Jump to content

Recommended Posts

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Savou
      Επιστημονική ονομασία:
      Chelydra Serpentina.

      Κοινή ονομασία:
      Common Snapping Turtle.

      Οικογένεια:
      Chelydridae

      Καταγωγή:
      Μεξικό - Νότια Σκωτία - Καναδάς

      Διάρκεια Ζωής:
      Έχει αναφερθεί ότι οι άγριες χελώνες στον φυσικό τους βιότοπο ζούνε μέχρι και 30 χρόνια, στην αιχμαλωσία όμως τα πράγματα αλλάζουν, καθώς η διάρκεια ζωής μπορεί να φτάνει μέχρι και 47 χρόνια!
      Γι αυτόν τον λόγο θα πρέπει να τονιστεί ότι όποιος ενθουσιαστεί με αυτό το είδος χελώνας θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν την μακροζωία αυτού του πλάσματος.

      Θερμοκρασία:
      Δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις και είναι εξαιρετικά ανεκτικές με το κρύο καθώς στον φυσικό βιότοπο τους συχνά κινούνται κάτω από πάγο, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι στον χώρο που θα φιλοξενηθούν δεν θα υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός (θερμοστάτης).
      Η κατάλληλη θερμοκρασία είναι από 23-30oC και ο θερμοστάτης πρέπει να είναι ρυθμισμένος στους 25-27oC ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στη θερμοκρασία.

      Διατροφή:
      Στον βιότοπο τους τρέφονται σχεδόν με ότι βρούνε, αρκεί να χωράει στο στόμα τους.
      Πιο συγκεκριμένα τρέφονται με ψοφίμια, ψάρια, πουλιά ασπόνδυλα, υδρόβια βλάστηση ακόμα και με άλλες χελώνες.
      Λόγω τον διατροφικών τους απαιτήσεων η τροφή τους πρέπει να βασίζεται σε ζωντανά ή κατεψυγμένα τρόφιμα, όπως γρύλους, pinkies, ακρίδες, γαρίδες.
      Θα εμφανίσουν κανιβαλική συμπεριφορά εάν δεν καλυφτούν αυτές διατροφικές συνήθειες.

      ΒΙΝΤΕΟ


      Συμπεριφορά:
      Είναι ζώα που χρειάζονται προσοχή και φροντίδα και δεν θα ανεχθούν λάθος κινήσεις και χειρισμό διότι μπορεί να τραυματίσουν τον χειριστή τους.
      Οι snapping turtle δεν είναι κοινωνικά πλάσματα και η συμπεριφορά τους έξω από το νερό μπορεί να είναι πολύ "ύπουλη", ενώ αντιθέτως πολύ υπάκουες μέσα στο νερό.
      Όλα αυτά βέβαια εξαρτώνται από την ποσότητα τις διαθέσιμης τροφής, αλλά και πάλι χρειάζεται προσοχή γιατί αυτή η χελώνα σπάνια θα ικανοποιήσει την ακόρεστη όρεξη της.

      Συνθήκες Νερού:
      Ένα δυνατό φίλτρο αλλά με χαμηλή ροή και ανατάραξη είναι το πιο κατάλληλο, αφού η χελώνα προτιμάει τα στάσιμα νερά ώστε να μην στρεσάρεται.
      Η χρήση υαλοβάμβακα στο φίλτρο κρίνεται απαραίτητη ώστε να συγκρατεί όλες τα ρυπογόνα στοιχεία, μιας και χαρακτηρίζονται πολύ ‘’βρόμικα’’ πλάσματα.
      Η αλλαγή του υαλοβάμβακα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα διότι βουλώνουν οι πόροι και μειώνεται η λειτουργικότητα και η ροή του φίλτρου.
      Το pΗ πρέπει να κυμαίνεται από 6,5-7 με απαραίτητες εβδομαδιαίες αλλαγές νερού και τη χρήση αντιχλλωρίου, όπως και χρήση ειδικών βακτηρίων για την καταπολέμηση της αμμωνίας.
      Το σημαντικότερο όλων είναι η στάθμη του νερού. Υπολογίστε την κατακόρυφη προέκταση του λαιμού της χελώνας λαμβάνοντας υπ όψιν και το καβούκι, ώστε να βρεθεί η κατάλληλη στάθμη.

      Στέγαση:
      Οι χελώνες αυτές δεν διαφοροποιούνται στο θέμα στέγασης από τα άλλα είδη.
      Ζουν μέσα στο νερό αλλά και έξω από αυτό, οπότε απαραίτητη προϋπόθεση είναι μία ράμπα εκτός νερού.
      Σημαντικό ρόλο επίσης παίζει ο φωτισμός. Πρέπει να υπάρχει μία λάμπα UV (αντικατάσταση φως ηλίου) (Basking Spot), όπου με αυτόν τον τύπο φωτισμού οι χελώνες συνθέτουν βιταμίνη D3 και προστατεύονται από μυκητιάσεις στεγνώνοντας κάτω από τη λάμπα.
      Ο φωτισμός με Basking Spot κρινεται απαραίτητος και σε θερμοκρασία 30-35oC για 12 ώρες ημερησίως.



      Διαχωρισμός Φύλου:
      Ο διαχωρισμός είναι αρκετά δύσκολος για κάποιον αρχάριο, αλλά ένας έμπειρος θα διαπιστώσει την διαφορά από την δομή της ουράς, κάτι που είναι εφικτό μετά το 5-6 χρόνο.
      Τα αρσενικά είναι συνήθως μικρότερα σε μέγεθος,αλλά με μακρύτερη και παχύτερη ουρά από ότι τα θηλυκά.




    • By corto maltese
      ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΝΕΡΟΧΕΛΩΝΑΣ
      (Trachemys-Pseudemys-Chrysemys -Mauremys)
       

                                             
      Η ποιότητα και η ισορροπία στη διατροφή είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τη σωστή ανάπτυξη και υγειά της χελώνας.
      Τα περισσότερα είδη είναι παμφάγα ζώα άρα τρέφονται και με ζωική  και με φυτική τροφή,στο ξεκίνημα της ζωής τους είναι ως επί το πλείστον σαρκοφάγες λόγω μεγάλης ανάγκης σε πρωτεΐνη αλλά όσο φτάνουν στην ενηλικίωση το αναγκαίο ποσοστό της διατροφής τους σε φυτικές τροφές αυξάνει ώστε ενήλικες πλέον να θεωρούνται σχεδόν χορτοφάγες.
      Το εύρος των τροφών που δίνουμε περιλαμβάνει: πέλετ ή στίκς, λαχανικά, DIY τροφή ( αυγό, κοτόπουλο), ζωντανή τροφή (σκουλήκια, έντομα),  υδρόβια φυτά  και διάφορα άλλα που τα ονομάζουμε "περιστασιακά σνακ" (αποξ.γαρίδες- κριλ, φρούτα, κονσέρβα). Επίσης σημαντικό είναι οι τροφές να προσφέρουν τις βιταμίνες και το ασβέστιο που είναι απαραίτητα για την σωστή ανάπτυξη των οστών και του καβουκιού, ώστε να αποφευχθούν σοβαρές ασθένειες που προκαλούνται από την έλλειψη αυτών.
      Οι σταθερές τροφές στο πρόγραμμα διατροφής μιας χελώνας πρέπει να είναι πέλετ ή στίκς, οι οποίες υπάρχουν στο εμπόριο σε διάφορες μάρκες, ποικιλίες, τύπο κλπ., τα απαραίτητα λαχανικά και συμπληρώματα βιταμινών και ασβεστίου  που όπως είπαμε είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ  κυρίως για τα νήπια και τις νεαρές σε ηλικία χελώνες, σε μεγαλύτερες όμως θέλει περιστασιακή χορήγηση συμπληρωμάτων αν δεν υπάρχει κάποια ασθένεια από έλλειψη αυτών.
      Ασβέστιο μια χελώνα λαμβάνει από τη σωστή διατροφή της και από τα διάφορα συμπληρώματα  όπως σκόνη ασβεστίου, κομματάκια από σουπιοκόκκαλο κλπ.κλπ
      Το ασβέστιο  σε συνδυασμό με την ακτινοβολία που λαμβάνει από την λάμπα uvb μετατρέπεται σε βιταμίνη D3, που είναι σημαντικός παράγοντας για την σωστή ανάπτυξη των οστών και τη θωράκιση του ανοσοποιητικοί . Για αυτό και αποφεύγουμε τροφές που ίσως "μπλοκάρουν" την απορρόφηση του ασβεστίου π.χ σπανάκι, κουνουπίδι, μπρόκολο.
       
      ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ:
      Ο Βασικότερος Κανόνας στη διατροφή είναι να παρέχουμε το σωστό ποσοστό αναλογίας σε ζωική και φυτική τροφή σε συνάρτηση με την ηλικία της χελώνας, δηλαδή να ξεκινάμε σε ποσοστό 80-20% πρωτεΐνη/φυτική για χελώνες από 0-12 μηνών(15 το πολύ), και από εκεί και πέρα σταδιακά ανεβάζουμε το ποσοστό αντίστροφα ώστε στην ενηλικίωση (5+ χρονών) να γίνει 20-80% πρωτεϊνούχα/φυτική
      Η διατροφή με καλό ποσοστό πρωτεΐνης ναι μεν θέλει  σχεδόν καθημερινά (ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ) άλλα με φειδώ, μην παρασύρεστε με τις ικεσίες της χελώνας, δεν καταλαβαίνουν πότε χορταίνουν γι αυτό θέλει προσοχή με το τάισμα  (το overfeeding προκαλεί παθήσεις των εσωτερικών οργάνων  και δυσμορφίες στο καβούκι).
      ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πριν αναφερθούμε για το ποιες τροφές  χορηγούμε, σε τι ποσότητα & συχνότητα, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν είναι δυνατόν να αναφερθούμε σε όλες, αλλά θεωρούμε ότι οι πιο υγείες, γνώριμες  και ευκολοεύρετες  τροφές  είναι οι παρακάτω και ευελπιστούμε ότι θα σας βοηθήσουν να προσφέρετε υψηλή  ποιότητα και ισορροπία  στη διατροφή της  χελώνας σας.

      ΠΕΛΕΤ-ΣΤΙΚΣ
      Αυτοί οι τύποι φαγητού πρέπει να αποτελούν το βασικό στοιχείο της διατροφής της χελώνας σας κυρίως για τα πρώτα χρόνια ζωή(0-4χρ). Είναι ειδικά σχεδιασμένα, αλλά δεν πρέπει να είναι το μόνο φαγητό που τους προσφέρετε.  τα σφαιρίδια δύναται να προσφέρονται καθημερινά σε νεοσσούς και να προσφέρονται μόνο κάθε δεύτερη μέρα σε νεαρές και ενήλικες. Διαβάστε και κατανοήστε την ετικέτα συσκευασίας για να διασφαλίσετε ότι περιλαμβάνονται το κατάλληλο ποσοστό σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και βιταμίνες.Η περιεκτικότητα σε ασβέστιο πρέπει πάντα να αναγράφεται σε μεγαλύτερη ποσότητα από το φώσφορο.
      Ενώ το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθος μπορεί να διαφέρουν ανάλογα την ''μάρκα'', και η ποιότητα θα διαφέρει επίσης,
      Χρυσός κανόνας  είναι τα πέλετ ή στίκς να δίνονται σε ποσότητα όσο τα 2/3 του κεφαλιού της χελώνας & να είναι τα αντίστοιχα για το μέγεθος και την ηλικία της.

      ΦΥΤΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ -ΛΑΧΑΝΙΚΑ
      Τα φρέσκα λαχανικά πρέπει πάντα να τα προσφέρουμε, ανεξάρτητα από το εάν οι χελώνες μας δεν δείχνουν ενδιαφέρον για αυτά όταν είναι μικρές.  Ο σωστός συνδυασμός λαχανικών μπορεί να προσφέρει ισορροπία ασβεστίου και βιταμινών Α και Κ. Οι ενήλικες χελώνες ειδικά πρέπει να καταναλώνουν περισσότερα λαχανικά, δηλαδή πρέπει να έχει μια δίαιτα που να βασίζεται περίπου στο 80% με βάση τα λαχανικά.
      Αν και οι κατεψυγμένες ποικιλίες είναι βολικές, δεν είναι αποδεκτές σε χρήση. Τα ένζυμα της θειαμινάσης μπορούν να αναπτυχθούν σε κατεψυγμένα χόρτα, τα οποία θα διαλύσουν τη θειαμίνη και θα οδηγήσουν σε ανεπάρκεια βιταμίνης Β1.
       
       Πολύ ευεργετικά (Καθημερινή χρήση)
      Λαχανικά που μπορούν να  λαμβάνουν με ασφάλεια σε καθημερινή βάση.
      πράσινα/κόκκινα φύλλα μαρουλιού (λόλα ή “Σαλάτα”), ραδίκια-αγριοραδίκα( τα φύλλα).  πράσινα γογγύλια ( τα φύλλα)
       
       Ευεργετικά (Περιορισμένη χρήση)Σε μικρή και περιστασιακή χρήση, αυτά τα λαχανικά βοηθούν στην ποικιλία και ισορροπία της διατροφής . Αυτά τα είδη έχουν καλή θρεπτική αξία, αλλά μπορεί να είναι δυνητικά επιβλαβή εάν χρησιμοποιούνται σε υπερβολικές ποσότητες και συχνότητα.
       καρότο, κολοκύθι, φασολιά πράσινα, μπιζέλια

      Ελάχιστα ευεργετικά  (σπάνια Χρήση) Αυτά τα στοιχεία έχουν μικρό όφελος σε σύγκριση με άλλες επιλογές. Μπορούν να χρησιμεύσουν  ως «λιχουδιά» ή για να προσθέσουν ποικιλία. Αυτά δεν πρέπει να προσφέρονται σε μια μη ισορροπημένη διατροφή. Μπορεί να είναι δυνητικά επιβλαβείς εάν προσφέρονται σε υπερβολικές ποσότητες και συχνότητα
      ντομάτα, κόκκινη πιπεριά, λάχανο, μαρούλι(ρομανα)
       
      ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
      Οι χελώνες είναι ζώα παμφάγα και θα απολαύσουν με χαρά ζωντανό θήραμα. Η ποικιλία των θηραμάτων που μπορείτε να προσφέρετε περιλαμβάνει διάφορα έντομα, σαλιγκάρια  και σκουλήκια. Η προσφορά ζωντανής λείας είναι  συναρπαστική στιγμή για τη χελώνα μας και  συμπληρώνει το ποσοστό  σε πρωτεΐνη/ θρεπτικά στη διατροφή της . Επίσης ξυπνάει τα  ''ένστικτα'' της και  αυτό φαίνεται από την έντονη ''κινητικότητα'' που αποκτά για λίγες μέρες μετά την χορήγηση της  ζωντανής λείας.
      Ωστόσο υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες και περιορισμοί. Όπως η απαγόρευση στην χορήγηση ζωντανών από τη φύση, το όποιο ζωντανό θήραμα  μπορεί να μην περιέχει πολύ θρεπτικό περιεχόμενο και μπορεί να φιλοξενεί παράσιτα και ασθένειες. Μια μικρή χελώνα μπορεί επίσης να τραυματιστεί από ένα μεγαλύτερο θήραμα ή από ένα με σκληρό εξωσκέλετο.
      Γαιοσκώληκες-earthworms (Περιορισμένη χρήση)
      Γρύλοι (Περιορισμένη χρήση)
      Silkworms (Περιορισμένη χρήση)
      σαλιγκάρια Apple snail ή Pond snail  (σπάνια χρήση)
      waxworms (σπάνια χρήση)
      Γαρίδες (σπάνια χρήση)
      Mealworms (σπάνια χρήση)
      Σημείωση: Τα ψάρια μπορεί να περιέχουν θειαμινάση, ένα ένζυμο που καταστρέφει τη βιταμίνη Β1 (θειαμίνη).Τα έντομα όπως οι γρύλοι και γαιοσκώληκες είναι οι πιο προτεινόμενες επιλογές.
       
      ΑΠΟΞΗΡΑΜΕΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
      Στις αποξηραμένες τροφές επιβάλετε απευθείας χορήγηση στη τροφή σκόνης ασβεστιου-d3 και πολυβιταμίνες και απευθείας στο νερό. Μάνο έτσι θα  χρησιμεύσουν σε κάτι  εκτός από «λιχουδιά» για όσο είναι ''μικρές''.
      Krill (σπάνια χρήση)
       Γρύλοι (σπάνια χρήση)
      Γαρίδες (σπάνια χρήση)
       
      ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
      Υπάρχουν διάφορα άλλα τρόφιμα που μπορούν να προσφερθούν σε χελώνες. . Μπορούν να χρησιμεύσουν  ως «λιχουδιά» ή για να προσθέσουν ποικιλία στο διατροφολόγιο. Ποτέ μην ταΐζετε το ωμό κρέας τη χελώνας σας, καθώς είναι πολύ ανθυγιεινό και υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης. Τα μεταποιημένα και κονσερβοποιημένα τρόφιμα περιέχουν μεγάλες ποσότητες νατρίου, πρόσθετα και συντηρητικά που μπορεί να είναι ανθυγιεινά.
      Ελάχιστα ευεργετικά  (σπάνια χρήση)
      ασπράδι αυγού (βραστό) , βρασμένο κοτόπουλο(το ψαχνό), κρέας γαλοπούλας (βραστό)  , σολομό ή τόνο (κονσέρβα νερού). Οι τροφές  μεγάλη προσοχή να μην περιέχουν αλάτι.
       
      ΦΡΟΥΤΑ :
      τα φρούτα δεν είναι μια φυσική τροφή που συνήθως συναντά η άγρια νεροχελώνα, και η χρήση τους πρέπει να περιορίζεται σε σπάνιες και σε πολύ μικρές μερίδες. Γενικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και μπορούν να προσφερθούν μόνο ως λιχουδιά .
      Ελάχιστα ευεργετικά  (σπάνια χρήση)
      πεπόνι, μάνγκο, αχλάδι, μήλο,μπανάνα , κεράσι, , καρπούζι  
       
      ΜΕΘΟΔΟΙ  ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ 
      ΠΕΛΕΤ/ΣΤΙΚΣ
      Το μούσκεμα των πέλετ/στίκς σε νερό κονσέρβας τόνου ή σαρδέλας αξίζει στην  προσπάθεια. Η έντονη γεύση και η μυρωδιά μπορούν να κάνουν το πέλετ/στικ πιο ορεκτικό Μπορείτε να βυθίσετε γρήγορα ένα πέλετ/στικ σε αυτό το νερό ή να τα μαρινάρετε ή να τα μουλιάσετε για λίγο και να τα αφήσετε να στεγνώσουν λίγο για να σκληρύνουν ξανά.
      ΛΑΧΑΝΙΚΑ
      Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νεροχελώνες σε μικρή/νεαρή ηλικία είναι πιο σαρκοφάγες και  δέχονται περισσότερο τα πελετ/στικς και τη ζωντανή λεία παρά τα λαχανικ. Θα πρέπει να συνεχίσετε να τα προσφέρετε, ανεξάρτητα από το εάν η χελώνα  δείχνει ενδιαφέρον ή όχι.
      Μια επιλογή που λειτούργησε επίσης καλά για κάποιους είναι η μη χορήγηση άλλης τροφής για μερικές μέρες μέχρι η ''πείνα'' να  την αναγκάσει, αλλά αυτή η μέθοδος μόνο σε περίπτωση που είναι άνω των 18 μηνών).
       
      Α.Κ  aka  Corto Maltese
       
    • By Orion FallenChild
      Γεία σας και πάλι! Με τα πολλά κατάφερα να πάρω 2 χελονάκια red ear slider που ειναι κάπου στα 3-3,5 εκατοστά, είναι μάλλον 1 η 2 μηνών. Τα έχω σε ένα 30λιτρο ενυδρείο διαστάσεις 39.5Μ 25.5Π και 43Υ με τις λαμπες τους το basking spot συμείο τον θερμοστάτη κλπ. Μια βδομάδα τα έχω περίπου, και χτες προσπάθισα 1η φορά να καθαρίσω το νερό τους. Ε τελικά η σκούπα που πήρα δεν κάνει επειδή ήθελε παραπανω στάθμη νερού, οπότε με χιλια ζόρια έβγαλα το περρισοτερο νερο (οχι όλο) με αυτην αλλα τα βοτσαλακια κάτο δεν κατάφερα να τα καθαρίσω, και άλλαξα τον υαλοβαμβακα στο φύλτρο, πρόσθεσα νεο νερό με αντιχλώριο και σταγόνες για κέλιφος. Από χτες όμος τα βλεπω τα χελώνια σινέχεια να κολλιμπάνε προς το τζάμι και να μην πηγένουν σχεδον καθόλου στο νυσάκι για να λιαστούν. Δηλαδη θα τρονε (μια φορα την μέρα με την τροφη της trixie το natural mix και σίντομα θα τους πάρω και τα food sticks for water turtles πάλι της trixie), θα κολιμπάνε και θα ειναι κοντά στο φίλτρο η στον θερμοστάτη, πριν την αλλαγη νερου καθοντουσαν πάρα πολυ στο νυσάκι για να λιαστουν αλλα απο χτες δεν το εχουν κάνει αυτο. Σκέφτικα μίπος φτέει η θερμοκρασία αλλα η θερμοκρασία ειναι στους 28-30 βαθμούς οπος πριν, και του νερου 25-26.
      Εχω ανεβάσει και φοτογραφίες απ'το ενυδρείο και τα χελώνια πριν τον 1ο καθαρισμό (το πιο σκουρο λεγετε Bowser και το πιο λαχανι Boo xD).

