Jump to content

A.Lazaros

Mέλη με δικαίωμα ψήφου
  • Δημοσιευσεις

    29
  • Εγγραφή

  • Τελευταια επισκεψη

Community Reputation

0 Neutral

3 Ακόλουθοι

Profile Information

  • Φύλο
    'Ανδρας
  • Τα Ενυδρεία μου
    Ένα 80λιτρο απο τα παλιά... και
    ένα 200λιτρο στα σκαριά!

Previous Fields

  • Χώρα
    Hellas

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.dpgr.gr/usergalleries/thumbnails.php?album=9399

Πρόσφατοι επισκέπτες

120 εμφανίσεις προφίλ
  1. A.Lazaros

    Ερωτηση για Macro φακο

    zuiko ED 35f/3.5 MACRO 244€ Zuiko D 50f/2.0 MACRO 564€ είναι κατάλληλοι για την μηχανή σου, οι τιμές είναι λιανικής με ΦΠΑ (απο ελληνικό κατάστημα με επίσημη εγγύηση) για να πάρεις μια ιδέα περίπου για το κόστος τους
  2. A.Lazaros

    Kαλλιέργεια σπιρουλίνας μέσα στo ενυδρείο μας.

    Περιμένω πρώτα κάποιον απο εδώ να μου καλύψει τα κενά που έχω στην χημεία του νερού μου, γιατί δεν έχω καταλάβει ποια ακόμα συστατικά πρέπει να μπούνε στο νερό και αν θα είναι επιβλαβή για τα ψάρια.
  3. Θέλω λοιπόν την γνώμη των εμπειρότερων από εμένα, πάνω στο αν θα μπορούσε να συνδυαστεί η καλλιέργεια σπιρουλίνας μέσα σε ένα ενυδρείο που έχει ψάρια ή έστω και χωρίς ψάρια. Λεπτομέρειες και ότι πληροφορίες μπόρεσα να συλλέξω μέχρι τώρα ακολουθούν παρακάτω. Πως ξεκίνησε το ενδιαφέρον μου για την καλλιέργεια σπιρουλίνας. Πρόσφατα πήρα κάποιες κάψουλες σπιρουλίνας ως φυσικό συμπλήρωμα διατροφής. Μέχρι τότε ήξερα τα βασικά. Η Σπιρουλίνα είναι το τρόφιμο με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά στον κόσμο. Περιλαμβάνει περισσότερα από 100 συστατικά. Έχει πολύ μεγάλη πεπτικότητα (95%), σε σύγκριση με αυτή των περισσοτέρων τροφίμων που είναι μόνο 10 - 15%. Η σπιρουλίνα παράγει όλες τις θρεπτικές τις ουσίες με τη βοήθεια του ηλιακού φωτός και το διοξείδιο του άνθρακα της ατμόσφαιρας. Είχα όμως την εντύπωση ότι όλα τα σκευάσματα σπιρουλίνας είναι εισαγωγής και γενικότερα ότι η σπιρουλίνα δεν ευδοκιμεί στην Ελλάδα αλλά διαπίστωσα ότι αυτά που αγόρασα παράγονται στην Ελλάδα στην πηγή θερμών Νιγρίτας και κατατάσσονται στις ανώτερες ποιότητες σπιρουλίνας παγκοσμίως. Η ίδια η ΝΑΣΑ έχει έρθει σε επαφή με 2 παραγωγούς έλληνες στις Σέρρες λόγω της ανώτερης ποιότητας της. Μου γεννήθηκε λοιπόν η απορία, αν είναι δυνατόν να καλλιεργήσω και εγώ λίγη σπιρουλίνα στο ενυδρείο μου. Είναι πολύ καλή τροφή για τα ψάρια, τον άνθρωπο ακόμα και το σκυλί μας (αν έχουμε). Έκανα μια έρευνα στο ίντερνετ και έμαθα ότι τελικά είναι σχετικά εύκολο να καλλιεργήσει κάποιος σπιρουλίνα στον κήπο του αρκετούς μήνες του χρόνου σε καράφες με στενό λαιμό (μισοθαμμένες μέσα στη γη) φτάνει να μπορεί να τις ανακατεύει σε τακτά χρονικά διαστήματα 2-3 φορές την μέρα . http://www.daenvis.org/technology/Spirulina.htm Εδώ βρήκα μια συνταγή για σπιτική παραγωγή που απλά ζητάει να προσθέσουμε στο νερό 2-3 γραμμάρια αλάτι και να διατηρήσουμε ανάμεσα σε 25-35βαθμούς την θερμοκρασία του. Αυτό που δεν κατάλαβα, τι είναι το Bio-gas slurry? http://www.ehow.com/how_5150629_cultivate-spirulina.html Για «μαγιά», έμαθα ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια κάψουλα (είναι σε μορφή σκόνης) από την συσκευασία που αγοράζουμε από το φαρμακείο. Επειδή το προϊόν είναι 100% φυσικό και απλά υφίσταται μια αφυδάτωση πριν κλειστεί σε κάψουλες, συμπεριφέρεται όπως η άλγη στο σφουγγάρι του εσωτερικού φίλτρου του ενυδρείου μας. Μπορεί δηλαδή να διατηρηθεί ζωντανή, αν και «ξεραμένη», έξω από το νερό για πάρα πολύ καιρό και μετά να «ξαναζωντανέψει» και να αρχίσει να πολλαπλασιάζεται όταν την βάλουμε πίσω στο υγρό στοιχείο και το φυσικό της περιβάλλον. Απαιτούνται λοιπόν κάποιες ελεγχόμενες συνθήκες θερμοκρασίας (οι οποίες είναι οι φυσικές θερμοκρασίες μιας αφρικανικής λίμνης αν έχω καταλάβει καλά) και