Jump to content
sakiscr

Led Controller Storm Coralux Σε Red Sea 130

Recommended Posts

storm coralux controller για led


τόσο καιρό έψαχνα για έναν οικονομικό controller για τα led στο red sea max 130 και τυχαία έπεσα πάνω στον storm coralux που βασίζεται σε arduino.
 
ScreenShot2013-12-05at94209PM_zps22fedef
μερικα από τα χαρακτηριστικά του  controller είναι τα έξεις:
 6 διαφορετικά κανάλια για τα led
γεωγραφικό μήκος και πλάτος  για αυτόματη ανατολή και δύση του ηλίου
φάσεις φεγγαριού 29,5 μέρες
σύννεφα
κεραυνούς 
πλήρης χειροκίνητη λειτουργία
δυνατότητα αναβάθμισης firmware
 
χρειάστηκαν επίσης
 
drivers
 
ScreenShot2013-12-05at94314PM_zpseb71aac
 
meanwell σειράς ldd -h. 
συνδέθηκαν ως εξής
1 ldd 700h για 10 royal blue + 2 uv
1 ldd 700h για 10 royal blue + 2 uv
1 ldd 700h για τα 4500κ
1 ldd 700h 2 cyan +2 red
1 ldd 350h 2 royal blue moonlight
 
τροφοδοτικό 
 
ScreenShot2013-12-05at94339PM_zps9319a6a
 
mean well (nes-150-48)
150watt 
48volt 
3,3ampere
 
πλακέτα 
για την εύκολη τοποθέτηση και σύνδεση όλων 
 
ScreenShot2013-12-05at94240PM_zps4b5e0c9
 
 
 
controller θερμοκρασίας
δώρο του Στάθη (adlib) ένας απλός μονοκάναλος, μόνο για την ψύξη των led
 
το κόστος όλων αυτών 
από coralux
controller + πλακέτα + καλώδια σύνδεσης μαζί με μεταφορικά είναι 67 ευρώ 
και από alibaba 
τροφοδοτικό 15 ευρώ
drivers 4 ευρώ x 5 
+ μεταφορικά 11 ευρώ
 
σύνολο ολων 113 ευρω
 
 
 
 
 
 
στόχος μου ήταν όσο μπορώ να κρύψω όλα αυτά μέσα στο φωτιστικό του red sea 
οι 2 controller (led και θερμοκρασίας ) μπήκαν με κάποιες τροποποιήσεις στη θέση του χρονοδιακόπτη  και καλύφθηκε με μαύρο πλαστικό
RRS40110_timer_zpsafb62b25.jpg
 
IMG_0122_zps915811c9.jpg
 
 
το τελικό αποτέλεσμα 
IMG_0137_zps0eaf39a2.jpg
 
 
την άλλη βδομάδα περιμένω το chip (ftdi) που αναβαθμίζεται ο controller και θα κάνω μια παρουσίαση της σύνδεσης όλων...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο φίλε, πολύ καλή δουλειά και η αλήθεια είναι ότι με βάζεις σε πειρασμό να το δοκιμάσω!!!

Edited by grigoros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο, περιμένουμε εξελίξεις

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bigemo_harabe_net-117:

παρακαλώ η παρουσίαση της σύνδεσης να γίνει αναλυτικότατα

όπως και το αρχικό ποστ . ευχαριστώ :sarcasm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

να στε καλά παιδιά, θα γίνει αναλυτική παρουσίαση λογικά από εβδομάδα...

Γρηγόρη, ότι χρειαστείς πες μας , δίπλα ήμαστε...

Share this post


Link to post
Share on other sites

μπράβο το αγόρι μου .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραιος :bigemo_harabe_net-64:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν και δεν μπόρεσα να παρευρεθώ στην κατασκευή, έκανες καλή δουλειά ρε άτιμε!!! χαχαχαχαχαχαχααχαχαχαχαχαχ!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

έχουμε να κάνουμε και κάτι ακόμα σε μένα Στάθη,

εξάλλου περίσσεψαν και οι drivers για σένα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

έχουμε να κάνουμε και κάτι ακόμα σε μένα Στάθη, ότι θες φιλαράκι! :)

εξάλλου περίσσεψαν και οι drivers για σένα...

ΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ.. με το ζόρι δηλαδή να βάλω LED ε? χαχαχαχαχαχααχαχαχαχαχαχαχ!!! :bigemo_harabe_net-146:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίο Project περιμένουμε την συνέχεια...

Share this post


Link to post
Share on other sites

παρήγγειλα από το fasttech το chip ftdi( Κόστος κάτω από 4 ευρώ)που χρειάζεται για την αναβάθμιση ο controller μέσω usb,

να πω την αλήθεια  παιδευτικά λίγο με την αναβάθμιση του από υπολογιστή windows καθώς ήθελε Κάποιους drivers για να δουλέψει (δεν το γνώριζα αυτό)

αλλά από mac υπολογιστή έγινε απευθείας.

ο τρόπος:

driver για το ftdi από εδώ

το καλώδιο usb είναι μόνημα συνδεμένο πάνω στον controller και σε μελλοντική αναβάθμιση με ένα laptop γίνεται αμέσως, το μονο που πρέπει να προσέχουμε είναι να μην είναι στο ρευμα ο controller, 

στην διαδικασία αναβαθμησης.

