Jump to content

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Mέλη με δικαίωμα ψήφου
  • Δημοσιευσεις

    141
  • Εγγραφή

  • Τελευταια επισκεψη

Community Reputation

0 Neutral

Σχετικά με το μέλος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

  • Γενέθλια 06/11/1963

Profile Information

  • Φύλο
    'Ανδρας
  • Τα Ενυδρεία μου
    72Lt Κοινωνικό Φυτεμένο,
    30Lt Γεννήστρα,
    22Lt Καραντίνα
  • Τοποθεσία
    Νίκαια
  • Interests
    Αστρονομικές παρατηρήσεις

Previous Fields

  • Χώρα
    Hellas

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  1. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    Χρονια πολλα σε ολους. Χαθηκα για λιγο. Θα επανέλθω σύντομα !!!
  2. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Το καφέ παρεκτρέπεται.

    Αγαπητοί μου φίλοι, Αν κάποιος απο εσάς δεν θέλει να συμμετέχει στις συζητήσεις του καφέ, απλά δεν μπαίνει σε αυτήν την κατηγορία και περιορίζεται στις κατηγορίες γλυκού, αλμυρού η όπου αλλού θέλει. Εμένα π.χ. το θέμα των θρησκειών και των εκκλησιών με αφήνει παντελώς αδιάφορο αλλά δεν ζητάω την κατάργησή τους γιατί θεωρώ οτι είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει όπου και οτι θέλει. Αφήστε λοιπόν το καφέ έτσι όπως έχει για να μαθαίνουμε και κάτι διαφορετικό.
  3. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    “Τουμπεκί” «Τουμπεκί » λέγεται τουρκικά ο καπνός για τον αργιλέ, που τον κάπνιζαν στα διάφορα καφενεία της παλιάς εποχής. Τον αργιλέ τον ετοίμαζαν οι «ταμπήδες» των καφενείων και επειδή αυτοί έπιαναν την κουβέντα κι αργούσαμε τον πάνε στον πελάτη, εκείνος με τη σειρά του φώναζε: «κάνε τουμπεκί ». Όσοι κάπνισαν ναργιλέ ήταν και από φυσικού τους λιγομίλητοι και δεν τους άρεσε η «πάρλα», οι φλυαρίες. Με τις ώρες κρατούσαν στα χείλη τους το «μαρκούτσι» του ναργιλέ, απολαμβάνοντας μακάρια και σιωπηλά το τουμπεκί, που σιγόκαιγε στο λούλα. Και αν κανείς, που κι αυτός κάπνιζε ναργιλέ δίπλα του, άνοιγε πλατιά κουβέντα, οι μερακλήδες της παρέας του έλεγαν: « Κάνε τουμπεκί», δηλαδή, κάπνίζε και μη μιλάς. Τώρα για το « ψιλοκομμένο » τουμπεκί, ήταν η τέχνη του «ταμπή» να του το προσφέρει ψιλοκομμένο, που ήταν και καλύτερο.
  4. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    “Σ’αγαπάει η πεθερά σου” Ο Νικόλας Πολίτης δίνει την εξήγηση στην έκφραση αυτή. Λέει πως πριν παντρέψουν το κορίτσι τους , οι πεθερες , είναι ευγενικές και αγαπούν το μέλλοντα γαμπρό τους . Ο γαμπρός θα κάτσει στο καλύτερο μέρος του τραπεζιού , ο γαμπρός θα πάρει την καλύτερη μερίδα. Ο γαμπρός παντα βρίσκεται στην πρώτη και καλύτερη γραμμή για την πεθερά .Τον προσέχει πολύ και δεν αρχίζουν ποτέ να φάνε , αν δεν έρθει ο γαμπρός. Τον περιμένει πάντα η πεθερά και αυτό το έχει επιβάλλει και στους άλλους. Όταν , όμως , γίνει ο γάμος , η πεθερά δεν έχει κανένα λόγο να τον περιμένει. Δε βρίσκει, δηλαδή, ο γαμπρός τις χαρές που είχε, οταν ήταν αρραβωνιασμένος. Γι’αυτο και σ’όποιον πάει σε κάποιο σπίτι, όταν αρχίζουν να τρώνε , λένε πως «τον αγαπάει η πεθερά του»
  5. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    Θα το ψάξω και θα σου απαντήσω.
  6. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    Θα το ψάξω και θα σου απαντήσω.
