Jump to content

Recommended Posts

καλισπερα επιασα προσφατα δουλεια σε ενα πετ σοπ και εχουν ενα ενυδρειο με καμια 10αρια χρυσοψαρα γυρο στα 170 λιτρα, ενα φιλτρο 800λ/ωρα με σφουγκαρακι και ανθρακα(1μισι μινων) χωρις φυτα με λιγα ντεκο και ενα πλαστικο φυτο και μονιμα το νερο γινεται πρασινο καναμε αλαγι νερου κανονικα και παλι τα ιδια μετα απο μια βδομαδα το αδειασαμε ολο το νερο πλιναμε τα φιλτρα βαλαμε κενουργιο ιποστρομα πλιναμε το ντεκορ και παλι εγινε πρασινο μετα βαλαμε και ενα δευτερο φιλτρο με βιοχιμικο καθαισμο σφουγγαρακι, μακαρονι και της αλλες της μαυρες πλαστικες μπαλιτσες, και παλι το νερο εγινε πρασινο μετα απο μαι βδομαδα ξανα αλαξαμε τα 3/4 του νερου πλιναμε φιλτρα και δε βαλαμε βακτιρια και παλι τα ιδια πραγματικα δε ξερω τι να κανω με αυτο το ενυδρειο

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αιωρούμενη Άλγη / Green Water

 

 

gallery_51753_304_36753.jpg

 

Γενική περιγραφή


Η Αιωρούμενη (Πράσινη) Άλγη ή αλλιώς Μονοκυτταρική Άλγη ή και απλά Πράσινο Νερό (Green Water), αποτελείται από μονοκυτταρικές μονάδες οι οποίες αιωρούνται ελεύθερες στη στήλη του νερού και όπως προδίδει η ονομασία τους τα μεμονωμένα αυτά κύτταρα δεν συνενώνονται με άλλα ώστε να σχηματίσουν μεγαλύτερους όγκους άλγεων. Η ανάπτυξη της άλγης αυτής είναι ραγδαία και μέσα σε λίγες ώρες μπορεί να υπερ-πολλαπλασιαστεί με αποτέλεσμα το θόλωμα μαζί με τον πράσινο χρωματισμό του νερού στο ενυδρείο μας. Να έχουμε επίσης υπ’ όψιν μας ότι είναι τόσο μικροί οργανισμοί σε μέγεθος ώστε η μηχανική φίλτρανση δεν μπορεί να τα δεσμεύσει στο φίλτρο.

 

gallery_51753_304_25979.jpg

 

gallery_51753_304_90126.jpg

Φωτογραφίες του μέλους kifinas

 

 
Αιτίες εμφάνισης
Οι συνήθεις και σε συνδυασμό αιτίες εμφάνισης του συγκεκριμένου τύπου άλγης είναι:

  • Η απευθείας έκθεση του ενυδρείου στις ακτίνες του ήλιου και στην ηλιακή ακτινοβολία.
  • Η αυξημένη φωτοπερίοδος άνω των 10-12 ωρών ημερησίως, φυσικά σε συνδυασμό με την υψηλή ένταση του παρεχόμενου φωτός.
  • Απότομη αλλαγή φωτοπεριόδου και αντικατάστασης λαμπτήρων. Τα φυτά με την απότομη αλλαγή του φωτισμού (συνήθως από χαμηλό σε πιο έντονο) σοκάρονται και επιβραδύνουν/σταματούν την ανάπτυξη τους έως ότου προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Το αποτέλεσμα είναι να μην καταναλώνονται τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται διαλυμένα στο νερό και να δωθεί έτσι το «πράσινο φως» για την ανάπτυξη της άλγης.
  • Τα υψηλά επίπεδα διαλυμένων οργανικών συστατικών, όπως αμμωνία και αμμώνιο (NH3/NH4), νιτρικά (NO3) και φωσφορικά άλατα (PO4).
  • Η ανατάραξη του βυθού και του υποστρώματος (συνήθως κατά τις μεταφυτεύσεις και το σκάψιμο των ψαριών) ή/και το κακό πλύσιμο κατά την αρχική του τοποθέτηση. Τα περισσότερα είδη υποστρώματος είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα οποία δεν πρέπει να έρχονται σε άμεση επαφή με το νερό. Κατά την αρχική τοποθέτηση του υποστρώματος θα πρέπει να καλύπτεται πλήρως από χαλίκια και να μένει απομονωμένο από το νερό ώστε να αποφύγουμε τη διάσπαση σε αυτό των θρεπτικών ιχνοστοιχείων. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται επίσης στις μεταφυτεύσεις ώστε να μην φέρουμε στη στήλη του νερού τέτοιου είδους υποστρώματα τα οποία μπορεί να προκαλέσουν την εμφάνιση της αιωρούμενης άλγης.
  • Η περίπτωση μεταφοράς σπόρου άλγης στο ενυδρείο μας με την εισαγωγή νέων φυτών ή και με τον αέρα. Παρατηρήθηκε ότι η συγκεκριμένη αλγη εμφανίζεται στα ενυδρεία μας τους θερμούς και θερινούς μήνες (άνοιξη και καλοκαίρι), διότι λόγω θερμοκρασίας και αφθνονίας θρεπτικών συστατικών αναπτύσσεται στην επιφάνεια των λιμνών και των στάσιμων νερών. Η άλγη παράγει σπόρια και με τον αέρα αιωρούνται και μεταφέρονται παντού και λόγω του ότι έχουμε ανοιχτά τα παράθυρα των σπιτιών μας λόγω ζέστης, με αυτόν τον τρόπο μπορούν να εισέλθουν πολύ εύκολα και στο νερό του ενυδρείου μας.
  • Η απουσία επαρκούς αριθμού φυτών γρήγορης ανάπτυξης (συνήθως συμβαίνει σε νέα ενυδρεία).

