Jump to content

Recommended Posts

Γειά σας.

Παρατήρησα ότι μια από τις 2 frontosa που έχω, έχει καλυμένο το αριστερό μάτι με μια ημιδιαφανή μεμβράνη και στην μέση της(στην θέση της κόρης του ματιού) έχει ένα λευκό στίγμα. Το μάτι στο βάθος (κάτω από την μεμβράνη) φαίνεται να είναι οκ, ενώ φαίνεται ότι κινείται. Στο σημερινό ταϊσμα δεν ήταν ορεξάτη και δεν έφαγε, ενώ έχω την εντύπωση ότι εμφανίστηκε η θολούρα εντελώς ξαφνικά

Επισυνάπτω και 3 φωτογραφίες

Μπορείτε να βοηθήσετε;

Ευχαριστώ

post-55359-0-79459300-1371147427_thumb.jpg

post-55359-0-53604200-1371147447_thumb.jpg

post-55359-0-56285400-1371147458_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε μου σε αυτή την περίπτωση 2 επιλογές έχεις...η θεραπεία με ενυδρειακό αλάτι η ρίχνεις API Melafix το οποίο δεν επηρεάζει κ την βιολογία του φίλτρου σου!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα και καλώς ήρθες! Συμπλήρωσε σε παρακαλώ τη φόρμα εδώ για να έχουμε πληρέστερη εικόνα. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bigemo_harabe_net-64:

Καλησπέρα και καλώς ήρθες! Συμπλήρωσε σε παρακαλώ τη φόρμα εδώ για να έχουμε πληρέστερη εικόνα. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ : frontosa με καλυμένο το αριστερό μάτι με μια ημιδιαφανή μεμβράνη και στην μέση της(στην θέση της κόρης του ματιού) έχει ένα λευκό στίγμα. Το μάτι στο βάθος (κάτω από την μεμβράνη) φαίνεται να είναι οκ, ενώ φαίνεται ότι κινείται. Στο σημερινό ταϊσμα δεν ήταν ορεξάτη και δεν έφαγε, ενώ έχω την εντύπωση ότι εμφανίστηκε η θολούρα εντελώς ξαφνικά

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ
- Λίτρα:350, χαλαζιακή άμμος, διάφορες πέτρες ποταμίσιες, chiller Resun cl-280
- Φίλτρανση (όγκος κάδου και υλικά):1x Ferplast Bluextreme 1500 lt/h (3 sponges + 1 can sera siporax), 1x Fluval 306 1150lt/h(1 sponge, 2 cans Eiheim substrat pro, 1 can sera siporax)
- Ιστορικό (χρόνος λειτουργίας κλπ):2 χρόνια
- Ψάρια (είδη και αριθμός):12 Αφρικάνικες κιχλίδες κυρίως malawi
- Ρουτίνες (Τάϊσμα, προετοιμασία νερού αλλαγής, αλλαγές νερού κλπ): Ταϊσμα 1 φορά ημερησίως, μερική αλλαγή(80 lt) νερού κάθε 3 εβδομάδες αναλόγως μετρήσεων( η μέχρι τώρα στατιστική μετρήσεων έχει δείξει ότι αυτό είναι το διάστημα που χαλάνε λίγάκι οι μετρήσεις σε ΝΟ2-ΝΟ3), προετοιμασία (αποχλωρίωση-προθέρμανση νερού σε βαρέλι 80lt), στην διάρκεια της αλλαγής γίνεται και σχετικό σιφονάρισμα στην άμμο (όσο είναι δυνατόν λόγω των πετρών που υπάρχουν)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ
- PH:δυστυχώς 6,8 στην τελευταία μέτρηση(εδώ κα 1,5 χρόνο το νερό του δικτύου είχε συστηματικά γύρω στο 8-8,1 και έτσι δεν είχα ασχοληθεί ξανά). Αγόρασα Api Buffer 8,2 για να ξεκινήσω διαδικασία ανεβάσματος pH.
- KH: Για τις μετ΄ρησεις αυτές δεν έχω ακριβή άποψη σε νούμερα (βλ. παρακατω στην παράγραφο Μετράω Με:)
- GH:
- ΝΗ3/NH4 (αμμωνία):
- ΝΟ2 (νιτρώδη):
- ΝΟ3 (νιτρικά):
- Θερμοκρασία: 26C
ΜΕΤΡΑΩ ΜΕ: Για την μείωση του κόστους λειτουργίας, με βοηθάει γνωστός που έχει τεστ σε χονδρική, οπότε κάθε 2η εβδομάδα του πηγαίνω λίγο νερό και με καθοδηγεί για αλλαγές
-Υγρά Τεστ:ΝΗ3/NH4, ΝΟ2, ΝΟ3
-Strips:PH, KH, GH
-Ηλεκτρονικά:

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ
- Είδος Ψαριού: Frontosa
- Ιστορικό Ψαριού: κανένεα πρόβλημα έως τώρα, συνήθως αράζει κοντά στον πάτο του ενυδρείου κοντά σε συγκεκριμένες πέτρες
- Συμπτώματα που παρουσιάζει (Περιττώματα, χρωματισμός ψαριού, όρεξη, αναπνοή, κινητικότητα κλπ): παρατηρήθηκε ανορεξία 1 μέρα και σχετική νευρικότητα πιθανώς γιατί δεν βλέπει σωστα από την αριστερή πλευρά οπότε εκτιμώ ότι είναι σε αυξημένη επιφυλακή
- Ιστορικό πιθανών ασθενειών του ίδιου ψαριού ή ενυδρείου: δεν έχω διαγνώσει κάποια ως τώρα

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ( Πιθανή θεραπεία που έχει ακολουθηθεί έως τώρα)
-Φάρμακο που χρησιμοποιήθηκε:
-Δοσολογία:
-Χρόνος Χρήσης:
-Αναλυτική περιγραφή:

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:
(Το σημαντικότερο-απαραίτητο στοιχείο σε μια διάγνωση είναι οι φωτογραφίες)
Έχουν επισυναφθεί στο πιο πάνω post

Edited by zafod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετά την παράθεση των σχετικών πληροφοριών που ζητήθηκαν, ευχαριστώ εκ των προτέρων για την όποια προσπάθεια βοήθειας :bigemo_harabe_net-64:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φιλε μου μαλλον οι μαλαβιανοι στην χτυπισαν.Αλλα και τα λιτρα σου, και η συνθεση σου ειναι λαθος,οσο περναει ο καιρος,θα σου αυξηθουν και τα προβληματα πλεον.Ετσι οπως το βλεπω το ψαρι,μαλον εχασε το ματακι του.

Πες μας αναλυτκα τι ψαρια εχεις μεσα,να κανεις συχνοτερες αλλαγες νερου ,και να περνεις μετρησης

Edited by kixlidatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

μου ειχε εμφανιστει και εμενα σε μια φροντοζιτσα μου..το αφησα ομως και εφυγε σιγα σιγα..στη θεση σου θα εκανα μια πολυ καλη αλλαγη για αρχη...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φιλε μου μαλλον οι μαλαβιανοι στην χτυπισαν.Αλλα και τα λιτρα σου, και η συνθεση σου ειναι λαθος,οσο περναει ο καιρος,θα σου αυξηθουν και τα προβληματα πλεον.Ετσι οπως το βλεπω το ψαρι,μαλον εχασε το ματακι του.

Πες μας αναλυτκα τι ψαρια εχεις μεσα,να κανεις συχνοτερες αλλαγες νερου ,και να περνεις μετρησης

Να υποθέσω ότι το λάθος έγκειται στο μπέρδεμα των 2 frontosa από τανγκανίκα με τους μαλαβιανούς και ότι αν θυμάμαι καλά σε κάποιο άλλο post σου έιχες υποστηρίξει για frontosa τα 500lt και άνω; Πάντως μέχρι και σήμερα δεν είχα διαπιστώσει "πέσιμο" στα frontosa από τους υπόλοιπους, υπήρχε σεβασμός :-)

Θα ανεβασω φωτογραφία με τους υπόλοιπους κατοίκους γιατί με τα ονόματα δεν τα πάω καλά :whistling:

Είμαι τόσο "χάλιας" στο ενυδρίο μου ρε γμτ; γιατί είχα καλή εντύπωση για την προσπάθεια μετρήσεων και συντήρησης;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ψυχανεμίζομαι ότι σας μυρίζει περισσότερο κάποιο χτύπημα ή και τσαμπουκάς παρά μικρόβιο-βακτήριο σωστά;;;

Ευχαριστώ για την μέχρι στιγμής συμμετοχή

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα και από μένα φίλε μου.

