Jump to content

Recommended Posts

Καλησπέρα συνχομπίστες!!! Θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα γενικής φύσεως το οποίο κάποιοι από εμάς δεν το έχουμε σκεφτεί ενώ είμαστε χρόνια χομπίστες...

Τι ακριβώς είναι αυτό που κάνει το χαλικι, τις πέτρες (διακοσμητικές) και κάθε άλλη επιφάνεια που δεν είναι λεία να πρασινίζει??? Και δεν μιλάω για κάποιο ευδιάκριτο είδος άλγης αλλά για τον συνολικό χρωματισμό του αντικειμένου από πχ άσπρο σε σκούρο πράσινο ή ακόμα και μαυρο ενώ δεν φαίνεται η ύπαρξη άλγης σε όλο το υπόλοιπο ενυδρείο...

Και τελικά...μπορούμε να το αποφύγουμε και να κρατήσουμε τα διακοσμητικά μας καθαρά όπως όταν τα πρωτοβάλαμε???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η αλγη ειναι φυσικη εξελιξη,ολων των ενυδρειων.Ειναι καλο να υπαρχει.

Αν δεν θελεις να την βλεπεις ομως,για μενα μια λυση υπαρχει.Λαμπα UV,η οποια ομως,εχει και αυτη τα αρνητικα της.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα συνχομπίστες!!! Θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα γενικής φύσεως το οποίο κάποιοι από εμάς δεν το έχουμε σκεφτεί ενώ είμαστε χρόνια χομπίστες...

Τι ακριβώς είναι αυτό που κάνει το χαλικι, τις πέτρες (διακοσμητικές) και κάθε άλλη επιφάνεια που δεν είναι λεία να πρασινίζει??? Και δεν μιλάω για κάποιο ευδιάκριτο είδος άλγης αλλά για τον συνολικό χρωματισμό του αντικειμένου από πχ άσπρο σε σκούρο πράσινο ή ακόμα και μαυρο ενώ δεν φαίνεται η ύπαρξη άλγης σε όλο το υπόλοιπο ενυδρείο...

Και τελικά...μπορούμε να το αποφύγουμε και να κρατήσουμε τα διακοσμητικά μας καθαρά όπως όταν τα πρωτοβάλαμε???

Αυτό που περιγράφεις είναι συγκεντρώσεις διαφόρων φωσφορικών οξέων!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτη,κανε μια καλη και βαλε μια φωτογραφια να το δουμε γιατι μου μυριζει κυανο...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η αλγη ειναι φυσικη εξελιξη,ολων των ενυδρειων.Ειναι καλο να υπαρχει.

Αν δεν θελεις να την βλεπεις ομως,για μενα μια λυση υπαρχει.Λαμπα UV,η οποια ομως,εχει και αυτη τα αρνητικα της.

Τι αρνητικο εχει η συγκεκριμενη λαμπα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτη,κανε μια καλη και βαλε μια φωτογραφια να το δουμε γιατι μου μυριζει κυανο...

Δεν είναι σίγουρα κυανό! Το ξέρω. Και βασικά άνοιξα το θέμα κυρίως για ενημερωτικό χαρακτήρα και όχι τόσο ως προσωπικό πρόβλημα στο ενυδρείο μου...

Στοχος είναι να καταλάβουμε μέσω εμπειριών τι ακριβώς προκαλεί το πρασίνισμα στη διακόσμηση και να μάθουμε αν υπάρχει κάποιος περιορισμός του φαινομένου αυτού.

Για παράδειγμα η άποψη του έβενου ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να μας πει κάτι παραπάνω για αυτό...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα στο πω με απλά λόγια γιατί η συζήτηση σηκώνει ολόκληρη επιστημονική ανάλυση!

Οτιδήποτε έρχεται σε επαφή με το νερό μέσα στο ενυδρείο μας δημιουργεί μικρές χημικές αντιδράσεις, είτε ανόργανες είτε οργανικές (μια πετρα στο νερο π.χ. η οι ρυποι απο τα ψαρια)!

Τα φωσφορικά οξέα είναι υπεύθυνα για οποιαδήποτε ``χρωματική αλλαγή`` μπορεί να παρατηρηθεί με το δικό μας μάτι χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως είναι κάτι το βλαβερό για το οικοσύστημα μας!