Γενικά η αιωρούμενη άλγη εμφανίζεται όταν τα φυτά μας για τον έναν ή τον άλλο λόγο πάψουν να αναπτύσσονται με συνέπεια να συσσωρεύονται και να μένουν ανεκμετάλλευτα στο νερό περίσσεια θρεπτικών συστατικών σε συνδυασμό πάντοτε με την παροχή φωτός.
 

gallery_51753_304_73461.jpg

Φωτογραφία του μέλους aris910i

 


Καταπολέμηση
Η καταπολέμηση του συγκεκριμένου τύπου άλγης μπορεί να επιτευχθεί με τους παρακάτω τρόπους:

  • Με πλήρη συσκότιση του ενυδρείου για 4-5 ημέρες. Κάνουμε μια αλλαγή νερού γύρω στο 50%, ταΐζουμε τα ψάρια, σταματάμε την παροχή διοξειδίου (CO2) εφ’ όσον υπάρχει, δεν τροφοδοτούμε το ενυδρείο με λίπασμα φυτών, σβήνουμε τις λάμπες, προσθέτουμε μια αεραντλία για περισσότερη οξυγόνωση του νερού και τέλος σκεπάζουμε τελείως το ενυδρείο ώστε να μην μπαίνει καθόλου φως. Μετά το πέρας της συσκότισης κάνουμε μια γενναία αλλαγή νερού περίπου 50-70% για την απομάκρυνση των νεκρών άλγεων και επαναφέρουμε τις καθημερινές ρουτίνες του ενυδρείου ομοίως και την παροχή διοξειδίου, εκτός κι αν κριθεί απαραίτητο να επαναληφθεί η διαδικασία συσκότισης. Στην περίπτωση επανάληψης της συσκότισης, ταΐζουμε ελαφρώς τα ψάρια πρώτα πριν την επανέναρξή της.
  • Με τη χρήση λάμπας UV. Η λάμπα UV μπορεί να εξολοθρεύσει τα αιωρούμενα σωματίδια τα οποία θα κατακαθήσουν στο βυθό και θα πρέπει άμεσα να αφαιρεθούν χειροκίνητα με τη χρήση σκούπας βυθού. Κατά το διάστημα της χρήσης UV κάνουμε συχνές αλλαγές νερού (η πρώτη μετά από 12 ώρες) ώστε να απομακρύνουμε τα εναπομείναντα τμήματα νεκρής άλγης για να μην επιβαρυνθεί άλλο το ενυδρείο μας. Αυτονόητο είναι πως στο διάστημα αυτό δεν ρίχνουμε λίπασμα φυτών στο νερό, ούτε ταΐζουμε τα ψάρια μας και αν έχουμε CO2 σταματάμε την παροχή του. Το μειονέκτημα της χρήσης λάμπας UV σε φυτεμένα ενυδρεία είναι πως μπορεί να αχρηστεύσει αρκετά θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται τα φυτά.
  • Με τη χρήση διατομικού φίλτρου. Το διατομικό φίλτρο είναι σε θέση να δεσμεύσει τα αιωρούμενα σωματίδια άλγης αλλά θα πρέπει να ελέγχεται η σωστή του λειτουργία και να καθαρίζεται πολύ συχνά ώστε να μη βουλώσει και μειωθεί η ροή του. Με τη χρήση του συγκεκριμένου φίλτρου η αιωρούμενη άλγη απομακρύνεται από το ενυδρείο μέσα σε διάστημα μερικών ωρών.
  • Με τη χρήση φυτών γρήγορης ανάπτυξης. Η παρουσία φυτών όπως το Κερατόφυλλο (Ceratophyllum Demersum), η “Ντοματιά” (Hygrophila Difformis), η Ενυδρειακή Φακή και η Pistia Stratiotes, θα συντελέσουν στην πολύ γρήγορη απορρόφηση των αδέσμευτων θρεπτικών στοιχείων από το νερό, όπως επίσης και θα συμβάλλουν στο φυσικό φιλτράρισμα του φωτισμού του ενυδρείου, αφού θα εκμεταλλεύονται ικανοποιητικό ποσοστό του παρεχόμενου φωτισμού δίχως αυτός να περνάει στο εσωτερικό του ενυδρείου και κατ’ επέκταση προς ώφελος των άλγεων.
  • Με την προσθήκη ζωντανής δάφνιας, μόνο εφ’ όσον δεν υπάρχουν ψάρια στο ενυδρείο διότι οι δάφνιες αποτελούν φυσική τους τροφή.
  • Με τη χρήση χημικών σκευασμάτων κατά της άλγης, τα οποία όμως ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στα ψάρια και στα φυτά του ενυδρείου και καλό είναι να αποφεύγεται πλήρως η χρήση τους.

