Jump to content
mad23

Μη Φωτοσυνθετικα Κοραλια...μια Διαφορετικη Ομορφια....

Recommended Posts

(edited)

Χωρίς αμφιβολία τα κοραλια είναι ένα από τα σημαντικοτερα κομμάτια του χομπυ.
Λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να τους αντισταθούν και να κρατήσουν για πολύ καιρό το ενυδρείο 
τους ως fish only.
 
Τα πιο δημοφιλή από αυτά είναι τα acropora,montipora,zoanthus,favia,fungia,lobophyllia,
sarcophyton,eyphyllia,clam και τόσα τόσα ακόμα,τα οποία ομορφαίνουν τα ενυδρεία μας και μας ζαλίζουν με τα χρώματα τους.
 
Ο λόγος που δεν μπαίνουν τα μη φωτοσυνθετικα στα δημοφιλή,δεν έγκειται στο οτι δεν είναι όμορφα-εντυπωσιακά-ιδιαίτερα και όλα αυτά τα χαρακτηριστικα τα οποία κάνουν ένα κοραλι ελκυστικό,αλλά η δυσκολία στην συντήρηση τους.
Μπορεί να έχουν περάσει πλέον αρκετά χρόνια που είναι το αγαπημένο μας χομπυ στις ζωές μας και να μπορούμε να κρατάμε σχετικά εύκολα,οργανισμούς που παλαιότερα ήταν κάτι δύσκολο,αλλά η συγκεκριμένη κατηγορία κοραλιων θεωρείται δύσκολη ακόμα και για πιο έμπειρους-προχωρημενους χομπυστες.
1_zps84525d06.png
 
Γιατί είναι δύσκολο το να κρατήσουμε μακροχρόνια και με επιτυχία τέτοια κοραλια?
Οι βασικότεροι λόγοι είναι...
-Δεν θέλουν πολύ φως και καλώς η' κακώς σχεδόν όλοι στα ενυδρεία μας προσπαθούμε να 
έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερο,προς όφελος των υπόλοιπων φωτοσυνθετικων οργανισμών.
-Θέλουν χαμηλή έως μέτρια και τυχαία ροή,κάτι το οποίο είναι δύσκολο να πετύχουμε χωρίς να ενοχλούμε-στρεσάρουμε άλλους οργανισμούς που φιλοξενούμε,αφού συνήθως ένα Mixed reef έχει πληθώρα κοραλιων.
-Υπάρχουν και είδη όμως τα οποία θέλουν πολύ δυνατή κυκλοφορία κάτι το οποίο κανει σχετικά δύσκολο το κομμάτι του να συνδυάσουμε πολλά μη φωτοσυνθετικα κοραλια,σε ένα ενυδρείο. Ειδικά για έναν νέο στο χομπυ.
-Ως μη φωτοσυνθετικα,η ανάπτυξη-ευημερία τους,στηρίζεται αποκλειστικά στην τροφή που λαμβάνουν.
Θέλουν πολύ τροφή και πολύ πλούσια ταυτόχρονα,κάτι το οποίο σε ένα κλειστό κύκλωμα όπως τα ενυδρεία δημιουργεί προβλήματα στην ποιότητα του νερού.
 
Ποιο είναι το ιδανικό ενυδρείο για να τα φιλοξενήσει?
Λόγω όλων αυτών των ιδιαιτεροτητων που έχουν το καλύτερο ενυδρείο θα είναι,ένα αποκλειστικά με μη φωτοσυνθετικα κοραλια.
Έτσι θα μπορούμε να τους δώσουμε οτι χρειάζονται χωρίς να αντιμετωπιζουμε προβλήματα με άλλους οργανισμούς.
Αυτό σημαίνει πως αυτό το ενυδρείο θα πρέπει να εχει...
-Λίγο φως(συνήθως κάτω από 250 par)
-Σχετικά χαμηλή ροή με πολλά ρεύματα όμως,τα οποία θα αλλάζουν συνεχώς. Μονότονη και μονόπλευρη ροή ίσως παίξει ρόλο όχι μόνο στους ρυθμούς ανάπτυξης αλλά και στον τρόπο που θα μεγαλώσουν,μορφολογικά.
-Κάποια σημεία τα οποία θα έχουν δυνατότερη ροή,ώστε να έχουμε περισσότερες επιλογές κοραλιων.
-Ένα ενυδρείο με πάρα πολύ καλή φιλτρανση και πάρα πολλές συχνές αλλαγές νερού,ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει στην πολύ μεγάλη ποσότητα τροφής που χρειάζονται αυτοί οι οργανισμοί.
Μπορεί να τους αρέσει το λίγο πιο "βρώμικο" νερό αλλά σαν πραγματική τροφή και όχι σαν 
υψηλές τιμές σε νιτρικά,φωσφορικά κτλ.
Επίσης αυξάνει πολύ τις πιθανότητες επιτυχίας το να έχουμε παραγωγή ζωο-φυτοπλανγκτον.
 
Τι θα γίνει σε περίπτωση που μπουν σε ενυδρείο με έντονο φως?Μπορούν να προσαρμοστουν?
Το πιθανότερο είναι να χάσουν τον ιστό τους πολύ σύντομα.
Ειδικά οι γοργονιες μοιάζουν "καμένες" και στην εμφάνιση.
Κάποια κοραλια όπως τα sun coral,μπορούν να ανεχτουν-δεχτούν λίγο υψηλότερη ένταση φωτός,αλλά μέσα σε λογικά πλαίσια,πάντα.
 
Μπορούν να συνδυαστούν στο ίδιο reef με φωτοσυνθετικα κοραλια?
Είναι αρκετοί εκείνοι οι οποίοι δοκίμασαν με σχετική επιτυχία να βάλουν κάποια από αυτά.
Κυρίως(όπως είναι λογικό) τα είδη που είναι πιο ανθεκτικά όπως π.χ η tubastrea.
Όπως επίσης υπάρχουν αρκετά κοραλια τα οποία δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις στο φωτισμό και τα οποία μπορούν πολύ εύκολα να φιλοξενηθούν σε ένα ενυδρείο μη φωτοσυνθετικων οργανισμών.
2_zps154c42ba.jpg
 
Υπάρχουν κάποια ψάρια τα οποία πρέπει να αποφύγω σε ένα τέτοιο ενυδρείο?
Γενικότερα ανεξάρτητα τον τύπο ενυδρείου,τα αγγελοψαρα είναι αυτά που έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να τσιμπήσουν κάτι.Και επειδή γενικότερα είναι ευαίσθητα,θα είναι απίθανο να καταφέρουν να αντέξουν τα χτυπήματα.
 
