Jump to content
mad23

Tangs...λιτρα Και Συχνες Ερωτησεις

Recommended Posts

Αναμφίβολα τα tang είναι απο τις αγαπημένες επιλογές μας στο θαλασσινό ενυδρειο.Ειναι δραστήρια,κινητικά,εργάτες αφού μας βοηθάνε-άλλα σε μεγάλο άλλα σε μικρότερο βαθμό-με τις ανεπιθύμητες αλγες,ειναι ψάρια με προσωπικοτητα και εχουν σχεδόν όλα πανέμορφα χρώματα.

Μερικές σύντομες και βασικές πληροφορίες που μπορούμε να διαβάσουμε πριν κάνουμε μια αγορά ενός τέτοιου ψαριού είναι οι παρακάτω

 

Λατινική ονομασία           Κοινή ονομασία                          ελάχιστα λίτρα     τελικό μέγεθος(εκατοστά)

 

Acanthurus achilles              Achilles Surgeonfish                            600                    22

Acanthurus bariene              Black Spot Tang                                 1.200                  45                             

Acanthurus coeruleus          Atlantic Blue Tang                               500                     23   

Acanthurus japonicus           Powder Brown Tang                            500                    20

Acanthurus leucosternon     Powder Blue Tang                               500                    23

Acanthurus lineatus             Lined or Clown Surgeonfish                 800                    33

Acanthurus nigricans           Whitecheek Surgeonfish                      500                    20

Acanthurus olivaceus          Orangeshoulder Surgeonfish               600                    30

Acanthurus pyroferus          Mimic Surgeonfish                                250                    20

Acanthurus sohal                 Sohal Surgeonfish                               1.000                 36

Acanthurus triostegus          Convict Surgeonfish                             500                   20

Acanthurus tristis                 Indian Mimic Surgeonfish                      250                   25

Acanthurus tennenti             Lieutenant tang                                    600                   30

Acanthurus xanthopterus     Yellowfin tang                                       1.200                60                                           

Ctenochaetus hawaiiensis   Chevron Tang                                       500                   28                            

Ctenochaetus striatus         Striated Bristletooth Tang                      250                   25

Ctenochaetus strigosus      Kole's Tang                                            250                  17

Ctenochaetus tominiensis  Tomini Tang                                            250                  15

Naso brevirostris                 Spotted Unicornfish                                1.200                50

Naso lituratus                      Naso Tang                                              900                  40

Naso unicornis                    Bluespine Unicornfish                             1.200                50

Naso vlamingii                     Vlamingi Tang                                        1.200                50

Paracanthurus hepatus      Pacific Blue or Regal or Hippo Tang       800                   25

Zebrasoma desjardini         Indian Ocean or Red Sea Sailfin Tang    800                  35

Zebrasoma flavescens       Yellow Tang                                             350                  20

Zebrasoma scopas             Brown Tang                                             350                  25

Zebrasoma veliferum           Sailfin Tang                                            800                  33

Zebrasoma xanthurum2      Purple Tang                                            450                  25

Zebrasoma rostratum          Black Longnose Tang                             500                  23

Zebrasoma gemmatum         Spotted Tang                                         500                  22

 

Συχνές ερωτήσεις

 

Ποια είναι η διατροφή τους?

Είναι αλγοφαγα,οπότε η βασική διατροφή των tang είναι οι αλγες και τα φύκια.

Θα φάνε όμως τις περισσότερες απο τις τροφές που έχουμε να προσφερουμε,οπως κατεψυγμένη,μπίλιες και φυλλαράκια.

Η ποικιλία στη διατροφή τους(όπως σε ολα τα ψαράκια) εξασφαλίζει την υγεία,τα έντονα χρώματα,την κινητικότητα τους αλλά και τη μακροζωία τους.

Το μεγαλύτερο ομως μέρος καλό θα ειναι να το κατέχουν οι αλγες χωρίς να είναι ομως απαραίτητο.

Η κάθε τροφή έχει κάτι ξεχωριστό να τους προσφέρει,με την άλγη όμως να έχει τα περισσότερα

απο τη στιγμή που πρόκειται για αλγοφαγα ψάρια.

 

tang_whitecheek4.jpg

 

Εχω ακούσει πως πολλοί τους δίνουν μπρόκολο,μαρούλι και άλλες πρασιναδες.Κανουν καλό?

Και μόνο του το γεγονός οτι δεν υπάρχουν τα παραπάνω στους υφάλους αποτελεί απάντηση.

Δεν έχει γίνει κάπου αναφορά πως κάποιο Tang απέκτησε κάποιο πρόβλημα επειδή μπήκαν στην διατροφή του το μπρόκολο και το μαρούλι αλλά το ότι δεν κάνει κάτι κακό δεν είναι λόγος να το εφαρμόσουμε .

Ειδικά με όλα αυτά τα φάρμακα τα οποία χρησιμοποιουνται για την καλλιέργεια των παραπάνω.

Επίσης δεν υπάρχουν μελέτες ότι τους προσφέρει κάτι παραπάνω.

Οι τροφές του εμπορίου καλύπτουν με το παραπάνω τις διατροφικές ανάγκες τους.

 

Δεν τρώει τίποτα...τι κάνω?

Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε πριν πάρουμε ενα ψαράκι γενικότερα,είναι να δούμε αν τρώει.

Αυτό θα δώσει πολλές πιθανότητες επιβίωσης και επιτυχίας με το εκάστοτε ψαράκι.

Σε περιπτωση ομως που ενα tang δεν τρωει μετα την αγορα του μπορουμε να

-βαλουμε σε ενα μανταλακι φυλλα αλγης(nori κτλ) και να του δωσουμε χρονο να τα ανακαλυψει

-δέσουμε σε ενα βραχάκι με λάστιχο η' κάποιο άλλο τρόπο,φύλλα αλγης ώστε στο μάτι του να  φαίνεται κάτι φυσικό και να το δοκιμάσει πιο εύκολα

-βάλουμε λίγο σκόρδο στην τροφή του.Υπαρχουν αρκετές αναφορές ότι τα τραβάει η μυρωδιά του σκόρδου(χωρίς να υπάρχουν αποδείξεις)

-αυξήσουμε τα ταΐσματα μέσα στην ημέρα ώστε να συνηθίσει την παρουσία μας αλλά και να παρασυρθεί από τα υπόλοιπα ψαράκια που θα τρώνε

 

orgshouldersurgkeoki.jpg

 

Αν δεν τρώει την τροφή που προσφερω,μπορει να ζήσει μόνο με τις αλγες που θα τρώει από το βράχο?