Η καταπολέμηση της μπορεί να χαρακτηριστεί από εύκολη έως δύσκολη, όπως και να ‘χει χρειάζεται χρόνος και υπομονή από μέρους μας για να την εξοντώσουμε πλήρως.
Καλό είναι να μην κάνουμε καθόλου αλλαγή νερού με νερό δικτύου για περίπου 10 με 15 μέρες, διότι τα φρέσκα θρεπτικά συστατικά του νέου νερού θα τροφοδοτήσουν επιπλέον τις άλγες. Στην περίπτωση που επιθυμούμε να κάνουμε κανονικά την αλλαγή νερού, θα πρέπει να γίνει με απιονισμένο νερό φέρνοντας το στην επιθυμητή σκληρότητα. Αν δεν μπορούμε να φτιάξουμε το νερό της αλλαγής τότε είναι προτιμότερο να μην κάνουμε καθόλου αλλαγή νερού, τουλάχιστον την πρώτη εβδομάδα, για να καταναλωθούν τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται διαλυμένα στη στήλη του νερού με αποτέλεσμα να πεθάνει η άλγη από ασιτία. Το ενδεχόμενο να επανεμφανιστεί η άλγη μετά από αλλαγή νερού είναι μεγάλο, ιδιαίτερα αν το νερό μας είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Σε αυτήν την περίπτωση συνεχίζουμε να μη ρίχνουμε λίπασμα στο νερό και σταματάμε την παροχή διοξειδίου (CO2).
Όποια μέθοδο κα να επιλέξουμε βασικό είναι να χρησιμοποιούμε μια αεραντλία διότι ο κίνδυνος να πέσει το οξυγόνο ή/και να αυξηθεί το διοξείδιο είναι μεγάλος ακόμα και κατά την διάρκεια της ημέρας.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο τι κα να κανεις, UV λαμπα ειναι μονοδρομος! Μεσα σε δυο 24 ωρα δεν θα υπαρχει ιχνη απο πρασινο νερο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ευχαριστο πολυ

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Leon1
      Γειά σε όλους.εχω ένα ενυδρείο 80l το οποίο τρέχει  ένα  χρόνο με 4 χρυσόψαρα στο ενυδρείο δεν έχει γίνει καμία μέτρηση.

      Φίλτρο aqnael turbo 500 με βιολογικό υλικό
      Αεραντλία  με αερακουρτινα
      Υπόστρωμα έχει χαλίκι 5 κιλά
      Διακοσμητικά πέτρες και 6 πλαστικά φυτά

      Λοιπόν η ερωτήσεις που θέλω να κάνω είναι η εξής

      Μπορώ να προσθέσω τώρα χαλίκι γτ τα 5 κιλά είναι λιγα?

      Για να φυτέψω φυτά χρειάζεται να υπάρχει υπόστρωμα για φυτά η μπορώ στο χαλίκι?

      Πια φυτά μπορώ να βάλω στα χρυσόψαρα για να μην τα φάνε ?

