Jump to content

Light Balling Method Vs Calsium Reactor


klaz

Recommended Posts

καλησπερες σε ολους τους αλμυρους φιλους.

ανοιγω το εν λογω ποστ για να πληροφορηθουμε οι περισσοτεροι τη νεα μοδα η οποια και χαρακτηριζεται ισως σαν τον ριακτορα του ''φτωχου'' για την συμπληρωση των απαραιτητων συστατικων(kh,mg ca)με σωστο τροπο και ακριβεια στα ενυδρεια reef.

οσοι εχουν ηδη προσωπικη εμπειρια,παρακαλω ας την μοιραστουν μαζι μας.τελικα το πιο ομορφο πραγμα στον κοσμο ειναι να μοιραζεσαι τη γνωση. :hysterical:

τα υπερ και τα κατα η και τη διαφορα μεταξυ αυτων 2 μεθοδων επισης θα ηταν βελτιστο να συζητηθουν.

Έγινε επεξεργασία - klaz
Link to comment
Share on other sites

Αποτι διαβαζα προσφατα,(θα θυμηθω που αργοτερα) για περισσοτερα απο 300-400 λιτρα και σε βαθος χρονου, το balling method βγαινει ακριβοτερο. Και η συγκριση ειχε γινει με αμερικανικες τιμες. Αν αναλογιστεις τις ελληνικες, σιγουρα συμφερει το CR.

Εαν τωρα ειναι πολλα τα λεφτα για το CR, ή πας σε μεταχειρισμενο ή μενεις σε LPS.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν είμαι θαλασσινός αλλά διαβάζω για να γίνω!! :hysterical:

Λοιπόν από αυτά που έχω διαβάσει χοντρικά, στα υπέρ είναι η ευκολία στο να ρυθμίσεις την ποσότητα που χρειάζεσαι σε αντίθεση με την δυσκολία που έχει ένας CR.Επίσεις η έλειψη πραγμάτων να πάνε λαθος σε σχέση με ένα πολύπλοκο CR.Σχεδόν 0 κατανάλωση ρεύματος και σχετικα φθηνή τιμή εκκίνησης.

Οσο για το κόστος που έχουν τα ζουμιά που ρίχνει υπάρχει και randys two part solution που χρησιμοποιούν στο Αμέρικα που μειώνει αρκετά το κόστος. Επίσεις υπάρχουν διάφορες εταιρίες στον χώρο με διάφορες τιμές.

Οσο για τον κανόνα που είπε ο φίλος από πάνω για τα λίτρα παίζει και πολύ μεγάλο ρόλο το στοκάρισμα του ενυδρείο οπότε πρέπει να εξετατασθεί καταπερίπτωση νομίζω!Το λέω ώστε να μην αποτραπεί κάποιος που τελικά μπορεί να τον συμφέρει!

Link to comment
Share on other sites

Ωραίο θέμα Κώστα(έχει ένα άρθρο ο nervas πολύ καλό στο ΟR αν θέλει ας μας το δώσει),

H γνώμη μου εμένα είναι θετικότατη.Ο λόγος απλός καθώς τα πλεονεκτήματα αρκετά από τον ριάκτορα με μηδενικά μειονεκτήματα.Ας τα δούμε αναλυτικά πρώτα:

Tα μειονεκτήματα του ριάκτορα που όποιος τον έχει δουλέψει τα καταλαβαίνει από την πρώτη στιγμή,είναι αρκετά.Κόστος,δύσκολή ρύθμιση(ειδικά να θέλουμε να παίξουμε με χαμηλό KH),χαμήλομα Ph στο ενυδρείο μας,μικρό-προβλήματα όπως να βουλώσει κάποιο σωληνάκι και να μην το πάρουμε χαμπάρι σύντομα,πτώση υλικού σταδιακά,διαφορετικές αποδεσμεύσεις από κάθε υλικό ανάλογα με την κάθε εταιρία και την ποιότητα του.

Τα πλεονεκτήματα τώρα από την balling method είναι αρκετά καθώς λύνει πολλά προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν από τον ριάκτορα.Ίδιο κόστος αγοράς αλλά φθηνότερο μελλοντικά,ευκολότερη αλλά και ανεξάρτητη ρύθμιση ,δεν υπάρχει πρόβλημα με το Ph,καθαρά χημικά υλικά που είμαστε σίγουροι για την ποιότητα τους, επίσης δεν προσθέτει θερμότητα(έστω και αυτήν την ελάχιστη που προσθέτει η αντλία του ριάκτορα).

Υπάρχουν έτοιμα πακέτα όπως την fauna marine για kh,ca,mg και κάποια extra για ιχνοστοιχεία.Επίσης υπάρχουν και καθαρά υλικά που βγαίνουν και οικονομικότερα.

Εγώ στο ενυδρείο μετά τον ριάκτορα δούλεψα με δύο περισταλτικές αντλίες (kh,ca).

Αυτά απο εμένα :hysterical:

Έγινε επεξεργασία - salamander
Link to comment
Share on other sites

sala σε παρακαλω για δωσε μας μερικες πληροφοριες για τη μεθοδο

με τις περισταλτικες!

τι υλικα χρησιμοποιησες κ πως καθορισες τις δοσολογιες?

το ειχα σκεφτει κ εγω παλαιοτερα αλλα δεν το εκανα πραξη αφου δεν

ειχα πληροφοριες κ δεν ηθελα να κανω πειραματα!

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να δοθεί το άρθρο- οδηγός, το οποίο πρέπει να τονίσω ότι βασίζεται στην διατήρηση των NSW(nature sea water) παραμέτρων που υποστηρίζω ότι πρέπει να διατηρούνται στα ενυδρεία αν θέλουμε να έχουμε υγιή κοράλλια και ωραία χρώματα :D .

Σας παραθέτω το άρθρο όπως έχει γραφτεί:

BALLING METHOD vs C.R. & NSW(nature sea water)

Βλέποντας ότι η μέθοδος balling έχει αρχίσει να κερδίζει πολύ κόσμο και να εγκαταλείπεται η ιδέα του Calcium Reactor πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να κάνουμε ένα συμμάζεμα στις γνώσεις που έχουμε πάνω σε αυτή την μέθοδο και να προσφέρουμε έναν οδηγό που θα βοηθήσει τους νέους οπαδούς αυτής της μεθόδου :hysterical: .

