Jump to content

Redfield Ratio


Giovanni

Recommended Posts

Redfield Ratio

Ο λόγος Redfield που πήρε το όνομά του από τον Alfred C. Redfield, ο οποίος περιέγραψε για πρώτη φορά το λόγο σε ένα άρθρο το 1934.

30Slide235-ACRedfield.JPG

Το 1934 ο Alfred Redfield ανέλυσε χιλιάδες δείγματα της θαλάσσιας βιομάζας από όλες τις περιοχές των ωκεανών.
Βρήκε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η στοιχειακή σύνθεση των θαλάσσιων οργανικών υλών (νεκρών και ζώντων) ήταν αξιοσημείωτα σταθερή!
Οι αναλογίες του άνθρακα προς το άζωτο προς τα φωσφορικά παρέμεινε η ίδια από τα παράλια μέχρι και τα ανοιχτα των ωκεανών.

Οι στοιχειώδης αναλογίες που βρήκε ήταν οι εξής:

C: N: P (άνθρακα, αζώτου και φωσφορικών) ως προς 106:16:1.
Αυτό είναι γνωστό συλλογικά ως Redfield-Richards Ratio.

Xρησιμοποιείται σε ενυδρεία για τον υπολογισμό και την βοήθεια στην εξάλειψη από τις άλγες.
Ο τρόπος που γίνεται ο υπολογισμός ειναι σχετικά εύκολος και φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.


rr_table.png


Μετρώντας απλά τα νιτρικά και τα φωσφορικά του ενυδρείου και ρίχνοντας μια ματια στον πίνακα μπορούμε να δούμε σε τι κατάσταση ειναι το ενυδρείο μας και να πάρουμε καποιες πληροφοριες στο που πρεπει να επικεντρωθούμε για την εξαλειψη της όποια άλγης υπάρχει..

Παρατηρώντας καλύτερα τον πίνακα βλέπουμε οτι σε ενυδρεία με πολυ χαμηλα θρεπτικά εχουμε πιθανή ανάπτυξη κυανοβακτηρίου (blue-green algae) που αντιμετωπίζεται με την θεωρία του ανταγωνισμού των βακτηρίων (προσθήκη βακτηρίων που θα τρέφονται απο την στήλη νερού και θα μειώνουν την τροφή απο τον κυανοβακτήριο), και σε περιπτώσεις υψηλών θρετικών την πιθανή αναπτυξη τριχοειδούς άλγης,που αντιμετωπίζεται με στέγνωμα του συστήματος απο νιτρικά και φωσφορικά.


nature04159-f2.2.jpg


Κρατώντας μια σχέση 16:1 στα νιτρικά:φωσφορικά εχουμε την ιδανική αναλογία στο ενυδρείο μας.
Για να το πετύχουμε αυτο δεν έχουμε παρά να διαιρέσουμε την τιμή των νιτρικών που θα μετρήσουμε δια του 16,για να βρουμε την επιθυμιτή τιμή φωσφορικών,όπου ανάλογα την μέτρησή μας στα φωσφορικά πράτουμε ανάλογα ειτε με προσθηκή αντιφωσφόρου για γρήγορη αντιμετώπιση είτε με περισσότερο τάϊσμα ( στην προκειμένη μπορει να γίνει και με μείωση των νιτρικών αντίστοιχα,με αλλαγές νερού και προσθήκη μακροάλγης ή χρήση biopellets).

Σε περιπτώσεις μη μετρησιμων θρεπτικών θεωρούμε καλό λόγο Redfiled καθώς επίσης και σε περιπτώσεις που έχουμε καλό λόγο Redfiled ( πχ No3=2 και Po4=0.01 )και προσπαθούμε να ρίξουμε τα νιτρικά θα δούμε οτι αυτό ειναι αδύνατο,ως μια πράξη αντίδραδης του συστήματος για να μην αποστεθεροποιηθεί.

Link to comment
Share on other sites

Η καλύτερη προσέγγιση του θέματος που έχω δει σε ελληνικό πόρταλ..

Μπράβο Γιάννη. :bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122: :bigemo_harabe_net-122:

Link to comment
Share on other sites

Λες και ήσουν στο μυαλό μου!

Τις τελευταίες 2-3 μέρες έψαχνα πληροφορίες για το συγκεκριμένο θέμα!

Link to comment
Share on other sites

pinned έγινε... για pdf αν και ουσιαστικό, είναι πολύ μικρό ως κείμενο

Άξιος Γιάννη !!!

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω ειναι ενα θεμα που ολοι πρεπει να εχουμε στο πισω μερος του μυαλου μας.