      Να βάλω και σαλιγκάρια μέσα η θα επιβαρυνθεί το ενυδρείο και άλλο?

      Διάβασα ότι κάπου για μια φορά  την εβδομάδα νηστεία και την άλλη μέρα  ταιζμα με αρακά κατά πόσο ισχύει  αυτό?

      Τάιζω μια φορά την ημέρα σε ένα χρόνο είμαι στο δεύτερο κουτάκι τον 100ml είναι περίπου στο τέλος τάιζω πολύ η λίγο?


       τα φίλτρα που  τα βάζεις την αεραντλία κάνουν δουλειά να μπη δλδ σαν βοήθεια μαζί με το μεγάλο.?
       
      τα χρυσόψαρα τη ροή φίλτρου να έχουν μέσα στο ενυδρείο?
      Ακόμη μία ερώτηση από τροφή τάιζω της tetra goldfish pro  σε νυφαδες έχετε κάτι καλύτερο να προτείνετε?
       
    • By Rigas Stamboulis
      Καλησπέρα κ χρόνια πολλά! Σήμερα καθώς τάισα το χρυσόψαρο τροφή σε μορφή πέλλετ παρατήρησα το εξής. Πρήξιμο στην κοιλιά κ μια ελαφριά έλλειψη υπερκινητικότητας που έχει συνήθως. Το ερώτημα Μ είναι αν το πέλλετ του προκάλεσε βαρυστομαχια
    • By thedrowningman
      Καλησπέρα Παίδες ..
       
      Είναι 1 χρόνος κ που γνώρισα την παρέα σας κ ακόμα δεν έχω αξιωθεί να παρουσιάσω τίποτα.. όλο κάτι γίνεται ..
       Στα ξεκινήματα μου με τα ενυδρεία χάλασε το ψυγείο μας . Στη φάση εκείνη όλα τα  έβλεπα σε σχέση με ενυδρείο ( ακόμα έτσι τα βλέπω- μήπως έχω πρόβλημα??) σκέφτηκα να το κάνω μια μίνι λιμνούλα στην αυλή μου.. Ξήλωσα τα περιττά  ( μοτέρ, πόρτες κτλ ), σιλικόνιασα τρύπες κ να το. Μετά από μερικούς μήνες το έντυσα με ξύλο. Το ψυγείο αυτό ήταν κ η αφορμή να γνωρίσω το ότι υπάρχουν φόρουμ με εκατοντάδες συμπαράλυτους- ψαροκαμένους έτοιμους  να βοηθήσουν (πχ Rastaman κ όχι μόνο) αλλά κ με τόσες γνώσεις κ εμπειρίες. Η θερμοκρασία έπεφτε κ φοβόμουνα μη πάθουν κάτι τα ψάρια μου, οπότε κ προσπαθούσα να σετάρω ένα STC.. Ούτε που είχα σκεφτεί ότι το ψυγείο έχει μόνωση κ ότι κρατάει αρκετά την θερμοκρασία του..
       
      Αρχή φόρμας
      Γενική κατηγορία ενυδρείου
      Χρυσοψαράδικο

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ):125x60x50 +- 
      Συνολικά Λίτρα:380 + -
      Sump (λίτρα):

      Οργανισμοί
      Φυτά: Τηλέγραφος , Πόθος, Αυτί του Ελέφαντα ,Ζαχαροκάλαμο
      Ψάρια:5 Fancy Χρυσόψαρα  : 2 Fantail , 1 Veiltail, 1 Oranda Red Cap, 1 Black
      Άλλα είδη: 5-6 Σαλιγκάρια Λαθρεπιβάτες
      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο:
      Πέτρες: Κρύσταλλο- Ποταμιού Ξύλα:
      Άλλα διακοσμητικά :
      Υπόστρωμα: Μαύρο Χαλίκι
      Βυθός:

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 1x 50w Led
      Διάρκεια φωτισμού:8 Ωρες

      Υποστήριξη οργανισμών 
      Φίλτρανση:  2 Εξωτερικά : 1 Aquanova  1200 + 1 Fluval 406
      Θέρμανση/ Ψύξη: -
      Λίπανση:
      Παροχή CO2:
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
      Διατροφή: 2 Φορές την ημέρα


      Παράμετροι
      pH:7,6
      Γενική σκληρότητα (GH):
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):
      Αμμωνία (ΝΗ3):0
      Νιτρώδη (ΝΟ2):0
      Νιτρικά (ΝΟ3):0-20
      Φωσφορικά (PΟ4):
      Μέση Θερμοκρασία (°C):+- 10 τον χειμώνα -- +- 25 καλοκαίρι

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού: 30%  Κάθε 15μέρες+- 
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα:
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης: Τακτικές  Αναπληρώσεις Εξατμισμένου Νερού

      Φωτογραφίες:
       
       
       
       


      Βίντεο:
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       






    • By Μάνος123456
      Γειά σας! Όπως λέει και ο τίτλος σκέφτομαι να φτιάξω ένα ενυδρείο με χρυσόψαρα, και θα ήθελα τα φώτα σας σχετικά με κάποια ερωτήματα που έχω όντας αρχάριος. 
       
