Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 17/06/2017 in all areas

  1. 19 likes
    Το ενυδρειο συνεχίζει την διαδρομή του ακομη.Ακολουθουν μερικές φωτο.
  2. 16 likes
    Ενα μικρο φωτογραφικο update μετά απο 20 μερων αποχή
  3. 16 likes
    Κυκλοφορούν αυτά τα εργαλεία στην ελλαδα? Υπάρχει κάποιο link να δούμε και τιμές?? Άσχετο αλλά με αφορμή το θέμα του Θανάση δεν μπορώ να μην αναφέρω την μεγαλύτερη θαυμάστρια του ενυδρείου μου τους τελευταίους 4 μήνες. Βέβαια ακόμα δεν φτάνει τον μαγνήτη αλλά δεν πειράζει. Ανεβάζω μια φώτο της γιατί εκτός από χαζοreefas είμαι και χαζομπαμπας!
  4. 14 likes
    ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ ΜΟΝΟΜΑΧΟΥ 2017 Αγαπητοί φίλοι-φίλες συνχομπίστες. Στείλτε μας τις φωτογραφίες από τα μονομαχοενυδρεία σας, για να συμμετάσχετε στον φωτογραφικό διαγωνισμό του Aquazone ΕΝΥΔΡΕΙΟ ΜΟΝΟΜΑΧΟΥ 2017. Τα ενυδρεία του διαγωνισμού θα πρέπει να είναι απαραίτητα από 15 έως 60 λίτρα. Οι όροι του διαγωνισμού είναι να συμπληρώσετε πλήρως την φόρμα που δίνεται παρακάτω, καθώς και να αποστείλετε τρεις φωτογραφίες από το ενυδρείο σας, ως εξής: Η πρώτη να είναι μια γενική φωτογραφία του ενυδρείου που να δίνει μια συνολική εικόνα του στησίματος του. Η δεύτερη μια φωτογραφία κοντινή <<πορτραίτο>> του μονομάχου, και μια τρίτη φωτογραφία δική σας επιλογής από το ενυδρείο. Δεν θα γίνουν δεκτές φωτογραφίες που απεικονίζουν ψάρια μέσα σε γυάλα. Επίσης επειδή ο διαγωνισμός θα ήθελε να αναδείξει την φυσική ομορφιά των ενυδρείων μας, καλό θα ήταν να αποφευχθούν φωτογραφίες με ψεύτικα ντεκόρ, δύτες, ναυάγια, θησαυρούς κλπ. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο καθαρές, και να επεξεργαστούν, πριν αποσταλούν, σε ανάλυση 800 Χ 600 pixels. Η φόρμα που πρέπει να συμπληρωθεί είναι η παρακάτω: Λίτρα ενυδρείου: Χρόνος λειτουργίας ενυδρείου: Φίλτρανση: Φωτοπερίοδος: Φυτά: Συγκάτοικοι: Επιπλέον παρατηρήσεις (προαιρετικό): Κάθε χρήστης έχει το δικαίωμα να συμμετάσχει με παραπάνω από ένα ενυδρείο που φυσικά θα φιλοξενεί μονομάχο και θα θεωρείται ξεχωριστή συμμετοχή. Στο διαγωνισμό αυτό επίσης θα μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εκτός συναγωνισμού και μέλη της συντονιστικής ομάδας. Απαραίτητη προϋπόθεση οι φωτογραφίες να μην έχουν δημοσιευθεί ξανά στο παρών φόρουμ, είτε σε αντίστοιχο άλλο. Δικαίωμα συμμετοχής επίσης έχουν και όλα τα νέα μέλη που θα εγγραφούν στο forum, μέχρι τη λήξη του διαγωνισμού. Έγκυρες συμμετοχές θα θεωρούνται αυτές που έχουν καταχωρηθεί στο παρόν θεματικό μέχρι τα μεσάνυχτα της 30/06/2017 Περιμένουμε με χαρά τη συμμετοχή όλων όσων διαθέτουν ενυδρείο με τα πανέμορφα αυτά ψάρια, ή και όσων ανταποκριθούν στην πρόκληση να στήσουν με αφορμή αυτόν τον διαγωνισμό ένα ανάλογα σωστό ενυδρείο, που να πληρεί τις προϋποθέσεις του. Κριτική επιτροπή διαγωνισμού - ψηφοφορία - ανάδειξη νικητή. Η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού ΕΝΥΔΡΕΙΟ ΜΟΝΟΜΑΧΟΥ 2017, θα αποτελείται από όλη τη συντονιστική ομάδα του γλυκού νερού. Στο τέλος της ψηφοφορίας που θα γίνει στις 05/07/2017 το ενυδρείο-συμμετοχή που θα έχει λάβει τις περισσότερες ψήφους θα αναδειχθεί σε νικητή. Τα μέλη μπορούν να δηλώσουν την προτίμηση τους ψηφίζοντας τη συμμετοχή που τους αρέσει, στο νέο θέμα που θα δημιουργηθεί από 2/07/2017, και μέχρι τη λήξη της ψηφοφορίας 5/7/2017 και ώρα 24:00μμ. Σε περίπτωση που μετά την ψηφοφορία της συντονιστικής ομάδας, ισοψηφήσουν στην πρώτη θέση δύο η περισσότερες συμμετοχές, νικητής θα αναδειχθεί το ενυδρείο που θα έχει λάβει τα περισσότερες ψήφους από τα μέλη. Νικητής διαγωνισμού - δώρο. Το δώρο για τον πρώτο νικητή του διαγωνισμού θα είναι ένα εξωτερικό φίλτρο Fluval 106. Για τους τρεις πρώτους νικητές, θα υπάρχουν αναμνηστικά μπλουζάκια aquazone. Η επιτυχία του διαγωνισμού εξαρτάται από όλους εμάς, είτε συμμετέχοντας ενεργά ως διαγωνιζόμενοι, είτε ως μέλη που δίνουμε προτίμηση με την ψήφο μας στις πραγματικά καλύτερες συμμετοχές. Καλή επιτυχία σε όλους.
