Jump to content
adlib

Scottish Matter (60 to 700lt Journey)

Recommended Posts

Είπα οτι θα αντέξω μέχρι να το ολοκληρώσω αλλά δυστυχώς λύγισα..

Ακολουθεί ιστορία... Πάρ' τε ποπ κορν!

Έχω μετακομίσει στο εξωτερικό εδώ και κάποιο διάστημα, οπότε η ασχολία μου με τα ενυδρεία έπρεπε να μπει για λίγο στην άκρη.

Τον τελευταίο καιρό βέβαια άρχισα δειλά δειλά να ψάχνω για καμιά γυάλα να ψιλοαρχίσω να το "βρέχω"... 

Πριν μερικές βδομάδες και ενώ ήμουν έτοιμος να παραγγείλω επιτέλους το ενυδρείο που ήθελα, οι φίλοι μου στα γενέθλια μου, μου κάναν δώρο(μαντέψτε)..... ΕΝΥΔΡΕΙΟ!!!

Και ενώ σαν δώρο και σκέψη ήταν τέλειο, δυστυχώς το ενυδρείο φώναζε από μακρυά οτι δεν το διάλεξε κάποιος που "ξέρει" από ενυδρεία. 

 

60 λίτρα(αν και σκόπευα για μεγαλύτερο, δεν με χαλάει), με αερόφιλτρο(λέω θα φάει σούτι, το'χω) και διαστάσεις 47χ30χ60 με το 47 να είναι το ΠΛΑΤΟΣ και το 60 το ΥΨΟΣ!!!!Ο Θεός να μας φυλάει!!!Έξαλλος!!!!!!Φίλοι είστε εσείς?!?!?! Δεν κρατήσατε τίποτα από όοοοοοολα αυτά που έχω πει κατά καιρούς?????

Τι να το κάνω το όρθιο αγγούρι?????? Αφρικάνος είμαι!! Σοβαρευτείτε λίγο!! :ballistic:  :ballistic:

 

Μετά από κανά 2-3 μέρες με σκέψεις και παίζοντάς το χαρούμενος μπροστά τους για το δώρο τους, το αποφάσησα!!

Θα το δω ως challenge και το λιώσω! Θα πάρω αυτη την άχαρη μάζα από πλέξιγκλας και θα το μετατρέψω σε ενυδρείο!!

Και για να με νοιώσετε καλύτερα, τόση ώρα μιλάω για το biorb life 60(εδώ μπορείτε να κλάψετε άφοβα...θρηνήστε μαζί μου..)

71SXbQILwAL._SY355_.jpg

Και ενώ μου πέρασαν χιλιαδες σκέψεις από το μυαλό(μέχρι να το ξαναγυρίσω στα αλάτια σκέφτηκα Παναγία μου!!), λέω θα το κανω μια Tanganyikάρα να γουστάρουμε!!

Σε αυτό το θέμα θα δούμε σιγά σιγά το "ταξίδι" μου στο να μετατρέψω αυτό τον έμετο, σε ένα proper ενυδρείο(αν τα καταφέρω ποτε).

 

 

Edited by bbetta
Αλλαγή Τίτλου

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χαχαχαχαχαχαχα,α ρε Σταθη,πραγματικα δεν σε ακουγαν καθολου οταν τους μιλουσες! Αφρικανος πραμα με πορτατιφ??Και λογικα θα το πληρωσαν και ακρουβιτσικα τα παιδια.

 

Περα απο την πλακα φιλε,με την εμπειρια σου και με προσοχη ξερουμε ολοι οτι θα γινει κατι ομορφο και λειτουργικο.

 

Και τωρα το βασικο ερωτημα,τι ψαρια σκεφτεσαι?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σταθαρε εισαι Σκωτια ρε φιλε;

Οταν λες Tanganyikaρα, ποσο αρα εννοεις; εχεις κανει τιποτα;

Send from the Heart of Amazonas

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oπως ειναι μοςς και γαριδαδικο.... :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το χρυσοπλήρωσαν η αλήθεια είναι και δεν έχει ούτε βάση!!!! Με τα ίδια λεφτά έπαιρνα 400άρι με τα όλα του!!! Ας μην σκεφτόμαστε όμως έτσι και το πετάξω από το παράθυρο...

 

Τα ψάρια τα έχω ψιλοσκεφτεί αν και δεν έχω καταλήξει 100%. Αυτό το κομμάτι με παιδεύει πολύ. Απέκλησα τα κοχυλόψαρα γιατί θα κινουνται μόνο στον πάτο και το ενυδρείο παραείναι ψηλό.

Οπότε ψάχνω κάτι που να ζει σε πέτρες για να μπορώ να το "τραβήξω" και προς τα ψηλά και φυσικά να μην χρειάζεται πολύ χώρο για κολύμπι. Να κινείται κοντά στις πέτρες.

Εννοείται οτι μιλάμε για species ενυδρείο αφου και 400 λίτρα να είχα, πάλι species θα το έκανα! χαχαχαχα

Το καλό είναι οτι οι βρετανοί έχουν λίγο μεγαλύτερη ποικιλία από την δικιά μας, οπότε έχω ένα υποτηθέμενο εύρος επιλογών.

 

Ας το αφήσουμε όμως αυτό για τώρα...

Φίλτρανση......Από το ξεκίνημα ήταν όλα στραβά!! Εννοείται οτι το αερόφιλτρο εφαγε πόδι και αφού το σκεφτηκα αρκετά είπα δεν θα βάλω εσωτερικό φίλτρο. Το θέμα είναι οτι το ενυδρείο έχει μόνο μια τρύπα στο καπάκι(στο κέντρο αν έχεις τον θεό σου) οπού από εκεί τα λάστιχα θα φαινόντουσαν απαίσια! Οπότε η λύση 'ηταν μια....

Άνοιγμα τρύπες και φυσικά sumpάρα!!Σε 60 λίτρα γλυκό άλλα 15 περίπου λίτρα φίλτρανση. Μια πολύ ιδιαίτερη κατασκευη.. απορω τόσα χρόνια πως δεν το είχα σκεφτεί.. κάποια στιγμή θα δείξω φώτο!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σταθαρε εισαι Σκωτια ρε φιλε;

Οταν λες Tanganyikaρα, ποσο αρα εννοεις; εχεις κανει τιποτα;

Send from the Heart of Amazonas

Ναι φιλαράκι! Με καρό φουστες κυκλοφορώ! χαχαχαχαχα

Δεν έχει γίνει κάτι ακόμα πέρα από σκέψεις.. Το ενυδρειο βέβαια ήδη άρχισε να στρώνει!

 

Oπως ειναι μοςς και γαριδαδικο.... :P

Να παιδιά! Φίλοι συντονιστές σου λέει!!! :hehe  :hehe  :hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτο οπωσδηποτε να το δουμε και εμεις! Το αεροφιλτρο νομιζω θα βοηθουσε στην σωστη οξυγονωση λογο υψους.Δεν γινεται να δουλευει και αυτο παραλληλα? Πετροψαρα θα βρεις να βαλεις μικρα και να εκμεταλευτεις το υψος αλλα εχεις σκεφτει πως θα αοομακρυνεις τις γεννες σε ενα τοσο σφιχτο στησιμο με πετρες? Οι γεννες θα πρεπει να απομακρυνονται στα σιγουρα και με ψηλο στησιμο θα σε παιδευει πολυ να βαλεις χερι μεσα.Εκτος και αν σκεφτεσαι για ψαροσυνθεση με ιδιου φυλου ψαρια.Τι ψαρακια εχετε εκει? Θα μας τρελανεις τωρα απο την αγωνια εσυ!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτο οπωσδηποτε να το δουμε και εμεις! Το αεροφιλτρο νομιζω θα βοηθουσε στην σωστη οξυγονωση λογο υψους.Δεν γινεται να δουλευει και αυτο παραλληλα? Πετροψαρα θα βρεις να βαλεις μικρα και να εκμεταλευτεις το υψος αλλα εχεις σκεφτει πως θα αοομακρυνεις τις γεννες σε ενα τοσο σφιχτο στησιμο με πετρες? Οι γεννες θα πρεπει να απομακρυνονται στα σιγουρα και με ψηλο στησιμο θα σε παιδευει πολυ να βαλεις χερι μεσα.Εκτος και αν σκεφτεσαι για ψαροσυνθεση με ιδιου φυλου ψαρια.Τι ψαρακια εχετε εκει? Θα μας τρελανεις τωρα απο την αγωνια εσυ!! :P

To αερόφιτρο έβγαινε ακριβώς στη μέση του ενυδρείου από μια τρύπα, μιλάμε πιο άσχημο πράμα δεν έχεις ξαναδει! Άσε που έτσι πως έφτιαξα το φίλτρο μόνο παραπανω οξυγόνωση δεν θέλει, και φυσικά η επιστροφή κάνει καλά τη δουλεια της,

 

Ποντάρω πολύ στο στήσιμο και φυσικά στο οτι θα μπει μόνο ζευγάρι(αν τελικά βάλω αυτά που σκέφτομαι). Οι γέννες θα κρατιούνται μέχρι μία ηλικία και μετά όπως πάντα θα γίνονται όλα χάλια για να τις απομακρύνω, αλλά ελπίζω μέχρι τότε να έχω και μεγαλύτερο ενυδρείο! χαχαχαχαχαχαχα

Ψάρια έχει αρκετά και μάλιστα μπορείς να βρεις σχετικά εύκολα wildcaught!

