Jump to content

Για Ψαγμενους Φυτεμένους


nicpapa

Recommended Posts

Με τον καιρό και αρκετό ψάξιμο μου έχουν δημιουργηθεί κάποιες απορίες...

Το kh που μετράμε είναι ακριβώς ανθρακική σκληρότητα ή μπορεί να είναι ψευτο σκληρότητα?

Με τον καιρό το ενυδρείο πιάνει οργανικά στον βυθό , όπου αυτά ρίχνουν το ph σωστά?

Όταν το ph το ρίχνει από μόνος του ο βυθός , ισχύει ο πινάκας ph-kh-c02 ?

Πάντα το καλοκαίρι χάνω το ενυδρείο, δεν μπορώ να το φέρω στα ίσια του , χάνει την σταθερότητα του στο co2 , με τους ανεμιστήρες , εσείς τι κάνετε?

Έχω κάνει μετρήσεις οι οποίες δεν στεκουνε...

Μέτρησα με τον δικό μου controller ph 5.23 καλιμπραρισμένο πριν 2 ημέρες ,μένει εκει δεν κατεβαινει άλλο αφου ανάψουν τα φώτα.

πήρα σήμερα νερό από το ενυδρείο σε ενα φίλο που έχει american marine controller και διάβασε 5,53 ,

η kh που μετράω είναι 3 με Απι , σήμερα δοκίμασα και καινούριο.

Από την σχέση ph-kh το co2 βγαίνει στα 250 περίπου δεν θυμάμαι ακριβώς.

Αλλα πάλι μπορει να έχω καθαρή ανθρακική 0,5-1 οπού το co2 είναι εως 80 ppm .

Ψάρια και γαρίδες είναι εντάξει , στα φυτά αντιμετωπίζω μαύρη άλγη και στασιμότητα στα φυτά , τα όποια είναι έλλειψη co2.

Για πείτε την γνώμη σας..

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 86
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Για σου Νικο!

Λογο του οτι την εξαχνα και εγω καποτε με τον συγκεκριμενο πινακα το τη παιζει, απο οτι εχω καταλαβει δεν ειναι και τοσο αξιοπιστος οταν υπαρχουν και αλλα γενικος οξεα και σιγουρα το καλοκαιρι με την ζεστη και την εξατμηση το ολο εργο γινεται ακομα ποιο δυσκολο.

Link to comment
Share on other sites

Συσχετισμός CO2, Kh, Ph είναι φυσικός νόμος και ισχύι απόλυτα.

Στα περισσότερα ενυδρεία (τύπου νορμάλ) μπορούμε να τον εμπιστευτούμε άνετα.

Ο κανόνας δεν παύει να ισχύει ποτέ αφού είναι ένας φυσικός νόμος, αλλά υπάρχουν και άλλη παράγοντες που μπορούν να οξύνουν το νερό και να κατεβάσουν το Ph, όπως η τύρφη και τα διάφορα χουμικά οξέα που βγαίνουν λίγο ή πολλή από διάφορα ξύλα ή άλλες πηγές πχ ιζηματοποίησει (αν έχουμε μπόλικα ιζήματα στο ενυδρείο μας)

Όσο ποιο χαμηλό Kh έχουμε τόσο ποιο μεγάλες η αλλαγές στο Ph μπορούν να είναι με μικρές ποσότητες διάφορων οξέων. Πχ ένα τελείως θεωρητικό παράδειγμα.

Αν έχεις ένα Kh 8 και ρίξεις στο ενυδρείο σου 1gr από το χ΄ οξύ θα κατέβει στο ενυδρείο το Ph κατά 0,1 μονάδα. Αν τώρα το ίδιο οξύ και την ίδια ποσότητα το ρίξεις σε ένα ενυδρείο με Kh 1 τότε το Ph θα πέσει κατά 0,5 μονάδες.

Το ζουμί είναι:

Όσο ποιο χαμηλό το Kh τόσο ποιο εύκολες και μεγάλες μπορούν να είναι η αλλαγές στο Ph και αντίστροφα.

Ο παράγοντας θερμοκρασία στην φύση έχει της εξής επιπτώσεις, στους ζωντανούς οργανισμούς αυξάνει τον μεταβολισμό άρα χρειαζόμαστε περισσότερη ενέργεια για την ίδια εργασία. Και αυξάνει της διάφορες χειμηκές αντιδράσεις γενικά στην φύση, (εξαιρέσεις υπάρχουν πάντοτε).

Οπότε προσαρμόζεις της ανάγκες του ενυδρείου σου με βάση την θερμοκρασία. Εκτός αυτού πολύ το καλοκαίρι χρησιμοποιούν ανεμιστηράκια και αυξάνουν την ανατάραξη της επιφάνειας και συνάμα την εξάτμιση του CO2. Πρέπει όλα να τα λάβουμε υπόψη.

Αν υποθέσουμε ότι τα μηχανήματα σου λειτουργούν σωστά τότε σίγουρα δεν έχεις 250 διοξείδιο αλλά κάποια οξέα που κατεβάζουν το Ph. Συνήθως σε ενυδρεία με πολύ χαμηλό Ph τον πίνακα τον αγνοούμε τελείως.