Έχουν όλα τα μη φωτοσυνθετικα κοραλια τις ίδιες ανάγκες-απαιτήσεις?
Αυτό το κομμάτι είναι ένας ακόμα λόγος που δύσκολα θα δούμε κάποιον χομπυστα να ασχοληθεί πολύ με αυτά τα ζωντανά.
Ακόμα και ένα ενυδρείο με τις παραπάνω απαιτήσεις να κανει κάποιος,υπάρχουν κοραλια τα οποία πάλι θα δυσκολευτεί να φιλοξενήσει με επιτυχία και σε βάθος χρόνου.
Μια από τις σημαντικές διαφορές είναι ο ροή. Μπορεί η πλειοψηφία των μη φωτοσυνθετικων κοραλιων να μη θέλει φως αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα είδη τα οποία θέλουν παρά δυνατή ροή.
Μάλιστα ορισμένα αν δεν τους παρέχεται τέτοιου είδους ροή,πιάνουν άλγη πάνω τους ακόμα και αν είναι υγειης ο ιστός τους.
Αντίθετα κάποια άλλα θέλουν ήρεμη-μαλακή ροή,αφού το αντίθετο μπορεί να τραυματίσει τον ιστό τους.
Επίσης κάποια θα χρειαστούν περισσότερη τροφή σε σχέση με κάποια άλλα,χωρίς όμως αυτό να προκαλεί κάποιο πρόβλημα στα κοραλια αλλά στην ποιότητα του νερού γενικότερα.
Δυστυχώς δεν έχουν όλα τις ίδιες απαιτήσεις και πολλές φορές(ανάλογα τις επιλογές που κάναμε)
είναι εξίσου δύσκολο να συνδυαστούν όλα αυτά,όπως σε ένα Mixed reef με φωτοσυνθετικα κοραλια.
3_zps6d8ff723.jpg
 
Ποια είναι η ιδανική δια-τροφή τους?
Τα περισσότερα είδη δεν θα πουν όχι σε κυρίως κατεψυγμένες τροφές όπως mysis,artemia,cyclops κλτ.
Για να μην έχουμε προβλήματα με την ποιότητα του νερού αλλά και να λαμβάνουν όσο το δυνατόν περισσότερη τροφή,πολλές φορές με συγκεκριμένα κοραλια,είναι σχεδόν απαραίτητο το target feeding(στοχευμενο τάισμα).
Στην γενική εικόνα και υγεία τους,βοηθάει να λαμβάνουν πλανγκτον.
Αν έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε και να τους χορηγούμε είναι ένα πολύ μεγάλο συν,στην ανάπτυξη και στην μακροζωία τους.
Γενικότερα τροφές για filter feeders είναι το καλύτερο που μπορούμε να παρέχουμε.
 
Τι πρέπει να προσέξω στις τιμές του νερού?
Δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις η' ιδιαιτεροτητες.
Σε αντίθεση με το κομμάτι διατροφή-φως-ροή,στις υπόλοιπες παραμέτρους-τιμές του νερού είναι σαν όλα τ'αλλα κοραλια.
Δηλαδή...
Αλατότητα=1,023-26
Θερμοκρασία=25-28
ph=8-8,4
ca=380-460
kh=7-12
Mg=1280-1350
Όλες οι υπόλοιπες τιμές(νιτρικά,φωσφορικά κτλ) μπορούν να είναι μέσα στα φυσιολογικά επίπεδα,τα οποία ισχύουν για τα φωτοσυνθετικα lps-soft.
Γενικότερα εκτιμούν τις λίγο "τσιμπημένες" τιμές και όχι ένα περιβάλλον με χαμηλά η' μηδενικά θρεπτικά.
 
Ποια είναι τα είδη τους?
Τα παραπάνω αφορούν στα κοραλια.
Υπάρχουν όμως και άλλοι πολλοί οργανισμοί οι οποίοι δεν είναι φωτοσυνθετικοι αλλά έχουν τις ίδιες απαιτήσεις(σε μεγάλο βαθμό) με τα κοραλια όσον αφορά(φυσικά) στο φως και στην τροφή.
Μερικά μη φωτοσυνθετικα και οργανισμοί είναι τα παρακάτω...
 
-Tube coral(tubastrea)
4_zps28aebc2c.jpg
 
 
Σίγουρα στα πιο δημοφιλή κοραλια στο χομπυ γενικότερα.
Θα το δούμε σε διάφορα χρώματα όπως πορτοκαλί,μαύρο,κίτρινο.
Εκτός από την αδιαμφησβητητη ομορφιά του,είναι και ένα από τα πιο εύκολα να "χωρέσει" σε ενα mixed reef στο οποίο υπάρχουν οργανισμοί με τελείως διαφορετικές απαιτήσεις.
 
Επειδή αντέχει τη δυνατή ροή και φυσικά την σχετική έλλειψη φωτός,πάντα θα υπάρχει ένα σημείο στο ενυδρείο μας για μια tubastrea.
Το δύσκολο κομμάτι σε αυτό το κοραλι είναι οτι θα χρειάζεται target feeding,τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.
Όσοι κατάφεραν να το κρατήσουν οχι μόνο σε βάθος χρόνου αλλά και με πολύ καλούς ρυθμούς ανάπτυξης εφάρμοσαν το παραπάνω.
Υπάρχουν και αναφορές που το συγκεκριμένο είδος είχε πολύ καλή πορεία σε ενυδρεία παρά την απουσία στοχευμενου ταΐσματος,αλλά σ'αυτα τα ενυδρεία έπεφτε πάρα πολύ τροφή και πολλές φορές την ημέρα.
 
Επίσης λόγω του οτι έχει και σκληρό σκελετό(lps) θα πρέπει να έχουμε και κατάλληλα επίπεδα ασβεστίου στο ενυδρείο μας.
Κάτι που πρέπει επίσης να επισημάνουμε είναι οτι θέλει πολύ προσοχή και στον τρόπο που το μετακινούμε-τοποθετούμε.
Αν το πιάσουμε απρόσεκτα στα "κεφάλια" η χτυπήσουμε αυτά τα σημεία σε κάποιο βράχο,μπορεί πολύ εύκολα να το τραυματισουμε.
 
Δεν έχει ζωοξανθελη,οπότε θέλει και αυτό διάφορα είδη κατεψυγμένης τροφής καθώς πλανγκτον και άλλες τροφές για filter feeders.
 
 
-Carnation tree coral(dendronephthia)
5_zps82907ea5.jpg
Υπάρχουν παραπάνω από 250 είδη αυτού του κοραλιου.
Έχουν πάρα πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς και οι πιο δημοφιλής είναι πορτοκαλί και κόκκινο.
Σίγουρα μπαίνει στα πιο όμορφα μη φωτοσυνθετικα κοραλια.
 
Θέλει δυνατή ροή και φυσικά χαμηλό φωτισμό.
Αρκετοί λένε πως για όσο το δυνατόν καλύτερη υγεία,θα χρειαστεί και συμπλήρωμα σε ιώδιο και στρωδιο,καθώς και σε άλλα ιχνοστοιχεία.
 
Επίσης δεν έχει την γνωστή ζωοξανθελη(συμβιωτική άλγη) οπότε είναι απαραίτητα τα ταΐσματα με κατεψυγμένη τροφή,πλανγκτον και άλλες τροφές κατάλληλες για filter feeder οργανισμούς.
 
Δυστυχώς είναι ένα κοραλι για προχωρημενους και έμπειρους χομπυστες,καθώς και για να έχει αρκετές πιθανότητες επιβίωσης πρέπει να το τοποθετούμε μόνο σε ώριμα ενυδρεία.
 
-Gorgonian,Yellow finger(diodogorgia nodulifera)
6_zps6f5d151d.jpg
 
Eνα πολύ δημοφιλές κοραλι και δυστυχώς αποτελεί επιλογή πολλών νέων στο χομπυ καθώς τους εντυπωσιάζει(δικαιολογημενα) η μορφολογία του αλλά και τα χρώματα του.
 
Είναι σχετικά ακίνδυνο κοραλι,απέναντι σε άλλα.Αν όμως η κυκλοφορία του επιτρέψει μπορεί να "πιάσει" αρκετό χώρο,καλό θα είναι να του δώσουμε αρκετό.
 