Στην πραγματικότητα είναι μια φυσική αντίδραση ενός κλειστού συστήματος όπου το επηρεάζουν πολύ παράγοντες (θερμοκρασια, οξυγονο) οπου αυτά τα στοιχεία μεταβάλλονται!

Edited by ebenos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ πιστεύω ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων πρόκειται για άλγη, αυτή που κάνει τις επιφάνειες να φαίνονται φυσικές :)

Φίλε Φώτη, μπορείς να καθαρίζεις κάποιες επιφάνειες τις οποίες θες να τις βλέπεις καθαρές με μια οδοντόβουρτσα, χωρίς να τις αφαιρέσεις από το ενυδρείο εννοείται... το έχω δει σε διάφορα video όσον αφορά το στήσιμο φυτεμένου ενυδρείου και το aquascaping...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ πιστεύω ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων πρόκειται για άλγη, αυτή που κάνει τις επιφάνειες να φαίνονται φυσικές :)

Φίλε Φώτη, μπορείς να καθαρίζεις κάποιες επιφάνειες τις οποίες θες να τις βλέπεις καθαρές με μια οδοντόβουρτσα, χωρίς να τις αφαιρέσεις από το ενυδρείο εννοείται... το έχω δει σε διάφορα video όσον αφορά το στήσιμο φυτεμένου ενυδρείου και το aquascaping...

Και η άλγη Πάνο απο κάποια οργανική ένωση προέρχεται! Σε ένα κλειστο μπουκάλι νερό δεν έχουμε άλγη! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και η άλγη Πάνο απο κάποια οργανική ένωση προέρχεται! Σε ένα κλειστο μπουκάλι νερό δεν έχουμε άλγη! ;)

Φυσικά αγαπητέ φίλε, δε διαφώνησα μαζί σου :bigemo_harabe_net-145:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φυσικά αγαπητέ φίλε, δε διαφώνησα μαζί σου :bigemo_harabe_net-145:

Δεν έκανα παράθεση επειδή διαφώνησες! :bigemo_harabe_net-146:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μ κάποιο υλικό για φίλτρο με αντιφώσφορο θα μπορόυσαμε να το περιορίσουμε;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μ κάποιο υλικό για φίλτρο με αντιφώσφορο θα μπορόυσαμε να το περιορίσουμε;

Γιατι να το κανεις αυτο αφου το ενυδρειο δειχνει ποιο ομορφο και ποιο φυσικο;Εγω θα το αφηνα ετσι

(προσωπικο γουστο για να παρεξηγιομαστε).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι αρνητικο εχει η συγκεκριμενη λαμπα?

Δημιουργει ενα αποστερωμενο περιβαλλον για τα ψαρακια μας,εξαφανιζει τα φωσφορικα.Αλλα αυτο το αποστειρωμενο περιβαλλον,αδυνατιζει την αμυνα του οργανισμου των ψαριων μας,και γινονται πιο επιρεπεις σε ασθενειες.Αυτη ειναι η μια αποψη,υπαρχουν και αντιθετες αποψης,εχουν γινει αρκετα θεματα στο παρελθον για την λαμπα UV,ψαξε και θα βγαλεις καποια πιο ολοκληρωμενα συμπερασματα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μ κάποιο υλικό για φίλτρο με αντιφώσφορο θα μπορόυσαμε να το περιορίσουμε;

Μην μπερδεύεσαι!

Αυτά που περιγραφείς και μπορούν να περιοριστούν με την χρήση κάποιου αντιφοσφορικο υλικό είναι τα ``φωσφορικά άλατα`` άμεσο αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης που προκαλούν τα ``φωσφορικά οξέα`` οταν ερχονται σε επαφη με διαφορα στοιχεια που όπως αναφέρω και παραπάνω είναι μια φυσική αντίδραση όπου εκεί δεν μπορείς να επέμβεις!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και η άλγη Πάνο απο κάποια οργανική ένωση προέρχεται! Σε ένα κλειστο μπουκάλι νερό δεν έχουμε άλγη! ;)

Νικο,εγω πιστευω οτι αν γεμησεις ενα μπουκαλι νερο και το αφησεις στοη ηλιο για μερες κατι βγαλει.

Φωτη,οι αιτιες για το πρασινισμα μπορει να ειναι πολλες,απο πολλα οργανικα μεχρι κακες λαμπες.Το καθε συστημα ειναι διαφορετικο οπωτε δεν μπορουμε να πουμε τι φταιει ακριβως αν δεν ξερουμε λεπτομεριες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα στο πω με απλά λόγια γιατί η συζήτηση σηκώνει ολόκληρη επιστημονική ανάλυση!

