Jump to content

Recommended Posts

Γεια σας, μόλις άδειασα το 90λίτρων ενυδρείο μου και θα είθελα προτάσεις τι να βάλω, οι διαστάσεις του είναι οι εξής: μήκος 66, πλάτος 37, ύψος 40. Θα είθελα ένα ενυδρείο με φυτά και ψάρια σχετικά μεσαία (αν όχι έστω μεγαλύτερα απο guppies). Το ενυδρείο είναι τελείως άδειο και δέχομαι προτάσεις. Επείσης προτάσεις και για το στήσιμο του.

Link to post
Share on other sites

Βιοτοπικο ταγκανικα για απλη κατασταση

DSCN0841.jpg

η' βιοτοπικο αμαζονιου με apistogramma  για λιγο πιο πολυπλοκο αλλα πιο ιδιαιτερο.

Biotope-aquarium-design-contest-2014-NA-1-560x213.jpg

Edited by Bill Koulosousas
Link to post
Share on other sites

Πολυ ενδιαφερον αλλα εχεις και αλλες προτάσεις; και θα ήθελα αν μπορούσες να μου προτείνεις ψάρια.Καθως ψαχνω κάτι ωραιο και πολύχρωμο.

Link to post
Share on other sites
πριν 46 λεπτά, το μέλος Bill Koulosousas έγραψε:

Βιοτοπικο ταγκανικα για απλη κατασταση

DSCN0841.jpg

η' βιοτοπικο αμαζονιου με apistogramma  για λιγο πιο πολυπλοκο αλλα πιο ιδιαιτερο.

Biotope-aquarium-design-contest-2014-NA-1-560x213.jpg

ωρεα ολα αυτα αλλα αποτι φαινετε το παιδι δεν ξερει τι παει να πει στρωμενο ενυδρειο...

(δεν το λεω για κακο) 

Link to post
Share on other sites

Σκεφτικα οτι αμα ειχε ενδιαφέρον σε ενα ψαρι θα εχτιζα τον βιοτοπο του

Link to post
Share on other sites
πριν 7 λεπτά, το μέλος Alex. έγραψε:

Σκεφτικα οτι αμα ειχε ενδιαφέρον σε ενα ψαρι θα εχτιζα τον βιοτοπο του

ωρεα οποτε εισαι διατεθειμενος να διαβασεις για να το φιαξεις.... 

Διαβασε εδω για αρχη 
ελπιζω να δω παρουσιαση απο το ενυδρειο σου!!!!! :bigemo_harabe_net-117:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Aquazone Project Team
      Centropyge deborae
       
      Είναι ανθεκτικό και ένα από τα λιγότερο επιθετικά είδη του γένους, αν και μπορεί να γίνει επιθετικό σε μικρότερα ενυδρεία. Παρόλο που συνήθως δεν ενοχλεί τα περισσότερα σκληρά κοράλλια, αποτελεί πιθανή απειλή για τα είδη που έχουν μεγάλους πολύποδες και περιστασιακά θα ενοχλεί μαλακά κοράλλια, ζωανθίδες και τριδάκνες.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, συμπεριλαμβανομένων ζωικών και φυτικών αποβλήτων, βακτηρίων, και άλλων συναφών μικροοργανισμών.
       
      Ζει μόνο στα Φίτζι,  σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 10 μέχρι 70 μέτρα, και λόγω της συνεσταλμένης του φύσης και του χρώματός δεν απαντάται εύκολα. Το χρώμα του μοιάζει μαύρο, με δυνατότερο φωτισμό όμως φαίνεται το πραγματικό έντονο μπλε χρώμα του. Μέχρι να αποδειχθεί το 2012 πως πρόκειται για νέο είδος, θεωρούνταν πως είναι χρωματική παραλλαγή του Centropyge nox.
    • By Katrin
      Πολλοί νέοι αλλά και παλιοί χομπίστες κατά καιρούς κάνουν την πιο βασική ερώτηση  όταν ξεκινάνε να στήσουν το ενυδρείο τους ή ακόμα και να το αλλάξουν, και η ερώτηση αυτή δεν είναι άλλη απο το "Τι ψάρια να βάλω στο ενυδρείο μου".
      Στόχος του παρόντος θέματος είναι να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες προτάσεις για τις ψαροσυνθέσεις αλλά και τον διάκοσμο που μπορούμε να έχουμε, με βάση τα λίτρα και την συμβατότητα και να καλύψουμε όσο περισσότερες κατηγορίες ενυδρείων μπορούμε. Αναφέρομαι κυρίως στα λίγα λίτρα 20-30,60-80,100-120,120+, και φυσικά σε κάθε είδους ενυδρείο: κοινωνικό, αφρικάνικο, species tank κλπ. 
      Αφού λοιπόν έχουμε βεβαιωθεί οτι έχουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό και στρωμένο το φίλτρο μας (καλό θα ήταν να έχουμε διαβάσει και το παρακάτω άρθρο Στήνοντας ένα ενυδρείο από το μηδέν ) ας συγκεντρώσουμε τις προτάσεις μας για τα ψάρια που μπορούμε να βάλουμε στο ενυδρείο μας, παρατηρήσεις και οτιδήποτε άλλο κρίνετε απαραίτητο οτι πρέπει να αναφερθεί
      Αν το ενυδρείο που προτείνετε έχει στηθεί από εσάς ήδη και υπάρχουν φωτογραφίες σίγουρα θα βοηθήσουν στον στόχο του θέματος.
       
