Jump to content

Diy Led Project Ελληνικη Λιακαδα


kostasbaf

Recommended Posts

Μετά από αρκετό διάβασμα στο reefcentral κατασκεύασα το παρακάτω DIY LED βασισμένο στα αντίστοιχα των Αμερικανών που δουλεύουν περίπου καμιά 3ετία με πολύ καλά αποτελέσματα ακόμα και σε απαιτητικά ενυδρεία SPS.

Μιλάμε για cree led των 3 watt.

Ενδεικτικά 2 πολύ καλά link:

http://www.reefcentr...d.php?t=2026851

http://www.reefcentr...d.php?t=1952442

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΔΗΓΙΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ.

REEF LED PROJECT (380ευρώ)

ΥΛΙΚΑ

LEDS & DRIVERS

14 3W CW

14 3W RB

14 3W RB

3 X ELN 60-48P

* Μάλλον η καλύτερη αναλογία είναι 1CW:1,5RB:1,5BLUE

ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ

ΠΙ 4εκ Χ 2εκ

ΜΠΑΡΕΣ (Μπρος πίσω για να μη φαίνονται τα led και τα ανεμιστηράκια)

ΒΙΔΕΣ ΑΝΟΞΕΙΔΩΤΕΣ ΜΕ ΠΑΞΙΜΑΔΙΑ

Μικρό μήκος για τα led (ίσιο κατσαβίδι)

Μικρό μήκος χρειάζεται για σύνδεση αλουμινίων (alen)

Όσο μήκος χρειάζεται για σύνδεση με plexi glass (ίσιο κατσαβίδι / alen)

ΚΟΛΛΑ ΠΑΞΙΜΑΔΙΩΝ

Loctite 290 (για ήδη βιδωμένες βίδες)

ΘΕΡΜΟΑΓΩΓΙΜΗ ΠΑΣΤΑ

Revoltec diamond (με πινελάκι βολεύει πολύ)

ΚΑΛΩΔΙΑ

Διαμέτρου 0,22 σε διάφορα χρώματα ανάλογα τα led

Θερμοσυστελλόμενο μαύρο καλώδιο για να περάσουν τα ανωτέρω καλώδια

PLEXI GLASS

Το πιο λεπτό (2mm) και να είναι 1,0εκ μεγαλύτερο από το panel αλουμινίου

ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΑΚΙΑ & ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ 12 volt

2 sharkoon silent eagle 1500

Χωρίς τα ανεμιστηράκια η θερμοκρασία έφτανε τους 60 βαθμούς!

Με τα ανεμιστηράκια έπεσε σε πολύ καλά επίπεδα 25 βαθμών.

HANGING KIT & ΣΥΡΜΑΤΟΣΚΟΙΝΟ 1mm

ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ (10 volt)

IMGP5241.jpg

IMGP5784.jpg

IMGP5786.jpg

IMGP5827.jpg

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

1) Κάνουμε τις τρύπες σε αλουμίνιο & plexi glass.

Θέλουν αργές στροφές (χωρίς κρουστικό) & το Plexi Glass θέλει από κάτω

κάτι σκληρό / ξύλο.

Στο αλουμίνιο για : να συνδεθούν μεταξύ τους και οι μπρος πίσω

μπάρες, τα leds και για να βγουν τα καλώδια, για το plexi και για το hanging

kit.

Στο plexi αρκετές τρύπες για να πατάει άριστα πάνω στους φακούς.

2) Ενώνουμε τα αλουμίνια (εκτός από τα δύο μπρος – πίσω)

3) Βάζουμε θερμοαγώγιμη πάστα και τοποθετούμε τα leds.

4) Κόβουμε ανάλογο χρώμα και μήκος καλωδίου, ξεγυμνώνουμε τις άκρες και συνδέουμε τα led (+ - + - …). Προτιμούμε τα pads μακριά από τη βίδα για να αποφύγουμε τυχόν γείωση.

Τα leds να συνδέονται σε σειρά , ανά χρώμα για να μπορείς να κανονίζεις με

την ένταση του ρεύματος τον τελικό χρωματισμό.