κατεβάζουμε το arduino software από εδώ

κατεβάζουμε από το coralux το ζιπαρισμενο αρχείο

συνδέουμε τον controller μέσω usb

τρέχουμε την τελευταία έκδοση που υπάρχει στο zip

 

 

IMG_0152_zps9f0032f0.jpg

 

 

 

η σύνδεση είναι αρκετά απλή,

εκμεταλλεύτηκα το μετασχηματιστή του red sea max, αυτόν με τον οποίο δουλεύουν τα μαμά led και οι ανεμιστήρες, για να τροφοδοτήσω τον controller με ρεύμα, γινόταν βέβαια να το συνδέσω με τον μετασχηματιστή που συνοδεύεται  με την αγορά του controller αλλά λόγο χώρου απορρίφθηκε.

με  ένα κολλητήρι και ένα πολύμετρο για να μη μπερδέψουμε το + και -, είναι εύκολο να γίνει η σύνδεση του και χωρίς να ακυρωθεί το βύσμα του.

PC121833_zps787e9ca7.jpg

 

 

και ένα απλό σχεδιάγραμμα σύνδεσης, ζητω συγνώμη για την απλότητα του αλλα δεν είμαι ηλεκτρονικός και δεν ξέρω πως αλλιώς να το αναπαραστήσω 

 

powersupplyforstormpower3_zps95973d7a.jp

 

PC121834_zps5eebf0ba.jpg

 

η όλη διαδικασία μπορεί να φαίνεται δύσκολη, αλλά με λίγη γνώση για την συγκόλληση καλάι και λίγη προσοχή στις συνδεσμολογίες είναι μια πολύ εύκολη diy κατασκευή...

οτιδήποτε απορίες ρωτήστε με,

σας ευχαριστώ

 

gift_zpsa03258e4.jpg

Επιβράβευση υλοποίησης 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο πολύ κατατοπιστικη η παρουσίαση. Πολύ ωραίο γενικά όλο το επιχείρημα

τα Led πρέπει να πάρουν συγκεκριμενες θέσεις στο φωτιστικό ανάλογα με το κανάλι ?

το έχεις βάλει σε λειτουργία ? γιατί αν το λειτουργείς, περιμένουμε και φώτο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν εχω ιδεα απο αυτα,αλλα χιλια μπραβο και μονο που το μοιραζεσαι βασιλη και μαλιστα με ωραια παρουσιαση :thumbsu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φιλαρακο ειναι σαν να σου μιλαω εγω για ασκησεις νευρομυϊκης επανεκπαιδευσης μετα απο υπαραχνοειδη αιμορραγια στον βρεγματικο λοβο!!! Μπορει να μην καταλαβα τιποτα, αλλα εμεινα με το στομα ανοιχτο! Παρακολουθησα απο την αρχη το θεμα, και αν και θα ηθελα να το κανω κι εγω, μαλλον θα παω πασο!

Χιλια μπραβο!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

τα led είναι διάσπαρτα πάνω στην ψήκτρα, μπερδεμένα

ledled_zps5aa63ebb.jpg

το έχω βάλει σε λειτουργία, απλά φωτογραφίες θα βγάλω μέσα στις γιορτές, καθότι δεν το κατέχω εγώ αυτό το άθλημα.

όπως είπα και στο πρώτο post, αν έχεις σκοπό να βάλεις led στο ενυδρείο, με πολύ λίγα χρήματα παραπάνω, καθώς οι drivers αυτοί που χρησιμοποιησα δεν κοστίζουν πολύ όπως οι κλασικοί που χρησιμοποιουμε συνήθως, κάνεις ένα "σχεδόν" πλήρης σύστημα φωτισμού, ανατολής δύσης και με φάσεις φεγγαριού (συννεφιές και βροντές δεν μου πολύ αρέσουν οπότε τις έχω απενεργοποιημένες ).

σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λογία αν και απ ότι κατάλαβα δεν ήμουν και πολύ κατατοπιστικός, οπότε ρωτήστε μου ότι δεν καταλαβαινετε..

vale αν ποτέ μπεις στην διαδικασία αλλαγής σε led, χαρά μου να έρθω βοηθήσω, δίπλα ήμαστε..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ίσα ίσα φίλε μου είσαι παρά πολύ κατατοπιστικός και μπράβο σου για τον παρουσίαση σου. Δεν είναι ένα απλό project και θέλει γνώσεις Ηλεκτρολογίας, αυτό σημενει ότι όσοι τις έχουν το έχουν καταλάβει.έφτιαξα ένα φωτιστικό πριν 2 μήνες απλό με led, και αν είχες κάνει την παρουσίαση πιο πριν θα σε είχα μιμιθει. Στην επόμενη αναβάθμιση φωτιστικου θα ξέρω τι να ψάξω και που.Να σαι καλά και

ευχαριστουμε.

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Husky_Jim
      Μετά από ερώτηση μέλους σε άλλο θέμα έψαξα να βρώ το software για τους controller πράγμα που αποδείχτηκε δύσκολο.
      Με αρκετό ψάξιμο τα βρήκα και τα ανεβάζω εδώ για να υπάρχουν για όλους!
       
      Pled Version 1.0 (installer):
      PLedSetup.rar
       
      Pled Version 2.2 (stand alone):
      Pled V2.2.rar
       
      Pled Version 3.1:
      (to be added)
       
    • By sotosgreek
      Καλησπέρα σε όλους,
      μείνετε μέσα και μείνετε υγιείς!! 😇
       
      Μετά από χρόνια απουσίας από το σπίτι μου με το ενυδρείο, λόγω του Covid-19 θα επιστρέψω για ένα μήνα τουλάχιστον και αποφάσισα να κάνω μεγάλη αλλαγή στο ενυδρείο μου με μέτρια φυτά και νέο φωτισμό!
      Οι διαστάσεις, λίτρα και λοιπές πληροφορίες του ενυδρείου μου είναι στο Θέμα (Παρουσίαση Κοινωνικού Ενυδρείου 160 λίτρα!). Επιπλέον έχω πλέον πλήρη εξοπλισμό CO2.
      Σχετικά με τον φωτισμό τώρα, μου ήρθε μία ιδέα να κάνω ένα "φωτιστικό" με 2 floodlights 20 watt 4500 kelvin.
      Ελπίζω τα αποτελέσματα να είναι θετικά και να μπορέσω να βοηθήσω και άλλους να έχουν καλό και φθηνό φωτισμό στο ενυδρείο τους γιατί πιστεύω ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα!
       