Δυστυχώς η ποσότητα αλγης που έχουμε στα ενυδρεία μας δεν αρκεί να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες.

Αυτό μπορεί να συμβεί σε πολύ μεγάλα ενυδρεία(5+ τόνων) με πολλά κιλά βράχου και πάλι υπό προϋποθέσεις.

Ακομα και σε αυτά τα λίτρα αν έχουμε πολλά tang η φυσική τροφή θα καταναλωθεί πολύ γρήγορα αφού στη φύση αρκετά tang μπορούν να "καθαρίσουν" καθημερινά πολύ μεγάλες περιοχές με αλγη και φύκια.

 

Μπορώ να φτιάξω-φιλοξενήσω ενα κοπάδι από tang?

Δυστυχώς όσο όμορφο να είναι το θέαμα δεν μπορούμε να έχουμε κάτι τέτοιο στα ενυδρεία μας.

Ακόμα και να το καταφέρουμε θα είναι για ενα πολύ μικρο διάστημα αφού κάποια στιγμή θα αρχίσουν οι μάχες για κατάκτηση περιοχής η' διεκδίκηση περισσότερης τροφής.

Μπορούμε όμως για παράδειγμα να φιλοξενησουμε με επιτυχία και σε βάθος χρόνου 6-8 yellow tang σε ενα ενυδρείο 3+ τόνων.

Γενικότερα κάτι τέτοιο θέλει πολλά λίτρα και παίζει και πολυ μεγάλο ρόλο το είδος των tang.

Επίσης είναι πιο εύκολο σε σχετικά λίγα λίτρα(600-) να κρατήσουμε 2 η 3 η 4 διαφορετικά είδη tang παρά 2 απο το ίδιο είδος.

 

Μα στο χ κατάστημα είδα να έχουν σε ενυδρείο 200 λίτρων 20 μικρά blue tang!!

Αυτός ο αριθμός tang σε αυτά τα λίτρα οφείλεται στο γεγονός οτι τα καταστήματα έχουν σαν σκοπό(και καλά κάνουν) να τα φιλοξενήσουν μέχρι να πωληθούν(δηλαδή μερικές μέρες-εβδομάδες) και όχι να τα μεγαλώσουν η' να τους προσφέρουν το ιδανικό-κατάλληλο περιβάλλον για παραπάνω από μερικές εβδομάδες.

Αυτά τα ενυδρεία αποτελούν απλό σταθμό γι'αυτα τα ψαράκια μέχρι να φτάσουν στα ενυδρεία μας και όχι πρότυπο-παράδειγμα λειτουργίας η' στοκαρισματος σε tang.

 

3057743210_ed69266471_m.jpg

 

Το ενυδρείο μoυ είναι κάτω από 200 λίτρα...ποια tang μπορώ να βάλω?

Σχετικά(και τονίζω το σχετικά) καλές επιλογές είναι τα

Chtenochaetus strigosus

Chtenochaetus tomini

Chtenochaetus binotatus

Chtenochaetus truncatus

Acanthurus chronixis

Acanthurus tristis

 

Τι μπορεί να συμβεί εάν υπερβάλω στο στοκαρισμα του ενυδρείου με tang?

Αυτά τα ψαράκια λόγω του μεταβολισμού τους αλλά και του ότι είναι δραστήρια,έχουν ανάγκη μεγάλες ποσότητες τροφης.Αυτο εχει σαν αποτέλεσμα να αφοδευουν και πολυ,ρυπαίνοντας έτσι το ενυδρείο μας σε μεγάλο βαθμό.

Εαν δεν έχουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό(δυνατό σκιμμερ κ.α) η' τις κατάλληλες ρουτίνες(συχνές αλλαγές νερού κτλ) θα παλεύουμε να κρατήσουμε καθαρό το νερό μας.Εαν απο την άλλη δεν ταΐζουμε πολύ για να μη μας "βρωμίζουν" το νερό δεν θα έχουν τα ψαράκια μας,την καλύτερη δυνατή κατάσταση και σε εικόνα και σε υγεία.

Επίσης εαν υπερβάλουμε θα έχουμε και αναπόφευκτες μάχες η' ακόμα και θανάτους μεταξύ των tang.

 

 

Εχω το χ tang μπορώ να βαλω το ψ tang?

Υπαρχουν κάποιες λίστες συμβατότητας στο διαδίκτυο(ίσως φτιάξουμε και εμείς μια δικιά μας) που μπορούμε να συμβουλευτουμε πριν προβούμε σε μια αγορά.

Για παράδειγμα σε 500 λίτρα japonicus με glaucopareius θα σκοτωθουνε μέσα σε λίγες μέρες αν οχι ωρες.

Ειδικα αν κάποιο απο τα δυο είναι καιρό μέσα στο ενυδρειο.Το ιδιο θα γίνει και αν αντικαταστησουμε ένα απο τα παραπάνω δυο,σε αυτά τα λίτρα,με εναν λευκοστερνο.

Επισης μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις μέσα στο aquazone ζητώντας τις εμπειρίες των άλλων μελών με τα ανάλογα tang που μας ενδιαφέρουν.

 

sohaltang.jpg

 

Τι μπορεί να συμβεί εαν αποδειχθεί τελικά πως το ενυδρείο μας είναι μικρο για ενα tang?

Συνήθως όταν φτάσουν στα όρια τους από θέμα χώρου θα γίνουν πολύ επιθετικά απέναντι στα αλλά ψάρια αλλά ίσως και σε εμάς τους ίδιους(όταν βάλουμε χέρι μέσα στο ενυδρείο για μια

εργασία,ακραίο παράδειγμα).

