Jump to content

bger

Mέλη με δικαίωμα ψήφου
  • Δημοσιευσεις

    16
  • Εγγραφή

  • Τελευταια επισκεψη

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Φύλο
    'Ανδρας
  • Τα Ενυδρεία μου
    Ενυδρείο Reef 400 lt
    Sump με refugium 100 lt
    2x150 MH 14K + 2x36W blue actinics (Arcadia S3)
    110 Kg Live Rock
    2 skimmer (Deltec+Red Sea)
    UV 25W (De Barry)
    Ozone 200 mg redox controlled (Red Sea)
    Wavebox (Tunze)
    2 x 6100 Tunze Streams με 7095 controller
    Denitrator Aquamedic 1000 redox controlled
    Calc Reactor (Deltec) ph controlled
    Wet dry Eheim
    2 Canister (Eheim Pro III ως βιολογικό + 1 Μικρό Eheim ως μηχανικό/χημικό)

Previous Fields

  • Χώρα
    Hellas
  1. Φάτε μάτια ΨΑΡΙΑ..(Αλμυρού Νερού)

    Εντυπωσιακές (και πανάκριβες) κατασκευές αλλά τα κοράλια που φιλοξενούν (αν δεν κάνω λάθος) είναι συνθετικά... κοινώς, ψεύτικα....
  2. den ksero re paidia

    Κατ' αρχήν υποθέτω ότι προμηθεύτηκες τα ανάλογα τεστ για να κάνεις μετρήσεις. Η αμμωνία (ΝΗ3) είναι πολύ τοξική για όλους τους οργανισμούς και πρέπει να μηδενιστεί. Υπάρχουν τρεις δρόμοι: 1) Ωρίμανση του Ενυδρείου (Ο πιο φυσιολογικός τρόπος) 2) Μεγάλες αλλαγές νερού (Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης) 3) Χημικά μέσα (Κάρβουνο ή άλλα προϊόντα του εμπορίου) Απ' την στιγμή που δεν έχεις πλέον ψάρια και έχοντας κάνει μια μεγάλη αλλαγή νερού όπως σου είχα προτείνει, μπορείς να προσθέσεις μισό λίτρο κάρβουνο μέσα σε μια από της θήκες του φίλτρου σου. Μην αμελήσεις να ξεπλύνεις καλά με νερό βρύσης το καρβουνάκι για να φύγει η μαυρίλα. Μετά τοποθέτησέ το στο φίλτρο. Μόλις περάσει ένας μήνας αφαίρεσέ το και βάλε καινούριο μια και θα έχει "γεμίσει" με βρωμιές και οργανικά και θα είναι πλέον άχρηστο. Λογικά θα έχουν αναπτυχθεί μέσα στο ενυδρείο σου μέχρι τότε και τα βακτηρίδια που "τρώνε" την αμμωνία και αυτή θα έχει μηδενιστεί - πρέπει να το επαληθεύσεις με τεστ. Ανάλογο κύκλο κάνει και το (ΝΟ2). Μόλις μηδενίσει κι αυτό, θα αρχίσει να συσσωρεύει το σύστημά σου μόνο νιτρικά (ΝΟ3) τα οποία και για να μειωθούν πρέπει να κάνεις αλλαγές νερού ή να έχεις πολύ Live Rock ή απονιτρωτή ή... όλα αυτά μαζί. Μέχρι βέβαια να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα ξαναμιλήσουμε γιατί η διαδικασία που σου περιέγραψα (κύκλος αζώτου) διαρκεί 52-60 ημέρες. Το ασβέστιο πρέπει και αυτό να το μετρήσεις με το ανάλογο τεστ. Αν διαπιστώσεις ότι είναι χαμηλό θα πρέπει να προσθέσεις (υπάρχουν διάφορες μάρκες στο εμπόριο) έτσι ώστε να ανεβάσεις σιγά σιγά ΚΑΙ την σκληρότητα. Όσο για το PH σου που είναι χαμηλό, βεβαιώσου ότι υπάρχει καλή κυκλοφορία του νερού και επαρκής αερισμός της επιφάνειας γιατί διαφορετικά το CO2 που συσσωρεύεται θα ρίξει το PH. Θα σου πρότεινα και την προσθήκη όζοντος μέσω του skimmer που θα βάλεις αλλά δεν ξέρω αν θέλεις να ξοδέψεις κι άλλα χρήματα.
  3. den ksero re paidia