      Περιμένω προτάσεις, ιδέες, απόψεις everything!!
      Παραθέτω εικόνες.
      😎


    • By AgMa
      Μιας και βλέπω ότι υπάρχουν μερικοί arduinάδες εδώ @Aquadominus, @elatos θα παρουσιάσω και εγώ τον δικό μου controller βασισμένο στον γνωστό πλέον κώδικα iAqua, αλλαγμένο αρκετά ώστε να είναι σύμφωνα με τις ανάγκες μου, μιας και βρήκα αρκετές λειτουργίες άχρηστες για εμένα προσωπικά.
      Οφείλω να πω ότι σε αρκετά πράγματα είχα βοήθεια από τον @dkatsariotis πολλάκις, ίσως και μερικά να μην τα είχα καταφέρει χωρίς την βοήθειά του.
       
      Οι αλλαγές που έχουν γίνει:
      Προσθήκη αισθητήριου θερμοκρασίας βαρελιού προετοιμασίας. Πλέον βλέπω και ελέγχω την θερμοκρασία στο βαρέλι και σταμάτησα να έχω κρεμασμένο το θερμόμετρο στην πάνω μεριά του βαρελιού . Προσθήκη κώδικα για αυτόματη ενεργοποίηση των ανεμιστήρων ψύξης όταν η θερμοκρασία ανέβει κατά 0.3 βαθμούς και απενεργοποίησή τους όταν κατέβει πάλι στην επιθυμητή θερμοκρασία (όπως ακριβώς γίνεται με τον stc1000). Προσθήκη κώδικα που να διαχειρίζεται μέσω προγράμματος (schedule) 2 ρελέ, υπεύθυνα για την διαχείριση του κυκλοφορητή και του θερμοστάτη βαρελιού προετοιμασίας. Συγκεκριμένα σε εμένα ο κυκλοφορητής του βαρελιού κλείνει αυτόματα κάθε βράδυ στις 00:00, όπου λόγω πλήρους ησυχίας με ενοχλούσε το βουητό του συντονισμού που έκανε και ανοίγει πάλι στις 08:00.
      Επιπλέον όταν ο κώδικας διαπιστώσει ότι η ημέρα είναι Κυριακή (δηλαδή ημέρα αλλαγής νερού), ενεργοποιεί τον θερμοστάτη να διατηρεί την θερμοκρασία του βαρελιού στην ρυθμισμένη θερμοκρασία, ίδια με του ενυδρείου δηλαδή. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομώ ενέργεια, αφού δεν δουλεύει όλη την εβδομάδα ο θερμοστάτης άσκοπα μόνο και μόνο για το λίγο νερό που θα χρειαστεί αναπλήρωση λόγω εξάτμισης. Αν βέβαια μεσοβδόμαδα χρειαστεί να κάνω αλλαγή, ενεργοποιώ χειροκίνητα τον θερμοστάτη, ο οποίος θα δουλέψει μέχρι την επιθυμητή θερμοκρασία και μετά θα κλείσει πάλι.
      Κατάργηση κώδικα σε οτιδήποτε έχει σχέση με φωτισμό Led, μιας και εγώ είμαι υπέρ των Τ5. Με αυτό τον τρόπο ελάφρυνε αρκετά ο κώδικας, αφού πλέον μου αρκεί μια αφόπλιση-όπλιση του ρελέ ώστε απλά να πάρουν ρεύμα τα ballast. Κατάργηση κώδικα στην επιλογή εμφάνισης και υπολογισμού θερμοκρασίας σε F (Fahrenheit) που χρησιμοποιούν στο εξωτερικό. Κατάργηση κώδικα διαχείρισης ηλεκτροβάνας co2 (δεν έχω). Στην λειτουργία ταΐσματος, αφαίρεσα την επιλογή να κλείσουμε όποια συσκευή θέλουμε την ώρα ταΐσματος και άφησα σαν μοναδικές επιλογές το φίλτρο και τον κυκλοφορητή. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να μπορείς να κλείνεις πχ. τον φωτισμό, την ψύξη, την θέρμανση κτλ. για τα 2 λεπτά που θα ταΐσεις. Αρκούν αυτά που θα ανακατέψουν την τροφή. Ρύθμιση ημερομηνίας ώστε να είναι σύμφωνη με τα ελληνικά δεδομένα, δηλαδή ΗΗ/ΜΜ/ΕΕΕΕ αντί ΜΜ/ΗΗ/ΕΕΕΕ. Στην τελευταία έκδοση του iAqua, είχαν καταργήσει την αυτόματη φωτεινότητα επειδή σε αρκετούς δεν δούλευε σωστά. Ξαναμπήκε η λειτουργία αυτή. Είναι θέμα σωστής επιλογής εξαρτημάτων απλά. Αυτά, αν θυμηθώ και άλλα θα τα αναφέρω στην πορεία.
       
      Ξεκινάμε με φωτογραφικό υλικό.
       