Τώρα γιατί δεν αναπτύσσονται τα φυτά δεν μπορούμε να το ξέρουμε αυτό, είναι ένα θέμα από μόνο του που θέλει ψάξιμο, πάντως γενικά τα περισσότερα φυτά δεν αρέσκονται σε πολύ χαμηλό Kh <3 και σε χαμηλό Ph <6.

Αυτά συνοπτικά γιατί το θέμα που άνοιξες είναι μεγάλο με πολλά και διαφορετικά σκέλη ερωτήσεων.

Link to comment
Share on other sites

Μου φαινεται όσο πιο πολύ το ψάχνεις δεν βρίσκεις ακρη ..

Συσχετισμός CO2, Kh, Ph θα μπορούσε κατά την γνώμη μου να ισχύσει σε ενυδρείο μόνο με νερό χωρίς υποστρώματα ,ή ακόμη σε ένα νεο στημένο ενυδρείο .

Σε συζήτηση που είχα με τον Τοm bar μου είπε για την ανθρακική οτι αυτό που μετράω δεν είναι ανθρακική σκληρότητα καθαρή αλλά επηρεασμένη απο κάτι στο νερό , τα πολυφωσφορικά συνήθως το κάνουν αυτό,όπου τα χρησιμοποιουν για τον έλεγχο της διάβρωσης των σωλήνων.

Ενα κόλπο που ανάφερε ωστε να ξέρεις ακριβώς το co2 , είναι να φτιάξεις το νερό σου με απιονισμένο νερό , να αυξήσεις την kh με σόδα , και να ρυθμίσεις το co2 στα 40 ppm , και μετράς το ph , έπειτα με αλλαγή αν κατάλαβα καλά βάζεις Αο και δικτύου , ώστε το ph να κατέβει στο ίδιο και έτσι βρίσκεις την kh ώστε να έχεις τα 40ppm co2, πάλι απο τον πίνακα ομως αν υπολογίσεις με βάση kh του δικτύου με το ph θα σου λεει 200 , ενω στην πραγματικότητα θα έχεις 40

. To πας ανάποδα με λίγα λόγια..

Άλλος τρόπος είναι η χρήση μόνο αο με προσθηκη σόδας και αυξηση της gh , σαν ελαχιστη ασφαλής kh αναφέρεται το 1 .

Σκέφτομαι να το δοκιμάσω αυτό τον τροπο.

Link to comment
Share on other sites

Ο παράγοντας θερμοκρασία στην φύση έχει της εξής επιπτώσεις, στους ζωντανούς οργανισμούς αυξάνει τον μεταβολισμό άρα χρειαζόμαστε περισσότερη ενέργεια για την ίδια εργασία. Και αυξάνει της διάφορες χειμηκές αντιδράσεις γενικά στην φύση, (εξαιρέσεις υπάρχουν πάντοτε).

Ναι σε αυτο συμφωνώ ,με λιγα λόγια το καλοκαίρι τα φυτά χρειάζονται περισότερο co2 ... αλλα και τα ψάρια περισσότερο οξυγόνο...

Οπότε προσαρμόζεις της ανάγκες του ενυδρείου σου με βάση την θερμοκρασία. Εκτός αυτού πολύ το καλοκαίρι χρησιμοποιούν ανεμιστηράκια και αυξάνουν την ανατάραξη της επιφάνειας και συνάμα την εξάτμιση του CO2. Πρέπει όλα να τα λάβουμε υπόψη.

Εμ αν βάλεις μεγάλους ανεμιστηρες για την ψυξη του ενυδρείου και εχεις μεγάλο κυματισμό στην επιφάνεια , δεν μπορείς με τίποτα να πετυχεις μια ισοροπία στο ενδυδρειο , σε co2 , και οξυγόνο οπότε ερχονται οι άλγες.

Αν υποθέσουμε ότι τα μηχανήματα σου λειτουργούν σωστά τότε σίγουρα δεν έχεις 250 διοξείδιο αλλά κάποια οξέα που κατεβάζουν το Ph. Συνήθως σε ενυδρεία με πολύ χαμηλό Ph τον πίνακα τον αγνοούμε τελείως.

Τώρα γιατί δεν αναπτύσσονται τα φυτά δεν μπορούμε να το ξέρουμε αυτό, είναι ένα θέμα από μόνο του που θέλει ψάξιμο, πάντως γενικά τα περισσότερα φυτά δεν αρέσκονται σε πολύ χαμηλό Kh <3 και σε χαμηλό Ph <6.

Ναι μπορεί να ειναι κάποια οξέα , αλλα δεν το νομίζω γιατί κανω μεγάλες αλλαγές , εγω πιστευω κάτι με την ανθρακική παίζει, τα φυτά τα οποια εχω προτίμουν ακομη χαμηλότερες σκληροτητες , βλέπε tonina sp belem , Eriocaulon setaceum...

Αυτά συνοπτικά γιατί το θέμα που άνοιξες είναι μεγάλο με πολλά και διαφορετικά σκέλη ερωτήσεων.

