Nano cube 30L φυτεμένο
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Similar Content
-
By Panos_nest
Καλησπέρα . Ηθελα να ρωτήσω χθές αγόρασα 2 χρυσόψαρα απο το πετ και τα τοποθέτησα στην κυρίως δεξαμενή .Δεν έκανα στα καινούργια καραντίνα επειδή ο τύπος μου είπε οτι τα έχει στη καραντίνα εδώ και δύο μήνες . Τα έβαλα κανονικά στο ενυδρείο χωρις φώς κτλ, αλλα απο χθες οταν πλησιάζω στο ενυδρείο είναι πολυ νευρικά πηγαίνοντας περα δώθε αστραπιαία . έβαλα λιγο sera aquatam χθες μπας και βοηθησει στο στρες , αλλα παρατήρησα οτι αγχώνονται περισσότερο οταν είμαι κοντά τους και εχω το φώς ανοιχτό . Το έκλεισα το φως και τα παρατηρούσα απο μακριά και μου φάνηκαν πιο ήρεμα
-
By natateo
Καλησπερα φιλοι και φιλες.
Τελευταια δεχομαι πολλες ερωτησεις για παροχη CO2 σε ενυδρεια μεγαλυτερα των 500λ.
Θα ηθελα να μοιραστουμε σ άυτο το θεμα τις εμπειριες μας. Τι εννοω....
Πρωτα απ ΄ολα εξοπλισμός.... Οχι απλα να αναφερουμε λεξεις - διαχυτης, atomizer, reactor...., αλλά συγκεκριμενα μοτνελα, που γνωριζουμε, οτι ειναι αξιοπιστα και δουλευουν καλα. Και τα αρνητικα τους και τα θετικα τους. Και πιο τυπο διαχυσης θεωρειτε πιο σωστο σε τοσα μεγαλα λιτρα.
Μιλαμε για μετριο ως πικνοφυτεμενο ενυδρειο.
Για τους πρωτάρηδες χρειαζεται πρωτα διαβασμα εδω- https://www.aquazone.gr/forums/topic/100134-διοξείδιο-του-άνθρακα-co2/
Ολοκληρωμένο σύστημα με Μπουκάλα.
-
By ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
Παρακαλώ τα φώτα σας όσον αφορά το είδος αυτό... Τα έχει κρατήσει κανείς;
Σκέφτομαι να βάλω σε φυτεμένο ενυδρείο 60λτ μαζί με καπαδι white clouds...
Μπαίνουν;
Ζευγάρι;
Χαρέμι;
-
By Χρυσόψαρος
Καλημέρα/καλησπέρα σε όλους,
μεταφέρω την ανάρτηση που έγινε στην κατηγορία καλωσορίσματος νέων μελών, έπειτα από προτροπή του χρήστη marinos (τον οποίο και ευχαριστώ) και παραθέτω τα στοιχεία του ενυδρείου μου με τη φόρμα του φόρουμ.
Γενική κατηγορία ενυδρείου
Κοινωνικό, Φυτεμένο
Γενικές Πληροφορίες
Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 58x35x48
Συνολικά Λίτρα: 97 λίτρα (συνολικά), 70-75 (Ωφέλιμα)
Sump (λίτρα): ---
Οργανισμοί
Φυτά: Christmas Moss, Anubias Barteri var. Nana, Ceratophyllum Demersum, Hyrgophila Polysperma, Hygrophila Polysperma Rosanevig, Egeria Densa
Ψάρια: 2 Corydoras Albino, 14 Guppy
Άλλα είδη: 2 Zebra Snail, 2 Apple Snail, 1 Physa Fontinalis (ήρθε με τα φυτά), 7 Neocaridina
Διακοσμητικά υλικά
Φόντο: Αφίσα μαύρου χρώματος
Πέτρες: Γκρί πέτρα από τη θάλασσα
Ξύλα: Ρίζα Redmoor
Άλλα διακοσμητικά : ---
Υπόστρωμα: Λευκό (ανοιχτόχρωμο) χαλαζιακό χαλίκι 1-2 mm
Βυθός: Παλαιότερο χαλίκι που υπήρχε στο ενυδρείο (λογικά 4-5 mm)
Φωτισμός
Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 1 Λάμπα LED (Αγνώστων λοιπών στοιχείων)
Διάρκεια φωτισμού: 9-10 ώρες
Υποστήριξη οργανισμών
Φίλτρανση: Εσωτερικό φίλτρο Eheim Biopower 160 με προσθήκη extra κεραμικού υλικού σε πρόσθετο καλαθάκι.