Οι μετρήσεις όταν μιλάμε για ψάρια εκτροφής μπαίνουν σε 2η μοίρα(όσο αφορά το ΡΗ, ΚΗ, GH). Εμείς πρέπει να φροντίσουμε να δώσουμε τα κατάλληλα λίτρα, με την κατάλληλη διακόσμηση και ψαροσύνθεση.

Είτε έγινε από χτύπημα είτε είναι κάποιο μικρόβιο, προσωπικά πιστεύω οτι οι φροντόζες καλό θα ήταν να φύγουν από το ενυδρείο γιατί πάντα θα έχεις προβλήματα.

Αναμένουμε τις φωτογραφίες από τους υπόλοιπους κατοίκους. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ορίστε λοιπόν και οι υπόλοιποι κάτοικοι του ενυδρείου...Τα ψαράκια στις 3 πρώτες φωτογραφίες Χ1 (καθώς τα ταίρια τους δυστυχώς απεβίωσαν στο διάστημα που λειτουργεί το ενυδρείο...χωρίς κανένα ορατό σημάδι ασθένειας :rip_1: ) και τα υπόλοιπα Χ2 συν τα 2 Frontosa...Είχαν όλα αγοραστεί σε μέγεθος 3-4 cm :)

post-55359-0-01823500-1371220774_thumb.jpg

post-55359-0-96358100-1371220780_thumb.jpg

post-55359-0-56912900-1371220787_thumb.jpg

post-55359-0-70409500-1371220795_thumb.jpg

post-55359-0-64474300-1371220807_thumb.jpg

post-55359-0-62907400-1371220815_thumb.jpg

post-55359-0-23878200-1371220822_thumb.jpg

post-55359-0-69376700-1371220829_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μήπως βρε παιδιά μπορείτε να με καθοδηγήσετε και για την αύξηση του pH από 6,8 σε αποδεκτά επίπεδα ξανά;; Αγόρασα Api Buffer 8,2 αλλά φοβήθηκα να το βάλω ακόμα γιατί στις οδηγίες λέει κάτι περιεργα του στύλ " το Api Buffer 8,2 δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται χωρίς πρίν να προστεθεί κάποιο αλάτι για αφρικάνικες κιχλίδες που θα σιγου΄ρεψει το σωστό pH" :help:

Πίσω Γιάννη τα καράβια λοιπόν και κράτει τις μηχανές καθώς μπερδεύτηκε το σύστημα....

Καμμιά καλή συμβουλή;;;είτε με χρήση του προϊόντος ή κάτι άλλο (κάτι έχω ακούσει για μαγειρική σόδα, σπασμένα κοχύλια, ασβεστολιθικές πέτρες αλλά δεν βρήκα κάπου τίποτα σαφείς οδηγίες και έχω μπλεχτεί :waaa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ομορφα ψαρια μπερδεμενο setup ομως ..εχεις μεσα κιχλιδες ταγκανικα μαλαουι που εχουνε διαφορετικα ph gh kh κλπ κλπ..για το καλο των ψαριων σου πρεπει να το αλλαξεις..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να ξέρεις τα ψαράκια σου όσο μπορώ να διακρίνω είναι:

1η φωτο επάνω αριστερά Metriaclima lombardoi αρσενικό

2η επάνω Nimbochromis venustus

3η Labidochromis caeruleus (το βλέπω για υβρίδιο) αρσενικό(?)

4η Melanochromis auratus (θηλυκό)

5η Metriaclima estherae

6η κάποιο Pseudotropheus(?) albino

7η Aulonocara stuartgranti (μάλλον) αρσενικό

όλα απο Malawi και η φροντόζα φυσικά που είναι απο Τανγκανίκα.

Πρέπει να διορθώσεις την ψαροσύνθεση σου για να μην έχεις προβλήματα.

Όσο για τίς παραμέτρους, το νερό του δικτύου στην Αθήνα δεν θέλει και πολλές παρεμβάσεις

(οι απότομες αλλαγές μπορεί να προκαλέσουν άλλα ζητήματα).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να υποθέσω ότι το λάθος έγκειται στο μπέρδεμα των 2 frontosa από τανγκανίκα με τους μαλαβιανούς και ότι αν θυμάμαι καλά σε κάποιο άλλο post σου έιχες υποστηρίξει για frontosa τα 500lt και άνω; Πάντως μέχρι και σήμερα δεν είχα διαπιστώσει "πέσιμο" στα frontosa από τους υπόλοιπους, υπήρχε σεβασμός :-)

Θα ανεβασω φωτογραφία με τους υπόλοιπους κατοίκους γιατί με τα ονόματα δεν τα πάω καλά :whistling:

Είμαι τόσο "χάλιας" στο ενυδρίο μου ρε γμτ; γιατί είχα καλή εντύπωση για την προσπάθεια μετρήσεων και συντήρησης;

Εγω να δεις ποσο χαλιας ειμαι :P ,γιατι και εγω ακομα κραταω φροντοζες με μαλαβιανους μαζι.Οποτε μην στεναχωριεσαι,δεν εισαι μονος,απλα εμενα μα σωζουν τα λιτρα ,αλλα δεν το βλεπω για πολυ ακομα.

Απλα σε σενα μα τα 350 λιτρα λιτρα,με λαθος συνθεση ψαριων(χορτοφαγα,πανφαγα,σαρκοφαγα)και οχι σε σωστους συνδιασμους( πχ φροντοζα σε κοπαδι,αλονοκαρα,σε χαρεμι) Θα εχεις συνεχεια προβληματα και θανατους.Αλλα και μια ενταση στο ενυδρειο σου,που δεν θα ειναι και καλο για το ματι.

Το ΡΗ μην σε αποσχολει τωρα,γιατι ητε το θελεις,ητε οχι,θα ανγκαστεις να αλλαξεις την συνθεση,και τοτε βαζεις αραγωνιτη,η αμμο θαλασσης και θα σου ανεβασει το ΡΗ.Μην βαζεις ζουμια μεσα.Η σοδα πραγματι το ανεβαζει,αλλα σε 2 με 3 μερες πεφτει,οποτε ειναι χειροτερο.

Αν θελεις,μπορουμε να σου προτεινουμε μια νεα συνθεση,που θα την απολαυσεις εσυ και τα ψαρακια σου.

ΥΓ,εγω παντος ,κατα 90% βλεπω να ειναι χτυπιμα,ας ελπισουμε να ηταν ελαφρυ,για να ξαναδει το ψαρι,αλλιως θα εχεις ενα μονιμο φοβικο ψαρι,δυστυχως

Για να ξέρεις τα ψαράκια σου όσο μπορώ να διακρίνω είναι:

1η φωτο επάνω αριστερά Metriaclima lombardoi αρσενικό

2η επάνω Nimbochromis venustus

3η Labidochromis caeruleus (το βλέπω για υβρίδιο) αρσενικό(?)

4η Melanochromis auratus (θηλυκό)

5η Metriaclima estherae

6η κάποιο Pseudotropheus(?) albino

7η Aulonocara stuartgranti (μάλλον) αρσενικό

όλα απο Malawi και η φροντόζα φυσικά που είναι απο Τανγκανίκα.

Πρέπει να διορθώσεις την ψαροσύνθεση σου για να μην έχεις προβλήματα.

Όσο για τίς παραμέτρους, το νερό του δικτύου στην Αθήνα δεν θέλει και πολλές παρεμβάσεις

(οι απότομες αλλαγές μπορεί να προκαλέσουν άλλα ζητήματα).

Δασκαλε μεχρι και τα τσουτσουνια τους βλεπεις, :D respect :bowdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

7η Aulonocara stuartgranti (μάλλον) αρσενικό

που το ξαναβλέπω μάλλον είναι A.baenschi :whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις παρεμβάσεις ;-)

Αντιλαμβάνομαι ότι μάλλον τα frontosακια είναι τα πιο ξένα στο ενυδρείο...και ότι είναι λίγο μπερδεμένα τα πράγματα αλλά να ρε παιδιά πείτε με συναισθηματικό τα έχω σχεδόν δυό χρόνια και είμαι και ψιλοδεμένος μαζί τους :sarcasm: .

Αν βέβαια είναι να σωθούν κα να μην πάθουν κάτι, να ακούσω φυσικά και την όπια συμβουλή σε σύνθεση...(κανένα ψαράκι σε λογική τιμή γιατί η Τρόϊκα μου έχει πιεί το αίμα με το μπουρί της σόμπας...)

