Jump to content

Αλατότητα


ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ

Recommended Posts

Αγαπητοί Φίλοι

Μετά από μία ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε ανοίξει σε άλλο τοπικ, είχαμε καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι το ρεφρακτόμετρο είναι το πλέον αξιόπιστο όργανο για τη μέτρηση της αλατότητας.

Με τις μετρήσεις αυτού του οργάνου και μόνο, κατέβασα την αλατότητα στο reef μου στο 1027 κατά την προηγούμενη αλλαγή νερού.

Μετά από ένα μήνα και λίγο πρίν την καθιερωμένη άλλαγή , πήρα την μέτρηση 1028 με την ίδια ακριβώς θερμοκρασία, ενώ δεν υπήρχε πτώση της στάθμης του νερού, λόγω της εξάτμησης, κατά την διάρκεια της μέτρησης.

Κατά τη γνώμη σας, που οφείλεται η αύξηση αυτή της τιμής της αλατότητας?

Σας πληροφορώ, επίσης, ότι συμπληρώνω το νερό εξάτμισης, περίπου 40 λίτρα κάθε 10 ημέρες, το οποίο αποτελείται με νερό α/ο και καλκβάσερ ή Araga milk-might (Ca,Sr,Mg) εναλλάξ. Επίσης προσθέτω και την συνιστώμενη ποσότητα ιωδίνης κάθε 15 ημέρες.

Περιμένω με πολύ ενδιαφέρον την κατάθεση της προσωπικής σας εμπειρίας.

Με εκτίμηση Νίκος

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Νίκο,

Αυτός ο ένας βαθμός (πολύ μικρή μεταβολή) θα μπορούσε εύκολα να αποδωθεί σε

α) λερωμένο τζαμάκι ή σταγονόμετρο (αν βάλεις την σταγόνα με το χέρι σου και όχι με σταγονόμετρο θα πάρεις ένδειξη 1,030)

β) χρόνος λήψης - φώτα σβηστά ή αναμένα (η εξάτμιση είναι πιο έντονη το μεσημέρι)

γ) λήψη δείγματος από ενυδρείο ή sump (στην επιφάνεια του νερού λόγω της εξάτμισης η αλατότητα είναι μικρότερη απ'ότι στο βάθος)

δ) αύξηση αλάτων από προσθήκη ή απελευθέρωση από το υπόστρωμα (ασβέστιο, μαγνήσιο, από 300 σε 400 δίνει όντως 0,001)

κτλ.

Φιλικά, Θάνος

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες σου αγαπητέ Φίλε antesco

Θα ήθελα να σε πληροφορήσω ότι είμαι πολύ σχολαστικός στη λήψη δείγματος και τον καθαρισμό του οργάνου.

Προσανατολίζιμαι περισσότερο στην αιτιολογία δ) που μου επισήμανες, γιατί όπως ανέφερα, προσθέτω συχνά τα προιόντα Araga τα οποία περιέχουν και μαγνήσιο. Οι μετρήσεις που κάνω δεν μου δείχνουν αύξηση των τιμών μαγνησίου ή ασβεστίου. Υποθέτω ότι αυτό οφείλεται στην ταυτόχρονη κατανάλωση των στοιχείων αυτών.

Ας υποθέσουμε, όμως, ότι η μικρή αυτή αύξηση της αλατότητας, οφείλεται στην αύξηση κάποιων τιμών ορισμένων στοιχείων. Τότε το ερώτημα το οποίο προκύπτει είναι αν είναι σωστό να μειώνω την αλατότητα μόλις διαπιστώνω αύξηση. Μήπως στην προσπάθεια αυτή, απομακρύνω και άλλα χρήσιμα στοχεία που δεν πρέπει? Ή μήπως θα πρέπει να δεχτούμε ότι αυτή η διακύμανση είναι φυσιολογική και η επαναφορά της θα πρέπει να γίνεται μόνο κατά τη διάρκεια της τακτικής μηνιαίας αλλαγής νερού?

Έχεις παρατηρήσει (ή όποιος άλλος Φίλος) μια ανάλογη διακύμανση στο reef σου?