κάποια συστατικά στο νερό τα οποία λογικά πρέπει να βρίσκονται στις αφρικανικές λίμνες στις οποίες πρωτοανακαλύφθηκε σπιρουλίνα. Θα μπορούσαν αυτές οι συνθήκες να δημιουργηθούν μέσα στο ενυδρείο μας? Τα παρακάτω τα βρήκα στο ίντερνετ και είναι πληροφορίες για τη σπιρουλίνα γενικά. Η ΤΡΟΦΗ Το μικροσκοπικό αυτό φύκι θεωρούνταν και θεωρείται τροφή και όχι συμπλήρωμα διατροφής. Είναι γιατί από παλία ήταν γνωστό στους Ιθαγενέις της Κεντρικής Αμερικής σαν βασικό συστατικό της διατροφής τους και αυτό όχι τυχαία. Ενδιαφέρουσα είναι η δράση της πάνω στον ιό του AIDS του οποίου φάινεται να αναστέλλει την λειτουργία. Το κύριο ακόμα πλεονέκτημα της είναι ότι οι βιταμίνες της και τα μεταλλικά άλατά της σαν πηγή δνε είναι συνθετικά αλλά 100% φυσικά και σε καμμία περίπτωση δεν περιέχουν τοξικά κατάλοιπα. Τρεις μόνον παραγωγοί σπιρουλίνας υπάρχουν σε όλο τον κόσμο. Οι δύο είναι Ελληνες με έδρα παραγωγής και καλλιέργειας την Νιγρίτα Σερρών. Οπως αναφέρθηκε προηγουμένωςη Σπιρουλίνα είναι ένα μικροσκοπικό νηματώδες κυανοπράσινο μικροφύκος (microalgae) του γλυκού νερού που όμως μπορεί να αναπτυχθεί και στο θαλασσινό.Επιστημονικότερα ανομάζεται arthrospira (Αρθροσπείρα) και ανήκει στα κυανοβακτήρια. Εκ πρώτοις εντυπωσιάζει με το βαθύ πράσινο χρώμα της το οποίο τονίζει τα μέρη που ευδοκιμεί και τα χαρακτηρίζει. Το χρώμα αυτό το οφείλει σε μιά χρωστική, την πρωτείνη φυκοκυανίνη που είναι ισχυρό ανιοξειδωτικό αλλά και την χλωροφύλλη ουσία γνωστή που χαρακτηρίζει τα φυτά και που είναι δέκτης ισχυρής ηλιακής ενέργειας. Από διατροφική άποψη αποτελεί την πλουσιότερη σε πρωτείνη "πράσινη τροφή". Περιέχει 5% λιπαρά χωρίες καθόλου χοληστερόλη, ένα μεγάλο ποσοστό των οποίων βρίσκεται σε μορφή των απαραίτητων για την υγεία ω-6-λιπαρών οξέων, κυριώς λινολεικών και γ-λινολενικού οξέος. Είναι εκπληκτικό πράγματι, πώς ένα τόσο μικρός οργανισμός, μπορέι να κρύβει τόσες πολλές βιταμίνες και τόσα άλλα στοιχεία, και μάλιστα στην ιδανική αναλογία για τον ανθρωπινο οργανισμό, ώστε δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως πρόκειται για θάυμα της φύσης δώρο στον άνθρωπο. ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ Εχει 60-70% περιεκτικότητα σε πρωτείνη. Αντίστοιχα η περιεκτικότητα άλλων τροφών σε πρωτείνη είναι σόγια 35%, σκόνη γάλακτος 35%, κρέας 15-25%, αυγά 12%, δημητριακά 8-14% Η περιεκτικότητά της σε βιταμίνη Β12 είναι 6 φορές περισσότερη από το ωμό βοδινό συκώτι περιέχει 58 φορές περισσότερο σίδηρο από το ωμό σπανάκι και 28 φορές παρισσότερο από το ωμό βοδινό συκώτι Είναι 3 φορές περισσότερο πλούσια σε βιταμίνη Ε από το ωμό φύτρο σιταριού και εχει 49% καλυτερη απορρόφηση από την συνθετική βιταμίνη Ε 25 φορές υψηλότερη περιεκτικότητα β-καροτίνης από ότι τα ωμά καρότα Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα της είναι τρεις φορές περισσότερα από ότι στο λάδι νυχτολούλουδου Η περιεκτικότητά της σε χλωροφύλλη είναι 5-30 φορές υψηλότερη από τον σπόρο άλφα-άλφα, το σταρόχορτο και το κριθαρόχορτο. ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Ερευνες σε ανθρώπινα κύτταρα αλλά και σε ανθρώπους έδειξαν ότι η κατανάλωση 1γρ σπειρουλίνας την ημέρα προκαλεί πλήρη εξάλειψη βλαβών λευκοπλακίας (προκαρκινική βλάβη βλεννογόνου του στόματος). Η φυκοκυανίνη επάγει απόπτωση (κυτταρικό θάνατο) ανθρώπινων κυττάρων λευχαιμίας, ενώ η σπειρουλάνη μειώνει την μεταστατικότητα στον πνέυμονα κυττάρων μελανώματος.Παράλληλα εκχύλισμα πολυφαινολών σπιρουλίνας αναστέλλει τον πολλαπλασιασμό ανθρώπινων κυττάρων ηπαττώματος (όγκος ήπατος). Πρόσφατα άρχισε να δοκιμάζεται η χρήση της χρωστικής φυκομπιλίνης για τη στοχευμένη δημιουργία ελέυθερων ριζών, με΄τα από διέγερσή της με γωτεινή ακτινοβολία με σκοπό την καταστροφή καρκινικών όγκων (φωτοδυναμική θεραπεία).
  4. A.Lazaros