  5. 14 likes
    Μερικές φωτο από το κινητό με χαμηλή ανάλυση για εύκολο και γρήγορο ανέβασμα!! Αρκετά καινούρια κοραλια lps, κυρίως acanthastrea, μια καινούρια γοργόνια άσπρη με ροζ πολυποδες και ένα πορτοκαλί σφουγγάρι stylissa carteri
  6. 13 likes
    νεες προσθηκες....!
  7. 13 likes
    Νεες προσθηκες
  8. 12 likes
    Σε γενικές γραμμές το ενυδρειο παει καλά εδω και κάποιο διάστημα έχει γίνει αλλαγή ρουτίνας και οι αλλαγές νερού γίνονται συχνότερα και συγκεκριμένα ανα εβδομάδα στο 10% απο 20 ημερο που ήταν πριν και σε 30% του όγκου νερού.. Λίγες φωτογραφίες μιας και εχω αρκετό καιρό να βάλω...
  9. 10 likes
    Παιρνουμε το φωτιστικο και αφαιρουμε λαμπες και ντουι και κοβουμε στο κατω μερος 3 παραθυρακια (αφησα 2 νευρα να κρατανε στο σημειο που ειναι οι κοντρες στο ενυδρειο) αφαιρουμε το ballast και κολλαμε 3 τζαμακια 3mm πανω στα παραθυρακια με σιλικονη, επισης για σιγουρια κολλαμε και γωνιες pvc με σιλικονη. παιρνουμε τα led (εγω επειδη θα το κανω δισκαδικο θελω λιγο φως και εβαλα led ταινια) και τα κολλαμε στην ψυκτρα (προσωπικα δοκιμασα σιδηροδρομο απο κουρτινα , οικονομικο , αποτελεσματικο, και χωρανε 3 ταινιες led) Επισης εχουμε κοψει και ενα "πορτακι" στο πλαι για να μπαινει συρωμενη η ψυκτρα και μετα το κλεινουμε με ενα κοματι πλαστικο και σιλικονη ετσι ωστε να ειναι στεγανο. Και το φωτιστικο μας ειναι ετοιμο, στεγανο, απο θερμοκρασιες χαλαρο με το ζορι μου εφτασε τους 40 βαθμους, και οικονομικοτατο 24w και μαλλον θα βαλω μονο το ενα.
  10. 10 likes
    Καλημέρα σας , γύρισα ελλάδα και έκανα μερικές ριζικές αναβαθμίσεις του συστήματός μου. Περισσότερες πληροφορίες με τον καιρό.
  11. 10 likes
    Εδω και κανενα 6μηνο ετοιμαζα ενα ενυδρειο για γαριδαδικο που ειχα παρει απο το ξαδερφο μου οταν αυτος πηγε σε μεγαλυτερο, χωρος δεν υπαρχει αλλος στο σπιτι και το ενυδρειο στηθηκε στην αποθηκη του σπιτιου. Ηταν το μοναδικο αδειο ενυδρειο που ειχα και οτι κλαδεματα επερνα απο τα αλλα ενυδρεια τα πηγαινα εκει με πολυ προσοχη για να μη μεταφερω καμοια γαριδα, με το καιρο γεμισε φυτα και πηρα την αποφαση να το κανω φυτεμενο κι αυτο.. (μετα που εκανα το 120 αρι πιο χαλαρο με ευκολα φυτα και αργης αναπτυξης δεν με αφηνε το μικροβιο χωρις να κλαδευω και να φτιαχνω φυτα καθε βδομαδα ) Ηταν εντελως αδειο μονο με μερικα σαλιγκαρακια και επαιζα με το ph,gh και kh μεχρι που μια μερα πετυχα σε ενα πετ σοπ της περιοχης καποια πολυ ομορφα red albino guppy ή οπως τα λενε, δεν μπορεσα να αντισταθω και πηρα 2 αρσενικα και 4 θηλυκα. Μετα τα ψαρακια ξεκινησα να συμμαζευω λιγο τα φυτα και σημερα ειναι οπως θα δειτε στις φωτογραφιες παρακατω. Γαριδες δε ξερω αν θα βαλω τελικα γιατι ριχνω ποτε ποτε λιπασματα και το νερο ειναι 50-50 οσμωση βρυση χωρις να μετραω πλεον gh, kh. Γενική κατηγορία ενυδρείουΦυτεμένο Γενικές ΠληροφορίεςΔιαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 80cm*35cm*45cm Συνολικά Λίτρα: 126Sump (λίτρα): - ΟργανισμοίΦυτά: είναι ακρετά.. Ψάρια: guppy, ancistrus Διακοσμητικά υλικάΦόντο: μαύροΠέτρες: -Ξύλα: -Άλλα διακοσμητικά : - Υπόστρωμα: οψιδιανόςΦωτισμόςΠηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 1 silvania grolux 15watt, 1 silvania aquastar 15watt, 1 silvania grolux 18watt και 1 silvania aquastar 18watt Διάρκεια φωτισμού: 8 ώρεςΥποστήριξη οργανισμών Φίλτρανση: εξ. φίλτρο sun sun Θέρμανση/ Ψύξη: ανεμηστηράκιαΛίπανση: οποτε το θυμαμαι Παροχή CO2: ναι ΠαράμετροιpH: 7 Γενική σκληρότητα (GH): - Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ): - Αμμωνία (ΝΗ3): - Νιτρώδη (ΝΟ2): - Νιτρικά (ΝΟ3): - Φωσφορικά (PΟ4):- Μέση Θερμοκρασία (°C): 26 ΣυντήρησηΑλλαγές νερού: 50% καθε Κυριακή Οταν ξεκινησα να του βαζω κλαδεματα απο τα αλλα ενυδρεια.. πριν 3 μηνες περιπου.. Καμοια 15αρια μερες απο τη μερα που ξεκινησε σαν φυτεμενο και νομιζω η φωτο ειναι τη μερα που φυτεψα 1 cup monte carlo.. Τα ψαρακια τη πρωτη μερα που τα πηρα αν και στη πορεια περασαν οτι ασθενια υπαρχει στα ζωοτοκα αλλα ευτυχως τα καταφεραν ολα και ζουν μεχρι σημερα αφου εχουν δωσει καμοια 100 μικρα.. 1 μηνα μετα τα ξεκινημα.. Μερικα φυτα 2 μηνες μετα λιγο πριν το κλαδεμα 3 μηνες αργοτερα Και σημερα ειναι καπως ετσι ..
