Jump to content

Recommended Posts

Μετά από πολύ καιρό στα πλαστικά διακοσμητικά, αξιόθηκα επιτέλους να φτιάξω κάτι πιο φυσικό. Θέλει φυσικά πολύ βελτίωση ακόμα και για αυτό μου είναι πολύ σημαντικές οι επισημάνσεις/παρατηρήσεις. Για παράδειγμα:

Να βάλω κανένα ζωντανό ακόμα; (π.χ. γαρίδες red cherry)

Θα ταίριαζε κάποια (σκουρόχρωμη) πέτρα; Αν ναι, τι είδος;

Για να γίνει πιο όμορφο, τι φυτά (πέρα από βαλισνέρια) θα μπορούσα να βάλω;

 

 Γενική κατηγορία ενυδρείου
Ασία νομίζω

Γενικές Πληροφορίες
Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 60x30x34 
Συνολικά Λίτρα: 54 (όχι καθαρά) 
Sump (λίτρα):

Οργανισμοί
Φυτά: Βαλισνέριες Σπιραλις και μία πολύ μικρή ρίζα Εχινόδορου 
Ψάρια: 1 αρσενικό και 5 θηλυκά cherry barbs
Άλλα είδη: 

Διακοσμητικά υλικά
Φόντο: μία αφίσα
Πέτρες: όχι
Ξύλα: 1 ρίζα και 1 mopani
Άλλα διακοσμητικά : όχι
Υπόστρωμα:
Βυθός: 6 κιλά λεπτό χαλίκι

Φωτισμός
Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 1 sera led plantcolor sunrise 360
Διάρκεια φωτισμού: 9 ώρες 

Υποστήριξη οργανισμών 
Φίλτρανση: EasyFlux 200 water pump
Θέρμανση/ Ψύξη: JBL ProTemp s 100
Λίπανση: 2 φορές τη βδομάδα Aquili liquid Fertilizer
Παροχή CO2: όχι
Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις: Aquili Multivaminic & AminoAcids
Διατροφή: JBL Novo Guppy και DAJANA DAPHNIA


Παράμετροι
pH: Το νερό δεν επεξεργάζεται(πέρα από το αντιχλώριο). Έχει τα χαρακτηριστικά του δίκτυου Αττικής - ph περίπου 8..
Γενική σκληρότητα (GH):
Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):
Αμμωνία (ΝΗ3): όχι
Νιτρώδη (ΝΟ2): όχι
Νιτρικά (ΝΟ3): δε γνωρίζω
Φωσφορικά (PΟ4): δε γνωρίζω
Μέση Θερμοκρασία (°C): 25

Συντήρηση
Αλλαγές νερού:
Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: Aquili Water Conditioner
Άλλες ρουτίνες συντήρησης: 1 φορά την εβδομάδα το 25%

Φωτογραφίες:

 

IMG_0528.JPG

IMG_0532.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα. 

 

Θα μπορούσες όπως ήδη είπες να βάλεις red cherry θα είναι μιά χαρά με τα barb. 

 

Επίσης εγώ θα προσπαθούσα να αναπαραγάγω τα cherry barb. Είναι πολύ εύκολο και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μαζέψεις τα αυγά (υπάρχει τρόπος). Το δύσκολο βέβαια είναι το μεγάλωμα των μικρών, όμως έχουμε διάφορες ζωντανές τροφές να σου δώσουμε για να τα καταφέρεις! 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ ομορφα τα ξυλα σου!!Θα ηταν πολυ ομορφο επισης το αποτελεσμα αν θα τους εβαζες ανουμπιες, φτερες και μος πανω τους.. Η συγκεκριμενη βαλισνερια αμα παρει μπρος δεν σταματαει πουθενα

Edited by mik7
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζω τα ξυλα ειναι πολυ διαφορετικα και δεν ταιριαζουν μαζι(γνωμη μου). Εγω θα αφηνα μονο ενα ξυλο (διαλεξε ποιο), και θα εβαζα καποια ανουμπιας, μοςς πανω του.

Θελει και καμια (2,3,4) πετρα(ες). Απλα και πετρες πρεπει να ειναι ιδιες( οχι μια ασπρη, αλλη μαυρη). Δες λιγο φωτο στο ιντερνετ και... κανε μια προσπαθεια αντιγραφης:)

Διαλεξε πρωτα κατι απλο.

https://www.google.com/search?biw=1600&bih=763&tbm=isch&sa=1&ei=DDb4WqmgMJHWkwWsjIz4Aw&q=aquascape+small+tank&oq=aquascape+small+tank&gs_l=img.3..0.28598.34157.0.34705.11.5.0.6.6.0.198.755.0j5.5.0....0...1c.1.64.img..0.11.846...0i67k1j0i30k1j0i24k1.0.Zmc19sg2spw

https://www.google.com/search?biw=1600&bih=763&tbm=isch&sa=1&ei=MDb4WsabHYGZkwWKvo2YDQ&q=aga+aquascaping+contest&oq=aga+contest&gs_l=img.1.1.0i30k1j0i8i30k1j0i30k1j0i8i30k1j0i24k1.48326.53650.0.56192.11.11.0.0.0.0.153.1575.0j11.11.0....0...1c.1.64.img..0.11.1568...0j0i67k1.0.QlPkfNnl_mw

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 22 ώρες, το μέλος natateo έγραψε:

Νομιζω τα ξυλα ειναι πολυ διαφορετικα και δεν ταιριαζουν μαζι(γνωμη μου). Εγω θα αφηνα μονο ενα ξυλο (διαλεξε ποιο), και θα εβαζα καποια ανουμπιας, μοςς πανω του.