      Αρχικά, έχω ένα ενυδρείο 260 λίτρα με ενσωματωμένο φίλτρο στην πλάτη (από κατασκευής του), το οποίο έχει δύο δεξαμενές και λειτουργεί με υπερχείλιση. Το ερώτημα σε σχέση με αυτό είναι αν οι δύο δεξαμενές είναι λίγες για τα λίτρα του ενυδρειου,  καθώς έχω παρατηρήσει ότι τα περισσότερα φιλτρα τέτοιου τύπου έχουν τουλάχιστον 3. Επίσης, ποια θα ήταν η κατάλληλη διάταξη των υλικών μέσα σε αυτό;  (ο κυκλοφορητης είναι 1500 λτ/ώρα) 
       
      Ακόμα, επειδή θέλω να βάλω μέσα κάποια φυτά  (anubias, Java fern, vallisneria, echinodorus,  hygrophilia) 
      αναρωτιέμαι αν αρκεί ένα ψιλό μαύρο χαλίκι για υπόστρωμα, πόσα κιλά χρειάζομαι και τι είδους λιπάσματα θα χρειαστώ. Να σημειώσω ότι δεν θυμάμαι τις διαστάσεις του ενυδρειου,  θα τις υπολογισω τις επόμενες μέρες. 
       
      Ένα ακόμα ζήτημα που με απασχολεί είναι αυτό του φωτισμού. Πόσες λάμπες και τι είδους θα χρειαστώ για τις απαιτήσεις των παραπάνω φυτών; 
       
      Τέλος, εάν υπάρχει κάποιος που έχει εμπειρία από φυτεμένα ενυδρεία με χρυσόψαρα, θα ήταν ευπρόσδεκτες ιδέες σχετικές με τη διακόσμηση του ενυδρειου.
       
