Jump to content

savaspar

Mέλη με δικαίωμα ψήφου
  • Δημοσιευσεις

    15
  • Εγγραφή

  • Τελευταια επισκεψη

Community Reputation

1 Neutral

4 Ακόλουθοι

Σχετικά με το μέλος savaspar

  • Γενέθλια 10/02/1988

Profile Information

  • Φύλο
    'Ανδρας
  • Τα Ενυδρεία μου
    350L με 2 Red Ear Sliders 4 χρονών. Η χημεία του νερού προσομειώνεται με κάποιους ποταμούς κεντρικής αμερικής, με υψηλό ph και σκληρότητα, απ'όπου προέρχονται και τα 2 αυτά υπέροχα αμφίβια.
  • Τοποθεσία
    Καβάλα / Παλαιό Φάληρο Αττικής

Previous Fields

  • Χώρα
    Hellas

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/savaspar

Πρόσφατοι επισκέπτες

130 εμφανίσεις προφίλ
  1. Τον τύπο τον έβγαλα εγώ. Όπου κ τον απέδειξα κιόλας για το πως βγαίνει! Παιδιά είναι πολύ εύκολο! Είναι ένας τύπος με ένα πολαπλασιασμό, δυο αφαιρέσεις, κ ότι βρούμε πάνω κάτω, τα διαιρούμε μεταξύ τους! Με ένα κομπιουτεράκι γίνεται τσακ-μπαμ! Επίσης, μπορούμε να περάσουμε τον τύπο στο excel σε ένα κελί και για κάθε τιμή να ορίσουμε άλλα κελιά όπου αλλάζοντας τις τιμές τους, θα βγαίνει αυτόματα το αποτέλεσμα.... Δλδ μπορεί να έχει αυτή τη μορφή: =(C16*C14-C14*C15)/((C17*H2+C18*H4)-C15) Αν προσέξετε, ότι τιμή υπάρχει στον τύπο βρίσκεται σε κάποιο κελί, κάνοντας τον υπολογισμό παιχνίδι! Όποιος ξέρει βασικά πράγματα στο excel, το κάνει σε 1 λεπτό!
  2. (Επειδή δεν βρήκα κάποια πιο γενική κατηγορία στο φόρουμ, το αναρτώ εδώ στα γενικά περί γλυκού νερού, όπου είναι και οι περισσότεροι χομπίστες των ενυδρείων) Από το να ψάχνουμε και να κάνουμε πειράματα με τις ποσότητες νερού στις αλλαγές, αποφάσισα να κάνω μια πιο... μαθηματική προσέγγιση του θέματος.. Θα σας γράψω όλη την μαθηματική ανάλυση για το πως να επιτύχουμε μια τιμή, πχ του Gh, έχοντας στη διαθεσιμότητά μας 1 ή 2 ειδών νερού (βρύσης και RO ή ότι άλλο θέλουμε) με συγκεκριμένα χαρακτηριστηκά το καθένα. Η ιδέα απευθύνεται κυρίως σε όσους θέλουν να κάνουν κάποια σημαντική αλλαγή κυρίως, με φυσικό τρόπο κ όχι με τεχνητό (ταμπλέτες, χημικά κλπ). Αλλά κ γι αυτούς που θέλουν μια πολύ πολύ μικρή αλλαγή σε ενυδρείο λίγων λίτρων κ δεν έχουν βρει ακόμη τον τρόπο να το υπολογίζουν. Παρ'όλα αυτά, δεν είναι ανάγκη να καταλάβετε όλη τη διαδικασία υπολογισμού του γενικού τύπου, αλλά να μπορείτε να κάνετε μια απλή αντικατάσταση των όρων στον τελικό τύπο που βγάζω με βάση των δικών σας τιμών και του τι θέλετε να κάνετε. Τα παραθέτω υπό μορφή εικόνας, επειδή δεν έχω τη δυνατότητα σχεδίασης τύπων από το φόρουμ. Ας ξεκινήσουμε! Με τον παραπάνω τρόπο και αντικαθιστώντας τους όρους των τύπων για το Β και το Βn με τους επιθυμητούς αριθμούς, μπορούμε να επιτύχουμε ακριβείς υπολογισμούς, γνωρίζοντας εννοείται τα λίτρα του ενυδρείου μας.. Το σκέφτηκα και σας το δημοσιεύω.. Μπορεί σε κάποιον να χρειαστεί! Να είστε όλοι καλά!
  3. savaspar

    Μωρό Χελωνάκι Μπαίνει Μαζί Με Μεγαλύτερη!

    Για να καταλάβεις το μέγεθος του ζητήματος, σκέψου ότι το χελωνάκι σου από τότε που είναι χωρίς λάμπα, ότι τρώει, ΔΕΝ το μεταβολίζει καθόλου, και αν καταφέρει από το περιβάλλον από το φώς του ήλιου που μπαίνει στο σπίτι, το κάνει από πολύ λίγο κάθε μέρα και πολύ πολύ αργά. Πιθανώς να έχει αδυνατίσει κιόλας. Αγόρασε λάμπα άμεσα για το καλό της υγείας του.! Αυτά.. Φιλικά πάντα!
  4. savaspar

    Μωρό Χελωνάκι Μπαίνει Μαζί Με Μεγαλύτερη!