Θέρμανση/ Ψύξη: Θερμοστάτης Dennerle Nano Heater Compact 150W
Λίπανση: Ταμπλέτες Seachem Flourish
Παροχή CO2: ---
Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις: ---
Διατροφή: Νιφάδες Tetra (τις αλέθω για να γίνουν μικρές)
Παράμετροι
pH: 7,6o +
Γενική σκληρότητα (GH): 8o d
Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ): 10o d
Αμμωνία (ΝΗ3): 0 mg/L
Νιτρώδη (ΝΟ2): <0,3 mg/L
Νιτρικά (ΝΟ3): 0 mg/L
Φωσφορικά (PΟ4): Δεν έχει γίνει ποτέ τεστ
Μέση Θερμοκρασία (°C): 25oC
Οι μετρήσεις NH3, NO2 και ΝΟ3 γίνονται με υγρά τέστ της Tetra, ενώ οι μετρήσεις για pH, GH, KH με stick
Συντήρηση
Αλλαγές νερού: 30-40% ανά 10 ημέρες
Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: Tetra Aquasafe
Άλλες ρουτίνες συντήρησης: Με νερό ενυδρείου ξεπλένονται τα σφουγγάρια του φίλτρου σε κάθε αλλαγή νερού και ανα 2 ή 3 αλλα΄γες ξεπλένονται και τα κεραμικά σφαιρίδια από τα πυκνά "κατακάθια"
-
By natateo
Παιδιά! Σ΄αυτο το θέμα θα ήθελα να ποστάρετε τις φωτογραφίες και βίντεο με Ιδέες Και Τρόπους Στησίματος ενυδρείων, που δεν χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα, δεν εχουν σύστημα παροχής CO2 (διοξειδίου του άνθρακα ), πολυ φως , πολλα λιπασματα κτλ.
Αν θα υπαρχει περιγραφή (οχι απαραιτητα αναλυτικη) ή και βιντειο step by step - ακομα καλυτερα!
-
By natateo
Κάλιο στο φυτεμένο ενυδρείο.
Πολλοί αρχάριοι μετά την φύτευση νέων φυτών σε νέο ενυδρείο με νερό βρύσης έχουν το πρώτο πρόβλημα - την εμφάνιση μικρών τρυπών στα παλαιότερα φύλλα των φυτών, την αργή ανάπτυξη των φυτών και στη συνέχεια τα προβλήματα με τις αλγες. Όλα αυτά είναι σημάδια έλλειψης καλίου και εμφανίζονται ακόμη και σε εκείνες τις περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται γενικά λιπάσματα με κάλιο πχ Seachem Flourish, Easy life profitο κ.α.
Στα ενυδρεία με νερό αντίστροφης όσμωσης, αντίθετα, η δοσολογία του καλίου μερικές φορές καθιστά τα φυτά χειρότερα. Γιατί;
Ας εξετάσουμε τρία είδη ενυδρείων
1. Ενυδρείο με νερό της βρύσης
2. Το νερό του ενυδρείου με αντίστροφη όσμωση (RO) αναμεμειγμένο με νερό της βρύσης για να αυξήσει τη σκληρότητα στο επιθυμητό επίπεδο.
3. Ενυδρείο με καθαρό νερό RO συν ενισχυτές GH (πχ GH boost, GH mineral + κ.α) , θειικό ασβέστιο και μαγνήσιο ή χλωριούχα άλατα .
Με όλα τα στοιχεία να είναι ίσα (η δόση του λιπάσματος, η παρουσία ή η απουσία παροχής CO2, ο φωτισμός, ο αριθμός των φυτών), η απαιτούμενη δόση καλίου στα ενυδρεία αυτά είναι σημαντικά διαφορετική. Γιατί; Η διαφορά είναι σε περιεκτικότητα των ιόντων νατρίου (Na) σε αυτά τα ενυδρεία. Το νάτριο είναι ανταγωνιστής του καλίου. Oσο υψηλότερη είναι η συγκέντρωση νατρίου στο νερό, τόσο υψηλότερη πρέπει να είναι η συγκέντρωση του καλίου σε αυτό για να αποφευχθούν συμπτώματα έλλειψης καλίου. Η συγκέντρωση του καλίου στο νερό πρέπει να είναι σημαντικά υψηλότερη από το νάτριο, προκειμένου το κάλιο να γίνει πιο προσιτό στα φυτά.
