Jump to content

Βιολογικό υλικό φίλτρου...αν και πότε θελει αλλαγη...


Recommended Posts

Καλησπερα σε ολους και καλο μηνα!

Ανοιγω το θεμα γιατι πρεπει να βγαλουμε ακρη.....

Υπαρχει άποψη και κάποιες εταιριες και γραφουν στα κουτια με βιολογικο υλικο, οτι πρεπει να κανουμε αντικατασταση βιολογικου υλικου φιλτρου  μια φορα το 6- μηνο....

Προσοχη! Εδω μιλαμε για βιολογικη φιλτρανση και οχι για κεραμικο υλικο για μηχανικη φιλτρανση (πχ  EHEIM MECH).

Προσωπικα δεν εχω διαβάσει κατι τετοιο σε φορουμ εξωτερικου, ουτε σε καποια αξιοπιστα site....

Αν εχει πεσει στο ματι σας καποια ερευνα απο καποια εταιρεια (σοβαρη) να λεει συγκεκριμενα - πχ για ταδε υλικο μειωνεται η αποτελεσματικοτητα του μετα απο τοσες μηνες (σε ενα συγκεκριμενο ενυδρειο με τόσα ψαρια, τοσα φυτα κτλ)

- τόσο ......  ή.... μετα απο τόσα χρόνια - τόσο.......θα  ηθελα και εγω να το μελετησω το θεμα....

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Link to post
Share on other sites

Ναταλία θα κοιτάξω σήμερα να σου βρω κάποιο λινκ. Το σίγουρο είναι ότι κάποιες εταιρείες το αναφέρουν συχνά για το βιολογικό υλικό. Η εναλλακτική που πρότεινα για τη μερική αντικατάσταση και το βράσιμο του παλιού (σα μορφή απολύμανσης και αποστείρωσης για να χρησιμοποιηθει σαν καινούργιο μετά) είναι για να μην αγοράζουμε συνέχεια νέο υλικό. Θα ψάξω ομωςκαι λινκ από άλλα φόρουμ η κάνα θεμα σε φόρουμ του εξωτερικού να σου στείλω

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Για αντικατάσταση αρκετοί το κάνουν με την ελαφρόπετρα, και φυσικά μια μικρή ποσότητα κάθε φορά και οχι σε κοντινά χρονικά διαστήματα....

Εγω πάντως το σιποραξ δεν το αντικαθιστώ, άπλα συμπληρώνω κάθε 1-2 χρονια λίγη ποσότητα.....

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Άρη θεωρω ότι παίζει ρόλο και πόσο ζοριζονται τα φίλτρα. Άλλο πχ εσύ που ανοιγεις τα εξωτερικά φίλτρα για καθαρισμό του βιολογικού υλικού κάθε έξι μήνες και άλλο εγώ που το κάνω κάθε δύο μηνες

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Θεωρώ ότι πρέπει οπωσδήποτε στην κουβέντα να ληφθεί υπόψη η ιχθιοφόρτιση του ενυδρείου. Άλλο χρυσόψαρα, άλλο ρασμπορας. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
πριν 16 λεπτά, το μέλος ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ έγραψε:

Θεωρώ ότι πρέπει οπωσδήποτε στην κουβέντα να ληφθεί υπόψη η ιχθιοφόρτιση του ενυδρείου. Άλλο χρυσόψαρα, άλλο ρασμπορας. 

Συμφωνώ Παρασκευά. Για αυτό και το ανέφερα και παραπάνω 😁

Link to post
Share on other sites
πριν 25 λεπτά, το μέλος killerknight έγραψε:

Άρη θεωρω ότι παίζει ρόλο και πόσο ζοριζονται τα φίλτρα. Άλλο πχ εσύ που ανοιγεις τα εξωτερικά φίλτρα για καθαρισμό του βιολογικού υλικού κάθε έξι μήνες και άλλο εγώ που το κάνω κάθε δύο μηνες

Σωστο αυτο που λες.......οντως για καθαρισμό του βιολογικού υλικού καπου τοσο κανω, αλλα επισης τα ανοιγω καθε 2 μηνες για καθαρισμό του μηχανικου υλικού (σφουγγαρι).

Link to post
Share on other sites
πριν 1 ώρα, το μέλος corto maltese έγραψε:

Για αντικατάσταση αρκετοί το κάνουν με την ελαφρόπετρα, και φυσικά μια μικρή ποσότητα κάθε φορά και οχι σε κοντινά χρονικά διαστήματα....

Εγω πάντως το σιποραξ δεν το αντικαθιστώ, άπλα συμπληρώνω κάθε 1-2 χρονια λίγη ποσότητα.....

γιατί σε λιγοστεύουν ρε τα τρως για στραγάλια :) 

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

Ξεκινάμε με την παραδοχή ότι οι εταιρείες δεν θα σου πουν ποτέ (καθαρά για οικονομικούς λόγους ) πως να επαναφέρεις το βιολογικό υλικό σε άριστη κατάσταση. Γιατί λοιπόν μας λένε να κάνουμε αντικατάσταση κάθε έξι μήνες ; Πολύ απλά γιατί πέφτει η απόδοση του απο τα άλατα του νερού που φράζουν κάποιους απο τους πόρους. Άρα ή θα τα βράσεις όπως λέει ο Χρήστος @killerknight και μάλιστα με την προσθήκη ξυδιού για να ανοίξουν οι πόροι ή θα προβείς σε μερική - ολική αντικατασταση. Να τονίσω εδω ότι υπάρχουν πολλοί απο εμας που δεν εχουμε κανει ποτε αντικατασταση ή καθαρισμο χωρις να έχουμε κανένα πρόβλημα στην βιολογία μας.