Υπαρχουν παρα πολλα αρθρα που μπορει καποιος να διαβασει για το θεμα αλλα υπαρχει μεγαλη δυσκολια κατανοησης λογο πολυ δυσκολης ορολογιας που χρησιμοποιειται στα κειμενα αυτα.

Διαβασα οσο περισσοτερα μπορουσα και εγραψα το ζουμι οσο πιο απλα κ περιεκτικα γινοταν.

Ευχαριστω πολύ παιδια και για το pinned.

Link to comment
Share on other sites

Επισης εδω

http://buddendo.home.xs4all.nl/aquarium/redfield_eng.htm

στο τελος τις σελιδας εχει εναν πολυ χρησιμο calculator για το Redfield Ratio..

βαζετε τις μετρησεις σας σε Νο3 και Po4 και διπλα σας λεει σε τι κατασταση βρισκεστε.

Μπορειτε να βαλετε μεχρι και το ποση αλγη υπαρχει στο ενυδρειο σας για να βγει πιο ασφαλες συμπερασμα!!

Δεν ξερω αν με καποιο τροπο μπορει να μεταφερθει το calc αυτο και εδω.

Link to comment
Share on other sites

μπραβο γιαννη.ευχαριστουμε για το αρθρο φιλε.

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο Γιάννη!πολύ κάλο άρθρο! Άσε που σιγά σιγά μου περναν ιδέες από το μυαλό.. χεχε

Rythor on the move via tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Χαχαχα ! Δεν ξέρω ακόμη..άλλα περνάνε Pico/nano σκεψουλες :P όχι τίποτα άλλο να φέρνω και φραγκακι μου στις συναντήσεις! Αμαρτία να έρχομαι με άδειά χέρια! Χεχε

Rythor on the move via tapatalk

Link to comment
Share on other sites

μπραβο ρε γιανναρε,πολυ ωραιο αρθρο!

που το βρηκες ρε φιλε?ωραιος! :bigemo_harabe_net-64:

πολυ απλο και κατανοητο,ειδικα ο πινακας ειναι ολα τα λεφτα

το μονο που δεν επιασα ειναι...

"Παρατηρώντας καλύτερα τον πίνακα βλέπουμε οτι σε ενυδρεία με πολυ χαμηλα θρεπτικά εχουμε πιθανή ανάπτυξη κυανοβακτηρίου (blue-green algae) που αντιμετωπίζεται με την θεωρία του ανταγωνισμού των βακτηρίων (προσθήκη βακτηρίων που θα τρέφονται απο την στήλη νερού και θα μειώνουν την τροφή απο τον κυανοβακτήριο), και σε περιπτώσεις υψηλών θρετικών την πιθανή αναπτυξη τριχοειδούς άλγης,που αντιμετωπίζεται με στέγνωμα του συστήματος απο νιτρικά και φωσφορικά."

1.στην πρωτη περιπτωση που το ενυδρειο εχει χαμηλα θρεπτικα τι θα φανε τα βακτηρια που θα ριχνουμε μεσα?

2.και αφου δεν υπαρχουν θρεπτικα το κυανοβακτηριο τι τρωει?

3.εχω την εντυπωση πως παραλληλα με τα βακτηρια θα πρεπει να πεφτει και παραπανω τροφη στο ενυδρειο ωστε να ζουν και να υπερισχυσουν του κυανου

σαν παρατηρηση εχω να πω πως οντως οταν στεγνωνει το ενυδρειο μου βλεπω το κυανο να κανει την εμφανιση του πολυ δειλα ομως και μολις ταισω λιγο παραπανω και με ενα καλο σιφωναρισμα στην αλλαγη εξαφανιζεται.

αρα στην περιπτωση του στεγνου ενυδρειου μηπως το κυανο καταναλωνει νεκρους οργανισμους η τα υπολειματα τους-που πεθαναν απο ελειψη τροφης-(βακτηρια,νεκρη αλγη,κοπιποδα η οτιδηποτε αλλο)?

ολα τα θεματα με τις αλγες και τα βακτηρια ειναι πολυ ενδιαφεροντα :bigemo_harabe_net-64:

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστω φιλε mad !

Δεν εκανα κ τπτ τρομερο απλα διάβασα αρκετά άρθρα και εγαρψα απλα κ περιεκτικα το ζουμι οπως ειπα κ παραπανω.

Οι ερωτήσεις σου νομιζω πως ειναι ολες σωστες και κανεις δεν μπορει να πει με ακρίβεια ή να προβλέψει πως μπορεί να αντιδράσει ενα σύστημα.

Γιαυτό και σου λεει " chance of..." δηλ πως υπαρχει πιθανοτητα και οχι οτι ειναι σιγουρο.