Πάρα πολύ καιρό τώρα είχα αποφασίσει να διατηρώ το ενυδρείο μου με τις παραμέτρους που έχει η Θάλασσα ή σχεδόν αυτές όσο πλησιέστερα μπορούσα, ξεκινώντας με CR συνάντησα μεγάλη δυσκολία διότι το υλικό του ριάκτορα λιώνει με διαφορετικό ρυθμό τα στοιχεία του αναλόγως pH, και προσδίδει στοιχεία διαφορετικά από τις καταναλώσεις που έχουμε. Για παράδειγμα αν μειώσεις το pH αυξάνεται το dKH αλλά αυξάνεται το ασβέστιο στην ανάλωση που θέλεις, αν αυξήσεις το pH μειώνεται το dKH όπως θέλουμε(7-8) αλλά μειώνεται η προσθήκη του ασβεστίου βάση αναλώσεων.

Για να μπορέσω να ισορροπήσω στις τιμές που ήθελα:

dKH: 7-8

Ca: 400-420

Mg:1300-1320

πρόσθεσα Kalkwasser stirrer όπου η ποσότητα που έμπαινε από το Kalk ήταν τόση όσο χρειαζόταν (αυτό επιτεύχθηκε με χρονοδιακόπτη και λειτουργία κάποιων λεπτών) να διατηρεί τα επίπεδα ασβεστίου ψηλά σε συνεργασία με τον ριάκτορα που ήταν ρυθμισμένος με υψηλό pH (6,5-6,6) ώστε να λιώνει λίγο υλικό και να μην ανεβαίνει το dKH πάνω από 8 στο ενυδρείο, αυτό για ένα χρόνο περίπου ήταν βασανιστήριο διότι έπρεπε να μετράω πολύ συχνά(ανά δυο τρεις ημέρες) και να επαναρυθμίζω τυχών αστοχία του ριάκτορα(βούλωμα σωληνάκι εξόδου) καθώς και νέες συνθήκες του(λιώσιμο υλικού, αλλαγή ρυθμού λιωσίματος,κ.α.)., φυσικά πάντα μιλάμε για απαιτητικό σύστημα που ξεκινάει από εμάς στο τι θέλουμε να επιτύχουμε :hysterical: .

Στα αρνητικά που καταλογίζω στους ριάκτορες είναι τα εξής:

1) Αύξηση θερμοκρασίας του νερού λόγω λειτουργίας αντλιών.

2)Κατανάλωση ρεύματος

3)Αυξομειώσεις προσθήκης στοιχείων και ποτέ βάση καταναλώσεων ισόποσα.

4)Αστοχία και πιθανή κατάρρευση συστήματος αν δεν γίνει αντιληπτό.

5)Ανασφαλές αν βρίσκεται η μπουκάλα διοξειδίου μέσα στο σπίτι από πιθανή διαρροή.

6)Πτώση pH στο ενυδρείο

7)Προσθήκη φωσφορικών σε κάποιες περιπτώσεις από ''φορτωμένο'' υλικό.

8 )Μη διατήρηση NSW παραμέτρων σε ενυδρείο λόγω της παραπάνω αδυναμίας που ανέφερα παρά μόνο σε συνεργασία με Kalk wasser stirrer.

9)Πιθανή αύξηση του dKH σε συστήματα με προβιοτικές μεθόδους(προσθήκη βακτηρίων) μπορεί να αποβεί μοιραία για το σύστημα.

Τώρα θα μου πείτε γιατί πρέπει να παίζουμε σε NSW? τα αποτελέσματα αυτών φάνηκαν στο ενυδρείο μου μετά από μερικούς μήνες με την ποικιλία χρωμάτων στα κοράλλια μου καθώς και με την φανταστική αύξηση και την διατήρηση της υγείας τους στο έπακρο(όχι ασπρίσματα σε βάσεις). Πέραν δηλαδή από σωστό φωτισμό, κυκλοφορία, διατροφή, κ.α. ένα βασικό συστατικό ενός πετυχημένου ενυδρείου reef είναι η απόλυτη διατήρηση των τιμών και όσο κοντινότερα στις φυσιολογικές.

Αυτό γιατί οι μηχανισμοί που αναπτύχθηκαν στα εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης συμβαδίζουν με αυτές τις παραμέτρους, εγώ ζέοβιτ δεν κάνω, αλλά κάνω μιας μορφής πολύ ελαστικού ζέοβιτ χωρίς πολλές απαιτήσεις που έχω διαμορφώσει εγώ. Το ζήτημα όμως δεν είναι αυτές οι μέθοδοι αλλά ότι η σωστή διατήρηση των παραμέτρων θα σε ανταμείψουν μετά από κάποιο διάστημα δίνοντας σου τα πιο όμορφα χρώματα(και η σταθερότητα τους) εκεί είναι το ''κουμπί'' και το μυστικό της επιτυχίας, ακόμη και στα ζωάνθους που θεωρούμε ότι δεν επηρεάζονται.

Όσοι έχουν ασχοληθεί με διατροφή και ειδικά σιτιρέσια και μηχανισμούς απορρόφησης, κ.α. γνωρίζουν πολύ καλά πως παντού ίσχυε ο κανόνας 1 μέρος ασβεστίου προς 3 μέρη μαγνησίου, αν είναι μικρότερη αναστέλλεται η ενζυμική αντίδραση και η ορμονική(ρύθμιση καλστιτονίνης) και οπότε δεν προχωράει σωστά το calcification( εναπόθεση ανθρακικού ασβεστίου) με φυσιολογικούς ρυθμούς, αν είναι παραπάνω δεν αναστέλλεται αλλά απλά επηρεάζεται σε έναν ορισμένο βαθμό.

Διαβάζοντας σε πολλά άρθρα για μεθόδους ζεοβιτ και βότκας αναφέρονται παντού για την χαμηλή αλκαλικότητα που πρέπει να διατηρείτε καθώς παρατηρείτε το φαινόμενο burning tips αν ανέλθει πάνω από 8,5 - 9 και πάντα κατά περίπτωση ενυδρείου στα όρια(διαφορετικός φωτισμός, κυκλοφορία, κ.α.).