Εμ γιαυατό το λόγο το ανοιξα μπας και βγαλω και εγώ ακρη .

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έχω ένα παρόμοιο πρόβλημα. Νερό βρύσης έχω PH 7,2. Χρησιμοποιώ ένα δεύτερο εξωτερικό γεμάτο τύρφη. Το PH μου το ρίχνει στο 6,6 - 6,8 περίπου (Όταν είναι φρέσκια). Τον PH Controller τον είχα στο 6,9 αλλά από όταν έβαλα την τύρφη δεν μου άνοιγε καθόλου για να ρίξει CO2. Το CO2 drop checker μου δείχνει φτωχό CO2. Βάζω τον PH Controller στο 6,5 και έτσι το PH μου παίζει 6,4 - 6,6. Το drop checker όμως συνεχίζει να δείχνει φτωχό CO2 (πράσινο σκούρο). Γιατί; Πριν όταν δεν χρησιμοποιούσα τύρφη μου έδειχνε κανονικό CO2 (πράσινο ανοιχτό). Η ανθρακική τότε ήταν 8-9 και τώρα είναι 4-5. Σύμφωνα με τον πίνακα έχω πολύ πλούσιο CO2. Σύμφωνα με το drop checker έχω φτωχό. Ο πίνακας ισχύει τελικά με χρήση τύρφης ή όχι; Εγώ τι να κάνω. Που να ρυθμίσω τον Controller;

ΥΓ Τον controller επειδή δεν ήξερα τι να κάνω και αν δείχνει σωστά τον καλιμπράρισα πάλι και μου δείχνει ακριβώς τα ίδια νούμερα. Επίσης διασταύρωσα το PH με ένα PHmeter τύπου στυλό (καλιμπραρισμένο ξανά εκείνη την ώρα και αυτό - μιας και είχα τα υγρά έξω) καθώς επίσης και με υγρό τεστ της API (Αυτό μου δείχνει κάπου στο 6,7 - 6,9 αν μπορώ να καταλάβω καλά).

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έχω ένα παρόμοιο πρόβλημα. Νερό βρύσης έχω PH 7,2. Χρησιμοποιώ ένα δεύτερο εξωτερικό γεμάτο τύρφη. Το PH μου το ρίχνει στο 6,6 - 6,8 περίπου (Όταν είναι φρέσκια). Τον PH Controller τον είχα στο 6,9 αλλά από όταν έβαλα την τύρφη δεν μου άνοιγε καθόλου για να ρίξει CO2. Το CO2 drop checker μου δείχνει φτωχό CO2. Βάζω τον PH Controller στο 6,5 και έτσι το PH μου παίζει 6,4 - 6,6. Το drop checker όμως συνεχίζει να δείχνει φτωχό CO2 (πράσινο σκούρο). Γιατί; Πριν όταν δεν χρησιμοποιούσα τύρφη μου έδειχνε κανονικό CO2 (πράσινο ανοιχτό). Η ανθρακική τότε ήταν 8-9 και τώρα είναι 4-5. Σύμφωνα με τον πίνακα έχω πολύ πλούσιο CO2. Σύμφωνα με το drop checker έχω φτωχό. Ο πίνακας ισχύει τελικά με χρήση τύρφης ή όχι; Εγώ τι να κάνω. Που να ρυθμίσω τον Controller;

ΥΓ Τον controller επειδή δεν ήξερα τι να κάνω και αν δείχνει σωστά τον καλιμπράρισα πάλι και μου δείχνει ακριβώς τα ίδια νούμερα. Επίσης διασταύρωσα το PH με ένα PHmeter τύπου στυλό (καλιμπραρισμένο ξανά εκείνη την ώρα και αυτό - μιας και είχα τα υγρά έξω) καθώς επίσης και με υγρό τεστ της API (Αυτό μου δείχνει κάπου στο 6,7 - 6,9 αν μπορώ να καταλάβω καλά).

Νομιζω οτι αν εχεις τυρφη και co2 εκει αλλαζουν τα πραγματα οσον αφορα τον πινακα.

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω οτι αν εχεις τυρφη και co2 εκει αλλαζουν τα πραγματα οσον αφορα τον πινακα.

Κάτι τέτοιο έχω ακούσει και εγώ παλαιότερα αλλά δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι παίζει και πως πάει... Αν γνωρίζει κάποιος κάτι, ας με βοηθήσει.

Ευχαριστώ!!!

Link to comment
Share on other sites

Κάτι τέτοιο έχω ακούσει και εγώ παλαιότερα αλλά δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι παίζει και πως πάει... Αν γνωρίζει κάποιος κάτι, ας με βοηθήσει.

Ευχαριστώ!!!

Με τυρφη πώς να το υπολογίσεις , αφου σου μειώνει το ph και το kh ?

Ειδικά αν την εχεις στο φιλτρο και τρέχει , συνεχεια αλλάζουν οι τιμές, δεν ειναι σταθερό.