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους. Δεν είμαι από τους παλιούς στο χόμπυ ασχολούμαι μόλις 1,5 χρόνο τώρα αλλά λατρεύω τα ενυδρεία μου και διαβάζω συνέχεια. Στο θέμα της αλλαγής του βιολογικού υλικού του φίλτρου μήπως όλα είναι καθαρά και μόνο για καταναλωτικό σκοπό; Μια εταιρία θέλει να πουλάει συνέχεια αλλιώς δεν υπάρχει κέρδος. Ψάχνοντας λίγο βρήκα αυτό, έβαλα και τη σελίδα και το βίντεο που ο τύπος λεει ότι ποτέ δεν αλλάζουμε το βιολογικό υλικό.
https://expandusceramics.com/qa/when-should-biological-filter-media-be-changed.html



Στάλθηκε από το Redmi 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
πριν 4 ώρες, το μέλος natateo έγραψε:

Καλησπερα σε ολους και καλο μηνα!

Ανοιγω το θεμα γιατι πρεπει να βγαλουμε ακρη.....

Υπαρχει άποψη και κάποιες εταιριες και γραφουν στα κουτια με βιολογικο υλικο, οτι πρεπει να κανουμε αντικατασταση βιολογικου υλικου φιλτρου  μια φορα το 6- μηνο....

Προσοχη! Εδω μιλαμε για βιολογικη φιλτρανση και οχι για κεραμικο υλικο για μηχανικη φιλτρανση (πχ  EHEIM MECH).

Προσωπικα δεν εχω διαβάσει κατι τετοιο σε φορουμ εξωτερικου, ουτε σε καποια αξιοπιστα site....

Αν εχει πεσει στο ματι σας καποια ερευνα απο καποια εταιρεια (σοβαρη) να λεει συγκεκριμενα - πχ για ταδε υλικο μειωνεται η αποτελεσματικοτητα του μετα απο τοσες μηνες (σε ενα συγκεκριμενο ενυδρειο με τόσα ψαρια, τοσα φυτα κτλ)

- τόσο ......  ή.... μετα απο τόσα χρόνια - τόσο.......θα  ηθελα και εγω να το μελετησω το θεμα....

 

https://expandusceramics.com/qa/when-should-biological-filter-media-be-changed.html

 

Ναταλία δες το παραπάνω και δες και τα παρακάτω λινκ

 

https://www.fishlore.com/aquariumfishforum/threads/how-often-should-filter-media-be-changed.322204/

 

https://fluvalaquatics.com/uk/new-to-the-hobby/replacing-filter-media-why-and-when/

 

Από οτι βλέπω κάποιοι είναι υπέρ της μερικής αλλαγής των βιολογικών υλικών, ενώ κάποιοι ισχυρίζονται πως αρκεί το απλό ξέβγαλμα   

Link to post
Share on other sites

Απο

πριν 12 λεπτά, το μέλος killerknight έγραψε:

I don't think there's a need to replace the ceramic rings or sponge unless they're falling apart - just rinse them in aquarium water if they start to get a bit gunky. That's what my family has done with a tank we've had for many, many years, and we haven't lost any fish to filtration issues. You can replace the carbon if you want, it certainly won't hurt! It's just not really necessary for the actual filtration process.

Συμφωνω!

Για την Fluval... τι να πω.... απλα μπλα μπλα μπλα... αλλάξτε ολα ανα 3-6 μηνες :hehe:

Τι θελω να πω.....

Οταν το βιολογικο υλικο σταματαει να δουλευει, πρεπει να αρχιζουμε να μετραμε αμμωνια και νιτρωδη..... που αυτο με το παλιο μου βιολογικο υλικο δεν εχω παθει ποτέ.

Αν δεν μετραμε, σημαινει, οτι μια χαρα δουλευει το βιολογικο υλικο μας.

Ακομα ενας λογος να κραταμε λιγο βρωμικο βιολογικο υλικο ειναι η απονιτροποιηση, που μπορει να γινει μονο και μονο οταν υπαρχει ελλειψη οξυγονου μεσα σε βιολογικο υλικο. Αυτο γινεται μονο, οταν υπαρχει χοντρο μακαρονι και οχι το κανονικο.

Πχ seachem matrix - https://www.seachem.com/matrix.php

  • Like 2
  • love 2
Link to post
Share on other sites
πριν 1 ώρα, το μέλος marinos έγραψε:

 Να τονίσω εδω ότι υπάρχουν πολλοί απο εμας που δεν εχουμε κανει ποτε αντικατασταση ή καθαρισμο χωρις να έχουμε κανένα πρόβλημα στην βιολογία μας.

:bigemo_harabe_net-64:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Για να υπ;aρχη η απάντηση μου και εδώ στο ανάλογο θέμα κάνω ένα copy-paste.

 

Επειδή το κάθε ενυδρείο είναι μοναδικό θα σας πω τη κάνω εγώ στο δικό μου που είναι φυτεμένο άλλοτε λιγότερο άλλοτε περισσότερο, πάντοτε όμως με λίγα ψάρια και μη ρυπογόνα

Αν δεν περάσει χρόνος+ το φίλτρο δεν ανοίγει καθόλου. Το τικ που θα με κάνει να ανοίξω το φίλτρο είναι όταν βλέπω ότι πέφτει η ροή του.

Όταν το ανοίγω τα πρώτα σφουγγάρια που αφορούν μόνο τον μηχανικό καθαρισμό τα ξεζουμίζω κάτω απο την βρύση δεν αφήνω ίχνος μπίχλας.

Το βιολογικό υλικό οποίο και να είναι αυτό το ξεπλένω ελαφρά έτσι ώστε να αφήσω πάνω μπιχλα πάνω απο 50% καμιά φορά και 80%.

Βιολογικό υλικό και σφουγγάρια δεν άλλαξα ποτέ, μπορεί να έχει μια λογική απο αυτά που διάβασα περι ξεμπούκομα των πόρων και εν μέρη να ισχύει.

Στην πράξη όμως εγώ δεν διαπίστωσα στις μετρήσεις κάτι που να μου υποδεικνύει ότι βιολογικό υλικό δεν δουλεύει σωστά ώστε να το αλλάξω.

 

Γνώμη μου, δεν πειράζουμε το φίλτρο αν δεν πέσει η ροή του φίλτρου, και δεν αλλάζουμε τίποτα όσο το φίλτρο λειτουργεί άψογα.

Επειδή όμως το φίλτρο είναι η ΄΄καρδιά΄΄ του ενυδρείου (ανεξαρτήτως που υπάρχουν ενυδρεία χωρίς ΄΄καρδιά΄΄) αυτά κάνω εγώ, ο κάθε ένας όμως κρίνοντας απο όλα όσα έχουν γραφτεί τώρα και όσο παρελθών μπορεί να βγάλει την δικιά του χρυσή τομή και να πράξει τα ανάλογα. Πάντος όχι υπερβολές γιατί μπορεί να καταστρέψουμε την βιολογία με τα πολλά και συχνά ξεπλύματα.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
πριν 1 ώρα, το μέλος marinos έγραψε:

Πολύ απλά γιατί πέφτει η απόδοση του απο τα άλατα του νερού που φράζουν κάποιους απο τους πόρους.

Ποια αλατα μεσα στο νερο;Το νερο ειναι ο ισχυροτερος διαλυτης, που υπαρχει.

Δεν υπαρχουν κρυσταλλικα άλατα μεσα στο ενυδρειο (εννοω κατω απο το νερο).

Στο θαλασσινο - γινεται, αλλά ειναι άλλη ιστορια.

Link to post
Share on other sites
Μία ώρα πριν, το μέλος natateo έγραψε:

Ποια αλατα μεσα στο νερο;Το νερο ειναι ο ισχυροτερος διαλυτης, που υπαρχει.

Δεν υπαρχουν κρυσταλλικα άλατα μεσα στο ενυδρειο (εννοω κατω απο το νερο).

Στο θαλασσινο - γινεται, αλλά ειναι άλλη ιστορια.

 

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites

οταν κανουμε κατα γραμμα  αυτο που λεει η εταιρια  δηλαδη οταν σου  πει σε 400 λιτρα 400 γραμμαρια χψ εταιαρια και το κανεις ειναι λογικο καποια στιγμη  να υπαρχει κορεσμος  αλλα δε το κανει κανενας  επισεις δε πιστευω οτι εχει σχεση  τη ψαρι εχουμε στο ενυδρειο η ρασμπορας η χρυσοψαρα  η ακομα και θυρευτες  που ειχα εγω  και ταιζα  καθε μερα 200 γρ γαριδα  σαρδελα κλπ  δεν  εχω αλλαξει ποτε βιολογικο υλικο   

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Χρήστος
      Στήνοντας ένα ενυδρείο από το μηδέν
       

       
      Το άρθρο αυτό δεν στοχεύει στην επίλυση όλων των αποριών, και προβλημάτων που αφορούν το χόμπι μας. Ο στόχος του είναι να  δώσει στον νέο χομπιστα μια ορθή βάση εκκίνησης  και έναν σωστό μπούσουλα χωρίς να χρειάζεται να διαβάσει μεγάλα και επιστημονικά κείμενα που ίσως τον κουράσουν και τον αποτρέψουν από το χόμπι. Οποιαδήποτε απορία σας δημιουργηθεί και για περαιτέρω πληροφορίες θα χαρούμενα να σας απαντήσουμε μέσα στο φόρουμ, μην διαστίζεται να ρωτήσετε οτιδήποτε.
      Το άρθρο θα ενημερώνεται κατά διαστήματα εφόσον προκύψει ανάγκη
      Θα αναγράφεται η ημερομηνία ενημέρωσης στα επί μέρους τμήματα
       
      Επιλέξτε ένα απο τα παρακάτω θέματα που σας ενδιαφέρει και πατήστε πάνω ή διαβάστε τα όλα με την σειρά.
      Κριτήρια επιλογής ενυδρείου και τοποθέτηση. Ενημερώθηκε στις 1/3/2021
      Βασικές αρχές αγοράς ενυδρείου, τοποθέτησης ενυδρείου, αγορά ψαριών, και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.
       