    Καλημέρα και από εμένα! Εφ'όσων δεν έχεις ακόμα λάμπα θα σου πρότεινα το εξής. Βγάλε την μια από τις 2 λάμπες του ενυδρείου σου και κοίταξε τον τύπο (λογικά θα είναι Τ8). Πάρτην μαζί σου εαν είναι Τ8 για να πάρεις το ίδιο μήκος σε UVB 5%. Εαν δεν είναι Τ8, αγόρασε μια τέτοια http://www.exo-terra...scent_bulbs.php, με 20-25 ευρώ περίπου όπου είναι με χοντρό σπείρωμα, και βίδωσέ την σε ένα απλό φωτιστικό με άγγιστρο (το πιο απλό), από ένα οποιοδήποτε κατάστημα που πουλάει φωτιστικά. Στερέωσέ το καλά μόνο μην πέσει μέσα στο νερό!! Το πρόβλημα μετά είναι οτι θα χρειαστείς και λάμπα που βγάζει θερμότητα (μια απλή λάμπα 60 watt πιστεύω αρκεί για αυτό το ενυδρείο). Αυτή η δεύτερη λάμπα καλό είναι να είναι βιδωτή τύπου σπότ. Εαν θα είναι πολύ κοντά στα χελωνάκια (λιγότερο από 20 πόντους) πάρε καλύτερα 40 watt. Αυτό απαιτεί λοιπόν 2 φωτιστικά πάνω από το ενυδρείο σου. Γι αυτό καλό θα ήταν η μία λάμπα να ήταν Τ8 που μπαίνει πάνω στο καπάκι, και από πάνω να ήταν μόνο η λάμπα θέρμότητας, όπου θα άφηνες και κενό στο καπάκι για να μην αναπτύσει μέσα στο κενό από το νερό μεγάλη θερμότητα. Επίσης αν δεν έχεις καθόλου χώρο πάνω από το ενυδρείο για να βάλεις πχ 2 σπότ, μπορείς να καταργήσεις εντελώς τις λάμπες του, και να αγοράσεις μια λάμπα όλα-σε-ένα, όπου έχει όλο το εύρος των ακτινών UVA και UVB, αλλά είναι και θερμότητας παράλληλα. Ίσως τα 80 ευρώ που σου είπαν στο pet shop ήταν για τέτοια λάμπα, αλλά βρίσκεις και φτηνότερες. Η Solar GLO της ίδιας εταιρείας από αυτήν που σου προτείνω κοστίζει γύρω στα 50 ευρώ και είναι στα 125w. Για μια λάμπα πάνω από 60 watt όμως (όπως η Solar Glo που είναι 125w), θα χρειαστείς καλό φωτιστικό με κεραμικό ντουί γιατί με 8-10 ώρες την ημέρα κάθε μέρα, θα έχεις πρόβλημα σίγουρα και από την πρώτη μέρα. Εγώ προσωπικά πήρα το ασημί για πάγκο εργασίας από τα ΙΚΕΑ με 4 ευρώ (είχε πλαστικό ντουί), και αγόρασα από ηλ. υλικό ένα κεραμικό ντουί και το άλλαξα μόνος μου και 2 χρόνια τώρα έχω επάνω λάμπα 160watt χωρίς να μου πάθει τίποτα. Επίσης να ξέρεις ότι όλες οι λάμπες αντέχουν ΤΟ ΠΟΛΥ ένα χρόνο. Μπορεί να μην σου καεί, αλλά πρέπει να την αλλάξεις γιατί χάνει τις πολύτιμες ακτίνες της. Η λάμπα να ξέρεις είναι πολύτιμη όσο και η τροφή στα ερπετά και κακώς που το καθυστέρησες τόσο καιρό. Οι ασπρίλες στο καβούκι μπορεί να είναι απλά σημάδι οτι αλλάζει το καβούκι. Αν σε μπέρδεψα σε κάτι πες μου. Φιλικά, Σάββας
  5. savaspar