Τι γίνεται με τα τρία είδη ενυδρείων μας λεπτομερώς;
Πρώτος τύπος
Ποιο είναι το περιεχόμενο νατρίου σε αυτά τα ενυδρεία;
Η συγκέντρωση του νατρίου στο νερό της βρύσης κυμαίνεται συνήθως από 5 έως 50 mg / L και μπορεί να φθάσει τα 100 mg / L ή περισσότερο, αλλά η περιεκτικότητα σε κάλιο είναι συνήθως δέκα φορές μικρότερη. Σε τέτοια ενυδρεία περιεκτικότητα σε κάλιο πρέπει να είναι τουλάχιστον ίση με περιεκτικότητα σε νάτριο ή υψηλότερη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δοσολογία του καλίου μπορεί να είναι πολύ υψηλή. Έτσι, η προσθήκη γενικού λιπάσματος με κάλιο δεν είναι επαρκή για να αυξάνει την συγκέντρωση του καλίου στο νερό του ενυδρείου μέχρι τις επιθυμητές τιμές. Δηλαδή θα χρειαστεί πρόσθεση επιπλέον καλίου. Δεδομένου ότι η συγκέντρωση νατρίου είναι συνήθως άγνωστη για τους χομπιστες , η πρόσθεση του καλίου πρέπει είναι πολύ προσεκτική. Οι χομπιστες πρέπει να καθοδηγούνται από την εμφάνιση των φυτών. Μόλις εξαφανιστούν σημάδια έλλειψης καλίου, θα πρέπει να σταματήσει η πρόσθετη δοσολογία λιπασμάτων καλίου. Στη συνέχεια μπορεί να διατηρηθεί η κατάλληλη περιεκτικότητα καλίου στο νερό του ενυδρείου με τα γενικά λιπάσματα (Seachem Flourish, Easy life profitο κ.α) και με την τακτική πρόσθεση καλίου σε μικρότερες δοσολογίες ( μετα την αλλαγή νερού)
Δεύτερος τύπος
Σε αυτά τα ενυδρεία η συγκέντρωση νατρίου είναι 2-3 φορές χαμηλότερη από ό, τι στον πρώτο τύπο. Γιατί; Το νερό της βρύσης αραιώνεται με RO νερό. Αλλά στο RO η συγκέντρωση νατρίου στο νερό είναι κοντά στο μηδέν (υποθέτοντας τη χρήση υψηλής ποιότητας μεμβράνης). Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση του καλίου σε αυτό το είδος ενυδρείων μπορεί να είναι 2-3 φορές χαμηλότερη. Συνήθως, αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την περιστασιακή χορήγηση του καλίου όταν εμφανίζονται σημάδια έλλειψης καλίου.
Τρίτος τύπος
Αυτά τα ενυδρεία δεν απαιτούν πρόσθετη δόση καλίου καθόλου( η πολύ μικρή ποσότητα). Λόγω της πολύ χαμηλής συγκέντρωσης νατρίου σε RO νερό. Σε αυτό το είδος ενυδρείων τα φυτά αποκτούν αρκετό κάλιο με το γενικό λίπασμα (Seachem Flourish, Easy life profitο). Ακόμη και αν εμφανίζονται σημάδια έλλειψης καλίου, ο χομπιστας πρέπει να προσέχει την αύξηση της συγκέντρωσης καλίου. Επειδή η υπερδοσολογία του καλίου μπορεί να προκαλέσει αναστολή πρόσληψης ασβεστίου (Ca) και κατά συνέπεια την εμφάνιση σημείων ανεπάρκειας ασβεστίου (βλ. συμπτώματα έλλειψης ασβεστίου).
Στα ενυδρεία του πρώτου τύπου η υπερβολική δόση καλίου είναι απίθανη όχι μόνο λόγω της υψηλής συγκέντρωσης νατρίου αλλά και λόγω της υψηλότερης συγκέντρωσης ασβεστίου (υψηλότερη σκληρότητα νερού) σε σύγκριση με τα ενυδρεία του δεύτερου και τρίτου τύπου.
Σε ενυδρεία τρίτου τύπου, ο κίνδυνος να μπλοκάρει η κατανάλωση ασβεστίου λόγω υπερβολικής δόσης καλίου είναι πολύ υψηλότερος απ΄ ότι στην περίπτωση του δεύτερου ενυδρείου.
