Jump to content

Recommended Posts

H αύξηση θερμοκρασίας στην λίμνη Τανγκανίκα είναι πρωτοφανής τον 20ο αιώνα

ZaireLakeTanganyika.jpg

Τα νερά στην επιφάνεια της λίμνης Τανγκανίκα είναι σήμερα θερμότερα από οποιαδήποτε άλλη φορά τα τελευταία 1500 χρόνια, όπως έδειξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αριζόνα σε έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature Geoscience.

Η αύξηση της θερμοκρασίας κατά την διάρκεια του 20ου αιώνα οδηγεί σε μείωση της παραγωγικότητας της λίμνης, η οποία αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη πηγή αλιείας στην ενδοχώρα της Αφρικής.

"Οι άνθρωποι σε όλη τη νότια και κεντρική Αφρική εξαρτώνται από τα ψάρια της λίμνης Τανγκανίκα, η οποία είναι γι’αυτούς μια ζωτικής σημασίας πηγή πρωτεΐνης», αναφέρει μελέτη του Andrew S. Cohen, ενός καθηγητή του Πανεπιστημίου της Αριζόνα. Αυτή η πηγή απειλείται από την πρωτοφανή αύξηση της θερμοκρασίας της λίμνης από τα τέλη του 19ου αιώνα και την συνακόλουθη απώλεια της παραγωγικότητάς της."

Πρόκειται για την πρώτη λεπτομερή καταγραφή της θερμοκρασίας και των επιπτώσεών της για ένα τροπικό αφρικανικό οικοσύστημα, που επιτρέπει στους επιστήμονες να συγκρίνουν τα τελευταία 100 με τα προηγούμενα 1.400 χρόνια, δήλωσε ο Cohen.

Οι ερευνητές αποδίδουν την αυξημένη θερμοκρασία της λίμνης κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα σε ανθρώπινες ενέργειες που προκάλεσαν γενικότερα την υπερθέρμανση του πλανήτη.
"Έχουμε ένα παγκόσμιο φαινόμενο το οποίο καταστρέφει κάτι που έχει τεράστιο αντίκτυπο στους ανθρώπους που ζουν στην περιοχή και στα ζώα που ζουν στη λίμνη», αναφέρει ο Cohen.

Η ετήσια ποσότητα αλιευμάτων στη λίμνη Τανγκανίκα εκτιμάται σε περίπου 198.000 τόνους ανά έτος, 20 φορές μεγαλύτερη από την εμπορική αλιεία στην περιοχή των Μεγάλων Λιμνών στις ΗΠΑ. Τα έθνη του Μπουρούντι, της Τανζανίας, της Ζάμπια και της Λαϊκής Δημοκρατία του Κονγκό βρίσκονται στα σύνορα της λίμνης, η οποία είναι η μεγαλύτερη και η δεύτερη βαθύτερη στον κόσμο. Η αυξημένη θερμοκρασία δημιουργεί προβλήματα σε περίπου 10 εκατομμύρια ανθρώπους που ζουν στην περιοχή της λίμνης και εξαρτώνται από αυτήν για την τροφή τους, καθώς οι ερευνητές βρήκαν αρνητική συσχέτιση μεταξύ της βιολογικής παραγωγικότητας της λίμνης και των επιφανειακών θερμοκρασιών τα τελευταία 1500 χρόνια.

Τα νερά στην επιφάνεια της λίμνης Τανγκανίκα είναι βιολογικά το πιο παραγωγικό τμήμα της λίμνης. Για 1.400 χρόνια πριν από το 1900, αυτά τα ύδατα δεν ήταν θερμότερα από 24,3° C. Από το 1900 τα επιφανειακά ύδατα της λίμνης έγιναν θερμότερα κατά 1,7° C, φθάνοντας τους 26° C το 2003 που είναι και η χρονολογία της τελευταίας μέτρησης.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν πυρήνες ιζημάτων από το πυθμένα της λίμνης για να ανασυγκροτήσουν τα τελευταία 1.500 χρόνια της ιστορίας της λίμνης. Οι επιστήμονες ανέλυσαν τις χημικές ουσίες που παράγονται από μικρόβια και αποτυπώνονται στα ιζήματα, για να αναπαραστήσουν το παρελθόν της θερμοκρασίας και της παραγωγικότητας της λίμνης. Επειδή τα ιζήματα κατακάθονται στη λίμνη σε ετήσια στρώματα, οι πυρήνες τους παρέχουν λεπτομερή καταγραφή του παρελθόντος της θερμοκρασίας και της παραγωγικότητας της λίμνης Τανγκανίκα. Η καταγραφή της θερμοκρασίας της λίμνης κατά τον 20ο αιώνα η οποία έχει γίνει με επιστημονικά όργανα, συμφωνεί με τη θερμοκρασία που προκύπτει από αναλύσεις του πυρήνα αυτών των ιζημάτων.

Η λίμνη Τανγκανίκα και άλλες παρόμοιες τροπικές λίμνες χωρίζονται σε δύο γενικά επίπεδα. Τα περισσότερα από τα ψάρια και οι περισσότεροι οργανισμοί, ζουν στα ανώτερα περίπου 100 μέτρα της λίμνης. Σε βάθη κάτω από αυτό το επίπεδο, τα νερά της λίμνης περιέχουν όλο και λιγότερο οξυγόνο. Κάτω από τα 200 μέτρα, το νερό της λίμνης αν και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, δεν έχει οξυγόνο και τα ψάρια δεν μπορούν να ζήσουν εκεί.

Κατά τη διάρκεια της εποχής των αυξημένων ανέμων στην περιοχή, τα επιφανειακά ύδατα της λίμνης αποκτούν μεγάλη κινητικότητα, με αποτέλεσμα να αναμειγνύονται κάποια από τα βαθύτερα τμήματα με τα ανώτερα στρώματα. Αυτή η ανάμειξη που γίνεται σε ετήσια βάση τροφοδοτεί το τροφικό πλέγμα με θρεπτικές ουσίες και οδηγεί τον κύκλο της παραγωγικότητας της λίμνης, όπως αναφέρει ο Cohen. Ωστόσο, καθώς η λίμνη Τανγκανίκα ζεσταίνεται τα νερά στο ανώτατο τμήμα της λίμνης αποκτούν μικρότερη πυκνότητα. Ως εκ τούτου, απαιτούνται πιο δυνατοί άνεμοι για να μετακινηθούν τα νερά της λίμνης και να αναμειχθούν τα βαθύτερα νερά με το ανώτερο στρώμα. Έτσι, τα ανώτερα στρώματα της λίμνης γίνονται όλο και πιο φτωχά σε θρεπτικά συστατικά, μειώνοντας την παραγωγικότητας της λίμνης. Επιπλέον, το θερμότερο νερό περιέχει μικρότερα ποσοστά διαλυμένου οξυγόνου, μειώνοντας έτσι την ποιότητα του φυσικού περιβάλλοντος για ορισμένα είδη ψαριών.