      1ον, σκοπεύω να τους αλλάξω ενυδρείο να τα βάλω σε ενα πιο μεγάλο, αλλά για αυτό αυτό χρειάζετε να κανώ οικονομία επειδή ειναι κάπος ακριβα, οπότε απ'την στιγμη που είναι μικρά ακομα, σε ποσο καιρο πρεπει να τα αλλαξω? δηλαδη πρέπει άμεσα η μπορω και σε κανα χρόνο?
       
      2ον, τι σκούπα/εργαλείο χρειάζομαι για να τους καθαρίζω το νερό μαζι με τα πετραδάκια?
       
      3ον, γιατί δεν πάνε να λιαστούνε μετα απο αυτο? έχω κάνει κατι λάθος?
       
      4ον, σχετικό με το φορουμ, πως απαντάω σε απαντίσεις που έχουν γίνει στο topic μου? δεν βρίσκω πουθενά το reply button μονο για new forum βρίσκω 😕 




    • By Antonis Ntomanidis
      Παιδιά καλησπέρα έχω δύο χρυσόψαρα σε.ενυδρειο 120λ. Το ένα το χω 4μηνες το άλλο δύο βδομάδες αφού έχει περάσει από έλεγχο καραντίνας προχτές το παλιό τ μεγάλο άρχισε να εμφανίζει κόκκινες γραμμές στην ουρά οι οποίες τώρα υπάρχουν κ στο σώμα κόκκινα στίγματα. Ξεκίνησα θεραπεία με αλάτι κ esha 2000 .το ψάρι άρχισε να κάθεται σε μια γωνιά του βυθού σαν να ξεκουράζεται και μετά να σηκώνεται να κολυμπάει κ ξανά εκεί.χτες πήγα να πω ότι είδα βελτίωση γιατί άνοιξε τα πτερύγια μετά από δύο μέρες αλλά τ αντίθετο κολυμπάει λίγο κ μετά τ τραβάει το νερό σήμερα βγήκε από τ βυθό το πρωί και εκεί π πάω να χαρώ τν βλέπω να είναι στην επιφάνεια κ ν κολυμπάει λιγότερο σαν να ναι στα τελευταία του. Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω η τι κάνω λάθος κ θέλω να μάθω εάν υπάρχει σωτηρία.. οι μετρήσεις Μ είναι αριστες με τεστ υγρά της απι. Αμμωνία κ νιτρώδη 0 νιτρικά κοντά 20 θερμοκρασία 25-27 φίλτροeheim 2213 250.
      Συν αεραντλία κ καλή ανατάραξη για οξυγόνο σορι για το κατεβάτο αλλά οι παραπάνω θα με καταλάβετε

      received_2595409377387775.mp4
    • By R K
      Καλησπέρα σε όλους! Θα ήθελα να μου πείτε εάν ξέρετε κάποιο κατάστημα το οποίο πουλάει θαλάσσιες χελωνες. Δεν ψάχνω κάποιο rare είδος, δηλαδή να ξεφεύγει η τιμή. Θα με διευκολύνε να είναι Αθήνα και να μπορώ να το παραλάβω από το κατάστημα 
      Ευχαριστώ!! 
    • By fishbone!
      Στο χόμπι του ενυδρείου και ιδιαίτερα του θαλασσινού δαπανώνται μεγάλα εως υπέρογκα ποσά για εξοπλισμό, ψάρια και κοράλλια.
       
      Αρκετοί απο εμάς βιώσαμε στο παρελθόν ξαφνικές ασθένειες ψαριών που στην καλύτερη το ξεπέρασαν ενω στη χειρότερη είχαμε
       
      μεγάλες  απώλειες  !!!
       
      Βρήκα σκόπιμο λοιπόν να κάνω μια συγκεντρωτικη αναφορά στο ενυδρείο καραντίνας ωστε οι νέοι χομπιστες να δούνε το πόσο εύκολο 
       
      και με μικρο κόστος στήνεται ενα τέτοιο ενυδρείο!
       
      Παρακάτω θα αναλυθούν με απλά λόγια τα υλικά και ο εξοπλισμός της καραντίνας η αλλιως του ενυδρείου πρόληψης και
       
      θεραπείας όπως το ονομάζω! 
       
      Η πρόληψη θεωρώ οτι είναι πιο σημαντική απο την θεραπεία, φέρνοντας ενα παράδειγμα: έχουμε ενα ενυδρείο των 300 -400λτ
       
      δυο ετών με μια σχεδόν ολοκληρωμένη ψαροσυνθεση και φουλ στοκάρισμα κοραλιων προσθέτουμε ενα καινούργιο ψαρι που φενεται 
       
      απολύτως υγειες !    Μετα απο δυο βδομάδες παρατηρούμε στίγματα στο ιδιο η ακόμα χειρότερα στο αγαπημένο μας Blue Tang που 
       
      ειναι το αγαπημένο Ντορυ της συζύγου η του παιδιού μας!  
       
      Η πρώτη μας σκέψη ειναι γιατί έβγαλε Ick ενα ψάρι δυο ετών??? Η επόμενη ειναι οτι ο νέος κάτοικος μας έφερε το παράσιτο και 
       
      κατηγορούμε το μαγαζί που το αγοράσαμε!!!   Τέλος ψάχνουμε τον τρόπο αντιμετωπισης του προβλήματος!!!
       
      Το να κατηγορήσεις το μαγαζί δεν ειναι πάντα το σωστό!  Το ψάρι φενοταν μια χαρά οταν το αγόρασες! Όμως αν ανατρέξουμε
       
      μερικές ήμερες πίσω, αυτο το ζωντανό πακεταρηστηκε και ταξίδεψε κατω απο άγνωστες συνθήκες  που σίγουρα του προκαλέσανε 
       
      τεράστιο στρες!   Επίσης η δεύτερη μετακόμιση απο το μαγαζί (το οποιο ειναι γνωστό πως κρατούνται σε υποαλατοτητα) στο
       
      ενυδρείο σου του πρόσθεσε επιπλέον ανχος!  Καταλήγοντας στο δικό μας ενυδρείο κατω απο τις γνώστες επιθέσεις
       
      των¨παλιών" το παράσιτο επαναδραστήριοποιήθηκε !!!  Επίσης ειναι γνωστό οτι το καθε είδος ψαριού ειναι λιγότερο η περισσότερο 
       
      ανθεκτικό σε παράσιτα και ασθένειες!  Ετσι το νεο ψαρι - φορέας δεν εδειξε συμπτώματα αντιθέτως με το αγαπημένο μας Τανκακι 
       
      που νόσησε και δυστυχώς το χάσαμε....
       
      Αν ο νέος ψαρής ειχε φιλοξενηθεί για λιγες εβδομάδες στην καραντίνα ίσως  να είχαμε την Ντορυ μας!
       
      Πάμε να δούμε τα πράγματα που χρειαζόμαστε!
       
       
       
      Δεξαμενή:  Μια απλή γυάλα των 30-40λτ συνήθως ειναι αρκετή!  Παντα η δεξαμενουλα παει αντίστοιχα με τα ψαρια μας!          Αν δηλαδή έχουμε κλοουνακια είμαστε μια χαρά με αιτώ τον όγκο. Αν έχουμε ενα Νασσο των 20 εκ τοτε χρειαζόμαστε ενα
       
               μεγαλύτερο ενυδρείο! 
       