Με την ανάλογη τιμή φυσικά..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρε συ πως θα το καθαριζεις αυτο το πραγμα...

Χωραει το χερι σου απο την τρυπα που βλεπω επανω?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρε συ πως θα το καθαριζεις αυτο το πραγμα...

Χωραει το χερι σου απο την τρυπα που βλεπω επανω?

Ευτυχώς χωράει αλλά υπάρχουν και η σκούπες... Ευελπιστω οτι δεν θα χρειάζεται συχνά να βρέχομαι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προχωράμε στην φίλτρανση..

Ευτυχώς το ενυδρείο είναι plexiglass οπότε με μεγάλη ευκολία ανοίχτηκαν 2 τρύπες. 

Mια 1,5inch για την επιστροφή στο sump και μια 1/2inch για την αντλία.

post-32212-0-34638500-1470820017_thumb.jpg

 

To δύσκολο κομμάτι ήταν το sump.. Δυστυχώς εδώ δεν έχω τα εργαλεία που είχα στην Ελλάδα, οπότε έπρεπε να σκεφτώ κάτι πιο πρακτικό! Είχα απογοητευτεί, ώσπου μια μέρα έπεσα πάνω σε ένα πολύ έξυπνο βίντεο. Ο τύπος έλεγε οτι ήταν ο πιο φθηνός τρόπος να φτιάξεις φίλτρανση για ένα ενυδρείο και μάλιστα χωρίς πολλά εργαλεία.

Μόλις είδα το βίντεο έπαθα πλάκα!!! Μα πως δεν το έχω σκεφτεί τόσα χρόνια??!?!?!?!

Η ιδέα απλή αλλά καταπληκτική.. Παίρνοντας ένα οποιοδήποτε πλαστικό δοχείο(ανάλογα τις ανάγκες του ενυδρείου) και βάζοντας μέσα μερικά συρταράκια που συνήθως βρίσκουμε στα είδη γραφείου(αφου τα έχουμε ανοίξει τρύπες), έχουμε ένα πρώτης τάξεως wet/dry φίλτρο!!

Και επειδή τα λόγια περισσεύουν...

post-32212-0-49885600-1470820236_thumb.jpg

Το καταπλακτικό είναι οτι με αυτό τον τρόπο ο καθαρισμός των υλικών γίνεται παιχνίδι!! Άσε που τα προτερήματα του wet/dry είναι πολλά!

To 1ο στάδιο το έχω κενό, το επόμενο έχει την μηχανική φίλτρανση και στα επόμενα 3 έχει μοιραστεί ένα λίτρο βιολογία.

post-32212-0-62352400-1470820505_thumb.jpg

Αυτές τις μέρες το έχω βάλει πρόχειρα να τρέχει δίπλα από το ενυδρείο για να το παρατηρώ καλύτερα και μέσα στην εβδομάδα θα κρυφτεί μέσα στο έπιπλο.

 

Εδώ είναι το εν λόγο βίντεο.

Edited by adlib
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε βιντεάκι το είχα δει κ εγώ εδώ και καιρό, επιτέλους υπάρχει κάποιος που το κάνει και μπορεί να μας πει εντυπώσεις :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

χαχα πατεντες...

Αυτο το χρησιμοποιουν στις λιμνες... :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οτι θα τα καταφερεις κ θα το κανεις βιοτοπικο,λειτουργικο κ εντυπωσιακο το θεωρω δεδομενο.Αλλα μη μου βαλεις κατι που βρισκουμε κ στην Ελλαδα...Πεταξου εκει στα Λονδινα μια βολτα κ κανε τη διαφορα!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οτι θα τα καταφερεις κ θα το κανεις βιοτοπικο,λειτουργικο κ εντυπωσιακο το θεωρω δεδομενο.Αλλα μη μου βαλεις κατι που βρισκουμε κ στην Ελλαδα...Πεταξου εκει στα Λονδινα μια βολτα κ κανε τη διαφορα!

Μην μου αγχωνεσαι φιλαρακι ;)

Sent from my LG-H955 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να και κατι ενδιαφερον σε αφρικανικο θεμα. Τι λεει η Σκωτια; μεγαλη αγαπη.

Send from the Heart of Amazonas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να και κατι ενδιαφερον σε αφρικανικο θεμα. Τι λεει η Σκωτια; μεγαλη αγαπη.

Send from the Heart of Amazonas

Μέλι στάζει η γλώσσα σου φιλαράκι! χαχαχαχαχχαχαχααχαχ

Πολύ καλά.. έχουμε πνιγεί στη βροχή, αλλά από κόσμο σφύζει λόγο του φεστιβάλ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σταθη πολυ καλο το φιλτρο ομολογω αλλα εχω καποιες παρατηρησεις καλοπροαιρετα παντα. :)

 

Νομιζω εχεις ανοιξει μεγαλες τρυπες και λιγες.Επειδη το νερο με αυτη τη μεθοδο (δυστυχως) σχηματιζει καναλια και ακολουθει τον ευκολο δρομο νομιζω θα ηταν καλυτερα αν ανοιγες πολυ περισσοτερες και μικροτερες τρυπες.Αφου το κανεις αυτο και το δοκιμασεις θα προτεινα μακαρονι μονο στον δευτερο καδο (αμεσως μετα το μηχανικο φιλτραρισμα) για τον λογο οτι εκει το νερο θα μοιραζεται ομοιομορφα.Στους επομενους καδους επειδη παλι θα δημιουργηθουν καναλια (οσο πολλες τρυπες και να ανοιξεις και οσο μικρες και να ειναι) θα ηταν καλυτερα αν εβαζες ενα υλικο οπως οι βιοσφαιρες πχ.Σε αυτα τα φιλτρα λειτουργουν καλυτερα.Το μακαρονι για να το εκμεταλευτεις στο 100% πρεπει να λειτουργει μεσα σε κλειστο καδο με δυνατη ροη.

 

Γενικα ειναι πολυ καλη ιδεα και θα κερδισεις πολυ χωρο,θα εχεις δυνατη οξυγονωση και φυσικα πολυ βιολογια και ευκολο καθαρισμο.

 

Επισης δοκιμασε το καλα με τα υλικα πανω και για αρκετη ωρα υπο παρακολουθηση να δεις αν προλαβαινει το νερο να πεφτει χωρις να υπερχειλιζει και φυσικα το αντιθετο,οτι δεν θα προλαβαινουν να στεγνωνουν τα υλικα.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να σαι καλα φιλαρακι και πάντα καλοδεχούμενες οι όποιες παρατηρήσεις.

Το σκέφτηκα αυτό που είπες... Είχα αρχίσει με μικρότερες τρύπες και το νερό κρατιόνταν πιο ψηλά από ότι φαίνεται στη φώτο(όλα τα σιποράξ ήταν μέσα σε νερό), όμως ήθελα μεγαλύτερη ροή(για να εκμεταλευτώ όσο μπορώ το wet/dry). Για αυτό και άνοιξα μεγαλύτερες ωστέ τα κατω σιποράξ σε κάθε συρτάρι να είναι μονίμως βρεγμένα και τα υπόλοιπα απλά να είναι υγρα. ΚΑνένα δεν μένει στεγνό. Το τελευταίο συρτάρι είναι μονίμως όλο κάτω από νερό.

Σίγουρα καλυτερα θα ήταν βιόσφαιρες ή K2 αλλά η αλήθεια είναι οτι αυτό είχα και για αυτό το έβαλα. Ο χώρος μου είναι περιορισμένος. Εξάλλου οι ανάγκες του ενυδρείου είναι ελάχιστες. 

Το φίλτρο είναι η δευτερη βδομαδα που τρέχει και πάει πολύ καλύτερα απότι περίμενα. Έχει μπει και μέσα στο έπιπλο και σχεδόν ολοκληρώνεται και ο κύκλος.

Ακόμα δεν είμαι σε θεση να εκφέρω γνώμη 100% για την αποδοτικότητα αφού ειναι η πρώτη φορά που το χρησιμοποιώ, οπότε αναμένουμε. :)

Edited by adlib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλα σιγουρα θα σε καλυψει απο θεμα βιολογιας.

Απο θορυβο πως τα παει?

Το σκευτομαι και εγω για ενα ενυδρειο ακομη που ετοιμαζω γι'αυτο σε ρωταω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γενικά όταν έχεις τρύπα που κατεβάζει νερό αμέσως στο σαμπ και δεν έχεις καποιο overflow κανει ένα μικρό θόρυβο το νερό που κατεβαίνει. Παίζουν ρόλο βέβαια και τα λίτρα που κατεβαίνουν. Εμένα η αντλία μου είναι 1000λ/ω, φαντάζομαι καθαρά γύρω στα 800 και δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου. Πρέπει να πας πολύ κοντά ή να μην έχει καθόλου φασαρία. Βέβαια απέφυγα να βάλω σωλήνες pvc και έβαλα λάστιχα για να μειωθεί και άλλο ο θορυβος. Το νερό που τρέχει απο τα συρταράκια δεν ακούγεται καθόλου. Είναι και μέσα στο έπιπλο.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικα αυτη η μεθοδος πρεπει να ειναι πολυ αποδοτικη!