Ποιο είναι το συμπέρασμα; Το κάλιο, καθώς και ο σίδηρος, πρέπει να βρίσκονται στο ράφι των περισσότερων χομπιστων ως συμπλήρωμα στα γενικά λιπάσματα. Από διαφορετικούς τύπους ενυδρείων και σε διαφορετικούς χρόνους ενυδρείου διαφέρει και η δοσολογία του καλίου. Και, όπως στην περίπτωση του σιδήρου, μερικά φυτά απορροφούν το κάλιο με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, για παράδειγμα, riccia.
Αλληλεπιδραση μακρο και μικροστοιχείων
Έλλειψη καλίου στα φυτά ενυδρείου- συμπτώματα.
Τα φύλλα αρχίζουν να καμπυλώνουν, αρχίζουν να κιτρινίζουν από τις άκρες. Στην αρχή εμφανίζονται μικρές μαύρες κουκίδες, αλλά στη συνέχεια αναπτύσσονται σε ορατές οπές (πολλές μικρές τρυπούλες), οι οποίες έχουν κίτρινο ή καφέ η μαύρο περίγραμμα.
Περίσσεια καλίου στα φυτά ενυδρείου- συμπτώματα.
Η συσσώρευση του καλίου οδηγεί σε αναστολή ανάπτυξης των φυτών. Το κάλιο σε περίσσεια, δραματικά αναστέλλει την απορρόφηση του ασβεστίου και επιβραδύνει την απορρόφηση του αζώτου, εμφανίζονται συμπτώματα έλλειψης ασβεστίου ( τα συμπτώματα ανεπάρκειας του είναι συνήθως ορατά στα σημεία ανάπτυξης και στα νεότερα φύλλα.
Σοβαρή επιβράδυνση της ανάπτυξης (επηρεάζει επίσης τις ρίζες), κάμψη και παραμόρφωση των νεαρών φύλλων στο άκρο του βλαστού, τα νεαρά φύλλα εμφανίζουν χλώρωση και νέκρωση στην κορυφή (σε σοβαρές περιπτώσεις)),
και αζώτου (χάνεται το βαθύ πράσινο χρώμα στα φύλλα , τα παλιότερα (κάτω) φύλλα κιτρινίζουν και σταδιακά το κιτρίνισμα επεκτείνεται σε όλο το φυτό. , η ανάπτυξη επιβραδύνεται σημαντικά, τα νέα φύλλα είναι μικρά και αδύναμα).
Τιμες καλιου στο φυτεμενο ενυδρειο.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές προτείνουν δοσολογιες απο 5 - 7(10) ppm (πχ Seachem, Tropica)
Tom Barr μας προτεινει 10 - 30 ppm καλιου. https://barrreport.com/articles/the-estimative-index-of-dosing-or-no-need-for-test-kits.38/
P.S.
Αγαπητοί συνχομπιστές! Να θυμάστε, οτι δεν υπάρχουν δυο ίδια ενυδρεία. Οι δοσολογίες λιπασμάτων, που δουλεύουν καλά στο ενα, μπορεί να προκαλούν προβλήματα στο άλλο. Παίζουν ρόλο πολλά πράγματα - φως, νερό (ph,kh,gh, έλλειψη ή περίσσεια κάποιον χημικων στοιχειων), φυτομαζα, ποια φυτά εχουμε διαλέξει (αργής ή γρήγορης ανάπτυξης) και πόλλα άλλα.......
Δεν χρειάζεται να ψάχνουμε για πανάκριβα τεστ νερού. Αυτό, που χρειαζομαστε είναι υπομονή και παρατηρητικότητα.
Ρίξτε μια ματιά εδώ -
http://aquayer.com/index.php?page=kaliy-v-akvariume&cat=&lang=en
https://www.aquasabi.com/aquascaping-wiki_nutrients_deficiency-symptoms-in-aquatic-plants
https://barrreport.com/threads/aquarium-plant-deficiency-guide.14554/
http://aqua-fanat.blogspot.com/2016/09/blog-post.html
https://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/aquarium-pictures/showimage.php?i=7697&c=12
https://aquaplantscare.uk/symptoms-of-minerals-deficiencies-in-planted-aquarium-part-1-macro-elements/
https://plantpro.gr/post/370
-
By natateo
Πρασινη τριχοειδη αλγη.