       
    • By Vaggef
      Μικρά ενυδρεία για Κιχλίδες της Λίμνης Tanganyika

      Έχουμε δει μια γενική περιγραφή από τις Κιχλίδες της Λίμνης Tanganyika. Tο πλεονέκτημα που μας προσφέρει η λίμνη αυτή είναι ότι μπορούμε να διατηρούμε κάποιες από τις πανέμορφες κιχλίδες της με ιδιαίτερο χαρακτήρα, σε μικρά ενυδρεία.
       
      Μέγεθος Ενυδρείου 60 - 120λ
      Σε ενυδρεία από 60 εκατοστά μήκος έως 1 μέτρο μπορούμε να φιλοξενήσουμε αρκετά είδη κιχλίδων και σε κάποιες περιπτώσεις δύο είδη, ανάλογα πάντα από το χαρακτήρα των ψαριών.
      Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως κάποια είδη της Λίμνης Tanganyika αν και μικρόσωμα, είναι διεκδικητικά.
       
      Χρήση άμμου στο βυθό

      Σε όλα τα αφρικάνικα ενυδρεία τοποθετούμε άμμο χαλαζιακή ή άμμο θαλάσσης ή αραγωνίτη καθώς επίσης και μίξη των παραπάνω. Η χρήση τους θα βοηθήσει πολύ τα ψάρια μας να διατηρούν καθαρά τα βράγχια τους, και θα τους διευκολύνει να σκάβουν για να φτιάξουν τις φωλιές τους.Καλό θα είναι η άμμος να ΜΗΝ είναι λευκή, διότι αντανακλά το φως και ίσως στρεσάρει τα ψάρια.
      Για το ενυδρείο μας θα χρειαστούμε μια στρώση 5 εκατοστών περίπου.
      1. Αραγωνίτης (έχει την ιδιότητα να διατηρεί αρκετά την σκληρότητα του νερού, επιθυμητό για αφρικανικά ενυδρεία)
      2. Χαλαζιακή άμμος (ουδέτερη για το νερό , δεν πετρώνει εύκολα)
      3. Άμμο Θαλάσσης (έχει την ιδιότητα να διατηρεί ελαφρά την σκληρότητα του νερού, πετρώνει σχετικά εύκολα με το πέρασμα του χρόνου, βρίσκεται εύκολα στην φύση!
       
      Πέτρες

      Το δεύτερο βασικό στοιχείο του διακόσμου είναι οι πέτρες που απαραίτητα κοσμούν κάθε ενυδρείο Αφρικής, με τις παρακάτω επιλογές:
      1. Ασβεστολιθικά πετρώματα (έχουν την ιδιότητα να διατηρούν ελαφρά την σκληρότητα του νερού, βρίσκονται εύκολα στην φύση)
      2. Πορώδες πετρώματα (συνήθως είναι ουδέτερα για το νερό, με το πέρασμα του χρόνου αποκτούν ωφέλιμες άλγες που κοσμούν ένα βιοτοπικό ενυδρείο)
      3. Άλλα πετρώματα όπως Σχιστόλιθος, Χαλαζίας, Βασάλτης…. (είναι ουδέτερα για το νερό)
      Στην διαλογή των πετρών θα πρέπει να αποφύγουμε αιχμηρά κομμάτια που μπορεί να τραυματίσουν τα ψάρια μας.
      Χρειάζεται πολύ προσοχή στην διαλογή των πετρών διότι κάποιες πέτρες που μπορεί να συλλέξουμε και δίχως να το γνωρίζουμε να περιέχουν μέταλλα και τοξικές ουσίες που ίσως προκαλέσουν προβλήματα.
       
      Φυτά

      Οι επιλογές μας είναι περιορισμένες στο ''πράσινο" που κοσμεί τα ενυδρεία της Αφρικής.
      Τα κριτήρια μας είναι: ανθεκτικότητα στο PH και στο σκάψιμο των ριζών που αρέσκονται τα ψάρια της Αφρικής καθώς και στην έλλειψη υποστρώματος.
      Τα περισσότερα είδη vallisneria θα μπορούσαν να κοσμήσουν το ενυδρείο μας.
       