    Προσοχη

    [email protected] Μου ήρθε και εμενα το κείμενο με ονομα μέλους stephinie
  5. A.Lazaros

    Geophagus Winemilleri Με Canon 400D

    Sorry gia ta greeklish alla to pc mou den exei ellinika ayth ti stigmi. 8a proteina, gia tin sygkekrimeni SLR kai ton sygekrimeno fako na dokimaseis stis epomenes fwtografies sou na exeis 800asa ton fako sto eyrygwnio tou (24) taxytita oxi panw apo 125 kai an mporeis 60 akoma kalytera WB custom 8a pareis pio zwntanes fwtografies kai pio swstes apo 8ema fwtismou alla kai ba8ytero xrwma apo ta psaria sorry kai pali gia ta greeklish Lazaros
  6. A.Lazaros

    Πως μπαίνουν οι κόντρες σε ΜΕΓΑΛΑ ενυδρεία.

    http://aquatech.gr/portfolio/view.php?ccod...&category=# Προσέξτε την τρίτη φωτογραφία της πρώτης στήλης. Αυτή η φωτογραφία δείχνει αρκετά καθαρά πως θα πρέπει να μπαίνουν οι κόντρες σε μεγάλα ενυδρεία. Νομίζω θα βοηθήσει όσους θέλουν να κατασκευάσουν μεγάλα ενυδρεία μόνοι τους, γιατί, αν δεν κάνουν σωστές κόντρες θα έχουν προβλήματα μελλοντικά... Μην κάνετε τσιγγουνιές στο πάχος των κρυστάλλων αν δεν είστε σίγουροι για το πάχος πάντα να προτιμάτε το παχύτερο δυνατό... Ζητήστε από τον τζαμά να σας δώσει κρύσταλλα τύπου κλίαρ. Υπάρχουν σε πάχος 10εκατοστά και κοστίζουν 60ευρώ το τετραγωνικό περίπου. Το απλό (πράσινο) κρύσταλλο 10εκατοστών κοστίζει 30ευρώ το τετραγωνικό. Μπορείτε να κάνετε μόνο την πρόσοψη του ενυδρείου με κλίαρ και το υπόλοιπο με απλό για να σας βγει πιο φθηνά. Σε θαλασσινά ενυδρεία βάζουμε κόντρες και στον πάτο και τις αλείφουμε και από πάνω "τσαπατσούλικα" με έξτρα σιλικόνη γιατί το θαλασσινό νερό αλλοιώνει την χημική σύσταση της σιλικόνης με τα χρόνια...
  7. A.Lazaros