Εμαθα οτι και στην Αμερικη αυτοι που φτιαχουν τεραστια ακρυλικα ενυδρεια για διασημους (εχουν και εκπομπη στη nova) χρησιμοποιουν αυτη τη μεθοδο για τα φιλτρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικα αυτη η μεθοδος πρεπει να ειναι πολυ αποδοτικη!

Εμαθα οτι και στην Αμερικη αυτοι που φτιαχουν τεραστια ακρυλικα ενυδρεια για διασημους (εχουν και εκπομπη στη nova) χρησιμοποιουν αυτη τη μεθοδο για τα φιλτρα.

Τους έχω δει.. Μέχρι τώρα είμαι πολύ ευχαριστημένος, Ο χρόνος θα δείξει.

Τώρα το ενυδρείο είναι στον αυτόματο αφού έχωέρθει Ελλάδα και στον γυρισμό θέλω να κάνω μετρησεις να δω πως τα πήγε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετά από 4 ώρες οδήγηση πήγαινε και 4 έλα μέχρι το Λίβερπουλ, επιτέλους οι κάτοικοι του ενυδρείου ήρθαν!! Αυτή τη στιγμή προσαρμόζονται..

Περισσοτερες λεπτομέριες με την συνοδεία φωτογραφιών μέσα στις επόμενες μέρες!

:bigemo_harabe_net-193:  :bigemo_harabe_net-193:  :bigemo_harabe_net-193:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπραβο ρε,ωραιος εισαι!Τσιτωσε μας πιο πολυ!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Panos_nest
      Καλησπέρα στην υπέροχη κοινότητα!  Εδώ και καιρό έχω ένα θέμα και το φυτό μου μοιάζει κάπως έτσι(έβαλα φωτό από κάτω ) έχει κανένα θέμα  από ασθένεια ή απλά είναι  βρώμικο; Προσπάθησα να το καθαρίσω , έβγαλα λίγο το μαύρο από πάνω αλλά μετά ξαναεμφανίστηκε. Ξέχασα να αναφέρω ότι το φυτό αυτό είναι μια ανουμπια και ότι πριν εμφανιστούν αυτές οι κηλίδες είχα βάλει πριν φύγω για διακοπές τις ταμπλέτες φαγητού .Σας ευχαριστώ για οποία βοήθεια !😀 
       
       
      Υ.Σ Στο ενυδρείο μου έχω δύο χρυσόψαρα τύπου comet και 2 φίλτρα : το πρώτο με σφουγγάρι και βιολογικό υλικό και το δεύτερο με σφουγγάρι και άνθρακα .

    • By adlib
      European Shrimp Mix
      "Αυτό που λείπει από την διατροφή των κιχλιδων μας"
       
      Η συνταγή που προτιμούν πολλοί breeders και χομπίστες και μάλιστα προτείνεται από τον Ad Konings για όλες τις Κιχλίδες Αφρικης σε ένα από τα βιβλία του.
      Ξεκίνησε από Ευρώπη(εξού και το όνομα) αλλά πλέον η συνταγή(και παραλλαγές αυτής) χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο. 
      Φημίζεται να προσφέρει χρώμα, να δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και να βοηθάει στη σωστή ανάπτυξη  των ψαριών.
      Σε αυτό το θέμα θα δούμε την συνταγή μου, που επικεντρώνεται στα Tropheus και κατ επέκταση σε όλες τις φυτοφάγες Κιχλίδες.
      Φυσικά οι παραλλαγές είναι άπειρες και διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες των ψαριών μας.
      Αυτό που πρέπει να επισημανθεί, εάν έχουμε φυτοφάγες Κιχλίδες, είναι το ποσοστό πρωτεϊνών να μην ξεπερνάει το 1/3 των υλικών.
      Για παμφαγες ή σαρκοφάγες Κιχλίδες, το ποσοστό αυτο μπορεί να ανέβει.
       
      Υλικά:
      200γρ. γαρίδες κατεψυγμένες (προσοχή να μην έχουν μυρωδικά)
      500γρ. αρακάς κατεψυγμένος
      100γρ. σπανάκι
      2 κουταλιές της σούπας σκονη 100% σπιρουλίνα(προσοχή να μην έχει άλλα πρόσθετα)
      50γρ. πάπρικα
      Μισό σκόρδο
      50γρ. Άγαρ Άγαρ (ή φυτική ζελατίνη)
      Μερικές σταγόνες πολυβιταμινη για ψάρια(εγώ χρησιμοποιώ Seachem Vitality αλλα οποιαδήποτε πολυβιταμινη ψαριων κάνει)
       

       
       
      Προετοιμασία/Παρασκευή:
       
      Αφού αφήσουμε για μερικά λεπτά τις γαρίδες και τον αρακά να ξεπαγωσουν(όχι τελείως), τα ξεπλένουμε με κρύο νερό και τα χτυπάμε στο μπλέντερ με μισή κούπα νερό για 1-2 λεπτά. Αφού το μείγμα ενοποιηθεί, μπορούμε να προσθέσουμε τα υπόλοιπα υλικά. Προσθέτουμε και άλλο νερό εάν χρειασθεί και ξαναχτυπάμε.
      Το τελικό μείγμα πρεπει να είναι κρεμώδη. Εάν είναι νερουλό, μπορούμε να προσθέσουμε και άλλο Άγαρ Άγαρ για να σφίξει.
       
      Το τελικό αποτέλεσμα


       
      Έπειτα το μείγμα μπορεί να χωριστεί σε μερίδες και να μπει στην κατάψυξη.
      Εγώ χρησιμοποίησα 2 παγοκυστες και όσο μίγμα περίσσεψε το έβαλα σε μια σακουλιτσα φαγητού. Οι παγοκυστες είναι ιδανικές γιατί χωρίζουν την τροφή σε μερίδες και έτσι ταιζεις πάντα την ίδια ποσότητα.


       
       
      Την επόμενη μέρα το μειγμα είναι έτοιμο για χρήση. 

       
       
      Ταιζω μισό παγακι στην κάθε ομάδα Tropheus μια φορά την εβδομάδα.
      Δεν θα πρότεινα πάνω από 2 φορές την εβδομάδα αυτή την τροφή σε Tropheus, λόγο της υψηλής διατροφικής της αξίας και το ευαίσθητο πεπτικό σύστημα των συγκεκριμένων ψαριών.
      Επισημανση: δεν είναι σωστο να αλλάζουμε την τροφή των ψαριών μας αμεσως.
      Είναι πάντα καλύτερο να δοκιμάζουμε σταδιακά την καινούρια τροφή και να παρατηρούμε πως αντιδρούν τα ψάρια μας.
      Το κάθε ψάρι είναι διαφορετικό και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα. 😉
       
      ΚΑΛΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ
       
       
    • By Elena Agln
      Καλησπέρα. Είμαι καινούργια στο χόμπι κι έχω πολλές απορίες. Ας ξεκινήσω με τα βασικά για το στήσιμο του πρώτου μου ενυδρείου. Απέκτησα πρόσφατα ενα ενυδρείο 30 λίτρα με εσωτερικό φίλτρο, φως Led και θερμαντήρα. Είμαι στη διαδικασία παραγγελίας όσων χρειάζομαι. Στο ενυδρείο θα μπεί μονομάχος όταν στρωθεί. Επίσης θα το φυτέψω. Από όσο το έχω ψάξει, θα χρειαστώ:
      1) Χαλίκι-Θα πάρω ψιλό για να μπορεί να φυτευτεί,δεν θέλω και υπόστρωμα ειδικό.
      2)Από λίπασμα τί έχετε να προτείνετε? Τι πρέπει να προσέξω στην αγορά του? Να είναι κατάλληλο για τί?
      3)Φυσικό ξύλο διακοσμητικό
      4)Φυσική πέτρα διακοσμητική
      5) Φυτά έχω επιλέξει κάποια εύκολα που μου πρότειναν κάποιοι φίλοι όπως: Java Moss. Ludwigia Super Red και Cryptocoryne Wendtii. Επίσης σκέφτομαι πιο μετά να προσθέσω κάποια φύλλα στο βυθό για να σκουρύνει το νερό και να είναι πιο φυσικό τοπίο για το μονομάχο μου.
      --Οι μεγαλύτερες απορίες μου ωστόσο αφορούν το φίλτρο. Το φίλτρο του ενυδρείου περιέχει ήδη τρια κομμάτια απο ένα πράσινο υλικό σαν σφουγγάρι ( δεν γνωρίζω καν πως
      λέγεται,συγχωρέστε με 🙂 ).. Διαβάζοντας βρήκα υλικά για το φίλτρο τα οποία δεν ξέρω που μπαίνουν και ποιά θα χρειαστώ. Αρα λοιπόν οι ερωτήσεις μου είναι:
      α) Τί είναι το Siporax και που μπαίνει ακριβώς? Πάνω ή κάτω απο το πράσινο υλικό που έχει ήδη το φίλτρο μου?Φαντάζομαι το χρειάζομαι για τη λειτουργία..
      β)Ενυδρειακό βαμβάκι είναι απαραίτητο? Αυτό που μπάινει?
      Θα χρειαστώ κάτι άλλο για το φίλτρο? Υπάρχει κάποιο άλλο ειδικό προιόν που να επιταχύνει τη διαδικασία δημιουργίας των απαραίτητων βακτηρίων?
      Επίσης αντιχλώριο θα χρειαστεί να προσθέσω στο νερό μόνο αν χρησιμοποιήσω νερό απο τη βρύση? Αθήνα μένω.Δεν γνωρίζω καθόλου τις παραμέτρους.
      --Αυτά για αρχή. Θα ανεβάσω και φωτογραφίες απο το φίλτρο για να έχετε πλήρη εικόνα! Ευχαριστω για το χρόνο σας.
    • By Kleis Gry
      Λοιπον. Σκεφτηκα να φτιαξω ενα diy φιλτρο εκανα μια αποτυχημενη προσπαθεια επειδη δεν υπηρχε ροη για αυτο σκεφτηκα να ειναι το ιδιο δηλαδη θα υπαρχει ενα διαχωριστικο αναμεσα σε ενυδρειο και φιλτρο αλλα θα ειναι πιο χαμηλο για να πεφτει το νερο θα περναι μεσα απο μακαρονι ( βιολογικο φιλτρο ) και θα καταληγει σε ενανα σωληνα ( δειτε στην φοτο ) ο οποιως θα μεταφερει το νερο στο ενυδρειο αλλα ο σωληνας θα ειναι κατω απο το χωμα δηλαδη θα εχω θα ψει τον σωληνα και θα φενεται μονο το στωμιο που ειναι μεσα στο φιλτρο και το στομιο που θα ειναι διπλα απο το διαχωριστικο ( στην πλευρα του ενυδρειου φυσικα ). Πως σας φενεται; προς τον παρων εχω τεσταρη μονο τον σωληνα για να δω αν υπαρχει ροη και ευτηχως υπαρχει.