Με εκτίμηση Νίκος

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Νίκο,

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται αραίωση του νερού όταν από 1,025 πάμε στα 1,026.

Κάποιοι από μας που ασχολούμαστε μόνο με σκληρά "κρατιόμαστε" στα 1,028.

Στην δική μου περίπτωση, δεν έχω κάνει ποτέ αλλαγή νερού. Δεν έχω νιτρικά για να αφαιρέσω και τα μαθηματικά μου λένε ότι ένα 10% ή 20% το μήνα θα διορθώσει μία πιθανή πτώση κάποιων στοιχείων κατά ποσοστό ασήμαντο. Αν δηλαδή έχω χάσει το 50% του στροντίου που θα έπρεπε να έχω, αλλάζοντας 20% νερό θα αποκτήσω ένα νερό όπου το 80% θα εξακολουθεί να έχει 50% στρόντιο και το 20% θα έχει το 100% της συνιστώμενης ποσότητας. Αυτό θα με φέρει συνολικά από το 50% στο 60% της ποσότητας του στροντίου που θα έπρεπε να έχω, δηλαδή μία διόρθωση αμελητέα.

Συνεπώς προτιμώ να μετράω όσο στοιχεία μετριούνται και να τα διορθώνω με προσθήκες αυτών καθαυτών των στοιχείων, παρά να αλλάζω νερό χωρίς λόγο. Έχω ρωτήσει πολύ κόσμο αν υπάρχει κάποιος άλλος λόγος που μου διαφεύγει, αλλά ακόμα δεν έχω βρει κάποια ικανοποιητική απάντηση.

Χρησιμοποιώ ρεφρακτόμετρο περίπου δύο χρόνια και η δική μου αγωνία συνήθως (αντίστροφα από εσένα) είναι να μην υπάρξει πτώση της αλατότητας από τον protein skimmer, φαινόμενο που όντως συμβαίνει καμία φορά και που αντιμετωπίζω προσθέτοντας λίγο αλάτι στο νερό αναπλήρωσης.

Προφανώς θα παρακολουθήσεις τις διακυμάνσεις σου και στο μέλλον, και θα με ενδιέφερε πολύ να μας κρατήσεις ενήμερους γιατί διατηρώ την πεποίθηση ότι η αύξησή σου ήταν περιστασιακή και ότι στο μέλλον θα συναντάς συχνότερα κάποια μικρή πτώση.

Με Εκτίμηση,

Θάνος

Link to comment
Share on other sites

Στην δική μου περίπτωση, δεν έχω κάνει ποτέ αλλαγή νερού.

18146[/snapback]

Αγαπητέ Φίλε antesco

Σε ευχαριστώ για τη μοναδική συμμετοχή σου στο θέμα μου.

Κατ' αρχήν χαίρομαι ιδιαίτερα που ανοίγεις ένα μεγάλο κεφάλαιο, το οποίο αξίζει πραγματικά να συζητηθεί και να διερευνηθεί βαθιά.

Απ' ότι έχω παρακολουθήσει στις παρουσιάσεις "βαριών" ενυδρείων στα ξένα fora, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι οι τακτικές αλλαγές νερού, που συστήνουν έντονα, βοηθούν στην αναπλήρωση των απαραίτητων συστατικών και την ισορροπία του συστήματος.

Βεβαίως κάνοντας μια αναδρομή στην βιβλιογραφία της προηγούμενης δεκαετίας, αναφέρεται ότι οι τακτικές αλλαγές νερού, σε ένα ενυδρείο reef, δεν είναι απαραίτητες και το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει, κατά κάποιο τρόπο "αυτόνομα".

Πιστεύω λοιπόν, ότι στη δική σου περίπτωση, εφόσον έχεις βρει τον τρόπο να αναπληρώνεις τα απαραίτητα στοιχεία και ιχνοστοιχεία, που χάνονται ή απορροφώνται, με τη χρήση πρόσθετων και του Ca reactor, τότε οι συστηματικές αλλαγές δεν είναι απαραίτητες. Με απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια , ότι δεν υπάρχουν αυξημένες τιμές νιτρικών.