    Κατασκευή ενυδρείου

    Για ενυδρείο πάνω απο 1μέτρο θα έλεγα 10εκ. κρύσταλλα τουλάχιστον και αρκετές κόντρες, αν έκανα 1,5μέτρα ενυδρείο για εμένα δεν θα έβαζα κάτω απο 12χιλιοστά... η διαφορά στην τιμή 8χιλιοστών και 10χιλιοστών είναι 5ευρώ το τετραγωνικό αν δεν σε κλέψει ο τζαμάς. Για τα 12χιλιοστά δεν ξέρω...
  8. Αν δεν έχετε ήδη διαβάσει το άρθρο σχετικά με την φυσική φωτογράφηση ενυδρείων καλό θα ήταν να το κάνετε και μετά να προχωρήσετε παρακάτω… Βλέπω ότι προβληματίζεστε με το white balance (και πολύ καλά κάνετε). Κάποιοι προσπαθούν να εξηγήσουν σε άλλα ποστ πώς να ρυθμίσετε τη μηχανή σας αλλά το αποτέλεσμα είναι να συνυπάρχουν διάσπαρτα ποστ σωστά μαζί με λάθος ή κάπως ανορθόδοξες μέθοδοι. Θα αναφέρω λοιπόν σήμερα μερικά βασικά και άκρως ουσιαστικά για το φωτισμό. Εδώ πέρα φυσικά όπως και παντού στο ίντερνετ δίνεται η ευκαιρία στον καθένα μας να πει ισότιμα την γνώμη του και δεν υποστηρίζω ότι η δική μου μετράει περισσότερο από του διπλανού μου. Ξέροντας ότι μετράμε την χρωματική θερμοκρασία της πηγής του φωτός μας σε βαθμούς κέλβιν μπορούμε να κάνουμε τον εξής απλό υπολογισμό. Τι βαθμούς κέλβιν αναφέρει ο κατασκευαστής της λάμπας που έχουμε στο ενυδρείο μας? Αν έχω μια λάμπα που δίνει 7.500Κ ή 4.500Κ ή ότι άλλο, τότε ρυθμίζω την μηχανή μου ακριβώς εκεί. Το να βάλω την έτοιμη ρύθμιση για λαμπτήρα φθορισμού είναι τυφλοσούρτης και ίσως σωστό για τις απλές λάμπες φθορισμού αλλά και πάλι αρκετά γενικό και συχνά υπάρχει πράσινη απόχρωση… Θα ζωντανέψω μεν τα φυτά αλλά θα «ξεβάψω» τα ψαράκια (ειδικά τα κόκκινα). Στα ενυδρεία μας έχουμε το πλεονέκτημα να ξέρουμε με μεγάλη ακρίβεια τα κέλβιν της κάθε λάμπας μας άρα γιατί να μην το εκμεταλλευθούμε? Πως? Αν έχω δυο λάμπες, μια 7.500Κ και μία 3000Κ τότε βρίσκω το μέσο όρο. Πχ 7.500+3000=10.500 δια δυο =5250Κ. Άρα βάζω την μηχανή μου στα 5200Κ. Αν θέλω να είμαι πιο ακριβής μπορώ να λάβω υπόψη μου και τον συντελεστή της έντασης κάθε ξεχωριστής πηγής. Αν πχ η λάμπα των 7.500 είναι δυο φορές πιο δυνατή από την λάμπα με τα 3000Κ τότε η σωστή θερμοκρασία που πρέπει να θέσω στην μηχανή μου για να πάρω το λευκό πραγματικά λευκό είναι 7.500+7.500+3.000 δια του τρία άρα 6000Κ. Η προσωπική μου εμπειρία λέει ότι το σωστό καλιμπράρισμα πρέπει να γίνει πριν την λήψη της φωτογραφίας και όχι μέσω του Φώτοσοπ. Και φυσικά είναι μέγα λάθος να βάλουμε την ρύθμιση του λαμπτήρα φθορισμού σε μια λάμπα ενυδρείου Daylight… Το λέει και η λέξη «Daylight» όσοι έχετε τέτοιες λάμπες είστε οι πιο τυχεροί, βάλτε την μηχανή σας στην ρύθμιση του ήλιου και είστε έτοιμοι. Στις ερασιτεχνικές μηχανές αλλά και στις SLR δεν έχει μπορέσει ακόμη ο κατασκευαστής να δώσει μια γενική ρύθμιση σωστού AW (auto white balance). Στον ήλιο το AW αποδίδει σχετικά καλά, στο φως λαμπτήρα πυρακτώσεως δεν τα πάει τόσο καλά και ειδικά στο φως από λαμπτήρα φθορισμού πλησιάζει το απαράδεκτο. Η συμβουλή μου (σε όσους θέλουν να την ακολουθήσουν φυσικά) είναι να μην χρησιμοποιείτε το AW σε ενυδρεία, εσωτερικούς κλειστούς χώρους ή την νύχτα γενικότερα. Αν δεν ξέρετε τι να βάλετε προτιμήστε το φως λαμπτήρα πυρακτώσεως (τάνκγστεν). Επαναλαμβάνω (και παρακάτω αιτιολογώ αναλυτικότερα αφού δεν μου αρέσει μιλάω χωρίς να μπορώ να στηρίξω αυτά που λέω). Αν και αποφεύγω να δίνω γενικευμένες συμβουλές θα έλεγα ότι αν είναι να βάλετε μια από τις έτοιμες ρυθμίσεις της μηχανής σας για να φωτογραφίσετε το ενυδρείο σας καλύτερα να εμπιστευτείτε το γουαιτμπάλανς λαμπτήρα πυρακτώσεως (το γνωστό σε όλους εικονίδιο γλόμπο), παρά το αυτόματο ή το φθορισμού. Ακόμη και αν κάνετε λάθος θα είναι πιο εύκολο να το διορθώσετε με την λειτουργία Auto WhiteBalance τουPhotoshop. Αντίθετα τα «πράσινα» λάθη-αποχρώσεις που σχεδόν πάντα προκύπτουν από την έτοιμη ρύθμιση λαμπτήρα