    • By ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
      Ένα άρθρο του Σωκράτη Γεωργίου για την Aquazone Team
       
      Οι Κιχλίδες της Λίμνης Ταγκανίκα

      Για να διαλέξουμε φίλοι μου κιχλίδες από την λίμνη Ταγκανίκα είναι καλά να έχουμε μια γενική γνώση για τις ομάδες των ψαριών αυτών. Με πιο κριτήριο όμως χωρίζουμε αυτά τα ψάρια σε ομάδες : Με τον τρόπο επώασης των αυγών τους. Ετσι οι κιχλίδες αυτές χωρίζονται σε δύο μεγάλες ομάδες τις mouthbrooders και τις substrate brooders ( συγνώμη αλλά τους όρους αυτούς δεν τους μεταφράζω ) Λαμβάνοντας υπόψιν αυτό το κριτήριο έχουμε :

      Α.Mouthbrooders
      1.Η ομάδα των tropheus
      2. Η ομάδα των sand dwellers
      3.Η cyphotilapia frontosa
      4.Η ομάδα των Cyprichromis
      5.Η ομάδα των featherfin.


      B.Subtrate brooders

      1.Η ομάδα των Brichardi
      2.Η ομάδα των leleupi
      3.Η ομάδα των Compressiceps
      4.Η ομάδα των Julies
      5.Η ομάδα των shell –dwellers

      Στόχος εδώ δεν είναι η ανάλυση Profiles αλλά μια γενική περιγραφή με τα γενικά χαρακτηριστικά κάθε ομάδας και πιθανές συμβατότητες που εμείς τα θεωρούμε πολύ βασικά και βοηθητικά για τους φίλους αφρικάνους και για όσους πρόκειται να στήσουν ένα αφρικάνικο ενυδρείο λίμνης Ταγκανίκα.



      A.Mouthbrooders

      1.Η ομάδα των tropheus

      1. Στην ομάδα των mouthbrooders ανήκει η μεγάλη και δυνατή ομάδα των Tropheus .Οι κιχλίδες αυτές είναι από τα πιο δημοφιλή ψάρια ανάμεσα στους αφρικανόφιλους και ειδικά τους Ταγκανικέζους .Τα ψάρια αυτά έχουν άγρια συμπεριφορά απέναντι σε άτομα του είδους τους γι΄αυτό τα κρατάμε σε ομάδες σε ενυδρεία με πολλούς κρυψώνες που θα τους φτιάξουμε στήνοντας πέτρες. Είναι καλά το ενυδρείο που θα φιλοξενήσει τα ψάρια αυτά να είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 150 cm μήκος. Αν το ενυδρείο μας είναι αρκετά μεγάλο μπορούμε να φιλοξενήσουμε αρκετά αρσενικά ,βέβαια για να αποφύγουμε όσον είναι δυνατόν τις πολλές και έντονες αψιμαχίες είναι καλά ο κάθε αρσ. να έχει το δικό του συγκρότημα απο πέτρες και μάλιστα όπως αναφέρει ο Δρ. Konings ,να απέχουν μεταξύ τους 30 cm ( !) .Όπως αναφέρεται τα tropheus είναι επιρρεπή στο stress το οποίο μπορεί να έχει σχέση με την ΤΡΟΦΗ ή την ΑΛΛΑΓΗ της Ιεραρχίας.
      Για τους λόγους αυτούς εφαρμόζουμε κάποιους κανόνες:
      1.Εαν μια ομάδα των συγκεκριμένων ψαριών πάει καλά δεν αλλάζουμε την συνθέση τους προσθέτοντας ακόμα λίγα ψάρια.
      2.ΜΗΝ ταίζετε ποτέ τροφή που είναι εύκολη στη πέψη ( αυτό ισχύει για όλες τις χορτοφάγες αφρικάνες ανεξάρτητα λίμνης) όπως καρδιά μοσχαριού ,Tubifex και red mosquito larvae ή artemia ( adult brine shrimp)

      Αν θέλετε να κάνετε αλλαγές στην αποικία που έχετε το σωστό είναι να αλλάξετε όλη τη διακόσμηση ( πέτρες κ.τ.λ) και να βάλετε πίσω τα ψάρια σας μαζί με τα καινούργια που θέλετε να προσθέσετε. Ο άλλος τρόπος για να προσθέσετε ψάρια σε ήδη υπάρχουσα αποικία με ενήλικα ψάρια είναι να προσθέσετε ψάρια τα όποια όμως είναι νεαρά.Μπορεί απο λάθος δικό μας να στρεσσαριστεί τόσο η αποικία ώστε να χάσουμε όχι μόνο τα καινούργια ψάρια αλλά και όλη την αποικία.

      Μια ενδιαφέρουσα ερώτηση που τίθεται απο πολλούς φίλους :Μπορεί τα ψάρια αυτά να συγκατοικήσουν με άλλα.Λοιπόν Ψάχνοντας βρήκα απο τη βιβλιογραφία οτι με ψάρια που τα λέμε gobies όπως του γένους eretmodous, Tanganicodus και spathodus είναι συμβατά επίσης είναι συμβατά με την οικογένεια των petrochromis και simochomis.

      Όλα αυτά τα ζώα απαιτούν καθαρό και πλούσιο σε οξυγόνο νερό ,πολλούς κρυψώνες και φροντίδα.

      Συμπερασματικά η μεγάλη οικογένεια των tropheus δεν είναι ψάρια για αρχάριους.


      Βέβαια όπως λένε και στις ειδικές δυνάμεις ¨ο τολμών νικά¨,εφόσον βέβαια τηρεί τους κανόνες.




      Πηγή:Back to nature Guide to Tanganyika Cichlids, 2nd Edition, Ad Konιngs.





      2. Η ομάδα των sand dwellers :

      Πρέπει να ομολογήσουμε οτι διαβάζοντας την βιβλιογραφία μας βρήκαμε διαφορές ανάμεσα στους συγγραφείς όσον αφορά ποιά ψάρια απαρτίζουν αυτή την ενδιαφέρουσα ομάδα.Αποφασίσαμε λοιπόν να παρουσιάσουμε και τις δύο απόψεις.
      Ο συγγραφέας Georg Zurlo (1) χωρίζει την ομάδα αυτή σε δύο ξεχωριστές θα λέγαμε υποομάδες.
      Α.Η πρώτη αποτελείται από τις οικογένειες των Xenotilapia και Enantiopus.
      Ο συγγραφέας αναφέρει οτι επειδή δεν είναι τόσο άγρια μπορούν να ζούν σε μικρές ομάδες και περισσότερα αρσενικά. μαζί ,εφόσον το ενυδρείο όμως είναι μεγάλο και δεν πρέπει επίσης να φιλοξενούνται με άγρια είδη.Το ίδιο αναφέρει και ο Δρ.Konings (2). Προτείνεται και απο τους δύο συγγραφείς ελάχιστο μήκος ενυδρείου 1μέτρο και ελάχιστα λίτρα 200 και βέβαια εδώ πρέπει να προσέξουμε ατο αριθμό των αρσενικών γιατί το ενυδρείο είναι το minimum.Ο Δρ. Konings αναφέρει και αυτός οτι παρότι δεν μπαίνουν μαζί με άγρια είδη μπορούν να συμβιώσουν με άλλα χωρίς όμως να αναφέρει συγκεκριμένα είδη.