Μπορεί μέσα σε μια μέρα να σκοτώσουν πολλά μικροψαρα και να τραυματίσουν,συνήθως θανάσιμα άλλα tang.

Επίσης θα είναι ανήσυχο,θα κολυμπάει νευρικά χωρίς να του φταίει κάτι,μπορεί να χτυπήσει κοραλια που θα μπουν στο δρόμο του.

Σε αυτές τι περιπτώσεις καλό θα είναι να βγάλουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε το ψαράκι που δείχνει αυτή τη συμπεριφορά.

Απο την άλλη εάν πρόκειται για ενα ψαράκι με ήρεμο χαρακτήρα μπορεί απλά να γίνει νωχελικό,να σταματήσει να τρώει και απλά να πεθάνει χωρίς εμφανή σημάδια ασθένειας.

Τα tang δεν παθαίνουν νανισμο.Σιγουρα δεν θα φτάσουν σε ενα ενυδρείο τα μεγέθη που

φτάνουν στη φύση αλλά δεν θα μεγαλώσουν ανάλογα με τα λίτρα που τους προσφέρουμε.

 

Πόσα χρόνια ζούνε?

Στη φύση τα tang ζούνε περίπου 15 χρόνια.

Στα ενυδρεία εαν τους δώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες(χώρο,διατροφή,κατάλληλους συγκάτοικους,καλή ποιότητα νερού κ.α) ίσως να ξεπεράσουν τα 10 χρόνια ζωής.

 

TangBariene.jpg

 

Γιατί είναι πιο ευαίσθητα στο ick και άλλες ασθένειες σε σχέση με τ'αλλα ψάρια?

Τα tang ως γνωστό δεν έχουν λεπια.Αυτο αυτομάτως κάνει το δέρμα τους ευάλωτο,λεπτό και μαλακό.

Ετσι είναι πιο ευαίσθητα σε ασθένειες,γραντζουνιες,κοψίματα και παράσιτα.

Παρα το γεγονός όμως οτι δεν έχουν λέπια εάν είναι υγειη έχουν μια ασπίδα που είναι η βλέννα την οποία έχουν εξωτερικά του δέρματος τους.Αυτη τα βοηθάει να αντιμετωπισουν σε ένα βαθμό τα παραπάνω αλλά και στον έντονο χρωματισμό τους.

Η υγεια αυτης της βλεννας εξαρταται σε μεγαλο βαθμο απο την διατροφη του ψαριου(ποικιλια,βιταμινες κα) και την ποιοτητα του νερου μας.

Εαν δεν έχουμε καραντίνα είναι τα πρώτα πράγματα τα οποία θα πρέπει να πληρούμε ώστε να έχουμε καλές προϋποθέσεις και συνθήκες για να φιλοξενησουμε ένα τέτοιο ψαράκι.

 

Δηλαδή τι τιμές θα πρέπει να έχω στο νερό μου?

Δεν θέλουν κάτι ιδιαίτερο από άποψη τιμων.Τα βασικά...

Αλατοτητα- 1,020 με 1,026(fish only εχουν και χαμηλοτερες τιμες)

Θερμοκρασία- 25 με 29

Αμμωνία- 0

Ph- 8 με 8,4

Αυτές οι τιμές δεν θα εξασφαλίσουν την υγεία του ψαριού καθώς τα περισσότερα παράσιτα η' ασθένειες είναι μέσα στο νερό μας η' πάνω στα ίδια τα ψαράκια μας και λειτουργούν ανεξάρτητα από τις τιμές.

Δημιουργούν όμως καλές προϋποθέσεις για υγιή ψάρια.

 

Κλείνοντας....

Πολλά από τα παραπάνω αποτελούν ταπεινές προσωπικές εμπειρίες-απόψεις αλλά και πληροφορίες οι οποίες υπάρχουν διάσπαρτες στον ιστο.Δεν αποτελούν κανόνες η' ευαγγέλιο αλλά μπορεί ο καθένας να τις φιλτράρει και στη συνέχεια να τις υιοθετήσει η' απορρίψει.

 

Η αναφορά στα τελικά μεγέθη των ψαριών αφορούν στη φύση και συνήθως μπορεί να είναι και λίγο παραπάνω.

 

Γενικότερα έχει μεγάλη διαφορά να προσφέρουμε συνθήκες επιβίωσης σε ενα tang με το να προσφέρουμε συνθήκες ευημερίας η' μακροζωίας που είναι και το ιδανικό.

Όλοι μας έχουμε διαφορετικά κριτήρια-απόψεις και είμαστε ελεύθεροι να αγοράσουμε ότι θέλουμε και να του κάνουμε ότι θέλουμε....αλλά θα πρέπει πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας να έχουμε οτι είναι κάτι ζωντανό και απο τη στιγμή που θα βγει από τον ωκεανό και θα μπει στο ενυδρείο μας η επιβίωση του εξαρτάται απο εμάς.

Ολοι κάναμε η' θα κάνουμε τις υπερβολές μας σε tang ανα διαστήματα(εχω βάλει λευκοστερνο

σε 80 λίτρα :busted_cop:  :AAGGGHHH: ) αλλά καλό  είναι να μαθαίνουμε απο αυτές 

Οι αναφορές που έγιναν αρχικά στα κατάλληλα λίτρα για το κάθε tang είναι με βάση τα ελάχιστα δυνατά λίτρα και οχι τα ιδανικά!!

Εαν θέλουμε να βρούμε τα ιδανικά θα πρέπει να πολλαπλασιασουμε χ2 τα ελάχιστα λίτρα.

Προσωπική ταπεινή άποψη(την οποία φυσικά και έχω παραβεί πολλάκις στις αρχές) είναι πως κανένα tang δεν θα πρέπει να μπαίνει σε ενυδρείο κάτω των 150 λίτρων.Τουλαχιστον

οχι χωρίς να είμαστε διατεθειμένοι να το δώσουμε πολύ πριν το ενυδρείο θα γινει ασφυκτικά μικρο γι'αυτο και κυρίως εγκαίρως

 

Ευχαριστω πολυ για το χρονο που σας εκλεψα για να τα διαβασετε :bigemo_harabe_net-146:

edit.