  12. 9 likes
    ενας φιλος μου δανεισε την φωτογραφικη του μηχανη και τον ευχαριστω πολυ! βεβαια με τις ρυθμισεις δεν πολυ εβγαλα ακρη αλλα κατι καναμε...
  13. 8 likes
    Χρονια πολλα μας παιδια!! Σε ολους του τυχερους που γιναν μπαμπαδες!! Μπραβο μας!! Για την υπομονη μας.. Το κουραγιο μας.. Την ανοχη μας και την αντοχη μας.. Μα πανω απο ολα για την στοργη και την αγαπη μας!!
  14. 8 likes
    Με την ανοδο της θερμοκρασιας τα ενυδρεια που υποφερουν περισσοτερο ειναι τα μικρα σε χωρετικοτητα. Αποφασισα λοιπον να φτιαξω ενα μικρο chiller για το γαριδαδικο (18λτ). Τα υλικα που χρειστηκαν ειναι : 2 chip peltier http://www.ebay.com/itm/TEC1-12708-Heatsink-Thermoelectric-Cooler-Cooling-Peltier-Plate-Module-AL-/400771976664?hash=item5d4fdf0dd8:g:xG4AAOSwq7JUErdI 1 cooling block http://www.ebay.com/itm/Aluminium-Water-Cooling-Heatsink-Block-Waterblock-Liquid-Cooler-For-CPU-GPU-SY-/281977417385?hash=item41a729eea9:g:taQAAOSwdU1W8qN~ 2 ψυκτρες επεξεργαστη PC και ενα τροφοδοτικο απο PC. Για το φαινομενο PELTIER μπορειτε να διαβασετε κ εδω : https://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_cooling Ουσιστικα στο τσιπ peltier οταν δωθει η αναλογη ταση στα ακρα του (12V στην περιπτωση μας) η μια του πλευρα θερμενεται κ η αλλη παγωνει. Οποτε εφαρμοζουμε την πλευρα που θερμενεται πανω στην ψυκτρα και την πλευρα που παγωνει πανω στο water block απο το οποιο θα περνα το νερο κ θα ψυχεται. Κανουμε ακριβως το ιδιο και με το δευτερο τσιπ και σφιγκουμε τις 2 ψυκτρες ωστε να συγρατουνται ολα στη θεση τους. ] Τελος συνδεουμε τα καλωδια των πελτιερ και των ανεμιστηρων σε 2 εξοδους 12v του τροφοδοτικου. Με την εκκινηση του τροφοδοτικου και με την παροδο λιγων δευτερολεπτων το water block παγωνει. Το μονο που μενει ειναι να συνδεθει ενα μικρο αντλιακι το οποιο θα παιρνει νερο απο το ενυδρειο θα το περνα απο το water block (6mm σωληνακια) και θα το επιστεφει στο ενυδρειο. Σημερα εκανα το πρωτο πειραμα και μπορω να πω οτι λειτουργει πολυ καλα. Σε συνθηκες ανοδου της θερμοκρασιας (αναμενα φωτα) και με θερμοκρασια 26,7 C ρυθμισα τον STC στους 26C. H θερμοκρασια αυτη επιτευχθηκε σε 12 περιπου λεπτα. Στους 26,3 επαναλειτουργησε το συστημα και σταματησε μετα απο 4 λεπτα παλι στους 26C. Μεγαλη προσοχη χρειαζεται ωστε η παροχη νερου απο το αντλιακι να μην σταματησει ποτε γιατι αλλιως το νερο στο water block θα παγωσει κ μπορει να σπασει. Η κατασκευη αυτη μπορει να χρησημοποιηθει σε ενυδρεια max 40 λτ. (Εκανα δοκιμη και σε 40λιτρο βαρελι αλλαγης νερου κ η θερμοκρασια επεφτε αλλα αρκετα πιο αργα. 1 βαθμος σε 25 λεπτα. Τελος να σημειωσω οτι το ολο συστημα καταλανωνει περιπου 100W. Αρκετα σε σχεση με ψυξη με ανεμιστηρακια αλλα γλυτωνουμε την εξατμηση. Αρα ιδανικο σε περιοδο διακοπων κτλ.
  15. 8 likes
    Λογο του @dimtsok έφτιαξα ένα μικρό.
  16. 7 likes
    σας ευχαριστω ολους! ανεβαζω καποιες φωτο ακομα, με καποια απο τα κοραλια που μου ηρθαν χθες! ειναι πλεον παρα πολλα και καποια εχουν μπει τερμα πισω και δεν τα πιανει η φωτογραφικη!
  17. 7 likes
    Καινουργιο κινητο και αφου ειχα χρονο εκανα ενα βιντεακι..
  18. 6 likes
    και ένα μικρό βιντεάκι....
  19. 6 likes
    Το ενυδρειο με την αποικια των ψαριων μου , ολα αφρικανες εκτος των botia. Enjoy in full Hd.