Μονο μια ένσταση στη δεύτερη ερώτηση σου .. μηπως περίσσια οργανικου άνθρακα λόγο απόσταθερόποίησης του C:N:P ?

Για αυτό κ προσθέτουμε "καλα" βακτηρια για να στερήσουμε στο κυανό την τροφη του?

Link to comment
Share on other sites

μπραβο ρε γιανναρε,πολυ ωραιο αρθρο!

που το βρηκες ρε φιλε?ωραιος! :bigemo_harabe_net-64:

πολυ απλο και κατανοητο,ειδικα ο πινακας ειναι ολα τα λεφτα

το μονο που δεν επιασα ειναι...

"Παρατηρώντας καλύτερα τον πίνακα βλέπουμε οτι σε ενυδρεία με πολυ χαμηλα θρεπτικά εχουμε πιθανή ανάπτυξη κυανοβακτηρίου (blue-green algae) που αντιμετωπίζεται με την θεωρία του ανταγωνισμού των βακτηρίων (προσθήκη βακτηρίων που θα τρέφονται απο την στήλη νερού και θα μειώνουν την τροφή απο τον κυανοβακτήριο), και σε περιπτώσεις υψηλών θρετικών την πιθανή αναπτυξη τριχοειδούς άλγης,που αντιμετωπίζεται με στέγνωμα του συστήματος απο νιτρικά και φωσφορικά."

1.στην πρωτη περιπτωση που το ενυδρειο εχει χαμηλα θρεπτικα τι θα φανε τα βακτηρια που θα ριχνουμε μεσα?Όσο έχουμε χαμηλά θρεπτικά πρέπει και τα ταΐσματα μας να είναι γενναία.Όλες αυτές οι μέθοδοι στοχεύουν στην μέση κατανάλωση τροφής που ρίχνουμε καθημερινά και προσαρμόζονται στο να καταναλώνουν όση τροφή ρίχνουμε..γιαυτό θέλει σταθερές ποσότητες καθημερινά.Ρουτίνα δλδ.για να μένουν οι τιμές εκεί που στοχεύουμε.

2.και αφου δεν υπαρχουν θρεπτικα το κυανοβακτηριο τι τρωει?

C:N δλδ ότι τρώνε τα υπόλοιπα βακτήρια...(δώσε βάση στον άνθρακα...)παράγουν οξυγόνο και φωτοσυνθέτουν...την νύχτα συρρικνώνονται αλλά την ημέρα μόλις αρχίσει η φωτοπερίοδος πάλι παίρνουν μπρος ..παλιές μέθοδοι αναφέρουν ότι αν κλείσεις τα φώτα 3 μέρες εξαφανίζεται...Τα chemi clean κτλ...είναι αντιβιοτικά που καταστρέφουν και τα καλά βακτήρια που καλλιεργούμε.

3.εχω την εντυπωση πως παραλληλα με τα βακτηρια θα πρεπει να πεφτει και παραπανω τροφη στο ενυδρειο ωστε να ζουν και να υπερισχυσουν του κυανου. Είναι λεπτή η ισορροπία και πρώτη μας ενέργεια είναι να ελαττώσουμε ή να κόψουμε κάθε μορφή οργανικού άνθρακα. Αυτό πραγματικά την ανατροφοδοτεί.Μείωση φωτοπεριόδου και αφαίρεση δια χειρός με αλλαγές νερού.Τα αντιβιοτικά που έχουν θεαματικά αποτελέσματα καταστρέφουν αυτό που με κόπο έχουμε χτίσει σε ULNS συστήματα.

σαν παρατηρηση εχω να πω πως οντως οταν στεγνωνει το ενυδρειο μου βλεπω το κυανο να κανει την εμφανιση του πολυ δειλα ομως και μολις ταισω λιγο παραπανω και με ενα καλο σιφωναρισμα στην αλλαγη εξαφανιζεται.

αρα στην περιπτωση του στεγνου ενυδρειου μηπως το κυανο καταναλωνει νεκρους οργανισμους η τα υπολειματα τους-που πεθαναν απο ελειψη τροφης-(βακτηρια,νεκρη αλγη,κοπιποδα η οτιδηποτε αλλο)? N:C δλδ παράγωγα αζώτου/νιτρικά/νιτρώδη και οργανικό άνθρακα.

ολα τα θεματα με τις αλγες και τα βακτηρια ειναι πολυ ενδιαφεροντα :bigemo_harabe_net-64:

Έγινε επεξεργασία - Alexpsycho
Link to comment
Share on other sites

στη θεωρια αυτα που λες αλεξ ειναι σωστα...τα θεμα ειναι τι γινεται στη πραξη

εγω θα πω αυτο που λεω παντα...πως καθε ενυδρειο ειναι διαφορετικο,με αλλους οργανισμους,με αλλες απαιτησεις,αλλο εξοπλισμο(βασικοτατο),

αλλες ρουτινες και τοσα αλλα που ειναι διαφορετικα απο ενυδρειο σε ενυδρειο!