Στην πραγματικότητα είναι μια φυσική αντίδραση ενός κλειστού συστήματος όπου το επηρεάζουν πολύ παράγοντες (θερμοκρασια, οξυγονο) οπου αυτά τα στοιχεία μεταβάλλονται!

Το αναφέρω παραπάνω Κώστα!

Νικο,εγω πιστευω οτι αν γεμησεις ενα μπουκαλι νερο και το αφησεις στοη ηλιο για μερες κατι βγαλει.

Φωτη,οι αιτιες για το πρασινισμα μπορει να ειναι πολλες,απο πολλα οργανικα μεχρι κακες λαμπες.Το καθε συστημα ειναι διαφορετικο οπωτε δεν μπορουμε να πουμε τι φταιει ακριβως αν δεν ξερουμε λεπτομεριες.

Δεν μιλάμε όμως για άλγη, μιλάμε για το χρώμα που θα πάρει π.χ. μια πέτρα όταν θα μπει στο νερό μας!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bigemo_harabe_net-64:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημέρα!! Μου αρέσει το πως εξελίσσεται η συζήτηση αλλά προσωπικά δεν έχω καταλάβει αν είναι ένα βλαβερό φαινόμενο (σε ένα τόσο κλειστό σύστημα)...Και αυτό με τα φωσφορικά άλατα και οξέα με ψιιιλομπέρδεψε...αν και σε γενικές γραμμές ξέρω από χημεία (λύκειο) δεν κατάλαβα ποιό από τα 2 θα δεσμεύσει το αντιφώσφορο...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για μενα δεν ειναι κκο να υπαρχει αυτη η πρασινιλα,ισα ισα που καει το ενυδρειο πιο φυσικο.Στο γαριδαδικο εχω στις πετρες αλλα το εχω αφησει και φαινεται πολυ ομορφο και φυσικο,ασε που τσιμπολογουν και τα γαριδακια απο κει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κι εγώ έχω μερικές red cherry αλλά δεν μπορώ να τις βάλω στο μεγάλο γιατι θα μου τις φάνε...πρέπει πρώτα να διώξω μερικά ψάρια που έχω :Ρ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημέρα!! Μου αρέσει το πως εξελίσσεται η συζήτηση αλλά προσωπικά δεν έχω καταλάβει αν είναι ένα βλαβερό φαινόμενο (σε ένα τόσο κλειστό σύστημα)...Και αυτό με τα φωσφορικά άλατα και οξέα με ψιιιλομπέρδεψε...αν και σε γενικές γραμμές ξέρω από χημεία (λύκειο) δεν κατάλαβα ποιό από τα 2 θα δεσμεύσει το αντιφώσφορο...

Γι’αυτο και επιμένουμε στο να χρησιμοποιούμε φυσικά υλικά στα ενυδρεία μας! Πλαστικά, κεραμικά, βαμμένα και άλλα συνθετικά υλικά μπορεί να προκαλέσουν τοξικές αντιδράσεις!

Ο αντιφοσφορος δεσμεύει τα φωσφορικά άλατα, αποτέλεσμα χημικών αντιδράσεων όπου υπεύθυνα για αυτές της αντιδράσεις είναι τα φωσφορικά οξέα!

Τώρα κατάλαβες?

Share this post


Link to post
Share on other sites

το πιασα! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By alex 120
      help με τριχωειδες αλγη 2 βδομαδες τωρα γεμιζουν τα φυτα μου τριχες ... κανω 1 φορα την βδομαδα αλλαγη κανονικα ...φιλτρο πεντακαθαρο καθημερινα μπαινει co2 αλλα οι τριχες τριχες... εκοψα οτι ειχαν τριχες και ξαναβγαινουν στα καθαρα φυλλα
    • By natateo
      Καλησπερα σε ολους!
      Τωρα και μερικες μερες διαβαζω για θαλασσα και δεν μπορω να βγαλω ακρη με τις πετρες....
      Καποιοι γραφουν, οτι γινεται να βαλεις και πετρες λαβας στο θαλασσινο, αρκει να μην περιεχουν βλαβερες ουσιες ... και κρατανε reef ενυδρεια,που εχουν μεσα μεχρι 30% πετρες λαβας (το υπολοιπο ειναι κανονικο reef rocks)  και δεν υπαρχει κανενα προβλημα...
      Αλλοι λενε, οτι  δεν γινεται ουτε με 30% .... μονο reef βραχος  - ομως δεν εξηγουν ξεκαθαρα το γιατι.....
      Το ιδιο γινεται και με ψαμμιτη και με αλλες ασβεστολιθικες πετρες, που καποιο βγαζουν μεσα απο την θαλασσα ....
      Τι γινεται;
       