             
       
      Εξοπλισμός:  Τα βασικά ειναι ενα θερμαντικό σώμα (50βαττ),  Ενας αξιόπιστος θερμοστάτης, Ενα εσωτερικό   
                 φιλτρακι και  μια αεραντλία!
       
               
                 
                Το θερμαντικό σώμα φυσικά παει ανάλογα με τα λύτρα!     Ο αξιόπιστος θερμοστάτης διότι στην καραντίνα θέλουμε υψηλές 
       
                θερμοκρασίες και για το στρες αλλα και για να επιταχύνουμε τα στάδια του παρασίτου ώστε να ειναι πιο ευάλωτο!
       
                  Το φιλτρακι ειναι απαραίτητο για τον καθαρισμό και την βιολογία!  Και τέλος η αεραντλία για την σωστή οξυγόνωση του νερου
       
                 λόγω της αγωγής που θα ακολουθησουμε  (φάρμακα, χαλκός, υποαλατοτητα κτλ).
       
       
      Υλικά:   Τα βιολογικά υλικά που μπορούμε να χρήσιμοποιήσουμε ειναι το γνωστό σφουγγαρι και το μακαρόνι (siporax)!             Ο λόγος που δουλεύουμε αυτα τα υλικά ειναι οτι ειναι φθηνά και οτι μπορούμε και τα κρατάμε πάντα σε ετοιμότητα μεσα στο 
       
                 sump η στο ενυδρείο μας!  Μετά απο καθε χρήση τα πετάμε η πιο δύσκολα τα αποστειρωνουμε!
       
                 
       
                Τα διακοσμητικά ειναι πάντα απο πλαστικό η PVC ωστε να παρέχουν κρυψώνες αλλα και να μπορούν να καθαριστούν 
       
                 μετά την αποθεραπεία η την προσαρμογή!
       
                 Βράχος η αραγωνιτης πρέπει να αποφεύγονται η αλλιώς να πετιούνται!  Θεωρώ οτι το κόστος του να τα πετάς ειναι
       
                 απαγορευτικό για τους περισσότερους!
       
       Έξτρα:    Μια απόχη, ενας κουβάς και ενα λάστιχο είναι επίσης πολύ χρήσιμα !        
       
              Όλα τα πλαστικά θα πρέπει να αποστειρωνονται σχολαστικά!
       
      Τεστ:   Φυσικά ολα τα απαραίτητα τεστ ανάλογα με την θεραπεία!          Εχω βρει αρκετά χρήσιμο ενα αυτοκόλλητο της Seachem για την αμμωνία!
       
       
      Τα παραπάνω υλικά ειναι απαραίτητα για την σωστή λειτουργιά μιας καραντίνας!
       
      Ο τρόπος που αναφέρεται ειναι ο πιο εύκολος τρόπος διοτι υπάρχει και η μόνιμη λειτουργιά ενος τέτοιου ενυδρείου!
       
      Κατα τη άποψη μου να εχει κάποιος μόνιμα σε λειτουργιά μια καραντίνα ειναι πολυ δαπανηρός και δυσλητουργικος (τάισμα, 
       
      συντήρηση και αλλα πολλά)!   
       
      Αντιθέτως με μια κάλτσα έχοντας τα υλικά μέσα ειναι θέμα λεπτών να την στίσεις και να φιλοξενήσεις το ψαράκι σου! 
       
      Το θέμα εχει συζητηθεί πολλές  στο φορουμ  μας άλλα και στα ξένα ομως πολυ συχνά βλέπω να υπάρχει μια συνχηση για τις
       
      θεραπείες και που πρέπει να εφαρμόζονται!
       
      Πρέπει να βάλουμε στο μυαλό μας καλά ότι δεν υπάρχουν Reef Safe φάρμακα !!!!
       
      Επίσης το να βάλεις ενα ψαρι σε καραντίνα σε προσαρμογή χρειάζεστε 1-2 μηνες για να εξαλείψεις τις πιθανότητες ασθένειας!
       
      Ομως η καραντίνα δεν πρεπει να αποθαρρύνει αλλα να δείξουμε οτι ειναι μια απλή και χρήσιμη συνηθεια! 
       
      Προσπαθήστε να βάλετε τα ψαράκια σας για 10 με 15 μέρες, παρακολουθηστε τα , αλλάζετε το νερο με του ενυδρείου σας και ταΐζεται 
       
      τις τροφές που τρώνε και οι αλλοι κάτοικοι!
       
      Η προσαρμογή θα γίνει σε συνθήκες ηρεμίας και το ψαρακι θα δυναμώσει σταδιακά και θα προετοιμαστει για το νεο περιβάλλον!
       
      Η εισαγωγή να γίνεται καλύτερα βράδυ που οι παλιοί κάτοικοι κοιμούνται και θα γλυτώσει το άμεσο "bulling''  !
       
      Με  πρόληψη και τύχη θα χαιρόμαστε το αγαπημένο χόμπι μας !
       
      Θα ηθελα να προσθέσω 2-3 πραγματάκια στο θεμα που λογο βιασύνης ξέχασα!
      1.Στο θεμα προσαρμογής. Η καραντίνα δεν υποκαθιστά την Driping method σε καμια περίπτωση! η προσαρμογή μεσα
      στη σακούλα γίνεται κανονικά, που αν το ενυδρειο μας εχει καλες τιμες γεμίζουμε και την καραντίνα αν οχι (πχ. πολυ υψηλά
      νιτρικα ) βάζουμε νεο νερακι στην καραντίνα και κάνουμε το Drip απο εκει!
      2.Στις ήμερες φιλοξενίας του ψαριου σταδιακά κάνουμε αλλαγές απο το κυρίως ενυδρειο! στις 10-15 μερες πρεπει η καραντίνα
      να περιέχει το ιδιο νερο με το κεντρικό ενυδρειο! Ετσι το ψαρι να μεταφερθεί αμεσα στο κεντρικό χωρις επιπλέον στρες!
      3. Αν υπάρχει ασθένεια. Η καραντίνα γεμιζει με νερο του ενυδρειου και το ψαρι τοποθετείτε άμεσα χωρις προσαρμογή!
      Σε αυτη τη φαση εχουμε ενα οργανισμό που νοσεί και δεν εχει την δύναμη να αντεπεξέλθει σε πολες αλλαγες!
      4. Σε ολες τις φάσεις ειτε θεραπείας είτε προσαρμογής ο εξοπλισμός πρεπει να αποστειρωνεται ενδελεχώς με ελαφρύ διάλυμα
      χλωρίνης η όποια αλλης ουσίας που θεωρείται οτι θα εχει το ιδιο αποτέλεσμα!
      5. Ο χώρος που πιανει μια καραντίνα ειναι απειροελαχιστος! Οταν δεν την χρησιμοποιείτε, βάλτε μεσα τα τεστ σας η οτι αλλο
      σας βολεύει!
      6. Έχετε συγκεντρωμενο τον εξοπλισμό σας σε ενα κουτάκι! Θα δείτε οτι δεν θα σας παρει πανω απο 10-15 λεπτα για να την
      στίσετε!
      Το παραπάνω θεμα ειναι βάση των δικών μου εμπειριών που οπωσδήποτε μπορει να προσαρμόσει στις ανάγκες του!
      Σκοπός μου ηταν να παροτρύνω τους συνχομπιστες μου να ξεθάψουν τα παλια ενυδρειακια τους και με πολύ μικρο κόστος να
      βάλουν στη ρουτίνα τους και αυτο το σημαντικό εργαλείο!
      Μπορεί να μην συμφωνείτε ολοι με την διαδικασία, και εγω πολλες φορες να βαριέμαι και να δυσφορώ βλέποντας τον νεο έρωτα
      που μολις απέκτησα που αντι να σουλατσάρει στους βράχους και στα κοράλλια να ειναι κλεισμένος στο ντουλάπι!
      Καλή επιτυχία λοιπόν, με καραντίνα η χωρίς σε όλους μας!
      Ευχαριστω!!!!
       