Δεν έχω δει όμως πουθενά κάποιος να έχει ολοκληρωμένη άποψη πάνω σε αυτό και να το τεκμηριώνει επιστημονικά.

Εγώ έκανα κάποιους πειραματισμούς και βάση βιβλιογραφιών του πανεπιστημίου και άλλες αναφορές κατέληξα σε κάποια συμπεράσματα.

Τα κοράλλια είναι ζώα! ναι, αλλά δεν παύουν να συμβιώνουν με δινομαστιγωτά μονοκύτταρους φωτοσυνθετικούς μικροοργανισμούς (ζοοξανθέλλες-γένος Symbiodinium) τα οποία είναι απόλυτα συνυφασμένοι με τα κοράλλια στα οποία φιλοξενούνται, άρα αν προκύψει πρόβλημα σε αυτά, αυτομάτως προκαλείτε πρόβλημα και στα κοράλλια.

Υπάρχει ένας ολόκληρος μηχανισμός που έχει σαν στόχο την συγκέντρωση του CO2 ενδοκυτταρικά της συμβιωτικής άλγης σε ποσοστά μεγαλύτερα του εξωτερικού περιβάλλοντος και αυτό επιτυγχάνεται με το ένζυμο Rubisco, αυτός ο μηχανισμός στην ουσία συγκεντρώνει την πρώτη ύλη μέσα στο κύτταρο που με την συνεργατική δράση της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης θα παράγει ενέργεια για την άλγη και κατ' επέκταση και στο κοράλλι.

Αυτό που δείχνει είναι ότι για κάποιο λόγο πρέπει να αναστέλλεται αυτός ο μηχανισμός από την αύξηση της αλκαλικότητας και δείχνει να είναι συνυφασμένος με την διαλυτότητα του CO2 στην στήλη του νερού λόγω και επικείμενης αύξησης του pH.

Οπότε φανταστείτε να μειώνεται η συγκέντρωση του CO2 στην στήλη του νερού λόγω της αυξημένης αλκαλικότητας και της αύξησης του pH από την αυξημένη φωτοσύνθεση? το αποτέλεσμα είναι τα καψίματα που οφείλεται στην μη επάρκεια CO2 οπότε πάμε στο θέμα φωτοσύνθεση τώρα :hysterical:

η φωτοσύνθεση επιτελείτε σε δυο φάσεις, τις σκοτεινές αντιδράσεις και τις φωτεινές αντιδράσεις, οι φωτεινές όπως καταλαβαίνετε επιτελούνται με την βοήθεια του φωτός ενώ οι σκοτεινές είναι πιο πολύ βιοχημικές, όλα αυτά γίνονται στα φωτοσυστήματα I και ΙΙ. Αν γίνεται η φωτοσύνθεση αλλά δεν υπάρχει η απαραίτητη πρώτη ύλη να ολοκληρωθεί τότε υπάρχει μπλοκάρισμα και υπερθέρμανση(κοινώς βραχυκύκλωμα ), το ότι καίγονται οι άκρες είναι η ένδειξη διότι εκεί είναι πιο λεπτό το δέρμα του κοραλλιού και πιο ευαίσθητο καθώς και εκεί βρίσκονται τα Symbiodinium(στα ενδοδερμικά κύτταρα ).

Τώρα στο ζουμί, ενυδρεία με έχτρα θρεπτικά και αυξημένη αλκαλικότητα, εννοώ που δεν κάνουν κάποια μέθοδο και υπάρχει αφθονία οργανικού άνθρακα και λοιπών στοιχείων, παρατηρείτε μια καφετίλα, πρασινίλα στα χρώματα των κοραλλιών που βασίζεται στην παραγωγή πρωτεϊνών για την προστασία τους και την μη άρση του Symbiodinium, όσο καλύτερα πάει το ενυδρείο και υπάρχει υψηλή αλκαλικότητα τότε αρχίζουν τα κοράλλια να πηγαίνουν για λίγο διάστημα καλά και να βλέπεις χρώματα και αυτομάτως αρχίζουν τα καψίματα και μετά αρχίζουν οι απορίες του τύπου μα μετράω και όλα είναι καλά, τι φταίει? φταίει ότι στερεύουν τα διαθέσιμα θρεπτικά στην στήλη του νερού και αρχίζει το κοράλλι να βασίζεται εκ νέου πιο πολύ στην παραγωγή ενέργειας δια μέσω της συμβιωτική σχέσης, τα κοράλλια το ότι έχουν προεκταμένους τους πολύποδες πάρα πολύ βασίζεται σε αυτό, δηλαδή λόγω ότι δεν βασίζονται πάρα πολύ στην φωτοσύνθεση αλλά στην θρέψη τους από την στήλη του νερού, εμένα δεν υπάρχει μεγάλη προέκταση πέραν της νύχτας που είναι το φυσιολογικό, διότι η φωτοσύνθεση γίνεται στον ιστό των κοραλλιών και όχι στους πολύποδες, τα πιο ωραία χρώματα των κοραλλιών οφείλονται στην αλλαγή της σύστασης της GFP πρωτεΐνης.

Οπότε από τα παραπάνω καταλαβαίνετε ότι ο μύθος γύρω από τις μεθόδους ζέοβιτ και γενικά προσθήκης άνθρακα και γενικά ''στεγνά'' συστήματα που προστάζουν χαμηλό dKH οφείλετε σε αυτούς τους μηχανισμούς και όχι γιατί το λέει η μέθοδος, μπορεί εννοώ να μην κάνεις ζεοβιτ αλλά να πηγαίνει το ενυδρείο πολύ καλά και να φτάσει σε σημείο να έχεις καψίματα αν έχεις υψηλό dKH(κάτι που μου έτυχε).

Τα παραπάνω ισχύουν κατά βάση σε ενυδρεία με σκληρά κοράλλια αλλά όπως είπα επίσης επηρεάζονται και τα μαλακά και lps, αλλά σε μικρότερο βαθμό που το δείχνουν με τα χρώματα, αυτό οφείλετε στην μικρότερη απόλυτη εξάρτηση τους από την συμβιωτική σχέση με την άλγη.