      Κελύφη σαλιγκαριών

      Απαραίτητα για την διαβίωση τον Κοχυλόψαρων.Χρήσιμα και για τις υπόλοιπες μικρές κιχλίδες καθώς έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να εναποθέτουν εκεί τα αυγά τους και να βρίσκουν καταφύγιο τα νεογνά.
      Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κελύφη σαλιγκαριών με ποικιλία στο μέγεθος, από την φύση, εφόσον τα βράσουμε και αφαιρέσουμε τελείως την σάρκα τους και τα ξαναβράσουμε.
      Ακόμα και κοχύλια/όστρακα από την θάλασσα, αρκεί να ακολουθηθεί αυστηρά η ιδία διαδικασία.
      Στα ενυδρεία που θα φιλοξενήσουν κοχυλόψαρα θα βάλουμε πολύ λίγες πέτρες (3-5 κομμάτια) και θα μοιράσουμε πολλά κοχύλια στον πυθμένα.

      Γενικά σε όλα τα υλικά που προορίζονται για το ενυδρείο μας θα πρέπει να πλυθούν καλά με άφθονο νερό, σε περίπτωση που έχουμε αμφιβολία για την προέλευση των υλικών καλό είναι να βραστούν(αποστειρωθούν) με νερό για 20’.

       
      Φωτισμός
      Τα ψάρια της Αφρικής δεν έχουν συγκεκριμένες ανάγκες σε ποιότητα και ένταση φωτισμού.
      Αποφεύγουμε τον έντονο φωτισμό γιατί στρεσάρει τα ψάρια και είναι πιθανό να έχουμε και έξαρση αλγών.
      Λάμπες τύπου plant (ροζ) δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα και αναδεικνύουν και τα χρώματα των ψαριών. Επίσης θα βοηθήσουν και τα ανθεκτικά φυτά που ευδοκιμούν στις αφρικάνικες συνθήκες αλλά ταλαιπωρούνται από τις σκληρότητες του νερού.
      Πιο γενικά λάμπες, εώς 6000 kelvin μπορούν να χρησιμοποιηθούν και έχουν πολύ καλά αποτελέσματα στο φωτισμό ενός αφρικάνικου ενυδρείου.
      Πολύ σημαντική είναι η χρήση χρονοδιακόπτη, για να έχουμε έναν ομαλό και σταθερό κύκλο φωτοπεριόδου (μέρα/νύχτα) στο ενυδρείο μας 7-8 ωρών.
       
      Θερμοκρασία
      Με την χρήση θερμαντικού σώματος, προσπαθούμε να έχουμε σταθερή θερμοκρασία στους 25 - 27 C.
      Ο θερμαντήρας τοποθετείται πάντα σε σημείο έντονης ροής νερού στο ενυδρείο μας για να διαχέεται ομοιόμορφα η θερμοκρασία μέσα σε αυτό (συνήθως δίπλα στην είσοδο του φίλτρου μας).
      Για την παρακολούθηση της θερμοκρασίας είναι απαραίτητο ένα ενυδρειακό θερμόμετρο, είναι αρκετά οικονομικό και ζωτικής σημασίας για το ενυδρείο μας.
       
      Ψύξη
      Τους ζεστούς μήνες του χρόνου σε συνδυασμό με την χρήση των φωτιστών μέσων, ειδικά τα μικρά ενυδρεία που αναφέρουμε ανεβάζουν μεγάλη θερμοκρασία ≥29 C, απαγορευτική για την διαβίωση των ψαριών μας.
      Αντιμετωπίζουμε τις υψηλές θερμοκρασίες με τους έξεις τρόπους:
      1. Έχοντας ανοικτό το καπάκι του ενυδρείου και στρέφοντας την έξοδο του φίλτρου στην επιφάνια του νερού έτσι ώστε να δημιουργήσουμε έντονη ανατάραξη επιφανείας.

      2. Προσαρμόζοντας στο καπάκι του ενυδρείου μας ένα ή περισσότερα ανεμιστηράκια (από PC ή ενυδρειακά) και τα τροφοδοτούμε με χρονοδιακόπτη στις ανάλογες ώρες εωσότου φτάσουμε στην επιθυμητή τιμή θερμοκρασίας .Παράδειγμα

      3. Αυτοματοποιημένα

      Και στις δυο περιπτώσεις δημιουργούμε έντονη εξάτμιση και θερμοκρασία υποχωρεί, κάθε 2-3 μέρες ανάλογα θα πρέπει να συμπληρώνουμε νερό στο ενυδρείο μας μέχρι την επιθυμητή στάθμη.
       