  7. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    “Τρώει τα νύχια του για καυγά” Ένα από τα αγαπημένα θεάματα των Ρωμαίων και αργότερα των Βυζαντινών, ήταν η ελεύθερη πάλη. Οι περισσότεροι από τους παλαιστές, ήταν σκλάβοι, που έβγαιναν από το στίβο με την ελπίδα να νικήσουν και να απελευθερωθούν. Στην ελεύθερη αυτή πάλη επιτρέπονταν τα πάντα γροθιές, κλωτσιές, κουτουλιές, ακόμη και το πνίξιμο. Το μόνο που απαγορευόταν αυστηρά ηταν οι γρατζουνιές. Ο παλαιστής έπρεπε να νικήσει τον αντίπαλό του, χωρίς να του προξενήσει την παραμικρή αμυχή με τα νύχια, πράγμα , βέβαια, δυσκολότατο. Γιατί τα νύχια των δυστυχισμένων σκλάβων, που έμεναν συνέχεια μέσα στα κάτεργα, ήταν τεράστια και σκληρά από τις βαριές δουλειές που έκαναν. Γι’ αυτό λίγο προτού βγούν στο στίβο, άρχιζαν να τα κόβουν, όπως μπορούσαν, με τα δόντια τους. Από το γεγονός αυτό βγήκε κι η φράση «τρώει τα νύχια του για καβγά».
  8. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά Οι Ενετοί, που άλλοτε κυριαρχούσαν στις θάλασσες, εγκαινίασαν πρώτοι τα ιστιοφόρα μεταγωγικά, όταν ήθελαν να μεταφέρουν το στρατό τους. Τα καράβια αυτά ήταν ξύλινα και πελώρια και είχαν σχήμα αχλαδιού. Έσερναν δε τις περισσότερες φορές πίσω τους ένα μικρό καραβάκι, που έβαζαν μέσα τον οπλισμό και τα πολεμοφόδια, όπως ακόμα τρόφιμα και διάφορα πολεμικά σύνεργα. Οι Έλληνες τα είχαν βαφτίσει αχλάδες από το σχήμα τους. Έτσι όταν καμιά φορά στο πέλαγος παρουσιαζότανε κανένα άγνωστο καράβι, οι νησιώτες ( βιγλάτορες) ανέβαιναν πάνω στους βράχους και απ’εκεί παρακολουθούσαν με αγωνία τις κινήσεις του. Αν ήταν απλώς ιστιοφόρο, δεν ανησυχούσαν τόσο, γιατί υπήρχε πιθανότης να συνεχίσει αλλού τον δρόμο του. Αν όμως ήταν “Αχλάδα” τους έπιανε πανικός, γιατί καταλάβαιναν ότι σε λίγο θ’άρχιζαν μάχες, πολιορκίες, πείνες και θάνατοι. Έφευγαν τότε για να πάνε να ετοιμάσουν την άμυνα τους. Από στόμα σε στόμα κυκλοφορούσε η φήμη ότι η “Αχλάδα” έχει πίσω την ουρά. Με την ουρά εννοούσαν το καραβάκι που έσερνε το μεταγωγικό. Άρα επίθεση. Και έλεγαν: “Πίσω έχει η Αχλάδα την ουρά”, τι θα γίνει;…
  9. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    Πράσσειν άλογα Όταν κάποιος σε μία συζήτηση μας λέει πράγματα με τα οποία διαφωνούμε ή μας ακούγονται παράλογα, συνηθίζουμε να λέμε: “Μα τί είναι αυτά που μου λες? Αυτά είναι αηδίες και πράσσειν άλογα!”…Το “πράσσειν άλογα” λοιπόν, δεν είνα πράσινα άλογα όπως πιστεύει πολύς κόσμος, όπως τα μικρά μου πόνυ, αλλά αρχαία ελληνική έκφραση… Προέρχεται εκ του ενεργητικού απαρέμφατου του ρήματος “πράττω” ή και “πράσσω” (τα δύο τ, αντικαθίστανται στα αρχαία και από δύο σ), που είναι το “πράττειν” ή και “πράσσειν” και του “άλογο” που είναι ουσιαστικά το ουσιαστικό “λόγος”=λογική (σε μία από τις έννοιες του) με το α στερητικό μπροστά. Α-λογο=παράλογο =>Πράσσειν άλογα, το να κάνει κανείς παράλογα πράγματα…
  10. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    “Τι καπνό φουμάρεις;” Συχνά, για κάποιον που δεν ξέρουμε τι είναι, ρωτάμε συνήθως : « τι καπνό φουμάρει; ». Η φράση αυτή δεν προέρχεται, όπως νομίζουν πολλοί, από τη μάρκα των τσιγάρων που καπνίζει, αλλά κρατάει από τα βυζαντινά ακόμη χρόνια, ίσως και πιο παλιά. Η λέξη « καπνός » έχει εδώ την αρχαία σημασία της εστίας, δηλαδή, του σπιτιού. Ο ιστορικός Π. Καλλιγάς λέει κάπου : «Οι φορατζήδες έμπαιναν εις τας οικίας των εντόπιων και ερωτούν “τι καπνό φουμάρει εδώ; Κατά την απόκριση δε έβανον τον αναλογούντα φόρον». Όταν, λοιπόν, την εποχή εκείνη έλεγαν « καπνό », εννοούσαν σπίτι.