      Στρώσιμο ενυδρείου (Ο κύκλος του αζώτου). Ενημερώθηκε στις 1/3/2021
      1. Στρώσιμο με ειδικά σκευάσματα Ενημερώθηκε στις 1/3/2021
      2. Στρώσιμο με μπόλι Ενημερώθηκε στις 3/3/2021
      3. Στρώσιμο με αμμωνία Ενημερώθηκε στις 1/3/2021
      4. Στρώσιμο με τροφή Ενημερώθηκε στις 3/3/2021
      5. Ανορθόδοξοι τρόποι στρωσίματος
       
      Ο βυθός του ενυδρείου. 
      Άμμος, Χαλίκι, soil (επεξεργασμένο χώμα).
       
      Ο φωτισμός του ενυδρείου. 
      α) Ενυδρείο με φυτά
      β) Ενυδρείο χωρίς φυτά
       
      Διακόσμηση ενυδρείου. 
      Ξύλα, πέτρες, φύλλα, και τεχνητά διακοσμητικά
       
      Λίγα λόγια για την λίπανση των φυτών.  Ενημερώθηκε στις 3/3/2021
      ΝΟ3, CO2, Μακροστοιχεία - Ιχνοστοιχεία
       
      Αλλαγές νερού. 
      πόσο και κάθε πότε
       
       
      Παρελκόμενα του ενυδρείου
      Φίλτρο Ενημερώθηκε στις 8/3/2021
      Θέρμανση/Ψύξη Ενημερώθηκε στις 3/3/2021
      Αντίστροφή όσμωση Ενημερώθηκε στις 2/3/2021
      Σύστημα διοξειδίου και Diy κατασκευές Ενημερώθηκε στις 2/3/2021
      Αεραντλία. Ενημερώθηκε στις 2/3/2021
       
       -------------------------------------------------------------------------------
       
       
    • By νίκη σαφρά.
      Καλησπέρα σας... Είμαι καινούρια στην ομάδα, καθώς με παρεπεμψαν να σας αναζητήσω. 
      Ο λόγος είναι προφανής. Δε μπορείς να βρεις άκρη στα πετ και ο καθένας σου λέει ότι θέλει και ότι τον βολεύει... 
      Το πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι το εξής. 
      Έχω ένα ενυδρείο 60lt με εσωτερικό φίλτρο.. 
      Μέσα έχω 2 μολυ, 3 γκαπι, έναν θηλυκό και έναν αρσενικό ξιφοφορο, έναν πλακοστομο και ένα γατόψαρο αλμπινο... 
      Πριν δύο εβδομάδες και ενώ όλα κυλούσαν ήρεμα στο ενυδρείο, το ένα μολυ το οποίο ήταν και το πιο μεγαλόσωμο ανέπτυξε επιθετική συμπεριφορά.. Την ημέρα που αποφάσισα να τον απομακρύνω γιατί είχε αρχίσει να προκαλεί πρόβλημα στα υπόλοιπα ψαράκια, το ίδιο βράδυ επιτέθηκε, με αποτέλεσμα την επόμενη ημέρα να βρω και τα 3 γκαπι νεκρά... Τον απομόνωσα σε μια γεννηστρα καθώς ήταν Κυριακή, με σκοπό τη Δευτέρα να τον επιστρέψω σε κάποιο πετ, αλλά εκείνος έπαθε αμοκ και πέθανε.. Αφού έκανα αλλαγή νερού για τυχόν μόλυνση από τα νεκρά ψαράκια και άφησα λίγο τι κλίμα να ηρεμήσει, αντικατεστησα τα χαμένα γκαπι με 3 καινούρια... Για 5 μέρες όλα καλά, ώσπου σήμερα βρήκα νεκρά ξανά τα 2 γκαπι και τον ένα ξιφοφορο... Κύριος ύποπτος στα μάτια μου είναι ο δεύτερος μολυ που απέμεινε, καθώς ο πρώτος από την απομόνωση πέθανε... 
      Θα ήθελα τη βοήθεια σας.. Υπάρχει περίπτωση να νοσούν από κάποια ασθένεια και να γίνονται επιθετικά? 
      Δε θελω να συνεχισθεί αυτή η κατάσταση.. Θέλω ένα ήρεμο
      ενυδρείο...
      Από pH κλπ είναι όλα οκ. Έχω κάνει μετρήσεις.
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 
    • By Aquazone Project Team
      Αμμωνία και τρόποι αντιμετώπισής της
       
      Περιγραφή προβλήματος:
      Η δηλητηρίαση από ιονισμένη αμμωνία (ΝΗ3) είναι μία από τις κυριότερες αιτίες ασθενειών και θνησιμότητας των ψαριών σε ένα ενυδρείο. Η αμμωνία εμφανίζεται συχνά σε καινούρια ενυδρεία, όπου δεν έχει αναπτυχθεί ακόμα η απαραίτητη βιολογία (αποικίες βακτηρίων). Παρουσιάζεται όμως και σε παλαιότερα ενυδρεία όταν γίνει απότομη προσθήκη πολλών ψαριών όπου η υπάρχουσα βιολογία είναι ανεπαρκής ή και από τον θάνατο των αποικιών βακτηρίων λόγο κάποιου φαρμάκου ή απότομης αλλαγής των συνθηκών του νερού.

