Jump to content

Recommended Posts

                  

large.582db71c25a3b_CyphotilapiaFrontosa(Kigoma).jpg

 

Επιστημονικό Όνομα: Cyphotilapia Frontosa (Kigoma) (Boulenger, 1906)
Κοινές Ονομασίες: 7-stripe Frontosa
Ελληνικό Όνομα:

Γενική κατηγορία: Cichlids
Κλάση: Perciformes
Οικογένεια: Cichlidae

Μέγεθος: Τα αρσενικά του είδους μπορούν να αγγίξουν τα 40 εκατοστά μαζί με την ουρά, ενώ τα θηλυκά λίγο λιγότερο.

Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Tanganyika. Ζει σε πετρώδη, βαθιά και σχετικά κρύα νερά. Στη φύση συναντάται σε κοπάδια.

Συντήρηση στο ενυδρείο
PH: 8,6 – 9,5 (Ιδανικά: 9,1)
KH: 14-20°dKH
GH: 12-20°dGH (Ιδανικά: 16°dGH)
Θερμοκρασία: 24-27 °C (Ιδανικά: 25 °C)

Λίτρα: Μπορούν να ζήσουν σε χαρέμια 1 αρσενικό με 3 ή 4 θηλυκά και τα ελαχιστα λίτρα είναι τα 500. Το σωστότερο όμως είναι να μπουν σε ομάδα, οπότε και τα λίτρα αυξάνονται.

Κοινωνική συμπεριφορά: Σχετικά φιλήσυχο ψάρι σε κατάλληλα λίτρα, αλλά μπορεί κάλλιστα να επιτεθεί θανάσιμα όταν τίθεται θέμα κυριαρχίας.

Διαχωρισμός φύλου: Τόσο τα αρσενικά όσο και τα θηλυκά του είδους αυτού παρουσιάζουν το ίδιο χρώμα, αλλά και την χαρακτηριστική καμπούρα πάνω στο κεφάλι τους, όμως στα αρσενικά είναι πιο μεγάλη και έντονη. Επίσης, τα αρσενικά είναι μεγαλύτερα απ'ότι τα θηλυκά, αλλά και το κυρίαρχο αρσενικό παρουσιάζει εντονότερα χρώματα.
Όταν είναι μικρά έχουν κυρίως άσπρο χρώμα, με μαύρες ρίγες και μπλε πτερύγια που όταν μεγαλώνουν γίνονται εντονότερα αλλά αποκτούν και την καμπούρα. Μια πρώτη ένδειξη για το φύλλο τους, είναι μετά απο 1 χρόνο, παρατηρούμε οτι στο αρσενικό,τα θωρακικά πτερύγια, είναι πολύ πιο μακρύτερα απο τα θηλυκά.

Διακόσμηση ενυδρείου: Αν θέλει κάποιος να φιλοξενήσει αυτό το είδος, θα πρέπει να φτιάξει το ενυδρείο του με πέτρες οι οποίες θα σχηματίζουν φωλιές και περάσματα, αλλά και η άμμος καλό θα είναι να είναι ασβεστολιθική για το λόγο ότι ζουν σε σκληρό νερό.

Ζώνη Κολύμβησης: Κυρίως στον βυθό. Αλλά πάνε και στα μέσα στρώματα.

Διατροφή: Είναι κυρίως σαρκοφάγο. Τρέφεται με όλες τις τροφές του εμπορίου, σε πέλετς, ακόμα και κάποια φλέικς. Επίσης, μπορεί κάποιος να τα ταΐσει και χειροποίητες τροφές που έχουν βάση το ψάρι. Πολύ προσοχή πρέπει να δοθεί στο οι τροφές να είναι βυθιζόμενες και όχι επιπλέουσες για αποφυγή μιας ασθένειας ονόματι float. Τρώγοντας απο την επιφάνεια αυτά τα ψάρια πάνε κόντρα στη φύση τους σαν ψάρια βυθού που είναι και έτσι αποθηκεύεται αέρας μέσα τους με καταστροφικά αποτελέσματα αν δεν πράξουμε άμεσα.

Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 25 χρόνια υπό καλές συνθήκες

Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Μπορεί κάλλιστα να συστεγαστεί σε ενυδρείο με κάποιες ανοκιχλίδες Τanganyika, αλλά απαραίτητο είναι να έχουν τις ίδιες διατροφικές συνήθειες. Επίσης, σε ένα τέτοιο ενυδρείο μπορεί να μπει και το γατόψαρο synodontis όμως καλό είναι να αποφεύγεται αν θέλουμε να επιβιώσει ο γόνος.

Υποείδη και υβρίδια: Η ομάδα των Cyphotilapia αποτελείται από 3 είδη: "Cyphotilapia Frontosa", "Cyphotilapia Gibberosa", "Cyphotilapia Sp. North"[/size]. Μέσα σε κάθε είδος υπάρχουν διαφορετικές ποικιλίες σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση στην οποία ζουν. Όταν φιλοξενούμε παραπάνω από μία αποικία στο ενυδρείο μας, πρέπει να επιλέγουμε μία από κάθε είδος.

Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Δεν είναι δύσκολο να ζευγαρώσει σε κατάσταση αιχμαλωσίας εφόσον τηρηθούν τα απαραίτητα λίτρα, τα απαραίτητα άτομα και ο κατάλληλος διάκοσμος.
Είναι στοματοεπωάζον ψάρι. Το θηλυκό θα πάρει τα αυγά στο στόμα του και ο αρσενικό θα τα γονιμοποιήσει. Ο χρόνος που θα χρειαστεί περίπου για να γίνουν τα αυγά σε γόνο είναι περίπου 35 με 40 μέρες ανάλογα την εμπειρία του θηλυκού αλλά και την θερμοκρασία. Μόλις το θηλυκό απελευθερώσει τα μικρά, τότε αυτά θα τρέξουν να κρυφτούν σε μικρά ανοίγματα. Έπειτα θα αρχίσουν να αναζητούν την τροφή τους, γι'αυτό θα είναι καλό να τρίβουμε φλέικς έτσι ώστε να μπορούν να τραφούν.

Γενικές πληροφορίες: Πολλοί χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο ψάρι σαν τον βασιλιά της Tanganyika. Δικαιολογημένα αφού και μόνο από το μέγεθος του σε συνεπαίρνει. Τα μακριά του πτερύγια και το χαρακτηριστικό αργό κολύμπι του, υποστηρίζουν με ευκολία την ονομασία. Ζώντας στα 15-20 μέτρα, το να συλλέξεις αυτό το ψάρι απαιτεί πολύ κόπο, αφού μόνο για να βγει στην επιφάνεια χωρίς συνέπειες θέλει 2-3 μέρες προσαρμογή στις πιέσεις. Όλα αυτά αφού πρώτα αιχμαλωτιστεί σε αυτά τα βάθη.

 

Πηγή φωτογραφίας: http://www.aquariumslife.com

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By adlib
      European Shrimp Mix
      "Αυτό που λείπει από την διατροφή των κιχλιδων μας"
       
      Η συνταγή που προτιμούν πολλοί breeders και χομπίστες και μάλιστα προτείνεται από τον Ad Konings για όλες τις Κιχλίδες Αφρικης σε ένα από τα βιβλία του.
      Ξεκίνησε από Ευρώπη(εξού και το όνομα) αλλά πλέον η συνταγή(και παραλλαγές αυτής) χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο. 
      Φημίζεται να προσφέρει χρώμα, να δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και να βοηθάει στη σωστή ανάπτυξη  των ψαριών.
      Σε αυτό το θέμα θα δούμε την συνταγή μου, που επικεντρώνεται στα Tropheus και κατ επέκταση σε όλες τις φυτοφάγες Κιχλίδες.
      Φυσικά οι παραλλαγές είναι άπειρες και διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες των ψαριών μας.
      Αυτό που πρέπει να επισημανθεί, εάν έχουμε φυτοφάγες Κιχλίδες, είναι το ποσοστό πρωτεϊνών να μην ξεπερνάει το 1/3 των υλικών.
      Για παμφαγες ή σαρκοφάγες Κιχλίδες, το ποσοστό αυτο μπορεί να ανέβει.
       