      Αισθητήριο θερμοκρασίας και φλοτέρ στο βαρέλι προετοιμασίας:
       

       
      (Offtopic) Diy πορτάκι στο καπάκι βαρελιού, ώστε να συμπληρώνω με τα απαραίτητα άλατα πριν την αλλαγή, μιας και χρησιμοποιώ 100% όσμωση:
       

       
      H έναρξη της κατασκευής:
       
      Diy καλωδιοταινία οθόνης (όσο μικρότερη τόσο καλύτερα):
       

       

       
      Κόλληση 36πινου στο breadboard, ώστε πάνω εκεί να κουμπώνει η καλωδιοταινία:
       

       

       

       
      RTC για ρολόι:
       

       

       
      Τα mosfet για τις 3 αντλίες λίπανσης:
       

       

       
      Σάντουιτς με το tft shield της οθόνης:
       

       
      Και το πρώτο μπουτάρισμα με τον κώδικα πριν παραμετροποιηθεί:
       

       
      Ο κώδικας όπως είναι τώρα (το schedule δεν έμεινε τελικά, ξαναμπήκε το feeding όπως ήταν):
       

       
      Οι αλλαγές στο μενού power, όπου διαχειρίζεσαι το κάθε ρελέ χωριστά.
      Πριν:
       

       
      Και τώρα:
       

       
      Το κουτί με τα ρελέ:
       

       

       

       

       

       

       
      Το κουτί του arduino:
       

       

       

       

       
      Αντλίες λίπανσης:
       

       

       
      Και εδώ όλα τα περιφερειακά συνδεδεμένα:
       

       
       
       
      ΥΛΙΚΑ:
      Κολλητήρι
      Τροφοδοτικό 12v 1Α για τις αντλίες λίπανσης και ένα πολυπακ ρυθμισμένο στα 7v να τροφοδοτεί τον arduino, από κατάστημα της γειτονιάς, ~10 ευρώ και τα δύο.
      Arduino mega 2560 r3
      Αντλίες λίπανσης
      RTC
      Ρελέ
      Διάφορες αντιστάσεις
      Γωνιακά pin
      Καλώδια αρσενικά-θηλυκά και αρσενικά-αρσενικά για δοκιμές
      Breadboard
      Φωτοαντιστάσεις για αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας οθόνης
      Τρανζίστορ για ρύθμιση φωτεινότητας οθόνης
      Κονέκτορες για το prototype board
      Αισθητήριο θερμοκρασίας DS18B20
      Mosfet για τις αντλίες λίπανσης
      Δίοδοι για τις αντλίες λίπανσης
      Διαμοιραστής ρεύματος ή όπως θέλετε πείτε το 
      Οθόνη 3.2" με υποδοχή sd και tft shield. Εδώ δώστε λίγη προσοχή!
      Αν πάρετε οθόνη που χρησιμοποιεί τον ili9341 controller, τότε θα πάρετε και αυτό το tft shield.
      Αν πάρετε οθόνη που χρησιμοποιεί τον ssd1289 controller, τότε θα πάρετε και αυτό το tft shield. Έχασα αρκετό χρόνο και χρήμα να μάθω γιατί δεν συνεργάζονταν αυτά εναλλάξ.
       
      ΚΟΣΤΟΣ:
      ~90 ευρώ με 3 αντλίες λίπανσης, χωρίς το κόστος για το κολλητήρι, όπου οι επιλογές ποικίλουν.
       
      Έννοιες:
      Prototype board: κενή πλακέτα στην οποία μπορούμε να κολλήσουμε ότι θέλουμε στο τέλος όλων των δοκιμών. Εκεί πάνω δηλαδή θα πάρει μορφή όλο το έργο.
      RTC (real time clock): ρολόι για να μην χάνει ο arduino την ώρα σε διακοπές ρεύματος
      Tft shield: πλακέτα που μας βοηθάει να συνδέσουμε την οθόνη μας πάνω στον arduino, χωρίς να μπλέκουμε με ξεχωριστά καλώδια και αντιστάσεις ώστε να την ρίξουμε στα 3.3v που θέλει για να δουλέψει απ' τα 5v που δίνει ο arduino.
      Breadboard: πλακέτα με την οποία μπορούμε να κάνουμε προσωρινές δοκιμές με την βοήθεια των καλωδίων dupont που πήραμε.
      Πως λειτουργεί:
      Αν παρατηρήσετε, στις 2 άκρες αριστερά και δεξιά έχει 2 συνεχόμενες γραμμές, μία κόκκινη και μια μπλε (οι οποίες δείχνουν και την πολικότητα).
      Τώρα, αν εμείς πχ. βάλουμε με ένα 12βολτο τροφοδοτικό τα 2 του καλώδια σε οποιοδήποτε σημείο των γραμμών αυτών (εννοείται προσοχή στην πολικότητα) τότε ό,τι συνδέσουμε στην ίδια ευθεία θα δουλεύει έτσι. Δηλαδή είτε θα παίρνει +12v είτε -.
       
      Συμβουλές:
      Κολλητήρι: προτιμήστε σταθμό κόλλησης, θα σας βολέψει και λόγω της ρύθμισης θερμοκρασίας, αλλά και επειδή θα μπορείτε γρήγορα να στερεώνετε το κολλητήρι
      RTC: Αποφύγετε τον ds1307, επηρεάζεται απ' την θερμοκρασία περιβάλλοντος και μπορεί να φτάσει και 5 λεπτά +- διαφορά κάθε μήνα. Επιπλέον προτιμήστε μπαταρία lir2032, είναι επαναφορτιζόμενη. Αν βάλετε την κλασσική cr2032 ναι μεν θα δουλέψει, αλλά επειδή θα προσπαθεί να την φορτίσει και δεν θα είναι επαναφορτιζόμενη μπορεί να σκάσει. Εδώ στο 1:56 η μετατροπή ώστε να μην φορτίζει.
      Ρελέ: Μην προτιμήσετε τα ssr (solid state relay), δεν μου άντεξαν πολύ. Ίσως βέβαια να έφταιγε και το συγκεκριμένο.
    • By Leonardo_10
      Καλησπέρα σας,
       
      ανοίγω αυτό το θέμα, γιατί ίσως υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να ελένξουμε μερικές αν όχι όλες τις συσκευές μας που αφορούν το ενυδρείο, με έναν μικροελεγκτή. 
       