Στη δική μου περίπτωση, όπου το φορτίο των απαιτητικών κοραλλιών, δεν είναι μεγάλο, έχω καταλήξει εμπειρικά στη καθιέρωση μηνιαίας αλλαγής του 25% του νερού. Στο σύστημά μου δεν προσθέτω τίποτα εκτός από Ιωδίνη και το εμπλουτισμένο, με τα ήδη προαναφερόμενα, α/ο νερό της εξάτμισης.

Με τον τρόπο αυτό διατηρώ το σύστημά μου σταθερό και ο εμπλουτισμός του νερού γίνεται κυρίως από τον Ca reactor, ο οποίος περιέχει σαν ενδιάμεσο το προϊόν ARM της CaribeSea.

Η ανάπτυξη των κοραλλιών είναι πολύ καλή και δεν διακινδυνεύω, με την χρήση πρόσθετων , να διαταράξω την ισορροπία στην αναλογία ορισμένων συστατικών, που δεν γνωρίζω αν είναι σε επάρκεια ή όχι, με ότι άλλο αυτό συνεπάγεται.

Θα είχε πολύ ενδιαφέρον, όμως, αν ανοίγαμε μια άλλη συζήτηση σε νέο τόπικ, με το θέμα αυτό.

Όσον αφορά το αρχικό μας θέμα, θα ήθελα τη γνώμη σου, για το αν θα πρέπει να διατηρήσω την διακύμανση 1027-1028 (εφόσον αυτή παγιωθεί) ή να προτιμήσω την 1026-1027 ή κάποια άλλη την οποία προτείνεις. Σου αναφέρω ότι το σύστημά μου, από λάθος μετρήσεις, λειτουργούσε επί χρόνια με αλατότητα 1030 (μπορεί και περισσότερο) χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, παρά μόνο τον έντονο σχηματισμό πράσινης ασβεστιακής άλγης στα τζάμια, η οποία δεν απομακρυνόταν με τον μαγνήτη αλλά μόνο με ξυράφι.

Από τη στιγμή που κατέβασα την αλατότητα, το φαινόμενο αυτό εξαλείφθηκε πλήρως.

Με εκτίμηση Νίκος

Link to comment
Share on other sites

Αυτο ειναι ενα θεμα με αρκετο ενδιαφερων.

Φιλε Νικο και Θανο, πιασατε ενα ομορφο θεμα το οποιο και εχει πολλες ενδιαφερων αποψεις και αποροιες. Θα πω την δικη μου γνωμη και θα δεχθω με ιδιαιτερη χαρα την δικη σας. Αφου αυτο που μετραει ειναι να φτασουμε καπου σωστα και οχι εαν εχω απολυτα δικιο η οχι.

Προσανατολίζομαι περισσότερο στην αιτιολογία δ) που μου επισήμανες, γιατί όπως ανέφερα, προσθέτω συχνά τα προιόντα  Araga τα οποία περιέχουν και μαγνήσιο. Οι μετρήσεις που κάνω δεν μου δείχνουν αύξηση των τιμών μαγνησίου ή ασβεστίου. Υποθέτω ότι αυτό οφείλεται στην ταυτόχρονη κατανάλωση των στοιχείων αυτών.

Απο την στιγμη που προσθετουμε οποιοδηποτε χημικο, ειτε σε σκονη ειτε σε υγρο, περιεχει και διαφορα αλλα αλατα περα απο τα επιθυμιτα. Αυτο εχει σαν συνεπεια να αυξανετε η συνολικη αλατοτητα του νερου μας. Ειναι πολυ λογικο αφου η αλατοτητα μετραει την συνολικη ποσοτητα αλατων στο νερο μας. Ειδικα με καποιες τιμες που θελουμε να διορθωσουμε, τα χημικα αυτα εχουν πολλα περιτα αλατα σε σχεση με οτι περνουμε.