Θελει και καμια (2,3,4) πετρα(ες). Απλα και πετρες πρεπει να ειναι ιδιες( οχι μια ασπρη, αλλη μαυρη). Δες λιγο φωτο στο ιντερνετ και... κανε μια προσπαθεια αντιγραφης:)

Διαλεξε πρωτα κατι απλο.

Από μοβ φυτά υπάρχει κάτι ''εύκολο'' που να ταιριάζει σε τέτοιο νερό;

Για να αγοράσω πέτρες πρέπει κάτι να προσέχω; Αρκεί μόνο να μου αρέσουν;

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.05.2018 at 2:03 ΜΜ, το μέλος Γιώργος Ζαφ. έγραψε:

Από μοβ φυτά υπάρχει κάτι ''εύκολο'' που να ταιριάζει σε τέτοιο νερό;

Για να αγοράσω πέτρες πρέπει κάτι να προσέχω; Αρκεί μόνο να μου αρέσουν;

τα μοβ θελουν αρκετο φωτισμο, το ph σου ειναι παλι πολυ ψηλα. Δεν θα βγει κατι καλο. Απο πετρες-μπορεις να μαζεψεις στην φυση, αρκει να μην ειναι ασβεστολιθικες.Διαλεξε καποιες σκουροχρωμες(ασπρες και ανοιχτοχρωμες ειναι σχεδον 100% ασβεστολιθικες, εκτος χαλαζιακες).Οχι μαρμαρο!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα πήγα σε έναν λόφο και μετά από ψάξιμο βρήκα 2 μισοθαμμένες πέτρες που μου άρεσαν. Μπορώ να τις βάλω μέσα; Αν ναι, χρειάζονται και βράσιμο; Πόση ώρα;

Πρώτη πέτρα:

IMG_0540.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα Γιώργο. Ξεπλυνε τες λιγο και ρίξε λίγο ξυδι πάνω τους να δεις αν αφρίζουν αρχικα.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 31 λεπτά, το μέλος gifil έγραψε:

Καλησπέρα Γιώργο. Ξεπλυνε τες λιγο και ρίξε λίγο ξυδι πάνω τους να δεις αν αφρίζουν αρχικα.

Τις είχα ξεπλύνει πιο πριν και τώρα έριξα ξύδι..Ακουγόταν ήχος αφρίσματος...Είναι κακό αυτό;:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

αν ειδες κ αφρο μην τις βαλεις γτ ειναι ασβεστολιθικες.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα το πρωί και αφού τις είχα αφήσει βρεγμένες με ξύδι το βράδυ, εμφάνισαν στο περίγραμμα τους μια άσπρη γραμμή που τρίβεται.. Αυτό σημαίνει ότι είναι για πέταμα οι πέτρες;:mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι εγώ δεν θα τις εβαζα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 22 ώρες, το μέλος Γιώργος Ζαφ. έγραψε:

Σήμερα το πρωί και αφού τις είχα αφήσει βρεγμένες με ξύδι το βράδυ, εμφάνισαν στο περίγραμμα τους μια άσπρη γραμμή που τρίβεται.. Αυτό σημαίνει ότι είναι για πέταμα οι πέτρες;:mellow:

Δυστυχως:(. Κανε δοκιμασιες οπως ειπε ο @gifil , θα βρεις κατι :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα Γιώργο. Είχα πάρει πέτρες από ένα φυτώριο πιο παλιά και τις αγόρασα για μη ασβεστολιθικες. Τον εμπιστεύτικα και τις έβαλα. Έβαλα τώρα ξύδι να δω αν αφρίζουν και τελικά δεν είναι ασβεστολιθικες. Βέβαια το κομμάτι που ήταν στο υπόστρωμα αφού βγήκε και στέγνωσε άσπρισε. Μόνο αυτό. Ποτέ το από πάνω. Θα μας πουν και οι ποιο έμπειροι. Άμα θες έλα να τις πάρεις.μπορεις να τις σπάσεις με ένα σφυροκαλεμο και να βάλεις όποιες θες μέσα. Πρασινίζουν πάντως αλλά δεν θυμάμαι την ονομασία τους. 