Μπηκαν στη λιστα και τα rostratum και gematum

 

φιλικα

Μιχάλης

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απλα!!! :bigemo_harabe_net-92: :bigemo_harabe_net-92: :bigemo_harabe_net-92:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122: να καρφιτσωθει κυριοι,μπραβο

Share this post


Link to post
Share on other sites

εξαιρετικο Μιχαλη ... ισως απο τις καλυτερες δουλειες στο aquazone και σε ενα πολυ σημαντικο θεμα ! :bowdown::bowdown::bowdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιχαλη σ ευχαριστουμε!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενα πραγματικό στολίδι,,,δεν έχω να πω κάτι άλλο......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλο Μιχαλη :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ

ευχαριστουμε οτι καλυτερο για ολους!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bowdown::bowdown::bowdown:ευχαριστουμε Μιχαλη..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ καλό και κατατοπιστικό.

Μπράβο Μιχάλη.

:bigemo_harabe_net-64:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Μιχάλη...ευχαριστούμε!

Share this post


Link to post
Share on other sites

προσεγμενη και πολυ αξιολογη δουλεια.

ευχαριστουμε Μιχαλη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν υπηρχε ελληνικο περιοδικο για ενυδρεια εγω πιστευω πως η θεση του αρχισυντακτη ειναι απο χτες πιασμενη!μιχαλη μπραβο!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καταπληκτική δουλεια Μιχάλη.

Θα μείνω σε αυτη την πρόταση σου για να τονίσω το πόσο σημαντικό είναι αυτο που λες.

Προσωπική ταπεινή άποψη(την οποία φυσικά και έχω παραβεί πολλάκις στις αρχές) είναι πως κανένα tang δεν θα πρέπει να μπαίνει σε ενυδρείο κάτω των 150 λίτρων.Τουλαχιστον

οχι χωρίς να είμαστε διατεθειμένοι να το δώσουμε πολύ πριν το ενυδρείο θα γινει ασφυκτικά μικρο γι'αυτο και κυρίως εγκαίρως

Και πάλι μπράβο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εισαι Τεραστιος...................μπραβο μιχαλη....!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άψογος ευχαριστούμε!!! :bigemo_harabe_net-122::bigemo_harabe_net-122::bigemo_harabe_net-122:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ καλό άρθρο και χρήσιμο για κάποιον που δεν γνωρίζει και θέλει να πάρει το πρώτο του τανκ.Ένα θέμα που ίσως δεν το δίνουμε μεγάλη σημασία(βέβαια δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά σε ένα ενυδρείο)είναι η διατροφή του.Δυστυχώς σε ένα ενυδρείο το τανκ θα μετατραπεί πολλές φορές εκτός από φυτοφάγο σε σαρκοφάγο.Ουσιαστικά πρόκειται για ένα στιλ κανιβαλισμού? δεν ξέρω πως ακριβώς να το πω το οποίο μειώνει το προσδόκιμο ζωή του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ιερό Ευαγγέλιο .. :bowdown::bowdown::bowdown:

Μπράβο Μιχάλη :bigemo_harabe_net-117:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλο αρθρο! Μπραβο Μιχάλη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο μπράβο μπράβο.... απ ότι βλέπω έχουμε δουλειά το καλοκαίρι που θα είναι πιο χαλαρά στο φόρουμ !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγω σας ευχαριστω για τα καλα σας λογια παιδια..με τιματε :bigemo_harabe_net-146:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστούμε Μιχάλη....τέλεια δουλεια αν κ δεν περίμενα κάτι λιγότερο απο εσανα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαιρετικο!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστω πολυ νικο :thumbsu:

Χαιρομαι που σου αρεσε φιλε!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By bbetta
      Ψάχνοντας σε παλιά θέματα, δεν βρήκα κάποιο όπου συγκεντρωμένα να βρίσκουμε διάφορες απόψεις για το τάισμα των ψαριών στα θαλασσινά ενυδρεία μας.
      Προφανώς, όλα τα ψάρια δεν έχουν τις ίδιες διατροφικές απαιτήσεις και προτιμήσεις, όμως οι διαφορετικές γνώμες που θα ακουστούν μπορούν να βοηθήσουν.
       
      Θέτω λοιπόν το ερώτημα:
      Τι ταΐζετε τα  ψαράκια σας(ποιες ξηρές, κατεψυγμένες, ζωντανές);
      Κάθε πότε;
      Πόσο; 
       
      Σε ένα ενυδρείο Reef (ή και FOWLR) υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψην, όπως να μην ρυπαίνουμε το νερό με τα υπερβολικά ταΐσματα ανεβάζοντας NO3 και PO4, να είναι ικανοποιημένα τα ψάρια μας, τα κοράλλια μας αλλά και να μην είναι ιδιαίτερα χρονοβόρο και κουραστικό για εμάς. 
      Που βρίσκεται λοιπόν, την χρυσή τομή και από τι παράγοντες εξαρτάται κατά την γνώμη σας;
       
      Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σας!
       

    • By Aquazone Project Team
      Paracanthurus hepatus
       
      φιλήσυχο είδος, αλλά υπάρχει περίπτωση να γίνει επιθετικό σε νέες εισαγωγές ψαριών του ιδίου είδους. Δραστηριοποιείται σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου. Χρειάζεται σπηλιές, κρυψώνες και αρκετό λειτουργικό χώρο.
       
      Τρέφεται κυρίως  με τις άλγες που υπάρχουν στο ενυδρείο, οπότε είναι από τους κατοίκους που προσφέρουν έργο. Θα δεχτεί όμως και όλων των ειδών τις κατεψυγμένες και αποξηραμένες  τροφές.
       