Κάποια στιγμή είχα πάρει και ένα πλεκόστομο για καθαρισμό αλλά τον λυπήθηκε τόσο η ψυχή μου από το κυνήγι που έφαγε που τον χάρισα αλλόυ για να επιζήσει ο καημένος.

Συνοψίζω για να δώ αν έχω καταλάβει καλά : πρός το παρόν όχι επέμβαση με πρόσθετα, αφήνω το νερό του δικτύου και αυξάνω τις αλλαγές νερού κάθε 2 εβδομάδες (80 lt).

Ένα κερασματάκι(όχι φαρμακευτική δόση αλλά συντήρησης) Malawi Lake salt για την τόνωση του συστήματος θα χαλάσει την κατάσταση;;

Τέλος μέτρησα το νερό του δικτύου και το βρήκα pH7,5!! Μήπως μου οξινίζει το περιβάλλον το γεγονός ότι έχω 2-3 μήνες να καθαρίσω τα 2 φίλτρα;;;;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να ξέρεις τα ψαράκια σου όσο μπορώ να διακρίνω είναι:

1η φωτο επάνω αριστερά Metriaclima lombardoi αρσενικό

2η επάνω Nimbochromis venustus

3η Labidochromis caeruleus (το βλέπω για υβρίδιο) αρσενικό(?)

4η Melanochromis auratus (θηλυκό)

5η Metriaclima estherae

6η κάποιο Pseudotropheus(?) albino

7η Aulonocara stuartgranti (μάλλον) αρσενικό

όλα απο Malawi και η φροντόζα φυσικά που είναι απο Τανγκανίκα.

Πρέπει να διορθώσεις την ψαροσύνθεση σου για να μην έχεις προβλήματα.

Όσο για τίς παραμέτρους, το νερό του δικτύου στην Αθήνα δεν θέλει και πολλές παρεμβάσεις

(οι απότομες αλλαγές μπορεί να προκαλέσουν άλλα ζητήματα).

:thaman: Τι μάτι τηλεσκοπικό είναι αυτό!!!!! Ιδίως τo albino φέρει το όνομα της γυναίκας καθώς είναι και εκείνη ασπριδερή με κόκκινα γυαλιά.... :lol:

Edited by zafod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσον αφορά το θέμα της επιθετικότητας πάντως μέχρι στιγμής έχω παρατηρήσει επιθετικότητα μόνο μεταξύ των ψαριών που ανήκουν στο ιδιο είδος-ζευγάρι...Συγκεκριμένα τα ψάρια στις παρακάτω φωτό έχουν φάει το πτερύγιο της ουράς του δέυτερου ομοίου τους

4η φωτό Melanochromis auratus (σύμφωνα με meister Kleovoulos)

5η φωτό Metriaclima estherae (σύμφωνα με meister Kleovoulos)

7η φωτό(εδώ ο μάστερ εμφανίζεται διχασμένος) αυτα τα 2 παίζουν μάχες στόμα με στόμα που και που

To μεγαλύτερο από τα 2 albino είναι μακράν το πιο τρελλαμένο ψάρι του ενυδρείου το οποίο πραγματικά μόνο του έχει μετακινήσει την άμμο από όλο το ενυδρείο :lol: Φοβήθηκα ότι θα βγεί στο απο κάτω όροφο το άτιμο σκέτο caterpillar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το μονο σιγουρο ειναι οτι ,η φροντοζες και τα βενουστους πρεπει να φυγουν.Απο εκει και μετα,κρατας την μπαενζι,και περνεις 2 θηλυκα του,Και καθε εβδομαδα να κανεις αλλαγες ,θα σε ευχαριστησουν ιδιετερως :D Οσο γιατι πεφτει τοσο πολυ το ΡΗ,κατι στραβα παει,αλλα δεν ξερω να σου πω.Παντος δεν εξαρτατε απο τον καθαρισμο του φιλτρου.μην βαζεις ζουμια μεσα,αλλα κακο δεν κανουν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

εφοσον πηρε μερος ο Κλεοβουλος δεν με περνει να πω πολλα εκτος απτο να συμφωνησω και να τονισω επισης, (γιατι ειχα κι εγω παρομοιο προβληματακι με ματι saulosi)

πιο συχνες αλλαγες νερου, λιγο χοντρο αλατι οχι ιωδιουχο, και αλλαγη στην ψαροσυνθεση φυσικα!!!

ααα το δικο μου θεραπευτηκε σε 2-3 μερες!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπερα και απο εμενα!!Ειχα το ιδιο προβλημα με red zebra που τελικα απο οτι εμαθα(αν στεκει)παιζει μεγαλο ρολο η φιλτρανση(το βασικοτερο) και σε πιο μικρο βαθμο η ιχθιοφορτωση μπορει και το στρες!!!!!Εγω εκανα θεραπεια με fungistop 2-3 μερες!!Με το που τελειωσε η θεραπεια εβαλα ανθρακα σε συνδυασμο με μια γενναια αλλαγη νερου και ολα καλα!!!!Απο τοτε μεχρι που το εδωσα το ψαρακι δεν το ξαναπαρουσιασε!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους. Update για την κατάσταση...

Το frontosακι μάλλον το έχασε το μάτι του :-( όπως φοβήθηκαν κάποιοι.

¨οσον αφορά τις μετρήσεις του νερού επειδή με ρωτήσατε σας ενημερώνω ότι έχουν ως εξής:

ΝΟ2: 0

ΝΟ3: 50-60mg/l

NH3 : 0

kh :10 dKH

GH: 16 dGH

pH: 8- 8,2

Εκτιμώ ότι καλούτσικος είμαι σωστά;;; :-)

Ακόμα δεν έκανα αλλαγές στην ψαροσύνθεση...

Share this post


Link to post
Share on other sites

κριμα για το ματι...κοιτα να αλλαξεις ψαροσυνθεση..το ΝΟ3 πρεπει να κατεβει...κανε και αλλη αλλαγη...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Okidoki
      Παιδιά μια ερώτηση. Σε 180 λίτρα ενυδρείο με 1 μέτρο μήκος θα βάζατε ένα χαρεμι yellow tail acei? Ας πούμε 4 θηλυκά και ένα αρσενικό? 
    • By ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
      Ένα άρθρο του Σωκράτη Γεωργίου για την Aquazone Team
       
      Οι Κιχλίδες της Λίμνης Ταγκανίκα

      Για να διαλέξουμε φίλοι μου κιχλίδες από την λίμνη Ταγκανίκα είναι καλά να έχουμε μια γενική γνώση για τις ομάδες των ψαριών αυτών. Με πιο κριτήριο όμως χωρίζουμε αυτά τα ψάρια σε ομάδες : Με τον τρόπο επώασης των αυγών τους. Ετσι οι κιχλίδες αυτές χωρίζονται σε δύο μεγάλες ομάδες τις mouthbrooders και τις substrate brooders ( συγνώμη αλλά τους όρους αυτούς δεν τους μεταφράζω ) Λαμβάνοντας υπόψιν αυτό το κριτήριο έχουμε :

      Α.Mouthbrooders
      1.Η ομάδα των tropheus
      2. Η ομάδα των sand dwellers
      3.Η cyphotilapia frontosa
      4.Η ομάδα των Cyprichromis
      5.Η ομάδα των featherfin.


      B.Subtrate brooders

      1.Η ομάδα των Brichardi
      2.Η ομάδα των leleupi
      3.Η ομάδα των Compressiceps
      4.Η ομάδα των Julies
      5.Η ομάδα των shell –dwellers

      Στόχος εδώ δεν είναι η ανάλυση Profiles αλλά μια γενική περιγραφή με τα γενικά χαρακτηριστικά κάθε ομάδας και πιθανές συμβατότητες που εμείς τα θεωρούμε πολύ βασικά και βοηθητικά για τους φίλους αφρικάνους και για όσους πρόκειται να στήσουν ένα αφρικάνικο ενυδρείο λίμνης Ταγκανίκα.