1. genus Oedogonium.
Δημιουργεί στρώματα που μοιάζουν με χαλί, αναπτύσσονται πάνω από τα φυτά και τη διακόσμηση. Αυτη άλγη συνήθως ανήκουν στο γένος Oedogonium. Εμφανίζονται κυρίως κατά τη διάρκεια της φάσης στρωσίματος ενυδρείου, όταν το βιολογικό σύστημα βρίσκει ακόμη την ισορροπία του.
Αίτια εμφάνισης .
- - ανισορροπία θρεπτικών συστατικών, για παράδειγμα όταν ορισμένα θρεπτικά συστατικά (NPK) ή CO2 είναι ανεπαρκή.
- - υπερβολικά μακρές ώρες φωτισμού ή πολύ έντονο φως πάνω από τη δεξαμενή
- -ανύπαρκτος αριθμός αναπτυσσόμενων φυτών στο ενυδρείο
- - μη ισορροπημένη παροχή θρεπτικών ουσιών , ειδικά όταν πρόκειται για μακροθρεπτικά συστατικά (NPK).
Χρησιμοποιώντας ένα σύστημα έγχυσης CO2 σε συνδυασμό με τα υγρά λιπάσματα διευκολύνουμε την παροχή των υδρόβιων φυτών με ό, τι χρειάζονται .
Η ιδανική συγκέντρωση του CO2 είναι περίπου 20 έως 30 mg / l, πράγμα που υποδεικνύεται από το πράσινο χρώμα μέσα στο μόνιμο τεστ (drop checker).
Εάν το φως είναι πολύ ισχυρό σε σχέση με τις απαιτήσεις των φυτών και την παροχή θρεπτικών ουσιών είναι ανύπαρκτη , ενδέχεται να εμφανιστούν τριχoειδης άλγη. Προσαρμόστε πάντα τη μάζα των φυτών σας με την λίπανση.
Νιτρικά άλατα.
Συχνά υποτονική ανάπτυξη σε υδρόβια φυτά οφείλεται στην έλλειψη αζώτου. Αυτό μπορεί να διαγνωστεί με τo test νερού για τα νιτρικά άλατα. Όταν τα φυτά σταματούν να αναπτύσσονται, ειδικά τα πράσινα άλγη θα επωφεληθούν σύντομα από αυτή την κατάσταση και θα χρησιμοποιήσουν την ανισορροπία των θρεπτικών ουσιών για να “κατακτήσουν “ τη δεξαμενή.
Με καλά υγρά λιπάσματα μπορείτε να ενισχύσετε το περιεχόμενο νιτρικών (NO3)
Οι ανισορροπίες των θρεπτικών ουσιών προκαλούνται συχνά από ανύπαρκτη συντήρηση του ενυδρείου.
Μια τακτική αλλαγή νερού είναι ζωτικής σημασίας! Ανταλλάξτε τουλάχιστον το 30-50% του νερού του ενυδρείου μία φορά την εβδομάδα.
Έλεγχός και θεραπεία.
- - η χρήση επαρκούς αριθμού αλγοφαγων οργανισμών (για παράδειγμα της γαρίδας Amano)
- -βελτιστοποίηση του σχήματος των λιπασμάτων, ειδικά των μακροθρεπτικών ουσιών (NPK).
- -τακτική αλλαγή νερού
- - τακτική φροντίδα του ενυδρείου(φιλτρα,τζαμια,βυθος,κ.α)
- -χρηση Seachem Excel ή Easy-life easy carbo τοπικά, δίνουν καλά αποτελέσματα(προσοχή για υπερδοσολογια )
Αν το ενυδρείο σας είναι έντονα "μολυσμένo" με τριχοειδή άλγη, δοκιμάστε συσκότιση (2-3 ημερες).
Στο τέλος - θεραπεία της δεξαμενής με αλγοκτόνα όπως το Algexit (ή άλλα σκευάσματα) η μια ολοκληρωμένη θεραπεία με υπεροξείδιο του υδρογόνου(οξυζενε) έχουν αποδειχθεί επιτυχείς,
αλλά δεν λύνει το πρόβλημα.
https://www.aquasabi.com/aquascaping-wiki_algae_algae-eaters-in-the-aquarium
https://tropica.com/en/guide/algae-control/
-
By natateo
Καλημερα, παιδια!