Παραδειγμα για να ανεβασω το μαγνησιο στο ενυδρειο μου απο τα 1250 στα 1450 θελω πανω απο 2 κιλα περιπου υλικο. Μαλιστα το συγκεκριμενο υλικο που χρησιμοποιω ειναι το κοινο αλατι EPSOM η αλλιως θειικο μαγνησιο αποτελει και την βαση για σχεδον ολα τα προσθετα μαγνησιου στο χωρο! Και ομως, μπορει να ανεβαζει το μαγνησιο εκει που θελω αλλα εχουν μπει και μεγαλη ποσοτητα απο τα αλλα αλατα τα οποια και μου ανεβαζουν την αλατοτητα αισθητα. Απολυτως λογικο.

Ας υποθέσουμε, όμως, ότι η μικρή αυτή αύξηση της αλατότητας, οφείλεται στην αύξηση κάποιων τιμών ορισμένων στοιχείων. Τότε το ερώτημα το οποίο προκύπτει είναι αν είναι σωστό να μειώνω την αλατότητα μόλις διαπιστώνω αύξηση. Μήπως στην προσπάθεια αυτή, απομακρύνω και άλλα χρήσιμα στοχεία που δεν πρέπει? Ή μήπως θα πρέπει να δεχτούμε ότι αυτή η διακύμανση είναι φυσιολογική και η επαναφορά της θα πρέπει να γίνεται μόνο κατά τη διάρκεια της τακτικής μηνιαίας αλλαγής νερού?

Εαν κρατας την διακυμανση καθε μηνα περιπου στα ιδια επιπεδα με μηνιαια διωρθωση πιστευω πως θα εισαι μια χαρα. Δεν στρεσαρεις τα ζωντανα σου και δεν εχεις και τις τρελες αλλαγες στην τιμη της αλατοτητας μεσα στο μηνα για να το κυνηγας συνεχεια. Ετσι οταν ερχετε η ωρα το διωρθωνεις. Δεν πιστευω πως ειναι προβλημα. Ετσι κανω και εγω. Συν, οτι γλυτωνεις αρκετο χρονο που δεν εχει ουσια να σπαταλας αφου καθε διορθωση περα της ωρας της ειναι αρκετα χρονοβορα. Ενω δεν εχει κανενα αντοιχτυπο στα ζωντανα σου γιατι πανω απο ολα γινεται σταδιακα.

18139[/snapback]

Αγαπητέ Νίκο,

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται αραίωση του νερού όταν από 1,025 πάμε στα 1,026.

Κάποιοι από μας που ασχολούμαστε μόνο με σκληρά "κρατιόμαστε" στα 1,028.

Eιναι αποδεδειγμενο πως με σχετικα υψηλοτεη αλατοτητα απο το μεσο ορο τα κοραλια πανω καλυτερα οντως, κατι ομως που δεν ισχυει για ολα τα ψαρια επειδη το ψαρι για να κρατησει την οσμωτικη πιεση σωστη κουραζετε σαφως περισοτερο κατι το οποιο μακροπροθεσμα μπορει να εχει καποιες ασχημες επιπτωσεις σε αυτα.

Στην δική μου περίπτωση, δεν έχω κάνει ποτέ αλλαγή νερού. Δεν έχω νιτρικά για να αφαιρέσω και τα μαθηματικά μου λένε ότι ένα 10% ή 20% το μήνα θα διορθώσει μία πιθανή πτώση κάποιων στοιχείων κατά ποσοστό ασήμαντο. Αν δηλαδή έχω χάσει το 50% του στροντίου που θα έπρεπε να έχω, αλλάζοντας 20% νερό θα αποκτήσω ένα νερό όπου το 80% θα εξακολουθεί να έχει 50% στρόντιο και το 20% θα έχει το 100% της συνιστώμενης ποσότητας. Αυτό θα με φέρει συνολικά από το  50% στο 60% της ποσότητας του στροντίου που θα έπρεπε να έχω, δηλαδή μία διόρθωση αμελητέα.

Δεν εχει να κανει με το εαν εχεις νιτρικα η οχι. Εχει αποδειχθει πως τα κοραλια μπορουν να αποροφησουν καποια ιχνοστοιχεια ακομα και εαν ειναι σε μικροτερη ποσοτητα απο την κανονικη και μαλιστα αυτο τους κανει πολυ καλο απο το να μην υπηρχαν καθολου. Το στροντιο δεν ειναι μια παραμετρος που λειπει απο τα συγχρονα ενυδρεια αφου και τα αλατι απου χρησιμοποιουμε εχουν κατα τι αυξημενες τιμες σε αυτο αλλα και ο calcium reactor δινει μια Α ποσοτητα σταθερα.