    • By corto maltese
      Καλησπερα σας, οπως λεει και ο τιτλος αποφασισα (οταν με το καλο τελειωσει αυτη η σουρεαλ κατασταση που ζουμε) να κανω αναβαθμιση στο χελωνοενυδρειο(380λ, 120*60*55), τουτέστιν θα υψωσω τη στερια στα 47-48εκ(τωρα ειναι 33εκ) μαζι με το υψος του νερου .Τα λιτρα τωρα ειναι καθαρα 250 και θα πανε στα 340-350  και το θεμα ειναι οτι θα χρειαστω δευτερο εξ.φιλτρο γιατι ηδη ζοριζεται το 2217eheim τωρα που μεγαλωσαν τα τερατα και ρυπαινουν πιο πολυ. Επειδη σκεφτομαι να παω σε κινεζικο πρωτη φορα λογο οικονομικοτερης τιμης κυριως, θα ηθελα τις γνωμες οσων εχουν δουλεψει με καποιο κινεζικο πχ dophin,sun sun κλπ. επισης ο  θορυβος και η ροη ειναι δυο παραγοντες σημαντικοι .

       
    • By Billias
      επειδη υπάρχουν πολλοι φίλοι χομπιστες όπου ενδιαφέρονται για τα πανεμορφα χελωνάκια
      επελεξα να συντάξω αυτο το θέμα με χρησιμες πληροφορίες σαν οδηγός
      διοτι υπάρχει μεγάλη έλληψη πληροφοριών

      συνηθισμένα είδη όπου πωλουντε στην ελλάδα ειναι το ειδος
      trachemys scripta υποειδος elegans (red eyed slider) κοκκινομάγουλη
      trachemys scripta υποειδος scripta (yellow bellied slider) με κίτρινα μάγουλάκια

      προέλευση κατα κυριο λόγο νότιες πολιτιες ΗΠΑ στον κόλπο του μεξικου

      τι να προσέξουμε στην αγορά:
      τα ζωα κατα βάση θα είναι εξασθενημένα απο άχος,φόβο,κρύο και άλλες ελλειψεις και αντιξοες συνθήκες
      γιαυτο προσέχουμε
      1)να είναι κινητικές
      2)να στεκονται στον βυθό
      3)ματια καθαρα- ρουθουνια καθαρα
      4)τυχον χτυπήμτα σκληρότητα οστράκου
      5)το δέρμα στον λαιμο και στα πόδια οπου εχει και πιο μεγάλη επιφάνια να είναι καθαρό

      μεταφορά:
      μικρες αποστάσεις σε ενα μικρο χαρόκουτι καλα κλεισμένο
      μεγάλες αποστασεις σε νερακι με 20-30 βαθμούς

      ενυδρείο:

      κατάγεται σε ειδικη κατηγωρία aqua - terrarium
      το ενυδρειο πρέπει να έχει μέγεθος 5 χ το μηκος της χελώνας το μισο πλάτος και ύψος νερου το 2 χ το μηκος χελώνας (όλα αυτα για μεχρι 2 χελωνες) δηλαδη μια χελώνα 5εκατοστα σημαινει ενυδρείο
      5 χ5 =25εκ μηκος 25/2=12,5εκ πλάτος και ύψος νερου 10εκ

      θέρμανση-με έναν ενυδριακο θερμαντηρα και για θερμασνη του αερα στη στερια τουλαχιστον με μια λάμπα πυρακτωσεως(θερμανσης)να πετυχενουμε θερμοκρασια νερου 26 βαθμους και αερα 35 βαθμους όσο πιο πολύ ζεστη τοσο πιο μεγαλο μεταβολισμο και κινητικοτητα

      φως- μια λάμπα uv για αντικατασταση φως ηλιού όπου να εκπέμπει ακτινες uv-a uv-b
      η λάμπα όχι μεγαλυτερη αποσταση απο 20εκ κατα προσεγγιση και αναμενη σε τροπικα κληματα περιπου 12 ωρες(όλα αυτα επιβάλωνται για την αναπτυξη τους ,συνθετουν βιταμινη d3 ,και στεγνωνουν για αποφυγη μυκητιάσεων του δέρματος)(όταν μεγαλώνουν το καβούκι αφηνει στο νερο μικρές μεβράνες σε κομμάτια)

      στερια -απο οποιοδηποτε μη τοξικο υλικο(πλαστικο-γυαλι-φελιζολ-κεραμικο-πέτρα) η στερια να φτανει να βγαινουνε τα ζώα άνετα και να λιάζωνται, καλο ειναι να μην ειναι ολο ισια για να στεγνωνει και το καβουκι απο κάτω γιαυτο σκαρφαλώνει και η μια πάνω στην άλλη)

      φιλτρο- όσο πιο μεγαλο τοσο πιο καλα στην αρχη με μικρη σταθμη νερου ένα εσωτερικο που να σκεπάζεται ειναι καλο και αργοτερα ενα εξωτερικο ιδανικό
      υλικά φιλτρου-Ζεόλιθος ,ενεργος ανθρακας(με αντικατασταση αυστηρη κάθε μηνα),σφουγγαρια,υαλοβαμβακας,κεραμικο μηχανικο μακαρονιγια καλυτερη κυκλοφορια νερου εντοε φιλτρου,μπετονια μπερδεμενη)
      καθαρισμος καθε 15 μερες κατα προσεγγιση ή ελληψη ροής και καθαρισμος σε τακτα χρονικα διαστηματα των σωληνων τροφοδοσιας νερου απο και προς το φιλτρο(σωληνες 12/16mm)

      βυθος- καθαρός
      (καθε τι μπαινει στον βυθο θα πιάνει μύκητες σε χρόνο άμμεσο γιαυτο αποφευγεται αυστηρα το χαλικι αν δεν πλένεται εξολοκληρου συχνά)

      διακοσμηση - με καποια ξυλα mopani (για να μαλακωνει το νερο) - πλαστικα φυτά επιφάνειας

      #στον χωρο τους θα δαγκωνονται τα πάντα και ότι τρωγεται θα το τρώνε χωρις δευτερη σκέψη#
      #συμβιωση με ψαρακια - φυτακια στο ενυδρειο αδυνατη#


      αλλαγες νερού:
      αλλαγη νερου καθε βδομαδα ενα μεγάλο ποσοστο με καλο σκουπισμα - ρούφιγμα
      καθε μηνα κατα προσεγγιση πάντα,πλήσιμο αντικειμένων εντος και των τοιχωμάτων(χωρις χημικά)
      αφαιρεση καθημερινα με μια συριγγα ακαθαρσίες

