Jump to content
Sign in to follow this  
aka68

Σχολείο» Για Μεγάπτερες Φάλαινες

Recommended Posts

http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=509977

Οι άνθρωποι μαθαίνουν από τους φίλους τους, το ίδιο κάνουν και οι μεγάπτερες φάλαινες. Σύμφωνα με νέα μελέτη των ειδικών του Πανεπιστημίου St. Andrews στη Σκωτία, οι φάλαινες διαδίδουν αποτελεσματικές κυνηγετικές τεχνικές στους «φίλους» τους.

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί είδαν ότι μια νέα κυνηγετική τεχνική την οποία είχαν επινοήσει οι φάλαινες όταν αντιμετώπιζαν κρίση ως προς την εξεύρεση τροφής, είχε διαδοθεί σε περίπου το 40% των μεγάπτερων που ζούσαν στα ανοιχτά της Νέας Αγγλίας, στις ΗΠΑ.

Η κρίση ως προς τη διατροφή των θαλάσσιων «γιγάντων» παρατηρήθηκε στις αρχές του ’80 όταν είχε σημειωθεί μείωση στους πληθυσμούς της ρέγκας, του αγαπημένου μεζέ των φαλαινών. Τότε τα κήτη αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν τα διατροφικά τους γούστα στα νέα δεδομένα αναπτύσσοντας παράλληλα νέες κυνηγετικές τεχνικές.

Η μεγάπτερη φάλαινα, γενικά, δημιουργεί μπουρμπουλήθρες κάτω από το νερό για να μπερδέψει τα ψάρια που κολυμπούν μπροστά της και να τα οδηγήσει σε ένα ενιαίο κοπάδι. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί πιο εύκολα να παγιδεύσει το γεύμα της.

Το κήτος δημιουργούσε παφλασμό στην επιφάνεια του νερού με την ουρά του και τότε βουτούσε για να τραφεί με τη μέθοδο της μπουρμπουλήθρας.

Μέχρι το 2007, η συγκεκριμένη τεχνική γνωστή και ως lobtail feeding, εντοπίστηκε σε μεγάπτερες φάλαινες στον Κόλπο του Μέιν. Στόχος στη συγκεκριμένη περιοχή φάνηκε να είναι πάλι άλλος μεζές.

6a00d8341c630a53ef011570ad7308970b-500pi

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bigemo_harabe_net-64:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×