Jump to content

Recommended Posts

Καλησπερα σε ολους 

Πριν απο ενα μηνα σχεδον ξεκινησα να στηνω ενα παροπλισμενο ενυδρειο (juwel Primo 110) με πολυ μερακι και αγαπη για το χομπυ !!
Εκανα λοιπον αρκετα χιλιομετρα για να παω να παραλαβω το ενυδρειο που σας ειπα απο εναν ξαδερφο μου συνχομπιστα , το πηγα σπιτι μου και ξεκινησε η περιπετεια !!!
Το καθαρισα , το εστησα στο σημειο που ηθελα , αγορασα ολο τον εξοπλισμο καθως ειχε μονο ενα φιλτρο μεσα (ευτυχως ηταν το μαμα και ειναι καλο ) διαβασα αρκετες ωρες και τελικα ξεκινησα !
Πηρα τα φυτα μου το υποστρωμα ετοιμασα το νερο και ημουν ετοιμος !! Και εδω ερχεται το πρωτο λαθος ... ξεχασα να ξεβγαλω με νερο το υποστρωμα με αποτελεσμα να θολωσει ολο το νερο..

Εν πασει περιπτωση μικρο το κακο αφου δεν ειχε μεσα καποιο ζωντανο ακομα περιμενα μεχρι καθαρισει το νερο με το φιλτρο και να "κατσει" η σκονη οταν εγινε αυτο μετα απο 1-2 μερες πηρα και τα πρωτα guppakia μου 2 αρσενικα τα οποια με πολυ ενδιαφερον εξερευνουσαν ολο το ενυδρειο .. Μετα απο μια βδομαδα εβαλα και 2 θυληκα και εκει ξεκινησε το πανηγυρι !! Εχω καταληξει με 17 νεογνα να τρεχουν απο εδω και απο εκει αναμεσα σε φυτα και σε βραχους και γενικα το ενυδρειο παει πολυ καλα !!! 

ηδη εχω προμηθευτει τα βαρελια και τα υποστρωματα για να αλλαξω το βρωμικο υποστρωμα το οποιο δεν ειχα καθαρισει και να το αντικαταστησω με ενα καινουργιο καθως και με νεα διακοσμηση !!!!

Εχω ομως καποια προβληματακια !!
1) πανω στα φυτα μου εχω καφε αλγη (τα φυτα ειναι 1 microsorum 3-4 ντοματιες 3 anubies και 3 caroliniana ) 
2) η ανουμπια αν και λενε οτι ειναι ευκολη για καποιο λογο τα φυλα της μου κιτρινιζουν !! (χρησιμοποιω seachem flourish 1 φορα την βδομαδα )
3) εχω κατι σαν πρωτεινικο φιλμ στην επιφανεια ενω εχω καλη αναταραχη 
 

 

Πληροφοριες για το ενυδρειο : 
110 Λιτρα 
2 ΦΙΛΤΡΑ ενα juwel bioflow 560 lt/hr ενα Rio 300 lt/hr

2 λαμπες 18watt 

Φωτοπεριοδος 11 ωρες 

Ταισμα σε φλεικς 2 φορες την μερα 

Βιταμινη Aquili για τα ψαρια 2 φορες την βδομαδα 

Αλλαγη νερου 30% καθε 10 μερες 

Καθαρισμος φιλτρου καθε 10 μερες ( αλλα οχι την ιδια μερα με το νερο για να μην χαλαω την βιολογια ) 
Αμμωνια 0 
Σκληρο Νερο 

pH 7,8 

για τεστ μεχρι στιγμης εχω το 6-1 της Τετρα και της ΑPI για αμμωνια 

 

 

Καθε συμβουλη θα ειναι χρησιμη και αποδεκτη 

Ευχαριστω πολυ !!!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εδω σας εχω και μια φωτογραφια του ενυδρειου 

28870855_1465200323602752_5709873161060966087_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μία ώρα πριν, το μέλος Dynamite έγραψε:

Εδω σας εχω και μια φωτογραφια του ενυδρειου 

28870855_1465200323602752_5709873161060966087_n.jpg

 

Το microsorum δεν φυτευουμε. Για τα ανουμπιας το ιδιο ισχυει. Βγαλ΄τα απο το υποστρωμα και δεσε με μια πετονια πανω σε ξυλο η πετρα. Καφε αλγη στην αρχη ειναι normal.

Τα φυτα θελουν .... διαβασε

 

Edited by natateo

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 1 ώρα, το μέλος Dynamite έγραψε:

Εδω σας εχω και μια φωτογραφια του ενυδρειου 

28870855_1465200323602752_5709873161060966087_n.jpg

Η πέτρα είναι πλαστική;

Share this post


Link to post
Share on other sites

ναι η πετρα ειναι πλαστικη απο την Trixie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί κάνεις καθαρισμό του φίλτρου κάθε 10 ημέρες; Ο καθαρισμός γίνεται μόνο όταν βουλώνει και δεν έχει πίεση για να τραβήξει και να επιστρέψει νερό στο ενυδρείο.

 

Νομίζω ότι 11 ώρες φωτοπερίοδος είναι πολύ, ιδίως με 2Χ18 λάμπες. Συνήθως 8 ώρες είναι μια χαρά. Ίσως γι'αυτό να σου χαλάνε τα φυτά και έχεις πρωτεϊνικό φιλμ στην επιφάνεια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρωτεϊνικο φιλμ ίσως είναι και από το υπόστρωμα + περίσσευμα θρεπτικών συστατικών (επειδή δεν είναι full φυτεμένο μην βάζεις την συνιστώμενη δοσολογία Flourish αλλά την μισή ή το 1/3) + ότι ίσως η τροφή που ταΐζεις είναι πλούσια σε λιπαρά. Ένας εύκολος τρόπος για να φύγει είναι με απορροφητικό χαρτί κουζίνας το οποίο απλώνεις για πολύ λίγο στην επιφάνεια του νερού. Ίσως χρειαστεί να το κάνεις παραπάνω από 3-4 φορές μέχρι να φύγει σιγά σιγά παράλληλα με εβδομάδιαιες αλλαγές νερού. 