      Συμπτώματα αμμωνίας μέσα στο ενυδρείο:
      - Τα ψάρια ανασαίνουν από την επιφάνεια του νερού
      - Μοβ ή έντονα κόκκινα βράγχια
      - Ληθαργική κίνηση των ψαριών
      - Απώλεια όρεξης των ψαριών
      - Τα ψάρια κάθονται στον πάτο του ενυδρείο και πιθανότατα ανασαίνουν γρήγορα
      - Κοκκινίλες σαν αιματώματα στο σώμα και τα πτερύγια των ψαριών

      Η δηλητηρίαση από αμμωνία μπορεί να παρουσιαστεί είτε ξαφνικά, είτε με την πάροδο μερικών ημερών. Αρχικά μπορεί να παρατηρηθεί ότι τα ψάρια λαχανιάζουν και να παίρνουν συχνές ανάσες από την επιφάνεια του νερού. Τα βράγχια τους θα αρχίσουν να αποκτούν έντονο χρώμα προς το μοβ ή κόκκινο και μπορεί να δείξουν πως αιμορραγούν. Τα ψάρια θα χάσουν την όρεξη τους για φαΐ και θα γίνονται όλο και πιο ληθαργικά στις κινήσεις τους. Σε αρκετές των περιπτώσεων θα κάθονται στον βυθό (συνήθως σε κάποια γωνία), θα είναι λαχανιασμένα και τα πτερύγιά τους να είναι κολλημένα στο σώμα τους.
      Δεδομένου πως δεν έχουμε παρατηρήσει το πρόβλημα της δηλητηρίασης από αμμωνία για να προβούμε σε ενέργειες αντιμετώπισής της, οι ιστοί των ψαριών σιγά σιγά θα καταστρέφονται και θα αρχίσουν να εμφανίζονται κοκκινίλες στο σώμα και τα πτερύγια. Ταυτόχρονα το ψάρι θα καταστρέφεται κι εσωτερικά, καθότι η αμμωνία θα αρχίσει να επηρεάζει το μυαλό, τα εσωτερικά όργανα και το νευρικό σύστημα. Το ψάρι θα αιμορραγεί εσωτερικά κι εξωτερικά ώσπου τελικά να πεθάνει.

      Τρόποι αντιμετώπισης της δηλητηρίασης από αμμωνία:
      - Σε ενυδρεία που τα ψάρια αντέχουν σε pH μικρότερο του 7 και χαμηλές θερμοκρασίες, η συγκέντρωση της αμμωνίας μπορεί να μην είναι βλαβερή κι επικίνδυνη (συμβουλευτείτε τους πίνακες που θα βρείτε εδώ)
      - Μερική αλλαγή προετοιμασμένου νερού (αποχλωριωμένο και στην ίδια περίπου θερμοκρασία)
      - Χρήση χημικών σκευασμάτων εμπορίου που διασπούν την αμμωνία και την κάνουν μη τοξική (ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε αυτή τη περίπτωση, παρ'όλο που η αμμωνία θα είναι μη τοξική, θα είναι ανιχνεύσιμη από τα τεστ)
      - Πλήρη διακοπή ή περιορισμός της διατροφής

      ΠΡΟΣΟΧΗ: Η πτώση του pH και της θερμοκρασίας, το ποσοστό αλλαγής νερού, η διακοπή ή ο περιορισμός διατροφής, έχουν άμεση σχέση με τη συγκέντρωση αμμωνίας βάση των αποτελεσμάτων των τεστ. Αν η μετρήσιμη συγκέντρωση αμμωνίας είναι μεγαλύτερη του 1 ppm, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν άμεσα ενέργειες για τη μείωσή της. Η μείωση του pH και της θερμοκρασίας (σε ψάρια που το ανέχονται) καθώς και η μερική αλλαγή με προετοιμασμένο νερό, θα προσφέρουν άμεση ανακούφιση στα ψάρια. Οι συχνές αλλαγές μέσα σε διάρκεια λίγων ωρών με ταυτόχρονη διακοπή ή περιορισμό διατροφής και προσθήκη ζωντανών βακτηρίων εμπορίου, θα βοηθήσουν στο να μειωθούν τα επίπεδα αμμωνίας κάτω του 1 ppm. Αν υπάρχει μπόλι από δεύτερο δικό μας ενυδρείο ή ενυδρείο γνωστού μας, είναι το ιδανικότερο.

      Αν το πρόβλημα είναι σχετικά σε προχωρημένο επίπεδο και τα ψάρια δυσφορούν έντονα, συνίσταται η χρήση ειδικού χημικού διάσπασης αμμωνίας. Ο περιορισμός της διατροφής θα βοηθήσει στο να παράγονται λιγότεροι ρύποι από τα ψάρια. Σε περίπτωση που υπάρχουν υψηλές συγκεντρώσεις αμμωνίας (άνω των 2 ppm) θα πρέπει η διατροφή να διακοπεί εντελώς για κάποιες ημέρες. Εννοείται πως σε περίπτωση που παρουσιαστούν μετρήσιμες συγκεντρώσεις, δεν πρέπει να γίνει καμία εισαγωγή νέου οργανισμού στο ενυδρείο, έως ότου μηδενιστεί η αμμωνία.
      Η τοξικότητα της αμμωνίας έρχεται σε άμεση συσχέτιση με το pH και την θερμοκρασία. Τη πραγματική συγκέντρωση αμμωνίας και το πόσο τοξική μπορεί να είναι για τους οργανισμούς, μπορείτε να δείτε εδώ.