συγκεκριμενα το κυανο ειναι πολυ περιπλοκος και πολυπλοκος οργανισμος και μπορει να οφειλεται σε πολλες αιτιες

εγω ειχα κυανο παλαιοτερα το οποιο θεριευε τη νυχτα και εβγαζε αυτο που λεμε "μαλλι" και μεγαλωνε και μολις ανοιγαν τα φωτα

εχανε τον ογκο και το χρωμα του.

και μολις ταισα την διπλασια ποσοτητα απο αυτο που εβαζα πριν και αυξησα τη φωτοπεριοδο εφυγε

το καλυτερο ειναι να ξερεις απο που προερχεται και αναλογα να πρατεις

το μονο σιγουρο ειναι οτι βοηθαει πολυ το σιφωναρισμα

το chemi clean συμφωνω πως πρεπει να ειναι η εσχατη λυση αφου και στρεσαρει σε ενα βαθμο τα κοραλια και τα καλα αποτελεσματα

ειναι προσωρινα,εαν δεν λυσεις το προβλημα σε 1-2 μηνες θα εχεις παλι τα ιδια

με την μειωση της φωτοπεριοδου δεν συμφωνω και δεν το εχω κανει ποτε μα ποτε σε οποιοδηποτε προβλημα(κυριως αλγες κ κυανο)

και να αντιμετωπισα.το θεωρω πολυ λαθος κινηση ακομα και στο στρωσιμο να εισαι χωρις ψαρια και κοραλια

σωστη η παρατηρηση σου στη τελευταια πραγραφο αλλα εαν ειναι στεγνο το ενυδρειο δεν θα εχει ουτε νιτρικα ουτε νιτρωδη το νερο για να καταναλωσει το κυανο και αν δεν ριχνεις χειροκινητα οργανικο ανθρακα δεν θα εχει ουτε απο αυτο να τραφει και παρολαυτα να υπαρχει ακομα κυανο

και εκει ειναι που σπανε τα νευρα σου και το κεφαλι σου.

εκτος εαν μπορει το ενυδρειο να μπορει να παραγει μονο του οργανικο ανθρακα εστω σε πολυ μικρες ποσοτητες αλλα δεν νομιζω να μπορει να γινει αυτο.

εαν κανω λαθος διορθωσε με

Έγινε επεξεργασία - mad23
Link to comment
Share on other sites

Μιχάλη καλέ μου φίλε που τόσο πολύ θέλω να πιούμε ένα καφεδάκι μαζί χάνεις τον προσανατολισμό σου.

Ο οργανικός άνθρακας όπως λέει ο Redfield είναι και πρέπει να είναι πάντα παρών...δεν έχει σημασία το σκεύασμα βότκα,biofuell,zeofood,αλλά και ξύδι,ασκορβικό οξύ(Vit-C)ζάχαρη κτλ...ακόμα και πολλά αμινοξέα αλλά και αλάτια έχουν συστατικά που μεταβολίζονται στο νερό σε οργανικό άνθρακα...

Το redfield ratio είναι απλά μια σταθερά που λέει ότι για να δουλέψει ένα ενυδρείο στις ιδανικές συνθήκες να ισορροπήσει για να ασχοληθούμε με την ανάπτυξη των κοραλλιών μας και όχι με την εκτροφή ανεπιθύμητων αλγών πρέπει να υπάρχουν και νιτρικά στο νερό αλλά και φωσφορικά σε μια μικρή αναλογία...κάθε τι άλλο είναι μη προσωρινό και απλά θα καταρρεύσει κάποια στιγμή.

Σε παλιό ενυδρείο είχα πρόβλημα με κυανοβακτήριο...το αίτιο ήταν εισαγωγή του βακτηρίου με κάποιο κοράλλι...το απομόνωσα στο refiugium όπου και το νίκησα...εκεί έπαιξα 24ωρο φωτισμό για μερικές μέρες αλλά μπορούσα να το κάνω γιατί δεν είχε κοράλλια στο refugium..τα κοράλλια δεν αντιδρούν καλά με αυτό...το κλασικό αντίδοτο που βακτηρίου είναι να του κόψεις το φώς αλλά φαίνεται οτι και το αντίθετο δλδ να το ποτίσεις συνέχεια με πολύ φως έχει καλά αποτελέσματα.