Η αποφαση για rescape με "βασανισε" απο τοτε, που ειδα τις φωτογραφιες απο τα Dutch style ενυδρεια του @nicpapa
Ευχαριστω πολυ για την έμπνευση , που μας προσφερεις με τις υπεροχες εικονες απο τα ενυδρεια σου!
Τωρα στο θεμα
Γενική κατηγορία ενυδρείου
Φυτεμένο τυπου Dutch
Γενικές Πληροφορίες
Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 80Χ35Χ45
Συνολικά Λίτρα: 120
Sump (λίτρα): οχι
Οργανισμοί
Φυτά: rotala macrandra, hygrophila hippuroides, pogostemon erectus, nesaea crassicaulis, ludwigia glandulosa, hydrocotyle tripartita, amania bonsai, echinodorus tenellus, bacopa monnieri compact,
lobelia cardinalis, glossostigma elatinoides, hemianthus callitrichoides, cryptocoryne ( μαλλον wendtii)
Ψάρια: νεον τετρα(paracheirodon innesi)
Άλλα είδη: amano shrimp, neocaridina blue
Διακοσμητικά υλικά
Φόντο: οχι
Πέτρες:οχι
Ξύλα: ξύλο αμπελιού και ενα μικρο mangrove
Άλλα διακοσμητικά : οχι
Υπόστρωμα: Tropica Plant growth substrate
Βυθός: europet bernina dark 1-3 mm
Φωτισμός
Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): Juwell 2X35w (Day+Nature), Sylvania 2X35w (grolux+ aquastar)- θα γινει αντικατασταση με Juwell.
Διάρκεια φωτισμού: 7 ωρες με προοδευτικη αυξηση μεχρι 9 ωρες.
Υποστήριξη οργανισμών
Φίλτρανση: εξωτερικο φιλτρο Eheim ecco pro 200
Θέρμανση/ Ψύξη: θερμοστατης 50w
Λίπανση: ακομα ελαχιστη(μονο μικρο και καλιο), μετα βλεπουμε...
Παροχή CO2 : DIY (περιπου 2 φυσαλιδες ανα δευτερολεπτο)
Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
Διατροφή: ζωντανες τροφες(daphnia, bloodworms,artemia,grindal)+ flakes
Παράμετροι
pH: 6,6 - 6,8
Γενική σκληρότητα (GH): 5
Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ): 3
Αμμωνία (ΝΗ3): 0
Νιτρώδη (ΝΟ2): 0
Νιτρικά (ΝΟ3): 5 ppm
Φωσφορικά (PΟ4): 0,1 ppm
Μέση Θερμοκρασία (°C): 25
Συντήρηση
Αλλαγές νερού: πρωτες 2 εβδ ανα 3 ημερες απο 40%, μετα ανα 5 ημερες απο 30%
Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: Α/Ο + απο την βρυση (3:1) χωρις προσθετα.
Άλλες ρουτίνες συντήρησης: ανα 10 ημερες καθαρισμα τζαμιων και φιλτρου (αλλαγη βαμβακου μονο, 1 φορα το μηνα ξεπλενω ελαφρος το βιολογικο υλικο)
Απο την αρχη:
Φελιζολ+λαβα
Μετα το φυτεμα
σε 10 ημερες , μετα το πρωτο κλαδεμα(κομματια λαβας- πανω στο ξυλο- θα φυγουν, εδεσα φισσιδενς φοντανους πανω, μου ηρθε ξερο, σαν κρητικο παξιμαδι και προσπαθω να το κρατησω εν ζωη).
-
By kostas_g78
Καλησπέρα!
Ανοίγω το θέμα σχετικά με τις νέες λάμπες LED που βγήκαν απο τις εταιρείες "κατάλληλες" για φυτεμενο ενυδρείο.
Ενώ έπαιζα με φθορίου Τ5 της ARCADIA, αποφάσισα να δώσω κάτι παραπάνω εφάπαξ και να απαλλαγώ απο τις αλλαγές κάθε χρόνο και εννοείται να εξοικονομήσω και μέσω της ΔΕΗ.
Το πρόβλημα λοιπόν είναι οτι εδω και 2 μηνες που τις εγκατέστησα, τα φυτά μου έχουν φθήνουσα πορεία! Είχα 4 Χ 25 WATT T5 και αντικατέστησα με 2 led της ARCADIA 10 WATT x2. Δεδομένο βέβαια οτι ειναι led δεν μας ενδιαφέρουν τα watt αλλα το φάσμα και τα lumen. Η εταρεία λέει οτι το φάσμα ειναι σωστό και απόλυτα κατάλληλο για σωστή ανάπτυξη των φυτών, όσον αφορά τα lumen, δεν ξέρω τι είχα και τί εχω τώρα....