Για μένα η τυρφη χρησιμοποιειτε μονο σε ενυδρεια χωρίς co2 και φυτά , στα οποια εχουμε ειδη οπως σκαλάρια που τους αρέσει το σκουρο νερό ,με τανινες μέσα, και χαμηλό ph.

Link to comment
Share on other sites

Με τυρφη πώς να το υπολογίσεις , αφου σου μειώνει το ph και το kh ?

Ειδικά αν την εχεις στο φιλτρο και τρέχει , συνεχεια αλλάζουν οι τιμές, δεν ειναι σταθερό.

Για μένα η τυρφη χρησιμοποιειτε μονο σε ενυδρεια χωρίς co2 και φυτά , στα οποια εχουμε ειδη οπως σκαλάρια που τους αρέσει το σκουρο νερό ,με τανινες μέσα, και χαμηλό ph.

Αν θυμάμαι καλά μου είχαν πει πως αν χρησιμοποιείς τύρφη για να μαλακώνεις (κάπως...) το νερό και συγχρόνως δουλεύεις μπουκάλα CO2 με controller θα πρέπει να έχεις Drop Checker CO2 για να βλέπεις πως είσαι από πλευράς περιεκτικότητας CO2 στο νερό. Αν το πάρουμε αυτό σαν σωστό θα πρέπει να τον ρυθμίσω ακόμη πιο χαμηλά (ίσως ακόμη και κάτω από 6 - δεν ξέρω) για να μου βγάλει την ένδειξη πως είμαι εντάξει από CO2. Φοβάμαι όμως να κάνω κάτι τέτοιο γιατί δεν είμαι 100% σίγουρος πως ισχύει. Δεν ξέρω δηλαδή αν η ένδειξη του Drop Checker είναι σωστή. Του έβαλα φρέσκο υγρό και μου βγάζει πάλι τα ίδια. Τον έβαλα σε ένα ενυδρείο με σκέτο νερό βρύσης και χωρίς CO2 και έγινε μπλε (πολύ φτωχό CO2). Μόλις τον έβαλα ξανά στο άλλο έγινε πράσινο σκούρο (φτωχό CO2).

Δεν ξέρω.... Να το τολμήσω;

Link to comment
Share on other sites

Μην πολυ εμπιστευσαι το drop checker πιο πολυ εφε ειναι παρα χρήσιμο.

Το μόνο που μπορεις να κάνεις κάθε εβδομάδα να αυξανεις λιγο το co2 ωστε να έχεις μια ικανοποιητική ανάπτυξη στα φυτά .

ο contrloller ειναι για χρήση μόνο σε ψάρια τα οποια θέλουνε συγκερκιμένο ph πχ δισκοι.

Γιατι αν τον ρυθμισεις χαμηλα ,θα ζοριζονται τα ψάρια , ειδικά το βραδυ.

Καλυτερα να το ρυθμισεις να αναβει 1-2 ωρες πριν τα φώτα η μαγνητικη και να κλεινει μια ωρα πριν κλεισουν τα φώτα ή συνεχομενα 24ωρο με χαμηλό φωτισμο.

Link to comment
Share on other sites

O drop checker λειτουργεί ως εξής, λέμε οτι θέλουμε στο ενυδρείο μας να έχουμε 30ppm co2 (αυτό το παίρνουμε σαν αφετηρία), γνωρίζουμε οτι οι σταγόνες που ρίχνουμε στον checker θα πρασινίσουν όταν το ph του διαλύματος μεσα στον dropchecker είναι 6,6, τότε πάμε στον πίνακα και βλέπουμε οτι με 30ppm co2 και 6,6ph, η kh θα πρέπει να είναι 4. Φτιάχνουμε λοιπόν ένα διάλυμα με νερό απιονισμένο ή από α/ο και με προσθήκη σόδας το φέρνουμε σε kh 4. Είναι λάθος να βάζουμε στον drop checker νερό του ενυδρείου γιατί πολλές φορές τα ενυδρεία έχουν νερό βρύσης με kh 6-7-8 και παραπάνω με συνέπεια,ενώ η φιάλη μας βγάζει 30ppm co2 να βλέπουμε άλλο χρώμα στον μετρητή γιατί απλά το ph είναι διαφορετικό!!

Τώρα για το αν ο πίνακας ισχύει για τις παραμέτρους του ενυδρείου μας πιστεύω οτι δεν πρέπει να τον λαμβάνουμε σοβαρά υπ όψιν μας γιατί οι παράμετροι είναι πολλές!Στον μετρητή είναι τελείως διαφορετικά, το νερό του δεν έρχεται σε επαφή με το νερό του ενυδρείου,παρά μόνο περνάενε τα αέρια, όπως του co2 γι'αυτό και μας δείχνει τους χρωματισμούς,επειδή ακριβώς επηρεάζει ξεκάθαρα το ph μέσα σ'αυτόν!