  20. 6 likes
    Τριχοειδής (Νηματοειδής) πράσινη άλγη. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, εμφανίζονται σε άριστης ποιότητα νερού ... και σε κάνει να θέλεις να απαντήσεις ….. «Τι τύχη που έχω! Το νερό μου πρέπει να είναι πραγματικά εξαιρετικό ...» Η επιστημονική ονομασία είναι Oedogonium, αλλά σπάνια ακούμε κάποιον να την αναφέρει στη συνήθη γλώσσα. Από όλα τα είδη του γένους, πιο συχνά στο ενυδρείο αντιμετωπίζουμε την τριχοειδής Oedogonium, και παρόμοιες χαρακτηριστικών αλγες, πρέπει να αντιμετωπιστούν με τον ίδιο τρόπο. Είναι σύνηθες φαινόμενο σε φρεσκοστημενα ενυδρεία κυρίως να βρεθούμε αντιμέτωποι με αυτή την άλγη. Αλλά ας ξεκινήσουμε με κάποιες πληροφορίες σχετικά με αυτές. http://www.biologydiscussion.com/algae/oedogonium-occurrence-features-and-reproduction/46929 Αναπαραγωγή Η Oedogonium αναπαράγεται με δύο διαφορετικούς τρόπους. Κάθε κύτταρο είναι σε θέση να παράγει άλλα δυο, και κατά τη διαμόρφωση των μεγάλων αποικιών, παίρνουν τη χαρακτηριστική εμφάνιση των νημάτων. Επίσης μερικές φορές, ένα κύτταρο παράγει και σπόρια. Αυτά φθάνουν σε ένα στερεό σημείο μέσω του νερού, και έτσι γεννιέται ένα νέο πρωτόγονο κύτταρο αρχίζοντας μια νέα αποικία. Προφανώς, ο χρόνος εξάπλωσης μπορεί να μεταβληθεί από τις βιοχημικές συνθήκες του νερού, περισσότερο ή λιγότερο ευνοϊκές για την ανάπτυξή τους. Πάρα πολλά νιτρικά άλατα;;;; Τώρα ερχόμαστε σε μια αποκάλυψη, η οποία μπορεί να παράγει αντίθετες αντιδράσεις: Η νηματοειδή δεν εξαρτάται από τα νιτρικά άλατα! Συχνά, μια υψηλή συγκέντρωση νιτρικών συμβαδίζει με την απουσία Oedogonium. Πολλοί θα πουν: «Μα πώς ... Πλάκα μας κάνεις ;» Παράδειγμα: Έχω κρατήσει ενυδρείο για αρκετούς μήνες με νιτρικά άλατα 50 mg / l, και παρά την έντονη έκθεση στο φως δεν υπήρχε δείγμα νηματοειδών άλγεων. Τα φωσφορικά άλατα δεν είχαν μετρηθεί ποτέ, η τελευταία αλλαγή νερού χρονολογείται από τους χρόνους των δεινόσαυρων ( πάνω από χρόνο), ενώ στο βυθό δεν έχει χρησιμοποιηθεί σκούπα. Αντίθετα, υπάρχουν ενυδρεία με νιτρικά μηδέν, κάνουν αλλαγές νερού κάθε τρεις ημέρες και ... είναι γεμάτα από αλγες! Ευνοϊκές συνθήκες: Για να καταλάβουμε τη γίνεται, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω, επιστρέφοντας στον κύκλο του αζώτου. Γνωρίζουμε ότι στο ενυδρείο θα παραχθεί αμμωνία (ΝΗ4 +), και ότι αυτό στη συνέχεια μετατρέπεται σε νιτρικά (ΝΟ3) από το βιολογικό φίλτρο. Αλλά υπάρχουν και δύο πράγματα που δεν παίρνουμε στα υπόψη πάντα: Οι βακτηριακή χλωρίδα δεν είναι μόνο στο φίλτρο. Αυτό αποικείται σχετικά γρήγορα, διότι είναι επίτηδες έτσι σχεδιασμένο, αλλά σε ένα ενυδρείο των δύο έως τριών ετών τα νιτροποιητικά βακτήρια είναι παντού. Σε γενικές γραμμές πρέπει να περάσουν 4 με 8 μήνες για να πούμε ότι το ενυδρείο μας είναι πραγματικά «ώριμο». Οι συνήθεις 30 ημέρες, από τις οποίες μιλάμε πάντα, χρησιμεύουν μόνο για να ξεκινήσει το φίλτρο. Δεύτερων….Κάθε, φυτό ή άλγη, αφομοιώνει το άζωτο σε αμμωνιακή μορφή. Εάν δεν υπάρχει ... υπάρχουν εναλλακτικά τα νιτρικά άλατα. Αυτά τα υπέροχα εργαστήρια διαβίωσης, μιλώντας για τα φυτά, που αναφέρουμε ως Limnophila, Bacopa, Heteranthera, Cabomba, κ.λ.π, είναι ικανά να μετασχηματίσουν τα ίδια τα νιτρικά σε αζωτούχα αμμωνία, και στη συνέχεια να τρέφονται από αυτή μετατρέποντας την σε πρωτεΐνη. Μιλάμε για πολύ προχωρημένους οργανισμούς σε σχέση με τις αλγες, τα χαρακτηριστικά των οποίων ολοκληρώθηκαν μετά από εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια, εξέλιξης και προσαρμογής. Προφανώς χρησιμοποιούν περισσότερη ενέργεια, για την μετατροπή αλλά αν την βρουν έτοιμη τότε την προτιμούν. Η άλγη Oedogonium όμως, είναι ίδια όπως ένα δισεκατομμύριο χρόνια πριν, πρωτόγονη και ευκαιριακή, μόλις λίγο ανώτερη από τα βακτήρια, που ζουν με ότι μπορούν να βρουν την συγκεκριμένη στιγμή. Δεν είναι σε θέση να «προετοιμάσουν το γεύμα τους,» όπως κάνουν τα φυτά. Πρέπει να το βρουν έτοιμο το Αμμώνιο η την αμμωνία. Σε ένα ώριμο ενυδρείο, όπου τα φυτά έχουν ήδη προσαρμοσθεί και αναπτυχθεί, η μορφή αμμωνίου η οποία είναι στο εσωτερικό του ενυδρείου εν μέρει απορροφάται από αυτά. Αλλά πάνω απ 