Θέλει αρκετή ροή ώστε να αποφύγουμε το να μεγαλώσουν πάνω της άλγη η' κυανο.
Ένα σημείο χωρίς πολύ φως είναι το καταλληλοτερο σημείο να το τοποθετησουμε
Το πιο πιθανό είναι να μη δούμε ποτέ τους πολύποδες κατά τη διάρκεια της ημέρας,αλλά μόνο τη νύχτα κατά τη διάρκεια της οποίας τρέφεται.
 
Και οι γοργονιες είναι πολύ βασικό το να παίρνουν τροφή για filter feeders.
Δηλαδή πλανγκτον,cyclops και γενικότερα μια ποικιλία μικροτροφων.
Επίσης είναι σημαντικές και οι τιμές ασβεστίου όπως και τα ιχνοστοιχεία γενικότερα.
 
 
-Chili coral(Nephthyigorgia)
7_zpsf4df2472.jpg
 
Αρκετοί χομπυστες δοκιμάζουν την τύχη τους με αυτό.Σε αυτό παίζει ρόλο το οτι είναι σχετικά,ένα από τα πιο εύκολα-ανθεκτικά μη φωτοσυνθετικα.
 
Τα ιδανικά σημεία να το τοποθετησουμε είναι ένα σκιερό(φυσικά) σημείο κάτω από σπηλιές η' βραχάκια που είναι στον αέρα.Επισης θέλει συνεχή και τυχαία ροή ώστε να παίρνει συνεχώς τροφή.Και γι'αυτο ισχύει οτι για τα περισσότερα αυτού του είδους,όσον αφορά στην διατροφή του
 
-Tube anemone(ceriathus)
8_zps509039a8.jpg
 
 
H tube anemone είναι μακρινή συγγενής της πραγματικής θαλάσσιας ανεμώνης.
Θέλει ένα βαθύ και μαλακό υπόστρωμα ώστε να μπορεί να μπει η βάση της.
Δεν μετακινείται και θα μείνει εκεί που θα την τοποθετησουμε.
 
Τα χρώματα της,ανάμεσα σε άλλα,μπορεί να είναι ροζ,πορτοκαλί και πράσινη φωσφοριζε.
 
Η διατροφή της καλό είναι να έχει κατεψυγμένη τροφή,όπως Mysis,artemia κτλ και αν είναι δυνατόν φυτο-ζωο-πλανγκτον.
 
-Flame scallop(lima scabra)
9_zps43d8d0fc.jpg
Δυστυχώς ένα ζωντανό το οποίο,αρκετοί βάζουμε στα ενυδρεία μας ενώ είμαστε στα πρώτα μας ευδρειακα βήματα.
Δυστυχώς το χρώμα του αλλά κυρίως ο τρόπος με τον οποίο "κολυμπάει",μας εντυπωσιάζει.
 
Στην φύση αγκιστρώνει σε σχισμές βράχων η' ανάμεσα στα κοραλια.
Στο ενυδρείο κάτι τέτοιο είναι δυσκολότερο και δύσκολα θα κάτσει σε σημείο που μας "βολεύει".
 
Όταν θα απειληθεί απομακρυνεται από τον κίνδυνο σαν να "κολυμπάει",με μια λειτουργιά που μοιάζει σε ένα μικρο βαθμό με τον τρόπο που κινείται ο nautilus.
 
Ως μη φωτοσυνθετικο και filter feeder,έχει ανάγκη από πλανγκτον και οργανικές τροφές.
Είναι πολύ σημαντικό να διατηρούμε και κατάλληλες τιμές kh και ca,διότι τα χρησιμοποιεί ώστε να αναπτυχθεί.
Δυστυχώς είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που κατάφεραν να τα κρατήσουν υγειη,παραπάνω από μερικούς μήνες.
 
-Bee sponge(acanthella)
10_zps2803ed31.jpg
 
Ακόμα ένας οργανισμός που θέλει κάποια εμπειρία.
Είναι πανέμορφος σπόγγος χρωματικά και μορφολογικά.
 
Οι σπόγγοι γενικότερα δεν είναι κάτι πολύ δύσκολο,αλλά σίγουρα θέλει ένα σχετικά ώριμο ενυδρείο ώστε να του παρέχει διαρκή τροφή.
Φυσικά το καταλληλοτερο σημείο για να τον τοποθετησουμε είναι σε σχετικά σκιερό σημείο με αρκετή ροή,χωρίς όμως να είναι έντονη.Αρκετή για να φιλτράρει το νερό και να απομακρυνονται απο πάνω του,κυανο,αλγες και ίσως κάποιες "βρωμιές".
 
Και αυτό θέλει στη διατροφή του ζωο-φυτο-πλανγκτον και γενικά οτι χρειάζονται όλοι οι filter feeding οργανισμοί.
 
-Blue lollypop Tunicate(Neptheis fascicularis)
11_zpsb852ee46.jpg
 
Καλώς η' κακώς στην χώρα μας δεν τους βλέπουμε συχνά αυτούς τους οργανισμούς.
Είναι πάρα πολύ δύσκολο να τα κρατήσουμε και τα αποφεύγουν ακόμα και έμπειροι χομπυστες.
 
Βασίζει την διατροφή του στο φιλτράρισμα του νερού.
Αν κατά τη μεταφορά-τοποθέτηση βγάλει στρεσαριστεί-τραυματιστεί,βγάζει μια βλέννα και μετά από μερικές ημέρες επανέρχεται,αν οι συνθήκες βέβαια είναι κατάλληλες.
 
Σε περίπτωση που δοκιμάσουμε να το φιλοξενησουμε,θα πρέπει να γνωρίζουμε πως αρκετά αγγελοψαρα όπως και το moorish idol,σχεδόν σίγουρα θα το "εξαφανίσουν".
 
Και αυτό δεν στηρίζεται καθόλου στη φωτοσύνθεση οπότε θα πρέπει να του παρέχουμε πλανγκτον,διασπασμένες οργανικές τροφές,ιώδιο και ιχνοστοιχεία.
Σίγουρα ένα ώριμο ενυδρείο με αρκετό καιρό λειτουργίας έχει περισσότερες πιθανότητες.
 
Και μερικά βίντεο για έμπνευση και εικόνα.

 





Σημειώσεις. 
Καμιά από τις παραπάνω φώτο δεν είναι δική μου,όλες είναι από το διαδίκτυο(όπως και τα βίντεο).
Επίσης κάποιες πληροφορίες για κοραλια από τα οποία δεν είχα εμπειρία ,είναι από έγκυρους ιστοτοπους και διασταύρωση πληροφοριών.
 
Ένα ενυδρείο με μη φωτοσυνθετικους οργανισμούς δεν είναι κάτι εύκολο.
Ίσως να μην είναι απαιτητικό σε φως αλλά έχει άλλες απαιτήσεις οι οποίες είναι πολύ σημαντικές-κρίσιμες για την ευημερία κάτι αντίστοιχου.
Σίγουρα δεν είναι ιδανικό να το δοκιμάσει,κάποιος ο οποίος κανει τα πρώτα του ενυδρειακα βήματα.
Κάτι τέτοιο εκτός από το οτι θα πρέπει να φτιαχτεί-στηθεί για τέτοιους οργανισμούς,θα πρέπει να 
περάσει και αρκετός καιρός λειτουργίας του,πριν ξεκινήσουμε να τους φιλοξενούμε.
 