      Υλικά:
      200γρ. γαρίδες κατεψυγμένες (προσοχή να μην έχουν μυρωδικά)
      500γρ. αρακάς κατεψυγμένος
      100γρ. σπανάκι
      2 κουταλιές της σούπας σκονη 100% σπιρουλίνα(προσοχή να μην έχει άλλα πρόσθετα)
      50γρ. πάπρικα
      Μισό σκόρδο
      50γρ. Άγαρ Άγαρ (ή φυτική ζελατίνη)
      Μερικές σταγόνες πολυβιταμινη για ψάρια(εγώ χρησιμοποιώ Seachem Vitality αλλα οποιαδήποτε πολυβιταμινη ψαριων κάνει)
       

       
       
      Προετοιμασία/Παρασκευή:
       
      Αφού αφήσουμε για μερικά λεπτά τις γαρίδες και τον αρακά να ξεπαγωσουν(όχι τελείως), τα ξεπλένουμε με κρύο νερό και τα χτυπάμε στο μπλέντερ με μισή κούπα νερό για 1-2 λεπτά. Αφού το μείγμα ενοποιηθεί, μπορούμε να προσθέσουμε τα υπόλοιπα υλικά. Προσθέτουμε και άλλο νερό εάν χρειασθεί και ξαναχτυπάμε.
      Το τελικό μείγμα πρεπει να είναι κρεμώδη. Εάν είναι νερουλό, μπορούμε να προσθέσουμε και άλλο Άγαρ Άγαρ για να σφίξει.
       
      Το τελικό αποτέλεσμα


       
      Έπειτα το μείγμα μπορεί να χωριστεί σε μερίδες και να μπει στην κατάψυξη.
      Εγώ χρησιμοποίησα 2 παγοκυστες και όσο μίγμα περίσσεψε το έβαλα σε μια σακουλιτσα φαγητού. Οι παγοκυστες είναι ιδανικές γιατί χωρίζουν την τροφή σε μερίδες και έτσι ταιζεις πάντα την ίδια ποσότητα.


       
       
      Την επόμενη μέρα το μειγμα είναι έτοιμο για χρήση. 

       
       
      Ταιζω μισό παγακι στην κάθε ομάδα Tropheus μια φορά την εβδομάδα.
      Δεν θα πρότεινα πάνω από 2 φορές την εβδομάδα αυτή την τροφή σε Tropheus, λόγο της υψηλής διατροφικής της αξίας και το ευαίσθητο πεπτικό σύστημα των συγκεκριμένων ψαριών.
      Επισημανση: δεν είναι σωστο να αλλάζουμε την τροφή των ψαριών μας αμεσως.
      Είναι πάντα καλύτερο να δοκιμάζουμε σταδιακά την καινούρια τροφή και να παρατηρούμε πως αντιδρούν τα ψάρια μας.
      Το κάθε ψάρι είναι διαφορετικό και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα. 😉
       
      ΚΑΛΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ
       
       
    • By ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
      Ένα άρθρο του Σωκράτη Γεωργίου για την Aquazone Team
       
      Οι Κιχλίδες της Λίμνης Ταγκανίκα

      Για να διαλέξουμε φίλοι μου κιχλίδες από την λίμνη Ταγκανίκα είναι καλά να έχουμε μια γενική γνώση για τις ομάδες των ψαριών αυτών. Με πιο κριτήριο όμως χωρίζουμε αυτά τα ψάρια σε ομάδες : Με τον τρόπο επώασης των αυγών τους. Ετσι οι κιχλίδες αυτές χωρίζονται σε δύο μεγάλες ομάδες τις mouthbrooders και τις substrate brooders ( συγνώμη αλλά τους όρους αυτούς δεν τους μεταφράζω ) Λαμβάνοντας υπόψιν αυτό το κριτήριο έχουμε :

      Α.Mouthbrooders
      1.Η ομάδα των tropheus
      2. Η ομάδα των sand dwellers
      3.Η cyphotilapia frontosa
      4.Η ομάδα των Cyprichromis
      5.Η ομάδα των featherfin.


      B.Subtrate brooders

      1.Η ομάδα των Brichardi
      2.Η ομάδα των leleupi
      3.Η ομάδα των Compressiceps
      4.Η ομάδα των Julies
      5.Η ομάδα των shell –dwellers

      Στόχος εδώ δεν είναι η ανάλυση Profiles αλλά μια γενική περιγραφή με τα γενικά χαρακτηριστικά κάθε ομάδας και πιθανές συμβατότητες που εμείς τα θεωρούμε πολύ βασικά και βοηθητικά για τους φίλους αφρικάνους και για όσους πρόκειται να στήσουν ένα αφρικάνικο ενυδρείο λίμνης Ταγκανίκα.



      A.Mouthbrooders

      1.Η ομάδα των tropheus

      1. Στην ομάδα των mouthbrooders ανήκει η μεγάλη και δυνατή ομάδα των Tropheus .Οι κιχλίδες αυτές είναι από τα πιο δημοφιλή ψάρια ανάμεσα στους αφρικανόφιλους και ειδικά τους Ταγκανικέζους .Τα ψάρια αυτά έχουν άγρια συμπεριφορά απέναντι σε άτομα του είδους τους γι΄αυτό τα κρατάμε σε ομάδες σε ενυδρεία με πολλούς κρυψώνες που θα τους φτιάξουμε στήνοντας πέτρες. Είναι καλά το ενυδρείο που θα φιλοξενήσει τα ψάρια αυτά να είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 150 cm μήκος. Αν το ενυδρείο μας είναι αρκετά μεγάλο μπορούμε να φιλοξενήσουμε αρκετά αρσενικά ,βέβαια για να αποφύγουμε όσον είναι δυνατόν τις πολλές και έντονες αψιμαχίες είναι καλά ο κάθε αρσ. να έχει το δικό του συγκρότημα απο πέτρες και μάλιστα όπως αναφέρει ο Δρ. Konings ,να απέχουν μεταξύ τους 30 cm ( !) .Όπως αναφέρεται τα tropheus είναι επιρρεπή στο stress το οποίο μπορεί να έχει σχέση με την ΤΡΟΦΗ ή την ΑΛΛΑΓΗ της Ιεραρχίας.
      Για τους λόγους αυτούς εφαρμόζουμε κάποιους κανόνες:
      1.Εαν μια ομάδα των συγκεκριμένων ψαριών πάει καλά δεν αλλάζουμε την συνθέση τους προσθέτοντας ακόμα λίγα ψάρια.
      2.ΜΗΝ ταίζετε ποτέ τροφή που είναι εύκολη στη πέψη ( αυτό ισχύει για όλες τις χορτοφάγες αφρικάνες ανεξάρτητα λίμνης) όπως καρδιά μοσχαριού ,Tubifex και red mosquito larvae ή artemia ( adult brine shrimp)

      Αν θέλετε να κάνετε αλλαγές στην αποικία που έχετε το σωστό είναι να αλλάξετε όλη τη διακόσμηση ( πέτρες κ.τ.λ) και να βάλετε πίσω τα ψάρια σας μαζί με τα καινούργια που θέλετε να προσθέσετε. Ο άλλος τρόπος για να προσθέσετε ψάρια σε ήδη υπάρχουσα αποικία με ενήλικα ψάρια είναι να προσθέσετε ψάρια τα όποια όμως είναι νεαρά.Μπορεί απο λάθος δικό μας να στρεσσαριστεί τόσο η αποικία ώστε να χάσουμε όχι μόνο τα καινούργια ψάρια αλλά και όλη την αποικία.