       
    • By natateo
      Πρασινη τριχοειδη αλγη.
      1.       genus Oedogonium.
      Δημιουργεί  στρώματα που μοιάζουν με χαλί, αναπτύσσονται πάνω από τα φυτά και τη διακόσμηση. Αυτη άλγη συνήθως ανήκουν στο γένος Oedogonium.  Εμφανίζονται κυρίως κατά τη διάρκεια της φάσης στρωσίματος      ενυδρείου, όταν το βιολογικό σύστημα βρίσκει ακόμη την ισορροπία του.
      Αίτια εμφάνισης .
      -        - ανισορροπία θρεπτικών συστατικών, για παράδειγμα όταν ορισμένα θρεπτικά συστατικά (NPK) ή CO2 είναι ανεπαρκή.
      -        - υπερβολικά μακρές ώρες φωτισμού ή πολύ έντονο φως πάνω από τη δεξαμενή
      -         -ανύπαρκτος αριθμός αναπτυσσόμενων φυτών στο ενυδρείο
      -        - μη ισορροπημένη  παροχή θρεπτικών ουσιών , ειδικά όταν πρόκειται για μακροθρεπτικά συστατικά (NPK).
      Χρησιμοποιώντας ένα σύστημα έγχυσης CO2 σε συνδυασμό με τα υγρά λιπάσματα διευκολύνουμε  την παροχή των υδρόβιων φυτών  με ό, τι χρειάζονται .
      Η ιδανική συγκέντρωση του CO2 είναι περίπου 20 έως 30 mg / l, πράγμα που υποδεικνύεται από το πράσινο χρώμα μέσα στο μόνιμο τεστ (drop checker).
      Εάν το φως είναι πολύ ισχυρό σε σχέση με τις απαιτήσεις των φυτών και την παροχή θρεπτικών ουσιών είναι ανύπαρκτη , ενδέχεται να εμφανιστούν τριχoειδης  άλγη. Προσαρμόστε πάντα τη μάζα των φυτών σας με την  λίπανση.
      Νιτρικά άλατα.
      Συχνά υποτονική ανάπτυξη σε υδρόβια φυτά οφείλεται στην έλλειψη αζώτου. Αυτό μπορεί να διαγνωστεί με τo test νερού  για τα νιτρικά άλατα. Όταν τα φυτά σταματούν να αναπτύσσονται, ειδικά τα πράσινα άλγη θα επωφεληθούν σύντομα από αυτή την κατάσταση και θα χρησιμοποιήσουν την ανισορροπία των θρεπτικών ουσιών για να “κατακτήσουν “ τη δεξαμενή.
      Με καλά υγρά λιπάσματα μπορείτε να ενισχύσετε το περιεχόμενο νιτρικών (NO3)
      Οι ανισορροπίες των θρεπτικών ουσιών προκαλούνται συχνά από ανύπαρκτη συντήρηση του ενυδρείου.
       Μια τακτική αλλαγή νερού είναι ζωτικής σημασίας! Ανταλλάξτε τουλάχιστον το 30-50% του νερού του ενυδρείου μία φορά την εβδομάδα.
      Έλεγχός και θεραπεία.
      -        - η χρήση επαρκούς αριθμού αλγοφαγων οργανισμών (για παράδειγμα της γαρίδας Amano)
      -         -βελτιστοποίηση του σχήματος των λιπασμάτων, ειδικά των μακροθρεπτικών ουσιών (NPK).
      -         -τακτική αλλαγή νερού
      -        - τακτική φροντίδα του ενυδρείου(φιλτρα,τζαμια,βυθος,κ.α)
      -         -χρηση Seachem Excel ή Easy-life easy carbo τοπικά, δίνουν καλά αποτελέσματα(προσοχή για υπερδοσολογια )
      Αν το ενυδρείο σας είναι  έντονα "μολυσμένo" με τριχοειδή άλγη, δοκιμάστε  συσκότιση (2-3 ημερες).
      Στο τέλος - θεραπεία της δεξαμενής με αλγοκτόνα όπως το Algexit (ή άλλα σκευάσματα) η μια ολοκληρωμένη θεραπεία με υπεροξείδιο του υδρογόνου(οξυζενε) έχουν αποδειχθεί επιτυχείς,
      αλλά δεν λύνει το πρόβλημα.
       