      Απο την στιγμή που ξεκίνησα να ασχολούμε με τα ενυδρεία, σαν νέος στον χώρο σας, παρατήρησα οτι χρειάζονται πολλές συσκευές που πρέπει να ανοίγουν ή να κλείνουν ανα περιόδους. 
       
      Αυτό μέχρι στιγμής εγώ το κάνω χειροκίνητα, και δεν με ενοχλεί καθόλου. Αλλά σκέφτομαι έτσι για το μεράκι να μπορέσω να φτιάξω ενα σύστημα που να ελέχγει τα περιφεριακά ηλεκτρονικά συστήματα. 
       
      Παρακάτω σχεδιάζω μια ηλεκτρονική πλακέτα με έναν μικροελεγκτή της Microchip, και συγκεκριμένα τον PIC18F46K22. Διάλεξα τον συγκεκριμένο γιατί έχει πολλές εξόδους και εισόδους, καθώς και μεγάλη χωρητικότητα σε μνήμη, και μπορεί κάλλιστα να προγραμματιστεί και τρέξει στα 64Mhz. Που είναι πολύ γρήγορος για την κατηγορίας του και μπορεί να διαχειριστεί με το παραπάνω απλές εντολές. 
       
      Παρακάτω τα πρώτα σχέδια της πλακέτας, που έχω στείλει προς κατασκευή και τα πρώτα πρωτότυπα για τεστ θα έρθουν σε περίπου ενα μήνα, γιατί η παραγγελία έγινε στην κινα, όπου έχουν το new year eve. 
       
      Πρώτα απο όλα, θα προσπαθήσω να σχεδιάσω
       
      1. ένα απλό φωτιστικό για εφε, με διάφορα led χρώματα που θα είναι για το βράδυ. 
      2. Temperature sensor
      3*. Ph sensor (αυτό είναι πολύ ακριβό πάνω απο 200 ευρώ για να κάνω τα πειράματα άμεσα)
       
      *Το τελευταίο μέρος του Ph με ενδιαφέρει πάρα πολύ, γιατι το prob είναι laboratory use και δεν είναι της τάξης των απλων που βλέπουμε στο εμπόριο. 
       
      Να προσθέσω οτι δεν είμαι προγραμματιστής, και όλο το εγχείρημα γίνεται εμπειρικά και σταδιακά θα ανεβάζω τα αποτελέσματα.
       
      Μέχρι στιγμής σε έχω βάλει σε εφαρμογή μια κατασκευή με 48 smd 0806 UV led, για το βράδυ, και δεν έχει δημιουργησει το παραμικρό πρόβλημα ούτε στα φυτά ούτε στα ψάρια. 



    • By elatos
      Πόσο ευκολότερη γίνεται η καθημερινότητά μας και η ενασχόληση με το hobby όταν προσθέτουμε μερικούς αυτοματισμούς!!
       
      Υποθέτω πως συμφωνούμε όλοι με τη χρήση χρονοδιακοπτών για το άναμμα και σβήσιμο των φώτων και θαρρώ πως αρκετοί έχουν και μία αυτόματη ταΐστρα.
      Τι γίνεται αν θέλουμε περισσότερους αυτοματισμούς και, συγκεκριμένα, πολλούς αυτοματισμούς. Σε σημείο να θέλεις εγχειρίδιο χρήσης για να τους χρησιμοποιήσεις;
       
      Εκεί θα πάμε με το project που επιχειρώ, το οποίο είναι σε εξέλιξη και έχω μπροστά μου μέλλον μέχρι να το πάω εκεί που έχω φανταστεί.
      Η ιδέα να αυτοματοποιήσω τις περισσότερες εργασίες και ελέγχους στο ενυδρείο ήταν αρχέγονη!
      Η τεχνολογία όμως και οι μικροϋπολογιστές (λέγε με arduino) συμβάλουν στην πραγμάτωση πολλών επιθυμιών.
       
      Ας γίνω συγκεκριμένος:
      α) Επιθυμούσα να έχω επίπεδα φωτισμού ανάλογα (!!) του φυσικού ή κάτι κοντά. Ανατολή, σταδιακή αύξηση του φωτός, μεσουράνημα κ.λπ.
      Διαχείριση του χρώματός του στην κάθε φάση (μήκος κύματος και ένταση), όπως και τις φάσεις της Σελήνης.
      β) Λίπανση σε τακτική βάση
      γ) Αυτόματη Αλλαγή νερού και Αναπλήρωση όποτε είναι απαραίτητο
      δ) Τάισμα
      και πολλούς ακόμη ελέγχους σε θερμαντήρες ή ψυκτικό, pH και διοξείδιο του άνθρακα κ.λπ.
      Κι για όλα τα παραπάνω να μπορώ να τα παρακολουθώ απ' όπου κι αν είμαι.
       
      Η αναζήτησή μου για την κεντρική μονάδα που θα συνδέει περιφερειακές συσκευές και όργανα ακούει στο όνομα Robo-Tank.
       
      Πρώτο έργο προς υλοποίηση ήταν ο φωτισμός και αυτό μεταφράζεται ως LED.
      Ποια LED, πόσα κανάλια, ποσότητα, ποιότητα και που θα στεγαστούν; Εδώ βοήθησε ο μεγάλος γιος που είχε ξεκινήσει νωρίτερα με το αντίστοιχα στήσιμο και λόγω εμπειρίας τα υλικά βρέθηκαν γρήγορα σε πολύ καλές τιμές.
       