Εγώ έριξα τα θρεπτικά με ελάχιστο τάισμα μέχρι που το λιμοκτόνησα....δεν είχε δλδ τι να φάει και δεν μπόρεσε να αντέξει στην συνεχόμενη φωτοσύνθεση.

Στο παρόν μου ενυδρείο δεν είχα ποτέ πρόβλημα με κυανοβακτήριο με εξαιρετικά χαμηλά θρεπτικά που διατήρησα για ένα μεγάλο διάστημα..ταΐζοντας 2 ταμπλέτες κατεψυγμένα καθημερινά χωρίς να χαλάσω την ισορροπία και την επόμενη μέρα πάντα ΝΟ3/ΡΟ4 μη μετρήσιμα.

Aπαραίτητο μάλιστα να ταΐζω ακόμα και μυστήριες ώρες...λόγο bio-pellets...συνεχόμενη πηγή οργανικού άνθρακα...

Κάθε ενυδρείο είναι διαφορετικό όχι μόνο στον εξοπλισμό(που δεν είναι το βασικό συστατικό για την επιτυχία) αλλά στο χτίσιμο της βιολογίας και του μηχανισμού λειτουργίας του βράχου και του υποστρώματος.Το ζωντάνεμα δλδ του ενυδρείου και η ανοικοδόμηση του υφάλου.

Εκεί είναι το μυστικό.

Λιγότερη τεχνολογία περισσότερη βιολογία.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο με την συνεχόμενη φωτοσυνθεση πραγματικά ηταν πολυ καλο!!

Δεν το ειχα σκεφτει ούτε το διάβασα καπου.

Βασικα το θεμα ολο ειναι η σταθερα του Redfield..

Το πινακακι τα λεει ολα, καλη μελετη θελει.. σιγουρα στην πραξη τα πραγματα ειναι διαφορετικά αλλα οχι και τοσο δυσκολα. Απλη λογικη θελει.

Καπου ειχα διαβασει στο παρελθον στο RC για τον πιο παλιο ριφα που ετρεχε ενα ενυδρειο 40κατι χρονια.

Εκεινος λοιπον ειχε πει πως οι αλγες υποδηλωνουν οτι το ενυδρειο εχει ζωη και λειτουργεί σαν ενας κανονικός υφαλος!! Αλγες υπαρχουν και εκει απλα είναι τόσο πολλά τα ζώα που την τρώνε που δεν γίνετε να εξαπλωθει..

Σε ενα ενυδρειο με αλγες αν βαλεις 20 τανκ σε ενα βραδυ δε θα μείνει τιποτα!

Επειδη ομως αυτο ειναι ανεφικτο στην πραξη να γινει πρεπει απλα να μαθουμε και να υπομένουμε όλες τις φασεις του ενυδρειου μας..

Το οτι την ψάχνουμε τοσο πολυ μας τιμά.

Link to comment
Share on other sites

Υπαρχει και η σχεση λογου Redfield-Brzezinski..

1-s2.0-S0272771409004909-gr4.jpg

Η οποια αναφερεται για τα διατομα τα οποια χρειάζονται, μεταξύ άλλων θρεπτικών συστατικών, και πυριτικό οξύ για να δημιουργήσουν διοξείδιο του πυριτίου για τα κυτταρικά τους τοιχώματα με σκοπό τον πολλαπλασιασμό τους.

Το αποτέλεσμα του λόγου Redfield-Brzezinski θέτει την θρεπτική αναλογία για τα διάτομα και αναφέρεται ότι είναι C: Si: N: P = 106:15:16:1 (όπου Si = Silicate).

Για όσους μετρανε Silicates ισως να φανει αρκετά χρήσιμο.

Link to comment
Share on other sites

και εγω το ιδιο φιλε αλεξ,να εισαι σιγουρος πως εαν μεναμε πιο κοντα θα τα λεγαμε πολυ συχνα!

τετοιες συζητησεις πολυ τις γουσταρω και ας πιστευουμε διαφορετικα πραγματα,οπως και να εχει παντα θα καταληξουν καπου!

και ο χειροτερος reefας να εισαι-ειμαι παντα θα εχω να παρω κατι απο σενα ακομα και απο τα λαθη σου-μου

η χαζομαρα ειναι ο γραπτος λογος που μπορει να παρεξηγηθει ευκολα και να δινει μια νοτα κοντρας και αντιπαραθεσης αλλα ακομα και σε αυτο αν δεν υπαρχει υπερβολη και υπαρχει και καλη διαθεση ξεπερνιεται!

...στο θεμα μας τωρα...

Μιχάλη καλέ μου φίλε που τόσο πολύ θέλω να πιούμε ένα καφεδάκι μαζί χάνεις τον προσανατολισμό σου.