      Μια ενδιαφέρουσα ερώτηση που τίθεται απο πολλούς φίλους :Μπορεί τα ψάρια αυτά να συγκατοικήσουν με άλλα.Λοιπόν Ψάχνοντας βρήκα απο τη βιβλιογραφία οτι με ψάρια που τα λέμε gobies όπως του γένους eretmodous, Tanganicodus και spathodus είναι συμβατά επίσης είναι συμβατά με την οικογένεια των petrochromis και simochomis.

      Όλα αυτά τα ζώα απαιτούν καθαρό και πλούσιο σε οξυγόνο νερό ,πολλούς κρυψώνες και φροντίδα.

      Συμπερασματικά η μεγάλη οικογένεια των tropheus δεν είναι ψάρια για αρχάριους.


      Βέβαια όπως λένε και στις ειδικές δυνάμεις ¨ο τολμών νικά¨,εφόσον βέβαια τηρεί τους κανόνες.




      Πηγή:Back to nature Guide to Tanganyika Cichlids, 2nd Edition, Ad Konιngs.





      2. Η ομάδα των sand dwellers :

      Πρέπει να ομολογήσουμε οτι διαβάζοντας την βιβλιογραφία μας βρήκαμε διαφορές ανάμεσα στους συγγραφείς όσον αφορά ποιά ψάρια απαρτίζουν αυτή την ενδιαφέρουσα ομάδα.Αποφασίσαμε λοιπόν να παρουσιάσουμε και τις δύο απόψεις.
      Ο συγγραφέας Georg Zurlo (1) χωρίζει την ομάδα αυτή σε δύο ξεχωριστές θα λέγαμε υποομάδες.
      Α.Η πρώτη αποτελείται από τις οικογένειες των Xenotilapia και Enantiopus.
      Ο συγγραφέας αναφέρει οτι επειδή δεν είναι τόσο άγρια μπορούν να ζούν σε μικρές ομάδες και περισσότερα αρσενικά. μαζί ,εφόσον το ενυδρείο όμως είναι μεγάλο και δεν πρέπει επίσης να φιλοξενούνται με άγρια είδη.Το ίδιο αναφέρει και ο Δρ.Konings (2). Προτείνεται και απο τους δύο συγγραφείς ελάχιστο μήκος ενυδρείου 1μέτρο και ελάχιστα λίτρα 200 και βέβαια εδώ πρέπει να προσέξουμε ατο αριθμό των αρσενικών γιατί το ενυδρείο είναι το minimum.Ο Δρ. Konings αναφέρει και αυτός οτι παρότι δεν μπαίνουν μαζί με άγρια είδη μπορούν να συμβιώσουν με άλλα χωρίς όμως να αναφέρει συγκεκριμένα είδη.

      Όπως αναφέρεται και απο τους δύο συγγραφείς τα X.flavipinnis,X.spilopterus, X.papilio και Χ.Boulengeri δημιουργούν ζευγάρια όταν είναι έτοιμα να γεννήσουν.
      Το αξιοπερίεργο είναι οτι τα ψάρια αυτά είναι biparental mouthbrooders δηλαδή η επώαση των αυγών γίνεται και απο τους δύο γονείς δηλαδή αρχίζει απο την μητέρα και μετα απο κάποιες μέρες τα εμβρυα μεταφέρονται και συνεχίζουν την επώαση τους στο στόμα του πατέρα.Ο Δρ.Konings φαίνεται οτι εξαιρεί απο αυτή τη ιδιαιτερότητα την X.Boulengeri.

      Β.Η άλλη υποομάδα κατά τον Zurlo είναι η οικογένεια των Callochromis της οποίας τα ψάρια είναι πιο άγρια.Για το λόγο αυτό είναι καλά να φιλοξενούμε ενα αρσενικό με αρκετές θηλυκές σε μια αναλογία 1αρ/4-6 θηλ.

      Ο Δρ.Konings αναφέρει οτι σε περίπτωση που θέλουμε περισσότερα αρσενικά και ειδικά στη περίπτωση των C.macrops και C.melanostigma να προτιμήσουμε ενυδρεία τουλάχιστον 150 cm. Και τουλάχιστον 500λτ.Και δύο συγγραφείς συμφωνούν στα πιο πάνω και βέβαια συμφωνούν οτι εφόσον θα κρατήσουμε ένα αρσενικό προτείνουν ενυδρείο τουλάχιστον ενός μέτρου και τουλάχιστον 200λτ.

      Υπάρχει όμως μια εξαίρεση όσον αφορά τον αμμώδη βιότοπο και αυτή είναι η Xenotilapia spilopterus που προτιμά τον πετρώδη βιότοπο.


      Η βασική διαφορά των δύο συγγραφέων είναι η εξής: Ο Δρ. Konings αναφέρει στην ομάδα αυτή μόνο τα είδη Xenotilapia και Enantiopous παρότι αν διαβάσει κάποιος τα προφίλς των ψαριών θα παρατηρήσει οτι και η οικογένεια των Callochromis θα μπορούσε να ανήκει στην ομάδα αυτή.

      Το ενυδρείο των ψαριών αυτών πρέπει να έχει ανετο χώρο με άμμο και λίγες πέτρες που δεν χρειάζεται να σχηματίζουν συγκροτήματα απλώς να δημιουργούν νοητά σύνορα.Εξαίρεση μόνο για την X.spilopterus που χρειάζεται σχηματισμό απο πέτρες αφού της αρέσουν και οι πετρώδεις περιοχές αλλά απαιτείται και άνετος χώρος στρωμένος με άμμο.

      Αυτά τα λίγα για τα ψάρια αυτά που έχουν αρκετό ενδιαφέρον.Περισσότερες πληροφορίες όπως για μεγέθη για παράδειγμα μπορούν οι φίλοι να βρούν ψάχνοντας το διαδίκτυο.Αν κάποιος φίλος αποφασίσει να ασχοληθεί τότε θα δοθούν και πιο αναλυτικά πληροφορίες.

      Βιβλιογραφία:
      1. The Tanganyika Cichlid Aquarium, Georg Zurlo , 2000 ,εκδόσεις BARRON’S
      2. Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , 2nd edition, Ad Konings



      3. Cyphotilapia frontosa ή ομάδα των cyphotilapini

      - Εχω ένα ενυδρείο 800λτ. και θέλω να φιλοξενήσω μεγάλα ψάρια από Ταγκανίκα .

      - Και το ρωτάς ; η απάντηση είναι cyphotilapia.