      LED από την Αμερική, από δύο διαφορετικούς προμηθευτές. Τα ισχυρά Λευκά των 10 Watt από Digi-Key και τα υπόλοιπα 3 Watt σε μονά ή τριπλά αστέρια από τον Steve.

       

       
      Οι ψύκτρες ταξιδέψαν από το Hong Kong.
       
       
      Την τροφοδοσία τους και τους LDD Driver την εμπιστεύτηκα στην Mean Well.

       
      Τα υλικά συγκεντρώθηκαν στις αρχές του Ιουλίου κι εκεί ξεκίνησε η κατασκευή.
      Οι ανάγκες που ήθελα να καλύψω αναλύθηκαν και αποτυπώθηκαν στο χαρτί. Έγιναν τα σχέδια και αυτά τοποθετήθηκαν πάνω στις ψύκτρες.
       

       

       
      Με ένα μικρό τρυπάνι προσδιόρισα τη θέση τους και ξεκίνησα το κόλλημα με θερμοαγώγιμη κόλλα. (Κόλλα ήθελα και όχι πάστα)


       
      Το πρώτο και εύκολο σκέλος ολοκληρώθηκε!
       

    • By Aquadominus
      Καλησπέρα σε όλη την παρέα...
       
      Όπως λέει και ο τίτλος σκέφτομαι να φτιάξω ένα φωτιστικό με 3W LED, το οποίο θα συνδεθεί στο Robotank το οποίο σκέφτομαι να μου κάνω δώρο....
      Πρίν ξεκινήσω την παραγγελία σκέφτηκα να το συζητήσω λιγάκι εδώ μαζί σας να ανταλλάξουμε απόψεις και να καταλήξω... Το ενυδρείο μου είναι 150x50x60 και όπως το σκέφτομαι μιας και θα και θα το φτιάξω δεν θέλω να λάβω υπόψη μου μόνο το τωρινό setUp (Δίσκοι) αλλά να μπορώ αργότερα μιας και έχω τον εξοπλισμό να το κάνω και full φυτεμένο.... Το σχέδιο που έχω στο μυαλό είναι αυτό που φαίνεται στις φώτο όλες οι προτάσεις και γνώμες θα ληφθούν υπόψη θα ήθελα την γνώμη σας και για Drivers κλπ.


    • By KostasGr
      Αν και είχα πει ότι δεν θα ασχοληθώ με τον φωτισμό του μικρού μου, έχω πλέον αποφασίσει ότι θα κάνω την μετάβαση σε LED.
       
      Πρόκειται για το HAIELA 60lt το οποίο έχει στο καπάκι μια λάμπα PL24W 6500K (24W 32cm) μέσα σε ένα στεγανό φωτιστικό.
       
      Η σκέψη μου είναι να βγει η λάμπα και μέσα στο σκαφάκι να μπει μια κατασκευή αλουμινένιας ράγας με 10 LED των 3W. Τα led sta 6500K και μερικά full spectrum (plant grow)
       
      Υπάρχει πολύ φθηνό σετάκι 10 LED με τον κατάλληλο driver και σκέφτομαι να το τολμήσω.
       
      Τα ερωτήματα:
       
      Αξίζει να ασχοληθώ; (το κόστος είναι μικρό) 
      Τα 10 LED είναι ερκετά;
      Πόσα από τα 10 να είναι full spectrum; Σκέφτομαι 3 ή 4.
      Με την αλουμινοβεργα θα είμαι οκ από θερμοκρασία;
       
      Η λίστα μου μέχρι στιγμής:
       
      http://www.ebay.com/itm/10X-3W-Cold-White-6000-6500K-High-Power-LED-chip-AC-110-220V-6-10x3w-driver-/222192356491?var=&hash=item794fce4b71
      http://www.ebay.com/itm/1w-3-watt-full-spectrum-380nm-840nm-led-grow-chip-bridgelux-20mm-base-PCB-/221941451308?var=&hash=item7943dffdff
    • By delta66
      Controller θερμοκρασίας STC-1000, διπλής εξόδου (θέρμανση - ψύξη) στα 220V


       

       
      υλικά :
       
       
       
      Elitech STC-1000 220V (από ebay) αισθητήρας (περιλαμβάνεται στη συσκευασία- εγκαθίσταται σταθερά μέσα στο ενυδρείο, σε σημείο με καλή κυκλοφορία νερού, μακρυά όμως από θερμαντικά σώματα) καλώδιο ρεύματος (όσα μέτρα χρειαστεί για να φτάσει από τον controller στην παροχή ρεύματος - φυλάμε μερικά εκατοστά για να τα χρησιμοποιήσουμε στις γεφυρώσεις) 3 προεκτάσεις ρεύματος (σούκο ή απλές διπολικές, ανάλογα τις συσκευές που θα χρησιμοποιήσετε), που κόβουμε τις άκρες τους ανάλογα (οδηγίες παρακάτω). Ή φτιάχνετε μόνοι σας με αρσενικά και θηλυκά φις και καλώδιο ρεύματος. ανεμιστήρες PC funs 12V (ή οποιοδήποτε είδος ανεμιστήρων). τοποθέτηση, ανάλογα το ενυδρείο καλώδιο για τη συνδεσμολογία των ανεμιστήρων. Όσα μέτρα χρειαστεί για να φτάσει από το τελευταίο ανεμιστηράκι στο ενυδρείο, μέχρι το τροφοδοτικό στο ντουλάπι μας τροφοδοτικό κατά προτίμηση πολλαπλός τάσης 3-12V και αμπέρ πάνω από το σύνολο των αμπέρ των ανεμιστήρων
      (Προτείνω τα διπλά αμπέρ για να μη ζεσταίνεται και καεί, άλλα και γιατί τα αμπέρ που αναφέρουν οι προδιαγραφές των τροφοδοτικών είναι συνήθως στα 9V. Όταν πάνε στα 12V πέφτει η απόδοση) θερμαντικό σώμα. (εάν έχετε θερμαντικό σώμα με ρυθμιστή θερμοκρασίας, τοποθετήστε τον λίγο παραπάνω από ότι η θερμοκρασία που θα θέσετε στον ελεγκτή, ώστε να λειτουργεί με την εντολή του controller, και όχι με αυτή του θερμοστάτη).  
       
       
      οδηγίες για τις προεκτάσεις ρεύματος.
      (αν βρούμε σε μαύρο χρώμα ακόμα καλύτερα).



      στη μια προέκταση, κόβουμε στην άκρη το θηλυκό φις και κρατάμε το υπόλοιπο καλώδιο με το αρσενικό φις στην άλλη άκρη.
      αυτή θα χρησιμοποιηθεί για να τροφοδοτείται με ρεύμα ο controller.
      Ξεγυμνώνουμε τα καλώδια και τα συνδέουμε κατά το σχέδιο
      στις άλλες δυο προεκτάσεις, κόβουμε τα αρσενικά φις και κρατάμε τα θηλυκά.
      αυτές θα χρησιμοποιηθούν για να τροφοδοτούν με ρεύμα τους ανεμιστήρες και τους θερμαντήρες. τα συνδέουμε και αυτά στον controller κατά το σχέδιο.

      ***αν γίνεται χρηση ταΐστρας, χρειάζεται η μια προέκταση που συνδέονται οι ανεμιστήρες, να είναι απαραίτητα σούκο για να μπορεί να μπει χρονοδιακόπτης που θα σταματά κατά τις ώρες των ταϊσμάτων, την τροφοδότηση με ρεύμα των ανεμιστήρων.


       
       
      συνδεσμολογία με γεφυρώσεις (πράσινη διαγράμμιση)
       


      Πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στην συνδεσμολογία διότι υπάρχει τάση των 220V με κίνδυνο ηλεκτροπληξίας.
       
      οδηγίες για τη συνδεσμολογία:

      οι πράσινες υποδοχές είναι από τα αριστερά προς τα δεξιά η 1η, 2η, 3η κλπ. 8 συνολικά (είναι αριθμημένες και πάνω στη συσκευή)
      από πάνω έχει βίδες για σφίξιμο των καλωδίων, αφού μπουν στις υποδοχές.
       

       
      στην 1η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      α. το ένα καλωδιάκι της προέκτασης (φις 1 στο σχέδιο) που τροφοδοτείται με ρεύμα ο controller (όποιο να'ναι από τα δυο)
      β. το ένα καλωδιάκι της προέκτασης (φις 4 στο σχέδιο) που τροφοδοτεί με ρεύμα την ψύξη (όποιο να'ναι από τα δυο)
      γ. το ένα καλωδιάκι της προέκτασης (φις 3 στο σχέδιο) που τροφοδοτεί με ρεύμα την θερμανση (όποιο να'ναι από τα δυο) στην 2η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      α. το δεύτερο καλωδιάκι της προέκτασης (φις 1 στο σχέδιο) που τροφοδοτείται με ρεύμα ο controller
      β. ένα κομματάκι καλώδιο 3-4 εκ. σκέτο (για τη γεφύρωση σε άλλη επαφή του controller, εξηγώ παρακάτω) στην 3η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      το ένα καλωδιάκι του αισθητήρα (όποιο να'ναι από τα δυο) του controller. στην 4η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      το άλλο καλωδιάκι του αισθητήρα του controller. στην 5η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      α. το καλωδιάκι το σκέτο που έρχεται απο τη 2η επαφή
      β. ενα καλωδιάκι ακόμα σκέτο 2-3 εκ ( που θα ενώσουμε για γεφύρωση σε άλλη επαφή του controller, εξηγώ παρακάτω) στην 6η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      το άλλο καλωδιάκι (που περισσεύει) της προέκτασης (φις 3 στο σχέδιο) που τροφοδοτεί με ρευμα την θέρμανση στην 7η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      το καλωδιάκι το σκέτο που έρχεται απο τη 5η επαφή στην 8η επαφή του controller βάζουμε και βιδώνουμε:
      το άλλο καλωδιάκι (που περισσεύει) της προέκτασης (φις 4 στο σχέδιο) που τροφοδοτεί με ρεύμα την ψύξη στο τέλος βιδώνουμε και το προστατευτικό καπάκι που έχει από πίσω για να μη είναι έκθετα τα καλώδια (φαίνεται στις πρώτες φώτο, στο πίσω μέρος του controller)  
      Προγραμματισμός του STC-1000
       
       
       
       
      Έναρξη και λήξη λειτουργίας (On-Off) του controller
       
       
       
       
      Πιέστε παρατεταμένα το πάνω αριστερά κουμπί για να τον θέσετε σε λειτουργία Πιέστε παρατεταμένα το πάνω αριστερά κουμπί για να τον θέσετε εκτός λειτουργίας  
      Έλεγχος ρυθμίσεων
       
      Πιέστε το πάνω βελάκι και θα δείτε τη θερμοκρασία που έχει ρυθμιστεί να διατηρεί ο controller Πιέστε το κάτω βελάκι και θα δείτε την ανοχή (το περιθώριο σε διαφορά θερμοκρασίας, για να αρχίσει να λειτουργεί η ψύξη ή η θέρμανση αναλόγως)  
      ρύθμιση επιθυμητής θερμοκρασίας
       