IMG_20180518_163240.jpg

IMG_20180518_163320.jpg

Edited by Sriz
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λούτσα μένω. 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ έχω ένα ενιδριο με barb πάρε μια ματιά και καμιά ιδέα αν σου αρέσει κάτι92f7e91c7731ef6152da6f4cd7e502f4.jpgdbef21773d4e907029f5c070251a628c.jpg8cf1323529db58e707f12c1fa23eafee.jpg

Στάλθηκε από το Lenovo S1La40 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 16 ώρες, το μέλος ge_to_player έγραψε:

Εγώ έχω ένα ενιδριο με barb πάρε μια ματιά και καμιά ιδέα αν σου αρέσει κάτι92f7e91c7731ef6152da6f4cd7e502f4.jpgdbef21773d4e907029f5c070251a628c.jpg8cf1323529db58e707f12c1fa23eafee.jpg

Τα φυτά στην 3η εικόνα τί είναι;

Share this post


Link to post
Share on other sites

moss christ λέγεται
Να και μια από κοντάda714edd982f55252a81a9cfa047559c.jpg

Στάλθηκε από το Lenovo S1La40 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 16 λεπτά, το μέλος ge_to_player έγραψε:

moss christ λέγεται
Να και μια από κοντάda714edd982f55252a81a9cfa047559c.jpg

Όχι, εννοούσα αυτά με τα φύλλα στην τελευταία εικόνα...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι ένα είδος Alteranthera πολύ εύκολο φυτό

Στάλθηκε από το Lenovo S1La40 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα αγόρασα ένα φυτό Hygrophyla, αλλά δεν κατάλαβα αν είναι dwarf ή siamensis. Δυστυχώς πρώτα αγόρασα και μετά ψάχνω.. Κάνει για το ενυδρείο μου;

IMG_0545.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Panos 14
      Καλησπέρα,έχω ένα χελωνακι Yellow bellied turtle εδώ κ 4 μηνες, σε ενυδρείο 60 λίτρων με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό..
      Όλα πάνε μια χαρά,απλά μου έχει μπει η ιδέα μήπως θα ήταν καλύτερα να πάρω άλλο ένα για να αισθάνεται καλύτερα με όποιον τρόπο επικοινωνίας μπορεί να έχουν μεταξύ του..
      Απλα φοβάμαι μήπως τελικά είναι λάθος,μήπως τσακώνονται,μήπως αγχωθει...
      Θα με βοηθούσε πολύ μια γνώμη..
       
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    • By Magda Kalafati
      Καλησπέρα παιδιά. Ακόμα νέα στο χόμπι και πολύ αγχωμενη. Προσπαθώ να τα κάνω όλα σωστά αλλά κάτι μου χαλάει, ακόμα μαθαίνω. Σόρρυ για την εισαγωγή. Λοιπόν. Έχω ενυδρείο 100 λίτρα από τον περασμένο Οκτώβριο. Το πρώτο μου χρυσόψαρο εχτές ήταν στον πάτο με μάζεμα πτερύγια και ανοιγοκλείνει στραβά το στόμα του λες και έπαθε εγκεφαλικό. Σήμερα κολυμπάει κυρίως ψηλά και παρατήρησα το ένα από τα βράγχια του να μην ανοιγοκλείνει. Τι στο καλό συμβαίνει; Έβαλα melafix της api είναι το μόνο που ειχαγια ώρα ανάγκης. Σας παρακαλώ βοηθήστε με. Στο ενυδρείο ζουν 3 χρυσόψαρα ένας πλεκοστομος και 2 apple snail. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    • By akrapovic
      Γενική κατηγορία ενυδρείου
      Κοινωνικό, Φυτεμένο 

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 100cm x 30cm x 40cm 
      Συνολικά Λίτρα: 90
      Sump (λίτρα): -

      Οργανισμοί
      Φυτά: Vallisneria, Ceratophyllum, Ludwigia Palustris, Bacopa caroliniana, Sagittaria subulata, Egeria Densa, Hygrophilla Polysperma, Echinodorus Cordifolius, Anubia petite
      Ψάρια: Guppy, Corydoras Aeneus 
      Άλλα είδη: σαλιγκάρια ¨λαθρεπιβατες¨ , ramshorn

      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο: Μαύρο
      Πέτρες: Lava
      Ξύλα: Ρίζα Mopani
      Άλλα διακοσμητικά :-
      Υπόστρωμα: -
      Βυθός: Μαύρο χαλαζιακό

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): led περίπου 2500 lumens (4000K - 6500K)
      Διάρκεια φωτισμού: 10 ώρες

      Υποστήριξη οργανισμών
      Φίλτρανση: Μηχανικό SunSun HW-603, Βιολογικό Eheim 2224
      Θέρμανση/ Ψύξη: 100w
      Λίπανση: -
      Παροχή CO2: -
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
      Διατροφή: sera vipan flakes, tropical 3-algae tablets B, tropical dafnia


      Παράμετροι
      pH: 7.6
      Γενική σκληρότητα (GH): 8 ºd
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):10 ºd
      Αμμωνία (ΝΗ3): 0
      Νιτρώδη (ΝΟ2): 0
      Νιτρικά (ΝΟ3): 5-10ppm
      Φωσφορικά (PΟ4): -
      Μέση Θερμοκρασία (°C): 25

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού: 20% εβδομαδιαιος
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: seachem prime, ζέσταμα
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης:

      Φωτογραφίες:








