οπότε και τα λίτρα αυξάνονται.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Σχετικά φιλήσυχο ψάρι σε κατάλληλα λίτρα, αλλά μπορεί κάλλιστα να επιτεθεί θανάσιμα όταν τίθεται θέμα κυριαρχίας.

      Διαχωρισμός φύλου: Τόσο τα αρσενικά όσο και τα θηλυκά του είδους αυτού παρουσιάζουν το ίδιο χρώμα, αλλά και την χαρακτηριστική καμπούρα πάνω στο κεφάλι τους, όμως στα αρσενικά είναι πιο μεγάλη και έντονη. Επίσης, τα αρσενικά είναι μεγαλύτερα απ'ότι τα θηλυκά, αλλά και το κυρίαρχο αρσενικό παρουσιάζει εντονότερα χρώματα.
      Όταν είναι μικρά έχουν κυρίως άσπρο χρώμα, με μαύρες ρίγες και μπλε πτερύγια που όταν μεγαλώνουν γίνονται εντονότερα αλλά αποκτούν και την καμπούρα. Μια πρώτη ένδειξη για το φύλλο τους, είναι μετά απο 1 χρόνο, παρατηρούμε οτι στο αρσενικό,τα θωρακικά πτερύγια, είναι πολύ πιο μακρύτερα απο τα θηλυκά.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Αν θέλει κάποιος να φιλοξενήσει αυτό το είδος, θα πρέπει να φτιάξει το ενυδρείο του με πέτρες οι οποίες θα σχηματίζουν φωλιές και περάσματα, αλλά και η άμμος καλό θα είναι να είναι ασβεστολιθική για το λόγο ότι ζουν σε σκληρό νερό.

      Ζώνη Κολύμβησης: Κυρίως στον βυθό. Αλλά πάνε και στα μέσα στρώματα.

      Διατροφή: Είναι κυρίως σαρκοφάγο. Τρέφεται με όλες τις τροφές του εμπορίου, σε πέλετς, ακόμα και κάποια φλέικς. Επίσης, μπορεί κάποιος να τα ταΐσει και χειροποίητες τροφές που έχουν βάση το ψάρι. Πολύ προσοχή πρέπει να δοθεί στο οι τροφές να είναι βυθιζόμενες και όχι επιπλέουσες για αποφυγή μιας ασθένειας ονόματι float. Τρώγοντας απο την επιφάνεια αυτά τα ψάρια πάνε κόντρα στη φύση τους σαν ψάρια βυθού που είναι και έτσι αποθηκεύεται αέρας μέσα τους με καταστροφικά αποτελέσματα αν δεν πράξουμε άμεσα.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 25 χρόνια υπό καλές συνθήκες

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Μπορεί κάλλιστα να συστεγαστεί σε ενυδρείο με κάποιες ανοκιχλίδες Τanganyika, αλλά απαραίτητο είναι να έχουν τις ίδιες διατροφικές συνήθειες. Επίσης, σε ένα τέτοιο ενυδρείο μπορεί να μπει και το γατόψαρο synodontis όμως καλό είναι να αποφεύγεται αν θέλουμε να επιβιώσει ο γόνος.

      Υποείδη και υβρίδια: Η ομάδα των Cyphotilapia αποτελείται από 3 είδη: "Cyphotilapia Frontosa", "Cyphotilapia Gibberosa", "Cyphotilapia Sp. North"[/size]. Μέσα σε κάθε είδος υπάρχουν διαφορετικές ποικιλίες σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση στην οποία ζουν. Όταν φιλοξενούμε παραπάνω από μία αποικία στο ενυδρείο μας, πρέπει να επιλέγουμε μία από κάθε είδος.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Δεν είναι δύσκολο να ζευγαρώσει σε κατάσταση αιχμαλωσίας εφόσον τηρηθούν τα απαραίτητα λίτρα, τα απαραίτητα άτομα και ο κατάλληλος διάκοσμος.
      Είναι στοματοεπωάζον ψάρι. Το θηλυκό θα πάρει τα αυγά στο στόμα του και ο αρσενικό θα τα γονιμοποιήσει. Ο χρόνος που θα χρειαστεί περίπου για να γίνουν τα αυγά σε γόνο είναι περίπου 35 με 40 μέρες ανάλογα την εμπειρία του θηλυκού αλλά και την θερμοκρασία. Μόλις το θηλυκό απελευθερώσει τα μικρά, τότε αυτά θα τρέξουν να κρυφτούν σε μικρά ανοίγματα. Έπειτα θα αρχίσουν να αναζητούν την τροφή τους, γι'αυτό θα είναι καλό να τρίβουμε φλέικς έτσι ώστε να μπορούν να τραφούν.