Το προβλημα εγγυτε σε αλλα ιχνοστοιχεια τα οποια ουτε καν μπορουμε να μετρησουμε. Σχεδον ολα τα αλατια στα περισοτερα ιχνοστοιχεια ειναι σαφως ποιο ποιο πλουσια απο το κανονικο θαλλασινο νερο. Τα σχετικα τεστ το εχουν αποδειξει αυτο.

Προσωπικα ειχα τον τελευταιο καιρο να κανω αλλαγη 2,5 μηνες επητιδες για να δω διαφορες. Και οταν εκαν αμια αλλαγη της ταξης του 25% την αλλη ημερα κιολας ειδα ολα τα lps με σαφως καλυτερο ανοιγμα και χρωμα ενω στα sps ειδα διαφορες στο ανοιγμα των polyps απο την δευτερη ημερα. Η αλλαγη νερου παντα χρειαζετε. Μην ξεχναμε πως απο την στιγμη που προσθετουμε διαφορα υλικα, προσθετουμε και καποια πραγματα που εαν μαζευτουν αρκετα απλα αλλζουμε την χημικη ισοροπια στο ενυδρειο.

Π.χ. εαν θελουμε να προσθεσουμε στροντιο στο ενυδρειο δεν βαζουμε καθαρο στροντιο. Ισως σε ενα πυρηνικο αντιδραστηρα να βρουμε καθαρη μορφη ;)  , αλλα βαζουμε καποιο χημικο που εχει μια μικρη ποσοτητα στροντιου. Το ιδιο συμβαινει και με τα χημικα για ασβεστιο, αλκαλικοτητα, μαγνησιο αλλα και ιοδινη. Αυτα τα υλικα ειναι το θειο, νατριο , chloride, καλιο κτλ.  Ωποτε πρεπει να γινονται αλλαγες νερου αν οχι για τα νιτρικα ή φωσφωρικα αλλα για τις υπολοιπες παρενεργειες που θα υπαρξουν στο ενυδρειο μας.

Συνεπώς προτιμώ να μετράω όσο στοιχεία μετριούνται και να τα διορθώνω με προσθήκες αυτών καθαυτών των στοιχείων, παρά να αλλάζω νερό χωρίς λόγο. Έχω ρωτήσει πολύ κόσμο αν υπάρχει κάποιος άλλος λόγος που μου διαφεύγει, αλλά ακόμα δεν έχω βρει κάποια ικανοποιητική απάντηση.

Ισως η απαντηση ποιο πανω να σου δινει καποιες απαντησεις, οσο για την μετρηση του στροντιου και τις ιοδινης, οποτε εχω προσπαθησει δεν εχω καταφερει να βγαλω ακρη, πολυ δυσκολα τεστ, παρα πολυ δυσκολο να διακρινεις την ακριβη αποχρωση στο συγκεκριμενο χρονο και τελικα αφου κατεθεσα το οπλα, εκανα μια ερευνα στο ιντερνετ και σε σχετικα φορουμ, και βρηκα πως δεν ειμαι μονος μου και αυτο με ανακουφησε αρκετα. Εαν τωρα γνωριζετε καποιο τεστ για αυτα τα 2 υλικα το οποιο και θα ειναι σχετικα ακριβες και σχετικα λογικο στη χρηση ειμαι ευπροσδεκτος να το δοκιμασω.

18146[/snapback]

Φιλικα

Μαριος Βουλγαρης

Έγινε επεξεργασία - Discos
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Φίλε Discos

Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου στη συζήτηση.

Θα ήθελα να προσθέσω στα όσα ανέφερες, ότι επειδή τα κοράλλια γενικά έχουν πολύ αργό μεταβολισμό, όταν διαπιστώσουμε πως κάτι δεν πάει καλά, πιστεύω ότι θα είναι πλέον πολύ αργά για να το διορθώσουμε.