'όλα, η βακτηριακή χλωρίδα έχει αποικίσει κάθε χιλιοστό επιφανείας και έτσι ο μετασχηματισμός της σε νιτρικά είναι σχεδόν άμεση. Το στοιχείο αυτό, είναι πολύ σημαντικό για κάθε φυτό, μια που παύει αμέσως η αμμωνία να είναι διαθέσιμη για την νηματοειδή μια που τα νιτρικά δεν ξέρει τι να τα κάνει. Αυτό ισχύει μόνο για την νηματοειδή και σε μικρότερο βαθμό, για τα κυανοβακτήρια. Υπάρχουν και άλλα είδη άλγεων που δεν έχουν καμία δυσκολία να απορροφούν τα νιτρικά. Θα πρέπει να ανταγωνιστούν με άλλους τρόπους, αλλά δεν εμπίπτουν στο θέμα αυτού του θέματος. Η εξάλειψη τους: Η νηματοειδή δεν ζει μόνο με αμμωνία ή Αμμώνιο. Χρειάζεται λίγο από όλα και ιδιαίτερα σίδηρο. Ακόμη και το φως είναι ένα βασικό στοιχείο, η άλγη δεν μπορεί να αφομοιώσει τίποτα, χωρίς φως. Αν το ενυδρείο είναι σε ανησυχητικά επίπεδα, είναι σαφές ότι οι ευνοϊκές συνθήκες υπάρχουν 100%. Δυστυχώς όμως, αυτές τις ίδιες συνθήκες χρειάζονται και τα ανώτερα φυτά. Συνίσταται η μηχανική απομάκρυνση. Άλλες φορές, κάποιος συμβουλεύει την εισαγωγή αλγοφάγων ψαριών. Στην πραγματικότητα πρέπει να ειπωθεί ότι η νηματοειδής εκτιμάτε ιδιαίτερα από διάφορα είδη: σχεδόν όλα τα γαστερόποδα, Ancistrus και Otocinclus, η ο συνήθης Crossocheilus langei (που λανθασμένα αποκαλείται siamensis). Υπάρχει επίσης η συνήθης θεραπεία της συσκότισης: σβήνοντας τα φώτα για τρεις έως τέσσερις συνεχόμενες ημέρες, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι τα φυτά έχουν αποθεματικά ενώ οι αλγες πολύ μικρότερα. Προσωπικά αποθαρρύνω τέτοιες λύσεις. Η διαθέσιμη αμμωνία, θα μπορούσε να γίνει τροφή για τα κυανοβακτηρία μετά... Προτιμώ τη νηματοειδή…. ευχαριστώ! Μόνο σε ακραίες περιπτώσεις, αν έχετε χάσει την υπομονή, θα πρότεινα την συγκεκριμένη λύση.. Επιπλέον, όλο αυτό δεν λύνει το πρόβλημα στη ρίζα. Πρόκειται για προσωρινές λύσεις στο χρόνο αν δεν διορθωθεί στην πηγή του το όλο φαινόμενο. Τα ταχέως αναπτυσσόμενα φυτά μπορούν να δώσουν σίγουρα ένα χέρι, αλλά δεν υπάρχει ανταγωνισμός για την τροφή στην ουσία, όπως συνήθως νομίζουμε. Η αλγες είναι πιο γρήγορες, απλά απορροφούν και σχηματίζουν το άζωτο της αμμωνίας. Τα όπλα με τα οποία γίνεται η καταπολέμηση της είναι βασικά δύο: Αλληλοπάθεια. Μερικά είδη φυτών είναι τώρα γνωστά, για τη δράση τους σε αντίθεση με τις αλγες, για την παραγωγή των ουσιών όπου αναστέλλουν την ανάπτυξή τους (Αλληλοχημικά). Τα ποιο πιο συχνά φυτά που αναφέρονται είναι η demersum Ceratophyllum και η Heteranthera zosterifolia, αλλά στην περίπτωση της νηματοειδής, ο πραγματικός «ειδικός» είναι η Egeria densa. Θα υπάρχουν σίγουρα πόσα άλλα φυτά, αλλά οι μελέτες στον τομέα αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό ελλιπής ακόμα. Η ανάπτυξη τις φυτικής μάζας και των φύλλων. Τα φυτά, κατά την καλλιέργεια τους, αυξάνουν σημαντικά τις αποικίες (περιοχές της βακτηριακής χλωρίδας), επιταχύνοντας την ωρίμανση του συνόλου όλου του ενυδρείου και όχι μόνο του φίλτρου συν του ότι απορροφούν στο σύνολο μεγαλύτερες ποσότητες θρεπτικών όπου θα μπορούσαν να καταλήξουν στα <<δόντια>> των άλγεων. Βακτήρια: Ο μόνος πραγματικός αντίπαλος για την νηματοειδή άλγη, είναι τα βακτήρια νιτροποίησης. Σε ένα ενυδρείο που ξεκίνησε πριν από δύο με τρία χρόνια είναι σχεδόν αδύνατο να υπάρχουν Oedogonium, εκτός και αν έχει υποστεί κάποιο βιοχημικό τραύμα από το οποίο προέρχεται η μείωση της βακτηριακής χλωρίδας. Αν και η άλγη είναι ταχύτερη από ότι τα φυτά στην απορρόφηση αμμωνίας, τα βακτηρίδια είναι επίσης πιο γρήγορα από τις αλγες. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε τεράστια φίλτρα, αλλά απλώς το ότι πρέπει να έχουμε υπομονή: Η φύση θέλει το χρόνο της. Μέχρι τα βακτήρια να αναπτυχθούν και να αποικίσουν όλο το ενυδρείο, θα δούμε μια σταδιακή εξαφάνιση των νηματοειδών, οι οποίες, καθόλου συμπτωματικά εμφανίζονται κατά τους πρώτους μήνες ενός ενυδρείου. Δεδομένου ότι κανείς δεν είναι διατεθειμένος να εισαγάγει τα ψάρια μετά από 6 μήνες, κυρίως μεταξύ των αρχαρίων, από νωρίς υπάρχουν μερικά κόλπα για να περιοριστεί η ζημιά. Δώστε στα φυτά ένα αρκετά ισχυρό φως, αλλά με μειωμένη φωτοπερίοδο. Δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 7-8 ώρες, μέχρι να ωριμάσει πλήρως. Μην αφαιρείτε τα σαλιγκάρια που συχνά έρχονται με τα φυτά (Physa ή Malaysian trumpet). Αυτα θα τρέφονται με τις αλγες, περιορίζοντας την ανάπτυξη τους μέχρι να ωριμάσει το ενυδρείο. Ως αποτέλεσμα, μειώνονται οι χρόνοι εξάλειψης κατά την επόμενη φάση όταν θα έχει ωριμάσει το ενυδρείο. Εισάγετε τα ψάρια σταδιακά, ξεκινώντας με λίγα. Με λιγότερα ψάρια, θα δείτε λιγότερες νηματοειδής. Και όχι μόνο αυτές. Χρησιμοποιήστε CO2, αλλά μην το παρακάνετε, ειδικά σε ενυδρεία με πολύ χαμηλή σκληρότητα. Να θυμάστε ότι έχει όξινη δράση, και αυτό επιβραδύνει την ανάπτυξη των βακτηρίων. Δεν πρέπει να πάει πολύ κάτω από το 7ρΗ για τους πρώτους έξι μήνες, στη συνέχεια κατεβείτε σταδιακά. Αυτό το σημείο θα είναι θετικό και για τα ψάρια σας. Αν δεν έχετε διοξείδιο τότε σας συνιστώ να πάτε πολύ χαλαρά με τα λιπάσματα γιατί εάν δεν υπάρχει διοξείδιο τότε και η απορρόφηση των θρεπτικών είναι σε πολύ μικρότερους χρόνους, οπότε δεν θέλουμε να τροφοδοτούμε τις αλγες. Συμπεράσματα: Οι νηματοειδές αλγες απασχολούν συνήθως τους αρχάριους στις αρχές ενός ενυδρείου, και ελπίζω τώρα να καταλαβαίνουμε το γιατί: η έλλειψη της βακτηριακής χλωρίδας είναι μια σημαντική οδός για αυτές. Το καλύτερο όπλο αρχίζει με «Π» ... δεν είναι το Προταλον, αλλά Περίμενε και υπομονή! Τα χημικά αλγοκτωνα είναι πάντα διπλής δράσης, από την μια λύνει ένα πρόβλημα και από την άλλη δημιουργήσει ένα άλλο. Μια σωστή διαχείριση του ενυδρείου, με στόχο να επιτευχθεί σταδιακά μια καλή χημική ισορροπία, όχι μόνο μειώνει την εισβολή των Oedogonium, αλλά θα επιταχύνει και την κατάργησή τους όταν θα έχουν περάσει το κρίσιμο στάδιο.
  21. 6 likes
  22. 6 likes
  23. 6 likes
  24. 6 likes
  25. 6 likes
  26. 6 likes
    Ενα βιντεακι με αλλο ενα video editor για κινητα, το inshot. Και αυτο ευχρηστο και ωραιο!
  27. 6 likes
    Για πάμε οι bettaράδεεες Πρωτότυπος διαγωνισμός για τα ελληνικά δεδομένα! Όσοι έχουν μονομαχιερα επιβάλλεται να συμμετέχουν, σημασία δεν έχει η νίκη, αλλά η προώθηση του μονομαχοΕΝΥΔΡΕΙΟΥ και όχι της γυάλας!
  28. 6 likes
    Ένα βιντεακι πριν μπουν οι τελευταίες προσθήκες. Θα κάνω σύντομα φώτο update
  29. 6 likes
    Πρίν απο λίγο καιρό είχα κάνει στη facebook στην σελίδα του Ακουαζον (https://m.facebook.com/aquazone.gr) ένα live βίντεο για το πώς φτιάχνουμε μιά καλλιέργεια microworms.Ο ίδιος τρόπος υσχύει και για τα bananaworms και walterworms! Εδώ και το βίντεο: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154314049138117&id=138470553116 Για όποιες απορίες περιμένω τις ερωτήσεις σας!
  30. 5 likes
  31. 5 likes
    Ναι κάτι έχουμε αναβάθμιση Vortech40
  32. 5 likes
  33. 5 likes
  34. 5 likes
  35. 5 likes
  36. 5 likes
    Καλησπερα σε ολους. Μετα την αγορα ενος hanna φωτομετρου καθως και το test της red sea nitrate pro,παρατηρησα οτι το ενυδρείο μου ετρεχε με πολυ χαμηλα nutrients ολο αυτο τον καιρο.Νιτρικα στο 0.5-1 και φωσφορικα με το ζόρι 0.015. Διαβασα οτι τα ulns ενυδρεια ειναι πολυ ευαίσθητα σε οποιαδηποτε μικρή μεταβολη και ειναι μονο για expert χομπιστες,απο το οποιο απεχω πολυ . Οποτε επειδη τα lps ξεθωριαζαν και τα sps ηταν πολυ ευαίσθητα σε οποιαδηποτε μικρη μεταβολη,ξεκινησα την δοσολογια KNO3 και παραλληλα εβγαλα και τον αντιφωσφορο. Τα αποτελεσματα ειναι ηδη αισθητα.Τα νιτρικα ανεβηκαν στο 4 και τα φωσφορικα παιζουν ανάμεσα απο 0.06-0.1max.Τα lps δειχνουν πιο ζωντανα και τα sps αρχιζουν και βγαζουν τα πραγματικα τους χρωματα χωρις ξεθωριασμα.Επισης το καλιο απο το 360 ανεβηκε στο 380 και βοηθαει αρκετα στα χρωματα. Θεωρω θα χρειαστουν καποιους μηνες ακομα να βγαλουν περισσοτερο το χρωμα τους.Μερικες σημερινες φωτο
  37. 5 likes
    Acropora tenuis Εχω αρκετες απο αυτο το κοραλλι διοτι μαρεσει τρομερα Παρατηρω πως καλυτερα αποτελεσματα σε θεση που θα την βλεπει πολυ δυνατο φως και δυνατο κυμα!! Πιο χαμηλα εχω προσεψει πως αναπτυσετε με αλλο υφος,ανοιγει δλδ δεν ανεβαινει ευθια πανω... Αυτες ειναι δικες μου εμπειριες που ειδικα στα χρωματα εχει να κανει με το φως μας με τα νιτρικα με της τιμες μας...