      Πιέστε παρατεταμένα το S για να μπείτε στο menu επιλέξτε με τα βελάκια πάνω ή κάτω, την παράμετρο F1 Πιέστε παρατεταμένα το S και ενώ το πιέζετε, πιέστε ταυτόχρονα και το βελάκι πάνω ή κάτω, μέχρι να φτάσετε την επιθυμητή ρύθμιση θερμοκρασίας Πιέστε μια φορά σύντομα, το πάνω αριστερά κουμπί (On-Off) για να αποθηκεύσετε τη ρύθμιση  
      ρύθμιση της ανοχής (του περιθωρίου σε διαφορά θερμοκρασίας, για να αρχίσει να λειτουργεί η ψύξη ή η θέρμανση αναλόγως)
       
       
      Πιέστε παρατεταμένα το S για να μπείτε στο menu επιλέξτε με τα βελάκια πάνω ή κάτω, την παράμετρο F2 Πιέστε παρατεταμένα το S και ενώ το πιέζετε, πιέστε ταυτόχρονα και το βελάκι πάνω ή κάτω, μέχρι να φτάσετε την επιθυμητή ρύθμιση ανοχής.
      (η μικρότερη δυνατή ανοχή είναι 0.3C και αυτή προτείνεται) Πιέστε μια φορά σύντομα, το πάνω αριστερά κουμπί (On-Off) για να αποθηκεύσετε τη ρύθμιση


        αν έχει ρυθμιστεί θερμοκρασία 26ο C και το περιθώριο που θα του θέσετε είναι 0.3 C, το θερμαντικό σώμα θα αρχίσει να λειτουργεί μόλις η θερμοκρασία κατέβει στους 25,7 C και θα σταματήσει όταν φτάσει πάλι τους 26.0 C.
      στην ουσία η ρύθμιση θερμοκρασίας δεν είναι η πραγματική κατώτερη, αλλά το πηλίκο αυτής και του περιθωρίου που θα του προγραμματίσετε.
      οι ανεμιστήρες θα αρχίσουν να λειτουργούν (αφού περάσει ο χρόνος καθυστέρησης) μόλις πάει η θερμοκρασία στους 26.3 C και θα σταματήσουν όταν φτάσει πάλι τους 26.0 C.
      στην ουσία η ρύθμιση θερμοκρασίας δεν είναι η πραγματική ανώτερη, αλλά το άθροισμα αυτής με το περιθώριο που θα του δώσετε.
       
       
      ρύθμιση της χρονοκαθυστέρησης ενεργοποίησης της ψύξης (δεν υπάρχει χρονοκαθυστέρηση για τη θέρμανση)
       
       
      Πιέστε παρατεταμένα το S για να μπείτε στο menu επιλέξτε με τα βελάκια πάνω ή κάτω, την παράμετρο F3 Πιέστε παρατεταμένα το S και ενώ το πιέζετε, πιέστε ταυτόχρονα και το βελάκι πάνω ή κάτω, μέχρι να φτάσετε τον επιθυμητό χρόνο καθυστέρησης.
      (η μικρότερη δυνατή ρύθμιση χρονοκαθυστέρησης, είναι το 1 λεπτό και αυτή προτείνεται) Πιέστε μια φορά σύντομα, το πάνω αριστερά κουμπί (On-Off) για να αποθηκεύσετε τη ρύθμιση  
       
      βαθμονόμηση (calibration) της ένδειξης του αισθητήρα (αν έχετε κάποιο πιο αξιόπιστο θερμόμετρο, ελέγξτε τη θερμοκρασία του νερού, και ρυθμίστε την ίδια και στον controller)
       
       
      Πιέστε παρατεταμένα το S για να μπείτε στο menu επιλέξτε με τα βελάκια πάνω ή κάτω, την παράμετρο F4 Πιέστε παρατεταμένα το S και ενώ το πιέζετε, πιέστε ταυτόχρονα και το πάνω βελάκι για να αυξήσετε, ή το κάτω βελάκι για να μειώσετε την ένδειξη της θερμοκρασίας όσο χρειάζεται Πιέστε μια φορά σύντομα, το πάνω αριστερά κουμπί (On-Off) για να αποθηκεύσετε τη ρύθμιση  
       
      Παρατηρήσεις
       
       
      O controller καλό είναι να μπει σε κουτί (ή με ιδιοκατασκευή στο έπιπλο του ενυδρείου) και να τοποθετηθεί σε εμφανές μέρος. κάτι που πρέπει να προσεχθεί στην συνδεσμολογία, είναι τα καλώδια του αισθητήρα, να μην εφάπτονται με της τροφοδοσίας, για την αποφυγή πιθανών παρεμβολών. για να μη ρισκάρετε να κολλήσει κάποια στιγμή ο ελεγκτής, αλλά και για μακροζωία του, μη φορτώνεται με πάνω από 1000W σύνολο θερμαντήρες. Μπορείτε ακόμα καλύτερα να τοποθετήσετε ρελέ. σε τυχών αποσύνδεση του αισθητήρα θα ακουστεί alarm (buzzer) Μπορείτε να αποσυνδέετε αν θέλετε τη θέρμανση το καλοκαίρι ή την ψύξη το χειμώνα (βγάζοντας τις πρίζες από τα φις).  
       
      καλό είναι κατά τη γνώμη μου να μην είναι ίδιες, όλο το χρόνο οι προγραμματισμένες θερμοκρασίες αλλά να αλλάζουν με τις εποχές.
      .
×
×
  • Create New...