       
       
      https://www.aquasabi.com/aquascaping-wiki_algae_algae-eaters-in-the-aquarium
      https://tropica.com/en/guide/algae-control/
       
    • By Γιώργος Ζαφ.
      Εδώ και μερικούς μήνες το ενυδρείο μου φιλοξενεί μαζί με φυτά και άλγεις. Γενικά δε με πείραζε ιδιαίτερα η ύπαρξή τους και τα φύλλα των φυτών που είχαν πολύ πάνω τους τα έκοβα. Τώρα που έχω όμως χρόνο πρέπει να ασχοληθώ.
      Την φωτοπερίοδο την είχα αρχικά στις 9 ώρες, αλλά τον τελευταίο καιρό τη μείωσα στις 8 ώρες (10:00-18:00).
      Χθες διάβασα σε ένα παρόμοιο θέμα ότι η νηματοειδής άλγη φεύγει με 3 μέρες κλειστά φώτα και έτσι δεν τα άναψα καθόλου.
      Σήμερα διάβασα στην καταπολέμηση της staghorn ότι δεν πρέπει ο φωτισμός να διαρκεί λιγότερο από 7-8 ώρες και έτσι άναψα στις 12:30 περίπου τα φώτα.
      Τεστ νιτρικών και φωσφορικών δεν έχω. Αυτό που με παραξένεψε είναι ότι έχω τόση άλγη μόνο με μία λάμπα 4,3 Watt της sera και 2 ταμπλέτες sera florenette δύο φορές τον μήνα. Νομίζω στο ενυδρείο μου υπάρχουν τρία είδη άλγης:
      1) staghorn (μάλλον) άλγη:
       


    • By Danaesip
      Σήμερα εντόπισα κάποια πράσινα σκληρουτσικα σημεία πάνω στο γυαλί του ενυδρείου.......και στα φυτά τεράστιες πράσινες κλοστες.....αλλά και στην ρίζα....
      σκέφτομαι να πάρω σαλιγκάρια (aple snails)αλλα αυτή την εβδομάδα θα πάρω τα τεστ για το νερό μιας και τρέχει με βακτήρια και πολύ λίγη τροφή εδώ και 3 εβδομάδες....
      Τι να κάνω;;;;;
      (Άνοιξα άλλο θέμα για να μην τα μπλέκω με στρώσιμο και τέτοια)
       