  38. 4 likes
    Εάν έχεις ένα ακόμα ενυδρείο, μπορείς να το έχεις σαν καραντίνα να βάλεις λίγες μέρες εκεί το ψάρι και εάν δεν παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα τότε το βάζεις μέσα στο κύριο ενυδρείο
  39. 4 likes
    Χθες τα κλείσαμε ένα μηνά ακριβώς από την πρώτη μέρα όπου έσκασαν τα πρώτα αυγά της πρώτης γέννας και είπα να κάνω ένα photo update! Στις φωτογραφίες που ακολουθούνε θα δείτε ψαράκια που είναι από τις 4 διαφορετικές γέννες καθώς η πέμπτη είναι ακόμα στο σουρωτήρι. Λογικά αύριο θα αρχίσουν και τα άλλα το κολύμπι ελεύθερα! Φωτογραφίες: Εδώ βλέπετε το μεγαλύτερο ψάρι όλου του κοπαδιού! Πολύ πιο μεγάλο από όλα τα υπόλοιπα:
  40. 4 likes
    13η μέρα σήμερα. Η αμμωνία παραμένει στο 0,25 και νιτρώδη ακόμα δεν έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Καθημερινά πέφτει τροφούλα στο νερό. Βακτήρια ρίχνω ανά 3 μέρες τώρα και θα γίνουν εβδομαδιαία. Έγινε και η επιλογή του φωτισμού, με βάση τις ανάγκες ενός f/o ενυδρείου. Οπότε πρωτίστως χαμηλή κατανάλωση και χαμηλή έκλυση θερμοκρασίας. Έτσι πήρα από συνχομπίστα το fluvalsea marine & reef M48 με κατανάλωση μόλις 46watt. Η απόδοσή του μου αρέσει και για f/o νομίζω είναι υπεραρκετό. Τώρα αν αργότερα αλλάξει κάτι και αποφασίσω για κοράλλια, έχει ο Θεός. Υγεία να'χουμε. Τέλος να πω ότι το σκίμμερ ξεκίνησε να βγάζει κάτι. Σκέφτομαι να πάρω και αυτό εδώ για το φωτιστικό που πήρα. https://www.amazon.com/Fluval-Digital-Dual-Lamp-Timer/dp/B015QM9TS0 Το γνωρίζει κανείς; Μερικές φωτό από το ενυδρείο.
  41. 4 likes
    Επανέρχομαι μετά από πολύ καιρό στο θέμα! Χρωστάω φωτογραφίες. Τα ψαράκια είναι καμιά 40αρια πλέον μέσα στην γεννήστρα! Ότι αυγό ή ψαράκι βρίσκω μπαίνει μαζί με τα υπόλοιπα. Δεν ψάχνω πλέον απλά αν τύχει να δω κάτι το μεταφέρω. Τα corydoras αναπαράγονται συνέχεια οπότε κάθε φορά όλο και κάτι βρίσκω. Πριν 11 μέρες έβγαλα κάποιες φωτογραφίες και σήμερα που είχα λίγο χρόνο είπα να τις ανεβάσω! Τα πιο μεγάλα ψαράκια έχουν πλέον αναπτυχθεί αρκετά και έχουν βγάλει κατά 95% τα χρώματα τους. Υπολείπεται λίγο το μαύρο της ράχης, αν και σήμερα που σας γράφω στα πιο μεγάλα έχει βγει σχεδόν όλο! Σε κάποιες φωτογραφίες φαίνεται ξεκάθαρα η διαφορά τους με τα πιο μικρά. Μόλις βρω λίγο χρόνο θα ανεβάσω πιο φρέσκες φωτογραφίες γιατί αυτές έχουν ψιλό μπαγιατέψει. Οι φωτογραφίες δεν είναι πολύ καλές αλλά μπορείτε να καταλάβετε την ανάπτυξή τους:
  42. 4 likes
    Τα ψαρια μπηκανε στο καινουργιο του σπιτι,περιεργες συμπεριφορές αλλα σ μια γωνια αλλα εξερευνούσαν κ αλλα μετα απο 30 λεπτα γεννούσαν
  43. 4 likes
    Αγαπητε μου φιλε niknik προτιμησα να τραβηξω ενα βιντεο αντι να παραθεσω φωτογραφιες. Να ζητησησω συγνωμη για την απουσια μου τον τελευταιο καιρο απο το φορουμ αλλα ο παραγοντας δουλεια μου τρωει τον περισσοτερο χρονο απο την ζωη μου. Οπως σε πολλους αλλωστε. Δεν ξερω πως αυτο μπορει να αναπτραπει ή να μετριαστει....
  44. 4 likes
  45. 4 likes
    Αυτός εδώ είναι το καινούργιο μου απόκτημα,δυσκολεύτηκα να τον βρω, περίμενα αρκετούς μήνες!!! απ τα καλύτερα μου, αν και μικρός ακόμα !!!