    • By Stelios GnD
      Καλησπέρα σε όλους!
      Είμαι γενικά νέος στον χώρο. έχω ένα 30λιτρο ενυδρείο στο οποίο είχα 9 gappies. Είχα κάποια θεματακια μέχρι να στρώσει αλλά εν τέλη όλα καλά.
      Στο ενυδρείο τρέχει ένα eheim classic 150 (martix/purigen)  το οποίο πλέον είναι στρωμένο. 
      Λόγω ότι δεν μπορούσα να έχω τις συνεχείς γέννες των guppies, τα έδωσα σ έναν φίλο που έχει μόνο guppies.
      To πλάνο μου είναι να το μετατρέψω σε ένα βαριά φυτεμένο beta tank και μου έχουν προκύψει οι εξής απορίες:
      1) το classic 150 είναι αρκετό ? σκεφτόμουν μήπως το αναβαθμίσω σε classic 250
      2) Θεωρείτε ότι πρέπει να reset-αρω την βιολογία μου ή απλά να συνεχίσω ως έχει?
       
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων 
       
    • By MrPanv99
      Καλησπέρα παρατηρώ εδώ και κάποιες μέρες ότι ενα cherry barb εμφανίζει μια περίεργη καμπύλη στο σώμα. Ξέρετε από τι μπορεί να είναι; 
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 
       

    • By Ancient Gaming
      Εχω μια λιμνη και ψαχνω να βρω κοι αλλα ρε παιδια δεν βρησκω , μηπως μπορειτε να μου συστησετε καποιον?
      Ευχαριστω πολυ
    • By Γιώργος Ζαφ.
      Εδώ και μερικούς μήνες το ενυδρείο μου φιλοξενεί μαζί με φυτά και άλγεις. Γενικά δε με πείραζε ιδιαίτερα η ύπαρξή τους και τα φύλλα των φυτών που είχαν πολύ πάνω τους τα έκοβα. Τώρα που έχω όμως χρόνο πρέπει να ασχοληθώ.
      Την φωτοπερίοδο την είχα αρχικά στις 9 ώρες, αλλά τον τελευταίο καιρό τη μείωσα στις 8 ώρες (10:00-18:00).
      Χθες διάβασα σε ένα παρόμοιο θέμα ότι η νηματοειδής άλγη φεύγει με 3 μέρες κλειστά φώτα και έτσι δεν τα άναψα καθόλου.
      Σήμερα διάβασα στην καταπολέμηση της staghorn ότι δεν πρέπει ο φωτισμός να διαρκεί λιγότερο από 7-8 ώρες και έτσι άναψα στις 12:30 περίπου τα φώτα.
      Τεστ νιτρικών και φωσφορικών δεν έχω. Αυτό που με παραξένεψε είναι ότι έχω τόση άλγη μόνο με μία λάμπα 4,3 Watt της sera και 2 ταμπλέτες sera florenette δύο φορές τον μήνα. Νομίζω στο ενυδρείο μου υπάρχουν τρία είδη άλγης:
      1) staghorn (μάλλον) άλγη:
       


    • By SOTIRIS
      Γενική κατηγορία ενυδρείου
      Κοινωνικό φυτεμένο

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (150X60X50):
      Συνολικά Λίτρα: 500
      Sump (λίτρα):

      Οργανισμοί
      Φυτά: Anubias nana, anubia petit, βαλισνέρια, βουκεφαλάνδρα, microsorum windelov, microsorum pteropus. diformis, echinodorus bleherae, cryptocorine διάφορα είδη
      Ψάρια:10  melanotaenia boesemani,9 puntius denisoni, καμιά 25  white clound minnow.
      Άλλα είδη:

      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο: Σκούρο φελιζόλ
      Πέτρες: Λάβα
      Ξύλα: Redmoor
      Άλλα διακοσμητικά :
      Υπόστρωμα: .
      Βυθός: Xαλαζιακή άμμος

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 120 Watt
      Διάρκεια φωτισμού: 8 Ώρες

      Υποστήριξη οργανισμών
      Φίλτρανση:
      Θέρμανση/ Ψύξη:
      Λίπανση: Γενικό, Potasium,
      Παροχή CO2: Οχι
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
      Διατροφή:


      Παράμετροι
      pH: 7.2
      Γενική σκληρότητα (GH): 6
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):
      Αμμωνία (ΝΗ3): 0
      Νιτρώδη (ΝΟ2): 0
      Νιτρικά (ΝΟ3): 5-15
      Φωσφορικά (PΟ4):
      Μέση Θερμοκρασία (°C): 24.8

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού: 1/4
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα:
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης:
       

       
       
    • By Rik
      Στρώσιμο νέου ενυδρείου με την προσθήκη τροφής.
       
      Σε αυτή την προσπάθεια μου, επεξήγησης στρωσίματος ενός καινούργιου ενυδρείου θα προσπαθήσω να είμαι συνοπτικός χωρίς να εμβαθύνω ιδιαίτερα σε κάθε περιεχόμενο μια που απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους, και σε κάποιες περιπτώσεις θα κάνω χρήση του υλικού του Aquazone έτσι ώστε να μπορεί να βοηθηθεί άμεσα ο αναγνώστης και να μην χάνεται ψάχνοντας στην απέραντη βιβλιοθήκη του Φόρουμ για τα σχετικά θέματα.

      Η μέθοδος της τροφής είναι η ασφαλέστερη διαδικασία στρωσίματος ενός ενυδρείου, μια που γίνεται χωρίς ζωντανά μέσα στο ενυδρείο και είναι ιδανικός για έναν αρχάριο και όχι μόνο, έτσι ώστε να μην μπλέξει σε περιπέτειες και κινδυνέψουν ή ταλαιπωρηθούν τα ζωντανά του με ανεπανόρθωτες συνέπειες.
      Το μόνο που χρειάζεται κυρίως είναι υπομονή, που έχει τον πρώτο λόγο πολλές φορές στο χόμπι μας.

      Όταν αγοράζουμε ένα καινούργιο ενυδρείο λοιπόν, θα πρέπει να στρωθεί όπως συνηθίζεται να λέγεται στον χώρο των ενυδρειοφιλων, πριν μπει κάποιος ζωντανός οργανισμός, και δηλαδή να ολοκληρωθεί Ο Κύκλος Του Αζώτου



      Εν ολίγοις να αποκτήσει τις κατάλληλες αποικίες βακτηριδίων οι οποίες θα εξουδετερώνουν τα νιτρώδη ΝΟ2 και την βλαβερή αμμωνία ΝΗ3/ΝΗ4 που προέρχονται από την αποσύνθεση των τροφών και τα διάφορα απόβλητα των ψαριών, φυτών, κλπ, μετατρέποντας τα έτσι σε νιτρικά ΝΟ3 που είναι πολύ λιγότερο τοξικά και δημιουργούν κυρίως πρόβλημα μόνο σε μεγάλες συγκεντρώσεις, τα οποία μειώνουμε τακτικά με τις αλλαγές νερού που κάνουμε συνήθως εβδομαδιαίως. Αυτή η εγκατάσταση των βακτηριδίων στο ενυδρείο μας χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα μέχρι να αρχίσει να λειτουργεί κανονικά και διαρκεί συνήθως από 3 έως 5 εβδομάδες, ανάλογα των παραμέτρων του νερού και της θερμοκρασίας που εξελίσσεται η όλη διαδικασία. Δηλαδή μέσο όρο, τον Μήνα.


      Πριν αρχίσουμε όμως την όλη διαδικασία στρωσίματος θα πρέπει να έχουμε τον κατάλληλο πρωτεύοντα εξοπλισμό στην θέση του.

      Εν ολίγοις θα βάλουμε πρώτα το χαλικάκι ή την άμμο για βυθό και την εσωτερική διακόσμηση της αρεσκείας μας μια που η επιφάνεια τους αποικείτε επίσης με βακτηρίδια και βοηθά στο κύριο έργο του φίλτρου έμμεσα. Καλό είναι επίσης να ξεπλύνουμε καλά τα υλικά και ειδικά το υλικό που θα βάλουμε για βυθό μια που ανάλογα την ποιότητα και εταιρία όπου έχουμε πάρει το τάδε χαλικάκι μπορεί να έχει υπερβολική σκόνη με αποτέλεσμα να αργήσει να ξεθολώσει το νερό όταν με το καλό γεμίσουμε το ενυδρείο με νερό.

      Δεύτερων έναν θερμοστάτη ο οποίος βοηθά στην αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και στην επιτάχυνση πολλαπλασιασμού των βακτηρίων μια που όσο ποιο ζεστό νερό θα έχουμε τόσο ποιο γρήγορα αυξάνονται λόγο του ότι αυξάνεται και ο μεταβολισμός τους.
      Συνήθως στην διαδικασία του στρωσίματος 28+ βαθμοί θεωρούνται καλοί και όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος του αζώτου τότε τον επαναφέρουμε στην θερμοκρασία του ζωντανού που θα φιλοξενήσουμε ανάλογα των απαιτήσεων του. Η επιλογή του θερμοστάτη γίνεται βάση των λίτρων του ενυδρείου συνήθως, και δηλαδή, πχ σε 100 λίτρα ενυδρείο, 100 βατ θερμοστάτη.
      Τον τοποθετούμε ή στην ειδική θήκη που υπάρχει στο φίλτρο μας ή εσωτερικά στον χώρο του ενυδρείου σε κάποια γωνία ώστε να μην φαίνεται άμεσα αλλά με καλή κυκλοφορία νερού στην περιοχή έτσι ώστε να βοηθούμε την άμεση αύξηση της θερμοκρασίας του νερού και δηλαδή πχ, κοντά στην είσοδο ή την έξοδο του φίλτρου μας ή αντικριστά αυτού.

      Τρίτον και κυριότερο θα πρέπει να έχουμε έτοιμο το φίλτρο μας το οποίο στην ουσία είναι η καρδιά του συνολικού συστήματος μας, μια που φιλοξενεί τον κύριο όγκο αποικιών των βακτηριδίων.
      Συνοπτικά να αναφέρω πως έχει δυο κύριες λειτουργίες, πρώτων την μηχανική φιλτρανση για την κατακράτηση των σωματιδίων και δεύτερων την βιολογική φιλτρανση όπου γίνεται η κύρια νιτροποίηση του νερού του ενυδρείου μας από τα βακτηρίδια. Υπάρχει και η χημική φιλτρανση αλλά δεν θα σταθώ περισσότερο σε αυτή μια που δεν είναι απολύτως απαραίτητη άμεσα.
      Αρχίζοντας με την μηχανική φιλτρανση τα κύρια υλικά που κάνουμε χρήση είναι τα σφουγγάρια για τα ποιο χοντρά απόβλητα και το filter wool κοινός το άσπρο μαλλί για τα μικρότερα σωματίδια, ενώ για την βιολογική φιλτρανση κάνουμε χρήση πορώδες κεραμικό υλικό το οποίο βοηθά με την επιφάνεια του στην μεγάλη εγκατάσταση αποικιών βακτηριδίων. Εμπειρικά 1 λίτρο κεραμικού υλικού επαρκή για 100 λίτρα ενυδρείου.
      Τα βρίσκουμε σε διάφορα σχήματα (σαν κοφτό μακαρονάκι, μπίλιες, αστεράκια, άμορφα πετραδάκια, κλπ) και ανάλογα των εταιριών υπόσχονται και ανάλογες επιδόσεις, αλλά ας μην ξεφύγουμε από το όλο θέμα μια που με μια έρευνα περί του θέματος θα βρείτε τις απαντήσεις που θέλετε για τις απαιτήσεις του ενυδρείου σας.
      Κύριος παράγοντας επιλογής φίλτρου είναι ο όγκος του κάδου όπου θα βάλουμε τα υλικά φιλτρανσης και η απόδοση της αντλίας του όπου αναγράφονται τα λίτρα ανά ώρα και τα βατ που καταναλώνει.
      Για τον κάδο του καλό είναι να είναι όσο το δυνατόν ευρύχωρος και τουλάχιστον όχι κάτω από το 5 με 10% των συνολικών λίτρων του ενυδρείου, και η αντλία του να προσφέρει σε όσα λιγότερα βατ περισσότερα λίτρα ανά ώρα για να πετύχουμε μια καλή σχέση μεταξύ απόδοσης και κατανάλωσης ρεύματος, με μια ελάχιστη κυκλοφορία νερού 3 με 4 φορές τα λίτρα του ενυδρείου ανά ώρα.

      Αυτά περί εξοπλισμού σε μια πρώτη γρήγορη ματιά τους θα πρέπει να υπάρχουν για να ενεργοποιήσουμε το ενυδρείο μας.

      Η όλη διαδικασία που θα εξελιχθεί κατά την διάρκεια του στρωσίματος συνοψίζεται στα Βασικά στάδια Κύκλου Αζώτου όπου μπορείτε να καταλάβετε την όλη πορεία εξέλιξης του, αλλά ας δούμε και αναφορικά μια γενική περιγραφή του.
      Έχοντας λοιπόν τον εξοπλισμό μας έτοιμο, γεμίζουμε το ενυδρείο με νερό. Εάν το γεμίζουμε για πρώτη φορά καλό είναι εάν θέλουμε να το αφήσουμε να λειτουργήσει λίγες ώρες στην αρχή και μετά να το αδειάσουμε και να ξαναβάλουμε καθαρό νερό πάλι με αντιχλωριο αυτή την φορά για τα ανάλογα λίτρα του ενυδρείου μας. Με αυτή την πρακτική στην ουσία θα ξεπλυθεί λίγο το ενυδρείο μας μια που τα υλικά είναι καινούργια αλλά αν κρίνεται πως δεν χρειάζεται η δεύτερη αλλαγή νερού, τότε απλά προσθέστε αντιχλωριο. Σε αυτή την φάση θα παρατηρήσετε πολλές μικρές φυσαλίδες στα τοιχώματα των τζαμιών το οποίο είναι οξυγόνο και σιγά σιγά θα φύγουν από μόνες τους κατά τις επόμενες μέρες.

      Κατά το στρώσιμο εμπλέκονται κυρίως 3 παράμετροι, που θα μας καθοδηγούν στο όλο στρώσιμο, και δηλαδή ΝΗ3/ΝΗ4 αμμωνία / αμμώνιο, ΝΟ2 νιτρώδη, και ΝΟ3 νιτρικά.
      Για το ΝΗ3/ΝΗ4 υπάρχουν υγρά τεστ στο εμπόριο ενώ για τα ΝΟ2 και ΝΟ3 υπάρχουν σε υγρά και σε στικακια με τα πρώτα φυσικά να είναι ποιο αξιόπιστα και ακριβής. Αν νομίζουμε ότι το νερό του δικτύου μας μπορεί να εμπεριέχει μια από τις παραπάνω αζωτούχες ενώσεις καλό είναι να κάνουμε ένα τεστ του νερού της βρύσης για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα και ότι οι τιμές είναι μηδενικές. Η χρήση των τεστ θα αρχίσει ουσιαστικά σε καθημερινή βάση με την έναρξη του κύκλου για να καταγράψουμε την εξέλιξη του και για να βλέπουμε που βαδίζουμε και σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε. Μπορούμε βέβαια να μην είμαστε και τόσο τακτική στις μετρήσεις μας και απλά να μετράμε σποραδικά ανά 2, 3 ημέρες, απλά για να ξέρουμε που βαδίζουμε αλλά καλό είναι ειδικά τις τελευταίες μέρες του κύκλου να είμαστε ποιο συνεπείς όπως και να έχει για να σιγουρευτούμε στο τέλος ότι ο κύκλος ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

      Εφόσον έχουμε γεμίσει το ενυδρείο τελικά με νερό και αντιχλωριο και όλες οι τιμές είναι μηδενικές ακόμα, προσθέτουμε τριμμένη τροφή, τα πολύχρωμα φυλλαράκια, κάντε την σαν σκόνη και ρίξτε πάνω κάτω μισο κουταλάκι του γλυκού ανά 100 λίτρα νερού. Η δοσολογία είναι εμπειρική και δεν μας πειράζει εάν πέσει λίγο παραπάνω ή παρακάτω. Πολύ επιλέγουν την τακτική να βάζουν την τροφή μέσα σε δυχτακι έτσι ώστε να μην λερώνουν σε εισαγωγικά το ενυδρείο τους μια που η τροφή θα πιάσει μύκητες κάποια στιγμή αλλά στην ουσία ακόμα και αυτοί είναι μέσα στο πρόγραμμα μια που και οι αποικοδομητικοι μικροοργανισμοί είναι μέρος της όλης βιολογίας του ενυδρείου και θα πρέπει να κάνει την αντιβίωση του κατά κάποιο τρόπο το ενυδρείο μας και σε αυτόν τον τομέα.

      Ο όλος κύκλος μόλις άρχισε λοιπόν, και κατά την διάρκεια του που όπως προαναφέραμε κρατά περίπου στον ένα Μήνα και θα δούμε μια διαδοχική σειρά εξέλιξης των αζωτούχων ενώσεων, που εναλλάσσονται σταδιακά μέχρι να μετράμε στο τέλος του κύκλου μόνο ΝΟ3. Σε αυτή την φάση, μπορούμε να περιμένουμε 2 με 3 ημέρες εφόσον ρίξαμε την τροφή για να ρίξουμε τα βακτήρια μια που χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα για να δημιουργηθεί η αμμωνία ή αλλιώς μπορούμε να ρίξουμε και απευθείας κάποιο σκεύασμα βακτηρίων στην συνιστώμενη δόση του μαζί με την τροφή ακολουθώντας τις οδηγίες του και αρχίζοντας αμέσως την όλη διαδικασία. Αρχικά αυτή την πρώτη εβδομάδα θα αρχίσουμε να μετράμε σταδιακά αμμωνία και μπορεί να κάνει την εμφάνιση της και μια πυκνή θολούρα όπου δεν θα διακρίνουμε σχεδόν τίποτα για 1 έως 4 ημέρες συνήθως. Αυτή δημιουργείτε λόγω της βακτηριακης έξαρσης και ανάλογα των ρύπων που βρίσκονται στο νερό αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας μια που θα εξασθενήσει σταδιακά και το νερό θα γίνει και πάλι διαυγές.

      Με το πέρας των ημερών η αμμωνία θα αρχίσει να φτάνει στα μέγιστα επίπεδα και σε δεύτερη φάση θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνιση τους και τα νιτρώδη ΝΟ2.
      Επίσης συνήθως κατά την δεύτερη εβδομάδα μπορεί να κάνει την εμφάνιση της μια ασπροδιαφανη βλέννα επάνω στις ξύλινες ρίζες που μπορεί να διακοσμεί το ενυδρείο μας ή και σε κάποια μέρη στην επιφάνεια του βυθού μας ή της πλάτης. Δεν είναι κάτι το ανησυχητικό μια που μιλάμε για κάποιον μύκητα ο οποίος κάνοντας τον κύκλο του μερικών ημερών θα αρχίσει να συρρικνώνεται έως να εξαφανιστεί και αυτός πλήρως.

      Κατά την διάρκεια λοιπόν του όλου κύκλου αυτό που πρέπει εμείς μόνο να κάνουμε πρωτίστως είναι υπομονή, να ρίχνουμε βακτήρια ανάλογα των οδηγιών του σκευάσματος και να τρίβουμε τροφουλα ανά 3,4 μέρες. Καλό είναι να υπάρχει καλή ανατάραξη του νερού για μια καλύτερη οξυγόνωση των βακτηρίων, υψηλή θερμοκρασία για να επιταχύνουμε τον μεταβολισμό των βακτηριδίων και δεν αλλάζουμε το νερό μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος πλήρως και δηλαδή όπως προαναφέραμε όταν φτάσουμε να μετράμε μόνο ΝΟ3!

      Εφόσον φτάσουμε τελικός στο τελευταίο στάδιο να μετράμε μόνο ΝΟ3, καλό είναι πριν βάλουμε κάποιο ζωντανό να ξαναρίξουμε τροφή και να περιμένουμε 3 ημέρες για να επιβεβαιώσουμε ότι πλέον δεν κάνουν την εμφάνιση τους τα νιτρώδη ΝΟ2 και ότι έχουμε απλά μόνο αύξηση των νιτρικών ΝΟ3. Σε αυτή την φάση είμαστε έτοιμοι και σίγουροι ότι μπορούμε να αρχίσουμε να φιλοξενούμε κάποιους φίλους μας και αυτό θα γίνει σταδιακά βάζοντας αρχικά μόνο ένα ζεύγος ψαριών και συνεχίζοντας με ποιο πολλά μετά από καμία εβδομάδα. Όσο αφορά κάποια είδη βυθού, όπως γατόψαρα, γαρίδες και σαλιγκάρια καλό είναι να περιμένουμε τουλάχιστον 3 μήνες πριν την εισαγωγή τους μια που ο βυθός θέλει περισσότερο χρόνο για να ωριμάσει και πολλά από αυτά τα ζωντανά είναι ευαίσθητα σε μη ισορροπημένες συνθήκες του νερού και του βυθού.

      Πριν όμως την εισαγωγή κάποιου ζωντανού όπως και να έχει, εφόσον τελειώσει ο κύκλος του Αζώτου θα πρέπει πρώτα να κάνουμε μια γενναία αλλαγή νερου, της τάξεως του 50%.
      Καλό είναι λοιπόν η αλλαγή του νερού να γίνεται με προετοιμασμένο νερό. Και δηλαδή να κάνουμε χρήση κάποιου πλαστικού δοχείου ή πλαστικό βαρελάκι (πχ, αυτό για τις ελιές) το οποίο να μπορεί να εμπεριέχει έστω τα μισά λίτρα του ενυδρείου μας. Εκεί μέσα βάζουμε το νερό της αλλαγής το πολύ δυο, τρεις μέρες πριν και 1 ώρα πριν την αλλαγή προσθέτουμε και το αντιχλωριο. Μια αεραντλία ή κοινή αντλία είναι χρήσιμη επίσης για να μην μένει στάσιμο το νερό και για μια καλύτερη μίξη του αντιχλωριου, συν έναν θερμαντήρα για να προετοιμάζουμε την θερμοκρασία παραπλήσια του ενυδρείου μας μια που τα ψάρια μας είναι ψυχρόαιμα και προσαρμόζονται στην θερμοκρασία του περιβάλλοντος που ζούνε, και υπάρχει κίνδυνος πάντα κάποιου θερμικού σοκ που μπορεί να αποβεί και μοιραίο ή να παρουσιάσουν κάποια αρρώστια σε μια απότομη εναλλαγή της θερμοκρασίας της κάθε αλλαγής νερού.

      Καταλαβαίνω πως για πολλούς το να έχουν ένα βαρελάκι κάπου μέσα στο σπίτι μπορεί να φαντάζει δύσκολο, οπότε στην περίπτωση που κάνουμε την αλλαγή άμεσα από την βρύση, τότε αυτή θα πρέπει να γίνεται σιγά σιγά κατά το γέμισμα του ενυδρείου για να δώσουμε το χρόνο στα ψάρια να προσαρμοστούν στην αυξομείωση της θερμοκρασίας και προσθέτουμε αρχικά το αντιχλωριο που αντιστοιχεί τα λίτρα της αλλαγής. Καλό είναι να αποφεύγουμε την χρήση του θερμοσίφωνα μια που οι χαλκό σωληνώσεις μπορεί να δηλητηριάσουν τα ψάρια μας εάν κάτι δεν πάει καλά.

      Εν τέλη, η μέθοδος στρωσίματος με την προσθήκη τροφής είναι απλή και πάνω από όλα ακίνδυνη για τα ζωντανά μας μια που όταν τα εισάγουμε έχουμε ήδη ένα ενυδρείο με ενεργή βιολογία και έτοιμη να δεχθεί τους ρύπους των ψαριών μας χωρίς κάποια ιδιαίτερη ανωμαλία. Αφήστε λοιπόν την φύση να κάνει το έργο της και το μόνο που χρειάζεται από εμάς είναι λίγο υπομονή αρχικά για να χαρούμε μετά στο έπακρο τα ζωντανά μας. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι στρωσίματος με σκευάσματα 24ωρου αλλά προσωπικά πιστεύω ότι χρειάζονται την ανάλογη εμπειρία, πράγμα το οποίο ένας αρχάριος δεν κατέχει και δεύτερον όπως και να έχει μπορούμε να στρεσάρουμε τα ζωντανά μας και να αρρωστήσουν στο κοντινό μέλλον (σύνδρομο νέου ενυδρείου) με ανεπανόρθωτες συνέπειες.


      Άντε, καλογεμιστα και με τις καλύτερες ευχές!
       
×
×
  • Create New...