      Αυτή την στιχομυθία θα την ακούσουμε αρκετά συχνά ανάμεσα σε χομπίστες που διαθέτουν μεγάλο ενυδρείο και θέλουν να ασχοληθούν με Ταγκανίκα.
      Οι cyphotilapia είναι από τα πιο δημοφιλή ψάρια της λίμνης. Σε όλους μας είναι γνωστό το καρούμπαλο στο κεφάλι του αρσενικού . Χαρακτηριστικό γνώρισμα των ψαριών αυτών, γιαυτό υπάρχει και το εμπορικό όνομα που είναι Tanganyika Humphead. Επίσης άλλο χαρακτηριστικό είναι οι κάθετες μπάρες ( streep) ,6 ή 7 τον αριθμό ανάλογα του είδους.
      Ησυχα ψάρια ,mouthbrooders ,είναι κοπαδόψαρα και ο συνδυασμός αρ./θηλ. προτείνεται 1/ 4-6 ανάλογα τον συγγραφέα. Φιλοξενούνται σε μεγάλα ενυδρεία. Για παράδειγμα ο M.Smith (1) προτείνει τουλάχιστον 750 λτ. και 8-12 άτομα. Ο Δρ. Konings (2) προτείνει ελάχιστα 400λτ. ,μήκος 150 cm και τουλάχιστον 5 άτομα. Πάντα υπάρχουν διαφορές μεταξύ των συγγραφέων το σίγουρο όμως εδώ είναι ότι τα συγκεκριμένα ψάρια απαιτούν μεγάλο ενυδρείο. Το μέγεθος τους κυμαίνεται 30- 40 cm περίπου ανάλογα του είδους. Τα ενυδρεία απαιτούν πέτρες και σημεία όπου θα μπορούν να κρύβονται.Είναι ψάρια που τρώνε τροφή πλούσια σε πρωτείνη όπως άλλα μικρά ψάρια και ασπόνδυλα. Υπάρχουν στο εμπόριο τροφές κατάλληλες για τα ψάρια αυτά.Συνηθίζουν να κυνηγούν μικρά ψάρια κυρίως την αυγή και συνήθως κυνηγούν ψάρια του γένους cyprichromis ,γιαυτό οι συγγραφείς , D.Boruchowitz (3) και Ad Konings (2) προτείνουν να μην φιλοξενούνται μαζί σε αντίθεση με τον G.Zurlo ( 4) που προτείνει σε μεγάλα ενυδρεία να φιλοξενούνται μαζί ,προυπόθεση και το τονίζω αυτό ,το ενυδρείο να έχει μήκος και βέβαια λίτρα.
      Κλείνοντας να αναφέρω ότι είναι σε όλους μας γνωστό ότι πολλές φορές αλλάζει η ονομασία των αφρικάνικων ψαριών από τους επιστήμονες και ανακαλύπτονται ακόμα νέα είδη .Προσπαθώντας λοιπόν να συλλέξουμε πληροφορίες και υλικό για την μικρή αυτή παρουσίαση βρήκαμε αυτό εδώ
      http://www.e-aquariumthai.com/Customer/Aqu...8F?OpenDocument το οποίο έχει αρκετό ενδιαφέρον. Δεν το αναλύουμε το αφήνουμε όπως είναι για να το διαβάσετε. Συμπερασματικά τα ψάρια αυτά εφόσον φιλοξενούνται στο κατάλληλο περιβάλλον σίγουρα θα σας ανταμείψουν.


      1. Lake Tanganyikan Cichlids , Mark Phillip Smith ,1998 ,Εκδόσεις BARRON’S

      2. Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , 2nd edition, Ad Konings

      3. Guide to Cichlids ,David E. Boruchowitz ,2006 ,Εκδόσεις tfh

      4. . The Tanganyika Cichlid Aquarium, Georg Zurlo , 2000 ,εκδόσεις BARRON’S



      4.Η ομάδα των Cyprichromis ή minnow cichlids.

      Μια άλλη ενδιαφέρουσα ομάδα είναι η ομάδα των cyprichromis ή minnοw cichlids .
      Θα έλεγα ότι η ομάδα αυτή αποτελείται από δύο υποομάδες τα cyprichromis και τα paracyprichromis.Τα πρώτα έχουν πιο ζωηρό ταμπεραμέντο από τα δεύτερα. Τα δε δεύτερα προτιμούν να ζούν πιο κοντα σε πέτρες.Θεωρούνται ψάρια ανοικτών νερών και κάποιος μπορεί να τα παρατηρήσει σε βάθη ,όπως αναφέρεται , από 5-40 μέτρα. Συνήθως κολυμπούν σε αγέλες κατά χιλιάδες .
      Στη λίμνη τα αρσενικά αμύνονται μιας “ τρισδιάστατης “ περιοχής νερού όπου από κάτω από την περιοχή αυτή υπάρχουν πέτρες. Οι μεγάλες αγέλες αποτελούνται από διάφορα είδη της ομάδας .Στη περίπτωση των paracyprichromis τα θηλυκά είναι πιο κοντά στις πέτρες ενώ τα αντίστοιχα αρσενικά τους, προστατεύουν την περιοχή πάνω από αυτές.
      Παρότι είναι μικρά σχετικά ψάρια με μέγεθος από 8-15 cm το ενυδρείο που προτείνεται είναι αρκετά μεγάλο σε μήκος. Για παράδειγμα ο Δρ. Konings προτείνει ενυδρεία τουλάχιστον από 120- 150 cm. Παρότι στη λίμνη όπως αναφέραμε οι αγέλες αποτελούνται από διάφορα είδη στο ενυδρείο προτείνεται να μπαίνει μόνο ένα είδος.
      Το aquascaping αποτελείται από λίγες μεγάλες πέτρες ώστε τα αρσενικά να τις έχουν ως σημεία αναφοράς για τις περιοχές τους και εφόσον είναι paracyprichromis για παράδειγμα τα nigripinnis ή P. Brieni θα χρησιμοποιηθούν οι πέτρες ως καταφύγια.
      Πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι κάθε αρσενικό προφυλάσσει μια περιοχή διαμέτρου περίπου 40-50 cm και είναι και αυτός ένας λόγος που απαιτείται μεγάλο σε μήκος ενυδρείο. Επειδή τα αρσενικά είναι ερειστικά μεταξύ τους προτείνεται να φιλοξενούμε περισσότερους από δύο αρσενικούς. Ο Δρ.Konings προτείνει ένα συνδυασμό πέντε αρσενικών και πέντε θηλυκών. Βέβαια θα μπορούσε να αυξήσουμε τον πληθυσμό των θηλυκών .Επειδή τα ψάρια αυτά κολυμπούν στις ‘ ανοικτές ΄ περιοχές του ενυδρείου μπορούν να συνδυαστούν με ψάρια της λίμνης που ζουν στα κατώτερα επίπεδα της λίμνης και κατά συνέπεια και του ενυδρείου. Δεν προτείνεται από τον Δρ.Konings να φιλοξενούνται μαζί με φροντόζες εν αντιθέσει με άλλο συγγραφέα που προτείνει να μπαίνουν μαζί ( G.Zurlo).
      Κλείνοντας πιστεύω ότι σε ένα μεγάλο κοινωνικό ενυδρείο Ταγκανίκα τα ψάρια αυτά αξίζει να φιλοξενούνται και σίγουρα ο χομπίστας θα ανταμειφθεί βλέποντας ενδιαφέρουσες συμπεριφορές και όμορφα χρώματα.


      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002
      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition
      3.The Tanganyika Cichlid Aquarium , G.Zurlo