Με εκτίμηση Νίκος

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω λοιπόν, ότι στη δική σου περίπτωση, εφόσον έχεις βρει τον τρόπο να αναπληρώνεις τα απαραίτητα στοιχεία και ιχνοστοιχεία, που χάνονται ή απορροφώνται, με τη χρήση πρόσθετων και του Ca reactor, τότε οι συστηματικές αλλαγές δεν είναι απαραίτητες.

Τίποτα περισσότερο απ' ότι χρησιμοποιείς και εσύ Νίκο.  CR, Trace, Στρόντιο (Κυριάκος...), κτλ.

Με απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια , ότι δεν υπάρχουν αυξημένες τιμές νιτρικών.

Σαφώς !

Όσον αφορά το αρχικό μας θέμα, θα ήθελα τη γνώμη σου, για το αν θα πρέπει να διατηρήσω την διακύμανση 1027-1028 (εφόσον αυτή παγιωθεί) ή να προτιμήσω την 1026-1027 ή κάποια άλλη την οποία προτείνεις. Σου αναφέρω ότι το σύστημά μου, από λάθος μετρήσεις, λειτουργούσε επί χρόνια με αλατότητα 1030 (μπορεί και περισσότερο) χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, παρά μόνο τον έντονο σχηματισμό πράσινης ασβεστιακής άλγης στα τζάμια, η οποία δεν απομακρυνόταν με τον μαγνήτη αλλά μόνο με ξυράφι.

Από τη στιγμή που κατέβασα την αλατότητα, το φαινόμενο αυτό εξαλείφθηκε πλήρως.

18369[/snapback]

Αγαπητέ Νίκο,

Πολύ ενδιάφερον αυτό το τελευταίο. Την ίδια ακριβώς άλγη (όπως την περιγράφεις) αντιμετώπισα και εγώ επί δίμηνο, αλλά υποχώρησε όταν πρόσθεσα ανάμεσα στις 2 x 13.000Κ 250W μία νέα 250W αλλά 20.000Κ !!! Μακάρι να μπορούσα να σου πω αν όντως ήταν αυτό και αν αποδίδεται στα επιπλέον 250W ή στα 20.000Κ. Ξυράφι - ναι, σκέτος μπελάς. Αλλά μοιάζει να σταμάτησε τώρα.

Στην ερώτησή σου για τα όρια της αλατότητας πρέπει να απαντήσω με επιλογή. Γνώμη μου είναι πως αν σε ενδιαφέρουν περισσότερο τα σκληρά θα πρέπει να κυμανθείς στα 1027 - 1028 ενώ αν νοιάζεσαι περισσότερο για τους ιχθύς σου (όπως επισημαίνει και ο Μάριος) θα πρέπει να τους επιτρέψεις ένα βήμα πιο κάτω. Εγώ δυστυχώς αγαπώ πολύ τα tang μου αλλά εξίσου και τα σκληρά μου, και στοχεύω στο 1027.

Με εκτίμηση / Θάνος

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Μάριε,

Πολύ σεβαστές οι απόψεις σου και πολύ ευχάριστος ο τρόπος που τις παραθέτεις.

Έχει αποδειχθεί πως τα κοράλλια μπορούν να απορροφήσουν κάποια ιχνοστοιχεία ακόμα και εάν είναι σε μικρότερη ποσότητα από την κανονική και μάλιστα αυτό τους κάνει πολύ καλό από το να μην υπήρχαν καθόλου.

Ας δεχθούμε λοιπόν ότι καλύτερα να απορροφούν 15% από την ποσότητα κάποιων "άλλων" ιχνοστοιχείων ανά μήνα παρά καθόλου.

Με σκοπό να παρατείνουμε την ζωή τους κατά 15% ? μάλλον όχι.

Με σκοπό να μεγαλώνουν 15% γρηγορότερα ? Αναρωτιέμαι αν αξίζει τον κόπο;

Και όταν έκανα μια αλλαγή της τάξης του 25% την άλλη ημέρα κιόλας είδα όλα τα lps με σαφώς καλύτερο άνοιγμα και χρώμα ενώ στα sps είδα διαφορές στο άνοιγμα των polyps από την δεύτερη ημέρα.