      Γενικές πληροφορίες: Πολλοί χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο ψάρι σαν τον βασιλιά της Tanganyika. Δικαιολογημένα αφού και μόνο από το μέγεθος του σε συνεπαίρνει. Τα μακριά του πτερύγια και το χαρακτηριστικό αργό κολύμπι του, υποστηρίζουν με ευκολία την ονομασία. Ζώντας στα 15-20 μέτρα, το να συλλέξεις αυτό το ψάρι απαιτεί πολύ κόπο, αφού μόνο για να βγει στην επιφάνεια χωρίς συνέπειες θέλει 2-3 μέρες προσαρμογή στις πιέσεις. Όλα αυτά αφού πρώτα αιχμαλωτιστεί σε αυτά τα βάθη.
       
      Πηγή φωτογραφίας: http://www.aquariumslife.com
       
    • Από adlib
      Είπα οτι θα αντέξω μέχρι να το ολοκληρώσω αλλά δυστυχώς λύγισα..
      Ακολουθεί ιστορία... Πάρ' τε ποπ κορν!
      Έχω μετακομίσει στο εξωτερικό εδώ και κάποιο διάστημα, οπότε η ασχολία μου με τα ενυδρεία έπρεπε να μπει για λίγο στην άκρη.
      Τον τελευταίο καιρό βέβαια άρχισα δειλά δειλά να ψάχνω για καμιά γυάλα να ψιλοαρχίσω να το "βρέχω"... 
      Πριν μερικές βδομάδες και ενώ ήμουν έτοιμος να παραγγείλω επιτέλους το ενυδρείο που ήθελα, οι φίλοι μου στα γενέθλια μου, μου κάναν δώρο(μαντέψτε)..... ΕΝΥΔΡΕΙΟ!!!
      Και ενώ σαν δώρο και σκέψη ήταν τέλειο, δυστυχώς το ενυδρείο φώναζε από μακρυά οτι δεν το διάλεξε κάποιος που "ξέρει" από ενυδρεία. 
       
      60 λίτρα(αν και σκόπευα για μεγαλύτερο, δεν με χαλάει), με αερόφιλτρο(λέω θα φάει σούτι, το'χω) και διαστάσεις 47χ30χ60 με το 47 να είναι το ΠΛΑΤΟΣ και το 60 το ΥΨΟΣ!!!!Ο Θεός να μας φυλάει!!!Έξαλλος!!!!!!Φίλοι είστε εσείς?!?!?! Δεν κρατήσατε τίποτα από όοοοοοολα αυτά που έχω πει κατά καιρούς?????
      Τι να το κάνω το όρθιο αγγούρι?????? Αφρικάνος είμαι!! Σοβαρευτείτε λίγο!!  
       
      Μετά από κανά 2-3 μέρες με σκέψεις και παίζοντάς το χαρούμενος μπροστά τους για το δώρο τους, το αποφάσησα!!
      Θα το δω ως challenge και το λιώσω! Θα πάρω αυτη την άχαρη μάζα από πλέξιγκλας και θα το μετατρέψω σε ενυδρείο!!
      Και για να με νοιώσετε καλύτερα, τόση ώρα μιλάω για το biorb life 60(εδώ μπορείτε να κλάψετε άφοβα...θρηνήστε μαζί μου..)

      Και ενώ μου πέρασαν χιλιαδες σκέψεις από το μυαλό(μέχρι να το ξαναγυρίσω στα αλάτια σκέφτηκα Παναγία μου!!), λέω θα το κανω μια Tanganyikάρα να γουστάρουμε!!
      Σε αυτό το θέμα θα δούμε σιγά σιγά το "ταξίδι" μου στο να μετατρέψω αυτό τον έμετο, σε ένα proper ενυδρείο(αν τα καταφέρω ποτε).