      Λόγω της ιδιαιτερότητας του καθ`  ότι δεν έχει λέπια, είναι επιρρεπή στην ασθένεια Ich (Cryptocaryon imitan) καθώς  και σε άλλες δερματικές παθήσεις.  Στο σημείο που αρχίζει η ουρά υπάρχει αγκάθι  το οποίο το προεξέχει μόνο σε περιπτώσεις άμυνας. Συνίσταται ενυδρείο 300 λίτρων.
    • By Aquazone Project Team
      Zebrasoma flavescens
       
      Είναι ένα πολύ δημοφιλές ψάρι για τα ενυδρεία, λόγω του έντονου κίτρινου χρωματισμού, αρκετά ανθεκτικό και σκληραγωγημένο, πολύ ενεργητικό με διαρκή κίνηση και δραστηριοποιείται σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου. Πρέπει να φιλοξενείται μόνο, ένα του είδους, ειδάλλως θα υπάρχουν διαμάχες για την εδαφική κυριαρχία.
       
      Αν και θα τραφεί με κάθε είδους σαρκώδη τρόφιμα, είναι απαραίτητο στη δίαιτά του να συμπεριλαμβάνονται αποξηραμένα φύκια μιας και είναι από την φύση του αλγοφάγος οργανισμός, αυτό θα του ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα, θα βελτιώσει την γενική του κατάσταση, μειώνοντας ταυτόχρονα την επιθετικότητα.
       
      Στο σημείο που αρχίζει η ουρά υπάρχει αγκάθι το οποίο το προεξέχει μόνο σε περιπτώσεις άμυνας. Για την καλύτερη διαβίωση του, το ενυδρείο πρέπει να είναι από 300 λίρα και πάνω. Αν τα λίτρα του ενυδρείου το επιτρέπουν, μπορούν να προστεθούν και περισσότερα αρκεί να τοποθετηθούν ταυτόχρονα.
    • By Husky_Jim
      Acanthurus albimento, a new species of surgeonfish (Acanthuriformes: Acanthuridae) from northeastern Luzon, Philippines, with comments on zoogeography
       
      Acanthurus albimento is described as a new surgeonfish from northeastern Luzon from six specimens collected during extensive fish-market surveys in the Philippines.The new species is characterized by a distinctive white band below the lower jaw; many irregular, wavy, thin, blue lines on the head; a brown-orange pectoral fin with a bluish tinge on the outer membrane of the rays and a dark band on the posterior margin; a narrow rust-orange stripe along the base of the dorsal fin; and a large blackish caudal spine and sheath with the socket broadly edged in black. An analysis using the mitochondrial cytochrome c oxidase subunit 1 (COI), supported by an independent multi-locus analysis, suggests phylogenetic affinities with an Acanthurus clade that includes A. auranticavus, A. bariene, A. blochii, A. dussumieri, A. gahhm, A. leucocheilus, A. maculiceps, A. mata, A. nigricauda, and A. xanthopterus; a clade that shares a suite of color characteristics. Based on the sampling history in the region, the new species may be a limited-range endemic in the westernmost Pacific Ocean, which is unusual for members of this genus. This raises potential questions about drivers of dispersal and long-held assumptions about zoogeographic patterns along the Kuroshio Current.
       
      Εδώ και η πλήρης μελέτη:
      http://www.oceansciencefoundation.org/josf/josf25d.pdf
       

    • By Husky_Jim
      Μετά από συζήτηση στο θέμα του ενυδρείου μου προέκυψε η ανάγκη μιάς συζήτησης για την διατροφή των ψαριών μας, των βιταμινών και των ιχνοστοιχείων που τους δείνουμε.
       
      Ξεκινώ εγώ με το Inositol, και σας βάζω ένα λίνκ του 2005 όταν πρωτοαναφέρθηκε από την Μαρίνα (Ceasars-Συντονιστή τότε)  που λόγο του ότι ζούσε στο εξωτερικό είχε και περισσότερες πληροφορίες...
       
      όπως έχουμε ξαναπεί, στο άκουαζον μπορείς να βρείς τα πάντα!!!
       
      Φυσικά περιμένω επικοδομητικές και επιμορφωτικές απόψεις για να μάθουμε όλοι μας!!!!
       
      Καλό διάλογο αδέρφια!!!
    • By NicKtheGreeK1100
      Καλησπερα και καλη χρονια στην παρεα. Αν και ψιλοασχετος με ενυδρεια εχω στα υποψην μου ενα προτζεκτ (κοινωνικο τανγκανικα) για το μακρινο μελλον. Προς το παρον δεν εχω ουτε τον χρονο ουτε το χρημα αλλα επειδη με εχει φαει το σαρακι θα σας πρηξω λιγο.
       
      Για αρχη προσπαθω να σκεφτω μια ψαροσυνθεση για 250-450 καθαρα λιτρα. Ενα ζευγαρι tretocephalus και leleupi, με ενα χαρεμακι shell dweller (callipterus, brevis ή ocellatus). Ως πιο επιθετικα ειδη φανταζομαι οτι χρειαζονται γυρω στα 300-350 λιτρα?
      Mια διαφορετικη ψαροσυνθεση με πιο ειρηνικα ψαρακια που σκεφτηκα ειναι ενα ζευγαρι julidochromis, eretmodus/spathodus/tanganicodus και ενα απο τα παραπανω shell dwellers ή ενα χαρεμακι enantiopus χρειαζονται περιπου 300 λιτρα? Βεβαια εδω με τις κιχλιδες goby τιθεται και το διατροφικο θεμα γιατι απο οσα ξερω ειναι φυτοφαγες.
      Και φυσικα σε καθε περιπτωση αν το επιτρεπουν τα λιτρα και μια ομαδουλα cyprichromis ή paracyprichromis?
       