      A.Mouthbrooders

      1.Η ομάδα των tropheus

      1. Στην ομάδα των mouthbrooders ανήκει η μεγάλη και δυνατή ομάδα των Tropheus .Οι κιχλίδες αυτές είναι από τα πιο δημοφιλή ψάρια ανάμεσα στους αφρικανόφιλους και ειδικά τους Ταγκανικέζους .Τα ψάρια αυτά έχουν άγρια συμπεριφορά απέναντι σε άτομα του είδους τους γι΄αυτό τα κρατάμε σε ομάδες σε ενυδρεία με πολλούς κρυψώνες που θα τους φτιάξουμε στήνοντας πέτρες. Είναι καλά το ενυδρείο που θα φιλοξενήσει τα ψάρια αυτά να είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 150 cm μήκος. Αν το ενυδρείο μας είναι αρκετά μεγάλο μπορούμε να φιλοξενήσουμε αρκετά αρσενικά ,βέβαια για να αποφύγουμε όσον είναι δυνατόν τις πολλές και έντονες αψιμαχίες είναι καλά ο κάθε αρσ. να έχει το δικό του συγκρότημα απο πέτρες και μάλιστα όπως αναφέρει ο Δρ. Konings ,να απέχουν μεταξύ τους 30 cm ( !) .Όπως αναφέρεται τα tropheus είναι επιρρεπή στο stress το οποίο μπορεί να έχει σχέση με την ΤΡΟΦΗ ή την ΑΛΛΑΓΗ της Ιεραρχίας.
      Για τους λόγους αυτούς εφαρμόζουμε κάποιους κανόνες:
      1.Εαν μια ομάδα των συγκεκριμένων ψαριών πάει καλά δεν αλλάζουμε την συνθέση τους προσθέτοντας ακόμα λίγα ψάρια.
      2.ΜΗΝ ταίζετε ποτέ τροφή που είναι εύκολη στη πέψη ( αυτό ισχύει για όλες τις χορτοφάγες αφρικάνες ανεξάρτητα λίμνης) όπως καρδιά μοσχαριού ,Tubifex και red mosquito larvae ή artemia ( adult brine shrimp)

      Αν θέλετε να κάνετε αλλαγές στην αποικία που έχετε το σωστό είναι να αλλάξετε όλη τη διακόσμηση ( πέτρες κ.τ.λ) και να βάλετε πίσω τα ψάρια σας μαζί με τα καινούργια που θέλετε να προσθέσετε. Ο άλλος τρόπος για να προσθέσετε ψάρια σε ήδη υπάρχουσα αποικία με ενήλικα ψάρια είναι να προσθέσετε ψάρια τα όποια όμως είναι νεαρά.Μπορεί απο λάθος δικό μας να στρεσσαριστεί τόσο η αποικία ώστε να χάσουμε όχι μόνο τα καινούργια ψάρια αλλά και όλη την αποικία.

      Μια ενδιαφέρουσα ερώτηση που τίθεται απο πολλούς φίλους :Μπορεί τα ψάρια αυτά να συγκατοικήσουν με άλλα.Λοιπόν Ψάχνοντας βρήκα απο τη βιβλιογραφία οτι με ψάρια που τα λέμε gobies όπως του γένους eretmodous, Tanganicodus και spathodus είναι συμβατά επίσης είναι συμβατά με την οικογένεια των petrochromis και simochomis.

      Όλα αυτά τα ζώα απαιτούν καθαρό και πλούσιο σε οξυγόνο νερό ,πολλούς κρυψώνες και φροντίδα.

      Συμπερασματικά η μεγάλη οικογένεια των tropheus δεν είναι ψάρια για αρχάριους.


      Βέβαια όπως λένε και στις ειδικές δυνάμεις ¨ο τολμών νικά¨,εφόσον βέβαια τηρεί τους κανόνες.




      Πηγή:Back to nature Guide to Tanganyika Cichlids, 2nd Edition, Ad Konιngs.





      2. Η ομάδα των sand dwellers :

      Πρέπει να ομολογήσουμε οτι διαβάζοντας την βιβλιογραφία μας βρήκαμε διαφορές ανάμεσα στους συγγραφείς όσον αφορά ποιά ψάρια απαρτίζουν αυτή την ενδιαφέρουσα ομάδα.Αποφασίσαμε λοιπόν να παρουσιάσουμε και τις δύο απόψεις.
      Ο συγγραφέας Georg Zurlo (1) χωρίζει την ομάδα αυτή σε δύο ξεχωριστές θα λέγαμε υποομάδες.
      Α.Η πρώτη αποτελείται από τις οικογένειες των Xenotilapia και Enantiopus.
      Ο συγγραφέας αναφέρει οτι επειδή δεν είναι τόσο άγρια μπορούν να ζούν σε μικρές ομάδες και περισσότερα αρσενικά. μαζί ,εφόσον το ενυδρείο όμως είναι μεγάλο και δεν πρέπει επίσης να φιλοξενούνται με άγρια είδη.Το ίδιο αναφέρει και ο Δρ.Konings (2). Προτείνεται και απο τους δύο συγγραφείς ελάχιστο μήκος ενυδρείου 1μέτρο και ελάχιστα λίτρα 200 και βέβαια εδώ πρέπει να προσέξουμε ατο αριθμό των αρσενικών γιατί το ενυδρείο είναι το minimum.Ο Δρ. Konings αναφέρει και αυτός οτι παρότι δεν μπαίνουν μαζί με άγρια είδη μπορούν να συμβιώσουν με άλλα χωρίς όμως να αναφέρει συγκεκριμένα είδη.

      Όπως αναφέρεται και απο τους δύο συγγραφείς τα X.flavipinnis,X.spilopterus, X.papilio και Χ.Boulengeri δημιουργούν ζευγάρια όταν είναι έτοιμα να γεννήσουν.
      Το αξιοπερίεργο είναι οτι τα ψάρια αυτά είναι biparental mouthbrooders δηλαδή η επώαση των αυγών γίνεται και απο τους δύο γονείς δηλαδή αρχίζει απο την μητέρα και μετα απο κάποιες μέρες τα εμβρυα μεταφέρονται και συνεχίζουν την επώαση τους στο στόμα του πατέρα.Ο Δρ.Konings φαίνεται οτι εξαιρεί απο αυτή τη ιδιαιτερότητα την X.Boulengeri.

      Β.Η άλλη υποομάδα κατά τον Zurlo είναι η οικογένεια των Callochromis της οποίας τα ψάρια είναι πιο άγρια.Για το λόγο αυτό είναι καλά να φιλοξενούμε ενα αρσενικό με αρκετές θηλυκές σε μια αναλογία 1αρ/4-6 θηλ.

      Ο Δρ.Konings αναφέρει οτι σε περίπτωση που θέλουμε περισσότερα αρσενικά και ειδικά στη περίπτωση των C.macrops και C.melanostigma να προτιμήσουμε ενυδρεία τουλάχιστον 150 cm. Και τουλάχιστον 500λτ.Και δύο συγγραφείς συμφωνούν στα πιο πάνω και βέβαια συμφωνούν οτι εφόσον θα κρατήσουμε ένα αρσενικό προτείνουν ενυδρείο τουλάχιστον ενός μέτρου και τουλάχιστον 200λτ.

      Υπάρχει όμως μια εξαίρεση όσον αφορά τον αμμώδη βιότοπο και αυτή είναι η Xenotilapia spilopterus που προτιμά τον πετρώδη βιότοπο.


      Η βασική διαφορά των δύο συγγραφέων είναι η εξής: Ο Δρ. Konings αναφέρει στην ομάδα αυτή μόνο τα είδη Xenotilapia και Enantiopous παρότι αν διαβάσει κάποιος τα προφίλς των ψαριών θα παρατηρήσει οτι και η οικογένεια των Callochromis θα μπορούσε να ανήκει στην ομάδα αυτή.

      Το ενυδρείο των ψαριών αυτών πρέπει να έχει ανετο χώρο με άμμο και λίγες πέτρες που δεν χρειάζεται να σχηματίζουν συγκροτήματα απλώς να δημιουργούν νοητά σύνορα.Εξαίρεση μόνο για την X.spilopterus που χρειάζεται σχηματισμό απο πέτρες αφού της αρέσουν και οι πετρώδεις περιοχές αλλά απαιτείται και άνετος χώρος στρωμένος με άμμο.

      Αυτά τα λίγα για τα ψάρια αυτά που έχουν αρκετό ενδιαφέρον.Περισσότερες πληροφορίες όπως για μεγέθη για παράδειγμα μπορούν οι φίλοι να βρούν ψάχνοντας το διαδίκτυο.Αν κάποιος φίλος αποφασίσει να ασχοληθεί τότε θα δοθούν και πιο αναλυτικά πληροφορίες.

      Βιβλιογραφία:
      1. The Tanganyika Cichlid Aquarium, Georg Zurlo , 2000 ,εκδόσεις BARRON’S
      2. Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , 2nd edition, Ad Konings



      3. Cyphotilapia frontosa ή ομάδα των cyphotilapini

      - Εχω ένα ενυδρείο 800λτ. και θέλω να φιλοξενήσω μεγάλα ψάρια από Ταγκανίκα .