      Συνθήκες Νερού
       
      pH : 8,6 – 9,5
      Gh : 11-17°dKH
      Kh : 16-19°dKH
       
      Φίλτρανση
      Χρησιμοποιείστε ένα φίλτρο που είναι ικανό να φιλτράρει όλο τον όγκο νερού 5-6 φορές την ώρα π.χ. για ένα ενυδρείο των 80 λίτρων βάλτε ένα φίλτρο με ροή 400-500 λίτρων την ώρα.
      Η χρήση εξωτερικού φίλτρου στα μικρά αφρικανικά ενυδρεία συνιστάτε για τους εξής λόγους.
      • Κερδιζουμε λίτρα νερού.
      • Εκμεταλλευόμαστε όλο τον χώρο του ενυδρείου για τα ψάρια μας (ειδικά στα μικρά ενυδρεία).
      • Έχουμε αρκετό διαθέσιμο χώρο στο φίλτρο για υλικά φίλτρανσης
      • Εντονότερη κυκλοφορία που προτιμούν οι αφρικάνες.
      • Δεν στρεσάρουμε τα ψάρια όταν συντηρούμε το φίλτρο.

      Τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι:
      • Βιολογική φίλτρανση π.χ. syporax, substrat pro κ.α.
      • Μηχανική και βιολογική φίλτρανση, Ενυδρειακά σφουγγάρια.
      • Μηχανική φίλτρανση (προαιρετικά) Ενυδρειακό βαμβάκι με συχνές αλλαγές π.χ. 1φορα/βδομάδα.

      Προτεινόμενη σειρά τοποθέτησης : είσοδος νερού στο φίλτρο→ σφουγγάρι → βιολογικό υλικό → σφουγγάρι → υαλοβάμβακας → έξοδος νερού από το φίλτρο.

      Στρώσιμο του νερού

      Σκοπός του στρωσίματος είναι να ολοκληρωθεί ο κύκλος του αζώτου στο νερό.
      Δυο κοινά αποδεκτοί και εύκολοι τρόποι είναι:
      1.Στρώσιμο με Μπόλι
      • Τοποθετούμε τα υλικά στο φίλτρο όπως υποδεικνύετε στην παράγραφο ''Φίλτρανση''
      • Τοποθετούμε και θέτουμε το φίλτρο σε λειτουργία σε κάποιο άλλο (στρωμένο) ενυδρείο κάποιου συνχομπιστα.
      • Το αφήνουμε να λειτουργεί για τουλάχιστον 20 ημέρες.
      • Μεταφέρουμε το φίλτρο από το στρωμμένο ενυδρείο στο ενυδρείο μας, σε σύντομο χρονικό διάστημα, το τοποθετούμε και το θέτουμε σε λειτουργία.
      Τέλος, εάν θέλουμε, χρησιμοποιούμε υγρό βακτηριδίων ακλουθώντας την δοσολογία που αναφέρει η συσκευασία (για νέα ενυδρεία).
      Από την στιγμή που θα τοποθετήσουμε το φίλτρο πρέπει να βάλουμε το πρώτο ψάρι μέσα σε 36 ώρες.
      Βασική προϋπόθεση για να ακολουθήσουμε την τεχνική του μπολιάσματος είναι να γνωρίζουμε ότι το ενυδρείο που θα φιλοξενήσει το φίλτρο μας δεν έχει αντιμετωπίσει ασθένειες και έχει καλής ποιότητας νερό.
      (Επίσης εκτος απο όλο το φίλτρο μπορουμε να "μπολιάσουμε" και ενα μέρος του βιουλογικού υλικού μας σε ενυδρείο συνχομπίστα.)

      2. Στρώσιμο με έτοιμα βακτήρια που διαθέτουν στο εμπόριο αρκετά ενυδρειακά σκευάσματα!
      • Έχουμε ετοιμάσει το ενυδρείο μας (νερό, θερμοστάτης, φίλτρα, αντιχλώριο, φωτισμός, διάκοσμος) όλος ο εξοπλισμός είναι σε λειτουργία.
      • Ακλουθούμε τις οδηγίες δοσολογίας (για νέα ενυδρεία) που αναφέρει η συσκευασία βακτηριδίων που θα χρησιμοποιήσουμε
      • Προμηθευόμαστε υγρά τεστ νερού για NH4/NH3 ,NO2, NO3 και κάνουμε μετρήσεις ανα 2-3 ημέρες.

      Το στρώσιμο του ενυδρείου μας ολοκληρώνεται όταν οι τιμές μας δίξουν ΝΗ3=0, ΝΟ2=0 και ΝΟ3 ≥ 20
       