Άλλες λίμνες στην Αφρική παρουσιάζουν παρόμοια αποτελέσματα με αυτά που οι ερευνητές βρήκαν στη λίμνη Τανγκανίκα όπως το ίδιο συμβαίνει και σε λίμνες που βρίσκονται σε πιο εύκρατα κλίματα. Συγκεκριμένα, ολοένα και περισσότερο οι λίμνες στις ΗΠΑ ζεσταίνονται και παρουσιάζουν φαινόμενα σαν αυτά των αφρικάνικων λιμνών.

Οι επιστήμονες σε σχέση με την παραπάνω μελέτη αναφέρουν ότι είναι πολλά αυτά που μπορούμε να μάθουμε για το μέλλον του πλανήτη, απλά κοιτώντας την εξέλιξη των λιμνών μέσα στον χρόνο!

Για περισσότερες πληροφορίες βλ. Tierney, JE, MT Mayes, N Meyer, C Johnson, PW Swarzenski, AS Cohen and JM Russell (2010) "Late-twentieth-century warming in Lake Tanganyika unprecedented since AD 500." Nature Geoscience, doi:10.1038/ngeo865

Edited by argy1
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε τον Κωστή για τα πάντα ενδιαφέροντα θέματα που ανακαλύπτει και παρουσιάζει σχετικά με τις αγαπημένες μας λίμνες της Αφρικής.

:bowdown:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Καλα εκανες και εκανες υπενθμηση, δεν το ειχα δει!

:):P:ninja:

Edited by Rik
Link to comment
Share on other sites

Σευχαριστω Κωστη.Και εγω δεν το ειχα προσεξει

:):P

Link to comment
Share on other sites

Μαλλον κολλησε ο Eliwell στην Ταγκανικα.

:):P:ninja:

καλο!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Similar Content

    • By Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Neolamprologus multifasciatus (Boulenger, 1906)
      Κοινές Ονομασίες: Multies
      Ελληνικό Όνομα: -
      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Το αρσενικό φτάνει σε μέγεθος τα 4 εκατοστά, ενώ το θηλυκό τα 3 εκατοστά.

      Βιότοπος: Ενδημικό είδος της λίμνης Τανγκανίκα. Ζει αποκλειστικά στα νερά της Ζάμπια σε βάθος 10-25 μέτρων και σε αμμώδης περιοχές καλυμμένες με κοχύλια.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 7,8-9
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH
      Θερμοκρασία: 24-27°C
      Λίτρα: Το ελάχιστο που απαιτείται για ένα χαρέμι του ενός αρσενικού και τριών θηλυκών είναι ένα ενυδρείο 60 λίτρων ώστε να υπάρχει και ο χώρος για την αποικία που θα μεγαλώσει πολύ σύντομα. Μεγάλη σημασία για τα N. multifasciatus έχει η επιφάνεια του βυθού και όχι τόσο το ύψος.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Θεωρείται η μικρότερη κιχλίδα του κόσμου, ζει σε χαρέμια και δημιουργεί μεγάλες αποικίες. Πρόκειται για ήρεμο ψάρι, με οικογενειακή συμπεριφορά που συνήθως φιλοξενείται σαν μοναδικό είδος στο ενυδρείο μας. Αν αντίθετα φιλοξενηθεί με άλλο είδος, εκεί θα βγάλει την πραγματική του συμπεριφορά προστατεύοντας την αποικία από εισβολείς με ακρίβεια που θυμίζει στρατιωτικό σχέδιο. Παρά το μικρό του μέγεθος θα υπερασπιστεί την αποικία ακόμα και απέναντι σε μεγαλύτερα ψάρια.

      Διαχωρισμός φύλλου: Ο διαχωρισμός είναι αδύνατος όταν τα ψάρια είναι μικρά, ενώ σε ενήλικα άτομα μπορεί να γίνει με βάση το μέγεθος, καθώς το αρσενικό είναι μεγαλύτερο.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Όπως όλες οι κιχλίδες Αφρικής τα N. multifasciatus χρειάζονται ψιλή άμμο, την οποία σκάβουν ακόμα και μέχρι να φτάσουν στον πάτο του ενυδρείου, αλλά και πολλά κοχύλια στα οποία ζουν και αναπαράγονται. Πέτρες δεν χρειάζεται να τοποθετήσουμε, παρά μόνο εάν πρόκειται να εξυπηρετήσουν την δική μας αισθητική. Τέλος, εάν θέλουμε να βάλουμε φυτά κάνοντας μια έκπτωση στη βιοτοπική διαμόρφωση του ενυδρείου, θα πρέπει να τα φυτέψουμε μακρυά από τα κοχύλια όπου βρίσκεται η αποικία.

      Ζώνη Κολύμβησης: Κινείται αποκλειστικά στα κατώτερα στρώματα του ενυδρείου και κοντά στα κοχύλια.

      Διατροφή: Σαρκοφάγο ψάρι, το οποίο στην φύση τρέφεται με ζωοπλαγκτόν, ενώ στο ενυδρείο μας θα δεχτεί τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη σε μορφή flakes, αλλά και κατεψυγμένες τροφές όπως αρτέμια, cyclops και mysis.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 6-8 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Όταν πρόκειται να φιλοξενηθεί μαζί με κάποιο άλλο είδος, αυτό δεν θα πρέπει να ανήκει στην κατηγορία των shell-dwellers, καθώς θα υπάρξει ανταγωνισμός για την περιοχή των κοχυλιών και αυξημένη επιθετικότητα. Ένας συνδυασμός που φαίνεται να λειτουργεί καλά, είναι με κιχλίδες του είδους Julidochromis. Πρόκειται για πετρόψαρα τα οποία θα μείνουν κοντά στην περιοχή με τις πέτρες που τους αναλογούν και δεν θα ενοχλήσουν τα N.Multifasciatus.

      Υποείδη και υβρίδια: -

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους θεωρείται σχετικά εύκολη αρκεί να υπάρχουν οι απαραίτητες συνθήκες. Απαιτείται μια αναλογία του ενός αρσενικού με 3-4 θηλυκά. Το θηλυκό δημιουργεί έναν κρατήρα γύρω από μερικά κοχύλια και εναποθέτει τα αυγά μέσα σε ένα από αυτά περιμένοντας τον αρσενικό για να τα γονιμοποιήσει. Λόγω του μικρού μεγέθους του θηλυκού, τα αυγά είναι λίγα σε αριθμό και συγκεκριμένα γύρω στα 15-20. Τα αυγά για να εκκολαφθούν χρειάζονται γύρω στις 7-10 μέρες . Είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθήσουμε το ζευγάρωμα και η μόνη ένδειξη ότι κάτι τέτοιο έχει συμβεί είναι τα μικρά που ξαφνικά θα δούμε στην είσοδο κάποιου κοχυλιού. Στη αρχή τα μικρά θα μείνουν κοντά στο κοχύλι.Καθώς μεγαλώνουν αυξάνουν σταδιακά την περιοχή στην οποία κινούνται χωρίς όμως να αφήσουν την αποικία.

      Γενικές πληροφορίες: Πρόκειται για μια πανέμορφη Αφρικανική κιχλίδα η οποία εντυπωσιάζει με τον χαρακτήρα και την οικογενειακή της συμπεριφορά. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι δεν απαιτεί πολλά λίτρα καθώς επίσης και ότι είναι εύκολη στην αναπαραγωγή

       

       

       

       

       


      Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τον χρήστη viciouscircle
    • By Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Julidochromis Transcriptus (Matthess, 1959)
      Κοινές Ονομασίες: Masked Julie, Julidochromis Kissi
      Ελληνικό Όνομα:
      Γενική κατηγορία: Cichlids
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Cichlidae

      Μέγεθος: Το αρσενικό φτάνει σε μέγεθος τα 7 εκατοστά, ενώ το θηλυκό είναι λίγο μικρότερο. Αποτελεί το μικρότερο είδος σε μέγεθος, από όλα τα είδη julidochromis.

      Βιότοπος: Ζει σε βραχώδεις περιοχές της Λίμνης Τανγκανίκα, στα βορειοδυτικά και νοτιοανατολικά κομμάτια της λίμνης, κοντά στην Uvira στο Samazi στο Katoto και το Gombe, σε βάθος από 5 ως 25 μέτρα.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      PH: 8-9
      KH: 14-20°dKH
      GH: 12-20°dGH
      Θερμοκρασία: 24-27°C
      Λίτρα: Το ελάχιστο που απαιτείται για ένα επιβεβαιωμένο ζευγάρι είναι ένα ενυδρείο 60 λίτρων. Μπορούμε άνετα να το διατηρήσουμε και σε μεγαλύτερα ενυδρεία σαν ζευγάρι, μαζί με άλλα ψάρια, αρκεί να φροντίσουμε να υπάρχει χώρος ώστε να έχει την οριοθετημένη περιοχή του.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Πρόκειται για ήσυχο και ειρηνικό είδος. Μετά την περίοδο αναπαραγωγής όμως νοιάζεται, φροντίζει τους απογόνους του και θα τους υπερασπιστεί με κάθε τρόπο.

      Διαχωρισμός φύλου: Ο διαχωρισμός του φύλου είναι δύσκολος στο συγκεκριμένο είδος. Το γεγονός ότι το θηλυκό παραμένει λίγο μικρότερο από το αρσενικό ίσως είναι ένα κριτήριο. Για να ξεχωρίσουμε ένα ζευγάρι συνήθως εισάγουμε στο ενυδρείο 5-6 ψάρια του ιδίου είδους και κατόπιν παρατηρώντας συμπεριφορές, αφήνουμε το ζευγάρι στο ενυδρείο και αφαιρούμε τα υπόλοιπα ψάρια.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Όπως σε όλες τις αφρικανικές κιχλίδες, ο βυθός, πρέπει να είναι από άμμο. Απαραίτητη είναι και η τοποθέτηση αρκετών πετρών τοποθετημένων με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργούνται πολλές σπηλιές, οι οποίες εσωτερικά να έχουν κάθετες και οριζόντιες επιφάνειες από πέτρες, οι λεγόμενες Shalow Caves.

      Ζώνη Κολύμβησης: Κινείται στα μεσαία και κατώτερα στρώματα του ενυδρείου κοντά στα βράχια και τις σπηλιές της περιοχής του.

      Διατροφή: Στη φύση τρέφονται με έντομα, προνύμφες εντόμων και μια ποικιλία ασπόνδυλων οργανισμών. Στο ενυδρείο μας θα δεχτεί τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη σε μορφή flakes, αλλά και κατεψυγμένες τροφές όπως αρτέμια, cyclops και mysis.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 8 χρόνια.

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Προτιμάται να διατηρείται σε ζεύγη στο ενυδρείο αλλά θα συμβιώσει άνετα με άλλα ειρηνικά είδη της Λίμνης Τανγκανίκα ίδιου περίπου μεγέθους και ομοίων διατροφικών συνθηκών. Καλό είναι να διατηρούμε ΕΝΑ μόνο είδος Julidochromis στο ενυδρείο, αποφεύγοντας έτσι, τον κίνδυνο του υβριδισμού.

      Υποείδη και υβρίδια: Τα Julidochromis Transcriptus βρίσκονται ελεύθερα στη λίμνη Τανγκανίκα όπου ζουν και άλλα είδη Julidochromis. Ένα από αυτά είναι και το Julidochromis Ornatus το οποίο ζει στο δυτικό κομμάτι της λίμνης. Αυτά τα δύο είδη ΔΕΝ πρέπει να τα διατηρούμε μαζί στο ενυδρείο διότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος υβριδισμού.
      Παρ'όλα αυτά υπάρχει το Julidochromis sp. "Kissi" (Pemba) το οποίο δεν έχει διευκρινιστεί αν αφορά νέο είδος Julidochromis ή είναι φυσική διασταύρωση των ειδών Ornatus και Transcriptus.
      Επίσης ΔΕΝ θα πρέπει να διατηρούμε στο ίδιο ενυδρείο μαζί, τα είδη Regani και Marlieri, όμοια για να αποφύγουμε τον κίνδυνο υβριδισμού.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή του είδους έρχεται φυσικά αφού διαχωρίσουμε το φύλο. Δηλαδή αφού τοποθετήσουμε έξι ψάρια του είδους και κατόπιν παρατήρησης, αφήνουμε στο ενυδρείο το ζευγάρι, αφαιρώντας τα υπόλοιπα.
      Η αναπαραγωγή θα έλθει φυσικά και σχετικά εύκολα σε εύλογο χρονικό διάστημα.
      Η εμπειρία από άτομα που έχουν διατηρήσει το συγκεκριμένο είδος, αναφέρει πως το θηλυκό εναποθέτει τα αυγά του σε κάθετες πέτρες εσωτερικά της σπηλιάς στην οποία έχει επιλέξει για φωλιά.

      Γενικές πληροφορίες: Πρόκειται ίσως για το πιο αγαπητό ψάρι από όλα τα είδη Julidochromis. Ίσως αυτό να οφείλεται στα όμορφα χρώματά του, στο μικρό του μέγεθος στην ενδιαφέρουσα συμπεριφορά του καθώς και στις λίγες απαιτήσεις του. Το αρνητικό με το συγκεκριμένο είδος είναι οι μικρές διαφορές που υπάρχουν στα ψάρια, ανάλογα με την περιοχή στην οποία ζουν. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που κάνει τα είδη αυτά δύσκολα στην αναγνώρισή τους.

      J.dickfeldi Katete, J.dickfeldi cape Kachese, J.marlieri Magara, J.marlieri Kala, J.marlieri Milima,
      J.marlieri Halembe, J.marleri Gombe.
      J.ornatus kiku, J.ornatus Isanga, J.ornatus Pemba, J.ornatus Mbita
      J.regani Sumbu, J.regani Kerenge, J.regani Chisanse, J.regani cape Nangu, J.regani Malagarasi,
      J.Transcriptus Kapampa, J.transcriptus Pemba
       
       

       

       


      Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τους χρήστες ilouvatar και viciouscircle
       
       
    • By Aquazone Project Team
      Centropyge deborae
       
      Είναι ανθεκτικό και ένα από τα λιγότερο επιθετικά είδη του γένους, αν και μπορεί να γίνει επιθετικό σε μικρότερα ενυδρεία. Παρόλο που συνήθως δεν ενοχλεί τα περισσότερα σκληρά κοράλλια, αποτελεί πιθανή απειλή για τα είδη που έχουν μεγάλους πολύποδες και περιστασιακά θα ενοχλεί μαλακά κοράλλια, ζωανθίδες και τριδάκνες.
       
      Θα δεχτεί όλες τις τροφές που θα του προσφερθούν. Στη βασική του διατροφή θα πρέπει να υπάρχουν τροφές που να περιέχουν Spirulina, και καλό θα ήταν να του προσφέρουμε λαχανικά (π.χ. βρασμένο σπανάκι ή μπρόκολο) και αποξηραμένα φύλλα μακροφυκών (nori). Στη φύση τρέφεται κυρίως με άλγες και οργανικά σωματίδια σε αποσύνθεση, συμπεριλαμβανομένων ζωικών και φυτικών αποβλήτων, βακτηρίων, και άλλων συναφών μικροοργανισμών.
       
      Ζει μόνο στα Φίτζι,  σε κοραλλιογενείς υφάλους σε βάθη από 10 μέχρι 70 μέτρα, και λόγω της συνεσταλμένης του φύσης και του χρώματός δεν απαντάται εύκολα. Το χρώμα του μοιάζει μαύρο, με δυνατότερο φωτισμό όμως φαίνεται το πραγματικό έντονο μπλε χρώμα του. Μέχρι να αποδειχθεί το 2012 πως πρόκειται για νέο είδος, θεωρούνταν πως είναι χρωματική παραλλαγή του Centropyge nox.
    • By Katrin
      Πολλοί νέοι αλλά και παλιοί χομπίστες κατά καιρούς κάνουν την πιο βασική ερώτηση  όταν ξεκινάνε να στήσουν το ενυδρείο τους ή ακόμα και να το αλλάξουν, και η ερώτηση αυτή δεν είναι άλλη απο το "Τι ψάρια να βάλω στο ενυδρείο μου".
      Στόχος του παρόντος θέματος είναι να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες προτάσεις για τις ψαροσυνθέσεις αλλά και τον διάκοσμο που μπορούμε να έχουμε, με βάση τα λίτρα και την συμβατότητα και να καλύψουμε όσο περισσότερες κατηγορίες ενυδρείων μπορούμε. Αναφέρομαι κυρίως στα λίγα λίτρα 20-30,60-80,100-120,120+, και φυσικά σε κάθε είδους ενυδρείο: κοινωνικό, αφρικάνικο, species tank κλπ. 
      Αφού λοιπόν έχουμε βεβαιωθεί οτι έχουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό και στρωμένο το φίλτρο μας (καλό θα ήταν να έχουμε διαβάσει και το παρακάτω άρθρο Στήνοντας ένα ενυδρείο από το μηδέν ) ας συγκεντρώσουμε τις προτάσεις μας για τα ψάρια που μπορούμε να βάλουμε στο ενυδρείο μας, παρατηρήσεις και οτιδήποτε άλλο κρίνετε απαραίτητο οτι πρέπει να αναφερθεί
      Αν το ενυδρείο που προτείνετε έχει στηθεί από εσάς ήδη και υπάρχουν φωτογραφίες σίγουρα θα βοηθήσουν στον στόχο του θέματος.
       
       
    • By Vaggef
      Μικρά ενυδρεία για Κιχλίδες της Λίμνης Tanganyika

      Έχουμε δει μια γενική περιγραφή από τις Κιχλίδες της Λίμνης Tanganyika. Tο πλεονέκτημα που μας προσφέρει η λίμνη αυτή είναι ότι μπορούμε να διατηρούμε κάποιες από τις πανέμορφες κιχλίδες της με ιδιαίτερο χαρακτήρα, σε μικρά ενυδρεία.
       
      Μέγεθος Ενυδρείου 60 - 120λ
      Σε ενυδρεία από 60 εκατοστά μήκος έως 1 μέτρο μπορούμε να φιλοξενήσουμε αρκετά είδη κιχλίδων και σε κάποιες περιπτώσεις δύο είδη, ανάλογα πάντα από το χαρακτήρα των ψαριών.
      Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως κάποια είδη της Λίμνης Tanganyika αν και μικρόσωμα, είναι διεκδικητικά.
       
      Χρήση άμμου στο βυθό

      Σε όλα τα αφρικάνικα ενυδρεία τοποθετούμε άμμο χαλαζιακή ή άμμο θαλάσσης ή αραγωνίτη καθώς επίσης και μίξη των παραπάνω. Η χρήση τους θα βοηθήσει πολύ τα ψάρια μας να διατηρούν καθαρά τα βράγχια τους, και θα τους διευκολύνει να σκάβουν για να φτιάξουν τις φωλιές τους.Καλό θα είναι η άμμος να ΜΗΝ είναι λευκή, διότι αντανακλά το φως και ίσως στρεσάρει τα ψάρια.
      Για το ενυδρείο μας θα χρειαστούμε μια στρώση 5 εκατοστών περίπου.
      1. Αραγωνίτης (έχει την ιδιότητα να διατηρεί αρκετά την σκληρότητα του νερού, επιθυμητό για αφρικανικά ενυδρεία)
      2. Χαλαζιακή άμμος (ουδέτερη για το νερό , δεν πετρώνει εύκολα)
      3. Άμμο Θαλάσσης (έχει την ιδιότητα να διατηρεί ελαφρά την σκληρότητα του νερού, πετρώνει σχετικά εύκολα με το πέρασμα του χρόνου, βρίσκεται εύκολα στην φύση!
       
      Πέτρες

      Το δεύτερο βασικό στοιχείο του διακόσμου είναι οι πέτρες που απαραίτητα κοσμούν κάθε ενυδρείο Αφρικής, με τις παρακάτω επιλογές:
      1. Ασβεστολιθικά πετρώματα (έχουν την ιδιότητα να διατηρούν ελαφρά την σκληρότητα του νερού, βρίσκονται εύκολα στην φύση)
      2. Πορώδες πετρώματα (συνήθως είναι ουδέτερα για το νερό, με το πέρασμα του χρόνου αποκτούν ωφέλιμες άλγες που κοσμούν ένα βιοτοπικό ενυδρείο)
      3. Άλλα πετρώματα όπως Σχιστόλιθος, Χαλαζίας, Βασάλτης…. (είναι ουδέτερα για το νερό)
      Στην διαλογή των πετρών θα πρέπει να αποφύγουμε αιχμηρά κομμάτια που μπορεί να τραυματίσουν τα ψάρια μας.
      Χρειάζεται πολύ προσοχή στην διαλογή των πετρών διότι κάποιες πέτρες που μπορεί να συλλέξουμε και δίχως να το γνωρίζουμε να περιέχουν μέταλλα και τοξικές ουσίες που ίσως προκαλέσουν προβλήματα.
       
      Φυτά

      Οι επιλογές μας είναι περιορισμένες στο ''πράσινο" που κοσμεί τα ενυδρεία της Αφρικής.
      Τα κριτήρια μας είναι: ανθεκτικότητα στο PH και στο σκάψιμο των ριζών που αρέσκονται τα ψάρια της Αφρικής καθώς και στην έλλειψη υποστρώματος.
      Τα περισσότερα είδη vallisneria θα μπορούσαν να κοσμήσουν το ενυδρείο μας.
       
      Κελύφη σαλιγκαριών

      Απαραίτητα για την διαβίωση τον Κοχυλόψαρων.Χρήσιμα και για τις υπόλοιπες μικρές κιχλίδες καθώς έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να εναποθέτουν εκεί τα αυγά τους και να βρίσκουν καταφύγιο τα νεογνά.
      Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κελύφη σαλιγκαριών με ποικιλία στο μέγεθος, από την φύση, εφόσον τα βράσουμε και αφαιρέσουμε τελείως την σάρκα τους και τα ξαναβράσουμε.
      Ακόμα και κοχύλια/όστρακα από την θάλασσα, αρκεί να ακολουθηθεί αυστηρά η ιδία διαδικασία.
      Στα ενυδρεία που θα φιλοξενήσουν κοχυλόψαρα θα βάλουμε πολύ λίγες πέτρες (3-5 κομμάτια) και θα μοιράσουμε πολλά κοχύλια στον πυθμένα.

      Γενικά σε όλα τα υλικά που προορίζονται για το ενυδρείο μας θα πρέπει να πλυθούν καλά με άφθονο νερό, σε περίπτωση που έχουμε αμφιβολία για την προέλευση των υλικών καλό είναι να βραστούν(αποστειρωθούν) με νερό για 20’.

       
      Φωτισμός
      Τα ψάρια της Αφρικής δεν έχουν συγκεκριμένες ανάγκες σε ποιότητα και ένταση φωτισμού.
      Αποφεύγουμε τον έντονο φωτισμό γιατί στρεσάρει τα ψάρια και είναι πιθανό να έχουμε και έξαρση αλγών.
      Λάμπες τύπου plant (ροζ) δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα και αναδεικνύουν και τα χρώματα των ψαριών. Επίσης θα βοηθήσουν και τα ανθεκτικά φυτά που ευδοκιμούν στις αφρικάνικες συνθήκες αλλά ταλαιπωρούνται από τις σκληρότητες του νερού.
      Πιο γενικά λάμπες, εώς 6000 kelvin μπορούν να χρησιμοποιηθούν και έχουν πολύ καλά αποτελέσματα στο φωτισμό ενός αφρικάνικου ενυδρείου.
      Πολύ σημαντική είναι η χρήση χρονοδιακόπτη, για να έχουμε έναν ομαλό και σταθερό κύκλο φωτοπεριόδου (μέρα/νύχτα) στο ενυδρείο μας 7-8 ωρών.
       
      Θερμοκρασία
      Με την χρήση θερμαντικού σώματος, προσπαθούμε να έχουμε σταθερή θερμοκρασία στους 25 - 27 C.
      Ο θερμαντήρας τοποθετείται πάντα σε σημείο έντονης ροής νερού στο ενυδρείο μας για να διαχέεται ομοιόμορφα η θερμοκρασία μέσα σε αυτό (συνήθως δίπλα στην είσοδο του φίλτρου μας).
      Για την παρακολούθηση της θερμοκρασίας είναι απαραίτητο ένα ενυδρειακό θερμόμετρο, είναι αρκετά οικονομικό και ζωτικής σημασίας για το ενυδρείο μας.
       
      Ψύξη
      Τους ζεστούς μήνες του χρόνου σε συνδυασμό με την χρήση των φωτιστών μέσων, ειδικά τα μικρά ενυδρεία που αναφέρουμε ανεβάζουν μεγάλη θερμοκρασία ≥29 C, απαγορευτική για την διαβίωση των ψαριών μας.
      Αντιμετωπίζουμε τις υψηλές θερμοκρασίες με τους έξεις τρόπους:
      1. Έχοντας ανοικτό το καπάκι του ενυδρείου και στρέφοντας την έξοδο του φίλτρου στην επιφάνια του νερού έτσι ώστε να δημιουργήσουμε έντονη ανατάραξη επιφανείας.

      2. Προσαρμόζοντας στο καπάκι του ενυδρείου μας ένα ή περισσότερα ανεμιστηράκια (από PC ή ενυδρειακά) και τα τροφοδοτούμε με χρονοδιακόπτη στις ανάλογες ώρες εωσότου φτάσουμε στην επιθυμητή τιμή θερμοκρασίας .Παράδειγμα

      3. Αυτοματοποιημένα

      Και στις δυο περιπτώσεις δημιουργούμε έντονη εξάτμιση και θερμοκρασία υποχωρεί, κάθε 2-3 μέρες ανάλογα θα πρέπει να συμπληρώνουμε νερό στο ενυδρείο μας μέχρι την επιθυμητή στάθμη.
       
      Συνθήκες Νερού
       
      pH : 8,6 – 9,5
      Gh : 11-17°dKH
      Kh : 16-19°dKH
       
      Φίλτρανση
      Χρησιμοποιείστε ένα φίλτρο που είναι ικανό να φιλτράρει όλο τον όγκο νερού 5-6 φορές την ώρα π.χ. για ένα ενυδρείο των 80 λίτρων βάλτε ένα φίλτρο με ροή 400-500 λίτρων την ώρα.
      Η χρήση εξωτερικού φίλτρου στα μικρά αφρικανικά ενυδρεία συνιστάτε για τους εξής λόγους.
      • Κερδιζουμε λίτρα νερού.
      • Εκμεταλλευόμαστε όλο τον χώρο του ενυδρείου για τα ψάρια μας (ειδικά στα μικρά ενυδρεία).
      • Έχουμε αρκετό διαθέσιμο χώρο στο φίλτρο για υλικά φίλτρανσης
      • Εντονότερη κυκλοφορία που προτιμούν οι αφρικάνες.
      • Δεν στρεσάρουμε τα ψάρια όταν συντηρούμε το φίλτρο.

      Τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι:
      • Βιολογική φίλτρανση π.χ. syporax, substrat pro κ.α.
      • Μηχανική και βιολογική φίλτρανση, Ενυδρειακά σφουγγάρια.
      • Μηχανική φίλτρανση (προαιρετικά) Ενυδρειακό βαμβάκι με συχνές αλλαγές π.χ. 1φορα/βδομάδα.

      Προτεινόμενη σειρά τοποθέτησης : είσοδος νερού στο φίλτρο→ σφουγγάρι → βιολογικό υλικό → σφουγγάρι → υαλοβάμβακας → έξοδος νερού από το φίλτρο.

      Στρώσιμο του νερού

      Σκοπός του στρωσίματος είναι να ολοκληρωθεί ο κύκλος του αζώτου στο νερό.
      Δυο κοινά αποδεκτοί και εύκολοι τρόποι είναι:
      1.Στρώσιμο με Μπόλι
      • Τοποθετούμε τα υλικά στο φίλτρο όπως υποδεικνύετε στην παράγραφο ''Φίλτρανση''
      • Τοποθετούμε και θέτουμε το φίλτρο σε λειτουργία σε κάποιο άλλο (στρωμένο) ενυδρείο κάποιου συνχομπιστα.
      • Το αφήνουμε να λειτουργεί για τουλάχιστον 20 ημέρες.
      • Μεταφέρουμε το φίλτρο από το στρωμμένο ενυδρείο στο ενυδρείο μας, σε σύντομο χρονικό διάστημα, το τοποθετούμε και το θέτουμε σε λειτουργία.
      Τέλος, εάν θέλουμε, χρησιμοποιούμε υγρό βακτηριδίων ακλουθώντας την δοσολογία που αναφέρει η συσκευασία (για νέα ενυδρεία).
      Από την στιγμή που θα τοποθετήσουμε το φίλτρο πρέπει να βάλουμε το πρώτο ψάρι μέσα σε 36 ώρες.
      Βασική προϋπόθεση για να ακολουθήσουμε την τεχνική του μπολιάσματος είναι να γνωρίζουμε ότι το ενυδρείο που θα φιλοξενήσει το φίλτρο μας δεν έχει αντιμετωπίσει ασθένειες και έχει καλής ποιότητας νερό.
      (Επίσης εκτος απο όλο το φίλτρο μπορουμε να "μπολιάσουμε" και ενα μέρος του βιουλογικού υλικού μας σε ενυδρείο συνχομπίστα.)

      2. Στρώσιμο με έτοιμα βακτήρια που διαθέτουν στο εμπόριο αρκετά ενυδρειακά σκευάσματα!
      • Έχουμε ετοιμάσει το ενυδρείο μας (νερό, θερμοστάτης, φίλτρα, αντιχλώριο, φωτισμός, διάκοσμος) όλος ο εξοπλισμός είναι σε λειτουργία.
      • Ακλουθούμε τις οδηγίες δοσολογίας (για νέα ενυδρεία) που αναφέρει η συσκευασία βακτηριδίων που θα χρησιμοποιήσουμε
      • Προμηθευόμαστε υγρά τεστ νερού για NH4/NH3 ,NO2, NO3 και κάνουμε μετρήσεις ανα 2-3 ημέρες.

      Το στρώσιμο του ενυδρείου μας ολοκληρώνεται όταν οι τιμές μας δίξουν ΝΗ3=0, ΝΟ2=0 και ΝΟ3 ≥ 20
       
      Ρουτίνες συντήρησης, αλλαγές νερού.
      Οι αλλαγές νερού είναι απαραίτητες στο ενυδρείο για να φρεσκάρουμε το νερό και να μειώσουμε τις τιμές των ΝΟ3 κάτω από 20mlg/l
      Ένας δοκιμασμένος τρόπος είναι να αλλάζουμε το 25%-30% του συνολικού όγκου του νερού ανά 12 μέρες μεσο όρο.Σημαντικό ρόλο παίζει το τι ιχθυοφόρτωση έχουμε στο ενυδρείο μας και ποιός ο αριθμός των νιτρικών.
      Ακολουθείστε την εξής διαδικασία:
      1. Επιλέξτε ένα δοχείο, κουβά, κάδο που μπορεί να χωρέσει τον όγκο (λίτρα) της αλλαγής σας.
      2. Μια μέρα πριν την καθορισμένη αλλαγή νερού γεμιστέ το δοχείο σας με νερό και προσθέστε αντιχλώριο (αναγραφόμενη δοσολογία), αφήστε το μέσα στο σπίτι για 24ωρες έτσι ώστε να προσαρμοστεί στην θερμοκρασία δωματίου (≥20°)
      3. Μετά το 24ωρο προετοιμασίας νερού και πριν αδειάσετε νερό από το ενυδρείο σας, απενεργοποιήστε το φίλτρο και τον θερμοστάτη.
      4. Αφαιρέστε τον όγκο του νερού που σχεδιάζεται να κάνετε αλλαγή
      5. Συμπληρώστε αργά το νερό που έχετε ετοιμάσει μέχρι την επιθυμητή στάθμη.
      6. Ενεργοποιήστε αμέσως το φίλτρο και τον θερμοστάτη.
       