      Πρόληψη:
      - Σωστό στήσιμο ενυδρείου και υλικών του φίλτρου
      - Εισαγωγή ψαριών σε νέα ενυδρεία τμηματικά
      - Σωστή ποσότητα τροφής και χειροκίνητη αφαίρεση όσης δεν φαγωθεί μέσα σε 5 λεπτά
      - Σωστή συντήρηση ενυδρείου
      - Τακτικός έλεγχος με τεστ ώστε αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα να διαπιστωθεί νωρίς, πριν αρχίσει να επηρεάζει τα ψάρια

      Για να αποφευχθούν οι απώλειες ψαριών από δηλητηρίαση αμμωνίας, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα από τη ρίζα του. Δηλαδή να προλαμβάνουμε την όποια πιθανότητα δημιουργίας υψηλών συγκεντρώσεων αμμωνίας στο ενυδρείο.
      Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, οπότε θα πρέπει εξαρχής να προσεχθεί αφενός το θέμα εισόδου κι εξόδου του φίλτρου του ενυδρείου, ώστε να υπάρχει σωστή κυκλοφορία μέσα στη δεξαμενή, αφετέρου, η επιλογή ποιοτικών υλικών (μηχανικών και βιολογικών) καθώς και η σωστή σειρά τοποθέτησής τους για να υπάρχει σωστή ροή του νερού μέσα από τα υλικά. Ο γενικός κανόνας τοποθέτησης υλικών μέσα σε ένα φίλτρο, από την είσοδο του νερού μέσα σε αυτό, μέχρι την έξοδο, είναι:
      1) Είσοδος νερού στο φίλτρο
      2) Μηχανικός καθαρισμός για κατακράτηση οργανικών στοιχείων όπως ακαθαρσίες, φύλλα και τροφές
      3) Βιολογικός καθαρισμός δια μέσω βιολογικών υλικών που έχουν πάνω τους τις αποικίες των βακτηρίων και καθαρίζουν το νερό από αμμωνία και νιτρώδη άλατα
      4) Ενυδρειακό βαμβάκι για κατακράτηση μικροστοιχείων που δεν κράτησε ο μηχανικός καθαρισμός, αλλά και τρίμματα του βιολογικού υλικού που προκαλούνται από τη ροή του νερού
      5) Έξοδος νερού από το φίλτρο στη δεξαμενή
       
       


      Σημείωση: Η διάταξη υλικών του παραπάνω σχεδίου δεν αποτελεί κάποιον αυστηρό κανόνα.
      Ανάλογα με το είδος φίλτρανσης (εσωτερικό φίλτρο, εξωτερικό φίλτρο ή sump), τον όγκο του
      εκάστοτε κάδου, αλλά και τα πιθανά διαχωριστικά που έχει δημιουργήσει ο κάθε κατασκευαστής,
      αυτά τα υλικά μπορεί να τροποποιηθούν από θέμα σειράς, είδους ή ποσότητας.
       
       
       
      Σε νέα ενυδρεία, η εισαγωγή ψαριών θα πρέπει να γίνεται τμηματικά ώστε η πλήρη ιχθοφόρτωση που μπορεί να υποστηρίξει η εκάστοτε δεξαμενή να ολοκληρώνεται μετά από 3-4 μήνες. Επίσης η διατροφή θα πρέπει στην αρχή να είναι περιορισμένη, πιθανόν όχι καθημερινά, και σιγά σιγά να αυξηθεί ποσότητα μέχρι να φτάσει στην σωστή δοσολογία. Υπολείμματα τροφής που μένουν μέσα στο ενυδρείο χωρίς να φαγωθούν μέσα σε 5 λεπτά θα πρέπει να απομακρύνονται.
      Σε παλαιότερα ενυδρεία με χαμηλή ιχθοφόρτωση, δεν πρέπει να γίνεται απότομη εισαγωγή πολλών νέων ψαριών, καθότι οι ρύποι τους θα είναι πολύ περισσότεροι από τις ήδη υπάρχουσες αποικίες βακτηρίων. Ταυτόχρονα θα πρέπει να γίνεται και προσεχτικό τάισμα.
      Η φροντίδα του ενυδρείου και κυρίως του φίλτρου, είναι επίσης πάρα πολύ σημαντική. Θα πρέπει να γίνεται έλεγχος στη ροή του φίλτρου ώστε να μη μειώνεται ποτέ η κυκλοφορία κάτω από ένα ικανοποιητικό όριο. Στην περίπτωση που πέσει η ροή, θα πρέπει να ανοιχτεί το φίλτρο και να καθαριστούν τα υλικά που έχουν πιάσει βρωμιές μόνο με νερό ενυδρείου και ποτέ με νερό βρύσης, ενώ θα πρέπει να αντικατασταθούν υλικά όπως το ενυδρειακό βαμβάκι (filter wool) ή κάποια σφουγγάρια. Σε περίπτωση που υπάρχει κάποιος νεκρός οργανισμός μέσα στο ενυδρείο (ψάρι ή ασπόνδυλο) θα πρέπει να απομακρύνεται άμεσα. Στις αλλαγές νερού, θα πρέπει να προσεχθεί ώστε οι τιμές σκληρότητας, αλλά και της θερμοκρασίας του νερού, να είναι σε αντίστοιχα επίπεδα με αυτές που προϋπάρχουν μέσα στη δεξαμενή. Σε αντίθετη περίπτωση, εκτός του να πάθουν σοκ τα ψάρια, υπάρχει και ο κίνδυνος να νεκρωθούν τα βακτήρια που βρίσκονται στο βιολογικό υλικό του φίλτρου.
      Επίσης, καλό είναι να ελέγχεται δύο φορές τον μήνα το νερό με τα τεστ, ώστε να υπάρχει εικόνα της ποιότητάς του και αν τυχόν διαπιστωθεί αύξηση συγκέντρωσης της αμμωνίας να υπάρχει χρονικό περιθώριο δράσης, άμεσα και με σωστές κινήσεις. Γι'αυτή τη δουλειά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σταθερά τεστ που τοποθετούνται με βεντούζες στο εσωτερικό των τζαμιών του ενυδρείου και βρίσκονται σε μόνιμη έκθεση στο νερό. Αυτά ενημερώνουν άμεσα για το αν υπάρχει αύξηση στη συγκέντρωση αμμωνίας.
       