      Ρουτίνες συντήρησης, αλλαγές νερού.
      Οι αλλαγές νερού είναι απαραίτητες στο ενυδρείο για να φρεσκάρουμε το νερό και να μειώσουμε τις τιμές των ΝΟ3 κάτω από 20mlg/l
      Ένας δοκιμασμένος τρόπος είναι να αλλάζουμε το 25%-30% του συνολικού όγκου του νερού ανά 12 μέρες μεσο όρο.Σημαντικό ρόλο παίζει το τι ιχθυοφόρτωση έχουμε στο ενυδρείο μας και ποιός ο αριθμός των νιτρικών.
      Ακολουθείστε την εξής διαδικασία:
      1. Επιλέξτε ένα δοχείο, κουβά, κάδο που μπορεί να χωρέσει τον όγκο (λίτρα) της αλλαγής σας.
      2. Μια μέρα πριν την καθορισμένη αλλαγή νερού γεμιστέ το δοχείο σας με νερό και προσθέστε αντιχλώριο (αναγραφόμενη δοσολογία), αφήστε το μέσα στο σπίτι για 24ωρες έτσι ώστε να προσαρμοστεί στην θερμοκρασία δωματίου (≥20°)
      3. Μετά το 24ωρο προετοιμασίας νερού και πριν αδειάσετε νερό από το ενυδρείο σας, απενεργοποιήστε το φίλτρο και τον θερμοστάτη.
      4. Αφαιρέστε τον όγκο του νερού που σχεδιάζεται να κάνετε αλλαγή
      5. Συμπληρώστε αργά το νερό που έχετε ετοιμάσει μέχρι την επιθυμητή στάθμη.
      6. Ενεργοποιήστε αμέσως το φίλτρο και τον θερμοστάτη.
       
      Επιλογή ψαριών και Προσαρμογή
      Όταν το ενυδρείο μας είναι έτοιμο να φιλοξενήσει τους πρώτους κατοίκους ξεκινάμε την αναζήτησή τους.
      Κατά την επιλογή των ψαριών μας απο τα ενυδρειακά καταστήματα παρατηρούμε τα ψάρια που μας ενδιαφέρουν σχολαστικά στα παρακάτω σημεία:
      • Να είναι έντονα τα χρώματα τους
      • Να μην έχουν κανένα στίγμα, δυσμορφία ή φαγωμένα πτερύγια.
      • Να αναπνέουν αργά και σταθερά
      • Να είναι ταϊσμένα καλά (γεμάτη η κοιλίτσα τους)
      • Να είναι κινητικά με φυσιολογικούς ρυθμούς (να μην κάνουν σπαστικές κινήσεις)
      • Μην τρομάζουν με την παρουσία μας κοντά στο τζαμί

      Πηγαίνοντας την σακούλα με τα ψάρια στο ενυδρείο σας ακολουθείστε την εξής διαδικασία .
      1. τοποθετήστε την γεμάτη σακούλα μέσα στο ενυδρείο (χωρίς να αναμιχθεί το νερό της σακούλας με αυτό του ενυδρείου).
      2. κάθε 10’ προσθέστε 100ml νερό του ενυδρείου μέσα στην σακούλα για 40’.
      3. χρησιμοποιώντας απόχη εγκλωβίστε το ψαρί και γρήγορα μεταφέρεται το στο ενυδρείο.
      *Προσοχή, αποφεύγουμε να αναμίξουμε το νερό των ενυδρειακών καταστημάτων μέσα στα ενυδρεία μας, αποφεύγοντας ετσι να μεταφέρουμε ασθένειες και παράσιτα.
       
      Πιθανές συνθέσεις ψαριών για 60 Λίτρα (μήκος ενυδρείου 60 εκατοστά)
      1. Χαρέμι με Neolamprologus multifaciatus
      2. Χαρέμι με Neolamprologus brevis
      3. Χαρέμι με Neolamprologus similis
      4. Ζευγάρι Lamprologus signatus
      Πιθανές συνθέσεις ψαριών για 80λίτρα(μήκος ενυδρείου 80 εκατοστά)
      1. Χαρέμι Neolamprologus occelatus
      2. Χαρέμι Neolamprologus stappersi (melagris)
      3. Ζευγάρι Julidochromis transcriptus
      4.Ζευγάρι Lamprologus Boulengeri
      5. Zευγάρι  Ertemodus Cyanostictus
      6. .Zευγάρι Altolamprologus compressiceps shell
      7. Ζευγάρι Lepidolamprologus meeli
       
       
      Πιθανές συνθέσεις ψαριών για 120λίτρα (μήκος ενυδρείου 1 μέτρο)
      1. Ζευγάρι Altolamprologus Calvus/compressiceps
      2. Ζευγάρι από οποιδήποτε είδος julidochromis
      3. Zευγάρι N.Caudopunctatus
      4.Ζευγάρι Ν.Brichardi
      5.Ζευγάρι N.pulcher
      6. Χαρέμι με Altolamprologus compressiceps shell
      7. Ζευγάρι N. Buescheri
       