  11. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΙΠΕΡΙ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Το σκωπτικό τραγούδι «το πιπέρι», είναι κλέφτικο τραγούδι, αλλά λόγω της απαγγελίας του τραγουδιστή και των κινήσεων των χορευτών έχει καθιερωθεί σαν σατυρικό χορεύεται συνήθως τις Αποκριές. Όμως το τραγούδι φτιάχτηκε και τραγουδήθηκε από την λαϊκή μούσα σαν κλέφτικο, με σκωπτικό ρυθμό, χάρις στον αληθινό σκοπό που είχε κάποιο συμβάν από το οποίο αντλήθηκαν τα λόγια και οι κινήσεις των χορευτών. Ας τα πάρουμε από την αρχή και να δούμε πως δημιουργήθηκε το τραγούδι. Μια φορά επί Τουρκοκρατίας και κατά την περίοδο του μεγάλου κατατρεγμού της Κλεφτουριάς το 1804 – 1805, σ’ ένα μοναστήρι του Μοριά κατέφυγαν και κρύφτηκαν για να βρουν άσυλο ,ένα μικρό μπουλούκι κλεφτών της περιοχής. Οι Τούρκοι είχαν τις πληροφορίες, ότι στο εν λόγω Μοναστήρι κρύβονταν οι κλέφτες και μια μέρα αποφάσισαν να επέμβουν και να τους σκοτώσουν. Ο ηγούμενος και οι καλόγεροι είχαν λάβει τ’ απαραίτητα μέτρα για παν ενδεχόμενο διότι γνώριζαν ότι κάποια ημέρα αργά η γρήγορα θα βρεθούν μπροστά στα τουρκικά αποσπάσματα. Γι’ αυτό τον λόγο είχαν μεταμφιέσει, τους κλέφτες σε καλόγερους, ήσαν πολύ καιρό αξύριστοι, φορούσαν κανονικά ράσα και κάτω από αυτά έκρυβαν τ’ άρματά τους. Όταν λοιπόν έφθασαν τα τουρκικά αποσπάσματα μαζεύτηκαν σ’ ένα μέρος που το χρησιμοποιούσαν για αλώνια, εκεί κάθισαν όλοι στα γόνατα και έκαναν πως με τα μέλη του σώματός των, ότι έτριβαν το πιπέρι (εννοείται το μαύρο πιπέρι που εισάγονταν σε κόκκους από το εξωτερικό). Όταν μπήκαν οι Τούρκοι στον περίβολο της μονής και ρώτησαν τον ηγούμενο για κλέφτες αυτός έκανε τον αδιάφορο, δηλαδή, ότι δεν γνωρίζει απολύτως τίποτα, αλλά ούτε είδε, ούτε και άκουσε για κλέφτες στην γύρω περιοχή. Ο Τούρκος τσαούσης με τους στρατιώτες του, όταν είδε τους καλόγερους που κάθονταν στα γόνατα και έκαναν συντονισμένες κινήσεις προς το έδαφος, χρησιμοποιώντας πότε την κοιλιά τους, πότε την μύτη τους, πότε το σαγόνι τους και πότε τα οπίσθιά τους απόρησαν μιας και τους ήταν άγνωστο αυτό το σκηνικό. Ο ηγούμενος, είπε ότι τους έχει τιμωρήσει για ανυπακοή, για μερικές παρατυπίες και αταξίες που έκαναν στο μοναστήρι. Η τιμωρία ήταν το «παίδεμα»* ώστε να τρίβουν το πιπέρι πότε με τα γόνατα, πότε με την μύτη, με την γλώσσα, πότε με το σαγόνι και πότε με τα οπίσθια, φύσει αδύνατον να πραγματοποιηθεί μ’ αυτόν τον τρόπο η τριβή του κόκκου του πιπεριού. Σημειωτέον ότι το πιπέρι λόγω της σκληρότητάς του τρίβονταν με τους παραδοσιακούς χερόμυλους, με στρογγυλή ή κυλινδρική πέτρα επάνω σε άλλη πλακοειδή και μέσα σε χαβάνι. Κι όπως λέει και το τραγούδι στην αρχή έλεγε με τα γόνατα, όμως κάτω από τα ράσα τους είχαν τα τουφέκια τους έτοιμα. Μετά ο ηγούμενος τους έλεγε με τον κώλο και με την μύτη να τρίψουν το πιπέρι έτσι για να διασκεδάσει τον Τούρκο αξιωματικό. Ήσαν τόσο καλά εκπαιδευμένοι σε αυτό το θέατρο που έπαιζαν μπροστά στους Τούρκους, ώσπου αυτοί και ο τσαούσης (αστυνόμος), ξεκαρδίστηκαν από τα γέλια, με τα καμώματα των καλόγερων. Καθώς όμως παράτησαν τα όπλα τους από τα γέλια και από οικειότητα προς τους καλόγερους ο ηγούμενος είπε τραγουδώντας: «Για σ’κωθείτε παλικάρια, Μοραΐτικα λιοντάρια». Τότε οι καλόγεροι σηκώθηκαν με μιας τράβηξαν τα γιαταγάνια τους και κατάσφαξαν τους Τούρκους χωρίς καν αυτοί να προλάβουν να φέρουν την παραμικρή αντίσταση. Η πονηρία του ηγούμενου και η παλικαριά των κλεφτών, έγινε θρύλος και η λαϊκή μούσα, έκανε το παραδοσιακό τρίψιμο του πιπεριού ένα τραγούδι που τραγουδήθηκε και τραγουδιέται ακόμη και σήμερα. Σήμερα τραγουδιέται σαν σκωπτικό τις αποκριές και στα πανηγύρια. Οι χορευτές με τις συντονισμένες κινήσεις τους, δίνουν στους πανηγυριστές, ένα ιδιαίτερο τρόπο γλεντιού και χαράς αλλά και των ανάλογων σχολίων. * Παίδεμα λεγόταν η τιμωρία κάποιου να πραγματοποιήσει κάποια εργασία, που ήταν αδύνατον, ή πολλή δύσκολη να την πράξει ο άνθρωπος.
  12. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Διαδώστε το παντού