Edited by Constantinos_S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπερα φιλε. Τη τροφη δινεις;; για τους εχυνοδορους θα παρεις ταμπλετες λιπανσης και για τα υπολοιπα σιδηρο συν καποιον οργανικο ανθρακα τυπου excel. Τη υποστρωμα εχεις...ηταν ξαναχρησιμοποιημενος....και τη υποστρωμα αγορασες;;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Spartiatis7
      Καλησπέρα σε όλους... Νέος στο άθλημα αλλά με πολύ όρεξη...μου χάρισαν ένα παλιό ενυδρείο 160λιτρων... Αφού το ανακατασκευσα από την αρχή γιατί ήταν πολύ παλιές οι σιλικόνες πλέον είμαι εδώ και εννιά μέρες στην διαδικασία του στρωσηματος...φυσικά έχω πάρει όλα τα παρελκόμενα εξωτερικά φίλτρα κτλ κτλ.... Σήμερα έκανα τις πρώτες μου μετρήσεις.... Αμμωνία στο 0.5 και τα υπόλοιπα νιτρικά δηλαδή και νιτρώδη στο 0. Είναι φυσιολογικές οι τιμές για 9 μέρες ενυδρείο!;;
      Επίσης μια άλλη ερώτηση . Το ενυδρείο είναι της jewel. Έχει λάμπες t8 οι οποίες έχουν καταργηθεί.... Σε τι λύση μπορώ να καταφύγω ώστε να τις αντικαστησω με τύπου λεντ πχ χωρίς όμως να διαλύσω όλο το καπάκι;;;
      Το ενυδρείο έχει διαστάσεις 100*40*40
    • By Γιαννης Παπαδόπουλος
      Καλησπέρα σε όλους,
      Το όνομά μου είναι Γιάννης και στο παρελθόν ήμουν απλά ένας πολύ “κολλημένος” με το χόμπι, λόγω επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων δυστυχώς τα τελευταία 8 περίπου χρόνια σταμάτησα να ασχολούμαι. Οι στιγμές που περνάμε όλοι μας τον τελευταίο καιρό με τον corona μου έδωσαν τον χρόνο για ένα νέο ξεκίνημα. Αποφάσισα λοιπόν να στήσω ένα μικρό γλυκού νερού ενυδρείο που είδη υπήρχε στην αποθήκη μου όπως επίσης και τα υλικά – αξεσουάρ υπήρχαν όλα.
      Πριν από 25 περίπου ημέρες ξεκίνησα το στρώσιμο του νερού, στην διάρκεια αυτή αποφάσισα το νέο ενυδρείο μου να στηθεί με ζωντανά φυτά και μάλιστα με φυτά που θα ¨μάζευα” ο ίδιος από γειτονική περιοχή. Μένω στην Θεσσαλονίκη και εδώ έχουμε την τύχη σχεδόν δίπλα μας να βρίσκετε το δέλτα του ποταμού Αξιού οπού υπάρχουν πάνω από 300 είδη φυτών. Πάλι όμως ο καιρός και η δουλειά μου δεν με άφησε να κάνω αυτήν τη μικρή βόλτα έως εκεί και αν αυτού επισκέφτηκα την περιοχή του τεχνητού φράγμα την Θέρμης από όπου και προμηθεύτηκα χαλίκι και μερικά “λίγα όμως” φυτά πού μπόρεσα να συλλέξω. Η ζωή στο μικρό μου ενυδρείο ξεκίνησε με αυτόν το τρόπο από την πρώτη ημέρα.
      Μαζί με την άμμο και τα χαλίκια ήρθαν και απρόσκλητοι επισκέπτες.
      Περίπου 20 μικρά μαύρα σαλιγκάρια υπήρχαν μέρα στο ενυδρείο μου, όμως σήμερα διαπίστωσα πως υπήρχε και κάτι άλλο, κάτι που δεν είχα ξανά δει.
      Σας παραθέτω φωτογραφίες που πήρα με το κινητό. Το ενυδρείο μου αυτή την στιγμή έχει σκόπιμα λίγο νερό καθώς έχω ρίξει σπόρους φυτών πριν από 4 ημέρες και δεν έχει ακόμα ψάρια.
      Αν κάποιος έχει δει κάτι παρόμοιο ή γνωρίζει κάτι παραπάνω για αυτό θα εκτιμούσα μια απάντηση.
      Η διαστάσεις του ενυδρείου μου είναι 35χ21χ25. Το ζωντανό είναι περίπου 0,5 ή 1 cm και κινείτε εξαιρετικά γρήγορα μέσα στο νερό. Η φωτογραφίες τραβήχτηκαν σήμερα το πρωί την στιγμή που άνοιξα τα φώτα του ενυδρείου.
       


    • By Aquazone Project Team
      Αξίζει να σημειωθεί πως ο πλήρης κύκλος του αζώτου συμπεριλαμβάνει και βακτήρια απονιτροποίησης, δηλαδή διάσπασης των νιτρικών αλάτων (ΝΟ3) με κατάληξη την απελευθέρωση του αζώτου (Ν2). Η απονιτροποίηση επιτυγχάνεται από τα αναερόβια βακτήρια όπου χρησιμοποιώντας οξυγόνο ανιόντων, οξειδώνουν οργανικές ύλες. Αναλυτικά, τα νιτρικά άλατα (ΝΟ3) διασπώνται σε διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) και αυτά σε μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟ), το οποίο με τη σειρά του διασπάται σε υποξείδιο του αζώτου (Ν2Ο) και στο τέλος απελευθερώνεται το άζωτο (Ν2).
      Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα και με απλό εξοπλισμό σε ένα οικιακό ενυδρείο, οπότε υπάρχει συνεχή αύξηση της συγκέντρωσης των νιτρικών αλάτων (ΝΟ3). Τα νιτρικά άλατα (ΝΟ3) σε μικρές συγκεντρώσεις (μικρότερες των 10ppm) δεν επηρεάζουν αρνητικά τη διαβίωση των ζωντανών οργανισμών.
      Στα ενυδρεία μας τα νιτρικά άλατα (ΝΟ3) διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα με τις ποσοστιαίες αλλαγές νερού ανά χρονικά διαστήματα, καθώς και από τα φυτά και τις άλγες, που χρησιμοποιούν τα νιτρικά άλατα (ΝΟ3) ως τροφή.
      Ως γενικός κανόνας χαμηλών επιπέδων νιτρικών αλάτων (ΝΟ3) μπορεί να θεωρηθεί η συγκέντρωση κάτω των 20ppm, αλλά υπάρχουν ψάρια που αντέχουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και σε συγκεντρώσεις κοντά στα 50ppm.
      Οι πιθανές μηδενικές τιμές νιτρικών αλάτων (ΝΟ3) δεν επηρεάζουν αρνητικά τους ζωντανούς οργανισμούς του ενυδρείου μας (ψάρια και ασπόνδυλα), αλλά μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την χλωρίδα (φυτά και άλγες).
    • By Χρήστος
      Στρώσιμο ενυδρείου
      Σκοπός του άρθρου αυτού δεν είναι να εμβαθύνει στους διάφορους τρόπους στρωσίματος αλλά να τους παρουσιάσει ώστε ο χομπιστας να διαλέξει τον τρόπο που του ταιριάζει. Για καλύτερη αποσαφήνιση των διάφορων μεθόδων στρωσίματος θα χαρούμε  να μας ρωτήσετε μέσα στο φόρουμ.
      Προτού γίνει αναφορά στους διάφορους τρόπους στρωσίματος ας δούμε συνοπτικά τι σημαίνει στρώσιμο του ενυδρείου.
       
      Στρώσιμο ενυδρείου σημαίνει όλη η διαδικασία που πρέπει να προηγηθεί έτσι ώστε το ενυδρείο να είναι έτοιμο να δεχτεί ψάρια χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να πάθουν κάτι.
       
      Ο κύκλος του αζώτου
      Το κύριος και βασικότερο τμήμα του στρωσίματος είναι ο κύκλος του αζώτου όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
      Φάση πρώτη:Τα  ψάρια με τα εκκρίματα και την αναπνοή τους αποβάλουν αμμωνία (ΝΗ3) όπως και τα φυτά τα οποία βρίσκονται σε αποσύνθεση.
      Φάση δεύτερη: Ανάλογα με το Ph του ενυδρείου μας ένα τμήμα απο την αμμωνία (ΝΗ3) μετατρέπετε σε ακίνδυνο αμμώνιο (ΝΗ4),  και το άλλο τμήμα παραμένει ως αμμωνία (ΝΗ3)  η οποία είναι δηλητήριο για τα ψάρια μας.
      Φάση τρίτη: Η Αμμωνία (ΝΗ3) με την σειρά της είναι τροφή για τα νίτροποιητικά βακτήρια τα οποία  διασπούν την αμμωνία (ΝΗ3)  σε νιτρώδη άλατα (ΝΟ2) όπου και αυτά είναι δηλητήριο για τα ψάρια μας.
      Φάση τέταρτη:
      Τα νιτρώδη άλατα (ΝΟ2) είναι τροφή για τα λεγόμενα απονίτροποιητικά βακτήρια τα οποία μετατρέπουν τα νιτρώδη άλατα(ΝΟ2) σε ακίνδυνα νιτρικά άλατα (ΝΟ3).
      Φάση πέμπτη: Στην φύση τα νιτρικά άλατα μπορούν να διασπαστούν από μία διαδικασία σε άζωτο και οξυγόνο και αυτός είναι ο φυσικός κύκλος του αζώτου. Στο ενυδρείο όμως αυτή η τελευταία φάση δεν συμβαίνει η συμβαίνει σε πάρα πολύ μικρό βαθμό, έτσι για να μειώσουμε την συσσώρευση το νιτρικών αλάτων(ΝΟ3) στο ενυδρείο μας θα πρέπει να κάνουμε αλλαγές νερού.
      Σε ενυδρεία που έχουνε μέσα φυτά ένα μεγάλο ποσοστό ή και ολόκληρο μερικές φορές τα νιτρικά άλατα (ΝΟ3) απορροφούνται από τα φυτά.
      Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνουμε αλλαγές νερού οι οποίες έχουν άλλα θετικά και δεν είναι τώρα του παρόντος.
       