φθορισμού καταστρέφουν την πληροφορία που υπάρχει στο red Channel της φωτογραφίας και αυτό είναι σήμερα το πιο προβληματικό κανάλι από τα τρία σε μια φωτογραφία. Φυσικά μιλάω για το πρότυπο RGB αφού αυτό είναι το στάνταρ στις ερασιτεχνικές μηχανές ή έστω το AdobeRGB και το sRGB. Ίσως σε χειροποίητα ενυδρεία με παχύ κρύσταλλο να πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και ένα συντελεστή +πράσινου αν το κρύσταλλο δεν είναι τύπου κλίαρ αλλά το κοινό. Τώρα όμως μιλάμε για πολύ ακρίβεια και ίσως δεν έχει τόσο ουσία για να βρούμε έναν νέο συντελεστή να προσθέσουμε στον απλό μαθηματικό τύπο που αναφέρουμε παραπάνω. Τα έτοιμα ενυδρεία εταιρίας νομίζω είναι σχεδόν όλα τύπου κλίαρ (στο μάτι είναι πιο μαύρα). Κάποιος που όντως είναι καλός επαγγελματίας συχνά θα προτιμήσει να δουλέψει την φωτογραφία ενός ενυδρείου αφού πρώτα την μετατρέψει σε Lab 16Bit TIFF ώστε να αντλήσει την πληροφορία της φωτεινότητας και να την διατηρήσει σωστά έχοντας την δυνατότητα να επέμβει τονικά σε επόμενα στάδια. Τέλος γίνεται και η απαραίτητη μετατροπή σε CMYK αν θέλουμε να τυπώσουμε σε έντυπο. Θα δούμε παρακάτω γιατί τα αναφέρω αυτά. Στο πρότυπο RGB το κόκκινο κανάλι λοιπόν θέλουμε να το διαφυλάξουμε καλύτερα από το μπλε και πράσινο κανάλι γιατί αυτό κρατάει το μεγαλύτερο μέρος πληροφορίας της έντασης του φωτισμού. Του αντίστοιχου λούμινανς στο Lab για να το πω πιο απλά. Το φώτοσοπ στη βάση του δουλεύει σε Lab ακόμη και εάν η φωτογραφία μας είναι RGB και αυτό δεν το λέω εγώ αλλά ένας από τους βασικούς προγραμματιστές της Adobe του οποίου αρκετά σεμινάρια έχω παρακολουθήσει. Φαντάζομαι ότι αυτό θα ισχύει και στα υπόλοιπα προγράμματα επεξεργασίας (με μικρή επιφύλαξη να κάνω λάθος). Αντίθετα με το πρότυπο Lab που είναι επικεντρωμένο στης φωτεινότητα μιας φωτογραφίας στο RGB τα μπλε και πράσινα κανάλια μεταφέρουν το κάθε ένα την δική του φωτεινότητα (που είναι έγχρωμη) και είναι πιο «δυνατά» από το κόκκινο κανάλι στους σημερινούς αισθητήρες άρα συγχωρούν περισσότερα λάθη. Μας αφήνουν λοιπόν να ανακτήσουμε περισσότερη πληροφορία όταν κάνουμε διόρθωση στην ισορροπία λευκού. Αν έχετε επαφή με τις νέες τηλεοράσεις θα δείτε ότι οι εταιρίες προσπαθούν να λύσουν αυτό το γενικότερο πρόβλημα του RGB με την εισαγωγή ενός τέταρτου καναλιού του πορφυρού ώστε η φωτεινότητα στο κόκκινο κανάλι να ισχυροποιηθεί… Λυπάμαι που μπαίνω σε τόσο βαθιά τεχνικά θέματα αλλά αυτός είναι ο μόνος τρόπος να σας αποδείξω ότι αυτό που λέω έχει βάση. Σίγουρα οι επαγγελματίες (γιατί βλέπω είστε πολλοί εδώ) ήδη τα ξέρετε αυτά… Εξαίρεση είναι οι ψηφιακές πλάτες αλλά δεν νομίζω ότι έχει νόημα να πούμε κάτι για αυτές. Δυστυχώς πολλές ερασιτεχνικές μηχανές δεν έχουν επιλογή ρύθμισης των κέλβιν ή δεν παρέχουν καν δυνατότητα να οριστεί κατ επιλογήν του χρήστη η θερμοκρασία του λευκού έστω μέσω μιας γκρίζας κάρτας. Το ιδανικό στον επαγγελματικό χώρο είναι η χρήση κάποιου βαθμονομημένου πίνακα-κάρτας που περιέχει μεγαλύτερο εύρος της χρωματικής κλίμακας καθώς και διαβαθμίσεις των τόνων του γκρίζου ώστε να πάρουμε το απόλυτο όχι μόνο στο λευκό αλλά και σε κάθε άλλο χρώμα –ξεχωριστά-… Δεν συμβουλεύω ποτέ την χρήση αρχείων RAW αν το ζητούμενο είναι μόνο το σωστό χρώμα. Το RAW αξίζει να μπούμε στον μπελά του μόνο αν θέλουμε να κερδίσουμε σε σάρπνες ή να κάνουμε μεγαλύτερη μεγέθυνση. Έχω δει επαγγελματίες να καταστρέφουν τις φωτογραφίες τους επειδή βασίζονται στο RAW και το Φώτοσοπ. Φυσικά υπάρχουν και ερασιτέχνες που τα παν καλά με το RAW… Ένα αρχείο RAW, CR2, NEF, DNG ή ότι άλλο βγάζει η μηχανή σας απαιτεί αυξημένες γνώσεις για να το διαχειριστείτε σωστά, ειδικά χρωματικά. Η χρήση του σταγονόμετρου στο ACR δίνει πολύ χειρότερο αποτέλεσμα από αυτό που παράγει η ίδια η μηχανή στο αυτόματο όταν βγάζει απλό JPG. Αυτή είναι η γνώμη μου για το RAW αν και προς το παρόν εδώ οι απόψεις στην επαγγελματική φωτογραφική κοινότητα διίστανται με το παράξενο φαινόμενο οι περισσότεροι φωτογράφοι να υποστηρίζουν μεν φανατικά το RAW και ένα 10-15% να μην το χρησιμοποιεί ποτέ αλλά να παραδίδει πάντα στους πελάτες του αρχεία με εξαιρετικό γουάιτμπάλανς και σχεδόν πάντα ανώτερης ποιότητας φωτισμό από τον μέσο όρο της αγοράς. Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ ποτέ RAW και δεν έχω κανένα πρόβλημα με το λευκό μου εκτός και αν κάνω κάποιο τραγικό λάθος… Ευτυχώς αυτό είναι σπάνιο και τότε μόνο μπαίνω στο Φώτοσοπ και χάνω την ώρα μου αντί να φωτογραφίζω… Αναφέρω κάποια πράγματα που είδα σε διάσπαρτα ποστ με τα οποία διαφωνώ. Το 5.6 και 7 δεν είναι προτεινόμενο διάφραγμα. Ούτε καν το 3.5 δεν θεωρείται φωτεινό διάφραγμα… Φωτεινό οι φωτογράφοι θεωρούμε από το 2.8 και κάτω… Επίσης αν και οι περισσότερες ερασιτεχνικές μηχανές δεν έχουν καν τη δυνατότητα να ανεβάσουν διάφραγμα πάνω από 8 πολλές έχουν τη δυνατότητα για 2.8. Άρα το 4 και 5.6 είναι και αυτά σχετικά «σκοτεινά» και δεν πρέπει να τα προτιμάτε στην φωτογράφηση ενός ενυδρείου. Το 2.8 είναι μάλλον η καλύτερη συνταγή στο διάφραγμα. Επίσης η μέθοδος του σοφτ μποξ και γενικά οι εξωτερικές πηγές φωτισμού είναι καλές και έχουν εφαρμογή αν μου φέρει ένας κατασκευαστής ενυδρείων ένα άδειο ενυδρείο να το φωτογραφίσω για να κάνει πχ έναν κατάλογο. Μπορώ να το φωτογραφίσω άδειο όπως είναι, με εξωτερικές πηγές φωτισμού και φίλτρα(φλας, προβολείς ή λάμπες απλές κλπ) και μετά κροπάρω μια φωτογραφία από ένα άλλο ενυδρείο γεμάτο ψάρια και φυτά (το οποίο το φωτογραφίζω ΑΦΛΑΣΑ πάντα) την μοντάρω πάνω στην πρώτη φωτογραφία και καταφέρνω να φανεί ωραίο και το ενυδρείο ως προϊόν αλλά και τα ψάρια + φυτά μέσα. Για να το κάνω και πιο ξεκάθαρο οι φωτογραφίες που βλέπετε στα περισσότερα φυλλάδια για ενυδρεία είναι φωτογραφημένες έτσι και μάλιστα η τάση είναι να φωτογραφίζουμε πρώτα ένα άδειο ενυδρείο με φυτά μόνο. Μετά φωτογραφίζουμε τα τροπικά ψάρια ένα ένα χωρίς φλας και αφού τα ξεφοντάρουμε τα τοποθετούμε όπως μας αρέσει μέσα στο ενυδρείο και κάνουμε ένα κολάζ. Προσέξτε ξανά τις διαφημιστικές φωτογραφίες των ενυδρείων και θα δείτε ότι στις περισσότερες φαίνεται η χρήση αυτής της τεχνικής… Κλείνω τονίζοντας και πάλι. Μην φωτογραφίζετε τα ενυδρεία σας με φλας. Το πολωτικό φίλτρο είναι απαραίτητο αλλά αν δεν έχετε μην το βάζετε κάτω... Αν δεν υπάρχει ρύθμιση Κέλβιν στην φωτογραφική σας προτιμήστε το έτοιμο εικονίδιο του γλόμπου και κάντε μετά ένα αυτόματο γουάιτμπάλανς στο φώτοσοπ ή οποιοδήποτε πρόγραμμα επεξεργασίας. Σε αυτά τα απλά πειράγματα όπως η εξισορρόπηση του λευκού όλα σχεδόν τα προγράμματα αποδίδουν το ίδιο ή και καλύτερα του φώτοσοπ όσο και αν ακούγεται παράξενο. Αλλού είναι τα ατού του φώτοσοπ… Θα παρακαλέσω κλείνοντας αν κάποιοι διαφωνούν με αυτά που λέω ή απλά τα ξέρουν καλύτερα και θέλουν να τα πουν με άλλα λόγια ας το κάνουν σε ένα άλλο ποστ και να προσπαθήσουμε αυτό εδώ να μείνει καθαρό. Ας κρατήσουμε την ουσία του ποστ και αν κάπου έχω κάνει ένα λάθος στείλτε μου ένα π.μ. να το δούμε. Δεν νομίζω ότι βρίσκομαι εδώ για να μειώσω κάποιους άλλους που είναι ή αισθάνονται φωτογράφοι ούτε έχω όρεξη να αναλώνω τον χρόνο μου σε ανούσιες κόντρες για να αποδείξουν κάποιοι εδώ πέρα ότι την έχουν μεγαλύτερη από τη δική μου (την γνώση πάνω στη φωτογραφία… ). Ίσως κάποια στιγμή βρω χρόνο να αναλύσουμε και την επιλογή της ταχύτητας σε σχέση με τα άσα… Αφιερωμένο σε όλα τα μέλη του ακουαζόουν και ειδικά αυτά που μας βοηθάνε με τις γνώσεις τους πάνω στο πανέμορφο χόμπυ του ενυδρείου. Από την όμορφη Θεσσαλονίκη, Λάζαρος. Υ.Γ. γιατί δεν μπορώ να κάνω διορθώσεις στο προηγούμενο ποστ μου που έγινε πιντ?
  9. A.Lazaros