      - Και το ρωτάς ; η απάντηση είναι cyphotilapia.

      Αυτή την στιχομυθία θα την ακούσουμε αρκετά συχνά ανάμεσα σε χομπίστες που διαθέτουν μεγάλο ενυδρείο και θέλουν να ασχοληθούν με Ταγκανίκα.
      Οι cyphotilapia είναι από τα πιο δημοφιλή ψάρια της λίμνης. Σε όλους μας είναι γνωστό το καρούμπαλο στο κεφάλι του αρσενικού . Χαρακτηριστικό γνώρισμα των ψαριών αυτών, γιαυτό υπάρχει και το εμπορικό όνομα που είναι Tanganyika Humphead. Επίσης άλλο χαρακτηριστικό είναι οι κάθετες μπάρες ( streep) ,6 ή 7 τον αριθμό ανάλογα του είδους.
      Ησυχα ψάρια ,mouthbrooders ,είναι κοπαδόψαρα και ο συνδυασμός αρ./θηλ. προτείνεται 1/ 4-6 ανάλογα τον συγγραφέα. Φιλοξενούνται σε μεγάλα ενυδρεία. Για παράδειγμα ο M.Smith (1) προτείνει τουλάχιστον 750 λτ. και 8-12 άτομα. Ο Δρ. Konings (2) προτείνει ελάχιστα 400λτ. ,μήκος 150 cm και τουλάχιστον 5 άτομα. Πάντα υπάρχουν διαφορές μεταξύ των συγγραφέων το σίγουρο όμως εδώ είναι ότι τα συγκεκριμένα ψάρια απαιτούν μεγάλο ενυδρείο. Το μέγεθος τους κυμαίνεται 30- 40 cm περίπου ανάλογα του είδους. Τα ενυδρεία απαιτούν πέτρες και σημεία όπου θα μπορούν να κρύβονται.Είναι ψάρια που τρώνε τροφή πλούσια σε πρωτείνη όπως άλλα μικρά ψάρια και ασπόνδυλα. Υπάρχουν στο εμπόριο τροφές κατάλληλες για τα ψάρια αυτά.Συνηθίζουν να κυνηγούν μικρά ψάρια κυρίως την αυγή και συνήθως κυνηγούν ψάρια του γένους cyprichromis ,γιαυτό οι συγγραφείς , D.Boruchowitz (3) και Ad Konings (2) προτείνουν να μην φιλοξενούνται μαζί σε αντίθεση με τον G.Zurlo ( 4) που προτείνει σε μεγάλα ενυδρεία να φιλοξενούνται μαζί ,προυπόθεση και το τονίζω αυτό ,το ενυδρείο να έχει μήκος και βέβαια λίτρα.
      Κλείνοντας να αναφέρω ότι είναι σε όλους μας γνωστό ότι πολλές φορές αλλάζει η ονομασία των αφρικάνικων ψαριών από τους επιστήμονες και ανακαλύπτονται ακόμα νέα είδη .Προσπαθώντας λοιπόν να συλλέξουμε πληροφορίες και υλικό για την μικρή αυτή παρουσίαση βρήκαμε αυτό εδώ
      http://www.e-aquariumthai.com/Customer/Aqu...8F?OpenDocument το οποίο έχει αρκετό ενδιαφέρον. Δεν το αναλύουμε το αφήνουμε όπως είναι για να το διαβάσετε. Συμπερασματικά τα ψάρια αυτά εφόσον φιλοξενούνται στο κατάλληλο περιβάλλον σίγουρα θα σας ανταμείψουν.


      1. Lake Tanganyikan Cichlids , Mark Phillip Smith ,1998 ,Εκδόσεις BARRON’S

      2. Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , 2nd edition, Ad Konings

      3. Guide to Cichlids ,David E. Boruchowitz ,2006 ,Εκδόσεις tfh

      4. . The Tanganyika Cichlid Aquarium, Georg Zurlo , 2000 ,εκδόσεις BARRON’S



      4.Η ομάδα των Cyprichromis ή minnow cichlids.

      Μια άλλη ενδιαφέρουσα ομάδα είναι η ομάδα των cyprichromis ή minnοw cichlids .
      Θα έλεγα ότι η ομάδα αυτή αποτελείται από δύο υποομάδες τα cyprichromis και τα paracyprichromis.Τα πρώτα έχουν πιο ζωηρό ταμπεραμέντο από τα δεύτερα. Τα δε δεύτερα προτιμούν να ζούν πιο κοντα σε πέτρες.Θεωρούνται ψάρια ανοικτών νερών και κάποιος μπορεί να τα παρατηρήσει σε βάθη ,όπως αναφέρεται , από 5-40 μέτρα. Συνήθως κολυμπούν σε αγέλες κατά χιλιάδες .
      Στη λίμνη τα αρσενικά αμύνονται μιας “ τρισδιάστατης “ περιοχής νερού όπου από κάτω από την περιοχή αυτή υπάρχουν πέτρες. Οι μεγάλες αγέλες αποτελούνται από διάφορα είδη της ομάδας .Στη περίπτωση των paracyprichromis τα θηλυκά είναι πιο κοντά στις πέτρες ενώ τα αντίστοιχα αρσενικά τους, προστατεύουν την περιοχή πάνω από αυτές.
      Παρότι είναι μικρά σχετικά ψάρια με μέγεθος από 8-15 cm το ενυδρείο που προτείνεται είναι αρκετά μεγάλο σε μήκος. Για παράδειγμα ο Δρ. Konings προτείνει ενυδρεία τουλάχιστον από 120- 150 cm. Παρότι στη λίμνη όπως αναφέραμε οι αγέλες αποτελούνται από διάφορα είδη στο ενυδρείο προτείνεται να μπαίνει μόνο ένα είδος.
      Το aquascaping αποτελείται από λίγες μεγάλες πέτρες ώστε τα αρσενικά να τις έχουν ως σημεία αναφοράς για τις περιοχές τους και εφόσον είναι paracyprichromis για παράδειγμα τα nigripinnis ή P. Brieni θα χρησιμοποιηθούν οι πέτρες ως καταφύγια.
      Πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι κάθε αρσενικό προφυλάσσει μια περιοχή διαμέτρου περίπου 40-50 cm και είναι και αυτός ένας λόγος που απαιτείται μεγάλο σε μήκος ενυδρείο. Επειδή τα αρσενικά είναι ερειστικά μεταξύ τους προτείνεται να φιλοξενούμε περισσότερους από δύο αρσενικούς. Ο Δρ.Konings προτείνει ένα συνδυασμό πέντε αρσενικών και πέντε θηλυκών. Βέβαια θα μπορούσε να αυξήσουμε τον πληθυσμό των θηλυκών .Επειδή τα ψάρια αυτά κολυμπούν στις ‘ ανοικτές ΄ περιοχές του ενυδρείου μπορούν να συνδυαστούν με ψάρια της λίμνης που ζουν στα κατώτερα επίπεδα της λίμνης και κατά συνέπεια και του ενυδρείου. Δεν προτείνεται από τον Δρ.Konings να φιλοξενούνται μαζί με φροντόζες εν αντιθέσει με άλλο συγγραφέα που προτείνει να μπαίνουν μαζί ( G.Zurlo).
      Κλείνοντας πιστεύω ότι σε ένα μεγάλο κοινωνικό ενυδρείο Ταγκανίκα τα ψάρια αυτά αξίζει να φιλοξενούνται και σίγουρα ο χομπίστας θα ανταμειφθεί βλέποντας ενδιαφέρουσες συμπεριφορές και όμορφα χρώματα.