      Διατροφή:
      ΛΑΧΑΝΙΚΑ : -μαρούλι, καρότο, λάχανο,αγγούρι, κολοκύθι, ραδίκια, αγριοραδίκια, ντομάτα, κόκκινη πιπεριά, μπιζέλια

      όχι φλούδες και τα σκληρα λαχανικα βρασμένα(θερμοκρασια δωματίου)

      ΦΡΟΥΤΑ : -πεπόνι, μάνγκο, μήλο, μπανάνα, αχλάδι, σταφύλι, κεράσι, φράουλα, καρπούζι

      όχι φλούδες(θερμοκρασια δωματιου)

      ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ : -σαλιγκάρια, ψάρια, γρύλους, γαιοσκώληκες, μεταξοσκώληκες, waxworms

      προσοχη στην χορηγηση ζωντανων απο την φυση

      ΑΛΛΕΣ ΤΡΟΦΕΣ : - βρασμένο ασπράδι από αυγό, βρασμένο κοτόπουλο(το ψαχνό), κρέας γαλοπούλας, σολομό(κονσέρβα), τόνο(κονσέρβα)

      Οι τροφές δεν θα πρέπει να περιέχουν αλάτι

      ακόμα υπάρχουν πολλες αποξιραμένες τροφες και επιβάλεται απευθιας χωρηγηση στη τροφή σκονη ασβεστιου-d3 και πολυβιταμίνες όπως επισης και απευθιας στο νερό

      διαχωρισμός φύλου
      -)μετα το τριτο έτος εμφανες
      -)οστρακα αρσενικων πιο επιπεδα
      -)κεφαλια αρσενικων πιο αδύνατα
      -)πιο μικρη ουρα και χοντρη με κληση και το μοριο πιο μακρια απο το καβουκι των αρσενικών
      -)νυχια πολυ μεγαλυτερα των αρσενικων βοηθαν στην αναπαραγωγικη διαδικασία
      -)διαφορά χρωμάτων
      -)μεγεθος αρσενικων πιο μικρό τελικο μεγεθος 16-20εκατοστα και θυληκα 20-25εκατοστα
      όριο υλικίας 30-50 έτη

      αναπαραγωγη περιληπτικα

      φλερτ που γινεται φερνωντας ο αρσενικος τα χερια του στο προσωπο της θυλικιας με κινησεις σπασμοδικες που την προσκαλει για ζευγάρωμα
      η θυληκια αφηνει τα αυγα(3-20) σε αμμο όπου η άμμος μπορει να ειναι σε κάποιο ''μπολ'' με βάθος τουλαχιστον 15εκατοστα όπου αφερηται το μπολ και μεταφέρεται αλλου για να μην τα ξεθάψουν
      τα μεταφερουμε καπου που να έχεις υγρασια και θερμοκρασια πιο μεγαλη απο 29 βαθμους για θυληκα πιο μικρη αρσενικά
      τα νεογνα σε 60 με 80 μερες θαα ξεπεταχτούνε


      ασθένειες:

      συνηθως τα ζωα καθονται αδρανη στην στερια με απαθια στο φαγητο και νοχελικότητα
      αυξάνουμε την θερμοκρασια νερου στου 29-30βαθμους και αντιστηχα περιβάλλοντος
      πεντακάθαρο νερό

      μολυνση ματιών-πρηξιμο και συνεχως κλειστα:---βαμβακι βρεμενο με χαμομιλι,ειδικά κολήρια με άμμεση θεραπια στα ματια

      μη ικανοτητα βουτιας και σταθεροτητας στην επιφάνεια:μολυνση αναπνειστικης οδου με βλεννωδες εκκρισεις ματια και μυτη και δυδκολια αναπνοης με ανασα απο το στόμα-----χοριγηση αντιβιωσης,αναπνοες ατμου χαμομιλιου μακρια απο κρυο αερα

      μόλυνση απο μυκητες στο δέρμα:----καλό στεγνωμα του δέρματος ήτε με λάμπες ή τον ηλιο απευθίας

      πρόβλημα οστρακου-μαλάκωμα-έλληψη ακτινες uv-----να γίνει άμμεσα ακτινοβολια Uv και τροφη πλούσια σε βιταμήνες

      αποστημα αυτη- κακη ποιοτητα νερου----επεμβαση με καθαρισμα υγρου και καθαρισμα με μπαταντιν 9πιθανον αντιβιωση)

      νανισμος-μη επιβαλωμενου χωρου κολύμβσης και διαβιωσης

      γιατροί:
      1)θεωδοριδης μανωλης ελ.βενιζελου 173 καστρι αθηνα 2108073681
      2)κονταδακης κυριακος αριστοτελους 24 2109642775-6974632657
      3)κλινικη .γαρμπης δημητρης δημητρακοπουλου 122 καλλιθέα 2109575111
      4)κτηνικατρικο κεντρο περιστεριου χαραλαμπιδης χαραλαμπος 2105720761
      5)καλογεροπουλου νατασα πεντελης 13 μαρουσι 2108060160




      υλικα οπου χρησιμοποιω εγω για την διατηρηση τους σε υγιες περιβάλλον(μη διαθεση για διαφημιστηκους λόγους)

      τροφή:
      -nutrafin max-
      tropical: Biorept W -gammarus-dried fish-reptotabin-bloodworms
      sera: raffyl-raffy p-raffy mineral
      tetra: gammarus-tetramin
      jbl: calcil-agil
      vitakraft: reptile carnivore

      σκονη ασβεστιου - d3
      T-rex 2:1 (calsium - phosphorus - d3)

      βιταμηνες στην τροφή:
      sera reptilin

      βιταμηνες στο νερο:
      taber aqua caparazon για το καβούκι
      nutrafin basix turtle conditioner

      κολίριο
      taber aqua ocular

      αντιχλώριο:
      reptosafe(πολυ δισευρετο μονο παραγγελια)

      υλικα φιλτρου:
      Eheim Ehfifix-κλασικο μπλε σφουγγαρι 10ppi και 30ppi- υλοβαμβακο(filter wool)-fluval zeo carb-tropical carbolit-fluval pre filter-sera biopur

      λάμπες:
      exo terra repti glo 5.0 - exo terra heat glo

      φωτιστηκα γραφείου

      φιλτρο εξωτερικο με 6,6 λιτρα κάδο
      θερμοστάτη
      και περισσώτερα εδώ:
      χελωνο οικογενεια μου
      γενικά

      απαιτηται μεράκη-αγαπη-όρεξη-αφωσιωση-σεβασμός απο όλα τα μέλη της οικογένεια
      και οι χελώνες θα ανταμιφσουν δεώντος οπου θα γίνουν αληθινα κατοικιδια ζώα
      παρακληση το θέμα να μεινει καθαρο και η κάθε περιπτωση θα συζητηταί σε νέο θεμα διοτι θα είναι και διαφορετικών συνθηκών

      με εκτιμηση προς όλους
      Βασίλης
    • By Ειρήνη Σκλαβούνου
      Ρε παιδιά τι τροφή χρησιμοποιείται εσείς; Εδώ και ένα χρόνο είχα της ζουμεντ αλλά είναι αρκετά μακριά το πετ και τη βρίσκω λίγο ακριβή, έχετε κάτι να προτείνετε; Βέβαια είδα διαφορα στις δικες μου από τους πρώτους μήνες.επισης για ζωντανή τροφή σκεφτόμουν κατεψυγμένα bloodworms η ζωντανά mealworms τι γνώμη έχετε ;
    • By Rik
      Νεροχελώνες & Υποβιταμίνωση Α
       
       

       
       
      Μια ευρέως διαδεδομένη ασθένεια μεταξύ των υδρόβιων χελωνών ειναι η υποβιταμίνωση Α. Είναι μια ασθένεια που επηρεάζει σχεδόν όλες τις νεροχελώνες, είτε νεαρών ή ενηλίκων, συχνά περιπλέκεται το θέμα από βακτηριακές λοιμώξεις και μετά την ανάγνωση των λόγων θα καταλάβετε γιατί όλες οι χελώνες αργά ή γρήγορα πλήττονται και  αναπτύσσουν αυτή τη υπό θρεπτική παθολογία.
       Ωστόσο, θα ήταν τόσο απλό να το αποφύγουμε! 
       