Link to comment
Share on other sites

Οπως προανεφερα, ο πινακας ναι μεν ειναι σωστος και συγκεκριμενα στους 25 βαθμους κελσιου, αλλα δεν μπορει να ειναι ποτε αξιοπιστος στο περιβαλλον ενος ενυδρειου οπου εμπλεκωνται πολλοι παραγωντες απο ασθενη εως και δυνατα οξεα, οπως ακομα και τα φωσφορικα, θερμοκρασια και εξατμηση. Η τυρφη εχει πολλα φουλβικα οξεα πχ και επιρεαζουν την ολη εξισωση οπως και τα ιδια τα αποβλυτα των ψαριων η καποιο οργανικο υποστρωμα η και τα ιδια τα ξυλα ακομα διακοσμησης. Περαν αυτου και 25 βαθμους να εχουμε με τεχνητα μεσα στο ενυδρειο το καλοκαιρι, εχουμε απο την αλλη και μεγαλη εξατμηση λογο μεγαλων θερμοκρασιων στο γυρω περιβαλλοντα χωρο, με το ρεντοξ να ανεβαινει και να υπαρχει και μικροτερη χωριτικοτητα για τα πιθανα αερια που μπορει να φιλοξενηση το ιδιο το νερο του ενυδρειου. Βεβαια υπαρχει και η οσμωση το air condition και γενικος διαφορα μεσα για να ισοροπουμε καπως την κατασταση περαν της απλης αναπληρωσης απο το δυκτιο οπου στην ουσια προσθετουμε αλατα επιπλεον στο ενυδρειο μας αλλα οπως καταλαβαινεται θελει και κοπο, χρονο, εξοπλισμο και χρημα η ολη υποθεση πραγμα το οποιο δεν διαθετουμε ολοι αυτη την περιοδο. Προσωπικα δεν εχω παρα πολλα δυσκολα φυτα οποτε κανω λιγο υπομονη τετοια περιοδο.:-)

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά μην τον απορρίπτεται τελείως το πίνακα όπως προανέφερα είναι πολύ εύχρηστος για ένα νορμάλ ενυδρείο με νορμάλ ψαράκια ένα και Ph γύρο στο 7 πάνω κάτω, χωρίς τύρφες και άλλα πρόσθετα.

Αυτό που περιγράφω αφορά την πλειοψηφία των χομπίστων και είναι μια καλή αρχή να δουν που βαδίζουν. Όταν αργότερα μπουν στα ποιο βαθιά νερά τότε πλέον δεν θα τους χρειάζεται ο πίνακας.

Αν ένας αρχάριος με ένα νορμαλ ενυδρείο ακολουθήσει τον πίνακα κακό δεν θα του κάνει ισα ίσα μπορεί να τον σώσει από δυσάρεστα γεγονότα, ακολουθώντας τον πίνακα το μόνο που μπορεί να πάθει είναι να έχει λιγότερο CO2 από ότι νομίζει.

Θέλει προσοχή γιατί σε αυτό το χόμπι εύκολα παίρνουμε τα δύο άκρα, ή τα απλοποιούμε πάρα πολύ ή τα περιπλέκομαι.

Link to comment
Share on other sites

ο contrloller ειναι για χρήση μόνο σε ψάρια τα οποια θέλουνε συγκερκιμένο ph πχ δισκοι.

Γιατι αν τον ρυθμισεις χαμηλα ,θα ζοριζονται τα ψάρια , ειδικά το βραδυ.

Καλυτερα να το ρυθμισεις να αναβει 1-2 ωρες πριν τα φώτα η μαγνητικη και να κλεινει μια ωρα πριν κλεισουν τα φώτα ή συνεχομενα 24ωρο με χαμηλό φωτισμο.

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει την λειτουργία του controller ή το μπερδεύεις με κάτι άλλο.

Ο controller δεν είναι για χρήση μόνο σε ψάρια τα οποία θέλουνε συγκεκριμένο ph πχ δίσκοι. Ο controller κρατάει σταθερό το ph στο ενυδρείο ανοιγοκλείνοντας την μαγνητική.

Αν τον ρυθμίσεις χαμηλά θα ζορίζονται τα ψάρια όλη την ημέρα μιας και το ph θα είναι σταθερό όλη την ημέρα. Το βράδυ δεν θα συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Αν δεν διαθέτεις Controller και έχεις αυξημένη ροή CO2, τότε ναι το βράδυ θα έχεις θέμα γιατί τα φυτά δεν απορροφούν CO2. Ο controller όμως μας λύνει αυτό το σημαντικό πρόβλημα.

Η ρύθμιση που λες (1-2 ώρες πριν τα φώτα η μαγνητική και να κλείνει μια ώρα πριν κλείσουν τα φώτα ή συνεχόμενα 24ωρο με χαμηλό φωτισμό) είναι ρύθμιση συστήματος CO2 μέσω χρονοδιακόπτη επειδή δεν διαθέτεις PH Controller.

Έγινε επεξεργασία - Skydiver
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά μην τον απορρίπτεται τελείως το πίνακα όπως προανέφερα είναι πολύ εύχρηστος για ένα νορμάλ ενυδρείο με νορμάλ ψαράκια ένα και Ph γύρο στο 7 πάνω κάτω, χωρίς τύρφες και άλλα πρόσθετα.