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 
       
    • By Vks
      Καλησπέρα! Έχω ένα ενυδρείο 120 λίτρων με 4 χρυσόψαρα. Το μεγάλο μου χρυσόψαρο (αρσενικό) είναι common , τα δύο μεσαία (αρσενικό ,θηλυκό) sarasa comet και shubunkin αντίστοιχα και ένα πιο μικρό (θηλυκό) yellow common. Πριν από 5 ημέρες τα δυο αρσενικά κηνυγούσαν το θηλυκό shubunkin του οποίου η κοιλιά είχε φουσκώσει από τα αυγουλάκια που κουβαλούσε. Με τα πολλά εδώ και 5 ημέρες έχω κάποια αυγουλακια σύνολο 8 τα οποία είναι σε ένα μικρότερο ενυδρείο με δυο αεραντλίες. Το ένα έχει πιάσει fungus. Τα υπόλοιπα 7 από την 3η ημέρα έχουν αναπτύξει ένα κίτρινο περίβλημα γύρω από το αυγό και ενώ μέσα το αυγό την 3η και 4η ημέρα μπορούσες να το διακρίνεις τώρα είναι λες και αλλάζει σχήμα μέσα σε αυτό το κίτρινο περίβλημα. Δεν ξέρω άμα είναι γονιμοποιημένα και απλά επειδή η θερμοκρασία του νερού είναι στους 20 βαθμούς αργεί η ανάπτυξη τους ή απλά περιμένω τσάμπα  Θα ήθελα πολύ να με βοηθήσετε και να μου δώσετε κάποιες συμβουλές. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας και συγνώμη για το μεγάλο μήνυμα.
    • By Vks
      Καλησπέρα! Έχω ένα ενυδρείο 120 λίτρων με 4 χρυσόψαρα. Το μεγάλο μου χρυσόψαρο (αρσενικό) είναι common , τα δύο μεσαία (αρσενικό ,θηλυκό) sarasa comet και shubunkin αντίστοιχα και ένα πιο μικρό (θηλυκό) yellow common. Πριν από 5 ημέρες τα δυο αρσενικά κηνυγούσαν το θηλυκό shubunkin του οποίου η κοιλιά είχε φουσκώσει από τα αυγουλάκια που κουβαλούσε. Με τα πολλά εδώ και 5 ημέρες έχω κάποια αυγουλακια σύνολο 8 τα οποία είναι σε ένα μικρότερο ενυδρείο με δυο αεραντλίες. Το ένα έχει πιάσει fungus. Τα υπόλοιπα 7 από την Τρίτη ημέρα έχουν αναπτύξει ένα κίτρινο περίβλημα γύρω από το αυγό και ενώ μέσα το αυγό την 3η και 4η ημέρα μπορούσες να το διακρίνεις τώρα είναι λες και αλλάζει σχήμα μέσα σε αυτό το κίτρινο περίβλημα. Δεν ξέρω άμα είναι γονιμοποιημένα και απλά επειδή η θερμοκρασία του νερού είναι στους 20 βαθμούς αργεί η ανάπτυξη τους ή απλά περιμένω τσάμπα  Θα ήθελα πολύ να με βοηθήσετε και να μου δώσετε κάποιες συμβουλές. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας και συγνώμη για το μεγάλο μήνυμα.
    • By Reggina Margarita Ioannoy
      Καλασπερα σας εχω μια λιμνη 1200λιτρα εδω και ενα χρονο την ανοιξη κανανε αυγα αλλα δεν βγηκε κανενα ψαρακι πρεπη να φαγανε τα αυγα τους τι μπορω να κανω οποτε του χρονου να εχω καινουργια ψαρακια
    • By tsala
      Στην προσπάθειά μου να βοηθήσω νέους χομπίστες (όπως ήμουν κι εγώ πριν κάποια χρόνια) που ενδιαφέρονται για τα χρυσόψαρα, αλλά δεν έχουν την ενημέρωση που θα έπρεπε από τα καταστήματα κι έτσι σχεδόν πάντα καταλήγουν με μια γυάλα στο χέρι ή στην καλύτερη περίπτωση με ένα 20-30 λίτρα ενυδρείο,είχα φτιάξει ένα αρθράκι για το πως θα πρέπει να είναι ένα ενυδρείο που φιλοξενεί χρυσόψαρα..
      Σας το παρουσιάζω...
      Στήνοντας ένα ενυδρείο για χρυσόψαρα
       

      Τα χρυσόψαρα είναι τα πιο αδικημένα ψάρια στον χώρο του ενυδρείου (μαζί με τους μονομάχους) και αυτό γιατί στα περισσότερα pet shop τα συνοδεύουν παρέα με μια στρογγυλή γυάλα, η οποία δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα σε κανέναν ζωντανό οργανισμό, παρά μόνον το θάνατο, καθώς δεν παρέχει κάποιο σύστημα φιλτραρίσματος του νερού, ώστε να σχηματιστούν οι αποικίες των βακτηρίων και να μην υπάρχει αμμωνία στο νερό. Αυτό το φαινόμενο κρατάει πολλά χρόνια τώρα και δεν λέει να σταματήσει , καθώς τα (κοινά) χρυσόψαρα είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά ψάρια και αντέχουν αρκετό καιρό στην έκθεση της αμμωνίας, με αποτέλεσμα να έχουν έναν αργό και βασανιστικό θάνατο, λόγω καταστροφής των οργάνων τους (νεφρά κλπ).
      Εκτός της αμμωνίας φυσικά (που είναι και ο κυριότερος λόγος θανάτου), τα χρυσόψαρα παθαίνουν τον λεγόμενο νανισμό, εφόσον μείνουν για αρκετούς μήνες μέσα στην γυάλα και αυτό γιατί τα χρυσόψαρα μεγαλώνουν πολύ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναπτυχτούν σωστά κι έτσι να παραμένουν μικρά ως προς το σώμα τους, αλλά τα υπόλοιπα όργανα τους συνεχίζουν να μεγαλώνουν!
      Έτσι οι μαγαζάτορες φέρνουν και ξαναφέρνουν αυτά τα ψάρια, καθώς για τον πελάτη είναι ιδιαίτερα οικονομικά μαζί με την γυάλα τους..
      Σκέπτεται λοιπόν (ο πελάτης), «1 χρόνο μου πήγε, καλά ήταν!» και πηγαίνει και ξαναπαίρνει καινούργιο.. Είναι έτσι όμως? Όχι φυσικά!
      Αν αναλογιστούμε ότι ένα χρυσόψαρο μπορεί να ζήσει έως 35+ χρόνια!!!
      Διαστάσεις και λίτρα ενυδρείου
      Αφού λοιπόν ελπίζω να κατανοήσαμε ότι τα χρυσόψαρα δεν ζουν σε γυάλες, ας δούμε λίγο τι ανάγκες έχουν ως προς το μέγεθος του ενυδρείου.
      Όπως αναφέρθηκε κάποια χρυσόψαρα όπως τα common, comet και shubunkin, μπορούν να φτάσουν τα 30-35 cm, όμως υπάρχουν και τα fancy χρυσόψαρα, που συνήθως δεν ξεπερνούν τα 15-20 cm.
      Έτσι λοιπόν βλέπουμε ότι λόγω μεγέθους χρειάζονται μεγάλα ενυδρεία με μεγάλο μήκος.
      Τα πιο μεγάλα και μακρόστενα χρυσόψαρα (common,commet και shumbunkin) θα πρέπει να διατηρούνται σε ενυδρεία με 100 cm μήκος , ενώ οι fancy ποικιλίες σε 70-80 cm μήκος. Επίσης το ενυδρείο μας δεν θα πρέπει να είναι πολύ φορτωμένο με ψάρια..
      Ενδεικτικά θα πρέπει να μπαίνει 1 ψάρι ανά 30-40 λίτρα νερού (φυσικά ανάλογα το φίλτρο που έχουμε, η αναλογία αυτή μπορεί να διαφοροποιηθεί).
      Έτσι λοιπόν το μικρότερο ενυδρείο που θα μπορούσε να φιλοξενήσει χρυσόψαρα είναι ένα 60-70 λίτρων με όσο γίνεται μεγαλύτερο μήκος και φυσικά όχι πάνω από 2 fancy χρυσόψαρα.
      Φυτά-Διακόσμηση