    Χελωνάκια

    Το καλύτερο θα ήταν να μελετήσει μόνος του εαν είναι δυνατόν, διότι αν δεν καταλάβει απο μόνος του ότι το να συντηρείς χελώνα δεν είναι έυκολο πράγμα, τότε δεν θα καταφέρει να την συντηρεί και μάλλον κάποιος γονιός θα το αναλάβει, ειδάλως σε μερικούς μήνες κιόλας μπορεί να πεθάνει εαν υπάρχει αμέλεια. Κανονικά οι χελώνες δεν προορίζονται ως κατοικίδια για παιδιά. Αλλά πέρα απο αυτό, εαν υπάρχει η σύνεση του ανιψιού ως προς την συντήρηση, θα πρέπει να υπάρχει και σύνεση ως προς το οικονομικό. Η χελώνα νομίζω πως είναι από τα ακριβά κατοικίδια (ίσως και στο κόστος συντήρησης ενός σκύλου), εαν αναλογιστούμε ότι κάθε λίγα χρόνια θα πρέπει να αλλάζουμε ενυδρείο, κάθε 2-3 μήνες υλικά φίλτρανσης που κυμαίνονται αναλόγως το ενυδρείο και το φίλτρο από 20 έως και 50 ευρώ, κάθε χρόνο ή λιγότερο λάμπα uva/b κόστους από 40 έως 120 ευρώ αναλόγως μάρκας και ποιότητας, τροφές όπου για μια χελώνα περίπου βγαίνει 2 λίτρα το χρόνο όταν είναι μικρή και 3 λίτρα όταν φτάσει 4+ χρονών που τρώει μεν λιγότερες μέρες της εβδομάδας, αλλά περισσότερη ποσότητα. Κόστος του λίτρου γύρω στα 20 ευρώ. Επίσης όταν είναι πιο μεγάλη χρειάζεται και φρέσκα λαχανικά 2-3 φορές την εβδομάδα. Εαν συμπεριλάβουμε κόστος αγοράς φίλτρου, ιδιοκατασκευές για εξέδρα, κόστος του νερού ύδρευσης, ρεύμα για την λάμπα (μια μικρή λάμπα all in one όπως η solar glo, είναι 125w και θα ανάβει 8 με 10 ώρες κάθε μέρα), σταγόνες και άλλα φάρμακα, βιταμίνες κλπ πιστεύω είναι σαν να καλοσυντηρούμε ένα σκύλο στο κόστος.. Η απόφαση είναι υπόθεση του καθενός, εγώ απλώς προειδοποιώ επειδή δεν μ'αρέσει να αγοράζει ο κόσμος χελώνες και μετά από λίγο να πεθαίνουν λόγω αμέλειας ή οικονομικής αδυναμίας.
  6. savaspar

    Χελωνάκια

    Ένα site για να ενημερωθείτε για την σωστή τροφή των red ear sliders είναι και το παρακάτω: http://redearslider.com/index_nutrition.html Αναγράφει (ιδίως για την φυτική τροφή), το πόσο συχνά μπορούμε να ταΐζουμε το κάθε τι. Επίσης το προτελευταίο άρθρο γράφει για το πως μπορούμε να επιτύχουμε τάισμα, πχ έπειτα απο μια ασθένεια που δεν έχει όρεξη κλπ. Συχνά αναφέρει πολύτιμα links και για το chelonia.org όπου υπάρχουν πολλές πληροφορίες και εκεί! Πάντως η τροφή που προτείνει ως πιο σωστά δομημένη από συστατικά, για καθημερινή χρήση, αν δεν έχετε τη δυνατότητα να ταΐζετε καθημερινά με φρέσκα, είναι η Tetra Reptomin (είναι και η Μazuri αλλά δεν υπάρχει στην ελλάδα).
  7. savaspar

    Setup2_Aquaterrarium_Michelantzelo

    Προσοχή στις συσκευασίες με τις γαρίδες γιατί πολλές φορές έχω βρεί ενδιάμεσα, μίνι κοχύλια και μίνι καβούκια σαλιγκαριών... Λίγο βλέπε τες πριν τις ρίχνεις χύμα μέσα στην ταϊστρα.
  8. savaspar

    Setup2_Aquaterrarium_Michelantzelo

    Κι εγώ θέλω να φτιάξω μια ωραία παρουσίαση όπως του Γιάννη αλλά δεν προλαβαίνω.... Θα προσπαθήσω όμως κάποια στιγμή..!
  9. savaspar

    Setup2_Aquaterrarium_Michelantzelo

    Για το καπάκι που ανέφερα είδα στην φωτογραφία κάποιες τρύπες στο πίσω καπάκι αλλά δεν νομίζω οτι φεύγει η υγρασία παρ'όλα αυτά. Η χελώνα πολλές φορές κοιμάται και έξω τα βράδια και δεν είναι καλό να αναπνέει τόση υγρασία που δημιουργείται. Εμένα που την είχα πατήσει κ εγώ σε παρόμοιο θέμα, μετά απο 2-3 μήνες άκουγα την μύτη της κάπως περίεργα όταν ανέπνεε, σαν να ήταν βουλωμένη/μπουκωμένη.. Και όταν τα βράδια έβγαζα το καπάκι για να είναι στεγνά, σταμάτησε. Φυσικά δεν υπάρχει τεκμηρίωση οτι ήταν από αυτό, αλλά σίγουρα μετά που το σκεφτόμουν, δεν είναι και ότι καλύτερο να αναπνέει μέσα στην υγρασία.. Επίσης, κατα την γνώμη μου πάντα, οι μερικές αλλαγές θα πρέπει να ξεκινήσουν αφού ανέβει λίγο η ποσότητα του νερού.. Διότι θα είναι πολύ πιο χρονοβόρο αλλά και θα χρειάζονται περισσότερα χρήματα να προσπαθεί από τώρα με 25 λίτρα να κρατήσει ευημερία τιμών του νερού.. Για μένα τουλάχιστόν ήταν αδύνατο, ότι κ αν είχα δοκιμάσει.. Μόλις τα λίτρα μου έφτασαν γύρω στα 50-60 τότε όλα ήρθαν σε μία πιο ομαλή κατάσταση.. Και ναι, με μερικές αλλαγές νερού, μπορούσες να τα κουμαντάρεις κάπως τα πράγματα.. Ίσως αν είχα αντίστροφη όσμωση και τότε να ήταν καλύτερα.. Το θέμα είναι οτι η χελώνα αν δεν υπάρχουν υψηλές τιμές τοξικών (κυρίως αμμωνίας & αμμωνίου), δεν έχει κανένα πρόβλημα και προσαρμοζεται. Στην μια εβδομάδα που αμμωνία & νιτρώδη θα ανέβουν λίγο και μετά θα ξανακατέβουν βάζοντας καινούριο νερό, δεν θα επηρρεαστεί καθόλου.. Εγώ το λέω καθαρά για να μην παιδεύεται και ξοδεύεται χωρίς λόγο για τόσα λίγα λίτρα. Παρ'όλα αυτά έχεις απόλυτο δίκιο στην σημείωσή σου. Φιλικά πάντα!
  10. savaspar

    Setup2_Aquaterrarium_Michelantzelo

    Ταίστρα εγώ δούλευα μία της juwel που γυρνούσε ολόκληρος ο κάδος για να πέσει η τροφή και όριζες εσύ πόσο θα πέσει ανοίγοντας κατάλληλα το κενό. Και με γαρίδες δούλευε μια χαρά που είχα δοκιμάσει!! Όταν είχαν μεγαλώσει περιπου 1 χρονόν, είχα βάλει μίγμα γαρίδες και στίκς και αφαίρεσα τελείως το πλαστικό που όριζε την ποσότητα, αφήνοντας όλο το κενό ανοιχτό. Έτσι έπεφτε αρκετή ποσότητα, αλλά άντεχε άνετα μια εβδομάδα η τροφή! Μετά πήρα μια της Eheim με διπλό κάδο και έκανα κατασκευή με χαρτόνι από πάνω για να παίρνει περισσότερη ποσότητα. Αυτή η τελευταία είναι ηλεκτρονική και γυρίζει όσες φορές θέλεις ένας κοχλίας που έχει μέσα. Αυτό το κάνει έως 3 φορές την ημέρα για τον κάθε κάδο. Εσύ την προγραμματίζεις όπως θέλεις. Και έτσι δεν έχω πλέον πρόβλημα ούτε με τις μέρες που θα λείπω. Απλά δεν θυμάμαι το μοντέλο της, πρέπει να βρω το κουτί αν είναι.
  11. savaspar

    Setup2_Aquaterrarium_Michelantzelo

    Φίλε Γιάννη καλησπέρα! Αφού μελέτησα και το παρών άρθρο αλλά και αυτά που μου περιέγραψες, έχω να σε συμβουλέψω για κάποια πράγματα. Όλα όσα θα σου πω βγαίνουν από την αγάπη μου για τα συγκεκριμένα ζώα και απλά θέλω ότι καλύτερο γι αυτά βάζοντας πάνω απ'όλα την δική τους υγεία και ευχαρίστηση και όχι την δική μου/σου/του ικανοποίηση ή ακόμα και οπτικό κομμάτι. Η δική μας ευχαρίστηση έρχεται με τον καιρό βλέποντας ότι αυτά που προσφέραμε ήταν σωστά και το ζωάκι μας είναι ασφαλή και υγιή. Να ξέρεις οτι το σωστό στήσιμο που απαιτείται για την νεροχελώνα σου δεν έχει καμία σχέση με κάποιο πανέμορφο στα μάτια μας ενυδρείο που θα το βλέπεις και θα σε ταξιδεύει. Το αν θα ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές είναι καθαρά στην δική σου κρίση. Οπότε ξεκινάμε: - Έχεις ένα ενυδρείο 80 μ*35 π*40 υ (cm). Από αυτό έχεις περίπου 10 cm νερό, άρα έχεις 28 λίτρα γεμάτα. Εαν αφαιρέσεις πέτρες, και ότι άλλο έχεις μέσα μένει ένα καθαρό 20-25 λίτρα. Το οποίο είναι σχετικά λίγο για την νεροχελώνα σου. Μπορείς να ανεβάσεις την στάθμη άλλους 2-3 πόντους χωρίς να έχεις να φοβάσαι κάτι από την στιγμή που κλείσει 3 μήνες το χελωνάκι σου. Επίσης να ανεβάζεις την στάθμη σταδιακά, έτσι ώστε όταν κλείσει 6 μήνες το χελωνάκι σου να έχεις ύψος νερού περίπου 20 πόντους σίγουρα εαν την κρατήσεις στο συγκεκριμένο ενυδρείο. - Ο κυκλοφορητής σου δεν χρησιμεύει πουθενά αυτήν την στιγμή, μόνο ταραχή προκαλείς στο χελωνάκι. Σχετικά με τις ακαθαρσίες που μου ανέφερες μην ανησυχείς, κολυμπώντας θα τις σπρώχνει και θα πηγαίνουν στο φίλτρο και επίσης όποιες αντιλαμβάνεται θα τις δαγκώνει και θα τις κάνει σκόνη. Όποιο κομμάτι τους δεν μπορει να διαλύσει θα το τρώει. Εαν δεν το κάνει ακόμα, σε λίγο καιρό θα το κάνει σίγουρα. Είναι στη φύση τους. - Για το κρύσταλλο νερό που αναφέρεις ούτε καν να το σκέφτεσαι. Για να αποκτήσει ένα ενυδρείο νερό "κρυσταλλο" θα πρέπει να περάσει τον κύκλο του αζώτου. Αυτήν την στιγμή στα 25 λίτρα που έχεις στο ενυδρείο σου υπάρχουν 1 εκατομμύριο στοιχεία που δεν βλέπεις (κυρίως μικρόβια και τοξικά απόβλητα) και δεν έχουν προλάβει να εξαλειφθούν απο οποιαδήποτε φυσική ή τεχνιτή καλλιέργεια των ανάλογων βακτηρίων. Φυσικά το νερό του ενυδρείου σου είναι τόσο λίγο που όλα αυτά είναι στο έλεός τους διότι η χελώνα είναι πολύ βρώμικο ζώο και προκαλεί πολύ ραγδαίες αλλαγές στο νερό σου. Οπότε το μόνο που έχεις να κάνεις για αρχή είναι να αλλάζεις ολοκληρωτικά το νερό του ενυδρείου σου μια φορά την εβδομάδα. Και μην ξοδεύεις χρήματα για βιολογικό υλικό στο φίλτρο σου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι αρκετό ενεργό άνθρακα (σε σακουλάκι και όχι σφουγγάρι), και 2 στρώσεις σφουγγάρι, την πρώτη χοντρό, και την δεύτερη λεπτό, μετά απο αυτά τον άνθρακα, και τέλος λίγο υαλοβάμβακα. Μετά από 2-3 μήνες όταν θα έχεις ανεβάσει λίγο και την στάθμη του νερού, μπορείς να κοιτάξεις για ένα μικρό εξωτερικό φίλτρο σαν κ αυτό που μου έδειξες. Τα 600 λ/ω είναι κάπως πολλά γι αυτά τα λίτρα αν κ μπορείς να το χρησιμοποιήσεις με spray bar. Όταν τα λίτρα σου γίνουν από 80 τουλάχιστον κ πάνω θα μπορείς κάπως να κοντρολάρεις την βιολογία τους. - Να χρησιμοποιείς τον μικρό θερμοστάτη εφ'όσων έχεις τόσο λίγο νερό. Και θα λειτουργεί καλύτερα (εννοώ δεν θα είναι τόσο συχνά τα ανοιγοκλεισίματα του ρελέ του) και δεν θα κινδυνεύει η χελώνα να καεί όπως με τον 75W που θα ζεσταίνεται αμέσως με τόσα λίγα λίτρα και αν ακουμπήσει την ώρα που ανάβει θα καεί σίγουρα. Επίσης να ρυθμίσεις την θερμοκρασία του στους 25 βαθμούς για όλον τον χειμώνα, και μόνο για φέτος που είναι μικρό. Από του χρόνου δεν θα χρειάζεσαι καν θερμοστάτη. Και μην ανησυχεις, αν δεν έχεις το ενυδρείο στο μπαλκόνι δεν θα αλλάξει τίποτα για το χελωνάκι. Το νερό δεν προκειται να πέσει κάτω από τους 18-20 βαθμούς το βράδυ που δεν θα ανάβεις τα φώτα. - Αύξησε τις ώρες εκπομπής της UVA-UVB λάμπας σε 12 ώρες μέχρι να κλείσει 1 χρόνο. Από του χρόνου το χειμώνα μπορείς να εκπέμπεις 8 ώρες τους χειμώνες και 10 ώρες τα καλοκαίρια. Όλες οι αλλαγές να γίνονται σιγά σιγά (να σου παίρνει δλδ 3-4 μέρες για να μειώσεις ή να αυξήσεις σταδιακά 2 ώρες στη λάμπα). - Όσαν αφορά το καπάκι τώρα. Να το αφήνεις ανοιχτό τα βράδια και πάντα γενικώς, αν μπορείς να αφαιρέσεις κάποιο κομμάτι του. Πρέπει να εξαερίζεται καλά και εννοείται να μην πιάνει υδρατμούς στα στεγνά τζάμια του υπόλοιπου τερράριου. Το ιδανικό θα ήταν να μην υπήρχε καν καπάκι. - Επίσης κάτι τελευταίο, προσοχή στην τροφή. Μην το δίνεις μόνο γαρίδες. Προσπάθησε σιγά σιγά να το προσαρμόσεις και σε άλλες τροφές. Όσο είναι μικρό έχει πιο πολύ ανάγκη ζωική τροφή και μεγαλώνοντας θα τρώει και φυτική. Για ταΐστρα δεν θα έχεις κάποιο πρόβλημα, χρησιμοποιώ κι εγώ για στίκς. Καλό είναι όμως όσο είναι μικρή να την ταΐζεις στο στόμα με το χέρι για να συνιθίσει και εσένα! Να της δίνεις το πολύ 2 φορές την ημέρα φαγητό (όσο υπάρχει ανοιχτή η uva-uvb λάμπα της εννοείται και να μένει ανοιχτή για τις επόμενες 2 ώρες αφού φάει το δεύτερο γεύμα). Αυτή θα σε παρακαλάει όλη την ώρα για φαγητό επειδή είναι λαίμαργα ζώα όταν είναι στην αιχμαλωσία. Καταλαβαίνει οτι το φαγητό εξαρτάται απο σένα και όχι απο αυτήν όποτε το θέλει, και το κάνουν για να νιώθουν σίγουρες οτι δεν θα πεινάσουν. Να ξέρεις οτι ζουν και ένα-ενάμισι μήνα χωρίς φαγητό και 2 εδομάδες χωρίς νερό. Αυτά από μένα!
  12. savaspar

    Χελωνάκια

    Με τις ακαθαρσίες τους αν έχεις καλό φίλτρο που η εισαγωγή να φτάνει όσο πιο χαμηλα γίνεται, δεν θα έχεις πρόβλημα. Όσο μεγαλώνουν οι χελώνες σπάνε τις ακαθαρσίες τους με το στόμα τους (είναι στην φύση τους), με αποτέλεσμα να γίνονται ένα είδος σκόνης στο νερό και να τις τραβάει το φίλτρο. Στην φύση η ουσία αυτή κατακάθεται στον βυθό των λιμνών όπου αλλάζει μοριακή δομή με τον καιρό μέσω χημικών αντιδράσεων που είναι παρόμοιες με αυτές των ακαθαρσιών των ψαριών στους βυθούς των ενυδρείων, ενώ στους ποταμούς απορροφάται μέσω των φυτών. Οι χελώνες ξηράς συγκεκριμένα τρώνε κανονικά τις ακαθαρσίες τους δημιουργώντας ένα δεύτερο κύκλο μεταβολισμού και χημικών αντιδράσεων στο σώμα τους μετατρέποντας τα εξ'ολοκλήρου σε υγρά.
  13. savaspar

    Χελωνάκια

    Καλησπέρα! Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα! Όλες τις πληροφορίες τις έχω βρει έπειτα απο πολύ ψάξιμο και μελέτη αυτού του είδους κυρίως σε ξένα site. Η εμπειρία μου πάνω σ'αυτές είναι 4 χρόνια που είμαι κάτοχος τους και όχι παραπάνω. Όταν ήταν μικρές ζούσαν σε ενυδρείο 60L με νερό 2-3 εκατοστά μόνο. Έτρωγαν κυρίως ψαράκια και γαρίδες. Ότι λαχανικό τους έδινα θυμάμαι δεν το άγγιζαν. Αφού άρχισαν να κολυμπουν μετά απο 2-3 μήνες, αύξησα το νερό στα 10 εκατοστά περίπου και βρήκα και μια τροφή σε στικς που περιήχε μεγάλες τιμές σε φυτικές τροφές (75%) και το υπόλοιπο ήταν άλεσμα σκουλικιών και αντζούγιας. Τους έδινα αυτό μαζί με γαρίδες μέχρι που έγιναν 1,5 χρονών. Επίσης μέσα σε αυτήν την διάρκεια έγιναν δεκτές και κάποιες προσπάθειες για φυσικά λαχανικά, αλλά μόνο από την αρσενικιά. Μετά ανακάλυψα το Reptomin. Είναι ότι καλύτερο και πλήρες έχω βρει για τροφή χελώνων. Επειδή ήταν ακόμα μικρές όμως τις έδινα 50-50 μαζί με μίγμα αντούγιας και γαρίδας (Raffy Royal της Sera). μέχρι τα 2 χρονών ζούσαν σ'αυτό το ενυδρείο με εξωτερικό φίλτρο και την στάθμη να αυξάνεται συστηματικά όσο μεγάλωναν. Όταν έγιναν 2 χρονών λοιπόν, άλλαξα ενυδρείο σε 350 L γεμάτο περίπου στα 2/3. Τα λαχανικά πλέον γινόντουσαν δεκτά και απο τις 2 σιγά σιγά, και η καθαρή ζωική τροφή ελλατώθηκε. Πλέον raffy royal τρώνε το πολύ μία φορά στις 10 μέρες από μια μικρή ποσότητα. Επίσης κατα καιρούς τις έχω ταΐσει και φρέσκια ζωϊκή τροφή (κατεψυγμένη βέβαια) όπου τις ξετρελαίνει.! Στον βυθό έχω μόνο 2 ασβεστολιθικές μεγάλες πέτρες και αυτό γιατί η βρύση μου έχει πολύ χαμηλό Kh (4dKh). To όνομα του άνθρακα μου διαφεύγει διότι πετάω το κουτί μόλις τον τοποθετήσω αλλά όταν ξαναεπισκεφθώ το συγκεκριμένο petshop θα το σημειώσω να σας το πω. Έχει διάρκεια 6 μηνών για έως 180L νερού. Για τα 350 που έχω εγώ ή πρέπει να βάζω 2 σακούλες (που δεν χωράνε) ή να τον αλλάζω νωρίτερα. Στους 4 μήνες που ανοίγω το φίλτρο, στο "στατικό κενό" του προφίλτρου της eheim είναι γεμάτο από μεγάλα κομμάτια και το σφουγγάρι αρκετά βρώμικο. Το πλαστικό μακαρόνι έχει κρατήσει όλα τα πιο μικρά κομματάκια, πιο πάνω όμως, οι βιοχημικές πλάκες και οι βιολογικές μπάλες είναι αρκετά καθαρές. τις βουτάω μια φορά μέσα σε καθαρό νερό ενυδρείο και είναι έτοιμες καθαρισμένες. Τον υαλοβάμβακα τον αλλάζω κάθε 2 μήνες που κάνω και το 20% της αλλαγής νερού γιατί ανοίγω εκείνο το σημείο για να τοποθετήσω κάψουλες αύξησης του Kh. Γενικώς κάνω πολύ καλό καθαρισμό του φιλτρου σε όλα του τα σημεία στο 4μηνό. Κοιτάξτε.. Θα σας πω ένα πράγμα που κανείς δεν το λέει και φυσικά κανείς απο τους πωλητές των pet shop δεν έχει συμφέρον να το πει. Οι αποξηραμένες γαρίδες και αντζούγιες, και γενικώς όλες οι αποξηραμένες ζωικές τροφές, πωλούνται ως την βασική τροφή των χελώνων αυτών. Οι συσκευασίες λένε συγκεκριμένα να ταϊζουμε 3-4 φορές την ημέρα απο λίγο. Να σας πω λοιπόν τι σημαίνει αυτό. Ο μεταβολισμός τους αναπτύσεται μόνο με αυτές τις ζωικές τροφές που περιέχουν και τέφρα. Οι αποξηραμένες αυτές τροφές περιέχουν πάρα πολλές πουρίνες (Purines), όπου είναι είδος πρωτείνης. Ο πολύ γρήγορος μεταβολισμός που αναπτύσεται με τόσο φαγητό σπάει τις πουρίνες, που πρέπει να φύγουν απο το σώμα, σε άλλες ουσίες, μια απο αυτές και το ουρικό οξύ (Uric Acid). Λεπτομερές άρθρο εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Purine. Το ουρικό οξύ κανονικά, καθαρίζεται απο το αίμα μέσω των νεφρών, όπου το οδηγεί έξω απο το σώμα μέσω των ούρων. Το ουρικό οξύ λοιπόν όταν είναι σε πολύ μεγάλη ποσότητα, δεν προλαβαίνει να καθαριστεί από τα νεφρά και εδώ έρχεται η πρωτοβάθμια πάθηση που ονομάζεται υπερουριχαιμία (hyperuricemia). Άρθρο εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperuricemia. Η ποσότητα τώρα που μένει στο σώμα, κρυσταλλώνεται στους συνδέσμους και προκαλεί την δευτεροβάθμια κατά σειρά πάθηση αυτού του φαινομένου που ονομάζεται Ουρική αρθρίτιδα (Articular Gout) ή αλλιώς Ποδάγρα. Άρθρο εδώ: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B9%CE%B4%CE%B1. Η ουρική αρθρίτιδα είναι μια πολύ επίπονη πάθηση των συνδέσμων που κάνει αυτά τα πλάσματα να υποφέρουν πολύ. Τέλος η τριτοβάθμια μορφή της πάθησης ονομάζεται Visceral Gout, επιφέρει καταστροφή του νεφρού, το ουρικό οξύ προσβάλει και άλλα όργανα όπως συκώτι, σπλήνα, περικάρδιο, το ίδιο το νεφρό, πνεύμονες και βλεννόδης μεμβράνες όπως το στόμα με τελικό αποτέλεσμα τον θάνατο του ερπετού. H ουρική αρθρίτιδα συναντάται πολύ συχνά σε χελώνες όπου είναι σε αιχμαλωσία, λόγω υπερβολικής κατανάλωσης πρωτείνης από αυτές τις τροφές. Υπάρχουν πολλά άρθρα που περιγράφουν εν συντομία την πάθηση αυτή και ένα απο αυτά είναι αυτό: http://www.peteducation.com/article.cfm?c=17+1796&aid=2496 (Ελπίζω οι διαχειριστές να μην έχουν πρόβλημα για την ανάρτηση άρθρων από άλλες σελίδες) Επίσης που ακριβώς θέλετε να κάνω παρουσίαση του ενυδρείου μου; Εδώ ή υπάρχει κάποιο άλλο ειδικό section; Ευχαριστώ.
  14. savaspar

    Χελωνάκια

    Καλησπέρα και απο εμένα! Είναι το πρώτο μου ποστ. Είμαι κάτοχος ενός ζευγαριού trachemys scripta elegans 4 χρονών. Το αρσενικό έχει μήκος 14 και το θυληκό 18,5 εκατοστά. Είναι υγιέστατα και τα δύο, το θυληκό είχε περάσει όταν ήταν 1 χρονού κάποια σηψαιμική πάθηση και το σώσαμε. Ζουν σε ενυδρείο 350 L γεμάτο μέχρι επάνω για να έχουν όσο χώρο θέλουν για κολύμπι και με στεριά έξω απο το ενυδρείο απο την επάνω πλευρά. Θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με το παραπάνω άθρο. Κατ'αρχάς διάβασα σχετικά με ξύλα για μαλάκωση του νερού. Αυτό είναι πολύ καλό και όντως ισχύει αλλά μόνο για τις φυσικές λίμνες. Οχι για το σπίτι και την ζωή τους σε ενυδρεία. Το νερό στο ενυδρείο θα πρέπει να είναι σκληρό όπως και το ph υψηλό (8,0-8,5). Οι χελώνες αυτές είναι περιορισμένες (εκτός από κάποιες λίμνες) σε ποτάμια με ασβεστολιθικά πετρώματα που δίνουν υψηλή σκληρότητα στο νερό και ηψυλό ph 8,0 με 8,3. Οι περισσότεροι ιοι και αρρώστιες αναπτύσονται σε ουδέτερο και όξινο ph. Αυτά τα είδη χελώνων είναι πολύ ευαίσθητα σε μηκυτιακές μολύνσεις και γι'αυτό το λόγο προτείνεται ηψυλό ph. Ένα πράγμα που πρέπει να προσέξει κανείς, είναι οτι αν διατηρηθεί το νερό πάνω από 7,6 pH τότε θα πρέπει να έχετε καλό βιολογικό φίλτρο, και ο λόγος είναι οτι η αμμωνία που είναι ήδη απο μόνη της τοξική, μετατρέπεται σε αμμώνιο πάνω απο 7,6 ph που είναι πολύ πιο τοξικό. Με τακτικές μετρήσεις και σωστές ρυθμίσεις στο νερό θα πετύχεται το ιδανικό αποτέλσμα. Εγώ προσωπικά με αυτά τα λίτρα νερού, 8,0-8,2 Ph, 6 dKh, 22-24 dGh και με φίλτρο eheim 2076, έχοντας τη ροή αυξομειώμενη, μετράω 0 αμμωνία και αμμώνιο και 10-20ppm σε NO3-. Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι 2L μηχανικό πλαστικό μακαρόνι, 2L βιοχημικές πλάκες με κυλίδες, 2L βιολογικές μπάλες substrat pro και 0,5L σφουγγάρι προφίλτρου και σακούλα ενεργού άνθρακα 400ml μέσα στο φίλτρο κάτω απο τον υαλοβάμβακα. Αλλαγές νερού δεν κάνω σχεδόν καθόλου. Μόνο κάθε 2 μήνες περίπου που αλλάζω το 20% του νερού για να αφαιρώ αυξημένες τιμές κάποιων μετάλλων που μενουν στο νερό από την εξάτμιση και συμπληρώνω μόνο με νερό RO. Το φίλτρο το ανοίγω κάθε 4 μήνες (καλά ακούσατε 3 φορές τον χρόνο μόνο) για αλλαγή άνθρακα και καθαρισμό. Όλο το διάστημα μέχρι και το άνοιγμα του φίλτρου η βιολογία του ενυδρείου και οι τιμές είναι απόλυτα σταθερές. Τις ταίζω ReptoMin της Tetrafauna, περιστασιακά αντζούγιες και γαρίδες, και μπόλικα λαχανικά. Επίσης πριν 10 μήνες περίπου τις έπιασα να προσπαθούν να ζευγαρώσουν.. Το αρσενικό είχε διεισδύσει για τα καλά... Μετά απο 4 μήνες το θυληκό έκανε 3-4 αυγά αλλά χωρίς να ξέρω αν ήταν να εκολαυθούν η όχι, επειδή δεν τα έθαψε τα είδε και τα επιτέθηκε να τα φάει. Φυσικά τα διέλυσε και γίνανε τροφή για το..φίλτρο! Αυτά.
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης