Jump to content

Νέο ενυδρείο!Βοήθεια για να βάλω Δίσκους!


CHRIS OIK.

Recommended Posts

Καλημέρα!Είχα ένα απλούστατο ενυδρείο 60 λίτρων και τώρα στο νέο μου σπίτι σχεδίασα ένα ενυδρείο με διαστάσεις Μ 180,Π 0,50,Υ 0,65.Δηλαδή 500 λίτρων καθαρά.Σκέφτομαι να βάλω δίσκους γιατί μ αρέσουν πολύ. ;) Πόσους δίσκους λέτε να βάλω και τι μέγεθος?Ποιά ψαράκια ζούν μαζί τους πιο εύκολα χωρις να τους στρεσάρουν?Τι φίλτρο/α να βάλω?Εχω τη διαθεση να το κάνω , αλλα μήπως να μην το επιχειρήσω λόγω της ασχετοσύνης μου? :thumbup: Περιμένω τη βοήθειά σας!Ευχαριστώ :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Φίλε CHRIS OIK.

Οι Δίσκοι είναι ψάρια με αρκετές απαιτήσεις στην ποιότητα του νερού και θέλουν διαφορετική περιποίηση από ότι τα άλλα ψάρια, γιαυτό και συνήθως τα διατηρούν οι πιο έμπειροι χομπίστες.

Προσωπικά αν είχα και γώ ενα ενυδρείο 500 λίτρων δεν θα το σκεφτόμουνα και πολύ.

Θα τους έβαζα αφού πρώτα είχα διαβάσει αρκετά πραγματάκια για αυτά τα όμορφα ζωντανά.

Τώρα μπορείς στα 500 λίτρα να βάλεις άνετα 5 με 6 δίσκους.

Μπορούν να συμβιώσουν με neon Tetra, γατόψαρα όπως τα κόρυς και άλλα.

Δες τι θα σου πούν και οι πιο γνώστες του θέματος και η απόφαση είναι δική σου.

Link to comment
Share on other sites

Τα λίτρα και οι διαστάσεις του ενυδρείου σου είναι ότι πρέπει για δίσκους, πες μας όμως και λίγα πράγματα σχετικά με την φίλτρανση, τι έχεις προβλέψει να μπει δεδομένου ότι οι δίσκοι είναι ψάρια με πολλές απαιτήσεις για καθαρό και μαλακό νερό. Τι θέλω να πω υπάρχει χώρος να μπουν δυο π.χ. 2217? ή ακόμη καλύτερα 2026? και λέω δυο για να μπορεις να βάλεις άλλα υλικά στο ένα και άλλα στο άλλο αλλά να μην έχεις και πρόβλημα στην συντήρηση.

Βέβαια neon όχι δεν αντέχουν τις υψηλές θερμοκρασίες συνήθως.

Cardinal tetra και Αρελεκίνους μπορείς άνετα και είναι και ωραίος πιστεύω συνδυασμός.

Έγινε επεξεργασία - PascM
Link to comment
Share on other sites

Και μην ανχώνεσε απλά θα πας σιγά σιγά

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα φιλε μου.Αλλος ενας στον μαγικο κοσμο των Δισκων!!!

Στο ενυδρειο που αναφερεις θα μπορουσες ανετα να βαλεις μεχρι οχτω δισκους, κατα προτιμηση μικρου ή μεσαιου μεγεθους ετσι ωστε να εχεις τη χαρα του μεγαλωματος τους!!!Και που ξερεις,μπορει να σου βγει και κανα ζευγαρακι!

Τα ψαρια που μπορουνε να συμβιωσουν με τους δισκους (οπως ειπε και ο PascM)ειναι κυριως αρλεκινοι,καρδιναλιοι,ροδοστομοι και αρκετα ειδη pleco και corys(Χατηρικα τα cory λογω του οτι ζουνε σε χαμηλοτερες θερμοκρασιες).