       
      Αξίζει να αναφερθεί πως οι παραπάνω συνθέσεις ψαριών όπως αναφέρει και ο τίλος ειναι "πιθανές" . Έχουν προκύψει τόσο απο την βιβλιογραφία όσο και απο την εμπειρία καποιων συχομπιστών και δεν αποτελούν κανόνα.Πρέπει να έχουμε πάντα κατα νού οτι τα μικρά ψάρια της Tanganyika έιναι περιοχικά και οτι ο ισχυρός τους χαρακτήρας κάποιες φορές ίσως δεν επιτρέψει την ομαλή συμβίωση σε κάποιες συνθέσεις.
    • By petsupermarket
      Egeria densa 4,00 € Anubias - Mother plant 20,00 € Limnobium  250 ml 8,00 € Spiky moss  110 ml 12,00 € Riccia fluitans 50 ml 6,50 € Anubias barteri glabra 8,50 € Anubias heterophylla 9,00 € Anubias nana 8,00 € Bacopa caroliniana 4,80 € Cryptocoryne costata 6,50 € Cryptocoryne parva 6,50 € Echinodorus Red Flame 8,00 € Echinodorus tenellus 6,00 € Eusteralis stellata large leaves 4,80 € Hygrophila difformis 5,00 € Hygrophila Polysperma 4,50 € Limnophila sessiliflora 4,50 € Ludwigia glandulosa 4,80 € Ludwigia perennis 4,80 € Ludwigia repens Rubin 5,50 € Ludwigia sp. Super Red 6,00 € Micranthemum Monte Carlo 5,00 € Microsorum mini 7,50 € Microsorum pteropus 8,50 € Myriophyllum simulans 4,80 € Pogostemon helferi 6,00 €

    • By Georgios_V.
      Αγαπητοί φίλοι,
      Όντας πραγματικά αρχάριος, θα ήθελα να σας ρωτήσω για κάποιο ... παράδοξο ζήτημα που αντιμετωπίζω κατά το στήσιμο του ενυδρείου.
      Εδώ και μέρες (έκανα το λάθος και) παρήγγειλα από αξιόπιστο ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα αρκετά φυτά (Vallisneria, Anubias 'Petite', Ludwigia Mullerti, Aegagropila linnaei, Eleocharis acicularis mini) προς φύτευση στο νεο ενυδρείο.
      Η ετοιμασία και αποστολή της παραγγελίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα έγινε άμεσα (δεν έχω κανένα απολύτως παράπονο) και παραλήφθηκε από την εταιρία courier προς αποστολή.
      Όπως γνωρίζετε, τις τελευταίες ημέρες υπάρχει τεράστιος όγκος δουλειάς στις εταιρίες courier, καθώς οι πολίτες, λόγω του lockdown, έχουν στραφεί στις αγορές, μέσω διαδικτύου. Επομένως, η αναμονή είναι μεγάλη.
      Το ερώτημα μου: τα φυτά συσκευάστηκαν και στάλθηκαν 23-11-2020, ωστόσο δεν έχουν παραληφθεί ακόμη με άγνωστη την πιθανή ημερομηνία παράδοσης (το βλέπω να πηγαίνει για 2-3/12/2020 στην καλύτερη περίπτωση).
      Εκτιμάτε ότι θα υπάρχει κάποια επίπτωση στην ποιότητά τους, τόσες ημέρες συσκευασμένα και στο δρόμο;
      Να τα περιμένω ... ανθισμένα ή μαραμένα;
      Μπορούν να φυτευθούν στο ενυδρείο χωρίς προβλήματα ή να ανατρέξω σε τοπικό κατάστημα για την αγορά νέων;
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις πολύτιμες πληροφορίες σας και συμβουλές σας.
    • By Georgios_V.
      Καλησπέρα στην ομάδα του aquazone καθώς είναι το πρώτο μου μήνυμα εδώ.
      Πρόσφατα αγόρασα ένα Juwel Rio 125, με διαστάσεις 80εκ (μήκος), 50εκ (ύψος) και 36εκ. (βάθος).
      Πέραν της διακόσμησης (βράχος, φυτά, υπόστρωμα, άμμος) έχω παραγγείλει και θα βάλω σε 1-2 ημέρες τα φυτά (Vallisneria, Anubias 'Petite', Ludwigia Mullerti, Aegagropila linnaei, Eleocharis acicularis mini) και σκέφτομαι για το επόμενο βήμα, τα ψάρια.
      Αν και δεν γνωρίζω πολλά, έχω αφιερώσει αρκετές ώρες διάβασμα -όσο μπορεί κάποιος με ένα 5χρονο παιδί στα πόδια του, που ανυπομονεί κι αυτό στην ιδέα του νέου ενυδρείου…
       