      Όπως αναφέρεται και απο τους δύο συγγραφείς τα X.flavipinnis,X.spilopterus, X.papilio και Χ.Boulengeri δημιουργούν ζευγάρια όταν είναι έτοιμα να γεννήσουν.
      Το αξιοπερίεργο είναι οτι τα ψάρια αυτά είναι biparental mouthbrooders δηλαδή η επώαση των αυγών γίνεται και απο τους δύο γονείς δηλαδή αρχίζει απο την μητέρα και μετα απο κάποιες μέρες τα εμβρυα μεταφέρονται και συνεχίζουν την επώαση τους στο στόμα του πατέρα.Ο Δρ.Konings φαίνεται οτι εξαιρεί απο αυτή τη ιδιαιτερότητα την X.Boulengeri.

      Β.Η άλλη υποομάδα κατά τον Zurlo είναι η οικογένεια των Callochromis της οποίας τα ψάρια είναι πιο άγρια.Για το λόγο αυτό είναι καλά να φιλοξενούμε ενα αρσενικό με αρκετές θηλυκές σε μια αναλογία 1αρ/4-6 θηλ.

      Ο Δρ.Konings αναφέρει οτι σε περίπτωση που θέλουμε περισσότερα αρσενικά και ειδικά στη περίπτωση των C.macrops και C.melanostigma να προτιμήσουμε ενυδρεία τουλάχιστον 150 cm. Και τουλάχιστον 500λτ.Και δύο συγγραφείς συμφωνούν στα πιο πάνω και βέβαια συμφωνούν οτι εφόσον θα κρατήσουμε ένα αρσενικό προτείνουν ενυδρείο τουλάχιστον ενός μέτρου και τουλάχιστον 200λτ.

      Υπάρχει όμως μια εξαίρεση όσον αφορά τον αμμώδη βιότοπο και αυτή είναι η Xenotilapia spilopterus που προτιμά τον πετρώδη βιότοπο.


      Η βασική διαφορά των δύο συγγραφέων είναι η εξής: Ο Δρ. Konings αναφέρει στην ομάδα αυτή μόνο τα είδη Xenotilapia και Enantiopous παρότι αν διαβάσει κάποιος τα προφίλς των ψαριών θα παρατηρήσει οτι και η οικογένεια των Callochromis θα μπορούσε να ανήκει στην ομάδα αυτή.

      Το ενυδρείο των ψαριών αυτών πρέπει να έχει ανετο χώρο με άμμο και λίγες πέτρες που δεν χρειάζεται να σχηματίζουν συγκροτήματα απλώς να δημιουργούν νοητά σύνορα.Εξαίρεση μόνο για την X.spilopterus που χρειάζεται σχηματισμό απο πέτρες αφού της αρέσουν και οι πετρώδεις περιοχές αλλά απαιτείται και άνετος χώρος στρωμένος με άμμο.

      Αυτά τα λίγα για τα ψάρια αυτά που έχουν αρκετό ενδιαφέρον.Περισσότερες πληροφορίες όπως για μεγέθη για παράδειγμα μπορούν οι φίλοι να βρούν ψάχνοντας το διαδίκτυο.Αν κάποιος φίλος αποφασίσει να ασχοληθεί τότε θα δοθούν και πιο αναλυτικά πληροφορίες.

      Βιβλιογραφία:
      1. The Tanganyika Cichlid Aquarium, Georg Zurlo , 2000 ,εκδόσεις BARRON’S
      2. Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , 2nd edition, Ad Konings



      3. Cyphotilapia frontosa ή ομάδα των cyphotilapini

      - Εχω ένα ενυδρείο 800λτ. και θέλω να φιλοξενήσω μεγάλα ψάρια από Ταγκανίκα .

      - Και το ρωτάς ; η απάντηση είναι cyphotilapia.

      Αυτή την στιχομυθία θα την ακούσουμε αρκετά συχνά ανάμεσα σε χομπίστες που διαθέτουν μεγάλο ενυδρείο και θέλουν να ασχοληθούν με Ταγκανίκα.
      Οι cyphotilapia είναι από τα πιο δημοφιλή ψάρια της λίμνης. Σε όλους μας είναι γνωστό το καρούμπαλο στο κεφάλι του αρσενικού . Χαρακτηριστικό γνώρισμα των ψαριών αυτών, γιαυτό υπάρχει και το εμπορικό όνομα που είναι Tanganyika Humphead. Επίσης άλλο χαρακτηριστικό είναι οι κάθετες μπάρες ( streep) ,6 ή 7 τον αριθμό ανάλογα του είδους.
      Ησυχα ψάρια ,mouthbrooders ,είναι κοπαδόψαρα και ο συνδυασμός αρ./θηλ. προτείνεται 1/ 4-6 ανάλογα τον συγγραφέα. Φιλοξενούνται σε μεγάλα ενυδρεία. Για παράδειγμα ο M.Smith (1) προτείνει τουλάχιστον 750 λτ. και 8-12 άτομα. Ο Δρ. Konings (2) προτείνει ελάχιστα 400λτ. ,μήκος 150 cm και τουλάχιστον 5 άτομα. Πάντα υπάρχουν διαφορές μεταξύ των συγγραφέων το σίγουρο όμως εδώ είναι ότι τα συγκεκριμένα ψάρια απαιτούν μεγάλο ενυδρείο. Το μέγεθος τους κυμαίνεται 30- 40 cm περίπου ανάλογα του είδους. Τα ενυδρεία απαιτούν πέτρες και σημεία όπου θα μπορούν να κρύβονται.Είναι ψάρια που τρώνε τροφή πλούσια σε πρωτείνη όπως άλλα μικρά ψάρια και ασπόνδυλα. Υπάρχουν στο εμπόριο τροφές κατάλληλες για τα ψάρια αυτά.Συνηθίζουν να κυνηγούν μικρά ψάρια κυρίως την αυγή και συνήθως κυνηγούν ψάρια του γένους cyprichromis ,γιαυτό οι συγγραφείς , D.Boruchowitz (3) και Ad Konings (2) προτείνουν να μην φιλοξενούνται μαζί σε αντίθεση με τον G.Zurlo ( 4) που προτείνει σε μεγάλα ενυδρεία να φιλοξενούνται μαζί ,προυπόθεση και το τονίζω αυτό ,το ενυδρείο να έχει μήκος και βέβαια λίτρα.
      Κλείνοντας να αναφέρω ότι είναι σε όλους μας γνωστό ότι πολλές φορές αλλάζει η ονομασία των αφρικάνικων ψαριών από τους επιστήμονες και ανακαλύπτονται ακόμα νέα είδη .Προσπαθώντας λοιπόν να συλλέξουμε πληροφορίες και υλικό για την μικρή αυτή παρουσίαση βρήκαμε αυτό εδώ
      http://www.e-aquariumthai.com/Customer/Aqu...8F?OpenDocument το οποίο έχει αρκετό ενδιαφέρον. Δεν το αναλύουμε το αφήνουμε όπως είναι για να το διαβάσετε. Συμπερασματικά τα ψάρια αυτά εφόσον φιλοξενούνται στο κατάλληλο περιβάλλον σίγουρα θα σας ανταμείψουν.


      1. Lake Tanganyikan Cichlids , Mark Phillip Smith ,1998 ,Εκδόσεις BARRON’S

      2. Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , 2nd edition, Ad Konings

      3. Guide to Cichlids ,David E. Boruchowitz ,2006 ,Εκδόσεις tfh

      4. . The Tanganyika Cichlid Aquarium, Georg Zurlo , 2000 ,εκδόσεις BARRON’S



      4.Η ομάδα των Cyprichromis ή minnow cichlids.