Οπότε πιστεύω ότι γίνεται αντιληπτό γιατί πρέπει να βρισκόμαστε στα όρια των NSW παραμέτρων και μην ζηλεύετε ενυδρείο με πολύ προεκταμένους πολύποδες κοραλλιών(σε sps) διότι έτσι πίστευα και εγώ και χαιρόμουν αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι τα πράγματα, είναι αφύσικο το περιβάλλον που ζούνε και τα κοράλλια αντιδρούν όπως μπορούν να αντεπεξέλθουν.

Μετά από αρκετό καιρό ισορροπίας των παραμέτρων με την χρήση του ριάκτορα και με συνεχείς σκέψεις για αλλαγή σε ''ζουμιά'' και πάλι, δόθηκε μια τελική ώθηση στην απόφαση της αλλαγής όπου ξεκίνησε από το καλοκαίρι σε μια συζήτηση με τον φίλο Gemanolo και ήταν κάτι που για πάρα πολύ καιρό το σκεφτόμουν και έτυχε και αυτός, οπότε είπαμε να ξεκινήσουμε, παραγγείλαμε υλικά και ξεκινήσαμε, στην πορεία μπήκαν και άλλοι φίλοι χομπίστες στο λούκι.

Αυτή την στιγμή δουλεύουμε με fauna marin την ελαφρύ μέθοδο balling, δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο αλάτι, απλά να ακολουθήσεις τα βήματα τους σε ότι αφορά την αλατότητα και τις αραιώσεις, υπάρχει και η πιο σκληροπυρηνική έκδοση με την προσθήκη αλατιού χωρίς χλωριούχο νάτριο. Αλλά αυτή βασίζεται σε παλιές μεθόδους και είναι old γιατί απευθύνεται σε συστήματα που κάνουν ή έκαναν αλλαγές με καθαρό θαλασσινό νερό και ήταν απαραίτητη η προσθήκη των trace element.

Τα θετικά της μεθόδου προσθήκης με δοσομετρικές(υπάρχουν πολλές εταιρίες και το κόστος πλέον είναι πολύ φθηνότερο από αγορά εξοπλισμού ριάκτορα) είναι όλα τα αντίθετα που ανέφερα παραπάνω για τα αρνητικά του ριάκτορα συν επίσης στο ότι πλέον έχει χαμηλότερο κόστος αγοράς και το βασικό που ενδιαφέρει τους πιο πολλούς με την προσθήκη ακριβώς των στοιχείων που πρέπει δεν δίνει την ευκαιρία σε κυανοβακτήρια και άλλες ανεπιθύμητες άλγες να αναπτυχθούν.

(συννημένο το pdf της μεθόδου).

Υπάρχει και το Randy's two part solution που δουλεύουν οι περισσότεροι Αμερικάνοι και είναι πιο simple και τα υλικά μπορούν να βρεθούν σε φαρμακευτικές αποθήκες. Αλλά το κακό είναι ότι δεν είναι τόσο συμπυκνωμένα λόγω ότι δεν μπορούν να διατηρήσουν την υγρή μορφή τους και κατακρημνίζονται όταν είναι σε υπερκορεσμένη μορφή, αυτό που βοηθάει τα υλικά της fauna marin να διατηρούνται σε συμπηκνωμένη υγρή μορφή είναι το χλωριούχο διάλυμα με το οποίο κρατάει σταθερή δομή.

http://reefkeeping.com/issues/2006-02/rhf/index.php

Τα υλικά της fauna είναι τα 3 βασικά και επίσης προσθέτεις κάποια πρόσθετα ιχνοστοιχεία κατά την παρασκευή τους ώστε να αναπληρώνονται όλα τα στοιχεία, σετ πλήρες είναι αυτό:

http://www.faunamarin.de/en/balling/ultra-...ight-set/a-370/

1)BALLING SALTS - Calciumchlorid-Dihydrat

2)Balling Salts - Magnesiumchlorid

3)BALLING SALTS - Sodium Bicarbonate(αυτό είναι που καταναλώνεται πιο πολύ λόγω της μη συμπυκνωμένης του μορφής-όχι χλωριούχο διάλυμα σαν δραστικό μέσο ομογενοποίησης).

και επίσης είναι τα 3 μπουκαλάκια με τα ιχνοστοιχεία:

1)Ultra Trace B 1

2)Ultra Trace B 2

3)Ultra Trace B 3

H παρασκευή γίνετε ως εξής: το ένα και το δυο είναι πολύ συμπυκνωμένα, ρίχνεις 2 κιλά σκόνη σε 4 κιλά νερό όσμωσης και αναδεύεις, τέλος μετά δεν θέλει πλέον ανάδευση και το υλικό μένει υπέρκορο χωρίς να κατακρημνίζεται(αυτός είναι και ο λόγος το ότι χρειάζεται και το χλωριούχο νάτριο όπως είπαμε)το 3 που είναι το αλκαλικό διάλυμα βάζεις μόνο 500 γραμμάρια σε 4 λίτρα και οπότε δεν είναι συμπυκνωμένο πολύ, αυτός είναι και ο λόγος που καταναλώνεται γρήγορα(σαν ζουμί) αλλά σαν σκόνη όχι :wink:

βασικό tip είναι το συγκεκριμένο να ζεσταίνετε νερό και να το βάζετε μέσα, μην προσπαθήτε με αντλία και διάφορα κόλπα να το λιώσετε όλο, πάντα θα μείνει ''κατακάθι'', βασικό να γεμίσετε μέχρι επάνω νερό ώστε να αυξηθεί η ποσότητα του διαλύτη :wink: και έτσι να διαλυθεί όση περισσότερη διαλυμένη ουσία.