Κάθε ενυδρείο φυσικά είναι διαφορετικό και ίσως σε κάποια από αυτά,μερικοί από τους παραπάνω
οργανισμούς να είχαν ελαφρώς διαφορετική συμπεριφορά.
 
Για τους οργανισμούς δεν δόθηκαν πολλές λεπτομέρειες αφού σύντομα θα δημιουργηθουν 
ανάλογα προφίλ.Ισως προστεθουν και 1-2 ακόμα.
 
Ευχαριστώ το φίλο sunsity που είχε την απορία,για τα μη φωτοσυνθετικα κοραλια,με αποτέλεσμα να δοθεί η ιδέα για το παρών θέμα.
Γι'αυτο πoτε να μη διστάζετε να κάνετε ερωτήσεις αγαπητοί φίλοι.
Οι απορίες όλων εμάς που είμαστε μέλη,αποτελούν το εφαλτήριο για να εμπλουτιζεται μια 8ετης και ήδη πλούσια θεματολογία-αρθρογραφία-βιβλιοθήκη,που έχουμε.
Κάποιοι(νέοι) την αντιγράφουν-μιμούνται προς όφελος τους αλλά το aquazone είναι εδώ και για εκείνους.
Παντα θα ειναι ανοιχτες οι κατηγοριες του προς αναγνωση,για ολους. :thumbsu:
 
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που σας έκλεψα να το διαβάσετε :bigemo_harabe_net-146: 
Μιχάλης
 
 
  Έγινε επεξεργασία - TAN
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Μιχάλη!Πολύ καλό άρθρο!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsu: :thumbsu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ χρησιμο αρθρο, Μπραβο :bigemo_harabe_net-122:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Μιχάλη, πολύ καλή δουλειά!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιχάλη το μπράβο είναι το λιγότερο που μπορώ να σου πω

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moυ χρειαζότανε οι πληροφορίες αυτές μαζεμένες.

Ευχαριστώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsu: Ανέπτυξε το θέμα και με γοργόνειες γιατί έτσι είναι λίγο ορφανό και αν μπορείς,δώσε και βιβλιογραφίες.

Και πάλι ευχαριστώ. :bow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο σου φιλε πολύ όμορφο το άρθρο σου

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στολίδι το άρθρο Μιχάλη για αυτήν την ιδιαίτερη κατηγορία κοραλλιών.....

δεν έχω λόγια φιλε.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπραβο ρε Μιχαλη.

Ωραιοτατο!!!!!

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σου ρε Μιχάλη!!! :bigemo_harabe_net-117:

Share this post


Link to post
Share on other sites

μπραβο και παλι μπραβο για την υπεροχη δουλεια σου.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

χομπιστες σαν εσενα ανεβασαν το χομπι μπραβο σου μιχαλη..

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

Μιχαλη ενα μεγαλο μπραβο και απο μενα φιλε μου για αυτο το απιθανο αρθρο!μπορω επισης να παραδεχτω οτι και εγω ειχα δοκιμασει καποια στιγμη τετοιου ειδους κοραλλια αλλα χωρις επιτυχια.ευτυχως τωρα υπαρχει κατι χαρη σε εσενα και το aquazone να μας βοηθησει ολους!

Έγινε επεξεργασία - reefkeeper

Share this post


Link to post
Share on other sites

ένταξη τι να λέμε τώρα το είπες και το έκανες. και ακριβώς στo χρόνο που είπες.

:bow::bow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλο!!

Και μολις ανακαλυψα οτι εχω 2 μη φωτοσυνθετικα τα οποια εντελως κατα τυχη τα εχω βασει το ενα (Tube coral(tubastrea)) κατω απο βραχεια και εχει σκια (φαιντετε και στο βιντεο στην παρουσιαση του ενυδρειου μου) και το Flame scallop(lima scabra) το οποιο απλα το εβαλα μεσα και το αφησα να παει οπου θελει. Και οντως διαλεξε ενα μερος, το οποιο δεν εχει καθολου φως. Εχει μπει απο κατω απο βραχια που εχει απολυτο σκοταδι. (Και γω με το ζορι το βλεπω)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
(edited)

φίλος είσαι άρχοντας!! :thumbsu:

Έγινε επεξεργασία - tasso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ το φίλο sunsity που είχε την απορία,για τα μη φωτοσυνθετικα κοραλια,με αποτέλεσμα να δοθεί η ιδέα για το παρών θέμα.

Γι'αυτο πoτε να μη διστάζετε να κάνετε ερωτήσεις αγαπητοί φίλοι.

Πραγματικά εγώ σε ευχαριστώ !!!Πάρα πολύ κατατοπιστικό και ταυτόχρονα απόλυτα κατανοητό και για πολύ αρχάριους σαν εμένα .Καταπληκτική δουλειά (που πιστεύω ότι είναι αρκετά χρήσιμη για όλους μας) και τήρησες την ''υπόσχεσή'' σου με το παραπάνω , διαθέτοντας αρκετό προσωπικό χρόνο γι'αυτό το αποτέλεσμα .Και πάλι ευχαριστώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ χρήσιμο και όμορφο θέμα, με σωστή ανάλυση...μπράβο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Μιχάλη ,πολύ καλό άρθρο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ καλο αθρο με ευκολες λεξεις και στρατα στρατουλα παραγραφους...

Ευγε Μιχαλη και ευχαριστουμε για αυτο το αθρο!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως καταλαβαίνετε είναι ένα πολύ γενικό αλλά πλήρες άρθρο που ο Μιχάλης είχε όλη τη καλή διάθεση να κάτσει να ψάξει, να μελετήσει, να διασταυρώσει, να βγάλει τα συμπεράσματά του και μέσα από τον δικό του τρόπο γραφής να βγεί αυτό το άρθρο.... δεν είναι απλά μια αντιγραφή.

Το καθένα όμως είδος από αυτούς τους οργανισμούς που παρουσιάζονται στο άρθρο, μπορεί να γίνει και από μόνο του ένα ολόκληρο κεφάλαιο που θα καλύπτει όλα τα δεδομένα και τις λεπτομέρειες του κάθε οργανισμού ξεχωριστά.

Αυτό όμως για να πραγματοποιηθεί και να βγει ολοκληρωμένο χρειάζεται να εργαστεί και να συνεργαστεί μια ομάδα ατόμων.... ένα TEAM δηλαδή !!!

Ποίοι από εσάς έχουν την διάθεση να οργανώσουμε μια τέτοια ομάδα ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγνωμη που θα παντησω με παραθεσεις και θα πιασω χωρο στο θεμα,αλλα ειναι το λιγοτερο που μπορω να κανω

σαν ευχαριστω για τα καλα σας λογια παιδες

Μπράβο Μιχάλη!Πολύ καλό άρθρο!!!

Ευχαριστω πολυ κωστα,να'σαι καλα.

:thumbsu: :thumbsu:

:thumbsu:

Πολυ χρησιμο αρθρο, Μπραβο :bigemo_harabe_net-122:

Ευχαριστω φιλε disc,χαιρομαι που σου αρεσε.

Μπράβο Μιχάλη, πολύ καλή δουλειά!!!

Ευχαριστω γρηγορη

Μιχάλη το μπράβο είναι το λιγότερο που μπορώ να σου πω

Να'σαι καλα βαγγελη.