      Κατέληξα λοιπόν στις εξής επιλογές:
      6-8 Danio Zebra electric green 6-8 Danio Zebra sunbusrst orange 2-4 Neon Tetra 6-8  Emperor Purple Tetra ή 6-8  Cardinal Tetra 2 Γκουράμι. 4-6 Corydoras  
      Εννοείται, ότι δεν σκέφτομαι να γεμίσω το ενυδρείο με όλα αυτά, απλά θα ήθελα τη γνώμη σας για τον βέλτιστο συνδυασμό από αυτά (ή και διαφορετικά). Δεν θα ήθελα να υπάρχουν επιθετικά είδη στο συνδυασμό που θα κάνω.
      Επίσης, θα ήθελα να «μοιράζονται» τα ψάρια στις ζώνες του ενυδρείου (μέση, βυθός, επιφάνεια) αναλογικά.
      Ευπρόσδεκτες οι υποδείξεις σας και η πολύτιμη εμπειρία σας.
      Καλώς σας βρήκα, και καλή δύναμη σε όλους.
      Γιώργος
    • By Ane4
      Καλησπέρα σας , 
      Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα με το ενυδρείο. Παρότι δεν είμαι φαν των φυτών έχω επιλέξει δύο θεωρητικά ανθεκτικά φυτά για να συμπληρώσουν το βραχώδες τοπίο μου, echinodorus & anubias. Δεν έχω καθόλου εμπειρία από φυτά οπότε το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται παντού, ακόμα και στο φύτεμα δεν ξέρω. Βέβαια το echinodorus πριν φτάσει στην κατάσταση που βλέπετε είχε αρχίσει να αναπτύσσεται πολύ γρήγορα και να αποκτά πολύ ωραίο λαμπερό χρώμα και φύλλωμα σε βαθμό που σκεφτόμουν να προσθέσω και άλλα, οπότε φαντάζομαι το είχα φυτέψει σωστά. Το υπόστρωμα είναι χαλαζιακό χαλίκι της aquael (να σημειώσω ότι όσο και να προσπάθησα να ξεπλύνω το χαλίκι ακόμα και σήμερα μετά από μήνες βγάζει μαύρη θολούρα στο νερό όταν καθαρίζω το βυθό), δεν έχω προσθέσει ποτέ συμπληρώματα ή ταμπλέτες στο νερό παρά μόνο βακτήρια, βελτιωτικό νερού και μικρή ποσότητα άνθρακα στο φίλτρο, την οποία όμως είχα μόνιμα για 2-3 μήνες.
      Από ιχθυοφόρτωση τίποτα ιδιαίτερο, έχω 3 julidochromis transcriptus όλα και όλα. 
      Η λάμπα φωτισμού είναι μια απλή με 20led , δεν αναγράφει lumen αλλά από ότι διαβάζω τα φυτά αυτά δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις φωτισμού για αυτό και τα επέλεξα. 
       
      Μετρήσεις (API Masterkit) :
      PH: 8.2 
      Ammonia: 0-0.25 ppm 
      Nitrite: 0 ppm 
      Nitrate: 40 ppm 
       
      Καμία ιδέα για το που εντοπίζεται το πρόβλημα ?  


    • By Aquazone Project Team
      Liopropoma swalesi
       
      Είναι ένα εντυπωσιακό ψάρι, αλλά πολύ συνεσταλμένο και είναι πιο ενεργό κατά τη διάρκεια της νύχτας. Όταν πρωτοεισαχθεί στο ενυδρείο θα περνά τον περισσότερο χρόνο κρυμμένο, αλλά αφού εγκλιματιστεί θα εμφανίζεται περισσότερο, συνήθως κοντά στην είσοδο της κρυψώνας του. Σε ενυδρεία με χαμηλότερο φωτισμό θα περνά περισσότερο χρόνο μακριά από την κρυψώνα του. Γενικά προτιμά ενυδρεία με ήσυχους συγκάτοικους και αρκετές κρυψώνες. Μπορούμε να κρατήσουμε περισσότερα του ενός σε μεγαλύτερα ενυδρεία (πάνω από 500lt). Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε ανοιχτά ενυδρεία, αφού το ψάρι αυτό συνηθίζει να πηδά όταν φοβηθεί.
       
      Διατροφή: Στο ενυδρείο θα δεχτεί με ευκολία σχεδόν όλα τα είδη τροφής, κατεψυγμένες, flakes και pellets, αλλά θα τραφεί και με μικρά καρκινοειδή όπως κωπήποδα και αμφίποδα. Καλό είναι να προσέξουμε την ψαροσύνθεση του ενυδρείου στο οποίο θα το εισάγουμε, γιατί με επιθετικούς συγκάτοικους θα φοβάται και δεν θα βγαίνει να φάει.  
       
      Γενικά χαρακτηριστικά: Ζει σε βάθη από 5 έως 70 μέτρα. Στην φύση απαντάται μόνο, σε ζευγάρια ή και σε μικρές ομάδες. Δύο ακόμη είδη της ίδιας οικογένειας με παραπλήσια χαρακτηριστικά είναι το Liopropoma carmabi και το Liopropoma rubre. Και τα δύο προέρχονται από τον κόλπο τον Κόλπο του Μεξικού, την Φλόριντα και την Καραϊβική.
    • By Aquazone Project Team
      Cromileptes altivelis
       