      Μια άλλη ενδιαφέρουσα ομάδα είναι η ομάδα των cyprichromis ή minnοw cichlids .
      Θα έλεγα ότι η ομάδα αυτή αποτελείται από δύο υποομάδες τα cyprichromis και τα paracyprichromis.Τα πρώτα έχουν πιο ζωηρό ταμπεραμέντο από τα δεύτερα. Τα δε δεύτερα προτιμούν να ζούν πιο κοντα σε πέτρες.Θεωρούνται ψάρια ανοικτών νερών και κάποιος μπορεί να τα παρατηρήσει σε βάθη ,όπως αναφέρεται , από 5-40 μέτρα. Συνήθως κολυμπούν σε αγέλες κατά χιλιάδες .
      Στη λίμνη τα αρσενικά αμύνονται μιας “ τρισδιάστατης “ περιοχής νερού όπου από κάτω από την περιοχή αυτή υπάρχουν πέτρες. Οι μεγάλες αγέλες αποτελούνται από διάφορα είδη της ομάδας .Στη περίπτωση των paracyprichromis τα θηλυκά είναι πιο κοντά στις πέτρες ενώ τα αντίστοιχα αρσενικά τους, προστατεύουν την περιοχή πάνω από αυτές.
      Παρότι είναι μικρά σχετικά ψάρια με μέγεθος από 8-15 cm το ενυδρείο που προτείνεται είναι αρκετά μεγάλο σε μήκος. Για παράδειγμα ο Δρ. Konings προτείνει ενυδρεία τουλάχιστον από 120- 150 cm. Παρότι στη λίμνη όπως αναφέραμε οι αγέλες αποτελούνται από διάφορα είδη στο ενυδρείο προτείνεται να μπαίνει μόνο ένα είδος.
      Το aquascaping αποτελείται από λίγες μεγάλες πέτρες ώστε τα αρσενικά να τις έχουν ως σημεία αναφοράς για τις περιοχές τους και εφόσον είναι paracyprichromis για παράδειγμα τα nigripinnis ή P. Brieni θα χρησιμοποιηθούν οι πέτρες ως καταφύγια.
      Πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι κάθε αρσενικό προφυλάσσει μια περιοχή διαμέτρου περίπου 40-50 cm και είναι και αυτός ένας λόγος που απαιτείται μεγάλο σε μήκος ενυδρείο. Επειδή τα αρσενικά είναι ερειστικά μεταξύ τους προτείνεται να φιλοξενούμε περισσότερους από δύο αρσενικούς. Ο Δρ.Konings προτείνει ένα συνδυασμό πέντε αρσενικών και πέντε θηλυκών. Βέβαια θα μπορούσε να αυξήσουμε τον πληθυσμό των θηλυκών .Επειδή τα ψάρια αυτά κολυμπούν στις ‘ ανοικτές ΄ περιοχές του ενυδρείου μπορούν να συνδυαστούν με ψάρια της λίμνης που ζουν στα κατώτερα επίπεδα της λίμνης και κατά συνέπεια και του ενυδρείου. Δεν προτείνεται από τον Δρ.Konings να φιλοξενούνται μαζί με φροντόζες εν αντιθέσει με άλλο συγγραφέα που προτείνει να μπαίνουν μαζί ( G.Zurlo).
      Κλείνοντας πιστεύω ότι σε ένα μεγάλο κοινωνικό ενυδρείο Ταγκανίκα τα ψάρια αυτά αξίζει να φιλοξενούνται και σίγουρα ο χομπίστας θα ανταμειφθεί βλέποντας ενδιαφέρουσες συμπεριφορές και όμορφα χρώματα.


      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002
      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition
      3.The Tanganyika Cichlid Aquarium , G.Zurlo




      5. Η ομάδα των featherfin


      Η παρουσίαση της ομάδας αυτής θα ολοκληρώσει και την γενική περιγραφή των mouth brooders της λίμνης Ταγκανίκα.
      Στην ομάδα αυτή ανήκουν η Opthalmotilapia ventralis ( 13-15 cm.) , O.nasuta ( 16-20 cm) ,Cyathopharynx furcifer ( 15-22 cm) , C. Foae ( 15-22) και Benthochromis tricoti ( 16-20).
      Τα ψάρια αυτά και η συντήρηση τους δεν αφορούν αρχάριους χομπίστες .
      Τα ψάρια αυτά φτάνουν σε μεγέθη μέχρι και 22 cm ( C. Furcifer ,C.foae) ισως και πιο πολύ.
      Απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός του aquascaping και της σύνθεσης των ψαριών.
      Τα ενυδρεία πρέπει να είναι μεγάλα και τουλάχιστον 500 λίτρα επαναλαμβάνω τουλάχιστον 500 λίτρα.
      Ανκαι τα ενυδρεία είναι μεγάλα είναι δύσκολο να φιλοξενούμε δύο ή και περισσότερα αρσενικά της ομάδας αυτής.
      Για παράδειγμα τα αρσενικά Οphtalmotilapia είναι πολύ άγρια απέναντι σε αρσενικά τους είδους τους γιαυτό όταν πρόκειται κάποιος να φιλοξενήσει δύο αρσενικά πρέπει να υπάρχει μέσα στο ενυδρείο μια απόσταση που να χωρίζει τις δύο περιοχές που ελέγχουν οι δυο αρσενικοί της τάξης 150 – 200 cm .
      Τα θηλυκά μπαίνουν σε ομάδες και πρέπει να έχουν τους κατάλληλους κρυψώνες ώστε να προστατεύονταi από το κυνήγι όταν θα θέλουν να γεννήσουν αλλιώς θα κινδυνεύσουν να χάσουν την ζωή τους.
      Σε μεγάλα ενυδρεία ΑΝΩ των 750 λτ. κάποιες φορές μπορούν να φιλοξενηθούν 2 αρσενικά από C.furcifer ή B.tricoti χωρίς ο κυριάρχος να σκοτώσει τον άλλο.
      Επίσης σε μεγάλα ενυδρεία 2 αρσενικά C.foae θα μπορούσαν να ζήσουν μαζί εφόσον υπάρχει το σωστό aquascape και άνετος χώρος και να μας παρουσιάσουν τα εξαιρετικά τους χρώματα.
      Τα B.tricoti δεν πρέπει να φιλοξενούνται μαζί με O.ventralis , Tropheus moori ή μεγάλες λαμπρολογγίνες γιατί μπορεί να τρομοκρατηθεί και κρύβεται.
      Μπορoύμε να το συνδυάσουμε με άλλες ήσυχες κιχλίδες όπως C.frontosa, Gnathochromis permaxillaris ή Enantiopus melanogenys ή από το γένος xenotilapia και το γένος Ectodus.
      Ανακεφαλαιώνοντας ,μεγάλα μα πολύ μεγάλα ενυδρεία ,πέτρες με σωστούς κρυψώνες , ανοικτός χώρος με άμμο για κολύμπι και προσοχή τόσο στον συνδυασμό ψαριών οσο και στο αριθμό τους ( αρσενικά ,θηλυκά).

      Εφόσον λάβουμε σοβαρά υπόψιν τις πιο πάνω οδηγίες είναι σίγουρο ότι και τα ψάρια μας θα είναι ευτυχισμένα και θα μας το ανταποδώσουν τόσο με γέννες αλλά και με τα εξαιρετικά τους χρώματα.

      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002

      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition




      B.Subtrate brooders





      1.Η ομάδα των Brichardi

      Τα ψάρια αυτά είναι μια καλή επιλογή για τους αρχάριους Αφρικής όπως για παράδειγμα το Neolampologus brichardi ( Princess of Burundi).
      Πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν ότι τα ψάρια αυτά είναι περιοχικά και αμύνονται με λύσσα θα έλεγα τη περιοχή που ελέγχουν.
      Αναφέρεται ότι ένα ζευγάρι θα μπορούσε να φιλοξενηθεί και σε ενυδρείο 60 λίτρων.
      Ο Δρ. Konings αναφέρει ότι μπορούν να να φιλοξενηθούν και σε ομάδες εφόσον το ενυδρείο είναι μεγάλο ,επειδή το κάθε ζευγάρι που θα δημιουργηθεί αμύνεται μιας περιοχής διαμέτρου 30 cm περίπου γιαυτό για τέτοιου τύπου ενυδρεία απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός του aquascape με πέτρες που δημιουργούν σπηλιές
      ( shallow caves).
      Ξεκινώντας ένα ενυδρείο με brichardi μπορούμε να βάλουμε ομάδα από νεαρά brichardi και μόλις δημιουργηθεί το ζευγάρι είναι καλό να βγάλουμε τα άλλα γιατί θα υπάρξει πρόβλημα εφόσον θα κυνηγηθούν από το ζευγάρι.
      Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε την ιδιαιτερότητα των νέων ψαριών που θα γεννηθούν ,αυτά λοιπόν μένουν κοντά στην περιοχή τους και υπερασπίζονται μαζί με τους γονείς τους τα νεώτερα αδέλφια τους.
      Άλλο ψάρι της ομάδας που μπορεί να φιλοξενηθεί με παρόμοιο τρόπο όπως τα brichardi είναι τα N.buescheri τα οποία όμως αν μπουν σε ομάδες πιθανόν να χρειάζονται ακόμα μεγαλύτερο χώρο μεταξύ των ζευγαριών.
      Από την πείρα μας βλέπουμε ότι τα ψάρια αυτά απαιτούν ενυδρεία μήκους τουλάχιστον μέτρο για να αποφεύγονται τα προβλήματα. Το ίδιο ισχύει και για τα ψάρια της επόμενης ομάδας ( N.leleupi).
      Στην ομάδα αυτή υπάρχουν και άλλοι εκπρόσωποι όπως N.gracilis,N.pulcher, N.caudopunctatus και άλλα.
      Η παρουσία σε ένα ενυδρείο διαφόρων ψαριών από αυτή την ομάδα ενέχει κίνδυνο υβριδισμού εφόσον ενδιαφέρει να μην έχουμε υβρίδια , όμως όπως αναφέρεται τα N.buescheri θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν μαζί με άλλα ψαράκια της ομάδας.
      Συμπερασματικά τα ψαράκια αυτά εφόσον έχουν το σωστό aquascape και τις παραμέτρους νερού θα ανταποδώσουν στον χομπίστα τα μέγιστα.




      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002

      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition










      2.Η ομάδα των leleupi



      Είναι μια μεγάλη ομάδα από substrate brooders που χρειάζονται αρκετό χώρο στο ενυδρείο.
      Μελη αυτης της ομαδας,ειναι οι Neolamrologus leleupi,Neolamprologus cylindricus,Neolamprologus mustax,
      Neolamprologus nigriventris,και Lepidiolamprologus Kendalli.