Στο κέντρο μπορείς να βάλεις φακούς 80μοιρών αλλά περιφερειακά καλά

είναι με 45-60 μοίρες. Ανάλογα βέβαια και με το ύψος που θα κρεμαστεί τα

το φωτιστικό. (Γνωρίζοντας τις μοίρες του φακού και το ύψος φωτιστικού με

πάτο μπορούμε να βρούμε την ακτίνα φωτισμού του led χρησιμοποιώντας το

πυθαγόρειο θεώρημα )

5) Συνδέουμε τα καλώδια (ανάλογο χρώμα) που θα πάνε από τα led στους drivers και στην άκρη βάζουμε μια ροδέλα μονωτικής στο + του led για να το ξεχωρίζουμε από το -. Τα περνάμε από τις τρύπες του αλουμινίου και έπειτα από το μακαρόνι / θερμοσυστελλόμενο καλώδιο. Από το μακαρόνι περνάμε άλλα 2 καλώδια για τα ανεμιστηράκια.

6) Συνδέουμε τους drivers και ελέγχουμε ότι δουλεύουν όλα σωστά. (ΠΡΟΣΟΧΗ στην ένταση του ρεύματος / SVR2). Εφόσον δουλεύουν τα αποσυνδέουμε και πάλι.

7) Τοποθετούμε το hanging kit που μπαίνει στο panel αλουμινίου.

8) Τοποθετούμε τους φακούς και βάζουμε το Plexi. Πρέπει να εφαρμόζει τέλεια για να μη φύγουν οι φακοί.

9) Τοποθετούμε τα μπρος πίσω αλουμίνια

10) Κρεμάμε το φωτιστικό

11) Κάνουμε τις συνδέσεις και πάλι και κανονίζουμε το χρωματισμό με το SVR2.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑΣ

Πρίζα → Φις → Το μπλε του φις με τα 3 μπλε των drivers & το καφέ του φις με τα καφέ των drivers → Τα 3 μπλε των drivers με το κόκκινο του μετ/τή 10volt & τα 3 άσπρα των drivers με το κίτρινο του μετ/τη 10volt → το κόκκινο του driver με το + του led & το μαύρο του driver με το – του led.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ (Α) ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΜΕΤΡΟ

1. Ανοίγω τον driver

2. Με ένα κατσαβιδάκι γυρνάω προς τα αριστερά (σα να ξεβιδώνω) τη βίδα SVR2 πολύ απαλά!

3. Συνδέω το – του led με το κόκκινο (+) του πολυμέτρου & το μαύρο (-) του πολυμέτρου με το μαύρο του driver

4. Δίνω ρεύμα

5. Γυρνώντας πολύ απαλά το SVR2 προς τα δεξιά αυξάνεται η ένταση του led και τα mA.

6. Έτσι ρυθμίζουμε το τελικό χρωματισμό (άσπρο / μπλε) που θέλουμε να έχουμε και εννοείτε ότι δεν ξεπερνάμε τα max mA που δίνει ο κατασκευαστής για τα led.

IMGP5832.jpg

IMGP5830.jpg

IMGP5834.jpg

IMGP5835.jpg

Αυτή τη στιγμή τα δουλεύω ως εξής:

14 CW (στα 210mA / ελάχιστη ένταση)

14 RB (στα 960mA / μέγιστη ένταση)

14 RB (στα 960mA / μέγιστη ένταση)

σε απόσταση τουλάχιστον 1μέτρο από το ενυδρείο και μου φαινεται σα να εχω 400-500w (120w των leds)και με τα λευκά στο ελάχιστο!!!

Είδα απλά άλλο ενυδρείο!!! Καταπληκτικά χρώματα!!! Φωτεινό , κρυστάλινο με απαλές διαθλάσεις!!!

ΓΕΝΙΚΕΣ

IMGP5828.jpg

IMGP5853.jpg

IMGP5850.jpg

LPS

IMGP5868.jpg

IMGP5866.jpg

IMGP5846.jpg

IMGP5843.jpg

IMGP5806.jpg

IMGP5818.jpg

RICS

IMGP5816.jpg

IMGP5814.jpg

ZOAS

IMGP5847.jpg

IMGP5813.jpg

IMGP5817.jpg

IMGP5819.jpg

IMGP5820.jpg

IMGP5823.jpg

Επόμενο βήμα ένας arduino controller !