      Είναι ένα πολύ ανθεκτικό ψάρι, κατάλληλο για ενυδρεία όλων των επιπέδων. Παρόλο που τα μικρά αποτελούν μια δελεαστική αγορά για μικρότερα ενυδρεία, προσοχή: αυτό το είδος μεγαλώνει με ταχείς ρυθμούς εάν τρέφεται συχνά. Το ενυδρείο θα πρέπει να έχει κατάλληλες κρυψώνες, αλλά είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει άπλετος χώρος για κολύμπι. Από την αρχή, τείνει να είναι πιο τολμηρό από πολλά μέλη αυτής της οικογένειας και είναι σπάνια επιθετικό, αγνοώντας τους συγκατοίκους του, εκτός εάν είναι αρκετά μικροί για να τους καταπιεί ολόκληρους. Το στόμα αυτού του είδους είναι μικρό σε σχέση με το μέγεθος του σώματός του, καθιστώντας το ανίκανο να φάει ψάρια τόσο μεγάλα όσο αυτά που καταναλώνονται από άλλα είδη της οικογένειας. Ωστόσο, είναι καλύτερο να διατηρείται με ψάρια παρόμοιου μεγέθους.
       
      Στη φύση τρέφεται με ψάρια, καρκινοειδή και κεφαλόποδα. Στο ενυδρείο θα δεχτεί με ευκολία όλους τους τύπους κατεψυγμένων και φρέσκων τροφών, καλαμάρια, γαρίδες και ψάρια, αλλά και τις κλασικές ψαροτροφές, όπως flakes και pellets. Πρέπει να ταΐζεται πολλές φορές την ημέρα. Καλό είναι να προσέξουμε την ψαροσύνθεση του ενυδρείου στο οποίο θα το εισάγουμε, αφού θα καταπιεί ολόκληρο όποιο μικρό ψάρι ή γαρίδα χωρά στο στόμα του.
       
      Ζει σε βάθη από 0,5 έως 40 μέτρα. Τα μικρά είναι μοναχικά, ενώ τα ενήλικα απαντώνται μόνα ή σε μικρές ομάδες. Το μέγεθος και η ποσότητα των κηλίδων στο σώμα του μπορεί να αλλάξει αρκετά γρήγορα. Σε αιχμαλωσία, ένα άτομο μπορεί να υιοθετήσει μια πιο “λεκιασμένη” εμφάνιση για μεγάλα χρονικά διαστήματα όταν οι φυσικές παράμετροι (ειδικά το pH) του ενυδρείου δεν είναι οι βέλτιστες. Όταν κολυμπά αργά ή διατηρεί τη θέση του στη στήλη του νερού, γέρνει το κεφάλι του προς τα κάτω κυματίζοντας το οπίσθιο τμήμα του σώματος και κωπηλατεί με τα μεγάλα θωρακικά του πτερύγια.
    • By Aquazone Project Team
      Plectorhinchus vittatus
       
      Αυτό το είδος είναι ευαίσθητο και δεν εγκλιματίζεται εύκολα. Επειδή τα μικρά δεν είναι τόσο γρήγορα, πρέπει να έχουν ήρεμους συγκατοίκους που δεν θα καταναλώνουν αμέσως όλη την τροφή προτού προλάβουν τα ίδια να τραφούν. Μέχρι να συνηθίσουν, μπορούν να βρίσκουν μικρά σκουλήκια και καρκινοειδή που ζουν στην άμμο, ακριβώς όπως κάνουν και στη φύση. Είναι φιλήσυχο είδος και στο ενυδρείο μπορούμε να κρατήσουμε παραπάνω από ένα ανήλικο, αλλά μεγαλώνοντας θα χρειαστούν πολλές κρυψώνες και αρκετό χώρο, αφού το τελικό τους μέγεθος είναι αρκετά μεγάλο.
       
      Τα μικρά αρνούνται συχνά να τραφούν και μπορεί να απαιτηθεί ζωντανή τροφή στην αρχή, όπως γαρίδες, φρέσκα μύδια ή ζωντανά σκουλήκια. Με τον καιρό θα δεχτεί ψιλοκομμένα φρέσκα ή κατεψυγμένα μαλάκια, καλαμάρια, γαρίδες και ψάρια, αλλά και προπαρασκευασμένες κατεψυγμένες ψαροτροφές. Τα ενήλικα θα φάνε επίσης κάποιους επιθυμητούς κατοίκους του ενυδρείου όπως μικρά σαλιγκάρια, σκουλήκια, καρκινοειδή και οφίουρους. Θα φάει όμως και επιβλαβή σκουλήκια, όπως ορισμένους πολυχαίτες. Πρέπει να ταΐζεται πολλές φορές την ημέρα.
       
      Ζει σε βάθη από 2 έως 25 μέτρα. Τα μικρά απαντώνται μόνα ενώ τα ενήλικα συχνά σχηματίζουν ομάδες. Κατά τη διάρκεια της ημέρας κρύβεται στον ύφαλο και τη νύχτα βγαίνει σε αμμώδεις περιοχές για να τραφεί. Πολλές φορές εισάγεται με το όνομα Plectorhinchus orientalis, όνομα που αναφέρεται στο ίδιο είδος και δεν είναι επιστημονικά αποδεκτό.
×
×
  • Create New...