    Για να ρυθμίσεις το PH πρέπει να ρυθμίσεις πρώτα τη σκληρότητα και το ασβέστιο, ώστε αυτό να μην έχει μεγάλα σκαμπανεβάσματα. Επίσης πρέπει οπωσδήποτε να μηδενίσεις και την αμμωνία γι' αυτό πάρε τεστάκια και κάνε μετρήσεις. Άσε την HQI σβηστή (για τις άλγες) και κάνε φρεσκαρίσματα. Μάλλον θα χρειαστεί να προσθέσεις ασβέστιο και μαγνήσιο. ΜΗΝ ΒΑΛΕΙΣ ΜΕΣΑ ΨΑΡΙΑ.
  4. den ksero re paidia

    Πρέπει να οργανωθείς λιγάκι και να έχεις υπομονή. Βγάλε το 85% του νερού σου και αντικατέστησέ το με φρέσκο αλλά ΟΧΙ της βρύσης - χρειάζεσαι νερό αντίστροφης ώσμωσης που είναι ΚΑΙ απιονισμένο. Σταθεροποίησε την αλατότητα με το υδρόμετρο γύρω στο 1.026 στους 25 C. Πρόσθεσε άλλα 30 κιλά Live Rock και ένα καλό skimmer 2-3 φορές πάνω από τα λίτρα σου. Άφησε αναμένο μόνο το μπλε φως 8-10 ώρες ημερησίως. Φρόντισε να έχεις καλή κυκλοφορία νερού με 1-2 κυκλοφορητές και θερμοκρασία μεταξύ 25.5 και 27 βαθμών. Πάρε τεστ αμμωνίας και νιτρικών και τέσταρε κάθε 7-10 ημέρες. Κάθε εβδομάδα κάνε φρεσκάρισμα 10% του νερού σου. Λογικά ο κύκλος του νερού σου θα ολοκληρωθεί σε 50-60 ημέρες. Μέχρι τότε ΜΗΝ προσθέσεις τίποτε ζωντανό μέσα γιατί θα έχει την τύχη των προηγούμενων ενοίκων. Σε αυτό το διάστημα αναμονής ΔΙΑΒΑΣΕ και ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ όσο περισσότερο μπορείς για τα θαλασσινά ενυδρεία και φυσικά να κανεις ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ώστε να σε βοηθήσουν οι λίγο πιο πεπειραμένοι. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
  5. Θόρυβος φίλτρου

    Eheim Professional III 2080 Είναι και σε τιμή ευκαιρίας... http://www.aquatotaal.nl/shop/view_product...duct=EHEGBJQM68
  6. Περίεργο αλλά σωστό (?)

    Δοκιμάστε και το ψεύτες...
  7. Αστάθεια Ph

    Θα έλεγα ότι σε τόσα λίγα λίτρα είναι φυσιολογικές αυτές οι διακυμάνσεις στο PH. Αν γίνονται αργά, τα ψάρια δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερο πρόβλημα. Λάβε υπ' όψιν σου ότι το φως επηρεάζει σημαντικά το PH γι' αυτό φρόντισε τις μετρήσεις να τις κάνεις πάντα υπό τις ίδιες συνθήκες φωτισμού. Για μένα τα φρεσκαρίσματα είναι ο πιο ασφαλής τρόπος μεταβολής του PH γιατί βοηθάς το σύστημα να ξεφορτωθεί παράλληλα και πολλά οργανικά. ΜΗΝ βάζεις χημικά, πάλεψε με φυσικές μεθόδους και επαναλαμβάνω ότι 0.2 διακύμανση είναι αμελητέα...
  8. Hydrogen Sulphide (H2S)

    Ένα καταπληκτικό άρθρο από τον γκουρού Randy για το Η2S. http://reefkeeping.com/issues/2005-12/rhf/index.php
  9. νέος και ψαρομένος..για σας!