      Παρακαλω βοηθηστε, δεν μπορω να κοιμηθω το βραδυ  
       
       
    • By Husky_Jim
      “ΠΟΣΑ ΛΙΤΡΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ .... ΟΙ ΔΙΣΚΟΙ; ”
      Συγγραφέας: “Diskus Fan” 


      Από τότε που άρχισα την διαδικτυακή μου επαφή με τα fora που ασχολούνται με τα ενυδρεία (3 χρόνια περίπου), διαπίστωσα ότι υπάρχει ένα ερώτημα που τίθεται αρκετά συχνά και που προκαλεί διαμάχες:
      - Έχω ένα ενυδρείο Χ λίτρα (συνήθως λιγότερα κι' από 300) .... πόσους δίσκους μπορώ να βάλω;



      Παρακάτω λοιπόν θα γράψω αυτά που, κατά τη δική μου άποψη, θα πρέπει να λάβει υπ' όψιν του ο "επίδοξος" νέος δισκάς, ώστε να επιλέξει το μέγεθος της γυάλας.
      Με το ερώτημα αυτό τίθεται εξ' αρχής το θέμα .... σε ΛΑΘΟΣ "βάση". Εφ' όσον κάποιος θέλει να ασχοληθεί με τους δίσκους... καλό θα ήταν να γνωρίζει περισσότερα πράγματα γι' αυτούς εκτός των λίτρων που "χρειάζονται", ώστε να προχωρήσει πιο σωστά μαζί τους.
      Οι δίσκοι στην φύση ζουν σε ομάδες και μάλιστα πολύ μεγάλες (έχουν βρεθεί ομάδες αποτελούμενες από 300-400 άτομα). Επίσης αν κάποιος έχει δει αναπαραγωγή, σίγουρα θα έχει θαυμάσει το "σμήνος" από τα μικρά δισκάκια στις πλάτες των γονέων τους, απ' όπου τρώνε την πρώτη τους τροφή.
      Αυτά τα 2 στοιχεία και μόνο, αποτελούν απόδειξη της ανάγκης των δίσκων να βρίσκονται σε ομάδα, μέσα στην οποία νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
      Το πιο συνηθισμένο μέγεθος απόκτησης από τις προθήκες των καταστημάτων αυτών των ψαριών, κυρίως λόγω κόστους, είναι τα 5-6 εκατοστά... ψάρια δηλαδή ηλικίας 2-3 μηνών.
      Όσο μικρότερο είναι το μέγεθος τους, τόσο μεγαλύτερη ανάγκη έχουν την ομάδα... κι' ο αριθμός 2,3,4 ψαριών... φυσικά ΔΕΝ αποτελεί ομάδα.
      Υπάρχει όμως και το "εμπόδιο" που λέγεται ενυδρείο... δεν μπορούμε σε κάθε περίπτωση να έχου-με την δυνατότητα για 2 τόνων ενυδρείο... οπότε όπως είναι φυσικό... αρχίζουν οι συμβιβασμοί. Γνωρίζοντας λοιπόν αυτά μπορούμε να πούμε ότι 10 άτομα είναι ένας "καλός" αριθμός για ξεκίνημα. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί και το ότι ως γνωστόν... όσο μεγαλώνει η ομάδα... τόσο περισσότερο "σπάει" η επιθετικότητα. Όπως λοιπόν καταλαβαίνεις είναι σοβαρότατο λάθος να επιλέξεις να έχεις μικρό τον αριθμό των δίσκων σου (π.χ. 2-3), για να είναι "σύμφωνα" με τα λίτρα του μικρού ενυδρείου σου. Άλλωστε όσο μικρό και να είναι... το μικρό τους (ακόμα) μέγεθος διευ-κολύνει στην τοποθέτηση περισσότερων ψαριών.
      Υπάρχει όμως και η συνέχεια στην οποία πρέπει επίσης να δείξουμε μεγάλη προσοχή και ενδιαφέρον, για να αποφύγουμε τα μελλοντικά προβλήματα.
      Οι δίσκοι είναι κιχλίδες και συμπεριφέρονται σαν "τέτοιες" από πολύ νωρίς. Ακόμα και 20-30 ημε-ρών δισκάκια έχουν αψιμαχίες, οι οποίες στο μέλλον θα καθορίσουν την θέση τους μέσα στην ομάδα. Όσο ο καιρός περνάει και το μέγεθος αυξάνεται (το τελικό μέγεθος των δίσκων εξαρτάται από το είδος και συνήθως φτάνει τα 20 εκ.) οι αψιμαχίες γίνονται πιο "σοβαρές, γιατί πρόκειται να ακολουθήσει το ενδιαφέρον για κυριαρχία (πέραν της ομάδας) και στο ζευγάρωμα.
      Τα ζευγάρια των δίσκων (στη φύση) αποκόπτονται από την υπόλοιπη ομάδα για ολόκληρη την αναπαραγωγική διάρκεια και οι γονείς γίνονται πολύ επιθετικοί, ενάντια στους εισβολείς. Αυτό στο χώρο ενός ενυδρείου, μπορεί να έχει πολύ "άσχημες" συνέπειες. Αν ο χώρος είναι μικρός ... μπορεί ακόμα και να θανατωθούν ψάρια. Η φάση της αναπαραγωγικής διαδικασίας προσδιορίζεται στην ηλικία των 15-16 μηνών (κάποιες φορές ενδέχεται και νωρίτερα ανάλογα με την χρωματική ποικιλία).
      Από τις προσωπικές μου παρατηρήσεις έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως μια μέση απόσταση 60-80 εκ. ακτίνας γύρω από το σημείο εναπόθεσης των αυγών, είναι συνήθως αυτή την οποία οι γονείς φυλάνε πιο δυναμικά. Υπάρχει βέβαια και ο παράγοντας του χαρακτήρα του ΚΑΘΕ ψαριού ξεχωριστά. Άλλοι είναι υπερβολικά επιθετικοί και άλλοι πιο "ήπιοι".
      Όπως και να έχει όμως αν το δούμε σε παράδειγμα... θα καταλάβουμε τι ΠΡΕΠΕΙ να περιμένουμε. Ας υποθέσουμε ότι το ενυδρείο μας έχει μήκος 1,5 μέτρο και μέσα έχουμε 8-10 ψάρια... όταν σχηματισθούν 2 ζευγάρια (και αυτό θα γίνει πολύ πιο σύντομα απ' όσο φαντάζεσαι), θα "πιάσουν" συνήθως τα δύο άκρα... από την μία πλευρά 60-80 εκ. και άλλα τόσα από την άλλη... με ότι περισσεύει για να χωρέσουν οι υπόλοιποι. Το μέγεθος που έχουν οι δίσκοι σε αυτή την "φάση" κυμαίνεται από τα 8-12 εκ. ... φαντάσου λοιπόν δίσκους αυτού του μεγέθους, να προσπαθούν να βολευτούν στον κενό χώρο που τους μένει. Όπως και να έχει το πράγμα είναι σαφές ότι... έχει έρθει η στιγμή, που πρέπει να ληφθούν μέτρα προς αποφυγή των συνεπειών. Η πιο απλή αιτία για να παρουσιασθούν ασθένειες, είναι το "στρεσάρισμα" των δίσκων και οι διαμάχες... είναι μια πολύ καλή αιτία.
      Μην ξεχνάμε βέβαια και τον "αδύναμο κρίκο" κάθε ομάδας. Αν χώρος όμως είναι αρκετά μεγάλος τότε τα δυσάρεστα ενδέχεται να αποφευχθούν.
      Στην εποχή μας όμως έχει αλλάξει και ο τρόπος κατασκευής... τα ενυδρεία πολλές φορές είναι πιο "φαρδιά" με αποτέλεσμα να έχουν παραπάνω συνολικά λίτρα αλλά μικρότερο μήκος και αυτό μπορεί να παραπλανήσει τον αγοραστή. Όπως είδαμε λοιπόν πιο πάνω... και το μήκος παίζει σημαντικό ρόλο.
      Βέβαια λύσεις υπάρχουν με ίσως καλύτερη την απομάκρυνση του(ών) ζευγαριού(ών) (αν και θα αποδειχτεί αρκετά δύσκολο το εγχείρημα)... σε γεννήστρες όπου και η αναπαραγωγή θα έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να είναι επιτυχής. Αυτό προϋποθέτει όμως επιπλέον εγκαταστάσεις ενυδρείων... και ίσως προβλημάτων που δεν αφορούν το παρόν θέμα, αφού αποτελούν άλλο κεφάλαιο.
      ΜΗΝ προσπαθήσεις όμως να πείσεις τον εαυτό σου ότι... δεν σε ενδιαφέρει η αναπαραγωγή γιατί δεν θα καταφέρεις να το κάνεις ούτε σε μένα αλλά (περισσότερο) ούτε στα ψάρια σου.
      Ένα είναι σίγουρο... οι δίσκοι (και αναφέρομαι κυρίως στους εκτροφής γιατί είναι πολύ σπάνιο κάποιος "αρχάριος" δισκάς να ξεκινήσει με "άγριους", για πολλούς και διάφορους λόγους) γεννοβολάνε πλέον σαν τα γκάπυ και ΔΕΝ ζητάνε την άδεια από τον χομπίστα.
      Όταν μάλιστα επιλέγονται για αγορά σε μέγεθος 10-12 εκ. το πιθανότερο είναι να γεννήσουν σε διάστημα πολύ μικρότερο του μήνα από την ημέρα της εισαγωγής τους στο ενυδρείο (τις περισσότερες φορές ακόμα και μέσα στην πρώτη εβδομάδα, εφ' όσον οι συνθήκες νερού είναι κατάλληλες). Η άποψη λοιπόν για τα 40-60 λίτρα ανά δίσκο ... πρέπει μάλλον να ξεκίνησε κάπως έτσι... όσο περισσότερα τα λίτρα, τόσο μεγαλύτερο και το μέγεθος τού ενυδρείου.
      Κάποιος που έχει την εμπειρία μπορεί να ζήσει δίσκο σε ένα 50λιτρο (ίσως και με μεγάλη άνεση)... το ερώτημα όμως που τίθεται είναι το εξής:
      - Θα είναι ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ αυτό το ψάρι;
      Όταν αποφασίζουμε να φιλοξενήσουμε ένα είδος θα ΠΡΕΠΕΙ να του διαθέτουμε ότι καλύτερο γίνεται .... άλλωστε δεν ζητήσαμε την άποψη του για το αν επιθυμεί να περάσει τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του (υπάρχουν αναφορές για δίσκους 10-15 ετών) μαζί μας. Είναι μεγάλο κρίμα ένας ζωντανός οργανισμός να περιμένει την ημέρα που θα "ταξιδέψει", για να απαλλαγεί επιτέλους από το μαρτύριο που του έχουμε επιβάλει. Όπως καταλαβαίνεις για να κάνεις σωστή αρχή ... θα πρέπει να έχεις σχεδιάσει σωστά… το μέλλον.
      Ο "βασικός άξονας" που πρέπει να κινείται (κατά την άποψη μου πάντα) ένας χομπίστας είναι η σωστή ΔΙΑβίωση των ψαριών του και όχι η ΕΠΙβίωση. Μόνο έτσι θα μπορέσει να "κερδίσει" από αυτόν τον μαγικό... και άγνωστο για τους άλλους... υποβρύχιο κόσμο.
      Αν ακόμα αναρωτιέσαι... τελικά πόσα λίτρα χρειάζονται οι δίσκοι... μάλλον δεν κατάλαβες τίποτα γι' αυτό θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια... με τον γνωστό δικό μου (τσεκουράτο) τρόπο.......
      "Τσιγκουνιές" και "εκπτώσεις" ....... ΔΕΝ έχουν θέση δίπλα σε ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΥΣ δίσκους... το έχεις ξαναδιαβάσει… δώσε στον ΒΑΣΙΛΙΑ των ενυδρείων γλυκού νερού αυτό που του ΑΞΙΖΕΙ .... ο λόγος απλός... για να τον χαρείς και να σε χαρεί.
      Μόνο έτσι θα είσαι ΑΞΙΟΣ, να φέρεις τον τίτλο του δισκόφιλου.