  46. 3 likes
    Update Στο ενυδρείο έγινε μια καλή αλλαγή νερού 60% με διαφορετικό αλάτι και πρόσθεσα βακτήρια. Ολα επανήλθαν στα φυσιολογικά και μάλιστα κάποια εφύλια που είχε προσβληθεί είναι μια χαρά αφού της αφαίρεσα τα προσβεβλημένα κεφάλια. Ακόμα πιστεύω ότι την ζημιά την έκανε το αλάτι που έβαλα. Συνεχίζουμε.
  47. 3 likes
    Μεχρι να απαντησει ο ειδικος βαλε καμια φωτο απο το φωτιστικο να καταλαβουμε τι παιζει και να δουμε πως μπορει να βελτιωθει
  48. 3 likes
    Παρτε το αποφαση απο τωρα για να μην σας ερθει "καπως" πιο μετα... Ολοι δισκαδες κατα βαθος θελετε να γινετε!!
  49. 3 likes
    επειδή εγώ δεν καταλαβαίνω την γυναίκα μάλλον δεν θα καταλάβω και το φυτεμένο , σε πρώτη φάση θέλω να καταλάβω τη είναι αυτό που κάνει την άλγη να φεύγει μόνη της. Λέμε πολλές φορές πως θα κάνει τον κύκλο της και θα φύγει, αλλά, α) μερικές φορές ο κύκλος αυτός έχει μεγάλη ακτίνα και πολλά φυτά χάνονται και άλλοτε έχει μικρή ακτίνα και όπως ήρθε απλά έτσι έφυγε, β) πως μπορούμε να σηντομεύσουμε χρονικά αυτόν τον κύκλο; Πολλές φορές λέμε πως η καλύτερη αντιμετώπισή της αλγης είναι η πρόληψη, αυτό πίστευα και εγώ αλλά ότι και να έκανα η άλγη έρχονταν, όποτε άλλαξα τακτική και πλέον λέω πως η καλύτερη αντιμετώπιση δεν είναι η πρόληψη αλλά να επέμβουμε εγκαίρως και να μικρύνουμε την ακτίνα του κύκλου ζωής της όσο γίνεται περισσότερο δηλαδή αν είναι δυνατών να την εξαφανίσουμε την άλγη σε 1-2 εβδομάδες. Θα σας πω την δικιά μου εμπειρία, παρατήρησα πως αν αφήσουμε την άλγη να φύγει μόνη της χωρίς χημικά ζουμιά παρά μόνο με φροντίδα του ενυδρείου, το ενυδρείο αποκτά θα το έλεγα ένα είδος αντισώματα και για μεγάλο διάστημα η συγκεκριμένη άλγη δεν εμφανίζεται έως ότου σωθούν τα αντισώματα. Έτσι σκέφτηκα κάτι που είναι εχθρός στο ενυδρείο (η αλγη) και δεν μπορώ να νικήσω τότε θα προσπαθήσω να γίνω φίλος. Νομίζω πως θα ήταν ιδανικά να αποκτήσω μια φορά την αγλη να κάνει έναν σύντομο κύκλο και μετά για μεγάλο χρονικό διάστημα να έχω την ησυχία μου έως την επομένη φορά, έτσι και αυτή θα κάμνει τον σύντομο κύκλο της και εγώ θα είμαι απαλλαγμένος για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό μου είναι ποιο εύκολο απο το να είμαι συνέχεια πάνω απο το ενυδρείο και να προσέχω μην μου ξεφύγει η μάζα των φυτών, μην πέσει λιγότερο ή περισσότερο λίπασμα, μη μου ξεφύγουν τα νιτρικά, κοκ. Σκέφτομαι πως στην φύση δεν υπάρχουν σταθερές τιμές αλλά συνέχεια μεταβάλλονται παρόλο της μεταβολές αυτές η αλγες έχουν τον δικό τους σταθερό ρυθμό. Πλέον παλεύω όχι να εξαφανίσω την άλγη αλλά να συντομεύσω τον κύκλο της και αρκετές φορές το έχω κάνει αλλά δεν ξέρω πως το έκανα. Ίσως αν τα διάφορα τεστ ήταν φτηνά και είχα κάποια επιπρόσθετα εργαλεία να έβρισκα άκρη αλλά δυστυχώς δεν έχω την δυνατότητα να κάνω αυτά τα έξοδα προς στιγμή. Μετά τα μνημόνια κάπου το 2060 βλέπουμε
  50. 3 likes
    Βασίλη @bbetta απο αυριο μαλλον γιατι ειμαι στη δουλεια και θα γυρίσω βράδυ στο σπίτι. Με την αναπαραγωγή στα σκαλάρια δεν προλαβαίνω να κανω πολλα πράγματα γι αυτο εχει μείνει πισω το θεμα αυτο! Ειχα ανεβάσει ενα βίντεο στο YouTube αλλα ειναι πριν 15 μερες τα ψαράκια! Δεν έχουν μεγάλες διάφορες στο βίντεο με παλιότερες φωτογραφίες! Αυτο εδω ειναι: Πλεον τα πιο μεγαλα ψαράκια ειναι γύρω στους 1,5 με 2 πόντους, έχουν ασπρίσει εντελώς, εχει σχηματιστεί ξεκάθαρα το μαύρο του προσώπου και σιγα σιγα αρχίζει να μαυρίζει και η ράχη τους. Ειναι πολυ δραστήρια ολα, κολυμπάνε σε ολο το μήκος και ύψος του ενυδρειου και πανε σφαίρα δόξα το Θεό! Μονο μου πρόβλημα ειναι οτι δεν ξερω τι θα κανω οταν μεγαλώσουν κι αλλο καθώς εχω γεμίσει τον τόπο ενυδρεία και θα πρεπει κι αυτα εδω να μεταφερθούν τουλαχιστον σε 60 λίτρα γιατι μιλαμε για 32 ψάρια αν δεν εχω κανει λαθος στο μέτρημα! Το πολυ πολυ να βαλω κανενα πλαστικό κουτί ή να τα βαλω στην γεννηστρα με τα σκαλάρια. Θα δούμε στο μέλλον!