Έγινε επεξεργασία - Aiolos
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραίο το πρότζεκτ αν και σε τέτοιο ενυδρείο θα σου έφταναν πιο λίγα λέντάκια.Εκτός και αν σκέφτεσαι να τα μετακομίσεις κάποια στιγμή.Πρόσεχε μην τα κάψεις τα κοράλλια σου στην αρχή σιγά σιγά με τον φωτισμό και σταδιακά 30-40% όσο θα το πάς.Εξυπνη κίνηση το αλουμίνιο αντί heatsink και εγώ ίσως το απέφευγα αν το ξανάκανα απο την αρχή.Τα lps πάνε πολύ καλά με led.Σε λίγο καιρό θα φοβάσαι μην βγούν και σε φάνε!Απλά πρόσεχε λίγο με τα cree γιατί ανεβάζουν θερμοκρασία.Θα μπορούσες να μην βάλεις και καθόλου φακούς σε αυτό το ύψος.Ενα 5άστερο απο μένα για τον κόπο σου και την παρουσίαση (αν πατούσες το εικονίδιο Ιmage και έκανες paste το direct link απο τις φωτό θα ήταν καλήτερα)

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστώ Αλέξη.

φακοί είναι απαραίτητοι γιατί αλλιώς σε τυφλώνουν τα led ειδικά εάν το έχεις πολύ ψηλά όπως εγώ και εξάλλου εχεις περισσότερη ένταση. Εάν τα βάλεις ετσι οπως τα εβαλα (εναλλαξ ασπρο μπλε) εχεις και ομοιομορφο τελικό χρωμα.

για τη θερμοκρασία αναφέρω σχετικά.

Link to comment
Share on other sites

Να σαι καλά και μετά το adruino θα παίζεις ανατολή δύση και άλλα κόλπα που θα φορτώνεις με usb ζηλεύω!!!!Θέλω meanwells!Ο σχεδιασμός και η τοποθέτηση είναι πολύ μεγάλη υπόθεση.Ενα απόγευμα σχεδίαζα το πλάνο και όταν τα πείρα ξέθαψα το σχέδιο και κόλλησα επιτόπου.

Link to comment
Share on other sites

μπραβο....

πολυ καλο!

κ αισθητικα δεν φαινεται ασχημο

τα cree led κωστα κ γενικα ολα αυτα που χρειαστηκες

για την κατασκευη απο που τα προμηθευτηκες?

Link to comment
Share on other sites

Άψογη παρουσίαση Κωστή το αποτέλεσμα στα κοράλλια σου είναι δεδομένο , έχεις προσέξει και το αισθητικό αποτέλεσμα .. πάρα πολύ καλό :thaman:

Link to comment
Share on other sites

φιλε μου τουμπανο η κατασκευη! καταλαβενω την δυσκολια κατασκευης μιας και ειμαι ηλεκτρολογος. μπραβο και παλι!

Link to comment
Share on other sites

Δημήτρη ευχαριστώ για τη βοήθειά σου!!!!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλό αποτέλεσμα!!! Μπράβο και από εμένα! Είναι ώρα να ξεκινήσεις και το arduino να πάρουμε σειρά και οι υπόλοιποι!!

Μια παρατήρηση έχω μόνο…..Η τοποθέτηση των led έγινε πάνω ακριβώς στην ένωση των αλουμινένιων Π και συγκεκριμένα ακριβώς πάνω από την πλάτη του led πράγμα που θα μειώσει αισθητά την διάρκεια ζωής τους αλλά και την απόδοση τους λόγω του ότι η θερμότητα δεν μεταφέρεται πάνω στο αλουμίνιο αλλά στον κενό μεταξύ των 2 Π !! Μια μετατροπή στην βάση (τρύπημα μερικά εκατοστά πιο δεξιά η αριστερά ) θα ήταν ότι καλύτερο!!! Βέβαια το Π μιας και το πάχος του αλλά και το σχήμα του δεν βοηθά στην σωστή απαγωγή θερμότητας καλό θα ήταν αν δεν θέλεις να αλλάξεις όλα τα Π να τοποθετήσεις πίσω από κάθε led μια τοπική μικρή ψύχτρα και να καταργήσεις τον ένα ανεμιστήρα. Κάτι σαν αυτές τις ψύχτρες για να έχεις μεγαλύτερη επιφάνεια ψύξης.

Έγινε επεξεργασία - Lamprosk
Link to comment
Share on other sites

Λάμπρο ευχαριστω. Τα εβαλα εκει για να υπάρχει μεγαλύτερη ποσότητα αλουμινιου πανω απο το λεντ / εξαλλου αυτο σημαινει ψύκτρα. Κενο δεν υπάρχει αφου εχουν βιδωθει τα Π μεταξυ τους. Μια λακουβιτσα υπάρχει , οχι κενο. Μπορει ομως και να εχεις δικιο.