      Υ.Γ.: Εγώ που στα γράφω αυτά .... ΔΕΝ ξεκίνησα σωστά με τους δίσκους... περπάτησα τον "δύσκολο" δρόμο για να μάθω, τότε που ελάχιστοι σε αυτήν την χώρα γνώριζαν (αλλά και δεν έλεγαν τίποτα και σε κανέναν), ούτε υπήρχε η "ευκολία" του διαδικτύου .... και τώρα προσπαθώ να σε πείσω, να μην κάνεις τα ίδια λάθη (και κυρίως τα περιττά έξοδα) που έκανα εγώ ..... όταν ξεκίναγα μαζί τους το 1982.-
    • By ΚΩΣΤΗΣ
      Πρόκειται για άλλη μία dwarf-mbuna Κιχλίδα της λίμνης Μαλάουι η οποία ανακαλύφθηκε το 1989 απο τον Dr Ad Konings. Πήρε την ονομασία της απο τον Saulos Mwale, ο οποίος βοήθησε στην ανακάλυψη του saulosi κατά την διάρκεια μιας κατάδυσης στην δυτική ακτή της λίμνης και πιο συγκεκριμένα στoν ύφαλο Taiwan, βόρεια του νησιού Chizumulu και σε βάθος 7-15 μέτρα.