    Γεια σου και καλως ηλθες. Πρεπει να γινεις λιγο πιο συγκεκριμενος στο τι θελεις. Γλυκο νερο ή θαλασσινο; Ποσο μεγαλο θελεις να ειναι; Τι ψαρια/φυτα/κοραλλια θα ηθελες να εχεις; Ποσα χρηματα σκοπευεις να ξοδεψεις-ευεις (αν ξεκινησεις δε σταματας να δινεις ευρωπουλα).
  10. ΑΠΟΡΙΑ ΣΧΕΙΚΑ ΜΕ ΠΕΤΡΑ

    Θα σου προτεινα να βαλεις σε εναν κουβα νερο απο το ενυδρειο σου και μετα να ριξεις μεσα την πετρα οπου και θα την τριψεις με μια οδοντοβουρτσα (καινουρια εννοειται ) στο σημειο οπου εχει την αλγη. Μετα βάλε την πετρα παλι μεσα και πετα το νερο του κουβα. Ετσι θα αποφυγεις την εξαπλωση τυχων σπορων της αλγης στο υπολοιπο ενυδρειο. Οταν ειχα γλυκο νερο ειχα παντα σαλιγκαρακια μεσα. Κανουν φοβερη δουλεια και εξαφανιζουν απο αλγες μεχρι υπολειμματα τροφων (και νεκρων φυτων/ψαριων). Αν ξεκινησεις με 20-30 σε 2 μηνες θα ειναι 200-300 και θα εξαφανιζουν τα παντα σε ελαχιστο χρονο. Επισης να κανεις φρεσκαρισματα (10% κάθε εβδομάδα) για να μειωνεις τα νιτρικα αλατα και αλλα οργανικα σκουπιδια. Αν χρησιμοποιεις νερο βρυσης τσεκαρε τα επιπεδα φωσφορου και Sio4 τα οποια αποτελουν αλλη μια πηγη τροφης για τις αλγες. Αυτα...
  11. Hydrogen Sulphide (H2S)

    >>>Τασο οζον εχω κατευθειαν στο νερο εδω και χρονια - και βγαινει μεσα στο ενυδρειο. >> Έγκλημα - εκτός κι αν το όζον που προσθέτεις είναι αμελητέο σε σχέση με το συνολικό όγκο νερού. Το όζον είναι ένα από τα πιο ισχυρά οξειδωτικά αέρια και λόγω της αστάθειας που παρουσιάζει αντιδρά με τα πάντα μόλις έρθει σε επαφή μαζί τους. Γι' αυτό λίγο καρβουνάκι άλλωστε αρκεί για να το εξουδετερώσει. Μέσα στο ενυδρείο θέλουμε μόνο οξυγόνο, όχι όζον, αλλιώς... μαζικοί τάφοι. >>>Τα ψαρια ηταν παντα μια χαρα και μεγαλωνουν ωραιοτατα και γεννανε. Το θεμα δεν ηταν το οζον, ηταν η οξειδωση του υδροθειου με οζον. >> Αμφιβάλλω. Τα παράγωγα δεν αλλάζουν ούτε η διαλυτότητα του H2S. Αφού το περνούσες κι από sump, το πιο πολύ θείο εξατμιζόταν πριν καν μπει στο ενυδρείο (γι' αυτό μπορούμε και το μυρίζουμε). Τα παράγωγα που δίνει όμως το όζον... ήταν όλα εκεί και "απολύμαναν" το ενυδρείο για καλά. Η υπερβολική προσθήκη Ο3 μπορεί επίσης να καταστρέψει και όλα τα βακτηρίδια του ενυδρείου (100 φορές πιο ισχυρό δηλητήριο από το υδρόθειο), ακόμη και τα χρήσιμα. Συνέπεια η απότομη αύξηση της αμμωνίας που είναι και το πιο ισχυρό δηλητήριο από όσα αναφέρθηκαν. Ίσως αυτός να είναι τελικά κι ο λόγος της ολικής καταστροφής που συνέβη. Εγώ χρησιμοποιώ denitrator (Aqua Medic) στο reef μου με Redox και πάντα η έξοδος μυρίζει λίγο θείο, ακόμη κι όταν λειτουργεί θεωρητικώς στην εντέλεια. Ποτέ όμως δε μου δημιούργησε πρόβλημα το θείο γιατί όπως προείπα το μεγαλύτερο τμήμα του εξατμίζεται αστραπιαία. Χρησιμοποιώ κι εγώ όζον με Redox (Red Sea) και χρωστάω πολλά στη χρήση του αλλά δε θα το "αμολούσα" ποτέ μέσα στα κοράλλια μου πριν περάσει από κάρβουνο. Ελπίζω να βοήθησα λίγο και καλή επιτυχία στο νέο setup σου.
  12. Τρόπος υπερχείλησης

    http://www.sewatec.de/EcoSystem_Aquarium/E...c1037a1daea6cf4
  13. 400 l

    Αν θέλεις το απόλυτο: http://www.deltecaquariumsolutions.com/skimmers.php Το νέο trend (στην Αμερική) είναι skimmers 3 φορές πάνω από τις προδιαγραφές. Δηλαδή εσύ θέλεις ένα για 1100-1300 λίτρα. Αυτό και ΠΟΛΥ live rock... Cheers
  14. griffin's reef project

    τι ακριβώς κάνει το refugium, είναι η μέθοδος με τις μακροάλγες γιατι αν είναι αυτο το λέω απο την αρχή δεν υπάρχει χώρος δυστηχώς ? <Δες αυτό : > http://reefkeeping.com/issues/2003-01/gt/index.php τι ακριβως δεν σου αρεσε και τι περισσοτερο έχει μια RO/DI? <Μικρή ροή "καθαρού" νερού, το οποίο τελικά δεν είναι και τόσο καθαρό αφού επιτρέπει να περνούν silicates και phosphorus. Για αυτό το λόγο υπάρχουν τα RO/DI=Reverse Osmosis/DeIonization ώστε το νερό να είναι ΚΑΙ απιονισμένο και 99% περίπου καθαρό αντί για 95% δυστηχως δεν γνωριζω κατι περαπανω για την αμμο. δηλαδη τι πoικιλια, οπως λέμε βραχος fiji ? <Εγώ ψάχνω για live sand (το FISH & PET θα μου απαντήσει σύντομα) εδώ και ένα χρόνο και δε βρίσκω. Live sand σημαίνει ότι περιέχει εκατομμύρια μικροοργανισμών και όχι μόνο βακτηρίδια. Αυτά δε, είναι πολύ σημαντικά, γιατί συνεισφέρουν στο παραγόμενο ζωοπλανκτόν από το οποίο τρέφονται κυρίως τα κοράλλια.> ίσως να ήταν πατάτα αυτό που είπα περί overskimming. παντως μολις έμαθα το μοντέλο. έχω ένα red sea berlin τελικά. <Έχω κι εγώ ένα και το χρησιμοποιώ μόνο για το όζον που προσθέτω. Αν το αντέχεις οικονομικά σου προτείνω να πάρεις ένα Deltec.> το όριο που γράφω είναι σχετικο. απλά λόγο κόστους θα γίνει σιγά σιγά. εδω δεν νομίζω ότι θα συμφωνίσω καθώς με μία μόνο δεν θα υπάρχει σωστή κυκλοφορια ανάμεσα στο βράχο με αποτέλεσμα να έχουμε νεκρά σημεία. <Νεκρά σημεία με 12000 lt/h στα 160 λίτρα ; Μάλλον δεν έχεις δει tunze εν δράσει...> με τον φωτισμό ακόμα δεν έχω βγάλει άκρη πάντως η πρόταση σου είναι ενδιαφέρουσα. όταν λες παρα πολύ λίγο πιστεύεις ότι τα συγκεκριμένα κοραλλια θελουν παραπάνω καθώς νομίζω δεν είναι φωτοσυνθετικα ? <Μην ξεχνάς ότι απώτερος στόχος είναι η προσομοίωση του reef. Μόνο οι ΜΗallide λάμπες θα σου δώσουν πραγματικό φως. Άλλωστε μπορεί να προσθέσεις αργότερα και άλλα κοράλλια, φωτοσυνθετικά ή ανεμώνες. Επίσης θέλεις να υπάρχει στο νερό σου (μικρή βέβαια) φωτοσύνθεση ώστε το ζωοπλανκτόν να τρέφεται από το φυτοπλανκτόν.> Cheers
  15. griffin's reef project