Εγω ευχαριστω που εφτιαξες και τις φωτο στο σωστο μεγεθος :thumbsu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Σχετικό περιεχόμενο

    • Από John Chef
      Καλησπερα σας παιδια σαν νεος χομπιστας στο θεμα των ενυδρειων γλυκου νερου ηθελα να κανω καποιες ερωτησεις απο τους πιο εμπειρους του θεματος των ενυδρειων γλυκου νερου. Λοιπον αγορασα ενα καινουριο ενυδρειο 80 λιτρων με εσωτερικο φιλτρο και θερμοστατη και αρχισα την διαδικασια στρωσιματος του ενυδρειου ( κανονικα με αντιχλωριο) αλλα το προβλημα μου ειναι εχουν περασει 7 μερες εως τωρα αλλα εχω πολλες φυσαλιδες μεσα στο νερο και στα τζαμια επεισης στο θερμοστατη και στο φιλτρο απ'εξω μου ειπαν οτι μετα τις 2 3 μερες θα εξαφανιστουν αλλα αυτο δεν εγινε βεβαια δεν ξερω τι ειναι και φοβαμε να βαλω ψαρακια μεσα μετα, οταν κλεινω το φιλτρο οι φυσαλιδες εξαφανιζωνται.. thanks
    • Από George Nikas
      Σκέφτομαι να βάλω 2-3 θυληκές μονομάχους μαζί σε ένα ενυδρείο με 3-4 εύκολα φυτά. Ποιες οι ελάχιστες διαστάσεις του; Εάν προσθέσω στο μέλλον και ένα αρσενικό (χαρέμι) τι πρέπει να προσέξω από τώρα;
    • Από Ειρήνη Σκλαβούνου
      Ρε παιδιά τι τροφή χρησιμοποιείται εσείς; Εδώ και ένα χρόνο είχα της ζουμεντ αλλά είναι αρκετά μακριά το πετ και τη βρίσκω λίγο ακριβή, έχετε κάτι να προτείνετε; Βέβαια είδα διαφορα στις δικες μου από τους πρώτους μήνες.επισης για ζωντανή τροφή σκεφτόμουν κατεψυγμένα bloodworms η ζωντανά mealworms τι γνώμη έχετε ;
    • Από Ειρήνη Σκλαβούνου
      Καλησπερα βρε παιδια, ειδα σε κατι παλια αρθρα και σε ενα ζωντανο παραδειγμα οτι κανει να τρωνε γατοτροφη, με ψαρι κυριως, οι χελωνες.το εχει δοκιμασει κανεις?ειδα τις αναλογιες με μια χελωνοτροφη του εμποριου και σε σχεση με μια κοινη γατοτροφη χωρις σιτηρα ειναι πανω κατω οι ιδιες.λετε να το δοκιμασω?πετυχα μια κυρια που ειχε χελωνα 18 χρονια ειχε γινει ενα μικρο τερατακι και ηταν υδιεστατη μονο με γατοτροφη και λιγες γαριδουλες που και που. Σε σχεση ποσοτητα και τιμη παντως συμφερει παρα πολυ!
    • Από Kakaos21
      Καλησπερα εχω παρει δωρο custom ενυδρειο 283 λιτρα περιπου και θελω καθοδηγηση πως να το στησω τι καπακι να βαλω απο πανω,τι υποστρωμα να βαλω,φυτα κτλ κτλ, τι φιλτρο,πως να βαλω το CO2 κτλ κτλ.ξεκιναω απο το μηδεν παιδια δεν χρειαζομαι την ενυδριακη σας παιδεια ευχαριστω
    • Από fishbone!
      Καλησπέρα και Καλή Χρονιά σε όλους!
      Ελπίζω το 2015 να μας φέρει ευτυχία σε εμάς και τις οικογένειες μας και πάνω απ όλα υγεία!
      Αφού έκλεισα περίπου 2 χρόνια στη θάλασσα και όπως ολοι ξέρουμε το μικρόβιο δεν φεύγει είπα να περάσω στο επόμενο στάδιο και
      εγώ!
      Λίγο πριν κλείσει η χρονιά το παλιό αυτοσχέδιο ενυδρείο των 250λτ έκλεισε τον κύκλο του μετά απο 7 περίπου χρόνια χαράς,
      δημιουργίας και πειραματισμου !!!
      Τη θέση του πήρε μια γυάλα διαστάσεων 150-45-60 περίπου 400λτ!
      Το ενυδρείο κωλύθηκε στο σπίτι μου απο επαγγελματία γνωστού ενυδρειακου μαγαζιού (οι περισσότεροι θα καταλαβεται από ποιο)!

      Ο λόγος που δεν το έφτιαξα μόνος μου ειναι οτι η ταλαιπωρία και το οπτικό αποτέλεσμα ηταν δυσανάλογα του κόστους!
      Η μετακόμιση ξεκίνησε πριν κανα μήνα κάνοντας μπάχαλο το σπίτι παραληλα με αλλες οικοδομικές εργασίες!

      Το περίεργο ειναι οτι η γυναίκα μου δεν με χώρισε ακόμα (βλέπεται Άγιες Μέρες )
      Η θέση του είναι η ιδια με το παλιό (εντοιχισμένο με πρόσβαση μονο απο την μια πλευρά)

      και απο πίσω!

      Η παρουσίαση θα γίνεται σταδιακά ώστε να γίνονται παρατηρήσεις και διορθώσεις!
      Άντε καλή μας αρχή !
      Φιλικά
      Διονύσης
    • Από Dynamite
      Καλησπέρα σε ολα τα μελη του φορουμ !! 
      Ονομαζομαι Αλέξανδρος και ειμαι 23 χρονων ειμαι Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού και έχω αγάπη για τα ενυδρεία αλλα και για τους σκύλους!!
      Απο μικρός μου αρεζαν τα ενυδρειο και σε παιδικη ηλικία (10-12) χρονων ο πατερας μου αποφασισε να μας κανει το χατιρι και να μας παρει ενα ενυδρειο στο σπιτι ..Ηταν μικρο 60 λιτρα οχι φυτεμενο και αυτο που θυμαμαι χαρακτηριστικα ηταν το ποσα πολλα ψαρια ειχε μεσα (λογω ελλειψης γνωσης και ενημερωσης) θυμαμαι οτι ειχαμε 1 cory 1 pleco 1 silvershark 1 pangasius 2-3 zebras 3-4 guppies και 1 gourami φυσικα ολα αυτα ηταν μια εφιαλτικη ψαροσουπα με αποτελεσμα να εχουμε θανατους κλπ κλπ ..ωσπου μια μερα μετα απο 2-3 χρονια που ειχαμε το ενυδρειο ο πατερας μου αποφασισε να το αφησει κουρασμενος απο την συντηρηση που χρειαζοταν καθως και την αποτυχια που εν μερη δεν ηταν και δικο του λαθος (ο πετσοπας ειχε βρει την κοτα με τα χρυσα αυγα) .Απο την μερα εκεινη εμενα μου ειχε μεινει ενας διαρκης καημος να ξαναστησω ενα ενυδρειο !! Οπου πριν απο 1 μηνα προμηθευτηκα ενα "παροπλισμενο) Juwel Primo 110 απο εναν ξαδερφο μου συνχομπιστα και ξεκινησα το στησιμο με αρκετο διαβασμα αλλα και λαθακια σημερα εχω ενα ωραιοτατο φυτεμενο ενυδρειο οπου φιλοξενω 2 αρσενικα Guppies και 4 θυληκα και περιπου 17-19 νεογεννητα guppaκια !! Επισης ηδη εχω ξεκινησει να στηνω ενα 20Lt ενυδρειο ως "νηπιαγωγειο" για τα μωρα guppies ! Ο κοσμος του ενυδρειου ειναι ατελειωτος και φανταστικος και δεν νομιζω ποτε να σταματησω να ασχολουμε με αυτο το θαυμασιο hobby  !! 
      Ευχαριστω για την υπομονη σας με την προσωπικη μου ιστορια  
    • Από bbetta
      Ψάχνοντας σε παλιά θέματα, δεν βρήκα κάποιο όπου συγκεντρωμένα να βρίσκουμε διάφορες απόψεις για το τάισμα των ψαριών στα θαλασσινά ενυδρεία μας.
      Προφανώς, όλα τα ψάρια δεν έχουν τις ίδιες διατροφικές απαιτήσεις και προτιμήσεις, όμως οι διαφορετικές γνώμες που θα ακουστούν μπορούν να βοηθήσουν.
       