Απο εκει και περα η μεγαλυτερη απαιτηση αυτων των ψαριων ειναι η καθαροτητα του νερου.Συνεπως θελεις πολυ καλη φιλτρανση!!!Ενδεικτικα να σου πω οτι στο δικο μου ενυδρειο σε αντιστοιχα λιτρα εχω τρια φιλτρα 2217.Θα σου προτεινα λοιπον να ξεκινησεις εχοντας εξασφαλησει το δυνατον καλυτερη φιλτρανση.Τα δυο 2217 που σου προταθηκαν πιστευω οτι ειναι καλα για αρχη.

Τελος εχω να σου πω οτι αφου σου αρεσουν αυτα τα "κουκλια" μην κωλωνεις πουθενα!Παρ'το αποφαση και εδω ειμαστε εμεις ;)

Έγινε επεξεργασία - nidal
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρααααααααα!!!Και εγώ για 2 φιλτρα 2217 προσανατολίζομαι.Πιστεύω ότι θα με καλύψουν.Για τους Δίσκους πιστεύω ότι είναι καλύτερα να πάρω μεσσαίου μεγέθους για να τους δω να μεγαλώνουν.Ευχαριστώ ;)

Link to comment
Share on other sites

Στα 500 λίτρα δυο 2217 είναι καλά για αρχή τώρα αν σε καλύψουν απόλυτα θα το δεις και εσύ.

Όσον αφορά για το μέγεθος των δίσκων είναι και λίγο προσωπικό το θέμα, εγώ δηλαδή προτίμησα να τους παρω σχεδόν μωρά και να τους δω να μεγαλώνουν.

Μην νομίζεις οτι αργούν και πολύ να μεγαλώσουν!!!!

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα κι'από μένα.

Αξίζει τον κόπο.

Ποιό κόπο ?

Σε όσα πολύ σωστά αναφέρουν τα παιδιά που ήδη σου έγραψαν τα σχόλιά τους, θα ήθελα να προσθέσω κάτι που είναι και σ'αυτούς κοινή εμπειρία.

<< ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΝΕΡΟΥ ΙΔΙΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΜΕ ΤΟΥ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ >>.

Δεν είναι κάτι πολύ κουραστικό όσο ακούγεται σ'αυτόν που δεν έχει την αντίστοιχη εμπειρία.

Πιο πρακτικά , αλλάζω 200 lt νερού, από τα συνολικά 350 του ενυδρείου μου, μια φορά την εβδομάδα .Το νερό αποθηκεύεται 1-2 ημέρες πριν σε εξωτερική δεξαμενή ,θερμαίνεται στους 30 C ( Ίδια με του ενυδρείου ) και αναδεύεται για 3 ώρες,με μια μικρούλα αντλία ( την ίδια που χρησιμοποιώ για την αλλάγή νερού ) προκειμένου να σταθεροποιηθεί το P.H .

Από τότε που τηρώ σχολαστικά αυτό το πρόγραμμα ( 5 χρόνια τώρα ) δεν έχω καμία απώλεια.Η όλη διαδικασία με όλη την καθαριότητα(αφαίρεση διακόσμησης,vacuum βυθού, καθάρισμός φίλτρων,τζαμιών κλπ,) μου παίρνει σχεδόν μια ώρα .

Το δεύτερο θέμα που αξίζει την προσοχή σου είναι το να βάλεις ίσου, κατά το δυνατόν,μεγέθους νεαρά δισκάκια στο ενυδρείο .Ο λόγος είναι γνωστός και σχετίζεται με την επιθετικότητα που τα χαρακτηρίζει ,προκειμένου να εξασφαλίσει τα πρωτεία στην σειρά του φαγητού.Αν, στο ξεκίνημα τουλάχιστον, είναι όλα ίδιου περίπου μεγέθους ,τα πιο αδύναμα θα έχουν μια τύχη παραπάνω .Και πάλι, όλοι εμείς που κρατάμε δίσκους γινόμαστε μάρτυρες εντυπωσιακών διαφοροποιήσεων στην ανάπτυξή ίσων σε μέγεθος αρχικά ατόμων ,με απότέλεσμα κάποια να καταπιέζονται συνέχεια στην ανάπτυξη τους, μην έχοντας την ίδια τύχη στο φαγητό.( Μιλάω για τους πρώτους 5-6 μήνες ,που είναι και οι πιο κρίσιμοι για την ανάπτυξή τους ).

Αυτό το πρόβλημα ποτέ δεν λύνεται 100% .Η μόνη λύση ,που η εμπειρία μου έδωσε είναι , όταν θέλω να βάλω έναν ,η περισότερους καινούργιους μικρότερους δίσκους στο ενυδρείο μου ,τότε, αφού περάσουν 6-8 εβδομάδες στο μικρό ενυδρείο καραντίνας, μπαίνουν στο κύριο ενυδρείο χωρισμένοι με plexilglass που έχω στην αποθήκη γι'αυτό τον σκοπό.Μ'αυτόν τον τρόπο έχουν χρόνο (4-5 μήνες) να παίρνουν την σωστή ποσότητα τροφής, ώστε μετά να "βγούν" πιο δυνατοί στην ομάδα.Αυτούς τους μήνες το ενυδρείο δεν είναι στα πιο όμορφά του,αλλά βοηθάει στην ενσωμάτωση πιο μικρών δίσκων σε ομάδα μεγαλύτερων .

Αυτά από εμένα.

Φιλικά

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ

Link to comment
Share on other sites

Πιο πρακτικά , αλλάζω 200 lt νερού, από τα συνολικά 350 του ενυδρείου μου, μια φορά την εβδομάδα .Το νερό αποθηκεύεται 1-2 ημέρες πριν σε εξωτερική δεξαμενή ,θερμαίνεται στους  30 C ( Ίδια με του ενυδρείου ) και αναδεύεται για 3 ώρες,με μια μικρούλα αντλία ( την ίδια που χρησιμοποιώ για την αλλάγή νερού ) προκειμένου να σταθεροποιηθεί το P.H .

18832[/snapback]

Εχω να παρατηρησω κατι.Μιλας για αλλαγη νερου πανω απο 60%.Κατα τη γνωμη μου ειναι υπερβολη!!!Μεχρι 40% ειναι καλα και παλι πρεπει το νερο να μεινει καμια βδομαδα στο μπετονι με αντιχλωριο και κυκλοφορητη για να γινει πληρως η αποχλωριωση του νερου και μια μερα πριν βαζεις και το θερμοστατη.Επισης αν σου ειναι ευκολο εξηγησε τι εννοεις λεγοντας οτι ετσι σταθεροποιειται το ph???

Link to comment
Share on other sites

Guest theokyr

Καλή αρχή και από μένα.

Πιστεύω ότι μπορείς να βάλεις 8 - 10 ψάρια αν κάνεις εβδομαδιαίες αλλαγές νερού (30-40%) και έχει καλή φίλτρανση.

Ως προς την φίλτρανση θα πρότεινα κάτι παραπάνω: 2 χ 2217 μόνο με βιολογικό υλικό (πχ. siporax) και 1χ 2215 για μηχανική (ή κατά περίπτωση χημική) φίλτρανση. Αυτό έχω κάνει εγώ. Έχει το πλεονέκτημα (πέρα από το ότι θα "κυκλοφορείς" πιο πολλές φορές το νερό του ενυδρείου σου) ότι είναι πιο ευέλικτη σαν σύνθεση δηλαδή αν χρειαστεί να φιλτράρεις με άνθρακα, το 2215 είναι πολύ πιο εύκολο στην συντήρηση από τα πιο μεγάλα 2217. Μειονέκτημα προφανώς το κόστος του παραπάνω φίλτρου.

Αν αγοράσεις δίσκους εκτροφής τότε δεν σου είναι απαραίτητη η Α.Ο. Επίσης, θα σου πρότεινα να αγοράσεις όλο το κοπάδι μαζί. Προσωπικά αν ξαναέπαιρνα ψάρια, θα έπαιρνα ενήλικα (εννοώ 1 - 2 χρόνων).

Άλλα ψάρια που μπορείς να βάλεις μαζί είναι όπως έχει αναφερθεί οι καρδινάλιοι, τα γατόψαρα και ανγκίστροι. Ϊσως και κανένα κλοούν και SAE.

Θεόφιλος

Link to comment
Share on other sites

Φίλε nidal,

Αυτό ακριβώς είναι που με αγχώνει πιο πολύ από όλα.Πως θα γίνονται αυτες οι αλλαγές του νερού κάθε εβδομάδα :thumbup: Πιο πολυ θα στρεσάρομαι εγώ παρά οι δίσκοι μου ;):thumbup::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Φίλε nidal,

Αυτό ακριβώς είναι που με αγχώνει πιο πολύ από όλα.Πως θα γίνονται αυτες οι αλλαγές του νερού κάθε εβδομάδα :thumbup: Πιο πολυ θα στρεσάρομαι εγώ παρά οι δίσκοι μου ;)  :thumbup:  :thumbup:

18877[/snapback]

Μην αγχωνεσαι για τιποτα.Υπαρχει η λυση του βαρελιου.Ετοιμαζεις το νερακι σου εκει μεσα και οταν ερθει η ωρα της αλλαγης με τη βοηθεια ενος μικρου κυκλοφορητη στελνεις το νερο στο ενυδρειο σου :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ nidal

1. Για την ποσότητα του νερού που αλλάζω ίσως να είναι υπερβολική.Δεν είπα ότι

αυτό είναι το σωστό . Απλά είπα τι κάνω εγώ.

2. Για την σταθεροποίηση του P.H εννοώ να πλησιάσει η τιμή του νέου νερού σ'αυτήν του νερού μέσα στο ενυδρείο.

Συγγνώμη για την παραπομπή και την Αγγλικούρα αλλά είναι πιο γρήγορο έτσι θα τα έχεις διαβάσει κι'εσύ σε πολλές μεριές ,είσαι πιο έμπειρος από εμένα.

Από την

Carol_Roberts

SimplyDiscus Team

Re:YOU DON'T NEED TO CHANGE YOUR pH!

--------------------------------------------------------------------------------

When I first started with discus all the books said the perfect water for discus had a pH of 6.0. I wanted perfect water for my discus.

Water comes out of my tap at pH 6.8. I'd lower it to 6.0 in a five gallon bucket with the pink acid powder and then pour my "perfect" water in the tank . . . . (I didn't know it at the the time, but overnight in the tank the pH would raise to 7.8 ). . . . .strangely my discus would all turn dark, hide in the corner and glower at me during water changes ;)

Soon it dawned on me to check the pH of the tank water. pH 7.8 how could that be ??? So then I decided to add more acid to the 5 gallon bucket of change water. I was determined to have "perfect" water. I added 10 gallons 0f pH5 water to my 29 gallon tank, dropping the pH from 7.8 down to 6.8. Wow, I said to myself, tomorrow the water in this tank will be perfect.

My discus got very dark and looked very, very sick. And the next day the pH in the tank was right back up to 7.8

I stopped using the acid, learned to agitate my water to offgas CO2 which stabilizes the pH. Now I can do 90% water changes and my discus all have smiles on their faces. . . now I have "perfect" water for my discus. . . . GH 11, ph 7.8 well water.

Perfect water is consistant water.

Φιλικά

Γιώργος Κατσίκης

Link to comment
Share on other sites

I stopped using the acid, learned to agitate my water to offgas CO2 which stabilizes the pH.

18900[/snapback]

Δεν καταλαβαινω ποιο ph σταθεροποιει!Του δοχειου ή του ενυδρειου.Και επισης σε ποια τιμη το σταθεροποιει?Στην τιμη που εχει απο τη βρυση ή στην τελικη-επιθυμητη τιμη?Γιατι στην δευτερη περιπτωση και παλι καπως πρεπει να πεσει.

Τελος θα μπορουσες μηπως να γραψεις ολοκληρωμενο το link που περιεχει αυτο το αποσπασμα?

Link to comment
Share on other sites

Επίσης :

QUOTE

<<Nothing is more important for discus health than warm, clean water and regular water changes. Discus do not have to be kept in a pH of 6.0, they can live in a wide range of water hardness and pH. If your water hardness falls between GH 3 ? 14 and your pH falls between 6.0 and 8.5 your aged tap water should be fine for your discus. It is more important for the hardness and pH to be the same from day to day than to try and create a ?perfect? number with chemicals. Discus eggs do require water between GH 3 ? 8 for a higher hatch rate.

I recommend daily water changes of 30 to 50 percent for growing juveniles. Adults also like daily water changes, but do well with 3 or 4 water changes per week.

What are the steps for doing water changes? Most of us have a storage container, like a plastic barrel to store our water. We heat and circulate the water. Circulation or agitation releases trapped gasses like CO2.

The first step is to siphon out the old water and any uneaten food and feces on the floor of the tank. Decorations like plants, wood and rocks collect a lot of dirt underneath them. In the kitchen I let the tank drain into the sink.

In other tanks I run my siphon hose out the back door and let the water run onto the lawn. Tanks close to my bathroom are drained into the bathtub. Once you have drained the tank down 30% to 50% remove the siphon hose. If the walls or floor of the tank are dirty you can wipe them down with white paper towels or a sponge. If you have a pre-filter on the water intake of your filter you would rinse it at this time.

After adding a dechlorination product (if needed) you will refill your tank with water that is very close in temperature and pH to the water removed. We call this aged water. You age your water by letting it heat and circulate for 3 to 24 hours depending upon the hardness of your water and the agitation used. The harder the water is agitated the quicker the pH stabilizes.

Some people use buckets to transport water to the tank. I have a pond pump and hose and pump it from my storage container to the fish tank. It's so much easier on your back.

Usually your water from the tap has a different pH than the water in the tank. Aging or agitating the water releases CO2 and stabilizes the pH. Generally the pH rises or in some cases lowers as the trapped gasses are released. Testing pH is very easy. You can buy a simple kit from most fish stores or even Wal-Mart.

Reverse Osmosis or RO water is not necessary for juveniles or most adults. In hard water areas you may need RO to hatch discus eggs. Generally most of us have water that is fine for growing out discus.

If your water is very soft you will need to add minerals so the pH doesn't crash and to aid in discus growth. Again you will need to test your water to find out how hard or soft it is. This is a different test from pH. If you have city water your water department can give you this information or you can also purchase GH and KH test kits to easily measure your water?s hardness and alkalinity.

The first line of defense against illness is clean water, clean tanks and clean filters. When in doubt do a water change.>>

END QUOTE

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ

Link to comment
Share on other sites

Λυπαμαι για την καθυστερηση της απαντησης μου αλλα λογω υπερβολικου φορτου εργασιας μολις τωρα βρηκα χρονο να απαντησω.

Η αναταραξη του νερου σταθεροποιει το ph μονο στην περιπτωση που υπαρχει σε αυτο διαλυμενη,μεγαλη ποσοτητα CO2.Αναταρασσοντας λοιπον το νερο,αποβαλλεται το διοξειδιο<=>αποβαλλεται το αιτιο πτωσης του ph.Αν μιλησουμε ομως για νερο βρυσης,δεν νομιζω να υπαρχει καποια περιοχη του τοπου μας που στο νερο του δικτυου να περιεχεται CO2.Η μονη-κατα την αποψη μου-βοηθεια που προσφερει η εντονη αναταραξη ειναι η πιο ευκολη απελευθερωση των ενωσεων του χλωριου,παντα σε συνδιασμο με καποιο αξιοπιοπιστο αντιχλωριο!