      Eίναι πάρα πολύ δύσκολο να διατηρήσουμε παραπάνω από ένα αρσενικό από όλα αυτά τα είδη στο ίδιο ενυδρείο. Αυτό που πρέπει, είναι τα ψάρια να είναι ζευγάρι.
      Όταν το θηλυκό δεν είναι ακόμα έτοιμο για αναπαραγωγή, κυνηγιέται πάρα πολύ από το αρσενικό το οποίο θεωρεί όλο το ενυδρείο ως τόπο διατροφής, και εδαφικής κυριαρχίας του.
      Για να μπορέσει λοιπόν να επιζήσει αυτού του έντονου κυνηγητού και πίεσης από το αρσενικό, πρέπει μέσα στο ενυδρείο να υπάρχουν διαμορφωμένες πολλές κρυψώνες, και μάλιστα σε αρκετές από αυτές να μπορεί να χωράει ίσα ίσα το θηλυκό, μιας και είναι μικρότερο σε μέγεθος από το αρσενικό. Οσον αφορά το aquascape συνιστάται να τοποθετούνται κατάλληλα μικρές γλάστρες και πλαστικές σωλήνες ως κρυψώνες.
      Δεν προτείνεται να μπαίνουν διάφορα ψάρια από την ίδια ομάδα για το κίνδυνο πιθανού υβριδισμού.
      Τα περισσότερα από τα παραπάνω είδη, χρειάζονται ένα ενυδρείο όγκου περίπου 150 λίτρων, ενώ τα μεγαλύτερα μέλη της ομάδας, χρειάζονται μεγαλύτερα ενυδρεία.

      Πηγη: Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , Ad Konings
























      3.Η ομάδα των Compressiceps



      Συνεχίζοντας τις παρουσιάσεις ψαριών συνεχίζουμε με τους όμορφους και πανάρχαιους ( δείτε τα ψάρια σαν να έρχονται απο εκατομμύρια χρόνια πίσω όσο παλιά είναι αυτή η λίμνη) κάλβους που ανήκουν στα subtrate brooders.Η ομάδα αυτή δηλ. ο Altolamporologus Compressiceps, Altolamprologus calvus και Altolampologus fasciatus είναι ψαράκια που μπορούμε να τα έχουμε σε κοινωνικά ενυδρεία άνκαι τα ψάρια αυτά μπορεί να κυνηγήσουν μικρά ψαράκια άλλων subtrate brooders ή θα προσπαθήσουν να φάνε τα αυγά άλλων mouthbrooders. Όπως αναφέρεται από τον ερευνητή Δόκτορα Konings αν θέλουμε να κρατήσουμε κιχλίδες με σκοπό την αναπαραγωγή είναι καλά να μην είναι μαζί με τα πιο πάνω αναφερόμενα τρία είδη. Απαιτούν σπηλιές για να κρύβονται και να γεννούν ή ΜΙΚΡΑ καβούκια από σαλιγκάρια ή κοχύλια. Θα μου πείτε γιατί γράφω με κεφαλαία τη λέξη "μικρά", υπάρχει λόγος αγαπητοί μου φίλοι. Ο αρσενικός. κάλβος είναι μεγαλύτερος από το θηλυκό. Ο αρσενικός .κάλβος έχει μια δολοφονική ιδιαιτερότητα αν το καβούκι τον χωράει μπορεί να κυνηγήσει το θηλυκό του μέσα σε αυτό να το αναγκάσει να σφηνωθεί και μοιραία να χάσει τη ζωή της ( τι έρωτας είναι αυτός ;; γιαυτό τα καβούκια που βάζουμε είναι μικρά ώστε να μην χωράνε τον αρσενικό κάλβο.

      Να αναφέρω ότι ο κάλβος των κοχυλιών είναι ο Altolamprologus compressiceps " shell " είναι μικρότερος σε σύγκριση ( 5-8 cm ) με τα άλλα του αδέλφια που έχουν μέγεθος μεγαλύτερο ( 10 - 16 cm περίπου).:

      Θέλω να σημειώσω τα εξής :Διαβάζοντας τα πιο πάνω θα μπορούσε να πει κάποιος εφόσον έχω κάλβους θα αποφύγω να βάλω άλλα ψαράκια επειδή υπάρχει ο κίνδυνος για τα μικρά. Εγώ θα έλεγα να το δοκιμάσουμε. Το σωστό aquascaping , o σωστός αριθμός ψαριών πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε αυτά τα πανέμορφα ψάρια μαζί με άλλα.

      Αυτά τα ολίγα για τους Κάλβους.


      Πηγές :
      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo













      4. Η ομάδα των Julies

      Η ομάδα των Julies αποτελείται από ψάρια που είναι δημοφιλή ανάμεσα στους χομπίστες. Τα ψάρια αυτά έχουν λεπτό ( κομψό – slender ) και μακρύ σώμα ,
      ( elongated ) και με βάση αυτά τα κριτήρια στην ίδια ομάδα οι ερευνητές κατατάσσουν και το γένος των Chalinochromis.

      Οσον αφορά τα Chalinochromis έχουν περιγραφεί προς το παρόν μόνο δύο είδη τα
      C.Brichardi και τα C.Popellini.

      Τα J.Marlieri ( 10-13 εκ.) , J.Regani ( 10-13 εκ.) ,τα C.Brichardi ( 13-16 εκ.) και τα
      C.Popellini ( 13-18εκ.) μεγαλώνουν περισσότερο από τα J.Dickfeldi ( 8-10 εκ.) ,
      τα J.Ornatus ( 5-9 εκ.) και τα J.Transcriptus ( 5-7 εκ.) .

      Επίσης συνήθως τα αρσενικά Chalinochromis είναι μεγαλύτερα από τα θηλυκά ενώ στα Julies όπως αναφέρεται συμβαίνει το αντίθετο.
      Πρέπει να επισημάνω ότι στα Julies το κάθε είδος έχει πολλές παραλλαγές για παράδειγμα τα J.Marlieri παρατηρούνται σαν J.Marlieri Magara, J.M. Kala , J.M. Milima, J.M. Halembe, J.M. Grombe. Οι διαφορές που παρουσιάζουν στις γραμμές ή στις κηλίδες που έχουν πάνω στο σώμα τους καθιστούν κάποτε αδύνατη την αναγνώριση τους από τους χομπίστες ή αν πρόκειται για υβρίδιο.
      Προτιμούνται ενυδρεία μήκους ενός μέτρου τουλάχιστον, πέτρες για τις σπηλιές και άμμος.
      Είναι καλά οι χομπίστες εφόσον θέλουν να αποφύγουν πιθανούς υβριδισμούς να αποφεύγουν να βάζουν μαζί J.Regani με J.Marlieri ή J.Transcriptus με J.Ornatus.
      Τα ψάρια αυτά φιλοξενούνται σε ζευγάρια.




      Πηγές :

      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo
      3.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002














      5.Η ομάδα των shell –dwellers ( κογχυλόψαρα)

      Τα κογχυλόψαρα είναι από τα ψαράκια όπως τα Julies και τα Brichardi που μπορούν εύκολα να φιλοξενηθούν και είναι από τα ψαράκια που πολλοί αρχάριοι χομπίστες προτιμούν να φιλοξενούν για αρχή.
      Τι χρειαζόμαστε απλά πράγματα , άμμο και κογχύλια ( σαλιγκάρια) και έχουμε έτοιμο aquascape.
      Όλα τα είδη της ομάδας εκτός από το N.brevis ζούν σε δικό τους κογχύλι το καθένα σε αντίθεση με τα brevis που το ζευγάρι ζει σε ένα κογχύλι.
      Μερικά από αυτά όπως τα N.Multifasciatus , N.Similis και τα Telmatochromis ζουν στη λίμνη σε μεγάλες αποικίες οπότε στο ενυδρείο είναι καλό να φιλοξενούνται σε χαρέμια ,στα συγκερκιμένα είδη στρώνουμε τον βυθό με κογχύλια και θα τα τακτοποιήσουν όπως θέλει το χαρέμι. Για τα υπόλοιπα προτιμάται τα κογχύλια να απέχουν μεταξύ τους κατά 15-25 εκ.Σχεδόν σε όλα τα κογχυλόψαρα το αρσενικό είναι μεγαλύτερο από το θηλυκό.
      Τα κογχυλόψαρα συνδυάζονται με πολλά ψάρια σε κοινωνικά ενυδρεία Ταγκανίκας.
      Ας πάρουμε όμως λίγο τα πράγματα από την αρχή :
      Καταρχήν στην ομάδα αυτή ανήκει η μικρότερη κιχλίδα της λίμνης
      ( N.Multifasciatus).

      - Από τα πιο δημοφιλή είναι τα N.multifasciatus που μαζί με τα όμοια τους N.Similis -φτάνουν τα 3-4 εκ. μήκος – και φιλοξενούνται σε χαρέμια . Ένα μικρό χαρέμι 1αρ./3θηλ ή 1αρ./4θηλ. σύντομα θα μας γεννήσουν πολλά μικρά.