       
       
      1. Στρώσιμο με ειδικά σκευάσματα
      Όπως είναι γνωστό, η επιστήμη προχώρα σε όλους τους τομής. Έτσι και στον ενυδρειακό τομέα έχουν εξελιχτεί τα πράγματα πολύ. Τα έτοιμα σκευάσματα αν και έκαναν την εμφάνισή τους νωρίς περίπου 1998,  στην ελληνική αγορά ήρθαν πολύ αργότερα. Μέσα σε αυτά τα χρόνια εξελίχθηκαν και βελτιώθηκαν πάρα πολύ.
      Τα σκευάσματα αυτά περιέχουν μια ποικιλία νιτροποιητικών και απονιτροποιητικων βακτηρίων όπου ενεργοποιούνται άμεσα ή  σε σύντομο χρονικό διάστημα (ανάλογα με το είδος) μόλις έρθουν σε επαφή με το νερό. Επίσης περιέχουν και διάφορα ένζυμα, αλλά και άλλα χρήσιμα βακτήρια που μπορούν να αποσυνθέτουν την τροφή και τα περιττώματα των ψαριών.
       
      Ας δούμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε.
       
      α) Χρύση αντιχλώριου
      Πριν από την χρήση των σκευασμάτων οι περισσότερες εταιρίες προτείνουν να προηγηθεί η χρήση ενός αντιχλώριου. Αυτό έχει σαν στόχο την εξουδετέρωση των επιβλαβών ουσιών που θα μπορούσαν να βλάψουν τα βακτήρια.
       
      β) Ακολουθήστε επακριβώς της οδηγίες χρήσης των σκευασμάτων.
      Τα έτυμα βακτήρια απο την στιγμή που έρθουν σε επαφή με το νερό ενεργοποιούνται άμεσα και ψάχνουν για τροφή ή οποία μπορεί να τους δοθεί μόνο απο τα ψάρια. Αν δεν βάλουμε άμεσα τροφή δηλαδή ψάρια τα βακτήρια αρχίζουν να νεκρώνονται και αν βάλουμε ψάρια μετά απο 48 ώρες πιθανών να έχουν μειωθεί τα βακτήρια σε βαθμό που να μην επαρκούν πλέον ώστε να εισάγουμε ψάρια στο ενυδρείο μας.
      Πολλοί αντί για ψάρια βάζουν τροφή ψαριών ώστε να έχουν τα βακτήρια τροφή. Αν και τα σκευάσματα περιέχουν ένζυμα  που διασπούν την τροφή παρόλο αυτά είναι μια διαδικασία που θέλει χρόνο και έως ότου διασπαστεί η τροφή σε τροφή για τα βακτήρια αυτά θα έχουν μειωθεί και θα είναι ανεπαρκές για την εισαγωγή των ψαριών.
      Πιστεύω πως είναι κατανοητό γιατί πρέπει να μπουν άμεσα τα ψάρια στο ενυδρείο μας.
       
      γ) Δεν συνδυάζουμε διαφορετικούς τρόπους στρωσίματος
      Αυτό θα έχει πάντοτε αρνητικές επιπτώσεις εκτός και αν είμαστε πολύ καλή γνωστές της χειμειας και της βιολογίας όπου εκεί μπορούμε να κάνουμε της αλχημείες μας, αλλά επ΄ ουδενί λόγω αν είμαστε αρχάριοι. Το ρίσκο να νεκρώσουμε τα βακτήρια η να μην είναι ο πληθυσμός τους επαρκής  είναι μεγάλο.

      δ) Δεν βάζουμε όλα τα ψάρια με μιας στο ενυδρείο
      Τοποθετήστε στην αρχή ένα μικρό αριθμο ψαριών. Ένας καλός μπούσουλας είναι να βάλουμε το 1/4 των ψαριών απο το τελικο αριθμό που θα φιλοξενήσει το ενυδρείο μας. Στην περίπτωση που προσθέσουμε περισσότερα ψάρια τα βακτήρια δεν θα  επαρκούν οπότε θα έχουμε αύξηση των βλαβερών παραμέτρων με ενδεχομένως δυσάρεστα αποτελέσματα. Στην περίπτωση που βάλουμε λίγα ψάρια δεν θα αξιοποιήσουμε όλα τα βακτήρια και ένα μέρος τους θα χαθεί.
      Μετά απο 5-6 μέρες τοποθετούμε το 2/4, κοκ. Ο τελικός αριθμός των ψαριών θα πρέπει να έχει τοποθετηθεί σε περίπου  20 μέρες.
       
      ε) Δεν κάνουμε της πρώτες μέρες αλλαγές νερού
      Στην αρχή θέλουμε μια συνεχή ροή τροφής από τα ψάρια προς τα βακτήρια, για αυτό δεν κάνουμε αλλαγή νερού εκτός και αν ανέβουν η τιμές των ΝΗ και του ΝΟ2.  Συνήθως η πρώτη αλλαγή νερού γίνεται στις 10-15 μέρες 20-30%.
       
      στ) Μετρήσεις του ΝΗ, ΝΟ2
      Υπάρχει ένα ρητό που λέει η εμπιστοσύνη είναι καλή ο έλεγχος όμως καλύτερος. 
      Για αυτό μετά απο δυο μέρες κάνουμε μια προληπτική μέτρηση των ΝΗ και ΝΟ2. την επόμενη μέτρηση την κάνουμε το αργότερο μια μέρα προτού τοποθετηθούν τα νέα ψάρια για να δούμε ότι όλα είναι εντάξει. Επαναλαμβάνουμε της μετρήσεις πάντοτε μια μέρα προτού βάλουμε ψάρια και μια δυο μέρες μετά απο την εισαγωγή ψαριών. Να επισημάνουμε πως αυτές είναι οι λιγότερες μετρήσεις που πρέπει να κάνουμε για λόγους ασφαλείας, και φυσικά αν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε και παραπάνω μετρήσεις.
       
      2. Στρώσιμο με μπόλι
      Το στρώσιμο με μπόλι γίνετε με την εισαγωγή ζωντανών βακτήριον απο ένα είδη στρωμένο και υγιές ενυδρείο. Η εισαγωγή αυτή γίνεται με την τοποθέτηση ενός μικρού μέρους του υλικού φίλτρανσης απο ένα στρωμένο ενυδρείο πχ 5-10 κομμάτια, siporax η παρόμοια υλικά. Η με τα ιζήματα απο το στρωμένο φίλτρο πχ απο ένα σφουγγάρι παίρνουμε το καφέ ίζημα ζουπώντας το.
      Όπως και με τα έτυμα σκευάσματα έτσι και εδώ απο την στιγμή που βάλαμε μέσα στο ενυδρείο μας  ζωντανά βακτήρια  πρέπει και αυτά να τα ταΐσουμε ακολουθώντας περίπου τα ίδια βήματα με το στρώσιμο με σκευάσματα.
       
      Ας δούμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε.
       
      α) Χρύση αντιχλώριου
      Πριν από το μπόλιασμα του ενυδρείου μας κάνουμε χρήση ενός αντιχλώριου. Αυτό έχει σαν στόχο την εξουδετέρωση των επιβλαβών ουσιών που θα μπορούσαν να βλάψουν τα βακτήρια.
       