Αυτό που περιγράφω αφορά την πλειοψηφία των χομπίστων και είναι μια καλή αρχή να δουν που βαδίζουν. Όταν αργότερα μπουν στα ποιο βαθιά νερά τότε πλέον δεν θα τους χρειάζεται ο πίνακας.

Αν ένας αρχάριος με ένα νορμαλ ενυδρείο ακολουθήσει τον πίνακα κακό δεν θα του κάνει ισα ίσα μπορεί να τον σώσει από δυσάρεστα γεγονότα, ακολουθώντας τον πίνακα το μόνο που μπορεί να πάθει είναι να έχει λιγότερο CO2 από ότι νομίζει.

Θέλει προσοχή γιατί σε αυτό το χόμπι εύκολα παίρνουμε τα δύο άκρα, ή τα απλοποιούμε πάρα πολύ ή τα περιπλέκομαι.

Δεν είπα ότι είναι λάθος ο πίνακας αλλά έχει πολλούς παραμέτρους που τον επηρεάζουν και από την μεριά του ph και της kh .

Το πρόβλημα με το ph και τις τανίνες, και άλλα οξεα αν υπάρχουν στο ενυδρείο μπορείς να το ανακαλύψεις με μεγάλη αλλαγή νερού, αλλα της kh πως το βρίσκεις?

Το καλό στον πίνακα αυτό είναι ότι σχεδόν πάντα έχεις χαμηλότερο co2 στο νερό.

Χρήστο αυτό με την ανθρακική το έχεις ψάξει ποτέ?

Έχει γράψει ο Τομ barr ενα ωραίο αρθράκι δεν ξερω αν το έχεις διαβάσει , για τον πίνακα και την ανθρακική σκληρότητα.

http://www.barrreport.com/showthread.php/12022-CO2-pH-KH-table

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει την λειτουργία του controller ή το μπερδεύεις με κάτι άλλο.

Ο controller δεν είναι για χρήση μόνο σε ψάρια τα οποία θέλουνε συγκεκριμένο ph πχ δίσκοι. Ο controller κρατάει σταθερό το ph στο ενυδρείο ανοιγοκλείνοντας την μαγνητική.

Αν τον ρυθμίσεις χαμηλά θα ζορίζονται τα ψάρια όλη την ημέρα μιας και το ph θα είναι σταθερό όλη την ημέρα. Το βράδυ δεν θα συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Αν δεν διαθέτεις Controller και έχεις αυξημένη ροή CO2, τότε ναι το βράδυ θα έχεις θέμα γιατί τα φυτά δεν απορροφούν CO2. Ο controller όμως μας λύνει αυτό το σημαντικό πρόβλημα.

Η ρύθμιση που λες (1-2 ώρες πριν τα φώτα η μαγνητική και να κλείνει μια ώρα πριν κλείσουν τα φώτα ή συνεχόμενα 24ωρο με χαμηλό φωτισμό) είναι ρύθμιση συστήματος CO2 μέσω χρονοδιακόπτη επειδή δεν διαθέτεις PH Controller.

Να σου πω τη άποψη μου ...

Δεν το χρησιμοποιώ γιατί το ph επηρεάζεται πολύ εύκολα , οπότε δουλεύει λάθος o controller ...

Αν εχεις χαμηλό kh στα 2-3 , το 0,2 του controller που θα σου χάνει από το καλιμπραρισμα εινα 10 -17 ppm διαφορά , οπότε ξεκινούν και οι άλγες.

Είμαι της άποψης αυτής χρονοδιακοπτη - ηλετκροβάνα σε μεγαλα ενυδρεια , σε μικρά ενυδρεία συνεχόμενο co2 , με αρκετη αναταραξη , και λιγο φωτισμο, για να μην εχεις απότομες μεταβολές ,

Με την μέθοδο αυτή μπορείς να μπουσταρεις το co2 σε 50 εως και 70 ppm , με τον controller πως το κάνεις αυτο ?

Ριχνεις διοξειδιο μονο όταν το χρειάζονται τα φυτά ... οικονομία στην μπουκάλα.

Απο controllers εχω 2 ενα ph 201 και ενα ph milwaukee , με ηλεκτρόδια pintpoint , αλλά τους έχω άπλα για να βλέπω το ph.

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά μην τον απορρίπτεται τελείως το πίνακα όπως προανέφερα είναι πολύ εύχρηστος για ένα νορμάλ ενυδρείο με νορμάλ ψαράκια ένα και Ph γύρο στο 7 πάνω κάτω, χωρίς τύρφες και άλλα πρόσθετα.

Αυτό που περιγράφω αφορά την πλειοψηφία των χομπίστων και είναι μια καλή αρχή να δουν που βαδίζουν. Όταν αργότερα μπουν στα ποιο βαθιά νερά τότε πλέον δεν θα τους χρειάζεται ο πίνακας.

Αν ένας αρχάριος με ένα νορμαλ ενυδρείο ακολουθήσει τον πίνακα κακό δεν θα του κάνει ισα ίσα μπορεί να τον σώσει από δυσάρεστα γεγονότα, ακολουθώντας τον πίνακα το μόνο που μπορεί να πάθει είναι να έχει λιγότερο CO2 από ότι νομίζει.

