Jump to content

Φωτογράφιση Ενυδρείων


Recommended Posts

Καλημέρα σας,
Θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω πώς μπορεί κανείς να κάνει σωστές λήψεις
σε περιβάλλον ενυδρείου χωρίς φλάς.
Ένα περιβάλλον που έχει απαιτήσης από την μηχανή σας.
Το πρώτο βήμα είναι να ρυθμίσουμε σωστά την μηχανή μας.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να κατανοήσετε κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά της φωτογραφίας.
ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ
Είναι η είσοδος(φανταστείτε ένα δαχτυλίδι) που αφήνει τον φωτισμό να μπει στην μηχανή μας.
Όσο μεγαλύτερο είναι το άνοιγμα τόσο περισσότερο φως έχουμε αλλά και λιγότερο βάθος πεδίου.
Να θυμάστε πάντα ότι μικρό νούμερο f= ανοικτό διάφραγμα = μικρότερο βάθος πεδίου και περισσότερο φως.
Όπως ότι μεγάλο νούμερο f= κλειστό διάφραγμα =μεγαλύτερο βάθος πεδίου και λιγότερο φως.
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΛΕΙΣΤΡΟΥ
Η ταχύτητα του κλείστρου προσδιορίζει το χρόνο έκθεσης στην μηχανή μας.
Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του κλείστρου (γρήγορη ταχύτητα δηλαδή πιο γρήγορη λήψη) τόσο περισσότερο παγώνει η κίνηση σε γρήγορα κινούμενα αντικείμενα.
Για να μπορέσουμε να δουλέψουμε με υψηλή ταχύτητα χρειαζόμαστε φως, γιατί το κλείστρο ανοιγοκλείνει πολύ γρήγορα και δεν αποθηκεύει πολύ φώς,επίσης έχουμε λιγότερο κίνδυνο κουνημένης φωτογραφίας
Όσο μικρότερη είναι η ταχύτητα του κλείστρου(αργή ταχύτητα) τόσο περισσότερος χρόνος αργεί να ανοιγοκλείσει το κλείστρο
Άρα έχουμε περισσότερο χρόνο αποθήκευσης, θολώνει την κίνηση και την εφαρμόζουμε σε καταστάσεις με λίγο φώς.
ISO Η Ταχύτητα του ISO είναι ένα αριθμητικός προσδιορισμός της ευαισθησία στο φώς.
Αρα μία υψηλή ταχύτητα ISO(400-800-1600)είναι κατάλληλη την φωτογράφιση κινούμενων αντικειμένων η σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Το πρόβλημα είναι ότι με αυτές της συνθήκες οι εικόνα μας θα εμφανίσουν θόρυβο(κόκκους)
Από την άλλη η χαμηλή ταχύτητα ISO(100-200) μας δίνει μεγαλύτερη ευκρίνεια στην εικόνα αλλά χρειάζεται περισσότερο φως.
WHITE BALANCE
Μια άλλη παράμετρος επίσης είναι να καθορίζετε σωστά την ισορροπία του λευκού (white balance).Είναι μία ρύθμιση που έχουν όλες η μηχανές ,ανάλογα με τον χώρο που τραβάτε την ρυθμίζετε.(για παράδειγμα στο ενυδρείο πρέπει να την βάλετε στην κατάσταση φθορίου)
Τώρα η φωτογράφιση ενυδρείων γίνεται σε εσωτερικό χώρο(λίγο φως) και τα ενυδρεία συνήθως φωτίζονται με λάμπες φθορίου.
Ρυθμίζετε την ισορροπία του λευκό στην κατάσταση λάμπα φθορίου.
Κατεβάζετε τον f αριθμό διαφράγματος(χρειαζόμαστε μεγαλύτερο άνοιγμα για να μπει περισσότερο φώς),μεταξύ 3,5 έως 7,1 είναι καλά.
Κατεβάζετε την ταχύτητα κλείστρου(να αποθηκεύσει περισσότερη ώρα το φως)συνήθως με τιμές διαφράγματος 5,6 η ταχύτητα πρέπει να είναι 1/30 έως 1/100.
Ανεβάζετε την τιμή του ISO(συνήθως 800-1600).