      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002
      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition
      3.The Tanganyika Cichlid Aquarium , G.Zurlo




      5. Η ομάδα των featherfin


      Η παρουσίαση της ομάδας αυτής θα ολοκληρώσει και την γενική περιγραφή των mouth brooders της λίμνης Ταγκανίκα.
      Στην ομάδα αυτή ανήκουν η Opthalmotilapia ventralis ( 13-15 cm.) , O.nasuta ( 16-20 cm) ,Cyathopharynx furcifer ( 15-22 cm) , C. Foae ( 15-22) και Benthochromis tricoti ( 16-20).
      Τα ψάρια αυτά και η συντήρηση τους δεν αφορούν αρχάριους χομπίστες .
      Τα ψάρια αυτά φτάνουν σε μεγέθη μέχρι και 22 cm ( C. Furcifer ,C.foae) ισως και πιο πολύ.
      Απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός του aquascaping και της σύνθεσης των ψαριών.
      Τα ενυδρεία πρέπει να είναι μεγάλα και τουλάχιστον 500 λίτρα επαναλαμβάνω τουλάχιστον 500 λίτρα.
      Ανκαι τα ενυδρεία είναι μεγάλα είναι δύσκολο να φιλοξενούμε δύο ή και περισσότερα αρσενικά της ομάδας αυτής.
      Για παράδειγμα τα αρσενικά Οphtalmotilapia είναι πολύ άγρια απέναντι σε αρσενικά τους είδους τους γιαυτό όταν πρόκειται κάποιος να φιλοξενήσει δύο αρσενικά πρέπει να υπάρχει μέσα στο ενυδρείο μια απόσταση που να χωρίζει τις δύο περιοχές που ελέγχουν οι δυο αρσενικοί της τάξης 150 – 200 cm .
      Τα θηλυκά μπαίνουν σε ομάδες και πρέπει να έχουν τους κατάλληλους κρυψώνες ώστε να προστατεύονταi από το κυνήγι όταν θα θέλουν να γεννήσουν αλλιώς θα κινδυνεύσουν να χάσουν την ζωή τους.
      Σε μεγάλα ενυδρεία ΑΝΩ των 750 λτ. κάποιες φορές μπορούν να φιλοξενηθούν 2 αρσενικά από C.furcifer ή B.tricoti χωρίς ο κυριάρχος να σκοτώσει τον άλλο.
      Επίσης σε μεγάλα ενυδρεία 2 αρσενικά C.foae θα μπορούσαν να ζήσουν μαζί εφόσον υπάρχει το σωστό aquascape και άνετος χώρος και να μας παρουσιάσουν τα εξαιρετικά τους χρώματα.
      Τα B.tricoti δεν πρέπει να φιλοξενούνται μαζί με O.ventralis , Tropheus moori ή μεγάλες λαμπρολογγίνες γιατί μπορεί να τρομοκρατηθεί και κρύβεται.
      Μπορoύμε να το συνδυάσουμε με άλλες ήσυχες κιχλίδες όπως C.frontosa, Gnathochromis permaxillaris ή Enantiopus melanogenys ή από το γένος xenotilapia και το γένος Ectodus.
      Ανακεφαλαιώνοντας ,μεγάλα μα πολύ μεγάλα ενυδρεία ,πέτρες με σωστούς κρυψώνες , ανοικτός χώρος με άμμο για κολύμπι και προσοχή τόσο στον συνδυασμό ψαριών οσο και στο αριθμό τους ( αρσενικά ,θηλυκά).

      Εφόσον λάβουμε σοβαρά υπόψιν τις πιο πάνω οδηγίες είναι σίγουρο ότι και τα ψάρια μας θα είναι ευτυχισμένα και θα μας το ανταποδώσουν τόσο με γέννες αλλά και με τα εξαιρετικά τους χρώματα.

      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002

      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition




      B.Subtrate brooders





      1.Η ομάδα των Brichardi

      Τα ψάρια αυτά είναι μια καλή επιλογή για τους αρχάριους Αφρικής όπως για παράδειγμα το Neolampologus brichardi ( Princess of Burundi).
      Πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν ότι τα ψάρια αυτά είναι περιοχικά και αμύνονται με λύσσα θα έλεγα τη περιοχή που ελέγχουν.
      Αναφέρεται ότι ένα ζευγάρι θα μπορούσε να φιλοξενηθεί και σε ενυδρείο 60 λίτρων.
      Ο Δρ. Konings αναφέρει ότι μπορούν να να φιλοξενηθούν και σε ομάδες εφόσον το ενυδρείο είναι μεγάλο ,επειδή το κάθε ζευγάρι που θα δημιουργηθεί αμύνεται μιας περιοχής διαμέτρου 30 cm περίπου γιαυτό για τέτοιου τύπου ενυδρεία απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός του aquascape με πέτρες που δημιουργούν σπηλιές
      ( shallow caves).
      Ξεκινώντας ένα ενυδρείο με brichardi μπορούμε να βάλουμε ομάδα από νεαρά brichardi και μόλις δημιουργηθεί το ζευγάρι είναι καλό να βγάλουμε τα άλλα γιατί θα υπάρξει πρόβλημα εφόσον θα κυνηγηθούν από το ζευγάρι.
      Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε την ιδιαιτερότητα των νέων ψαριών που θα γεννηθούν ,αυτά λοιπόν μένουν κοντά στην περιοχή τους και υπερασπίζονται μαζί με τους γονείς τους τα νεώτερα αδέλφια τους.
      Άλλο ψάρι της ομάδας που μπορεί να φιλοξενηθεί με παρόμοιο τρόπο όπως τα brichardi είναι τα N.buescheri τα οποία όμως αν μπουν σε ομάδες πιθανόν να χρειάζονται ακόμα μεγαλύτερο χώρο μεταξύ των ζευγαριών.
      Από την πείρα μας βλέπουμε ότι τα ψάρια αυτά απαιτούν ενυδρεία μήκους τουλάχιστον μέτρο για να αποφεύγονται τα προβλήματα. Το ίδιο ισχύει και για τα ψάρια της επόμενης ομάδας ( N.leleupi).
      Στην ομάδα αυτή υπάρχουν και άλλοι εκπρόσωποι όπως N.gracilis,N.pulcher, N.caudopunctatus και άλλα.
      Η παρουσία σε ένα ενυδρείο διαφόρων ψαριών από αυτή την ομάδα ενέχει κίνδυνο υβριδισμού εφόσον ενδιαφέρει να μην έχουμε υβρίδια , όμως όπως αναφέρεται τα N.buescheri θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν μαζί με άλλα ψαράκια της ομάδας.
      Συμπερασματικά τα ψαράκια αυτά εφόσον έχουν το σωστό aquascape και τις παραμέτρους νερού θα ανταποδώσουν στον χομπίστα τα μέγιστα.




      1.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002

      2.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,Ad Konings , 2nd Edition










      2.Η ομάδα των leleupi



      Είναι μια μεγάλη ομάδα από substrate brooders που χρειάζονται αρκετό χώρο στο ενυδρείο.
      Μελη αυτης της ομαδας,ειναι οι Neolamrologus leleupi,Neolamprologus cylindricus,Neolamprologus mustax,
      Neolamprologus nigriventris,και Lepidiolamprologus Kendalli.

      Eίναι πάρα πολύ δύσκολο να διατηρήσουμε παραπάνω από ένα αρσενικό από όλα αυτά τα είδη στο ίδιο ενυδρείο. Αυτό που πρέπει, είναι τα ψάρια να είναι ζευγάρι.
      Όταν το θηλυκό δεν είναι ακόμα έτοιμο για αναπαραγωγή, κυνηγιέται πάρα πολύ από το αρσενικό το οποίο θεωρεί όλο το ενυδρείο ως τόπο διατροφής, και εδαφικής κυριαρχίας του.
      Για να μπορέσει λοιπόν να επιζήσει αυτού του έντονου κυνηγητού και πίεσης από το αρσενικό, πρέπει μέσα στο ενυδρείο να υπάρχουν διαμορφωμένες πολλές κρυψώνες, και μάλιστα σε αρκετές από αυτές να μπορεί να χωράει ίσα ίσα το θηλυκό, μιας και είναι μικρότερο σε μέγεθος από το αρσενικό. Οσον αφορά το aquascape συνιστάται να τοποθετούνται κατάλληλα μικρές γλάστρες και πλαστικές σωλήνες ως κρυψώνες.
      Δεν προτείνεται να μπαίνουν διάφορα ψάρια από την ίδια ομάδα για το κίνδυνο πιθανού υβριδισμού.
      Τα περισσότερα από τα παραπάνω είδη, χρειάζονται ένα ενυδρείο όγκου περίπου 150 λίτρων, ενώ τα μεγαλύτερα μέλη της ομάδας, χρειάζονται μεγαλύτερα ενυδρεία.