Αν διαβασεις καλα τα topic που μου παραθετεις,αναφερονται κυριως σε κατι το οποιο βροντοφωναζω σε πολλα παλια τοπικ μου.Ο δισκος θελει καθαρο νερο και σταθερες συνθηκες.Τα υπολοιπα ερχονται σε δευτερη μοιρα!!!!Αν εξηγουσε καπου την διαδικασια σταθεροποιησης του ph και της σκληροτητας(?????????? ;) ) τοτε θα ηταν πολυ πιο ευκολα τα πραγματα.Πιστευω ομως οτι προκειται απλα για μια εκτιμηση ή το χειροτερο(για τους συγγραφεις) για καποιο αποσπασμα καποιου αλλου αρθρου ή βιβλιου που ομως λαμβανοντας το μονο του υπ'οψιν δινει εντελως λανθασμενες εντυπωσεις.

Σε καμια περιπτωση δεν λεω οτι η παραπανω περιγραφομενη διαδικασια μπορει να κανει κακο στο ενυδρειο.Υπαρχει αλλωστε τρανοτατο παραδειγμα.Το δικο σου!Πεντε χρονια δεν ειχες κανενα προβλημα και πιστεψε με χαιρομαι παρα πολυ γι'αυτο!!!Αυτο που θελω να πω ειναι οτι περαν της βοηθειας στην αποχλωριωση δεν επιρεαζονται οι χημικες παραμετροι του νερου.

Μπορεις καλλιστα να κανεις και μονος σου το πειραμα.Βαλε σε δυο δοχεια νερο βρυσης,μετρα το ph,αναταραξε το ενα και μετα απο μερικες ωρες ξαναμετρα το ph.

Τελειωνοντας θα ηθελα να πω οτι καλο ειναι να μαζευουμε πληροφοριες,αρκει να τις φιλτραρουμε και να τις αξιοποιουμε σωστα χωρις να παιρνουμε τα παντα ως δεδομενα.......

Παντα φιλικα

Νινταλ :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ nidal

Έχεις δίκιο για την περιεκτικότητα του CO2 .Όσο πιο αλκαλικά τα νερά ( P.H πάνω από 7 ) τόσο πιο λίγο ποσοστό CO2 στο νερό.Όσο πιο όξινο ( P.H κάτω από 7 ) τόσο περισότερο CO2 στο νερό.Στην πατρίδα μας πρέπει να σπανίζουν οι περιπτώσεις που το νερό του δικτύου δεν είναι αλκαλικό.

Ο CHRIS OIK. να μη νομίζει ότι τον ξεχάσαμε και όλα αυτά που είπαμε για το νερό να μην τον αποτρέψουν στο να ξεκινήσει με δίσκους.

Ό,τι άλλο θέλει εδώ είμαστε να του πούμε την γνώμη μας .

Φιλικά

Γ.Κατσίκης

Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω και γω κάτι μιας και το φέρνει η κουβέντα ;;

Λέμε ότι όσο πιο όξινο το νερό τόσο μεγαλύτερη η περιεκτικότητα του σε Co2.

Αυτό φαντάζομαι δεν ισχύει όταν το νερό έχει χαμηλό pH λόγω χρήσης τύρφης. Σωστό ή λάθος ;

Και...

Αν σε ένα πυκνοφυτεμένο ενυδρείο έχουμε χαμηλό pH λόγω συνδυασμού Co2 αλλά και τύρφης τα επίπεδα του οξυγόνου το βράδυ θα πρέπει να δραματικά χαμηλά μιας και τα φυτά κάνουν το αντίθετο από ότι την μέρα.

Είναι απαραίτητος ο αερισμός τότε ή όχι στο ενυδρείο ;

Link to comment
Share on other sites

Λέμε ότι όσο πιο όξινο το νερό τόσο μεγαλύτερη η περιεκτικότητα του σε Co2.

Αυτό φαντάζομαι δεν ισχύει όταν το νερό έχει χαμηλό pH λόγω χρήσης τύρφης. Σωστό ή λάθος ;

19449[/snapback]

Πολύ σωστά φαντάζεσαι Βαγγέλη. Με τη χρήση της τύρφης το χαμήλωμα του pH δεν οφείλεται στην ύπαρξη ποσότητας διοξιδίου του άνθρακα, αλλά στην απελευθέρωση τανίνων από την τύρφη, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα να μαλακώνουν το νερό, άρα να πέφτει και το pH.