      Θέτω λοιπόν το ερώτημα:
      Τι ταΐζετε τα  ψαράκια σας(ποιες ξηρές, κατεψυγμένες, ζωντανές);
      Κάθε πότε;
      Πόσο; 
       
      Σε ένα ενυδρείο Reef (ή και FOWLR) υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψην, όπως να μην ρυπαίνουμε το νερό με τα υπερβολικά ταΐσματα ανεβάζοντας NO3 και PO4, να είναι ικανοποιημένα τα ψάρια μας, τα κοράλλια μας αλλά και να μην είναι ιδιαίτερα χρονοβόρο και κουραστικό για εμάς. 
      Που βρίσκεται λοιπόν, την χρυσή τομή και από τι παράγοντες εξαρτάται κατά την γνώμη σας;
       
      Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σας!
       

    • Από Hustler
      Καλησπέρα σε όλους είμαι καινούριο μέλος στο φόρουμ και στο χόμπι αυτό.
      Αποφάσισα να ξεκινήσω το πρώτο μου ενυδρείο, αφού πρώτα έχω διαβάσει πάρα πολύ στο ίντερνετ και έχω συζητήσει με φίλους που είχαν κάποιες γνώσεις στο αντικείμενο.
      Αυτό που κατάλαβα είναι ότι έχει πάρα πολλές παραμέτρους για να πετύχει ένα ενυδρείο, άσχετα μικρό ή μεγάλο, χρειάζεται πάντα προσοχή και θα ήθελα να αρχίσω με σωστές βάσεις.

      Αρχικά να θέσω το Budget που διαθέτω, το οποίο δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 500 ευρώ.

      Μετά από έρευνα αποφάσισα ότι θα το ενυδρείο θα είναι γλυκού νερού και τα ψάρια που θα βάλω στο οικοσύστημα που θέλω να φτιάξω είναι τα εξής:
       
      Neon Tetra, Glowlight Tetra, Glass Catfish, Neon Green Rasbora, Neon Yellow Rasbora, Neon Blue Rasbora.
      Cleaning Crew: Cherry Shrimp, Snails (that don't eat plants), Siemensis Algae eaters
      Συγγνώμη που δεν γνωρίζω τις Ελληνικές ονομασίες.

      Διαβάζοντας και ψάχνοντας κατάλαβα ότι θα χρειαστώ τουλάχιστον 120 Λίτρα ενυδρείο και για να είμαι ασφαλής αποφάσισα να πάρω 150Λίτρα.
      (Όπου κάνω λάθος σε οτιδήποτε, ακούω απόψεις, γνώμες και διορθώσεις)

      Το μοναδικό ενυδρείο που βρήκα σε αυτά τα λίτρα που να μπορώ να το πλησιάσω σε τιμή είναι στο σκρούτζ: https://www.petnow.gr/product/ενυδρείο-150lit-με-βάση-μαύρο/
      Δεν γνωρίζω το παραμικρό για την ποιότητα του ενυδρείου και την μάρκα του, αν τυγχάνει να διαβάζει το post αυτό κάποιος γνώστης ή κάποιος που έχει το ενυδρείο αυτό, θα ήθελα μια γνώμη.

      Το Ενυδρείο εκτός από τα ψάρια αυτά θα περιέχει και φυτά.

      Πριν προχωρήσω σε φίλτρα, λάμπες και ότι άλλο συνθέτει ένα ενυδρείο, θα ήθελα μια γνώμη σε όσα περιέγραψα παραπάνω.

      1) Γίνεται να βρω τα ψάρια αυτά για αγορά στην Ελλάδα?
      2) Είναι αρκετά τα 150 Λίτρα για καμιά 30αριά ψάρια σύνολο από όλα τα είδη που ανέφερα ?
      3) Υπάρχει άλλο ενυδρείο με τα ίδια λίτρα σε αυτά τα λεφτά ?
      4) Φτάνουν τα 500 Ευρώ για αυτό που θέλω? (500 Καθαρά για το ενυδρείο και όχι για τα ψάρια που θα βάλω)
    • Από Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Betta splendens (Regan, 1910)
      Κοινές Ονομασίες: Siamese fighting fish.
      Ελληνικό Όνομα: Μονομάχος
      Γενική κατηγορία: Labyrinthfish
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Osphronemidae

      Μέγεθος: 5 - 8 εκατοστά.

      Βιότοπος: Στην άγρια μορφή του ο μονομάχος ζει στην Νοτιοανατολική Ασία (Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Μαλαισία κλπ) σε βάλτους και ορυζώνες με ρηχά μεν νερά (7-15 εκ.) αλλά όχι σε "λακκούβες νερού" όπως λέει ο μύθος. Οι ποσότητες νερού στους ορυζώνες και τους βάλτους ειναι μεγάλες και υπάρχει άφθονος χώρος.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      Μεγάλο ρόλο παίζει η σταθερότητα των συνθηκών και η αποφυγή των απότομων αλλαγών τους.
      PH: 6-7,5 (Ιδανικά: 6,5-7,0)
      KH: -
      GH: 4-12°dGH (Ιδανικά: 5-8°dGH)
      Θερμοκρασία: 22-28°C (Ιδανικά: 25-26°C)
      Λίτρα: Ελάχιστα απαιτούμενα 10-15 λίτρα.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Μοναχικό είδος που δεν προτιμά παρέα στο ενυδρείο του, ιδίως από άτομα του ίδιου είδους (μονομάχους) είτε αρσενικούς είτε θηλυκούς.