Θέλει προσοχή γιατί σε αυτό το χόμπι εύκολα παίρνουμε τα δύο άκρα, ή τα απλοποιούμε πάρα πολύ ή τα περιπλέκομαι.

Οχι, φιλε μου, δεν τον αποριπτο σε καμια περιπτωση μια που ειναι σιγουρα ενας χρησιμος μπουσουλας, απλα υπαρχουν πολλοι παραμετροι που μπορουν να επιρεασουν την ολη εξισωση και ειδικα το καλοκαιρι τα πραγματα περιπλεκονται επιπλεον. Δεν θελω να περασω το μυνημα οτι δεν χρησιμευη αλλα περισσοτερο απαντουσα παντα σε γενικο βαθμο στους προβληματισμους του Νικου.

Link to comment
Share on other sites

Σε ποια φυτά χρειαζεται co2 50 έως 70 ppm?

Γιατί να κανεις κάτι τέτοιο?

Link to comment
Share on other sites

Χρήστο αυτό με την ανθρακική το έχεις ψάξει ποτέ?

Κατά καιρούς έχω ψαχτεί αρκετά με την χημεία του νερού αλλά δεν κατάλαβα τη ακριβώς θέλεις να μάθεις για το Kh. Θέσε ποιο συγκεκριμένα μια μια της ερωτήσεις σου αν ξέρω καλός αν όχι θα ψάξουμε μαζί να της βρούμε.

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει την λειτουργία του controller ή το μπερδεύεις με κάτι άλλο.

Ο controller δεν είναι για χρήση μόνο σε ψάρια τα οποία θέλουνε συγκεκριμένο ph πχ δίσκοι. Ο controller κρατάει σταθερό το ph στο ενυδρείο ανοιγοκλείνοντας την μαγνητική.

Αν τον ρυθμίσεις χαμηλά θα ζορίζονται τα ψάρια όλη την ημέρα μιας και το ph θα είναι σταθερό όλη την ημέρα. Το βράδυ δεν θα συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Αν δεν διαθέτεις Controller και έχεις αυξημένη ροή CO2, τότε ναι το βράδυ θα έχεις θέμα γιατί τα φυτά δεν απορροφούν CO2. Ο controller όμως μας λύνει αυτό το σημαντικό πρόβλημα.

Η ρύθμιση που λες (1-2 ώρες πριν τα φώτα η μαγνητική και να κλείνει μια ώρα πριν κλείσουν τα φώτα ή συνεχόμενα 24ωρο με χαμηλό φωτισμό) είναι ρύθμιση συστήματος CO2 μέσω χρονοδιακόπτη επειδή δεν διαθέτεις PH Controller.

Φιλε, skydiver δεν νομιζω να γνωριζεις το ιστορικο του nicapa τα πανεμορφα ενυδρεια του και το επιπεδο του οσο αφορα τον φυτεμενο κοσμο για αυτο και δεν σε παρεξηγω. Η αποψη μου ειναι πως για να γνωριζεις ακριβως το τη συμβαινει μεσα στο ενυδρειο μας πρεπει εξ αρχης να παιξεις με οσμωση και οτι ιχνοστοιχειο μπαινει μεσα να γινεται απο εμας στις επιθυμητες δοσολογιες, πραγμα οχι ευκολο μια που περαν του κοστους και του χρονου ενασχολησεις και παλι υπαρχουν πολλοι παραμετροι που παντα δεν θα ειναι ελεχγομενοι, αλλα εκει τουλαχιστων ενας κοντρολερ μπορει να μας βοηθησει καλυτερα. Απο την αλλη η παρατηρηση και η εμπειρια ειναι ο σημαντικοτερος παραγοντας πιστευω αλλα και παλι ο κυκλος των αλγεων παντα θα υπαρχει σε ενα συστημα σουπερ πουσαρισμενο και δεν θελει και πολυ να ξεφυγει εστω και προσωρινα σε εναν ζωντανο οργανισμο που θεωριτικα ειναι ολο το ενυδρειο μας. Οποτε καλοδεχουμενος ο οποιος εξοπλισμος οποιος μπορει να τον εχει αλλα εαν δεν πεφτει και η καταλληλη φροντιδα και ο σωστος χειρισμος δεν θελει και πολυ να γεμισεις αλγες η να μαζευεις θυματα. Τωρα οσο αφορα εμενα δεν με θεωρω σουπερ ντουπερ μια που ειδικα τωρα που δεν εχω χρονο πια καλα καλα δεν προλαβαινω να ταισω και ενασχολουμε ελαχιστα με το φυτεμενο μου και βλεπω μια αποσυνθεση καποιον φυτων πχ και απο την αλλη να ξεφυτρωνουν νεα βλασταρια. Καπως σαν την φυση δηλαδη και γνωριζω πως σιγα σιγα μπαινοντας ο χειμωνας θα γινει παλι της ζουγκλας καποια στιγμη χωρις να κανω κατι το ιδιαιτερο.