Η ερώτηση μου είναι εαν κάποιος άλλος λεχει προβεί στην αλλαγή αυτή και εαν τελικά κανουν οι LED για αυτή την χρήση
-
By AquaNewbie
Θα είμαι όσο το δυνατόν πιο συνοπτικός και γρήγορος. Ύστερα απο την απουσία μου λόγω εργασίας είπα να αρχίσω ξανά με το στήσιμο του ενυδρείου το οποίο διαθέτω. Οι διαστάσεις του είναι 60*30*30. Τώρα διαθέτω σαφώς από το προηγούμενο δύο ρίζες και τρία φυτά. Τα ψαράκια δόθηκαν. Το ενυδρείο μάλιστα είχε παρουσιαστεί και εδώ
Βέβαια ήταν ελαφρώς μεγαλύτερο το προηγούμενο αλλά εφόσον έφυγαν τα ψαράκια αντικαταστάθηκε το περιεχόμενο από το παραπάνω ενυδρείο σε αυτό των διαστάσεων που παραθέτω παραπάνω. Τώρα έχω προμηθευτεί τα εξής. Γιατί στην ουσία στο προηγούμενο δεν είχα υπόστρωμα. Τώρα έχω στην διάθεση μου 2 * Seachem Flourite Black 7 kg και επειδή διάβασα περί του ότι να μην συνδιάζεται με άμμο και και έχω και ένα πακετάκι Seachem Flourite Sand 3.5kg το οποίο θέλω να το χρησιμοποιήσω για το μπροστινό τμήμα. Το ερώτημα μου είναι πριν βάλω το υπόστρωμα πρέπει κάτω να στρώσω τίποτα σκόνες? Ή έτσι όπως είναι απλά θα το στρώσω. Επίσης για τις διαστάσεις θεωρώ πως δεν θα χρησιμοποιηθεί όλο το υπόστρωμα.
Αφού φύγουμε από το θέμα του υποστρώματος περνάμε στα φωτισμό. Ο φωτισμός που έχω προμηθευτεί επειδή θέλω να είναι ανοιχτό το ενυδρείο είναι φωτιστικό Τ5 το οποίο αποτελείται απο δύο λάμπες μια Αrcadia Freshwater 24W και μια Αrcadia Plant Pro 24W. Από μια ματιά που έχω ρίξει είναι μέτριος - υψηλός φωτισμός. Τα φυτά δεν θα έλεγα πως είναι και ιδιαίτερα απαιτητικά. Φυσικά Θα μπουν αρκετά όχι μόνο αυτά τα τρία που διαθέτω.
Σαν λίπανση τώρα σκέφτομαι να το ξεκινήσω χωρίς CO2 και λόγω χώρου. Αλλά έχω προμηθευτεί ολόκληρη τη σειρά της seachem όσον αφορά τα υγρά λιπάσματα τα οποία και θα χρησιμοποιήσω. Και σύμφωνα με το πρόγραμμα της seachem αλλά και βλέποντας και κάνοντας σαφώς. Απο φίλτρο έχω ένα EHEIM Ecco pro 300. Σκέφτομαι να μην χρησιμοποιήσω αεραντλία.
Επίσης για τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού τέσσερα ανεμιστηράκια προσαρμόζονται στην επάνο πλευρά του ενυδρείου. Αυτά απο εξοπλισμό.
Το επόμενο ερώτημα μου είναι έχω διαβάσει άπειρα posts σχετικά με την φωτοπερίοδο και και αρχικά σκέφτομαι τις 2-3εις ώρες.και μετά ανά εβδομάδα την αυξάνω σε τέταρτο? Μέχρι να φτάσω τις 8-9 ώρες? Δεν τα πάω και πολύ καλά με αυτό της φωτοπεριόδου και εξού η απορία μου
Αυτά τα ολίγα. Ευχαριστώ για τον χρόνο που θα αφιερώσει ο καθένας να το διαβάσει και σαφώς οποιαδήποτε συμβουλή ή προτροπή θα είναι πολύτιμη και ευπρόσδεκτη.
-
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now