    • By νικος123
      Τίτλος ενυδρείου: FERPLAST DUBAI 100 WHITE
      Διαστάσεις:101 x 41 x h 53 cm 
      Λίτρα: 190
      Χρόνος λειτουργίας: 20 ημερες
      Τύπος και διάρκεια φωτισμού:1*39Watt Sylvania Grolux και 1*39Watt Sylvania Aquastar(θα αντικατασταθει απο μια OSRAΜ).Σκοπευω να αυξησω κι αλλο τον φωτισμο,δεν ξερω ακομη με ποιον τροπο.
      Co2 και τρόπος διάχυσης: 2κιλη μπουκαλα με 1φυσαλιδα ανα δευτερολεπτο(θα μπει dropchecκer συντομα)\ελαφροπετρα που θα αντικατασταθει απο εξωτερικο αντιδραστηρα
      Λίπανση: Ε.Ι
      Υπόστρωμα:JBL MANADO
      Φίλτρανση: Τetratex Ex 700
      Θερμοκρασία: 27
      pΗ: -
      GΗ:-
      KΗ:-
      Λίστα φυτών:Eleocharis Accicularis Mini,Limnophila Sesiliofora,Valisneria.Δεν υπαρχουν πλεον:Limnophila Aromatica,"Weeping Moss",Ludwigia Mini Super Red,    Pogostemon erectus,Pogostemon Helferi     
      Λίστα ψαριών και ασπόνδυλων :1 αρσενικο και ενα θυληκο Ramirezi και 2 μικρα ancistrus
      Το ενυδρειο στηθηκε πριν 20ημερες.Φυτεψα πρωτα τα φυτα,το γεμισα με νερο και εβαλα σε λειτουργια φιλτρο(με μπολι) και μπουκαλα.Ηταν η πρωτη φορα που χρησιμοποιουσα συστημα co2,το οποιο οταν το πηρα ηταν γεματο.Αφησα το μανομετρο στο 1bar και το συνδεσα με χρονοδιακοπτη.Ολα καλα μεχρι στιγμης.Την 2η μερα ριχνω μεσα στο ενυδρειο 2 ροδοστομους κα με το που μπαινουν στο νερο ψοφανε .Ανοιγουν τα φωτα και βλεπω ολα τα φυτα εκτος απο το γρασιδι να εχουν σαπισει και βλεπω πως η μπουκαλα ειχε αδειασει.Eπειτα καταλαβα πως εκανα βλακεια και την ρυθμισα σωστα,αφου πρωτα την γεμισα.Τα μονα φυτα που αντεξαν ηταν η Limnophila Sesiliofora που βρισκοταν στην αλλη ακρη απο την ελαφροπετρα και το γρασιδακι, το οποιο τις πρωτες 10μερες ειχε μια πολυ καλη αναπτυξη.Τις τελευταιες 10 εχει παρει τον κατηφορο,πολλα κομματια εχουν σαπισει εντελως και τα περισσοτερα εχουν γινει καφε και εχουν πιασει αλγη(ακομα και το υποστρωμα).Η αλγη που εχει πιασσει ειναι καφε νημαοτηδεις και εχω αρκετη πρασινη πανω στην βαλινσεριαΤο ενυδρειο το χτυπαει ο ηλιος αρκετα.Τι μπορω να κανω ωστε να διορθωσω τι κατασταση?Γιατι σαπιζει το γρασιδι?Να ριξω καποιο αλγοκτονο και τι ψαρια να βαλω για να βοηθησουν στην καταπολεμηση της αλγης?(σκεφοτμαι amano και otos μολις στρωσει λιγο ο βυθος).Επισης υπαρχει καποιο φυτο-κλαδεμα σαν αυτα που μου χαλασαν ή παρομοιο για να ξεκινησω απο την αρχη?Ευχαριστω. 
      ΥΓ.Οι φωτογραφιες ειναι απο την πρωτη μερα και το πως ειναι τωρα.






    • By tropicana
      Καλημέρα στην παρέα και καλή χρονία,
       
      Ανακαλυψα ενα προιόν εδω στην Γερμανία που προφανώς δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα,
       
      https://www.amazon.de/Femanga-Algenstop-General-1000ml/dp/B005HNINVS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1483696239&sr=8-1&keywords=femanga+algenstop+general
       
      Το προιόν αυτο απ οτι λέει ο παρασκευαστής είναι μια συνθεση απο βιοκτόνα τα οποία επιτίθονται σε σχεδον ολες τις μορφές Αλγης σκοτωνοντας ακομη και τους σπόρους,
      αποτρεποντας ετσι την εξάπλωση. Η δραστική ουσία ειναι το σαλικυλικό οξύ (Στην ουσία Ασπιρίνη) Ειναι 100% ασφαλές για Φυτά,Ψάρια και ασπόνδυλα.
       
      Η θεραπέια διαρκεί 4 εβδομάδες.
       
      Εγω είμαι τώρα στην πρώτη εβδομαδα και μπορώ να πω πως είδα διαφορα.
       
      Οι πρασινες Αλγες εγιναν γκρί και ξεκολλάνε σιγα σιγα (με την βοηθεια αλγοφαγων και σαλιγκαριων)
      Οι Μαυρες Αλγες αρχισαν να ξεκολλανε απο τα φύλλα των φυτών, τα διακοσμιτικά και τα τζάμια , ακόμη και απο τα λάστιχα του εξωτερικου φίλτρου.
      Επισεις σταματησαν να ξαναδημιουργουνται μετα απο κλαδεμα ή μηχανική αφαίρεση.
      Κυανοβακτηριο δεν είχα (Ευτυχως) ποτέ.
       
      Θα ολοκληρωσω την θεραπέια και θα σας ενημερωνω για τα αποτελεσματα.
    • By PlanTeam
      Μαύρη τριχοειδής άλγη (BBA)
       

       

      Γενική περιγραφή
       

      Από τις δυσκολότερες μορφές αλγης. Εμφανίζεται με τη μορφή μικρών τουφών πάνω σε φύλα, τζάμια, φίλτρα, διακοσμητικά και γενικά παντού. Το χρώμα της είναι μαυριδερό καφετί και μερικές φορές σκούρο σταχτί. Παρόλο το σκούρο χρώμα της, η άλγη αυτή ανήκει στην μεγάλη οικογένεια των κόκκινων άλγεων (Rhodophyta).
       