       
      ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι κλιμακωτές ενδείξεις αυτών των τεστ δεν είναι αξιόπιστες κι εφόσον υπάρξει αύξηση της αμμωνίας, έστω και λίγο, θα πρέπει να διασταυρωθεί και με υγρά τεστ. Σε καμία περίπτωση όμως, δεν θα υπάρξει αμμωνία στο νερό και δεν θα το δείξουν εφόσον δεν έχει λήξει η διάρκεια ζωής τους (συνήθως 2-3 μήνες).
      Τέλος, σε περίπτωση διακοπής ρεύματος για πάνω από 2 ώρες και κατόπιν επαναφοράς της τροφοδοσίας, θα πρέπει να ελεγχθεί το νερό με τεστ καθημερινά, για περίπου πέντε μέρες και σε περίπτωση που αυξηθούν οι τιμές συγκέντρωσης της αμμωνίας, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω ενέργειες αντιμετώπισής της.
    • By fishbone!
      Καλημερα φιλοι του Θαλασσινού ενυδρείου .
       
      Σήμερα θα παρουσιάσω το Skimmer Coral Box CLOUD 9.
       
      Μετα απο 4 χρόνια λειτουργίας του Coral Box DC500 σε ενυδρεία 400 και 500 λίτρων + 70λ sump.σε full stock SPS έφτασε η ώρα αναβάθμισης. 
       
      To πακέτο  έφτασε πολύ γρήγορα με διαστάσεις 54εκ Χ 36εκ Χ 52εκ. Η συσκευασία ήταν άριστη με όλες τις αναμενόμενες προστασίες.                                                                
                                 
       
      To CLOUD 9 τροφοδοτείτε απο μια αντλια Jecod DCS-4000 με 24V τροφοδοτικό και μέγιστη κατανάλωση 30W .
       
      Η μέγιστη εισαγωγή αέρα μπορεί να φτάσει στα 1450 λίτρα την ώρα και προτείνεται απο την εταιρία για ενυδρεία απο 700 εως 1400 λίτρα.
       
       

       
       
      Οι διαστάσεις της βάσης μαζί με τις σωληνώσεις ειναι 30εκ Χ 27εκ και το ύψος φτάνει στα 60εκ.
       
      Το κύπελλο συλλογής χωράει πολλά λίτρα 
       

       
      Το σκιμμερ δουλεύει  εσωτερικά (internal)  σε τουλάχιστον 20 με 24εκ στάθμης νερού .
       

       
      Όλη η κατασκευή είναι στιβαρή με άριστα υλικά .
       
      Οι προδιαγραφές πολύ δυνατές.
       
      Τώρα μένει να αποδείξει σε βάθος χρονου την αξία του .
       
       
      Πάντως αν το δείτε ζωντανά ειναι σαν να κρατάς ενα μικρο παιδί........!!!!

       
       
       
      Θα ακολουθήσει  η λειτουργία του εν λόγω skimmer  καθώς και ενα βίντεο με την συναρμολόγηση του .
    • By Rik
      Τιτλος: Ο ΤΥΠΟΣ ΤΟΥ HIRAYAMA
       
      ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΥΛΗ Αμμωνοποίηση Απαμμωνοποίηση Απονιτροποίηση
       
      ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (τύπος του Hirayama)
      Ως ικανότητα φόρτισης ορίζεται το ζωικό φορτίο ( ψάρια ) που κάποιο υδάτινο σύστημα μπορεί να διατηρήσει με ασφάλεια.  Δηλαδή, η ικανότητα του συστήματος να απαλλάσσεται από τους ρυπαντές με τους οποίους συνεχώς φορτίζεται εξαιτίας του μεταβολισμού των ψαριών του. Είναι προφανές ότι όσο μεγαλώνει η βιομάζα των ψαριών σε ένα σύστημα, τόσο ο συνολικός μεταβολισμός τους επιβάλλει πρόσθετο φορτίο ρύπανσης στο σύστημα.
      Η ικανότητα φόρτιση ενός ενυδρείου (για να μιλήσουμε για ένα αυτόνομο μικρό σύστημα), μπορεί να υπολογιστεί με διάφορες μεθόδους. Μία εξ’αυτών, δια του τύπου του Hirayama, υπολογίζει την ικανότητα φόρτισης σε αλμυρά νερά, αλλά μπορεί να εφαρμοσθεί και σε γλυκά νερά (και μάλιστα με περισσότερη ανοχή).
       