      5. Η ομάδα των featherfin


      Η παρουσίαση της ομάδας αυτής θα ολοκληρώσει και την γενική περιγραφή των mouth brooders της λίμνης Ταγκανίκα.
      Στην ομάδα αυτή ανήκουν η Opthalmotilapia ventralis ( 13-15 cm.) , O.nasuta ( 16-20 cm) ,Cyathopharynx furcifer ( 15-22 cm) , C. Foae ( 15-22) και Benthochromis tricoti ( 16-20).
      Τα ψάρια αυτά και η συντήρηση τους δεν αφορούν αρχάριους χομπίστες .
      Τα ψάρια αυτά φτάνουν σε μεγέθη μέχρι και 22 cm ( C. Furcifer ,C.foae) ισως και πιο πολύ.
      Απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός του aquascaping και της σύνθεσης των ψαριών.
      Τα ενυδρεία πρέπει να είναι μεγάλα και τουλάχιστον 500 λίτρα επαναλαμβάνω τουλάχιστον 500 λίτρα.
      Ανκαι τα ενυδρεία είναι μεγάλα είναι δύσκολο να φιλοξενούμε δύο ή και περισσότερα αρσενικά της ομάδας αυτής.
      Για παράδειγμα τα αρσενικά Οphtalmotilapia είναι πολύ άγρια απέναντι σε αρσενικά τους είδους τους γιαυτό όταν πρόκειται κάποιος να φιλοξενήσει δύο αρσενικά πρέπει να υπάρχει μέσα στο ενυδρείο μια απόσταση που να χωρίζει τις δύο περιοχές που ελέγχουν οι δυο αρσενικοί της τάξης 150 – 200 cm .
      Τα θηλυκά μπαίνουν σε ομάδες και πρέπει να έχουν τους κατάλληλους κρυψώνες ώστε να προστατεύονταi από το κυνήγι όταν θα θέλουν να γεννήσουν αλλιώς θα κινδυνεύσουν να χάσουν την ζωή τους.
      Σε μεγάλα ενυδρεία ΑΝΩ των 750 λτ. κάποιες φορές μπορούν να φιλοξενηθούν 2 αρσενικά από C.furcifer ή B.tricoti χωρίς ο κυριάρχος να σκοτώσει τον άλλο.
      Επίσης σε μεγάλα ενυδρεία 2 αρσενικά C.foae θα μπορούσαν να ζήσουν μαζί εφόσον υπάρχει το σωστό aquascape και άνετος χώρος και να μας παρουσιάσουν τα εξαιρετικά τους χρώματα.
      Τα B.tricoti δεν πρέπει να φιλοξενούνται μαζί με O.ventralis , Tropheus moori ή μεγάλες λαμπρολογγίνες γιατί μπορεί να τρομοκρατηθεί και κρύβεται.
      Μπορoύμε να το συνδυάσουμε με άλλες ήσυχες κιχλίδες όπως C.frontosa, Gnathochromis permaxillaris ή Enantiopus melanogenys ή από το γένος xenotilapia και το γένος Ectodus.
      Ανακεφαλαιώνοντας ,μεγάλα μα πολύ μεγάλα ενυδρεία ,πέτρες με σωστούς κρυψώνες , ανοικτός χώρος με άμμο για κολύμπι και προσοχή τόσο στον συνδυασμό ψαριών οσο και στο αριθμό τους ( αρσενικά ,θηλυκά).

      Εφόσον λάβουμε σοβαρά υπόψιν τις πιο πάνω οδηγίες είναι σίγουρο ότι και τα ψάρια μας θα είναι ευτυχισμένα και θα μας το ανταποδώσουν τόσο με γέννες αλλά και με τα εξαιρετικά τους χρώματα.

      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002

      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition




      B.Subtrate brooders





      1.Η ομάδα των Brichardi

      Τα ψάρια αυτά είναι μια καλή επιλογή για τους αρχάριους Αφρικής όπως για παράδειγμα το Neolampologus brichardi ( Princess of Burundi).
      Πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν ότι τα ψάρια αυτά είναι περιοχικά και αμύνονται με λύσσα θα έλεγα τη περιοχή που ελέγχουν.
      Αναφέρεται ότι ένα ζευγάρι θα μπορούσε να φιλοξενηθεί και σε ενυδρείο 60 λίτρων.
      Ο Δρ. Konings αναφέρει ότι μπορούν να να φιλοξενηθούν και σε ομάδες εφόσον το ενυδρείο είναι μεγάλο ,επειδή το κάθε ζευγάρι που θα δημιουργηθεί αμύνεται μιας περιοχής διαμέτρου 30 cm περίπου γιαυτό για τέτοιου τύπου ενυδρεία απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός του aquascape με πέτρες που δημιουργούν σπηλιές
      ( shallow caves).
      Ξεκινώντας ένα ενυδρείο με brichardi μπορούμε να βάλουμε ομάδα από νεαρά brichardi και μόλις δημιουργηθεί το ζευγάρι είναι καλό να βγάλουμε τα άλλα γιατί θα υπάρξει πρόβλημα εφόσον θα κυνηγηθούν από το ζευγάρι.
      Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε την ιδιαιτερότητα των νέων ψαριών που θα γεννηθούν ,αυτά λοιπόν μένουν κοντά στην περιοχή τους και υπερασπίζονται μαζί με τους γονείς τους τα νεώτερα αδέλφια τους.
      Άλλο ψάρι της ομάδας που μπορεί να φιλοξενηθεί με παρόμοιο τρόπο όπως τα brichardi είναι τα N.buescheri τα οποία όμως αν μπουν σε ομάδες πιθανόν να χρειάζονται ακόμα μεγαλύτερο χώρο μεταξύ των ζευγαριών.
      Από την πείρα μας βλέπουμε ότι τα ψάρια αυτά απαιτούν ενυδρεία μήκους τουλάχιστον μέτρο για να αποφεύγονται τα προβλήματα. Το ίδιο ισχύει και για τα ψάρια της επόμενης ομάδας ( N.leleupi).
      Στην ομάδα αυτή υπάρχουν και άλλοι εκπρόσωποι όπως N.gracilis,N.pulcher, N.caudopunctatus και άλλα.
      Η παρουσία σε ένα ενυδρείο διαφόρων ψαριών από αυτή την ομάδα ενέχει κίνδυνο υβριδισμού εφόσον ενδιαφέρει να μην έχουμε υβρίδια , όμως όπως αναφέρεται τα N.buescheri θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν μαζί με άλλα ψαράκια της ομάδας.
      Συμπερασματικά τα ψαράκια αυτά εφόσον έχουν το σωστό aquascape και τις παραμέτρους νερού θα ανταποδώσουν στον χομπίστα τα μέγιστα.




      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002

      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition










      2.Η ομάδα των leleupi



      Είναι μια μεγάλη ομάδα από substrate brooders που χρειάζονται αρκετό χώρο στο ενυδρείο.
      Μελη αυτης της ομαδας,ειναι οι Neolamrologus leleupi,Neolamprologus cylindricus,Neolamprologus mustax,
      Neolamprologus nigriventris,και Lepidiolamprologus Kendalli.

      Eίναι πάρα πολύ δύσκολο να διατηρήσουμε παραπάνω από ένα αρσενικό από όλα αυτά τα είδη στο ίδιο ενυδρείο. Αυτό που πρέπει, είναι τα ψάρια να είναι ζευγάρι.
      Όταν το θηλυκό δεν είναι ακόμα έτοιμο για αναπαραγωγή, κυνηγιέται πάρα πολύ από το αρσενικό το οποίο θεωρεί όλο το ενυδρείο ως τόπο διατροφής, και εδαφικής κυριαρχίας του.
      Για να μπορέσει λοιπόν να επιζήσει αυτού του έντονου κυνηγητού και πίεσης από το αρσενικό, πρέπει μέσα στο ενυδρείο να υπάρχουν διαμορφωμένες πολλές κρυψώνες, και μάλιστα σε αρκετές από αυτές να μπορεί να χωράει ίσα ίσα το θηλυκό, μιας και είναι μικρότερο σε μέγεθος από το αρσενικό. Οσον αφορά το aquascape συνιστάται να τοποθετούνται κατάλληλα μικρές γλάστρες και πλαστικές σωλήνες ως κρυψώνες.
      Δεν προτείνεται να μπαίνουν διάφορα ψάρια από την ίδια ομάδα για το κίνδυνο πιθανού υβριδισμού.
      Τα περισσότερα από τα παραπάνω είδη, χρειάζονται ένα ενυδρείο όγκου περίπου 150 λίτρων, ενώ τα μεγαλύτερα μέλη της ομάδας, χρειάζονται μεγαλύτερα ενυδρεία.