       


       
       
      Αιτίες εμφάνισης:
       
      Η άλγη αυτή δεν έχει ερευνηθεί αρκετά και δεν είναι αποσαφηνισμένες οι αιτίες εμφάνισης της. Γενικά έχει παρατηρηθεί ότι μεγάλο ρόλο παίζει το CO2. Συγκεκριμένα εμφανίζεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα CO2, ή σε συνεχής αυξομειώσεις.
      Αυξημένα νιτρικά και φωσφορικά είναι μια ακόμη αίτια εμφάνισης αυτής της αλγης με περισσότερη έμφαση στα φωσφορικά.
      Κακή ποιότητα νερού, ελλειπείς φωτισμός, όπως και έντονος φωτισμός είναι μερικές από τις αιτίες εμφάνισης.
      Αρέσκεται να φυτρώνει σε σημεία με πολύ χαμηλή ροή νερού ή σε σημεία με πολύ έντονη ροή νερού, για αυτό και αρκετές φορές την συναντάμε στην έξοδο του φίλτρου.
      Γενικά της αρέσουν όπως καταλαβαίνεται η ακραίες καταστάσεις αλλά όχι μόνο.
       
       


      Καταπολέμηση:
       
       
      Προσπαθούμε να έχουμε μια ομοιόμορφη ροή νερού στο ενυδρείο μας.
      Αυξάνουμε με προσοχή το CO2 λίγο πάνω από τα 30 mg/lit. Αυξάνουμε τις αλλαγές νερού και φροντίζουμε να έχουμε μια ισορροπημένη λίπανση και φωτισμό.
      Αφαιρούμαι όπου μπορούμε την άλγη μηχανικά, είτε ξύνοντας την από τα διακοσμητικά, είτε κόβοντας τα προσβλημένα φύλλα.
      Επίσης, η άλγη νεκρώνεται με υπεροξείδιο του υδρογόνου (οξυζενέ) ψεκάζοντας την κατευθείαν πχ με μια σύριγγα .
      Τέλος έχει αναφερθεί πολλές φορές ότι η διπλάσια δοσολογία του Flourish Excel έχει εξαφανίσει την άλγη. Προσοχή, η υπερδοσολογία να μην υπερβαίνει τις 7-10 μέρες.

       
       
      Το άρθρο δημιουργήθηκε απο το μέλος  Χρήστος στα πλαίσια των εργασιών της PlanTeam
       
       
       
       
       
       
       
       
    • By AquaNewbie
      Θα είμαι όσο το δυνατόν πιο συνοπτικός και γρήγορος. Ύστερα απο την απουσία μου λόγω εργασίας είπα να αρχίσω ξανά με το στήσιμο του ενυδρείου το οποίο διαθέτω. Οι διαστάσεις του είναι 60*30*30. Τώρα διαθέτω σαφώς από το προηγούμενο δύο ρίζες και τρία φυτά. Τα ψαράκια δόθηκαν. Το ενυδρείο μάλιστα είχε παρουσιαστεί και εδώ
       
      Βέβαια ήταν ελαφρώς μεγαλύτερο το προηγούμενο αλλά εφόσον έφυγαν τα ψαράκια αντικαταστάθηκε το περιεχόμενο από το παραπάνω ενυδρείο σε αυτό των διαστάσεων που παραθέτω παραπάνω. Τώρα έχω προμηθευτεί τα εξής. Γιατί στην ουσία στο προηγούμενο δεν είχα υπόστρωμα. Τώρα έχω στην διάθεση μου 2 * Seachem Flourite Black 7 kg και επειδή διάβασα περί του ότι να μην συνδιάζεται με άμμο και και έχω και ένα πακετάκι Seachem Flourite Sand 3.5kg το οποίο θέλω να το χρησιμοποιήσω για το μπροστινό τμήμα. Το ερώτημα μου είναι πριν βάλω το υπόστρωμα πρέπει κάτω να στρώσω τίποτα σκόνες? Ή έτσι όπως είναι απλά θα το στρώσω. Επίσης για τις διαστάσεις θεωρώ πως δεν θα χρησιμοποιηθεί όλο το υπόστρωμα.
       