       
      Τα χρυσόψαρα ως γνωστό δεν αφήνουν τίποτα όρθιο, έτσι λοιπόν και τα περισσότερα φυτά τα κατασπαράζουν!
      Αυτό κάνει πολλούς να βάζουν πλαστικά φυτά για την διακόσμηση του ενυδρείου, λόγω του ότι δεν μπορούν να τα φάνε.. δεν είναι έτσι όμως ..
      Υπάρχουν κάποια φυτά τα οποία δεν τα πειράζουν τα χρυσόψαρα και μπορούμε να τα βάλουμε στο ενυδρείο μας ώστε να γίνει πιο όμορφο και πιο φυσικό το περιβάλλον τους.
      Κάποια από αυτά είναι: ανούμπιες, βαλισνέριες, εχινόδωροι, java fern, κρυπτοκορινες κ.α
      Το υπόστρωμα μπορεί να είναι ή άμμος ή χαλίκι της επιλογής μας, φυσικά όχι χρωματιστά!
      Στα χρυσόψαρα αρέσει περισσότερο η άμμος, αλλά και με το χαλίκι είναι μια χαρά, αρκεί να προσέξουμε την κοκκομετρία του για να μην πνιγεί την ώρα που το πιπιλάει, δηλαδή θα πρέπει να είναι μικρότερο από το στόμα του.
      Η διακόσμηση του ενυδρείου δεν θα πρέπει να είναι «βαριά» για να μένει αρκετός χώρος για κολύμπι, πέραν των φυτών όμως μπορούμε να προσθέσουμε κάποιες μη ασβεστολιθικές πέτρες, καθώς και ενυδρειακές ρίζες.
      Φίλτρο
      Είναι πολύ σημαντικό σε ένα ενυδρείο με χρυσόψαρα να υπάρχει ένα καλό φίλτρο ώστε να κρατάει καθαρό το νερό τους.
      Τα χρυσόψαρα είναι ¨βρώμικα¨ ψάρια και γι αυτό θα πρέπει να έχουμε ένα καλό-ισχυρό φίλτρο στο ενυδρείο μας.
      Το εξωτερικό φίλτρο είναι μονόδρομος, καθώς το εσωτερικό λόγο του μικρού χώρου που έχει για τα βιολογικά υλικά είναι ανεπαρκές.
      Έτσι επιλέγουμε ένα εξωτερικό φίλτρο κατάλληλο για περισσότερα λίτρα απ' ότι είναι το ενυδρείο μας.
      Επίσης όσον αφορά τον καθαρισμό του ενυδρείου, καλό είναι να χρησιμοποιούμε σκούπα βυθού στις εβδομαδιαίες αλλαγές μας.
      Διατροφή