      Επιλογή ψαριών και Προσαρμογή
      Όταν το ενυδρείο μας είναι έτοιμο να φιλοξενήσει τους πρώτους κατοίκους ξεκινάμε την αναζήτησή τους.
      Κατά την επιλογή των ψαριών μας απο τα ενυδρειακά καταστήματα παρατηρούμε τα ψάρια που μας ενδιαφέρουν σχολαστικά στα παρακάτω σημεία:
      • Να είναι έντονα τα χρώματα τους
      • Να μην έχουν κανένα στίγμα, δυσμορφία ή φαγωμένα πτερύγια.
      • Να αναπνέουν αργά και σταθερά
      • Να είναι ταϊσμένα καλά (γεμάτη η κοιλίτσα τους)
      • Να είναι κινητικά με φυσιολογικούς ρυθμούς (να μην κάνουν σπαστικές κινήσεις)
      • Μην τρομάζουν με την παρουσία μας κοντά στο τζαμί

      Πηγαίνοντας την σακούλα με τα ψάρια στο ενυδρείο σας ακολουθείστε την εξής διαδικασία .
      1. τοποθετήστε την γεμάτη σακούλα μέσα στο ενυδρείο (χωρίς να αναμιχθεί το νερό της σακούλας με αυτό του ενυδρείου).
      2. κάθε 10’ προσθέστε 100ml νερό του ενυδρείου μέσα στην σακούλα για 40’.
      3. χρησιμοποιώντας απόχη εγκλωβίστε το ψαρί και γρήγορα μεταφέρεται το στο ενυδρείο.
      *Προσοχή, αποφεύγουμε να αναμίξουμε το νερό των ενυδρειακών καταστημάτων μέσα στα ενυδρεία μας, αποφεύγοντας ετσι να μεταφέρουμε ασθένειες και παράσιτα.
       
      Πιθανές συνθέσεις ψαριών για 60 Λίτρα (μήκος ενυδρείου 60 εκατοστά)
      1. Χαρέμι με Neolamprologus multifaciatus
      2. Χαρέμι με Neolamprologus brevis
      3. Χαρέμι με Neolamprologus similis
      4. Ζευγάρι Lamprologus signatus
      Πιθανές συνθέσεις ψαριών για 80λίτρα(μήκος ενυδρείου 80 εκατοστά)
      1. Χαρέμι Neolamprologus occelatus
      2. Χαρέμι Neolamprologus stappersi (melagris)
      3. Ζευγάρι Julidochromis transcriptus
      4.Ζευγάρι Lamprologus Boulengeri
      5. Zευγάρι  Ertemodus Cyanostictus
      6. .Zευγάρι Altolamprologus compressiceps shell
      7. Ζευγάρι Lepidolamprologus meeli
       
       
      Πιθανές συνθέσεις ψαριών για 120λίτρα (μήκος ενυδρείου 1 μέτρο)
      1. Ζευγάρι Altolamprologus Calvus/compressiceps
      2. Ζευγάρι από οποιδήποτε είδος julidochromis
      3. Zευγάρι N.Caudopunctatus
      4.Ζευγάρι Ν.Brichardi
      5.Ζευγάρι N.pulcher
      6. Χαρέμι με Altolamprologus compressiceps shell
      7. Ζευγάρι N. Buescheri
       
       
      Αξίζει να αναφερθεί πως οι παραπάνω συνθέσεις ψαριών όπως αναφέρει και ο τίλος ειναι "πιθανές" . Έχουν προκύψει τόσο απο την βιβλιογραφία όσο και απο την εμπειρία καποιων συχομπιστών και δεν αποτελούν κανόνα.Πρέπει να έχουμε πάντα κατα νού οτι τα μικρά ψάρια της Tanganyika έιναι περιοχικά και οτι ο ισχυρός τους χαρακτήρας κάποιες φορές ίσως δεν επιτρέψει την ομαλή συμβίωση σε κάποιες συνθέσεις.
    • By adlib
      Set up(ιδέες στησίματος) Αφρικάνικων ενυδρείων
       

       
      Μιας και το θέμα με τον διάκοσμο των αφρικάνικων ενυδρείων δεν υπάρχει πλέον, λέω να φτιάξουμε ένα καινούριο.
       
      Σκοπός του θέματος είναι να δίνει ιδέες και να βοηθάει τα νέα μέλη στο στήσιμο του νταμαριού τους.
      Όποιο μέλος θέλει μπορεί να ανεβάσει σε αυτό το θέμα, μια FTS(Full Tank Shot) από το/α ενυδρείο/α του, ώστε να μείνει σαν αρχείο/οδηγός του φόρουμ.
       
       
       
       
      Προς νέα μέλη:
      Οι ψαροσυνθέσεις στις φωτογραφίες να μην λαμβάνονται υπόψιν, διότι μπορεί να μην είναι σωστές. Το θέμα αφορά μόνο το στήσιμο του ενυδρείου.
    • By Aliens
      Πριν 9 χρόνια αποφάσισα να σκάψω και να φτιάξω μια λιμνούλα 800λτ βάζοντας 2 KOI. Λεπτομέρειες στο λινκ
       
      Μετά από 2 χρόνια πηγα στα 3 κυβικά και αργότερα στα 4. Λεπτομέρειες στο λινκ
        Έχω πλέον ψάρια 9-8-7 χρονών, ακόμα και δικές μου γέννες χρονών ή και μηνών. Όλα αυτά τα χρόνια έχω μαζέψει πολύτιμες πληροφορίες αλλά και εμπειρίες. Ξέρω πολύ καλά τι χρειάζεται για να μην έχω αρρώστιες και να μην έχω απώλειες. Θέλω μόνο χαρούμενα ψάρια που όχι μόνο δεν θα τρομάζουν με την παρουσία μου, αλλά θα έρχονται και θα τρώνε από τα χέρια μου όπως κάνουν από τον πρώτο και όλλας χρόνο. Ας δούμε πως ξεκίνησα και που έφτασα.                Στο βίντεο είναι μαζεμένες αρκετές από τις φωτογραφίες της λίμνης μου το 2011. https://youtu.be/Apkq5m_4ugI         Στο επόμενο βίντεο είναι η εξάπλωση της λίμνης απο τα 800λτ στα 3 κυβικα. Βίντεο που έχει περάσει τα 5 εκατομμύρια views και μετά από τόσα χρόνια αρκετός κόσμος ακόμα το βλέπει. https://youtu.be/wF0e-MimXJ0  
    • By Georgios_V.
      Καλησπέρα στην ομάδα του aquazone καθώς είναι το πρώτο μου μήνυμα εδώ.
      Πρόσφατα αγόρασα ένα Juwel Rio 125, με διαστάσεις 80εκ (μήκος), 50εκ (ύψος) και 36εκ. (βάθος).
      Πέραν της διακόσμησης (βράχος, φυτά, υπόστρωμα, άμμος) έχω παραγγείλει και θα βάλω σε 1-2 ημέρες τα φυτά (Vallisneria, Anubias 'Petite', Ludwigia Mullerti, Aegagropila linnaei, Eleocharis acicularis mini) και σκέφτομαι για το επόμενο βήμα, τα ψάρια.
      Αν και δεν γνωρίζω πολλά, έχω αφιερώσει αρκετές ώρες διάβασμα -όσο μπορεί κάποιος με ένα 5χρονο παιδί στα πόδια του, που ανυπομονεί κι αυτό στην ιδέα του νέου ενυδρείου…
       
      Κατέληξα λοιπόν στις εξής επιλογές:
      6-8 Danio Zebra electric green 6-8 Danio Zebra sunbusrst orange 2-4 Neon Tetra 6-8  Emperor Purple Tetra ή 6-8  Cardinal Tetra 2 Γκουράμι. 4-6 Corydoras  
      Εννοείται, ότι δεν σκέφτομαι να γεμίσω το ενυδρείο με όλα αυτά, απλά θα ήθελα τη γνώμη σας για τον βέλτιστο συνδυασμό από αυτά (ή και διαφορετικά). Δεν θα ήθελα να υπάρχουν επιθετικά είδη στο συνδυασμό που θα κάνω.
      Επίσης, θα ήθελα να «μοιράζονται» τα ψάρια στις ζώνες του ενυδρείου (μέση, βυθός, επιφάνεια) αναλογικά.
      Ευπρόσδεκτες οι υποδείξεις σας και η πολύτιμη εμπειρία σας.
      Καλώς σας βρήκα, και καλή δύναμη σε όλους.
      Γιώργος
    • By Aquazone Project Team
      Liopropoma swalesi
       
      Είναι ένα εντυπωσιακό ψάρι, αλλά πολύ συνεσταλμένο και είναι πιο ενεργό κατά τη διάρκεια της νύχτας. Όταν πρωτοεισαχθεί στο ενυδρείο θα περνά τον περισσότερο χρόνο κρυμμένο, αλλά αφού εγκλιματιστεί θα εμφανίζεται περισσότερο, συνήθως κοντά στην είσοδο της κρυψώνας του. Σε ενυδρεία με χαμηλότερο φωτισμό θα περνά περισσότερο χρόνο μακριά από την κρυψώνα του. Γενικά προτιμά ενυδρεία με ήσυχους συγκάτοικους και αρκετές κρυψώνες. Μπορούμε να κρατήσουμε περισσότερα του ενός σε μεγαλύτερα ενυδρεία (πάνω από 500lt). Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε ανοιχτά ενυδρεία, αφού το ψάρι αυτό συνηθίζει να πηδά όταν φοβηθεί.
       
      Διατροφή: Στο ενυδρείο θα δεχτεί με ευκολία σχεδόν όλα τα είδη τροφής, κατεψυγμένες, flakes και pellets, αλλά θα τραφεί και με μικρά καρκινοειδή όπως κωπήποδα και αμφίποδα. Καλό είναι να προσέξουμε την ψαροσύνθεση του ενυδρείου στο οποίο θα το εισάγουμε, γιατί με επιθετικούς συγκάτοικους θα φοβάται και δεν θα βγαίνει να φάει.  
       
      Γενικά χαρακτηριστικά: Ζει σε βάθη από 5 έως 70 μέτρα. Στην φύση απαντάται μόνο, σε ζευγάρια ή και σε μικρές ομάδες. Δύο ακόμη είδη της ίδιας οικογένειας με παραπλήσια χαρακτηριστικά είναι το Liopropoma carmabi και το Liopropoma rubre. Και τα δύο προέρχονται από τον κόλπο τον Κόλπο του Μεξικού, την Φλόριντα και την Καραϊβική.
    • By Aquazone Project Team
      Cromileptes altivelis
       
      Είναι ένα πολύ ανθεκτικό ψάρι, κατάλληλο για ενυδρεία όλων των επιπέδων. Παρόλο που τα μικρά αποτελούν μια δελεαστική αγορά για μικρότερα ενυδρεία, προσοχή: αυτό το είδος μεγαλώνει με ταχείς ρυθμούς εάν τρέφεται συχνά. Το ενυδρείο θα πρέπει να έχει κατάλληλες κρυψώνες, αλλά είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει άπλετος χώρος για κολύμπι. Από την αρχή, τείνει να είναι πιο τολμηρό από πολλά μέλη αυτής της οικογένειας και είναι σπάνια επιθετικό, αγνοώντας τους συγκατοίκους του, εκτός εάν είναι αρκετά μικροί για να τους καταπιεί ολόκληρους. Το στόμα αυτού του είδους είναι μικρό σε σχέση με το μέγεθος του σώματός του, καθιστώντας το ανίκανο να φάει ψάρια τόσο μεγάλα όσο αυτά που καταναλώνονται από άλλα είδη της οικογένειας. Ωστόσο, είναι καλύτερο να διατηρείται με ψάρια παρόμοιου μεγέθους.
       
      Στη φύση τρέφεται με ψάρια, καρκινοειδή και κεφαλόποδα. Στο ενυδρείο θα δεχτεί με ευκολία όλους τους τύπους κατεψυγμένων και φρέσκων τροφών, καλαμάρια, γαρίδες και ψάρια, αλλά και τις κλασικές ψαροτροφές, όπως flakes και pellets. Πρέπει να ταΐζεται πολλές φορές την ημέρα. Καλό είναι να προσέξουμε την ψαροσύνθεση του ενυδρείου στο οποίο θα το εισάγουμε, αφού θα καταπιεί ολόκληρο όποιο μικρό ψάρι ή γαρίδα χωρά στο στόμα του.
       
      Ζει σε βάθη από 0,5 έως 40 μέτρα. Τα μικρά είναι μοναχικά, ενώ τα ενήλικα απαντώνται μόνα ή σε μικρές ομάδες. Το μέγεθος και η ποσότητα των κηλίδων στο σώμα του μπορεί να αλλάξει αρκετά γρήγορα. Σε αιχμαλωσία, ένα άτομο μπορεί να υιοθετήσει μια πιο “λεκιασμένη” εμφάνιση για μεγάλα χρονικά διαστήματα όταν οι φυσικές παράμετροι (ειδικά το pH) του ενυδρείου δεν είναι οι βέλτιστες. Όταν κολυμπά αργά ή διατηρεί τη θέση του στη στήλη του νερού, γέρνει το κεφάλι του προς τα κάτω κυματίζοντας το οπίσθιο τμήμα του σώματος και κωπηλατεί με τα μεγάλα θωρακικά του πτερύγια.
×
×
  • Create New...