    Επικοινώνησα με την ΜΕΘ2 του Ευαγγελισμού και μου είπαν οτι δεν ισχύει. Ζητώ συγνώμη για την παραπληροφόρηση αλλά το θεωρώ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ να υπάρχουν τόσο προβληματικά και επικίνδυνα άτομα δίπλα μας. Λυπάμε πολύ.
  13. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Διαδώστε το παντού

    Επαναδημοσιεύω το θέμα γιατί κάτι δεν πήγε καλά στην αντιγραφή. Το έλαβα πρίν απο λίγo με E-mail. Υπάρχει ένα παλικάρι 28 ετών στον Ευαγγελισµό που χρειάζεται 40 φιάλες αίµα. Σοßαρό ατύχηµα µε µηχανή, έχουν πειραχτεί ζωτικά όργανα. Τα στοιχεία είναι: Μερισιώτης Βαγγέλης Ευαγγελισµός ΜΕΘ2 ώρες 8.30-14.00 και 15.00-19.00 Χρειάζεται να κάνει µεταµόσχευση συκωτιού και πρέπει να ßρούµε αίµα αποκλειστικά οµάδας 'Ο αρνητικό'. Εάν µπορείτε ανακοινώστε το διότι έχει ζωή µία µε δύο εßδοµάδες. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ Γ.. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ. ΤΗΛ-ΦΑΞ :26210-35638ΚΙΝ: 6944 434 559 ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ Π Α Ν Τ Ο Υ.. 1 ΛΕΠΤΟ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ.. Με εκτίµηση, Αντώνης Σ. Δεµαρτίνος Κτηνίατρος DVM, OVS, MRCVS ΦΑΓΕ Α.Ε. Ερµού 35, Μεταµόρφωση Τ..Κ. 144 52, Αθήνα T: +30 210 2892507 Μ: +30 6977 704618 F: +30 210 2828386 E-mail: [email protected]
  14. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Διαδώστε το παντού