      - Τα N.Ocellatus και τα όμοια τους είδη όπως L.Speciosus ,L.meleagris που μεγαλώνουν λίγο περισσότερο από τα προηγούμενα ( αρσν.5εκ.-θηλ 3,5 εκ.), συνήθως είναι καλύτερα να φιλοξενούνται σε ζευγάρια. Σε ενυδρεία πάνω από
      120 εκ. μπορεί να φιλοξενηθεί χαρέμι ή ζευγάρια Να σημειώσουμε ότι τα μικρά ψαράκια για ένα χρονικό διάστημα όταν αισθανθούν κίνδυνο κρύβονται στο κογχύλι της μητέρας τους ,φαινόμενο που χάνεται πριν την επόμενη γέννα του ζευγαριού.

      - Επίσης υπάρχουν τα L.Signatus ,τα L.Ornatipinnis και N.Brevis τα οποία και αυτά φιλοξενούνται σε ζευγάρια. Ειδικά τα L.Signatus ενώ στη λίμνη ζούν σε μικρά βαθουλώματα στην άμμο ,στο ενυδρείο καταλαμβάνουν κογχύλια.

      - Είδη τα οποία μεγαλώνουν αρκετά είναι τα L.Callipterus , N.Boulengeri και N.Meeli. Για παράδειγμα το αρσενικό Callipterus φτάνει τα 13 εκ. περίπου κατά άλλους και 16 εκ. ενώ το θηλυκό μόνο 4-5 εκ.

      - Επίσης στην ομάδα αυτή ανήκουν κάποια είδη από τα Telmatochromis όπως το
      Telamtochromis temporalis shell καθώς επίσης και ο κάλβος των κοχυλιών που έχει περιγραφεί στους κάλβους.

      Οι ανάγκες σε ενυδρεία εξαρτώνται από τα ψάρια που θα φιλοξενηθούν. Για παράδειγμα τα multi φιλοξενούνται σε ενυδρεία 60εκ. ενώ τα πιο μεγάλα ψάρια της ομάδας απαιτούν μεγαλύτερα σε μήκος ενυδρεία.

      Οι φίλοι που θέλουν να ασχοληθούν και ιδιαίτερα οι αρχάριοι σίγουρα θα απολαύσουν ένα ενυδρείο από κογχυλόψαρα με τις πραγματαικά ενδιαφέρουσες συμπεριφορές τους.
      Πηγές :

      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo
      3.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002







      ΕΠΙΛΟΓΟΣ

      Αγαπητοί φίλοι με την παρουσίαση των Κογχυλόψαρων τελειώνει η γενική περιγραφή των ομάδων της Λίμνης Ταγκανίκα με κριτήριο τον τρόπο επώασης των αυγών τους.
      Πιστεύουμε ότι αυτή η προσπάθεια που έγινε θα βοηθήσει τους χομπίστες να έχουν μια πρώτη επαφή με τα ψάρια της Λίμνης αυτής.
      Διαβάζοντας λοιπόν την περιγραφή των ομάδων αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι τα ενυδρεία της Λίμνης Ταγκανίκα έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα ,Ποιο είναι αυτό ; ότι ο χομπίστας μπορεί να στήσει ένα ενυδρείο από 60 λίτρα περίπου μέχρι και αρκετούς τόνους λαμβάνοντας υπόψιν του τον χώρο του και την οικονομική του αντοχή.
      Φτιάχνοντας λοιπόν το σωστό aquascape , έχοντας τις σωστές παραμέτρους νερού και συμβατά ψάρια είναι σίγουρο ότι ο « Αφρικάνος » χομπίστας θα παρατηρήσει ενδιαφέρουσες συμπεριφορές και θα « παγιδεύσει » στιγμές από τον εξαιρετικό βιότοπο της λίμνης Ταγκανίκα μιας από τις μεγάλες λίμνες του ρήγματος της Ανατολικής Αφρικής και μια από τις μεγαλύτερες συλλογές γλυκού νερού στον Πλανήτη.
      Ευχόμαστε στους χομπίστες καλή επιτυχία σε ό,τι προσπαθήσουν.


      Με χαρά η ομάδα της Αφρικής
    • By adlib
      Ήθελα εδώ και καιρό να στήσω ένα μικρό κοχυλαδικο και μόλις βρήκα ευκαιρία δεν έχασα χρόνο..
      60λτ λοιπόν με 5 Neolamprologus Similis. 2αρ/3θηλ. 
      Μπόλικη άμμο, φουλ κοχύλια και είμαστε έτοιμοι! 


      Για φιλτρανση είπα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό.. Κρεμαστό φίλτρο για το οποίο είχα ακούσει τα καλύτερα. Ένα κινέζικο all pond solutions 500λτ ανά ώρα. 
      Πραγματικά έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος και από ροή και από θόρυβο. 
      Ήρθε με 5 ορόφους σφουγγάρια και φυσικά αλλάχτηκαν με βιολογία.. Πήρα bioballs για να χωρέσω όσο πιο πολύ βιολογία γινόταν. Πήρε 1 κιλό(!!!) στους 4 ορόφους και ένας όροφος σφουγγάρια. Υπέρ αρκετά για μια ομαδουλα Similis. 


      Το φίλτρο έρχεται με spray bar και απλή εξαγωγή. 

      Ουσιαστικά ο μόνος εξοπλισμός που είναι μέσα στο ενυδρείο είναι ο θερμοστάτης και εισαγωγη/εξαγωγή του φίλτρου. 

      Και οι κάτοικοι μετά από ένα μακρύ ταξίδι από Γερμανία.. 
      Προσαρμογή 

      Πρώτα λεπτά.. 

      Ήδη τα 2 απο τα 5 αρχισαν τα κολπα τους.. 
      Μέχρι τώρα μετά από 2 ώρες στο ενυδρείο, οι θέσεις που έχουν πάρει είναι τα 3 και μεγαλύτερα στην αριστερή πλευρα

      Και τα 2 και μικρότερα στην δεξιά.. 

    • By panagiotis_dms
      Έπειτα από πολλή σκέψη όσον αφορά το προορισμό ενός Rio 180 λίτρων που θα έχω τις επόμενες ημέρες κατέληξα στην όμορφη Αφρική και συγκεκριμένα την λίμνη Τανγκανίκα.
       
      Για να μην σας κουράζω περαιτέρω έχω τις εξής ερωτήσεις: 
      1) Κατ'αρχήν σκέφτομαι να φιλοξενήσω multis και julies (αν βρω, θα βρω?). Κοχύλια που? 
      Κοιτάζω και για κάποιο τρίτο είδος που να μην ανήκει στην κατηγορία των παραπάνω αν και θα ήθελα ίσως ένα ακόμα είδος rock dweller αν με παίρνει στα λίτρα και σε συμπεριφορά πχ leleupi ή κάποιο είδος που να κολυμπάει στα ανοιχτά.
      2) Μιας και είμαι λάτρης του πράσινου θα μπορούσα να βάλω και κάποια φυτά ανάμεσα στις πέτρες ή θα μου τα ξεριζώσουν όλα? Δεν με πειράζει να μην φυτέψω αρκεί να υπάρχει πράσινο...κάπου.
      3) Το εσωτερικό του Rio θα πάρει πόδι και σκέφτομαι 206 ή 306. Προτείνετε κάποιο άλλο? 
      4) Επειδή με τα σκαψίματα των multies και ως αρχάριος, φοβάμαι μην έχω κατολίσθηση και άρα υπάρχει τρόπος να κολλήσω κάπως τις πέτρες ή τέλος πάντων να κάνω την κατασκευή όσο πιο σταθερή γίνεται? Οι πέτρες φαντάζομαι θα πρέπει να μπουν στρατηγικά ώστε να δημιουργηθούν σπηλιές. 
       
      Αυτά μέχρι στιγμής. Stay tuned!
       
       
       
       
    • By Oresths_S
      Ενα project που οραματιζομαι εδω και καιρο αρχιζει να παιρνει σιγα σιγα μορφη..... Η συνεχεια τις επομενες μερες/εβδομαδες...
       
      🐟
       
       

    • By Vou
      Λοιπόν σήμερα ξεκίνησα να επισκευάσω το παλιό παρατημένο και σπασμένο ενυδρειάκι διαστάσεων 60χ30χ30. Το ξεκόλλησα και θα κολληθεί από την αρχή. Τα τζάμια πλύθηκαν και οι σιλικόνες έφυγαν σχετικά εύκολα, αλλά μέχρι να βρω τον τρόπο έσπασα ένα ακόμη τζάμι . Ξέρει κανείς πως μπορώ να καθαρίσω εντελώς κάτι υπολείμματα σιλικόνης; Το περίβλημα στο κάτω μέρος έσπασε κι αυτό, αλλά ήταν λογικό μετά από τόσα χρόνια σε τέτοιες συνθήκες. Μιας και ήταν εργοστασιακή η κατασκευή του λέτε να χρειαστώ να βάλω κάτι αντίστοιχο όταν το κολλήσω ή μπορώ να το αφήσω όπως είναι; Αύριο θα παραγγείλω τα τζάμια και συνεχίζουμε, μέχρι τώρα έχω κοπεί μόνο μια φορά 💪 !

    • By Irida Zor 🐟Tanganyika🐟
      Αποκατάσταση ενός σπασμένου 60λιτρου και χρόνια αχρησιμοποίητου ενυδρείου!!!
      Διαστάσεις 60*30*40.
      Νομίζω παίρνει σιγά σιγά μορφή 😁 Κάτι έκανα ... 🤣
       



×
×
  • Create New...