Καλές λήψεις

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλό Χρήστο!

'pinned'

Link to comment
Share on other sites

πολύ χρήσιμα και κατανοητά αυτά που μας λες και σε ευχαριστούμε :thumbup:

στα θαλασσινά όπου το φάσμα είναι πιο <πλούσιο> η επιλογή <κατάσταση φθορίου > θα είναι ικανοποιητική για το white balance η πρέπει να γίνει ειδική ρύθμιση ?

Link to comment
Share on other sites

:thumbup: Δυσκολα μου βάζετε.

Λοιπον στο φως μίας πηγής υπάρχουν τρια πρωτευοντα χρωματα,κόκκινο,πράσινο,μπλέ.

Οταν η θερμοκρασία χρώματος κ ειναι υψηλή μας βγάζει το μπλέ,οταν είναι χαμηλή μας βγάζει το κόκκινο.

Το μάτι μας δέν τα αντιλαμβάνετε.

Αρα πρέπει να δουλέψουμε με μία εφαρμογή που να αντέχει την μεγάλη θερμοκρασία,είτε σε αυτόματο (AWB)είτε να δουλέψουμε την χειροκίνητη εξειδικευμένη κατάσταση που είναι μία διαδικασία που δεν νομίζω να μπλεχτούν πολύ.(μιλάω για reflex).

Απαραίτητο εργαλείο για να διορθώσουμε το μπλέ που μπορεί να μας βγεί ειναι το photoshop.

Πιστεύω οτι μια καλη φωτογραφία είναι ένας συνδιασμός καλής ρυθμισης και σωστης επεξεργασίας στο photoshop.

Ελπίζω να βοήθησα.

Link to comment
Share on other sites

Eίναι όντως πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που μας έγραψες...

Θα προσθέσω μερικά πρακτικά tips για την φωτογράφιση θαλασσινού ενυδρείου.

Κλείνουμε όλους τους κυκλοφορητές (για μισή ώρα το ενυδρείο δεν παθαίνει τίποτα).

Έχουμε καθαρίσει απο πρίν καλά τα τζάμια (πολλές μηχανές εστιάζουν στο βρώμικο τζάμι και όχι στο θέμα μας).

Έχουμε ταίσει τα κοράλλια μία ώρα πρίν για να έχουν ανοιχτούς πολύποδες (ιδιαίτερα στην macro φωτογράφιση).

Έχουμε σβήσει τα φώτα του σπιτιού - παράθυρα ώστε η μόνη πηγή φωτός να είναι τα φώτα του ενυδρείου.

Έτσι γλυτώνουμε πιθανές αντανακλάσεις στο γυαλί του ενυδρείου...

Εάν χρησιμοποιήσουμε φλάς , η μηχανή μας θα πρέπει να έχει μια κλήση 30 μοιρών για να αποφύγουμε την αντανάκλαση του φλάς στο γυαλί.

Στην φωτογράφιση ψαριού η εστίαση θα πρέπει να γίνεται με επίκεντρο τα μάτια του

Τέλος βγάζουμε πολλές φώτος και επιλέγουμε την καλύτερη..

Αυτά θυμάμαι για αρχή και καλές φωτογραφίσεις...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δύο προσθήκες που μπορεί να φανούν χρήσιμες.

Για να αποφύγουμε τα υψηλά ISO που δημιουργούν κόκο (ή θόρυβο στις ψηφιακές) η χρήση τρίποδου είναι επιβεβλημένη. Ο κορεσμός των χρωμάτων θα είναι πολύ καλύτερος.

Επίσης για αποφυγή των αντανακλάσεων μπορεί να γίνει χρήση πολωτικού φίλτρου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δύο προσθήκες που μπορεί να φανούν χρήσιμες.

Για να αποφύγουμε τα υψηλά ISO που δημιουργούν κόκο (ή θόρυβο στις ψηφιακές) η χρήση τρίποδου είναι επιβεβλημένη. Ο κορεσμός των χρωμάτων θα είναι πολύ καλύτερος.

Επίσης για αποφυγή των αντανακλάσεων μπορεί να γίνει χρήση πολωτικού φίλτρου.

:buttrock::blush:

Link to comment
Share on other sites

Η μηχανή που έχω είναι με συμβατικό φιλμ και πλήρως χειροκίνητη στις ρυθμίσεις όλες, συνεπώς:

1) Θα πρέπει να βάλω φιλμ τουλάχιστον 800 ASA, αλλά στην εκτύπωση θα φανεί ωραίο ή με κόκκο;

2) Δεν έχω ρύθμιση για την ιρορροπία λευκού. Υπάρχει πρόβλημα σε αυτό;

3) Στο τζάμι του ενυδρείου φαίνονται αντανακλάσεις από άσχετα είδωλα του γύρω χώρου :blush: Πως θα απαλλαγώ από τα είδωλα στο θέμα μου χωρίς να βάλω πολωτικό φίλτρο;

4) Τα ψάρια μου είναι αρκετά ευκίνητα και δε πιάνονται με τίποτα στο φακό. Για να βγει καθαρή η φωτογραφία πρέπει να ανεβάσω ταχύτητα φωτογράφησης, να ανοίξω το διάφραγμα κλπ. Το φως του ενυδρείου δεν αρκεί σχεδόν ποτέ, αναγκαστικά θέλω 1600 ASA και πάλι πέφτω στην περίπτωση 1 :buttrock:

Ζόρικα τα πράματα :Ρ

Link to comment
Share on other sites

Η μηχανή που έχω είναι με συμβατικό φιλμ και πλήρως χειροκίνητη στις ρυθμίσεις όλες, συνεπώς:

1) Θα πρέπει να βάλω φιλμ τουλάχιστον 800 ASA, αλλά στην εκτύπωση θα φανεί ωραίο ή με κόκκο; 800 με 1600 θελεις,και ανάλογα την μηχανη που εχεις ανάλογος θα ειναι και ο κοκκος,δύσκολα τα πράγματα με το film δεν μπορείς να της επεξεργαστείς και δεν έχεις περιθωρια λάθους(στην ψηφιακη κανεις delete)

2) Δεν έχω ρύθμιση για την ιρορροπία λευκού. Υπάρχει πρόβλημα σε αυτό;Δύσκολο αυτο,ψαξε white balance

3) Στο τζάμι του ενυδρείου φαίνονται αντανακλάσεις από άσχετα είδωλα του γύρω χώρου :blink: Πως θα απαλλαγώ από τα είδωλα στο θέμα μου χωρίς να βάλω πολωτικό φίλτρο;Σβύσε τα φωτα του δωματίου

4) Τα ψάρια μου είναι αρκετά ευκίνητα και δε πιάνονται με τίποτα στο φακό. Για να βγει καθαρή η φωτογραφία πρέπει να ανεβάσω ταχύτητα φωτογράφησης, να ανοίξω το διάφραγμα κλπ. Το φως του ενυδρείου δεν αρκεί σχεδόν ποτέ, αναγκαστικά θέλω 1600 ASA και πάλι πέφτω στην περίπτωση 1 :buttrock: Ετσι

Ζόρικα τα πράματα :Ρ

Πάρε μία καλη ψηφιακή δείς φώς :blush:

Link to comment
Share on other sites

:buttrock:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πάρε μία καλη ψηφιακή δείς φώς :angry2:

Ε, όχι κι έτσι ρε παιδιά... :thumbup: Μέχρι να βγουν οι ψηφιακές δηλαδή τι κάναμε ? :buttrock:

Το ζήτημα είναι ότι δεν έχεις τις πρακτικές ευκολίες των ψηφιακών και την όποια παρέμβαση την κάνεις με φίλτρα.

Ας πούμε το white balance στις φιλμ-μηχανές, δηλαδή ο έλεγχος του χρωματικού αποτελέσματος σε τεχνητό φωτισμό γίνεται με τη χρήση φίλτρων ανάλογα με τη θερμοκρασία χρώματος των φώτων σου.