      Πηγη: Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , Ad Konings
























      3.Η ομάδα των Compressiceps



      Συνεχίζοντας τις παρουσιάσεις ψαριών συνεχίζουμε με τους όμορφους και πανάρχαιους ( δείτε τα ψάρια σαν να έρχονται απο εκατομμύρια χρόνια πίσω όσο παλιά είναι αυτή η λίμνη) κάλβους που ανήκουν στα subtrate brooders.Η ομάδα αυτή δηλ. ο Altolamporologus Compressiceps, Altolamprologus calvus και Altolampologus fasciatus είναι ψαράκια που μπορούμε να τα έχουμε σε κοινωνικά ενυδρεία άνκαι τα ψάρια αυτά μπορεί να κυνηγήσουν μικρά ψαράκια άλλων subtrate brooders ή θα προσπαθήσουν να φάνε τα αυγά άλλων mouthbrooders. Όπως αναφέρεται από τον ερευνητή Δόκτορα Konings αν θέλουμε να κρατήσουμε κιχλίδες με σκοπό την αναπαραγωγή είναι καλά να μην είναι μαζί με τα πιο πάνω αναφερόμενα τρία είδη. Απαιτούν σπηλιές για να κρύβονται και να γεννούν ή ΜΙΚΡΑ καβούκια από σαλιγκάρια ή κοχύλια. Θα μου πείτε γιατί γράφω με κεφαλαία τη λέξη "μικρά", υπάρχει λόγος αγαπητοί μου φίλοι. Ο αρσενικός. κάλβος είναι μεγαλύτερος από το θηλυκό. Ο αρσενικός .κάλβος έχει μια δολοφονική ιδιαιτερότητα αν το καβούκι τον χωράει μπορεί να κυνηγήσει το θηλυκό του μέσα σε αυτό να το αναγκάσει να σφηνωθεί και μοιραία να χάσει τη ζωή της ( τι έρωτας είναι αυτός ;; γιαυτό τα καβούκια που βάζουμε είναι μικρά ώστε να μην χωράνε τον αρσενικό κάλβο.

      Να αναφέρω ότι ο κάλβος των κοχυλιών είναι ο Altolamprologus compressiceps " shell " είναι μικρότερος σε σύγκριση ( 5-8 cm ) με τα άλλα του αδέλφια που έχουν μέγεθος μεγαλύτερο ( 10 - 16 cm περίπου).:

      Θέλω να σημειώσω τα εξής :Διαβάζοντας τα πιο πάνω θα μπορούσε να πει κάποιος εφόσον έχω κάλβους θα αποφύγω να βάλω άλλα ψαράκια επειδή υπάρχει ο κίνδυνος για τα μικρά. Εγώ θα έλεγα να το δοκιμάσουμε. Το σωστό aquascaping , o σωστός αριθμός ψαριών πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε αυτά τα πανέμορφα ψάρια μαζί με άλλα.

      Αυτά τα ολίγα για τους Κάλβους.


      Πηγές :
      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo













      4. Η ομάδα των Julies

      Η ομάδα των Julies αποτελείται από ψάρια που είναι δημοφιλή ανάμεσα στους χομπίστες. Τα ψάρια αυτά έχουν λεπτό ( κομψό – slender ) και μακρύ σώμα ,
      ( elongated ) και με βάση αυτά τα κριτήρια στην ίδια ομάδα οι ερευνητές κατατάσσουν και το γένος των Chalinochromis.

      Οσον αφορά τα Chalinochromis έχουν περιγραφεί προς το παρόν μόνο δύο είδη τα
      C.Brichardi και τα C.Popellini.

      Τα J.Marlieri ( 10-13 εκ.) , J.Regani ( 10-13 εκ.) ,τα C.Brichardi ( 13-16 εκ.) και τα
      C.Popellini ( 13-18εκ.) μεγαλώνουν περισσότερο από τα J.Dickfeldi ( 8-10 εκ.) ,
      τα J.Ornatus ( 5-9 εκ.) και τα J.Transcriptus ( 5-7 εκ.) .

      Επίσης συνήθως τα αρσενικά Chalinochromis είναι μεγαλύτερα από τα θηλυκά ενώ στα Julies όπως αναφέρεται συμβαίνει το αντίθετο.
      Πρέπει να επισημάνω ότι στα Julies το κάθε είδος έχει πολλές παραλλαγές για παράδειγμα τα J.Marlieri παρατηρούνται σαν J.Marlieri Magara, J.M. Kala , J.M. Milima, J.M. Halembe, J.M. Grombe. Οι διαφορές που παρουσιάζουν στις γραμμές ή στις κηλίδες που έχουν πάνω στο σώμα τους καθιστούν κάποτε αδύνατη την αναγνώριση τους από τους χομπίστες ή αν πρόκειται για υβρίδιο.
      Προτιμούνται ενυδρεία μήκους ενός μέτρου τουλάχιστον, πέτρες για τις σπηλιές και άμμος.
      Είναι καλά οι χομπίστες εφόσον θέλουν να αποφύγουν πιθανούς υβριδισμούς να αποφεύγουν να βάζουν μαζί J.Regani με J.Marlieri ή J.Transcriptus με J.Ornatus.
      Τα ψάρια αυτά φιλοξενούνται σε ζευγάρια.




      Πηγές :

      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo
      3.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002














      5.Η ομάδα των shell –dwellers ( κογχυλόψαρα)

      Τα κογχυλόψαρα είναι από τα ψαράκια όπως τα Julies και τα Brichardi που μπορούν εύκολα να φιλοξενηθούν και είναι από τα ψαράκια που πολλοί αρχάριοι χομπίστες προτιμούν να φιλοξενούν για αρχή.
      Τι χρειαζόμαστε απλά πράγματα , άμμο και κογχύλια ( σαλιγκάρια) και έχουμε έτοιμο aquascape.
      Όλα τα είδη της ομάδας εκτός από το N.brevis ζούν σε δικό τους κογχύλι το καθένα σε αντίθεση με τα brevis που το ζευγάρι ζει σε ένα κογχύλι.
      Μερικά από αυτά όπως τα N.Multifasciatus , N.Similis και τα Telmatochromis ζουν στη λίμνη σε μεγάλες αποικίες οπότε στο ενυδρείο είναι καλό να φιλοξενούνται σε χαρέμια ,στα συγκερκιμένα είδη στρώνουμε τον βυθό με κογχύλια και θα τα τακτοποιήσουν όπως θέλει το χαρέμι. Για τα υπόλοιπα προτιμάται τα κογχύλια να απέχουν μεταξύ τους κατά 15-25 εκ.Σχεδόν σε όλα τα κογχυλόψαρα το αρσενικό είναι μεγαλύτερο από το θηλυκό.
      Τα κογχυλόψαρα συνδυάζονται με πολλά ψάρια σε κοινωνικά ενυδρεία Ταγκανίκας.
      Ας πάρουμε όμως λίγο τα πράγματα από την αρχή :
      Καταρχήν στην ομάδα αυτή ανήκει η μικρότερη κιχλίδα της λίμνης
      ( N.Multifasciatus).

      - Από τα πιο δημοφιλή είναι τα N.multifasciatus που μαζί με τα όμοια τους N.Similis -φτάνουν τα 3-4 εκ. μήκος – και φιλοξενούνται σε χαρέμια . Ένα μικρό χαρέμι 1αρ./3θηλ ή 1αρ./4θηλ. σύντομα θα μας γεννήσουν πολλά μικρά.

      - Τα N.Ocellatus και τα όμοια τους είδη όπως L.Speciosus ,L.meleagris που μεγαλώνουν λίγο περισσότερο από τα προηγούμενα ( αρσν.5εκ.-θηλ 3,5 εκ.), συνήθως είναι καλύτερα να φιλοξενούνται σε ζευγάρια. Σε ενυδρεία πάνω από
      120 εκ. μπορεί να φιλοξενηθεί χαρέμι ή ζευγάρια Να σημειώσουμε ότι τα μικρά ψαράκια για ένα χρονικό διάστημα όταν αισθανθούν κίνδυνο κρύβονται στο κογχύλι της μητέρας τους ,φαινόμενο που χάνεται πριν την επόμενη γέννα του ζευγαριού.