      Πηγη: Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids , Ad Konings
























      3.Η ομάδα των Compressiceps



      Συνεχίζοντας τις παρουσιάσεις ψαριών συνεχίζουμε με τους όμορφους και πανάρχαιους ( δείτε τα ψάρια σαν να έρχονται απο εκατομμύρια χρόνια πίσω όσο παλιά είναι αυτή η λίμνη) κάλβους που ανήκουν στα subtrate brooders.Η ομάδα αυτή δηλ. ο Altolamporologus Compressiceps, Altolamprologus calvus και Altolampologus fasciatus είναι ψαράκια που μπορούμε να τα έχουμε σε κοινωνικά ενυδρεία άνκαι τα ψάρια αυτά μπορεί να κυνηγήσουν μικρά ψαράκια άλλων subtrate brooders ή θα προσπαθήσουν να φάνε τα αυγά άλλων mouthbrooders. Όπως αναφέρεται από τον ερευνητή Δόκτορα Konings αν θέλουμε να κρατήσουμε κιχλίδες με σκοπό την αναπαραγωγή είναι καλά να μην είναι μαζί με τα πιο πάνω αναφερόμενα τρία είδη. Απαιτούν σπηλιές για να κρύβονται και να γεννούν ή ΜΙΚΡΑ καβούκια από σαλιγκάρια ή κοχύλια. Θα μου πείτε γιατί γράφω με κεφαλαία τη λέξη "μικρά", υπάρχει λόγος αγαπητοί μου φίλοι. Ο αρσενικός. κάλβος είναι μεγαλύτερος από το θηλυκό. Ο αρσενικός .κάλβος έχει μια δολοφονική ιδιαιτερότητα αν το καβούκι τον χωράει μπορεί να κυνηγήσει το θηλυκό του μέσα σε αυτό να το αναγκάσει να σφηνωθεί και μοιραία να χάσει τη ζωή της ( τι έρωτας είναι αυτός ;; γιαυτό τα καβούκια που βάζουμε είναι μικρά ώστε να μην χωράνε τον αρσενικό κάλβο.

      Να αναφέρω ότι ο κάλβος των κοχυλιών είναι ο Altolamprologus compressiceps " shell " είναι μικρότερος σε σύγκριση ( 5-8 cm ) με τα άλλα του αδέλφια που έχουν μέγεθος μεγαλύτερο ( 10 - 16 cm περίπου).:

      Θέλω να σημειώσω τα εξής :Διαβάζοντας τα πιο πάνω θα μπορούσε να πει κάποιος εφόσον έχω κάλβους θα αποφύγω να βάλω άλλα ψαράκια επειδή υπάρχει ο κίνδυνος για τα μικρά. Εγώ θα έλεγα να το δοκιμάσουμε. Το σωστό aquascaping , o σωστός αριθμός ψαριών πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε αυτά τα πανέμορφα ψάρια μαζί με άλλα.

      Αυτά τα ολίγα για τους Κάλβους.


      Πηγές :
      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo













      4. Η ομάδα των Julies

      Η ομάδα των Julies αποτελείται από ψάρια που είναι δημοφιλή ανάμεσα στους χομπίστες. Τα ψάρια αυτά έχουν λεπτό ( κομψό – slender ) και μακρύ σώμα ,
      ( elongated ) και με βάση αυτά τα κριτήρια στην ίδια ομάδα οι ερευνητές κατατάσσουν και το γένος των Chalinochromis.

      Οσον αφορά τα Chalinochromis έχουν περιγραφεί προς το παρόν μόνο δύο είδη τα
      C.Brichardi και τα C.Popellini.

      Τα J.Marlieri ( 10-13 εκ.) , J.Regani ( 10-13 εκ.) ,τα C.Brichardi ( 13-16 εκ.) και τα
      C.Popellini ( 13-18εκ.) μεγαλώνουν περισσότερο από τα J.Dickfeldi ( 8-10 εκ.) ,
      τα J.Ornatus ( 5-9 εκ.) και τα J.Transcriptus ( 5-7 εκ.) .

      Επίσης συνήθως τα αρσενικά Chalinochromis είναι μεγαλύτερα από τα θηλυκά ενώ στα Julies όπως αναφέρεται συμβαίνει το αντίθετο.
      Πρέπει να επισημάνω ότι στα Julies το κάθε είδος έχει πολλές παραλλαγές για παράδειγμα τα J.Marlieri παρατηρούνται σαν J.Marlieri Magara, J.M. Kala , J.M. Milima, J.M. Halembe, J.M. Grombe. Οι διαφορές που παρουσιάζουν στις γραμμές ή στις κηλίδες που έχουν πάνω στο σώμα τους καθιστούν κάποτε αδύνατη την αναγνώριση τους από τους χομπίστες ή αν πρόκειται για υβρίδιο.
      Προτιμούνται ενυδρεία μήκους ενός μέτρου τουλάχιστον, πέτρες για τις σπηλιές και άμμος.
      Είναι καλά οι χομπίστες εφόσον θέλουν να αποφύγουν πιθανούς υβριδισμούς να αποφεύγουν να βάζουν μαζί J.Regani με J.Marlieri ή J.Transcriptus με J.Ornatus.
      Τα ψάρια αυτά φιλοξενούνται σε ζευγάρια.




      Πηγές :

      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo
      3.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002














      5.Η ομάδα των shell –dwellers ( κογχυλόψαρα)

      Τα κογχυλόψαρα είναι από τα ψαράκια όπως τα Julies και τα Brichardi που μπορούν εύκολα να φιλοξενηθούν και είναι από τα ψαράκια που πολλοί αρχάριοι χομπίστες προτιμούν να φιλοξενούν για αρχή.
      Τι χρειαζόμαστε απλά πράγματα , άμμο και κογχύλια ( σαλιγκάρια) και έχουμε έτοιμο aquascape.
      Όλα τα είδη της ομάδας εκτός από το N.brevis ζούν σε δικό τους κογχύλι το καθένα σε αντίθεση με τα brevis που το ζευγάρι ζει σε ένα κογχύλι.
      Μερικά από αυτά όπως τα N.Multifasciatus , N.Similis και τα Telmatochromis ζουν στη λίμνη σε μεγάλες αποικίες οπότε στο ενυδρείο είναι καλό να φιλοξενούνται σε χαρέμια ,στα συγκερκιμένα είδη στρώνουμε τον βυθό με κογχύλια και θα τα τακτοποιήσουν όπως θέλει το χαρέμι. Για τα υπόλοιπα προτιμάται τα κογχύλια να απέχουν μεταξύ τους κατά 15-25 εκ.Σχεδόν σε όλα τα κογχυλόψαρα το αρσενικό είναι μεγαλύτερο από το θηλυκό.
      Τα κογχυλόψαρα συνδυάζονται με πολλά ψάρια σε κοινωνικά ενυδρεία Ταγκανίκας.
      Ας πάρουμε όμως λίγο τα πράγματα από την αρχή :
      Καταρχήν στην ομάδα αυτή ανήκει η μικρότερη κιχλίδα της λίμνης
      ( N.Multifasciatus).

      - Από τα πιο δημοφιλή είναι τα N.multifasciatus που μαζί με τα όμοια τους N.Similis -φτάνουν τα 3-4 εκ. μήκος – και φιλοξενούνται σε χαρέμια . Ένα μικρό χαρέμι 1αρ./3θηλ ή 1αρ./4θηλ. σύντομα θα μας γεννήσουν πολλά μικρά.

      - Τα N.Ocellatus και τα όμοια τους είδη όπως L.Speciosus ,L.meleagris που μεγαλώνουν λίγο περισσότερο από τα προηγούμενα ( αρσν.5εκ.-θηλ 3,5 εκ.), συνήθως είναι καλύτερα να φιλοξενούνται σε ζευγάρια. Σε ενυδρεία πάνω από
      120 εκ. μπορεί να φιλοξενηθεί χαρέμι ή ζευγάρια Να σημειώσουμε ότι τα μικρά ψαράκια για ένα χρονικό διάστημα όταν αισθανθούν κίνδυνο κρύβονται στο κογχύλι της μητέρας τους ,φαινόμενο που χάνεται πριν την επόμενη γέννα του ζευγαριού.

      - Επίσης υπάρχουν τα L.Signatus ,τα L.Ornatipinnis και N.Brevis τα οποία και αυτά φιλοξενούνται σε ζευγάρια. Ειδικά τα L.Signatus ενώ στη λίμνη ζούν σε μικρά βαθουλώματα στην άμμο ,στο ενυδρείο καταλαμβάνουν κογχύλια.

      - Είδη τα οποία μεγαλώνουν αρκετά είναι τα L.Callipterus , N.Boulengeri και N.Meeli. Για παράδειγμα το αρσενικό Callipterus φτάνει τα 13 εκ. περίπου κατά άλλους και 16 εκ. ενώ το θηλυκό μόνο 4-5 εκ.