      Στο φυσικό περιβάλλον τρέφεται με άλγη σκαλίζοντας τον βυθό, ενώ στο ενυδρείο μας θα δεχθέι τροφές πλούσιες σε φυτικά συστατικά καθώς και Spirulina όπως όλες οι Κιχλίδες του είδους Mbuna όπου ανήκει.

      Το μέγεθος του όπως περιγράφεται απο την βιβλιογραφία είναι 8 εκατοστά για το αρσενικό και 6 εκατoστά για το θηλυκό. Οι ελάχιστές απαιτήσεις που μας προτείνει ο Dr Ad Konings για να φιλοξενηθεί στο ενυδρείο μας είναι τα 100 εκατοστά μήκος και τα 150 λίτρα, αν και όπως συμβαίνει με όλες τις κιχλίδες του είδους Mbuna όσο μεγαλύτερο είναι το ενυδρείο τόσο το καλύτερο. Σ’αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί η τάση που έχει ο συγκεκριμένος συγγραφέας να αναφέρει τα ελάχιστα λίτρα πιο χαμηλά απ’ ότι η εμπειρία έχει δείξει. Γι’αυτό το λόγο προτείνεται μεγαλύτερο ενυδρείο καθώς παρά το μικρό τους μέγεθος τα saulosi είναι επιθετικά και απαιτούν αρκετά λίττρα ειδικά εάν σκοπεύουμε να φιλοξενήσουμε περισσότερα του ενώς αρσενικά.

      Τα αρσενικά στρέφουν όλη τους την επιθετικότητα προς τα υπόλοιπα αρσενικά του ιδίου είδους, αφήνοντας τα θηλυκά να επισκέπτονται την περιοχή τους με σκοπό την αναπαραγωγή. Αν και τα saulosi γεννιούνται έχοντας κίτρινο χρώμα, τα αρσενικά του είδους αλλάζουν το χρώμα τους σε μπλέ όταν φτάσουν σε ώριμη αναπαραγωγικά ηλικία. Όταν έχουμε παραπάνω απο έναν αρσενικό στο ενυδρείο μας, πολύ συχνά θα παρατηρήσουμε τα πιο νεαρά αρσενικά να διατηρούν το κίτρινο χρώμα, με σκοπο να μπερδέψουν τον ισχυρό αρσενικό και να αποφύγουν την επιθετικότητά του. Ωστόσο, αυτός δεν θα ξεγελαστεί και θα συνεχίσει να τα κυνηγάει περισσότερό απο τα θηλυκά. Επίσης έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο ένα θηλυκό να παίρνει τον χρωματισμό του αρσενικού έτσι ώστε να τρομάξει εισβολείς που προσπαθούν να κάνουν τροφή τον γόνο του ζευγαριού.

      Μόλις ο αρσενικός διαλέξει το μέρος που θα ζευγαρώσει και η θηλυκιά είναι σε αναπαραγωγική ηλικία, θα δείξει έντονα τα χρώματά του και θα αρχίσει να τρέμει μ’έναν τρόπο χαρακτηριστικό για τις Κιχλίδες. Θα προσπαθήσει έτσι να την οδηγήσει στο μέρος που έχει διαλέξει για την αναπαραγωγή. Η θηλυκιά εναποθέτει γύρω στα 20 αυγά τα οποία θα τα γονιμοποιήσει ο αρσενικός. Μετά η θηλυκιά θα πάρει τα γονιμοποιημένα αυγά στο στόμα της και θα τα επωάσει για περίπου 18 μέρες μέχρι να εκκολαφθούν.

      Η αναπαραγωγή του saulosi θεωρείται σχετικά εύκολη και απαιτεί μια αναλογία του ενώς αρσενικού με τρείς ή τέσσερις θηλυκιές για να την πετύχουμε. Στο ενυδρείο μας θα μπέι με mbuna του ίδιου μεγέθους αποφεύγοντας είδη με παρόμοια χρωματικά χαρακτηριστικά.

      Η εν λόγω Κιχλίδα αξιολογήθηκε το 2006 απο την Διεθνή Ένωση για την Προστασία της Φύσης (IUCN) στην κόκκινη λίστα με τα απειλούμενα είδη που εκδίδει και χαρακτηρίστηκε ώς ευάλωτο είδος (Vulnerable ). Ώς σημαντικότερός κίνδυνος για το Pseudotropheus saulosi έχει προσδιοριστεί η περιορισμένη διασπορά του στη λίμνη καθώς επίσης και η υπεραλίευση απο τους ντόπιους.




      Scientific Name: Pseudotropheus saulosi
      Geo. Origin: Taiwan Reef
      Habitat: Deep Rocky Habitat
      Diet: Herbivore
      Gender Differences: Dimorphic
      Breeding: Maternal Mouthbrooder
      Temperament: Aggressive
      Conspecific Temperament: Aggressive
      Maximum Size: 8-6 cm
      Temperature: 26°C
      pH: 7.8
      Water Hardness: Hard
      Difficulty: 2






      Πηγή:
      Back to Nature, Guide to Malawi Cichlids by Ad Konings (2nd edition)
      www.cichlid-forum.com
      www.iucnredlist.org
×