    Υπάρχει ένα παλικάρι 28 ετών στον Ευαγγελισµό που χρειάζεται 40 φιάλες αίµα. Σοßαρό ατύχηµα µε µηχανή, έχουν πειραχτεί ζωτικά όργανα. Τα στοιχεία είναι: Μερισιώτης Βαγγέλης Ευαγγελισµός ΜΕΘ2 ώρες 8.30-14.00 και 15.00-19.00 Χρειάζεται να κάνει µεταµόσχευση συκωτιού και πρέπει να ßρούµε αίµα αποκλειστικά οµάδας 'Ο αρνητικό'. Εάν µπορείτε ανακοινώστε το διότι έχει ζωή µία µε δύο εßδοµάδες. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ Γ.. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ. ΤΗΛ-ΦΑΞ :26210-35638ΚΙΝ: 6944 434 559 ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ Π Α Ν Τ Ο Υ.. 1 ΛΕΠΤΟ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ.. Με εκτίµηση, Αντώνης Σ. Δεµαρτίνος Κτηνίατρος DVM, OVS, MRCVS ΦΑΓΕ Α.Ε. Ερµού 35, Μεταµόρφωση Τ..Κ. 144 52, Αθήνα T: +30 210 2892507 Μ: +30 6977 704618 F: +30 210 2828386 E-mail: [email protected]
  15. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παροιμίες

    •Του Κουτρούλη ο γάμος Η φράση ανάγεται στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή (1845), ο οποίος διακωμώδησε παλιά λαογραφική παράδοση, κατά την οποία ο Κουτρούλης - πραγματικό πρόσωπο που το όνομά του παραπέμπει στη λαϊκή λέξη κουτρούλης = κοντοκουρεμένος ή φαλακρός - τέλεσε τους γάμους του στη Μεθώνη με λαμπρότητα περιώνυμη. Η φράση χρησιμοποιείται για να περιγράψει καταστάσεις που χαρακτηρίζονται από ευθυμία και αναστάτωση ιδιαίτερη. Σχετική αναπαράσταση του Γάμου γίνεται την τελευταία Κυριακή των Αποκρεών στην Μεθώνη.
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης