Jump to content
Sign in to follow this  
natateo

Τριχοειδη αλγη, Oedogonium

Recommended Posts

oo.jpg.acb18e59dc15702a4b7065267e498810.jpgii.jpg.c16fe4064f729b75d45561e06585339e.jpg

 

Πρασινη τριχοειδη αλγη.

1.       genus Oedogonium.

Δημιουργεί  στρώματα που μοιάζουν με χαλί, αναπτύσσονται πάνω από τα φυτά και τη διακόσμηση. Αυτη άλγη συνήθως ανήκουν στο γένος Oedogonium.  Εμφανίζονται κυρίως κατά τη διάρκεια της φάσης στρωσίματος      ενυδρείου, όταν το βιολογικό σύστημα βρίσκει ακόμη την ισορροπία του.

Αίτια εμφάνισης .

-        - ανισορροπία θρεπτικών συστατικών, για παράδειγμα όταν ορισμένα θρεπτικά συστατικά (NPK) ή CO2 είναι ανεπαρκή.

-        - υπερβολικά μακρές ώρες φωτισμού ή πολύ έντονο φως πάνω από τη δεξαμενή

-         -ανύπαρκτος αριθμός αναπτυσσόμενων φυτών στο ενυδρείο

-        - μη ισορροπημένη  παροχή θρεπτικών ουσιών , ειδικά όταν πρόκειται για μακροθρεπτικά συστατικά (NPK).

Χρησιμοποιώντας ένα σύστημα έγχυσης CO2 σε συνδυασμό με τα υγρά λιπάσματα διευκολύνουμε  την παροχή των υδρόβιων φυτών  με ό, τι χρειάζονται .

Η ιδανική συγκέντρωση του CO2 είναι περίπου 20 έως 30 mg / l, πράγμα που υποδεικνύεται από το πράσινο χρώμα μέσα στο μόνιμο τεστ (drop checker).

Εάν το φως είναι πολύ ισχυρό σε σχέση με τις απαιτήσεις των φυτών και την παροχή θρεπτικών ουσιών είναι ανύπαρκτη , ενδέχεται να εμφανιστούν τριχoειδης  άλγη. Προσαρμόστε πάντα τη μάζα των φυτών σας με την  λίπανση.

Νιτρικά άλατα.

Συχνά υποτονική ανάπτυξη σε υδρόβια φυτά οφείλεται στην έλλειψη αζώτου. Αυτό μπορεί να διαγνωστεί με τo test νερού  για τα νιτρικά άλατα. Όταν τα φυτά σταματούν να αναπτύσσονται, ειδικά τα πράσινα άλγη θα επωφεληθούν σύντομα από αυτή την κατάσταση και θα χρησιμοποιήσουν την ανισορροπία των θρεπτικών ουσιών για να “κατακτήσουν “ τη δεξαμενή.

Με καλά υγρά λιπάσματα μπορείτε να ενισχύσετε το περιεχόμενο νιτρικών (NO3)

Οι ανισορροπίες των θρεπτικών ουσιών προκαλούνται συχνά από ανύπαρκτη συντήρηση του ενυδρείου.

 Μια τακτική αλλαγή νερού είναι ζωτικής σημασίας! Ανταλλάξτε τουλάχιστον το 30-50% του νερού του ενυδρείου μία φορά την εβδομάδα.

Έλεγχός και θεραπεία.

-        - η χρήση επαρκούς αριθμού αλγοφαγων οργανισμών (για παράδειγμα της γαρίδας Amano)

-         -βελτιστοποίηση του σχήματος των λιπασμάτων, ειδικά των μακροθρεπτικών ουσιών (NPK).

-         -τακτική αλλαγή νερού

-        - τακτική φροντίδα του ενυδρείου(φιλτρα,τζαμια,βυθος,κ.α)

-         -χρηση Seachem Excel ή Easy-life easy carbo τοπικά, δίνουν καλά αποτελέσματα(προσοχή για υπερδοσολογια )

Αν το ενυδρείο σας είναι  έντονα "μολυσμένo" με τριχοειδή άλγη, δοκιμάστε  συσκότιση (2-3 ημερες).

Στο τέλος - θεραπεία της δεξαμενής με αλγοκτόνα όπως το Algexit (ή άλλα σκευάσματα) η μια ολοκληρωμένη θεραπεία με υπεροξείδιο του υδρογόνου(οξυζενε) έχουν αποδειχθεί επιτυχείς,

αλλά δεν λύνει το πρόβλημα.

 

 

 

https://www.aquasabi.com/aquascaping-wiki_algae_algae-eaters-in-the-aquarium

https://tropica.com/en/guide/algae-control/

 

Edited by natateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By natateo
      Παιδιά! Σ΄αυτο το θέμα θα ήθελα να ποστάρετε τις φωτογραφίες και βίντεο με Ιδέες Και Τρόπους Στησίματος ενυδρείων, που δεν χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα, δεν εχουν σύστημα παροχής CO2 (διοξειδίου του άνθρακα ), πολυ φως , πολλα λιπασματα κτλ.
      Αν θα υπαρχει περιγραφή (οχι απαραιτητα αναλυτικη) ή και βιντειο step by step - ακομα καλυτερα!
    • By Stathis Pagonis
      Καλησπέρα σε όλους,
       
      Έχω ένα νέο ενυδρειο (2 μηνών) το οποίο Φυτεψα πριν 10 ημέρες.
       
      60 λιτρα
      4 Ξιφοφοροι (3 θηλυκά και 1 αρσενικό)
      5 Neon Tetra
      Αμμωνία 0.25 (αμετάβλητη όσο και να προσπαθώ)
      Νιτρικά & Νιτρώδη 0,00
      PH 8,2
      1 λάμπα 10W
      Δεν το βλέπει ο ήλιος 
      Αλλαγές κάθε 7 ημέρες (προσπαθώ να μηδενισω αμμωνια)
       
      ΦΥΤΑ:
      Limnophila Sessiliflora - ambulia
      Pogostemon octopus
      Cryptocotyne parva
      Lobelia cardinalis mini
       
      Καθημερινά βάζω:
      5 σταγόνες micro 
      2 σταγόνες carbon
      6 σταγόνες macro 2 φορές την εβδομάδα 
      1 σταγόνα βιταμίνη για τα ψάρια
      Ταϊζω flakes σπιρουλινα 
       
      Τις τελευταίες 5 ημέρες παρατηρώ GREEN SPOT στο πίσω τζάμι, στο σημείο που είναι φυτεμένα τα Λιμνοφυλα. 
       
      Μπορώ να βάλω αλγοφαγο γλυφτη ή θα έχω πόλεμο στο ενυδρειο ?
      Έχετε να προτείνετε κάτι άλλο?
       
      Καλή συνέχεια!

    • By Kleis Gry
      Καλησπερα στο φορουμ, ετοιμαζομαι για red cherry χρειαζονται τροφη; καπου διαβασα οτι τρωνε αλγη αρκει να τις ταιζω μονο αλγη; αρκει ενα κοπαδακι των 4;
    • By natateo
      Κάλιο στο φυτεμένο ενυδρείο.
       
      Πολλοί αρχάριοι μετά την φύτευση νέων φυτών σε νέο ενυδρείο με νερό βρύσης έχουν το πρώτο πρόβλημα - την εμφάνιση μικρών τρυπών στα παλαιότερα φύλλα των φυτών, την αργή ανάπτυξη των φυτών και στη συνέχεια τα προβλήματα με τις αλγες. Όλα αυτά είναι σημάδια έλλειψης  καλίου και εμφανίζονται ακόμη και σε εκείνες τις περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται γενικά λιπάσματα με κάλιο πχ  Seachem Flourish, Easy life profitο κ.α.
      Στα ενυδρεία με νερό αντίστροφης όσμωσης, αντίθετα, η δοσολογία του καλίου μερικές φορές καθιστά τα φυτά χειρότερα. Γιατί;

      Ας εξετάσουμε τρία είδη ενυδρείων

       1.   Ενυδρείο με νερό της βρύσης
       2.  Το νερό του ενυδρείου με αντίστροφη όσμωση (RO) αναμεμειγμένο με νερό της βρύσης για να αυξήσει τη σκληρότητα στο επιθυμητό επίπεδο.
       3.  Ενυδρείο με καθαρό νερό RO συν  ενισχυτές GH (πχ GH boost, GH mineral + κ.α) , θειικό ασβέστιο και μαγνήσιο ή χλωριούχα άλατα .

      Με όλα τα στοιχεία να είναι ίσα (η δόση του λιπάσματος, η παρουσία ή η απουσία παροχής CO2, ο φωτισμός, ο αριθμός των φυτών), η απαιτούμενη δόση καλίου στα ενυδρεία αυτά είναι σημαντικά διαφορετική. Γιατί; Η διαφορά είναι σε περιεκτικότητα των ιόντων  νατρίου (Na) σε αυτά τα ενυδρεία. Το νάτριο είναι ανταγωνιστής του καλίου. Oσο υψηλότερη είναι η συγκέντρωση νατρίου στο νερό, τόσο υψηλότερη πρέπει να είναι η συγκέντρωση του καλίου σε αυτό για να αποφευχθούν συμπτώματα έλλειψης καλίου. Η συγκέντρωση του καλίου στο νερό πρέπει να είναι σημαντικά υψηλότερη από το νάτριο, προκειμένου το κάλιο να γίνει πιο προσιτό στα φυτά.
      Τι γίνεται με τα τρία είδη ενυδρείων μας λεπτομερώς;

      Πρώτος τύπος
      Ποιο είναι το περιεχόμενο νατρίου σε αυτά τα ενυδρεία;
      Η συγκέντρωση του νατρίου στο νερό της βρύσης κυμαίνεται συνήθως από 5 έως 50 mg / L και μπορεί να φθάσει τα 100 mg / L ή περισσότερο, αλλά η περιεκτικότητα σε κάλιο είναι συνήθως δέκα φορές μικρότερη. Σε τέτοια ενυδρεία περιεκτικότητα σε κάλιο  πρέπει να είναι τουλάχιστον ίση με περιεκτικότητα σε νάτριο ή υψηλότερη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δοσολογία του καλίου μπορεί να είναι πολύ υψηλή. Έτσι, η προσθήκη γενικού  λιπάσματος με κάλιο δεν είναι επαρκή για να αυξάνει την συγκέντρωση του καλίου στο νερό του ενυδρείου μέχρι τις επιθυμητές τιμές. Δηλαδή θα χρειαστεί  πρόσθεση  επιπλέον καλίου.  Δεδομένου ότι η συγκέντρωση νατρίου είναι συνήθως άγνωστη για τους χομπιστες , η πρόσθεση  του καλίου πρέπει είναι πολύ προσεκτική. Οι χομπιστες  πρέπει να καθοδηγούνται από την εμφάνιση των φυτών. Μόλις εξαφανιστούν σημάδια έλλειψης καλίου, θα πρέπει να σταματήσει η πρόσθετη δοσολογία λιπασμάτων καλίου. Στη συνέχεια μπορεί να  διατηρηθεί η κατάλληλη περιεκτικότητα  καλίου στο νερό του ενυδρείου με τα γενικά λιπάσματα (Seachem Flourish, Easy life profitο κ.α) και με  την τακτική πρόσθεση καλίου σε μικρότερες δοσολογίες ( μετα την αλλαγή νερού)

      Δεύτερος τύπος

      Σε αυτά τα ενυδρεία η συγκέντρωση νατρίου είναι 2-3 φορές χαμηλότερη από ό, τι στον πρώτο τύπο. Γιατί; Το νερό της βρύσης αραιώνεται με RO νερό. Αλλά στο RO η συγκέντρωση νατρίου στο νερό είναι κοντά στο μηδέν (υποθέτοντας τη χρήση υψηλής ποιότητας μεμβράνης). Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση του καλίου σε αυτό το είδος ενυδρείων μπορεί να είναι 2-3 φορές χαμηλότερη. Συνήθως, αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την περιστασιακή χορήγηση του καλίου όταν εμφανίζονται σημάδια  έλλειψης καλίου.

      Τρίτος τύπος

      Αυτά τα ενυδρεία δεν απαιτούν πρόσθετη δόση καλίου καθόλου( η πολύ μικρή ποσότητα). Λόγω της πολύ χαμηλής συγκέντρωσης νατρίου σε RO νερό. Σε αυτό το είδος ενυδρείων τα φυτά αποκτούν αρκετό κάλιο με το γενικό  λίπασμα (Seachem Flourish, Easy life profitο). Ακόμη και αν εμφανίζονται σημάδια έλλειψης καλίου, ο χομπιστας πρέπει να προσέχει  την αύξηση της συγκέντρωσης καλίου. Επειδή η υπερδοσολογία του καλίου μπορεί να προκαλέσει αναστολή πρόσληψης ασβεστίου (Ca) και  κατά συνέπεια την εμφάνιση σημείων ανεπάρκειας ασβεστίου (βλ. συμπτώματα έλλειψης ασβεστίου).
       Στα ενυδρεία  του πρώτου τύπου η υπερβολική δόση καλίου είναι απίθανη όχι μόνο λόγω της υψηλής συγκέντρωσης νατρίου αλλά και λόγω της υψηλότερης συγκέντρωσης ασβεστίου (υψηλότερη σκληρότητα νερού) σε σύγκριση με τα ενυδρεία του δεύτερου και τρίτου τύπου.
       Σε ενυδρεία τρίτου τύπου, ο κίνδυνος να μπλοκάρει η κατανάλωση ασβεστίου λόγω υπερβολικής δόσης καλίου είναι πολύ υψηλότερος απ΄ ότι στην περίπτωση του δεύτερου ενυδρείου.

      Ποιο είναι το συμπέρασμα; Το κάλιο, καθώς και ο σίδηρος, πρέπει να βρίσκονται στο ράφι των περισσότερων χομπιστων  ως συμπλήρωμα  στα γενικά  λιπάσματα. Από διαφορετικούς τύπους ενυδρείων και σε διαφορετικούς χρόνους ενυδρείου διαφέρει και η δοσολογία του καλίου. Και, όπως στην περίπτωση του σιδήρου, μερικά φυτά απορροφούν το κάλιο με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, για παράδειγμα, riccia.
       
      Αλληλεπιδραση μακρο και μικροστοιχείων

      Έλλειψη καλίου στα φυτά ενυδρείου- συμπτώματα.
       
      Τα φύλλα αρχίζουν να καμπυλώνουν, αρχίζουν να  κιτρινίζουν από τις άκρες. Στην αρχή εμφανίζονται μικρές μαύρες κουκίδες, αλλά στη συνέχεια αναπτύσσονται σε ορατές οπές (πολλές μικρές τρυπούλες), οι οποίες έχουν  κίτρινο ή καφέ η μαύρο περίγραμμα.
       

       
       
       
      Περίσσεια καλίου στα φυτά ενυδρείου- συμπτώματα.
       
      Η συσσώρευση του καλίου οδηγεί σε αναστολή ανάπτυξης των φυτών. Το κάλιο σε περίσσεια, δραματικά αναστέλλει την απορρόφηση του ασβεστίου και επιβραδύνει την απορρόφηση του αζώτου, εμφανίζονται συμπτώματα έλλειψης ασβεστίου ( τα συμπτώματα ανεπάρκειας του είναι συνήθως ορατά στα σημεία ανάπτυξης και στα νεότερα φύλλα.
      Σοβαρή επιβράδυνση  της ανάπτυξης (επηρεάζει επίσης τις ρίζες), κάμψη και παραμόρφωση των νεαρών φύλλων στο άκρο του βλαστού, τα νεαρά φύλλα εμφανίζουν χλώρωση και νέκρωση στην κορυφή (σε σοβαρές περιπτώσεις)),


      και αζώτου (χάνεται το βαθύ πράσινο χρώμα στα φύλλα , τα παλιότερα (κάτω) φύλλα κιτρινίζουν και σταδιακά το κιτρίνισμα επεκτείνεται  σε όλο το φυτό. , η ανάπτυξη επιβραδύνεται σημαντικά, τα νέα φύλλα είναι μικρά και αδύναμα).
       
       
       
       

       
       Τιμες καλιου στο φυτεμενο ενυδρειο.
      Οι περισσότεροι κατασκευαστές προτείνουν δοσολογιες απο 5 - 7(10) ppm (πχ Seachem, Tropica)
      Tom Barr μας προτεινει 10 - 30 ppm καλιου. https://barrreport.com/articles/the-estimative-index-of-dosing-or-no-need-for-test-kits.38/
       
      P.S.
      Αγαπητοί συνχομπιστές! Να θυμάστε, οτι δεν υπάρχουν δυο ίδια ενυδρεία. Οι δοσολογίες λιπασμάτων, που δουλεύουν καλά στο ενα, μπορεί να προκαλούν προβλήματα στο άλλο. Παίζουν ρόλο πολλά πράγματα - φως, νερό (ph,kh,gh, έλλειψη ή περίσσεια κάποιον χημικων στοιχειων), φυτομαζα, ποια φυτά εχουμε διαλέξει (αργής ή γρήγορης ανάπτυξης) και πόλλα άλλα.......
      Δεν χρειάζεται να ψάχνουμε για πανάκριβα τεστ νερού. Αυτό, που χρειαζομαστε είναι υπομονή και παρατηρητικότητα.
      Ρίξτε μια ματιά εδώ -
       

      http://aquayer.com/index.php?page=kaliy-v-akvariume&cat=&lang=en
      https://www.aquasabi.com/aquascaping-wiki_nutrients_deficiency-symptoms-in-aquatic-plants
       
      https://barrreport.com/threads/aquarium-plant-deficiency-guide.14554/
       
      http://aqua-fanat.blogspot.com/2016/09/blog-post.html
      https://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/aquarium-pictures/showimage.php?i=7697&c=12
      https://aquaplantscare.uk/symptoms-of-minerals-deficiencies-in-planted-aquarium-part-1-macro-elements/
      https://plantpro.gr/post/370
       
    • By alex 120
      help με τριχωειδες αλγη 2 βδομαδες τωρα γεμιζουν τα φυτα μου τριχες ... κανω 1 φορα την βδομαδα αλλαγη κανονικα ...φιλτρο πεντακαθαρο καθημερινα μπαινει co2 αλλα οι τριχες τριχες... εκοψα οτι ειχαν τριχες και ξαναβγαινουν στα καθαρα φυλλα
    • By Γιώργος Ζαφ.
      Εδώ και μερικούς μήνες το ενυδρείο μου φιλοξενεί μαζί με φυτά και άλγεις. Γενικά δε με πείραζε ιδιαίτερα η ύπαρξή τους και τα φύλλα των φυτών που είχαν πολύ πάνω τους τα έκοβα. Τώρα που έχω όμως χρόνο πρέπει να ασχοληθώ.
      Την φωτοπερίοδο την είχα αρχικά στις 9 ώρες, αλλά τον τελευταίο καιρό τη μείωσα στις 8 ώρες (10:00-18:00).
      Χθες διάβασα σε ένα παρόμοιο θέμα ότι η νηματοειδής άλγη φεύγει με 3 μέρες κλειστά φώτα και έτσι δεν τα άναψα καθόλου.
      Σήμερα διάβασα στην καταπολέμηση της staghorn ότι δεν πρέπει ο φωτισμός να διαρκεί λιγότερο από 7-8 ώρες και έτσι άναψα στις 12:30 περίπου τα φώτα.
      Τεστ νιτρικών και φωσφορικών δεν έχω. Αυτό που με παραξένεψε είναι ότι έχω τόση άλγη μόνο με μία λάμπα 4,3 Watt της sera και 2 ταμπλέτες sera florenette δύο φορές τον μήνα. Νομίζω στο ενυδρείο μου υπάρχουν τρία είδη άλγης:
      1) staghorn (μάλλον) άλγη:
       


    • By natateo
      Καλημερα, παιδια!
      Η αποφαση για rescape με "βασανισε" απο τοτε, που ειδα τις φωτογραφιες απο τα Dutch style ενυδρεια του @nicpapa
      Ευχαριστω πολυ  για την έμπνευση , που μας προσφερεις με τις υπεροχες εικονες απο τα ενυδρεια σου!
      Τωρα στο θεμα
      Γενική κατηγορία ενυδρείου
       Φυτεμένο τυπου Dutch
      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 80Χ35Χ45
      Συνολικά Λίτρα: 120
      Sump (λίτρα): οχι

      Οργανισμοί
      Φυτά: rotala macrandra, hygrophila hippuroides, pogostemon erectus, nesaea crassicaulis, ludwigia glandulosa, hydrocotyle tripartita, amania bonsai, echinodorus tenellus, bacopa monnieri compact,
      lobelia cardinalis, glossostigma elatinoides, hemianthus callitrichoides, cryptocoryne ( μαλλον wendtii)
      Ψάρια: νεον τετρα(paracheirodon innesi)
      Άλλα είδη: amano shrimp, neocaridina blue

      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο: οχι
      Πέτρες:οχι
      Ξύλα: ξύλο αμπελιού και ενα μικρο mangrove
      Άλλα διακοσμητικά : οχι
      Υπόστρωμα: Tropica Plant growth substrate
      Βυθός: europet bernina dark 1-3 mm

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): Juwell 2X35w (Day+Nature), Sylvania 2X35w (grolux+ aquastar)- θα γινει αντικατασταση με Juwell.
      Διάρκεια φωτισμού: 7 ωρες με προοδευτικη αυξηση μεχρι 9 ωρες.

      Υποστήριξη οργανισμών
      Φίλτρανση: εξωτερικο φιλτρο Eheim ecco pro 200
      Θέρμανση/ Ψύξη: θερμοστατης 50w
      Λίπανση: ακομα ελαχιστη(μονο μικρο και καλιο), μετα βλεπουμε...
      Παροχή CO2 : DIY (περιπου 2 φυσαλιδες ανα δευτερολεπτο)
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
      Διατροφή: ζωντανες τροφες(daphnia, bloodworms,artemia,grindal)+ flakes


      Παράμετροι
      pH: 6,6 - 6,8
      Γενική σκληρότητα (GH): 5
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ): 3
      Αμμωνία (ΝΗ3): 0
      Νιτρώδη (ΝΟ2): 0
      Νιτρικά (ΝΟ3): 5 ppm
      Φωσφορικά (PΟ4): 0,1 ppm
      Μέση Θερμοκρασία (°C): 25

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού: πρωτες 2 εβδ ανα 3 ημερες απο 40%, μετα ανα 5 ημερες απο 30%
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: Α/Ο + απο την βρυση (3:1) χωρις προσθετα.
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης: ανα 10 ημερες καθαρισμα τζαμιων και  φιλτρου (αλλαγη βαμβακου μονο, 1 φορα το μηνα ξεπλενω ελαφρος το βιολογικο υλικο)
       
      Απο την αρχη:
      Φελιζολ+λαβα
       


      Μετα το φυτεμα

       
      σε 10 ημερες , μετα το πρωτο κλαδεμα(κομματια λαβας- πανω στο ξυλο- θα φυγουν, εδεσα φισσιδενς φοντανους πανω, μου ηρθε ξερο, σαν κρητικο παξιμαδι και προσπαθω να το κρατησω εν ζωη).

       
    • By Danaesip
      Σήμερα εντόπισα κάποια πράσινα σκληρουτσικα σημεία πάνω στο γυαλί του ενυδρείου.......και στα φυτά τεράστιες πράσινες κλοστες.....αλλά και στην ρίζα....
      σκέφτομαι να πάρω σαλιγκάρια (aple snails)αλλα αυτή την εβδομάδα θα πάρω τα τεστ για το νερό μιας και τρέχει με βακτήρια και πολύ λίγη τροφή εδώ και 3 εβδομάδες....
      Τι να κάνω;;;;;
      (Άνοιξα άλλο θέμα για να μην τα μπλέκω με στρώσιμο και τέτοια)
       
    • By νικος123
      Τίτλος ενυδρείου: FERPLAST DUBAI 100 WHITE
      Διαστάσεις:101 x 41 x h 53 cm 
      Λίτρα: 190
      Χρόνος λειτουργίας: 20 ημερες
      Τύπος και διάρκεια φωτισμού:1*39Watt Sylvania Grolux και 1*39Watt Sylvania Aquastar(θα αντικατασταθει απο μια OSRAΜ).Σκοπευω να αυξησω κι αλλο τον φωτισμο,δεν ξερω ακομη με ποιον τροπο.
      Co2 και τρόπος διάχυσης: 2κιλη μπουκαλα με 1φυσαλιδα ανα δευτερολεπτο(θα μπει dropchecκer συντομα)\ελαφροπετρα που θα αντικατασταθει απο εξωτερικο αντιδραστηρα
      Λίπανση: Ε.Ι
      Υπόστρωμα:JBL MANADO
      Φίλτρανση: Τetratex Ex 700
      Θερμοκρασία: 27
      pΗ: -
      GΗ:-
      KΗ:-
      Λίστα φυτών:Eleocharis Accicularis Mini,Limnophila Sesiliofora,Valisneria.Δεν υπαρχουν πλεον:Limnophila Aromatica,"Weeping Moss",Ludwigia Mini Super Red,    Pogostemon erectus,Pogostemon Helferi     
      Λίστα ψαριών και ασπόνδυλων :1 αρσενικο και ενα θυληκο Ramirezi και 2 μικρα ancistrus
      Το ενυδρειο στηθηκε πριν 20ημερες.Φυτεψα πρωτα τα φυτα,το γεμισα με νερο και εβαλα σε λειτουργια φιλτρο(με μπολι) και μπουκαλα.Ηταν η πρωτη φορα που χρησιμοποιουσα συστημα co2,το οποιο οταν το πηρα ηταν γεματο.Αφησα το μανομετρο στο 1bar και το συνδεσα με χρονοδιακοπτη.Ολα καλα μεχρι στιγμης.Την 2η μερα ριχνω μεσα στο ενυδρειο 2 ροδοστομους κα με το που μπαινουν στο νερο ψοφανε .Ανοιγουν τα φωτα και βλεπω ολα τα φυτα εκτος απο το γρασιδι να εχουν σαπισει και βλεπω πως η μπουκαλα ειχε αδειασει.Eπειτα καταλαβα πως εκανα βλακεια και την ρυθμισα σωστα,αφου πρωτα την γεμισα.Τα μονα φυτα που αντεξαν ηταν η Limnophila Sesiliofora που βρισκοταν στην αλλη ακρη απο την ελαφροπετρα και το γρασιδακι, το οποιο τις πρωτες 10μερες ειχε μια πολυ καλη αναπτυξη.Τις τελευταιες 10 εχει παρει τον κατηφορο,πολλα κομματια εχουν σαπισει εντελως και τα περισσοτερα εχουν γινει καφε και εχουν πιασει αλγη(ακομα και το υποστρωμα).Η αλγη που εχει πιασσει ειναι καφε νημαοτηδεις και εχω αρκετη πρασινη πανω στην βαλινσεριαΤο ενυδρειο το χτυπαει ο ηλιος αρκετα.Τι μπορω να κανω ωστε να διορθωσω τι κατασταση?Γιατι σαπιζει το γρασιδι?Να ριξω καποιο αλγοκτονο και τι ψαρια να βαλω για να βοηθησουν στην καταπολεμηση της αλγης?(σκεφοτμαι amano και otos μολις στρωσει λιγο ο βυθος).Επισης υπαρχει καποιο φυτο-κλαδεμα σαν αυτα που μου χαλασαν ή παρομοιο για να ξεκινησω απο την αρχη?Ευχαριστω. 
      ΥΓ.Οι φωτογραφιες ειναι απο την πρωτη μερα και το πως ειναι τωρα.






    • By kostas_g78
      Καλησπέρα!
       
      Ανοίγω το θέμα σχετικά με τις νέες λάμπες LED που βγήκαν απο τις εταιρείες "κατάλληλες" για φυτεμενο ενυδρείο. 
       
      Ενώ έπαιζα με φθορίου Τ5 της ARCADIA, αποφάσισα να δώσω κάτι παραπάνω εφάπαξ και να απαλλαγώ απο τις αλλαγές κάθε χρόνο και εννοείται να εξοικονομήσω και μέσω της ΔΕΗ.
      Το πρόβλημα λοιπόν είναι οτι εδω και 2 μηνες που τις εγκατέστησα, τα φυτά μου έχουν φθήνουσα πορεία! Είχα 4 Χ 25 WATT T5 και αντικατέστησα με 2 led της ARCADIA 10 WATT x2. Δεδομένο βέβαια οτι ειναι led δεν μας ενδιαφέρουν τα watt αλλα το φάσμα και τα lumen. Η εταρεία λέει οτι το φάσμα ειναι σωστό και απόλυτα κατάλληλο για σωστή ανάπτυξη των φυτών, όσον αφορά τα lumen, δεν ξέρω τι είχα και τί εχω τώρα....

      Η ερώτηση μου είναι εαν κάποιος άλλος λεχει προβεί στην αλλαγή αυτή και εαν τελικά κανουν οι LED για αυτή την χρήση
       
       
×
×
  • Create New...