      - Επίσης υπάρχουν τα L.Signatus ,τα L.Ornatipinnis και N.Brevis τα οποία και αυτά φιλοξενούνται σε ζευγάρια. Ειδικά τα L.Signatus ενώ στη λίμνη ζούν σε μικρά βαθουλώματα στην άμμο ,στο ενυδρείο καταλαμβάνουν κογχύλια.

      - Είδη τα οποία μεγαλώνουν αρκετά είναι τα L.Callipterus , N.Boulengeri και N.Meeli. Για παράδειγμα το αρσενικό Callipterus φτάνει τα 13 εκ. περίπου κατά άλλους και 16 εκ. ενώ το θηλυκό μόνο 4-5 εκ.

      - Επίσης στην ομάδα αυτή ανήκουν κάποια είδη από τα Telmatochromis όπως το
      Telamtochromis temporalis shell καθώς επίσης και ο κάλβος των κοχυλιών που έχει περιγραφεί στους κάλβους.

      Οι ανάγκες σε ενυδρεία εξαρτώνται από τα ψάρια που θα φιλοξενηθούν. Για παράδειγμα τα multi φιλοξενούνται σε ενυδρεία 60εκ. ενώ τα πιο μεγάλα ψάρια της ομάδας απαιτούν μεγαλύτερα σε μήκος ενυδρεία.

      Οι φίλοι που θέλουν να ασχοληθούν και ιδιαίτερα οι αρχάριοι σίγουρα θα απολαύσουν ένα ενυδρείο από κογχυλόψαρα με τις πραγματαικά ενδιαφέρουσες συμπεριφορές τους.
      Πηγές :

      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo
      3.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002







      ΕΠΙΛΟΓΟΣ

      Αγαπητοί φίλοι με την παρουσίαση των Κογχυλόψαρων τελειώνει η γενική περιγραφή των ομάδων της Λίμνης Ταγκανίκα με κριτήριο τον τρόπο επώασης των αυγών τους.
      Πιστεύουμε ότι αυτή η προσπάθεια που έγινε θα βοηθήσει τους χομπίστες να έχουν μια πρώτη επαφή με τα ψάρια της Λίμνης αυτής.
      Διαβάζοντας λοιπόν την περιγραφή των ομάδων αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι τα ενυδρεία της Λίμνης Ταγκανίκα έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα ,Ποιο είναι αυτό ; ότι ο χομπίστας μπορεί να στήσει ένα ενυδρείο από 60 λίτρα περίπου μέχρι και αρκετούς τόνους λαμβάνοντας υπόψιν του τον χώρο του και την οικονομική του αντοχή.
      Φτιάχνοντας λοιπόν το σωστό aquascape , έχοντας τις σωστές παραμέτρους νερού και συμβατά ψάρια είναι σίγουρο ότι ο « Αφρικάνος » χομπίστας θα παρατηρήσει ενδιαφέρουσες συμπεριφορές και θα « παγιδεύσει » στιγμές από τον εξαιρετικό βιότοπο της λίμνης Ταγκανίκα μιας από τις μεγάλες λίμνες του ρήγματος της Ανατολικής Αφρικής και μια από τις μεγαλύτερες συλλογές γλυκού νερού στον Πλανήτη.
      Ευχόμαστε στους χομπίστες καλή επιτυχία σε ό,τι προσπαθήσουν.


      Με χαρά η ομάδα της Αφρικής
    • By panagiotis_dms
      Έπειτα από πολλή σκέψη όσον αφορά το προορισμό ενός Rio 180 λίτρων που θα έχω τις επόμενες ημέρες κατέληξα στην όμορφη Αφρική και συγκεκριμένα την λίμνη Τανγκανίκα.
       
      Για να μην σας κουράζω περαιτέρω έχω τις εξής ερωτήσεις: 
      1) Κατ'αρχήν σκέφτομαι να φιλοξενήσω multis και julies (αν βρω, θα βρω?). Κοχύλια που? 
      Κοιτάζω και για κάποιο τρίτο είδος που να μην ανήκει στην κατηγορία των παραπάνω αν και θα ήθελα ίσως ένα ακόμα είδος rock dweller αν με παίρνει στα λίτρα και σε συμπεριφορά πχ leleupi ή κάποιο είδος που να κολυμπάει στα ανοιχτά.
      2) Μιας και είμαι λάτρης του πράσινου θα μπορούσα να βάλω και κάποια φυτά ανάμεσα στις πέτρες ή θα μου τα ξεριζώσουν όλα? Δεν με πειράζει να μην φυτέψω αρκεί να υπάρχει πράσινο...κάπου.
      3) Το εσωτερικό του Rio θα πάρει πόδι και σκέφτομαι 206 ή 306. Προτείνετε κάποιο άλλο? 
      4) Επειδή με τα σκαψίματα των multies και ως αρχάριος, φοβάμαι μην έχω κατολίσθηση και άρα υπάρχει τρόπος να κολλήσω κάπως τις πέτρες ή τέλος πάντων να κάνω την κατασκευή όσο πιο σταθερή γίνεται? Οι πέτρες φαντάζομαι θα πρέπει να μπουν στρατηγικά ώστε να δημιουργηθούν σπηλιές. 
       
      Αυτά μέχρι στιγμής. Stay tuned!
       
       
       
       
    • By Oresths_S
      Ενα project που οραματιζομαι εδω και καιρο αρχιζει να παιρνει σιγα σιγα μορφη..... Η συνεχεια τις επομενες μερες/εβδομαδες...
       
      🐟
       
       

    • By Irida Zor 🐟Tanganyika🐟
      Παρουσίαση νέου ενυδρείου λίμνης Tanganyika!
       
      Γενική κατηγορία ενυδρείου: Κοινωνικό
       
      Γενικές Πληροφορίες:

      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 60x35x30
      Λίτρα: 60 λιτρα
      Sump (λίτρα):-
       
      Οργανισμοί:

      Φυτά:-
      Ψάρια: Αφρικανες Κιχλίδες (4 Altolabrologus Calvus White Pearl) 
      Άλλα είδη:-
       
      Διακοσμητικά υλικά:

      Φόντο: Rocks αφίσα
      Πέτρες: woodstone (ξυλόπετρες)
      Ξύλα:-
      Άλλα διακοσμητικά: κοχύλια
      Υπόστρωμα:-
      Βυθός: χαλαζιακή μπεζ ανοιχτόχρωμη άμμος
       
      Φωτισμός:

      Φωτισμός: Λάμπα φθορίου 15 watt 
      Διάρκεια φωτισμού: 6 ωρες
       
      Υποστήριξη οργανισμών:

      Φίλτρανση:  Hailea HL-BT 400
      Θέρμανση: Tecatlantis
      Ψύξη: ανεμιστήρακια το καλοκαίρι.
      Λίπανση:-
      Παροχή CO2:-
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:-
       
      Διατροφή:

      Flakes, pellets, krill, Σπιρουλίνα, artemia, bloodwarms.
       
      Παράμετροι νερού:

      Μετρήσεις με υγρά τεστ Sera & Api .
      pH: 8,8
      Γενική σκληρότητα (GH): 14-16
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ): 12-14
      Αμμωνία (ΝΗ3): 0 
      Νιτρώδη (ΝΟ2): 0 
      Νιτρικά (ΝΟ3): 0
      Φωσφορικά (PΟ4-): 0
      Χλώριο (Cl2): 0
      Μέση Θερμοκρασία (°C): 25
       
      Συντήρηση:

      Αλλαγές νερού: κάθε εβδομαδα 30%
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: προετοιμασία νερού με προσθήκες αλατιού και βιταμινών.
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης: αντιχλωριο με κάθε αλλαγή νερου.