Και...

Αν σε ένα πυκνοφυτεμένο ενυδρείο έχουμε χαμηλό pH λόγω συνδυασμού Co2 αλλά και τύρφης τα επίπεδα του οξυγόνου το βράδυ θα πρέπει να δραματικά χαμηλά μιας και τα φυτά κάνουν το αντίθετο από ότι την μέρα.

Είναι απαραίτητος ο αερισμός τότε ή όχι στο ενυδρείο ;

19449[/snapback]

Δεν θα το λεγα αυτό. Με ανατάραξη της επιφάνειας ώστε να οξυγονώνεται το νερό, το επίπεδο του οξυγόνου δεν μπορούμε να πούμε ότι πέφτει σε τόσο δραματικά επίπεδα. Η οξυγόνωση του νερού (αερισμός) είναι απαραίτητος είτε χρησιμοποιούμε τύρφη, είτε CO2 είτε και συνδυασμό των δύο. Έχοντας την απαραίτητη οξυγόνωση στο ενυδρείο, δεν υπάρχει περίπτωση η αντίστροφη διαδικασία της φωτοσύνθεσης να δημιουργήσει πρόβλημα στα ψάρια μας.

Σαν παράδειγμα φέρνω το δικό μου ενυδρείο, όπου χρησιμοποιώ περίπου 2 λίτρα τύρφη, έχω CO2 3-4 φυσ/δευτ και pH 6.5-6.6, αλλά πολύ καλή οξυγόνωση της επιφάνειας. Ποτέ δεν παρατήρησα κάποιο πρόβλημα στα ψάρια, ακόμα και στις δοκιμαστικές μετρήσεις οξυγόνου που έκανα καθ' όλη τη διάρκεια ενός 24ώρου, οι οποίες ήταν σε υψηλά επίπεδα το μεσημέρι που φωτοσυνθέταν τα φυτά, αλλά και σε φυσιολογικά επίπεδα το βράδυ. Άρα θα μπορούσα να πω ότι σίγουρα πρέπει να έχουμε οξυγόνωση του νερού ό,τι κι αν χρησιμοποιούμε με τον ένα (χρήση αεραντλίας) ή με τον άλλο (ανατάραξη επιφάνειας) τρόπο.

Link to comment
Share on other sites

Αναφερόμουν στην έξτρα χρήση αεραντλίας Γιάννη γιατί την ανατάραξη της επιφάνειας την θεωρώ δεδομένη.

Κακώς δεν το ανέφερα πριν.

all set !

Link to comment
Share on other sites

Δεν θεωρώ ότι η έξτρα χρήση αεραντλίας είναι απαραίτητη στην περίπτωση που έχουμε ανατάραξη της επιφάνειας. Βέβαια το πόσο είναι το "αρκετός αερισμός" για κάθε ενυδρείο διαφέρει αναλόγως τα ψάρια, τα φυτά και γενικώς όλο το οικοσύστημα που λέγεται ενυδρείο του καθενός.

Link to comment
Share on other sites

Απ'οτι καταλαβες φιλε CHRIS OIK. υπαρχουν εδω μεσα πααααρα πολλοι οι οποιοι ειναι προθυμοι να σε βοηθησουν.Ξεκινα λοιπον και μην κωλωνεις πουθενα!!!Εδω ειμαστε εμεις!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Πάντος όσον αφορά το ερώτημα περι έξτρα αντλίας αέρα, στο δικό μου ενυδρείο απλά την είχα τοποθετήσει και τελικά κάποια στιγμή μου χρειάστηκε! Ίσως η τοποθετησή της να μην είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα, σκέψου περίπτωση να χρειαστείς θεραπεία σε όλο το τανκ π.χ. με αλάτι! Θα πρέπει σε τέτοιες περιπτώσεις να αυξήσεις τον αερισμό!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ.ΠΙΑΣΤΑ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΥΤΟ.... :angry2::thumbup::thumbup::D

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...