      Διαχωρισμός φύλου: Τα αρσενικά έχουν πιο έντονα χρώματα και μεγαλύτερα πτερύγια.
      Στα θηλυκά είναι ορατή μια μικρή άσπρη κουκκίδα στην κοιλιά της και πίσω από τα κοιλιακά πτερύγια, που είναι ο ωοαποθετήρας (ovipositor). Από εκεί γεννάνε τα αυγά τους.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Ο μονομάχος αν και θεωρείται εύκολο ψάρι στη διατήρησή του, θέλει λίγη προσοχή στο στήσιμο του ενυδρείου του για να διατηρηθεί όντως με ευκολία. Κατ' αρχήν πρέπει να έχει καπάκι, γιατί είναι από τα ψάρια που πηδάνε εύκολα και ψηλά έξω από το νερό. Επειδή είναι τροπικό ψάρι χρειάζεται συγκεκριμένη θερμοκρασία στο νερό (23-28°C) που επιτυγχάνεται με χρήση θερμαντήρα.
      Τα μεγάλα πτερύγιά τους τους κάνουν αργούς και δυσκίνητους κολυμβητές και αν υπάρχει δυνατό ρεύμα νερού κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Γι' αυτό το φίλτρο του ενυδρείου πρέπει να έχει μικρή ροή (δηλαδή να ανακυκλώνει 3-4 φορές μόνο, τα λίτρα νερού του ενυδρείου) και spraybar για σπάσιμο της ροής του νερού σε πολλά σημεία. Σε καλά φυτεμένο ενυδρείο, θα μπορούσε να διατηρηθεί και μόνο με απλό μικρό κυκλοφορητή.
      Πρέπει να υπάρχει απαραίτητα ένα κενό 2-3 εκατοστών ανάμεσα στην επιφάνεια του νερού και στο καπάκι για κάποια προστασία από τα πιθανά άλματα τους αλλά περισσότερο γιατί τα ψάρια ως Αναβαντίδες - Λαβυρινθόψαρα, επειδή ζουν σε νερό με λίγο οξυγόνο, έχουν ένα όργανο στον εγκέφαλο τους τον λαβύρινθο που τους επιτρέπει να αναπνέουν και ατμοσφαιρικό αέρα. Χωρίς πρόσβαση σε αυτόν είναι καταδικασμένα.
      Για το βυθό δεν υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση σε χαλίκι ή άμμο, αρκεί να είναι σε φυσικά χρώματα και να μη αντανακλά το φως και στρεσάρει το ψάρι.
      Τα ξύλα και τα φυτά ιδίως τα φυτά επιφανείας είναι μια χρήσιμη προσθήκη και για την ποιότητα του νερού αλλά και για την προσφορά τους ως κρυψώνες για τις στιγμές ξεκούρασης του ψαριού.
      Φυτά όπως Cryptocoryne cordata, Cryptocoryne crispatula, Cyperus helferi, Hygrophila difformis, Hygrophila corymbosa 'Siamensis', Limnophila sessiliflora, Pogostemon helferi, Rotala rotundifolia, και τα κλασικά, όλες οι Moss (Vesicularia), Ceratophyllum demersum, Egeria densa και Microsorum pteropus.
      Πολύ χρήσιμη προσθήκη είναι επίσης τα ξερά φύλλα από δέντρα όπως η καρυδιά, πλατάνι, αμυγδαλιά, δρυς (βελανιδιά), καστανιά μαζεμένα από καθαρό περιβάλλον χωρίς να έχουν πάνω τους περιττώματα πουλιών κλπ.
      Τα ξεπλένουμε και τα αφήνουμε να ξεραθούν καλά στον ήλιο, ή τα βάζουμε το φούρνο για λίγο, ή και τα σιδερώνουμε. Μια εύκολη λύση είναι ή αγορά Indian Almond leaves ή Catappa leaves από το e-bay.
      Τα ξερά φύλλα απελευθερώνουν στο νερό τανίνες που δρουν προληπτικά για την υγεία των ψαριών και μαλακώνουν ταυτόχρονα το νερό, κατεβάζοντας και την οξύτητα του (pH).
      Επίσης χρωματίζουν εύκολα το νερό και δημιουργούν το φαινόμενο blackwater όπως και στο φυσικό βιότοπο πολλών από τα άγρια είδη μονομάχων.

      Ζώνη Κολύμβησης: Συνήθως στην επιφάνεια αλλά εξερευνούν και περιπολούν συχνά σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου τους.

      Διατροφή: Είναι σαρκοφάγο ψάρι, στη φύση τρέφεται με έντομα και λάρβες κουνουπιών, στο ενυδρείο μπορούν να τραφεί με αποξηραμένες τροφές εμπορίου ειδικά για μονομάχους. Θα δεχτεί εκτός από τις αποξηραμένες, κατεψυγμένες 1-2 φορές την εβδομάδα (bloodworm, artemia, daphnia κλπ) και ζωντανές (grindal, artemia, daphnia κλπ), ακόμα και κουνούπια ή καλλιέργεια από λάρβες κουνουπιών. Οι μονομάχοι είναι επιρρεπείς στην δυσκοιλιότητα, γι'αυτό καλό είναι να ταΐζονται μια φορά την εβδομάδα με ζεματισμένο για λίγα λεπτά και αποφλοιωμένο αρακά, κομμένο στα τέσσερα για να μπορεί να το φάει το ψάρι.
      Προσέχετε να μη φαίνεται φουσκωμένο το ψάρι από το φαγητό και αποφεύγετε να ταΐζεται υπερβολική ποσότητα από κοινές τροφές όπως φυλλαράκι πελετάκια και αποξηραμένα κατεψυγμένα που μπορούν να διογκωθούν μαζί με το νερό μέσα στο στομάχι του ψαριού. Το μούλιασμα την ξηρής τροφής πριν το τάισμα θα μειώσει τις πιθανότητες για Bloating. Οι μονομάχοι μπορούν να μείνουν για μια εβδομάδα νηστικοί, αν έχουν ταϊστεί πριν τη νηστεία καλά.
      Τάισμα μία με δύο φορές την ημέρα. Μία φορά την εβδομάδα μούλιασμα της τροφής τους σε μερικές σταγόνες βιταμίνης.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 2-4 χρόνια (έχει αναφερθεί και 7 χρόνια).

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Οι μονομάχοι δεν ανέχονται στο χώρο τους άλλα ψάρια της οικογένειας Osphronemidae (όπως άλλοι μονομάχοι, Gοurami, Paradise fish κλπ) ενώ θα είναι το ίδιο επιθετικά σε όποιο ψάρι μοιάζει με του είδος τους πχ. τα ψάρια με μακριές ουρές, όπως τα guppy.
      Στη φύση δύο αρσενικά Betta δεν θα παλέψουν μέχρι θανάτου, αφού ο χαμένος θα υποχωρήσει και θα φύγει. Στο ενυδρείο όμως δεν υπάρχει χώρος για υποχώρηση, οπότε ο νικητής θα συνεχίσει να επιτίθεται συνήθως μέχρι να σκοτώσει τον χαμένο. Γι' αυτό δεν βάζουμε μαζί δύο αρσενικά σε ενυδρείο παρά μόνο αν είναι 180 λίτρα και πάνω, ή σε ενυδρείο με χωρίσματα ή σε πολύ καλά φυτεμένο ενυδρείο με πολλές κρυψώνες.
      Οι θηλυκές αναπτύσσουν μια ιεραρχία μεταξύ τους οπότε θα μπορούσαν να συμβιώσουν μερικές μαζί.
      Στη φύση τα θηλυκά μένουν μακρυά από τα αρσενικά εκτός της περιόδου αναπαραγωγής. Όταν μπουν μαζί σε ενυδρείο, τα αρσενικά συνήθως σκοτώνουν τα θηλυκά εκτός αν α) είναι αδέρφια και μεγαλωμένα από μικρά μαζί, β) είναι σε φάση αναπαραγωγής, γ) υπάρχει χώρισμα στο ενυδρείο, δ) το ενυδρείο είναι πολύ μεγάλο και πολύ καλά φυτεμένο έτσι ώστε να παρέχει κρυψώνες για το θηλυκό. Γι'αυτό συχνά πριν την αναπαραγωγή οι εκτροφείς ψαριών, χρησιμοποιούν ενυδρείο με τζαμένιο χώρισμα, έτσι ώστε να είναι ορατές οι θηλυκές από τον αρσενικό χωρίς να διακινδυνεύουν επίθεση, μέχρι να έρθει η ώρα που θα είναι έτοιμα τα ψάρια για αναπαραγωγή και να φύγει το χώρισμα.
      Σίγουρα οι μονομάχοι δεν πρέπει να συνυπάρχουν με άλλα ψάρια επιθετικά όπως κιχλίδες, ή ψάρια που έχουν τη συνήθεια να τσιμπάνε τα πτερύγια των άλλων (fin nippers), όπως τα Danios, Tetras και Barbs.
      Κάποιο είδος σαλιγκαριού θα ήταν ιδανικός συγκάτοικος σε μικρό ενυδρείο.
      Οι γαρίδες μικρού μεγέθους όπως οι Red cherry θέλουν προσοχή, ιδίως ο γόνος τους.
      Γενικότερα η επιτυχία της συμβίωσης του μονομάχου με άλλα ψάρια έγκειται στο ποσοστό επιθετικότητας του χαρακτήρα του κάθε μονομάχου ξεχωριστά.