      Πηγη: https://openeclass.teimes.gr/modules/document/file.php/YDAD124/Ο ΤΥΠΟΣ ΤΟΥ HIRAYAMA.pdf
       
      Δρ. Γ. Χώτος, καθηγητής, ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας, Τμήμα Τεχν. Αλιείας - Υδατοκαλλιεργειών
    • By Ειρήνη Σκλαβούνου
      Καλησπέρα, εδώ και αρκετό καιρό είμαι σε αναζήτηση φίλτρου για 3 χελώνες και ενυδρείο σχεδόν 120 λίτρα.  Εψαχνα κάτι οικονομικό αλλά παράλληλα δυνατό και σκέφτομαι συγκεκριμένα για sun sun. κοίταξα και για eheim η fluval αλλά είναι αρκετά ακριβά για μένα δεδομένου οτι θέλω φίλτρο να γυρνά το ενυδρείο τουλάχιστον 3 φορές την ώρα..έχετε κάτι να μου προτείνετε?έχει κανείς κάποια άποψη για τα sun sun ? Κάθε ἀποψη ευπρόσδεκτη.


    • By Aquazone Team
      Το Στήσιμο του Ενυδρείου βήμα – βήμα
      του Ιωάννη Μπέλλου

      Mε αφορμή το πρόσφατο στήσιμο ενός νέου ενυδρείου, αποφάσισα να σας δείξω όλη τη διαδικασία . Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι να δώσει στο νέο ενυδρειόφιλο μια σαφή εικόνα της πορείας που πρέπει να ακολουθήσει όταν πρόκειται να στήσει το πρώτο ενυδρείο του. Ελπίζω να φανεί χρήσιμο.

      Ξεκινώντας
      Είτε καινούριο είτε παλιό, το ενυδρείο πρέπει να πλένεται και να καθαρίζεται σχολαστικά. Δε χρησιμοποιούμε ποτέ απορρυπαντικά.
      Για να καθαρίσουμε τα άλατα (σε χρησιμοποιημένα ενυδρεία) μεταχειριζόμαστε σφουγγάρι που δε χαράζει και ξύδι. Ξεπλένουμε με άφθονο νερό.

      Τοποθετούμε το ενυδρείο στη θέση που έχουμε επιλέξει, φροντίζοντας να μην το χτυπάνε οι ακτίνες του ήλιου και μακριά από θερμαντικά σώματα.


      Στη συνέχεια πλένουμε την άμμο ή το χαλίκι πάρα πολύ καλά.


      Για το ενυδρείο μου επέλεξα βασάλτη της Aquatica


      Τώρα τοποθετούμε το χαλίκι κανονίζοντας να έχει ύψος περίπου 5cm.
      (Σε φυτεμένα ενυδρεία πρώτα βάζουμε υπόστρωμα.)


      Στρώνουμε για να δώσουμε τις κλίσεις που θέλουμε.


      Συνεχίζουμε τοποθετώντας τις σωληνώσεις από τα φίλτρα, το θερμοστάτη και ό,τι άλλο εξάρτημα είναι να τοποθετηθεί μέσα στο ενυδρείο.(Στο συγκεκριμένο ενυδρείο μπήκαν στο τέλος λόγω ιδιομορφίας του καπακιού.)
      Αρχίζουμε να γεμίζουμε με νερό. Το νερό πέφτει σε ένα πλαστικό δοχείο και όχι επάνω στο χαλίκι. Γεμίζουμε έως τη μέση περίπου.


      Τώρα θα βάλουμε τα ξύλα και τα φυτά και θα δώσουμε τη μορφή που θέλουμε.
      (Αυτή είναι μια φάση που θα πειραματιστούμε πολύ με διάφορες αλλαγές.)



      Βάζουμε το καπάκι και γεμίζουμε με νερό.
      Ξεκινάμε τη λειτουργία των φίλτρων.
      Καθαρίζουμε τα τζάμια από άλατα .


      Κάνουμε όποιες αλλαγές θέλουμε ,δίνουμε τη τελική μορφή και εφόσον έχουμε στρωμένο νερό, βάζουμε τα ψάρια.


      Και τώρα η ώρα της απόλαυσης.
      Καθόμαστε στον καναπέ απέναντι από το ενυδρείο και καμαρώνουμε το έργο μας πίνοντας τον καφέ μας .
    • By johnny_bee
      Παιδιά καλησπέρα σας...
      Σαν αρχάριος και εγώ με τη σειρά μου ζητάω τις γνώσεις σας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
      Το ενυδρείο μου ειναι αυτό με τα χαρακτηριστικά του :
      http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=70588
      Και θα ήθελα να ρωτήσω αν καποιος ξέρει η φαντάζεται συμφωνα με το παραπανω Link τι θα συμβεί αν το τοποθετήσουμε εκει μεσα.
      Δηλαδή σκεφτομαι να το αγορασω για τη φιλτρανση των χελωνών μου.
      1) Θα λειτουργεί με αυτά τα 10 cm νερό?
      2)Αν θα λειτουργεί εκει μεσα θα δημιουργεί δίνες οπου θα ρουφαει τα χελωνακια με κινδυνο??
      3)Αν ναι μπορεί να αντιμετωπιστεί βάζοντας το σωληνακι που ρουφαει το νερό τερμα χαμηλα στο πατο του ενυδρείου και το αλλο που επιστρεφει το νερο να χτυπαει σε καποιο τζαμι η με καποιο sprey bar????
      Ελπιζω να γινομαι κατανοητος μιας και ειμαι πολυ αρχαριος και θα εκτιμουσα πραγματικα την γνωμη σας γιαιτ σκεφτομαι σοβαρα να το αγορασω...
      Περιμένω τα σχόλια,τις αποψεις ακόμα και τις ιδέες σας για καλυτέρευση των συνθηκών. SOS
      Ευχαριστώ όλους προκαταβολικά !!!!!!
×
×
  • Create New...