      Αφού φύγουμε από το θέμα του υποστρώματος περνάμε στα φωτισμό. Ο φωτισμός που έχω προμηθευτεί επειδή θέλω να είναι ανοιχτό το ενυδρείο είναι φωτιστικό Τ5 το οποίο αποτελείται απο δύο λάμπες μια Αrcadia Freshwater 24W και μια Αrcadia Plant Pro 24W. Από μια ματιά που έχω ρίξει είναι μέτριος - υψηλός φωτισμός. Τα φυτά δεν θα έλεγα πως είναι και ιδιαίτερα απαιτητικά. Φυσικά Θα μπουν αρκετά όχι μόνο αυτά τα τρία που διαθέτω.
       
      Σαν λίπανση τώρα σκέφτομαι να το ξεκινήσω χωρίς CO2 και λόγω χώρου. Αλλά έχω προμηθευτεί ολόκληρη τη σειρά της seachem όσον αφορά τα υγρά λιπάσματα τα οποία και θα χρησιμοποιήσω. Και σύμφωνα με το πρόγραμμα της seachem αλλά και βλέποντας και κάνοντας σαφώς. Απο φίλτρο έχω ένα EHEIM Ecco pro 300. Σκέφτομαι να μην χρησιμοποιήσω αεραντλία.
       
      Επίσης για τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού τέσσερα ανεμιστηράκια προσαρμόζονται στην επάνο πλευρά του ενυδρείου. Αυτά απο εξοπλισμό.
       
      Το επόμενο ερώτημα μου είναι έχω διαβάσει άπειρα posts σχετικά με την φωτοπερίοδο και και αρχικά σκέφτομαι τις 2-3εις ώρες.και μετά ανά εβδομάδα την αυξάνω σε τέταρτο? Μέχρι να φτάσω τις 8-9 ώρες? Δεν τα πάω και πολύ καλά με αυτό της φωτοπεριόδου και εξού η απορία μου
       
      Αυτά τα ολίγα. Ευχαριστώ για τον χρόνο που θα αφιερώσει ο καθένας να το διαβάσει και σαφώς οποιαδήποτε συμβουλή ή προτροπή θα είναι πολύτιμη και ευπρόσδεκτη.
       
       
    • By PRINCE
      Αγαπητοί φίλοι ένα εύλογο ερώτημα που έχει διατυπωθεί και απαντηθεί αρκετές φορές στην συγκερκιμένη κατηγορία είναι, όπως αναφέρει και ο τίτλος, το αν θα πρέπει να χρησιμοποιούμε φελιζόλ στο ενυδρείο μας. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κάποιος κανόνας.Για οσα ενυδρεία έχουν στηθεί χωρίς φελιζόλ στον πάτο, υπάρχουν άλλα τόσα τα οποία έχουν.

      Η λογική έχει δυο ομάδες υποστηρικτών :
      Τους υποστηρικτές που στήνοντας ένα ενυδρείο τοποθετούν τις πέτρες πάνω στο τζάμι, κατόπιν ρίχνουν την άμμο και μετα γεμίζουν με νερό.Η σειρά αυτή πέτρες - άμμος - νερό "δένει" την όλη κατασκευή. Επίσης τους υποστηρικτές που στήνοντας ενα ενυδρείο χρησιμοποιούν φελιζόλ στις διαστάσεις που έχει το τζάμι εσωτερικά στον πάτο του ενυδρείου όπου και το κολλούν με ενυδρειακή σιλικόνη ή χρήση κομματιών φελιζόλ όπου κολλούν στον πάτο, στα σημεία που θα "πατήσουν" οι πέτρες. Στα παρακάτω posts που προέκυψαν με μια πρόχειρη αναζήτηση εκφράζονται διαφορετικές απόψεις πολλών μελών για την χρήση φελιζoλ στο Αφρικάνικο ενυδρείο.
       


      Η χρήση φελιζόλ συνοψίζοντας, γίνεται για:
      Ψυχολογικούς λόγους Λόγους Ασφαλείας Εάν στήνεται τώρα το ενυδρείο σας να ξέρετε πως δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος, καλύτερος ή χειρότερος!
      Διαλέξτε αυτόν που σας "ταιριάζει" περισσότερο!


      Η ομάδα της Αφρικής!

×