      Βρίσκονται προσωρινά για καποιο καιρό στα 60λιτρα μέχρι να μεγαλώσουν λίγο και έπειτα θα μεταφερθούν σε ενυδρειο 200 λίτρων μαζί με Julidochromis Transcriptus!




    • By Irida Zor 🐟Tanganyika🐟
      Παρουσίαση ενυδρείου λίμνης Tanganyika!
       
      Γενική κατηγορία ενυδρείου: Κοινωνικό
       
      Γενικές Πληροφορίες:

      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 100x40x45
      Λίτρα: 200 λιτρα
      Sump (λίτρα):-
       
      Οργανισμοί:

      Φυτά:-
      Ψάρια: Αφρικανες Κιχλίδες (6 Julidochromis Transcriptus)
      Άλλα είδη:-
       
      Διακοσμητικά υλικά:

      Φόντο: DIY 3D Rocks Background
      Πέτρες: woodstone (ξυλόπετρες)
      Ξύλα:-
      Άλλα διακοσμητικά:-
      Υπόστρωμα:-
      Βυθός: χαλαζιακή μπεζ άμμος
       
      Φωτισμός:

      Λάμπα φθορίου 39 watt 
      Διάρκεια φωτισμού: 6 ωρες
      Με dimer για ψευδαίσθηση Ανατολής και Δύσης!
       
      Υποστήριξη οργανισμών:

      Φίλτρανση:  Fluval 306 και Dolphin F800
      Θέρμανση: Eheim 3616
      Ψύξη: ανεμιστήρακια το καλοκαίρι.
      Λίπανση:-
      Παροχή CO2:-
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:-
       
      Διατροφή:

      Flakes, pellets, krill, Σπιρουλίνα, artemia, bloodwarms.
       
      Παράμετροι νερού:

      Μετρήσεις με υγρά τεστ Sera & Api .
      pH: 8,8
      Γενική σκληρότητα (GH): 14-16
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ): 12-14
      Αμμωνία (ΝΗ3): 0 
      Νιτρώδη (ΝΟ2): 0 
      Νιτρικά (ΝΟ3): 0
      Φωσφορικά (PΟ4-): 0
      Χλώριο (Cl2): 0
      Μέση Θερμοκρασία (°C): 25
       
      Συντήρηση:

      Αλλαγές νερού: κάθε εβδομαδα 30%
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: προετοιμασία νερού με προσθήκες αλατιού και βιταμινών.
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης: αντιχλωριο με κάθε αλλαγή νερου.



    • By adlib
      Είπα να ανοίξω αυτό το θέμα να δούμε πως θα τα πάει το ζευγαράκι. 
      Τα συγκεκριμένα ψάρια ήρθαν σαν "δωράκι" μαζί με το Tropheus και μη θέλοντας να τα βάλω στο main tank έστησα ένα καινούριο.
      Το ζευγάρι στις πρώτες βδομάδες ήδη έδειχνε σημάδια ζευγαρώματος αν και νεαρό σε ηλικία. 
      Στην τρίτη βδομάδα είχαμε την πρώτη γέννα και μετά από άλλες τρεις βδομάδες ακόμα μια! 

       
      Διαφορά μεγέθους γόνου 

       
      Ενα βίντεο με τους γονείς και τις 2 γέννες στη χειρότερη δυνατή ανάλυση! 
       
    • By adlib
      700lt Tanganyika

       
      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ):184x62x65
      Συνολικά Λίτρα:718

      Οργανισμοί
      Ψάρια: Tropheus Duboisi F1, Eretmodus Marksmithi F1

      Διακοσμητικά υλικά
      Πέτρες:100+kg Ocean Rock 
      Βυθός:40kg αραγωνιτης

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος):2x54w 
      Διάρκεια φωτισμού:08:00-20:00

      Υποστήριξη οργανισμών 
      Φίλτρανση:Fluval FX6, Eheim 2217
      Θέρμανση/ Ψύξη:2x300w, ITC-308 controller 
      Διατροφή:Tropical spirulina Forte, JBL Novo Rift, Vitalis Rift Lake Green Pellets, NorthFin Veggie, NewLife Spectrum cichlid formula 

      Παράμετροι
      pH:7,6
      Νιτρικά (ΝΟ3):5-15
      Μέση Θερμοκρασία (°C):25,5

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού:40% κρύο κάθε βδομάδα 
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα:Microbe-lift Special Blend, API Stress Coat+
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης:Καθαρισμό φίλτρων κάθε μήνα εναλλάξ
       
      Η πορεία του ενυδρείου από τα 60 στα 700lt
       
      Photo credit: @Rythor
      Instagram: https://instagram.com/alex_papadopoulos?utm_source=ig_profile_share&igshid=n92krmg3yxt5
       
       



       
    • By adlib
      Είπα οτι θα αντέξω μέχρι να το ολοκληρώσω αλλά δυστυχώς λύγισα..
      Ακολουθεί ιστορία... Πάρ' τε ποπ κορν!
      Έχω μετακομίσει στο εξωτερικό εδώ και κάποιο διάστημα, οπότε η ασχολία μου με τα ενυδρεία έπρεπε να μπει για λίγο στην άκρη.
      Τον τελευταίο καιρό βέβαια άρχισα δειλά δειλά να ψάχνω για καμιά γυάλα να ψιλοαρχίσω να το "βρέχω"... 
      Πριν μερικές βδομάδες και ενώ ήμουν έτοιμος να παραγγείλω επιτέλους το ενυδρείο που ήθελα, οι φίλοι μου στα γενέθλια μου, μου κάναν δώρο(μαντέψτε)..... ΕΝΥΔΡΕΙΟ!!!
      Και ενώ σαν δώρο και σκέψη ήταν τέλειο, δυστυχώς το ενυδρείο φώναζε από μακρυά οτι δεν το διάλεξε κάποιος που "ξέρει" από ενυδρεία. 
       
      60 λίτρα(αν και σκόπευα για μεγαλύτερο, δεν με χαλάει), με αερόφιλτρο(λέω θα φάει σούτι, το'χω) και διαστάσεις 47χ30χ60 με το 47 να είναι το ΠΛΑΤΟΣ και το 60 το ΥΨΟΣ!!!!Ο Θεός να μας φυλάει!!!Έξαλλος!!!!!!Φίλοι είστε εσείς?!?!?! Δεν κρατήσατε τίποτα από όοοοοοολα αυτά που έχω πει κατά καιρούς?????
      Τι να το κάνω το όρθιο αγγούρι?????? Αφρικάνος είμαι!! Σοβαρευτείτε λίγο!!  
       
      Μετά από κανά 2-3 μέρες με σκέψεις και παίζοντάς το χαρούμενος μπροστά τους για το δώρο τους, το αποφάσησα!!
      Θα το δω ως challenge και το λιώσω! Θα πάρω αυτη την άχαρη μάζα από πλέξιγκλας και θα το μετατρέψω σε ενυδρείο!!
      Και για να με νοιώσετε καλύτερα, τόση ώρα μιλάω για το biorb life 60(εδώ μπορείτε να κλάψετε άφοβα...θρηνήστε μαζί μου..)

      Και ενώ μου πέρασαν χιλιαδες σκέψεις από το μυαλό(μέχρι να το ξαναγυρίσω στα αλάτια σκέφτηκα Παναγία μου!!), λέω θα το κανω μια Tanganyikάρα να γουστάρουμε!!
      Σε αυτό το θέμα θα δούμε σιγά σιγά το "ταξίδι" μου στο να μετατρέψω αυτό τον έμετο, σε ένα proper ενυδρείο(αν τα καταφέρω ποτε).
       
       
×
×
  • Create New...