Ο οργανικός άνθρακας όπως λέει ο Redfield είναι και πρέπει να είναι πάντα παρών...δεν έχει σημασία το σκεύασμα βότκα,biofuell,zeofood,αλλά και ξύδι,ασκορβικό οξύ(Vit-C)ζάχαρη κτλ...ακόμα και πολλά αμινοξέα αλλά και αλάτια έχουν συστατικά που μεταβολίζονται στο νερό σε οργανικό άνθρακα...

1.αρα παντα θα πρεπει με τον ενα τροπο η τον αλλο να ριχνουμε ανθρακα οποιασδηποτε μορφης?

εχω δει τα απειρα ενυδρεια που πανε βολιδα χωρις την χειροκινητη προσθηκη ανθρακα ομως.

η διαφορα σε σχεση με αυτα που χρησιμοποιουν ηταν στα χρωματα.αυτα που ΔΕΝ χρησιμοποιουν εχουν πιο παστελ χρωματα και ζωντανα ενω τ'αλλα(ειδικα τα zeovit) εχουν πιο ανοιχτα και ξεθωριασμενα.

η υγεια και η ποιοτητα ειναι(τουλαχιστον σε αυτα που εχω δει και μελετησει) η ιδια

2.και αν πρεπει ο ανθρακας να ειναι παντα παρων ποιες ειναι οι αρνητικες επιπτωσεις στο συστημα και στα κοραλια,σε περιπτωση που ειναι απων?

Το redfield ratio είναι απλά μια σταθερά που λέει ότι για να δουλέψει ένα ενυδρείο στις ιδανικές συνθήκες να ισορροπήσει για να ασχοληθούμε με την ανάπτυξη των κοραλλιών μας και όχι με την εκτροφή ανεπιθύμητων αλγών πρέπει να υπάρχουν και νιτρικά στο νερό αλλά και φωσφορικά σε μια μικρή αναλογία...κάθε τι άλλο είναι μη προσωρινό και απλά θα καταρρεύσει κάποια στιγμή.

φιλε αυτο ισχυει!

οταν ημουν με μηδενικες τιμες(τουλαχιστον συμφωνα με τα τεστ-salifert) εβλεπα τα κοραλια να εχουν μαζεμενους πολυποδες και ενα πιο ανοιχτο χρωμα,οχι ομως το χρωμα τους...ενα ανοιχτο καφε!

οταν αρχισα να ταιζω 5 διαφορετικες τροφες(αμινοξεα,βιταμινες και καποια mix) και πηγαν τα νιτρικα στο 1-2 τα χρωματα γυρισαν σιγα σιγα και οι πολυποδες τεντα!φωσφορικα συμφωνα με το τεστ της salifert ειναι 0 αλλα ειμαι σιγουρος οτι κατι θα εχω.

δεν εχω αλγες καθολου και το ενυδρειο το χτυπαει ο ηλιος καρφι καθε μερα για περιπου 4 ωρες.

θα κανω ενα τεστ με φωτομετρο στο ζαχαρο για να δω ακριβως τι γινεται

Σε παλιό ενυδρείο είχα πρόβλημα με κυανοβακτήριο...το αίτιο ήταν εισαγωγή του βακτηρίου με κάποιο κοράλλι...το απομόνωσα στο refiugium όπου και το νίκησα...εκεί έπαιξα 24ωρο φωτισμό για μερικές μέρες αλλά μπορούσα να το κάνω γιατί δεν είχε κοράλλια στο refugium..τα κοράλλια δεν αντιδρούν καλά με αυτό...το κλασικό αντίδοτο που βακτηρίου είναι να του κόψεις το φώς αλλά φαίνεται οτι και το αντίθετο δλδ να το ποτίσεις συνέχεια με πολύ φως έχει καλά αποτελέσματα.

Εγώ έριξα τα θρεπτικά με ελάχιστο τάισμα μέχρι που το λιμοκτόνησα....δεν είχε δλδ τι να φάει και δεν μπόρεσε να αντέξει στην συνεχόμενη φωτοσύνθεση.

αυτο το ανεφερα και εγω παραπανω αλλα απλα αυξησα την φωτο περιοδο απο τις 8 ωρες που ημουν στις 14(δεν την εκανα φουλ) και διπλασιασα το ταισμα και ειδα προκοπη.

νομιζω πως το κυανο που εμφανιζεται σε καθε ενυδρειο εχει διαφορετικους λογους εμφανισης,η μαγκια ειναι να μπορεσεις να "διαβασεις" το κυανο αλλα και το ιδιο το ενυδρειο σου και να το αντιμετωπισεις γιατι ο τροπος π.χ που το ξεφορτωθηκα εγω μπορει να μην δουλεψει σε εσενα και το αντιθετο

Στο παρόν μου ενυδρείο δεν είχα ποτέ πρόβλημα με κυανοβακτήριο με εξαιρετικά χαμηλά θρεπτικά που διατήρησα για ένα μεγάλο διάστημα..ταΐζοντας 2 ταμπλέτες κατεψυγμένα καθημερινά χωρίς να χαλάσω την ισορροπία και την επόμενη μέρα πάντα ΝΟ3/ΡΟ4 μη μετρήσιμα.

Aπαραίτητο μάλιστα να ταΐζω ακόμα και μυστήριες ώρες...λόγο bio-pellets...συνεχόμενη πηγή οργανικού άνθρακα...

τα bio-pellets θελουν πολυυυυυυ φαγητο αλλα και ενα πολυυυ καλο σκιμμερ!

Κάθε ενυδρείο είναι διαφορετικό όχι μόνο στον εξοπλισμό(που δεν είναι το βασικό συστατικό για την επιτυχία) αλλά στο χτίσιμο της βιολογίας και του μηχανισμού λειτουργίας του βράχου και του υποστρώματος.Το ζωντάνεμα δλδ του ενυδρείου και η ανοικοδόμηση του υφάλου.

Εκεί είναι το μυστικό.

Λιγότερη τεχνολογία περισσότερη βιολογία.....συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ!

ο εξοπλισμος εννοειται πως δεν ειναι το βασικο συστατικο της επιτυχιας(εχω δει ενυδρεια με χιλιαδες ευρω εξοπλισμο και να ειναι βουρκοι κυριολεκτικα),αλλα αλεξ ειναι το βασικοτατο συστατικο για να καθορισεις

το τι ρουτινες(ποσοτητα ταισματος,αριθμο ψαριων,αλλαγες νερου,ειδος κοραλιων κτλ) θα ακολουθησεις!

π.χ εαν εχω ενα διαστημικο σκιμμερ θα μπορω να βαλω περισσοτερα ψαρια,να κανω πιο αραια τις αλλαγες μου,να ταισω περισσοτερο κτλ

αν αντιθετα για παραδειγμα εχω ενα σκιμμερακι του πωπου τοτε αναγκαστικα θα πρεπει να βαλω λιγοτερα ψαρια,να ταιζω λιγοτερο,συχνοτερες αλλαγες κοκ

απο αυτη την σκοπια ειναι βασικοτατο συστατικο ο εξοπλισμος,οχι για την επιτυχια του ενυδρειου :bigemo_harabe_net-64:

Link to comment
Share on other sites

χμμμμ μια ιδέα !!!

Γιατί ο τρελός και ο τρελογιατρος δεν ετοιμάζεται κάτι από κοινού... κάποιο άρθρο δηλαδή!!!

Είμαι σίγουρος ότι θα τα σπάει !!!

Link to comment
Share on other sites

Αυτο με την συνεχόμενη φωτοσυνθεση πραγματικά ηταν πολυ καλο!!

Δεν το ειχα σκεφτει ούτε το διάβασα καπου.

Βασικα το θεμα ολο ειναι η σταθερα του Redfield..

Το πινακακι τα λεει ολα, καλη μελετη θελει.. σιγουρα στην πραξη τα πραγματα ειναι διαφορετικά αλλα οχι και τοσο δυσκολα. Απλη λογικη θελει.

Καπου ειχα διαβασει στο παρελθον στο RC για τον πιο παλιο ριφα που ετρεχε ενα ενυδρειο 40κατι χρονια.

Εκεινος λοιπον ειχε πει πως οι αλγες υποδηλωνουν οτι το ενυδρειο εχει ζωη και λειτουργεί σαν ενας κανονικός υφαλος!! Αλγες υπαρχουν και εκει απλα είναι τόσο πολλά τα ζώα που την τρώνε που δεν γίνετε να εξαπλωθει..

Σε ενα ενυδρειο με αλγες αν βαλεις 20 τανκ σε ενα βραδυ δε θα μείνει τιποτα!γιαννη μου δυστυχως δεν ειναι ετσι! :(

βρες μου εσυ 1 tang,οχι 20,που να τρωνε την bryopsis η την bubble η την hair algea την αναθεματισμενη!

δυστυχως δεν ασχολουνται τα tang με ολες τις αλγες,ειδικα τις ενοχλητικες.

Επειδη ομως αυτο ειναι ανεφικτο στην πραξη να γινει πρεπει απλα να μαθουμε και να υπομένουμε όλες τις φασεις του ενυδρειου μας..σωστο,αλλωστε χομπυ της υπομονης κανουμε :bigemo_harabe_net-75:

Το οτι την ψάχνουμε τοσο πολυ μας τιμά.

Link to comment
Share on other sites

Υποθετικα μιλησα φιλαρακι μου!

Φυσικα δεν σχολουνται ολα τα tang με ολες τις αλγες...υπαρχουν και αλλα ζωντανά που σιγουρα δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα στο ενυδρειο μας...

Τελικα αυτη η συζητηση μου αρεσει πολυ! :bigemo_harabe_net-134:

Link to comment
Share on other sites

Ακόμα και στα ενυδρεία που δεν πέφτει χειροκίνητα οργανικός άνθρακας ο άνθρακας προέρχεται από το ατμοσφαιρικό CO2, το οποίο είναι "σταθερά" της φωτοσύνθεσης πρώτα σε υδατάνθρακες, και στη συνέχεια σε ένα πλήθος άλλων οργανικών μορίων.

Μεγάλο μέρος άνθρακα, παράγεται από την zooxanthellae στα κοράλλια,και επανεκπέμπεται σαν βλέννα απο το κοράλλι. Αυτή η κοραλλιογενείς συμβολή εμπλουτίζει σημαντικά την DOC(dissolved organic carbon). Αυτή η DOC είναι πρωταρχική τροφή για μια μεγάλη ποικιλία μικροχλωρίδας του υφάλου, συμπεριλαμβανομένων των βακτηριδίων, τόσο στη στήλη του νερού όσο και στα κοράλλια,microplankton, κλπ. Τέλος,αυτή η μικροχλωρίδα και μικροπανίδα χρησιμεύει ως τροφή για μία ποικιλία διηθηματοφάγων.Έτσι,η αλληλεξάρτηση των οργανισμών του υφάλου,ανακυκλώνεται με βάση τα ανθρακικά θρεπτικά συστατικά.

Τα ενυδρεία μας υπολείπονται κατά πολύ αυτού του ολιγοθρεπτικού συστατικού μοντέλου όπου το περιβάλλον ρυθμίζει και απορροφά τα θρεπτικά συστατικά όταν αυτά είναι σε πλεόνασμα. Έτσι βασιζόμαστε στις αλλαγές νερού για να εκτελέσουμε αυτή τη ζωτική λειτουργία, και παραμένει ασαφές εάν τα ενυδρεία μας περιέχουν όλα τα συστατικά, στις κατάλληλες αναλογίες,για να πετύχουμε την αποτελεσματική ανακύκλωση θρεπτικών συστατικών. Παρ 'όλα αυτά, αυτό που κάνουμε φαίνεται να λειτουργεί, τουλάχιστον κατά ένα μεγάλο ποσοστό.

Όμως, τι συμβαίνει όταν τα πράγματα πάνε στραβά;

Από τις απλές ενδείξεις από μελέτες που εμπλέκουν τις DOC ανισορροπίες σε νεκρώσεις, με ανεξέλεγκτη ανάπτυξη των βακτηρίων, ως πιθανότερη αιτία διαμεσολάβησης.

Μπορούν αυτές οι παρατηρήσεις να μας ενημερώνουν, και υπάρχει μια απάντηση που θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα;

Σίγουρα το πρώτο βήμα είναι η δημιουργία μιας βάσης από τα επίπεδα TOC(Total organic carbon) σε υγιή ενυδρεία με διαφορετικά πρωτόκολλα που να επικυρώνει τους TOC αριθμούς σε σύγκριση με TOC / DOC επίπεδα σε υγιή υφάλους απο όλο τον κόσμο.

Δυστυχώς δεν ξέρω κανέναν εδώ μέσα να μετράει TOC ή DOC...Εγώ προσπαθώ να κρατάω το pH μου σε καλά επίπεδα να κάνω τις αλλαγές νερού μου και να κρατάω μια σταθερή αλκαλικότητα...Δεν νομίζω οτι αυτό μόνο αρκεί...γιαυτό και έχω σταματήσει να παίζω καθημερινά με βακτήρια...

Επιπλέον, το εκπληκτικά ελάχιστο αντίκτυπο των περισσοτέρων σκίμμερ στις τιμές TOC είναι κάτι που τρομάζει. Στο σημείο αυτό, είναι προφανές ότι εάν τα TOC επίπεδα μπορούν να μετρηθούν θα ξέραμε πιο πολλά πράγματα για την λειτουργία ενός skimmer...ίσως πρέπει να βρούμε και άλλες λύσεις...

Αυτό που δουλεύει σίγουρα και απομακρύνει TOC είναι ο κοκκώδης ενεργός άνθρακας (GAC)...άλλοι έχουν στραφεί σε άλλες λύσεις όπως algae scrubbers....το μέλλον θα δείξει...

Έγινε επεξεργασία - Alexpsycho
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...