Όσο για την κινητικότητα των ψαριών σου, εκεί πράγματι δεν έχεις επιλογές. Ή θες μεγάλες ταχύτητες για να τα "παγώσεις" οπότε πολύ ανοιχτά διαφράγματα αν διαθέτει ο φακός σου ή πολύ ευαίσθητα φιλμ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Αγαπητε Ζ.Χ δυο ηταν οι ερωτησεις που ηθελα να σου υποβαλω.Την πρωτη την απαντησες ειδη αλλα ασ παρουμε το θεμα απο την αρχη.Εδω και 2,3 μερεσ αγορασα την Canon PowerShot G9.Στην αριστερη μερια εχει το Ιso,80,100,200,400800,1600 Hi kai Auto, Hi δεν γνωριζω ισως να σημαινει υψηλοτερη απο 1600 αυτο δεν το πιστευω.Αυτη εινα η πρωτη ερωτηση που ειχα και μεσω της απαντησης σου καταλαβα.Η δευτερη μου ειναι οτι

εχει εικονιδεια (καμερα,για να τραβαμε καμερα,Scn gia portreta ,auto,P,επιλεγοντας τοΡμου γραφει προγραμα Tv ,μου γραφει προτερ. ταχ. κλειστρου,Av,Προτεραιοτητα Διαφραγματος.M στο μ μου ερχονται ολα σκοτεινα και φανταζομαι πως ολα φωτισμο ταχ.κλειστρου κ.τ.λ. κ.τ.λ.C1 και C2 και στα δυο γραφει εξειδικευμενη,οπου αυτες

χρησιμοποιω περισσοτερο χωρις να ξερω τη διαφορα C1 και C2.Αν μπορουσες να με βοηθουσες θα το εκτημουσα πολυ μιας και θελω σαν δευτερο χομπι να ασχοληθω μετην φωτογραφια.Επειση αν η μηχανη που εχω ειναι καλη για εναν αρχαριο η θα επρεπε με μιας να επαιρνα την Canon EOS 400D οπου ειναι το ονειρο μου και δεν εχει μεγαλη διαφορα στην τιμη,αλλα οταν πας για τετοιου ειδους αγορες οι γυναικες καλο ειναι να μενου σπτι. :)

Ευχαριστω εκ των προταιρων

*Κι εσυ τωρα σκεφταισε Manuell δεν εχει ο τυπος εχω αλλα αλλιως ειναι στα γερμανικα και αλλιως να στα εξηγει η πατριδα.

Link to comment
Share on other sites

Απο την στιγμή που έχεις την δυνατότητα(χρηματικά)και την διάθεση να ασχοληθείς πάνε στην EOS 400D.

Δέν το συζητώ,δουλεύει πολυ καλά στα υψηλά iso και σου δίνει την δυνατότητα με την αλλαγη φακών να ασχοληθείς σοβαρά με το αντικείμενο.

Link to comment
Share on other sites

Απο την στιγμή που έχεις την δυνατότητα(χρηματικά)και την διάθεση να ασχοληθείς πάνε στην EOS 400D.

Δέν το συζητώ,δουλεύει πολυ καλά στα υψηλά iso και σου δίνει την δυνατότητα με την αλλαγη φακών να ασχοληθείς σοβαρά με το αντικείμενο.

+1000

Link to comment
Share on other sites

Η μηχανή που έχω είναι με συμβατικό φιλμ και πλήρως χειροκίνητη στις ρυθμίσεις όλες, συνεπώς:

1) Θα πρέπει να βάλω φιλμ τουλάχιστον 800 ASA, αλλά στην εκτύπωση θα φανεί ωραίο ή με κόκκο;

2) Δεν έχω ρύθμιση για την ιρορροπία λευκού. Υπάρχει πρόβλημα σε αυτό;

3) Στο τζάμι του ενυδρείου φαίνονται αντανακλάσεις από άσχετα είδωλα του γύρω χώρου :) Πως θα απαλλαγώ από τα είδωλα στο θέμα μου χωρίς να βάλω πολωτικό φίλτρο;

αν εχεις μαυρες ομπρελες βαλτες αναμεσα στο αντικιμενο που αντανακλα και στο ενυδρειο.

4) Τα ψάρια μου είναι αρκετά ευκίνητα και δε πιάνονται με τίποτα στο φακό. Για να βγει καθαρή η φωτογραφία πρέπει να ανεβάσω ταχύτητα φωτογράφησης, να ανοίξω το διάφραγμα κλπ. Το φως του ενυδρείου δεν αρκεί σχεδόν ποτέ, αναγκαστικά θέλω 1600 ASA και πάλι πέφτω στην περίπτωση 1 :)

προσπαθησε να διευκολινεις τα πραγματα με διερουμενο φλας ή κανοντας την εξης πατεντα.

τεντωσε ενα λευκο σεντονι και αναψε ενα δυνατο πορτατιφ προς το σεντονι (φροντισε να μην βγαζει σκιες)Ζόρικα τα πράματα :Ρ

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Να σας πω την γνωμη μου σαν φωτογραφος. Θα κανεται μια πυραμιδα η σκηνη αρχιζοντας 1 μετρο πανω απο το ενυδρειο ως και 1 μετρο κατω απο το τελος του. Η πυραμιδα θα εχει από επάνω δεξιά και αριστερά σε απόσταση ενός μέτρου,άσπρο χρώμα ένα άσπρο πανί η σεντόνι τέλος πάντων. Από μπροστά μεριά να εχει ένα μαύρο στο ύψος του ενυδρείου για να μην έχετε αντανάκλασεις και το υπόλοιπο άσπρο. Στο μαυρο και θα έχει μια τρύπα όπου θα μπεί ο φακός της μηχανής. Η μηχανή θα πρέπει να είναι ψηφιακή κατά προτίμηση DSLR και όχι αυτές οι μικρές που χρησιμοποιείται για τις διακοπές, αν δεν έχετε ζητήστε από κάποιον που έχει. Εξω από την σκηνή με το άσπρο πανί θα τοποθετήσετε τέσσερα φωτιστικά η πέντε. Το πισω θα έχει την μιση ένταση από τα υπόλοιπα. Φλας εκτός των επαγγελματιών που έχουν μονάδες φλας και ξέρουν πώς να τα δουλέψουν, οι υπόλοιποι θα χρησιμοποιήσετε αυτά τα απλα φωτιστικά των 500Watt που πουλιούνται κατά κόρον στο πρακτικερ και σε άλλα μέρη και είναι κινεζικά. Χρωματικα αυτά είναι κίτρινα και όταν το φως περάσει μέσα από το πανί θα δώσει μπλε πολλές φορές εξουδετερώνοντας τα και κάνοντας ένα φως ημέρας, μην ξεχνάτε ότι το γυαλί του ενυδρείο είναι πρασινο χρώμα.

Η μηχανη να τραβήξει φωτογραφίες σε Raw format για να μπορέσετε να κάνετε ρύθμιση λευκού αργότερα στον υπολογιστή σας, αλλιώς θα δοκιμάσεται τις ρυθμίσεις της μηχανής σας επί τόπου. Θα βγάλετε το καπάκι από πάνω και φυσικά τα τζαμια θα είναι καθαρά και θα χρησιμοποιήσετε πολιτικό φίλτρο προτιμότερο αυτό που είναι στρογγυλό μεταβλητής πολοσεως. Φυσικα τριποδας. Το σχεδιο παρακατω είναι

χάλια γιατί έχω συνηθίσει να δουλεύω με πενάκι και όχι ποντίκι.

Ελπιζω να βοηθησα

post-7704-1210673981_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

νομιζω οτι ολες αυτες οι πληροφοριες πρεπει να συγκεντρωθουν και να μπουν σε καποιο συγκεκριμενο σημειο σε εμφανη θεση ωστε να μπορουν ολοι παλιοι και νεοτεροι στο χομπι να προβαλουν την δουλεια τους στο χωρο του ενυδρειου

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...