    Σκέφτομαι να παραγγείλω το Juwel Rio 180 από εδώ.

    Σκέφτομαι να παραγγείλω το Juwel RIO 180 από εδώ. http://www.reptilica.de/product_info.php/p...xbxh)_(gr_9624) H τιμή του είναι 190ευρώ και 105 το έπιπλο. Η επίσημη λιανική τιμή του που βρήκα στη Θεσσαλονίκη είναι 380ευρώ χωρίς τη βάση, (το είδα στον επίσημο τυπωμένο τιμικατάλογο λιανικής του αντιπροσώπου που τα διανέμει στα πετσοπ). Αν το παραγγείλω από το ίντερνετ τα μεταφορικά για Ελλάδα είναι +18.5 ευρώ. 210ευρώ σύνολο. Έχει παραγγείλει κανείς από αυτό το κατάστημα να μας πει αν έμεινε ευχαριστημένος? Και γιατί τόσο μεγάλη διαφορά στις τιμές? Άντε να πεις 230-250ευρώ να το καταλάβω αλλά 380! Δε λέω όλο και θα υπάρχουν κάποιοι που το εισάγουν μόνοι τους στην Ελλάδα και ίσως το δίνουνε φθηνότερα αλλά αυτός που είναι επίσημος αντιπρόσωπος μήπως τελικά κάνει ζημιά στην ίδια την επιχείρηση του και ζημιά στους μαγαζάτορες των πετσοπ που τον επέλεξαν για προμηθευτή? Αν ήταν λογικότερες οι τιμές δεν θα αποφασίζαμε περισσότεροι να ξεκινήσουμε ένα ενυδρείο ανεβάζοντας τον συνολικό όγκο των πωλήσεων στην Ελλάδα? Οι ίδιες διαφορές ισχύουν και σε όλα τα φίλτρα… υλικά. Δηλαδή ο Γερμανός παίρνει το εξωτερικό φίλτρο των 300λίτρων όσο κάνει στην Ελλάδα το φίλτρο των 80λίτρων… Να νοιώθω αδικημένος?
  10. A.Lazaros

    Σπίτι για τον μονομάχο μου...

    Στο CD της SERA σου επιτρέπει να βάλεις σχεδόν σε κάθε κοινωνικό ενυδρείο και έναν αρσενικό μονομάχο. Είναι φιλήσυχος με τα άλλα ψάρια και συχνά γίνεται ο ίδιος θύμα επίθεσης στα όμορφα πτερύγια του ειδικά από τα τιγράκια... Πολύ όμορφο ψάρι! Και αυτό το ιρίδισμα που έχει είναι τόσο πλούσιο και άλλο τόσο δύσκολο να το αποδώσεις σε μια φωτογραφία! Σχεδόν φτάνει τα τροπικά θαλασσινά σε χρωματικές διαβαθμίσεις... Αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποιο (θεωρητικό έστω) μέγεθος ενυδρείου που θα μπορούσε χωρίς διαχωριστικά να σηκώσει δυο μονομάχους και μερικά θηλυκά… Σε ένα 300άρι πυκνοφυτεμένο πχ μήπως θα κάνανε από μόνα τους, διαχωρισμούς των περιοχών τους, σαν τις κιχλίδες? Στη φύση δηλαδή τι κάνουνε? Ξέρει κανείς?
  11. A.Lazaros

    Από που μάθατε για το Aquazone;

    Aπο το google.
  12. Λίγο πολύ μου λέτε όλοι ότι το φίλτρο αυτό είναι μάλλον μπελάς και λιγότερο λύση. Άρα δεν θα το επιχειρήσω. Να αρκεστώ στην κλασική λύση του συνδυασμού ενός εξωτερικού φίλτρου για το βιολογικό φιλτράρισμα και ενός εσωτερικού για το μηχανικό φιλτράρισμα και να ξεχάσω τα DYI φίλτρα? Υπάρχει κάποιο DYI φίλτρο που να συστήνεται γενικά?
  13. A.Lazaros

    Κατασκευή ιδανικού ανακλαστήρα.

    Δεν καταδίκασα ποτέ τους ανακλαστήρες, απλά μέσα από ένα διάλογο, καταλήξατε στο συμπέρασμα ότι η χρήση διαθλαστήρων δεν είναι εφαρμόσιμη στα φυτεμένα ενυδρεία… τουλάχιστο τα δικά σας. Το δέχομαι και θα προσπαθήσω να μην κάνω άλλο σχόλιο και το κουράζουμε το θέμα.
  14. A.Lazaros

    Κατασκευή ιδανικού ανακλαστήρα.