    Καλησπερίζω και εγώ τους reefades του aquazone και με την σειρά μου θα ήθελα λίγη από την πολύτιμη βοήθεια σας για να στήσω το πρώτο μου reef ενυδρείο. <welcome to the club > -Ενυδρείο κυβικό σχεδόν 160 λίτρων καθαρής χωρητικότητας με υπερχύλιση στο πλάι <Αν αυτό είναι το maximum του χώρου που διαθέτεις, οκ διαφορετικά πήγαινε σε κάτι μεγαλύτερο> -Sump 90 λίτρων καθαρής χωρητικότητας <φρόντισε να διαθέσεις χώρο για refugium μέσα στο sump> -Αντλία aqua medic 1200lt/h για την επιστροφή του νερού από το sump στο ενυδρείο -Θερμοστάτη jager 300 watt -R.O. 140lt/day της PRODAC <έχω ακριβώς το ίδιο αλλά μεγαλύτερης εξαγωγής και δεν είμαι ικανοποιημένος προσπάθησε να βρεις κάποιο που είναι RO/DI> -20 κιλά ζωντανή άμμο <από που; > -αλάτι tropic marin -πυκνόμετρο -τεστ PH -τεστ KH -τεστ CALCIUM -Skimmer έχω ήδη από ένα φίλο αλλά δεν ξέρω τι μάρκα είναι καθώς δεν το έχω πάρει ακόμα. Ξέρω μόνο ότι θέλει αντλία 2400lt/h ( οπότε θα έχω και overskimming ) <Ακόμη δεν έχω δει reef που overskimαρετε. Απλώς φρόντισε να το βάλεις στο sump και θα δουλεύει πολύ καλύτερα > -επίσης έχω ήδη ένα φίλτρο Ηydor Prime 20 με αντλία 600lt/h και κάδο 3lt το οποίο λέω να το γεμίσω με άνθρακα και syporax <Βάλε και rowaphos για να τραβά silicates/phosphorus> Δεύτερο στάδιο αφού στρώσει το ενυδρείο : -10 κιλά βράχο ( θα τον φτάσω στα 20 λογικά αλλά λόγο μεγάλου κόστους θα το κάνω αργότερα ) <Χρειάζεσαι περίπου 1kg/5lt> - 3 αντλίες maxi jet 600lt/h για την σωστή κυκλοφορία του νερού <Σκέφτηκες ποτέ τις tunze streams ; Μία μόνο θα αρκούσε για 160 λίτρα> τρίτο και τελευταίο στάδιο o φωτισμός : λέω να βάλω 4 λάμπες Τ5 2 white 24 watt στα 10000 kelvin 2 blue 24 watt σύνολο δηλαδή 96 watt <Πάρα πολύ λίγο. Πήγαινε κατ'ευθείαν σε ΜΗ λύσεις, θα γλιτώσεις τα λεφτά σου. Για 160 λίτρα θα πρότεινα 2x75 watt 14k και 2 Τ5 μπλε ακτινικές.> ενστάσεις, ιδέες και προτάσεις που πιθανόν έχετε πάνω στο εξοπλισμό που έχω διαλέξει. Το ενυδρείο θα έχει ύψος 54 εκατοστά το οποίο θα γίνει 47 αφού προστεθεί η αμμός. Γενικά δεν με ενδιαφέρουν οι ακροπόρες. Με ενδιαφέρουν LPS κοράλλια όπως Grape Bubble Coral, Euphyllia Glabrescens, Euphyllia Ancora ίσως και κανένα clam. Πιστεύετε ότι ο φωτισμός αυτός σε συνδυασμό με το ύψος είναι αρκετός ? <Το ύψος είναι επαρκέστατο, η επιφάνεια να σε προβληματίζει. Σε 160 λίτρα δε νομίζω να μπορείς να βάλλεις τόσα κοράλλια γιατί έχουν την κακή συνήθεια να εκκρίνουν τοξίνες (προσπαθούν να εκτοπίσουν τον ανταγωνισμό) Βάλε και κανένα ψαράκι, να τρώει καμιά άλγη > Επίσης έβαλα από την αρχή στο πρόγραμμα R.O. ξέρω ότι είναι απαραίτητη όχι μόνο στο reef αλλά σε οποιοδήποτε είδος ενυδρείου. Αν την πάρω σε 3-4 μήνες αφού στήσω το ενυδρείο θα υπάρξει μεγάλη διαφορά ? <Ναι, αντί για reefer θα γίνεις ο επίμονος κηπουρός από τις άλγες. Φρόντισε για μακροάλγη στο sump εξ αρχής ώστε οι άλγες να περιοριστούν. Βάλε και σαλιγκαράκια (όχι καβούρια), μόλις στρώσουν τα νιτρικά σου. Σου εύχομαι καλή επιτυχία (και καλή υπομονή)>
×