Χωρίς καθόλου διάθεση αλαζονείας (μη με παρεξηγήσεις) ίσως θα πρέπει να σε προβληματίσει αυτό. Οι δικοί μου polyps είναι σταθερά ενθουσιασμένοι, και δεν αλλάζουν συμπεριφορά με κάποια αλλαγή νερού. Θα μπορούσα να σου πω ότι τις λίγες φορές που πιθανώς αναγκάζομαι για τεχνικούς λόγους να προσθέσω νέο νερό (ωριμασμένο και εξομοιωμένο σε pH, αλατότητα και θερμοκρασία επί 24 ώρες), τα σκληρά μου μάλλον "θυμώνουν" αλλά επανέρχονται σύντομα...

Όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματά σου με προβληματίζουν ευχάριστα και συμφωνώ αρκετά. Εξετάζοντάς τα ολοκληρωμένα με ωθούν μάλλον (προσωπικά) στην αποδοχή της σκοπιμότητας μίας γενναίας αλλαγής ανά τρίμηνο ή εξάμηνο ίσως.

Μία κίνηση που θα στοχεύει στην απομάκρυνση των περιττών στοιχείων που προσθέτουν τα διάφορα χημικά (και όχι βέβαια ο Calcium reactor από τον οποίο με την βοήθεια του αραγωνίτη ARM φιλοδοξώ να εξαρτηθώ πλήρως κάποια μέρα...).

Φιλικά / Θάνος

Link to comment
Share on other sites

Έχει αποδειχθεί πως τα κοράλλια μπορούν να απορροφήσουν κάποια ιχνοστοιχεία ακόμα και εάν είναι σε μικρότερη ποσότητα από την κανονική και μάλιστα αυτό τους κάνει πολύ καλό από το να μην υπήρχαν καθόλου.

Ας δεχθούμε λοιπόν ότι καλύτερα να απορροφούν 15% από την ποσότητα κάποιων "άλλων" ιχνοστοιχείων ανά μήνα παρά καθόλου.

Με σκοπό να παρατείνουμε την ζωή τους κατά 15% ? μάλλον όχι.

Με σκοπό να μεγαλώνουν 15% γρηγορότερα ? Αναρωτιέμαι αν αξίζει τον κόπο;

Θανο η κουβεντα μας ειναι παρα πολυ καλη, με επιχειρηματα και πραγματικα την απολαμβανω ;) . Οποια και να ειναι η καταληξη της συζητησης σιγουρα να κερδισουμε εχουμε και οχι να χασουμε αφου η τεκμιριωμενη γνωμη πολλων ειναι καλυτερη απο του ενως. Ειδικα εαν τα επειχηριματα ειναι "δυνατα". Σιγουρα παιζει πολυ μεγαλο ρολο η αλλαγη και τα ιχνοστοιχεια, οχι στην αρχη η στο πρωτο εξαμηνο η 8μηνο του ενυδρειου αλλα μετα απο αυτη την ημερομηνια το νερο αρχιζει να εχει σαφη προβληματα σε ισσοροποιες, ιχνοστοιχεια κτλ. Ανεφερες πως χρησιμοποιης ιχνοστοιχεια, αρα ουσιαστικα καποια αναπληρωση κανεις. Στη δικη μου περιπτωση δεν χρησιμοποιω καποιο προσθετο, οτι μπαινει απο τον reactor και απλα χρησιμοποιω ενα 15% κατα μεσο ορο το μηνα σαν αλλαγη νερου για αυτο το σκοπο.

Και όταν έκανα μια αλλαγή της τάξης του 25% την άλλη ημέρα κιόλας είδα όλα τα lps με σαφώς καλύτερο άνοιγμα και χρώμα ενώ στα sps είδα διαφορές στο άνοιγμα των polyps από την δεύτερη ημέρα.