      β) Βάζουμε ψάρια στο ενυδρείο αλλά όχι όλα με μιας
      Αμέσως μετά το μπόλιασμα τοποθετήστε τα ψάρια.  Τα βακτήρια απο την στιγμή που μπουν στο νερό θέλουν άμεσα  τροφή ή οποία μπορεί να τους δοθεί μόνο απο τα ψάρια. Αν δεν βάλουμε άμεσα τροφή δηλαδή ψάρια τα βακτήρια αρχίζουν να νεκρώνονται και αν βάλουμε ψάρια μετά απο 48 τα  βακτήριο θα έχουν μειωθεί  κατά πάρα πολύ και η τοποθέτηση ψαριών δεν συνιστάτε.
      Στην αρχή τοποθετούμε ένα μικρό αριθμο ψαριών. Ένας καλός μπούσουλας είναι να βάλουμε το 1/4 των ψαριών απο το τελικο αριθμό που θα φιλοξενήσει το ενυδρείο μας. Στην περίπτωση που προσθέσουμε περισσότερα ψάρια τα βακτήρια δεν θα  επαρκούν οπότε θα έχουμε αύξηση των βλαβερών παραμέτρων με ενδεχομένως δυσάρεστα αποτελέσματα. Στην περίπτωση που βάλουμε λίγα ψάρια δεν θα αξιοποιήσουμε όλα τα βακτήρια και ένα μέρος τους θα χαθεί. Μετά απο 5 μέρες τοποθετούμε το 2/4, κοκ. Ο τελικός αριθμός των ψαριών θα πρέπει να έχει τοποθετηθεί σε περίπου 15 μέρες.
       
      γ) Δεν κάνουμε της πρώτες μέρες αλλαγές νερού
      Στην αρχή θέλουμε μια συνεχή ροή τροφής από τα ψάρια προς τα βακτήρια, για αυτό δεν κάνουμε αλλαγή νερού εκτός και αν ανέβουν η τιμές των ΝΗ και του ΝΟ2.  Συνήθως η πρώτη αλλαγή νερού γίνεται στις 10-15 μέρες 20-30%.
       
      δ) Μετρήσεις του ΝΗ, ΝΟ2
      Μετά απο δυο μέρες κάνουμε μια προληπτική μέτρηση των ΝΗ και ΝΟ2. την επόμενη μέτρηση την κάνουμε το αργότερο μια μέρα προτού τοποθετηθούν τα νέα ψάρια για να δούμε ότι όλα είναι εντάξει. Επαναλαμβάνουμε της μετρήσεις πάντοτε μια μέρα προτού βάλουμε ψάρια και μια δυο μέρες μετά απο την εισαγωγή ψαριών. Να επισημάνουμε πως αυτές είναι οι λιγότερες μετρήσεις που πρέπει να κάνουμε για λόγους ασφαλείας, και φυσικά αν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε και παραπάνω μετρήσεις.
      Η συγκεκριμένη μέθοδος κατά πολλούς θεωρήτε πω είναι η αρτιότερη και η καλύτερη μέθοδος στρωσίματος. Βέβαια έχει μόνο ένα αρνητικό, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι το μπόλι που θα πάρουμε προέρχεται απο ένα υγιές ενυδρείο χωρίς ασθένειες ώστε να μην της μεταφέρουμε στο νέο ενυδρείο. 
       
      3. Στρώσιμο με τροφή
      Το σκεπτικό είναι να ρίχνουμε τροφής στο ενυδρείο ώστε να ενεργοποιήσουμε και να αυξήσουμε τον πληθυσμό των ωφέλιμων βακτηρίων στο ενυδρείο μας.
      Ο χρόνος στρωσίματος μπορεί να κρατήσει από 20 έως 40 μέρες. Ο λόγος που δεν είναι σταθερές η μέρες στρωσίματος είναι ότι δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε πόσο τροφή θα ρίξουμε στο ενυδρείο μας και με τη ρυθμούς θα αυξάνουμε της δόσης. Υπάρχει ο κίνδυνος να μην είναι επαρκής ο πληθυσμός των βακτηρίων και ας έχει στρώσει το ενυδρείο μας. Μερικές φορές οι χομπιστες για να είναι σίγουροι ότι ο πληθυσμός των βακτηρίων θα είναι επαρκής ρίχνουν υπερβολική ποσότητα τροφής με αποτέλεσμα να έχουν έξαρση άλγεων και έξαρση βακτηρίων ή και παθογόνων οργανισμών.
      Γενικά είναι ένας τρόπος που θέλει μια εμπειρία πάνω στα ενυδρεία
       
      Ας δούμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε.
       
      α) Χρύση αντιχλώριου
      Πριν από την εισαγωγή της τροφής στο ενυδρείο μας κάνουμε χρήση ενός αντιχλώριου. Αυτό έχει σαν στόχο την εξουδετέρωση των επιβλαβών ουσιών που θα μπορούσαν να βλάψουν τα βακτήρια.
       
      γ) Δεν κάνουμε της πρώτες μέρες αλλαγές νερού
      Στην αρχή θέλουμε μια συνεχή ροή τροφής από τα ψάρια προς τα βακτήρια, για αυτό δεν κάνουμε αλλαγή νερού εκτός και αν ανέβουν η τιμές των ΝΗ και του ΝΟ2.  Συνήθως η πρώτη αλλαγή νερού γίνεται στις 10-15 μέρες 20-30%.
       
      δ) Μετρήσεις του ΝΗ, ΝΟ2
      Μετά απο δυο μέρες κάνουμε μια προληπτική μέτρηση των ΝΗ και ΝΟ2. την επόμενη μέτρηση την κάνουμε το αργότερο μια μέρα προτού τοποθετηθούν τα νέα ψάρια για να δούμε ότι όλα είναι εντάξει. Επαναλαμβάνουμε της μετρήσεις πάντοτε μια μέρα προτού βάλουμε ψάρια και μια δυο μέρες μετά απο την εισαγωγή ψαριών. Να επισημάνουμε πως αυτές είναι οι λιγότερες μετρήσεις που πρέπει να κάνουμε για λόγους ασφαλείας, και φυσικά αν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε και παραπάνω μετρήσεις.
      Η συγκεκριμένη μέθοδος κατά πολλούς θεωρήτε πω είναι η αρτιότερη και η καλύτερη μέθοδος στρωσίματος. Βέβαια έχει μόνο ένα αρνητικό, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι το μπόλι που θα πάρουμε προέρχεται απο ένα υγιές ενυδρείο χωρίς ασθένειες ώστε να μην της μεταφέρουμε στο νέο ενυδρείο. 
       
      4. Στρώσιμο με αμμωνία
      Είναι ένας αμφιλεγόμενος τρόπος στρωσίματος που έχει τους υποστηρικτές του αλλά και αυτούς που τον απορρίπτουν. Μεταξύ αυτόν και αρκετοί επιστήμονες όπως πχ ο Dr. Ron Shimek.
       
       
      5. Ανορθόδοξη τρόποι στρωσίματος
      Η παρακάτω μέθοδοι στρωσίματος δεν συνιστούνται γενικά και αφορά  χομπιστες χωρίς πολύ καλές γνώσεις πάνω στο αντικείμενο.
      Απλά αναφέρονται ως ενημέρωση
       
      α) Στρώσιμο με φυτά και ψάρια ή με σκέτα ψάρια.
      Η μέθοδος αυτή απαιτεί γνώση και εμπειρία πάνω στα ενυδρεία και δεν απευθύνεται σε αρχάριους όπου θα μπορούσαν να κάνουν μοιραία λάθη. 
      Η λογική αυτής της μεθόδου βασίζεται σε ένα  σύμπλεγμα απο διάφορες παραμέτρους όπως,  απέκκρισης ψαριών ανάλογα με το βάρος τους, αναλογίες του ΝΗ3 και ΝΗ4 με βάση το Ph, λίτρα ενυδρείου, αριθμός ψαριών,  θερμοκρασία, ρυθμός ανάπτυξης των βακτηρίων, τάισμα των ψαρών και αν υπάρχουν φυτά παίζει ρόλο το είδος και η μάζα των φυτών.