       
      Τα χρυσόψαρα είναι παμφάγα, έτσι λοιπόν θα πρέπει να δέχονται όλων των ειδών τις τροφές, όπως και κατεψυγμένες τροφές και λαχανικά, πέραν των φλέικς.
      Τα λαχανικά μπορεί να είναι λάχανο, σπανάκι, μαρούλι, καρότο, αρακάς (χωρίς την φλούδα) κ.α ,όλα βρασμένα και τεμαχισμένα στο κατάλληλο μέγεθος ώστε να χωράνε στο στόμα τους..
      Στα φυλλαράκια θα πρέπει να υπάρχει ποικιλία τροφών καθώς και σπιρουλίνα..
      Επίσης θα πρέπει να μουλιάζουμε τα φυλλαράκια σε νερό ενυδρείου για 2-3 λεπτά πριν ταΐσουμε, ιδιαίτερα αν εχουμε fancy χρυσοψαρα ,για να αποφύγουμε την ασθένεια της νηκτικής κύστης.
      Καλό είναι μια φορά την εβδομάδα να μην ταΐζουμε και μια φορά τον μήνα (τουλάχιστον) να δίνουμε βρασμένο αρακά (χωρίς το φλοιό) έπειτα από τη νηστεία.
      Παράμετροι νερού
      Το ph θα πρέπει να είναι 7 με 8, δεν θα έχουν κάποιο πρόβλημα βέβαια με λίγο μεγαλύτερο, αλλά το ιδανικό είναι αυτό..
      Οι σκληρότητες ιδανικά θα πρέπει να είναι 13-18, φυσικά δεν θα είναι πρόβλημα αν φτάσουν και 20..
      Αυτές τις παραμέτρους (πάνω - κάτω) θα βρούμε στο νερό του δικτύου, γι'αυτό αναφέρω όχι ασβεστολιθικές πέτρες και βυθό καθώς οι παράμετροι αυτοί θα ανέβουν (και ανάλογα τα λίτρα, ίσως να ανέβουν αρκετά)
      Επίσης θα ήθελα να πω και για την θερμοκρασία..
      Στα fancy θα πρέπει να είναι λίγο πιο ανεβασμένη (2-3 βαθμούς) από τα υπόλοιπα χρυσόψαρα και καλό θα ήταν να
      έχουμε διαφορετικές θερμοκρασίες τον χειμώνα και διαφορετικές το καλοκαίρι..
      Χειμώνα 12-18
      καλοκαίρι 18-25.
      Απαραίτητος εξοπλισμός είναι τα ανεμιστηράκια ή καλύτερα ένα chilrer καθώς τα χρυσόψαρα περνάν δύσκολες ώρες το καλοκαίρι.
      ---------------------------------------------------
      Το χρυσόψαρο είναι ένα από τα ομορφότερα ψάρια στον κόσμο.
      Σκεφτείτε το καλά πριν κάνετε την αγορά του(ς) και προμηθευτείτε τον εξοπλισμό που χρειάζεται.
      Φερθείτε του όπως και στα υπόλοιπα ψάρια ενυδρείου και φροντίστε να του προσφέρετε ένα «σπίτι» που του αξίζει και ΟΧΙ μια στρογγυλή γυάλινη «φυλακή».

    • By stathis spithas
      Μετα απο ερευνα που εγινε βρεθηκε ο τροπος που τα χρυσοψαρα μπορουν για μηνες να αντεχουν χωρις οξυγονο σε θερμοκρασιες παγετου σε πυθμενες λιμνων...
      Η μεθοδος ειναι η παραγωγη "αλκοολ"!!
      Απο οσο καταλαβα μιας και δεν εχω τις αναλογες εγκυκλοπαιδικες γνωσεις αυτο οφειλεται σε ενα ειδος μεταλλαξης που παιρνει μερος στα συγκεκριμενα ειδη λογο του οτι εχουν δυο σειρες πρωτεινων...
      Η μια χρησιμοποιειται ουσιαστικα οπως σε ολα τα σπονδυλα για την διοχετευση μεσω τον κυτταρων και την παραγωγη ενεργειας και η δευτερη ενεργοποιηται με την απουσια του οξυγονου και παραγει με γαλακτικο οξυ την αιθανολη!!
      Αυτος ο μηχανισμος φαινεται να υπαρχει στα χρυσοψαρα και τους κυπρινους απο καποιον προγονο ακομα και πριν οκτω εκατομμυρια χρονια!!
      Μερος της ερευνας του πανεπηστημιου του Λιβερπουλ..
      https://www.nature.com/articles/s41598-017-07385-4
       
×
×
  • Create New...