Σε ότι αφορά την αύξηση αλατότητας δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα, από τότε που τοποθέτησα το σύστημα έχω αλλάξει 3 ''κοινά'' αλάτια με NaCl, στην αρχή είχα το coral zucht best coral reef, το οποίο ήταν κάνα μήνα πριν τελειώσει, δεν παρατήρησα τίποτα, μετά έβαλα και το pro reef της tropic marin για κάνα δίμηνο, δεν παρατήρησα τίποτα, μετά και μέχρι τώρα έχω της Brightwell , βασικό ότι την αλατότητα παίζω και εγώ στο 34,5 τις χιλοιοις και υπάρχει απόλυτη σταθερότητα χωρίς σκαμπανεβάσματα καθόλου, θεωρώ ότι ίσως να οφείλεται και στο ζουμί που βγάζει το σκίμερ και περιέχει και κάποιο NaCl οπότε ισορροπεί η εισαγωγή με την εξαγωγή του και έτσι δεν διορθώνω. Αυτό που παρατήρησα είναι ότι αυξήθηκε η εξάτμιση για κάποιο λόγο γιατί γεμίζω πιο συχνά την αναπλήρωση.

Επίσης για να δω αν υπάρχει διαφορά έχω παραλήψει και στα 3 αλάτια μια εβδομαδιαία αλλαγή νερού και την έκανα στο 15θήμερο χωρίς κάποιο πρόβλημα στην αλατότητα.

Σας δίνω και τις καταναλώσεις μου για να κάνετε υπολογισμούς σε τι υλικά θα χρειαστείτε περίπου.

Σε καθημερινή βάση ρίχνω από τα παραπάνω σε ml:

1)Calciumchlorid-Dihydrat 22ml

2)Magnesiumchlorid 11 ml

3)Sodium Bicarbonate 125 ml

Αυτά σε ενυδρείο 250 λίτρα με φουλ στοκ κοράλλια, πολύ βασικό αυτό.

Τα παραπάνω είναι καθαρά εικασίες και πειραματικές αναγωγές δικές μου και δεν τα έχω διαβάσει πουθενά, αλλά για όλες τις άλλες διεργασίες που επιτελούνται ισχύουν αυτά, οπότε είναι οι πιο λογικές απαντήσεις που βρήκα στις μελέτες που έκανα και συνεχίζω να κάνω, φυσικά δεν είναι και απαίτηση να τα ακολουθεί κάποιος σαν κανόνα, απλά μην πιστεύεται όταν βλέπετε ένα ενυδρείο με ωραία χρώματα ότι γίνεται κάτι ως δια μαγείας, όλα είναι σχετικά με το πόσο απαιτητικός είσαι το οποίο προστάζει να ξέρεις τι κάνεις και γιατί :hysterical:

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα στο άμεσο μέλλον θα γίνει ένα update πιο αναλυτικό ανα βήμα παρασκευής, τώρα σε ότι αφορά το κόστος:

Καταρχάς η αρχική αγορά δοσομετρικών είναι καθαρά προσωπική επιλογή το κατά πόσο αντέχει το πορτοφόλι σας, εννοώ πως κάτι αντίστοιχο γίνεται και με τον ριάκτορα, οπότε στην αγορά υπάρχουν αρκετές επιλογές όπως οι παρακάτω:

http://www.aquapro2000.de/Pumps/Dosing-Pum...:43_70_104.html

http://www.aquapro2000.de/Pumps/Dosing-Pum...:43_70_915.html

και η σούπερ κινεζιά :hysterical:

http://www.reefshops.com/bm-to1-dosing-pum...-7-channel.html

που έβγαλε το σούπερ φτηνό μοντέλο:

http://www.reefshops.com/marine-color-dosi...mp-mcd-3-m.html

ακόμη υπάρχει και της fauna marin άρα το αρχικό κόστος αγοράς είναι κάτι σχετικό με το που θέλουμε να τα σκάσουμε, δεν είπε κανείς ότι αυτή την μέθοδο την κάνουμε γιατί είναι πιο φτηνή που στο τέλος του post θα είναι :hysterical: υπολογίζοντας το λειτουργικό + το ποιοτικό κόστος που προκύπτει, δεν πρέπει να τα βλέπουμε τα πράγματα μονοδιάστατα :D

Διότι το αρχικό κόστος αγοράς των δοσομετρικών πιστεύω ότι δεν ξεπερνάει τα 400 ευρώ στις περισσότερες των περιπτώσεων(ακριβά γούστα) καθώς και η αρχική αγορά του σετ έναρξης είναι στα 100 ευρώ με τα μεταφορικά άρα στην χειρότερη των περιπτώσεων φτάνουμε στα 500 ευρώ max στην πιο φτηνή λύση(σήμερα που μιλάμε) φτάνουμε μέχρι τα 300 ευρώ μετά βίας(με τα μεταφορικά), φυσικά μπορεί να είναι και φτηνότερο αναλόγως του δολαρίου ή κάποιας προσφοράς, οπότε ακόμη και αυτό μας λέει ότι είναι πιο φτηνό από την αγορά ενός ριάκτορα με όλα τα παρελκόμενα συστηματοποίησης διότι για να υπάρχει σύγκριση θα πρέπει να μιλάμε για πλήρη αυτοματοποιημένα συστήματα, πιστεύω το πιο απλό αυτοματοποιημένο σύστημα ριάκτορα αγγίζει τα 350 ευρώ ίσως και 300 ευρώ με τα όλα του πάντα.

αν υπολογίσεις όμως και την λειτουργία των αντλιών που γλυτώνεις που είναι από 5-10 watt του ριάκτορα και αν υπάρχει και κάποια αντλία παροχής άλλο τόσο, το νερό που θερμαίνεται από την ανακυκλοφορία και την λειτουργία του ψυκτικού λόγω του ριάκτορα τότε έχουμε και ένα κέρδος λειτουργικού κόστους που πιστεύω αποφέρει τουλάχιστον 50 ευρώ το έτος.

Τώρα σε ότι αφορά τα αναλώσιμα είναι κάτι τόσο ανοικτό σαν θέμα που θα πρέπει να πάρω την δική μου περίπτωση και να κάνετε αντιπαραβολή στα λίτρα σας και στο stock ζωντανών που έχετε και έχουν ανάγκη από ασβέστιο, μαγνήσιο και ανθρακικό ασβέστιο.

Σε ένα ενυδρείο 250 λίτρων και φουλ στοκαρισμένο σαν το δικό μου οι καταναλώσεις σε ml υλικού είναι:

Ca = 24 ml

Mg=8 ml

dKH= 110 ml

Οπότε τα δυο κιλά ασβέστιο μου βγάζουν= 5000ml/ 24= 208 ημέρες

Τα δυο κιλά μαγνήσιο μου βγάζουν = 5000ml/ 8=625 ημέρες

Το ένα κιλό dKH(Natriumhydrocarbonate) μου βγάζει= 10000ml/110= 91 ημέρες(εδώ μην ξεχνάμε ότι δεν είναι συμπυκνωμένο και μπαίνουν μόνο 500 γραμμάρια κατά την αραίωση στο διάλυμα που στο σύνολο είναι 5 λίτρα)

άρα στην δική μου περίπτωση πρέπει να πάρω ένα τετράκιλο ακόμη ασβέστιο ώστε να έρθει να καταναλωθεί μαζί με το μαγνήσιο και 6 κιλά dKH(Natriumhydrocarbonate), για τα trace elements(Trace :hysterical: δεν το συζητάω διότι φτάνουν τα 3 μπουκαλάκια των 250ml σίγουρα για το συγκεκριμένο διάστημα μιας και μπαίνει πολύ μικρή ποσότητα.

Οπότε για 2 έτη λειτουργίας του συστήματος σε αναλώσιμα θα χρειαστώ:

περίπου 110 ευρώ για το αρχικό σετ + τα υπόλοιπα αναλώσιμα που είπα παραπάνω για να βγάλω κοντά στα 2 χρόνια άλλα 100 ευρώ.

Οι αγορές των αναλώσιμων έγιναν από εδώ:

http://www.aquapro2000.de/Additives-Sup ... 395:2.html

Ο παραπάνω υπολογισμός με υλικά της Fauna Marin που απλά έχουν το λογότυπο της, πλέον όμως γίνονται από εδώ μιας και μιλάμε για μισή τιμή των υλικών και απλά είναι no name αλλά ο ασβέστης όπως και να τον βαφτίσεις παραμένει ασβέστης :hysterical: :

http://www.aquaristic.net/en/Care/Salt/Balling-salts/

Οπότε αν πάρουμε την πιο φτηνή αντλία που είναι στα 180 ευρώ(σήμερα με τα μεταφορικά) και το σετ της fauna που βγαίνει με τα μεταφορικά γύρω στα 100 ευρώ στο σύνολο ποσό έναρξης είναι 280 ευρώ, αν υπολογίσεις όμως και ότι μπορείς να πάρεις από 4 κιλά από κάθε υλικό με 15 ευρώ(aquaristic.net) άρα 45 ευρώ και μαζί με τα μεταφορικά σύνολο κάνα 65αρι και βγάζεις με αυτά 2-3 χρόνια τουλάχιστον για πλάκα(ίσως να χρειαστείς ένα επιπλέον 4κιλο Sodium Bicarbonate), πιστεύω ότι συμφέρει.

Πολύ σημαντικό είναι ότι τα υλικά δεν αλλοιώνονται και δεν κάνουν ίζημα για όσο καιρό και να κάτσουν.

Τώρα στο κομμάτι της ποιότητας, ασφάλειας(όχι μπουκάλα μέσα στο σπίτι), εύκολης διαχείρισης και το βασικότερο υγείας των κοραλλιών μας δε νομίζω ότι μπορεί εύκολα να υπολογιστεί αξιακά αλλά ξεπερνάει κάθε προσδοκία :hysterical:

Κάνετε αντιπαραβολή τα λίτρα σας με το στοκ που έχετε και δείτε τι χρειάζεστε στο περίπου πάντα :wink:

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα στο άμεσο μέλλον θα γίνει ένα update πιο αναλυτικό ανα βήμα παρασκευής, τώρα σε ότι αφορά το κόστος:

Καταρχάς η αρχική αγορά δοσομετρικών είναι καθαρά προσωπική επιλογή το κατά πόσο αντέχει το πορτοφόλι σας, εννοώ πως κάτι αντίστοιχο γίνεται και με τον ριάκτορα, οπότε στην αγορά υπάρχουν αρκετές επιλογές όπως οι παρακάτω:

http://www.aquapro2000.de/Pumps/Dosing-Pum...:43_70_104.html

http://www.aquapro2000.de/Pumps/Dosing-Pum...:43_70_915.html

και η σούπερ κινεζιά :hysterical:

http://www.reefshops.com/bm-to1-dosing-pum...-7-channel.html

που έβγαλε το σούπερ φτηνό μοντέλο:

http://www.reefshops.com/marine-color-dosi...mp-mcd-3-m.html

ακόμη υπάρχει και της fauna marin άρα το αρχικό κόστος αγοράς είναι κάτι σχετικό με το που θέλουμε να τα σκάσουμε, δεν είπε κανείς ότι αυτή την μέθοδο την κάνουμε γιατί είναι πιο φτηνή που στο τέλος του post θα είναι :hysterical: υπολογίζοντας το λειτουργικό + το ποιοτικό κόστος που προκύπτει, δεν πρέπει να τα βλέπουμε τα πράγματα μονοδιάστατα :hysterical:

Διότι το αρχικό κόστος αγοράς των δοσομετρικών πιστεύω ότι δεν ξεπερνάει τα 400 ευρώ στις περισσότερες των περιπτώσεων(ακριβά γούστα) καθώς και η αρχική αγορά του σετ έναρξης είναι στα 100 ευρώ με τα μεταφορικά άρα στην χειρότερη των περιπτώσεων φτάνουμε στα 500 ευρώ max στην πιο φτηνή λύση(σήμερα που μιλάμε) φτάνουμε μέχρι τα 300 ευρώ μετά βίας(με τα μεταφορικά), φυσικά μπορεί να είναι και φτηνότερο αναλόγως του δολαρίου ή κάποιας προσφοράς, οπότε ακόμη και αυτό μας λέει ότι είναι πιο φτηνό από την αγορά ενός ριάκτορα με όλα τα παρελκόμενα συστηματοποίησης διότι για να υπάρχει σύγκριση θα πρέπει να μιλάμε για πλήρη αυτοματοποιημένα συστήματα, πιστεύω το πιο απλό αυτοματοποιημένο σύστημα ριάκτορα αγγίζει τα 350 ευρώ ίσως και 300 ευρώ με τα όλα του πάντα.

αν υπολογίσεις όμως και την λειτουργία των αντλιών που γλυτώνεις που είναι από 5-10 watt του ριάκτορα και αν υπάρχει και κάποια αντλία παροχής άλλο τόσο, το νερό που θερμαίνεται από την ανακυκλοφορία και την λειτουργία του ψυκτικού λόγω του ριάκτορα τότε έχουμε και ένα κέρδος λειτουργικού κόστους που πιστεύω αποφέρει τουλάχιστον 50 ευρώ το έτος.

Τώρα σε ότι αφορά τα αναλώσιμα είναι κάτι τόσο ανοικτό σαν θέμα που θα πρέπει να πάρω την δική μου περίπτωση και να κάνετε αντιπαραβολή στα λίτρα σας και στο stock ζωντανών που έχετε και έχουν ανάγκη από ασβέστιο, μαγνήσιο και ανθρακικό ασβέστιο.

Σε ένα ενυδρείο 250 λίτρων και φουλ στοκαρισμένο σαν το δικό μου οι καταναλώσεις σε ml υλικού είναι:

Ca = 24 ml

Mg=8 ml

dKH= 110 ml

Οπότε τα δυο κιλά ασβέστιο μου βγάζουν= 5000ml/ 24= 208 ημέρες

Τα δυο κιλά μαγνήσιο μου βγάζουν = 5000ml/ 8=625 ημέρες

Το ένα κιλό dKH(Natriumhydrocarbonate) μου βγάζει= 10000ml/110= 91 ημέρες(εδώ μην ξεχνάμε ότι δεν είναι συμπυκνωμένο και μπαίνουν μόνο 500 γραμμάρια κατά την αραίωση στο διάλυμα που στο σύνολο είναι 5 λίτρα)

άρα στην δική μου περίπτωση πρέπει να πάρω ένα τετράκιλο ακόμη ασβέστιο ώστε να έρθει να καταναλωθεί μαζί με το μαγνήσιο και 6 κιλά dKH(Natriumhydrocarbonate), για τα trace elements(Trace :hysterical: δεν το συζητάω διότι φτάνουν τα 3 μπουκαλάκια των 250ml σίγουρα για το συγκεκριμένο διάστημα μιας και μπαίνει πολύ μικρή ποσότητα.

Οπότε για 2 έτη λειτουργίας του συστήματος σε αναλώσιμα θα χρειαστώ:

περίπου 110 ευρώ για το αρχικό σετ + τα υπόλοιπα αναλώσιμα που είπα παραπάνω για να βγάλω κοντά στα 2 χρόνια άλλα 100 ευρώ.

Οι αγορές των αναλώσιμων έγιναν από εδώ:

http://www.aquapro2000.de/Additives-Sup ... 395:2.html

Ο παραπάνω υπολογισμός με υλικά της Fauna Marin που απλά έχουν το λογότυπο της, πλέον όμως γίνονται από εδώ μιας και μιλάμε για μισή τιμή των υλικών και απλά είναι no name αλλά ο ασβέστης όπως και να τον βαφτίσεις παραμένει ασβέστης ;) :

http://www.aquaristic.net/en/Care/Salt/Balling-salts/

Οπότε αν πάρουμε την πιο φτηνή αντλία που είναι στα 180 ευρώ(σήμερα με τα μεταφορικά) και το σετ της fauna που βγαίνει με τα μεταφορικά γύρω στα 100 ευρώ στο σύνολο ποσό έναρξης είναι 280 ευρώ, αν υπολογίσεις όμως και ότι μπορείς να πάρεις από 4 κιλά από κάθε υλικό με 15 ευρώ(aquaristic.net) άρα 45 ευρώ και μαζί με τα μεταφορικά σύνολο κάνα 65αρι και βγάζεις με αυτά 2-3 χρόνια τουλάχιστον για πλάκα(ίσως να χρειαστείς ένα επιπλέον 4κιλο Sodium Bicarbonate), πιστεύω ότι συμφέρει.

Πολύ σημαντικό είναι ότι τα υλικά δεν αλλοιώνονται και δεν κάνουν ίζημα για όσο καιρό και να κάτσουν.

Τώρα στο κομμάτι της ποιότητας, ασφάλειας(όχι μπουκάλα μέσα στο σπίτι), εύκολης διαχείρισης και το βασικότερο υγείας των κοραλλιών μας δε νομίζω ότι μπορεί εύκολα να υπολογιστεί αξιακά αλλά ξεπερνάει κάθε προσδοκία :hysterical:

Κάνετε αντιπαραβολή τα λίτρα σας με το στοκ που έχετε και δείτε τι χρειάζεστε στο περίπου πάντα :wink:

:D:hysterical::hysterical:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

λοιπον εχω ξεκινησει δειλα-δειλα την μεθοδο εχοντας στα χερια μου την σουπερ ντουπερ φτηνη κινεζια που σκιζει!!!!.επειδη ομως και λογω λαθους και προφανως αστοχιας των τεστ της σαλιφερτ σε μαγνησιο και ισως και σε ασβεστιο.....βρεθηκα στο θεο.ετσι αυτη τη στιγμη δουλευω με δοσομετρικη μονο το κεχα εχοντας το σταθερο στο 8,5.

εδω λοιπον ερχομαι να ρωτησω τον φιλο νερβα...

επειδη ειχα ηδη στην κατοχη μου το seachem reef builder για το κεχα,και ηδη ειχα βρει την δοσολογια της εβδομαδος,ειπα να συνεχισω ριχνωντας με δοσομετρικη,το ιδιο προιον(αφου ηδη το ειχα)και φτιαχνοντας μειγμα για εναν μηνα μεσα σε 4 λιτρα νερο.προς το παρων δουλευει αψογα.

θελω λοιπον να ρωτησω εαν θα μπορουσα μονιμα να χρησιμοποιω το σκευασμα η καποια στιγμη πρεπει να γυρισω σε σοδα..?

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα έχεις απολύτως κανένα πρόβλημα, έχω δοκιμάσει και εγώ αρκετά άλλα σκευάσματα και δεν υπήρξε σχεδόν ποτέ πρόβλημα, ΑΛΛΑ.... το βασικό είναι πάντα να έχεις μια διάταξη χρόνοκαθυστέρησης ας το πούμε, δηλαδή αν στην τριπλή διάταξη της αντλίας που έχεις ρίχνει με διαφορά 5 λεπτών το ένα υλικό από το άλλο φρόντισε να έχεις για παράδειγμα στην πρώτη το dKH και στην τρίτη το ασβέστιο, ώστε να απομακρυνθεί η πιθανότητα αντιδράσεως με αποτέλεσμα την κρυστάλλωση.

Link to comment
Share on other sites

οκ ευχαριστω γιωργο μου.εγινε κατανοητο.ευτυχως οι χρονοι που τις εχω δεν εχουν σχεση μεταξυ τους αν και η σειρα μου ειναι στις αντλιες ειναι

μαγνησιο,ασβεστιο,κεχα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Θα ήθελα μια διευκρίνηση διότι ξεκίνησα το light balling χωρίς δοσομετριτή, ποιες ώρες και σειρά ρίχνω της δοσολογίες;

Link to comment
Share on other sites

Τι κατανάλωση και τι ανάγκες έχει το ενυδρείο σου από τα βασικά στοιχεία?.... τα υπολόγισες?

Link to comment
Share on other sites

Να κάνω μια ερώτηση:

Τι διαφορά για το ενυδρείο μας θα έχει το άνυδρο χλωριούχο ασβέστιο με το ένυδρο χλωριούχο ασβέστιο;

Εδώ στην πάτρα φτηνό βρίσκω μόνο ένυδρο χλωριούχο ασβέστιο (1.5ευρώ/κιλό), ενώ το άνυδρο χλωριούχο ασβέστιο (για αναλύσεις) το βρίσκω 35ευρώ/κιλό στον έναν και 110ευρώ/κιλό στον άλλον. Τι να κάνω;

Ευχαριστώ,

Χρήστος

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα μια διευκρίνηση διότι ξεκίνησα το light balling χωρίς δοσομετριτή, ποιες ώρες και σειρά ρίχνω της δοσολογίες;

Ότι ρίξεις, κάντο με διαφορά τουλάχιστον 10 ωρών...

Link to comment
Share on other sites

Και πόσο ρίχνεις Katsirof?

Γιατί δεν αγοράζεις το έτοιμο της Fauna να έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο?

Steliost αν ρίχνεις 3 διαλύματα θέλεις 2 μέρες δλδ?

Όχι δεν ισχύει κάτι τέτοιο.Μπορείς να ρίχνεις διαλύματα ανα μισή ώρα.

Ο λόγος που τα ρίχνουμε πρωί και βράδυ είναι για να ρυθμίζουμε και το pH.

Έγινε επεξεργασία - Alexpsycho
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή όταν έχεις χαμηλές τιμές, π.χ. ca 300, mg 1200, kh 6, θα ρίχνεις υγρά κάθε μισή ώρα??

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορείς να διοχετεύσεις μεγάλη ποσότητα χημικών γιατί δεν διαλύεται.Επίσης οι αποκλίσεις στο pH που προκαλούν τα χημικά στρεσάρουν τα κοράλλια.

Αλλά μπορείς να ρίξεις ασβέστιο και μετά απο μισή ώρα μαγνήσιο ή σόδα καθώς δεν αντιδρούν μεταξύ τους και δεν κρυσταλλώνονται.

Τα έχουμε αναλύσει αυτά στην αλχημεία που ετοιμάσαμε με τον Αίολος.

Link to comment
Share on other sites

Οκ γράψε λάθος τότε, είχα κολλήσει ότι το ρίξιμο χημικών πρέπει να έχει αρκετή διαφορά ώρας μεταξύ τους...

Link to comment
Share on other sites

Και πόσο ρίχνεις Katsirof?

Γιατί δεν αγοράζεις το έτοιμο της Fauna να έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο?

Βασικά μέχρι τώρα έβαζα έτοιμα ενυδρειακά ζουμιά, τα οποία όμως είναι οικονομικά ασύμφορα, ειδικά στο Πατρα..στάν. Οπότε ψάχνω για οικονομική λύση, κάτι σαν την σόδα για το ΚΗ Της FAUNA σε τι τιμές παίζει και που μπορώ να το βρώ;

Χρήστος

Έγινε επεξεργασία - katsirof
Link to comment
Share on other sites

Τι κατανάλωση και τι ανάγκες έχει το ενυδρείο σου από τα βασικά στοιχεία?.... τα υπολόγισες?

Το Balling Light το ξεκίνησα πριν 5 μέρες και οι μετρήσεις είναι η εξής το Kh(χύμα) είναι συνέχεια στο 7,3 με δοσολογία 40ml την ημέρα, το CA(Fauna Marin) από 370 έχει ανέβει στο 420 με δοσολογία 40ml την ημέρα και Mg(Fauna Marin) κολλημένο στα 1200 με δοσολογία 60ml την ημέρα,αλλά έχω πολλές άλγες το οποίο είχα διάβαση στης Ελληνικές οδηγίες χρήσης των τεστ “Salifert Profi Test ” που έχεις φτιάξει (σε ευχαριστώ )ότι η άλγες καταναλώνουν Mg

Link to comment
Share on other sites

Τα διαλύματα σου είναι πολύ αραιά...Κάποιο λάθος έχεις κάνει.

Link to comment
Share on other sites

Τι κατανάλωση και τι ανάγκες έχει το ενυδρείο σου από τα βασικά στοιχεία?.... τα υπολόγισες?

Πως τα υπολογίζουμε ρε παιδιά!!

Συνέχεια πάω να τα βγάλω και μου σπάνε τα νεύρα!

:bigemo_harabe_net-87:

Link to comment
Share on other sites

Πως τα υπολογίζουμε ρε παιδιά!!

Συνέχεια πάω να τα βγάλω και μου σπάνε τα νεύρα!

:bigemo_harabe_net-87:

Εύκολα.

Μετράμε μια σταθερή ώρα κάθε μέρα.

Ρυθμίζουμε με αυξομειώσεις τις δόσεις.

Αν οι τιμές μένουνε σταθερές κάθε μέρα το αφήνουμε ώς έχει.

Πιο εύκολο είναι να ρυθμίζουμε πρώτα την αλκαλικότητα,μετά το ασβέστιο και τελευταίο το μαγνήσιο.Τον πρώτο καιρό έχει πολύ μέτρημα.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...