Χωρίς καθόλου διάθεση αλαζονείας (μη με παρεξηγήσεις) ίσως θα πρέπει να σε προβληματίσει αυτό. Οι δικοί μου polyps είναι σταθερά ενθουσιασμένοι, και δεν αλλάζουν συμπεριφορά με κάποια αλλαγή νερού. Θα μπορούσα να σου πω ότι τις λίγες φορές που πιθανώς αναγκάζομαι για τεχνικούς λόγους να προσθέσω νέο νερό (ωριμασμένο και εξομοιωμένο σε pH, αλατότητα και θερμοκρασία επί 24 ώρες), τα σκληρά μου μάλλον "θυμώνουν" αλλά επανέρχονται σύντομα...

Αυτο που λες εχει βαση, αλλα ακομα νομιζω το ενυδρειο σου ειναι σχετικα φρεσκο σαν νερο, το εχεις κανα 6μηνο περιπου εως τωρα? Μπορει και να κανω λαθος, αλλα κραταω ημερολογιο σχετικα με το ενυδρειο μου και παρατηρισα πως εκανα ή δεν εκανα αλλαγες μεχρι το 8μηνο δεν εβλεπα διαφορες στα κοραλια, η τουλαχιστον ηταν πολυ μικρες οι διαφορες για να τις παρατηρησω, μετα ομως το 8μηνο και ιδιαιτερα το 12μηνο αρχισα να βλεπω διαφορες στο τροπο που τα κοραλια ανταποκρινοταν στις αλλαγες. Σιγουρα ειχε να κανει πως το νερο ειχε παλαιωσει αρκετα.

Εχοντας ενυδρειο reef απο το 2002, παλαιωτερα σε μικροτερη κλιμακα, ειχα την ευκαιρια να πειραματιστω με τις αλλαγες και κατεληξα πως οντως μετα απο το 6-8μηνο με μικρες αλλαγες 5% η και 10% αλλα σε πολυ heavy stock ενυδρειο, μια αλλαγη της ταξεως του 40-50% ανα 6μηνο εκανε την ημερα απο την νυχτα στα κοραλια. Την αλλη ημερα ολα λαμπανε!! Ηταν απιστευτο, ξαφνικα εβλεπα αλλο ενυδρειο. Αυτη ηταν μια παρατηρηση που επιτηδες ηθελα να δω και στο μεγαλο ενυδρειο που εχω το τελευταιο ενα μιση χρονο. Μετα απο καποιο χρονικο σημειο το νερο μας αρχιζει και "πεφτει"-"βρομιζετε" ή ακομα και "εξαντλειτε" και χρειαζετε μαι τονοση.

Όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματά σου με προβληματίζουν ευχάριστα και συμφωνώ αρκετά. Εξετάζοντάς τα ολοκληρωμένα με ωθούν μάλλον (προσωπικά) στην αποδοχή της σκοπιμότητας μίας γενναίας αλλαγής ανά τρίμηνο ή εξάμηνο ίσως.

Μία κίνηση που θα στοχεύει στην απομάκρυνση των περιττών στοιχείων που προσθέτουν τα διάφορα χημικά (και όχι βέβαια ο Calcium reactor από τον οποίο με την βοήθεια του αραγωνίτη ARM φιλοδοξώ να εξαρτηθώ πλήρως κάποια μέρα...).

Αυτο ειναι για εμενα σχεδον η καλυτερη λυση. Ειναι αυτο που κανω, απλα κανω και μια αλλαγη ανα μηνα ή ανα εναμιση μηνα με 15%. Τωρα σχεδιαζω μια αλλαγη της ταξεως του 40% για αυτο το σκοπο. Βεβαια πρεπει να δουμε και το θεμα του αραγωνιτη γιατι θεωρητικα ολοι ειναι ιδιοι αλλα αυτο δεν ειναι απολυτο.

Νικο, κανε και ενα τοπικ σχετικα με τα υλικα για αραγωνιτη και τα διαφορα προιοντα για αυτο το σκοπο, ισως να εχει πολυ ενδιαφερων για το θεμα μας και οχι μονο. :thumbup:

18501[/snapback]

Να αναφερω βεβαια πως ο Νικος θα μας κινηγαει τωρα και με το δικιο του αφου εχει ξεκινησει θεμα για τις αλλαγες νερου αλλα ετσι οπως ηλθε εδω η ροη το συνεχισαμε πολυ φυσικα. :thumbup:

Έγινε επεξεργασία - Discos
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...