Link to comment
Share on other sites

Κατά καιρούς έχω ψαχτεί αρκετά με την χημεία του νερού αλλά δεν κατάλαβα τη ακριβώς θέλεις να μάθεις για το Kh. Θέσε ποιο συγκεκριμένα μια μια της ερωτήσεις σου αν ξέρω καλός αν όχι θα ψάξουμε μαζί να της βρούμε.

Αυτό που προσπαθώ με λίγα λόγια είναι να μετρήσω ακριβώς το co2 και βασίζεται στον πίνακα , και να βγάλω άκρη με τις μετρήσεις που έχω κάνει.

ok , είναι κάπως μπερδεμένο, το ph όπως είπαμε κατεβαίνει από τα διάφορα οξέα , τις τανίνες και τα οργανικά που δημιουργουνται με τον καιρό . Αυτό μπορούμε να το επαναφέρουμε καθαρίζοντας βυθό και κάνοντας μεγάλες αλλαγές.

Τώρα για την kh, το διάβασα στο φόρουμ του Tom barr, οτι μπορεί να διαβάζουμε με τα τεστ μια τιμή 5 ας πούμε , αλλά στην πραγματικότητα η πραγματική ανθρακική να ειναi 2 , με αποτέλεσμα πολύ λιγότερο co2. Αυτο ειναι που με μπερδεύει , πως μπορώ να γνωρίζω την πραγματική ανθρακική που έχει σχέση άμεσα με το co2. ?

Το παρακάτω είναι από το site του Τομ bar , http://www.barrreport.com/showthread.php/12022-CO2-pH-KH-table

Say you tap water is a KH of 5m say you want 35-40ppm of CO2, you should add enough to get the pH to 6.6 and be able to keep it there.

Warning, KH may not be entirely carbonate hardness. This means you will think and believe you have MORE than you actually do, thus you may be under dosing CO2.

This issues will never be the reverse, eg, you are adding more CO2 than you think.

So the error is always on the safe side usign this method.

As the KH in your tap drops, say your KH is 1-2 degrees, there's just not much room for other sources of KH other than carbonate, at 4-5 and above, there may be.

So assuming most of the KH is carbonate hardness for a KH or 1 degree is likely okay.

Polyphosphates are often used for corrosion control in the pipes in the tap water. This might be the case due to the seasonal nature of the tap water from the sounds of it.

So most of the KH is really non carbonate.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή σε ενδιαφέρουν η λεπτομέρειες και θέλεις να γνωρίζεις ακριβός.

Όταν λέμε ανθρακική σκληρότητα πάει το μυαλό μας στην σόδα, ή σε έναν χημικό τύπο που είδαμε κάπου πχ στην βικιπαιδια, δεν είναι όμως έτσι

Όταν μας λένε ότι το ψάρι χ΄ θέλει 5 Kh τη Κh από ποιο ποτάμι η ποια λίμνη;

Η σύσταση του Kh χημικά διαφέρει από λίμνη σε λίμνη και από ποτάμι σε ποτάμι διαφέρει.

Η μετρήσεις με της σταγόνες μετρούν το βασικότερο χημικό συστατικό του Kh.

Όταν μετράμε λοιπόν το Kh με σταγόνες και βγάλουμε 3 μπορεί πχ να είναι πραγματικά 3,2 ή 2,8 αλλά δεν μπορεί να είναι 2 ή 4.

Σε γενικές γραμμές η σταγόνες είναι αξιόπιστες και αν είμαστε απαιτητική τότε τετραπλασιάζοντας το νερό της μέτρησης μπορούμε να έχουμε μια ακρίβεια κατά 0,25 μειώνοντας το ποσοστό του λάθους κατά πολύ.

Το να φτιάξουμε το Κη του νερού μόνο με σόδα όπως διάβασα είναι λάθος. Γιατί το Kh δεν είναι μόνο σόδα. Ακόμη και η ετερίες που βγάζουν διάφορα σκευάσματα για την αύξηση του Kh έχουν μέσα στην σκόνη τους αν δεις στα συστατικά διάφορα χημικά στοιχεία.

Πρωσικά πιστεύω πως είναι λάθος να προσπαθούμε να βρούμε το Kh μέσα από το CO2. Το ανάποδο μπορεί να συμβεί, δηλαδή να γνωρίζουμε το Kh και να συμπεραίνουμε στο περίπου πόσο CO2 έχουμε εφόσον το ενυδρείο μας δεν έχει ακραίες τιμές η πολλούς παράγοντες που οξύνουν το νερό.

Link to comment
Share on other sites

Όσο για τα πολυφωσφορικά που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της διάβρωσης σε σωλήνες νερού δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει αυτό εδώ στην Ελλάδα. Και αν ισχύει θα είναι μόνο άκρος περιστασιακά.

Αλλά είναι κάτι που δεν το ξέρω και για αυτό ότι λέω το λέω με επιφύλαξη, αν κάποιος δουλεύει στην ΕΥΔΑΠ ας μας πει.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...