Link to comment
Share on other sites

Ναι για αυτήν την λακουβίτσα μιλάω…Υπάρχει πιθανότητα να μην πάθουν και τίποτα βέβαια και όλα αυτά να είναι εικασίες! Απλά εμείς πρέπει να τους δίνουμε αυτό που πρέπει (ρεύμα , ψύξη) και μετά είναι στο χέρι τους καθαρά για το ποσό θα κρατήσουν. Το ίδιο ισχύει για τα ψαράκια μας….. :bigemo_harabe_net-134:

Link to comment
Share on other sites

Επειδη το εχω ψαξει παρα πολυ το θεμα και επειδη σε ρωτησα πριν λιγα ποστ γιατι χρισημοποιησες pulse ενω θα μπορουσες να παρεις ρευματος αν διαθετεις καπου ενα παλμογραφο δες τη συχνοτητα αν δεν ειναι κοντα στα. 30000 για μενα αλλαξε τα με d τα τροφοδοτικα σε 6-12 μηνες θα χασουν τη μιση ζωη τους

Μπορεις να δεις τι εχω κανει στη δημοσιευση μου και στο arduino που εχω θεμα απλα για να επιβεβαιωσω το ποσο σχετικος ειμαι με το θεμα.

Μια απλη παρατηρηση κανω αν και δε καταλαβα ποτε γιατι δε πηρα απαντηση στην ερωτηση μου σε ενα φορουμ που ειναι για συζητηση ολα.

Έγινε επεξεργασία - merlon1
Link to comment
Share on other sites

καλήμερα ειχα δει οτι ειναι συμβατος ο P με Arduino και τον διαλεξα

Link to comment
Share on other sites

Μπραβο κι απο μενα ΚΩστα!! Το παρακολουθω το θέμα με ενδιαφέρον!!! Το μονο που θα προσθέσω είναι οτι μπορεις να το κουμπωσεις και σε profilux το συστημα.

Link to comment
Share on other sites

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ:

το ψηφιακο βαττόμετρο έδειξε:

1. 2X sharkoon silent eagle fan 92mm 1500 with 12volt adaptor : 6,4w

2. 27RB@960/1000mA + 2eln60-48P : 99W

3. 27RB@960/1000mA + 14CW@960/1500 + 3eln60-48P : 142W

4. 27RB@960/1000mA + 14CW@210/1500 + 3eln60-48P : 108W (οπως το δουλευω τωρα)

just perfect!

Link to comment
Share on other sites

δηλαδη 355,4w στο συνολο ειναι το φωτιστικο? (σαν 2 150W μετάλου+55W)...... :huh: ?

Link to comment
Share on other sites

Κώστα μπράβο για την προσπάθεια.

Φαίνεται οτι το έχεις μελετήσει το θέμα.

Το μόνο που θά άλλαζα είναι τα Π αλουμινίου με μια ψύκτρα , αλλά δυστυχώς είναι το πιο δύσκολο υλικό.

Δεν συμφέρει στα μεταφορικά και δεν υπάρχει στην ελλάδα..

Υπάρχουν κάποια αλουμινάδικα που κόβουν, αλλά ακριβά, και χωρίς ποικιλία.

Link to comment
Share on other sites

Εχω ενα κομμάτι heatsink 40X10 που μου περίσσεψε θα στο φέρω την παρασκευή που είναι να έρθεις απο τα μέρη μας να την δείς απο κοντά.Πάντως με καλή ψύξη δεν θα έχεις πρόβλημα.Πολλοί είναι αυτοί που έχουν κάνει παρόμοια custom led setup και δεν είχαν πρόβλημα.Πάντως τα λέντ κάνουν παπάδες!

Link to comment
Share on other sites

@kosmidis.

οχι στα 108W είμαι + 6,4w τα ανεμιστηρακια.

οσον αφορα την ψύξη με τα 2 ανεμιστηρακια δεν υπαρχει θεμα αφου το πιανεις και ειναι κρυο. Σύμφωνα με οσα διαβασα στο reef central οταν δεν μπορεις να το πιασεις υπαρχει προβλημα. εμενα ουτε καν ζεστο δεν ειναι!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...