      - Επίσης στην ομάδα αυτή ανήκουν κάποια είδη από τα Telmatochromis όπως το
      Telamtochromis temporalis shell καθώς επίσης και ο κάλβος των κοχυλιών που έχει περιγραφεί στους κάλβους.

      Οι ανάγκες σε ενυδρεία εξαρτώνται από τα ψάρια που θα φιλοξενηθούν. Για παράδειγμα τα multi φιλοξενούνται σε ενυδρεία 60εκ. ενώ τα πιο μεγάλα ψάρια της ομάδας απαιτούν μεγαλύτερα σε μήκος ενυδρεία.

      Οι φίλοι που θέλουν να ασχοληθούν και ιδιαίτερα οι αρχάριοι σίγουρα θα απολαύσουν ένα ενυδρείο από κογχυλόψαρα με τις πραγματαικά ενδιαφέρουσες συμπεριφορές τους.
      Πηγές :

      1.Back to Nature Guide to Tanganyika Cichlids ,2nd edition , Ad Konings
      2.The Tanganyika Cichlid Aquqrium , Barron's edition , Georg Zurlo
      3.Enjoying Cichlids ,Ad Konings , 2002







      ΕΠΙΛΟΓΟΣ

      Αγαπητοί φίλοι με την παρουσίαση των Κογχυλόψαρων τελειώνει η γενική περιγραφή των ομάδων της Λίμνης Ταγκανίκα με κριτήριο τον τρόπο επώασης των αυγών τους.
      Πιστεύουμε ότι αυτή η προσπάθεια που έγινε θα βοηθήσει τους χομπίστες να έχουν μια πρώτη επαφή με τα ψάρια της Λίμνης αυτής.
      Διαβάζοντας λοιπόν την περιγραφή των ομάδων αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι τα ενυδρεία της Λίμνης Ταγκανίκα έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα ,Ποιο είναι αυτό ; ότι ο χομπίστας μπορεί να στήσει ένα ενυδρείο από 60 λίτρα περίπου μέχρι και αρκετούς τόνους λαμβάνοντας υπόψιν του τον χώρο του και την οικονομική του αντοχή.
      Φτιάχνοντας λοιπόν το σωστό aquascape , έχοντας τις σωστές παραμέτρους νερού και συμβατά ψάρια είναι σίγουρο ότι ο « Αφρικάνος » χομπίστας θα παρατηρήσει ενδιαφέρουσες συμπεριφορές και θα « παγιδεύσει » στιγμές από τον εξαιρετικό βιότοπο της λίμνης Ταγκανίκα μιας από τις μεγάλες λίμνες του ρήγματος της Ανατολικής Αφρικής και μια από τις μεγαλύτερες συλλογές γλυκού νερού στον Πλανήτη.
      Ευχόμαστε στους χομπίστες καλή επιτυχία σε ό,τι προσπαθήσουν.


      Με χαρά η ομάδα της Αφρικής
    • By kimonask
      Γεια σας έχω ένα juwel 240 με αφρικανικές κιχλίδες και σήμερα βρήκα ένα από αυτά στον πάτο του ενυδρείου με ροζ σημάδια στις δυο του πλευρές και στη βάση της ουράς. Το ψαράκι χαροπαλεύει και το έχω μεταφέρει σε μπολ με λιγο νερό του ενυδρείου όπου πρόσθεσα λίγο αλάτι και τροφή. Ξέρει κάποιος τι μπορεί να το προκάλεσε αυτό και τι μπορώ να κάνω για να το σώσω? Ευχαριστώ  
    • By argy1
      Γενική κατηγορία ενυδρείου Αφρική Λίμνη malawi

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ):120x41x55
      Συνολικά Λίτρα:240
      Sump (λίτρα):

      Οργανισμοί
      Φυτά:anubia barteri,anubia nana
      Ψάρια:Pseudotropheus saulosi
      Άλλα είδη:Melanoides turbeculata,zebra snail

      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο:Αυτοκολητο
      Πέτρες:Βοτσαλο τερακοτα
      Ξύλα:
      Άλλα διακοσμητικά :
      Υπόστρωμα:
      Βυθός:Αμμος χαλαζιακη

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος):2 λαμπες Τ5 39w,μια ροζ και μια ασπρο-μπλε ενυδρειακες
      Διάρκεια φωτισμού:8 ωρες

      Υποστήριξη οργανισμών
      Φίλτρανση:Astro 2212 με σφουγγαρι-βαμβακι-σιποραξ
      Θέρμανση/ Ψύξη:Jager 300w και 6 ανεμηστηρες ελεγχομενοι απο stc-1000
      Λίπανση:
      Παροχή CO2:
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:Κυκλοφορητης fluval cp1
      Διατροφή:Ocean nutrition vegi flakes,vegi pellets,spirulina.Nls cichlid formula pellet,tropical malawi flakes


      Παράμετροι
      pH:8
      Γενική σκληρότητα (GH):8
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):7
      Αμμωνία (ΝΗ3):0
      Νιτρώδη (ΝΟ2):0
      Νιτρικά (ΝΟ3):0-40
      Φωσφορικά (PΟ4):
      Μέση Θερμοκρασία (°C):23 (χειμωνα) 28 (καλοκαιρι)

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού:30% καθε εβδομαδα
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα:Νερο απο φιλτρο παροχης προετοιμασια σε βαρελι και προσθηκη seachem cichlid lake salt (σε δοσολογια πολυ μικροτερη απο την προτεινομενη)
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης:Καθαρισμα τζαμια και σκουπα οταν χρειαζεται

      Φωτογραφίες:














      Ακολουθουν λιγες ακομη φωτο και βιντεο
    • By george78
      καλησπερα,εχω ενα ενυδρειο κ θα ηθελα να βαλω φροντοζες . Αυτη την στιγμη εχω  οσκαρ. Μηπως μπορειτε να μου δωσετε μερικες πληροφοριες για αυτο το ειδος ψαριου?Ευχαριστω.
    • By Δίας
      Δεν εχει μονο η Tanganyika τη συγκεκριμενη κατηγορια ψαριων.

      Κατοικους των κοχυλιων εχει και η Malawi........


       
    • By Δίας
      Τemp 23-27
      ph 7,5-8
      Gh 12-16


      Family - Cichlidae
      Origin-Lake Malawi
      Length-9cm
      Min.length aquarium-100cm
      English name-Dinghani



      Επειδη ειναι ψαρι πολυ επιθετικο προς ψαρια του ειδους του,ειναι καλυτερο να κραταμε μονο ενα αρσενικο ανα ενυδρειο,με τουλαχιστον 2 με 3 θηλυκες.
      Θελουν αμμο και πολλες πετρες για να διαμορφωσουν αναλογα τις σπηλιες και τις φωλιες τους.
      Δεχονται μεγαλη ποικιλια τροφων,απο ζωντανη κατεψυγμενη,και ξηρα τροφη.

      Η αναπαραγωγη ειναι αρκετα ευκολη.Η θηλυκια εναποθετει πανω απο 30 αυγα,που μετα τη γονιμοποιηση απο τον αρσενικο τα παιρνει για φυλαξη και επωαση μεσα στο στομα της.



       
    • By ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
      Αγαπητοί φίλοι σας παρουσίαζω το γατόψαρο θηρευτής Bagrus meridionalis ή Kampango, ενδημικό είδος της λίμνης malawi.Φτάνει σε μέγεθος περίπου 150 cm .Είναι θηρευτής ,κυνηγά την νύκτα και τρώει μικρές κιχλίδες.Τα νεαρά ψαράκια τρώνε ασπόνδυλα.Υπάρχει μια περίεργη σχέση μεταξύ του Kampango και τις κιχλίδας Pseudotropheus crabo.Η κιχλίδα αυτή λειτουργεί ως καθαριστής του Kampango αλλά είναι και κλέφτης αυγών,έτσι αλλάζοντας το χρώμα της, για κάποια στιγμή μπαίνει στο χώρο που κράτα τα αυγά του το γατόψαρο και κλέβει αυγά.Μετά επιστρέφει πίσω στα καθήκοντα της ως καθαριστής του γατόψαρου.Ομολογουμένως περίεργη σχέση.Ο Kampango είναι πηγή τροφής για τον πληθυσμό αφού φτάνει περίπου τα 9.5 κιλά.

      Για όλα αυτά : http://www.scotcat.com/factsheets/bagrus_meridionalis.htm


      Ψάχνοντας το δίκτυο θα βρείτε και άλλες πηροφορίες.


      :)
×
×
  • Create New...