      Η αιτία της υποβιταμίνωσης Α είναι η λάθος δίαιτα που συνεχίζουμε να τους προσφέρουμε. Κατά μέσο όρο, αν έχετε αγοράσει μια νεροχελώνα,  θα σας προσφέρουν συνήθως την κλασική τροφή αποξηραμένης γαρίδας ή σφαιρίδια (πέλετ) που πολλές φορές αναγράφουν πως περιέχουν τη βιταμίνη Α αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Αυτές οι ζωοτροφές είναι εντελώς χωρίς βιταμίνες ή ουσίες τύπου  β-καροτένιο. Δεν τις λαμβάνει από τη διατροφή και αυτή η βιταμίνη είναι απαραίτητη για τη ζωή του ζώου και για την σωστή ανάπτυξη του δέρματος και των βλεννογόνων και έτσι αρχίζει να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε αποθεματικό που έχει στο ήπαρ.

      Οι χελώνες μωρά, στην πραγματικότητα, έχουν μια καλή ποσότητα βιταμίνης Α στο συκώτι, γι 'αυτό όταν τα αγοράζουμε δεν παρουσιάζουν συμπτώματα. Ωστόσο, μετά από λίγους μήνες ή και πριν, εάν ταΐζονται μόνο με υψηλής περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, το απόθεμα τελειώνει και αν δεν συμπληρωθεί με τη διατροφή, τα συμπτώματα φθάνουν.

      Συμπτώματα
      Αλλοίωση των βλεννογόνων που καλύπτουν το αναπνευστικό, του επιπεφυκότα και του ουρογεννητικού συστήματος.
       
      Οίδημα των βλεφάρων: γνωστή και ως <<χελώνα που έχει πρησμένα μάτια και συγκολλημένα βλέφαρα>>. Κατά μέσο όρο ο άπειρος ιδιοκτήτη, πηγαίνει να ζητήσει συμβουλές από τον πετ σοπα ο οποίος του λέει ότι είναι  επιπεφυκίτιδα και του δίνει σταγόνες για τα μάτια η οποίες, βασικά, είναι άχρηστες. Πηγαίνετε σε Κτηνίατρο!!
       
      Ανορεξία: η χελώνα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την όραση για να φάει, αφού σφραγιστούν τα μάτια δεν μπορούν να δουν, τότε σταματούν και να τρώνε. Η ανορεξία προκαλείται επίσης και από εσωτερικούς τραυματισμούς. Πολλοί μπερδεύουν την ανορεξία με τον  λήθαργο και δεν συνειδητοποιούν ότι μια χελώνα που ζει στο σπίτι στους 18-20 βαθμούς εξωτερικά του νερού, δεν μπορεί φυσικά να πάει σε χειμερία νάρκη, καθώς απαιτούνται χαμηλότερες θερμοκρασίες. Το πολύ πολύ, εάν η χελώνα δεν έχει στο ενυδρείο θερμαντήρα, πηγαίνει σε υποθερμία.
       
      θεραπεία
       
      Η θεραπεία για την υποβιταμίνωση Α στις χελώνες απαιτεί δύο φάσεις. Στο πρώτο, πρέπει να χορηγηθεί βιταμίνη Α. Η προτιμώμενη οδός είναι η στοματική, μέσω ειδικών σταγόνων (Κτηνίατρο!!). Προσοχή όμως γιατί και η υπερβολική δόση βιταμίνης Α προκαλεί μεγαλύτερη και δυνητικά θανατηφόρα βλάβη από την υποβιταμίνωση. Η βιταμίνη Α θα χορηγείται μία φορά την εβδομάδα, τουλάχιστον για τέσσερις εβδομάδες.
       
      Δεύτερο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ανοίξει εκ νέου τα βλέφαρα της η χελώνα, αφαιρώντας όλο το κυτταρικό περιεχόμενο κάτω από αυτά: απολέπιση κύτταρων και  βακτηρίων που συσσωρεύονται λόγω της νόσου. Θα είναι ο κτηνίατρος χρησιμοποιώντας έναν ειδικό τρόπο για να προσπαθήσει να ανοίξει τα βλέφαρα και να κάνει την πλύση του ματιού, για να εξαλείψει το υλικό.
       
      Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να ταΐσετε με μικρά κομμάτια φαγητού μπροστά στη μύτη της. Αποφύγετε το άνοιγμα του στόματος, με τα χέρια επειδή κινδυνεύουμε εύκολα να προκαλέσουμε κατάγματα.
       
      Η θεραπεία με αντιβιοτικά συσχετίζεται κανονικά όταν υπάρχουν πνευμονικές επιπλοκές όπως η πνευμονία: παράδειγμα όταν η χελώνα μερικές φορές ανοίγει το στόμα της σαν να είναι πεινασμένη χωρίς λόγω.  Εδώ πιθανόν να έχετε μια πνευμονία στη θέση της.
       
      Όσο για τη θεραπεία, αν ληφθεί εγκαίρως και αν η χελώνα διατηρηθεί σε σωστή θερμοκρασία, ξαναπαίρνει το επάνω της σε μερικές ημέρες. Αλλά αν επιμείνουμε στη διατήρηση της χελώνας στο κλασικό ενυδρείο με τον πλαστικό φοίνικα, χωρίς θερμαντήρα και λάμπα Uv, τότε μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες ή η χελώνα να μην θεραπευτεί ποτέ. Θα παρατηρήσετε βελτιώσεις επειδή θα ανοίξουν τα μάτια της και θα αρχίσει να τρέφετε ξανά αυθόρμητα.
       
      Στο σημείο αυτό είναι απολύτως απαραίτητο η διόρθωση της διατροφής: φρέσκα τρόφιμα: ψάρι, γεωσκώληκες, μικρά κομμάτια κρέατος, σφαιρίδια για πέστροφα, τομάτες, καρότα, σαλάτες ... οι χελώνες είναι κυρίως σαρκοφάγες όταν είναι μικρές, αλλά τείνουν να γίνουν φυτοφάγες καθώς γίνονται ενήλικες. Επίσης μην ξεχνάμε όπως και στους ανθρώπους, εάν μάθουμε ένα μωρό να τρώει πίτσα σιγά μην φάει μετά την φρουτόκρεμα. Θέλει υπομονή και επιμονή….. για να δείτε τη τραβάμε και εμείς σαν γονείς!!  
×
×
  • Create New...