      β) Στρώσιμο με χρήση μεταχειρισμένου υλικού φίλτρανσης
      Έχει αναφερθεί από αρκετούς χομπίστες  μια όχι και τόσο γνωστή μέθοδος στρωσίματος. Αυτή αφορά τη χρήση μεταχειρισμένου υλικού φίλτρανσης (βιολογικό υλικό ή σφουγγάρι) από στρωμένο φίλτρο που έχει αφεθεί να στεγνώσει και αποθηκευτεί. Είναι γνωστό ότι τα ωφέλιμα βακτήρια κλείνονται σε κέλυφος και μεταβαίνουν σε ανενεργή κατάσταση (νάρκη) όταν βρεθούν εκτός νερού. Σε αυτή τη λανθάνουσα κατάσταση μπορούν να επιβιώσουν για πάρα πολλά χρόνια. Όταν τα βακτήρια βρεθούν πάλι σε κατάλληλες συνθήκες, δηλαδή εντός νερού, ενεργοποιούνται ξανά και δημιουργούν μια νέα, δραστήρια αποικία σε σύντομο χρονικό διάστημα. Βέβαια το στέγνωμα των βιολογικών υλικών και η επιτυχής μετάβαση των βακτήριων σε "αδράνεια" δεν είναι τόσο απλά όσο ακούγονται γιατί δεν γνωρίζουμε αν επιβίωσαν τα βακτήρια και αν ναι πόσα επιβίωσαν και πόσο χρόνο θέλουν για να ενεργοποιηθούν.
       
      γ) Στρώσιμο με ούρα
      Ίσως να έσκασε λίγο το χειλάκι σας διαβάζοντας τη μέθοδο αυτή αλλά είναι μία μέθοδος η οποία παλιότερα συγκαταλέγονταν στις μεθόδους στρωσίματος του ενυδρείου. Ο τρόπος είναι απλός, χρησιμοποιώντας μια ποσότητα απο ανθρώπινα ούρα. Η ποσότητα αυτή αυξάνονταν ελαφρώς κάθε δύο μέρες/ Αν και ακούγεται περίεργο τα ούρα έχουν όλα αυτά που χρειάζεται ένα ενυδρείο για να στρώσει. Είναι μία μέθοδος που δεν τη συστήνουμε ουδενί λόγο Απλώς την αναφέρουμε για την ιστορία.

      Υ.Γ.
      Όποιον τρόπο  και να διαλέξουμε πάντοτε να έχουμε υπόψη ότι το ενυδρείο για να στρώσει ουσιαστικά και να σταθεροποιηθεί θέλει το λιγότερο 3 μήνες.

      Για τυχόν απορίες και ερωτήσεις ρωτήστε που ενδεχομένως να προκύψουν ρωτήστε μας στο φόρουμ.
       
    • By Μάνος123456
      Γειά σας! Όπως λέει και ο τίτλος σκέφτομαι να φτιάξω ένα ενυδρείο με χρυσόψαρα, και θα ήθελα τα φώτα σας σχετικά με κάποια ερωτήματα που έχω όντας αρχάριος. 
       
      Αρχικά, έχω ένα ενυδρείο 260 λίτρα με ενσωματωμένο φίλτρο στην πλάτη (από κατασκευής του), το οποίο έχει δύο δεξαμενές και λειτουργεί με υπερχείλιση. Το ερώτημα σε σχέση με αυτό είναι αν οι δύο δεξαμενές είναι λίγες για τα λίτρα του ενυδρειου,  καθώς έχω παρατηρήσει ότι τα περισσότερα φιλτρα τέτοιου τύπου έχουν τουλάχιστον 3. Επίσης, ποια θα ήταν η κατάλληλη διάταξη των υλικών μέσα σε αυτό;  (ο κυκλοφορητης είναι 1500 λτ/ώρα) 
       
      Ακόμα, επειδή θέλω να βάλω μέσα κάποια φυτά  (anubias, Java fern, vallisneria, echinodorus,  hygrophilia) 
      αναρωτιέμαι αν αρκεί ένα ψιλό μαύρο χαλίκι για υπόστρωμα, πόσα κιλά χρειάζομαι και τι είδους λιπάσματα θα χρειαστώ. Να σημειώσω ότι δεν θυμάμαι τις διαστάσεις του ενυδρειου,  θα τις υπολογισω τις επόμενες μέρες. 
       
      Ένα ακόμα ζήτημα που με απασχολεί είναι αυτό του φωτισμού. Πόσες λάμπες και τι είδους θα χρειαστώ για τις απαιτήσεις των παραπάνω φυτών; 
       
      Τέλος, εάν υπάρχει κάποιος που έχει εμπειρία από φυτεμένα ενυδρεία με χρυσόψαρα, θα ήταν ευπρόσδεκτες ιδέες σχετικές με τη διακόσμηση του ενυδρειου.
       
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 
       
    • By Rik
      Στρώσιμο νέου ενυδρείου με την προσθήκη τροφής.
       
      Σε αυτή την προσπάθεια μου, επεξήγησης στρωσίματος ενός καινούργιου ενυδρείου θα προσπαθήσω να είμαι συνοπτικός χωρίς να εμβαθύνω ιδιαίτερα σε κάθε περιεχόμενο μια που απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους, και σε κάποιες περιπτώσεις θα κάνω χρήση του υλικού του Aquazone έτσι ώστε να μπορεί να βοηθηθεί άμεσα ο αναγνώστης και να μην χάνεται ψάχνοντας στην απέραντη βιβλιοθήκη του Φόρουμ για τα σχετικά θέματα.

      Η μέθοδος της τροφής είναι η ασφαλέστερη διαδικασία στρωσίματος ενός ενυδρείου, μια που γίνεται χωρίς ζωντανά μέσα στο ενυδρείο και είναι ιδανικός για έναν αρχάριο και όχι μόνο, έτσι ώστε να μην μπλέξει σε περιπέτειες και κινδυνέψουν ή ταλαιπωρηθούν τα ζωντανά του με ανεπανόρθωτες συνέπειες.
      Το μόνο που χρειάζεται κυρίως είναι υπομονή, που έχει τον πρώτο λόγο πολλές φορές στο χόμπι μας.

      Όταν αγοράζουμε ένα καινούργιο ενυδρείο λοιπόν, θα πρέπει να στρωθεί όπως συνηθίζεται να λέγεται στον χώρο των ενυδρειοφιλων, πριν μπει κάποιος ζωντανός οργανισμός, και δηλαδή να ολοκληρωθεί Ο Κύκλος Του Αζώτου



      Εν ολίγοις να αποκτήσει τις κατάλληλες αποικίες βακτηριδίων οι οποίες θα εξουδετερώνουν τα νιτρώδη ΝΟ2 και την βλαβερή αμμωνία ΝΗ3/ΝΗ4 που προέρχονται από την αποσύνθεση των τροφών και τα διάφορα απόβλητα των ψαριών, φυτών, κλπ, μετατρέποντας τα έτσι σε νιτρικά ΝΟ3 που είναι πολύ λιγότερο τοξικά και δημιουργούν κυρίως πρόβλημα μόνο σε μεγάλες συγκεντρώσεις, τα οποία μειώνουμε τακτικά με τις αλλαγές νερού που κάνουμε συνήθως εβδομαδιαίως. Αυτή η εγκατάσταση των βακτηριδίων στο ενυδρείο μας χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα μέχρι να αρχίσει να λειτουργεί κανονικά και διαρκεί συνήθως από 3 έως 5 εβδομάδες, ανάλογα των παραμέτρων του νερού και της θερμοκρασίας που εξελίσσεται η όλη διαδικασία. Δηλαδή μέσο όρο, τον Μήνα.


      Πριν αρχίσουμε όμως την όλη διαδικασία στρωσίματος θα πρέπει να έχουμε τον κατάλληλο πρωτεύοντα εξοπλισμό στην θέση του.

      Εν ολίγοις θα βάλουμε πρώτα το χαλικάκι ή την άμμο για βυθό και την εσωτερική διακόσμηση της αρεσκείας μας μια που η επιφάνεια τους αποικείτε επίσης με βακτηρίδια και βοηθά στο κύριο έργο του φίλτρου έμμεσα. Καλό είναι επίσης να ξεπλύνουμε καλά τα υλικά και ειδικά το υλικό που θα βάλουμε για βυθό μια που ανάλογα την ποιότητα και εταιρία όπου έχουμε πάρει το τάδε χαλικάκι μπορεί να έχει υπερβολική σκόνη με αποτέλεσμα να αργήσει να ξεθολώσει το νερό όταν με το καλό γεμίσουμε το ενυδρείο με νερό.

      Δεύτερων έναν θερμοστάτη ο οποίος βοηθά στην αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και στην επιτάχυνση πολλαπλασιασμού των βακτηρίων μια που όσο ποιο ζεστό νερό θα έχουμε τόσο ποιο γρήγορα αυξάνονται λόγο του ότι αυξάνεται και ο μεταβολισμός τους.
      Συνήθως στην διαδικασία του στρωσίματος 28+ βαθμοί θεωρούνται καλοί και όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος του αζώτου τότε τον επαναφέρουμε στην θερμοκρασία του ζωντανού που θα φιλοξενήσουμε ανάλογα των απαιτήσεων του. Η επιλογή του θερμοστάτη γίνεται βάση των λίτρων του ενυδρείου συνήθως, και δηλαδή, πχ σε 100 λίτρα ενυδρείο, 100 βατ θερμοστάτη.
      Τον τοποθετούμε ή στην ειδική θήκη που υπάρχει στο φίλτρο μας ή εσωτερικά στον χώρο του ενυδρείου σε κάποια γωνία ώστε να μην φαίνεται άμεσα αλλά με καλή κυκλοφορία νερού στην περιοχή έτσι ώστε να βοηθούμε την άμεση αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και δηλαδή πχ, κοντά στην είσοδο ή την έξοδο του φίλτρου μας ή αντικριστά αυτού.

      Τρίτον και κυριότερο θα πρέπει να έχουμε έτοιμο το φίλτρο μας το οποίο στην ουσία είναι η καρδιά του συνολικού συστήματος μας, μια που φιλοξενεί τον κύριο όγκο αποικιών των βακτηριδίων.
      Συνοπτικά να αναφέρω πως έχει δυο κύριες λειτουργίες, πρώτων την μηχανική φιλτρανση για την κατακράτηση των σωματιδίων και δεύτερων την βιολογική φιλτρανση όπου γίνεται η κύρια νιτροποίηση του νερού του ενυδρείου μας από τα βακτηρίδια. Υπάρχει και η χημική φιλτρανση αλλά δεν θα σταθώ περισσότερο σε αυτή μια που δεν είναι απολύτως απαραίτητη άμεσα.
      Αρχίζοντας με την μηχανική φιλτρανση τα κύρια υλικά που κάνουμε χρήση είναι τα σφουγγάρια για τα ποιο χοντρά απόβλητα και το filter wool κοινός το άσπρο μαλλί για τα μικρότερα σωματίδια, ενώ για την βιολογική φιλτρανση κάνουμε χρήση πορώδες κεραμικό υλικό το οποίο βοηθά με την επιφάνεια του στην μεγάλη εγκατάσταση αποικιών βακτηριδίων. Εμπειρικά 1 λίτρο κεραμικού υλικού επαρκή για 100 λίτρα ενυδρείου.
      Τα βρίσκουμε σε διάφορα σχήματα (σαν κοφτό μακαρονάκι, μπίλιες, αστεράκια, άμορφα πετραδάκια, κλπ) και ανάλογα των εταιριών υπόσχονται και ανάλογες επιδόσεις, αλλά ας μην ξεφύγουμε από το όλο θέμα μια που με μια έρευνα περί του θέματος θα βρείτε τις απαντήσεις που θέλετε για τις απαιτήσεις του ενυδρείου σας.
      Κύριος παράγοντας επιλογής φίλτρου είναι ο όγκος του κάδου όπου θα βάλουμε τα υλικά φιλτρανσης και η απόδοση της αντλίας του όπου αναγράφονται τα λίτρα ανά ώρα και τα βατ που καταναλώνει.
      Για τον κάδο του καλό είναι να είναι όσο το δυνατόν ευρύχωρος και τουλάχιστον όχι κάτω από το 5 με 10% των συνολικών λίτρων του ενυδρείου, και η αντλία του να προσφέρει σε όσα λιγότερα βατ περισσότερα λίτρα ανά ώρα για να πετύχουμε μια καλή σχέση μεταξύ απόδοσης και κατανάλωσης ρεύματος, με μια ελάχιστη κυκλοφορία νερού 3 με 4 φορές τα λίτρα του ενυδρείου ανά ώρα.

      Αυτά περί εξοπλισμού σε μια πρώτη γρήγορη ματιά τους θα πρέπει να υπάρχουν για να ενεργοποιήσουμε το ενυδρείο μας.

      Η όλη διαδικασία που θα εξελιχθεί κατά την διάρκεια του στρωσίματος συνοψίζεται στα Βασικά στάδια Κύκλου Αζώτου όπου μπορείτε να καταλάβετε την όλη πορεία εξέλιξης του, αλλά ας δούμε και αναφορικά μια γενική περιγραφή του.
      Έχοντας λοιπόν τον εξοπλισμό μας έτοιμο, γεμίζουμε το ενυδρείο με νερό. Εάν το γεμίζουμε για πρώτη φορά καλό είναι εάν θέλουμε να το αφήσουμε να λειτουργήσει λίγες ώρες στην αρχή και μετά να το αδειάσουμε και να ξαναβάλουμε καθαρό νερό πάλι με αντιχλωριο αυτή την φορά για τα ανάλογα λίτρα του ενυδρείου μας. Με αυτή την πρακτική στην ουσία θα ξεπλυθεί λίγο το ενυδρείο μας μια που τα υλικά είναι καινούργια αλλά αν κρίνεται πως δεν χρειάζεται η δεύτερη αλλαγή νερού, τότε απλά προσθέστε αντιχλωριο. Σε αυτή την φάση θα παρατηρήσετε πολλές μικρές φυσαλίδες στα τοιχώματα των τζαμιών το οποίο είναι οξυγόνο και σιγά σιγά θα φύγουν από μόνες τους κατά τις επόμενες μέρες.

      Κατά το στρώσιμο εμπλέκονται κυρίως 3 παράμετροι, που θα μας καθοδηγούν στο όλο στρώσιμο, και δηλαδή ΝΗ3/ΝΗ4 αμμωνία / αμμώνιο, ΝΟ2 νιτρώδη, και ΝΟ3 νιτρικά.
      Για το ΝΗ3/ΝΗ4 υπάρχουν υγρά τεστ στο εμπόριο ενώ για τα ΝΟ2 και ΝΟ3 υπάρχουν σε υγρά και σε στικακια με τα πρώτα φυσικά να είναι ποιο αξιόπιστα και ακριβής. Αν νομίζουμε ότι το νερό του δικτύου μας μπορεί να εμπεριέχει μια από τις παραπάνω αζωτούχες ενώσεις καλό είναι να κάνουμε ένα τεστ του νερού της βρύσης για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα και ότι οι τιμές είναι μηδενικές. Η χρήση των τεστ θα αρχίσει ουσιαστικά σε καθημερινή βάση με την έναρξη του κύκλου για να καταγράψουμε την εξέλιξη του και για να βλέπουμε που βαδίζουμε και σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε. Μπορούμε βέβαια να μην είμαστε και τόσο τακτική στις μετρήσεις μας και απλά να μετράμε σποραδικά ανά 2, 3 ημέρες, απλά για να ξέρουμε που βαδίζουμε αλλά καλό είναι ειδικά τις τελευταίες μέρες του κύκλου να είμαστε ποιο συνεπείς όπως και να έχει για να σιγουρευτούμε στο τέλος ότι ο κύκλος ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

      Εφόσον έχουμε γεμίσει το ενυδρείο τελικά με νερό και αντιχλωριο και όλες οι τιμές είναι μηδενικές ακόμα, προσθέτουμε τριμμένη τροφή, τα πολύχρωμα φυλλαράκια, κάντε την σαν σκόνη και ρίξτε πάνω κάτω μισο κουταλάκι του γλυκού ανά 100 λίτρα νερού. Η δοσολογία είναι εμπειρική και δεν μας πειράζει εάν πέσει λίγο παραπάνω ή παρακάτω. Πολύ επιλέγουν την τακτική να βάζουν την τροφή μέσα σε δυχτακι έτσι ώστε να μην λερώνουν σε εισαγωγικά το ενυδρείο τους μια που η τροφή θα πιάσει μύκητες κάποια στιγμή αλλά στην ουσία ακόμα και αυτοί είναι μέσα στο πρόγραμμα μια που και οι αποικοδομητικοι μικροοργανισμοί είναι μέρος της όλης βιολογίας του ενυδρείου και θα πρέπει να κάνει την αντιβίωση του κατά κάποιο τρόπο το ενυδρείο μας και σε αυτόν τον τομέα.

      Ο όλος κύκλος μόλις άρχισε λοιπόν, και κατά την διάρκεια του που όπως προαναφέραμε κρατά περίπου στον ένα Μήνα και θα δούμε μια διαδοχική σειρά εξέλιξης των αζωτούχων ενώσεων, που εναλλάσσονται σταδιακά μέχρι να μετράμε στο τέλος του κύκλου μόνο ΝΟ3. Σε αυτή την φάση, μπορούμε να περιμένουμε 2 με 3 ημέρες εφόσον ρίξαμε την τροφή για να ρίξουμε τα βακτήρια μια που χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα για να δημιουργηθεί η αμμωνία ή αλλιώς μπορούμε να ρίξουμε και απευθείας κάποιο σκεύασμα βακτηρίων στην συνιστώμενη δόση του μαζί με την τροφή ακολουθώντας τις οδηγίες του και αρχίζοντας αμέσως την όλη διαδικασία. Αρχικά αυτή την πρώτη εβδομάδα θα αρχίσουμε να μετράμε σταδιακά αμμωνία και μπορεί να κάνει την εμφάνιση της και μια πυκνή θολούρα όπου δεν θα διακρίνουμε σχεδόν τίποτα για 1 έως 4 ημέρες συνήθως. Αυτή δημιουργείτε λόγω της βακτηριακης έξαρσης και ανάλογα των ρύπων που βρίσκονται στο νερό αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας μια που θα εξασθενήσει σταδιακά και το νερό θα γίνει και πάλι διαυγές.

      Με το πέρας των ημερών η αμμωνία θα αρχίσει να φτάνει στα μέγιστα επίπεδα και σε δεύτερη φάση θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνιση τους και τα νιτρώδη ΝΟ2.
      Επίσης συνήθως κατά την δεύτερη εβδομάδα μπορεί να κάνει την εμφάνιση της μια ασπροδιαφανη βλέννα επάνω στις ξύλινες ρίζες που μπορεί να διακοσμεί το ενυδρείο μας ή και σε κάποια μέρη στην επιφάνεια του βυθού μας ή της πλάτης. Δεν είναι κάτι το ανησυχητικό μια που μιλάμε για κάποιον μύκητα ο οποίος κάνοντας τον κύκλο του μερικών ημερών θα αρχίσει να συρρικνώνεται έως να εξαφανιστεί και αυτός πλήρως.

      Κατά την διάρκεια λοιπόν του όλου κύκλου αυτό που πρέπει εμείς μόνο να κάνουμε πρωτίστως είναι υπομονή, να ρίχνουμε βακτήρια ανάλογα των οδηγιών του σκευάσματος και να τρίβουμε τροφουλα ανά 3,4 μέρες. Καλό είναι να υπάρχει καλή ανατάραξη του νερού για μια καλύτερη οξυγόνωση των βακτηρίων, υψηλή θερμοκρασία για να επιταχύνουμε τον μεταβολισμό των βακτηριδίων και δεν αλλάζουμε το νερό μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος πλήρως και δηλαδή όπως προαναφέραμε όταν φτάσουμε να μετράμε μόνο ΝΟ3!

      Εφόσον φτάσουμε τελικός στο τελευταίο στάδιο να μετράμε μόνο ΝΟ3, καλό είναι πριν βάλουμε κάποιο ζωντανό να ξαναρίξουμε τροφή και να περιμένουμε 3 ημέρες για να επιβεβαιώσουμε ότι πλέον δεν κάνουν την εμφάνιση τους τα νιτρώδη ΝΟ2 και ότι έχουμε απλά μόνο αύξηση των νιτρικών ΝΟ3. Σε αυτή την φάση είμαστε έτοιμοι και σίγουροι ότι μπορούμε να αρχίσουμε να φιλοξενούμε κάποιους φίλους μας και αυτό θα γίνει σταδιακά βάζοντας αρχικά μόνο ένα ζεύγος ψαριών και συνεχίζοντας με ποιο πολλά μετά από καμία εβδομάδα. Όσο αφορά κάποια είδη βυθού, όπως γατόψαρα, γαρίδες και σαλιγκάρια καλό είναι να περιμένουμε τουλάχιστον 3 μήνες πριν την εισαγωγή τους μια που ο βυθός θέλει περισσότερο χρόνο για να ωριμάσει και πολλά από αυτά τα ζωντανά είναι ευαίσθητα σε μη ισορροπημένες συνθήκες του νερού και του βυθού.

      Πριν όμως την εισαγωγή κάποιου ζωντανού όπως και να έχει, εφόσον τελειώσει ο κύκλος του Αζώτου θα πρέπει πρώτα να κάνουμε μια γενναία αλλαγή νερου, της τάξεως του 50%.
      Καλό είναι λοιπόν η αλλαγή του νερού να γίνεται με προετοιμασμένο νερό. Και δηλαδή να κάνουμε χρήση κάποιου πλαστικού δοχείου ή πλαστικό βαρελάκι (πχ, αυτό για τις ελιές) το οποίο να μπορεί να εμπεριέχει έστω τα μισά λίτρα του ενυδρείου μας. Εκεί μέσα βάζουμε το νερό της αλλαγής το πολύ δυο, τρεις μέρες πριν και 1 ώρα πριν την αλλαγή προσθέτουμε και το αντιχλωριο. Μια αεραντλία ή κοινή αντλία είναι χρήσιμη επίσης για να μην μένει στάσιμο το νερό και για μια καλύτερη μίξη του αντιχλωριου, συν έναν θερμαντήρα για να προετοιμάζουμε την θερμοκρασία παραπλήσια του ενυδρείου μας μια που τα ψάρια μας είναι ψυχρόαιμα και προσαρμόζονται στην θερμοκρασία του περιβάλλοντος που ζούνε, και υπάρχει κίνδυνος πάντα κάποιου θερμικού σοκ που μπορεί να αποβεί και μοιραίο ή να παρουσιάσουν κάποια αρρώστια σε μια απότομη εναλλαγή της θερμοκρασίας της κάθε αλλαγής νερού.

      Καταλαβαίνω πως για πολλούς το να έχουν ένα βαρελάκι κάπου μέσα στο σπίτι μπορεί να φαντάζει δύσκολο, οπότε στην περίπτωση που κάνουμε την αλλαγή άμεσα από την βρύση, τότε αυτή θα πρέπει να γίνεται σιγά σιγά κατά το γέμισμα του ενυδρείου για να δώσουμε το χρόνο στα ψάρια να προσαρμοστούν στην αυξομείωση της θερμοκρασίας και προσθέτουμε αρχικά το αντιχλωριο που αντιστοιχεί τα λίτρα της αλλαγής. Καλό είναι να αποφεύγουμε την χρήση του θερμοσίφωνα μια που οι χαλκό σωληνώσεις μπορεί να δηλητηριάσουν τα ψάρια μας εάν κάτι δεν πάει καλά.

      Εν τέλη, η μέθοδος στρωσίματος με την προσθήκη τροφής είναι απλή και πάνω από όλα ακίνδυνη για τα ζωντανά μας μια που όταν τα εισάγουμε έχουμε ήδη ένα ενυδρείο με ενεργή βιολογία και έτοιμη να δεχθεί τους ρύπους των ψαριών μας χωρίς κάποια ιδιαίτερη ανωμαλία. Αφήστε λοιπόν την φύση να κάνει το έργο της και το μόνο που χρειάζεται από εμάς είναι λίγο υπομονή αρχικά για να χαρούμε μετά στο έπακρο τα ζωντανά μας. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι στρωσίματος με σκευάσματα 24ωρου αλλά προσωπικά πιστεύω ότι χρειάζονται την ανάλογη εμπειρία, πράγμα το οποίο ένας αρχάριος δεν κατέχει και δεύτερον όπως και να έχει μπορούμε να στρεσάρουμε τα ζωντανά μας και να αρρωστήσουν στο κοντινό μέλλον (σύνδρομο νέου ενυδρείου) με ανεπανόρθωτες συνέπειες.


      Άντε, καλογεμιστα και με τις καλύτερες ευχές!
       
    • By Kakaos21
      Καλησπερα εχω παρει δωρο custom ενυδρειο 283 λιτρα περιπου και θελω καθοδηγηση πως να το στησω τι καπακι να βαλω απο πανω,τι υποστρωμα να βαλω,φυτα κτλ κτλ, τι φιλτρο,πως να βαλω το CO2 κτλ κτλ.ξεκιναω απο το μηδεν παιδια δεν χρειαζομαι την ενυδριακη σας παιδεια ευχαριστω
    • By Dynamite
      Kαλησπερα παιδια , εχω ενα 20lt ενυδρειο με ενα εσωτερικο φιλτρο 300λτ/ωρα και εναν μικρο θερμοστατη που θελω να το χρησιμοποιησω για γαριδαδικο. Εχω και ενα μεγαλυτερο ενυδρειο 110 λτ απο του οποιου μια αναδιαρυθμιση εχω κρατησει το παλιο του υποστρωμα σε ενα κουβα ..ειναι το Complete Substrate της Τετρα και εχω και ενα μαυρο μεσοκοκο χαλικι της Aquael ..Μπορω να το χρησιμοποιησω αυτο για τον βυθο του γαριδαδικου ?(Επειδη θελω να φυτεψω κιολας) Απο φυτα εχω κλαδεματα ντοματιας ,Caroliniana και Εchinodoris Bleheri απο το αλλο ενυδρειο, κανουν για τις γαριδες ? Απο διακοσμιση τι μπορω να βαλω περα απο πετρες ? Βιολογικο υλικο εχω τον ζεολιθο της Haquos στρωμενο απο το ενυδρειο που τρεχει καθως και καινουργιο .. Τελος οι αλλαγες νερου που κανω στο μεγαλο ειναι 30 λτ περιπου μπορω να παρω νερο απο την αλλαγη του μεγαλου και να το βαλω κατευθειαν στο μικρο για να μην χρειαζεται παλι να περιμενω 1 μηνα μεχρι να γινει ο κυκλος? 
       
      Σας ευχαριστω πολυ 
    • By Dynamite
      Καλησπέρα σε ολα τα μελη του φορουμ !! 
      Ονομαζομαι Αλέξανδρος και ειμαι 23 χρονων ειμαι Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού και έχω αγάπη για τα ενυδρεία αλλα και για τους σκύλους!!
      Απο μικρός μου αρεζαν τα ενυδρειο και σε παιδικη ηλικία (10-12) χρονων ο πατερας μου αποφασισε να μας κανει το χατιρι και να μας παρει ενα ενυδρειο στο σπιτι ..Ηταν μικρο 60 λιτρα οχι φυτεμενο και αυτο που θυμαμαι χαρακτηριστικα ηταν το ποσα πολλα ψαρια ειχε μεσα (λογω ελλειψης γνωσης και ενημερωσης) θυμαμαι οτι ειχαμε 1 cory 1 pleco 1 silvershark 1 pangasius 2-3 zebras 3-4 guppies και 1 gourami φυσικα ολα αυτα ηταν μια εφιαλτικη ψαροσουπα με αποτελεσμα να εχουμε θανατους κλπ κλπ ..ωσπου μια μερα μετα απο 2-3 χρονια που ειχαμε το ενυδρειο ο πατερας μου αποφασισε να το αφησει κουρασμενος απο την συντηρηση που χρειαζοταν καθως και την αποτυχια που εν μερη δεν ηταν και δικο του λαθος (ο πετσοπας ειχε βρει την κοτα με τα χρυσα αυγα) .Απο την μερα εκεινη εμενα μου ειχε μεινει ενας διαρκης καημος να ξαναστησω ενα ενυδρειο !! Οπου πριν απο 1 μηνα προμηθευτηκα ενα "παροπλισμενο) Juwel Primo 110 απο εναν ξαδερφο μου συνχομπιστα και ξεκινησα το στησιμο με αρκετο διαβασμα αλλα και λαθακια σημερα εχω ενα ωραιοτατο φυτεμενο ενυδρειο οπου φιλοξενω 2 αρσενικα Guppies και 4 θυληκα και περιπου 17-19 νεογεννητα guppaκια !! Επισης ηδη εχω ξεκινησει να στηνω ενα 20Lt ενυδρειο ως "νηπιαγωγειο" για τα μωρα guppies ! Ο κοσμος του ενυδρειου ειναι ατελειωτος και φανταστικος και δεν νομιζω ποτε να σταματησω να ασχολουμε με αυτο το θαυμασιο hobby  !! 
      Ευχαριστω για την υπομονη σας με την προσωπικη μου ιστορια  
    • By 033george
      Καλησπέρα στην κοινότητα !! Νέος στο χόμπυ και ξεκίνησα λάθος.. Μου έδωσαν ένα ενυδρείο 50 λίτρα και το έστρωσα κατόπιν οδηγιών του πετσοπα με ζουμια και ένα pseudotropheus maingano.. 
      Το φίλτρο είναι το tertra ex600 και δούλεψε ένα δίμηνο με το ψάρι υγιέστατο. Οι μετρήσεις στο νερό βγαίναν καλές από όσο ενημερώθηκα (NO3 από 10 έως 20) άλλαξα και μια φορά νερό όταν πήγε το NO3 στο 20
      Υποθέτοντας πως είναι όλα καλά έβαλα ένα demasoni και μια albino (αρσενικο έχω μόνο το demasoni) και άρχισαν τα προβλήματα
      Χαμός στο κυνηγητό..η πρώτη η maingano τα ρήμαξε για δύο μέρες μέχρι που ανέλαβε ο αρσενικός τα ηνία .. 
      Ξεκάθαρο το ότι έπρεπε να πάω σε μεγαλύτερη κατοικία τα ζωντανά..
      Πήρα μεταχειρισμένο ένα ενυδρείο με διαστάσεις 120*50*60 και φίλτρο το eiheim pro3 600
      Έκανα την μετακόμιση με το νέο φίλτρο να δουλεύει παράλληλα στο μικρό ενυδρείο για δύο μέρες
      Αφού έστησα το νέο (το μικρό ήταν σε απόσταση λίγων εκατοστών) άρχισα τις μεταγγίσεις νερού από το μικρό στο μεγάλο το οποίο ήταν μισογεμάτο με θερμοκρασία ίδια με του μικρού με αντιχλωριο και με το νέο φίλτρο να μπαίνει πλέον στην θέση του.. 
      Παράλληλα έβαλα και το dajana start plus που μου είχε δώσει ο πετσοπας αρχικά
      Κάθε κουβα που αφαιρούσα από το παλιό έβαζα ένα νέο από το καινούριο και παρακολουθούσα συμπεριφορές για λίγη ωρα
      Αυτό εξακολούθησε (πήρε ώρες) μέχρι που θεώρησα πως το παλιό νερό αντικαταστάθηκε από το νέο και το αρχικό φίλτρο δουλευε
      Μετέφερα τα ψάρια και το παλιό φίλτρο όπως και ότι μπορούσα από βυθό στο νέο
      Με το που μπήκαν στο νέο σπίτι κανένα σημάδι πως κάτι άλλαξε !!! Μόνο ότι πλέον κολυμπούν και χαίρονται
      Συγγνώμη για το μακροσκελές μα θέλω να ρωτήσω .. είναι φυσιολογικό να μην έχω καθόλου άλγη ? Σε κανενα από τα δύο ενυδρεία δεν εμφανίστηκε.. το καινούριο δουλεύει με τα δύο φίλτρα παράλληλα 10 μέρες.. το NO3 είναι περίπου 15 οι άλλες τιμές (σκληρότητες πεχα) είναι ότι προβλέπεται για τα ψαρια
      Σας ευχαριστώ !! Περιμένω τα φώτα σας !!
       
×
×
  • Create New...