      Υποείδη και υβρίδια:
      - Βάση του τύπου ουράς τους, Veil Tail (VT), Plakat (PK), Crowntail (CT), Half Moon (HM), Deltas (D) & Super Deltas (SD), Double Tail (DT), Combtail, Rosetail & Feathertail, Round Tail, Half Sun, Over Halfmoon (OHM), Spade Tail
      - Βάση του σχεδίου τους
      Solid, Cambodian or Bi-Coloured, Butterfly, Marble, Piebald, Mask, Dragon, Multicolour,
      Βάση του χρωματισμού τους
      Red, Blue, Green, Wild-Type, Cellophane/Pastel, Opaque, Yellow & Pineapple, Orange, Orange Dalmatian, Black,
      Purple, Mustard Gas, Chocolate, Copper, Albino
      - Ιδιαίτερου σχεδίου ή χρώματος που δεν υπάγεται σε κάποια από τις πιο πάνω κατηγορίες.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους είναι μια μακρόχρονη και επίπονη διαδικασία. Το ζευγάρι δεν πρέπει να είναι πάνω από 1 έτους σε ηλικία. Χρειάζεται καλή προετοιμασία με πολύ καλής ποιότητας νερό και καλή φρέσκια τροφή για 2-3 εβδομάδες, πριν μπουν μαζί τα δύο ψάρια. Το συχνό φρεσκάρισμα του νερού, τα ξερά φύλλα σαν τα Catappa και τα bloodworms για τροφή είναι ένα παράδειγμα.
      Το επόμενο βήμα είναι το στήσιμο ενός 40λιτρου ενυδρείου με 10-15 εκ ύψος νερού με ένα απλό αλλά καλά στρωμένο αερόφιλτρο για φίλτρανση. Συνιστάται "γυμνός βυθός" στο ενυδρείο και η άμμος ή το χαλίκι, δεν είναι επιθυμητά καθώς θα χάνονται αυγά σε αυτά.
      Προσθέτουμε πυκνά αληθινά φυτά (θα κρατήσουν σε καλή κατάσταση το νερό όταν θα μείνει εκτός λειτουργίας το φίλτρο), μερικά ξερά φύλλα, να επιπλέει ένα κομμένο στη μέση πλαστικό ποτηράκι.
      Ένα θερμαντήρα ρυθμισμένο στους 27°C.
      Μεταφέρουμε σε αυτό τον αρσενικό από το ενυδρείο του, με μισής ώρας προσαρμογής τουλάχιστον και τον αφήνουμε για μία μέρα να συνηθίσει το νέο περιβάλλον.
      Πλησιάζουμε το ενυδρείο της θηλυκιάς έτσι ώστε να βλέπει το ένα ψάρι το άλλο.
      Ο αρσενικός θα αρχίσει το Flaring και να χτίζει τη φωλιά κάτω από το κομμένο ποτηράκι και η θηλυκιά θα πρέπει να είναι ήδη γεμάτη αυγά.
      Αν δεν είναι, θα την αφήσουμε μέχρι να γεμίσει και θα καταλάβουμε ότι είναι έτοιμη όταν θα δούμε κάθετες ραβδώσεις στο σώμα της.
      Όταν είναι έτοιμη και η φωλιά θα μεταφέρουμε με καλή προσαρμογή και τη θηλυκιά στο 40λιτρο.
      Στην αρχή θα έχουν αψιμαχίες. Εδώ θα χρειαστούν τα φυτά για παροχή κρυψώνας σε αυτόν που θα τις φάει (ίσως είναι και το αρσενικό).
      Μπορεί να χρειαστούν ώρες έως και μέρες μέχρι να ολοκληρώσουν τα καθήκοντα τους.
      Αν φανεί ότι τα πράγματα αγριεύουν πολύ, χωρίστε τα ψάρια.
      Συνήθως το ζευγάρωμα γίνεται από αμέσως έως και σε 1-2 μέρες.
      Όταν γίνει το αρσενικό θα μαζέψει τα αυγά και θα τα βάλει στη φωλιά.
      Θα ζευγαρώσουν μερικές φορές ακόμα και μόλις βεβαιωθείτε ότι η θηλυκιά είναι άδεια από αυγά, μεταφέρετε την στο ενυδρείο της για να ηρεμήσει.
      Μη την αφήσετε στο ενυδρείο γιατί κινδυνεύει.
      Το αρσενικό θα μείνει να προσέχει τη φωλιά μέχρι να σκάσουν τα αυγά χωρίς ούτε να τρέφεται καν.
      Θα τα αερίζει, θα απομακρύνει τα αγονιμοποίητα, θα μαζεύει όσα πέφτουν και θα τα ξαναβάζει στη θέση τους κλπ
      Κάποιοι πρωτάρηδες μπαμπάδες ίσως φάνε τα αυγά ή το γόνο.
      Αν γίνει κάτι τέτοιο αντιληπτό, απομακρύνετε και τον πατέρα από το ενυδρείο.
      Τα αυγά θα σκάσουν μετά από 48 ώρες. Θα δείτε τις ουρίτσες να κρέμονται από τη φωλιά και ο πατέρας θα πιάνει και θα επιστρέφει στη θέση του όποιο μικρό πέσει.
      Μέσα στην επόμενη μέρα, ο γόνος θα έχει ενδυναμωθεί τόσο όσο να μένει στη φωλιά.
      Μόλις καταναλώσουν όλο το λεκιθικό του σάκο και αρχίσουν να κολυμπάνε ελεύθερα, μπορεί να επιστρέψει ο πατέρας στο ενυδρείο του.
      Τώρα αρχίζει το τάισμα με infusoria και μετά από μερικές μέρες με νεοεκκολαφθείσα αρτέμια.
      Θα χρειαστούν καθημερινές αλλαγές νερού λόγω του συχνού ταΐσματος, με προσοχή στο χειρισμό για να μη χαθεί γόνος. Το νερό της αλλαγής πρέπει να είναι ίδιων παραμέτρων (pH, gH, θερμοκρασία) με του ενυδρείου.
      Θα ζήσουν μαζί για 2-4 μήνες και θέλουν καθημερινή φροντίδα πριν πάνε πια στα νέα ενυδρεία τους.

      Αναπαραγωγή Μονομάχων - A' Μέρος
      Αναπαραγωγή Μονομάχων - B' Μέρος

      Γενικές πληροφορίες: Το Betta Splendens είναι αποτέλεσμα επιλεκτικών αναπαραγωγών.
       
       

       
       
       
       

      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη stormtrooper
×

Important Information

Πολιτική απορρήτου και Όροι χρήσης