    Φίλε Salvator_v έχεις πολύ σωστούς προβληματισμούς. Τα ψάρια θα βρίσκουν σκιά πίσω από τα αντικείμενα και τις πέτρες αφού το φως θα είναι μόνο στην μπροστά πλευρά και η ένταση του μπροστινού φωτός θα είναι χαμηλότερη από του καπακιού απλά θα το συμπληρώνει δεν θα το ξεπερνά. Δεν είπα να κάνουμε υπερβολές. Οι λύσεις που πρότεινα είναι πολύ καλές για ενυδρεία με πέτρες , στα φυτεμένα όντως διακινδυνεύουμε να τραβήξουμε τα φυτά στο τζάμι σιγά-σιγά. Η όλη κουβέντα άρχισε από αφρικανικό ενυδρείο... Εγώ πρότεινα κάτι, που κάποιους θα βολέψει και κάποιους όχι, αλλά διακρίνω μια τάση να διαβάζετε κάπως γρήγορα και επιφανειακά. Προσπαθώ να είμαι πολύ ξεκάθαρος και χρησιμοποιώ απλές εκφράσεις αλλά παρόλα αυτά… Φίλε Genirous Πάντα υπάρχει λύση στον φωτισμό, κυρίως όταν χρησιμοποιούμε επιπλέον πηγές, αν είστε διατεθειμένοι το κάνετε αν όχι δεν το κάνετε αλλά μη λέτε ότι είναι άνευ ουσίας… Και ας μην χρησιμοποιούμε κατεβατά με ορολογίες πάνω στον φωτισμό, πριν σιγουρευτούμε ότι έχουμε κατανοήσει τι σημαίνουν αλλά και ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ τους. Αν και έπιασα το νόημα είχε μάλλον πλάκα να προσπαθώ να μαντέψω τι θες να πεις έτσι όπως έχεις συντάξει την τελευταία πρόταση!!!
  15. A.Lazaros

    Κατασκευή ιδανικού ανακλαστήρα.

    Μια γρήγορη και φτηνή λύση θα ήταν να τοποθετήσεις έξω από το ενυδρείο ένα λαμπτήρα Τ5 παράλληλα με τη βάση του ενυδρείου. Ο λαμπτήρας δηλαδή να ακουμπά στην ίδια βάση-έπιπλο που στηρίζεις και το ενυδρείο σου. Από μπροστά του αν τοποθετήσεις ένα ριζόχαρτο θα απαλύνεις το φως αλλά άσε και ένα κενό για να «αναπνέει» η λάμπα. Σε αυτή την περίπτωση θεωρούμε δεδομένο ότι υπάρχει ελεύθερος ένας έξτρα χώρος 10-20εκατοστών μπροστά από το ενυδρείο. Αν δεν υπάρχει μπορείς να κρεμάσεις το φως από το ίδιο το ενυδρείο με σύρμα καλώδιο ή άλλο τρόπο ή να το στηρίξεις κάπου πάνω στο έπιπλο του ενυδρείου. Όταν καταλήξουμε σε αυτή τη λύση σίγουρα θα χρειαστούμε ανακλαστήρα για να μην φεύγει το φως προς τα πίσω (ενοχλώντας τα μάτια μας) και όσο πιο μακριά από το ενυδρείο τοποθετήσουμε την λάμπα τόσο πιο απαλό φως και ομοιόμορφο θα δώσει. Ακούγεται αρχικά λίγο άσχημο στο μάτι αλλά αν βρεις τρόπο να καλύψεις την πίσω πλευρά του λαμπτήρα πχ μέσα σε ένα μακρόστενο ξύλινο κουτί (επενδυμένο με την ίδια μελαμίνη που έχει το καπάκι του ενυδρείου σου) τότε δένει με το ενυδρείο. Ίσως να σου κόψει λίγο τη θέα του βυθού όταν τον κοιτάς από υπερβολικά χαμηλές γωνίες. Μπορείς το καβούκι μέσα στο οποίο θα μπει η λάμπα να το κατασκευάσεις και τριγωνικό ώστε να έχεις μια ήδη έτοιμη κλίση 45μοιρών στην κατεύθυνση του φωτισμού που θα στείλεις και να φωτίσεις περισσότερο τα μεσαία στρώματα του ενυδρείου. Μια άλλη λύση είναι να τοποθετήσεις σποτάκια με δέσμη έξω από το ενυδρείο. Κανονική τοποθέτηση στο ταβάνι ή τον απέναντι τοίχο αλλά καταλαβαίνεις ότι θέλεις ηλεκτρολόγο και ταλαιπωρίες οπότε δεν είναι τόσο εφαρμόσιμο… Αυτό το κάνουμε στα μαγαζιά ή σε χώρους που είναι κομμένοι και ραμμένοι για το ενυδρείο… πχ όταν σχεδιάζουμε τον φωτισμό σε ένα γραφείο πολυτελείας που έχει ενυδρείο χωνευτό σε τοίχο.
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης